Sunday, July 8, 2012

ARTIKEL TERBARU TUN MAHATHIR ( ASABIYAH)



1. Kita hairan bagaimana ada orang Islam yang begitu sekali menyanjung tinggi pemimpin mereka sehingga sanggup minum air basuh kaki mereka ini. Tetapi inilah yang berlaku apabila terlalu taksub kepada pemimpin.

2. Saya diberitahu tidak ada kemungkinan Barisan Nasional menang di Kelantan kerana penduduk Kelantan begitu taksub dengan Nik Aziz. Demikianlah ketaksuban ini sehingga apa sahaja yang didakwa olehnya berkenaan agama Islam maka orang Kelantan akan menerimanya bulat-bulat sebagai benar dan menepati ajaran Islam.
3. Kata orang ini, tidak ada gunanya ulama lain atau Mufti menolak dan menidakkan dakwaan Nik Aziz, orang Kelantan tetap akan percaya pendapatnya juga. Jika ada yang ragu sekalipun, mereka tidak akan menyatakan keraguan mereka.
4. Orang Islam yang berfikiran waras tentu menolak dakwaan Nik Aziz bahawa mengundi PAS akan mendapat pahala, bahkan menjamin syurga di akhirat. Tetapi nampaknya majoriti rakyat Kelantan, samada mereka terima dakwaan ini atau tidak, terus setia dan menyokong kepimpinan Nik Aziz. Kemenangan PAS di Kelantan dan di lain-lain tempat membuktikan kepimpinan Nik Aziz tidak terjejas walaupun jelas menyalah guna agama untuk politik duniawi.

5. Demikian jugalah dengan lain-lain kenyataan dan sikap yang lari jauh dari ajaran Islam saperti menidakkan keIslaman orang yang tidak menyertai atau menyokong PAS.
6. Dahulu kerjasama antara UMNO dengan orang bukan Islam didakwa bertentangan dengan ajaran Islam. Sekarang PAS di bawah kepimpinan Nik Aziz bukan setakat bekerjasama dengan orang bukan Islam tetapi juga sanggup bekerjasama dengan orang yang menolak dengan keras dan secara terbuka hasrat PAS untuk mendirikan Negara Islam dan melaksana hukum hudud.
7. Saya masih ingat semasa kita bangunkan Putrajaya, Nik Aziz mendakwa apabila PAS memerintah Negara ini, Kerajaan PAS akan lelong Putrajaya. Hari ini lain pula bunyinya. PAS berjuang untuk ke Putrajaya sebagai pemerintah.
8. Dalam masyarakat Islam penyelewengan kerap berlaku kerana ajaran sesat yang disampaikan oleh ulama yang tidak bertanggungjawab. Adanya Qadiani dan puak-puak tertentu yang lain ialah kerana taksub kepada pemimpin agama. Kita lihat bagaimana kuatnya pegangan pengikut Ashaari dan Ayah Pin kepada ajaran mereka.
9. Di India, British menggalakan penubuhan dan perkembangan Qadiani kerana ia akan memecah-belah orang Islam dan melemah mereka. Kita syak yang pendaftaran dengan pantasnya Parti Islam Se Malaya oleh British juga mempunyai niat yang sama. Ia berlaku diwaktu orang Melayu buat kali pertama bersatu untuk menentang British. Bahawa PAS, dalam Pilihanraya 1955 menentang kemerdekaan Malaya memanglah menepati hasrat British. Tetapi perjuangan PAS untuk melambatkan kemerdekaan gagal.
10. Dalam Pilihanraya 1955 PMIP hanya menang satu kerusi. Selepas itu PMIP bersungguh-sungguh mengguna agama sehingga dalam Pilihanraya Umum 1959 Kelantan dan Terengganu jatuh ke tangannya. Walaupun Kerajaan PAS Terengganu runtuh dan diganti dengan Perikatan tetapi ini tidak kurangkan ketaksuban kepada PAS.
11. Berpecah dan lemahnya umat Islam ialah kerana taksub kepada kepimpinan lebih dari ajaran Islam seperti yang terdapat dalam Al Quran.
12. Keadaan orang Islam dan agama Islam di Malaysia begitu juga. sesungguhnyalah segala keburukan datangnya dari orang Islam sendiri.

122 comments:

Anonymous said...

.

Merokok merbahayakan kesihatan ... kurangkan merokok .

.

Anonymous said...

dia jauh lebih mulia daripada mamak kutty,sebagai contoh nya yang nyata mengambil duit gaji ngan petornas tetapi kontrak minyak bagi kat com anak dia,apa yang dia nak menyatakan kemuliaan didunia ni tuhan dah menunjukkan kesusahan hidup dia apa lagi bila disana bertuabat lah wahai sikutty kamu ingat duit banyak boleh beli syuga ke

Anonymous said...

Senang je nak selesaikan isu ni....

Ce bandingkan, tahap kemampuan kepimpinan Mahathir & TGNA dari segi syariat & hakikat.

Lihat saja pd perkara asas!

Hasil didikan & kepimpinan keduanya terhadap anak2 & keluarga mereka sendiri!

Ghazali said...

Kadang kala amat sukar untuk mempercayai ketaksuban orang Kelantan kepada Nik Aziz dan PAS. Tetapi izinkan saya berkongsi pengalaman dengan rakan saya orang Kelantan yang saya pasti menyokong PAS. Beliau pernah berkata, BN nak bagi peruntukan, nak bagi kemudahan dan lain-lain kito ambik tapi bila sapa (sampai) maso tok pakah (pangkah), kito tetap pakah bule...(bulan).....

Anonymous said...

Org PAS dikatakan sanggup minum ayaq basuh kaki pimpinan...!

Macam ni punya akai pun...dpt title TUN?

Tun amende?

1 Anak dibiaq join syarikat judi/arak San Miguel!

2. Biaq anak bergambaq megah minum carlsbeg!

3. Biaq anak sokong LGBT!

Anonymous said...

berfikiran waras dan rasional adalah lebih mulia dari berfikiran ketaksubpan.

Anonymous said...

Anonymous said...
dia jauh lebih mulia daripada mamak kutty,sebagai contoh nya yang nyata mengambil duit gaji ngan petornas tetapi kontrak minyak bagi kat com anak dia,apa yang dia nak menyatakan kemuliaan didunia ni tuhan dah menunjukkan kesusahan hidup dia apa lagi bila disana bertuabat lah wahai sikutty kamu ingat duit banyak boleh beli syuga ke

July 8, 2012 12:04 PM
-----------------------------------

PENGANOT PAS MULA MNYALAK MENGUTOK TUN M WLPON MMG ADA KEBENARAN DLM HUJAH TUN ITU..

WLPON TUN M XISLAMIK DR SEGI PENAMPILANNYA TTP JASA THDP PEMBANGUNAN UMMAH, NEGARA n AGAMA BEGITU BESAR MALAH BKN HNY DI MALAYSIA TTP DI MERATA PELOSOK DONIA......

TTP TUN M XPERNAH MENDABIK DADA ATAS JASANYA ITU ... BKN MCM MAKHLOK YG KIAN MEREPOT DI SERAMBI TOKONG...JASANYA YG TERAGONG IALAH MEMECAHBELAH UMAT ISLAM DI MALAYSIA INI..

