Friday, July 27, 2012

BEZA JANJI DITEPATI DAN JANJI DITABURI.



ORANG kata (bukan penulis kata), kerajaan BN pimpinan Datuk Seri Najib ‘berhabis’ sungguh untuk menawan hati rakyat agar mengundi BN dalam pilihanraya akan datang.  BR1M, BB1M, TR1M dan seumpamanya, ditohmahkan sebagai modal Najib untuk ‘membeli’ undi rakyat.

Penulis taknak ulas kepentingan bantuan itu semua kerana ramai sudah tahu, cuma yang penulis nak kupas hari ini ialah, kelihatannya dari cara orang ini bercakap, Pakatan haram yang dia dukung dan sanjung tidak berbuat apa pun untuk ‘membeli’ undi rakyat.

Pakatan haram ‘berbelanja’ habis juga, tak sedar?  Tol percuma, pendidikan percuma, minyak murah sampai kiamat, semua ini apa kalau bukan nak ’umpan’ dan ’beli’ rakyat untuk mengundi Pakatan haram?

Memanglah belum ada wang yang keluar, tapi kalau dia dapat kuasa besok (mintak jauh), inilah yang dia janjikan untuk beri kepada rakyat Malaysia ini. Masa itu guna apa nak tanggung semua janji ini kalau bukan wang.

Tapi masalah disitu negara ini boleh bankrap dengan janji Pakatan haram ini, kalau betul dia laksanakanlah.
Sekarang, Pengarah Strategik PKR yang tidak asing lagi, si Rafizi Ramli, tabur janji lagi, kali ini nak kurang harga kereta pulak.

Agaknya budak lembut ini tidak sedar, dengan mengungkap janji itu sahaja, Pakatan haram telah kehilangan undi 100% kakitangan Proton yang majoritinya berasal dari negeri ‘Air Keruh’, Kelantan.

Tak payahla penulis sentuh macam mana undi boleh hilang, semua orang pun tahu apa jadi dengan kereta tempatan kalau kereta luar pun dah sama harga atau lebih murah!!

Mungkin Rafizi akan kata pekerja Proton tidak akan terjejas sebab Pakatan ada cara untuk struktur Proton dan sebagainya untuk menangani kesan daripada janji tersebut.  Tapi ini kelihatannya too good to be true.  Kalau negeri-negeri yang depa perintah sekarag dijadikan contoh, tak nampak bijak mana pun untuk selesaikan semua masalah.

Air tak selesai, sampah tak selesai, jalan hancur dan sebagainya.  Ini nak cerita struktur-struktur lagi?  Negara ini bukan ada 1 atau 2 syarikat yang bergantung kepada industri automotif tapi banyak.  Setiap satunya bergantung antara satu sama lain, cermin keretalah, wiperlah, tayarlah dan sebagainya.

Mampu ke Rafizi nak ‘struktur’ semua masalah ini?

Ini perkara yang pemimpin Pakatan haram tidak akan sebut di depan rakyat, bagaimana dia nak selesaikan semua masalah ini.  Yang penting pada dia ialah tabur janji dulu dengan harapan boleh menang.  Boleh buat atau tidak itu kemudian.

Kita rakyat, jangan jadi bodoh sama macam mereka.  Niatnya tu jelas sangat dah, bukan nak melaksanakan sangat pun tapi lebih kepada nak memancing undi sahaja.  Lihat saja prestasi ‘melaksanakan janji’ di negeri-negeri yang depa perintah sekarang, apa yang hebat?

Takde pun, kok ada satu dua pun bukan semua merasa.  Air percuma di Selangor contohnya, rumah pangsa tak dapat, rumah bawah dapat, nak selesai masalah inipun Rafizi dan Pakatan haram tak boleh.

Hebat apa kejadahkah itu?
MYKMU

139 comments:

Anonymous said...

Penyanyi "Janji Manismu" pun kene tabur dengan janji-janji palsu....

Anonymous said...

1 Malaysia maa....UMNO didahulukan kroni diutamakan.....

Anonymous said...

Bende paling mudah dalam donia ialah TABOQ JANJI je..sbb modai dia duma AYAQ LIOQ..

Mslhnya kalo yg dengaq tu terlioq smp trkeluaq ayaq lioq, hancoqla negara kite....

PR - pembohong/penipu rakyat...sudah byk puak haram nih berjanji dan xtrtunai pon masih ada ka yg nak percaya lagi...

Tuhan bagi akai utk brpikir prkara yg rasional...contoh kat 4r negeri dah byk..camana nasib org Melayu kat PP, madrasah depa peroboh nak ganti dgn shopping complex, sklh agama depa bantah pasai apek xsuke..org yg rendah moral depa sanjung jadi pemimpin...kalo pasai rasuah...habaq mai la...adaka pemimpin pakatan betoi2 suci dari noda, rasuah dan kemungkaran????

SAY NO TO PAKATAN HARAM

Anonymous said...

Semua rakyat Malaysia adalah kroni UMNO jika begitu... kan pencacai sakit otak Fuckatan...

Anonymous said...

Dalam Pakatan Rakyat takde kroni, yang ada nepotisme je....

Mak nak jadi MP/ ADUN
Anak jadi Naib Presiden / MP
Menantu jadi ADUN
Bapak jadi penasihat / MP

Betui x?? Cube le lihat, dari parti hamPAS, DAPig sampai le ke PGayR... semua parti anak beranak..

Anonymous said...

Rakyat CERDIK inginkan:
JANJI DITEPATI.

Rakyat BANGANG perlukan:
JANJI DITABURI (pulohan tahun).

hanizam said...

kesian aku tengok juak paktan...dalam parti sendiri ada kroni macam dah jadi parti keluarga mereka tak cakap ape...

dalam Bn takdalah sampai macam ni...kalau nak kata bersih, mustahil ini berlaku...

kita bukannya manusia maksum...

cuma janganlah kita mendabik dada kononnya kita tersangatlah sempurna dari segalanya, walhal kita lebih teruk...

cerminkanlah diri tu dulu sebelum nak kata pihak lain tak betul...

j3bat said...

Setuju pendapat ano 2:18.
aku dan keluarga aku kroni UMNO,
RM 100 untuk anak sekolah aku dapat,
Bonus dan BR1M Ayahanda dan bonda aku dapat.

Kesejahteraan Negara ni untuk beribadah pun kami dapat. Best sungguh jadi kroni UMNO.

Bomo Siam said...

Rakyat terima pembangkang sebagai 'pendesak'!

Pelaksananya mustilah pemerintah!

Anonymous said...

j3bat said...
Setuju pendapat ano 2:18.
aku dan keluarga aku kroni UMNO,
RM 100 untuk anak sekolah aku dapat,
Bonus dan BR1M Ayahanda dan bonda aku dapat.

Kesejahteraan Negara ni untuk beribadah pun kami dapat. Best sungguh jadi kroni UMNO.

July 27, 2012 2:34 PM

-----------------------------------

Puak DAPig, PGayR dan hamPAS mane yang tak ambik duit-duit tu??? Akhirnya sapu juga. Best jadi kroni UMNO ni.... Satu Malaysia....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Rakyat terima pembangkang sebagai 'pendesak'!

Pelaksananya mustilah pemerintah!

July 27, 2012 2:38 PM

-------------------------------------

Pendesak ke atau PEMBANGANG??? Banyak yang puak PEMBANGANG cakap, rakyat tak ambik port pun.... auta je lebih..

Bomo Siam said...

Janji BOMO........

Nakkan dunia, jumpak UMNU!

Nakkan akhirat, jumpak PAS!

Masing2 dah ada peranan, toksah dok bertumbuk la...!!!

Anonymous said...

Nakkan dunia, jumpak UMNU!

Nakkan akhirat, jumpak PAS!

Nakkan buntut, jumpak PGayR!

Ade butui tak jin??? Kah kah kah kah kah..

Anonymous said...

AKU LAHIR2 JE MAK AKU DAH ISYTIHARKAN AKU KRONI UMNO...

...sebab skolah kerajaan subsidi, masuk Uitm kerajaan subsidi, mcm2 bantuan kami dapat!.

...jadi kroni PAS dapat air karat dgn mesjid kubah terbang!

kahkahkahkahkahkah

-nik ajis mahafiraun-

Bomo Siam said...

Ce bagi satu je JANJI pemerintah yg dah ditunaikan berasaskan pd perlembagaan!

