Saturday, June 23, 2012

PENDAKWAH KRISTUS DAH BERGERAK DI SHAH ALAM ?


1.Warga Barat, philipine, Jepun.
2.Jumlah sekitar 14 orang.
3.Pergi ke rumah-rumah di seksyen 23 ( Rumah Org India dan Cina )
4.Tindakan semakin exposed sempena pilihanraya umum 13 yang makin hampir
5.Bergerak keluar selepas perbuatan mereka tidak disenangi penduduk.
6.Penyokong pas hanya berdiam diri.
8.sekitar jam 10.00 pagi hingga 11.20pg, 23hb Jun 2012

39 comments:

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .


.

Anonymous said...

Pas kata Agama tidak menjadi keutamaan dalam perjuangannya jadi apa dia nak ambil kisah...Pas dulu lain Pas sekarang utamakan KUASA dulu...Entah apa nak jadi bila pas berkuasa...mungkin semua Jabatan Agama TUTUP. Oleh Sang Kancil.

Anonymous said...

PAS umpama seekor keldai kurap yg memohon simpati pada tuan DAP yg hari hari kenyang makan babi.

Anonymous said...

Pas kata Agama jatuh nombor 2..yg penting kena patuh jadi anjing DAP

Anonymous said...

pas bodoh macam lembu dicucuk hidung!!

Anonymous said...

melayu boleh masuk kristian sebab tuhan kita sama iaitu Allah, tentu Pas kata ok

Anonymous said...

PAS xperlu kesahkn semua kes murtad itu sbb masok PAS dan dah tempah tempat kat sorga...dan sapa2 yg byk dosa bole diampunkn dosa oleh Nabi Porky Niki..

kahak kahak haktuiii

Anonymous said...

PAS dr dlu smpai sekarang memalukan, mempergunakan dan menghina ISLAM. Moga ALLAH hancurkan musuh2 ISLAM ini amin..

zat said...

kalu dia tk pegi cuba masuk rumah org islam tu tak salah...lg pun kawasan shah alam, subang, p jaya penduduk nye lebih terbuka & percaya antara satu sama lain..so tk de masaalah...

REZAB Tanah Melayu said...

MELAYU SAMA MELAYU BERGADUH, ISLAM SAMA ISLAM BERBALAH...IJILAH PADAHNYA.

Anonymous said...

Selamat Tinggal Pas Perak..angkara Nizar LLS(LILIN LAMBAI SENGEH)..kami sudah hilang kepercayaan !!

-Anak Khariah Fasa 1A Manjung-

Anonymous said...

Bro GAP

Mungkin ada orang tak percaya bila bro tulis pendakwah Kristian dari Jepun. Ni nak cerita pengalaman sendiri tinggal di Jepun. Mereka memang agresif menyebarkan Kristian. Mereka cari data, alamat dan target kita. Mula2 datang cakap baik2 dan bual kosong, lepas tu beri brochure tentang alam sekitar. Bila kita layan, baru dia bagi brochure yg ada verse kitab bible. Selagi sy tak baca verse tu, selagi tu mereka tak mahu balik. Kemudian dia beri surat invitation kerja2 di gereja. Mereka datang tiap2 minggu dan selalu tukar orang. Biasanya berdua.

Bro bayangkan sy halau pun, mereka tetap datang. Hingga satu hari sy dah geram dan beri amaran panggil polis, barulah lama mereka tak datang. Jiran sy semua ugama Shinto tapi mereka tak usik pun. Mereka tu bergerak macam MLM. Lagi banyak rekrut orang asing, lagi banyak dapat duit.

Anonymous said...

klu pembangkang melayu main politik janji bagai yg songsang spt kata lgbt ok jer......kalimah Allah diguna kristus ok boleh! semata utk dapat undi bangsa minoriti....sebaliknya puak kepentingan mula bergerak jadikan ia realiti spt pucuk dicipta ulam mendatang atau mengntuk disrg bantal!.......natijahnya islam dan melayu mdpt tekanan dan tempias kerosakan!.....klu pemimpin Pas dlm pakatan dan seluruh umat islam tidak mula sedar.....terimalah bahananya jika kuasa terlepas kpd golongan yg mudah dicucuk hidung...diseret spt lembu....dan diperlaku spt patung!

openminda

Anonymous said...

Kalau mubaligh ni tk kacau org Islam jgn komen apa2 la..

Anonymous said...

jadi mudahlah kerja dorang!.....nescaya warga disini tidak mudah terima agenda asing! umpama penapisan mereka amat ampuh tidak mudah dikencingkan

Anonymous said...

Anon June 23, 2012 4:03 PM
Pas dulu dan sekarang tidak ada bezanya malah bertambah teruk sejak kepimpinan Pas diambilalih oleh Pak Lullebai dan Tok Janggoat totok yang konon memperjuangkan Islam tetapi hakikatnya mereka memperalatkan Islam untuk kepentingan politik sempit mereka. Akibatnya orang Melayu/Islam berpecah-belah sehingga sekarang. Kini, Pak Lullebai dan Tok Janggoat totok yang sama jugalah sanggup pula bersekongkol dengan DAP kafir harbi dan PKR liberal/plural bebal & baghal berganding bahu menghina Islam, bangsa Melayu dan Institusi Raja demi untuk mengejar secebis kuasa.

