Wednesday, July 25, 2012

KUBAH MASJID JATUH DI KELANTAN.


Kubah Masjid Jatuh Di Negeri Serambi Mekah, Apa Tandanya?

Biasanya apabila sesuatu binaan atau bangunan tiba-tiba runtuh di negeri yang diperintah oleh BN, para penyokong pembangkang khususnya dari PAS akan segera 'memfatwakan' kejadian tersebut sebagai bala ataupun tanda kemarahan Allah s.w.t terhadap pemimpin BN.

Namun bilamana sebuah masjid di Kelantan tiba-tiba jatuh kubahnya dek kerana hentaman angin ribut, apa pula petandanya yang mahu ditunjukkan oleh Allah s.w.t terhadap Nik Aziz Nik Mat yang sudah 22 tahun bergayut pada kerusi empuk MB Kelantan?

Takkanlah pula disebabkan kubah masjid yang jatuh itu kebetulan berlaku di Kelantan, maka secara automatik penyokong PAS sekadar memandang ringan peristiwa tersebut dan menganggapnya sebagai takdir semata-mata?

Sedangkan sewaktu sebuah masjid di Port Dickson pada pertengahan tahun lepas pernah mengalami peristiwa sama telah sengaja dipropagandakan sebagai oleh PAS dan PKR kononnya itulah petanda kemurkaan Allah s.w.t terhadap DS Najib.

Manakala keruntuhan bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin di Gong Badak, Terengganu pula pernah dipropagandakan oleh penyokong PAS sebagai petanda murka Allah s.w.t terhadap MB Terengganu selain dikaitkan sebagai berleluasanya rasuah dalam meluluskan sesuatu projek.

Kenapa tidak kali ini, peristiwa kubah berpusing-pusing sebelum jatuh di perkarangan Masjid Mukim Padang Pauh, Pasir Mas itu dikaitkan dengan petanda kemurkaan Allah s.w.t terhadap sikap Nik Aziz dan pemimpin PAS yang gemar memutar belitkan ayat Al-Quran dan Hadith untuk kepentingan politik parti.

Barangkali juga, kubah uzur yang jatuh itu membawa maksud, disebabkan Nik Aziz gagal menjalankan tanggungjawab menaiktaraf kualiti hidup rakyatnya, maka akibatnya pada PRU 13 nanti dirinya akan jatuh terhumban dari puncak kuasa.

Hakikatnya, bala atau petanda, ujian atau sebaliknya hanya Allah s.w.t sahaja yang mengetahui kebenarannya. Kita boleh membuat pelbagai tafsiran, betul atau tidak bukan kita yang mampu tentukan.

Tatkala tokong berhala besar di sekitar Tumpat, Kelantan boleh menerima puluhan ribu ringgit duit sumbangan saban tahun dari kerajaan negeri dan pemimpin PAS Kelantan, peliknya sumbangan yang sama untuk Rumah Allah s.w.t bagi tujuan selenggara dan baik pulih gagal pula dilaksanakan.

Yang pastinya, masjid yang telah dibina pada 1977 itu hanyalah secebis bukti betapa gagalnya Nik Aziz dan PAS dalam menjaga rumah Allah s.w.t.

62 comments:

Anakbukitgantang said...

petunjuk yg diberikan Allah banyak cuma manusia gagal untuk menelah

biasakan membaca hsb bahar selepas asar dan insyaAllah jika istiqamah (berterusan) akan diberikan kelebihan membaca petunjuk alam

hairan juga kalau Kelantan negeri yg banyak alim ulama dan mengamalkan hsb bahar boleh ada bencana

penjelasan utama ialah alim ulama yg ada dalam jumlah yg sedikit TAK MAMPU LAGI menampung banyak kegiatan merosakkan AKIDAH oleh puak mutasyabihat mujassimah Wahhabi yang dah berkuasa 20 tahun di Kelantan

Anonymous said...