Ada ke...???

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Janji BOMO........

Nakkan dunia, jumpak UMNU!

Nakkan akhirat, jumpak PAS!

Masing2 dah ada peranan, toksah dok bertumbuk la...!!!

July 27, 2012 2:42 PM

-------------------------
Bomo Sial
Nak AKHIRAT JUMPA PAS...

Awat..penganot jadi penjaga pintu sorga neraka ka??? oopps lupe lak porky nicky pegang konci sorga PAS...

Patot la Abby MURAI kecoh nak jadi ahliPAS..sbb takot kat akhirat nnt penganot PAS jadi saksi dia pejuang Islam kat donia(?)
ABBY MURAI PEJUANG ISLAM CARA MENGHINA PEMERINTAH ISLAM....itu ajaran PAS

Anonymous said...

nakkan akhirat jumpa pas? tak payah la buang masa...puak kapir dap boleh la jumpa pas kat akhirat sbb depa pon nak masuk sorga pas! kah kah kah kah!!!!!

Anonymous said...

...jadi kroni PAS dapat hapus dosa, dengan syarat pergi mengadap pemegang kunci syurga pork nick. Ape jua dosa anda buat, selagi pangkah bulan dan puji pork nick dalam zikir anda, selagi tu pahala anda akan bertambah. Paling kurang tengok gambar dia pun dah boleh tambah pahala.... janji undi bule...

Anonymous said...

Betol aku sokong 100% Bomo Siam Nak SYURGA jumpa POK NIK. nak BELENGAS jumpa ANWAR, nak pandai MENYONDOL jumpa Mat Sabu, sampai melekat dismissing, BETOL kan Bomo

j3bat said...

Biar bersama UMNO akidah tak rosak, PAS pula penuh dengan puak khawarij (puak yang suka suki mengkafirkan orang)serta puak syiah yang akidahnya lari jauh dari Ahli Sunnah.

BTW kita hanya kesurga Allah dengan Rahmat Allah bukannya ikut parti.

Nasihat buat Bomo Siam jauhkan dari pembomohan yang lari dari Al Quran dan Sunnah.

Anonymous said...

Betol aku sokong 100% Bomo Siam Nak SYURGA jumpa POK NIK. nak BELENGAS jumpa ANWAR, nak pandai MENYONDOL jumpa Mat Sabu, sampai melekat dismissing, BETOL kan Bomo

Anonymous said...

nakkan akhirat, jumpak PAS!

Sembahyang tak mengadap kiblat pun takpa, janji pangkah bule...

Buat candle virgil sembah orang mati bunuh diri pun takpa, janji pangkah bule..

Cakap bohong tiap-tiap hari pun takpa, janji pangkah bule..

Nak berbogel dalam rumah dengan pakwe pun takpa, JANJI PANGKAH BULE....

Takebeer..!!!!

Bomo Siam said...

Cuba ingat betui2....

Apa janji Najib pd org2 Melayu selepas saja beliau dilantik sebagai Presiden UMNU dulu?

Dah tertunaikah janji itu? Dah 'ditepatikah' janji tersebut???

Bomo Siam said...

Betui jugak kata Tun M......

MELAYU MUDAH LUPA!

Cina payah nak lupa...!!!

Anonymous said...

nakkan akhirat, jumpak PAS!

----------------------------
Kah kah kah...nnt PAS ajaq macamana nak mnyalak ...kung kung kung

hamPAS ANJENG terbaik DAP..

Anonymous said...

Eh, ada lagi rupenye....

nakkan akhirat, jumpak PAS!

Bertenet dengan bini dalam bilik koc keretapi dibolehkan, janji pangkah bule...

Bini orang tolong sapu minyak buasir dalam bilik 121 sampai terhidu bau burit pun digalakkan, janji pangkah bule..

Kaunseling tiga pagi dalam bilik dengan bini orang dihalalkan, janji pangkah bule...

Selak kain sambil tunjuk anu depan pompuan dimestikan, JANJI PANGKAH BULE....

Takebeer..!!!!

Anonymous said...

Melayu mudah lupa tu macam KP hamPAS, dah le pelupa pastu langsung tak up to date.....

Kah kah kah kah kah....

Megat Alam Gempita said...

Baek punya artikel ini bro...jin hamPAS dan fuckatan dah kepanasan.

Janji Ditaburi...Rakyat Dibohongi, Pencapaian Tak De Langsung.

Anonymous said...

Bomo Sial kene tembak sbb ayat ini..

nakkan akhirat, jumpak PAS!

Keh keh keh keh keh keh...

Bina tokong pelbagai saiz ultramen tapi xpayah bina masjid....

Bagi rakyat kebajikan dgn sumbangan air MELO melalui bekalan kerumah terus dari paip...ihsan teragong PAS ...

Anonymous said...

Aduh tak habis lagi rupenya....

nakkan akhirat, jumpak PAS!

Cuti MC 21 hari walaupun tak sakit adalah sifat yang terpuji, janji pangkah bule...

Si tanggang menikmati 'aiskrim' dalam jamban adalah satu corak kepimpinan melalui tauladan, janji pangkah bule..

Menceraikan isteri kerana tidak mengikut parti pilihannya adalah langkah terbijak, JANJI PANGKAH BULE....

Takebeer..!!!!

Melayu Ultra said...

Ni Slogan Pak Syeikh!

JANJI Di TABUR ! JuBOR Di Lebur!

Anonymous said...

KAH KAH KAH..

LAMA DAH TAK DENGAR MC 21HARI TU..KENA PULAK PUAK PAS YANG BUAT..PERGGHH...AKHIRAT KONONNNN..

Bomo Siam said...

Rakyat mungkin buleh terima janji2 dari PR jika ada yg tertunda atas alasan kekangan sumber!

Tapi tidak bagi UMNU! Sejak merdeka, UMNU berkuasa penuh!

Di Perak misalnya! Selepas saja kuasa PR dirompak, UMNU buat janji utama! 'Perumahan rakyat berpendapatan rendah'. Sampai la ni....satu projek pun tak muncul2!

Daerah Larut Matang & Selama serta Krian....dah hampir 30 tahun takde satu pun Perumahan Rakyat dilaksanakan!

Mana 'Janji DiTepati'?

Jgn marah bila rakyat tak kibaq bendera, 31 ogos ni...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Rakyat mungkin buleh terima janji2 dari PR jika ada yg tertunda atas alasan kekangan sumber!

Tapi tidak bagi UMNU! Sejak merdeka, UMNU berkuasa penuh!

Di Perak misalnya! Selepas saja kuasa PR dirompak, UMNU buat janji utama! 'Perumahan rakyat berpendapatan rendah'. Sampai la ni....satu projek pun tak muncul2!

Daerah Larut Matang & Selama serta Krian....dah hampir 30 tahun takde satu pun Perumahan Rakyat dilaksanakan!

Mana 'Janji DiTepati'?

Jgn marah bila rakyat tak kibaq bendera, 31 ogos ni...!!!

July 27, 2012 3:29 PM

------------------------------------

Kat Penang sejak DAPig memerintah, satu perumahan rakyat pun tak dibina. Kampung buah pala juga yang kene gadai sama tauke....

JANJI AL-JUBURI.... usahkan 30 tahun, kata lepas 2 minggu kalau fuckatan menang kat Penang, masalah akan selesai. Selesai mak bapak haram jadah Al-juburi.... kekangan sumber ke tu??? ALASANNNN...!!!!!

Bomo Siam said...

Transformasi apa yg telah Najib janjikan pd Melayu.....!

Yg muncul hanyalah sekadar 'propaganda' belaka!

Anonymous said...

uly 27, 2012 3:22 PM

Lu bikin wa gelak tergolek2 laaaaaa......dusyummmm ..bomo sial kene boommm....

gua pon nak tambah...

nakkan akhirat, jumpak PAS!

Yg nak tegakkn Islam kena buang dari PAS...rampas arak kene pulangkn sbb takotkn khalifah cibai marah.....

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Transformasi apa yg telah Najib janjikan pd Melayu.....!

Yg muncul hanyalah sekadar 'propaganda' belaka!

July 27, 2012 3:35 PM

---------------------------------

Kah kah kah kah kah... transformasi pada Melayu??? Kah kah kah kah... rasisnya....

