IKLAN BERBAYAR

Monday, June 11, 2012

PENDEDAHAN MENGEJUTKAN KAYVEAS !

49 comments:

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

Tukang Komen said...

Pas juga yg setuju dengan konsep kerajaan cina tapi berkebajikan.

hangkedee said...

Hampas akan jadi Barua Dapig sehingga mampus.takebeer!

Anonymous said...

hangkedee said...

Hampas akan jadi Barua Dapig sehingga mampus.takebeer!

June 11, 2012 3:09 PM

--------------------------------------

Pimpinan PAS dungu dan bebal, kerana politik kedengkian mereka, kepentingan ummah dan kepentingan bangsa sanggup digadaikan kepada puak ultra kiasu. Lihatlah, kerana nak jadi anjing suruhan DAPigs, PAS sanggup pecat Dr. Hassan Ali iaitu mantan Pesuruhjaya PAS Selangor yang tidak bersetuju dengan dasar DAPigs yang mahu melemahkan kekuatan politik dan sosial orang bumiputera / Islam. Malahan kerana nak jadi barua suruhan DAPigs juga, PAS sanggup ketepikan Negara Islam dan Perundanagn Hudud, lepas tu salahkan UMNO atas kegagalan PAS mempertahankan Negara Islam dan Perjuangan Hudud, kononnya UMNO menentang keras Negara Islam dan Hudud, kepala otak diorang sajalah, sebenarnya PAS bacul dan tak boleh diharap, kerana kedengkian terhadap UMNO, PAS rela membiarkan negara ini diperintah oleh orang kafir asalkan UMNO dapat dimusnahkan, betapa jijiknya sikap PAS sekarang ini. Tok Guru dan ulama PAS pun sudah kepala pusing, tak reti menilai antara kepentingan agama, bangsa dan tanah air dengan kepentingan politik kedengkian, mereka lebih mengutamakan politik kedengkian daripada perjuangan kepentingan agama, bangsa dan tanah air, sebab itulah bila hendak muzakarah untuk kepentingan ummah dan bangsa serta tanah air dengan UMNO, bermacam-macam alasan PAS beri, syarat itu dan ini, lepas itu tak jadi muzakarah, tapi yang peliknya bila PAS nak jadi pecacai DAPigs merosakkan kepentingan ummah dan bangsa, tidak pula PAS kenakan syarat itu dan ini, terus saja PAS jadi pecacai tahap anjing suruhan kepada DAPigs tanpa banyak soal. Lihatlah betapa jijik dan keji malahan teramat hina sikap PAS sekarang ini yang sanggup berbuat apa saja untuk memusnahkan UMNO hatta menghancurkan kepentingan agama, bangsa dan tanah air, teramat melamapu sikap PAS ini, keterlaluan benar.

Oleh itu rakyat sekalian terutama orang bumiputera / Islam perlu sedar bahawa PAS adalah talibarut dan anjing suruhan DAPigs saja dalam Penipu Rakyat, PAS tak ada peranan penting dalam Penipu Rakyat, sekadar diperalatkan untuk memperalatkan penyokong mereka menjadi barua suruhan DAPigs membuat kekacauan dan perpecahan dikalangan orang bumiputera Islam demi kepentingan politik DAPigs, lihatlah dalam siri-siri kekacauan yang berlaku seperti BERSHIT dan Anti Lynas, yang menjadi kepala penghasutnya adalah puak DAPigs kiasu, tetapi yang menjadi barua menyalak ke sana ke mari, bertumbuk dengan polis, memukul polis, memaki hamun pihak berkuasa, merosakkan harta awam adalah puak bebal PAS yang telah diperalatkan oleh tok guru mereka yang telah menjadi pecacai suruhan DAPigs sajalah, malahan puak kiasu DAPigs haramjadah itu bertepuk tangan dari jauh melihat orang bumiputera / Islam bergaduhan dan saling mencederakan sesama sendiri, lepas ini mungkin akan berbunuhan sesama bangsa dan agama kerana hasutan tok guru PAS yang menjadi pecacai suruhan DAPigs itu.

Bersambung..........

Anonymous said...

Sambungan ..........

Sedarlah, PAS menuduh UMNO asobiyah, tapi UMNO bukan asobiyah, tok guru PAS bebal tak faham istilah di mana asobiyah adalah taksub membuta tuli terhadap puak sendiri hingga membela kezaliman, kemungkaran dan kemaksiatan yang dibuat oleh puak sendiri, malahan hingga sanggup menindas orang lain dengan kejamnya untuk kepentingan puak mereka sendiri. UMNO tidak sebegitu, UMNO bersikap wataniyah iaitu sayangkan bangsa dan berusaha gigih untuk memartabatkan bangsa untuk menjadi bangsa yang bermaruah tinggi dan dipandang hormat oleh orang lain, UMNO tidak menindas kaum lain dengan kejam, malahan UMNO tidak merampas hak kaum lain secara zalim untuk dibahagikan kepada orang bumiputera / Islam, UMNO berusaha gigih untuk memajukan bangsa bumiputera dan Islam dengan cara yang tersendiri tanpa mengainaya bangsa dan agama lain. Berbeza dengan PAS dan puak Penipu Rakyat yang lain, mereka memang benar-benar asobiyah, apa saja yang dibuat oleh puak mereka akan mereka sokong walaupun perkara maksiat, jenayah, kemungkaran, kezaliman dan sebagainya, sebab itulah adalah bukti macam mana pun pasal salah laku Penipu Rakyat pastinya tidak akan diterima oleh mereka ini kerana mereka ini adalah asobiyah.

