Monday, June 18, 2012

PENIAGA CINA NAIK TOCANG.. !


78 comments:

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

Anonymous said...

kurang hajar..ada je yg ambik kesempatan..sial!!

usin said...

cam haram je la pedajal ni. ada je nk sabotaj bantuan kerajaan.

Jebat said...

En. GAP,

Saya cadangkan supaya disenaraikan kedai pembekal tayar 100% milik bumiputera di dalam blog ini atau terus diberi kepada Persatuan Pemandu Teksi Melayu.

Anjurkan pertemuan dengan penjual-penjual ini dan pastikan bahawa mereka akan membekal dengan harga TR1MA.

Masalah kemungkinan yang akan timbul ialah harga dari pemborong-pemborong Cina kepada pembekal-pembekal tayar Melayu ini.

Satu mekanisma perlu diwujudkan untuk mereka membeli terus dari www.simetyres.com.my/ debagai contohnya.

Anonymous said...

ALHAMDULILLAH: KEMBALINYA "KEPIMPINAN IMAMUL MUTTAQIN" DI MESIR BUMI AMBIYA'

P'raya Presiden: PAS ucap tahniah kepada Ikhwan

KOTA BHARU: Mursyidul Am, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengucapkan tahniah di atas kemenangan calon Ikhwan Muslimin yang bertanding untuk Pilihanraya Presiden di Mesir semalam.

Tuan Guru juga turut mengucapkan tahniah kepada pengundi-pengundi Mesir yang memilih calon Ikhwan, sebagai Presiden baru, Dr Mohammed Morsi yang mewakili Ikhwan Muslimin.

Kemenangan itu juga turut mencipta rekod baru apabila buat julung kalinya presiden dari Ikhwan memangi pilihanraya itu selepas 83 tahun perjuangannya.

“Saya sendiri akan menunaikan solat sunat syukur dua rekaat tengahari ini dan insyaallah malam nanti saya akan meneruskannya pula di rumah.

“Saya juga berdoa dan berharap semoga umat Islam di seluruh dunia termasuk pejuang Islam di Malaysia menunaikan solat sunat yang sama bagi melahirkan rasa syukur di atas kemenangan itu,” ujarnya.

Katanya, semoga dengan cara itu akan mempertingkatkan lagi hubungan dan kekuatan kepada perjuangan Islam di dunia ini, termasuk Malaysia.

Katanya, tidak ada orang Islam di muka dunia ini yang tidak gembira dengan kemenangan Ikhwan Muslimin di bawah partinya (Kebebasan dan Keadilan).

Katanya, walaupun selepas 83 tahun Asyahid Hassan Al-Banna meninggal dunia setelah ditembak di siang hari sehingga tidak ada orang yang berani mengangkat mayatnya ketika itu, akhirnya perjuangan itu menang juga.

Kata Tuan Guru, usaha ‘juak-juak’ sekular seperti CNN, Reuters, bekerja keras untuk menangkan calon mereka akhirnya tewas juga.
Dengan kemenangan Ikhwan, beliau berkeyakinan ianya akan terkesan di Malaysia di mana perjuangan Islam di Negara ini juga akan menemui kemenangan.

“Dengan dunia tanpa sempadan ini manusia dapat melihat secara terus apa yang berlaku tanpa ditapis,” jelasnya.

Sambungnya, walaupun perjuangan Islam di Malaysia tidak bebas akibat ditekan dan dikongkong, apa lagi tidak mempunyai media, namun dengan langit tanpa sempadan itu, ianya akan membantu kemenangan PAS di Malaysia.

Tuan Guru berpendapat kemenangan itu sudah tentu pengundi Mesir mendapat hidayah dari Allah selepas rakyat mereka selama ini dibunuh, dikurung dalam penjara.
“Pelbagai seksa di bawah kerajaan Mesir yang terdahulu, Jammal Abdul Nasir, Anwar Saddat, Hosni Mubarak.

“Mereka membuat macam-macam pada pejuang ikhwan ada yang dibakar janggutnya supaya janggut hilang dan kulit melecur,” ujarnya.
Katanya, tindakan itu tidak ubah seperti zaman firaun yang melakukan kepada pengikut Nabi Musa.

Sambungnya kekayaan manusia tidak sama dengan kesempurnaan Allah yang memiliki segala-galanya.

Tuan Guru seterusnya berkata, Shah Iran merupakan pemipin yang terkaya dunia zaman pemerintahannya, namun tidak mempunyai zuriat hasil perkahwinan dengan isterinya Surayya.
“Suraya dan Shah Iran tidak mempunyai zuriat walaupun kaya sekalipun kerana tidak mampu membuat zuriat sendiri selain Allah,” ujarnya.

Akibatnya, Shah Iran berkahwin lain dengan Farah Debba sehingga mendapat zuriat empat orang anak, tetapi kerajaan Shah diguling kemudiannya oleh komunis.