Transformasi pada Satu Malaysia la... bukan seMalaysia macam Parti Ajaran Sesat punye nama tu, SeMalaysia kene kencing je. Derma tak habis-habis, akhirnya perut pemimpin boroi kekenyangan....

Kah kah kah kah kah

Bomo Siam said...

3:34,

Jgn bandingkan negeri2 pembangkang dgn yg sedang dikuasai UMNU!

Jika pembangkang tak bagus, mereka akan ditolak olih rakyat! JIka mereka ditolak, PR dah terlalu biasa dgn keadaan itu!

Mahukah UMNU pun di TOLAK seperti itu? Mampukah UMNU jadik pembangkang di negara sendiri???

Bomo Siam said...

Janji Gagasan 1 Malaysia?

Apa menatang tuh?

Kenapa Melayu masih bersengketa?

Kenapa Cina MCA,Gerakan berduyun-duyun berlindung dgn DAP?

MIC....kemana halanya?

Sabah & Sarawak dah mula bercempera!

Mana Gagasan 'pundek' tuu...?

Sapa sorok Gagasan Najib tu, Jin???

Anonymous said...

Bomo Siam said...
3:34,

Jgn bandingkan negeri2 pembangkang dgn yg sedang dikuasai UMNU!

Jika pembangkang tak bagus, mereka akan ditolak olih rakyat! JIka mereka ditolak, PR dah terlalu biasa dgn keadaan itu!

Mahukah UMNU pun di TOLAK seperti itu? Mampukah UMNU jadik pembangkang di negara sendiri???

July 27, 2012 3:40 PM

----------------------------------

Eh, eh... bukan ke PR adalah parti yang PALINGGGGG SEMPURNA atas muka bumi ni. Nape nak salahkan BN lagi, RAKYAT (???) pilih Fuckatan sebab dah menyampah pada BN yang tak sempurna tu. Bila dah pilih YANG PALINGGGGGG SEMPURNA, tentu la ape yang dijanji, itu yang RAKYAT (???) boleh dapat. dengan BN kene tipu je 54 tahun, takkan dengan Fuckatan baru 4 tahun dah kene kencing terus????

Kah kah kah kah kah........

Anonymous said...

Jgn bandingkan negeri2 pembangkang dgn yg sedang dikuasai UMNU!

Jika pembangkang tak bagus, mereka akan ditolak olih rakyat! JIka mereka ditolak, PR dah terlalu biasa dgn keadaan itu!

Mahukah UMNU pun di TOLAK seperti itu? Mampukah UMNU jadik pembangkang di negara sendiri???

July 27, 2012 3:40 PM
-------------------------------Pembangkang mmg dah di tolak rakyat cume pembangkang xmo terima hakikat..tu yg mnyalak kat jalanraya dok mnyalak bersih ..bersih ...pooddaaaachittt...

Kecoh tudoh ada pengundi hantu..hantu mati 2x masa bersih adala...DASAR PENIPU

Anonymous said...

PARTI PALINGGGGG SEMPURNA untuk mengencing rakyat ke????

Kah kah kah kah kah kah.....

Anonymous said...

PR DAH BIASA DITOLAK? LAWAKKAH INI? ATAU STATEMENT SORANG MUNAFIK?

MR SAMAD AND GENG BERCITA2 UNTUK MENJAJAH JALAN RAYA JIKA PR KALAH PRU13 APECER? ITU MAKNANYA TAK TERIMA RAKYAT TOLAK.
INGAT WEI...PRU12 LALU PR MENANG SEBAB RAMAI UNDI PROTES. TERIMALAH HAKIKAT BAHAWA SEKARANG TAKKAN ADA LAGI UNDI PROTES..

BN KALAH, ADA PENYOKONG2 BUAT DEMO? TAKDE...

Anonymous said...

adeh...idup lagi bomo siam sesat ni..
kembali dgn fuckta tebaru..

"Nak akhirat jumpa PAS.."

abis la org islam kat negeri/negara lain yng xde PAS,xdpt akhirat la...

Bomoh Siam ni dah la sesat, cuba nak menyesatkan orang lak.. perangai serupa iblis la katakan.. akibat berkawan dengan jin/syaitan

Anonymous said...

APA PULAK TU PAKATAN RAKYAT? APA YANG DIPAKATKAN? MENGUASAI PUTRAJAYA YANG DULU KONONNYA MAHU DILELONG?

PAKAT2 UNTUK BALAS DENDAM? PAKAT2 UNTUK TIPU RAKYAT? SI PERASAN ALIM BERPAKAT DENGAN DAJJAL DAN KAFIR HARBI? GAGASAN APA YANG NAK DILAKUKAN? BUKU JINGGA? EH? MANA HUDUD? KUI KUI KUI

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Janji Gagasan 1 Malaysia?

Apa menatang tuh?

Kenapa Melayu masih bersengketa?

Kenapa Cina MCA,Gerakan berduyun-duyun berlindung dgn DAP?

MIC....kemana halanya?

Sabah & Sarawak dah mula bercempera!

Mana Gagasan 'pundek' tuu...?

Sapa sorok Gagasan Najib tu, Jin???

July 27, 2012 3:46 PM

---------------------------------------

Hanya persepsi hang je wahai bomoh sial.... Melayu yang suke bersengketa ada dalam PARTI PALINGGGGG SEMPURNA tu...

Semua Cina berlindung bawah DAPig??? buat masa ni je, akan datang dah tau DAPig hanya parti anak-beranak, ramai le yang beralih undi. Tahun 1999 nape MCA, Gerakan tak berlindung bawah DAPig pun????

India dah banyak buka mata siapa tu PGayR dan DAPig, hanya MIC yang dapat membantu kaum berkenaan. Nak harap PGayR??? Kampung sendiri kene gadai, nak harap DAPig, semua kene dengar cakap Cina kiasu...

Sabah & sarawak mula cempera??? Tak nampak pun.... PRN Sarawak, hamPAS pun bawak balik telor je.....

Bomo Siam said...

Banyak dah janji2 UMNU yg makan diri....!

Tun M - masih mengigau dlm tidur walaupun dah pencen!

Pak Lah - terpeleot awal kerana janji Hadharinya!

Najib - Janji DiTepati! Mungkinkah yg terakhir???

Anwar - 3 PM dari UMNU masih gagal tumpaskan beliau! Janji siapa???

Anonymous said...

TUN M DAH PECAT DIA...DAH TUMPAS LAH TU...TAKDE CHANCE NAK JADI PM DAH...KEH KEH KEH

Anonymous said...

dia dah tumpas..

tumpas dirakam bersama chinadoll..

wakakakaka

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Banyak dah janji2 UMNU yg makan diri....!

Tun M - masih mengigau dlm tidur walaupun dah pencen!

Pak Lah - terpeleot awal kerana janji Hadharinya!

Najib - Janji DiTepati! Mungkinkah yg terakhir???

Anwar - 3 PM dari UMNU masih gagal tumpaskan beliau! Janji siapa???

July 27, 2012 3:55 PM

------------------------------------

Kah kah kah kah kah.... ayat syok sendiri.... BN gagal untuk dapat 2/3 kerusi je. PR LANGSUNG GAGAL UNTUK KEKALKAN KERUSI, 5 kerusi hilang jadi BEBAS la, Perak pun jatuh ke BN sebab 4 kerusi jadi mesra BN la. Sape yang berMIMPI dan GAGAL SEBENARNYA NI??????

Anonymous said...

ANUwar jadi pm di negeri DOLL bole laaaa..

keh keh keh

Anonymous said...

apa janji PAS..? masuk syorga tanpa hisab..
dah ternunai ke blom? apa kata jin..hehehe

Anonymous said...

Anwar - 3 PM dari UMNU masih gagal tumpaskan beliau! Janji siapa???

------------------------------------

Al-Juburi masih jadi Ketua Pembangang pun atas EHSAN DAPig.... sedar la diri tu sikit...

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

AnWAR Al-Juburi Zina wal Liwati - GAGAL SEPENUHNYA........

Suara Dari Kubur said...

oii nik ajis .. mana syurga yang ko janjikan tu..

Anonymous said...

Jawapan kepada suara dari kubur..

Mu saba lo weh...ambo nok beno hiway sampai kesyurga...tunggu arrrrr

hanizam said...

Bomo Siam said...
Janji Gagasan 1 Malaysia?

Apa menatang tuh?

Kenapa Melayu masih bersengketa?

