IKLAN BERBAYAR

Friday, July 27, 2012

TANTAWI PERTIKAI PKR LAGI.

27 comments:

Anonymous said...

Bila puak setan hamPAS nak buat demo kat depan ibupejabat PGayr atas kenyataan Shamsul Akencing tu??? Berani ke nak keluar kenyataan PGayR menolak hudud alagaPAS..... buat la, jangan cakap dalam media je wahai tantanTAIK...

Anonymous said...

Batman memang tolak HUDUD...tengok muka pun dah tahu...BODOH

Anonymous said...

DULU..DORANG KATA DI DADA KARPAL ADA BULAN..
SEKARANG...MANA BULAN? KAH KAH KAH

INI LAGI SORANG, KP MATA SATU AKA DAJJAL..NAK KATA ADA BULAN JUGAK DI DADA? KAH KAH KAH

Anonymous said...

Bulan takde, lambang lubang buntut ade la...

Anonymous said...

We agree to disagree with alagaPAS HUDUD law. Fullstop.

-DAP & PKR.

Anonymous said...

Parti Najis mmg sentiasa buat TAIK..

Berapa byk tongtaik yg dah korng hasilkn sejak bergabung dgn PKR/DAP?

Sudah2la PAS...bertobatla sblm trlambat...apa guna jadi ANJENG n BABI pada DAP/PKR..

Balik la bersatu dgn UMNO..Suara kite umat Islam akan bertambah kuat...InsyaAllah nnt xkn ada lagi suara2 lantang menyalak menyelar Islam jika PAS dan UMNO bekerjasama

Anonymous said...

gaya bercakap
alamak
dentam, dentom
tapi BOHONG
Islam apa kebendaNya?
gelakkan dia
hee..hee..hee..

Anonymous said...

kalau tak bohong tak le namanya PAS

Anonymous said...

alah mak
tantaik lee...

Anonymous said...

Dia hanya berani depan penyokong fanatik parti hamPAS dia je. Kalau berdebat depan Karpal Sink dan ahli DAPig, confirm akan berlainan nada..... langsung tak up to date punye pemimpin muda hamPAS ni...

Anonymous said...

tantaik=anuar
kaki pembohong

Anonymous said...

malangnya
PAS ni
muda-muda lagi
dah pandai bohong

Anonymous said...

senohong gelama ikan duri
cakap bohong lama-lama jadi menteri
hee...hee...hee...
petikan:
Dr Khir

QalamQabut said...

‘Sudah2la PAS...bertobatla sblm trlambat...apa guna jadi ANJENG n BABI pada DAP/PKR..

Balik la bersatu dgn UMNO..Suara kite umat Islam akan bertambah kuat...InsyaAllah nnt xkn ada lagi suara2 lantang menyalak menyelar Islam jika PAS dan UMNO bekerjasama’

Aku setuju sangat dengan saranan Anon July 27, 2012 11:32 di atas. Kalau tak boleh nak perbetul pegangan akidah pucuk, ranting, dahan maupun perdu, perbetulkan akar pun jadilah buat masa ini. Pandang dulu anak dan bini kita. Utamakan mereka dulu kerana mereka adalah di bawah tanggungjawab kita, mereka lebih mudah mengikut cakap kita.

UMNO bukan parti yang sempurna, dari Presiden hingga ke ahli biasa masih lagi ada kelemahan, ada kesilapan. Tetapi aku percaya kita semua dapat lihat sedikit demi sedikit perubahan berlaku. Yang lemah akan diganti, yang curang akan disingkir, yang salah akan dihukum. Kaedah yang tersesat dan tersasar akan diperbetulkan. Mungkin sukar dan pastinya akan memakan masa, tetapi sekurang2nya langkah sudah diorak. Ahli2 yang menitikberatkan keIslaman semakin ramai, semakin lantang dan semakin mendapat perhatian bukan saja dari akar umbi tetapi juga dari pucuk pimpinan.

UMNO menggunakan politik agama, tetapi PAS gunakan agama untuk politik. UMNO menggunakan kuasa dunia untuk keberkatan akhirat, tetapi PAS pergunakan ganjaran akhirat untuk merebut kuasa dunia.

