Monday, June 11, 2012

PRU 13 ; TERBARU MENGENAI MAT SABU.

mat sabu adalah timbalan presiden pas.

dia menang kerusi timbalan presiden pas setelah kesilapan lawanan 3 penjuru dalam pertandingan timbalan presiden.

sepatutnya yang boleh menang adalah nasarudin mat isa, lantas mengekalkan jawatan timbalan presiden yang disandang.

tetapi anak sedara nik ajis, tuan berahim tuan man telah masuk campur dan menyebabkan undi kepada golongan yang dianggap ada ilmu agama berpecah 2.

mat sabu adalah timbalan presiden dalam ertikata bernasib baik.

namun dalam pertarungan 2 kumpulan dalaman pas yang semakin kronik, mat sabu masih sukar dikesan kepunyaan siapa.

dia bukan erdogan.
dia bukan kumpulan hj hadi.

mat sabu tidak suka pada perjuangan anwarisme dalam parti pas. dek kerana itulah dia senantiasa memilih untuk mendiamkan diri tatkala pas diserang melalui jaluran anwarisme.

mat sabu juga bukan pilihan hj hadi.
mat sabu bukan golongan ulamak.

dia cukup ditolak oleh proksi besar hj hadi di trengganu iaitu dato haron taib.

malahan nasib dia di kedah pun tidak terbela oleh pimpinan pas kedah.

umum mengetahui azizan tidak pernah sependapat dengan mat sabu, baik dari segi sokongan politik mahupun perjuangan syiar.

pru ke 13 semakin dekat.

nik ajis beberapa bulan lepas membayangkan untuk melepas bebaskan beberapa nama luar untuk bertanding di negeri asal.

mangsa pertama adalah salahudin ayub. mudah dan cukup mesra dikenali dengan nama din pudu.

din pudu bersemangat dalam usaha menerobos peluang pas di negeri kelahiran umno, iaitu di johor.

din pudu begitu teruja dengan ide penerobosan pas di johor.

begitu teruja hinggakan kerusi parlimen kubang kerian sudah semakin dilupakan.

sayang keterujaan din pudu tersentak dengan siri kebodohan nizar menjahanamkan peluang pas di johor.

semalam foto tuanku sultan johor sebak sudah bertebaran. umum mengetahui jalinan rapat antara rakyat dan duli tuanku johor bukanlah sembarangan, ia adalah jalinan cukup mesra yang dijalin sejak sekian lama.

duli tuanku sultan sudah dan seolah-olah memberi hint semalam.

mampos pas di johor. din pudu meratap hiba peluangnya untuk menerobos johor, lantas mengeluarkan kenyataan melepas geram apabila menyeru rakyat tidak menyabitkan kebodohan nizar dengan partai pas.

itulah jawapan taraf SRP pimpinan pas, pkr dan dap.

mereka enggan mengaku salah.
peluang din pudu nampak semakin kelam.
dikabarkan peluang mat sabu juga semakin kelam.

mat sabu bukan pilihan hj hadi, bukan pilihan anwarista.

kerusi pilihan mat sabu iaitu parlimen kuala trengganu sudah terisi.
di kelantan, penolakan orang luar semakin kuat.
di kedah, musuh ketatnya iaitu azizan tak bagi can.

ada orang kata mat sabu akan bertanding di parlimen bukit bintang. tetapi sumber memberitahu bahawasanya DAP tidak akan memperjudikan peluang kemenangan dengan cuba untuk melaksanakan teori.

semalam perbincangan kami dengan orang pas cukup memberangsangkan.

maklumat dalaman memberitahu, sehingga takat ini mat sabu masih lagi belum diputuskan oleh pimpinan pas untuk bertanding dalam mana-mana kawasan parlimen.

daripada puluhan kawasan pas, hanya pas kawasan baling sahaja yang berani mencalonkan mat sabu untuk bertanding di parlimen..namun parlimen mana tidak diketahui.

ini adalah dilema pas.

kebanyakan pimpinan utama pas disokong dan didokong oleh kawasan parlimen yang bukan dari negeri asal. mat sabu menetap di seksyen 17 shah alam, pernah bertanding di kerusi nilam puri, kuala trengganu dll.

mat sabu mungkin minta belas kasihan lim guan eng dalam menentukan nasib politiknya dalam pru ke 13 nanti.

ini baru satu, ada 6 lagi cerita terbaru mengenai pas.
akan di update ASAP.

33 comments:

Anonymous said...