Tanda kekuasaan Allah S.W.T

Anonymous said...

Kalaulah kubah masjid yng jatuh tu terletak di negeri Johor tak dapat dibayngkan perkataan yng keluar dari mulut longkang lebai2 paspispus.

Sudah tentunya pelbagai rekayasa termasuklah mengambil hadis dan nas untk mejustifikasikan
tuduhan mereka!

Anonymous said...

ala GAP,nati puak PR ckp masjid tu krajaan BN yg bina..kn krajaan klantan xpnah bina masjid..

Anonymous said...

MENJELANG TENGAH MALAM

keluarlah dari mentaliti membaca petanda apabila sesuatu itu telah berlaku

sebaliknya tingkatkan keupayaan untuk membaca petanda sebelum sesuatu itu berlaku

Anonymous said...

ORANG2 PAS TERKEDU, MULUT TERKUNCI, TENGAH NAK CARI ALASAN NAK JAWAB MUSIBAH YG BARU MENIMPA. TUNGGULAH FATWA BARU AKAN KELUAR.

Anonymous said...

GAP bab nak wat masjid dan surau kerja umno la...kami PAS hanya bertanggungjawab kiranya patung buddha atau tokong cina rosak je!!!

takeBEER!!!

Anonymous said...

Semua ini salah UMNO lol.......

Bomo Siam said...

Setiap kejadian yg berlaku, adalah 'ujian' dari AllahSWT. Ianya ditujukan bukan saja pd PAS atau UMNU, malah pd seluruh umat Islam di Msia ini.

Dpd kita bertelagah pihak mana yg 'dimurkai', ada lebih baik kita sedekah sorang RM1 utk tegakkan semula kubah tersebut!

Betui tak Jin?

Anonymous said...

Derma RM1 untuk mengisi tembolok pemimpin hamPAS yang tua tak sedar diri. Dapat duit derma pun hanya untuk derma dirikan patung-patung berhala sekitar Kelantan tu.... itu le keje puak pembangang macam BOMOH SIAL...!!!!

Anonymous said...

Aik, peruntukan dari MAIK takde ke??? Itu la, lombong emas pun serah pada pelombong haram, mane le ade duit sangat. Mengabis duit buat Husam Musang yang gila Dinar emas tu je.

Anonymous said...

Waktu raya nanti rakyat-rakyat Kelate akan tolong derma untuk dirikan semula kubah masjid zaman tok guru masih mentah lagi tu. derma yang lebih nanti pakat-pakat masuk poket pemimpin hamPAS la. Setel...

Bomo Siam said...

Klu kita pakat2 sedekah, dapat pahala. Tapi klu asyik dok mengata....

Dapat apa?

Anonymous said...

bomo......ini simple je....

tandanya, org pas cakap banyak......

tapi kerja takde.....tak jalan.....

atau.....memang tak bole buat keje....ko rasa yang mana......

pada aku confirm....dua2....

-anti jubur-

Anonymous said...

Rasuah seks pun sedekah jugak. Meh la kita pakat-pakat sedekah eh.... tak gitu musang ungka??? Hehe...

Anonymous said...

bala,bala.kalau Nik Aziz tak sedar juga,tengoklah dia akan menjadi hina di usia lanjutnya sebelum menerima ajalnya!?

Anonymous said...

Anonymous said...
Rasuah seks pun sedekah jugak. Meh la kita pakat-pakat sedekah eh.... tak gitu musang ungka??? Hehe...

July 25, 2012 11:54 PM

---------------------------------

Eh, kalau ikut BOMOH SIAL tu, sedekah camtu boleh dapat pahala tau. Pork Nick halalkan....

Anonymous said...

budaya selenggara dalam kalangan mukmin perlu ditingkatkan.

bumankah ini jawapan kepada musibah ini

Anonymous said...