Kenapa Cina MCA,Gerakan berduyun-duyun berlindung dgn DAP?

MIC....kemana halanya?

Sabah & Sarawak dah mula bercempera!

Mana Gagasan 'pundek' tuu...?

Sapa sorok Gagasan Najib tu, Jin???


TU SEMUA HANYA PERSEPSI HANG YANG TAK BOLEH TERIMA KENYATAAN PEMBANGKANG KAT MALAYSIA NI MEMANG SAMPAH...

ni jawapan kenapa melayu masih bersengketa...

pada aku, jangan salahkan BN/UMNO sebab ini...tengok saje parti maner yang mengkafirkan orang sesuka hati???

parti mane yang menyebabkan solat 2imam??

sembelihan orang ni tak sah/tak halal??

parti mane yang boleh ceraikan bininya sebab tak sokong pejuangan parti suami dia??

cerminlah diri tu sikit...

SURUH HJ HADI PERBETULKAN BALIK AMANAT BODOH DIA TU...

Anonymous said...

Cakap la macam mana pun, bomoh siye tu tetap dengan otak singkatnya sampai bila-bila pun.

Suara Dari Kubur said...

nak beno hiway ke syorga tunggu pitih derma dari rakyat kelate/PAS.. kalo x cukup pitih guano? mampuh keras kawe nunggu kat dale kobo ni..

tapi xpe.. tok guru punya janji mesti beenarrrrr.. xgitu jin???

Anonymous said...

jangan main2 wahai suara dari kubur..

kang tak pasal2 ditarik balik tiket hang ke sorga...naya hang.. hahahaha

Anonymous said...

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk. (Larangan-larangan yang tersebut menyebabkan orang yang melakukannya menjadi fasik, maka) amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah dia beriman dan (ingatlah), sesiapa yang tidak bertaubat (daripada perbuatan fasiknya) maka merekalah orang-orang yang zalim. ( Al Hujraat Ayat 10 )

Anonymous said...

Kah kah kah nak tergelak besar puak PR ni berasa mereka pandai, kata UMNO kroni, tiba-tiba diperingkat atasan puak PR sendiri terdiri dari anak beranak suami isteri lagi terharu. Buta mata kot? Pandai ke bangap tuuu? Kata BN rasuah, cuba tengok dalam PR pula, sampai ada setiausaha MP yang mati kerana tertekan dengan rasuah puak depa. Dan ketuanya pulak ada sejarah menyogok ahli-ahli bawahan dengan wang ringgit sehingga berlaku perpecahan dalam parti. Dalam parti Islamik juga tidak kurang hebat, ada yang disogok dengan pergi Mekah, menantu dijadikan CEO dll. Depa rasa depa pandai, tapi depa hanya pandai persepsi dan tuduh orang sedangkan diri sendiri lagi hancinggg.

Anonymous said...

DAP NAK BUAT UNTUK MELAYU
(1) 27 Mei 2008 Kit Siang mahu mansuhkan perkataan “Ketuanan Melayu” dan menggantikannya dengan “Ketuanan Malaysia yang kononnya lebih adil.

(2) 16 Februari 2009, DAP usir peniaga Melayu dan penduduk Melayu. Seramai 80 orang peniaga di Batu Ferringhi, Pulau Pinang, Kampung Pokok Asam dan beberapa tempat lain diusir DAP.

(3) DAP mahu usir orang Melayu di Pulau Pinang. Kerajaan DAP Pulau Pinang telah mewartakan tanah seluas 81 hektar di Pondok Upeh dan Kampung Genting Balik Pulau di bawah Seksyen 8 Akta Pengambilan Tanah untuk membina kampus University Nanyang di Pulau Pinang

( 4) Lim Kit Siang (Penasihat DAP) dan Nga Kor Ming (Setiausaha Agung DAP Perak) memijak gambar dua orang wakil rakyat Melayu sebelum memasuki dewan untuk Konvesyen DAP Perak di Ipoh pada 29 November 2009.

(5) 14 Februari 2008, Teresa Kok membantah cadangan DBKL untuk menulis nama jalan dengan tulisan jawi di Jalan Taman Seputeh).

(6) DAP menggunakan Nizar Jamaluddin (bekas MB Perak) untuk memberi status hak milik kekal selama 999 tahun kepada penduduk yang mendiami lot-lot tanah di kampung baru.

(7) 22 Januari 2010, M Kulasegaran (Ahli Parlimen DAP Ipoh Barat, Naib Presiden DAP) mempertikaikan kenapa peniaga Cina tidak diberikan peruntukan dalam skim pinjaman TEKUN.

(8) 20 Jun 2008 ,Gwee Tong Hiang enggan memakai songkok dalam Dewan Undangan Negeri Johor. Menganggap pakai songkok seperti meng”Islam”kannya di hadapan Sultan Johor.

(9) 26 Julai 2010, Tony Pua mencadangkan kerajaan Selangor memansuhkan dasar pemberian diskaun tujuh peratus kepada pembeli Bumiputera dalam pemilikan hartanah komersil dan kediaman mewah yang bernilai lebih RM500,000.

(10) 25 November 1999, Lim Guan Eng (ketika menjawat jawatan Timbalan Setiauasaha Agung DAP) berjanji akan menghapuskan hak orang Melayu.

Anonymous said...

Anon 427,

Tun M - masih mengigau dlm tidur walaupun dah pencen!

Pak Lah - terpeleot awal kerana janji Hadharinya!

...nih kalimah mencemuh ke apa?

Hg pi tanya Bomo!

Anonymous said...

ANON 2.18PM
Bende paling mudah dalam donia ialah TABOQ JANJI je..sbb modai dia duma AYAQ LIOQ..

Mslhnya kalo yg dengaq tu terlioq smp trkeluaq ayaq lioq, hancoqla negara kite....
......................
2 PERKARA SERONOK GUNA AIR LIUR
1.MASA PERTAMA KALI KITE TENYEH BINI KITA DULUKAN KETAT, JADI AMBIK AIR LIUR LETAK KAT KEPALA BANA KITE KEMUDIAN TENYEH, KAN DAH MASYUK
2.PR JANJI UNTUK PRU 13 TABUR AIR LIUR AJA, SAMPAI MAK JANDA SI EBBY PUN TERGODA,DIA TAK TAU LEBAI2 PAS SYOKKAN CIPAP DIA AJATU

Anonymous said...

Pakatan Rakyat janji ditaburi tidak ditunaikan cari kesalahan orang rakyat juga yang kena tipu

Anonymous said...

Salam Bro,memang mudah buat janji dengan air liur aje.Itulah tabiat PKR.Dah faham dah.Bab buat janji,PKR nombor wahid.Kalau tak boleh laksana,UMNO dan BN tetap jadi kambing hitam !Pooorah Khalid Gagap

Anonymous said...

Pakatan anak beranak diberi jawatan tinggi rakyat masih buta lagi. Isteri presiden bapa ketua umum anak majlis tertinggi. Dap pun anak branak. Pas pun lima kali anak dua anak beranak juga. Nak tuduh UMNO kroni tengok pakatan dulu.

Anonymous said...

Ramalan PRU13 PAS akan tumbang di Kelantan. Selangor dan Kedah kembali kepada BN. Pulau Pinang kalau dap dah pegang susah sikit BN nak ambil balik sebab dap parti perkauman.

Anonymous said...

janji pok nik dijuburi.....kehkehkehkeh

Anonymous said...

Bomoh,

"Anwar - 3 PM dari UMNU masih gagal tumpaskan beliau! Janji siapa???"

Komen:

Bila masa Anwar pernah jadi PM? Yang kita tahu sudah 3 PM Anwar gagal jatuhkan. Betulkan?

Anonymous said...

Menjelang Emas Sukan Olimpik

rakyat terima pembangkang sebagai pembangkang tetapi bukan sebagai pemerintah. kuang kuang.

pembangkang perlu buktikan mereka ada kelayakan sebelum rakyat buat pertimbangan sama ada layak naik pangkat atau tidak...kuwek kuwek

buat setakat ini jalankan tugas hakiki...bangkang dari longkang!!! keh keh

Khadam...

Janji Ditepati...... said...

nak tahu janji BN ditepati atau tak...cer gi ceramah pakatan nengok... puas depa nak spin benda yg dah dibuat najib ni.... siapa yg paling tak senang duduk sekarang???? BN atau PAKATAN HARAM????