ANAK & MENANTU ORG TUA ITU TRBABIT DLM POLITIK N MEMEGANG JWTN CEO DLM PERBADANAN HEK MILIK KJAAN NEGERI TUH BOLE PULAK...KALO TUN M BUAT SALAH??????????? APA PUNYER TAKSUB SMP XNAMPAK KEKURANGAN N KESALAHAN PEMIMPIN SENDIRI...

Anonymous said...

Org2 PAS bukan taksub pd pimpinan or sesama makhluk. Ini dilarang ugama!

Org yg masuk/sokong PAS kerana dahagakan Islam.

Bagi kami, walaupun kami kalah UNDI, kami tetap MENANG!

Anonymous said...

Kita lihat comment dan dapat menilai ketaksuban pengritik. Inilah ketaksuban kalau TGNA kentut dan keluar fatwa cuim kentut TGNA dapat pahala ramai pengikut PAS tunggu dibelakang bontot TGNA.

Inilah ajaran sesat yang terlepas pandang

Anonymous said...

PAS jilat balik air ludahnya sendiri. Inikah sifat Islam sebenar? - kotor dan jijik, sedangkan Islam itu suci.

Anonymous said...

TUN sasau ni kata, Ktan payah UMNU nak tawan pasai rakyatnya taksub pd Nik Aziz!

Jelas si SASAU ni menidakkan kuasa AllahSWT!!!

Anonymous said...

Org yg dari kalangan mengagungkan mercutanda JUDI/ARAK, lebih tinggi dari mana2 menara mesjid di Msia....

cuba nak tarbiah org2 PAS?

Kuah kuaah kuaaah..!!!

Woi tokeh UMNU! Kenapa kuboq UMNU, letaknya dilembah, kuboq cina atas bukit???

Anonymous said...

Wahai si sasau!

Kenapa hg rela anak hg bergelumang dgn company judi/arak kuasai Esso! Pulak tu amik kredit tumpang nama Petronas...PETRON!

Patut la bermatian-matian 'say no to hudud'!

BELA ANAK pun bercelaru! Negarawan taik kucin!!!

Anonymous said...

tak pecaya kuasa allah, pas menang kerana kuasa allah.
kalu dah behujah cam tu nak buat camne lagi. betul le tu
semua ni atas kuasa allah.
reda aje le.
jadi kristian tu pun atas kuasa allah, jadi yahudi pun atas kuasa allah, jadi qadiani tu pun atas kuasa allah, jadi pengikut ayah pin pun atas kuasa allah,
jadi le pengikut guru yg dah disahkan bealiran khawarij ni atas kuasa allah jugak.
pas tu islam tapi bealiran khawarij.
ngikut hadith nabi, jika dia ada pada masa ni, dia akan perangi
tapi kuasa allah, ajaran nabi ni tak sampai kepada pengikut aliran khawrij. reda aje le kan.
nak tau sape sejahat manusia dibawah kolong langit ni, ciri dia ada teserlah pada nik aziz. cuma yg jahil betaklid membabi buta tak nampak. buta didunia ni bahkan lebih buta diakhirat kelak, buta bukan nye mata bahkan buta mata hati.
bahkan jika diukur mengikut islam secara hakikatnye, TUN lebih berjasa kepada islam, nik aziz menghina islam tanpa ada jasa pun.
nak buat camne, ni semua kuasa allah swt.

Anonymous said...

Menang ap bomo?

Anonymous said...

1:08,

MENANG kerana kami masuk PAS bukan semata-mata kerana undi. Tapi kerana mencari keredhoan AllahSWT & Rasulnya!

Kalah pun takpa, jika itu kehendak Tuhan!

Kami bekerja hadapi pilihanraya, bukan kerana PAS & pimpinannya!

Segala-galanya kerana AllahSWT.

Anonymous said...

bomoh sial mengkritik macam orang mabuk todi,hehehe , jgn marah ,,

Anonymous said...

Setakat jadi PM 22 thn, dah dikatakan cukup berjasa?

TGNA tu, jadik IMAM sejak dari sekolah laie!

Antara seorang IMAM dgn PM Msia, disisi AllahSWT, sapa yg lebih mulia & berjasa?

Anonymous said...

Dulu...situa FREETHINKER mangkuk ni la yg mati-matian kata Turki & Mesir tu yg lebi h sekular....

La ni? Sapa yg lebih sekular dari sapa?

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Org yg dari kalangan mengagungkan mercutanda JUDI/ARAK, lebih tinggi dari mana2 menara mesjid di Msia....

cuba nak tarbiah org2 PAS?

---------------------------------

MANA LEBIH TINGGI ...MERCUTANDA TOKONG2 YG PELBAGAI SAIZ MENCECAH SAIZ ULTRAMAN DI KELANTAN HINGGA MELEBIHI KETINGGIAN MENARA MASJID2 DI MALAYSIA....

BOMO SIYEL...NAK TEGOQ KESALAHAN n KEKURANGAN UMNO MMG DI ALU2KN KRN UMNO MMG ADA KEKURANGAN/KELEMAHAN ALMAKLUMLA KRN AHLI2 UMNO CUME MANUSIA BIASA YG PENOH DGN KEKURANGAN ...

BKN MCM PAS ..KHE KHE KHE..PEMIMPINNYE LANGSONG XBOLE DITEGOQ KRN ..MAKSUM..WLPN BYK KENYATAAN MENGARUT KUAR DR MULOT PEMIMPIN, PENGANOT PAS MSH TTP MENYANJONG KRN TAKSUBBBBBB....

Anonymous said...

nik ajis berjasa di kelantan selama 22thn 1.merasmikan projek mega(batu asasje)2.kesian orang kelantan kena tipu.

yogibear's season said...

Bomo,

TUN sasau ni kata, Ktan payah UMNU nak tawan pasai rakyatnya taksub pd Nik Aziz!

Jelas si SASAU ni menidakkan kuasa AllahSWT!!!

July 8, 2012 12:40 PM,

------------------------
Apa yg Tun kata tu ialah pd huhum adat tp sah menyalahi jika Allah swt kehendak sebaliknya.

Klu rakyat Kalate taksub kpd Pok Nik itu menyalahi SYARI'AT dan sekiranya Pok Nik kekal berkuasa di Kelate krn ketaksuban rakyatnya maka pd HAQIQATnya dikehendaki oleh allah swt.

Pada haqiqatnya Allah jalla wa 'aza lah yg memberi kerajaan pd sesiapa yg Ia kehendaki dan menghilangkan kerajaan dr sesiaps ya ia kehendaki, samada Islam, kafir, Syiah, Wahhabi, Mu'tazilah dll.

Sebagai contoh, seorng Ahli Sunnah pada adatnya tk akan menang dlm pilihanraya di Iran. Syiah tetap berkuasa dgn izin ALlah swt...esok belum tahu lagi krn Dia yg halkan segala hal..Muhaiwilul Ahwal.

Bomo, nujum hg tk menjadi!

..'bungalow' 0 ... 'balkoni' nisfu doz.

hehehe..

Anonymous said...