Oleh itu marilah bersama kerajaan Barisan Nasional untuk menjayakan agenda Bangsa Malaysia demi agama, bangsa dan tanah air.

RAFLEMBU said...

PAS OH PAS, KENAPALAH BEBAL SANGAT. PEMIMPIN BODOH, DAN PENGIKUT TONGONG. DIA PERCAYA CINA LEBIH DARI MELAYU YANG ISLAM. KARANG NI SURE HADI CAKAP BESI YANG CAKAP.........MANA BOLIH PERCAYA.
JELAS CINA BAHAYA. SEBELUM BERKUASA, DIA BUAT BAIK DENGAN PAS. SEKALI BERKUASA MAMPOS PAS DI BUAT NNYA.
SEDARLAH SIKIT.
BERSATU MELAYU TEGUH,BERCERAI MELAYU RUNTUH.
GAP, CUBA TULIS SIKIT FASAL DONG ZONG DAN DAP. ORANG PAS TAK FAHAM APA DONG ZONG.

Anonymous said...

Melayu dalam hamPAS, DAPig dan PGayR masih lena diulit mimpi-mimpi kencingan Nuar Al-Jubur, Lim Guan Eng dan Niki Ajeh. Bile negara dah berubah menjadi Chinese state sepenuhnya baru nak bangkit dari tidur. Masa tu menangis keluar darah sekali pun takde gunanya....

Anonymous said...

RAFLEMBU said...

PAS OH PAS, KENAPALAH BEBAL SANGAT. PEMIMPIN BODOH, DAN PENGIKUT TONGONG. DIA PERCAYA CINA LEBIH DARI MELAYU YANG ISLAM. KARANG NI SURE HADI CAKAP BESI YANG CAKAP.........MANA BOLIH PERCAYA.
JELAS CINA BAHAYA. SEBELUM BERKUASA, DIA BUAT BAIK DENGAN PAS. SEKALI BERKUASA MAMPOS PAS DI BUAT NNYA.
SEDARLAH SIKIT.
BERSATU MELAYU TEGUH,BERCERAI MELAYU RUNTUH.
GAP, CUBA TULIS SIKIT FASAL DONG ZONG DAN DAP. ORANG PAS TAK FAHAM APA DONG ZONG.
June 11, 2012 3:31 PM

------------------------------------

PAS mana peduli itu semua, yang dipedulikan teramat sangat oleh PAS adalah bagaimana hendak menghancurkan UMNO, kepentingan agama, bangsa dan tanah air boleh dilempar ke longkang, yang penting bagi PAS adalah UMNO mesti dimusnahkan dengan apa cara sekali pun hatta mengorbankan kepentingan agama, bangsa dan tanah air, betapa keji dan jijik serta hinanya PAS yang sanggup berbuat apa saja hatta menghancurkan kepentingan agama, bangsa dan tanah air kerana politik kedengkian mereka yang tidak berkesudahan itu.

Oleh itu marilah kita sama-sama memberikan sokongan yang padu kepada Barisan Nasional dalam PRU 13 yang akan datang, tetapi beberapa mangkuk hayun dari MCA dan Gerakan yang tak berguna dan tak boleh diharap janganlah disokong, undilah calon bebas yang akan menentang mreka kelak. Marilah bersatu dan berdiri kukuh mempertahankan Barisan Nasional demi agama bangsa dan tanah air. Takbir! Allahuakbar.

Juara Wira said...

apa la datuk kayveas ni... hang baru tau ka taktik cina..... habis yg depa beria dok wat projek perumahan mewah atas nama projek rakyat tu untuk apa hang ingat???hang ingat padang pkns nak dibangunkan untuk bina apartment mewah pasai apa??? klu dok pikiaq dgn rasional kita boleh dapat jawapan.... puak cina ni mahu menambahkan populasi kaum mereka dikawasan yg majoriti org melayu.... dgn ini depa dapat menimbangi kekuatan umno dikawasan tersebut....

contoh klu dalam kawasan majoriti cina sudah pasti DAP punya kelebihan... tu yg dia bawa geng2 dia ketempat lain.. pastu bila dah pindah tempat baru mohon spr tukar kawasan tempat mengundi depa... klu spr tidak mahu proses kita pun sudah tahu apa yg akan depa ckp... puak kiasu ni terlalu bijak... jujur cheq cakap depa sesangat bijak..... depa gunakan dhong zhong untuk menekan gomen dalam isu pendidikan... depa gunakan PAS dalam isu agama untuk menekan gomen... depa gunakan pengaruh anwar dan rakan antarabangsanya untuk menekan gomen dalam ekonomi... dgn ini gomen dah mcm ditelan mati anak.. diluah mati bapa.... gomen nak buat sesuatu menghalang depa pun dah tak boleh.. pasai depa dah pasang strategi dikeliling....

kat selangor penang ramai yg gembira pasai gomen pakatan begitu aktif dalam projek perumahan.. tp ramai yg tak terfikir berapa banyak rumah yg dibina mampu milik melayu india??? pastu depa bg alasan kos meningkat..harga tanah tinggi... alih2 puak depa mai duduk situ..... pasai tu la kebanyakan kawasan bandar boleh dikuasai oleh puak kiasu ni... kita fikir anwar itu musuh utama namun yg sebenarnya musuh yg lebih dasyat ialah DAP!!! anwar dan nik aziz hanyalah kuda tunggangan depa...

