Thursday, July 26, 2012

TAFSIRKAN FOTO INI.


33 comments:

Horas! said...

Suka aku nak tafsirkan bagi pihak puas PAS. Sekiranya perbuatan diatas dilakukan oleh UMNO...maka jatuhlah hukum haram lagi berdosa kerana itu adalah rasuah. Tapi kalau ianya dilakukan oleh puak PAS...maka itulah perbuatan yang paling mulia lagi diberkati oleh Allah SWT kerana ianya merupakan satu amalan sedekah.

Anonymous said...

alhamdulillah ia memang membuktikan PAS ada lah sebuah pentadbiran kebajikan tapi untuk satu orang saja.

Unknown said...

PAS kata mereka sedang nak bagi kefahaman islam pada DAP lebih2 lagi tntg isu hudud.. Tapi kenapa x istiqamah bgi fahaman Islam pada UMNO? Bile 20 tahun dulu cerita nak laksanakan hudud, karpal singh melenting, mereka boleh sabar sebab nak fahamkan islam pada karpal singh.. 20 tahun nak didik DAP, x berjaya jgak.. Kenapa xusaha utk fahamkan Islam dan hudud pada Umno kalau betul nak memperjuangkan negara islam? Bila orang kafir melenting pasal hudud, mereka kata 'takpe, kita didik dulu DAP ni'.. 20 tahun tu.. Tapi bila orang islam melenting tntg hudud, terus je kata 'Kita singkirkan Umno, mereka ni musuh Islam kerana menentang hudud'.. Apa semua ni? Fahamkan orang Islam tntg Islam yg sebenar lagi penting ke, atau fahamkan orang kafir tntg Islam yg belum tentu mereka boleh terima apatah lagi akidah pun x sama? Apa matlamat perjuangan PAS sebenarnya? kuasa atau agama?

Anonymous said...

tafsiran aku..takan 2 bag je. sikit bebenor..

Anonymous said...

Tafsiran aku: Sekarang aku bagi engkau 2 bag. Tapi datang ceramah nanti engkau bagi kami derma jihad lebih daripada ini ye.....

Akula said...

Salam semua,

Di bulan Ramadhan yg penuh Mulia ini,jgnlah kita mentafsir sesuatu yg kita tidak ketahui kerana dari situ akan timbulnya Fitnah.

Sesungguhnya Dosa Fitnah itu adalah lebih Besar daripada Dosa Ghibbah iaitu Dosa Mengumpat..

WallahuAklam..

Anonymous said...

AKU TAK KIRA! AKU NAK MNTAFSIR JUGAK-

20 Tahun memerintah 2 bag. Bagi PAS 10 tahun lagi, lagi dapat 1 bag.

Akula PASbingai

Anonymous said...

Otak aku dh mula mentafsir yg bukan2 je nih! tp bagi menghormati bulan ramadhan yang mulia nih.. aku kira nk bersangka baik jela la wlwpn aku ni anti PR... hehehe jgn mare GAP..

Anonymous said...

tafsiran aku :

takde beza pas dengan umno yang depa kutuk2 setiap hari tu. si pengutuk sama taraf je dengan yang dikutuk.
jika BN letak lambang BN pd kampit beras, depa heboh. laaa ni beg tu tertera lambang pas pulak..?

Anonymous said...

Wanita itu menadah tangan bersyukur sebab lelaki tersebut sudi masuk rumahnya yang baru di sapu bersihkan sampai bulu penyapu bengkuk. Lelaki tersebut bersyukur sebab selipar dia tak kotor sebab lantai dah bersih.

Anonymous said...

Lelaki tersebut duduk sampai 3 kerusi, hingga wanita tu terpaksa duduk atas meja. Apa tafsirannya?

Anonymous said...

Akula said...

Salam semua,

Di bulan Ramadhan yg penuh Mulia ini,jgnlah kita mentafsir sesuatu yg kita tidak ketahui kerana dari situ akan timbulnya Fitnah.

Sesungguhnya Dosa Fitnah itu adalah lebih Besar daripada Dosa Ghibbah iaitu Dosa Mengumpat..

WallahuAklam..
July 26, 2012 8:20 AM

------------------------------------

Patutnya saudara menasihatkan penceramah PAS, Harakah, Suara Keadilan, pasal Roket lantaklah, dasar tak beragama Islam mana tahu halal haram.