BOMOH SIAM KEPANASAN BILA WALI PAS DIKUTUK...INILAH BUKTI KETAKSUBAN AHLI2 PAS...KO NI BERTAUBATLAH DARI FITNAH TUN..KO INGAT KALAU BETUL TUN BAGI PROJEK KAT NAK DIA ANWAR NAK DIAM?ANAK DIA LAWAN TENDER BARU DAPAT ESSO TU..TUN PUN DAH CAKAP ANAK2 BILA DAH BESAR XBOLEH NAK DITEGUR DENGAN KERAS..AKAU NAK TNYA APA JASA NIK AZIZ PADA AGAMA ISLAM KAT MALAYSIA NIE?JASA TUN SATU DUNIA TAHU...NAMA ALLAH PUN NIK AZIZ BAGI KRISTIAN GUNA..KALAU DAHAGAKAN ISLAM PERGI MASJID LAH DENGAR KULIAH X PUN MASUK TABLIQ...MASUK PAS LAGI BAYAK DOSA BERSUBAHAT DGN BANYAK AKTIITI YG DILARANG..DEMO BERSIH,MAKI HAMUN DALAM CERAMAH,BUAT FITNAH..

Anonymous said...

1:27

Aku mengamuk sakan ni pasai situa keparat tu kata aku minum ayaq basuh kaki! Ada ke patut? Sepatutnya sebagai org yg lebih tua, bagi la nasihat elok2 supaya org muda tak meluat!

Ce lalu karak highway! Mak segala tokong pun takleh lawan mercu tanda keluarga Najib & Kutty nih!

Anonymous said...

Sapa kata rakyat Ktan taksub pd Nik Aziz? Tarak bersebab pun nak taksub pd dia.....sebab bukan dia yg suap mulut anak bini kami!

Ada akai letak kat Genting!

nabi ajees said...

ha..ha..ha...
jgn cakap air basuh kaki...
air basuh jubo pun bomo siye punsanggup minum....
ha..ha...ha...
tipikal bomo-bomo siye, suka jampi sesampah carut mencarut!

Unknown said...

lebih baik tunduk kepada allah daripada tunduk pada MB berjanggut

Unknown said...

lebih baik tunduk kepada allah daripada tunduk pada MB berjanggut

Anonymous said...

Aku panas bukan pasai hangpa kutuk Nik Aziz! Hangpa nak kutuk dia 24jam pun apa aku peduli.

Tapi pasai Mahathir gila tu kata, aku minum ayaq basuh kaki!!!

Ya Allah Ya Tuhan ku! Kau berilah kesejahteraan keatas situa Mahathir ni. Panjangkanlah umoq dia walaupun hingga beratus-ratus tahun. Tunjukkanlah jln yg benar pd dia & keluarganya....amin!

Anonymous said...

Statement bomoh siam tahap budak darjah 6.

Anonymous said...

Anon - July 8, 2012 12:04 PM
Anon - July 8, 2012 12:04 PM

Kamu adalah orang yang pertama muat kedalam maksud artikel ni. Sudah terlalu taksub dan hilang pertimbangan fikiran.

Ulama' akhir zaman

Diriwayatkan daripada Abdullah bin Amr bin al-Ash r.a: Aku pernah mendengar Rasulullah SAW bersabda:

Allah tidak akan mengambil kembali ilmu (agama) dengan mengambilnya dari (dalam hati) manusia, tetapi mengambilnya kembali dengan kematian para ulama hingga tidak bersisa, lalu orang ramai akan mengambil orang-orang bodoh sebagai pemimpinnya yang apabila orang-orang itu bertanya kepada mereka, mereka akan memberikan jawapan-jawapan yang tidak didasarkan kepada ilmu. Maka mereka akan berada dalam kesesatan dan menyesatkan orang lain.

Sumber : Senarai Hadith JAKIM

Anonymous said...

Arun sawad, ratri sawad la korn! Kho hai chok dee chean...kutty!

Anonymous said...

Tok Bomo tanye: Antara seorang IMAM dgn PM Msia, disisi AllahSWT, sapa yg lebih mulia & berjasa?
___________________________________

Tok Bomoh(Islamik bena la tu pakai nick Tok Bomoh.. bomoh siam lak tu) ada hati nak bagitau kemenangan berada di pihak dia, sebab dia mencari Islam melalui PAS. Di situ pun dah nampak kau ni tak le betul bena..

Camnilah tok moh, Simple je. Siapakah kau yang nak lantunkan soalan comparison di atas? Dan siapakah kami nak jawab soalan comparison tu. Dan tentulah jawapan soalan kau tu hanye Alla Azza Wa Jalla je boleh jawab.
First of all, kau ni God ke? buleh nampak setiap gerak dan tindakan Tun M + Nik Aziz, sampaikan kau tanye kitaorang mana satu lebih baik? Soalan kau tu pun dah sah2 kau mengatakan Nik Aziz lagi better. Kalau kau cakap eh tak tak.. bukan tu maksud kau.. then kau memang munafik lah Tok Bomoh Sesat.

Takda sapa boleh buat comparison ni melainkan Allah Azza WaJalla sahaja. Reti? Kau ke yang mencatitkan amalan2 dua orang tu pagi petang siang malam? Habis bila masa kau nak bomohkan customer kau? Kah Kah Kah..

Tu sebab bila orang kata orang PAS ni tak pandai.. kau melenting. Tapi tengoklah kau sendiri konon2 nak tunjuk terer maki sesama manusia, last2 kebodohan diri sendiri keluar dengan bertanyakan soalan yang amat tak cerdik tu..

Jap.. kau relek dulu.. tarik napas.. pikir panjang2 patut ke kau manusia hina dina cam kita semua ni nak buah comparison sesama manusia.

Ce pikir.. ceeeee pikirrrrrr.... Jangan memandai2 lain kali..

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Setakat jadi PM 22 thn, dah dikatakan cukup berjasa?

TGNA tu, jadik IMAM sejak dari sekolah laie!

Antara seorang IMAM dgn PM Msia, disisi AllahSWT, sapa yg lebih mulia & berjasa?

July 8, 2012 1:22 PM
-----------------------------------
MMG SEORNG IMAM LEBIH MULIA n BRJASA DLN ISLAM (MMG TUGAS ULAMAK UTK MENYATU PADUKN UMMAT ISLAM).

TAPI KALO APA YG KUAR DARI MULUT IMAM TUA YG KIAN REPOT ITU HNY UTK MEMECAHBELAHKN UMAT ISLAM..SGL MALA KENYATAAN KEUTAMAANNYA BKN UTK AGAMA TTP HNY UTK KEPENTINGAN PARTI DOKONGANNYA...ANG MASIH DOK KATA DIA MULIA LAGI KE PAK BOMO SIYEL...

Anonymous said...

Org PAS dikatakan taksub pd Nik Aziz!

Yg 'kerabat' sua kaki kat muka pecacai UMNU utk dipakaikan kasut tu...apa kejadah?

Anonymous said...

2:05,

Kuah kuaah kuaaah! Imam2 PAS tak adapun pecahkan ummah kami!

Barangkali ummah UMNU yg pecah kut kerana panas telinga!