Anonymous said...

salam....


Aku tengok yang dok bangkang dlm blog ni bomo siam sekor jer...

Terkumat kamit dok terjah ayat2 pro bn.....

Kah...kah...kah

zat said...

kalut janji ditepati ni bagi org yg dh takde confident...sbb tu dok melalut janji ditepati...janji apa org pun tak tau...tetiba ditepati...

Najib dh sedar kedudukan BN semakin lemah dgn situasi di Sabah...so meroyan la kau org semua..

zat said...

BERSIH BUKAN PERTUBUHAN HARAM...ingat tuuu!!

Anonymous said...

tapi perbuatan nya kotor ingat tuuu....

Anonymous said...

janji ko dgn tuhan pun bnyk ko tak tepati kan ....li zart.

Anonymous said...

BERSIH BUKAN PERTUBUHAN HARAM... TAPI PERANGAI MACAM HARAM JADAH. UNDANG-UNDANG IKUT CELAH BONTOT amBABIga JE....!!!!

Anonymous said...

PAKATAN LGI BANYAK KRONI..TU BELOM JD KRAJAAN...

zat said...

faham mekanisma cukai eksais betul2 baru nk bangkang...hakikatnya kalu cukai dihapuskan harga semua kereta turun termasuk proton & perodua...tak mau ka?

Anonymous said...

Nakkan akhirat,jumpak pas...! Syaitan pon x berani nak cakap mcm itu..

Betoi x jin?

Anonymous said...

Aku rasa melayu mudah lupa ialah puak mcm kau,nicky hajes,barua dap dlam fuckatan kot..

Betoi x jin?

Anonymous said...

Cer tengok berita la..tulah,berkemban jela ngan haramkahdaily,keadilansangat.. mane otak nak berkembang

Anonymous said...

tahula pr x berani nak berjanji sebab x mampu tepatinya... Bn janji,alhamdulilah ok je negare ni...ala,subsidi kau balun jugak.

Betoi x jin?

Anonymous said...

So?ala,pertubuham memang xharam..perlakuan barua dlam pertubuhan tu?mahkamah ad bising?

Betoi x jin?

Anonymous said...

KALAU BUKAN PERTUBUHAN HARAM, TAPI TINDAKAN HARAM...SAMA JUGAK..BOLEH KENA SAMAN OOOOO...

PERSATUAN PENGAKAP SEKOLAH PUN BUKAN PERTUBUHAN HARAM, TAPI KALAU PERSATUAN TU BUAT DEMO SAMBIL MEROSAKKAN HARTA BENDA SEKOLAH. TINDAKAN ITU HARAM.

ITU PUN TAK FAHAM KE?

Anonymous said...

Wei samdol,kalau maxcm tu,kuranglah pendapatan kerajaan..habis,gaji pkerja proton ngan perodua sapa nak bayar?cukai eksais meliputi hasil kerjaan dengan perkhdmatan syarikat.kalau nak kurang..lagi satu,makin bnyak la kroni kau pakai kereta mahal..proton ngan perodua akan dihapuskan x lame lagi kalau wat cm tu.owg wujudkan cukai eksais supye firma tempatan bersaing ngan luar ngare punye..soal untung atau x hal kedua..laen kali nak taboq janji,pikir secare dalam r..bukan setakat nak harge turun je..plek!

Anonymous said...

Janji untuk turunkan harga kereta memang boleh je dibuat, tapi jangan lupe cakap mereka tu takde noktah lagi baru ade koma... boleh turun harga TAPI DENGAN SYARAT... gaji RM1,500 ke bawah je. Harga murah untuk kereta kancil atau kereta Tiara (SIRIM tak lulus, tapi AnWAR suruh keluarkan jugak)...

Macam la janji kerajaan Selangor nak beri duit pada keluarga yang ada anak masuk tadika. Sembang konon nak beri pada semua, rupe-rupenye ada SYARAT PULAK....!!!!! Itupun belum dilaksanakan setakat ni.....

Tak payah dengar janji dari pembangkang la, janji untuk dikencing....

Anonymous said...

eh? depa tak bubuh apa2 syarat ata u kelayakan ke tentang harga kereta yang murah tu? tak nak tertipu lagi dowh..

zat said...

Anon 9:23pm

kurang pendapatan kjaan jd tak boleh byr gaji pekerja proton? 1st time aku dgr gaji dia org kjaan byr...so sori la argument kau tu tk boleh pakai..

kalu proton & perodua nak survive kenalah bersaing...eksais bukan utk bersaing tapi utk melindungi mereka ini..akibat nya rakyat menanggung hutang yg byk kerana kereta adalah keperluan asas..bayangkan nk beli kancil pun hutang 9 tahun...

zat said...

INI ANALISA DARI PAKAR EKONOMI

“Car prices are high and very distorted,” said Economist Datuk Mohd Ariff Abdul Kareem the former chief of the Malaysian Institute of Economic Research (MIER).

“Cutting taxes would mean better allocation of resources and consumers could spend more on other things which would have some stimulating effect on the economy.”

"...about 20 per cent of the RM581 billion total household debt in the country last year being held in cars, an asset that depreciates over time."

Ariff also said he doubted that former national carmaker Proton, which was recently taken over by DRB Hicom, would “collapse” as a result of a cut in duties.

“It will be forced to do better,” he said.

zat said...

Wan Saiful Wan Jan, chief executive of the Institute for Democracy and Economic Affairs (IDEAS), said the proposal to cut high auto duties was overall beneficial to the public.

He noted that objections to such a proposal appeared to put the welfare of companies above that of the wider public.

“The problem we have is that Malaysia practises state capitalism,” he noted.

“The typical thinking is that it is not about the rakyat but about how it will affect the local car companies.”

STATEMENT IN SAMA JUGA LAH DGN ISU AIR SGOR..SYABAS DI DAHULUKAN RAKYAT KENA TANGGUNG..

Anonymous said...

oooiii samdol zat, ko beria-ria nak cakap pasal harga proton & perodua tu dapat murah kalau fuckatan memerintah, ko ade kepentingan sangat dalam hal ni ke??? Cube bgtau aku, janji manis fuckatan tu ada syarat ke x?? Setakat cakap gune air liur je tak payah la.

Duit untuk budak tadika kat Selangor pun tak pernah nampak, dulu masa berjanji pung pang pung pang... bila dah jadi kerajaan negeri kene ade syarat itu ini, memang hampeh punye janji...

zat said...

Anon 9:35 & 9:40

PKR tak janji harga turun...tapi jika cukai eksais dihapuskan maka harga market secara automatik akan turun...itu asas ekonomi...

Lagipun kereta bukan barang kawalan utk kjaan tentukan harga...

Janji Ditepati...... said...

zat

memang betul lah apa yg ko cakap tu..kalau fikir ngan logik akal..sapa yang tak mahu hidup senang??kalau harga kereta turun perhhh Alhamdulillah la... tapi boleh ke???

ko ikut apa yg pakatan cakap je..bukan salah la..kitorang sokong bn..ko pr..so wonder la kan..tapi hang cuba fikir sikit bro.. boleh ke??? bukannya apa..mengikut perkiraan pakatan negara ni menuju ke arah keBANKRAPAN...so bila pakatan ambik alih nanti malaysia ni umpama pesakit kronik yg perlu diubati..dalam keadaan tenat camtu adakah kerajaan pakatan sanggup untuk kehilangan cukai dari harga kereta ni???

kalaupun dengan kepakaran luarbiasa nuar dan tok guru nik aziz..depa dapat la menampungnya..mcm mana plak ngan janji lain??? PTPTN?TOL?MINYAK?? perhhhh pokok kata banyak tu bro... cam mana agaknya depa dapat buat??mana sourcenya??? negara pun dah nak bankrap... petronas?? kalau negara bankrap apa sangat la petronas tu kan???

kalau tanya gua la.. gua suruh pakatan laksanakan janji kat selangor...pastu cer tolong sikit kelantan tu.pastu boleh lah fikir nak turun kan harga kereta...

pakatan rakyat terutamanya keadilan ni..depa dah mcm artis barat dah... kena wat sesuatu yg kontroversi bg mendapat perhatian rakyat... tu je... tak lebih dari tu....

p/s betulke selangor nak ambik alih syabas pasai nak tutup kes saman????opsssss..... ada org tiup kat telinga gua.......

