Sunday, July 29, 2012

SIAPA NAK 10K ?


KLIK SINI

23 comments:

Bomo Siam said...

Sebagai AHLI UMNO yg lebih sayangkan UMNO lebih dpd Dato Seri Najib sendiri......

Aku kurang setuju dgn tema or slogan Hari Merdeka kali ini.

'Janji DiTepati' membawa maksud, UMNU dah tak mampu membezakan peranannya diantara parti or kerajaan!!!

Masa kian suntuk.......!

Bomo Siam said...

Sebagai seorang anak bangsawan Melayu yg baru di Melayukan hanya selepas arwah bapanya Tun Razak meninggal, aku makin sangsi, Najib mampu bawak amanah UMNO yg sebenarnya......!

Beliau seorang yg kelihatan kurang berpendirian! Berdasarkan track rekod beliau dlm sepak terajang politik UMNO, Najib selalu memilih 'lalang' sebagai alat tunjuk arah. Mana yg beliau rasakan mampu beri perlindungan....disitulah hala tujunya.

Tun M, T. Razaliegh, Pak Lah malah Anwar sendiri dah rasai penangan songsang anak bangsawan ini.

TANPA tgn2 ghaib, Najib mana mungkin dpt memenangi GE13 ini dgn mudah!

Maka aku amat bimbang....siapa tgn2 ghaib ini...!!!

Bomo Siam said...

Maruah, nasib masa depan serta survival bangsa Melayu kini diperjudikan dgn hanya.....

10k?, !5k, RM100?, RM500?! Malah tayar keta pun turut diperjudikan!

Najib...! Mana dia slogan 1 Malaysia kamu???

1 Malaysia....adalah bukti keujudan 'Negara Bangsa'!

Apakah ianya mampu dicapai melalui sistem politik 'perkauman' seperti yg rancak dipacu kini?

Najib...! Jadilah Melayu Islam yg sebenar-benarnya, sepertimana yg diamanatkan olih arwah ayahanda!

Please Dato Seri...be a real man! Ikhlas dari Bomosiam!

Yousay.........!

Anonymous said...

janji ditepati. apa yang politiknya tentang tema ni. kecuali kita nak politikkan semua bende. ada janji-janji yang termeteri semasa kita diberikan kemerdekaan dulu. sudahkah semua janji-janji itu ditepati? jadi apa salahnya kalau dengan tema ini kita memperingati semula janji-janji dulu

zat said...

Anon 10:44pm

yg buat janji parti...kjaan pegang tanggungjawab...

seriously aku tak paham knpa la hari merdeka pun nk disabotaj oleh parti...sepatutnya fahaman parti diketepikan kerana hari itu ialah satu celebration utk semua rakyat...

Bomo Siam said...

Jgn buat2 tak paham.....

'Janji DiTepati' ini terlebih dahulu dikenali sebagai slogan pilihanraya UMNU!

Terdapat berbagai persoalan, adakah Hari Merdeka hanya utk UMNU?

Lihat saja bait2 lyrics pd lagu temanya...sebigik bagai kempen pilihanraya UMNU!

Bomo Siam said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

bomo siam mabuk 2 hari lagi 31 july bukan 31 ogo,bikin malu jin

Anonymous said...

bomo siam mabuk 2 hari lagi 31 july bukan 31 ogo,bikin malu jin

Anonymous said...

maksud janji ditepati tu umum tapi bila kena dengan hari kemerdekaan. kita tumpukan pada janji-janji yang dipersetujui semasa menuntut kemerdekaan dulu. untuk hari kemerdekaan ini. apa salahnya kalau untuk kali ini kita berfikir tanpa melibatkan politik. semua parti tak kira kerajaan atau pembangkang selalu berjanji tapi kali ni kita lupakan janji-janji parti dan lihat kembali janji-janji semasa menuntut kemerdekaan dulu demi untuk keamanan dan kemakmuran negara

zat said...

