Sunday, July 15, 2012

ANWAR TAK BOLEH TIDO LENA.


KLIK SINI

116 comments:

Anonymous said...

The true colors of Anwar is not yet completely unveiled, therefore jail term is probably not yet a good resting place for him

Anonymous said...

.
amukan samurai baru-baru ini ada kaitan dengan tak cukup tido--iaitu 24/7 asyik melayan para pengampu di laman maya.

makanya dapatkanlah masa lena yang cukup agar minda tidak mudah terpesong dan terbabas hingga terdorong memikirkan sesuatu yang tidak logikal dan praktikal.

LUNAR MALAM

Anonymous said...

UKURAN TIDUR ADALAH LENA TETAPI BUKAN LELAP MATA.

MATA LELAP TETAPI FIKIRAN MELAYANG-LAYANG BUKANLAH TIDUR DALAM ERTIKATA SEBENARNYA

Anonymous said...

apa punya cikai la umno pukimamak ni..anwar sorang pun xleh lawan..sembang je lebih..

Bomo Siam said...

Tahukah anda? Siapa yg bersungguh-sungguh nak Anwaq di jailkan? Mahathir!

Adakah anda tahu? Siapa yg akan bersungguh-sungguh tak mau Anwaq ke penjara? NAJIB!

Tak caya, tanya Jin aku!

"BOSS! Jika Anwar ke penjara, makin kesaoranganlah UMNU!"

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

.

Merokok merbahayakan kesihatan ... kurangkan merokok .

.

Bomo Siam said...

Yg gatai pi usik bekas sampel tu, apahal? Amik habuan! Yg mulia hakim marah!

Mmuuaahhahahahahaha...!!!

BOB MALAYA said...

anwar nak tido lena mcm mana bau seluar dalam buntut rindu buntut.ternyata politik songsang anwar berada di penghujung

Anonymous said...

Khalid Pas jumpa manifesto dalam mimpi?

Semakin hampir pada hari penentuan, pastinya banyak minda yang akan dikerah untuk merekayasa senarai manifesto sedangkan manifesto yang terbaik tentunya yang mengikut kitab suci dan sunnah.

Soalnya tidakkah manifesto terbaru iaitu "manifesto 12 perkara" YANG mengangkat bangsa sebagai paksi perjuangan sebagai suatu yang bertentangan dengan anutan mana-mana parti?

BIAR BETOI

Anonymous said...

http://youtu.be/MtLxZ_ElM7M

bodoh betl ahlul bahalol puak khawarij pas pis pus ni...

Bomo Siam said...

Can some one please enlighten me, how come Saiful has not been charged as what he willingly did is a crime as well? How come only Anwar is being charged ?

"Boss! Sodomy is an offense under the penal code. If you're found to be doing it, you "CAN" be charged. However, its solely under the discretion of the AG who he wants to charge.

An example would be like this:

2 people were arrested for committing robbery. Through plea bargains, the AG could then decide to charge 1 guy, and use the 2nd guy as the prosecution witness. 2nd guy goes free once first guy is convicted.

Again, it's solely at the discretion of the AG who to charge!"

Anonymous said...

ALANGKAH MOLEK KALAU LENA DI ATAS SATU BANTAL DAN DAPAT PULA BERMIMPI ADEGAN YANG SAMA.

APA YANG BERLAKU TIDAKLAH BEGITU.

DAP BERMIMPI BERJUMPA HANG LI PO WALHAL PAS BERMIMPI BERJUMPA PUTERI GUNUNG LEDANG.

APA TAFSIRANNYA?

Bomo Siam said...

Saiful said it was consensual but the judge don't believe that he has been sodomized because there could be half a team of football players visiting him based on DNA analysis.

Case closed. When have the government been so interested in defending a civil case? Even Chua Soi Lek don't get that kind of attention. This is political persecution and we must not allow this to continue. We as a country have been tarnished!

Bomo Siam said...

Why AG did not even bother to appeal in the case of the Altantuya murder as it involved Abdul Razak Baginda?

Can you answer it, Jin?

Anonymous said...