Anonymous said...

zat said...
Anon 9:35 & 9:40

PKR tak janji harga turun...tapi jika cukai eksais dihapuskan maka harga market secara automatik akan turun...itu asas ekonomi...

Lagipun kereta bukan barang kawalan utk kjaan tentukan harga...

July 27, 2012 10:17 PM

----------------------------------

Tapi tetap ade SYARAT yang tersembunyi (takut nak sebut nanti orang akan pertikaikan), ko boleh jamin semua janji Fuckatan tu realistik??? Mula-mula janji, dah jadi pemerintah, janji ntah ke mana, akhirnya tunding pada orang lain supaya jadi kambing hitam... udah le, tak payah nak kencing sakan la.... janji kerajaan Selangor sebelum menang PRU pun banyak yang belum tertunai.... nak tambah janji-janji manis lagi....

zat said...

Janji ditepati

sudah tentu la penghapusan income kjaan akan ada penghapusan perbelanjaan..kita buat analisa kena tgk gambaran secara menyeluruh..

contoh: kalu disposable income rakyat bertambah tak payah lah bantuan bram brim brum yg ada skrang ni...lg satu tgk balik subsidi yg ditanggung kjaan yg diberi kpd IPP kroni tu...itu baru dua contoh..

aku rasa ramai yg berpuas hati dgn kjaan PR di negeri2 tersebut kerana org paham masalah pertembungan antara kjaan negeri & persekutuan...dlm sistem federalisma byk kuasa di kjaan pusat...state is at the mercy of the federal govt...sbb tu la nk kena tukar kjaan federal ni...

zat said...

satu lg aku nk tambah..idea2 bernas dari PKR ni sebenarnya bukan lah luar-biasa..org2 biasa mcm aku ni pun boleh nampak logik nya..malah dlm UMNU pun ada org2 pandai dlm ekonomi yg boleh pikir bende2 mcm ni..

syg nye bila dlm UMNU idea2 yg menghancurkan kroni maka idea2 mcm ni tak kan dilayan...Pak Lah dulu cuba utk memperbetulkan ini & kita tau apa nasib nya..

sbb tu org dah give up dgn UMNU...

Anonymous said...

Ramai yang berpuas hati dengan kerajaan PR??? Kah kah kah kah kah... lawak bangang yang terulung abad ni. Yang berpuas hati tu totok-totok Fuckatan je sebab dendam dah terbalas tapi majoriti nak tunggu balas dendam atas kertas undi supaya nyah Fuckatan dari negeri mereka je......

Anonymous said...

Pak Lah berjaya memperbetulkan ekonomi sampai naik minyak 78 sen??? Kah kah kah kah kah... sama BANGANG je dengan Al-Juburi yang terima pemikiran IMF untuk baikpulih ekonomi malaysia tahun 1997/98 dulu... hebat kejadahnya...?????

zat said...

Anon 11:02

hahaha...aku setuju..Pak Lah tu pun lemah jugak...tapi adakah dia jatuh sbb minyak naik..dont think so...tak pecaya pi tanya mahathir..

Anonymous said...

zat said...
Anon 11:02

hahaha...aku setuju..Pak Lah tu pun lemah jugak...tapi adakah dia jatuh sbb minyak naik..dont think so...tak pecaya pi tanya mahathir..

July 27, 2012 11:08 PM

-----------------------------------------

One of the reasons, who can deny it??? Hang ke?????

Janji Ditepati...... said...

zat

tu la hang ni..... brum krum srum..puak ko yg kedepan..k la lantak pi la hangpa...

ni yg ko dok cite income rakyat bertambah...betul ke dengan penurunan harga income rakyat bertambah??Alhamdulillah la.... MASALAHNYA.... kalau janji pr kat selangor semasa pru12 dulu ditunai.. ramai ibu tunggal...warga emas akan berasa gembira... dapat gak income untuk shopping raya.....

ko cakap pasal benda kehadapan yg belum pasti... aku plak cakap benda yg dah sudah namun sampai la ni haprak pun tada.... pastu bila pusat buat br1m,kr1m,tr1m.. tak puji pun takpa... cer jangan bangkang boleh tak... yg peliknya time berceramah berdegar degar depa bangkang..pastu esok plak beratur nak ambik voucher br1m??? manusia jenis apa ni???? bersyukurlah..... Bukan aku cakap... pemimpin mulia aku HJ muhammad s.a.w yg cakap... bersyukur bila org wat baik ngan kita.......

Janji Ditepati...... said...

dosa pak lah pada umno lah yg dipikul oleh datuk najib...tapi datuk najib ni gentle... mengaku kesalahan lampau umno dan MEMINTA MAAF pada rakyat..... ni la pemimpin contoh........

JANJI DITEPATI...............

zat said...

Jan ditepati

kalu ikut argument bersyukur ni baik tak pyh ada PRU la..kita dok umah bersyukur ja..tiap2 tahun tunggu voucher...

Anonymous said...

Janji ditaburi,depan dijilati dan belakang diliwati.Bagus jadi penyokong petualang ni,sedaaaap makan keliling.

Anonymous said...

Pak Lah dijatuhkan, bukan sebab minyak naiklah wahai petualang,tapi sebab dia naik minyak.

Anonymous said...

zat said...
Jan ditepati

kalu ikut argument bersyukur ni baik tak pyh ada PRU la..kita dok umah bersyukur ja..tiap2 tahun tunggu voucher...

July 27, 2012 11:28 PM

-----------------------------------

Tunggu Pak Al-Juburi jadi Presiden pertama Malaysia, masa tu tak payah ada PRU. Kaum gay dan pluralisme cukup bersyukur kerana ketua mereka jadi Presiden.... zat dan bomoh sial boleh tinggal dalam gua sambil tembak cicak je.

Kah kah kah kah kah kah..... woi zat, ni menunjukkan Malaysia negara demokrasi, hampir setiap 5 tahun akan ade pilihanraya.

Hang bersyukur ke, tak ke, hang tetap dapat hidup aman. Yang tak bersyukur tu hanya orang takde iman. Bila Allah tarik nikmat, mula la salahkan orang lain, padahal tak pernah bersyukur terhadap ape yang ade.......

Janji Ditepati...... said...

zat

tu la hang... bulan posa nak suruh aku maki hang ka bhai????

bersyukur tu dituntut Allah la bhai...yg ko cakap dok rmh ja..tu keja pemalas....kita hidup kat dunia ni kena bersyukur selalu....

patutlah hangpa ni tak dapat hidayah kot..payah nak bersyukur hangpa ni ya.........hang dapat 10sen kena bersyukur pasai tu rezeki Allah bg hang!!!

ada faham?????

Anonymous said...

Janji di tepati!!?

Best ar name ko, boleh naik sawan ahlol fuckatan.

Anonymous said...

zat said...
Anon 9:35 & 9:40

PKR tak janji harga turun...tapi jika cukai eksais dihapuskan maka harga market secara automatik akan turun...itu asas ekonomi...

Lagipun kereta bukan barang kawalan utk kjaan tentukan harga...

July 27, 2012 10:17 PM

KAH KAH KAH...BELUM APA2 LAGI PENCACAI PR DAH BAGI BAYANGAN BAHAWA INILAH YANG AN BERLAKU JIKA RAKYAT MENUNTUT JANJI PASAL PENURUNAN HARGA KERETA. PERCAYALAH..JAWAPAN ZAT ITU AKAN DIGUNAPAKAI JUGA SEKIRANYA DORANG MEMERINTAH (MINTA DIJAUHKAN...AMIIIIN)..JADI RAKYAT KENA KENCING LAGI...KAH KAH KAH

zat said...

anon 8:46am

kau paham tak apa aku ckp? kalu tak pegi belajar ekonomi dulu..sbb tu org mcm kau senang kena tipu...sbb malas belajar..

Anonymous said...

zat said...
anon 8:46am

kau paham tak apa aku ckp? kalu tak pegi belajar ekonomi dulu..sbb tu org mcm kau senang kena tipu...sbb malas belajar..

July 28, 2012 10:41 AM

----------------------------------

Mane ko belajar ekonomi?? Dengan Punaisihat Ekonomi yang jadi Menteri Kewangan dan buat Malaysia hampir bankrap tahun 1997/98 dulu ke?? Punaisihat tu dulu pun hanya ada GENERAL DEGREE dalam PENGAJIAN MELAYU, dalam mesyuarat MTEN ape cadangan yang Punaisihat tu beri??? Yiiilleekkk....