RAFLEMBU said...

ITU BARU SE EKOR CINA BETINA YANG TERLEPAS CAKAP KAT KAVEAS.
YANG LAIN APA MACAM.
TAKKAN ORANG PAS TERLALU BENAK NAK FAHAM INI SEMUA.
KALAU ORANG CINA POLITIK DAP BERCAKAP, AKU PASTI LEBIH BERBAHAYA.
JUSTERU PERLUNYA ORANG MELAYU BERSATU.
SKRG DAP BERPURA PURA BAIK DENGAN PAS, YANG NIK AZIZ DAN HADI AWANG TONGONG NI ANGGUK SAJE. AKU RALAT TENGOK ORANG ISLAM DI PERBODOH SEBEGINI RUPA.

ORANG ISLAM PERLU SEDAR. BELAJARLAH SEJARAH LIMKIT SIANG SEBAGAI PEJUANG CHINA YANG CHAUNVINIS. KAJI SIAPA LIM KIT SIANG.
PENDEDAHAN PROF RIDHUAN TEE, PROF KHOO KAY KHIM, HELEN ANG SEPATUT NYA MEMBERI KESEDARAN.
BUKU "THE MALAY DIELLAEMA" PATUT DI RUJUK.
MALAYSIA NEGARA AMAN, ORANG MELAYU MEMANG SELALU BERTOLAK ANSUR, LEBIH MEMBERI DARI MEMINTA.
TAPI KAUM PENDATANG TAK ABIS HABIS MENDESAK, KALAU BOLIH. S E M U A HENDAK DI BOLOTNYA.
SEDARLAH SEDAR LAH. SEBELUN TERLAMBAT......

Anonymous said...

Juara Wira said...

apa la datuk kayveas ni... hang baru tau ka taktik cina..... habis yg depa beria dok wat projek perumahan mewah atas nama projek rakyat tu untuk apa hang ingat???hang ingat padang pkns nak dibangunkan untuk bina apartment mewah pasai apa??? klu dok pikiaq dgn rasional kita boleh dapat jawapan.... puak cina ni mahu menambahkan populasi kaum mereka dikawasan yg majoriti org melayu.... dgn ini depa dapat menimbangi kekuatan umno dikawasan tersebut....

contoh klu dalam kawasan majoriti cina sudah pasti DAP punya kelebihan... tu yg dia bawa geng2 dia ketempat lain.. pastu bila dah pindah tempat baru mohon spr tukar kawasan tempat mengundi depa... klu spr tidak mahu proses kita pun sudah tahu apa yg akan depa ckp... puak kiasu ni terlalu bijak... jujur cheq cakap depa sesangat bijak..... depa gunakan dhong zhong untuk menekan gomen dalam isu pendidikan... depa gunakan PAS dalam isu agama untuk menekan gomen... depa gunakan pengaruh anwar dan rakan antarabangsanya untuk menekan gomen dalam ekonomi... dgn ini gomen dah mcm ditelan mati anak.. diluah mati bapa.... gomen nak buat sesuatu menghalang depa pun dah tak boleh.. pasai depa dah pasang strategi dikeliling....

kat selangor penang ramai yg gembira pasai gomen pakatan begitu aktif dalam projek perumahan.. tp ramai yg tak terfikir berapa banyak rumah yg dibina mampu milik melayu india??? pastu depa bg alasan kos meningkat..harga tanah tinggi... alih2 puak depa mai duduk situ..... pasai tu la kebanyakan kawasan bandar boleh dikuasai oleh puak kiasu ni... kita fikir anwar itu musuh utama namun yg sebenarnya musuh yg lebih dasyat ialah DAP!!! anwar dan nik aziz hanyalah kuda tunggangan depa...
June 11, 2012 3:46 PM

------------------------------------

DAPigs ni macam Yahudi Zionist, Melayu PKR dan PAS pula adalah seperti diktator di negeri Arab, dengan sedikit habuan sanggup jadi pecacai kepada Yahudi Zionist. Orang bumiputera / Islam perlu sedar akan mainan politik ala Israel yang diamalkan oleh DAPig ni, lihatlah di Palestin yang kini dirampas menjadi negara haram Israel Zionist, asalnya keseluruhan kawasan Gaza, negara haram Israel Zionist, Tebing Barat adalah milik Palestin, tetapi kerana hasutan dari puak Yahudi dan Barat, maka ketua-ketua kabilah Arab menentang kerajaan Turki Utmaniyah, pada mulanya memanglah British memerintah Palestin, tetapi Yahudi Zionist dengan segala bantuan kewangan telah melancarkan serangan demi serangan terhadap British dan melakukan pembunuhan besar-besaran terhadap orang Palestin, akhirnya bumi Palestin kini 90% dikuasai oleh Yahudi Zionist termasuk kawasan Tebing Barat yang dirampas oleh Israel Zionist untuk penempatan Yahudi.

Bersambung................

Anonymous said...

Sambungan..............