Mat Sabu pencebuk Guan Eng

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

Anonymous said...

dah tau dia takkan dapat kerusi selamat pas.. pasal tu la dia keluarkan kenyataan menyokong komunis!!sapa komunis tu klu bukan DAP... skrg dia akan menuntut balasan atas pengorbananya itu.. tp gua rasa mat sabu paling tinggi pun akan dapat kawasan 'MAH' je..... sampai skrg gua tak nampak apa sumbangan dia pada pas selain dari jd ayam sabung je..... ntah la ko sabu.. suruh belajar ko gi wat demo... kena buang dari itm ko jd pelawak plak.... ada hati lagi ke nak jadi Ahli parlimen?? klu menang nanti jgn berebut kementerian wanita dgn anwar ya.....

Anonymous said...

cuba bayangkan Dap bg satu krusi utk mat sabu..

kat krusi kat belakang krusi
ada tulis besat

''ini Barua Baik punya''

belum sapa2 dia akan takebir baru...
''Hidup Komunis''

wa sulah cakap sama lu.... ini org banyak baik punya barang...wa talak lugi satu pun...

Anonymous said...

dia ni tak ada value! sebagai pak lawak mungkin!

Anonymous said...

Saksi kes Mat Sabu mengaku membuat laporan polis bersandarkan laporan akhbar (ape crite ni?)


2012/06/11

BUTTERWORTH: Saksi pertama kes perbicaraan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu (Mat Sabu) mengenai isu komunis Bukit Kepong, hari ini mengaku di Mahkamah Sesyen di sini bahawa beliau membuat dakwaan terhadap Mohamad hanya bersandarkan laporan akhbar bahasa Melayu.

Pesara polis, Visva Nathan, 75 dari Raub, hari ini mengaku beliau memfitnah Mat Sabu serta meminta maaf kerana membuat laporan polis terhadapnya dengan hanya merujuk kepada laporan akhbar berkenaan.
Nathan mengaku membuat laporan polis pada 27 Ogos selepas membaca laporan akhbar itu di mana dakwaan itu hanya berdasarkan pada sangkaan dan andaian.
"Saya minta maaf dan tidak mahu pihak polis mengambil tindakan," katanya di depan Hakim Ikmal Hisham Ahmad Tajuddin di Mahkamah Sesyen di sini, hari ini.

Nathan mengaku membuat fitnah itu selepas diberikan dua laporan iaitu keratan akhbar berkenaan dan teks ceramah Mat Sabu yang tidak mengandungi perkataan komunis.

Mat Sabu, 57, didakwa membuat tohmahan memburukkan nama baik anggota polis dan keluarga mereka di Bukit Kepong dalam satu ceramah di Tasek Gelugor, Ogos tahun lalu.

Mahkamah menetapkan 13, 16 dan 17 Jun untuk sambungan perbicaraan. - BERNAMA

Anonymous said...

10.34

saksi itu dah dibeli oleh mat sabu!!!

Anonymous said...

Cilaka punye Mat Sabun keminih ni...!!!!

Otak geliga said...

jadi dia sudah menemui JALAN MATIkah???.....MUSTAHILllllll, sbb penganut PAS sgt bangga dgn adanya ILMUAN ISLAM seperti dia yg tinggi "ilmu agamanya"....kahkahkah

mana tau tiba2 dia bertanding di China....melopong semua rakyat Mas...hahahahaha

Anonymous said...

cuba yg antar atah ni baca balik..

mula2 aku panik jugakk

bila da baca ...wei pkr,pas tara laku la bro... boleh cuba lagi..gelisti adala....

korang xingat mat sabu buat rombongan terkejut pi umah balu2 polis yg mati...ha kena halau ngan org kg....padan muka.. buat lg..

pssss.... siap dtg dgn 'pakar sejarah' tu......kah kah kah....

Anonymous said...

Saksi pendakwa tersebut Visvanathan a/l Muthu iaitu seorang pesara polis yang memberi keterangan beliau hari ini berulang-ulang kali meminta maaf kepada Mat Sabu sambil mengangkat tangannya kepada Mat Sabu dan meminta mahkamah membebaskan beliau.

Beliau berkata demikian apabila di soal balas secara panjang lebar oleh peguambela Mat Sabu, Mohamed Hanipa Maidin di Mahkamah Sesyen hari ini.

Semasa pemeriksaan balas tersebut beliau mengakui bahawa laporan polis yang beliau pada 27 Ogos 2011 adalah semata-mata berdasarkan laporan Utusan Malaysia pada tarikh yang sama.

Berikut adalah antara lain petikan soal balas Hanipa dengan saksi tersebut.