Menurutnya pejuang Islam di seluruh dunia, seperti Ikhwan di Mesir, PAS di Malaysia, Masyumi di Indonesia dan lain-lain lagi pasti akan bertambah kuat dalam memperjuangkan kebenaran Islam walaupun ditentang pelbagai cara di tempat masing-masing.

Malah, katanya bukan itu sahaja kebangkitan Islam di Eropah juga semakin meningkat.

Anonymous said...

belum depa kuasai putrajaya dah mampu monopoli tayar

kalau putrajaya dikuasai alamatnya hangpa semua pakai tayar mati ajelah

Anonymous said...

tahniah.......... Dr Mursyi, benamkan keangkuhan tentera AHZAB - golongan sekular mesir, rejim zionis Israel & imperialis USA!

di Malaysia ada jugak cawangan tentera AHZAB - sekular yg pro zionis Israel & imperialis US, iaitu sekular asobiyah UMNO-APCO!??

modus operandi nya sama di Iraq, Afghanistan, .... di Indonesia

Anonymous said...

anon 12.56,

isle adalah agama yang menekankan semua aspek kehidupan. justeru ukuran kebangkitan umah perlu diukur dengan kayu ukur ekonomi, sosial keselamatan, pendidikan tetapi bukan kayu ukur politik semata-mata. kebangkitan isle dari sudut politik semata-mata tidak sedikitpun dipandang oleh Barat. makanya janganlah mukmin bersorak sakan atas kebangkitan yang tidak ada signifikannya dalam konteks dunia isle dan bukan isle

IKHLAS

Anonymous said...

anon 1;06,

BARAT hanya tersenyum sinis.

BARAT akan berkata dalam hati; 'ko bangkitlah seratus kali pun tak apa...janji, ko import tayar dari kami...'

teruskan syok sendiri ko tu

Anonymous said...

anon 1.11

ko ni masih minda sempit sekular totok ---- bila gerakan Islam menang, ko masih dengan ayat2 anak jajahan Barat. Rendah2kan keupayaan & kekompetenan para pimpinan Islamis -------- dulu diperak, kemudian cari katak lompat supaya hentam PAS, PKR ... mulut berbuih denga ayat DEMI PERPADUAN MELAYU... tapi hati & tindakan penuh hipokrasi... diskriminasi perolehan kontrak2 kerajaan, sekat royalti minyak, bohong dah jadi asam garam....

Lihat Iran, Turki .. yg kepimpinan para revolusi/ reformis Islam mereka .... memaju negara, memaju teknologi, memaju ekonomi, memaju tentera.. tanpa membelakang syarak!

Negara2 dibawah pimpinan para Islamis, mereka lebih terkehadapan berbanding Malaysia yg kuat berkokok berderai2!

Anonymous said...

ANON 1;36,

bila muammar libya bangkit, pah juga tumpang glamor

bila qadrawi bangkit, sekutu pah juga tumpang glamor

kini, ikhwanul bangkit, depa juga tumpang glamor

soalnya apakah depa saja yang berhak tumpang itu dan ini

IKHLAS

Anonymous said...

UMNO/BN: JANGAN EMOSI, JANGAN GUNDAH GULANA ... dihari2 terakhir mu ..... bawalah bersabar .. Allah yang menentukan!!!!

PAS HARAPAN BARU:.......... para artis, seniman, pegawai kerajaan, .........................................


Petikan Harakahdaily:

Abby Abadi harap temu jodoh dengan ustaz
TEMERLOH: Pelakon siri Gerak Khas, Abby Abadi dalam nada seloroh mengharapkan bertemu jodoh dengan ustaz untuk memberikan bimbingan dalam kehidupannya setelah ‘berhijrah’.
Beliau menyatakan demikian pada program talk show Malam Keinsafan Bersama Selebriti di Dataran Kerdau malam ini yang dipengerusikan oleh AJK Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Kamal Ashaari.
Turut menjadi ahli panel ialah Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Nasrudin Hassan at-Tantawi dan Ketua Dewan Muslimat PAS Pahang, Ustazah Salamiah Mohd Nor.
Abby menjelaskan beliau seronok berada di dalam majlis seperti itu kerana dapat menambahkan ilmu.
“Saya suka majlis macam ni dapat ilmu agama,” ujarnya yang menjelaskan sudah beberapa kali berada sepentas dengan kepimpinan Pemuda PAS.
Beliau juga berharap suatu hari nanti dapat mengemukakan hujah bersandarkan nas al-Quran pada program seumpama itu.
Justeru, Abby yang mengakui amat naif dengan ilmu agama amat berharap mendapat bimbingan agama yang sewajarnya daripada golongan ustaz.
“Saya sekarang ini selalu berdamping dengan ustaz-ustaz, jadi saya mengharapkan jodoh saya dengan ustaz jugak...Allahu akbar...taklah...main-main, ilan-iklan...
"Sapa ustaz kat sini...ramai," ujarnya seloroh yang ditujukan kepada para hadirin.
Abby turut meminta para hadirin mendoakan agar beliau istiqamah dengan perubahan yang berlaku kepadanya.
“Saya mengharapkan perubahan yang positif pada diri saya.
“Doakan saya dalam keadaan begini sehingga bertemu Ilahi, saya nak juga mati syahid, saya harap doa dari semua,” katanya di hadapan kira-kira 5,000 hadirin.

komandomelayu said...

