Thursday, July 12, 2012

SURUHANAJAYA PERKHIDMATAN AWAM (SPA) DIDESAK BERHENTI MENYUSAHKAN NAJIB.


suruhanjaya perkhidmatan awam (SPA) telah memperkenalkan dasar baru dalam perkhidmatan.

dasar tersebuat adalah membenarkan pemegang ijazah sarjana muda untuk memohon jawatan bertaraf SPM di perkhidmatan awam.

orang yang ada ijazah boleh apply kerja yang layak diisi oleh pemegang SPM.

ni apa kebenda yang SPA buat ni ?

belajar tinggi-tinggi tapi nak bagi peluang kerja yang bukan pada 'kelasnya'.

imagine seorang graduan yang ada ijazah civil engineer pegang jawatan bertaraf SPM dalam sektor perkhidmatan awam.

tun m penat suruh budak belajar tinggi-tinggi supaya bekalan pekerja untuk sektor berdaya saing senantiasa ada.

SPA pulak pi down grade ilmu budak tu belajar ke taraf lulusan SPM.

yang lulusan SPM nak campak kat mana pulak dalam perkhidmatan awam ?

SPA nak ulang masalah yang SBPA pernah bikin ribut lantas menyusahkan PM beberapa bulan lalu.

masa buat pengumuman pulak, SPA tak panggil cuepacs. ini satu hal. buat keputusan taknak bincang.

aku masih ingat kes SBPA. kerana kegelojohan dan kebodohan sistem SBPA yang menyebabkan berlakuknya protes awal, sampai najib terpaksa sit down dengan cuepacs lantas settlekan masalah.

hallo SPA, berhentilah menyusahkan PM wei !
dulu kau buat hal, sekarang nak buat hal.


orang besar dalam SPA berhentilah menjadi penyusah kerja najib.
patutnya korang bantu untuk 'tiadakan' masalah dari kalangan pekerja perkhidmatan awam.

63 comments:

Anonymous said...

berselindung di sebalik nama SPA, tu yang payah tu. kalau tau nama, pecat je la sape yg buat keputusan bodoh ni!!

Anonymous said...

PASTINYA INI TINDAKAN KURANG BIJAK SPA,DULU JPA SEKARANG "ADIK" DIA PULAK...NAMPAKNYA DS NAJIB JUGA LAH YG KENA SELESAIKAN MASALAH NI...KALAU CALON SPM DAN CALON YG ADA IJAZAH BERSAING UNTUK SATU JAWATAN PASTINYA KELEBIHAN ADA PADA PEMEGANG IJAZAH.BUKAN SAHAJA KERANA KELEBIHAN IDARI SEGI TARAF PENDIDIKAN TETAPI PENGLIBATAN DALAM AKTIVITI LUAR JAGA MESTI LEBIH KEPADA PEMEGANG IJAZAH(XTVT UNIVERSITI)..JANGAN SUSUAHKAN KERAJAAN LAH SPA

Faris Adli said...

benda ni ada baik ada buruknya..dalam keadaan sekarang, lepasan degree punya la ramai..kalau nak harapkan mohon kerja yang sesuai dengan lepasan degree, berapa banyak la yang kosong...hutang ptptn kena bayar...jadi kena la cari apa saje keje walaupun keje untuk budak spm asalkan dapat bayar hutang

hangkedee said...

Putik putik pembangang dalam organisasi kerajaan bermula dari kerajaan 3 beranak yang kuat tidur.parasit bangsa agama dan negara terutama dari pantai timur

Anonymous said...

Ini kerana UMNO yg bodoh kerana membenarkan ramai pekerja asing kerja di Malaysia sehinggakan rakyat sukar mendapat pekerjaan.Umno mmg bangang kerana menzalimi rakyat sendiri dan mendahulukan rakyat Afrika dan Nepal.Tidak mustahil ketua Pemuda Umno akan diisi oleh warga Afrika..

Anonymous said...

Aku pon berdepan dengan mentaliti pembangkang kat tempat kerja aku, buat2 macam ikhlas dalam kerja tapi sebenarnya nak menghancurkan usaha2 baik kerajaan.

Pengkhianat macam ni baik berhenti je dari semua organisasi kerjaan pi kerja dengan Anuar Ibrahim yang tak habis2 timbulkan masalah.

Yang peliknya kata hari2 dengan tazkirah tapi sifat hasad dan dengki sangat tebal dalam diri mereka.