Soalan peguambela (S): Kamu setuju kamu sendiri tak dengar ceramah Mat Sabu?
Jawapan saksi(J): Ya, setuju.

S: Kamu setuju apabila kamu tak dengar apa yang Mat Sabu kata, kamu sebenarnya tak tahu apa yang Mat Sabu kata?
J: Ya. Setuju.

S: Cuba kamu lihat laporan laporan akhbar Utusan dan petikan ucapan Mat Sabu, setuju tak apa yang ditulis oleh Utusan adalah tidak sama dengan apa yang Mat Sabu kata?
J : Ya, setuju.

S : Mat sabu tak ada kata perkataan komunis langsung dalam ucapan beliau tapi Utusan ada kata, betul tak?
A : Betul.

S: Kamu setuju atau tidak apa yang kamu tulis dalam laporan polis kamu yang katakan Mat Sabu menfitnah polis dan menyokong komunis adalah tidak betul?
J : Ya, setuju.

S : Jadi laporan polis kamu tidak betul dan saya katakan bukan Mat Sabu yang memfitnah polis tetapi kamu yang sebenarnya memfitnah Mat Sabu dalam laporan polis kamu?
J : Ya, saya setuju. Saya mahu minta apology (maaf) kepada beliau (sambil tunjukkan tangan minta maaf pada Mat Sabu yang ada di kandang orang kena tuduh).

S : Dalam laporan polis kamu ada sebut minta polis ambil tindakan undang-undang Mat Sabu, kamu masih mahu 'stick' kepada apa yang kamu katakan?
J : Tidak, saya mahu minta maaf pada Mat Sabu dan 'he is now my brother'. Saya mahu Mat Sabu dibebaskan.

S: Kamu kata Mat Sabu derhaka pada Yang Dipertuan Agong, saya ingin tanya pada kamu macam mana kamu boleh kata dia derhaka kepada Agong, sedangkan pada masa peristiwa Bukit Kepong Malaysia belum wujud dan Yang Di Pertuan Agong pun belum ada. Macam mana Mat Sabu boleh derhaka pada benda yang belum ada?
J :Saya tidak boleh jawab soalan itu.

S: Jadi kamu setuju kamu tidak cakap benda betul dalam laporan polis kamu?
A: Setuju.

Saski juga mengakui dia tidak tahu di mana Bukit Kepong dan apabila terus ditanya oleh Hanipa beliau menyatakan Bukit Kepong terletak di Selangor dan Hanipa lantas menyampuk "Itu Kepong bukan Bukit Kepong!"

Saksi tersebut yang mengidap diabetik beberapa kali terpaksa berhenti memberi keterangan kerana dikhuatiri akan pengsan kerana berdiri terlalu lama.

Apabila disoal semula oleh pihak pendakwa saksi sekali lagi meminta maaf pada Mat Sabu dan berkata beliau menyesal (kerana buat laporan polis ke atas Mat Sabu).

Selepas selesai memberikan keterangan saksi tersebut dilihat berjalan menuju ke kandang Mat Sabu dan terus bersalam dengan beliau dan meminta maaf sekali lagi.

Anonymous said...

11.03

dari apa yg ko post ni pun dah nampak yg ianya dah dirancang dari luar lg... mana tidaknya... peguambela tu tanya soalan dan bg jawapan sekali... pastu org tu pun ia kan je... ni semua konspirasi ni... org tu dah dibeli oleh mat sabu!!! siap suruh hakim bebaskan je mat sabu??hahahahah dia saksi atau juri ni???ko wat lawak ke bro...

Anonymous said...

gua bangga dgn lu...kebenaran tetap kebenaran..yakinlah waktu kemenangan bakal tiba...

mampuih la umngok..penipu rakyat.utusan meloya ..yakkss

sudah2 dah lama dah memerintah...dah byka da duit rakayat korang perabihkan


kah kah kah kah saat sakrutul maut bakal tiba.. kah kah kah

Anonymous said...

teringat mat sabu, teringat normah kapo padang kala.tak tahu bakpo nyo

Langsi said...

Anon 11:09... kalo takpenah ikut cara soaljawab kes2 mahkamah takyah la tunjukkan keUMNgOkan nko kat sini... awat la puak2 UMNgOk Be-eNd ni melantun2 BaNgang dan BeNgapnya??? Patut pun... UMNgOk = BoNgok!

Langsi said...

Anon 11:09... kalo takpenah ikut cara soaljawab kes2 mahkamah takyah la tunjukkan keUMNgOkan nko kat sini... awat la puak2 UMNgOk Be-eNd ni melantun2 BaNgang dan BeNgapnya??? Patut pun... UMNgOk = BoNgok!