Anonymous said...
budaya selenggara dalam kalangan mukmin perlu ditingkatkan.

bumankah ini jawapan kepada musibah ini

July 25, 2012 11:58 PM

-----------------------------------

Tok guru tak terapkan budaya camtu, ape yang ade diorang pakai je sampai lingkup. Dah lingkup kita salahkan UMNU...... Takebeer...!!!

Bomo Siam said...

Rasuah seks pun sedekah jua...?

Astaqfirullahalazim...!

Anonymous said...

tang ni aku sokong hang bomo...betoi la niat dia tu.... ikhlas la tanya..sapa yg nak baiki?? kalau betul telus depa nak wat..rasanya bukan kubah je..masjid tu pun akan berubah wajah InsyaAllah...

jangan jadi mcm kes projek lebuhraya... memanglah derma tak cukup..tapi kemana perginya derma yg dah dibuat???tang tu yg cheq angin!!!

Anonymous said...

"eleh, bangunan itu buka kami yang buat 35 tahun dahulu, kami hanya gunakannya saja"

sikap sebegitu kalau terus diamalkan jangan hairan kalau lebih banyak insiden serupa akan kembali kerana sifat bangunan adalah dimamah usia.

Anonymous said...

“Mohamad Imran telah menganjur dan menggalakkan saya berbuat maksiat dengan membekalkan seorang wanita China,” ujar Fairul Azrim Ismail.“Kita tak minta, tak cari, Mohamad Imran yang hantar. Serupa juga kalau orang bagi sedekah, awak tak terima ke sedekah itu?’’ ujar Fairul Azrim Ismail

--------------------------------

Pergh, puak setan mane la yang kata rasuah seks tu macam sedekah eh???

Tipsnya..... puak parti mata dajjal.... geng BOMOH SIAL la tu...

Kah kah kah kah... takkan dia nak ngaku pulak.

Bomo Siam said...

Apa kena mengena kubah mesjid ni jatuh dgn TGNA or Najib?

Sangkut tang mana, Jin...???

Anonymous said...

Kubah masjid jatuh sebab pork nick tak pernah sembahyang kat situ, asyik-asyik solat bawah pokok. Tu sebab masjid langsung tak di selenggara, pemerintah negeri langsung tak ambik peduli. Bala dari Allah.....

Anonymous said...

Mesti orang korporat parti hijau tak pernah derma kat masjid tu. Tu sebab sampai kubah pun terjatuh, cuba tengok kalau ahli korporat tu menderma macam kat kampung BOMOH SIAL, tentu saje masalah ni langsung tak timbul. Eh, tempat BOMOH SiAL tu bukan MAIP yang jaga ke??? Hehe...

Bomo Siam said...

Utk Raya kali ni.......

Najib bagi bonus, 1/2 bulan je!

Tan Sri Syed Mokhtar bagi, antara 1.5 - 3 bulan gaji + satu tupperware kurma gred A setiap staff!

Tiba2 kubah mesjid jatuh!

Apa kaitannya, Jin...???

Anonymous said...

nanti kita tengok statement dari bomoh siye, mula-mula kata tak ade kaitan dengan najib sebab idea nak perli tak sampai-sampai lagi. Tunggu lagi 4-5 komen, mula la masuk gear kaitkan najib dengan kubah tu. silap-silap nama rosmah pun bomoh siye tu cuba kaitkan. Modus operandi bomoh siye tu dah tau la...

Anonymous said...

Hehe... gear satu dah bomoh siye masuk tu... jeng jeng jeng...

Anonymous said...

KUALA LUMPUR, 25 Julai — Barisan Nasional (BN) boleh merampas semula negeri Selangor dan Kedah dari kerajaan Pakatan Rakyat (PR), menurut kajian dari Prof Madya Dr Mohd Fuad Mat Jali dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), hari ini.

Kajian dari 10,000 orang yang ditemubual menunjukkan bahawa 65.3 peratus dari rakyat Selangor berpendapat bahawa pemimpin-pemimpin PR tidak bersefahaman dalam menangani isu, sementara 66.4 peratus berkata masalah sosial meningkat sejak Pakatan Rakyat mengambil alih.

