Tuesday, July 3, 2012

MASTURBASI POLITIK GAYA PAS.



Buat kali kedua dalam jangka waktu setahun PAS menyatakan keinginannya untuk bertanding di lebih 80 kerusi parlimen untuk PRU 13, peningkatan 25% berbanding pilihanraya sebelumnya.

Pertengahan tahun lalu, PAS pernah menyuarakan hasrat yang sama namun beberapa bulan kemudiannya terpaksa akur dengan tekanan Anwar Ibrahim dan PKR yang mahu PAS kekal bertanding di 66 kerusi seperti dalam PRU 2008.

Menurut Presiden PAS, Hadi Awang, "Pas berhasrat menjadi tulang belakang kepada pemerintahan negara jika pakatan pembangkang menguasai kerajaan Pusat dalam pilihan raya umum akan datang".

Tinggi angan-angan PAS nak menjadi tulang belakang, walhal situasi sejak dulu hingga sekarang, PAS nak tonjolkan kejantanannya dalam apa saja mesyuarat pemimpin pembangkang pun tak mampu dilakukan.

Waima prinsip juang sendiri untuk mendirikan Negara Islam ala PAS dan hukum Hudud pun PAS terpaksa digadaikan demi mengikut kehendak DAP dan PKR, agaknya di mana pula logik untuk PAS menjadi tulang belakang pakatan?

Sebetulnya dalam mesyuarat pimpinan PAS beberapa minggu lalu, satu unjuran telah dibentangkan membayangkan PAS hanya berpeluang menang di 20 buah kerusi parlimen sahaja berikutan penolakan besar-besaran oleh pengundi Melayu Islam.

Satu cara untuk mengurangkan impak penolakan tersebut ialah dengan menunjukkan 'kejantanan' dalam pembahagian kerusi dengan PKR khususnya.

PAS berpendapat dengan merampas beberapa kerusi yang sebelum ini ditandingi oleh rakan sebatalnya PKR, para pengundi Melayu Islam akan melihat PAS 'masih jantan' dan bukannya keldai jantan yang asyik ditunggang oleh Anwar dan pembangkang.

Himpunan Hijau yang PAS laksanakan di merata negeri di seluruh negara sekarang inipun matlamat utamanya untuk tunjukkan dirinya ada kekuatan bagi memberi isyarat pada Anwar, PKR dan DAP konon PAS bukannya seekor keldai sebarangan.

Walau hakikatnya sebahagian besar peserta himpunan yang datang diimport khas dengan bas dan kereta serta mendapat upah pengangkutan, tapi PAS berpendapat itu satu-satunya cara bagi memenangi pertarungan merebut kerusi dengan rakan sepakatan.

Namun, melihat pada mentaliti pimpinan PAS yang masih erat dengan pemikiran pak kaduk, keputusan akhir kelak akan balik semula sama seperti pembahagian kerusi tahun 2008. 

PAS akan terus tunduk pada PKR dan Dap serta kekal menjadi keldai tunggangan pembangkang kecualilah kalau Anwar Ibrahim merasakan dirinya sudah di penghujung senja.

49 comments:

Anonymous said...

.

Merokok merbahayakan kesihatan ... jadi kurangkan merokok .

.

Anonymous said...

nak jadi tulang belakang???jadi tulang bg anjing jilat boleh la PAS PIS PUS ni...........

Anonymous said...

pas ni cakap berdegar2 tapi bila kena ketuk sekali terus terdiam.. saje je nak tunjuk ego kpd rakyat tapi sebenarnya pas parti pak turut penakut & parti angguk2 je! silap2 haribulan kerusi yg diperuntukkan pun kurang drp dahulu.. ha ha!! bodoh! tak sedar diri!

Anonymous said...

parti yg haru biru dan tak ada suara!

Anonymous said...

bukan tulang belakang tetapi tulang tongkeng

Anonymous said...

PAS cume bole jadi kain pengesat kaki PKR n DAP saje....kalo ttp nak di panggil tulang belakang pakatan, takat jadi tulang ikan sardin dlm tin jer...yg sodap di makan...]


kah kah kahak kahak haktuii

Bomo Siam said...

Kerja tunggang menunggang nie yg rakyat tahu ialah budaya traditional UMNU, sejak lepas merdeka laie!

Sapa yg kena tunggang?

Ce tanya MCA, Gerakan, MIC & other east Msia component.

Pd non-malay, tunjukkan kuasa anda pd UMNU!!!

Bomo Siam said...

Utk GE13 kali ini, UMNU sedar bahawa PAS yg paling dominan & konsistant dlm pakatan.

Kebangkitan Melayu Johor, Melaka, NS & Pahang menyokong PAS amat merunsingkan UMNU.

