Tuesday, July 24, 2012

DAP CAUVUNIS KOMUNIS.


(1) 27 Mei 2008 Kit Siang mahu mansuhkan perkataan “Ketuanan Melayu” dan menggantikannya dengan “Ketuanan Malaysia yang kononnya lebih adil.

(2) 16 Februari 2009, DAP usir peniaga Melayu dan penduduk Melayu. Seramai 80 orang peniaga di Batu Ferringhi, Pulau Pinang, Kampung Pokok Asam dan beberapa tempat lain diusir DAP. 

(3) DAP mahu usir orang Melayu di Pulau Pinang. Kerajaan DAP Pulau Pinang telah mewartakan tanah seluas 81 hektar di Pondok Upeh dan Kampung Genting Balik Pulau di bawah Seksyen 8 Akta Pengambilan Tanah untuk membina kampus University Nanyang di Pulau Pinang

( 4) Lim Kit Siang (Penasihat DAP) dan Nga Kor Ming (Setiausaha Agung DAP Perak) memijak gambar dua orang wakil rakyat Melayu sebelum memasuki dewan untuk Konvesyen DAP Perak di Ipoh pada 29 November 2009.

(5) 14 Februari 2008, Teresa Kok membantah cadangan DBKL untuk menulis nama jalan dengan tulisan jawi di Jalan Taman Seputeh). 

(6) DAP menggunakan Nizar Jamaluddin (bekas MB Perak) untuk memberi status hak milik kekal selama 999 tahun kepada penduduk yang mendiami lot-lot tanah di kampung baru. 

(7) 22 Januari 2010, M Kulasegaran (Ahli Parlimen DAP Ipoh Barat, Naib Presiden DAP) mempertikaikan kenapa peniaga Cina tidak diberikan peruntukan dalam skim pinjaman TEKUN.

(8) 20 Jun 2008 ,Gwee Tong Hiang enggan memakai songkok dalam Dewan Undangan Negeri Johor. Menganggap pakai songkok seperti meng”Islam”kannya di hadapan Sultan Johor. 

(9) 26 Julai 2010, Tony Pua mencadangkan kerajaan Selangor memansuhkan dasar pemberian diskaun tujuh peratus kepada pembeli Bumiputera dalam pemilikan hartanah komersil dan kediaman mewah yang bernilai lebih RM500,000. 

(10) 25 November 1999, Lim Guan Eng (ketika menjawat jawatan Timbalan Setiauasaha Agung DAP) berjanji akan menghapuskan hak orang Melayu. 

37 comments:

Anonymous said...

lagi satu bro, si kafir2 nie nak membodohkan neek najeeis, nak kencingkan setan2 dalam parti anak setan.....BODO betul neek najeeis nie...soh jer la org tua kutuk tu buang kain lilit2 atas kepala dia tue...lagi dia pakai lama, lagi bodo jadinya neek najeeis tue...sekarang nie asik nak stim jer tgk artis betina yang masuk parti anak setan...hahahaha...kan ke BODO bahalaul neek najeeis nie....ops dia pun nak jadi artis la...hahahaha....

Anonymous said...

bagus lagi UMNO yang kerjasama dengan komunis

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=t0o6qq7K7mk

Anonymous said...

.


Merokok merbahayakan kesihatan ... kurangkan merokok .

.

tobeng said...

Penganut2 pas yang ditipu pemimpin2nya kata sebut Melayu haraaam,assobiyah,masuk neraka.Sama ada mengaji tak abis atau putar belit agama untuk kepentingan politik.

Yang membuatkan dap semakin berani dengan Melayu adalah penganut2 agama pas inilah.Barua anuwar(pkr)tak payah ceritalah.

Barua2 dap yang memperdagangkan agama inilah yang menjadi bodyguard dap dalam setiap tindakan dap menentang Melayu Islam.Tengok kes dap nak robohkan sekolah agama di Perak,siapa machai2 yang jadi barua disebelahnya kalau bukan Melayu2 penganut pas dan pkr?