Lima puluh lima peratus lagi merasakan PR tidak dapat menyelesaikan masalah seperti murtad dan masalah berkaitan dengan agama.

Kajian menunjukkan di kawasan seperti Dewan Undangan Negeri (Dun) Ijok, Dengkil dan Meru mengatakan bahawa 45.4 peratus akan menyokong BN dalam pilihan raya, 37.3 peratus akan menyokong PR sementara 17.3 lagi tidak pasti.

Sementara itu di Kedah, 51 peratus dari rakyat yang ditemubual mengatakan Menteri Besar (MB) merupakan seorang yang baik, namun, 63 peratus mengatakan bahawa tidak ada kesefahaman antara kepemimpin PAS dalam memerintah Kedah.

Enam puluh lapan peratus lagi mengatakan kerajaan Kedah tidak efisyen, dan 80 peratus mengatakan tentang kerajaan negeri Kedah pimpinan PAS tidak mengambil berat tentang isu persekitaran terutamanya pembalakan.

Lima puluh lapan peratus mengatakan bahawa penyelenggaraan infrastruktur yang tidak cekap, sementara 72.8 peratus lagi mengatakan bahawa kerajaan tidak prihatin tentang isu rakyat.

Enam puluh sembilan peratus mengatakan bahawa BN akan menang pilihan raya dengan 37.5 peratus mengatakan bahawa BN akan menang 2/3 majoriti, manakala 32.1 lagi berkata BN menang majoriti mudah.

Dari segi Dun pula, 54.1 peratus akan dimenangi oleh BN, 14.4 peratus akan dimenangi oleh PAS, manakala 3 peratus lagi akan mengundi PKR.

Dari segi undi Parlimen pula, 57 peratus mengatakan BN akan menang, 20.6 peratus memilih PR sementara itu 22.4 peratus tidak pasti.

Antara sebab-sebab kenapa rakyat memilih BN kerana interaksi antara Perdana Menteri (PM), Datuk Seri Najib Tun Razak melalui media sosial seperti Twitter dan Facebook, serta dasar-dasar mesra rakyat seperti Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M), Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) dan sebagainya. - MI

Bomo Siam said...

Alhamdulillah, mesjid kat tempat aku ni, baru saja dpt pagaq baru! Abis jugak RM150k....sponsor by muslim koporat!

Surau residen aku plak, baru cat hijau! Fully aircond! WIFI & library!
Olso sponsor by koporat brothers!

Apasai nak mintak kat MAIP???

Bomo Siam said...

Berbaliklah pd AlQuran & Hadis....!

Jgn berburuk sangka sesama umat!

Berdosa...!!!

Betui tak, Jin???

Miniclubman said...

..the Witchdoctor sounds politically correct but can't get his massage across because of old wounds and the nasty bits that came from his previous comments .

Good luck and keep trying!

Bomo Siam said...

Perkara buruk ini telah menjadi darah daging umat Islam sekarang ini terutama melayu Islam yang sentiasa iri hati dan bersangka buruk terhadap saudara Islamnya.

Dengan menuduh orang melakukan perbuatan mungkar tanpa mempunyai bukti yang kukuh. Malah orang yang bersangka buruk itulah yang diagungkan sebagai orang yang hebat dan bijak.

Inilah petanda akhir zaman kerana umat Islam tidak lagi berbangga dengan kerja2 amalnya dan mereka merasa besar dan gah dengan dosa yang dilakukan oleh mereka. Jika perkara ini tidak ditegah, maka ia juga akan merugikan semua pihak dan mengundang bala Allah yang datang tidak mengira darjat, iman dan bangsa. Wallahualam!

Anonymous said...

Best la surau kg kau bomo, surau kg aku cuma ada karaoke dgn tv LCD 40" je..ntah sapa derma imam tak nak bagi tau...koporat ke keparat ke ntaaahh

Bomo Siam said...