Lantas tak heran kenapa sabanhari 24jam, UMNU cuba longgarkan PAS!

Anonymous said...

tulang belakang HARUS JANGAN SEPERTI TULANG belakang sotong iaitu terdiri dari tulang rawan...Auwww wa awah!!

Bomo Siam said...

Kenyataan PAS yg ingin tanding di lebih 80 kerusi secara terang lagi bersuluh mematahkan omong kosong UMNU yg PAS hanyalah kuda!

Malah TG Hj Hadi ada menyebut, belum tentu Anwar yg akan jadik PM jika PR menang. Segala-galanya, bergantung pd seat majoriti.

UMNU cuba katok gendang kununnya PAS kena tunduk pd Anwar or KapakSing....porrraaaaahhhh!

Lagipun majoriti rakyat dah mengetahui bahawa Anwar & KapakSing itu lebih bersih dari Najib & bininya!!!

Bomo Siam said...

Masturbasi politik gaya UMNU lagi bersemangat....

Guna duit! Beli Undi!

Mentang2 la UMNU ada 2 mesin ATM yg bole dilacurkan(Petronas & EPF), depa senang2 taboq duit rasuah politik!

Anonymous said...

anugerah tuhan lebih bersih dari parti agama

Pok Jib jauh lebih bersih dari anugerah tuhan

dalam kata lain, Pok Jib lebih bersih dari Pok Nik

Bomo Siam said...

Malaysia waktu ini sedang didahului olih Myanmar 2 - 0!

Ini suma kerana DOSA UMNU!!!

K'ntan tetap dipersada! Berkat doa TGNA!

Siapa yg tercorot? Tak lain tak bukan, tanah jajahan UMNU...KL!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Bomo Siam said...

9:04,
Pok Jib jauh lebih bersih dari anugerah tuhan?

Astaqfirullah'alazim......!

Bomo Siam said...

Ingat! Isu gadai matlamat perjuangan pembentukan negara Islam ini semata-mata mainan murahan UMNU!

PAS TAK PERNAH GADAI MATLAMATNYA!

Namun utk tuju pd matlamat, strategi & usaha perlu diselaraskan.

Bomo Siam said...

'Sebetulnya dalam mesyuarat pimpinan PAS beberapa minggu lalu, satu unjuran telah dibentangkan membayangkan PAS hanya berpeluang menang di 20 buah kerusi parlimen sahaja berikutan penolakan besar-besaran oleh pengundi Melayu Islam.'

Petikan diatas contoh FITNAH dari UMNU!

Anonymous said...

kesian pas

HASRAT MENGGANTIKAN UMNO KAN MAIN

AKHIRNYA 20 JE..SETAKAT GANTI MIC OR PPP JELAHHH

---------------------

ANWAR PUN BAGILAH CAN..
ABIM DENGAN PAS KAN ADIK BERADIK

LOGIK NYA BIAR LAH PARTI MELAYU ISLAM JADI BASE PAKATAN..BUKAN PARTI ROJAK ..

DAP SKET...
HINDRAF SKET...
KOMUNIS SKET...
LKY CHIMPENG SKET...

OPSS GEREJA SKET...

PARTI ROJAK...

Bomo Siam said...

Walau hakikatnya sebahagian besar peserta himpunan hijau yang datang diimport khas dengan bas dan kereta serta mendapat upah pengangkutan'

Aku & keluarga sendiri wakafkan 2 bigik bas pd setiap kali program 'Himpunan' diadakan diseluruh negara.

Mana dapat UPAH!

Himpunan UMNU kot.....!

Kuah kuaah kuaaah!

Bomo Siam said...

Ini cerita seorg anak muda yg 'merempit' bersama hampir 5 ribu anak2 muda lain utk program 'Janji Ditepati' UMNU di Kmtg, Taiping itu hari.....

Janji asal, sebigik RM30! Alih2 dpt RM10 je!

Yg balance, sapa kebas?

Anonymous said...

KEHADIRAN CERAMAH POLITIK:

Ceramah Pas:

1. PENGANUT Pas 99%

2. PENGNUT Dap 0.1%

3. PENGANUT PKR 0.9%

Ceramah de fakto:

1. PENGANUT PKR 10%,

2. PENGANUT DAP 5 %

3. PENGANUT PAS 80%

3. LAIN-LAIN 5 %

Ceramah Dap

1. Penganut Dap 50%

2. penganut PKR 5 %

3. Penganut Pas 43%

4. Penganut songsang 2%

Analisis: dot dot dot

Anonymous said...

Dap lebih bersih dari Pas dan PKR lebih bersih dari Dap. Sebab bersih itulah PKR dinobatkan sebagai calon pm...ini adalah fakta dan fakta ini di hebahkan satu dunia.