Puak DAPigs ni meniru cara Yahudi Zionist untuk memperkuatkan kuasa mereka di sesuatu kawasan. Lihatlah orang bumiputera / Islam di Pulau Pinang makin terhimpit dan terhumban keluar dari Pulau Pinang kerana kos hartanah sangat tinggi kerana pimpinan DAPigs Pulau Pinang hanya galak membina rumah berharga tinggi kerana mereka tahu bahawa orang bumiputera dan orang India tak mampu, yang mampu adalah puak DAPigs saja. Di Selangor pun telah dibuat benda yang sama, inilah cara halus DAPigs untuk menghancurkan kekuatan politik dan sosial orang bumiputera / Islam, tapi Melayu PKR dan PAS masih tak sedar diri, mereka masih seronok dibuat dengan jawatan-jawatan kecil yang di'anugerahkan oleh DAPigs untuk dijadikan umpan supaya proses menghancurkan kekuatan politik dan sosial orang bumiputera / Islam lebih mudah dan cepat dengan bantuan para pengkhianat bangsa seperti Melayu PKR dan PAS yang menjadi barua pecacai suruhan tahap anjing suruhan kepada DAPigs untuk memecah belahkan kekuatan politik dan sosial orang bumiputera melalui hasutan dan pertelagahan yang ditiupkan segala kerosakkan itu oleh Melayu PKR dan PAS. Oleh itu sedarlah, jangan jadi seperti di Palestin barulah nak menangis air mata darah pun dah tak guna kerana bumi yang diduduki kini telah dikuasai oleh bangsa lain sebagaimana yang dialami oleh orang Palestin. Renung-renung dan ambillah tindakan pembetulan dengna segera.

Anonymous said...

Pendedahan TERBAIK Dan menakutkan.
Pencacai PAS, PKR Dan DAP tak NAK komen KAH ?

Jawajohor said...

ORANG ISLAM SEPATUTNYA JADI PEMIMPIN.
BUKAN KENA PIMPIN DENGAN DAP DAN ALJUBURRI SEPERTI PAS.
JELAS SEKALI PAS IS ONLY A FOLLOWER, SUNGGUH MEMALUKAN ISLAM.

Juara Wira said...

anon 4.01 4.02..

betoi tu bro.... pasai tu la kita minta PAS ni tak sokong umno pun takpa... sekurang kurangnya keluaq la dari pakatan tu... jgn kerana cita2 mereka akhirnya melayu islam itu menjadi bangsa serpihan dibumi sendiri.....mgkn ada yg nak banding kerjasama umno mca... tp dah berpuluh tahun depa bergabung tetapi adakah kedudukan islam melayu itu pernah dipertikaikan?? adakah pernah terjadi mca keluaq dari barisan? tetapi dalam masa yg singkat sudah berkali dap dan pas pernah berselisih faham... sampai depa berpisah pun ada..cuma skrg depa dok bergabung pasai anwar ibrahim.... apa pun hingga kehari ini depa masih gagal untuk bergabung dalam satu payung.... sangat berbeda dgn anggota gabungan BARISAN NASIONAL... puak pakatan masing2 ada agenda depa sendiri... cuma skrg depa pendam pasai matlamat depa untuk menyahkan barisan nasonal... kita pasti akan dapat lihat wajah dan niat sebenar depa pabila depa menakluk putrajaya kelak!!! (itupun kiranya diizinkan Allah)... hanya BARISAN NASIONAL yg dapat mentadbir negara ini dgn suasana yg harmoni seperti skrg!!! klu depa ckp tak harmoni takpa la pasai depa pandang gomen ini dari kaca mata pembangkang..adatlah... diharap rakyat yg diatas pagar... tolak ketepi isu rasuah yg dibangkitkan pasai yg disabit dan dibuktikan kesalahan sudah menerima hukuman... dan ada yg dibicara... yg selebih takda bukti..itu bukan salah sprm atau gomen... kerajaan tidak melindungi sesiapa pun.... yg terbukti bersalah pasti akan menerima hukuman.. mai kita tengok dari sudut persefahaman dan transformasi yg memacu negara kearah negara maju menjelang 2020... tersiksa ka kita dibumi bertuah ini? tertutup ka pintu rezeki dibumi bertuah ini? huru hara ka negara ini? itu yg paling penting bg kita sebagai rakyat biasa... kiranya dikucar kacirkan negara ini.. kelak kita hanya akan mewariskan negara yg tidak stabil kepada generasi selepas kita....

Anonymous said...

Tabiik Datuk Kayveas Presiden PPP..Kalau semua India Malaysia ada mentaliti macam Datuk aman sikit Negara Malaysia.Datuk kena sekolahkan puak india yang derhaka kepada negara kita supaya jadi warganegara yang bertanggung jawap dan TAAT SETIA kepada YDP Agong,Raja,Sultan,YdPertua Negeri,Menghormati dan Patuh kepada Perlembagaan Malaysia serta Kerajaan BN yang banyak jasa kepada Rakyat jelata. Oleh Mat Bond.

Raflembu said...

AKU AKAN UNDI DAP -
DAP SAYANG MELAYU
DAP TAK HAPUSKAN HAK ELAYU
DAP AKAN TUTUP SEMUA SEKOLAH CHINA
DAP AKAN JADIKAN AGAMA RASMI
DAP AKAN JALAN HUDUD
DAP AKAN BERI CONDO MEWAH PADA MELAYU
DAP AKAN LANTIK MELAYU PERDANA MENTERI
DAP AKAN PUTUS HUBUNAN DGN SINGAPORE
DAP AKAN HALAU CINA MASUK HUTAN
DAP AKAN JADIKAN MELAYU KONTRACTOR BESAT
DAP AKAN JADIKAN CHINA KULI DI NEGARA INI.