Senarai Pemimpin PKR keluar parti
Bekas Timbalan Presiden, Dr. Chandra Muzaffar
Bekas Ketua Angkatan Muda, Ezam Mohd. Noor
Ketua Penerangan, Ruslan Kassim
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT), Zainur Zakaria
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT), Datuk S. Nallakarupan
Pimpinan awal ketika PKR mula ditubuhkan seperti:
Bekas Naib Presiden, Marina Yusuff
Bekas Setiausaha Agung, Mohd. Annuar Tahir
Bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari
Bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan, Lokman Noor Adam
Bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan, Muhammad Zahid Md Arip
Bekas Timbalan Pengarah Pilihan Raya Keadilan, Hamdan Taha
Bekas Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Salehuddin Hashim
Setiausaha Pergerakan Pemuda PKR Sabah, Faizal Julaili
Setiausaha PKR Bahagian Papar, Awang Mumin Awang Marali
Bekas Bendahari Agung, Abdul Rahman Osman
Bekas Naib Presiden PKR, Saidatul Badru Tun Said Keruak
Naib Presiden, Jeffrey Kitingan
Datuk Zaid Ibrahim
Ketua Angkatan Muda (AMK) Kuala Selangor , Nazaruddin Darmawan
Ketua Wanita Kuala Selangor, Fauziah Sulaiman
Bekas calon PKR Teluk Kemang / antara pengasas PKR, Abdul Manap Shahardin
Bendahari Parti Keadilan Rakyat (PKR) Hulu Selangor, Datuk Dr Halili Rahmat
Ketua PKR Tanjung Malim / Ketua Penerangan PKR Perak, Soraya Sulaiman
Timbalan Ketua PKR Bagan Serai, Roshanita Mohd Basir
Ketua Wanita PKR Pulau Pinang, Aminah AbdullahKerusi Parlimen
Ahli Parlimen Bayan Baru - Datuk Seri Zahrain Mohamed
Ahli Parlimen Nibong Tebal - Tan Tee Beng
Ahli Parlimen Bagan Serai - Mohsin Shamsuri
Ahli Parlimen Kulim Baru - Zulkifli Nordin
Ahli Parlimen Wangsa Maju - Wee Choo Keong
Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN)
Adun Behrang - Jamaluddin Mohd Radzi
Adun Changkat Jering - Kapten (B) Mohd Osman Jailu
Adun Ngemah - Gabriel Adit Demong
Adun Lunas - Md Radzi Salleh
Adun Pelabuhan Klang - Badrul Hisham Abdullah
Adun Bukit Selambau - V. Arumugam
Bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang - Fairus Khairuddin

Anonymous said...

Bomo Siam,

Sejak bila kes liwat jd kes Civil??
Ini kes Saiful ngadu dia kena liwat, kenapa dia pulak nak kena dakwa?? Ko ni kalau sokong Anwar pun, biarlah logik sikit..

Anonymous said...

Bomo Siam,

Aku cakap sekali aja..elok ko taubatlah, jgn cakap benda ko takpasti betul

Anonymous said...

BOMO SIAM NI ADA GILA GILA SIKIT.
TAK BOLIH IKUT SANGAT ARGUMENT DIA, MERAPU TAK TENTU.

Anonymous said...

sekor lagi, bumu siam dia dh jdi ahli umnu

Bomo Siam said...

Yg ni, lagi pelik....!

Kita duduk dalam negara yg dikatakan Islam adalah agama negara. Yg menuduh Islam, yg dituduh pun Islam, mengapa guna undang2 bukan Islam untuk selesaikan masalah ini?

Mana dia pendekar UMNU? Sila le jawab!

Kuah kuaah kuaaah!

Anonymous said...

Aku bukan ahli UMNO, bukan juga ahli PKR/PAS/DAP. Tapi sbgai orag waras, aku rasa puak2 PAS/PKR/DAP ni macam nak hancurkan negara ni aja, supaya mereka boleh berkuasa mcm kaedah Bintang Tiga, sorilah tp ini fakta yg pahit bg korang!!

Bomo Siam said...

In simple language, don't appeal also die, keep quiet also die.

So UMNU's tactic now is go for broke. After all, they have already come to a stage where they have everything to lose. So might as well keep the momentum on and fight till the end!

Mmuuaahhahahahaha...!

Anonymous said...

Bomo Siam,

Aku rasa ko ni budak muda tak cukup akal..tp tak semua budak muda tak matang mcm ko, byk budak muda yg guna akal utk maju kedepan..byk argument ko berdasarkan emosi dan pengetahuan yg amat cetek, penyelesaian mudah bg org mcm ko adalah hancurkan kerajaan skrg kemudian bertindak sesuka hati ikut selera org mcm ko. Aku rasa buang masa layan budak hingusan mcm ko!!

Anonymous said...

JANGAN PANDANG RINGAN GANGGUAN SEKSUAL ANTARA BOS DAN PEKERJA.

KALAU ADA ADUAN DARI PEKERJA MAKANYA ADALAH LOGIKAL UNTUK PENGADU MENDAPAT PERHATIAN TANPA MENGIRA SIAPA TERTUDUH.