Puak2 macam ni aku gelarkan sebagai NATO serupa macam PR cakap saja tapi tak ada satu pon pencapaian yang bole dibanggakan. Cuba jawab apa sumbangan PAS,DAP dan PKR pada negara.

Kalau jumpa orang macam ni jangan layan atau freezkan je diaorang ni.

Hipokrit tempat cari makan sendiri pon nak di sabotaj semata-mata tak sukakan UMNO. Betullak kalau orang kata puak2 ni sakit perut tak jumpa tandas pon salah UMNO...semua salah UMNO.

Bila lepas Sembahyang buat bulatan sembang fintah dan sebarkan hasad dengki kat semua orang. Ini lah sumbangan terbaik PAS pada pengikutnya....dah mengalahkan perempuan bila buat gosip. Aku cadangkan mereka ini kerja dengan Majalah Mangga lagi bagus.

Anonymous said...

tu satu hal...satu lagi hal kelak anak2 Sarawak Sabah dipinggirkan mendapat jawatan dalam perkhidmatan awam yang memiliki SPM..tengok je sekarang berapa ramai anak2 Sabah Sarawak yang mendapat pekerjaan dalam sektor perkhidmatan awam yang memiliki SPM?? semua nya kebanyakkan yang datang dari seberang Borneo bagi mengisi kekosongan jawatan...kalau ditanya yang baru melapor diri kat sarawak sabah ni yang mengisi jawatan menggunakan SPM semua nya memiliki Diploma..Peluang kerja untuk anak2 Sabah Sarawak sapa nak jawab?? intergrasi memang intergrasi tapi berapa peratus peluang anak2 sabah dan sarawak dapat??

Anonymous said...

July 12, 2012 11:30 AM


BRO itu pendapat kau bagi aku anak2 Sabah dibawah pemerintahan samada yang memiliki SPM, Diploma atau Ijazah semuanya mendapat manfaat yang sangat baik jika dibandingkan dengan zama kami berada dibawa pembangkang. Sekarangpon ramai kawan2 aku suda berjaya Bahhh.

Yang menjadi isunya sekarang adalah sifat dengki pembangkan yang tak habis2 mau sabotaj usaha2 baik kerajaan.

PR bagi aku terutamanya Anuar Ibrahim hari2 tanam tebu dipinggir bibir. NATO bah diorang ini.

Orang Sabah Panggil Pendengki @ Basung


Jimmy Palekat

Anonymous said...

Sekarang sektor pekerjaan di negara kita dikuasai oleh pakistan, india, indon,nepal dll..celaka punya UMNO..UMNo yg menutup peluang pekerjaan pada rakyat Malaysia.Skang UMNO menjemput tokey dadah Afrika plak ke Malasyia..UMNOlah yg menjahanamkan negara kita..umno mmg musibat..begitu juga ahlinya...

Anonymous said...

Kenaikan Gaji Mau Tinggi
Bonus Mau Tinggi
Revise Gaji Mau Tinggi
Elaun Kereta mau Tinggi kalau bole mau ada driver lagi

Tapi setiap hari sebar hasad dengi benci kerajaan @ sentiasa menyusahkan kerajaan.Inilah orang PAS

Jimmy Palekat

Anonymous said...

Anom : July 12, 2012 11:42 AM

Ini lagi satu mangkok Hayun semua Salah UMNO.

RUMAH URUT, tak nak komen ka Bro..

Statistik penagih dadah terbanyak kat mana taknak komen ka

Murtad tak nak komen ka

Pasir tak nak komen ka

mangkok bertingkat la kau ni

Megat Alam Gempita said...

Sebenornyer banyak bebenor musang berbulu ayam dalam SPA ni. Buat kerja syok sendiri hingga menyusahkan penjawat awam dan tempiasnyer kena pada semua rakyat: anak bini, laki, mak bapak mak bapak mertua, jiran-jiran dan orang kampung kepada setiap penjawat awam yang merasai bebanan kerja akibat dasar caca marba SPA.

Dosa miker sebab SPBA pun ramai yang belum ampunkan lagi, jangan ditambah lagi bebanan pada YAB PM kita

Anonymous said...

yang terbaik adalah kembali pada asas. asas dalam konteks penjawat awam ialah pemberian jawatan praktisnya harus berpandukan kelayakan tetapi bukan kerana keistimewaan

sementelahan dalam suasana sekarang, apabila sudah ada pihak tidak mahu mengaku keistimewaan kerana entiti kaum pada dirinya, makanya, eloklah diuji penolakan berkenaan bermula dalam sektor awam!

yakni, kuota untuk penolakan tadi lebih afdal diberikan pada lain-lain kaum yang juga mahukan keistimewaan.