Esok2 kalau dap suruh robohkan masjid pun barua2 yang setia ini jugalah yang akan jadi juaranya.Janji undi masyuk.

Anonymous said...

Spesis Pendatang tak sedar diri.

Melayu Pencacai dan Socai DAP saperti spesis yang sanggop melacurkan mak atau bini mereka.

Anonymous said...

11. 13 Mei 2011 Dap cadangkan agar kerakyatan yang diberikan pada era Tanah Melayu dikaji semula?


wow bior betul nih!

Anonymous said...

12. June 2012, Dap tetapkan hanya Level Melaise yang layak jadi ahli parti?

Nampaknya, lain-lain kategori tak merasalah...

Anonymous said...

Mari kita kasi mampus DAP pada pilihanraya ke 13 kali ini.Orang PAS kita akan tarbiahkan mereka kemudian kelak.Bagi ahli2 PKR ini pula memang mereka dulu kebanyakannya bekas ahli2 UMNO yang kecewa, tapi boleh ditarbiahkan juga mengikut pandangan masing2 dalam PATRIOTIK2 MELAYU.

Anonymous said...

.
BILA BABI DIHUTAN DIDODOIKAN

apabila sudah tak ada hak, jadilah macam negara jiran di selatan @ warga asing lebih muncah dan mewah. anak watan minoriti jadi seumpama anak tiri.

PEMERHATI

Anonymous said...

SIAPA PALING BANYAK GUNAKAN KHIDMAT WARGA ASING DARI KALANGAN NEGARA KAFIR?

1. APA MOTIF TERSIRAT SELAIN YANG TERSURAT (EKONOMI).

2. KENAPA SEMAKIN BANYAK PATI DARI NEGARA KAFIR TIDAK PULANG SELEPAS TAMAT WAKTU?

KALAU NAK TEROPONG BIAR JAUH NUN KE DEPAN

Anonymous said...

Bagus... lah . Kita jugak yang bagi muka kat pookimak ni!!!!

Anonymous said...

tak tau lah macam mana nak sedarkan bangsa ku yang sedang alpa. Kerana nila setitik rosak susu sebelanga, kerana ikutkan hati , habis bangsa tergadai... Hanya kerana tak puas hati dengan sesuatu, bangsa tergadai.. apa lagi yg kita ada sekarang selain dari tanah dan ketuanan melayu (Raja). Mungkin kita akan kehilangan semua sekali sedikit demi sedikit. Bukalah mata wahai bangsaku, demi masa depan anak cucu kita. Kasihan mereka nanti.. Sedih sedih sedih...

Anonymous said...

tak salah berkawan dengan sesiapun termasuk komunis

namun biarlah bersyarat dan syaratnya ialah:

1. tak memesongkan anutan

2. tak mudaratkan diri, keluarga, masyarakat dan pertiwi

3. tak menjadikan agama sebagi seteru

4. tak condong kepada negara induk

5. bla, bla, bla

Pak Ard said...

Harap ada blog yang khusus mengalihbahasakan tulisan-tulisan yang menghina Melayu dalam blog-blog bahasa Inggeris. Lebih baik lagi tulisan-tulisan dalam akhbar Cina juga dapat dialihbahasakan. Ianya perlu disebarluaskan kepada segenap masyarakat Melayu.

Anonymous said...

tidak salah membodek komunis dalam konteks sosial dan kemanusiaan tetapi kalau 'memaksa diri' untuk menjulang komunis semata-mata kerana potensi undi, jenis apalah parti sebegini?

Anonymous said...

.
Analogi:

Cindoll juga ada hak itu dan ini. OKeylah, itu tak boleh dinafikan.

Tetapi, sebagai pihak yang ada maruah...

apakah semua tuntutan Cinadol perlu dipertimbangkan semata-mata kerana potensi undi?

dalam konteks komunis juga sama:

apakah dek kerana potensi undi makanya, semua tuntutan akan dipertimbangkan?

Hoi Mokmeen! DURAJATUN nak taruh kat mana?

