Tuesday, July 31, 2012

DIHALAU SUAMINYA AHLI PARLIMEN KUALA LANGAT : SEDIH CERITA KAKAK NI :(



Halimah Mohd Sahat 48, telah mendirikan rumahtangga dengan Abdullah Sani Abdul Hamid , dimana suaminya kini merupakan Ahli Parlimen PKR Kuala Langat Selangor.

Mereka dikurniakan enam orang anak. Seorang menantu dan seorang cucu. Sebelum ini Halimah hidup aman bahagia bersama suami dan anak-anaknya.

Bagaimanapun suasana telah berubah selepas suami bergelar YB apabila memenangi pertandingan dalam Pilihanraya umum ke 12 untuk kerusi Kuala Langat (Banting) atas tiket PKR.

Pada peringkat awal bergelar YB tidak ada masalah yang timbul. Suasana berubah tidak berapa lama kemudian apabila YB PKR itu berkenalan dengan seorang Wanita PKR Hulu Selangor yang dikenali sebagai Faizah Ariffin, yang juga merupakan seorang Mak Andam.

Sikap suaminya mula berubah dan berlaku penderaan secara mental terhadap Halimah. Faizah juga sering mengganggu hidup Halimah termasuk mencabar Halimah menerima dirinya sebagai madu....!

Halimah hidup dalam keadaan tertekan kerana tidak dipedulikan suami, ditengking dan dimarahi dalam tempoh yang agak lama. Halimah mengadu kepada kepimpinan PKR peringkat pusat.

Ketua Wanita PKR, Zuraidah Kamaruddin diberi tanggungjawab oleh PKR Pusat untuk menyelesaikan kes rumah tangga Ahli Parlimen mereka. Zuraida pernah berkunjung ke rumah Halimah di Banting pada 2011. Namun sekadar hanya meminta supaya Halimah bersabar.


Faizah Ariffin juga mempunyai hubungan yang baik dengan Zuraidah....

Dalam kes ini Zuraidah telah menjadi kapak dua mata. Dengan Halimah dia minta supaya bersabar dan berjanji akan menolong. Manakala dengan Faizah pula, dia galakkan supaya bernikah dengan Abdullah Sani atau yang dia panggil Dollah.

Akhirnya Abdullah Sani telah bernikah dengan Faizah Ariffin pada 18.03.2011 di Songhkla Thailand. Pernikahan mereka disahkan oleh Konsulat Malaysia di Songhkla melalui satu surat yang dikeluarkan oleh Konsul berkenaan.


Selepas bernikah Faizah dengan penuh lagak dan sombong pergi ke rumah Halimah bersama-sama surat nikah untuk memaklumkan dia telah bernikah dengan suami Halimah.

Halimah hidup dengan penuh sabar kerana mengenangkan anak-anak walaupun suaminya telah melakukan beliau seperti anjing kurap.

Kemuncak kepada krisis Halimah bersama suaminya adalah pada seminggu sebelum Ramadhan 1433H yang kita sedang lalui sekarang. Seminggu sebelum Ramadhan Halimah mendapat perkhabaran dari adik beradiknya tentang kesihatan bapanya di kampung yang agak tidak berapa baik.

Halimah megambil keputusan untuk melawat bapanya memandangkan ibunya telah meninggal dunia. Suami Halimah yang juga Ahli Parlimen PKR enggan turut sama pulang melawat bapa Halimah. Lalu Halimah mengambil keputusan untuk pulang berseorangan ke kampung dengan menaiki bas ekspress.

Selama seminggu berada di kampung dan pada hari pertama Ramadhan, Halimah mengambil keputusan untuk pulang ke rumahnya di Banting. Maklumlah tanggungjawab sebagai isteri dan ibu akan meningkat di bulan puasa...

Halimah memikirkan tanggungjawabnya terhadap suami dan anak-anak, sebab itu beliau tinggalkan bapanya yang sedang uzur untuk pulang menunaikan tugas tugasnya.

Dari kampungnya di Changkat Jering Perak, Halimah pulang dengan menaiki bas ekspress menuju ke Klang. Sebaik tiba di Klang Sentral lebih kurang jam 2 petang, Halimah telah menghubungi suaminya untuk meminta mengambilnya di Klang Sentral dan pulang ke rumah mereka di Banting.

Namun jawapan suaminya sungguh mengejutkan dan perkara tersebut tidak patut berlaku di bulan Ramadhan, apatah lagi di hari pertama Ramadhan dan dilakukan oleh seseorang yang bertaraf pemimpin...!