SEKADAR PANDANGAN

Anonymous said...

daripada beri pada mek pembangkang yang tak tahu bersyukur, lebih tinggi nilainya kalau diberikan pada mike mca atau mic, moc dsbnya.

Tukang Komen said...

Aku setuju dgn langkah ini tapi tolong bagi jawatan yg berijazah pada mereka lulusan SPM. Tukar suka sama suka. Boleh?

Anonymous said...

Kepada pemegang sijil SPM bole memohon Menyambung pelajaran kepada EN Anuar Ibrahim kerana dia menjanjikan pelajaran percuma ...katanye lerr betul ke tak betul lu pikir la sendiri.

Sikap Pembangkang yang suka buat kecoh ni menunjukkan sikap hasad dengki mereka yang teramat gampang

Anonymous said...

pemegang spm lwn degree holder yg dapat jawatan tentulah orang kelantan.

dalam bomba sperti kawan gua cakap 2 minggu lepas yang tak cukup syarat pun dapat pasal dia orang kelantan,badigol punya negeri

Tukang Komen said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Rompak emas kat kelantan semakin menjadi-jadi lerrr

Anonymous said...

tak salah kalau lulusan lebih tinggi pohon jawatan lebih rendah waima kalau pemegang PHD pohon jawatan yang dikhaskan untuk SPM pun tak ada salahnya dengan syarat pemohon tadi menggunakan sijil SPM semasa memohon. barulah ada logiknya, kan kan?

Anonymous said...

untung jadi orang kelantan...SPM cukup makan pun dapat masuk U...anak2 belah Borneo SPM dapat pangkat 1 belum tentu dapat tawaran masuk U...

Anonymous said...

Peluang pekerjaan ada dimana-mana kat malaysia ni. Belum ada org mati kelaparan sebab takde kerja. Kerajaan ujudkan banyak peluang keje. Masalahnya org kita malas nak kerja susuh, nak kerja senang tapi gaji besar. Pendatang sangup melitas lautan nak keje kat sini. Cina DAPig ambil peluang tenaga buruh murah dengan bantuan melayu tak sedar diri PKR &PAS.

Takebeer......

Tukang Komen said...

GAP.

ADA TANGAN GHAIB DALAM SPA YG BERUSAHA SABOTAJ KERAJAAN BN. RAMAI ANAK MUDA KELULUSAN SPM AKAN MARAH PADA KERAJAAN DAN BAKAL MENOLAK BN PADA PRU13 NANTI. LANGKAH INI DISENGAJAKAN OLEH PEGAWAI2 TERTENTU DALAM SPA YG MENYOKONG PAKATAN.

TIMING IS RIGHT AND THE ISSUE IS PERFECT. ADA TANGAN GHAIB YG MERANCANG SEMUA INI. WAJIB DIDEDAHKAN. SELEPAS SPA MUNGKING ADA JABATAN LAIN PULA YG AKAN SABOTAJ KERAJAAN.

Anonymous said...

Kat Borneo SPM ka Diploma Ka Ijazah ka kita serah pada Allah dalam cari rezeki sebab kita tak pakai fatwa Nabi Ajis ajaran PAS PIS PUS

Anonymous said...

Orang PAS ni cakap macam ulamak tapi perangai macam UlarMak belaan PAS oi org pas kat selangor ur brother Ronnie sudah jadi Mufti..

What say u Bro

Anonymous said...

Ya...orang2 Pakatan ni kuat kerja nak tumbangkan kerajaan BN..dia orang betul2 perah otak macammana nak menang PRU13 nanti...ada saja cara nak sabotaj kerajaan...

Anonymous said...

Sila ke Blog PAS vs PAS bole baca kesesatan PAS...


banyakkan membaca dan kurangkan menjaja fitnah, hasad dengki dan pembohongan

Sedarlah diri tu dah tua, sepatutnya masa ni lah nak tingkatkan ibadah dan mengurangkan dosa dengan bercakap yang tak berfaedah....

Inilah hasil tazkirah politik PAS

Anonymous said...

ini tentang kerja dalam sektor awam.

ini tentang kemudahan yang lebih baik dalam sektor awam.