Tak caya, ce dengor youtube Ostat Azhar Idrus!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anti PAS said...

apa punya bingai la lu bomo cibai... lu jadi mcm ni pasai lebih minum air kencing nik aziz kot... wei bangang nak ckp jasa la imam la tadika la..kepala butuh punya babi punya sial punya haram jadah punya sial la lu.......

kalau nik aziz hebat jadi imam nape nak duduk kat kerusi mb tu sampai la ni haa???nak tegakkan islam tu tak semestinya jadi mb la bongok.. dia tu tamak kuasa gak..cuma malu nak mengaku je....

apa jasa tun ka??jasa tun hang boleh tgk kat diri sendiri... jangan dok bangga ngan diri sendiri..kalau tak kerana tun tu ntah2 negara ni jadi mcm syria kot..dok bergaduh tiap2 hari sesama melayu dan kafir... waktu tu adakah statement ko mcm ni gak??? la ni dah senang dudu nak kutuk tun konon..wei anjing apa kelayakan kau sial?? kau tu baruah yg dtg kat sini hanya untuk berhujah mcm keling baru lepas kena todi...ko nak agungkan nik aziz tu lantak ko la.. siap nak bandingkan amalan tun ngan nik aziz..apa dalam versi pas bangsat tu kalau org tu sembahyang dikhalayak ramai tu baru dikira solat ke??apa punya baruah la ko ni... ko nak melalak mcm mana pun mampus ko la... jasa tun jgn berani ko sentuh k!!!!

wei babi kalau anak tun tu minum arak ke..sokong gay ke.. apa plak salah tun?? adakah anak2 dia masih dalam tanggungan tun??habis sanak saudara nabi yg tak masuk islam dan melakukan kemungkaran dulu tu salah nabi gak ke???tu kat kelantan ramai yg dok kongkek anak bini sendiri..hiv jadi juara..habis ni bukan salah bapa babi nik aziz tu ke?? dia tu mb sana merangkap ketua kepada rakyat sana.. siang malam ckp pasai islam..awat pemerintahan dia jadi carca marba mcm tu??

wei sial..nak tuding org memang senang..bila kena batang hidung sendiri baru tau... beza nik aziz ngan tun ni...tun tak pandai berlakon alim depan org ramai..klu dia nak cakap dia luah je... bukan mcm nik aziz kat luar tutur kata sentiasa molek.. hakikatnya dia pun jenis GILA KUASA gak... pi mampuih la..khaikkkkk ptuihhhhh!!!

Anonymous said...

1:59,

Siapa yg dpt nafikan yg Mahathir didik anak2 dia secara 'freethiker'?

Ce youtube or google gambaq anak2 menantu situa sasau nih!

Ummah Muslim ka, klu macamtu?

Anti PAS said...

MEMANG LA IMAM KAMU TAK PECAHKAN UMMAH KAMU SEBAB BAGI KAMU MELAYU PAS NGAN MELAYU UMNO NI DUA YG BERBEZA.....kerana ada imam dan anak babi mcm kau la masih ada solat dua imam.. kenduri kendara dipulaukan... sampai org meninggal pun nak pulau... inikah ajaran dalam Quran?? walaupun kafir sekalipun harus dipujuk dan dididik..ini sesama islam pun nak dibeza bezakan..ptuihhhhh!! punya PAS...

Anti PAS said...

daripada dok kecoh pasal anak tun eloq ko tengok anak bini sendiri.... kalau dah kawin dia dah jd tanggungan suami dia.... lagipun jahat2 dia pun takde pun nak kafirkan org lain... dia nak menonggang pun esok dia yg menjawab bukannya ko pun... ko jaga lah anak bini ko elok2..jgn terbalik ke diri sendiri udah le.....

Anonymous said...

Anak2 ni amanah ibubapa. Lahirnya bersih/murni....

Makbapak lah yg akan jadikan dia majusi or yahudi!

Nak tgk mak bapak yg muslim, tgk pd anak2nya bila ianya dewasa.

Jika perangai bak yahudi, yahudilah makbapaknya!

yogibear's season said...

Bomo,

kata citernya Ostad Azhar tk dibenarkan berceramah kat Kelate!

Apa hai???

Hg kata oghe kelate tk taksub!

Ni tk lain lah krn Ostad Azhar cilikan mulut Pok Nik yg mengatakan semua surah dlm Al Quran adalah politik!

Wow!

Anonymous said...

Bomo Siyel
July 8, 2012 2:11 PM

UIA wa xmo n xselera nak dgr ceramah maki hamun dia...semua org yg xsealiran dgn dia ,,BODDDDOOOOO..itu ulamak ke?..makihamun, cercaan n nista di mulut sntiasa..subhanAllah...

Hny org yg malas guna AKAI saje yg dok trgila2 dgr ceramah maki hamun yg kononnya dikatakn ceramah agama ttp 90% ialah politik cume ada 10% jer ceramah agama...

Sbb tuh la , penganot pakatan yg ngaku Islam ramai yg trlalu mngikut hati , tau nak ngamok n nak bunoh org yg bkn sepuak dgn mrk krn dlm ceramah ostat2 politik pmbangkang mrk sering mmprlekehkn n merendah2kn umat Islam len , jadi sikap takbur n UJUB hidop dlm diri makhlok2 yg xreti guna akal itu..

Bomo SIYEL .. xkn krn xsealiran korang sgp mmbunoh tapi sgp menjilat kafir (HARBI?) hny krn taksub politik n pemimpin...

Sudah2la Pak Bomo SIYEL...trlepas kuasa kpd puak CIBAI xkn dapat kite amik balik...jgn bodddddo kn diri krn taksub politik...

Anonymous said...

Bila masa kenduri kendara PAS/UMNU takleh campur?

Aku contohnya...banyak projek UMNU aku dapat!

Bini muda aku...puteri UMNU!

Tang mana yg hg kata ada pulau memulau nih!

Anti PAS said...

dulu cakap nak lelong putrajaya..skrg dah nak tawan plak dgn himpunan hijau... ko pun berTAKE BEER....

dulu suara muslimah tu haram...la ni dah jadi halal plak...ko pun berTAKE BEER...

dulu umno join ngan cina india haram...la ni dia join ngan dap halal..ko pun berTAKE BEER...

dulu anwar haram sekarang dah jadi halal.... ko pun berTAKE BEER.... nanti kalau anwar ngan pas ada krisis anwar akan jadi haram balik..ko pun akan berTAKE BEER... samapai bila berTAKE BEER je la ko



semua ni untuk apa???islam???atau sekadar nak berkuasa???jgn dok selindung dibalik wajah alim...

Anti PAS said...

biasa dah jawapan bodoh mcm ni... bini muda ko puteri umno ka..bini tua ko bekas spare part pemimpin pas ka sapa dok peduli.......kalau hidup bermaruah patutnya ko tak ambik kontrak2 gomen(kalau ya la ko dapat)...tapi manusia makan taik mcm ko ni mana ada maruah....

Anonymous said...

Mahathir ni...tak ngaji ugama!

Tup2..! Nak sembang pasai ugama. Nak cabar TGNA kunun...

Patutla dia kata hudud takdak dlm Quran!

Bagi Mahathir, arahan Tuhan perlu ditimbang dgn hukum akai!

Dia ingat akai yg ada dlm kepalaotak dia tu....milik dia?!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

Eeeeee...pengotor betul orang2 PAS ni. Air basuh kaki Nabi Nik Aziz pun sanggup dorang minum. Kemaruk betul orang2 PAS K'Tan. Agaknya air basuh kaki Nabi Nik Aziz tak sekeroh air paip K'tan kot.