Anonymous said...

EKONOMI? MAKSUD HANG DENGAN PENGURANGAN CUKAI DAN EKSAIS, MAKA PERMINTAAN AKAN BERTAMBAH? PENAWARAN PUN BERTAMBAH? BILA PENAWARAN KENDERAAN LUAR BERTAMBAH, PEMBELIAN KERETA NASIONAL AKAN BERKURANG..BILA HABIS KERETA NASIONAL, KURANGLAH TAX UNTUK INCOME GOV. SUDAHLAH INCOME CUKAI DAN EKSAIS BERKURANG..MAKA LAMA2 GOV PUN CEKAU DUIT RAKYAT MELALUI TAX LAIN..ITU ASAS EKONOMI..SEMUANYA BERKAITAN ANTARA SATU SAMA LAIN..

ADAKAH PENGURANGAN CUKAI ITU BERMAKNA PENGURANGAN LAIN2 CUKAI TERMASUK INCOME TAX? SUDAH TENTU TIDAK..CUKAI DAN EKSAIS DIKURANGKAN, MAKA AKAN ADA CUKAI YANG DINAIKKAN..UNTUK MENAMPUNG DI MANA2 YANG KURANG..

TAPI SYOK JUGA DENGAR JANJI2 YANG DITABURI OLEH PAKATAN..TUNGGU JE SYARAT2 YANG AKAN BUAT TAIK TELINGA ANDA MELELEH KELUAR...KAH KAH KAH

Anonymous said...

skrg janji penurunan harga kenderaan jika cukai eksais dimansuhkan..

kemungkinan syarat2 yang akan digunakan :

1. kenderaan yang terlibat hanya 1600cc ke bawah. yang 1.6 ke atas harga kekal..

2. hanya kenderaan jenama tertentu sahaja.

3. kenderaan murah hanya untuk mereka yang bergaji 15ook sebulan sahaja.

4. kenderaan murah hanya untuk pembeli kereta pertama sahaja.

5. kenderaan yang menggunakan diesel sahaja

6. kenderaan pengangkutan awam sahaja.

7. bla bla bla..

korang tambahla...tak nampak2 lagi? waktu berjanji, depa akan buat secara general. maka semua akan rasa bulan jatuh ke riba. bila nak laksanakan, nah, waktu itu la rakyat terkencing sebab kena kencing lagi..hihihi

Anonymous said...

aku rasa ramai yg berpuas hati dgn kjaan PR di negeri2 tersebut kerana org paham masalah pertembungan antara kjaan negeri & persekutuan...dlm sistem federalisma byk kuasa di kjaan pusat...state is at the mercy of the federal govt...sbb tu la nk kena tukar kjaan federal ni...
...............................
TAIKKO LAH ZAT HARINI CAKAP PR TAK BOLEH BUAT APA2 KERANA BELUM KUASAI NEGARA BARU KUASAI 4 NEGERI,NANTI BILA DAH KUASAI NEGARA TAK BOLEH BUAT APA-APA KERANA BELUM KUASAI DUNIA, CACAI PR AJA YANG AKAN PERCAYA,

Anonymous said...

anon 11.46
aku nak tambah
7.Pendapatan mesti kurang RM500 sebulan (kan ke ramai cacai pr pendapatan kurang RM500 sebulan) malam dengor ceramah balik bantai bini siang tidor,

Anonymous said...

PAK LAH JATUH HARI TU PASAL MENANTUNYA SI KJ TU SEBAB TU NAJIB TAK BAGI MUKA PADA DIA JANGAN CERITA HAL LAIN

Anonymous said...

KUALA LUMPUR - Hasrat Pas yang mahu melaksanakan hukum hudud di negara ini sukar untuk direalisasikan kerana parti itu perlu terlebih dahulu meminda Perlembagaan Persekutuan, kata Timbalan Pengerusi Kebangsaan DAP, Dr Tan Seng Giaw.

Beliau yang juga Anggota Parlimen Kepong berkata untuk meminda perlembagaan bukan sesuatu yang mudah kerana ia memerlukan majoriti dua pertiga di Parlimen.
........................
PAS PERLU MENANG 167 KERUSI PARLIMEN UNTUK DAPAT 2/3 MAJORITI PARLIMEN, MAMPUKE? ATAU NAK HARAP PR DAN DAP (KARPAL: LANGKAH MAYAT SAYA DULU)

zat said...

Anon 11:25am

nak tergelak pun ada kesian pun ada pasal pemahaman ekonomi kau ni...

kau ingat proton je ke byr cukai...syarikat toyota, honda tu semua tak bayar ke...wei dia org pun syarikat msia la byr cukai kat msia..kau pegi check sapa pemegang saham toyota msia...

so mcm mana kau bincang pasal ekonomi..bende basic mcm tu pun kau tak nampak..

zat said...

Anon 11:58am

Pak Lah jatuh sbb Tun M...Najib apa ada? hang jgn nk putaq la kat sini..Si KJ tu sudah kacau kronu Tun M...melenting la org tua tu..

Anonymous said...

KAH KAH KAH..

AKU BAGI CONTOH KAT PROTON JE. SEBAB ITU KERETA NASIONAL..BUATAN MALAYSIA. SENANG SIKIT NAK CONTROL..
KO DAH BAGI CONTOH TOYOTA DAN HONDA..SKRG..JIKA JEPUN NAIKKAN HARGA JENAMA TOYOTA DAN HONDA..ATAU NILAI YEN SEMAKIN TINGGI MENGATASI RINGGIT..ADAKAH KO PASTI NILAI KENDERAAN IMPORT ITU TETAP RENDAH LAGI? INI ASAS EKONOMI NIH..

zat said...

Anon 12:45pm

selama ni keta jepun, korea, jerman, peranchis dll ni semua harga naik turun ke?

masalah nya kau dok pikir pasal kete impot..kebanyakan kete yg kita pakai ni dibuat atau dipasang di msia, thailand dll je..

Anonymous said...

SUDAH TENTU TOYOTA DAN HONDA AKAN NAIKKAN HARGA SEBAB NAK UNTUNG JUGAK..WALAUPUN CUKAI IMPORT KURANG, NAK UNTUNG PUNYA PASAL..TETAP HARGA AKAN NAIK. BILA DAH UNTUNG KERAJAAN BOLEHLAH DAPAT TAX..TAPI SAPE TANGGUNG? RAKYAAAAAAT JUGAK..PERMINTAAN MENINGKAT? MUNGKIN TIDAK. PENAWARAN BERTAMBAH? MUNGKIN TIDAK. TAPI YANG PASTI KERETA NASIONAL DAH HANCUS. BILA DAH HANCUS..FAHAM2 SAJALAH..KURANG SATU ENTITI PEMBAYAR TAX..EH..INI BASIC EKONOMI NIH.. KAH KAH KAH

zat said...

Anon 12:45pm

kalu kau nk cakap pasal currency risk exposure ni..risiko nye sama juga ke atas Proton..takde beza nya..tapi kau jgn takut la risiko mcm ni org2 finance syarikat2 besar mcm proton, toyota dll dah control dah...ada mekanisma utk minimise kan risiko..tapi tu dah masuk bab Corporate Finance...kau Economic 101 pun tak lepas lagi...

Anonymous said...

Anon July 28, 2012 11:46 AM...

Aku harap makin ramai yang nampak pembohongan dan kencingan dalam janji-janji manis pemimpin fuckatan ni. Masa berjanji semuanya hebat-hebat, bila nak laksanakan mula la keluar macam-macam syarat dan langsung tak menyeluruh.

Contoh dah ade kat Selangor tu, sebelum PRU, pung pang pung pang punye janji. Bila dah dapat pegang negeri, macam-macam alasan dan syarat yang diberi....

Tahniah bro kerana buka mata. Jangan ikut macam zat yang mindanya masih MABUK dengan air kencing pemimpin Fuckatan tu....

Anonymous said...

wah, betullah wahai anon 11:46AM. baru aku perasan.

aku tolong tambah satu kemungkinan ye.

HANYA KENDERAAN CKD SAHAJA LAYAK. SEMENTARA KENDERAAN CBU TIDAK LAYAK.

Anonymous said...

anon 11:46,

aku pun setuju pandangan ko. Memang kene kencing je rakyat kalau PR memerintah.