ANALOGAM

Anonymous said...

sedar2 la wahai umat melayu yg menyokong mereka2 nie...aku pasti tiada yg menguntungkan kita bila menyokong diorang nie....

Anonymous said...

sepatutnya PAS harus berterima kasih kepada umno....sedang PAS berkira kira untuk menakluk putrajaya dan menggantikan umno namun dalam sedaq tak sedaq DAP telah pun menakluk PAS dan pakatan rakyat.....

PENANG SUDAH DIMILIKI OLEH DAP...TIDAK MAMPU DISENTUH ATAU DITEGUR PUN OLEH PEMIMPIN MELAYU DALAM PAKATAN.....

KEDAH..WALAUPUN CUMA PUNYA SEORANG WAKIL DALAM BARISAN EXCO NAMUN APA SAJA CADANGAN DARI MB PERLU DAPAT KEIZINAN EXCO TERBABIT..SEMUA AKAN DIPERSETUJUINYA KECUALI DALAM SOAL AGAMA... CONTOHNYA RAMADHAN LEPAS..MB SUDAH MELULUSKAN UNTUK MENUTUP SEMUA PUSAT HIBURAN..NAMUN EXCO ITU MENENTANG DAN AKHIRNYA PUSAT HIBURAN BEROPERASI SEPERTI BIASA...DALAM HAL KEDAH NI PAS MESTI BERTERIMA KASIH SESANGAT PADA UMNO PASAI UMNO DAPAT MENAFIKAN MAJORITI DAP DALAM BARISAN PAKATAN DISANA..KALAU TAK KEMPUNAN LA TOK ZIZAN JADI MB....

DIPERAK.... SEWAKTU ISU PERALIHAN KUASA BERLAKU SIAPA YG PALING LANTANG BERSUARA??NAMUN SIAPA YG SANGGUP MENDERHAKA PADA TUANKU SULTAN SEHINGGA SANGGUP UNTUK MENGHALANG PERJALANAN TUANKU SULTAN...SEWAKTU RAJA DR NAZRIN MEMANGGIL DS NIZAR KE TEMPAT DUDUKNYA..KENAPA NGEH PUN TURUT NAIK BERSAMA??MUNGKIN RAMAI YG TIDAK PEDULI..MEMANG TAK SALAH PUN..TAPI BUKANKAH IANYA MENUNJUKKAN DOMINAN DAP DISITU?? BEGITU JUGA DENGAN PEMBERIAN TANAH 999 TAHUN KEPADA PUAK KIASU INI... INI BARU DALAM BEBERAPA BULAN PEMERINTAHAN JE...BAYANGKAN KALAU DAPAT 5 TAHUN??BAYANGKAN JUGA KALAU UNDANG2 TUBUH KERAJAAN PERAK TIDAK MENGHALANG CINA MENJADI MB DIPERAK..ADAKAH NIZAR DAPAT MELAMBAI TANGANNYA DARI CAMRY KESAYANGANNYA ITU??

SELANGOR....ISU DUMC...BELUM PUN SEMPAT PEGAWAI JAIS PULANG KEPEJABAT SELEPAS SERBUAN..MB SELANGOR TELAH MENELEFON DAN MEMINTA MAAF PADA PADERI DUMC...WALAUPUN PAS MENENTANG KERAS PENJUALAN DAN KILANG ARAK..NAMUN SELEPAS MEMERINTAH SELANGOR BERAPA BANYAK KILANG ARAK YG TELAH DIMUSNAHKAN OLEH PAS???SEDANGKAN ARAK YG DIRAMPAS PUN DIARAH UNTUK DIKEMBALIKAN.. MALAH HASAN ALI PULA YG DIPECAT...

ADAKAH PAS MENDOMINAN PAKATAN???

ADAKAH PAS DAPAT MENEGAKKAN ISLAM LEBIH DARI YG DIBUAT OLEH UMNO??SEDANGKAN DALAM ISU KILANG ARAK PUN MEREKA MENGATAKAN TIDAK DAPAT BERBUAT APA2 KERANA ARAK TU UNTUK ORG KAFIR..JADI APA BEZANYA PAS NGAN UMNO???

