Sunday, July 15, 2012

ROSAK AKIDAH, KATA USTAZ FATHUL BARI.

10 comments:

Anonymous said...

mat morfin?

Anonymous said...

.
Saudara/i,

buah fikiran yang lahir secara spontan besar kemungkinan lahir dari lubuk hati yakni menggambarkan pendirian kekal seseorang.

contohnya, apa yang dinukilkan oleh Jeya Negara dalam laman blog pembangkang adalah pendirian yang selama ini menjadi pegangan beliau iaitu pro al-*&%^#$ tetapi anti-%#$&, dan paling menyerlah ialah apa yang akan dilakukan kalau ada ruang dan peluang.

gegitu juga kesilapan al-Osama & D'geng ialah menggunakan laman maya untuk melampiaskan apa yang terbuku dihati dan secara tidak langsung langkah yang bakal diambil, tanpa menyedari semua itu mudah dipintas dan dibaca.

makanya pandangan yang dibuahkan menerusi debat, selain menggambarkan keperibadian ia juga menggambarkan kefahaman dan seterusnya pendekatan yang bakal diambil pendebat bila ada kesempatan.

cumanya apakah marhaen berupaya memintas dan seterusnya membaca apa yang tersirat? kalau, tidak makanya marhaen perlu dibantu agar memiliki keupayaan untuk memintas dan membaca minda atas berapa tujuan utama:

1. proaktif mengesan minda yang sonsang

2. agar tidak terikut-ikut ajakan yang negatif halatujunya

3. sedar bahawa musang berbulu ayam akan terus cuba-dan mencuba

PELANGI PAGI

Anonymous said...

.

Merokok merbahayakan kesihatan ... kurangkan merokok .

.

Anonymous said...

mencari apatah lagi untuk menangkap sesuatu yang tidak diujud secara fizikal adalah perbuatan sia-sia.

Anonymous said...

.

Menghisap dadah merbahayakan kesihatan ... jangan hisap dadah .

.

Anonymous said...

Ckp baik2 sket aa.. gua kalau tak kena sedas morfin mane nak jumpe hantu bro..

Anonymous said...

hal kensert K-POP, hiburan yg melalaikan, takde plak ostad UmNGOk nie komen....bongok nye ostad UmNGOK a.k.a parti mamak...ikut cakap mamak keee???

Anonymous said...

USTAD2 UMNO NI.. ASYIK DOK MENYEBUK KEPADA ARTIS2 YANG DAH INSAF... YANG DAH JINAK DENGAN ISLAM....

MENGAPA TAK USAHAKAN DAKWAH ARTIS2 YANG MASIH TAK TAU HUKUM HAKAM TU... YANG MASIH TAK TUTUP AURAT... YANG MASIH HIDUP LIAR DENGAN DADAH, MAKSIAT, DSB.....


INILAH PENYAKIT HATI & MULUT OSTAD2 UMNO... KAKI BODEK AMPU PEMIMPIN2 FASIK & MUNAFIKIN..... BAHKAN BERSUBAHAT DENGAN KEMUNGKARAN AHLI2 MAKSIAT.....

Kaedah Feqah (Rule of Feqh): ARREDHA BI SSYAIT, REDHAN BIMA YATAWALLADU MINHU- "redha dengan sesuatu (perbuatan seseorang), maka dianggap redha juga dengan apa yang terhasil daripadanya"

Apakah para Ustaz Umno redha dengan:
dasar assobiyah umno,
dasar capitalisme sekularisme umno,
amalan korupsi umno,
amalan penipuan umno,
amalan penindasan umno,
amalan kezaliman umno,
amalan ketakburan umno,
amalan fasik umno,
amalan persendakan Allah, Rasul & Islam oleh umno,
dsb....

pohon ustad umno fikirkan dengan amanah ilmu yang dianugerah Allah itu.... apakah rakyat terpesong atau ostad2 umno tersilau dengan 'habuan kebendaan' umno?

Anonymous said...

Pelakon Adam Hamid pula sertai PAS





Anis Nazri,

15 Jul 2012




KUALA LUMPUR: Pelakon dan pengarah muda, Adam Hamid menyerahkan borang keahlian PAS kepada Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, malam tadi.

Borang keahlian itu diserahkan beliau pada program Himpunan Hijau ke Putrajaya peringkat Wilayah Persekutuan, di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru.

Adam, yang berlakon dalam filem Pontianak Harum Sundal Malam (1), dan Bujang Senang itu menyerahkan borang keahliannya di hadapan kira-kira 2,000 hadirin yang menyertai himpunan tersebut.

Pengarah drama Bella, Jelatang, Rahsia Biarlah Rahsia itu juga turut disarungkan baju T Hijau Menuju Putrajaya, selain dikemaskan dengan mafla PAS.

Penyertaan Adam dalam PAS itu disambut dengan tepukan dan laungan takbir daripada hadirin yang memenuhi padang di kelab bersejarah itu.

Sementara itu, pentas ceramah malam tadi dipenuhi dengan ucapan-ucapan semangat daripada pemimpin PAS dan tokoh-tokoh seperti bekas pemain bola kebangsaan, bekas pegawai kanan kerajaan dan bekas tentera.

Dalam masa sama, pelancaran Pertubuhan Sekretariat Kebjikan Bekas Angkatan Tentera (Kerabat) peringkat Wilayah Persekutuan disempurnakan pengerusinya, Ahmad Nazari.

Selain itu, pelancaran Himpunan Hijau menuju Putrajaya peringkat Wilayah Persekutuan turut dilancarkan dengan pelepasan belon dan percikan mercun dan bunga api yang ditaja oleh seorang penyokong PAS.

Selain ceramah, sebuah puisi 'Kulihat Hijau' turut dideklamasikan Ketua Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Nasruddin Hassan yang memukau para peserta himpunan.

Program tersebut berakhir kira-kira jam 12.30 malam.

Sebelum itu, pada sebelah pagi, PAS Wilayah Persekutuan turut melancarkan Himpunan Hijau menuju Putrajaya di Putrajaya dengan pelepasan konvoi bermotor Ekspresi Anak Muda ke Putrajaya.

----------

gelombang Hidayah ..... perancangan Allah lebih berkuasa..... diambang sinar Islami....

Anonymous said...

Memang la dia boleh nampak benda ghaib selepas dia stone.Cuma satu benda sahaja yang dia tak boleh nampak,iaitu aksi Al-Juburit kote panjang dalam video china doll tu.Ramai orang Melayu boleh nampak perkara ghaib,tetapi akal dan mata hati buta akan kenyataan.