Anti PAS said...

elok kalau nak berhujah tu jangan nak tunjuk hok tu alim hok ni jahil la..sama ja kalau nengok semua... semua pun berebut jawatan... kalau betul hok sana tu nak tegak kan islam jadi pendakwah pun dah boleh kot... bg anak didik jaga bab politik pun boleh..awat tak nak??tak sanggup nak turun takhta sampai la ni... tak malu ke???dulu pakat kutuk tun ckp gila kuasa..tapi skrg bapa kepada segala gila kuasa ni nik aziz... tapi nak wat cam mana kalau ada penjilat bontot mcm bomo ni samapai bila pun minum air kotor je la org kelantan ni....

ExPas said...

bomo siye said
Anak2 ni amanah ibubapa. Lahirnya bersih/murni....

Makbapak lah yg akan jadikan dia majusi or yahudi!

Nak tgk mak bapak yg muslim, tgk pd anak2nya bila ianya dewasa.

Jika perangai bak yahudi, yahudilah makbapaknya!
-----------------------------------
Dah tu, anak nabi Nuh AS kafir pon sbb bapak dia la..
Bapa & Ibu nabi Ibrahim AS kafir, anak dia beriman lak..apa kes?

Memang sah bodoh dan bahlol Bomo Siam (pencacai juburi) sorang ni...he..he agaknya sbb mak bapak dia bodoh dan bahlol juga kot!

Anonymous said...

2:30,

Kontrak yg UMNU pegang tu, milik rakyat! Hak AllahSWT!

Walaupun aku benci UMNU, AllahSWT tulong aku...mudahkan rezeki.

Takde kena mengena, habuan yg aku dpt, dgn jasa UMNU!

Haram bagi aku utk bersyukur pd UMNU atas rezeki AllahSWT!

Anti PAS said...

wei bangsat bukan tun je cakap hudud takada dalam Quran..tu pork hadi korang pun ckp mcm u gak..yg ada negara kebajikan je... tu la.minum air kaki udah la..jangan minum air kencing nik aziz tu........akai dah sempit........pork hadi pun kaji Quran lagi la gamak nya......

Anonymous said...

Ekeekeekekekk......agaknya kalo taik N ajis pon di FROZENKAN mau depa , penganut PAS lelong n mst ramai yg berebot beli kan........

yogibear's season said...

Bomo 2:21,

Oh cam tu..

Klu ibnu Ibrahim sokong yahudi makanya gemulah Ibrahim mcm Anwar jugaklah..?

Mudah sangat nk paham hadits...main hantam ikut sesuka hati!

Bomo, aku rasa baik hg pi berwudhu' dulu kemdian hg mai komen kat sini.

Dah merapu sangat dah ni..

Anonymous said...

2:36,

Kedudukan para Nabi & Rasul disisi Tuhan terlalu jauh bezanya dgn kita.

Fitnah(ujian) yg AllahSWT turunkan berbeza tarafnya dgn kita.

Anti PAS said...

tu je la alasan...semua hak rakyat..dan majoriti rakyat tu la yg dok amahkan pada umno jaga negara bingai.... jadi kontrak tu memang umno la yg bg... cer ambik borang gi minta sign mana2 rakyat dok kehulu kehilir pastu pi bg nengok..lepas tak permohonan ko tu??? cakap macam sial...point basi...ptuihhhh

Anti PAS said...

rasul dan nabi tu untuk panduan kita la bodoh punya bomo...

Anonymous said...

Kena imbang betui2 tujuan AllahSWT ujudkan para Nabi dgn tujuan AllahSWT ujudkan kita.

Jgn buat perumpamaan or kesamaan takrif antara keduanya.

Anonymous said...

Bomos Siam, tak elok ngko bercrite kelebihan nabi & rasul tau. Mentang2 lah kelebihan ngko memiliki biji-kelentit lebam. hehehe..

ExPas said...

Kedudukan para Nabi & Rasul disisi Tuhan terlalu jauh bezanya dgn kita.

Fitnah(ujian) yg AllahSWT turunkan berbeza tarafnya dgn kita.
....................................
Bomo siam dah start spin dah!!

Anak saidina dihukum rejam sbb kesalahan zina.. saidina umar xbtul ke sbb anak dia jadik cam tu?.

ko ni memang kali spin. sbb mak bapak ko pon kaki spin jugak...he..he

Anti PAS said...

bomo sial 2.44

sepertimana Allah mewujudkan nik aziz untuk umat islam PAS ke?????

Anonymous said...

Takde! Takde apapun satu benda didunia ni yg UMNU or other makhluk lain yg benar2 mampu bagi sesuatu secara hakiki!

Sumanya diberi olih AllahSWT! UMNU cuma pemegang amanah!

Anonymous said...

dah start jadi alim....main islam dah....bongok punya bomo....

ExPas said...

Bomo Siam kata:

Kena imbang betui2 tujuan AllahSWT ujudkan para Nabi dgn tujuan AllahSWT ujudkan kita.

Jgn buat perumpamaan or kesamaan takrif antara keduanya
..................................
Tujuan ALLAH jadikan manusia(xkira nabi atau orang biasa) dan jin hanyalah semata2 untuk beribadat kepada ALLAH

jgn nak spin woiiii.

Anonymous said...

2:41,

Mai jumpak aku di Laketown! Insyaalah AllahSWT akan bagi hg kerja bersih tali ayaq/potong rumput, kurang2 4 lot!

Tanpa perlu jumpa JKKK UMNU!

Tapi...kemampuan & keperluan nak kerja kena ada! Itu dah cukup!

Anonymous said...

Tokey restoren Kelantan, seluar dalam tok moh rendam dalam masakan pun jalan ..... apa hal beb .... inikan pulak pakai air kaki .... lu orang yang makan bukannyer perasan pun ... asyik la pi restoren tu sampai nak parking pun susah, jadi macam okey jer ....

Anonymous said...

Betul tu nyonya bomos siam, Sumanya diberi olih AllahSWT, maka jaga lah biji-kelentit lebam ngko sebaik2 nya. Jgn bagi pork nik gentel plak.hehehe...

Anonymous said...

Siap kata Saidina Umar itu perfect? Dia jugak punya dosa.

Takde beza dia ngan kita. Cuma dia lebih dekat dgn Rasulullah dpt kita!

Anti PAS said...

ekk eleh...ko boleh jawab aku 2.41..nape ko tak jawab aku 2.37?? cakap la pork hadi tu kena pi ngaji balik ka????

Anonymous said...

2:49,

Spin apakejadah? Klu sama, kenapa kita takleh belah laut Selat Melaka dgn kayu golf?

Anonymous said...

Yg betuinya....

UMNU nie...bertuhankan AKAI!

Masih nak tumbangkan aku? Suruh Najib menikah lain! Cari bini muslimat sikit...!

Mahathir pun klu bole, menikah lain! Buat anak lain yg lebih muslim!

Selepas tu...aku bole hangpa tumbangkan!

Mmuuaahhahahahaha...!

Assalamualaikum!