ADAKAH HUDUD DAPAT DLAKSANAKAN OLEH PAS??SEDANGKAN BARU PEGAWAI JAIS MENYERBU GEREJA JE SUDAH MENDAPAT KECAMAN DARIPADA DAP..HASILNYA PAS TERPAKSA MENGORBANKAN EXCO AGAMANYA PULAK....


DARIPADA KITA HIDUP DIBAWAH BAYANGAN DAP... BAIK KITA HIDUP DIBAWAH UMNO YG MEMANG TERBUKTI PARTI YG BUKAN SAHAJA MEMPERJUANGKAN BUMIPUTERA..MALAH NON BUMI PUN MENDAPAT MANFAAT YG SAMA RATA....

tepuk dada tanyalah selera.....

Anonymous said...

tolon pikiaq geng 'black money' ini kebanyakannya beragama apa dan macam mana boleh landing kat sini.

Anonymous said...

art/is juga perlu diberi ruang dan peluang tanpa pilih bulu

tapi kalau si 'bulu kenin' saja diberi itu dan ini, tidakkah nampak bias

Anonymous said...

pihak yang towering sume dah belah, yang tinggal hanyalah puak level dan melaise

melaise, melaise

Anonymous said...

kalau diperhatikan secara luaran, keahlian Dap terbahagi kepada:

1. Elit cauvinis

2. penggenap

3. pemanis

4. pereka

Pereka tugasnya paling mencabar iaitu untuk mereka-reka akronim pindaan yang paling sesuai buat pihak lawan ... hebat tu!

Anonymous said...

Parti Melayu Pulak

1. Pemfitnah
2. Pemakihamun
3. Penjahanam Melayu
4. Pemecah Belah Melayu
5. Perosak Agama
6. Perosak Perpaduan
7. Pencacai tali barut Kapir
8. Peliwat
9. Penzina
10.Pengkhalwat
11.Pereka 'ISU"
12.Penjual Aiskrim
13.Perasuah
14.Penggagap

Macam tupun masih berangan nak jadi PM ha ha

Anonymous said...

fikirlah wahai bangsaku,musuh kita bukan orang cina......musuh kita adalah kita sesama bangsa melayu.Pernahkah kita ingat pepatah...dimana ada matahari..disitu ada orang cina....wahai bangsaku..adakah kita yakin orang cina ini akan berani kalau bangsa melayu kita bersatu...tengoklah di negara manapun di dunia orang cina tidak macam di malaysia kerana mereka berada di tempat dimana bangsa lain bersatu...di malaysia orang melayu berpecah...kalau di malaysia orang melayu bersatu...adakah orang cina berani angkat muka?siapa sebenarnya musuh kita?

Anonymous said...

KUALA LUMPUR 8 Julai - DAP bakal menjadi parti paling dominan dalam pakatan pembangkang selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) apabila maklumat mesyuarat pembahagian kuota kerusi pembangkang mendedahkan, parti itu dikatakan akan bertanding di 90 kawasan Parlimen.“Andai kata kuota pembahagian ini kekal dan dengan mengambil kira sokongan masyarakat Cina kepada DAP serta perpecahan undi Melayu, parti itu akan memenangi jumlah kerusi Parlimen lebih besar. Makanya, Pas kekal sebagai balaci dan PKR akan jadi pendokong kuat DAP.

Anonymous said...

KERUSI PARLIMEN MALAYSIA =222 BUAH
MAJORITI MELAYU/BUMI=176 BUAH
MAJORITI CINA=46 BUAH
MAJORITI MUDAH=112 BUAH

CADANGAN AKU UMNO+PBB LAWAN 176 KERUSI KAWASAN MELAYU/BUMI...
MCA+MIC+DLL=LAWAN 46 KERUSI MAJORITI CINA

Anonymous said...