Dalam perbualan telefon tersebut, Ahli Parlimen PKR berkenaan telah menengking Halimah dengan berkata " AKU DAH HALAU HANG, PASAI APA HANG NAK BALIK SINI LAGI, EHHH AKU DAH TAK SUKA KAU LA...."

Apa yang diungkapkan oleh Ahli Parlimen PKR itu dinyatakan oleh Halimah dalam laporan polis yang dilakukannya. Halimah melakukan laporan itu bagi melindungi keselamatan dirinya.

Selepas suaminya enggan menjemputnya di Klang Sentral , Halimah menghubungi pula beberapa orang anaknya. Malang sekali, mereka juga enggan!

Akhirnya anak sulung Halimah datang juga menjemputnya. Namun apa yang memelikkan Halimah apabila anak-anaknya menghubunginya dan mengahalang dia dari pulang ke rumahnya di Banting.

Halimah tetap berkeras untuk pulang juga ke rumahnya...!

Dalam keseluruhan cerita Halimah, disinilah saat yang amat-amat menyedihkan....

Satu perkara yang tak terfikir dek akal dilakukan oleh seorang suami yang juga seorang wakil rakyat. Sesiapa sahaja yang mendengarnya pasti akan meremang bulu roma.... Inilah kecelakaan dan haram jadah seorang pemimpin PKR...!!


Setibanya di rumahnya Halimah terkejut apabila melihat beberapa barang-barangannya berada di luar rumah. Beliau masih mampu bersabar....

Beliau melangkah masuk ke dalam rumah dan melihat ada beberapa perubahan dalam rumahnya. Beliau masih mampu bersabar.....

Namun apabila beliau naik ke tingkat atas dan melangkah masuk ke dalam kamar tidurnya, disinilah bermula peristiwa yang tidak terfikir dek akal.

Halimah terasa bagaikan dipanah halilintar apabila melihat cadar tempat tidurnya telah ditukar dengan cadar milik orang lain....!

Kemudian apabila dibuka almari pakaiannya, bertambah mengejutkan..!!

Halimah mendapati pakaiannya yang disimpan dalam almari berkenaan telah dikeluarkan dan digantikan dengan pakaian betina lain.... Apa yang lebih memilukan Halimah apabila melihat pakaiannya yang dikeluarkan dari almari dan diisi dalam plastik sampah.

Kegembiraan yang dirancang untuk berbuka puasa bersama keluarga pada 1 Ramadhan hancur luluh buat Halimah....

Beliau turun ke bawah dan menuju kebahagian dapur. Sekali lagi beliau terkejut kerana melihat terdapat seorang 'pembantu rumah' didapurnya. Sedangkan sepanjang hidupnya berumah tangga bersama Abdullah Sani 27 tahun tidak pernah sesekali pun mereka ada pembantu rumah.

Di dapur juga Halimah melihat pinggan mangkuknya telah ditukar dan pinggan mangkuk miliknya telah diletakkan di luar rumah.

Dengan hati yang hancur remuk Halimah melangkah keluar dari rumah tersebut untuk menumpang di rumah saudaranya.

Tidak terfikir dek akal yang waras bagaimana mungkin seorang suami boleh bawa masuk isteri muda ke dalam rumah dan ke dalam bilik tidur isteri tuanya disaat beliau masih hidup dan mereka belum bercerai....!!

Mengikut maklumat yang kami dapat, sikap anak-anak Halimah juga turut dikesali. Kebanyakan mereka telah dewasa dan dapat berfikir dengan waras. Tetapi oleh kerana sikap pentingkan diri dan bernafsukan wang, mereka tinggalkan ibu mereka berjuang terkontang-kanting seorangan.

Mereka selalu berpesan kepada ibu mereka jangan lakukan itu atau ini kerana nanti abah tak bagi duit.

Kepada anak-anak Halimah, kalian semua tolong ingat, syurga di bawah tapak kaki ibu. Duit bapa kamu tidak akan membawa kamu ke syurga.

Puan Halimah sekarang sedang berjuang di Mahkamah Syariah bagi menuntut haknya. Namun beliau tidak ada wang untuk mendapatkan khidmat peguam. Beliau kini hidup dalam keadaan tertekan. Sudilah sekiranya ada pihak-pihak pertubuhan wanita atau mana-mana NGO boleh membantunya.