12:41,

Untung oooo...dpt karaoke kat surau!

Klu dulu 30 malam Ramadhan pun jenuh pulun, baru abis!

Dgn karaoke, budak2 tu balun 3 mlm je! Langsai 30 juzuk!!!

Bomo Siam said...

“Dan orang2 yg mengganggu serta menyakiti orang2 lelaki yg beriman dan orang2 perempuan yg beriman dgn perkataan atau perbuatan yg tidak tepat dgn sesuatu kesalahan yg dilakukannya, maka sesungguhnya mereka telah memikul kesalahan menuduh secara dusta, dan berbuat dosa yg amat nyata.” (Al-Ahzab : 58)

Tukang Komen said...

Kerajaan Pas Kelantan sila ambil peluang ini untuk kutip duit rakyat bena kubah baru. Janganlah bebankan kerajaan negeri. Duit kerajaan nak bantu berhala budha.

Anonymous said...

Sejak bila pulak bomo sia.. ni pandai berbaik sangka yaaa.......kena pada negeri hampas dia berbaik sangka laa....klu kena pada negeri BN yg perentah dah tentu berbakul yg dia buat fitnah...

Pas Sesat said...

Ajaran Islam betul & telah memajukan manusia..

tetapi bukanlah ajaran Islam versi Pas & Nik Ajis yg mengutuk & menyumpah..ni ajaran terpesong yg mundur

Ajaran di zaman Uthmaniah & Andalusia..pastinya versi yg berbeza dgn nik ajis..

Setidak2nya ajaran tabligh yg tak pun beria2 mengaku ulama telah mendekati & memujuk budak2 punk di felda Insaf..saya pernah ikuti reviwe ziarah felda2.

Anonymous said...

"MUSIBAH YANG TERJADI KEPADA BN DIANGGAP -BALA- MUSIBAH YANG TERJADI KEPADA PR DIANGGAP-DUGAAN-"

Anonymous said...

Takkan tak kenal lagi perangai bomoh sial tu... berbaik sangka konon... sepatah haram yang keluar dari mulut dia langsung aku tak percaya pun. Cong je lebih... habuk pun tarak... dari nama anak sepuluh tukar ke musangka sampai la ke nama bomoh sial ni... hakk ptuiihh..

Anonymous said...

bukanke selama ini bomo siye yg slalu berburuk sangka dan mengata2, inilah nmanya hipokrit...mmg ramai maanusia mcmni...x heran...bila org lain semua x btul...kna diri sndiri lain plk jadinya..mmg lidah x bertulang...ujung jari x bermata..tapi..bila prasaan melangkaui pemikiran..bomo siye la jadinya..bila pandai terlampau pandai tapi x bolih diikut dan x cerdik dan kurang cerdik tapi x bolih diajar.. itulah orgnya.

Anonymous said...

Puak PAS Ejen Perpecahan Umat!

Unknown said...

PAS kata mereka sedang nak bagi kefahaman islam pada DAP lebih2 lagi tntg isu hudud.. Tapi kenapa x istiqamah bgi fahaman Islam pada UMNO? Bile 20 tahun dulu cerita nak laksanakan hudud, karpal singh melenting, mereka boleh sabar sebab nak fahamkan islam pada karpal singh.. 20 tahun nak didik DAP, x berjaya jgak.. Kenapa xusaha utk fahamkan Islam dan hudud pada Umno kalau betul nak memperjuangkan negara islam? Bila orang kafir melenting pasal hudud, mereka kata 'takpe, kita didik dulu DAP ni'.. 20 tahun tu.. Tapi bila orang islam melenting tntg hudud, terus je kata 'Kita singkirkan Umno, mereka ni musuh Islam kerana menentang hudud'.. Apa semua ni? Fahamkan orang Islam tntg Islam yg sebenar lagi penting ke, atau fahamkan orang kafir tntg Islam yg belum tentu mereka boleh terima apatah lagi akidah pun x sama? Apa matlamat perjuangan PAS sebenarnya? kuasa atau agama?