Anonymous said...

justeru siapa paling bawah dalam soal bersih akan di keldaikan. jangan mare ye...ini realiti bukan ilusi.

Bomo Siam said...

PAS perjuangkan Islam sebagai addin!

UMNU plak nak pisahkan politik dgn ugama!

Yg mana satu pihak yg berakal?

Anonymous said...

siapa paling bawah dia kena buat perkara ini:

1. meramaikan majlis

2. jadi benteng

3. pacak khemah

4. pacak baner atas pokok

Bomo Siam said...

Pd PAS, DAP itu musuh UMNU! Sebab itu PAS sanggup berteman.

PKR plak, sayap UMNU! Yg dah berikrar utk jahanamkan UMNU. PAS rela bersahabat!

PAS cuma tunggu IBLIS! Kot2 dia pun teringin nak jatuhkan UMNU(sesuatu yg mustahil)!

Anonymous said...

bukan calang-calang penganut boleh tablakan "Singh Is King"

Dapig sendiri tak mampu.

kini harapan disandarkan di bahu:

1. Matt Leather King dan

2. Nick King Po

Anonymous said...

AMARAN KERAS BUAT BOMOH SIAM

1. Nak komen...komen..
2. jgn terlalu kerap
3. nak jugak komen byk masuk as TANPA NAMA

4.discuss jgn meraban2...
5. focus atau balas isu2 yg ditimbolkan oleh gap or kmentor lain

itu saja..

tukar bomoh siam klu boleh..
lang moto ka semua xelok

tukar jd 'Pejuang Keadilan' ka
nampak genius serius sket...

org pun tawar hati nk berdebat dgn 'bomo siam'

Bomo Siam said...

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kemelah Datuk Ayub Rahmat mencadangkan Johor menjadi negeri pertama melaksanakan hukum hudud di Malaysia pada 20 Jun lalu di mesyuarat pertama penggal persidangan kelima Dewan Negeri Johor ke-12.

Ekoran cadangan itu, Soi Lek pula menyifatkan Adun Umno itu 'hilang akal'.

Malah Soi Lek juga dalam twitternya mengatakan Ayub telah kehabisan idea sehingga menimbulkan cadangan berkenaan.

Soi Lek juga menegaskan MCA pasti akan menentang usaha itu.

Woi Ayub! Hg dah langgaq 'pantang tok nenek UMNU'!!!

Mr KapakSing! Lu bole tido skrg!

Kuah kuaah kuaaah!

Bomo Siam said...

Masturbasi politik gaya UMNU....

Kerah Blogger2 UMNU serang NST kerana bela bekas Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam yg di PECAT!!!

Anonymous said...

Dominan la sangat....kene tegor ngan dap pon da kecut...ap kes??

Bomo Siam said...

9:57,

Aku taknak kelihatan genius!

Aku nak dikenali sebagai 'musuh UMNU' hingga Najib jatuh!

Nak elakkan aku termuntah bila 'UMNU' disebut, aku terpaksa lepaskan komen!

Nak suruh aku berhenti.....tukarkan Najib!!!

Mmuuaahhahahahahaha...!!!

Bomo Siam said...

Aku janji aku akan berhenti berkomen andaikata hangpa tukaq presiden hangpa la ni, lantik Muhyidin! Amik balik Tun M pun takpa!

Or.....suruh Najib kawin lain!!!

Mmuuaahhahahahahaha...!!!

Anonymous said...

Aku sokong kau bomoh siam,tak yah nak tukar,biarlah mereka jatuh bersama-sama PkR mereka tu,

gasing said...

jgn marahlah kat tok moh! pasai pungkok dia dah kena di gotong royongkan dgn DAPig, lidah dia pulak di belitkan berbelit belit macam serban yahudi kena todi. Dia tengok nasib pakai tangkai, bukan akai. Nik Aziz cakap pakai cibai, Bukan lebai. anuar cakap pakai pungkok, dgn kote bengkok.

gasing said...

jgn marahlah kat tok moh! pasai pungkok dia dah kena di gotong royongkan dgn DAPig, lidah dia pulak di belitkan berbelit belit macam serban yahudi kena todi. Dia tengok nasib pakai tangkai, bukan akai. Nik Aziz cakap pakai cibai, Bukan lebai. anuar cakap pakai pungkok, dgn kote bengkok.

Anonymous said...

PAS..boleh makan tulang je lah...

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Ingat! Isu gadai matlamat perjuangan pembentukan negara Islam ini semata-mata mainan murahan UMNU!

PAS TAK PERNAH GADAI MATLAMATNYA!
-----------------------------------

Ke kekekekeke PAS cume gadai MARUAH dia utk menuju ke matlamatnya (?)