UNDI DAP UNTUK MERTABATKAN MELAYU.
DAP DAP DAP DAP

Anonymous said...

PAS sila berdebat dengan DAP... Takkan setakat pakar berceremah je... Bgi berdebat... PAS sure terkedu2... Atau membisu buat2 tak de isu...

Anonymous said...

puak pas ni payah, taksub sesangat kat pemimpin mereka, kalau pemimpin kata putih tu hitam, depa iakan saja. taksub ke tak korang tengok cara diorang tengok Nik Aziz solat atas tanah. diorang langsung tak nampak pemimpin mereka ni juga nak jadi PM. malah ketagih sangat dah, walau diri tak layak sama sekali.
depa ni punyala taksub kat pemimpin depa sampai pecaya pemimpin depa kata Lim Guan Eng akan peluk Islam, hanya tunggu Lim keat siang mati saja. kah kah kah

Tun Teja said...

Tahniah kepada keta'atan Kayveas!
Inilah yang sudah diluangkan di negara selatan selama empat puluh tujuh tahun yang lalu oleh mereka yang makan daging khinzir dan mengamalkan bahasa Mandarin. Sekarang PAP sudah berkuasa di selatan, DAP sudah menang di PP, apa lagi, tamak haluba menjadi jadilah. Ini semua adalah angkara si Anwar petualang negara dan N.Ajis serta Hadi Awang yang kurang matang fikiran mereka terhadap pembelaan negara dan bangsa.

Anonymous said...

Juara Wira said...

anon 4.01 4.02..

betoi tu bro.... pasai tu la kita minta PAS ni tak sokong umno pun takpa... sekurang kurangnya keluaq la dari pakatan tu... jgn kerana cita2 mereka akhirnya melayu islam itu menjadi bangsa serpihan dibumi sendiri.....mgkn ada yg nak banding kerjasama umno mca... tp dah berpuluh tahun depa bergabung tetapi adakah kedudukan islam melayu itu pernah dipertikaikan?? adakah pernah terjadi mca keluaq dari barisan? tetapi dalam masa yg singkat sudah berkali dap dan pas pernah berselisih faham... sampai depa berpisah pun ada..cuma skrg depa dok bergabung pasai anwar ibrahim.... apa pun hingga kehari ini depa masih gagal untuk bergabung dalam satu payung.... sangat berbeda dgn anggota gabungan BARISAN NASIONAL... puak pakatan masing2 ada agenda depa sendiri... cuma skrg depa pendam pasai matlamat depa untuk menyahkan barisan nasonal... kita pasti akan dapat lihat wajah dan niat sebenar depa pabila depa menakluk putrajaya kelak!!! (itupun kiranya diizinkan Allah)... hanya BARISAN NASIONAL yg dapat mentadbir negara ini dgn suasana yg harmoni seperti skrg!!! klu depa ckp tak harmoni takpa la pasai depa pandang gomen ini dari kaca mata pembangkang..adatlah... diharap rakyat yg diatas pagar... tolak ketepi isu rasuah yg dibangkitkan pasai yg disabit dan dibuktikan kesalahan sudah menerima hukuman... dan ada yg dibicara... yg selebih takda bukti..itu bukan salah sprm atau gomen... kerajaan tidak melindungi sesiapa pun.... yg terbukti bersalah pasti akan menerima hukuman.. mai kita tengok dari sudut persefahaman dan transformasi yg memacu negara kearah negara maju menjelang 2020... tersiksa ka kita dibumi bertuah ini? tertutup ka pintu rezeki dibumi bertuah ini? huru hara ka negara ini? itu yg paling penting bg kita sebagai rakyat biasa... kiranya dikucar kacirkan negara ini.. kelak kita hanya akan mewariskan negara yg tidak stabil kepada generasi selepas kita....
June 11, 2012 4:21 PM

------------------------------------

Berkenaan isu rasuah, apa yang berlaku dalam perkhidmatan awam berkaitan rasuah adalah kerana sikap tidak bertanggungjawab kakitangan awam itu sendiri, malahan itu bukan polisi kerajaan yang menggalakkan rasuah, kerajaan jelas menentang rasuah. Malahan kakitangan awam penyokong pembangkang pun kalau dalam jawatan yang sensitif melibatkan kelulusan dan kuasa, jika buat perolehan, mark up harga berkali ganda dari harga asal, harga asal RM 1, tapi dalam invois RM 10, RM 9 diorang ni balun masuk poket, bila ada audit dan ada ketirisan itu, maka kerajaan dipersalahkan sedangkan pelakunya adalah kakitangan yang tidak bertanggungjawab itu.

