Thursday, July 12, 2012

UNISEL KEPADA UNI-SALE. ( BAB PERANAP KAU NO 1)



pakatan selangor ajak rakyat untuk menjahanamkan unisel.
memang terbaik.
bab peranap korang nombor satu.
KLIK SINI

22 comments:

Melayu Perak said...

Unisel may end up being a white elephant
BY TEH ENG HOCK



SHAH ALAM: The Universiti Selangor (Unisel) campus in Bestari Jaya may end up being a white elephant as the varsity continues to record a drop in income.

Sulaiman Razak (BN-Permatang) said Unisel's income had dropped from RM94.4mil in 2008, to RM93.51mil in 2009 and RM75.48mil in 2010.

“It is a drop of nearly 20%, while expenditure is going up and not in line with income generated,” he told the state assembly when debating the Supplementary Supply Bill 2012.

He said Unisel's expenses rose from RM93.97mil in 2008 to RM106.13mil in 2009 and RM113.11mil in 2010.

“My concern is that Unisel, which was an icon for Selangor in the field of education, is in a critical condition.

“I am worried how the university can be maintained as the income is much lower than expenses. If the trend continues, I won't be surprised that it becomes a white elephant in Bestari Jaya,” he said.

Anonymous said...

KUALA LUMPUR 10 Julai - MCA hari ini mendedahkan satu lagi perjanjian kontroversi melibatkan kerajaan negeri Selangor dan Talam Corporation Bhd. yang melibatkan empat plot tanah seluas 53.7 hektar di Danau Putra, Sepang melibatkan transaksi berjumlah RM87.7 juta (RM15 sekaki).

Ketua Biro Muda Profesional MCA, Datuk Chua Tee Yong berkata, isu yang timbul dalam transaksi tersebut ialah sebahagian besar empat plot tanah yang dibeli oleh kerajaan negeri Selangor dari syarikat Talam berada adalah bekas lombong.

Katanya, kerajaan Selangor bersetuju untuk membeli empat plot tanah itu daripada syarikat Talam pada 12 Mac 2010.

Beliau berkata, bagi plot A keluasan tanah yang dibeli ialah 11.23 hektar pada harga RM18.3 juta tetapi dua pertiga daripadanya berada di dalam air.

"Bagi plot B luas tanahnya ialah 26.54 hektar dan ia dibeli dengan harga RM43.3 juta tetapi malangnya kesemua tanah tersebut juga berada di dalam air.

"Untuk plot C dan D yang seluas 16 hektar kerajaan Selangor telah membelinya dengan harga RM26 juta dan separuh daripada keluasan tanah ini berada di dalam air," katanya dalam sidang akhbar di ibu pejabat MCA di sini hari ini.

Anonymous said...

unisel ke uni for sale ke ... universiti ini adalah tempat pakatan rosak melatih kader mereka untuk menjatuhkan kerajaan. biarkan di sale dan pengajar mereka bertaburan merempat mencari kerja dengan pakatan rosak. selepas uni itu bersih dari pengajar yang tak reti mengenang budi barulah gajah putih itu dikerah kembali dan memberi jasa yang bermanfaat untuk negara.

specialshowtoday said...

hi!friend, now i want to share my blog with you
in my idea good if link each other coz we distribute
news or everything to an other person know our
culture too,this is my blog http://khmernews-specialshowtoday.blogspot.com/
if you think good or okay with me please your blog
to me , amokpongthom@gmailcom
thanks you in advance

Anonymous said...

KHALID IBRAHIM MENGAKU ORANG KORPORAT DAN MAHIR DALAM BUSINESS.
MACAMANA TADBIR SEBUAH UNIVERSITI YANG KECIL PUN TAK MAMPU.
INI ORANG KORPORAT KE KEPARAT.
CAKAP BERDEGAR DEGAR.
SHAME ON YOU PAKATAN.
MULUT MULUT TOKAK PAS KENAPA SENYAP.
KHALID SAMAD MANA ? MALU KE !
.

Anonymous said...

- Seorang isteri tergamak membuat laporan polis palsu mendakwa dirogol, gara-gara mahu menutup aib sendiri kerana menjalinkan hubungan sulit bersama teman lelaki.

Malangnya, tembelang wanita berusia 38 tahun itu terbongkar, setelah hasil pemeriksaan hospital mendapati tiada sebarang bukti dia dirogol atau berlaku kekerasan
ke atasnya.