Sumber - Sel-13.com

74 comments:

Anonymous said...

Muka Halimah tu nampak macam PANt.. busuk apa sal? Patutlah di ceraikan

Anonymous said...

.

Merokok merbahayakan kesihatan ... kurangkan merokok .

.

Anonymous said...

NGO wanita, tolonglah reaktif dan responsif secara positif, key...

Anonymous said...

.
Kak Wan mana?

ada sapa nampak?

takkanlah kes cam ni tak leh hendel

jangan malukan kaum Kak Wan oii!

Anonymous said...

kenapa Zionis dominasi AS?

bersatu

kenapa LBGT dapat apa dimahukan?

bersatu

kenapa komunis dapat potong Barat?

bersatu

justeru kepada HAWA, bersatulah...

Anonymous said...

Masalah rumahtangga mengapa nak diheret ke masalah negara pulak biarlah mereka selesaikan sendiri, macam mana nak jadi pemimpin kalau rumah tangga sendiri pun tidak terpimpin. Lagipun perangai pemimpin macam ni tak elok macam HARAM JADAH...

Anonymous said...

Anak2 hasil tarbiyah PEMBANGANG mmg begitulah jadinya...xperlu brtrime kasih kpd tangan yg mmberi...

Akan lahir lebih ramai generasi SI TANGGANG dan SI TONGGENG dari puak PEMBANGANG ini..

Generasi mrk yg lahir akan berpaksikan kpd WANG HENGGET..sgp mngkhianati apa saja wlpon negara demi memuaskn nafsu kehidupan mrk...

GENERASI TAKEBEER ciptaan pembangang alias pakatan HaramJADAH...

Servant of God said...

Anonymous said...

Muka Halimah tu nampak macam PANt.. busuk apa sal? Patutlah di ceraikan

July 31, 2012 4:00 PM

-------------------------

Ya Allah,

Kembalikan kepada secara penuh apa2 saja niat di dalam hati insan di atas ini, sewaktu dia menulis kata2 nista di atas.

Jika baik niatnya, berikanlah dia kebaikan.

Jika buruk niatnya, berikanlah dia keburukan.

Sesungguhnya Engkau yang Maha Adil lagi Maha Kuasa, dan yang Maha Memuliakan lagi Maha Menghinakan.

Amin.

Anonymous said...

Anonymous said...
Muka Halimah tu nampak macam PANt.. busuk apa sal? Patutlah di ceraikan

July 31, 2012 4:00 PM


Ya Allah,

Semoga Doa kami di dalam bulan ramadhan ini diberkati dan insan di atas diberi balasan keras agar menjadi pengajaran kepada kami. Amin ya rabbi alamin

Anonymous said...

mahkamah syariah???? huh...tunggu ler sampai kucing keluar tanduk nak settle kes ni.... PENGALAMAN AKU warga kampung...yg x skolah tinggi, x ada strong cable....x da jawatan tinggi dlm politik & kerajaan...dlm berurusan ngan mahkamah ni...

Anonymous said...

anon 4.00pm,

mulut kau macam p***mak apasal? patut ramai2 sesah kau. masa tu br ko ingat nak mintak ampun kat mak kau.

Anonymous said...

kesian lar...bini tu balik dengan harapan menggunung nak berpuasa dengan keluarga..tiba2 sampai kat umah camtu jadinya..leh bayangkan perasaan dia..perempuan tu pun takder hati perut...mmg org PKR ni semua hati kaudu kot...

Anonymous said...

Anonymous said...

Muka Halimah tu nampak macam PANt.. busuk apa sal? Patutlah di ceraikan

July 31, 2012 4:00 PM

------------------------------------------------

Inilah salah satu 'kejayaan tarbiah' dari PAS terhadap pengikut mereka, bila tidak memihak kepada mereka terus dikecam dengan tuduhan melulu, bila berkaitan dengan mereka, benda haram dan maksiat pun boleh dibela, sebab itulah video pun dituduh besi, 'syabas' tok guru, inilah didikan perosak yang disemaikan oleh ulama su' akhir zaman, perosak masyarakat, serban kat kepala tu kasi letak atas kepala kerbau lagi baiklah.

Jangan marah saya mengutuk tok guru politik PAS, kerana mereka layak dikutuk kerana mereka mengajarkan kesesatan kepada pengikut bangang mereka.