Marilah kita bergabung, bukan saja untuk memperkuatkan UMNO sebagai parti politik Melayu tetapi juga memperkukuhkan lagi pendekatannya ke arah keIslaman.

Anonymous said...

Kelantan dah lama lulus enakmen hudud tapi masih tak laksana hudud...dah lulus tapi tak laksana apa cerita??? jgn nak salahkan kerajaan persekutuan je..perlembagaan persekutuan pun menjamin kebebasan beragama...so bila lagi nak laksanakan??? enakmen dah lulus kelantan oii...kalau kita tengok negeri kelantan ni non muslim bukannya ramai mcm negeri lain...so tak ade masalah nak laksana hudud...tapi bila nak laksana ni???? sape yang perintah Kelantan???

Anonymous said...

1 Malaysia UMNO didahulukan kroni diutamakan.....

Anonymous said...

Yela bro.... Ape ke jadah kroni PAS didahulukan? Suara UMNO, suara BN, suara majoriti rakyat Malaysia. Lu puak minoriti LGBT boleh blah.
kah kah kah

Anonymous said...

TantanTaik pun musykil Shamsul ketot tu Islam ke x...

Punaisihat parti PKR dah confirm penzina dan peliwat, mana nak terima hudud-hudud ni.

Anonymous said...

Hudud hanya mainan di bibir pemimpin hamPAS je. Jawatankuasa teknikal hudud kat Kelantan rileks je tak buat mesyuarat pasal perlaksaan hudud di Kelantan, dah dekat setahun dibentuk dah pun. Apa keputusannya??? MB pun TIDO dan TERUS TIDO LENA...

Anonymous said...

Tantaik
kalau kat ceramah pas boleh le ko temberang
kat luar
lebik ko kena hentam
hingga tak tau apa nak kata...

Anonymous said...

dunia dah nak hampir kiamat, apa tidaknya, nama yg konon ulamak dan anugerah Tuhan dah dapat gelaran yg hebat....nik aziz dah jadi nik najis, nuar dah jadi aljuburi dan yg terbaru tantawi dah jadi TANTAIK......Terbaeeeeek...hahahahaha.

Anonymous said...

Hahaha... Sokong!! Xkn nk dahulukan kroni pembangkang lak kn...

Anonymous said...

syair cak pong

>> http://www.youtube.com/watch?v=r1zk2lQnujU

ak pong (12x)

Pukulllah anak sindir menantu
Apa dipukul anaklah itu apa dosanya
Dah tentu dia anaklah kita
Marah saja pada menantu kalau ada yang tak kena
Marahlah dengan timbanglah rasa
Janganlah kita marah melulu
Menantu kita pun dah dewasa tentu pun dia tahu malu

(ulang *)

**
Adat yang baik marilah pakai
Adat yang pelik mari kikiskan
Agar maruah tidak tergadai
Tinggalkan adat yang merugikan

(ulang *)

Biar mati anak jangan mati adat
Hey jangan dibiar anak kita mati hai tergamak ke?
Kalaulah anak sudahlah mati
Siapalah pulak nak sambung adat
Kita dituntut tambah zuriat
Berilah dia didikan agama
InsyaAllah dia tidaklah jahat
Kita pun tidak teruslah baik
Dulu pun kita jahatlah juga

(ulang *, **, *)

Kera di hutan disusukan
Anak di rumah mati tak makan
Ade ke patut?
Ape diberi kera tu makan
Anaklah kita sudahlah mati
Takkan kera tu nak buat ganti
Dah tua nanti kita tak larat
Rumah orang-orang tua pun dah tak muat
Anak-anak kitalah tempat bergantung
Bukan kera-kera tu yang hendak tolong

(ulang *)

ewah .. ala cak pong cak pong .. aunNGG cak ..

terqezut aku .. alahai tantawi

Anonymous said...

SHAH ALAM - Pakatan Rakyat (PR) mencabar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengadakan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) dalam masa terdekat, sekiranya yakin dengan kaji selidik peningkatansokongan pengundi Cina terhadap pentadbirannya yang dijalankan Merdeka Center.

Naib Presiden PKR, Tian Chua berkata, semua pihak perlu melihat secara keseluruhan kajian itu, yang turut menunjukkan penurunan sokongan pengundi Melayu dan India.

