Tuesday, July 10, 2012

FOBIA KIT SIANG TERHADAP TUN M.



BLOG CHE DET.

1. I wonder why Lim Kit Siang is so afraid of me. His latest fear is about what he calls “Mahathirism”. I don’t know what is Mahathirism but obviously it conjures in the mind of Kit Siang something fearful. So he has declared his intention to fight Mahathirism.
2. Actually Mahathirism died when Dato Seri (Tun) Abdullah took over from me in 2003. He changed UMNO, the BN and the Government so much that they no longer resemble the institutions I used to know. I had to resign from UMNO.
3. Najib is more friendly but he is not that close to me. He has his own team of advisors. His policies are his own. So why fear Mahathirism. It is dead and gone.
4. Yes, I am active in campaigning for UMNO and the BN. That is because it is payback time. I became Prime Minister because UMNO and BN backed me; and backed me strongly. I owe a debt of gratitude to them. And that gratitude can only be manifested through helping UMNO and BN to be accepted by the people and to win.
5. Of course in backing UMNO and the BN coalition I would be helping my son Mukhriz as well. But why shouldn’t I. I am not the Prime Minister now and certainly I am not in the UMNO Supreme Council or the Barisan Nasional Representative Council.
6. When I was Prime Minister I did not allow my children to play a prominent role in UMNO politics. Certainly they were not allowed to become candidates in any election even though in 2003, when I was about to step down, Tun Khalil Yaacob, as Secretary of UMNO tried to persuade me to allow my son to take over the leadership of Kubang Pasu UMNO. Had I allowed it, he would most likely take my place as member of parliament for my old constituency.
7. My son Mukhriz now has to contest in another constituency led by someone else as division leader. He is not even a division head.
8. If Najib chooses him as a candidate I will campaign for him as I would campaign for other UMNO/BN candidates. After all Kit Siang promoted his son Guan Eng all the way to become Chief Minister of Penang when he was the powerful secretary of the DAP.
9. I don’t care whether he destroys Mahathirism or not. It is an exercise in futility as Mahathirism is a figment of his imagination. He should not be afraid of this toothless tiger figuratively speaking

57 comments:

Anonymous said...

Terbaik dari Chedet. Lim Kit Siang memang fobia dan mati akal dengan Tun. Lim Kit Siang memang bangang, nak hentam pun tengok orang la. Tun M bukan lawan anda.

akuantiPAKATAN.

Zaeydee said...

Sayapun tak faham macamana pencetus 13 mei boleh hidup senang lenang kat bumi Malaysia ni...siap nak warning TM lagi...sorrylah kita orang tak halau lu balik china sudah kira baiknya...

Anonymous said...

100%setuju dgn komen Zaeydee.

Anonymous said...

Salam
Aku dah kata sebelum ini.... Bagi KS..... Jasa Tun M adalah penghalang utama kepada segala agenda rasis dap....sebab itu KS dan spesis spesis yang sama waktu dengan nya bermati matian berusaha untuk mencemar nama baik Tun M. Melayu dan Islam kat Malaysia patut bersyukur kerana adanya Tun M,... Too Smart untuk di atasi oleh KS dan konco konconya. Tun M... akan ku kenang sepanjang hayat..... sebagai pejuang tulen....

Anonymous said...

Pi jahaman dengan Lim Kit Siang,DAP, PAS dan PKR. Dulu depa dok mengata Tun dan Kroninya tapi semua cerita tu yang direka oleh Anwar Aljuburi. Sekarang ni hukum karma dah tiba....semua yang dia orang kata pasal Tun dah berbalik kat mereka .Muhasabah dirilah bro sebab agenda china laknatni lebih bahaya dari dari agenda politiknya.

Anonymous said...

de fakto at one time hates Dap so much, but that won't disqualify him from getting highest support from Dap goons.

Anonymous said...

Hopefully Dap is not suffering from amnesia. For your information (ye higheness Lem), this is a democratic state,

Yeah...you can support anyone you like and that include pigs and pigsy...yeaahahh!

Anonymous said...