Anon 136

Pas ko mampu majukan teknologi nuklear mcm iran ke?
Ko pegi majukan air kt kelantan tu dulu la bangang!

Anonymous said...

SEDARLAH, GILLETTE ITU SAPA YANG BUAT

kalau nak bangkit dan dihormati dunia, contohi ultrakiasu

ultrakiasu sedar kebangkitan yang bermakna bermula dari kesatuan

meskipun ada berbilion kepala tetapi ultrakiasu masih dapat bersatu

kini, apabila kesatuan membawa kemakmuran barulah BARAT pandang ultrakiasu dengan dua mata tersembul.

kesimpulannya usah syok sendiri dan jangan TERAGAK-AGAK belajar waima sampai di negeri CINA.

IKHLAS

Anonymous said...

insyallah....

bila PR, PAS pegang kerajaan pusat ........ royalti petronas kpd negeri2 20% -- masa itu jika diizin Allah kita akan langsai segala hajat rakyat umum .... isu air, isu ptptn, isu tol, isu gadaian felda, ..........................

amiin..

Anonymous said...

KAH KAH KAH

ADA YANG JOIN PARTI KERANA NAK BELAJAR AGAMA

KAH KAH KAH

TERKINI, MASUK PARTI KERANA CARI JODOH

KAH KAH KAH

MACAM-MACAM RAGAM DAA...

KAH KAH KAH

Tukang Komen said...

aNON 1.36
SETAKAT NAK BANGGA DENGAN UCAP TAHNIAH PADA PARTI LUAR NEGARA TAPI PARTI SENDIRI HANCUUUS WATPE. NAK TUMPANG MEGAH SEDANGKAN NEGERI SERAMBI MEKAH KELANTAN TAKDE PENCAPAIAN. NAK BUAT LEBUHRAYA PUN SAMPAI MINTAK SEDEKAH PADA RAKYAT. EKONOMI KOHILAL PUN TAK TERJAWAB. MASJID TAK MAMPU NAK BENA. NEGARA ISLAM LAIN TAKDE PULAK UCAP TAHNIAH PADA KELANTAN???

Anonymous said...

Anon 2.22
Negeri lain takde pun dapat royalti minyak(kecuali Trengganu) tapi maju juga. sebenarnya ilmu mengurus tadbir negeri zero. Janganlah beri alasan diatas kebodohan yg terang nyata.

Anonymous said...

Bagi mereka yang tahu pasal nama dan lokasi kedai tayar Melayu, jemput letakkan di http://peta.tr8.my secara percuma

Anonymous said...

mssir aku xrisau la...naik arab turun arab... ada dap nak jadi TPM.KAT SITU...YG NK TGK BUKAN ISLAM JD PM


MALAYSIA LAIN..DGN SINGPORK YG MENYEBOK 24jam..dendam nak jadi PEMERINTAH MALAYSIA BERAKAR UMBI BERPULUH THN

Anonymous said...

laa.. yang main yahudi...bapak pkr la...org da bgtau berpuluh kali..
nik aziz dan xlarat da suroh anwar saman journal amaerika...anwar buat dono ja

upco=dap mcmana??

Anonymous said...

.36.....

kalau pas bergerak mcm.ngo.dah lama ramai org islam..yg dah islam pun jadi kuat

amanat hjbadi tu musnahkan kesatuan org islam.. 14 org mati xmandi mayat lg.. pasal amanat songsang dia..last2 xda dlm quran

islam berparti terpakasa buat org islam membenci org islam lain...nabi xbuat macam ni

Anonymous said...

puas nik aziz ajak amy search...tp gagal...ni masuk harakah tak...

ada harakah tulis...Nik Aziz harap Jange gundah gelana ..bla bla bla. .

TUJUAN KO MASUK NI NK DISCUSS TEKSI ATAU JAGA TEKSI CINA KO TU TAKUT UNDI LARI??!

ha skrg apa pendapat ko teksi cina ni?? kalu ko ada maruah la.....cuba jwb pnjang2 sket mcm harakah tu..aku nk tgk bijak xbijak!!

Anonymous said...

anon .22 tu..

kenapa mesti 20%...50-50.la..islam...menekankan keadilan..

atau bg je trus100%..depa punya kan!..xpayah ambik la..islam xbulih amik hak org lain... hak ttap hak

Anonymous said...

pemimpin ikhwan mesir adalah muslim.
tapi pemimpin pas presidennya hadi adalah bapa munafik.
mursyidul pas nik aziz syaitannirrojim adalah manusia kafir yang menghalalkan apa yang diharamkan oleh allah.
usahlah membandingkan laknat dua ekor ni dengan pemimpin ikhwan mesir

Anonymous said...

pesanan buat otak geliga..hang ada kwn baru..hanz brozman(cm org puteh)..tolong basuh sket otak dia

http://wfauzdin.blogspot.com/2012/06/raja-mana-yang-bertuah-dan-raja-mana.html

Anonymous said...