Kepada pembangkang yang suka mainkan isu rasuah ini, cubalah korang bersikap jujur sama, jangan kelentong orang kampung yang tak dapat banyak maklumat yang sebenarnya, sangat keji sikap kamu itu, yang salah itu adalah pesalah yang mana salah itu dibuat oleh kakitangan atau pegawai itu sendiri, tak ada kena mengena dengan kerajaan, jadi jangan melampau sangat tuduh kerajaan itu dan ini pula. Malahan puak ultrakiasu, cuba korang beri statistik, puak mana yang kerap benar memberi rasuah kalau bukan puak ultrakiasu? Jangan bermuka-mukalah, puak ultrakiasu ni memang jenis tak sedar diri, lepas tu jenis tikam belakang, sudah ramai penjawat awam yang diperdaya mereka untuk terima rasuah, bila penjawat awam itu hendak bertukar ke tempat lain atau hendak bersara, puak ultrakiasu ini akan mengenakan penjawat awam itu dengan tuduhan rasuah kononnya penjawat awam itu minta rasuah daripadanya, cibailah korang dasar haramjadah punya puak ultrakiasu, masa korang ada kepentingan bukan main baik punya korang beri rasuah untuk kepentingan korang, bila korang dah tak ada urusan dengan orang itu, dengan muka tak malunya korang ainaya penjawat awam itu, inilah biasalah jenis puak ultrakiasu suka tikam belakang, jadi penjawat awam perlu berhati-hati bila ditawarkan rasuah oleh puak ultrakiasu ini.

Anonymous said...

sblom nie pon kerajaan bn di penang diterajui dap... yg umno pon mamak jek ade.. ape nk heran

Anonymous said...

Mamak pun mamak islam ... Gerakan tu tak la mcm dap chauvinist

Anonymous said...

lawak tgk komen juak2 amnoporno smua ni... hahaha... byk d0k kutuk2 dari fakta.. kesian.. dah nak karam be end nie..

Anonymous said...

Melayu cerdik dah lama sedar kebusukan hati cina,cuma Melayu2 pas yg baru nak bercampur dengan cina saja yg bodoh2 alang secara sukarela diperalatkan cina.

Pas bodoh ni ingat dia boleh buat cina ikut dia tapi sebaliknya cina yg super licik ini yg akan permainkan pas.

Tengok kerajaan cina dap p.pinang,satu rumah kos rendah,sederhana rendah pun diorang tak buat di sana.Kalau nak dikatakan tanah mahal dimana2 bandar pun tanah mahal.Ini dasar pemencilan Melayu supaya keluar dr p.pinang secara terang2an(bukan halus lagi).

Kes padang pkns kelana jaya pun sama.Kelana jaya sekarang dah penuh dengan kondo,rumah kedai dan shopping2 mall yg 'tak perlu'.Malah berapa banyak kawasan2 perniagaan yg tak laku(padan muka)?Orang kelana jaya mesti tau.Tak lama lagi aku ingat ada 2 biji shopping complex yg akan lingkup pasal satu mall baru yg besar baru saja dibuka.

LeeMalay said...

Buat lawak pulak kayveas nie... Cina memang dah lamo perintah Penang sejak zaman BN lagi... buat cerita kat penyokongnya yg kebanyakan macam orang datang dari estet.biasanya kita tengok yang duduk kat depan semuanya para pemimpin yg datang... tapi macam pekerja estet jer... fikir2kan lah....

Anonymous said...

Bezanya zaman BN Melayu terbela Islam terbela...

Anonymous said...

Zaman BN, Cina perintah Penang diajak sekali Melayu berunding. Zaman khalifah lidah bewak memerintah, Melayu hanya ade dua ekor dalam meeting, itupun dah kene gam mulut mereka. Jadi pak turut je....

Anonymous said...

anon 7.17... lawak tgk komen puak2 umno????

mana yg lebih lawak antara yg bg komen dan hujah tu atau ko yg dtg untuk sekadar nak hu ha hu ha hu ha??? sapa lebih bodoh?? ko pun blh fkr kot... klu ada hujah bg la... jgn bg komen yg sama je....

Anonymous said...

Ambo nak sound direct kang dituduh. .....tapi tak kan melayu nak dok diam nanti tapi tak sedaplah terpaksa. ......untuk.....nanti........senang sahaja cina mca boleh runding cina dap melayu......sendiri fikirlah..aku undi barisan nasional usia ku 25 tahun tak perlu dipaksa untuk aku undi bn. Aku ada otak untuk berfikir..

Anonymous said...

Kayveas baru tau ke. Tun Mahathir da lama bgtau psl kempen DAP nk jadikan perak sbg chinese state. I bet lady chinese tu mesti seorg kristian. Kalo diaorg brkuasa, mesti m'sia dpt PM kristian. Mmg celaka cina2 ni esp.yg kristian. Tapi lg sial adalah melayu dlm pakatan ni. Melayu kene brsatu dlm PRU akan dtg. Kite tubuhkan solid K'jaan Melayu lepas PRU akan dtg. PM jgn la harap undi bukan melayu lg. Jgn jd hidung x mancung, pipi trsorong2. Ini tanah warisan melayu. Biar melayu saje yg memerintah. Konsep kongsi kuasa bole letak bwh karpet. Kita da 50 thn merdeka. Kene ada new formula utk memerintah. Syaratnye org bumiputra kene brsatu. Kasi ajar cina2 anglophile evengelis kristian ni. F**k u all. Ajar bg sampai lembik. Pastu kite pijak ramai2 bg sampai nyawa2 ikan. Tapi kita buat cara halus la pasni.

Undi PAS = Undi DAP

Anonymous said...