Cibai Lim anak beranak memang bacul, lebih teruk dari bapok Siam. Jikalau Bapak Siam masih ada maruah, Lim Kit Sialan dan Lim Guan Nenen mana ada maruah. Lihat saja perangai dan gelagat anak beranak yg Lanchow ini. Dimana mereka pergi mesti buat kanchow dan pergaduhan, tidak aman. Hi Apek Lan Chow, kalo loe talah suka dudok Malaysia, loe sama loe punya Skandal, Loe punya anak dan dia punya Skandal dgn cucu loe yg suka nenen, pergi belambus balik Cina Komunis lah, apa loe mau sibuk2 buat kachow. Memang loe anak belanak Lanchow, hati manyiak busok, hasad dengki, iri hati, manyiak jahat punya Lanchow. Loe hidup pun sia2, loe patut ikut TBH peligi itu tingkat 10, itu lebih maruah dari loe hidup sebagai babi hutan. Ada faham apek Lanchow!

Anonymous said...

Salam Ayahanda Tun & GAP,
Sebagai rakyat Malaysia, saya akan pastikan LKS akan terus takut dgn Mahathirism.

Mahathirism lah yang buat rakyat Malaysia bersatu padu di bawahnya selama 23 tahun Ayahanda TDM menjadi PM.

Mahathirism lah yang buat Malaysia maju dan di kenali seluruh dunia.

Mahathirism lah yang buat kita ada menara berkembar PETRONAS.

Mahathirism juga lah yang buat pembangkang macam LKS terkincit dalam seluar.

Kepada LKS, tunggu PRU13.

Anonymous said...

Dap tamak haloba!

Bomo Siam said...

Mahathir actually destroyed UMNO and created a new party(UMNU), in his own image and that parctises his brand of evil cronyism!

Bomo Siam said...

One reason is enough to make us hate this 'bapak melayu'!

He made us buy his National cars at a higher price than the higher specs export models, then if we want to buy imported cars, we have to dish out more than RM40k for the stupid AP alone and APs made some cronies super rich!

Are u sure...Jin?

Bomo Siam said...

Can Mahathir bring our currency back to level of Sing$, what he inherited from Tun Hussein.

Jin....yoursay!

"Boss! Politics shouldn't destroy our economy"

So! Kenapa takut pd...UBAH?

Anonymous said...

Msian must have the guts to leave behind baby boomer politician whose contribution is tied to mayflower 13!

Anonymous said...

what's the point asking TDM not to do this and that, when actual thing Kong Kek Siang should do is asking Mursyidul Am to walk the talk -- come down voluntarily now or else Ur emotion will be dragged down.

Anonymous said...

Semoga Allah melimpahkan rahmatNya keatas Tun sekeluarga

Anonymous said...

KIt Sial n Mahathirisme umpama ANJING yg takotkn bayang2....

Wlpon bayang2 xmampu buat ape2 dia ttp takot krn bayang2 akan mengekori dia ...

Anonymous said...

yang ketakutan sekarang PR... Aku nak UBAH vote aku balik pada BN!

Anonymous said...

people would remember Lim Dynasty not as the peace broker but most likely as the firestone thrower.

Pas will probably remember him not as the spoiler but more as a person who shattered the divinly dream.

Anonymous said...

kit siang tu babi buta & babi tu kit siang pekak.

bomo siam tu anak sedara kit siang haramjadah

tak puas hati,ni dia... khak ptuiii.

Anonymous said...

CAN SOMEBODY BRING BACK THE RM500 AND RM1000 DENOMINATION SUPPOSSEDLY STACK SOMEWHERE BACK TO WHERE IT BELONGS....TUNGGU JADI PM KE? HE..HE...

Anonymous said...

kalau anda mati hidup semula, percayakah anda kalau di katakan Pulau Pinang bebas rasuah?

yakni, lebih maksum dari serambi musyidul tu?

BOB MALAYA said...

wau!!!! seksinya kit siang .dah tukar kerjaya nampak..memang kerjaya terbaru baik untuk anda.takut dengan byangan sendiri.semua pakatan nak tukar kerjaya termasuk anwar songsang nak jd cikgu

Anonymous said...