Muahaaaaaaa PAS gembira ikhwan menang di Mesir. PAS kata Islam menang di Mesir tapi di Malaysia PAS dah jual Islam kepada DAP. Isyaallah DAP akan tegakkan Islam di Malaysia muahaaaaa.. Sebenarnya Islam sudah menang di Malaysia sejak merdeka cuma yang tak menang menang adalah PAS. PAS tak menang kerana hanya pandai jual Islam tapi tak tahu menegakkan Islam.

Pagar Kayu said...

saya cadangkan pilihanraya setiap 2 tahun, supaya bantuan2 ala pilihanraya seperti ini berterusan...

kalu tidak, abis jak menang pilihanraya, semua berita2 seperti ini akan senyap...

1 Meh'sia2.

Anonymous said...

Salam Bro,saya sokong cadangan Jebat tu.Apa saja bantuan oleh kerajaan,mesti diambil kesempatan oleh peniaga Cina.Oleh itu,cadangan Jebat harus disokong 100%.

Pagar Kayu said...

parti liPAS nih memang pantang jumpa N.ajis, ada jak yg merayap!!!

bak kata pepatah, ibarat liPAS kudung terjuma N.ajis B.A.B.I.

Anonymous said...

Penyokong pejuangan Islam jenis apa ni kalau tetap menyokong DSAI sebagai pemimoin walaupun telah sah beliau merupakan seorang peliwat dan penzina. Tak kan tak percaya pada Mat Sabu, Taib Azimudin dan Karpal Singh yg telah membuat pendedahan tentang skandal seks DSAI pada 1997 dulu sehingga digelarkan Al Juburi. Maknanya kamu akan dipimpin oleh seorang manusia yg tergolong dalam kalangan kaum Nabi Lut. Mungkin ko org tak baca sejarah Nabi Lut dalamAl Quran atau tak baca langsung. Buktinya PAS baru jumpa Tahalul Siyasi yg membolehkan bekerjasama dgn kafir tetapi UMNO dah praktik tahalul Siyasi sejak PRU 1 1955 lagi. Walau macamanapun kita penyokong UMNO tetap tidak akan tergamak menyerahkan Malaysia kpd pemimpin yg digelarkan Al Juburi oleh Mat Sabu.

Anonymous said...

Bagus lah kalau kita semua menyokong Ikhwan di Mesir yg memilih pemimpinnya sendiri untuk menerajui pemerintahan di negara tersebut. Tetapi malangnya parti dan ahli nya yg berbangga dgn kemenangan Ikhwan di Mesir akan memertabatkan seorang peliwat Al Juburi sebagai pemimpin di negara ini. Mana nak letak muka? Lain lah kalau muka tak malu. Pejuang negara Islam konn, tapi akan dipimpin oleh Al Juburi. Sedokit sebanyagk kamunsemua telah bersubahat dgn Aj Juburi tersebut dan Mat Sabu, Karpal Singh dan Taib Azimudin tidak pernah menarik balik tuduhan salah laku seks DSAI sehingga digelar Al Juburi oleh Mat Sabu.

Anonymous said...

Kepala bapak kamu Aljuburi

hangkedee said...

Cakap begegar gegar kalipah kapal sinki ketot juak juak Pas terketar ketar kecut telor.setakat jadi barua tidur atas jalan aje.baik bersendiri.

Anonymous said...

kena buat kedai tayar & workshop 1 malaysia plak..biar lingkup puak cina nih

Anonymous said...

Pas ingat Islam tu setakat semayang,puasa,hudud aje(skrg dah buang takut boss marah).

20 tahun perintah kelantan apa yg dia buat?Nak bangunkan negeri dan cari hasil negeri pun tak tahu dan tak ada idea.Paling pandai pun dia tebang balak sampai gondol bukit hutan semua.Dah itu aje yg dia nampak depan mata.

Balik2 modal dia royalti minyak baru boleh ,ajulan negeri.Otak lembab.Negeri lain tak ada minyak selamba aje maju.Banyak alasan,kerja tak jalan.

Anonymous said...

SAUDARA/RI
MAKMUN/MUKMININ,

LOGIKLAH NAIK HARGA ITU DAN INI UNTUK COVER BALIK KERUGIAN PADA WAKTU DAN SUSULAN HIMPUNAN HARAM BERSIH 3.0.

KALAU ADA HIMPUNAN HARAM SETERUSNYA MAKANYA DIHARAPKAN ANDA DAN ANDI BERSEDIA UNTUK BERDEPAN KENAIKAN INI DAN ITU PULA.