Anonymous said...

pas dah jadi parti kafir kerana nik aziz syaitan nirrojim dah kafir dan hadi pula bapa munafik.
bertambah-tambah kafir parti pas bila mengikut telunjuk anwar aljuburi yahudi kaum lut laknatullah

Anonymous said...

UMNO... 62 tahun perjuangkan sekular & asobiah ....


Hal mengenai assobiyyah sebagai 'racun' ataupun barah dalam individu telahpun diberi peringatan oleh RasuluLlah SAW dimana Nabi bersabda daripada Jubair bin Mut’im berkata:

لَيْسَ مِنَّا مَنْ دَعَا إِلَى عَصَبِيَّةٍ وَلَيْسَ مِنَّا مَنْ قَاتَلَ عَلَى عَصَبِيَّةٍ وَلَيْسَ مِنَّا مَنْ مَاتَ عَلَى عَصَبِيَّةٍ

Maksudnya: “Bukan dari kalangan kami, mereka yang menyeru kepada Assobiyyah. Bukan dari kalangan kami, mereka yang berperang atas dasar Assobiyyah. Bukan dari kalangan kami, mereka yang mati atas dasar Assobiyyah”

Dan terdapat satu lagi hadis mengenai hal ini yang telah disabdakan oleh RasuluLlah SAW iaitu

يَا رَسُولَ اللَّهِ أَمِنَ الْعَصَبِيَّةِ أَنْ يُحِبَّ الرَّجُلُ قَوْمَهُ قَالَ لَا وَلَكِنْ مِنْ الْعَصَبِيَّةِ أَنْ يُعِينَ الرَّجُلُ قَوْمَهُ عَلَى الظُّلْمِ


Maksudnya: “Wahai Rasulullah SAW, adakah dari kalangan Assobiyyah bagi seorang lelaki yang menyayangi kaumnya?? Bersabda Nabi SAW : Tidak, tetapi dari kalangan Assobiyyah bagi lelaki yang membantu kaumnya atas kezaliman”

Melayu Perak said...

umno sayang bangsa.....

itu bukan assobiyyah....

tapi yang menolong kroni dan kaumnya keatas kezaliman....seperti pas/pkr/dap....

Anonymous said...

mubaligh x kacau Islam?..die mesti kacau punye..test market dlu..dpt rekrut org Islam/Melayu, tgi la komisen..

hangkedee said...

Semenjak 2 menjak Pas berkawe dengan Dapig mereka diam membisu terkunci rapat takutkan big boss cina Dapig.Ada kah anda masih mengharapkan Parti Isle yang berwajah kerkebajingan dapig.Apakah anda masih membutuhkan Pak sheikh Aljuburi?

tukang telek said...

Jangan sampai jadikan negara kita jadi agama rasmi mereka cukup. Jangan lena dan jangan ingat takada apa apa. Yang kita ambik tahu sangat tentang bangsa kita, bila tengok orang kita senang sikit kita sudah gelabah. Senjata untuk memusnahkan nya dengan menghasud dan memfitnah. Sifat hasad dengki dan irihati ada pada orang yang berpenyakit hati perut busuk. Iaitu orang yang memperkudakan ugama Islam.

zat said...

Anon 7:14PM

kau merapu & fitnah..aku tak tau kau duduk di mana tp aku rasa kau bukan dr PJ/Shah Alam...

serios ini satu lg artikel GAP yg dh takde modal...tunjuk gmbar org cina bawak payung pas tu komentar semua belasah PR...tu la dok dgr ceramah Hasan Ali mmg otak jd biol..

Anonymous said...

mana unit amal pas ? mana unit amal pas yg selama ini ego menunjuk gagah dengan merempuh sekatan polis ?

kenapa tak rempuh platun pendakwah kristian yg kini bermaharajalela di Selangor dan dikalangan melayu islam sendiri ?

dengan polis berani menunjuk gagah , dengan kuffar kenapa diam membisu ?
atau memang unit amal pas adalah setan bisu yang bodoh?

Tukang Komen said...

Pas tidak brsalah dalam hal ini sebab pas bukan pertubuhan islam. Pas cuma guna nama islam macam bank islam,univeriti islam dan lain2. Kalau pas bersalah bermakna bank islam,UIA juga turut brsalah. Pas sekarang berkonsep BERKEBAJIKAN.

Tolong jangan libatkan Pas dalam soal ISLAM. Pas tetap berdiri teguh berasam liberalisme,pluralisma dan DAP. Ada faham kah?

Anonymous said...

pada orang melayu islam yang didatangi mubaligh ini , jangan segan untuk menampar mereka !!!

kalau mereka masih keras kepala , ambil lada giling dan simbah muka dia ! percayalah ..mereka tu cuma berani pada mereka yg takut dan malu2 , kalau kita keras dan berani , mereka kecut perut !

Anonymous said...

