Wednesday, July 18, 2012

ANTI LYNAS SUDAH GAGAL.

Lynas: 20,000 Vs 28 Million Rakyat

On July 14, an NGO that goes by the name of Save Malaysia, Stop Lynas (SMSL) had raised a vote in 19 cities around Malaysia to get support in their effort to stop the operation of Lynas plant in  Kuantan.

All 28 locations in Malaysia were scheduled to join the program but they only run the vote in 19 areas while other places were used to hold activities such as raising signatures, pickets and flash mobs.

The voting which began at 5pm and closed by 9pm raised 20,194 support of which those who objected on Lynas while only 6 supported the operation.

Based on the calculation, SMSL in their official website in a way announced that majority Malaysians do not want Lynas to operate!

The question is, how can SMSL justify 20,194 as the majority when the number of Malaysians overall are 28 million. As for the distribution, from all 19 cities which they raise the votes, with only around 20,000 votes, it means that not more than 1,000 people object Lynas in each of the 19 cities.

Thus, how can they justify that 1,000 is the majority voice of each cities? How many people are there in each of the cities?

The fact is, 20,000 from 29 million is such a humiliating number for SMSL. What's worse is that the votes also show majority of the votes come from Chinese community, that do not reflect voice of Malaysian as a whole.

Moreover, how can they guarantee that their votes are fair>How can we be certain that none of SMSL members cast their votes?

Do they use indelible ink? Biometric system? What procedure? Who observes SMSL votes> Why do they do it in small areas and the organizers put on BERSIH shirt?

And can we trust SMSL when they mixed their survey with the issue of Teoh Beng Hock's death, where his pictures were decorated over banners and voting boxes during the whole program. When the fact is, his death did not die because of Lynas's radioactive waste but he could be the key to reveal DAP's corruption scandal in Selangor.

So, how can we trust an organization who politicize the death of their own people just to cover the corruption scandal which involves the political party which they support?

All of these showed that SMSL practices double standard, unfair, no integrity, morally wrong, hence, they do not have the rights to question anything especially about Lynas.

The conclusion, it is now proven that only 20,000 objected on Lynas compared to the whole 28 million Malaysians. With that, it is official that SMSL had lost the whole game. And if it is true that SMSL really fight for Malaysia, they should accept this democratic decision. Like people said, if you lose, just accept it, do not go around making noises and harassing people.

96 comments:

Anonymous said...

Dasar sundal bolong...dah rosakkan nama Negara buat tunjuk perangai beruk...baru tau ke LYNAS tak memudaratkan malah bawak kemajuan kepada Pahang dan Negara??

celako ...celako...celako...

usin said...

fuziah toron wajib 'mandi junub' sbb dh 'berhadas besar' fitnah lynas!!!!

Anonymous said...

Dah habis mmfitnah DSN n Malaysia krn isu Lynas kalo masih lagi xreti2 mnt mahap n tutop mulot lebih baik betina tu berambos dr Malaysia...

Krn wang hengget sgp dia mngkhianati bangsa n negara...tarak guna nyer makhlok...

Pasnih kalo ada lagi puak PEMBANGANG yg bangkitkn isu Lynas seeloknya kite sume sumbat molot depa dgn TAIK LEMBU atau TAIK BABI...

Anonymous said...

how to be sure foreign competitors/interested parties are not among the voters?

Hmmm...

Anonymous said...

yg sokong tu semua LGBT tuuhhh..

Anonymous said...

Pihak kerajaan dan Lynas sepatunya mesti saman saja puak perosak yang menghasut orang ramai dengan memutar belitkan isu Lynas ini. Kalau nak ikutkan pencemaran, ladang babi lagi banyak membuat pencemaran berbanding Lynas, apahal Tan Bun Teet kepala penentang Lynas tak berdemontrasi mendesak semua ladang babi diharamkan di negara ini kerana itu adalah sarang kepada wabak penyakit berjangkit yang berbahaya seperti JE dan sebagainya? Kerana ladang babi ada kepentingan kepada Tan Bun Teet dan puak DAPigs sedangkan Lynas diuruskan oleh jurutera Melayu, kedengkian puak jahanam ini terhadap Lynas bukan kerana Lynas bahaya, tapi kerana kedengkian mereka terhadap Lynas yang diuruskan oleh jurutera Melayu, kalau jurutera di kalangan puak mereka urukan Lynas, bukan main kuat lagi sokongan mereka terhadap Lynas, dasar chauvinist dan perkauman, tapi yang lebih teruk adalah puak Melayu yang bangang tak sedar diri dijadikan alat untuk memusnahkan bangsa sendiri, harap saja lawyer, doktor, tok guru dan sebagainya, tapi bodoh nak mampus tak reti nilai yang puak DAPigs haramjadah ni nak hancurkan kekuatan ekonomi bangsa bumiputera sendiri.

Tan Bun Teet dan para penentang Lynas kalau korang benar-benar membela kebenaran untuk kepentingan alam sekitar, sila buat desakan supaya semua ladang babi di negara ini ditutup saja kerana itulah punca pencemaran bukan saja pencemaran udara dengan najis babi yang busuk, malahan pencemaran air dan alam sekitar lain kerana najis babi sangat busuk dan beracun, jangan jadi talam dua muka kerana melibatkan bangsa ko, maka ko bela penternakan babi walaupun jelas bebenor penternakan babi mencemarkan alam sekitar, ada berani ke? Kepada puak PAS dan Melayu PKR yang bangang jadi anjing suruhan Tan Bun Teet dan DAPigs dalam isu Lynas ini apa pendirian anda? Anda memang jenis bangang tak boleh diajar kerana anda akan cakap bahawa tak baik tutup ladang babi, biarkanlah, itu adalah untuk kepentingan Tan Bun Teet dan suku sakat DAPigs, biarlah bahaya pun bahayalah, air tercemar akibat najis babi pun tak apa, itulah bangang tahap dewa puak PAS dan Melayu PKR yang lebih rela menjadi anjing suruhan kepada DAPigs berbanding nak membela kepentingan bangsa sendiri. Kepada PAS dan Melayu PKR, korang adalah pengkhianat bangsa, korang adalah anjing suruhan yang menyalak ke hulu ke hilir bagi pihak DAPigs demi secebis kuasa sedangkan bangsa korang hancur akibat sikap jahanam korang sendiri, PAS babi, PKR anjing, pengkhianat bangsa bumiputera! Aku makin meluat dengan PAS dan PKR yang semakin hari semakin jelas menjadi anjing suruhan dan babi suruhan kepada DAPigs walaupun hingga menghancurkan bangsa sendiri, PRU 13 undilah Barisan Nasional yang konsisten melindungi Islam dan bumiputera sejak awal merdeka hingga sekarang dan insyaAllah hingga ke hari kiamat. Takbir, Allahuakbar.