Menurut sumber, wanita terbabit dipercayai berlaku curang di belakang suaminya sejak lima tahun lalu, selepas berkenalan dengan seorang lelaki warga Bangladesh yang juga pekerja ladang sebuah estet dekat Pagoh.

“Sejak itu, mereka sering berjumpa termasuk mengadakan hubungan terkutuk dalam rumah wanita ini yang terletak dalam estet tersebut,” katanya kepada Sinar Harian.

Jelasnya, dalam kejadian kira-kira jam 2 pagi, kelmarin, anak lelaki wanita terbabit yang berusia sembilan tahun, telah menjadi saksi perbuatan terkutuk ibu sendiri bersama teman lelakinya di ruang tamu rumah berkenaan.
.........................
MACAMNI PUNYA BINI PUN ADA, HANCUR LOBANG

Anonymous said...

Hamba berpeluang untuk bertanya mengenai RM50 bilion yang di bawa oleh Anwar Ibrahim semasa menjadi menteri Kewangan. Katanya, Anwar Ibrahim dengan licik berjaya mengaburi mata Gabenor Bank Negara melalui sekeping surat. Kemudian menalipon Gabenor Bank Negara secara lisan dengan menjual nama Tun Dr Mahathir kononnya tindakan itu datang daripada arahan Tun Dr Mahahtir.


" Kerana itulah not RM1,000 dan RM500.00 dah tak pakai lagi. Sebab itu lah juga Anwar Ibrahim kemaruk sangat nak menjadi PM" katanya.


Begitulah serba ringkas mengenai hasil siasatan Hamba mengenai beberapa isu-isu besar. Kita tunggu sahaja samada Anwar Ibrahim nak nafikan atau nak saman. Nak saman , samanlah. Apa nak dihairankan sangat. Apa yang penting ialah Selamatkan Negara Ini daripada Dajal Kecil Bernama Anwar Ibrahim.

Otakotak man said...

KESIAN TENGOK TUAN GURU ULAMAK HJ HADI SON OF AWANG.
ITULAH IBARAT KEBODOHAN DIRI SENDIRI.
WAKEUP MAN...........USE YOUR BRAIN TO GET OUT OF THE SITUATION.
KESIAN TENGOK MELAYU BODOH NI !

zat said...

Anon 8:03am

fuyoo RM50 billion plak...apa lagi jom kita cari duit tu...50 bil tak susah nk kesan...ada dokumen bukti? apa? takde? kalu cam tu duk diam2 je la..jgn main ckp2 cari makan...

lg satu mcm mana kau boleh kaitkan lupus note rm500 & rm1000 dgn bende mcm ni..

Anonymous said...

UNISEL KAPADA UNISALE!!!

TUNGGU APA LAGI?? TANGKAP SAJER PEROSAK2 BANGSAT TU DAN MASOKKAN DALAM UNICELL11

Anonymous said...

Anon 8:03am

fuyoo RM50 billion plak...apa lagi jom kita cari duit tu...50 bil tak susah nk kesan...ada dokumen bukti? apa? takde? kalu cam tu duk diam2 je la..jgn main ckp2 cari makan...

lg satu mcm mana kau boleh kaitkan lupus note rm500 & rm1000 dgn bende mcm ni..

........

PR tak ada buktipun Najib terlibat membunuh Altantuya tapi kenapa PR heboh kenapa engkau tak suruh PR diam...hipokrit

Anonymous said...

Debat Perdana Hasan Ali vs Rani Othman, PRU 13: DI MANAKAH PAS SELANGOR? yang sepatutnya telah mengambil tempat di Meru, Klang tidak dapat berlangsung dengan sempurna kerana salah seorang panel iaitu Pesuruhjaya PAS Selangor tidak hadir kerana cirit-birit buatan orang.

Seperti yang kalian lihat gambar diatas, hanya Hasan Ali seorang termangu-mangu meraih populariti di atas pentas. Malah, wakil PAS yang dicadangkan oleh PAS Pusat iaitu Khalid Samad (Gereja) juga tidak nampak bayang atau batang. Mungkin mahu standby untuk aktivit kaunseling jam 3 pagi agaknya.

Ribuan hadir membanjiri kawasan debat tapi hampa kerana wakil PAS tidak hadir tunjuk keberanian berdebat dengan sahabat sekelambunya dulu. Kita dah dapat lihat "Dimanakah PAS Selangor" sekarang. Rupanya bila dipanggil masing-masing menyorok sembunyikan diri.