KALAU PUN ADA MOTIF POLITIK, IA ADALAH KERANA PENGADU MUNGKIN BEKAS PEKERJA POLITIK DAN TERTUDUH ADALAH POLITIKONG...

DALAM KES SEKSUAL, POLITIKONG TIDAK BOLEH MEMBELA DIRI DALAM GELANGGANG JALANAN SEBALIKNYA PERLU MELAKUKANNYA DALAM GELANGGANG KONTEMPORARI (BERPANDUKAN SAINS).

bAO zHENG

Anonymous said...

tentulah pelik kalau ada mana-mana agama kata penetrasi okey asalkan tak ada injekulasi

Anonymous said...

pakah tanpa injekulasi maka tidak dikira mengawan?

sapa ada maklumat?

Anonymous said...

nak buat macam terer tapi tah apa2.... buat malu PR punya standad je....

Anonymous said...

Bomo Siam,

Aku nasihatkan ko study undang2 Malaysia, apa bidang Undang2 Jenayah cover, apa bidang Undang2 Syariah cover, yg jelas khalwat dibawah undang2 syariah tp Liwat adalah kes jenayah di bawah Undang2 Jenayah. Kalau tak fhm tolong jgn kelirukan org lain

Anonymous said...

gunakan jari untuk cucuk lubang kunyit pun sudah dikira hilang layak...makanya dalam kontek politik...itu saja sudah cukup...tetapi dalam konteks keadilan...tertuduh perlu diberikan peluang kedua, ketiga dan seterusnya.

Bomo Siam said...

9:25,

Liwat tarak dlm syariah court?

Kah kah kah! Zoo mari ka?

Anonymous said...

Bomo Siam,

Jgn ckp mcm org gila, aku suruh ko check undang2 Malaysia. Dua undang2 tak boleh cover benda yg sama. Liwat ada dlm kitab AlQuran, tp dlm kaedah Undang2 di Malaysia, Liwat tertakluk dibawah undang2 jenayah, kalau Ah Chong liwat ko mcm mana?? Ah Chong liwat ko seribu kali pun dia lepas sbb undang2 syariah cuma cover org Islam saja.. Ada faham ka??

Bomo Siam said...

UMNU takut bawak Saipol ke mahkamah syariah sebab, bebannya lebih pd saipol! Qazaf!

Olih itu demi kuasa, pilih undang2 kapiaq! Yg tolak mentah2 keterangan berlandaskan Islam dari Pusrawi!

Liwat takleh charge ikut syariah Malaysia?

Kuah kuaah kuaaah!

Anonymous said...

Bomo Siam Hingusan,

Tolong argue berdasarkan fakta bukan berdasar emosi atau akal ko yg cetek

Anonymous said...

Bomo Siam,

Ko tau sapa Anwar sebenarnya kan?? Ini mesti ada benda lain ni..jgn nak tipulah..

Anonymous said...

Bomo Siam,

Elok ko nuntut Ilmu kat Uncle Karpal Singh lg elok, drpd ko melalak kat sini

Bomo Siam said...

Kesalahan di bawah enakmen atau akta jenayah syariah:-

i) Kesalahan yang berhubung dengan akidah;
ii) Kesalahan berhubungan dengan kesucian agama Islam dan institusinya;
iii) Kesalahan berhubung dengan rukun Islam, arak, judi dan kesusilaan;
iv) Kesalahan seksual;
v) Kesalahan berhubung dengan kesejahteraan orang lain;
vi) Kesalahan Pelbagai;

Peruntukan ini boleh dilihat dalam beberapa enakmen negeri2
seperti:

Enakmen Jenayah Syariah (Selangor) 1995, Akta Jenayah Syariah (Wilayah
Persekutuan) 1997, Enakmen Kanun Jenayah Syariah (Kelantan) 1985 dan Enakmen
Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu (pindaan) (Kelantan) 1986.

Bagi negeri
yang masih tidak mempunyai enakmen jenayah syariah, peruntukan kesalahan terdapat di
dalam enakmen pentadbiran undang-undang Islam negeri masing2.

Selain
daripada itu terdapat juga kesalahan jenayah syariah yang diperuntukkan di bawah
enakmen undang2 keluarga Islam bahagian iv dan x yang dikenali sebagai
kesalahan matrimoni seperti Enakmen Undang-undang Keluarga Islam (Selangor) 2003,
Akta Undang-undang Keluarga Islam (Wilayah Persekutuan) 1984 dan Enakmen
Undang-undang Keluarga Islam (Johor) 2003

Persoalannya, kenapa ianya tidak digunapakaikan dlm kes saipol?

Bomo Siam said...