PAS = Anjing Suruhan DAP

PKR = Pecacai Yahudi

DAP = Komunis

Penipu Rakyat adalah Komunis cara baru, pergunakan rakyat untuk kepentingan peribadi, memalukan!

Anonymous said...

Negara Kebajikan Penipu Rakyat, bini pun sanggup dihalau, rakyat yang bukan bini pula akan ditindas semahu-mahunya, Penipu Rakyat komunis, dasar penipu!

Anonymous said...

Pimpinan Penipu Rakyat serta Bomo Siam dan zat suka mengutuk pimpinan kerajan kononnya tak reti jaga bini, tapi lihatlah pimpinan Penipu Rakyat lagi teruk menindas bini, memalukan, apa cerita Bomo Siam dan zat? Boleh ulas, jangan merapu sudahlah ye.

Anonymous said...

Penipu Rakyat sebelum ini sibuk mengutuk Bung Mokthar Radin Ahli Parlimen Kinabatangan kahwin dua, kononnya orang tua gatal, sekarang Penipu Rakyat lagi teruk bukan takat kahwin dua, tapi siksa dan ainaya bini, lagi memalukan. Lihat Bung Mokhtar, kahwin dua pun tak ainaya bini tua, jaga elok-elok saja. Inilah Penipu Rakyat suka tuduh orang macam-macam, tapi diri mereka sangat teruk dan keji, memalukan, macam-macam hal, tapi tak apa, nanti kalau undi PAS dapat masuk sorga, kepala otak tok guru PAS sajalah, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Mana dia Irene Fernandez, apahal tak sibuk pasal isu ini pula? Kerana Penipu Rakyat sekutu ahzab ko, ko buat tak tahu sajalah, ko menuduh bukan-bukan terhadap kerajaan Malaysia kononnya menyiksa tenaga kerja Indon, sedangkan yang menyiksa tenaga keraja Indon adalah puak DAPigs, sekarang ni apahal ko tak pi bela isteri ahli parlimen dari PKR yang menyiksa bini tua dia? Dasar penipu, dasar lidah bercabang, Irene Fernandez dasar lidah bercabang, penipu, kalau sekutu ahzab buat jahat dia buat tak peduli saja, blah la, ko letak sajalah jawatan dari tenaganita tu, ko buat pertubuhan baru kejamnita, baru sesuai dengan ko. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

CIFUT said...

Puak2 Mak Lampir takkan tolong sbb takut akan dipinggirkan oleh pucuk pimpinan.
Muslimat PAS pulak nak tolong ke melayu teraniaya ni? Mereka kan cuma simpati pada cina si Elly kangkang je.
Wanita/puteri UMNO nak tolong tp takut nti dituduh sbg punca kemarahan lelaki tak guna tu. Biasalah... sampai bila2 pun puak2 pembangkang ni akan divert isu kata semua musibat adalah salah UMNO.
Puuiiii PKR!

zat said...

hal bilik tido pun dh jd bahan politik...desperado...!!

Anonymous said...

realiti semasa IALAH, mukminah setahun jagung dijulang tinggi menggunung meskipun banyak yang serong;

kakak yang dah lama makan garam, isteri solehah dan setia sehidup semati, bukan dibela tetapi di keji, semuanya gara-gara parti lebih utama dari kemanusiaan.

PANDANGAN KANAN

Anonymous said...

adalah satu taboo kalau menolong wanita berstatus isteri kerana takut dituduh jaga tepi kain orang?

bilalah taboo ini akan berakhir?

Anonymous said...

hal bilik tido pun dh jd bahan politik...desperado...!!

.......

Ahli politik adalah milik rakyat segala perbuatan mereka luar dan dalam kecil besar akan menjadi perhatian masyarakat. Kalau takut dilanda ombak jangan bina rumah di tepi pantai.

Anonymous said...

5:43,

BETUL TU, MALAH APA YANG DIBUAT DALAM BILIK AIR JUGA JADI MILIK RAKYAT

Anonymous said...

BILA ELIA URA-URA BERCERAI POLITIK...BERDETIS-DETISAN AIRMATA JATUH DARI PIPI DAN LEBIH DARI ITU BERPELUK-PELUKANANLAH MUSLIMAH, SAMPAIKAN HAJAT BERCERAI POLITIK TERKANTOI PERTENGAHAN JALAN.