Menurutnya, walaupun kajian ini memberi sedikit implikasi, namun beliau tidak melihat peningkatan sokongan ini sebagai petanda besar yang mampu memberi kelebihan kepada Barisan Nasional (BN).

"Jika Najib yakin sokongan pengundi berdasarkan kajian ini, beliau wajar adakan PRU13 sekarang.
...............
CAKAP BESAR KAPIR HARBI ,CACAI PAS BOLEHLAH SOKONG KAU, KIMAK CINA JAHANAM

bukit selumpit said...

Tian chua nie memang sibiji muka komunis.Memanglah rakyat sokong org/parti yg memberi kemakmuran kepada rakyat.takan nak undi parti sial musibat macam pkr tu yg tunggang terbalik.Pemilihan parti sendiri tunggang langang & gaduh sana sini ada hati nak kacau org.

Anonymous said...

APA KATA CINA DAP
Sebelum ini ialah Karpal Singh dan Lim Guan Eng. Selepas itu ialah Shamsul Iskandar AMK yang memberi amaran kepada Ketua Pemuda PAS. KLIK SINIYang terbaru ialah kenyataan Timbalan Pengerusi DAP pula yang menafikan hasrat Nik Aziz dan seluruh ahli dan penyokong PAS.Sila baca di bawah :Hasrat PAS yang mahu melaksanakan hukum hudud di negara ini sukar untuk direalisasikan kerana parti itu perlu terlebih dahulu meminda Perlembagaan Persekutuan, kata Timbalan Pengerusi Kebangsaan DAP, Dr Tan Seng Giaw.Beliau yang juga ahli Parlimen Kepong berkata untuk meminda perlembagaan bukan sesuatu yang mudah kerana ia memerlukan majoriti dua pertiga di Parlimen. "Nak hudud mesti ada pindaan di Parlimen. Dia (PAS) tahu nak dapat majoriti dua pertiga itu mustahil," katanya. Malah, katanya sehingga hari ini Enakmen Undang-undang Kanun Jenayah Syariah (II) 1993 (Hukum Hudud) yang diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri Kelantan pada 1993 juga masih tidak dapat dikuatkuasakan.Beliau berkata demikian apabila diminta mengulas kenyataan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang juga Mursyidul Am PAS pada Rabu lepas yang mengulangi pendirian parti itu untuk memperjuangkan hukum hudud walaupun tidak dipersetujui DAP.Menurut Tan, isu hudud merupakan satu perkara yang rumit terutama dalam sebuah negara yang terdiri daripada masyarakat majmuk dan ia tidak sepatutnya dibangkitkan. "Jangan kita bangkitkan perkara yang boleh menimbulkan porak-peranda terutama kepada perkara yang tak boleh dilaksanakan," katanya. Mengulas mengenai pendirian DAP itu, bekas Timbalan Presiden PKR, Dr Chandra Muzaffar berkata pendirian PAS untuk memperjuangkan hukum hudud walaupun tidak mendapat restu DAP menunjukkan kedua-dua parti tersebut banyak perbezaan dan tidak sealiran.Beliau yang juga presiden Pergerakan Keadilan Sejagat (Just) berkata kedua-dua parti berkenaan hanya berpakat kerana mereka mempunyai 'musuh' tertentu yang menghalang hasrat untuk merampas kuasa di peringkat persekutuan dan negeri."Ini menunjukkan hubungan mereka satu hubungan yang beroportunis kerana mereka nak berkuasa, tak ada sebab lain," katanya. Dr Chandra juga berkata tindakan PAS yang memberi keutamaan kepada hudud apabila berkuasa menunjukkan seolah-oleh bahawa hukuman tersebut mencermikan tamadun Islam.
"Ini tak betul kerana yang mencerminkan kegemilangan Islam adalah ilmu pengetahuan dan keadilan," jelasnya. - Bernama.
...................
BERAPA BANYAK PAS NAK KENA PENAMPOR DAP DAAAAAA, TAK TAU MALUKE?,INGAT SEMUA ORANG MALAYSIA BODOH KENA KENCING KE???

Anonymous said...

HUDUD PAS BOLEH LIWAT BINI