Anonymous said...

huuhhh....

nak guna duit tabung????
duit tabung memali pun boleh sakai...

Anonymous said...

satu yang pasti ada mesjid di kelantan bilik airnya, tempat wuduknya sangat kotor.

yogibear's season said...

Unknown 644,

Tarbiah UMNO...?

..." Cis! I know who you are!"...

Satu ungkapan buruk sangka ke apa tu?

Jalan keluar ialah rakyat yg cintakan perpaduan islam yg harus mentarbiahkan PAS datang PRU 13 nanti!

Anonymous said...

Kubah Masjid jatuh ? angkara syaitan peliharaan Nik Ajis agaknya.

Anonymous said...

Nasib baik Kubah jatuh dinegeri pakatan rakyat..kalau jatuh dinegeri BN pas akan kata bala dari Allah

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Klu kita pakat2 sedekah, dapat pahala. Tapi klu asyik dok mengata....

Dapat apa?

July 25, 2012 11:52 PM
---------------------------
SKRG ADA ALASAN UTK MENADAH DAN MEMENOHKN LAGI TIN MELO......Tapi wet nya xpernah pon ada audit..kemanakah hala tuju duit TIN MELO selama ini ye??????

Anonymous said...

Masjid di Acheh kena tsunami pun tak runtuh. Menara masjid di Turki pun tak runtuh bila kena gempa bumi sedangkan binaan di sekeliling masjid tersebut hancur.

Kelantan Serambi Mekah, takde gempa, tsunami, taufan dan puting beliung pun kubah masjid boleh runtuh. Kalau tak dapat nak bina masjid banyak2 pun tak apa lah tapi sediakan lah bajet untuk maintenance.

akuantiPAKATAN.

gibril maut said...

Kubah tercabut!! tanda nya;- Nicky Najis Nak Masok Neraka..Murtadkan org2 kelantan..

gibril maut said...

Kubah tercabut!! tanda nya;- Nicky Najis Nak Masok Neraka..Murtadkan org2 kelantan..

Anonymous said...

parti agama pas tak hancus psl ada iblis jaga...nik ajis dan keluarga nya saja yang mendapat malang...mcm anak dia mati k,anak saudara k,cucu dia atau saudara mara dia yang mati...kerana syaitan dia tak posa.. makan pagi tadi....

Anonymous said...

Kes ni mesti dari zaman umno dulu, kontrakktor pelesap duit, kubah pakat buboh atas gelegar je. Lepas tu org pas ambil, asyik digegar dek ceramah umpat menumpat, tak tahan juga kawan.. Kena putar le, last2 tergolek kat tanah..

Anonymous said...

Cam tu la bro..dh barang free mesjid x yah wat org lain yg wat pas tu pandaii lak kata org tu kapior..dah tu x mau jaga lak hiss..hisss

Anonymous said...

tanda2 pas akan lingkop & jatuh tersungkur ke tanah!!!!!!!!

Anonymous said...

alamat telor dan terung bomo sial dan nik.ajis dan penjilat tegar situa kutuk tu akan tercabut.

Anonymous said...

itu tanda nya kerajaan yg tak buat apa apa di kelantan untuk membantu rakyat bukan senang nak jadi kerajaan sudah sampai masa nya kerajaan pas kelantan diganti itu ada lah amaran allah pertama kereta jatuh dalam pasar raya kedua kubah masjid jatuh jangan sampai ketiga kalau rakyat kelantan tak sedar lagi tak tahu lah.

Anonymous said...

PAS adalah kafir yang sesat dan menyesatkan.

mohd. natar said...

... Itulah sikap saudara Nik Aziz. Tak kan tak tahu. Jadi kenapa patut kita sokong dia lagi? ...