AKU BERDOA SEMUGA NIK AZIZ , HADI AWANG, MAT SABU, MUSTAPHA ALI, KHALID GEREJA DAN SEMUA PEMIMPIN PAS MAMPOS LEKAS. HIDUP MENYUSAHKAN UMMAT ISLAM BUAT APA DISOKONG. BIAR MAMPOS MEREKA SEMUA.

Anonymous said...

sokong pas ikut ulamak, sokong umno ikut orang dayus...

Ertinya : Dari Ammar bin Yasir berkata, ia mendengar dari Rasulullah SAW berkata : " Tiga yang tidak memasuki syurga sampai bila-bila iaiatu Si DAYUS, si wanita yang menyerupai lelaki dan orang yang ketagih arak" lalu sahabat berkata : Wahai Rasulullah, kami telah faham erti orang yang ketagih arak, tetapi apakah itu DAYUS? , berkata nabi : "IAITU ORANG YANG TIDAK MEMPERDULIKAN SIAPA YANG MASUK BERTEMU DENGAN AHLINYA (ISTERI DAN ANAK-ANAKNYA) - ( Riwayat At-Tabrani ; Majma az-Zawaid, 4/327 dan rawinya adalah thiqat)

Anonymous said...

Aku setuju

Anonymous said...

KITA SAHKAN UMNO PEMBANGKANG PADA PRU13

umno pun sekali sekala nak rasa jadi pembangkang jugak...... heheheheheehe


mereka pun nak merasa ISA, AUKU, Akta Cetak, PTPTN, kamunting, sungai buluh, kandang tertuduh, sergahan sprm, lanyakan PDRM, dsb............

yang teringin nak tenguk adalah dari segi macam mana cara manipulasi & rekabentuk kontrak konsesi kepada kroni UMNO/BN ...

Subsidi IPP,
Kontrak Lebuhraya MEX,
Kontrak BERNAS,
AP import kereta,
Tokey2 sebenar Air Asia, Celcom, Maxis, SYABAS
Akaun Petronas, Proton, Risda, Felda, .....

.
.
.

heheheheheehe.............


Mahathir kata dia tak pernah takut masuk mahkamah..dalam sebarang kes..kakkka.. bahkan lebih berani lagi dari mubarak & sadam husin ....

Najib pernah pergi ke mahkamah kes liwat II tapi dok posting depan kamera dengan bininya saja kemudian balik...kihkihk....

mereka2 ni kena tahan passport mereka ... suapaya tidak mengganggu perjalanan mahkamah hohohooooo...

Anonymous said...

Hidup Ularmak. Takebeer!!!

Anonymous said...

10.15

gua pun tak sabar nak tengok umno jd pembangkang!!! (walaupun hakikatnya jauh panggang dari api)... nak tahu knp tak bro???

nak tgk ptptn hapus tak
nak tgk minyak turun tak
nak tgk tol hapus tak
nak tgk kebebasan bersuara tu jd realiti tak
nak tgk pembangkang waktu tu yakni umno diberi hak sama rata untuk muncul di media perdana
nak tgk cerita sapa yg paling banyak keluar didada akhbar.. pakatan yg memerintah atau umno yg jd pembangkang..
banyak lg la bro.. pendek cita nak tgk segala apa yg dituntut oleh pakatan dari kerajaan bn ni adakah ianya akan dilaksanakan oleh pemerintahan mereka??????

klu apa pun tada baik bagi nik aziz anwar dan hadi makan babi je...

cikgu pencen said...
This comment has been removed by the author.
anti dayus said...

Pelik btul aku,bukan yg dayus tu pas ke?Takkan buta kot?Azmin pula contoh individu lelaki dayus.Bukan orang lain tuduh tapi adik kandung dia sendiri.

Disebabkann kedayusan melampau paslah maka aku buat pertama kalinya akan mengundi BN.Hahaha tak sabar akunak mengajar pas yg dayus.Jijik aku dengan pendayus.

aTan said...

sekolah wawasan macam mana pulak datuk?

Anonymous said...

pemimpin pas bodoh dan dungu.layak jadi barua dan keldai dap dan pkr sampai jadi bebal

Anonymous said...

sokong anon 10.35

PRU13... kita bagi Anwar jadi PM...

jika gagal.... tolak dengan demonstrasi jalanan... sebab masa tu semua JENIS demo.. mufti2 kata "HALAL"!

Anonymous said...

anti dayus 1.56 .....

HUKUM HUDUD ZINA (sebat 100 rotan/ rejam sampai mati)& HUKUM HUDUD QAZAF (80 rotan & persaksiannya tertolak selama2nya)
----------------------------------------------------------------------------

kalu ummi hafilda tuduh iparnya samsidar BERZINA, sila bawa keMAHKAMAH SYARIAH KL atau mana2 ... kemudian bicara mengikut hukum syariahnya..............


jika ummi hafilda gagal buktikan mengikut syarie, disahkan BERBOHONG... dia kena hadapi hukum QAZAF -- jika sabit 80 rotan & saksinya tak boleh diterima selama2nya!

Anonymous said...

Video telah membuktikan pakcik ni berzina dengan china doll, mahkamah pun kata air mani mmg ada dlm dubur Saiful... Masa zaman shamsidar .... Ummi tentu tahu sedikit sebanyak hubungan mereka kerana dia keluarga terdekat... Tapi inshaAllah kebenaran makin hampir... Begitulah kemungkinan Allah nak memperlihatkan bagaimana orang PAS ni penyebar fitnah..dulu kata Anwar liwat tanpa bukti tapi sekarang nak bukti... Dulu kata Tun MahaFiraun... Tapi sekarang kata proUMNO mulut celupar... Firaun tu kata dirinya Tuhan... Moga Tun maafkan mereka2 ini...

