Tuesday, July 3, 2012

NAJIB DAN 'ULAQ' DALAM KERAJAAN.

kupasan terbaik mengenai perlunya kerajaan pimpinan najib 'mengetuk ulaq' sampai mati sebelum 'ulaq' tersebut mematuk najib.

12 comments:

6803man sarawak said...

Ular hitam merbahaya..tapi e2 juga harapan umno.

warisan tmk said...

Baru kejap tadi kita baru cerita tentang civil service, dan bagaimana Straits Times Singapore cuba 'menyucuk' Cina Malaysia dengan membicarakan soal 'racial inbalance'.

Tidak dapat dinafikan bahawa DEB, terutama sistem quota pemberian tempat ke IPTA dan overseas telah melahirkan graduan Melayu di dalam berbagai bidang, dan berbagai peringkat termasuk masters dan PhD. Dengan itu terbukalah peluang seluas-luasnya kepada golongan cerdik pandai Melayu ini mengisi jawatan-jawatan di dalam Kerajaan yang juga tertakluk kepada sistem quota bagi menjamin penyertaan orang Melayu di dalam civil service, yang mana di zaman penjajah British telah di dominasi oleh bukan Melayu.

Amat tidak munasabah bagi penjawat awam yang jawatan mereka di jabatan-jabatan Kerajaan adalah terhasil dari suatu siatem quota yang telah diperjuangkan UMNO melalui DEB, tergamak untuk 'menggigit tangan yang memberi'. Ia adalah umpama SI TANGGANG yang mendurhaka kepada ibubapanya yang telah tua, apabila SI TANGGANG telah mendapat pangkat dan darjat.

Bagi menghalang manusia jenis SI TANGGANG ini, adalah wajar jika Kerajaan BN, selepas berjaya mempertahankan Putrajaya di dalam PRU13 nanti, mengkaji semula CRITERIA bagi kenaikan pangkat pegawai-pegawai Kerajaan. Pegawai-pegawai Kerajaan adalah PELAKSANA dasar-dasar Kerajaan. Oleh itu, salah satu CRITERIA utama kenaikan pangkat ialah KESETIAAN kepada Kerajaan dan dasar-dasar yang digubal dan dilaksanakan. Mereka yang tidak menyokong Kerajaan wajar dibekukan kenaikan pangkat mereka, sehingga mereka SEDAR DIRI MEREKA.

Pegawai Kerajaan yang menyokong pembangkang bolehlah dianggap sebagai MANUSIA HIPOKRIT yang lebih hina dari mereka yang menjual maruah sebagai pelacur di Chow Kit. UMNO/BN adalah pembuat dasar Kerajaan sejak negara kita merdeka. Sekiranya mereka tergamak menentang UMNO/BN yang telah menggubal dasar-dasar Kerajaan selama ini, mereka perlu ada maruah diri untuk tidak menjadi pelaksana dasar-dasar tersebut dengan bekerja sebagai PEGAWAI KERAJAAN. Apatah lagi kalau sanggup memegang jawatan-jawatan tinggi seperti Ketua Pengarah, KSU dan seumpamanya.

Aku amat bersetuju dengan cadangan GAP agar Kerajaan berbuat sesuatu SEGERA, bagi mengNYAHkan musuh dalam selimut dan gunting dalam lipatan dari perkhidmatan Kerajaan.

Anonymous said...

the civil servant MUST adhere to the government of the day. If they refuse to execute the policy then they should be fired. there is no two ways about it. if they believe in the opposition then wait for the election and show your power in the election but if the opposition fails to secure the majority then they have to serve the government of the day but if they still refuse then pack your bags, clean your table and leave.

Anonymous said...

Bahaya nih! Ulaq ayaq melengkaqq ataih pagaq..pi aloq setaq ketaq ketaq jatuh dalam ayaq Acaq !!

Anonymous said...

Kita kena faham bukan mudah nk buang staff govt terutamanya klu dah confirm. Dahulu wpun ada staff sokong pembangkang tapi mrk professional kecuali segelintir ustaz2. Sekarang ni professionalisme tidak dihormati atas dasar kepartian,& kononnya duit kerajaan adalah duit rakyat.

Anonymous said...

DEPA KENA LETAK JAWATAN DAN BUKAK BUSINES MCM CINA

BARU ADA MARUAH DIRI

Anonymous said...

'RAKYAT' digunakan sepuas2 nya

padahal jadi lah
rakyat singapura jika suka sgt meritokrasi LKY MENYANGJUNG ORG MELAYU MASUK KERAJAAN DAN TENTERA SEMUANYA

TP XNAK PLAM

HIPOKRIT...

PADAHAL DAP-PAP DINAIKKAN
NAK DITABAL JADI KETUA KE2 Tinggi

Anonymous said...

YA ALLAH.....KAU SELAMATKAN UGAMA KAMI... PEMIMPIN2 KAMI DAN NEGARA KAMI...SELAMATKAN DARI PELBAGAI ANCAMAN DAN RINTANGAN YANG MENDATANG..KEKALKAN KEAMANAN YANG KAMI KECAPI KINI..KAMI TIDAK MENDOAKAN YG TIDAK BAIK KEPADA GOLONGAN YANG MENENTANG..TETAPI KAU BUKAKANLAH HATI MEREKA AGAR MENSYUKURI SEGALA APA YANG TELAH DINIKMATI KINI..

Anonymous said...

KSN naru pro kerajaan beliau faham dan dapat baca staf bangsat yang lebih dari orang politik nak info cari kami kami ada maklumat terutama di Kem Pengajian Tinggi.Meka lebih menyamun dari orang politik meka pegang telor,kata meka nikerajaan korap meka korap gak kalau kerajaan tukar pda PAS baru meka baik tak wat keja haram.. haram jadahhh punya pegawai atasan kerajaan,, kalau kami dari pembangkang dan sekarang dah sokong kerajaan dan PM meka kata kami dah di bayar oleh BN apa punya pemikir golongan pendidik ni.. tengok sikit KSN ya.. rombakan segera kena di buat meka ni 2 tahun tukar kan jgn yang ada kes naik pangkat pulak.. peninggg dennn...

zat said...

Anon 1:48PM

Sabah Chief Minister Musa has claimed that a large part of his multi-million fortune held in foreign accounts is not privately owned by him. Musa allegedly told Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) officers that the money in question traced to a bank in Zurich, Switzerland and under investigation by banking and criminal investigation agencies overseas was not his but Umno’s.

AYOO..!! NI NAJIB LA KENA JAWAP...JGN TAK JAWAB...KITA TERTIPU LAGIIII...!

Anonymous said...

pop 60han
yaeh perkara sebegini dah ada pun semasa DASAI waktu tu menjawat jaw. TPM sebab nak rebut pangkat yang dibawah lagu macam dibawah nak kerabat nak dok diatas yang diatas dah pasang cita-cita masing

Anonymous said...

zat...bnyk bnda lain yg pm nk bwt...asyik nk jwp fitnah...sampai bla2 pn x sudah...bila kita sentiasa mmikirkan org lain x btul...sdgkan kita pn blm tntu btul.. lihatlah pada diri kita sndiri..luruskann jalan kita dan kluarga sndiri dgn sgala yg kita nikmati..insyallah...
tidak akan timbul rasa irihati dan hsd dengki..