Anti PAS said...

haa tu la yg org dok cakap..takda manusia yg sempurna didunia ni kecuali Nabi junjungan besaq kita.... islam itu indah...islam itu mulia...islam itu sempurna...jgn dok gunakan islam itu untuk kepentingan politik sempit kita..... nabi pun berpolitik... politik nabi untuk apa???untuk meyebarkan syiar islam..bukan berebut kerusi seperti yg tok nik cakap....dalam berpolitik nabi pun berniaga..untuk apa baginda berniaga??baginda ingin menjadi teladan pada umatnya agar jgn menjadi pemalas atau menyerahkan takdir pada Allah sahaja... tapi bila disebut tentang kemunduran kelantan..terus pelbagai alasan diberikan oleh tok nik... tak bg royalti...dah takda cara lain dah selain dari royalti tu??? inilah jenis manusia yg tidak mengikut ajaran sebenar nabi iaitu berusaha bukan dgn hanya menyerahkan takdir pada Allah dan mencari alasan untuk menyalahkan org lain....

berdoa siang malam pun kalau tak berusaha tak guna gak tok nik.... siapa nik aziz ni kalau nak dibandingkan ngan nabi?? kalau nabi dok berdoa tanpa berusaha adakah islam itu berkembang???adakah maju umat islam zaman nabi tu?? sedar la penganut2 ajaran PAS... nik aziz itu bukan maksum.... jika benar niatnya untuk mendokong islam..seharusnya dah lama beliau menjadi pendakwah je... ramai politikus yg boleh wat keja dia tu.. tapi tak semua politikus boleh buat kerja berdakwah ni tok....berundur dan satukan la umat islam yg berpecah ni tok nik.... tidak menjawab la di akhirat kelak...waktu tu org mcm bomo ni pun tak leh wat apa....

Anonymous said...

kawe aku kata dia kenal bomo siam ni,sama sama tengok filem porno.

Anonymous said...

Yg betuinya....

Bomos Siam nie...bertuhankan Pak Lah flip-flop mertua Kitol Jamaludin!

Busuk hati puteri betino biji-kelentit lebam nie.

Tak puas2 memfitnah mereka-reka crite Mahathir & Najib.

Woiii.. puteri biji-kelentit siam, sronok sgt ker bagi budak hitam gentel biji-klentit.

hehehe

Anonymous said...

perghhhh.....tepat sekali tun... Allahakbarr...

masalahnya ulama2 yg ada hari ni mereka tak berani atau pemikiran tak setajam tun utk melahirkan hasrat hati...

akhirnya ulama2 yg ada skrg hanya berdiam diri..

apabila ulamak yg benar berdiam diri maka ulama palsu, jahat, hasutan syaitan akan bermaharajalela..

saya sendiri cukup kuathir dgn berkembangan dan ketaksuban pada pemimpin ni, sepatutnya manusia tunduk pada ilmu...

taksub pada Allah swt dan nabi muhammad saw....

tapi manusia yg lemah hari ini tidak lagi dikuasai ilmu malah biarkan diri dikuasai oleh pemimpin durjana yg merosakkan akal fikiran...

tapi apakan daya tun, saya hanya mampu menadah tangan supaya Allah swt menyelamatkan negara ini, supaya ada mujahid yg seperti tun lahir untuk menyelamatkan keadaan ini...

jasa tun membangunkan pemikiran saya dan generasi seusia saya serta memajukan negara ini hanya Allah swt yg akan membalasnya..

terima kasih tun

bob

Anonymous said...

hok peliknya pokcik mokcik klate ni nok anok anok kijo k`rajaan bilo time pakoh ,pakoh bulea,kalu kecek gak anok-anok semo kijo k`jaan, kalu tak kijo k`rajan dok pakat cemuh. hok pelik lgi mari mano hok banyok2 dok ngisap dadoh tu kalu kecek anok-anok semo kijo k`rajaan. hok pelik lg takdok jupo beras nasional beras cap siam banyok, hok kalu timbang tak cukup 5 kilo tapi kiro 5 kilo pelik aku kalu kelik kapo.

Anonymous said...

sebak tu kawe dok suko denge ore kelate ni sebak asobiyah. jumpo denge set2 kelate , tinga hok yg lain. muahaha....nate bewok.

Anonymous said...

hok lgi pelik kalu kecik-kecik dulu buleh cari rebung,daun miding,pucuk paku tepi sungai, kankung air di taliair llo ni takleh doh ko dok kubea ko babi hutan. tu tak apo la mugo dunio akhir zaman dok

Anonymous said...

Buat apa org Pas taksub pada TGNA,dia tu manusia biasa,berpendidikan agama mcm ostaz2 lain yg menurut kehendak Ai-Quran dan hadis.Maka semua umat islam tak perlu lah berperang kerana perbezaan ideologi politik.Mengistiharkan perang saraf dgn umno barisan nasional semata2 utk meraih undi,dgn mengistiharkan perbagai fatwa utk mempengaruhi umat islam malaysia.Sedarkah kita ,Allah dan Rasulnya mengistiharkan perang pada mereka2 yg memakan riba.Bagi mereka yg tidak memakan riba,akan tetap terkena debunya.Inilah perang paling besar dalam sejarah tamadun manusia.Maka kita istiharkan perangi riba,buat apa bermusuh2an sesama kita.

yogibear's season said...

Bomo 2:54 pm,

Siap kata Saidina Umar itu perfect? Dia jugak punya dosa.

Takde beza dia ngan kita. Cuma dia lebih dekat dgn Rasulullah dpt kita!

----------------------------------

Hg jgn wat mai peel Syiah kat sini dgn merendah2kan Amirul Mu'mineen!

Kan Nabi ada pesan..

Iqtadu bil ladzaini min ba'di, Abi Bakrin wa Umara.

Terjemahnya; Ikut oleh sekelian kamu akan yg dua orang kemudian dariku (kewafataku) ya'ni Abu Bakar dan Umar.

Beradablah, beradablah, beradablah dgn apa yg hg dok selalu sebut..washohbihi wasallim!

NikAzis @ Abdullah Ubai said...

Nik Aziz @ Abdullah Ubai,

Bila Nik Aziz mati, akan aku tuangkan air najis aku atas jiratnya...

Kenapa?

Kerana Si Tua Laknatullah inilah yang menghina Allah s.w.t & Rasul s.a.w untuk menghalalkan perbuatannya...

Apa Si Celaka ni kata...

(1) Nabi amalkan kronisme...
(2) Nabi pun gila kuasa...
(3) Nabi bukan Rasul sebelum diangkat menjadi rasulullah...
(4) Allah mencarut dalam Quran...
(5) Allah zalim...
(6) Miskin tu takdir Allah...
(7) Iblis boleh berkawan untuk menang piliahraya...
(8) Dia akan letak jawatan suboh esoknya jika Mahathir letak jawatan. HARAM...! Sampai sekarang dia pegang jawatan, dengan mengatakan nabi pun pegang jawatan sampai mati...
(9) Undi parti PAS masuk surga, dia nabi ka? Sedangkan nabi sendiri x berani menjaminkan surga kecuali sudah sampai jaminan dariNya untuk sahabat-sahabat Rasullullah...
(10) Dll... carilah sendiri di google ribuan penyelewang yang Si Tua Munafik Nik Aziz ni lakukan...

Yang pasti air najis aku memang tersedia untuk jiratnya...

ExPas said...