Anonymous said...

kalau betul telus dedahkan pada umum senarai IP adress pemvoter!

takkan IP beradresskan Israel pun nak di kira sekali?

muskil, musykil

Anonymous said...

Para penentang Lynas cakap Lynas berbahaya dan loji nuklear, penduduk di sekitar Balok berasa resah gelisah, kemudian datanglah pemaju perumahan dari kalangan suku sakat DAPigs menawarkan membeli tanah penduduk, ada penduduk yang terpedaya kononnya kilang Lynas berbahaya dan menjualkan tanah mereka 10 kali ganda lebih murah dari harga pasaran. Lihatlah kalau Lynas berbahaya, apahal pemaju perumahan sanggup beli tanah di situ untuk buat projek perumahan? Tak takut rugi ke atau ini adalah salah satu strategi untuk merosakkan pemikiran rakyat supaya menjual tanah mereka dengan murah supaya puak yang berkepentingan itu mendapat untung berkali ganda dengan membuat perumahan mewah di sana? Fuziah dan Tan Bun Teet yang kuat menentang Lynas apa cerita ini semua, macam haram jadah sajalah sikap korang ni, dasar babi betul korang ni.

Anonymous said...

Halau je PAUziah balik Singapore...lahabau

Anonymous said...

Apa yang jelas kempen membenci Lynas adalah tujuan perkauman untuk menghancurkan ekonomi orang bumiputera sebagaimana kempen puak DAPigs untuk memboikot roti Gardenia keluaran syarikat di bawah konglomerat Tan Sri Syed Mokhtar AlBukhary yang berhenti membeli tepung dari syarikat tepung puak kiasu. Puak kiasu ini jadi bengang dan membuat hasutan dalam bahasa cina dalam twitter dan sms supaya memboikot roti Gardenia dan membeli roti Massimo keluaran syarikat puak kiasu ini, jelas ini adalah taktik untuk menghancurkan ekonomi bumiputera, Lynas tidak berbahaya, kandang babi jauh lebih berbahaya dari Lynas kerana kandang babi menghasilkan najis babi yang bukan saja mencemarkan udara, malahan banyak sungai tercemar kerana penternakan babi di mana najis babi disalurkan ke sungai, kalau nak tutup Lynas, sila tutup semua kandang babi di seluruh Malaysia dulu.

Anonymous said...

Kepada Fuziah dan Tan Bun Teet, antara Kilang Lynas dengan kandang babi yang mencemarkan udara dan air sungai, mana lebih bahaya?

Jawapannya adalah kandang babi lebih berbahaya kerana najis babi disalurkan ke sungai dan laut hingga air menjadi tercemar, sila lihat air sungai di kawasan penternakan babi seperti di Lukut dan Sepang serta lain-lainnya, sudah jadi macam sungai mati kerana hidupan air pun tak boleh nak hidup kerana bahayanya najis babi yang disalurkan bertan-tan setiap tahun ke sungai-sungai berkenaan.

Korang mesti menafikan perkara ini kerana korang tak dapat menerima kenyataan, Fuziah jenis dengki tak akan terim kenyataan ini, Tan Bun Teet pula kerana melibatkan kepentingan puak DAPigs, maka dia akan menentang habis-habisan untuk menutup ladang babi itu, itulah mereka ini jelas perosak masyarakat saja.

Anonymous said...

Penentang Lynas = 29,000

Penyokong Lynas = 28,971,000

Jumlah = 29,000,000

keputusan penyokong Lynas lebih ramai dari penentang Lnyas, hanya 0.01 peratus menentang Lynas sedangkan 99.99 peratus menyokong Lynas.

Anonymous said...

Penipu Rakyat boleh pergi jahanam, dasar penipu dan perosak masyarakat, itulah kerja korang iaitu ceramah maki hamun, hasutan dan demontrasi liar sedangkan kerja pembangunan korang tak pedulikan, lebih sibuk dengan kerja lagha (sia-sia). Barisan Nasional pula sibuk membangunkan masyarakat dan negara dengan berbagai pembangunan dan bantuan itu dan ini, jelas Barisan Nasional jauh berkualiti dari Penipu Rakyat, sepak Penipu Rakyat ke longkang dalam PRU 13 kelak dan julang Barisan Nasional ke Putrajaya dalam PRU 13 kelak, insyaAllah.

Anonymous said...

Pembetulan:

Penentang Lynas 20,194

Penyokong Lynas = 28,979,806

Peratus menentang Lynas = 0.0693

Peratus menyokong Lynas = 99.9307

Jumlah penentang Lynas tidak sampai 0.1 peratus sedangkan jumlah penyokong Lynas lebih dari 99 peratus, jelas rakyat menyokong Lynas.

aloya said...

Harap anak haram bomo siam celaka mati kena radiasi!!

Anonymous said...

aloya said...

Harap anak haram bomo siam celaka mati kena radiasi!!