Anonymous said...

hahaha

hasil tazkirah politik PAS yg paling terbilang ialah menjadikan orang2 Isalm berpecah belah, menceraikan sumai isteri kerana berbeza fahaman politik dan yang paling parah semua salah UMNO sampai tak dapat naik pangkat pon salah UMNO....

Sedarlah diri tu sket

Anonymous said...

Penyokong PAS ni ahli telah dianugerahkan SYURGA sebab tu demo kata orang lain pon tak rasa bersalah dah dijanjikan syurga la katakan dosa pahala bukan kiraan lagi bagi mereka...

muahaaahaa

Anonymous said...

nak tau pasal Anuar Ibrahim tanya Mursyidul Am TIBAI

nak tau pasal Mat Sabu tanya PapaGomo kakhkah Sedap Mahhhh

usin said...

siapalah ketua pengarah spa yg teramat cerdik tu ye? buat keputusan pakai akal ke pakai kalkulator je ni? sorang lagi yg perlu rasanya dibersarakan lebih awal...

Anonymous said...

najib balaci cina...semua cina nak dia bagi ..nk sgt undi cina..........malang nya melayu..perdana menteri apa ni

Anonymous said...

SHAH ALAM – Exco Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan, Ronnie Liu mencabar Kerajaan Barisan Nasional (BN) supaya menarik balik semua lesen rumah urut di seluruh negara.

Beliau berkata, cabaran itu dibuat memandangkan masih banyak rumah urut beroperasi di negeri ditadbir BN seperti Johor, Melaka, Negeri Sembilan dan Kuala Lumpur.

“Di Johor Bahru, ada lebih 70 rumah urut, BN masih terus mengeluarkan lesen rumah urut tanpa masalah, tetapi tiada pula tumpuan media di situ.

“Jadi, jangan gunakan isu ini (rumah urut) dan salahkan Selangor saja,” katanya ketika menjawab pertanyaan mulut Datuk Warno Dogol (BN–Sabak Bernam) berhubung kelulusan dan rumah urut, pusat spa serta hiburan, semalam.

Mengulas kelulusan lesen rumah urut dan pusat hiburan di negeri ini, Ronnie berkata, semua lesen berkenaan dikeluarkan pada 2006, ketika BN mentadbir dan dasar itu diteruskan sehingga kini.

“Bagaimanapun, kelulusan dan kawalan bagi sesuatu rumah urut dikeluarkan berdasarkan Undang-Undang Kecil Pusat Kecantikan dan Penjagaan Kesihatan 2007 yang terdapat di semua pihak berkuasa tempatan (PBT).

“Kelulusan diberi selepas semua urusan diluluskan agensi luar seperti Jabatan Bomba dan Penyelamat, Polis Diraja Malaysia dan jabatan kesiha-tan daerah,” katanya.

Beliau berkata, setakat ini, sebanyak 571 premis rumah urut dan 775 pusat hiburan yang berlesen didaftarkan.

“Bagaimanapun, PBT tidak mempunyai rekod premis tidak sah kerana pemantauan sentiasa dijalankan, banyak lesen sudah ditarik balik,” katanya.

Dalam pada itu, Ronnie meminta supaya hotel bajet tidak dipersalahkan dengan aktiviti maksiat kerana ia merupakan tempat pelancongan kerana tidak semua orang mampu tinggal di hotel lima bintang.

Anonymous said...

byk musang berbulu ayam dlm spa skang ni..perosak kerajaan,juak pembangkang pr..x berpandangan jauh yg merosakkan agama,bangsa n negara..merosak kerajaan dari dalam..dari pengalaman lepas PM juga yg cari penyelesaian..Syabas PM..

Bomo Siam said...

Klu setakat graduan SPM ni pun kalut hangpa pertahankan, payah la!

Bukan zaman lagi dah, SPM layak kerja dgn SPA.

Nak campak kemana?

Tanya Najib la....!

Sebab tu org tua2 dok pesan! Jgn dok bergayut sgt...

Dahan tu makin lama makin reput!!!

Anonymous said...

hahahaaa

ada bomoh akan kantoi tak lama lagi...tik..tik..tik


Muahhhaahhha

Anonymous said...

cepatlah woi tak sabar nak tau niee


tik...tik..tik..

Anonymous said...

kalau pasal bomoh ni aku tak heran terutamanya bomoh siam.

mana ada puak2 PR ni yg ok.

dedahkan demi aqidah

Bomo Siam said...