Anonymous said...

Anonymous said...

anti dayus 1.56 .....

HUKUM HUDUD ZINA (sebat 100 rotan/ rejam sampai mati)& HUKUM HUDUD QAZAF (80 rotan & persaksiannya tertolak selama2nya)
----------------------------------------------------------------------------

kalu ummi hafilda tuduh iparnya samsidar BERZINA, sila bawa keMAHKAMAH SYARIAH KL atau mana2 ... kemudian bicara mengikut hukum syariahnya..............


jika ummi hafilda gagal buktikan mengikut syarie, disahkan BERBOHONG... dia kena hadapi hukum QAZAF -- jika sabit 80 rotan & saksinya tak boleh diterima selama2nya!
June 12, 2012 9:02 AM

----------------------------------

Para ulamak politik PAS menuduh Perdana Menteri ada hubungan sulit dengan Altantuya, malahan mereka juga menuduh Dr. Rais Yatim sebagai perogol walaupun mereka tiada sebarang bukti, dengan rasa tidak tahu malu mereka mencanangkan ke sana ke mari menuduh bermacam-macam tuduhan keji yang tidak berasas terhadap Perdana Menteri dan Dr. Rais Yatim, terutamanya si Mahfuz Omar, bila PAS nak hukum Qazaf kepada Mahfuz Omar, Naib Presiden PAS yang sangat celupar hingga sanggup menuduh bukan saja dalam ceramah, malahan dalam blog dia sendiri pun dia tuduh Dr. Rais Yatim sebagai perogol sedangkan dirinya tidak mampu membawa bukti bukan saja 4 orang lelaki beriman yang menyaksikan kejadian itu, malahan bukti CCTV pun tak ada, bukti DNA pun tak ada, begitu juga bukti rakaman video pun tak ada, jadi bila lagi PAS nak bersikap asobiyah membela kemungkaran yang dibuat oleh puak mereka sendiri dan hanya tahu menyalahkan UMNO saja? PAS jenis lidah ular, di sebelah pihak mereka dan sekutu mereka, buatlah apa pun, semuanya baik belaka walaupun berzina, meliwat, meraba tetek,berkhalwat dengan isteri orang, berzina dengan isteri rakan baik sendiri, membuat hukum hakam sesat semuanya adalah betul dari kaca mata asobiyah PAS yang makin hari makin teruk kesesatan mereka ini. Bertaubatlah, insaflah, korang sibuk tuduh UMNO sebagai asobiyah, sebenarnya yang asobiyan itu adalah korang puak PAS yang bebal hingga menuju kesesatan membela segala kemungkaran yang dibuat oleh puak korang, tak malu ke? Korang tak berakal ke sampai begini sekali jadinya? Sedarlah, jubah dan serban sekadar pakaian, anjing dan babi pun boleh dipakaikan jubah dan serban kepada ia, apa yang penting adalah ikhlas dan jujur dalam tindakan, bukannhya memperalatkan agama demi kepentingan politik kedengkian yang sangat keji hingga sanggup menghancurkan kekuatan politik dan sosial bangsa sendiri dan agama sendiri dengan berpakat dengan golongan kafir harbi seperti DAPigs kerana kedengkian kepada UMNO, PAS kalau dah tak berkualiti tu, sedarlah diri, yang korang tak sudah-sudah dengkikan UMNO itu pasal apa? Korang takkan tak tahu yang perbuatan korang tu adalah mungkar dan berdosa? Harap saja pakai serban dan jubah, tapi jahil dan suka menyesatkan orang. Insaflah.

Anonymous said...

Jubah n serban tu budaya org arab je. Kalo Allah takdirkan Nabi saw diutuskan kt Amerika bukannye Arab, puak2 PAS now pun akan pakai topi, baju n kasut koboi agaknye.

Anonymous said...

Sekolah wawasan masih on bro...
Ngko cikgu ke..? Ngajo kat mana???
Ngko tau ke sekolah wawasan tu ape ke bendenye...??

Anonymous said...

Kes zina ni ...
Mau ada 4saksi....
Selalunya org tgh buat keje tu ...adake ajak org lain join sekali...??
Sbb tu kes ni cukup susah dapat saksi..
Kecuali org yg tau rahsiaaaaa ..

Anonymous said...

Jangan percaya si Rajah Mandaliar..yg suka adu domba..Sabenarnya sokong ahli cina dalam PPP tak senang dgn dia..Hal senerio dalam PPP dia tengahkan untuk seluruh Rakyat Malaysia...seolah Rakyat keturunan Cina.diMalaysia yg tak puas hati pada Orang Melayu...sabenarnya ahli PPP cina yg dah muak dgn dia.....

Apakata orang Cina pakat ramai ramai masuk PPP dan undi cari Presiden baru yg lebih berwibawa..

Kita non PPP menanti saat itu..dgn penuh harapan...

Harap orang ramai selak peel dia yg sudah sudah bila nak PRU dia jadi gila sawan kerusi...

Every Malaysian ..pls dont fall into his play...