July 18, 2012 4:43 PM

---------------------------------------

Bomo Siam terkena 'radiasi pembohongan' dari para tok guru PAS kaki kelentong hingga tak reti menilai baik dan buruk, sebab tu dia jadi wayar putus selama ini memberi komen macam orang gila, lama tak nampak Bomo Siam, hidup lagi ke dia ni, ke dah mampus kena 'radiasi pembohongan' oleh tok guru kaki auta PAS itu?

Anonymous said...

Mungkin untuk membersihkan mukanya yang dimalukan sebegini rupa, Fuziah dan Tan Bun Teet boleh mengadakan perdebatan dengan para jurutera Lynas, buat siaran langsung di seluruh negara untuk lihat dari mana sumber dan data yang dikutip oleh Fuziah dan Tan Bun Teet untuk membohongi rakyat berhubung isu Lynas, ada berani ke? Moderator biar tiga orang, sorang pro Penipu Rakyat, seorang pro Barisan Nasional dan seorang bebas.

Anonymous said...

Harapnya ada perdebatan antara Fuziah dan Tan Bun Teet dengan Jurutera Lynas dan jurutera alam sekitar dengan tajuk Antara Lynas dan Kandang Babi, Mana Jauh Lebih Berbahaya? Ada berani ke? Berani kerana benar, takut kerana salah.

Anonymous said...

kenapa DAP tak cakap apapun tentang FGV...

UDANG apa di sebalik batu...

Anonymous said...

Yng paling haramjadah penyokong Pakatan Rakyat.Ketua mereka suruh bangkang penyenarain fgvh mereka pun terjerit2 mcm babi terlepas dari kandang berdemo kononya,sedangkan ketua2 mereka tidak mahu ketinggalan membeli saham fgvh yng ternyata menguntungkan.
Bila babi2 nie di suruh berkumpul untk membuat demo anti lynas merekan pun menjerit 2 tanpa mengetahui fakta sebenar.

Kepad bengong2 terutemanya penyokong Paspispus akhirnya korang tak nampak ke betapa kamu di bodohkan oleh pengembala kamu!

Anonymous said...

Anonymous said...

kenapa DAP tak cakap apapun tentang FGV...

UDANG apa di sebalik batu...
July 18, 2012 5:06 PM

---------------------------------------

Mungkin berlambak puak DAPigs ni membeli saham FGV, malahan PKNK nak jual kepada siapa baki 450 ribu saham FGV itu? Kepada DAPigs ke? Jelas sudahlah menjilat sudah sendiri, kemudian jadi pengkhianat bangsa dengan menjualkan saham kepada DAPigs, PAS bangang dan tolol tak boleh diajar, kononnya pandai sangat, tapi bodoh nak mampus, sedarlah diri.

Anonymous said...

Bendera putih dah berkibar... Bukti kukuh fitnah tidak akan berkekalan kerana ianya jelas hanya bermotifkan politik.

Fitnah dicipta semata mata menjatuhkan lawan sedangkan KEBENARAN akan terus terserlah.. lagi banyak dikorek lagi banyak yg kita akan jumpa.. Korek lagi jumpa.. Korek lagi jumpa.. Kore lagi korek lagi korek lagi.. (berapa banyak korek daaaaaaaaa).


ANUGAYRAH ENTERPRISE
pusat urut dan kaunseling sambil bertuala.

Anonymous said...

Hairan,sesuatu yg baik dan menfaatkan rakyat dan tidak merosakaan alam sekitar apa perlu dibantah?mungkin:
a)Projek diselenggarakan oleh jurutera melayu.
b)Projek ini tidak ditawarkan kpd geng pembangkang.
c)Dengki kpd sesuatu yg mengharmonikan negara.
d)Sememangnya sikap hendak merendahkan kemampuan kerajaan demi rakyat.
Akan tetapi mengapa pula puak nie menyokong LGBT?demontrasi yg diharamkan serta mempertikaikan kewibawaan SPR?kenapa isu air selangor menjadi pertikaian(projek langat2).Juga kenape tidak dipertikaikan penternak babi yg sentiasa merosakan sungai dan alam sekitar?..Jangan jd tin kosong yg bunyinya gegak gempita tp pocik!!
On the fence

Servant of God said...

Anon July 18, 2012 4:01 PM,

Pegh. Cayalah. Gua respek sama lu!

Anonymous said...

Dia orang pakai tahi babi tak apa pakai dawat pon.......

Anonymous said...

Siapa kata Himpunan Oren anjuran Pas hari ini tidak berjaya? Sampai semua sami Buddha di Thailand pun turut serta berhimpun bagi MENYOKONG ANTI PENYENARAIAN FGVH tapi PKNK BELI 500000 UNIT

Anonymous said...

itulah kalau angkat pemimpin yg kurang cerdik...fuziah bukannya memperjuangkan apa pun..sebenarnya dia perjuangkan survival politik dia je...takpe la pru12 rakyat ramai nak ajar bn je..pasai tu la muka yg layak jadi tukang masak kat warong mcm minah lampir tu pun blh jadi ahli parlimen.... lepas ni kita pakat pangkah bn balik...

Anonymous said...

Bomo mana?anugay xbg ko teks ke nk putar belit fakta lynas?

Anonymous said...

bomo sie tgh carik akl nk jwb hujah2 dia yg dulu...tgh dok pikiaq...msti ada alasan yg dicari...dasar...hati yg dah mati...

Anonymous said...

Fuck U king JUbur u all behind this stupid Anti Lunas..bagus lagi buat Vote anti LIWAT..

Anonymous said...

UNDI

pengundian online lynas... seorang berapa puluh kali boleh mengundi?

Anonymous said...

Bodoh..lagi kasi tambah...

Tahukah dorang yg bangang tu.....??!
Bahawa jam yg korang pakai pun ada yg guna kuasa nadir utk menggerakanmya...