Anonymous said...

kegemaran macai umnu asyeek sebut liwat... jubur... pantat.... butuh.. babi.... munafik... TAPI rakyat perati ... ketua-ketua lanun umnu lebih ramai yg kaki jubur, kaki betina, kaki botol, kaki mabuk, kaki paw, rasuah,.... hahahahaahahha

Anonymous said...

Kepada K M Datuk Ali Rustam,Melaka,
Harap siasat pada tahun 2008 dan 2009, saya selalu pergi ke Melaka pada tiap-tiap bulan melalui Transtar travel agency di Singapura.Apabila saya menempah hotel di Century Mahkota, selalu a da teksi dari Rchard Goh yang mengambil saya dengan suami saya ke Century Mahkota dari Melaka Sentral. Apabila say sampai disana selalu saya nampak ramai teksi orang Melayu yang menanti untuk mengambil pelancung pergi ke hotel yang kami boleh pergi. Tetapi apabila saya membeli tiket dari Transtar, mereka sudah menempah teksi Richard Goh sahaja. Apabila sudah selama agak sepuluh kali teksi cina ini mengambil kami, kami sudah merasa curiga kerana Transtar sudah menentukan teksi pilihan mereka untuk membawa pelancung ke hotel C Mahkota.
sekarang kami sudah serek, tidak mahu lagi menempah tiket dari C Mahkota hotel kerana mereka menguasai perniagaan dengan mengambil teksi Richard Goh lagi. Aku harap orang Singapura akan sedar tentang perniagaan yang menguasai seorang individu teksi driver sahaja.
Sebarkan berita ini. Walaupun sudah beberapa tahun yang lepas, aku masih agak perniagaan menempah dengan satu teksi driver sahaja tentu masih berleluasa pada masa ini di Melaka. Orang teksi driver Melayu tidak sedar tentang perkara ini jika aku tidak memberitahu apa yang sebenarnya berlaku. Aku harap KM Melaka Ali Rustam tidak tidur lagi.

Anonymous said...

PAS ni sikap suka memunya ... Memang riak ... Ingat dia da perjuangkan islam... perjuangan hanya utk kerusi politik...Yg saya nampak pas merendahkan martabat Islam... Sebab tu DAP blh guna PAS... Walaupun sebenarnya PAS DAP tak sehaluan... Tapi bekerjasama lagi... DAP tahu blh pijak2 je PAS ni... Org PAS bila nak kutuk2 kat sini...muhasabah diri... Jauhkan diri dari Anwar dan DAP... Da sah2 tak betul

Anonymous said...

enterpris ultrakiasu tak perlu saman penganjur perhimpinan haram bersiri kerana ada kepentingan politik di dalamnya tetapi enterpris ini juga tidak sanggup berdepan kerugian makanya jalan mudah yang boleh diambil ialah memindahkan beban saman yang perlu ditanggung oleh pihak penganjur perhimpunan haram bersiri kepada bahu pengguna majoriti.
makanya pengguna yang celik perlu sedar dan berani buka mulut untuk dapatkan keadilan dan tidak dijadikan tempat longgokan segala bentuk bebanan.

PENGGUNA GOODYEAR

Anonymous said...

Mesir bukan mcam malysia bro
Naik turun pon org islam jugak...
Arab jugak...rancgn memjukan negara berlandaskan bangsa dan agama yg sama...
Tukar tokeh pon tak jadi kudis...

Malysia lain...

Apa yg lain..????
Pikir sendiri laaa...
Byk kali dah org cakap..sendiri faham laa

Anonymous said...

.

DURIAN RUNTUH PASCA BERSIH 3.0

KARTEL yang licik akan pastikan dalam apa jua situasi sama ada baik atau buruk sebagai ruang untuk meningkatkan margin keuntungan.

Sebahagian anda mungkin melihat himpunan haram berkala sebagai berimpak negatif tetapi bagi kartel yang licik, ia adalah potitif.

Maksudnya, kartel mungkin mahu ucapkan ribuan terima kasih kepada pihak yang memfatwakan aktiviti 'Bersih itu Kotor 3.0' wajib disertai kerana ia adalah peluang untuk pihak kartel 'menangguk di air yang keruh'.

PEMERHATI

Anonymous said...

Sangat setuju. K'jaan kene pikir cara nk pecahkan monopoli cina babi ni. Kene kasi ajar sama dia. Pengguna ramai Melayu. Takkan ni pun UMNO x bole buat.

Anonymous said...

dlm PAS mmg ramai agen mossad, ikut channel iran...azhar idrus tu pun satu lg kemungkinan,mana ada ustaz jatuh dr langit tup2 leh bg ceramah tanpa background detail...