Jeffry said...

KEHKEHKEH MAT SABU JGN SUKE SGT..AGAKNYE HAKIM DAN PESARA POLIS TU DAH KENE BELI SAPE TAU SBB KES2 YG SEBELOM NI KENE BATANG IDONG ORG LAIN FUCKATAN CUKUP KUAT MELALAK TUDUH HAKIM X ADIL..POLIS ANJING KERAJAAN DAN MCM2 LG..CUMA YG AKU GELAK BILE MAT SABUN BERIYA2 NAK JUMPE WARIS ANGGOTA TENTERA YG TERKORBAN DI JOHOR KONON2 NAK MINTAK MAAP..KENE HALAU BEB!! MANE MAT SABU NAK LETAK MUKE DIA YG TEBAL MCM KULIT VAVI TU?? KEHKEHKEH ADOYAII LAWAK2!!..MAT SABUN SAMA JEK MCM NIZAR SETANIRAJIM..BADUT PART TIME!! >XD

Anonymous said...

Yg lucunya saksi setuju dia cuma baca dari akhbar dan juga setuju dia tak dengar ceramah Mat Sabun....tapi dia juga bersetuju Mat Sabun takde sebut mengenai komunis dan itu semua hanya fitnah dan Mat Sabun tu dah jadi bother dia skrg....hmmm klu dia mengaku tak dengar ceramah tu cemana dia tahu Mat Sabun takde sebut komunis dan ini semua hanya fitnah....sgt jelas apayg dikatakannya sdh dirancang dan mengikut skrip...hanya Mat Sabun yg mampu buat skrip bodoh mcm ni....

tobeng said...

Polis pencen tu takut pasal kena gertak dengan peguambela.Biasalah lawyer memang pandai main ayat.Tak kena gaya,peluh jantan pun boleh keluar.

Yang pastinya mat sabu memang sokong mat indera(bukan indera joned).Sebab katanya mat indera lawan polis yg di bawah british.Kira macam lawan penjajah jugak.Begitu sifir mudah mat sabu.

Memang mat sabu tak sebut sokong komunis tapi hakikatnya mat indera memang sekutu komunis(kalaupun bkn komunis).Jadi sifir orang awam pula mat indera=komunis.Komunis lagi kejam dan zalim dr british(ini fakta).Komunis pun bukan orang lain,penjajah jugak.Maknanya penjajah komunis yg kejam vs penjajah yg kurang kejam iaitu british.Mana mau pilih?

Jadi kesimpulannya mat sabu menyokong kumpulan penjajah kejam komunis(melalui mat indera).Hakikatnya walaupun mat sabu tak sebut komunis tapi maksudnya tetap sama i.e menyokong perjuangan komunis.

Sabu dgn lawyer dia bolehlah buli orang tua dengan ayat berbelit penipu diorang.Ceh!


p/s:yg paling pasti mat sabu pernah ditangkap khalwat dengan bini kawan baik dia di bilik hotel 121 ke 112.Yg ini pendakwaraya pun konfius sampai salah tulis.Last2 mat sabu terlepas 'atas sebab teknikal'.Macam biasa dengar je..

Tukang Komen said...

Kawasan yang paling selamat untuk Mat Sabu bertanding ialah di kawasan parlimen bawah selat melaka.

Anonymous said...

dulu aku mati2 xpercaya kerajaan ni.....mesti kerajaan yg konspirasi..



ko tgk peguamcara anwar senang2 anuar 'cekau'



tup tup...pastu masuk belah dia..la......patutla kess xmenang2...tangguh punya tangguh...


maleh aku nak layan mahkamah skrg dgn bar kancil nya'..pembangkang mesti menang la all the time..tangguh la sampai kiamat mesti dpt punya.. menipu all the time

nyampah...

Anonymous said...

mahhhhhhh ..... abang tak basuh lagi air b*rit mahhhhh ......melekit lekit kat muka abang ni mahhhh ..... tadi abang baru jumpa ustad ****** ....saja abang tak basuh ni mahhh.... sat nak melancap sat ......arhhhhhh ...arjhhhhh ...hmmmmmmmmmmmmmm .....Normah bertanya dahhhh...... haaaaaaaa macam barua punya timbalan presiden parti ..... JUNJUNG AJA QURAN tu ... nak takut apa mahhhhhh ....... junjung saja . kalo nak selamat kan diri dalam islam bolehhhhhh ...... mah takutttttttt

Anonymous said...

mat sabu bertanding kat singpork...LKY BG SATU SIT. UTK BARU MALAYU TERKINI

Anonymous said...