PAS sgp jilat kahaknya...dulu kutok n kafirkn UMNO kerja sama dgn MCA/MIC la nih sapa yg kafir?

PAS sgp pejam mata maksiat n kemungkaran brleluasa di negr2 pakatan krn takot DAP murka ...

PAS sgp pulangkn arak yg dirampas krn khalifah DAP sodah naik angin..

PAS trkedu di ketepikan sbg exco di Selangor n PP...mau bising nnt khalifah murka..

PAS sgp robohkn surau di Kedah krn $$$$$$$$$ ini ke pejuang Islam?

PAS sgp menentang pembinaan sekolah agama di Perak krn tuan DAP menentang...mcm ANJENG...

PAS sgp mnentang , mmbantah apasaja yg kjaan skrg buat wlpon mende yg di buat itu utk kebaikan semata2 krn dendam saja...lagipon krn khalifah DAP xsuke jadi depa penganut PAS yg taksub ikot laaa....

Mmg PAS xbermaruah langsong,,,sanggop menjilat JUBOR DAP n PKR semata2 utk memuaskan nafsu dendam thdp UMNO...ini ke yg di katakan pejuang Islam yg menentang kjaan pimpinan org Islam demi menaikkan org bukan Islam sbg pemimpin....

Matt said...

bomusium..

kami sokong Islam cuma tk sokong pas je..

terima la kenyataan pas parti Islam paling koman..

dah 50 tahun ditubuhkan, dah berjuta duit derma hangus.. hasilnya = hampes..

Org terpikat dgn Islam sebab akhlak Rasul, org tk terpikat dgn Pas sebab akhlak penyokongnya..

Rasul bawa Islam disenangi kawan dan disegani lawan.. Pas bawa Islam dibuli kawan dan dibenci oleh lawan..

Jgn asyik nk berdalih saja, belajarla muhasabah parti baru boleh maju..

Islam kata kalau ada masalah carila kesilapan sendiri tapi Pas kata kalau ada masalah semua umno punya pasal.. ini dah satu silap..

kalau asyik nk cari salah umno saje tk kemana la parti hang tu..

Anonymous said...

bomo siam @ musangka dah dapat elaun utk bulan ni so banyak la dia komen kat sini! tapi komen dia semua utk menyedapkan diri sendiri, dia tahu hakikatnya yg pakatan haram termasuk parti pis akan bungkus nanti!

Tukang Komen said...

TULANG BELAKANG KELDAI BOLEHLAH!

Tukang Komen said...

BERTANDING KERUSI PARLIMEN TAK LEBIH DARI 50 PERATUS NAK JADI TULANG BELAKANG BELAKANG PEBENDA. JADI TULANG KERING JELAH! DITENDANG SAKIT,MENENDANG LAGI SAKIT.

Tukang Komen said...

TULANG BELAKANG KELDAI KENA KUAT SEBAB NAK KENA TUNGGANG.

Tukang Komen said...

Pas nak kerusi lebih pi beli kat kedai perabot.

Anonymous said...

Nak mintak portfolin agama di Selangor pun tak berani inikan pulak nak kerusi parlimen lebih. Tido pun tidak camne nak mimpi beb. Angan2 pun adakala boleh meberi kepuasan. Teruskan berangan2 sampai masuk angin dan gerenti keluar assssappp!

Anonymous said...

Mengelirukan betul, blog ini GAP atau pun bomoh siam yang punya?

Anonymous said...

PAS BUKAN JADI TULANG BELAKANG HEHEHE..
RASANYA TULANG HAJI HADI, TULANG NIK AZIZ KOT YANG DIKERAT DAP BUAT SOP TULANG..

Anonymous said...

Hj Hadi kata PAS nak bertanding di 80 kerusi sahaja bermakna PAS tidak berminat untuk menubuhkan negara Islam. Kalau ada niat nak tubuhkan negara Islam bertandinglah di 222 kerusi....PAS hipokrit no 1

Anonymous said...

80 kerusi? Ayat retorik je tu. Masturbasi politik aka "wet dreams"

"Utk GE13 kali ini, UMNU sedar bahawa PAS yg paling dominan & konsistant dlm pakatan." Ini adalah kenyataan selepas masturbasi dari penyokong kuat PAS.

akuantiPAKATAN.

tobeng said...

Aci potong jarilah kalau pas berani lawan towkey2nya.Sekali anu war,karpal,kit siang berdehem sikit,tercirit2 pas minta maaf.Nanti pas cakap ,'itu cuma cadangan'.Aku percaya bukan pas dapat tambah kerusi,sebaliknya kerusi dia yg kena serah pada abang besar pkr.

Kalau dengan umno barulah dia berani.Dsar khawarij munafikun.Cakap berdegar2 macam penganut2 dia jugak tapi ekor bergelumang taik tak sedar.