Tuesday, August 14, 2012

AHLI PAS TAK JADI MASOK SORGA KERANA KIT SIANG.


Jika sebelum pilihanraya Pakatan Rakyat telah bertelagah sakan berkenaan corak pentadbiran yang akan mereka laksanakan, maka bagaimana agaknya keadaan di Malaysia sekiranya mereka berjaya memenangi pilihanraya nanti?

Pertelagahan mereka pula, bukannya berkenaan isu yang baru timbul, tetapi isu lama, iaitu ‘hudud’ yang diulang-ulang dan tenggelam timbul mengikut musim pilihanraya.   Hudud, yang tuntutannya hanya 0.0001% dalam Islam, tetapi dijadikan perkara tonggak oleh PAS kerana ketandusan isu untuk membuktikan diri mereka jauh lebih Islam dari UMNO.

Dan hudud juga menjadi tonggak penentangan DAP yang pada dasarnya memusuhi segala apa yang berkaitan dengan Melayu, termasuk agama Islam, Raja-raja dan sebagainya.

Kini, para Ulama telah memfatwakan bahawa menyokong DAP adalah haram kerana mereka merupakan kafir harbi, iaitu memusuhi Islam.  Malah, fatwa ini juga dipersetujui oleh Ketua Dewan Ulama PAS Kelantan tetapi beliau memberi alasan ia dikecualikan dalam hubungan PAS-DAP kerana melawan UMNO/BN yang menolak hudud.

Dalam kata lain, mengikut hukum PAS, boleh bekerjasama dengan kafir harbi yang menolak hudud demi menjatuhkan pihak lain kerana pihak itu juga menolak hudud.  Dan sekiranya PR menang dalam pilihanraya, maka tidak salah bagi PAS untuk berkongsi kuasa dengan pihak yang juga menolak hudud.

Hukum apakah ini?  Atau agama apakah ini?

Oleh kerana ‘tidak melaksanakan hudud’ merupakan dosa besar sehingga UMNO/BN perlu ditolak, maka logiknya DAP juga perlu ditolak atau akan mendapat dosa besar juga.

Justeru, selagi PAS masih bersama DAP maka semua ahli dan pemimpinnya adalah berada di dalam dosa besar.

Lebih dahsyat lagi, jika Pakatan Rakyat akhirnya berjaya menjadi pemerintah dan PAS masih tidak melaksanakan hudud bagi memelihara kerjasama dengan DAP maka tentulah dosanya jauh lebih besar lagi.

Kita yakin, sekiranya PR benar-benar berjaya berkuasa, maka PAS akan memberi alasan bahawa hudud tidak boleh dilaksanakan kerana mengambil kira realiti Malaysia yang bermasyarakat majmuk.

Tetapi rakyat tidak mungkin menerima alasan ini kerana UMNO telah memperjelaskan alasan yang sama mengenai hudud selama bertahun-tahun, tetapi PAS menolaknya mentah-mentah.

Oleh itu, jika UMNO dituduh PAS sebagai jatuh kafir atau berdosa kerana menganggap hudud tidak sesuai dengan masa, keadaan dan tempat, maka PAS juga sama.

Malah PAS lebih dahsyat lagi kerana bersekongkol dengan DAP yang bukan sahaja menolak hudud, tetapi memusuhi segala-galanya tentang Islam.

Kita merasa kasihan melihat kecelaruan PAS gara-gara terlalu gilakan kuasa.  Sedangkan DAP sanggup mati dan keluar parti demi menentang Negara Islam, tetapi PAS jangankan tidak sanggup mati kerana hudud, malah nak keluar dari Pakatan Rakyat pun tak sanggup.

Inikah rupa parti yang kononnya mampu membawa umat Islam ke syurga?

186 comments:

Melayu Ultra said...

Orang PAS dah jadi GOBLOK sejak kawan dengan Anwar & DAP!!

Anonymous said...

Setiausaha Politik Lim Guan Eng, Zairil Khir Johari kata DAP sedia bermuzakarah berkenaan hudud, elok sangatlah tu, nak tengok juga apakah Karpal Singh sedia mengetepikan pendiriannya yang menentang keras hudud dan negara Islam, malahan nak tengok jugalah Nik Aziz apakah konsisten mempertahankan hudud dan negara Islam atau akan melutut merayu-rayu kepada Karpal Singh kelak.

Sila adakan siarang langsung muzakarah itu, siarkan di seluruh negara, kepada pengerusi JKKK sila buat tayangan percuma, pancarkan ke layar besar peristiwa bersejarah ini, itu pun kalau jadilah muzakarah ni.