PAS sudah takut dengan kebenaran. Jika betul PAS dipihak yang betul, mereka harus lawan dan berdebat dengan berhemah ke atas Hasan Ali yang juga bekas ahli PAS. Takut terlepas cakap ke?

Apa-apa pun yang penting, kini PAS sudah jauh terpesong dan tidak lagi berlandaskan kebenaran. Rani Othman patut malu dengan penduduk kawasan Meru yakni tempat beliau menang pilihanraya. Fikirkan mana lagi arah tujuan PAS di Selangor.

Anonymous said...

Muahaaaa Dr Rani dan Pope Khalid John cirit birit kena buatan orang sebab itu tak hadir debat. Kena buatan Bomo Siam agaknya. Bomoh Siam memang jahat sabotaj bos sendiri....

Anonymous said...

SIAL2 TU CIRIT BIRIT KERANA BUATAN ANWAR. TRABAK BONTOT.

Hahaha

zat said...

Anon 8:45PM

mana ada bising? apa2 pun tunggu kes scorpene di Perancis utk perkembangan baru..PR punta style ckp dgn bukti...contoh: kes NFC...

Anonymous said...

Aiyah ZAT y u CRY FATHER CRY CRY MOTHER/KAW PEK KAW BU/MELALAK SAPERTI MATI MAK MATI BAPAK??

KALAU KO KECEWA GI JPM BAWAK PEDANG SAMURAI ATAUPON BARING TGH JALAN RAYA.

SPESIS MINORITI MCM KO NI CUMA PANDAI CKP JER TAPI KETUA2 KO SEMUA NYER BERGELUMANG DGN MAKSIAT.

ENTAH2 KO SENDIRI BERAPA KALI ANWAR DA ZERUT DAN BERAPA BYK DUIT KO DA MASOK?

Anonymous said...

jgn tekejut mungkin cina kafir beli unisel ni...

Anonymous said...

He he he Universiti kecil pun tak boleh urus. Begitulah jadinya kalau hanya pintar bercakap tapi bodoh bekerja...

Anonymous said...

KOTA BHARU – Hanya kerana tidak menyokong fahaman politik suami, seorang guru mengajar al-Quran dekat sini diceraikan, semalam.

Proses penceraian ke atas wanita itu, Cik Yah (bukan nama sebenar), 60, berlangsung di Mahkamah Syariah.

Menceritakan kisah yang menyedihkan itu kepada Sinar Harian, Cik Yah, seorang ahli Umno yang aktif di kawasannya, memberitahu beliau mendirikan rumah tangga dengan lelaki itu, Awang (bukan nama sebenar), dalam lingkungan 70-an, kira-kira 15 tahun lalu, atas dasar suka sama suka.

Menurutnya, ketika itu Awang, seorang penyokong Pas, tidak kisah dengan fahaman politik yang dipegangnya, tetapi beliau mengambil keputusan melepaskan jawatan yang dipegang dalam Wanita Umno bagi menghormati pendirian suami.

“Bagaimanapun, awal bulan lepas, kami bergaduh besar. Ia berlaku selepas saya menghadiri majlis cabutan bertuah yang diadakan di Tanah Merah.

“Saya tidak tahu pun bahawa (bekas Naib Presiden Pas, Datuk Dr) Hasan Ali hadir dalam majlis tersebut,” katanya.

Hasan, yang juga bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, dipecat daripada Pas pada 8 Januari lalu kerana mengkritik parti secara terbuka.

Menurut Cik Yah, selepas beliau memaklumkan perkara itu kepada suaminya, suaminya mula mempertikaikan tindakannya turut berada di majlis yang sama.

Pergaduhan bermula di situ dan akhirnya, Awang memfailkan penceraian di mahkamah pada 24 Jun lalu.

Mereka pernah berkahwin sebelum ini dan tidak mempunyai anak.

Cik Yah mendakwa beliau tidak pernah menghalang Awang menyertai mana-mana ceramah politik dan kecewa kerana suaminya pula mengugutnya hanya kerana beliau menghadiri satu ceramah yang dihadiri bekas pemimpin Pas.

Katanya, beliau sudah banyak kali berjumpa dengan imam di kawasan itu mengenai pertelingkahan dengan suaminya dan mendapatkan nasihat bagaimana hendak menyelamatkan rumah tangga mereka.