KERUSI PARLIMEN MALAYSIA=222 BUAH
KERUSI MAJORITI BUMI/MELAYU=176 BUAH
KERUSI MAJORITI CINA=46 BUAH
MAJORITI MUDAH=112 BUAH
MENGAPA KITA MASIH NAK UNDI CINA?
FIKIRKANLAH BANGSA MELAYU
SEPATUTNYA MINORITI YANG MELUTUT KAT MAJORITI TETAPI SEKARANG MAJORITI YANG MELUTUT KAT MINORITI

Anonymous said...

skrg pun masih ada musibat2 babi sial celaka dajal2 yg mnjilat kaki cina kafir harbi nih !!! PAS bkn berjuang utk ISLAM ! PAS hny sebuah parti fahaman sesat seperti syiah atau ayh pin. sedar la saudara2 ISLAMku. bertaubatlah dan jauhi Parti Ajaran Syaitan !

Anonymous said...

Sial punya DAP. Pookimak punya Melayu Bangsat yang sokong DAP. Aku sebelum tau Tantawi tu, tengok muka je aku dah benci ...aura dia memang negative.

Anonymous said...

Kalau Melayu masih tak SedaR lagi tak Tallahassee. Mengapa seeking kohl dgn Dap. Ingatlah cucu circuit kita kemana meerkat Akan pergi. Meerkat Akan blame kita tanggonglah kesengsaraan Bangsa kita Kerala Melayu masih tak sedar

Anonymous said...

Kapal poosing kata 'DAP TOLONG PAS jadi PAS KENA TOLONG DAP'..dan penganot taksub PAS pon mnyambut dgn TAKBIR...

DAP mmg sgp bkrjasama dgn PAS hny krn ahlol bahlol PAS adalah BODDDOOO tahap dewa...asalkn bangsa len hulur 10 hengget pon dah laung 'takebeer'...
asalkn apek DAP gosok telor sikit dah trjerit melaung 'takebeer'..

Taksub dgn perjuangan puak sendiri mnyebabkn minda penganot PAS dah trtutup melihat hakikat kehidupan...

Taksub tahap sial mnyebabkn wlpon ada yg tau pmimpin mrk brbohong, brcakap tanpa fakta namun krn taksub mrk 'save' dlm minda dan akan 'reject' sgl info dari luar ...

Nak tunggu smp negra kite trlepas kat tangan apek cibai baru nak buke maate ke PAS???

Anonymous said...

MANA BOMO SIAM MAILAH SOKONG DAP YANG NAK LANYAK KEPALA HOTAK HANG SENDIRI...BODOH...

Unknown said...

samada PAS parti yg bodoh krn xnmpk smua ni..

samada pmimpin2 PAS xde batu sbb tkut kat DAP

samada PAS butakan mata demi kpntngan politik diorng

samada PAS hnya perjudikan islam utk mnang PRU

samada PAS ini mmg mnykong DAP utk mghncurkan Islam dan Melayu...

p/s:plih jer slah satu jwapan,sbab dh xde jwapan lain slain yg ni...

Anonymous said...

keturunan kami sejak nenek moyang memang benci dgn bangsa mata sepet ni. ..keturunan aku mmg tak percaya bangsa sombong dan sialan ini biar baik mana pun dia! kalau dah nama cina tetap dgn kecinaanya sampai kiamat

yg bijak berlakon
yg licik membelit, yg lidah bercabang
yg pintar menipu
yg tak ada rasa malu
yg tamak melangit, yg ego tak berbatas
yg sombong tak sudah
yg biadab tak bertempat,

itulah bangsa cina tak diundang. ..jika kita yakin dan mempercayai bangsa ini, bersedialah utk dihina dan dijadikan anjing kurap di negara sendiri !!

Anonymous said...