Anonymous said...

betoi ke result undian ni?

nanti nampak banyak tapi senarnya dua tiga ekor saja yng dok mengundi..........

mockery ............... damage yourself

Anonymous said...

betoi ke result undian ni?

nanti nampak banyak tapi senarnya dua tiga ekor saja yng dok mengundi..........

mockery ............... damage yourself

Anonymous said...

Sokonggggggggggggggg......!!!!!!!

Anonymous said...

Tak lama lagi pas....terhempas...

Sokonggggggggggg !!!!!!!!!!

Anonymous said...

Tapi pas sokong .....

Pas bodoh bahlol....???

Sokonggggggggggg..!!!!!!!!!

Anonymous said...

Bomo Sial anta jin g sepital...jin kene ceret beret sbb makan buah oren banyak sangat....

Mungkin Bomo SIal pon sama kene ceret beret...arituh depa kemain mentahkedarah buah oren banyak...

Malang kat sepital kene catuan air ...xpe doktor bole amek air paya Fred Khalid masokkn dlm badan Bomo Sial.

Napa erk dia Bomo tapi bila sakit g jugak sepital kerajaan yg depa dok kutok2 n maki hamun tuh? xmalu...

Anonymous said...

Dr Mahathir: Apa bukti saya diktator?


heheheheeheeee raqib & atiq tak pernah tidur beb .... madey nak puasing lagi ke.... mana mau tipu?

Anonymous said...

Bila dah masuk bskl...
Dap pon rembat sekali....
Ini pluang nak kaya..!!!!!....untung banyak...!!!

Tapi ade org felda sendiri yg bahlol...
Tak coyo....

Depa ingat....kalau takat saham 800 unit tu...bole sampai tanah felda terokaan depa jadi tergadai.....bodohnye dengor...

Apa ingat bn tak reti dosa pahala ke...???
Tak tau untung baik dan untung jahat ke...
Macam pas...mana reti dosa pahala...!!!

Main rodong aje sipenyokong dan pemimpinnya..

Anonymous said...

kecian auditor BMf , arwah jalil ibrahim ....kerna skandal bmf zaman madey

para penduduk memali & arwah ustaz ibrahim libya.... "pengganas merbahaya' zaman che det jd PM.

'
'kenangan mangsa ISA... dsb

Anonymous said...

Rugi tak buat kat jln TAR....

Orang ramai kat sana.....berhimpin hmpit...
Mmg kaw laaa himpunan oren ni kalu buat kat area tu ...
Lagi lagi kalau buat hari sabtu....ade pasar mlm...sogo penuh org shoping...

Meriah beb..!!!

Anonymous said...

Bomo siam?mana lu?
Dah kena sumpah jadi kucing siam......meow meow!
Sorry no food here, pi makan tahi babi...

Melayu Perak said...

George Kent Perlu Saman Rafizi Ramli




18 Julai 2012, George Kent (M) Bhd membuat kenyataan bahawa mereka tidak ada menerima apa-apa indikasi tentang penganugerahan kontrak penyambungan landasan transit laju ringan Ampang bernilai RM960 juta, kata pengerusinya Tan Sri Tan Kay Hock.

"Mari tunggu keputusan kerajaan kerana ia belum dianugerahkan lagi," kata Tan Sri Tan Kay Hock. Ini bermaksud tuduhan yang dibuat oleh Rafizi Ramli adalah satu tuduhan liar dan tidak berasas. Tidak cukup dengan penafian, pihak George Kent perlu menyaman Rafizi Ramli untuk memperbetulkan semula persepsi rakyat.

Anonymous said...

Ala bro,citer lynas la der..bkan tun m..x bace tajok ka? Ke ni bomo ni?kuahkuah

Anonymous said...

Bangsa penghasut ni memang BESAR PUNYER SIAL!!

Tapi yang menyedihkan ialah Melayu2 BODOH yang mudah di HASUT!!

DASAR PENCACAI DAN SOCAI DAP!!

Bomo Siam said...

Apa yg hangpa riuh2 pasai kilang 'bom nuklear' nih?

Yg nak mampuih, bukan pemimpin2 UMNU! Bukan 'pakar2 nuklear'!

Penduduk kpg! Penduduk sekitar yg gerenti jadik mangsa 7 keturunan!

Adaka loji bom nuklear depa kata tak bahaya?

Ada akai ka?

Anonymous said...

dari dulu lagi aku tertunggu2 apa hujah2 ilmiah dari pihak PR tentang bahaya Lynas nie. Kalau nak samakan Lynas degan Fukushima, itu memang kerja gila. Tolonglah PR, bentangkan fakta anda sekarang, dah penat dah korang punya cai kat office aku ni merpertahankan bahaya Lynas.... korang tak kesian ker cai2 kamu berjuang terkontang kanting.meraban tanpa fakta. Please help them.

Anonymous said...

Ada babi sekor kat atas nie nak divert cerita...woiii bodoh jngan nak tambah lagi ko punya kebodohan,mari cerita pasal isu lynas di entry ini.Nanti ada tajuk Tun M boleh lah ko nak cakap apapun!

Anonymous said...

Hahaha bomoh otak letak di kepala lutut nak cerita pasal fakta sains.
Woiiiiit bomoh isu lynas bukan macam ubat anak dara dalam bilik tak payah pakai seluar dalam ar..

Bomo Siam said...

Australia has already clearly stated that it will NOT accept the radioactive waste to be sent back there. So what "plan" is Lynas talking about to send the radioactive waste OUT of Malaysia?

Is Malaysia going to FORCE Australia to accept the radioactive waste?

Anonymous said...

here comes my dog .... bark u idiot stupid dog

yogibear's season said...

97% of world market supplies of rare earth elements (REEs) come from China and look to become insecure in regard to meeting “green” energy targets, since exports of REEs are scheduled to be retained for Chinese energy projects.