Sila nasihatkan penceramah PAS terutama artis-artis yang kononnya nak berjuang demi agama tapi menjadi penceramah sebab dah tak nak diambil berlakon oleh produser. Sambil berceramah, dengan bertudung dan berserban, boleh jadi model iklan produk yang menggunakan agama sebagai alat iklan, misalnya air yang didoakan pun dah dijual sekarang ini, dulu tak ada pun macam ini.

Lagi satu saya ingat lagi Azmil Mustapha yang mengutuk Duli Yang Maha Mulia Yang DiPertuan Agong sebelum ini iaitu Tuanku Mizan Zainal Abidin, malahan Azmil cakap negara Malaysia ini tak bagus, tak aman, jiwanya tak tenteram sebagaimana dia di Syria. Sekarang ini adakah dia telah pulang ke Syria untuk berjihad menegakkan keadilan atau tak berani dah ke Syria takut dibom dan ditembak oleh puak yang bertelagah di sana. Kepada Azmil Mustapha, kalau ko baca komen saya ini, silalah jawab, jangan cakap besar sebab ko dah berjubah dan berserban kerana penyamun, pencuri, penzina, peliwat, perogol, penderhakat pun boleh pakai serban dan jubah, malahan kambing dan lembu pun boleh dipakaikan serban dan jubah, jadi jangan kerana pakai serban dan jubah dah nak berlagak, kerana bukan pakaian yang diutamakan, tapi keikhlasan hati itu yang utama.

Anonymous said...

Wanita tu orang Siam beragama Bhudda. Tidak menjadi kesalahan kalau dia tadah tangan. Memang kelaziman di sebelah utara semenanjong yang bersempadankan Thailand.

RD

Anonymous said...

Heh, wanita kepal tangan kenapa ya! Sah dia orang Siam. Tudung pun tak pakai. Kalau orang Islam, mesti kena paksa pakai. Kalau tak pakai tak dapat dua beg hijau tu.

RD

Anonymous said...

PAS ni sekejap zuhud, sekejap riak, sekejap takabbur, sekejap sekular, sekejap liberal. bercelaru lah beb

Anonymous said...

Dia awal2 dh cabut dr Syria bro..takut kena ketuk kepala dgn pemegang senapang..ckp psl jihat lebah lebuh cam bagus..kalu berani, pg la Syria negara yg si ali setan bangga2kn tu..

Anonymous said...

Lelaki Islam berdoa kepada Allah supaya memberi rahmat kepada perempuan musyrik. Allah tidak akan merestukan doa lelaki Islam ini.

Anonymous said...

Dh nama pn Parti Ajaran Sesat..betul la tu celaru..

Anonymous said...

KUALA LUMPUR 24 Julai - Pas dilihat memiliki sindrom keyakinan palsu yang bukan sahaja berbohong kepada ahli-ahlinya malah diri sendiri.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Dr. Mohd. Puad Zarkashi (gambar) berkata, pembohongan tersebut menyebabkan Pas kelihatan selalu dibuli oleh sekutunya, DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

"Pas juga masih keliru daripada segi keutamaan dalam kaedah perjuangan Islam yang sesuai di Malaysia.

"Pemimpin mereka sering bercanggah antara satu sama lain yang mengakibatkan beberapa pemimpin utama tersingkir seperti bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat, Nasrudin Hassan yang tetap mempertahankan dakwaannya berhubung kesediaan Karpal Singh berkompromi untuk melaksanakan hukum hudud walaupun disanggah oleh Pengerusi DAP itu.

Karpal dalam sebuah akhbar berbahasa Inggeris berkata, beliau tidak pernah berkompromi dalam soal melaksanakan hukum hudud.

Jelas Karpal, ia merupakan pendirian DAP secara keseluruhan dan pelaksanaan hukum itu tidak pernah dirunding dalam sebarang bentuk pelaksanaan.
..............................
PENIPU BERKAWAN DENGAN PEMBOHONG

Anonymous said...

Cikgu"S":
Pempuan tu ape kerjayenye? Tukang sapu atau penyapu? Pak lebai PAS tu dok bodek buat ape? Nak bende free ke? Pempuan laih cam tu pun nak sapu juge ke?
Knape bagi barang dalam beg kecik cam tu? Ape isinye? Tuala wanita ke?
Pemimpin UMNO bagi barang nilai ribu2 ringgit,PAS bagi nilai sekupang dua kupang aje ke?
Kalau cam tu ,camane nak tarik hati pengundi? PAS boleh ke?

Anonymous said...