Pada tahun 1988 telah berlaku perpindaan di dalam Perlembagaan Persekutuan iaitu
artikel 121(1A) yang telah membawa kepada penambahan kewibawaan Mahkamah Syariah.

Mahkamah Syariah telah diberi kuasa ekslusif yang mana bidangkuasa
Mahkamah Syariah tidak boleh dicampuri oleh mahkamah sivil.

Anonymous said...

Bomo Siam,

Undang2 tak boleh memilih kejap nak dakwa bawah Syariah, kejap nak dakwa bawah Penal Code..Main suka hati ko aja kata kalau dua2 org Islam mesti dakwa bawah Mahkamah Syariah.. ko tanya Karpal Singh lah!

Bomo Siam said...

Terdapat sepuluh jenis kesalahan yang diperuntukkan di bawah Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995 iaitu:

Perbuatan sumbang mahram,pelacuran, muncikari, persetubuhan luar nikah, perbuatan persediaan untuk melakukan persetubuhan luar nikah,
hubungan jenis antara orang yang sama jantina, persetubuhan bertentangan dengan hukum tabii, khalwat, lelaki berlagak seperti perempuan dan perbuatan tidak sopan di tempat awam.

Bomo Siam said...

Jika Saipol pure Islam! Kenapa dia tak berusaha bawak kes ini ke syariah court?

Ingat sumpah beliau, tak guna di sivil! Tapi mungkin diterima di syariah!

Contohilah kes wanita yg bersalah minum arak yg bermati-matian ingin disebat secara syariah!

Sultan pulak kacau daun!!!

Anonymous said...

Kalo benar nuar nak bawak kes ke mhkmh syariah, knapa beliau mempunyai lebih ramai peguam bukan Islam utk mewakilinya? Berapa ramai loyer muslim yg diupah oleh beliau?

Anonymous said...

hg ni pure islam ka bumu.kli ni aku tanya hg tlg jawab.

Anonymous said...

Bomo Siam,

Ko pernah dengar tak kes rogol yg melibatkan dua2 org Islam di dakwa di bawah Mahkamah Syariah di Malaysia? Anuar ulamak ke tupasal kena dakwa kat Mahkamah Syariah??
Baru ni ada kes guru Koran tuduh rogol anak murid dia, ko tak bising pun kena dakwa di Mahkamah Syariah. Jgn ko ckp aku kapir pulak sbb aku sokong hudud 100%, bro

Bomo Siam said...

Apa nak jadi ni?

Hukuman mengikut syariah, walaupun tak lengkap!(kerana ktidakupayaan kita dok dlm negara bukan Islam), sudah pasti ringankan hukuman diakhirat!

Tuhan tak amik tau pasai hukuman sivil(kapiaq)!

Bomo Siam said...

10:09,

Sebab, kes Anwar/saipol ni....Kes yg ada kepentingan POLITIK!

Pasai tu aku amik peduli....!

Anonymous said...

salah tetap salah

tak kisahlah kat mana dan siapa yang mengesahkan kesalahan berkenaan

Anonymous said...

Bomo Siam,

Akhirnya ko jwb sebab kepentingan politik, kalau org lain ko peduli apa..ko buat apa sj demi kepentingan politik. Alhamdulillah jelas sapa ko sebenarnya. THE END

Anonymous said...

napa hg tk jawab soalan aku.apa tk cukup ilmu nk jawab kot

Bomo Siam said...

Hubungan sejenis antara orang yang sama jantina. Bagi sesama lelaki disebut sebagai liwat dan bagi sesama wanita disebut sebagai musahaqah. Mana2 orang yang terbukti melakukan hubungan jenis antara orang sama jenis akan di denda tidak melebihi dua ribu atau dipenjarakan tidak melebihi satu tahun atau kedua-duanya.

Benda dah ada! Kenapa tak ikut?

"Boss! Syariah court terhad! Takleh jail lama2!"

Bomo Siam said...

Kalau pun Anwar didapati bersalah in sodomy II ini nanti, apa ada hal?

Islam tak ikhtiraf pun! Tuhan benci pd yg ikut lain dpd jalannya!

Anwar akan dilambung sebagai mangsa kerakusan musuh Islam!

Tak pasai2 dia diangkat sebagai juara Islam!!!

Padan muka UMNU!

Anonymous said...

cetek ilmu hg ni bumu simple question pn hg tk leh nk jawab
malu la baik hg jdi haiwan lg baguih

Anonymous said...