Persaingan mai kut mana pulak ni....?

Tukaq dasar! Kecilkan size Sektor Awam. Kelayakan minimum...atleast, diploma!

Diploma of Smart Driving! OK pa....bole apply kerja driver!

Perkasakan 'modal insan'!

Bomo Siam said...

SPM nak lempaq tang mana?

Tuu...! Berjuta allien dlm negara ni.

Pi la amik alih tempat depa!

Baru bole menjerit!

"Malaysia ni milik kita!"

Tak patriotik langsung!

Bomo Siam said...

Klu nak berbicara pasai 'qualification'....

Tuh! Isa Samad! Takdak sangkut paut langsung dgn FELDA, tup2...jadik chairman!

Modai insan taik burung walit!

Bomo Siam said...

Nak tegoq SPA kunun......!

Klu nak tegoq, tegoq yg atas! Yg bawah ni just follow je.

Tegoq Najib tu! Turun temurun satu keturunan, mewah kerana kuasa!

Dia guna SPM ka???

Bomo Siam said...

Aku pun paham, klu suma benda nak hempok atas kepala Najib, masuk wad gila dia!

Jadik, peranan kita mesti diutamakan. Bukannya terus salahkan JPA!

Buang sikap bila dpt ijazah je...isi borang JPA!

Ce tgk pemegang2 mykad bukan melayu berijazah. Hingga terkentut-kentut Najib merayu...'pulang le!' via talent corp! Kununnya le...!

Anonymous said...

Fuck la..keje mlambak,cume orang malas nk keje spesies mcm ko la..... X sedar diuntung...semua nk disuap..tapi x bersyukur..pastu berontak... ;-)

Anonymous said...

ni lah manusie bute it..cek online la,mlambak bro keje...ko je keje bce harakahak,keadilanfuck...dok gitu?

Anonymous said...

Mcm pok nik jgak..anugay pon sama..:-D

Anonymous said...

Depa dok dapat gaji besar , sekarang nak bagi budak lulusan Ijazah kerja taraf SPM cuba orang bagi gaji rendah macam tu hampa suka kah?

Anonymous said...

Sepatutnya Pegawai di SPA atau JPA kena fikir tentang mereka yang gaji SPM tapi berkelulusan Ijazah atau Diploma macam mana nak tingkat jawatan mereka saperti selepas 8 tahun perkhidmatan dan pengalaman bolih dinaik ke jawatan diploma selepas itu Ijazah.Ni dapat gaji SPM terpaksa bayar
PTPTN.

Anonymous said...

Mengapa kerajaan bolih senang senang bagi kepada Guru banyak kemudahan saperti belajar jarak jauh di OUM selepas lulus dah dapat gred DG41, tapi pegawai perkhimatan yang lain tidak diberi kemudahan saperti itu ?kami belajar guna duit sendiri tapi guru di biayai oleh kerajaan dah terus dapat gaji ijazah mana ada keadilan.

Anonymous said...

Sepatutnya SPA dan JPA serta CUEPAC kena peka masaalah lulusan Ijazah dan Diploma kerja di gred 17 lulusan SPM , tengok tengok la nasib mereka , anda bernasib baik kerana lulusan ijazah dan dapat gred gaji permulaan 41 dan mendapat banyak kemudahan kenaikan pangkat dalam beberapa tahun saja dah naik hingga gred 48 hingga 52 tapi mereka yang dalam gred 17 nak naik 22 makan masa 15 tahun.

Anonymous said...

ADA KAH DENGAN INI BAIK PADA MEREKA YG BERKELULUSAN IJAZAH?

Anonymous said...

ada pengarah juca c konon cormform pun belum mengada-ngada biasala pengarah politeknik shah alam, rumah nak besar, gaji nak besar elaun nak banyak, elaun keraian untuk apa kebasss,, pelawat datang pakai LO, patut guna la elaun keraian faham ke.. pejabat masyallah boleh isi 5 orang pengarah kalau duk kat Kementerian pej KSU menteri pun kecil.. mcm compny sendiri di buatnya.. kerja hancus budaya kipas mengampu je.. Rasuah lepas naik pangkat lagiii apa punya baralll la pengarah menyusahkan kerajaan ni dengar pembangkang kuat niii.. aiii pej Menteri KPT perasan takk..mmmmm

Anonymous said...