Seksi apa? Seksa aku tengok muka dia...Geli...!!

Anonymous said...

kalau serambi pas penuh dengan kebobrokan, apakah anda telan bulat-bulat kenyataan 'masuk bakul, angkat diri sendiri' bahawa pulau pinang lebih dekat kepada teokrasi dan bukan 'harakiri'?

Anonymous said...

Kerana Tun M, maka rakyat negara ini tak perlu ikut sebahagian rakyat Indonesia, Siam, Vietnam, Filipina, Kemboja, Myanmar, China dan yg sewaktu dgnnya dtg beramai-ramai ke negara ini untuk tumpang cari rezeki. Ada ug datang ikut undang-undang dan peraturan dan ada yg langgar undang-undang. Ramai juga juga antaranya sedang menghuni Depot-depot Imigresen seluruh negara. Kalau tak kerana pandangan jauh dan kebijaksanaan Tun M dalam semua hal terutamanya mengangani krisis ekonomi sekitar 1997, mungkin Bomo Siam terpaksa ke negara jiran tumpang cari rezeki.

Anonymous said...

One reason is enough to make us hate this 'bapak melayu'!

He made us buy his National cars at a higher price than the higher specs export models, then if we want to buy imported cars, we have to dish out more than RM40k for the stupid AP alone and APs made some cronies super rich!

Are u sure...Jin?

=========

Siapa yang paksa engkau beli kereta hai Bomoh...kalau kereta mahal pakai basikal lah atau beli saja
kereta Siam yang murah...

Anonymous said...

Bomo siam barua lim kit siang. Barua adik lky, dan barua kafir harbi.

Elok la tu..

Anonymous said...

kalau GAP takde.... Bomo Siam tak dapat cari makan....muahahaha!!!!! Kuahkuahkuah...!!!!

Anonymous said...

BILA DAPSTER MENGAKU MAKSUM

tapak berniaga tepi jalan di Pulau Mutiara menjanjikan pulangan memewahkan.

justeru untuk mendapatkan tapak sedemikian bukanlah mudah yakni tinggi persaingannya.

namun apa yang diperhatikan, tapak yang tidak sesuai pun di'lesenkan' kepada muka-muka terntentu...

makanya percayakah anda/i, pelesenan gerai tepi jalan, tidak melibatkan ang paw bertukar tangan bawah meja Dapig?

ATAS PAGAR

Anonymous said...

Bomoh siam is a BASTARD!

Anonymous said...

Kereta nasional.

Kalau duk atas jalanraya tu...betali arus keta proton keta perodua atas jalan.

Kereta nasional disokong oleh segenap lapisan masyarakat.

Temasuklah lahabau yg kata projeck keta nasional membazir..hehehehe..jilat ludah..

Kesian.......

Oi bomoh siam, ko kalau nak keta murah, pegi duk australia ke..US ke...UK ke... Itu kan ke negara berkebajikan yg diagungkan oleh PR. Tgk la tax tinggi melangit baru sesuai dgn bomo siam.

Anonymous said...

MCan Mahathir bring our currency back to level of Sing$, what he inherited from Tun Hussein.

Jin....yoursay!

======

Engkau bodoh lah Bomoh Mahathir bukan lagi PM. Jadi bagaimana dia nak kembalikan nilai wang Malaysia supaya setaraf dgn wang singapura...

Anonymous said...

Ala...bomo siam ni spesis munafik.

Cakap je tak nak, tak suka..bangkang dari dulu sampai sekarang.

Bangkang jambatan pulau pinang dulu kan main..ni nak lagi lak.

Bangkang keta nasional pun kan main. Tapi pakai.

Pendek kata munafik yg tak reti besyukur mcm bomo siam ni....mmg hobi dia la bangkang..bangkang..bangkang..pas tu.. Jilat....

So pathetic.

Yop Kejor said...

Padan muka Kit Siang - tulisan TDM umpama tapak kaki singgah kat muka dia!

Anonymous said...

nak komen senanglah hai bomo... Dah dasar membangkang... Bila dah jadi kerajaan.. Masalah air kuning pun tak boleh nak diselesaikan... Hang ni macam mat sabu... Banyak cakap... Kerja tak tau..