Takda modal lain ka?

Anonymous said...

Aku perhatikan penjenguk2 blog UMNOngok kebanyakannya haprak kaki mencarut dan otak blues ....................

sebab tu bila bicara soal politik & negara pun masih dok bermodalkan minda porno & ayat2 lucah ........... macam setaraf mat gian & budak2 rempit yg mengilai bohsia tuuu... kahkahkah...

Sejak 1998 - minda politik UMNO ajaran mahathirisme hari ini dah low class & boleh campak longkang saja!

Bye2 UMNO .... insyaAllah PAS memimpin berpandukan petunjuk Illahi!

Anonymous said...

Petunjuk Dap ka.. Petunjuk Illahi..

yg aku nampak anuar main balun ja..

tak kira illahi lg... buleh Allah besau2 kat gereja ...petunjuk agama.. cina2 pun tau.. anwa sudah bertuhan Undi... haiya..manyak busuk bau babi ooo

Anonymous said...

pelawak yg bodoh & bangang.. kesian pas ada pemimpin sampah mcm mat sabun ni.. buih tak seberapa, busuk yg lebih!!

☺ ♂ ☺

Anonymous said...

mat sabu dan geng kumpulan yang baik, tak mencarut dan tak memaki orang. ayat yang keluar dari mulut mat sabu hanya ayat Quran, hadith dan pujian pujian.
bukan macam umno asuhan mahathir, pemaki orang pencarut dan pemaksiat. kerana itulah negara yaman pelawa mahathir menjadi penasihat, menasihati bagaimana nak mencarut, memaki, rasuah, kroni, maksiat dll. anuar tu belajar dari tok guru diala mahathir. kah kah kah
aku tetap sayang mahathir, wahai pencacai pakatan.

usin said...

utk satu side, mat sabu bagus sebagai timbalan presiden pas kerana bukan berada dalam team ulamak atau team profesional. tidak timbul isu memihak (kononnya). dari satu side pulak, mat sabu secara peribadi seperti di alam barzah, dunia tidak akhiratpun tidak. takde sapa2 yang merasakan mat sabu penting untuk diperjuangkan nasibnya dlm pru13. nasib ko lah mat, hrp2 ada org simpati...

Anonymous said...

Mat Sabu ke Mat Sabun. Suka main sabun. Liciklah jawabnya. Walau macam mana pun. Lekas lekas lah mampos karier politik Mat Sabu ni. Lagi cepat lagi baik. Muka pun dah macam Stalin. Amacam boleh kita gelarkan dia Stalin of Malaysia @ Mat Stalin.

rumi said...

Masa remaja dan mentah dulu,aku marah kalau orang kata pas parti yg memperalatkan agama.

Tapi lama-kelamaan bila semakin matang dan dewasa baru aku faham maksud mereka.

Mat sabu seorang yg ditangkap khalwat yg terlepas cuma disebabkan salah no bilik pun tetap dipilih oleh pas sebagai timbalan presiden.Mat sabu belum tentu tak bersalah.Perbuatan berdua2an(tak tahu buat apa) di dalm bilik hotel di tengah malam bersama bini orang tu tak salah agaknya selagi dia orang pas.

Mat sabu bukannya berlatarbelakangkan agama jauh sekali ulama,pendidikan akademik pun kurang,bayangkan kalau dia jadi presiden pas.Mahu kemanalah agaknya pas dibawa mat sabu?Jauh panggang dr api nak menjadi pm(mmg tak layak pun).

Dia cuma hebat di mata orang2 pas sebab pandai cakap berdegar2 dlm ceramah,maklumlah orang pas takde lain kerjanya,cuma mendengar ceramah politik maki-hamun,fitnah sana-sini,itu yg diorang suka sangat dengar,lepas tu takbir tak kena tempat..

Anonymous said...

BERTANDING AJA KAT PERMATANG PAUH, KAN DIA YANG BERI GELARAN ANWAR ALJUBURI,"MAH MUKA ABANG BAU PUKI MAH"

Anonymous said...

Kalau ikutkan hati mahu diludah muka Mat Sabu tu sebab menghina Pejuang Tanah Melayu...sebab aku sendiri anak kepada salah seorang Pejuang Tanah Melayu.
Apa-apa pun aku setuju dengan Anon June 12, 2012 6:42 PM Mat Sabu (Komunis) bertanding di Permatang Pauh. Nak tengok KEJANTANAN Mat Sabu depan rakyat atau depan "MAH"!! KAH KAH KAH