Perkara ni pd sy perlu diambil positif.
Bayangkan jawatan taraf spm, tp mentaliti graduan berijazah/diploma...
Ini akan mewujudkan satu persaingan yg sihat...
Akan jadi ramai anak2 melayu yg akn sedar, setakat spm, makin sukar utk mencari kerja...

my 10 cents opinion.

Anonymous said...

yang fuckatan kecoh sgt ni apahal...korang duk diam diam je takat spm tu takyah nak ijazah sgt...nanti takde duit nak belajar sampai ijazah, menyibuklah pulak nak tagih simpati duit ptptn!! pooraaahhh

Anonymous said...

yang fuckatan kecoh sgt ni apahal...korang duk diam diam je takat spm tu takyah nak ijazah sgt...nanti takde duit nak belajar sampai ijazah, menyibuklah pulak nak tagih simpati duit ptptn!! pooraaahhh

Anonymous said...

Btol bro. Gua sokong. Sama la usta2 kat kolej aku. Bonus nak, bantuan semua nak tp keje mls. Asyik salahkn kerajaan je.

Anonymous said...

SPA adalah alat pembangkang dan petualang.Aku ada 2 ijazah,satu dari universiti tempatan dan satu lagi dari luar negara.Sekarang kakitangan rendah kontrak di jabatan kerajaan.Minta gred 41,lulus semua exam dan dipanggil temuduga berkali kali,sampai kiamat tak kan dapat sebab SPA lebih gemar ambil penyokong n.ajis dan al-juburit.Memang tepatlah yang ada ijazah buat kerja yang tak lulus SPM dan yang tak lulus SPM pula jadi bos.Inilah Isle,ilmu tak penting,yang penting ialah adil dan samarata.Mat Sabu,Mahfuz dan ramai lagi badut akan jadi negarawan masa depan.

Anonymous said...

SPA ambil orang kelate only,sebab mereka bijok sana,bijok sini dan bijok there.

Anonymous said...

CANTIK...CUEPACS... SPA...mmg suka bagi masalah kat PM najib. Jika pemegang ijazah mohon jawatan kategori SPM maka akan bertimbun laa.. penganggur SPM di negara kita.. Dah lah sektor swasta (kilang)... nak ambil perempuan saja... Lelaki buat apa.?? Nnt kata lak laki makan hasil bini... Cukup2 lah SPA, samapi kuota SPM pun nak bagi kat pemegang ijazah.. eemmmhhh

Anonymous said...

KALAU PR MEMERINTAH MALAYSIA DAP KATA KAKITANGAN AWAM AKAN DIKURANGKAN, WAHAI MELAYU PKR DAN MELAYU PAS KAUM MANA YANG RAMAI MENJADI KAKITANGAN AWAM, CINA KE? BODOH PUNYA MELAYU PR, CIKGU MELAYUPUN RAMAI YANG SOKONG PR,CIKGU PR BODOH..

Anonymous said...

Anonymous said...
SPA ambil orang kelate only,sebab mereka bijok sana,bijok sini dan bijok there.

July 14, 2012 2:12 AM
..........................
MEMANG BETUL KATA KAU, ORANG KELANTAN MEMANG KUAT SEMANGAT KENEGERIAN, KAKITANGAN AWAM SEKARANG RAMAI DARI KELANTAN,KALAU TEMUDUGA MEMANG DIAORANG SAJA YANG SELALU DAPAT,USTAD JQAF LEBIH SEPARUH ORANG KELANTAN,SEMUA NAK TOLONG ORANG NEGERI KELANTAN AJA.BUKAN PASAL PANDAI

Anonymous said...

You can also take advantage of many of the folders already supplied to you by Microsoft Windows, such as My Pictures and My Music Believing in Free Will or not, you are still exercising it in your daily life whether you know it or not If you deplete yourself you'll be left with nothing to give If you are broke, be grateful for your health and other's prosperity
The decisions made should be 'well informed decisions' No getting to be the victimYou may become a hero or heroine Yes, I know it is very hard to do this but the alternative ? giving in ? is much more painful

Mike Ditka Jersey
Heath Miller Jersey

If mobile industry insists on not accepting it, customers will be there to hunt them down No better demonstration than the recent exposure of pedophile scandals is needed to prove this4 Why is that? Very simple! When these civilizations were taking control over other civilizations, against their Free Will and their way of life, it helped to create a deep anger, and frustration and all kind of energies that accumulated and became a universal force which was ready to explode at the right time

Falcons Julio Jones Jersey