Anonymous said...

Elaun ibu tunggal: Pejabat MB dan exco canggah pendirian


SHAH ALAM: Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor cuba memutar belitkan janji yang dibuat dalam manifestonya empat tahun lalu berhubung pembayaran elaun bulanan kepada ibu tunggal yang masih belum dilaksanakan.

Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kebajikan, Hal Ehwal Wanita, Sains, Teknologi dan Inovasi, Rodziah Ismail mendakwa istilah elaun di dalam manifesto itu disalah ertikan sesetengah pihak.

"Kalau kita lihat, mungkin istilah di situ yang buat kita keliru. Elaun yang dimaksudkan itu sebenarnya adalah bantuan (dalam bentuk lain),” kata beliau.

Kenyataan Rodziah jelas mengeliru dan mencurigakan. Setiausaha Politik kepada Menteri Besar Faekah Husin minggu lalu mengakui bahawa Pakatan Rakyat masih belum menunaikan janji untuk memberi elaun kepada ibu tunggal.

Faekah mendakwa pemberian elaun itu masih dalam perancangan, walaupun Pakatan sudah empat tahun berkuasa di Selangor.

Penjelasan Faekah itu disanggah oleh Rodziah yang mendakwa kerajaan negeri tidak mahu memberi elaun kepada ibu tunggal sewenang-wenangnya kerana mahu golongan itu berdikari dengan mencari rezeki sendiri.

Menurutnya, pemahaman istilah elaun perlu difahami sebagai pemberian peluang bantuan.

Rodziah mendakwa kerajaan negeri memberi pertolongan kepada ibu tunggal seperti geran sebanyak RM2,700 untuk memulakan perniagaan dan perkhidmatan taska.

"Kita tidak beri elaun bulanan. Bantuan itu pun boleh dikira sebagai elaun kepada ibu tunggal," katanya.

Bagaimanapun Exco itu tidak memberikan butiran terperinchi berapa ramai ibu tunggal yang sebenarnya menerima bantuan sedemikian.

Mengikut pengertian dalam kamus Dewan Bahasa dan Pustaka, pemberian elaun bermaksud bayaran yang diberikan kepada seseorang (oleh sesebuah organisasi) secara tetap.

Sementara itu, Ketua Umno Bahagian Shah Alam, Datuk Nawawi Md Zin meminta Pakatan Rakyat jangan memutarbelitkan janji, sebaliknya memberi elaun kepada ibu tunggal seperti yang dijanjikan.

“Banyak urusan yang perlu dibereskan setiap bulan oleh ibu tunggal dan elaun yang diterima mungkin dapat meringankan beban mereka menjelaskan pelbagai bayaran bulanan, termasuk sewa rumah, belanja dapur dan bil utiliti.

“Kalau nak bantu sediakan peralatan untuk berniaga atau membina kerjaya lain, itu bukan elaun tapi sumbangan untuk sekali sahaja,” katanya.

Beliau berharap pemimpin Pakatan tidak mengelirukan rakyat dengan janji-janji manis ketika berkempen, tetapi membiarkan golongan terbabit menunggu tanpa sebarang penyudahnya.

Sementara itu, Ketua Umno Bahagian Shah Alam, Datuk Nawawi Md Zin meminta Pakatan Rakyat jangan memutarbelitkan janji, sebaliknya memberi elaun kepada ibu tunggal seperti yang dijanjikan.

“Banyak urusan yang perlu dibereskan setiap bulan oleh ibu tunggal dan elaun yang diterima mungkin dapat meringankan beban mereka menjelaskan pelbagai bayaran bulanan, termasuk sewa rumah, belanja dapur dan bil utiliti.

“Kalau nak bantu sediakan peralatan untuk berniaga atau membina kerjaya lain, itu bukan elaun tapi sumbangan untuk sekali sahaja,” katanya.

Beliau berharap pemimpin Pakatan tidak
mengelirukan rakyat dengan janji-janji manis ketika berkempen, tetapi membiarkan golongan terbabit menunggu tanpa sebarang penyudahnya.

---------------------------------------

Salah satu contoh JANJI YANG DITABURI, akhirnya RAKYAT DIKENCINGI.....

Anonymous said...

Sudah2 la duk puji UMNO korang tu..dh xrelevan dh..UMNO dlu x macam UMNO skg ni..yg lebih mementingkan kroni..dulu aku penyokong tegar UMNO..tp setelah apa yg aku nampak..UMNO bukan pilihanku lg..byk menfitnah org ja drpada memperbaiki dri sendri..Blah la UMNO!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

UMNO memang tak sempurna, tapi fuckatan lagi jauh dari sempurna..... lagi kuat kencingnya...

Anonymous said...

Jika tiada apa yang hendak disembunyikan mengapa Pengerusi KGT, YB Dato’ Haji Husam Bin Musa baru-baru ini membuat kenyataan mengelirukan kepada media dengan mengakui bahawa KGT hanyalah syarikat berasaskan keuntungan dan dinar & dirham KGT setaraf dengan barang perhiasan sahaja. Sedangkan,
• Pada 12 Ogos 2010, KGT telah melancarkan dinar & dirham itu sebagai matawang syariah dan mendapat pujian dunia kerana bertindak berani mahu mengembalikan matawang syariah.
• KGT menyenaraikan 1,000 kedai dan premis yang menjalankan transaksi menggunakan dinar & dirham KGT.
• KGT membiayai program-program yang mempromosikan dinar & dirham KGT sebagai ‘matawang alternatif’.
Saya sebagai bekas Pengarah Eksekutif KGT bersama ratusan aktivis merasa tertipu oleh kenyataan Pengerusi KGT tersebut. Kami telah menghabiskan masa dan tenaga terlibat dalam pelbagai program secara sukarela untuk mempromosikan agenda KGT iaitu menyahut seruan Allah S.W.T ke arah penghapusan riba dengan membawa kembali matawang syariah di abad ini.
Saya berpendapat menerusi kenyataan Pengerusi KGT baru-baru ini, beliau telah mengakui bahawa KGT telah mengelirukan rakyat dan para peniaga dengan niat sebenar penjualan dinar & dirham Kelantan oleh KGT.
• Ianya tidak lain dan tidak bukan sekadar memperdagangkan tuntutan Islam dengan tujuan meraih kepentingan peribadi pihak-pihak tertentu.
• Menerusi kenyataan itu bererti dinar & dirham KGT tidak ada bezanya berbanding koin-koin emas dan perak yang berada di pasaran termasuklah yang ditempa oleh pihak bukan Islam.
...................
SORANG LAGI KENA KENCINC HUSAM PAS

Anonymous said...

Katakanlah PR yang memerintah negara kita tahun depan dan slogan hari Kemerdekaan ke 56 ialah 'Himpunan Hijau' atau seumpamanya...takkan BN tak melenting? Sepatutnya sloganHari merdeka biarlah menyatupadukan rakyat bukan memecahbelah dan menimbulkan kontroversi..

Anonymous said...

PR memerintah dan letak tema hari merdeka - "Himpunan Hijau"??? Nak ke DAPig tu bagi?? Silap-silap nak cari tema pun yang seia-sekata pun belum tentu boleh sepakat....

Anonymous said...

Himpunan Hijau? jadi roket dan dajjal nak letak mana? sepatutnya Himpunan Jingga boleh kot?

Anonymous said...

Ape pulak relevannya Himpunan Jingga dengan hari kemerdekaan?? Himpunan Jingga tu sesuai buat kat jalanan je sempena mengagungkan PEJUANG GAY... tak gitu? Hehe..

Anonymous said...

Cubalah terima kenyataan. Lebih ramai yang tak setuju dengan slogan Hari Merdeka/Lagu Tema tahun ni. Aku bukannya suka sangat ke PR. tapi kalau camni la gayanya silap2 hari bulan aku pon join yang lain2 pangkah PR kalau kerajaan masih anggap rakyat cam budak tadika...apa yang diberitau semua kena ikut membabi buta...

Anonymous said...

Janji ditepati - takde salahnya pun, memang betul mengikut ciri-ciri Islam. Bila dah berjanji, harus ditepati, hanya orang yang suka berbuat janji tapi langsung tak ditepati itu yang harus kita tolak. Apatah lagi agama Islam menggelarkan manusia jenis ni MUNAFIK....

Masih salah lagi ke???