Bomo Siam,
Ngapa ko ambik hukum syariah yg tu, kalau ikut hukum yg betul, ko tau apa hukum org melakukan Liwat sebenarnya?? ko kena tahu realiti di Malaysia ni sebenarnya, jgn sebab Anwar ko tiba2 nak jadi hero..yg penting dia meliwat ke tak sbb dia tu nak jd PM. Org nak jd PM ni, kena clear dari semua syak wasangka, kalau tidak nanti dia bukan sebuk ngurus negara tp sebuk nak menapis tuduhan org kat dia

Bomo Siam said...

Menghukum seorang pembunuh sekali pun, dilarang guna cara bukan Islam!

Ini bukti UMNU anti Islam!

Bomo Siam said...

10:24,

Kah kah kah! Hg bawak cerita kartun!

ANUAR TAK MUNGKIN JADIK PM! Walaupun PR menang GE13!

Ini suma org dah tahu! Lama dahh!

Anonymous said...

Bomo Siam,

Yg ko benci UMNO sgt ni pasal apa??
Ada org UMNO dah kebas harta ko ke?? Nasihat aku, tegakkan ISLAM dlm diri ko dulu, sbb ko ni byk sgt syak wasangka, dahlah ilmu cetek, tuduh sana-sini, jernihkanlah pikiran ko, sbb kebanyakan tuduhan tu dosa.

Bomo Siam said...

Alooo UMNU! Org yg cerdik, dia takkan pilih Anwar jadik PM, ketua negara!

Seseorang yg mampu bertukar dlm tempoh 2 second, mana bole jadi PM!

Najib tu pun, belum sah jawatan lagi...!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

yogibear's season said...

Aku kesian kat ko San..! di 'bunuh' ikut cara kapir!

apa masa itu ko bisu ke San? atau terlebih makan buah oren ?

Anonymous said...

Bomo Siam,

So sahlah ko ni jenis hantu pelesit atau hantu raya tak bertuan, kah..kah..kah

Bomo Siam said...

10:30,

Aku benci UMNU, sebab dia adalah pembunuh 'bapak'nya sendiri iaitu....UMNO!

Ada paham!

Lagi satu....suruh Najib menikah lain!

Anonymous said...

Bomo Siam,

So confirm tak boleh layan org mcm ko. Semoga Allah bg kewarasan kat ko!

Anonymous said...

kalau tak bersalah bawaklah kat kort mana pun, bawaklah kat kort kangaroo ke, kort bintang tiga ke, tetap tak salah

Bomo Siam said...

Lagi bukti UMNU kondem Islam.....

Sepatutnya mahkamah syariah diberikan bidang kuasa yang setaraf dengan mahkamah sivil dan diberikan hak secara ekslusif bagi bicarakan kes2 melibatkan undang2 Islam.

Ini selaras dengan roh perlembagaan Malaysia yang menyebut secara jelas bahawa agama Islam adalah agama persekutuan!

Ada paham rakyat UMNU sakalian?

Jadik kenapa pilih undang2 warisan penjajah?

Anonymous said...

apa benda le si bomo ni....
bawak sampah aje..

Bomo Siam said...

10:40,

Kesaksamaan & faktor keadilan dlm mahkamah syariah cukup jauh lebih baik dari undang sivil ciptaan manusia!

yogibear's season said...

Yogi ..ah!

itu hali masa Dr. Hasan 'dimatikan' ..dia manyak senyum maaa...
maciam masa wa lansaikan itu hutang P, Lamlee...

Manyak lugi ..!

Bomo Siam said...

10:42,

Ya...sampah buat UMNU...!

Tak gitu?

Anonymous said...

Bomo
hidup membenci ni
amalan iblis...

Anonymous said...

kort rakyat dah buat keputusan pada 2008lagi dah. ianya menidak kan yang batil. dah jadi sejarah pun

2013 kort rakyat hanya akan buat keputusan sama ada parti agama terbabas dari landasan atau tidak aje.

sejarah bakal ditempa, kik kik

Anonymous said...

Bomoh SundalSiam buat blog GAP mcm blog dia sindiri selalu melalak pat blog ni sebab dia mati emak mati bapak.

Bomo Siam said...

Guantanamo bagi seorang muslim sejati...adalah RAHMAT AllahSWT!

Ini yg UMNU tak mau dengaq!

Bomo Siam said...

10:45,

Hg sakit hati? Apa pasai?

Aku balun UMNU!

Anonymous said...

kalau teokrasi tak ada seperti dinyatakan oleh pak roi masakan undang-undangnya ada, siapa boleh perjelaskan

yogibear's season said...

Yogi,

Apa pasat olang 'bunuh' Umno lama?

Sbb pada tahun awal 60'an dulu ada taiko2 'samseng' dekat Pulau Melaka kata Umno Lama kapir!

Apa pasat kapir..?