A controversial REE processing plant is to be built by the Australian mining company Lynas in Malaysia where it is argued that environmental protection laws are less rigorous than in Australia. The plant is predicted to produce one third of global demand for REEs in two years, hence breaking the Chinese monopoly.

Anonymous said...

no, malaysia will FORCE the radioactive waste to be put in ur hairy asshole u moron

Bomo Siam said...

Australia is such a big continental many times the size of Msia and they choose to come and process the raw material here.

Just wait and see...! When Lynas no longer in the public lens, they will find ways and start dumping everywhere... causing unnecessary radioactive related sickness!

Anonymous said...

keep barking bumu wuf wuf.i'll give u radioactive bones

Bomo Siam said...

Contoh kesan2 tindakbalas radioactive terhadap manusia.......!

'Police inspector arrested after running amok in Seremban'

"Boss! Apasal PI ni ngamok guna pistol, depa tak tembak? Yg guna pedang, depa tembak mati..!"

...pasai kesan radioactive tu la...!!!

yogibear's season said...

KUALA LUMPUR: Lynas Corporation Ltd's rare earth plant in Gebeng, Pahang, will be safe and harmless if the company follows the recommendations of the International Atomic Energy Agency (IAEA).

The 63-page report, issued Tuesday, said the processing of rare earth produces some by-products which carry some low-level radioactive risks, but such risks are manageable and there are technologies available to effectively render the wastes harmless and safe.

The plant also needs to construct an interim low-level radioactive waste storage within the premise to accommodate waste produced in the first three years of operation, it added.

Anonymous said...

hg pun kena kesan radoactive jugak bumu asyik menyalak je.auuuuuuuuuuuuuu... ha kan dh jdi serigala plak.kejap hg jdi anjing kejap jdi serigala

Melayu Perak said...

bomo siam.....

radioactive waste dari lynas yang berupa thorium akan dijana semula untuk jana elektrik.....

sampai ke taik pun ada guna....

yogibear's season said...

nak tengok kalu2 ninja ngan ninjah tu ada ilmu kebal tak?

Kalu kebal nak bawak kemiang mai...

nasib ko lah Labi...!

mohd. natar said...

...and those 20,000 people who voted against Lynas did that because of the stupid political reasons mooted by the DAP and PKR's Fauziah of Kuantan and not that of any environmental issues ...

mohd. natar said...

...and those 20,000 people who voted against Lynas did that because of the stupid political reasons mooted by the DAP and PKR's Fauziah of Kuantan and not that of any environmental issues ...

yogibear's season said...

The thought of the Motherland losing 30% of the global market shares of REES, scares the hell out of Ah Beng irrespective with or without 'Rainbow'!

Woi...Poziah! Hg ni Rainbow jugak ka atau Lembo?

Wuf,wuf...pelik bunyi?

Melayu Perak said...

sila tengok video nih....

http://darulehsantoday.blogspot.com/

dr.ridhuan tee dan ustaz fathul bari berforum hentam pas....

video yang menarik....

zat said...

Melayu Perak 10:05PM

mmg lah belum award...tapi dh dipersetujui spt tertera dlm minit mesyuarat...dipercayai LOI pun dh siap...

mengikut kata The Star Pengerusi George kent tu golf buddy Najib...

Melayu Perak said...

zat read here...

another news from FMT.....free malaysia today....

the projwct is still under evaluation....

George Kent mum over LRT tender
Patrick Lee | July 18, 2012
Its chairman Tan Kay Hock claims that the Ampang Line LRT extension tender is still under evaluation.
PUCHONG: George Kent (Malaysia) Bhd, the supposed winner of the Ampang Line LRT extension tender, is tight-lipped about the allegedly government-awarded contract.
Its chairman, Tan Kay Hock, refused to comment on the matter, saying that the tender was still being considered by the government.
“Well, it’s still under evaluation, so I don’t want to make any comment… No, no. It has not been awarded. So, let’s wait for that.
“Let’s wait for the government to award this. It may come to us, it may not come to us,” he told reporters at the George Kent Technology Centre after the company’s annual general meeting.
This was despite a recent exposé by PKR strategic director Rafizi Ramli, who produced various documents showing the company allegedly being given a RM1.2 billion tender for the project.
According to a previous FMT report, an official letter dated June 25 stated that the contract had been awarded to the George Kent-Lion Pacific joint venture consortium on June 21.
It was supposedly signed by the Treasury’s Procurement Committee (JPMK) under secretary Fauziah Yaacob and was addressed to LRT developer Syarikat Prasarana Negara Bhd’s (SPNB) group managing director Shahril Mokhtar.
Prime Minister Najib Tun Razak would not “deny nor confirm” if the contract was given to George Kent, saying that there no irregularities were involved.
According to recent documents by PKR, the company was not considered to have passed the tender test, and was not experienced in building rail projects.
Its largest project to date, was supposedly a RM40 million contract.
Rafizi also alleged that George Kent’s top bosses were chummy with Najib, adding that they were “golf buddies” with the premier.
Today, Tan vehemently denied that his company had anything to do with a “tussle” in the decision-making process, and implied that he did not have political links.
“What political [links]? We’re a business group. So don’t talk about politics. I’m not a politician.”
Tan added, however, that if George Kent received the contract, his company would declare so, saying: “Once the government has awarded, we will make a statement.”
According to the company’s 2012 annual report, George Kent has been involved in various water projects.
Its first non-water-related project was a Kuala Lipis Hospital extension project in Pahang.
It added that it was diversifying its business outlook.
“George Kent Group is also expanding on its resources and building its capabilities to expand its construction activities into the transport/rail and green tech sectors that are the most vibrant sectors in line with the Economic Transformation Programs of the Malaysian government,” the report read.

zat said...

MP

This is not a surprise...I would say the same thing if I am the Chairman of George Kent...and nobody is saying that a contract has been signed..the allegation is that internally a decision has been made to award the job to them..there is evidence to that effect..