Mazlan Aliman nak ambik hati warga peneroka, kasi la 2 bag penuh dengan keropok cap bulan dan berberbungkus dengan bag cap gerhana bulan. Tengah banyak duit tu, sorang peneroka yang dalam kesusahan dapat 2 bag. Senang sikit nak cucuk jarum kata jadi peneroka tapi kerajaan langsung tak datang menjenguk dan datang membantu.

Bila dah dapat sokongan nanti, jangan katakan 2 bag, harga lebih dari 2 bag tu diperah supaya dijadikan derma memenuhi tabung TIN MILO CAP BULAN.... memang bijak pemimpin mereka. Yang bodoh sape sukarela jadi penganut parti kahak hijau ni......

Anonymous said...

Azmil Mustafa dok Syria lagi ke??? Nak dapat ubat nanti balik la dia ke Malaysia yang dia kata zalim dan tak aman ni jugak....

Anonymous said...

ada makna jelingan mata tu...

Anonymous said...

"Saya mintak...saya mintak jasa baik kawan saya Ust. Fathul Bari update maklumat dia berkait dgn Karpal Singh. Karpal Singh dia kata...dia kata langkah mayat saya tu hok 20 tahun dulu dan dia pun beritahu itu ucapan saya 20 tahun dulu. Skrg, dlm Konvensyen PR di Pulau Pinang baru2 ni..saya (dia?) kata, setelah saya berkawan dengan PAS, saya tengok HUDUD, masalah HUDUD ialah kita boleh bincang semula...." [di sambut dgn sorakan dr penonton fanatik]

NST telah tolong 'UPDATE' kan untuk kita semua menerusi perbualan telefon bersama Karpal Singh semalam...

Yesterday, DAP chairman Karpal Singh expressed extreme displeasure upon learning that Pas Youth chief Nasrudin Hassan Tantawi had suggested that he had been willing to consider such laws for the country during a political debate.

“I will NEVER compromise,” said Karpal in a telephone interview with the New Straits Times.

“I have always been very public and absolute on my stand to never have hudud implemented in the country... how then can he (Nasrudin) claim such a thing?” said the DAP stalwart, who is well known for his strong opposition to any attempt to introduce Islamic laws in this country.
--------------------------

HIKMAH DARI KEJADIAN INI....

SY XLAGI MAU MMPRCAYAI PAS LAGI....ORG YG BRGELAR OSTAT/ULAMAK SGP MENIPU JUTAAN RAKYAT MALAYSIA SEMATA KRN MAU MERAIH SOKONGAN...

YG PALING MNYEDIHKN PENGANUT PAS SEMACAM XBOLE GUNA AKAL MRK SENDRI UTK MEMBEZAKAN ANTARA FAKTA DAN AUTA....

KESIMPULANNYA...HANYA ORG2 YG BODDO SAJE YG MENGANGGOTAI PAS...PAS = BODDO

Anonymous said...

Ahlul pas..pis..pus tu dh buta hati bro tula klu fanitik sgat yg tipu pon kata benar...

Bomo melayu said...

Kalau nak ikutkan perasaan aku ni,macam2 benda yang pelik2 yang akan aku komen pasal gambar ni..tapi biarlah orang lain yang komen...apa pun aku harap PKR akan terkubur pada PRU13 nanti..Takberrrrrr.

Anonymous said...

menunjuk-nunjuk je! .. biasa la dah dekat p/raya!!

Anonymous said...

Pada sesiapa yng amat fanatik n menyokong PAS..tolong bagitau pada kami berapa peratus puak2 kafir yang dh masuk Islam sejak PAS bertapak di Malaysia???berbanding dengan PERKIM JAKIM jemaah tabligh dn lain2...aku memang nak tgok fakta ni.kalu betul perjuang islam mesti ada simpan percentage mualaf disebabkan tarbiah ko org semua puak pakatan..mananya data..nk memerintah camana data pun tak ada...haha

Anonymous said...

jangan jadi monyet lah PAS, susu kan kera di hutan. aku dulu jadi s/usaha caw . masa aku jd penganggur tak pun PAS nak bantu....

Anonymous said...

pas lar nih jauh lebih berada berbanding pas pra 2008

bagaimana keberadaan itu boleh muncul...tak dapek teman ngabokannye, wehh!!!

Anonymous said...

macam tak ikhlas dan terpaksa je.

Anonymous said...

masuk rumah orang pakai capal

Anonymous said...

tafsiran aku adalah..

sebelum buat hudud, baik puak pas tarbiah wanita itu utk menutup auratnya..