Anon 12:45pm

kalu pasal merdeka kita rujuk pd perlembagaan saje..hak semua dh terjamin kat situ...janji2 ni keje parti...jadi kalu slogan janji ditepati rasanya tak kena lah...

aku kecewa bila slogan mcm ni diguna utk satu hari yg penting bagi seluruh rakyat msia..cuba org tukar ucapan "Selamat Hari Raya...Janji Ditepati" tak ke janggal bunyi nye...

zat said...

Putrajaya hari ini menukar logo kontroversi Hari Kemerdekaan ke 55 yang dicipta oleh jurureka dalaman kementerian penerangan komunikasi dan kebudayaan dan menukarnya dengan logo 1Malaysia.
====================================
ALHAMDULLILLAH...AKHIRNYA ADA JUGAK ORG YG BERFIKIRAN RASIONAL..

Anonymous said...

memang janggal kalau kita samakan apa yang diberi oleh tuhan dengan apa yang diberi oleh manusia. janji ditepati hanyalah slogan sempena hari kemerdekaan sedangkan hari raya adalah hari kita meraikan kemenangan setalah sebulan kita menempuh dugaan dan menahan lapar berpuasa.

Melayu Perak said...

baik-baik sikit bro....

janji ditepati tuh ada dalam hadis nabi....

Melayu Perak said...

Amanah Dituntut Dalam Islam
Daripada Abu Hurairah RA sesungguhnya Rasulullah SAW bersabda, “Tanda-tanda orang munafiq ada tiga, apabila bercakap ia berbohong, apabila berjanji ia mungkir janji dan apabila diberi amanah ia khianat.”

Melayu Perak said...

Sabda Nabi s.a.w : Daripada Abu Hurairah r.a. : Bahawa Rasul s.a.w bersabda: Tunaikanlah/Kembalikanlah barang amanah itu kepada orang yang telah memberikan amanah kepadamu dan janganlah engkau mengkhianati janji walaupun kepada orang yang pernah memungkiri janji kepadamu

Melayu Perak said...

ayat al-quran tentang janji ditepati.....

Wahai orang-orang yang beriman, penuhi serta sempurnakanlah perjanjian-perjanjian. Dihalalkan bagi kamu (memakan) binatang-binatang ternak (dan sebagainya), kecuali apa yang akan dibacakan (tentang haramnya) kepada kamu. (Halalnya binatang-binatang ternak dan sebagainya itu) tidak pula bererti kamu boleh menghalalkan perburuan ketika kamu dalam keadaan berihram. Sesungguhnya Allah menetapkan hukum apa yang Ia kehendaki.
(Al-Maaidah 5:1)

Melayu Perak said...

lagi ayat-ayat janji ditepati...

Dan Kami tidak mendapati bagi kebanyakan mereka sebarang janji (yang ditepati), dan Kami tidak mendapati kebanyakan mereka melainkan orang-orang yang fasik.
(Al-A'raaf 7:102

Melayu Perak said...

ayat janji ditepati....

Dan sempurnakanlah pesanan-pesanan dan perintah-perintah Allah apabila kamu berjanji; dan janganlah kamu merombak (mencabuli) sumpah kamu sesudah kamu menguatkannya (dengan nama Allah), sedang kamu telah menjadikan Allah sebagai Penjamin kebaikan kamu; sesungguhnya Allah sedia mengetahui akan apa yang kamu lakukan.
(Al-Nahl 16:91)

Bomo Siam said...

MU 4:50,

Bagi yg muslim...ya dpt diterima. Hadis NabiSSAW.

But, adakah Hari Merdeka ni utk muslim saja ka???

Melayu Perak said...

kan orang pas kata kita ambil slogan yang ada dalam hadis dan quran saja....

tak gitu...jin....

muahahahhaahha....

zat said...

simple la...slogan yg depa nk bubuh hari tu bukan dia petik dari hadis..itu adalah propaganda BN menjelang p/raya...

menteri2 & cai2 UMNU boleh deny suka hati hangpa..tapi org semua boleh nampak dgn jelas...dan org marah hari kemerdekaan di hijack mcm tu...

Anonymous said...

Xkan nak letak JANJI DITABURI...
Choi la kau jin siam!