KEADAAN INI AMAT BERKONTRAS DENGAN CERAI MARITAL. SUDAHLAH TIDAK ADA MUSLIMAH PENITIS AIR MATA BERPELUK-PELUKAN, MALAH JANGAN HAIRAN SAMPAI MARITAL YANG RETAK TERBELAH SERIBUPUN AIR MATA PALSU PUN TERASA RUGI UNTUK DIBAZIRKAN?

ANTIHIPOKRIT

Bomo Siam said...

GAP! Kuat hg overtime bulan posa thn ni...!

Abih kisah dlm kain org pun hg 'bongkar'!

Elok sgt le tuu....!

Jin! Bila Najib nak bercerai...?

Anonymous said...

zat said...
hal bilik tido pun dh jd bahan politik...desperado...!!
----------------------

Kalo kene tang sblh pro kjaan kemain korang tudoh bagai nak rak bumi...tapi bila kene tang belah korang aikk...xbole dijadikn isu...

ptuihhhh...sbb tuh puak korg kaki betina sbb watla apa pon, penganut taksub korg akan ttp berTAKEBEERR...

TAKEBEER TAKEBEER TAKEBEER TAKEBEER TAKEBEER TAKEBEER TAKEBEER TAKEBEER TAKEBEER TAKEBEER TAKEBEER TAKEBEER

Anonymous said...

PUASAKAH ANDA HARI INI???

JAUHI MENGUMPAT MENGEJI...

USAH DIAMALKAN DOSA BESAR..SEBAR FITNAH..

terhapus pahala puasa, terhapus pahala solat, terhapus pahala zakat, terhapus pahala haji...... kerana FITNAH & subahat dengan KEZALIMAN!

omeGAY said...

mana?? mana?? mana bangsat yg nak cakap hal rumahtangga pun nak politikkan??? mana bangsat tu???

wei habis rosmah mansor pakai tudung atau tak pun dipolitikkan apa cite?? apa kaitan tudung rosmah ngan politik malaysia??mulut macam pariah... pundek lu... kena batang hidung sendiri semuanya baik..tang nak kutuk org lain perhhh dia la orgnya....

apa kena ngan mak lampir ni?? nak jadi agen perkahwinan ke??? patutnya mak lampir ngan kak jijik kena lah tolong akak ni... jangan lah parti keadilan ni hanya untuk mendapatkan keadilan untuk anwar ibrahim je.... tak GAY la mcm ni kak jijik......

Anonymous said...

bongkar dalam kain atau luar kain tu belakang kira....

MP tu bongkar jamban tok najib hari tu k je.....

Anonymous said...

tak ada org yg berkenan dgn mak lampir ke? ada berani? kah kah kah

Anonymous said...

huh ..mak lampir ketiak masam...langau ijau jer yg suke kottttt

Anonymous said...

Tak mnta kaunseling pukul 3 pagi dari badrul amin ke

Anonymous said...

GAP bila nak siarkan cerita Bung Mokthar pula. Kan dia pun ceraikan isteri tua lepas kawin ngan Zizie

Anonymous said...

kita pencenkan MP ni lepas pru 13

Anonymous said...

Sepatutnya Zuraidah yang bermadu dengan Faizah Ariffin keh keh keh

Anonymous said...

pergh patut bang dollah blah g kat ijah ipin..mantap dan bergetah..tp kalau tu x yah la sampai halau..belikan rumah baru ke..kn byk duit pasir dlm bank..

Anonymous said...

Ingatlah wahai seluruh Ummah. Doa orang teraniaya tidak ada hijab. Allah pasti akan kabulkan. Amin. Di dalam senario ini isteri telah diabaikan. Suami pernah melafazkan taklik tetapi beliau lupa. Aku pasti DOA ISTERI ITU DI DENGAR ALLAH DAN BALA AKAN MENIMPA KEPADA SANG SUAMI DAN ANAK ANAKNYA.

Anonymous said...

Korang bayangkan muka bini dia masa sokong laki dia dalam bab2 membangkang kerajaan...contoh bersih 3.0, kalimah Allah, isu murtad, anwar & china doll, kes liwat dan banyak lagi.

Diaorang tu dah tahu benda salah, semua sokong. Masalah moral dah nampak depan mata, ada diaorang kisah? Untuk bini tua, ini adalah hikmah.

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2 , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

Anonymous said...

Blogger Bomo Siam said...

GAP! Kuat hg overtime bulan posa thn ni...!

Abih kisah dlm kain org pun hg 'bongkar'!

Elok sgt le tuu....!

Jin! Bila Najib nak bercerai...?