Bantuan Allah tidak terhad pada Nabi2, Orang biasa, contohnya sahabat juga menerima bantuan Allah, mereka melintas sungai dajlah dengan berjalan diatas air bersama2 kuda mereka, tak yah nak belah2 sungai.
Saidina Umar sekali hentak kaki, gempa bumi boleh berhenti.. Bgi surat kt sungai nil, sunagai yang kontang kembali mengalir..Tamim Dari siap bole halau larva gunung berapi guna serban je mcm kita halau ayam masuk reban...

Bantuan Allah bergantung kepada sifat & amal manusia, jika sifat & amal mereka umpama amal nabi2,mereka akan dapat bantuan yang sama seperti Nabi2.

Napa puak2 Pas minta bantuan pada Allah tapi Allah tak tunai?
Sebab amal mereka sangat2 betentangan dengan amal Nabi2.

Amal Nabi bawa manusia pada Allah,
Amal PAS bawa manusia pada kuasa

Amal Nabi satukan hati2 manusia
Amal PAS pecahbelahkan umat islam

Amal Nabi wujudkan kasih pada umat
Amal PAS wujudkan kebencian pada umat

Amal Nabi tengok silap sendiri
Amal PAS tengok buruk/silap orang

Amal Nabi tutup aib orang,
Amal PAS buka aib orang

Amal nabi dengan sifat rendah diri
Amal PAS dengan sifat bangga diri

Dan macm2 lglah amal2 songsang puak2 PAS yang sgt2 bertentangan dengan amal Nabi2.. Sebab tu lah PAS xdpt pertolongon Allah walaupon dicanangkan sebagai memperjuangkan islam!

Anonymous said...

bomoh siam

terbaikkk...ulasan yang mantap dan penuh dgn fakta..hanya bagi org2 yg masih boleh berfikiran waras..

syabas

ExPas said...

bole ke Nik Ajis kata Nabi Muhammad SAW ni sama macam mamat2 kat kampong..Gila babi ke ape?

Nak aku kata sesat orang tua ni mcm melampau pulak,

emm.... korang nilai2 sendiri je lah pemimpin agong PAS ni..
Jangan sampai Nabi SAW tak ngaku umat je dah la sbb ko perlecehkan baginda masa kt dunia ni..

Anonymous said...

PAS mana nak dapat pertolongan ALLAH sebab dia dah mintak pertolongan dengan Syaitannnnnnn!!

Anonymous said...

Bomo Siam.

Kalau dah hang kata kuboq orang Cina dok diatas bukit pasai apa orang PAS dok jilat pungkok Cina DAP. DAP tu 99% Cina. Kalau hang boleh jawab soalan aku, aku boleh masuk PAS , kalau tidak porah PAS....

Anonymous said...

usah dihujah akan perkara yang kita sendiri tidak mengenal. yang kamu saban kali mengungkapkan ALLAH SWT, ada kah kamu mengenaliNYA. ALLAH yang mana satu yang kamu asyik mengatakan: DiriNYA, sifatNYA, af'alNYA atau namaNYA. Islam itu suci dan janganlah dinoda dan cukuplah kita berbincang dan berbahath berkenaan perkara perkara yang kita faham.

Anonymous said...

Jadi imam seribu tahun pun nak buat apa, dia bezakan Nabi Mohammad (SAW) sama macam mamat budak2 lain dikampong semasa kecil... Apa punyai akai tak selesa langsung....

Anonymous said...

inilah bahananya bila menjadikan agama sebagai alat dalam politik..

Anonymous said...

antara sbb aku dpt hidayah tinggalkan PAS ialah melalui harakah... apa taknya, 2 kali seminggu dok seronok nak baca psl buruk orang sampai terlupa kekurangan sendiri...
Hinggalah hati kecil terdetik.. apa nak jadi ni, asyik tgok aib orng je..

Trima kasih harakah kerana telah menyedarkan aku ttg kezaliman PAS

Anonymous said...

Beza dakwah tabligh dan pas
org tablig berdakwah ade 4 hari 4 minggu atau 4 bulan pergi duit (pakai duit sendiri )berlambak balik rumah duit abis belanja jalan dakwah dan allah...dalam pas pelakon pernah khalwat mengaku dapat job ( kira berdakwah dan maki hamun ) dapat 50K....sah ulamak pas mata duitan...memang benar sabda rasullah islam akan jadi agama dagang diakhir zaman...PAS sudah buktikan

Anonymous said...

Bomo Siam dan kawan komen disini cakap macam orang tinggal didalam longkang yang dalam. Akal bodoh, cuma orang yang low-class ditepi jalan boleh faham cakap mereka. Bomo Siam terlalu kepala besar nak control dilaman ini.Menyampah.

Anonymous said...

bomOH aku tau niat mu mmg baik..

aku lebih suka.

PM KITA PAS

TM PM KITA PAS...


ATAU BERCANTUMLAH PAS NGAN UMNO WALAU BERBEZA POLITIK

DEMI ORG2 yg duduk didalamnya:

1.yg islam..agar kaum ini terpelihara dari musuh2 sendiri

2.yg kapir ...untuk elak malapetaka politik

SEEKSTREM2 pegangan politik DAP PUN PAS BOLEH KOMPROMI XKAN SEBANGSA SEAGAMA XBULEH ...XPAHAM LA....

ALLAH DAH TUNNJUKKAN JALAN DAH TU..

Anonymous said...

GAP PULAK TAKSUB DENGAN NAJIB...SAME JE PAS UMNO

bite the Lethal Bullets said...

Ulamak sebanar hanya Allah SWT saja yang tahu kerana Allah SWT memiliki sifat Yang Maha Mengetahui. So, pok nik situa tak sedar diri tu ulamak kee??? Bilamasa Allah SWT melantik situa nyanyuk tu menjadi ulamak? Ulamak yg di lantik oleh Allah SWT adalah sebenar pewaris Nabi yg memiliki mukdizat kurnia Allah SWT yg doanya mudah dikabulkan Allah SWT. Nik ajis ada mukdizat kee? Ulamak sebanar adalah insan pilihan Allah SWT yg telah kurniakan sifat nafsu kamiliah (tingkatan nafsu yg paling teratas iaitu tingkat ketujuh). Nik ajis tu sebenar insan kamil kee? ...Jauh panggang dari api....Adalah rasa nak termuntah bila situa nyanyuk yg suka berbohong, ckp putar belit, doa2nya untuk menjatuhkan lawan politiknya tidak dimakbul Allah SWT dikatakan sebagai ulamak...ulamak konooon...ulamak palsu atau ulamak munafik adaleeer.....
kehkehkeh.

Anonymous said...

apa nak gado2 relax laa cuba buat polisi jgn bagi rakyat kelete yg begitu ramai diluar tak boleh bekerja dinegeri2 yg maju spt kl selangor johor penang suruh depa balik kelete keje..tgk idup ke idak bulan hehehehe....politikus politikus....hopokrit habis org kelete...kat KL majoriti yg terlibat dlm keje2 maksiat dtg dri negeri mana yer? oleh itu muhasabahlah diri jgn mengikut emosi bila berhujah...laalalalala...renung2 dan fikir2kanlah bersatu teguh bercerai jawapanya roboh negara dikuasai mereka yg menanggok diair tenang........yg rugi diri sendiri...MALAYSIA Disanjung diluar negara tapi segelintir rakyat sendiri tidak menghargai apa yg ada.....amat menyedihkan ....terlepas perahu boleh dikejar..terlepas negara..????