Tatkala kita membincangkang tentang PAS,jangan pernah lupa akan “kerosakan” dalam skala besar-besaran yang dipahat oleh PAS terhadap akidah ummah.Paling mudah,sama-sama kita fikirkan apa yang telah berlaku kepada kalimah Allah.Itu belum diambil kira pelbagai lagi “konspirasi penggadaian akidah” untuk undi,seperti isu IFC dan sebagainya.Rasanya seluruh rakyat Malaysia,khususnya umat Islam cukup faham akan “demam” hudud yang sering melanda hanya pada waktu-waktu tertentu,ataupun paling tepat,menjelang pilihanraya.Itu modal yang paling utama,kerana di sebalik “hudud PAS”,pengundi disajikan dengan syurga.Ada pula “fatwa anutan PAS”,mengundi PAS tiga kali di PRU,samada dengan pahala menunaikan ibadah haji.Masyaallah.Taubat lahom.Menjelang PRU yang sedang dihitung ramai, maka hudud, sekali lagi setelah begitulah ia bertahun-tahun, dijadikan modal utama PAS bagi menzahirkan betapa merekalah pejuang sebenar. Episod dari kemelut yang tidak berkesudahan ini sebenarnya telah lama dipatri mati oleh Karpal Singh, sehingga membawa kepada pengakuan seorang pemimpin PAS agar langkah mayatnya dahulu sekiranya mahu “menyentuh” Karpal Singh!

Andai kelihatan senyum sinikal dari Karpal, tidak mustahil sambil berkata di dalam hati “Bodoh punya Muslim”.Begitulah kuatnya semangat Karpal dalam tidak berkompromi dengan idea perlaksanaan hudud di negara ini.Debat di antara Fathul Bari dengan Nasrudin Hasan Tantawi membawa satu lagi dimensi baru, dalam pembuktian betapa PAS,samada bebal atau lebih mudah digelar bodoh ???

Dalam keghairahan berhujah,dibantu pula dengan lolongan penganut PAS yang ibarat mengalami “sawan”,Nasrudin Tantawi antara sedar dan tidak,cuba memberi impak maksima apabila membuat kenyataan yang bermaksud PAS akan melaksanakan hudud DAN KARPAL SINGH AKAN BERKOMPROMI tentang itu.

Belum pun sampai 24 jam debat itu berakhir, sekali Nasrudin dan PAS ditunjukkan tahap paradigma mereka yang cukup rendah oleh Karpal Singh.Tiada kompromi, itulah intipati sejati dalam ucapbalas Karpal Singh di akhbar News Straits Times berhubung dengan kenyataan Nasrudin di debat berkenaan.Tidak perlu untuk penulis mengulas panjang.Sejak dari dahulu lagi,Karpal Singh memang teguh dengan pendiriannya tentang hudud dan negara Islam. Dan itu tidak pernah berubah-ubah, sehinggalah kenyataan terbarunya ini.Hairan, mengapa ahlul PAS berkata Karpal Singh dan DAP akan berkompromi? Mereka buta,atau tuli? sememangnya merelakan diperlakukan sedemikian agar dapat terus menikmati sedikit kuasa yang membuatkan Islam dan Melayu binasa kelak. - Selangor Daily

Anonymous said...

bangsa DAP jenis bangsa paling bangsat....jenis nk mencinakan negara tanah melayu ni...

we should send them back to where they belong...dont vote for them..umat islam yang mengundi DAP-PAS-PKR adalah kategori pengkhianat bangsa...puiiiihh

Anonymous said...

hanya melayu bodoh sja yg mudah diperbodohkan oleh DAP sial ni...jngn harap DAP sial ni dapat memperbodohkan org Melayu yg benar2 berilmu, lebih2 lagi org Melayu yg memiliki ilmu hakikat ketuhanan...bangsa cina sial DAP ni adalah jenis puak yg tamak,tak kenal diuntung,bagi paha kiri mau lagi paha kanan,dibagi susu dibalas dngn tuba,dibagi madu dibalas dngn racun,jenis puak tak negnang budi,dibagi tempat menumpang last2 tuan empunya tanah pulak yg hendak dihalau dan dibunuh...inilah yg dikatakan hakikat puak sial, sial didalam sial.