Anonymous said...

jijik sungguh perbuatan ini.

nak kerajaan pecahkan monopoli puak2 ini. kita buat macam KR1M tp kali ini lebih kepada automotif part.

aku dah lama berbulu ngan charge service keta dan harga part keta yang puak ni kenakan keatas aku.

make sure kerajaan usahakan sesuatu dalam hal ini.

insyallah jika ini dapat dilakukan maka penderitaan rakyat dibawah cengkaman draculla businessman ni dapat diatasi...

mintak kerjaan pertimbangkan perkara ini....

kalau kereta kita bole buat yang lain tu insyallah kita bole buat...

senaraikan peniaga2 yg terlibat dengan kenaikan harga ni so bole le kita boikot...

Anonymous said...

tunjukkan melayu juga boleh meniaga .... kita pecahkan monopoli komunis ni...

pls kerajaan usahakan sesuatu untuk manafaat negara dan rakyat.

AKU UNDI BN SEBAB AKU TAK SUKA DAP

Anonymous said...

aku tengok peniaga2 spare part ni banyak bawa barang tiruan dari taiwan yg dicharge dengan harga yang mahal kepada rakyat malaysia....

kerajaan pls pantau kegiatan peniaga haram jadah komunis ni....

LHDN, SPRM, KASTAM sila buat semakan keatas peniaga2 ni .....

Anonymous said...

cuba check akaun2 peniaga2 ni ... mesti letak rugi kat akaun walaupun telah menghisap darah orang melayu...

pastikan mereka membayar cukai bagi setiap pendapatan yang mereka dapat dibumi bertuah ni

Anonymous said...

.18...lu mau rasa lain...

lu isi borang rakyat singporean...mintak pr ..sana..

buat demo byk2.. nak tgk lu dpt duduk penjara bangkrup ke tidak...

cina pembangkang pun lintangpukang aritu larik johor minta suaka politik ..lu ingat lu muka banyak cantik ka..

haiya..

lu kuasa pyn xbyk ada lg mau jual ka..
lu apek balik shanghai la...manyak busuk bau babi la'..

Anonymous said...

Saya mencadangkan agar diwujudkan rangkaian KT1M (Kedai Tayar Satu Malaysia). Modus operandinya boelh dilaksanakan berdasarkan perlaksanaan KR1M. Antara Mekanisma yang boleh digunakan ialah dengan mengurangkan cukai import bagi tayar import yang dijual di KT1M.

Dengan pengurangan ini (tax import) maka KR1M dapat menjual tayar pada kadar harga yang lebih rendah dan kompetitif didalam pasaran.

Keadaan ini juga akan memberi manfaat langsung kepada rakyat kerana harga yang ditawakan secara relatifnya lebih murah berbanding harga draculla cepet. To make it happen hanya KT1M sahaja yang perlu diberi insentif tax ini. I repeat "tax reduction ini hanya untuk KT1M sahaja"!!!.

Dengan ini juga kerajaan dapat menerokai bidang baru bagi peniaga bumiputra disamping meningkatkan pendapatan kerajaan daripada perkongsian dengan peniaga bumiputra. Ini selaras dengan transformasi PM meningkatkan pendapatan rakyat. Insyallah

Saya berharap kerajaan dapat merialisasikan impian ini dan apa yang saya cadangkan ini bukanlah bersifat rigid dan mungkin kerajaan boleh mencari kaedah yang lebih berkesan. Apa yg penting objektif menghapuskan penindasan draculla cepet ini dpt dilaksanakan.

Pemuda UMNO

Anonymous said...

aku balik kg ko tahu ..krrajaan pusat bg wang ehsan pada sekolah agama..depa mintak blk..habis gaji ckgu sangkut2

Anonymous said...

Aku sokong June 19, 2012 11:06 AM

Kita kena hentikan perbuatan yang sentiasa mensabotaj bantuan kepada rakyat.

Antara tindakan Rasullah yang baru berhijrah ke Madinah adalah menubuhkan pasar untuk umat islam agar tidak ditindas oleh peniaga Yahudi...

Sokong UMNO dulu kini dan selamanya...

Anonymous said...

11:06

Aku balik kampung ko lagi tak tahu....dorang cerita ada parti tu kutip derma untk anak yatim memali...lepas tu duit kutipan tu dorang songlap.
Duit anak yatim jgn ko tak tahuuu....eeeeeee seram klu dengar balasan makan duit anak yatim.....eee idak le akuuuuuu.....

Kg ko kat mane yng dorang dah bagi minta balik?
Kg aku kat memali!

Anonymous said...

WEH GAP!!!!!

ENGKO TAK NAK UMUMKAN KEMANGKATAN EXCO PAHANG KE?????

LEMBAB LA KO NI....

Anonymous said...

11:06, 11:29...

Hisshhhh...memang korang tak tahu....aku balik kampung bini di kelantan katanya negeri serambi mekah...gitu,baru kawin.Ate aku mandi junub, bukak le ayo paip, rupanya deme mandi pakai air lumpur.Ate yng kelakonya bila kerin burung aku rupa berok mat yea,mcm pakai bedak hihihi.

Ate tanya kat bini dia punya ada bedak jga ke?Ropanya orng kelantan memang semulajadi anunya berbedak.Air lumpur bila kering memang ropa tu yop.