Anonymous said...

Wakakaka....terbaek lah Tun!!
Celepuk keceper kedebab ke muka Lim Kit Sial pengamal kronisme tegar.

Semoga Tun berdua sentiasa dlm rahmatnya. Amin.....ya rabbal a'lamin......

Anonymous said...

bla bla bla.....

Anonymous said...

Lim kit sial ni mmg dari muda lagi bercita cita nak memunyakan tanah ini. Sbb tu dia cukup rajin pegi perpustakaan negara bahgian sejarah dan arkib utk mengkaji jalan bagi merampas atau memunya tanah ini.

Oi Lim Kit Sial dan Lim Guan Uwek, tau la ko dah ada empayar kronisme anak beranak. Selagi tanah ini ada Sultan jangan harap la...

Org Melayu yg benci Sultannya samalah dgn empayar anak beranak ni. Barua..

Anonymous said...

BOMO SIAL

Anonymous said...

Siallah!! Apek Kedi Tua nak Mampos 500 Juta!!

Rabakss Siak!!

Mudah2an dia cepat MAMPOS di anggar LORI BALAK Aminn..

Anonymous said...

BOMO SIAM NI KURANG CERDIK.
IN OTHER WORDS HE IS STUPID, AND MORON TYPE CHARACTER.
HE CANNOT THINK ANALYTICALLY AND INTELLIGENTLY.
HE IS PLAIN STUPID WHO CANNOT SEE REASONS.
LET HIM BE.
STUPID STUPID STUPID.

Anonymous said...

Bomoh SundalSiam Melayu Bangsat!!

Tun M tolong check Comment si Bomoh SundalSiam dan saman si bangsat ni sampai dia nak nak beli suar dalam pon tak mampu.

BomohSundalSiam PARIAH nak komen pasal Tun M.

Siallah Lu!!

Anonymous said...

Bomoh PelacurSiam!!

This Bapak Melayu bannyak berjasa daripada ko Bapak Sundal!!

Anonymous said...

BOMO SIAM MEMANG BOMO BAHLOL.

Anonymous said...

hey..dis bomoh guy is really Lim Kit Siang laaaaaa

he is so afraid of Tun Mahathir (Mahathir Phobia kah3!!!)lorrrrrrr

when he sees Tun...his balls all go inside

typical cina tongsan

anti bohmau said...

GAP,

ini limkitsiangmalang sakit hati dgn Tun sbb dia tak dpt jayakan cita2 bro lee dia dari seberang tambak utk naik jd pm cina pertama...tp betulla kata Tun. apa kitsiangmalang nak takut dgn legacy yg Tun tinggalkan?

anti bohmau said...

bomosiam memang dungu. ringgit malaysia menjunam bukan krn Tun tp krn idola pungkoq hang tu la yg suka imf masuk mai & soros kwn baik camdesus main2 dgn matawang semua negara asean masa tu. tambah plak kawan baik idola hang tu yg nak lacurkan ekonomi negara suatu waktu dulu...pergi bacalabalik sapa yg selamatkan negara dari terjerumus mcm negara2 jiran sampai rakyat memberontak nak tukar kerajaan? sampai hari ni tak aman pun! asyik nak jatuhkan pemimpin negara mrk sendiri...

Anonymous said...

Bomo Siam muka tak malu. Ramai tukang-tukang komen disini tak faham bahasa yang ditulis dan akalnya yang bodoh,bangang seperti longkang busuk. Jikalau kau anak cerdik, kau keluar dari blog ini Bomo Siam bahalul!! Membuangkan masa orang lain sahaja.

Anonymous said...

kadang2 pemikiran orang2 kafir walaupun tidak beriman dari aspek KEMANUSIAAN & TADBIR URUS.. LEBIH BAIK dari MUSLIM yang fasik & munafikin ......


bandingkan bagaimana pengurusan Pihak Berkuasa Air (PBA) Pulau Pinang lebih profesional & berjaya berbanding SYABAS syarikat milik UMNO ......