July 31, 2012 5:55 PM

tanda-tanda manusia laknat. ni la dia. kalau hal PM atau pemimpin BN sampai ke anak bini puak-puak laknat ni bincang, kutuk, sembang, hina, keji memacam lagi. kalau kena puak dia. ada je alasan. hal dalam kain la, rumahtangga orang la seribu satu alasan. siap tanya bila nak cerai lagi tu. ko bila lak nak ceraikan bini ko bomo oii

Anonymous said...

WAJAH parti kongkek rakyaat, DIA tak pedulipon bini dan anak sendiri kerana dia telah didakwah olih pemimpin taraf Imam Mahadi aljuburit.

mimang rakyat muskil dinegara ini nama jer wakil rakyaat islam, banyak yang KES MORAL tetap disanjung macam malaikat duduk didewan rakyat (mewakili rakyaat yang rosak moral), syaitan yang ramai didewan rakyaat menyongsangkan fikiran rakyaat saban hari.

Anonymous said...

itulah tandanya pakatan pkr akan menang besarrr pru ni...

aku harap ngo2 wanita bangkit kasi tendang ini pkr...

nak kawin baru.. beli lah rumah baru...
apa jantan ko ni..

Anonymous said...

zat said...

hal bilik tido pun dh jd bahan politik...desperado...!!
July 31, 2012 5:23 PM

-----------------------------------------------------------

Kalau nak tuduh Perdana Menteri ada skandal dengan Altantuya, tak ada bukti apa pun boleh saja dituduh oleh Penipu Rakyat ni, zat ni pun sekali, bukan main kencang tuduh Perdana Menteri, bila kena tang depa, menggelitik pusing sana pusing sini, dasar penipu, dasar lidah bercabang, dasar pengkhianat, dasar komunis! Penipu Rakyat komunis, zat dan Bomo Siam pun komunis! Blah la dasar komunis bangsat!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

GAP! Kuat hg overtime bulan posa thn ni...!

Abih kisah dlm kain org pun hg 'bongkar'!

Elok sgt le tuu....!

Jin! Bila Najib nak bercerai...?

July 31, 2012 5:55 PM

-------------------------------------------------

Anjing DAP merangkap komunis bangsat a.k.a Bomo Siam dah mula menyalak dah, hoi Bomo Siam, hang lagi teruk, sibuk nak meruntuhkan rumah tangga orang, memang jenis komunis macam Bomo Siam ni mana tau apa, depa sibuk dok melingkup sajalah, itulah dasar komunis bangsat macam Bomo Siam ni memang tak guna, pikiaq guna kepala butoh.

Bomo Siam, hangpa dok hina dan kutuk Perdana Menteri dan pimpinan Barisan Nasional tak apa pula, bodo piang punya Bomo Siam, dasa komunis, Bomo Siam komunis bangsat! Pengkhianat!

Anonymous said...

Penipu Rakyat = Bapak Komunis

Zat = Komunis a.k.a Anjing DAP

Bomo Siam = Komunis a.k.a Anjing DAP Tiga Calit Kat Perut

Memang dasar komunis perosak masyarakat, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

aamiinn

Anonymous said...

Kakak ni mesti minta nasihat dari "Kelab Isteri Taat" nih!!!

Anonymous said...

camner plak muka mak ko!!?....cam celeng asu ka?

Anonymous said...

Anonymous said...

Kakak ni mesti minta nasihat dari "Kelab Isteri Taat" nih!!!
July 31, 2012 8:35 PM

------------------------------------------------------------

Apa tindakan tok guru PAS, takkan buat tak tau saja, kata negara kebajikan, tapi bila isteri ahli parlimen parti sekutu mereka ainaya isteri, terus tok guru pas konar baring 360 darjah pusing jadi lagu lain. Inilah Penipu Rakyat memang penipu, dasar komunis!

Anonymous said...

tu pun kira ok per ... dapat madu ori .. yg orang tuuuuu .... dapat madu "balok" ... lagipun dah "SAH" kan ??
no2 lagi "POWER" dari no1(dari luaran la ... yg dalaman tu kene tanya "tuan tanah")
takyah nak kecuh2 ... terima la seadanya ... belajar bebanyak kat Jijah

Anonymous said...

YB yang asyik mengumpat ni akhirnya tuhan bayar cash pada dia. Sebijik macam ketua dia yang kahwin diluar negeri juga. Tak mampu sedia rumah terpaksa halau bini tua.