Bagaimanapun, katanya, perkahwinan mereka tidak dapat diselamatkan kerana suaminya terus mengeluarkan kata-kata yang menyakitkan hati dan membuat keputusan untuk failkan cerai di Mahkamah Syariah.

Cik Yah mendakwa sikap bekas suaminya ini berubah menjadi terlalu sensitif dan panas baran apabila berhadapan dengan perkara berkaitan politik selepas sering menghadiri ceramah politik, yang diadakan setiap hujung minggu, di beberapa tempat di kawasan kediaman mereka.

Beliau syak Awang dihasut rakan-rakan yang berjaya membawa ahli keluarga masing-masing menyokong Pas, sehingga Awang berasa tercabar dan mengambil tindakan menceraikannya kerana perbezaan fahaman politik.

“Sebelum memfailkan cerai, bekas suami saya berkata dia tidak mahu lagi tinggal di rumah bersama saya, tetapi mahu berpindah ke rumah anak-anaknya, yang terletak hampir satu kilometer daripada rumah kami.

“Tindakannya itu menguatkan lagi telahan saya bahawa dia sudah tidak sayangkan saya lagi, sebaliknya mengutamakan politik daripada isteri sendiri,” katanya.

HASIL AJARAN NABI NIK AZIZ ULARMAK BESAR PAS

Anonymous said...

Penganut PAS mmg dah dilanda virus UJUB .. perasan dgn diri n puak mrk saje yg mulia, yg trlebih Islam n yg trlebih bijak smp air basoh kaki wali selipau pon sgp di minum...

Selagi perasaan begitu menyelubungi atmofera penganut2 PAS, smp kiamatla umat Islam di Malaysia xdpt bersatu.

Anonymous said...

MB Terengganu tolak debat, dakwa tidak beri kebaikan

SINAR HARIAN
NURUL HUDA HUSAIN
12 Julai 2012


KUALA TERENGGANU – Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said menyifatkan cadangan untuk menganjurkan debat terbuka antara Kerajaan Negeri dengan pembangkang tidak membawa sebarang kebaikan.

Beliau berpendapat program tersebut tidak perlu, apatah lagi apabila usul berkenaan datangnya daripada pihak yang secara jelas menyebelahi parti pembangkang.

“Saya tidak nampak debat membawa kebaikan, kita bukan budak sekolah yang berdebat untuk melihat siapa yang menang, malah jelas dalam beberapa debat yang dianjurkan sebelum ini tidak menemui sebarang keputusan dan kesudahan yang baik.

“Justeru, saya melihat cadangan dan kesediaan pihak tertentu untuk menjadi orang tengah bagi menganjurkan debat antara Kerajaan Negeri dan pembangkang hanyalah bertujuan menterjemahkan kebaikan mereka (pembangkang) semata-mata,” katanya kepada pemberita sebaik selesai mempengerusikan Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri di Wisma Darul Iman di sini, semalam.

Menurut Ahmad, beliau tidak sesekali akan terperangkap dengan mainan politik pembangkang yang sememangnya diketahui umum sekadar untuk menjaja idea semata-mata dan menjadikan debat sebagai landasan.

“Mereka ini (pembangkang) kalau hendak timbul sentimen (melalui debat) bolehlah.. tetapi saya yakin dan percaya rakyat hari ini mampu menilai sendiri apabila berbahas dalam dewan isu yang dibawa mereka iaitu kemiskinan, sedangkan perkara itu telah berjaya diatasi di bawah kepimpinan kerajaan Barisan Nasional (BN),” katanya.

Sinar Harian 9 Julai lalu melaporkan Angkatan Amanah Merdeka (Amanah) Terengganu mencadangkan agar satu debat terbuka diadakan antara Kerajaan Negeri dengan pembangkang bagi menjawab pelbagai isu.

Menawarkan Amanah sebagai orang tengah, Pengerusinya Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah berkata, debat atau dialog tersebut wajar diadakan sebagai ruang kerajaan dan pihak pembangkang memberi penjelasan kepada rakyat.

Anonymous said...

Debat PAS-UMNO/pro UMNO .... umno memang hebat kih, kih, kih, ... suh asan ali debat bp umno ko? apa hasan ali boleh buat jika rumusan debat itu dibuat?????


buang masa betul.......

mengapa Noh Omar tak debat dengan Azmin ke, Rafizi ke, Saifudin Nasation ke ...