Melayu Perak said...

zat.....

confirmed your evidence with fact....

surfaced your fact here.....

Melayu Perak said...

BETUL KE KERAJAAN NEGERI KELANTAN ADA HAK UNTUK MENUNTUT WANG ROYALTI MINYAK SEDANGKAN PELANTARNYA TERLETAK DI KAWASAN BERTINDIH DAN PERTIKAIAN ANTARA DUA NEGARA IAITU THAILAND DAN MALAYSIA ? LAGI PUN JARAK DIANTARA PANTAI KOTA BAHARU DAN PELANTAR MINYAK TERSEBUT ADALAH SEJAUH 170 KM KETENGAH LAUT DAN MINYAK SERTA GAS TERSEBUT TIDAK PULA DI DARATKAN KE PANTAI KELANTAN. EHH..BERAPA JAUH YE SESUATU HARTA TU DARI PANTAI BARU BOLEH DIKATAKAN KERAJAAN NEGERI PUNYAI HAK…?

MENGIKUT AKTA PETROLEUM 1974 HASIL BUMI PETROLEUM ADALAH HAK PETRONAS SAMADA DI DARAT ATAU KAWASAN LUAR PANTAI. OLEH ITU KELANTAN TIADA HAK ROYALTI MINYAK SEBAB KAWASAN PERTINDIHAN ITU ADALAH DI LUAR KAWASAN KELANTAN IA ITU LEBIH DARIPADA 100 KM.

LAGI SATU YANG MENGHAIRANKAN KENAPA WANG TUTUTAN ROYALTI TERSEBUT DIBACK DATE SEHINGGA SEHINGGA 18 TAHUN DAN BERJUMLAH DEKAT 1 BILLIONS SEDANGKAN PELANTAR-PELANTAR TERSEBUT HANYA DAN AKAN BEROPERASI PADA TAHUN 2008, 2009, 2010, 2011 DAN 2012.


HMM..BAGI YANG MINAT TETANG INDUSTRI CARI GALI MINYAK NI TERUSKAN MEMBACA ARTIKEL DIBAWAH UNTUK PENGETAHUAN DAN RUJUKAN.

KELANTAN OIL ROYALTY: WHAT IS THE TRUTH

INTERNATIONAL TRADE AND INDUSTRY MINISTER, DATUK MUSTAPA MOHAMED TOLD THE COUNTRY THAT THE FEDERAL GOVERNMENT DOES NOT OWE KELANTAN ANY OIL ROYALTY BECAUSE ALL THE OIL THAT IS DRILLED THERE ARE ACTUALLY IN AREAS PREVIOUSLY DISPUTED BY MALAYSIA AND THAILAND OR MALAYSIA AND VIETNAM.

OF COURE PAS PRESIDENT, DATUK HAJI HADI AWANG SAID THIS IS NOT TRUE BECAUSE HE HAS SEEN AN OIL PLATFROM OFF THE COAST OF KELANTAN ADN EVEN VISITED IT, ACCORDING TO HARAKAH

PRESIDEN PAS, DATO' SERI TUAN GURU ABDUL HADI AWANG MENDEDAHKAN BELIAU SENDIRI TELAH PERGI KE PELANTAR CARI GALI MINYAK DAN GAS DI PERAIRAN KELANTAN SEBAIK SAHAJA MENDAPAT BERITA TENTANG WUJUDNYA 'EMAS HITAM' ITU DI NEGERI TERSEBUT, SEDIKIT MASA DAHULU

"KEBETULAN SAYA DUDUK TEPI PANTAI, BERSAMA ORANG KE LAUT (NELAYAN) (SAYA TELAH PERGI) MELAWAT PELANTAR MINYAK, TENGOK PELANTAR MINYAK (DAN) PELANTAR GAS DI SITU.

"DALAM KAWASAN (PERAIRAN) KELANTAN, BUKAN DALAM PERAIRAN SIAM DAN PERAIRAN ANTARABANGSA,"JELASNYA KETIKA BERUCAP DALAM MAJLIS PERISYTIHARAN CALON PILIHAN RAYA KECIL DUN MANEK URAI, DI KAMPUNG MANEK URAI LAMA,KELMARIN YANG DIPETIK BULETIN ONLINE.

WHILE IT IS FINE TO GO AND VISIT AN OIL PLATFORM THAT HE THINK IS WITHIN THE KELANTAN BORDER, THE ACT ITSELF AND PAS PRESIDENT'S OPINION DOES NOT IN ANY WAY CONSTITUTE INCONTROVERTIBLE PROOF THAT
THE PLATFORM IS INDEED NOT IN A DISPUTED AREA.



THIS MAP SHOWS THE BLOCKS THAT ARE BEING MINED AS JOINT VENTURE PROJECT WITH THAILAND.


AFTER ALL KELANTAN IS A BORDER STATE AND COUNTRIES TYPICALLY PROJECT THEIR BOUNDARIES INTO AREAS OF NATURAL WEALTH AND THAT IS ONE OF THE MOST COMMON SOURCE OF TERRITORIAL AND BOUNDARY DISPUTE.SOMETIMES PEOPLE GO TO WAR OVER IT.

ANYWAY, THE FIRST BLOCK ONLY STARTED WORK IN THE THIRD QUARTER OF 2008 WHILE THE SECOND BLOCK WILL COME ON STREAM IN THE THIRD QUARTER OF 2009 - SO IF ANY ROYALTY IS DUE AT ALL, IT WOULD BE DUE MUCH LATER WHEN THE BLOCKS START TO ACTUALLY MAKE MONEY.

Melayu Perak said...

AS IT IS WE CAN SEE THAT RIGHT NOW EVERYTHING IS SPLIT RIGHT DOWN THE MIDDLE WITH THAILAND SO TOK PA WAS TELLING THE TRUTH. IT IS NOT EXCLUSIVELY WITHIN KELANTAN TERRITORY SO THERE IS DISPUTE WHETHER THE STATE QUALIFIES FOR ANY ROYALTY.