Patut le bini aku putih .Ropanya berkat tuan guru bagi ayo lumpur hihihi.

Anonymous said...

Iklan sekejap weh....

Pandai Abby kasi khayal ustaz-ustaz Pas hehehehe. Malam tu semua ustaz Pas balik khayal semacam, tegang atas bawah. Kalau boleh nak buat takzirah pukul 3.00 pagi ikut jejak langkah bagidol. Teruskan Abby, biar mereka asyik hingga pru13 tamat....janda tu...

Janda....Panda...ahh lebih kurang lah tu, keduanya gebu dan comel.

Anonymous said...

Inilah akibatnya bila kafir laknat menguasai perniagaan. Mereka akan cuba mensabotaj apa-apa sahaja yang diusahakan oleh kerajaan, ditambah pula bila ada talibarut dan pecacai dari kalangan orang melayu sendiri.

Anonymous said...

BOIKOT UMAT TERHADAP ENTITI PERNIAGAAN LALAT MERAH TIDAK AKAN BERJAYA KERANA LALT GREEN TIDAK AKAN BERIKAN KERJASAMA.

CUMANYA, DALAM KONTEKS SESAMA AGAMA, LALT GREEN SANGGUP TIDAK SINGGAH DI WARONG THE BLUES KERANA BERLAINAN IDEOLOGI POLITIK.

INI FAKTA DAN PENGAKUAN YANG DIBUAT OLEH LNGAU GREEN SENDIRI DALAM BLOG-BLOG MEREKA DARI DULU LAGI.

NAK KATA APA, YOEP...

Anonymous said...

Kepada semua pecacai PR,
Tak usahlah dok bangga dengan kemenangan politik diNegara Arab tetapi keamanannya entah bila akan muncul, meletup disana-sini. Negara Arab hanya satu bangsa, itu pun tak dapat bersatu sepenuhnya. Negara kita berbilang bangsa. Dalam BN, UMNO adalah penerajunya. Tetapi dalam PR siapakah penerajunya kalau bukan DAP. Pecacai ingat DAP akan tegakkan Islam ke bila dapat kuasa, fikirkanlah... Ekonomi negara mereka dah kontrol, sekarang mereka berusaha hendak tarik kuasa politik pula. Berhati-hatilah wahai sahabat, jangan asyik hendak jadi pecacai sahaja sehingga terlupa kewajipan mempertahankan negara. Sejahat-jahat UMNO adalah sebaik sahabat tetapi sebaik-baik DAP adalah sejahat-jahat sahabat.

Anonymous said...

MAKANYA JANGAN PELIK KALAU UMAT SEJAGAT TIDAK MAMPU MENGUASAI EKONOMI DUNIA KERANA SIKAP PENTINGKAN DIRI DALAM DIRI SEBAHAGIAN UMMAH MEMBUATKAN UMAH DALAM KONTEKS EKONOMI GLOBAL HANYA BIASA-BIASA SAJA.

NAK KATA APA, YOEP...

Anonymous said...

.

JUJUR KERANA AGAMA DAN BUKAN KERANA HABUAN

bidang kena perluaskan...jangan asyik jaja tom ayam, kicap dan pil batin semata-mata...seolah-olah itulah saja keperluan ummah.

pada tahap sekarang, tidak salah kalau diklasifikasikan jihad ekonomi lebih mulia dari jihad
hudud bermotifkan kerusi.

IKHLAS

jinggo said...

Artis bila nak bertaubat dia masuk pas.Dia ingat masuk pas macam masuk Islam.Ini semua salah pas yg buat dakyah songsang bhw pas sama dengan Islam.Ramai artis2 yg jahil tak dapat beza ini semua.

Padahal pas kan cuma parti politik yg memperalatkan agama.Apa kena mengena parti politik dengan taubat?Bukannya artis2 ni nak jadi ahli politik pun.Kan tak munasabah tu.

Anonymous said...

Artis bila nak bertaubat dia masuk pas.Dia ingat masuk pas macam masuk Islam.Ini semua salah pas yg buat dakyah songsang bhw pas sama dengan Islam.Ramai artis2 yg jahil tak dapat beza ini semua.

Padahal pas kan cuma parti politik yg memperalatkan agama.Apa kena mengena parti politik dengan taubat?Bukannya artis2 ni nak jadi ahli politik pun.Kan tak munasabah tu.

Anonymous said...

Ikhwan muslimin menang di mesir dia dapat kuasa penuh.Kalau berpakat pun dia berpakat dgn parti orang islam jgk.Tapi pas dahlah melukut ditepi gantang dlm pakatan,berpakat pun dengan harbi dan liberal yg jauh lebih kuat drp dia.

Agak2nya orang2 pas ni sama ada naif atau bodoh.Klau tanya dia siapa yg akan berkuasa kalau pakatan menang(nauzubillah)?Mesti semua tak mampu jawab atau spin ke lain.