Anonymous said...

Anonymous said...

tu pun kira ok per ... dapat madu ori .. yg orang tuuuuu .... dapat madu "balok" ... lagipun dah "SAH" kan ??
no2 lagi "POWER" dari no1(dari luaran la ... yg dalaman tu kene tanya "tuan tanah")
takyah nak kecuh2 ... terima la seadanya ... belajar bebanyak kat Jijah
July 31, 2012 8:42 PM

---------------------------------------------

Kalau takat bermadu itu boleh lagi la terima, tapi kalau dah lah bermadu, bini no. 2 pula berlagak bukan main, laki pula jadi sasau lempar habis baju bini kat luar, habis semua barang-barang bini dibuang apa cerita? Itu dah lebih, dah la kebas laki orang, lepas tu bilik tidor pun kebas sekali, siap tukar cadar, siap tukar segala-gala dalam rumah, hak milik bini pertama dibuang ke luar, itu dah melampau, tak malu ke buat kerja macam tu?

Tak salah nak poligami, tak salah nak berbini lebih dari satu, tapi jangan jadi wayar putus sampai bini no. 1 dibuat macam sampah sarap dibuang macam tu saja, itu lebih sangat, memalukan.

Inilah sikap pembohong Penipu Rakyat, negara kebajikan konon, kebajikan apanya kalau bini sendiri pun sanggup diainaya? Kalau bini sendiri sanggup diainya, apatah lagi rakyat lain yang bukan bini diorang, ditindas dengan kejamlah, dasar komunis katakan, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

janda tu meletoppp bebb...

halimah dah atukkk....

laki dah jadi YB....nak wat cam nee...

x seme org bila diduga dgn wang ringgit dan pagkat boleh survive..

nuar tu lagi terok... dulu bdak homo biasa jeeekk..

bila diberi pangkat dan harta.... habis seme nak disondolnya...

Anonymous said...

Ko ceraikan bini ko dulu...
Baru bole tanya orang lain...

Anonymous said...

Larh,mase bung mokhtar,kau nyalak jgak kan?torpedo

Anonymous said...

Ini semua salah umno!salah bn!hahaha..zat ngan bomo,betol x?

Anonymous said...

Patutlah opisnya kat sebelah opis partiban...tukang bunuh sosilawati tu..dah lama suram dan kelam aje.
.
Kedai makan yg kat bawah opis tu pon dah kasi pajak kat org minang..

Anak sedara dia yg mai dr taiping tu pun dah jadi tak tentu arah..
Ingatkn bole laa minta tolong kat pakcik...sekrg...dok melepak ngan mat mat gian kat jln teluk bunut tu lagi ke...???
Kalau cam ni..
Bungkus yb ni tak lama lagi...
Fiza fiza...baikngko bersiap cepat..
Sebelym ngko pon kene bungkus cam kak limah tuuu..

bomo melayu said...

Ahli Parlimen PKR tu,kalau dengar dia ceramah kt Utube masyaallah,semasa dia kutuk Perdana Menteri serta Isteri,Syaitan pun termenung,Iblis pun menangis..lepas tu penyokong dia pun takbeerrr,inikah Imej seorang pemimpin dari Parti Kelentong Rakyat,mcm Beruk terlepas,kalau kat Parlimen bila bersidang je mengalahkan Pasar borong sealayang,cakap dia je betul...kesimpulannya dia ni memang Puki Maklah..

Anonymous said...

YB APA...BUAT ISTERI MACAM NI. COMPARE DENGAN SALLEH YAACOB YB YOU ARE NOWHERE? SALLEH YAACOB MAMPU BERISTERI EMPAT DAN TIDAK MENYIKSA SAORANG PUN.YB NI POCKET NO MONEY...EK.

ANAK2 INGAT WHAT YOU DID TO YOUR MUM ...NEXT TIME YOUR CHILDREN WILL DO THE SAME THING. WHAT GOES AROUND COMES AROUND.

Anonymous said...

Dahsyat betul, orang ini kalau memerintah Malaysia terus lingkup. Bomoh siam, kau ni apa kes, orang bercerita isteri pertama di aniaya tanpa berperikemanusiaan, tiba2 kau keluar tajuk suruh Najib cerai, apa kena mengena Najib dalam hal ini, mangkuk betul bompoh siam ni.

Anonymous said...

Oklah aku akui bini muda yb pkr tu memang mantap,aku pun terliur hehe.Tapi kenapa sampai dizalimi isteri tua yang setia?