Kat Ipoh dah lama dah..akan ada 2 orang Mat Salleh (missionery) naik basikal pakai neck tie..biasanya mereka ni dihantar oleh pertubuhan depa dan buat demographic study..Hostel dia kat depan Pusat Islam aje..Gereja2 lain agak agresif tapi belum sampai ketuk pintu rumah orang Melayu. Biasnya dia akan approach kaum India yang kasta bahawan supya boleh di"upgrade"kan..

Anonymous said...

Dalam konteks Malaysia pusing kat mana pun tak boleh lari dari isu bangsa. Perjuagan diatas nama bangsa amat sinonim dengan ugama. Bila disebutnya Melayu..cerinya berkisarkan Islam,bangsa dan Raja.

Contoh sudah jelas di Indonesia bilamana bangsa tidak lagi diikat dengan agamanya..maka jadilah Melayu Islam,Melayu Kristian,Melayu Hindu.Amalan Assobiyah yg sebenarya sedang dipraktikkan oleh penganut PAS..

Anonymous said...

sebelum tu ada perbezaan diantara org kristian n jehovah witness.yg selalu jalan2 ke rumah tu jehovah witness la.bahkan org kristian pun dia cuba ajak supaya ikut ajaran diorang.harap jgn salah faham.
-Rakyat1Malaysia-

Anonymous said...

n lagi satu.yang pakai basikal n pakai baju putih tu ajaran yg x sealiran dengan kristian.gereja diorang tu lain.itu mormon la

Anonymous said...

Zat Anak Haram!!

Anonymous said...

AKU HENSEM

BOOK OF MORMON=MALAY HYPOTHESES

Anonymous said...

Identify them and then kill them

Anonymous said...

modus operasi paderi kristian cina DAP malaysia:

1.datang rumah dan amat peramah
2.kalau kaum bukan islam (iban,kadazan india atau cina) offer minuman alkohol
3.main gitar depan tetamu sambil berdakwah
4.pusingan kedua datang bawa barang elektrik
5.psuingan ketiga datang bawa wang tunai
6.tuan rumah dah x boleh menolak lagi, wang, minuman alkohol dan barangan elektrik dah ambil apa lagi....
.
.
.
.
.
.
7.peluk agama kristian
.
.
.
.
.
.
8.penyebaran kristian dilakukan dengan menggunakan materialistik keduniaaan!
.
.
.
.
.
9.PAS pula umpama ayam berkokok yang terpalit penuh dengan taik.

Anonymous said...

p.s

setiap kali main gitar alkohol akan disediakan oleh pendakwah kristian ini....

Anonymous said...

Cikgu"S":
Dalam hal2 macam ni,jangan sebut fasal PAS lagi.Dah tak releven.PAS tak boleh pakai kalau nak jadikan penggerak anti murtad dan pejuang Islam.PAS hanya mengikut telunjuk kaum kafirin di pimpin DAP dan sebahagian pemimpin PKR yang datang dari kaum kafirin juga.Saya dah lama tinggalkan PAs yang dah jauh tersimpang ini.Nauzubillah.
Yang penting sekarang ialah membetulkan iktikad dan perjuangan kita dalam membela Islam,Melayu,negara Dan Raja2 kita melalui wadah yang betul.UMNO. Mahu tak mahu,suka tak suka kita tak ade pilihan lain.Hanya UMNO yang dapat membela nasib kita,agama kia negara kita dan anak keturunan kita.Itu pun sekiranya UMNO di pimpin oleh mereka2 yang masih rasional seperti sekarang.Kalau kepimpinan UMNO juga berubah tingkah dan perangai seperti yang ade hari ini,kita juga akan berubah ketempait lain.Pokoiknya,Melayu,Islam,Negara yang berasal daripada Tanah Melayu ini akan kekall ditadbir bangsa melayu hingga hari kiamat .Wallahwaklambissawab.

Anonymous said...

datang dengan pasangan dan usung dua orang anak tengah panas terik. bila ditanya apa yg sedang dibuat, beri alasan nak bercakap dengan orang cina dan india. bila aku tanya kenapa taknak bercakap dengan aku atau mereka ni missionery.. terus bergerak tanpa menjawab...aku tanya lagi kerja kat mana..dia jawab dgn Air Asia ...aikkkk takkan expatariate ada kerja sampingan...lapor aje pada majikan kalu betul...biar visa kerja kena tarik....

Anonymous said...

Ini semua adalah anjuran dan dibiayaai oleh negara ausee dan singapore .....Benda ni dah lama berlaku ......Tapi kerajaan tidak sedar ataupun sajabuat tak nampak ........setahun kira kira 500 orang dilatih untuk jadi mubalih kristien dinegara kita ini .....ini berlaku sejak tahun 80han lagi masa itu aku menuntut di australia

6803man sarawak said...

Nak tuduh tu biar tepat bro.aku sebagai org kristian terase sakit hati bila korang tuduh kristian berdakwah sana sini.korang ni klu bab agama no1.tapi agama kristian korang xtau.kristian ni ada banyak cabang..katolik,sib,sda,protestan dll.
Aku nak tanye..kristian mane yg berdakwah tu?
Ckp mulut tu jage sikit..biar tyme mkn,halal jadi nya.