Ada ke penganut pas yg boleh jawab dalam ni?

Kabinet bayangan pun tak berani tunjuk.Sebab apa?Confirm tak dapat jawab.

Anonymous said...

SALAHKAN DIRI SENDIRI:

KLIK-KLIK BAPSTER SANGGUP TAK SINGGAH DI WARUNG HIJAU ATAU BIRU SEMATA-MATA UNTUK TIDAK MAHU DOMINASI EKONOMI TERANCAM.

SOKLANNYA:

SANGGUPKAH KLIK-KLIK HIJAU DAN BIRU (TUA/MUDA), TIDAK SINGGAH DI PREMIS TAYAR ATAU PREMIS TAKEBIR PEMILIKAN BAPSTER?

JAWABLAH SECARA JUJUR

Anonymous said...

12:39
Bila PR menang.
Kawan aku penyokong PAS kata Anwar Ibrahim akan lead......dia pelik bila aku ketawa bedekah2.
So PAS di mana nak tegakan undang islam?
Bila dah berkuasa nanti adalah.......hehe. Katanya.

Aku tanya lagi......
Tahu tak keseluruhan kerusi parlimen yng di tandingi PAS menduduki tempat ketiga terbanyak di dlm PR? DAPyng paling dominan! PKR tempat ke2.

Kawan aku kata dia tahu situasi tersebut dan itulah masaalahnya.

Jadi bagaimana PAS confident begitu berkuasa untk melaksanakan hudud sekiranya PR menang pd PRU13?

Kawan aku garu2 kepala kemudia berkata. ......itu kena tanya n.aziz, bukan aku punya pasal.


Kemudian aku bagi tahu.....

Siapa menang kerusi terbanyak dia lah yng paling berkuasa la bodohhhhhh.......!!!!!!

Anonymous said...

Setuju anon 2.19pm,
Itulah hakikatnya.
Selamanya penyokong PAS/PR bodoh... malah sombong.

Anonymous said...

Setuju anon 2.19pm,
Itulah hakikatnya.
Selamanya penyokong PAS/PR bodoh... malah sombong.

maaf silap
bukan 2.19pm tapi 2.18pm

Anonymous said...

salaam

kawasan kerusi parlimen berjumlah 222 buah

kawasan majoriti kaum india - tiada
kawasan majoriti kaum cina - 46 buah
kawasan majoriti bangsa Melayu - yang selebihnya (176 buah)

DAP perlu undi bangsa Melayu utk perintah Malaysia dan jadikan negara republik kristian

perkara senang/mudah macam ni pun keldai-keldai yang dok dlm PAS tak bleh nampak

macam mana nak jadi pemimpin rakyat Malaysia?

pegi la ikut si nik aziz yg sesat dan menyesatkan....nabi tuuuuuu kih3!

-abu aliff melaka-

Anonymous said...

apa susah .... beli secara pukal drp pengedar .... mungkin menerusi persatuan teksi ... jgn beli di kedai tayar yg jual mahal.

Anonymous said...

PUKIMAK PUNYA KEDAI CINA PENYOKONG DAP CELAKA, BUKAN SEMUA ORANG YANG DAPAT TR1MA MACAMANA PENGGUNA KENDERAAN YANG TAK TERIMA TR1MA ADAKAH HARGA MASIH MACAM BIASA ATAU KENA HARGA YANG BARU DAN MAHAL ,,TR1MA DAH JADI TR1PUKIMAK CINA DAP SIAL HARAM JADAH,

Kakcik said...

Iran adalah sekutu kuat amerika!

Anonymous said...

Apa shushah-shushah,beli tayar di kedai1malaysia.

Anonymous said...

ANON 11.58AM..ko beli brg2 kt mana?Tak penah berlanggan dgn org kapiaq ke?Silap2 ko ni keje pun jd kuli kapiaq.BN tu semua melayu islam ke,ngok.Buta hati ko ni.

Anonymous said...

Anon 20.12 9.32AM,

Beli kedai cina sebab darurat, sebab tak ada kedai melayu. Cina dalam BN adalah jenis yang faham bahasa tetapi cina DAP dia bahasakan melayu PAS dan PKR.

Anonymous said...

nik ajiz dah terlupa, yg juak2 amerika @ reuters, cnn tu perjuangkan kat Malaysia ialah ambiga & the gang, head by anwar the monsterpiece!

Ghazali said...

Perniagaan menurut Sabda Rasullullah merupakan punca 9/10 dari rezeki manusia. Sangat betul. Tetapi kaum ni tidak faham kerana mereka bukan Islam. Wpun begitu, akan terpancar keuntungan jika mereka ikhlas, jika mereka ada integriti, jika mereka ada maruah, jika mereka ada motif yang murni.....dll. Tetapi mereka tiada semua itu. Itu sbb timbul rasa tamak, iri hati, hasrat menipu, hilang rasa malu dan tiada harga diri di samping tiada maruah langsung.