Walaupun dah lusuh tapi beliau tetap ada hak dan wajib diberi keadilan.Nabi dulu kahwin bukan semata2 pasal nafsu syahwat,ramai daripada isteri nabi yang dah tua.Jadi nabi berpoligami banyak atas dasar pembelaan.

Disebabkan perangai jantan macam inilah yang memberi nama buruk pada poligami.Kalau nak bercerai pun cerailah cara elok dan beradab bukan cara kurang ajar dan biadap.

Anonymous said...

biasa la geng pkr ..puaka campur fucker = pucker

Anonymous said...

hantu kak limah ..
Ustaz Badrul tak teringin nak bagi motivasi ke ...??
tak payah ler sampai kul 3 pagi ...

Anonymous said...

Yb ni bodoh betui dan jahat. Hang belilah rumah baru kat bini muda yang p kacau rumah bini tua buat apa. Anak2 kak mah ni memang anak derhaka tunggulah balasan allah tak kan terlepas penya. Sabalah kak mah ini dugaan allah. Hidup islam.bn,umno,melayu. dan raja.

Anonymous said...

ini la pemimpin harapan ank muda yg pilih pkr..perangai pemimpin pkr mmg mcm ni..hahaha..

haramjadah said...

besok sakit tak boleh jalan bini ni jugak yg dicari tengoklah

Anonymous said...

Dia ni asalnya org susah..
Ntah camner...terjadi yb...
Wakil rakyat yang tidak memimpin si pengundinya kat kuala langat tu...
Org banting dan kwsn sekitarnya kalau susah pon ..cari yb lame..atau ketua bahagian..datuk mat zen...
Hampeh aje dia ni....

Baru jadi yb...
Pkr lak tu...mana pkr dapat duit bole sara dia ni jadi kaya raye..??
Umah dia tuuu...
Tmn sg mas....
Dulu belakang tesco banting ...
Mahal dan cantek umah umah tu...
Jutaan harganya...
Majoriti kaum bangsat yg dok situ...
Mcmana dan mana dapat duit nak sara dok situ....jgn kata beli....sewa pon tinggi...

Dia bukan ahli koperat ...
Dulu dok kat kg pandan...umah setinggan ..

Oooopsss.... Anuar kaye...

Kalau org umno...kaya sikit..dah jadi bahan kutuk tak pasal pasal..
Padahal org tu keje siang mlm..
Org dah tidor.
Dia dok sibuk urusan keje..
Kalau kaye..berbaloi laaa...
Itu pon ..bertahun ahun baru lah nampak transformasinya..

Iniiii...baru jadi yb 2008ari tu...
Dah mewah dah...
Lupa diri plak tu..
Padahal sementara nak kaye...sibini tu laaa yg dia dok harap..

Anonymous said...

Terbaek

Anonymous said...

Kepada seluruh pengundi kuala langat. Mari sama2 pencenkan MP nie... PRU13

Anonymous said...

Mana suhakam mana suaram, mana dia wakil pas , ambabiga, ini hak asasi manusia maa, sebab apa meka sialan ni sunyi sebab yg buat hal adalah dary erabat mereka, jika parti lain siap meka spin cite, sah lah Parti Kongkek Rakyat akan lupus pru13 ni, confrm, caya aa gua cakap ni

Anonymous said...

sedapnya cerita setelah ditambah pelbagai perasa dan rempah, terasa tk sabar nak buka puasa sebab sedap sangat..

Anonymous said...

sedapnya cerita setelah ditambah pelbagai perasa dan rempah, terasa tk sabar nak buka puasa sebab sedap sangat..

Anonymous said...

mmm...xrespek pun dgn abd sani ni..dr awl menang pun bangse lain yg menang kan..xde bende pun buat kat kuala langat ni sorylah dgr ceramah die asyik mencarut je....

Anonymous said...

saya dok kuala langat malu nk ngaku de yb mcmnie...dahlah puak2 pkr oii xpyah nk bela sgt..allah tu nk tunjuk jap je...dok ngata org die yg lebih lg teruk sbb tu 1jari tunding pd org 4jari tuding pd kite....sekurang2 nya yb umno/bn ade lah jasa bangunkan kuala langat dizaman pemerintahan mereka...cth dr shafie,dan pemimpin2 sblum ni dr abd sani nie?habuk pun xdaa!!!!pegi dah!!!puiiihhh