Anonymous said...

Senang je nak selesaikan isu ni....

Ce bandingkan, tahap kemampuan kepimpinan Mahathir & TGNA dari segi syariat & hakikat.

Lihat saja pd perkara asas!

Hasil didikan & kepimpinan keduanya terhadap anak2 & keluarga mereka sendiri!

July 8, 2012 12:24 PM

---------------------------------------------------

BOMOH SUNDALSIAM BODOH ANAK HARAM BANDINGKAN N. AJIS DGN TUN YANG BANYAK BERJASA.

BILA TUA KUTUK N.AJIS PELIWAT BANGSA DAN AGAMA NAK MAMPOS DI GELEK LORI BALAK!!

AKU RASA SI BOMOH SUNDALSIAM NI PON DAH SEAPRAHKAN BINI DIA PAT OSTAD2 PAS.

Anonymous said...

.


Pangkahlah DAP... jika menang 51-49

Kerajaan Perak berulang lagi..rakyat yang rugi...


.

Anonymous said...

BN jgn buang duit masa dgn Kalantan Jgn Harap mau tawan TAK AKAN Berjaya, rata rata kaki tgn kerajaan ttap menebal sokong Nik Ajis , tak caya hang kutuk tengok Nik Ajis< marah meka, tp makan gaji dgn Kerajaan BN yg dikatakan Jana duit Harammmmmso Fikir2kan lah Pak Najib, Dont waste your time dgn meka ni...

Anonymous said...

Mulut lu bau longkang, pegi basuh dgn air basuh kaki dulu

Anonymous said...

Dan lihatlah betapa ramainya rakyat Kelantan bertebaran ke merata tempat mencari makan kerana di negeri sendiri susah cari makan

Anonymous said...

Anak lu baik sangat ke? Allah balas cash Bro, tunggu je lah....

Anonymous said...

Perasan menang je la....

Anonymous said...

Melihat bahasa anda, nampaknya ketaksuban kpd nik aziz langsung tidak membawa kebaikan drp segi agama

Anonymous said...

Nanti ko mati suruh lah depa tanam kuboq cina

Anonymous said...

Nampaknya ketaksuban anda kpd nik aziz tidak membawa kebaikanpun dari sudut agama apabila menilai dro kata2 indah anda

Anonymous said...

Kalau mulut bau longkang, tak payah lah mengaku islamik. Tolonglah jgn letak maruah Islam begitu rendah

aku poklin said...

bomo siam tak sah hang nak spin... Demi Allah, aku pernah tengok pengikut nik Aziz yan taksub letak gambarnya didinding tempat sembahyang.. Ini ajaran Rasullah juga ke?... Bukan Sekor dua tapi ramai... kalau hang tak pecaya mai kat kelantan kita pi tengok dari rumah ke rumah pengikut pas yang sesat nie...

Anonymous said...

Allah lebih mengetahui. Pelacur ada yg masuk syurga, imam juga ada dlm neraka. Jgn celupar mulut kita. Syurga dan neraka kerana rahmatNya. Patutnya awak lebih faham dgn menjadi pengikut nik aziz...!

Anonymous said...

Nasihat bagi mu, pegilah mintak air penawar drp nik aziz biar tenang fikiran

Anonymous said...

Mcm khomenie

Anonymous said...

adakah bomoh siam sudah islamkan anak anak?

Anonymous said...

bomoh siam memang ternyata antara org yg minum ayaq basuh kaki nik aziz, sebab apa? sebab dia rase dia jer betul...mcm mahatokguru dia yg dia puja2 tu...

Anonymous said...

sian bomo siam.. kena tutoh kaw2..
xpe.. nik ajis dah janji syurga utk dia...

Anonymous said...

Bomo siam kena tutoh ngan orng BN kira ok.. paling2 meleleh taik tlinga..
kalo kena tutuh ngan puak2 PAS dan PKR, habis koyak rabak jubor...

Anonymous said...

IKLAN: Jom buat duit ramai-ramai raya hampir tiba maklumat lanjut

http://speed.stiforpmy.com/

Anonymous said...

hoi bomo sieee, tido keee. kuo le bagi fakta fakta taik puki mu lagi macam dah telan air cekam niky ajis

Anonymous said...

NAIK SASAU BOMO SIAM BILA NICKY AJIS KETUA PEMECAT USTAZ KAZEM ELIAS DAN HASAN ALI YG KEDUA DUANYA PEJUANG ISLAM TULEN....
...MANA DUIT TABUNG MEMALI ...ALAFGANI DIPECAT AKIBAT TANYA TABUNG MEMELI......DAN DUIT2 HASIL KUTIPAN DALAM CERAMAH PAS...SEMUA PEMBANGUNAN / PROJEK YG PAS JANJIKAN TAK ADA YANG JALAN TAPI DUIT RAKYAT DAH JALAN...
...PEMIMPIN DEPA GUNA KAHWIN RAMAI2 MAKLUMLAH ORANG PAS BANYAK PENGAMAL UBAT KUAT....
....TAK KAN LAH AKU DAPAT PAHALA UNDI CALON DAP GENG PAS...MASUK SYURGA KE.....KAHKAHKAH...NIKY AJIS BUKANYA MAKSUM ....SEBURUK2 MAHATHIR ALLAH DAH JEMPUT MASUK KAABAH....NICKY AJIS ADA?...KAABAH RUMAH ALLAH...NO 1...

Anonymous said...

bomo siea hatinya telah terpatri mati, jiwanya telah kaku beku,akalnya diujung kaki, matanya terbuka tapi buta telinganya mendengar tapi pekak..dia merasa tapi tidak menikmati..insan apakah ini...

Anonymous said...

PAS adalah satu ugama ciptaan n.ajis.Wahyu mereka adalah ciptaan n.ajis.PAS sesat dan menyesatkan.Penganut PAS tak mungkin akan sedar selamanya kerana sudah dididik dengan doktrin n.ajis.

Anonymous said...

Salam Semua Bloggers,tak perlu kita bertikam lidah mengenai Tun dan Nik Aziz.Mereka sama-sama ada kelebihan dan kelemahan.Cuma kita perlu fikirkan caramana untuk selamatkan kuasa melayu sebelum diambil oleh DAP.Kita asyik bergaduh,DAP akan bertepuk tangan.Fikir-fikirkanlah.

Anonymous said...

kita harus bersyukur kapada tuhan yang telah mengizinkan kita semua hidup dalam ketenangan dengan aman di negara malaysia tercinta ini..adakah awak awak telah banyak menyumbang kepada keamanan negara kita ini ??? fikir fikirkan lah,jgn asyik kondem usha baik pemimpin ini shj.lihat negara miskin di luar sana bezakn lah dgn negara kita jauh lg hebat walau xsehebat negara kaya.awk pergi lihat dan tafsir lah sendiri ya...tidak di nafikan kebaikkan pembangkang dan xda apa pun yg dilaksanakan yg kita lihat hanya akhlak buruk oleh penyokong2nya shj tetapi lupa kebaikan,keamanan yg awk semua kecapi selama ini di pimpin oleh hasil usha TUN M kan?.

thanks,

Mike