Anonymous said...

dalam kata lain kalau teokrasi tak ada, pilihlah peraturan mana yang sesuai menurut kesesuaian

mungkinkah ini sebab kenapa pembangkang pilih negara bangsa dan tolak negara teokrasi

nampaknya pembangkang nak jadi bn lebih dari bn...bagus-bagus. SENANG nak buat pilihan

ATAS PAGAR

Bomo Siam said...

“Wajib ke atas seorang muslim untuk dengar dan taat (kepada pemerintah) dalam perkara yang ia suka atau ia benci selama ia tidak disuruh melakukan maksiat. Namun bila dia disuruh melakukan maksiat, tidak harus lagi ia dengar dan taat”. (HR Abu Daud dari Abdullah bin Umar –radhiyallahu ‘anhu-).

Kesimpulannya, selama undang2 yang digubal tidak menyalahi al-Quran dan as-Sunnah, wajiblah kita mematuhinya sama ada undang2 itu berkait dengan peraturan jalan raya, percukaian, keselamatan, kekeluargaan, kontrak dan sebagainya.

Perkara yang wajib jika dilaksanakan akan diberi pahala dan jika dilanggari akan berdosa. Wallahu'alam!

Anonymous said...

Wa bomo siam ngamok bawak cerita bab mahkamah syariah tapi undang2 Malaysia jelas bro. Jenayah mesti dibicarakan di mahkamah awam setiap rakyat tak kira bangsa akan diberi hukuman yg sama atas setiap kesalahan. Mahkamah syariah kewujudannya utk membicarakan kesalahan dlm islam yg tak termaktub dlm undang2 biasa.

Anonymous said...

10.56,

kapiaq kerana tak sokong teokrasi
sekarang tak lagi kerana teokrasi dah dikuburkan di pulau melacca.

habis siapa kapiaq lar nih...

ali said...

.

Aku pelik betol ngan korang ni ... pasai apa korang suka sangat layan bumu siam tu .

.

Anonymous said...

cell bukanlah pengalaman paling sukar buat sesorang yang ada cita-cita untuk jadi pemerintah

pengalaman paling sukar sudah tentunya apabila cita-cita berkenaan tidak jadi kenyataan

TAK DAPEK DEN NOLONG

Bomo Siam said...

Al-Quran adalah kitab yang syumul. Firman AllahSWT, ”Dan Kami turunkan kepadamu al-Quran sebagai penjelasan bagi segala perkara”. (Surah an-Nahl, ayat 89).

Maksud syumul ialah lengkap, menyeluruh dan sempurna. Jika kita beriktiqad bahawa tidak ada politik di dalam al-Quran, maka kita telah menafikan kesyumulan al-Quran dan iktiqad ini bertentangan dengan ayat tersebut. Wallahualam!

yogibear's season said...

lagi satu Yogi,

Itu Ah Beng Klistian atau kapir ah?

Lu tanya dia punya Rainbow lah,.Apek!

Ini Lembow dekat mana duduk?

Dia punya Rainbow ada dekat bawah plaster pd dia punya dahi maa..!

Nanti wa tanya Betty..!

Anonymous said...

Toksah layan bomo suam tu.. Dia ni spesis samurai gila tu jugak main serang je. Itu salah, ini dosa, last2 ngaku tuhan takde nama..
Wat De Fak?? Masok air tol......

Bomo Siam said...

11:00,
Sapa ajaq hg camtu bunyinya irama undang2 Malaysia? UMNU ka?

Yg sebenaqnya undang syariah bole digunapakai dlm kes saipol!

Masaalahnya UMNU tak caya pd hukum Tuhan! Depa lebih percaya pd Lord Reid!

Anonymous said...

PENGALAMAN SUKAR BAGI PAS BUKANLAH KETIKA GAGAL GANTI UMNO

PENGLAMAN SUKAR BAGI PAS ADALAH APABILA DAP LEBIH BERJAYA DARI PAS DALAM SOAL TEOKRASI

Bomo Siam said...

11:10,

Alahai! Bila tak mampu nak gomoi, 'toksah layan'....!

Budak tadika pun reti klu camtu!

yogibear's season said...

Klu SEMUA ayat Al Quran itu POLITIK?

Ostat Zahar mung nok jawab guona?

Mung ingat 'edah' mung dgn Pok Nik dok habih lagi!

Anonymous said...

pernahkah pas tanya diri sendiri kenapa de factoe tak masuk pas...kalau ada apa dia...apa yang tersembunyi...

Bomo Siam said...

Ah Jib Gor...!