- BLOK A 18 FASA 2 PADA TAHUN 2010

- BLOK B 17 DAN C 19 – OPERASI BERMULA SUKU KE TIGA 2009.

- BLOK PM301 DAN PM302 – OPERASI BERMULA 2011 DAN 2012

- BLOK PM3 – OPERASI BERMULA SUKU KE TIGA 2008

ACCORDING TO TOK PA, THE DISPUTE WITH THAILAND WAS AMICABLY SOLVED AND THE AREA IS JOINTLY OPERATED WITH THAILAND AND THAT IS WHY THERE IS EVEN AN OIL RIG IN KELANTAN IN THE FIRST PLACE.

SO IS THERE ANY PROOF THAT IT IS A JOINT OPERATION?

WELL LET US VISIT THIS WEBSITE EDDYRA WHICH APPEARS TO BE RUN BY SOMEONE IN THE OIL ADN GAS INDSUTRY, THIS PARTICULAR ENTRY TALKED ABOUT HIS VISIT TO CAKERAWALA OIL PLATFORM WHICH, HE SAYS IS INTERESTING BECAUSE IT IS JOINTLY OPERATED BY MALAYSIANS AND THAI CITIZENS.

WHILE THIS IS NOT CONCLUSIVE EVIDENCE OF AN ACTUAL JOINT VETURE AGREEMENT BETWEEN THAILAND AND MALAYSIA BECAUSE OUR PLATFORMS INTERENNGANU ARE NOT JOINTLY OPERATED WITH THAI NATIONALS, THE PEOPLE THERE ARE MALAYSIANS WITH EXPATS FROM EUROPE OR AMERICA OR WHOEVER IT IS THAT THE JOINT VENTURE DRILLING COMPANY SENDS.

THE PRESENCE OF THAI AND MALAYSIAN NATIONALS ON CAKERAWALA IT IS CERTAINLY VERY STRONG CIRCUMSTANTIAL EVIDENCE THAT TOK PA IS TELLING THE TRUTH.

IT IS ALSO EVIDENCE THAT ONE CANNOT SCOPE OUT A BORDER DISPUTE BY GOING ON A FISHING BOAT RIDE ONTO THE MIDDLE OF THE OVEAN. NATIONAL BOUNDARIES ARE NOT PAINTED IN RED IN ONT HE GROUDN ADN THERE ARE CERTAINLY NO WARNING BOUYS TO TELL VESSELS OF THEY ARE DANGEROUSLY NEAR THE MARINE BOUNDARY OF ANOTHER COUNTRY.

ANYWAY BELOW IS A CUT AND PASTE OF EDDYRA'S ENTRY. GO PAST THE PICTURE OF CAKERAWALA PLATFORM AND NOTE THAT THE PLATFORM IS MANNED BY THAI AND MALAYSIAN

http://marahku.blogspot.com/2009/06/kelantan-oil-roylaty-what-is-truth.html

http://eddyra.net/oil-gas/site-visit-at-cakerawala-platform

Anonymous said...

Bomoh siam,

Elok lah bomoh bedul jumpa Dr che Rosli MP PAS
Hulu Langat yg juga pakar raioaktif.
Bolehlah otak tok moh yng letaknya di kepala lutut di basuh dgn sinar gamma,beta dan alfa.
Untuk otak tok moh kena lebihkn sinar gamma!

Anonymous said...

Majority voters are the Chinese Community.

Kesimpulan nya. Si mata Mata Sepet Spesis Pendatang Haram Jadah ni memang Anak Haram Tak Kenang Budi. Kasi Mampos sama dia.

Melayu Spesis Pencacai dan Socai pembelot Islam Sesat Pemaksiat (PAS) dan Melayu Kuat Aiskrim Pemaksiat (PKR) mesti di kuburkan.

Anonymous said...

Tak pernah diktator bersara semasa di pincak kuasa. Fikir-fikirkanlah.....ada pemimpin yg berpuluh tahun masih tak nak lepas jawatan walaupun dah tua dan nyanyok. Walau apa pun isu lynas ni telah menyerlahkan kebodohon, kedunguan dan ketololan para penentangnya. Satu-satu fitnah pembangkang memakan diri akibatvsiri solat hajat yg diimamkan oleh ulama bertaraf wali mereka.

Anonymous said...

Kilang proses nadir bumi disamakan dgn reaktor loji nuklear. Akai ada ka? Nak kata pandai.... Macam bodoh jer, nak kata bodoh........ Memang pun

Anonymous said...

Nasihat buat Melayu Perak.

Jgn buang Masa. Spesis Musibat Pencacai dan Socai PR saperti ZAT DAN BOMOH SUNDALSIAM dan mereka2 yang sewaktu dgn nya sama saperti Anjing yang tak dapat makan taik ciom bau pon jadik. Mereka dah tak boleh di pulihkan lagi.

Apa2 bukti dan fakta yang kau tunjukkan tak akan di terima oleh musibat ni. Sebalik nya Pemimpin2 mereka yang telah melakukan Maksiat, Rasuah dan Fitnah akan terus di sanjung.

Kekecewaan dan Hati mereka yang Hitam dan Busuk akan terus mendorong mereka melakukan pembohongan, fitnah terhadap Kerajaan khusus UMNO.

Anonymous said...

Aku pasal bidang dan hal nuklear ni lebih cenderung menerima penerangan Dr Che Rosli Che Ros yg merupakan pakar di bidang tersebut. Tapi ada pulak segelintir manusia bijak yg tak nak terima pandangan Doktor yg pakar nuklear... depa lebih percaya cakap-cakap Bomo dalam hal nuklear ni. Pandai ke tu?

Anonymous said...