Anonymous said...

KUALA LUMPUR: Senator Syed Husin Ali (gambar) memberitahu Dewan Negara, kerajaan Pakatan Rakyat Selangor menolak Loji Rawatan Air Sungai Langat 2 (Langat 2) bukan kerana politik tetapi masalah ekonomi.

Beliau berkata, harga air akan bertambah jika kerajaan negeri meneruskan pelaksanaan Loji Langat 2 itu nanti.

Malah jelas beliau, masalah penstrukturan semula air antara Syabas dan Kerajaan Selangor menjadi masalah sulit apabila kementerian dan kerajaan pusat masuk campur.

"Adakah ini diakui oleh kerajaan?" soalnya ketika mengemukakan soalan tambahan hari ini.

Dalam soalan asal, Senator Ahamad Yusop meminta Menteri Tenaga Teknologi Hijau dan Air menyatakan laporan media bahawa jika tiada kata sepakat antara Kerajaan Pusat dan negeri berkaitan isu air, akan berlaku krisis air yang teruk di Lembah Klang menjelang tahun 2014 dan melibatkan jutaan penduduk.

Dalam jawapannya, timbalan menteri berkenaan, Datuk Noriah Kasnon berkata, negeri Johor sudah melangkah kepada penstrukturan semula memperlihatkan kejayaannya dalam mendepani masalah air.

Bagaimanapun, Syed Husin bangun mencelah dan membidas timbalan menteri terbabit bahawa harga air di negeri Johor lebih tinggi berbanding Selangor.

Sebelum ini, Kerajaan Selangor menegaskan projek Loji Langat 2 tidak perlu disegerakan kerana bekalan air untuk Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya mencukupi sehingga 2019.

Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mempersoalkan sikap kerajaan pusat yang mendahulukan projek loji rawatan itu seolah-olah ia amat penting dalam menyelesaikan masalah perkhidmatan air di Selangor.

mohd. natar said...

... Thank you GAP for posting Tun Dr. Mahathir's comments.

Indeed, Lim Kit Siang does not only feel scared of Tun Dr. Mahathir alone, I think he also scared of his own shadows.

He is fully aware that his shadows would follow him to wherever he goes. To some people who feels guilty to what he has done such a feeling will always be there.

Though Tun Dr. Mahathir claimed that he is now a toothless tiger, the tiger's strength and agility are still badly needed by us.

May Allah bless Dr. Mahathir and his family in good health and prosperity. Amin...

mohd. natar said...

... Thank you GAP for posting Tun Dr. Mahathir's comments.

Indeed, Lim Kit Siang does not only feel scared of Tun Dr. Mahathir alone, I think he also scared of his own shadows.

He is fully aware that his shadows would follow him to wherever he goes. To some people who feels guilty to what he has done such a feeling will always be there.

Though Tun Dr. Mahathir claimed that he is now a toothless tiger, the tiger's strength and agility are still badly needed by us.

May Allah bless Dr. Mahathir and his family in good health and prosperity. Amin...

mohd. natar said...

... Thank you GAP for posting Tun Dr. Mahathir's comments.

Indeed, Lim Kit Siang does not only feel scared of Tun Dr. Mahathir alone, I think he is also scared of his own shadows.

He is fully aware that his shadows would follow him to wherever he goes. To some people who feels guilty to what he has done such a feeling will always be there.

Though Tun Dr. Mahathir claimed that he is now a toothless tiger, the tiger's strength and agility are still badly needed by us.

May Allah bless Dr. Mahathir and his family in good health and prosperity. Amin...

Anonymous said...

Dan bukan macam ada satu parti politik tu. Bapak bini anak semua top post. hahaha paham paham je lah Parti Konekkan Rakyat

NIKNAJIS mati simpan muzium said...

kalau lah tun mahathir sautu hari kata dia nak join DAP.. apa kata kit siang and karpa? akan mereka terima? walaupun tu buka satu idea yg baik tapi boleh di guna pakai..Mungkin dgn tun dlm puak apa pula plan dorang? apa mcm?

Scott Quintero said...

bla bla bla.....