Honey in your right hand and poison in your left hand, we all know you use them both to kill your enemy. Your high handed tactic to squash your nemesis might get back fired when you begin to make mistakes after mistakes.....!

Bomo Siam said...

11:17,

Sebab tu Hj Hadi kuar statement, bukan Anwar yg akan jadik PM!

Anonymous said...

kejayaan bagi de factoe adalah tidak sama kejayaan yang setkan oleh pas dan dap

defactoe -- sasarkan kerusi pm

dap -- sasarkan kerusi pm dan tpm

pas -- sasarkan keihsanan...

hmmm, bolehkah golongan majoriti membangun bersama pas kalau itulah sasarannya...

Bomo Siam said...

Alooo zat! Hg join ganti aku plak!

Tak melawan langsung!

Anonymous said...

hadi ada alat veto dalam konsensus ke nak tolak-tolak anwar jadi pm...bior betoi

Anonymous said...

krismatik anwar dulu amat digeruni!

sekarang umno tak perlu takut lagi dengan anwar, abaikan anwar

tak payah buang masa cerca anwar lagi

umno tumpukan kpd pru13... itu cabaran dari minda generasi y yg lihat umno politik ultraortodok

Anonymous said...

politik generasi y akan ranapkan umno ....... bukan faktor anwar

Anonymous said...

anwar hanya 1 undi saja

gen y kuasai 60% undi atas pagar, undi penentu ....

Anonymous said...

hardcore umno--dalam tangan, 3juta
hardcore pas--- hanya 1 juta
pkr tiaada hardcore--- bekas umno-- rasuahkan sikit melalaklah siang malam nak tunjuk ke-umno-annya

umno/ pas/ pr kena tackle golongan atas pagar ... jika ingin miliki putrajaya

Anonymous said...

GOLONGAN ATAS PAGAR.... bergantung kepada PERSEPSI yang pro-rakyat & kepentingan negara!

urustadbir PETRONAS, MAS, PROTON, KWSP, MARA, PTPTN, TOL LEBUHRAYA, PEROLEHAN KONTRAK KERAJAAN ..... bukan isu sensasi lucah atau fabricated-court cases.

Anonymous said...

Bomo siam mengaku jugak yg anwar peliwat. Cuma dia pertikai tak ikut hukum syariah. Apa hukumnya sokong peliwat tegar kalau awak tu islamik sangat? Yang batil tetap batil

Anonymous said...

selagi kita layan balas Bomo Siam ini selagi itu lah dia akan jawab yg bukan bukan ....dan buat kita kesal...

So jangan layan dia.... biar dia dengan dunia dia ...

Tukang Komen said...

Ayat Alquran semuanya pulitk kata tok guru walikota. Semua ayat pulitk. Ikan yg telan nabi pun ikan pulitik. Bahtera nabi Nuh a.s. bahtera pulitik. Semua pulitik. Ba Alif Ngang...

Anonymous said...

Tak usah dilayan Bomo Siam dah lah bodoh, bangang dan bengap pulak...percaya pd cakap jin lagi..mcm tu lah org2 PAS...hahahaha

pok ngah nik ajis said...

Duhai bomo siam. . Kalau ko nak perkirakan undang undang islam. . Maafkan umnu. . Sbb depa dah tentu sekular. . .Tapi pakar undang undang islam dalam PAS pun mcm UMNU juga. . Ada jalan boleh pakai, .boleh balun. . Balun je. .!!!!cuba ko jelaskan mat sabu yg ditangkap khalwat . .Adakah undang undang lord reid atau syariah digunapakai. .

Ada sikap ketelusan dlm dana awam Khohilal, tabung memali. .Tabung lebuhraya prepaid,kambing janapari. . Dan byk lagi. . .membalun tu diperuntukkan dlm islam kah. ,????!!. .

Soal anuar menyemprot air mani dlm lubangtaik shaiful. . .hukum khazaf ada saksi. . Tapi ini pakai alibi. . .ada fakta dan bukti. . Ada ahli kimia. . .Semua itu memerlukan keraguan munasabah utk sabit kesalahan. . Dlm hukum syariah tak ada selain illah dan khilaf. .

Hari ni hukum ni dlm islam. .Lebih 2 marhalah. . Pompuan nak kawin Boleh guna org lain ganti hakim. .Tak perlu pakai wali. .Tapi terkini pakai kena wali bapa dan hukumnya cari sampai jumpa. . Sbb hukum inilah anwar boleh nikah dengan jijah tanpa pakai dato ismail. . Apa perbeda antara pekara lama dan baru ini. .Adakah islam itu jumud atau hadhari. .????

Anonymous said...