Dari segi ekonomi... penentangan terhadap Lynas semata-mata nak pastikan penguasaan dan monopoli Republik Rakyat China dalam industri pemprosesan nadir bumi ni tidak tergugat. Rajin-rajinlah membaca, banyak artikel pasal China yg merupakan negara terbesar memproses nadir bumi di dunia yg fana ini.

Anonymous said...

BOMOH SUNDALSIAM BANGSAT tak nampak pon kelibat si sial tu pat sini.

Dah kena ambil tindakan ka?

Kalau betol si ZAT BANGSAT SPESIS makan TAIK ni bila pulak nak kena??

Anonymous said...

Hari itu PAS Kedah melaluk PKNK telah khianat terhadap Oren dgn membeli 500k unit saham FGVH. Hari ni FMT mohon maaf sebab dah teruk fitnah Lynas... Bomo Siam ada apa-apa komen anda? Ramai yg tggu ni, tak kan menyorok kut. Tunjukkanlah kehandalan anda dalam bidang bomo membomo ni supaya dapat dilihat lebih hebatvdari Dr Che Rosli pakar Nuklear tu.

Anonymous said...

kenapa DAP tak cakap apapun tentang FGV...

UDANG apa di sebalik batu...

July 18, 2012 5:06 PM

----------------------------------------------------

LIM LANCAU ENG ada LUKA DI SEBALIK PLASTER PAT DAHI.

Anonymous said...

Hari tu Bomo Siam dah tak boleh cakap apa... cuba buat cerita dongeng bertajuk "Luku Meluku". Rupa-rupanya Bomo Siam telah diluku tuk oleh PKNK dan FMT.. muahhahaha!!!

Anonymous said...

Bomoh SundalSiam komen..

Australia is such a big continental many times the size of Msia and they choose to come and process the raw material here.

Just wait and see...! When Lynas no longer in the public lens, they will find ways and start dumping everywhere... causing unnecessary radioactive related sickness!

-----------------------------------------------------

Ko memang SPESIS MANTAT MAK SENDIRI.

Talking about nature. What differenne does it make comparing to PR BASTARDS that Illegagally dug Sands and Chopping off all Trees in the Forest worst still done in a Bumi's Reserved Lands.

Or is it simply becos you are an idiot becos of eating too much SHIT!!
July 18, 2012 11:13 PM

Anonymous said...

Dr Mahathir diktator ? Cari di seluruh dunia siapa diktator yang meletakkan jawatan. 100% diktator di dunia sama ada bawa jawatan ke dalam kubur, bunuh diri, dibunuh, digulingkan dengan kekerasan atau ditangkap kemudian dipenjarakan.

Anonymous said...

TERUS MENYAMAN PIHAK2 YANG MEMFITNAH LYNAS MERBAHAYA. SENANG2 BUAT FITNAH KEMUDIAN SENANG2 MINTA MAAF. CELAKA PUNYA ORANG. BUAT RAKYAT JADI PECAH BELAH SAJA. INILAH MASA MENAIKKAN KEPERCAYAAN RAKYAT TERHADAP KERAJAAN BN DAN JUGA BOLEH BUAT DUIT.

orangtapah said...

yop..teman sokong sampey angkat kaki kaki sekali yop..bongok deme ni..
tempat teman di Bidor dekat Ayor terojon Lubuk Degong habih busuk bantey dek ladang babi deme. kome tengok la..sampey TIGA ladang babi kat tepi sungey tu aje.
elok ditonyoh je muke pengerusi yg macam muka babi tu ke tail babi tu. baru dirasanye..
Tengin..

usin said...

korang dh baca komen bangang bomo siam & zat kt sini? belum? sila baca. sudah? apa pulak komen anda? nmpk tak betapa bangang & bongoknya alasan. kisah polis mengamuklah, kisah mak bapak dia gila kena radiasilah, kisah kepala dia cabang 3 kena radiasi dsb. mcm budak cacat otak @ kurang akal je alasan. langsung xde eviden hasil kajian pakar. balik2 'pakar silat' fuziah toron punya mulut busuk yg dia pakai. bomo siam & zat, kalau ko ada 2 org (agaknya sekor je, pakai 2 nama), ko buat blog sendiri. tajuk, BLOG GOBLOK love BANGANG!!!

orangtapah said...

sokong yop..
apa kate teman, mike, mengkeme semua ambik je gambor ladang babi ni semua..kita publish kat sini..

deme suka suka nak boikot indstry yg anak melayu jaga.
kita attack balik kepentingan deme..

teman balik kampung teman ambik gambo guna kemera.
masalahnya takde kemera boleh nangkap bau..kalo ade haruih teman rakam sekali..bior lantak ke dema.
tengin..

Anonymous said...

Bomo ngan zat xdpat terima hakikat bahawe lynas adlah selamat..lgpon,nadir bumi kt mlaysia ni kan anugerah Allah untuk malaysia..xkan berani kot tolak rezki Allah tu?:-)

Anonymous said...

Mengaku aje laa ... yang korang ni rindu kat bumu siam . haha

.

Anonymous said...

HE..HE..HE...BOMO SIE...OTK PNUH TAIK UDANG....LA..LA..LA...

malayoo mudah lupa said...

Cuba Lynas offer sedikit saham pada dua makhluk yg menentang ni mesti lps ni depa totop molot.....sdp. Ama si cina tu ekk....Tan Bun t**t

malayoo mudah lupa said...

Parti yg mengaku Islam kata kerajaan pusat rompak duit rakyat kelantan dgn tidak memberi royalti minyak tapi dlm diam mentei besar tahu aktiviti lombong emas haram tapi diam kan diri...so sekarang sapa yg rompak sapa?

Anonymous said...

NGO Belit

Anonymous said...

Lombong Emas.

Tok Janggut N.ajis boleh buat kubor berselaput Emas.

Anonymous said...

Haha ridiculous SMSL, only fools believe all those monkeys n now see it and believe it what is happening now,i m not one of those monkeys hahahahaha