Pilihan yang paling mudah adalah bersumpah atas nama Allah..kalau tak salah jangan takut...tak perlu kanun jenayah atau syariah..selagi undang2 yang digubal oleh manusia mesti ada kelemahannya..akhirnya kesilapan teknikal...

Anonymous said...

Bomoh Sial melalak sebab bini dia dan anak dara dia tidur dgn Aljubs tapi lepaskan geram dgn kerajaan. Senasib dgn Bob Loklak dan Abby pusaraAbadi.

Anonymous said...

Melayy memang suka bersifat Pendeki, Khianat, Cemburu dan Iri Hati.sebab itu lah tertubuh nya Parti PAS, PKR dan MONYET SAPERTI BOMOH SIAL.

NO CONTRIBUTION BUT FULL OF COMPLAIN. HENCE MAKE THEM FULL OF SHIT!!!

Anonymous said...

Gen y ....... tuntut kerajaan baru yang profesional, telus, dan berdaya maju ...... Hak2 rakyat dihargai, hak2 negara djagai, hak2 individu dihormati .......

Gen y .... Musuhi RASUAH, MONOPOLI, KONSPIRASI, UNDEMOCRTIC @ AUTHOCRATIC MANNER .....

Gen y .... Sedia MENGUNDI, Sedia melakukan PERUBAHAN untuk abaikan generasi pemimpin korup & bongkak!

Era politik feudal & autokratik sudah berakhir!

Anonymous said...

Tidur lenakah NAjib?

Anonymous said...

Aku benci UMNU, sebab dia adalah pembunuh 'bapak'nya sendiri iaitu....UMNO!

Ada paham!

Lagi satu....suruh Najib menikah lain!

===========

Suruh Anwar nikah dengan boyfriend dia..muahaaaaaaa

Anonymous said...

Lagi bukti UMNU kondem Islam.....

Sepatutnya mahkamah syariah diberikan bidang kuasa yang setaraf dengan mahkamah sivil dan diberikan hak secara ekslusif bagi bicarakan kes2 melibatkan undang2 Islam.

Ini selaras dengan roh perlembagaan Malaysia yang menyebut secara jelas bahawa agama Islam adalah agama persekutuan!

Ada paham rakyat UMNU sakalian?

Jadik kenapa pilih undang2 warisan penjajah?

==========

Kenapa tak masuk dalam buku JingGAY. Kalau bab ini ada dalam buku JingGay aku sokong PAS tapi malangnya PAS juga tolak undang undang Islam...malah tolak total Islam.

Anonymous said...

Ah Jib Gor...!

Honey in your right hand and poison in your left hand, we all know you use them both to kill your enemy. Your high handed tactic to squash your nemesis might get back fired when you begin to make mistakes after mistakes.....!

=========
Anwar, Nik Aziz, LGE, Hadi

Honey in your right hand and poison in your left hand, we all know you use them both to kill your enemy. Your high handed tactic to squash your nemesis might get back fired when you begin to make mistakes after mistakes.....!

Anonymous said...

11:00,
Sapa ajaq hg camtu bunyinya irama undang2 Malaysia? UMNU ka?

Yg sebenaqnya undang syariah bole digunapakai dlm kes saipol!

Masaalahnya UMNU tak caya pd hukum Tuhan! Depa lebih percaya pd Lord Reid!

=======
Yang penting Anwar tak tidur lepas itu masuk penjara....muahaaaaaaaa

Anonymous said...

mcmana nak lene bro...

video mantatt amoi dah semakin tersebar luass. org seme dah meluat tgk muka anwar, lepas tgk video dia nerann amoii...

otai
subang

Anonymous said...

11:17,

Sebab tu Hj Hadi kuar statement, bukan Anwar yg akan jadik PM!
July 15, 2012 11:22 PM

===========

Tapi sayang, Anwar yang pegang veto Hadi hanya kuda tunggangan tak ada power. Kenyataan nya Anwar tetap calon PM Pakatan Rabak.....muahaaaaaaaaa

Anonymous said...

Bkn hadi kata undang2 sedia ada skang ni mencukupi ke?

Anonymous said...

Buat blog sendiri la wahai pembela Al-Juburit.

Anonymous said...

PENCACAI DAN SOCAI PAKATAN RABAK/RASUAH BODOH MACAM GAJAH DAH TAK BOLEH DI AJA!!

GEN Y PENCACAI DAN SOCAI PAKATAN RABAK/RASUAH DIA KASI AJAR TAPI NAK TUNJUK PANDAI UMUR SETAHUN JAGUNG NAK MENGAJAR PULAK.

SPESIS SIAL SEMUA OTAK TAROK PAT DUBUR YANG ALJUBS SUKA.