Semua rakyat menantikan perkara ini, adakah ini satu kesungguh DAP untuk bermuzakarah dengan PAS atau sekadar gimik murahan untuk menyalahkan UMNO atas segala perkelahian PAS dan DAP. Perlu diingat, perkelahian PAS dan DAP tiada kaitan dengan UMNO, jadi sama-samalah kita nantikan apakah ini adalah suatu kesepakatan tulen antara PAS dan DAP ataupun satu lagi drama terbaru untuk mengelirukan pemikiran rakyat, muzakarah itu nanti, jangan lupa bawak Karpal dan Nik Aziz, tidak dilupakan juga Nasruddin Tantawi, biar korang berbahas pasal hal ni.

PAS dan DAP, korang dah buat kenyataan, rakyat menantikkannya, kalau tak jadi juga, ini adalah bahan kempen terbaik Barisan Nasional untuk hentam PAS dan DAP dalam PRU 13 akan datang, sama-samalah kita nantikan apakah ini kebenaran atau sekadar sandiwara murahan pihak pembangkang semata-mata.

Anonymous said...

INGAT SEMUA... HARAM KITA SOKONG KAFIR HARBI. JANGAN BAGI RUANG MUSUH ISLAM MENTADBIR NEGARA KITA. INGAT INI TANAH MELAYU. SELAMAT BERJUANG BUAT SEMUA BLOGGER..

Bomo Siam said...

Pasai apa HARUS bekerjasama dgn DAP & HARAM dgn UMNU?

Kacang je...!

DAP hanya bercakap, tapi belum ada bukti ia melakukannya! Lagipun depa bukan Islam...jahil!

Manakala UMNU, dah terbukti, sejak merdeka, dengki dgn hukum AllahSWT walaupun mengaku muslim...!!!

Anonymous said...

.
kenapa rambut awak gugur?
sebab saya susah hati.

kenapa awak susah hati??
sebab rambut saya gugur!!
.

Anonymous said...

bomoh siam

kepala hotak hang lah...

Bomo Siam said...

KALAU MEMIMPIN SOLAT DAN KELUARGA PUN TAK MAMPU NAK DILAKUKAN..

JANGAN BERBICARA MENGENAI NAK PIMPIN NEGARA ISLAM...!!!

Podaahhh...UMNU!!!

Anonymous said...

bumu ngkau ni mampu ke memimpin solat terhadap keluarga ngkau ...cuba jawab soklan aku no.kaau tak jawap....podah bumu ....pegi main ngan taik la.

Bomo Siam said...

UMNU memang dengki dgn Islam. Lebih dahsyat dari DAP!

UMNU PANTANG dgn kepimpinan berpendidikan Islam.

Lihat saja pd bekas2 Presiden UMNU, mana satu yg ada ciri2 Islam...? Suma sekular! Kecuali Pak Lah!

Sebab tu...depa kirim salam Pak Lah, balik awai...!!!

Aneh...tak sekoq pun diantara presiden UMNU yg mampu imamkan solat...!!!

Anonymous said...

Neraka sedang menunggu orang PAS. Guna otak sikit, jangan pasal kuasa politik, dosa dosa dihalalkan olih syaitan.

Anonymous said...

" BRAVO ".....!!!!!!

Anonymous said...

Dhla bro blogger..xgune ajak org sesat. Nabi nuh pun xdpt.srlamatkan kaum keluarga..xyah gusar. Biarkan pas dgn angan2 dia. Dap dgn agenda dia. Kita di bwh BN sentiasa teguh. Xkn gentar. Tgk pilihanraya..kalo bn menang 2/3..konfirm puak ni kate spr menipu..nk riot..riotla. Tang puak ni menang 4 negeri xde satu haram jadah pun dgr spr menipu.Atau telus..xke lannsiau namenye tuh....

Hahaha...xpelA. Die ingt puak ni boley riot. Xtgk tulen totok melayu punya riot....meh la try...1 isu je..1 je

Bomo Siam said...

Cuba hangpa tgk perangai pemimpin kesayangan UMNU nih....

Klu bab Chong Wei, Pandalela, Loga Alleycats or Shah Rukh Khan...bertungkus lumus dia lakibini buat keraian & uloq sumbangan ratus2 ribu...siap dgn cium2 pipi lagi...

Bila Qari & Qariah Msia jadi johan dunia....?????????????????

Pemimpin Islam apakejadah ni...???

Jawab la UMNU woi...!

Anonymous said...

jangan bongkak sangat la bomo .jgn senang2 nk tuduh orang mcm tu.kadang2 ngkau tak perasan perangai ngkau aku tengok macam haiwan.ingat ALLAH sentiasa.memandang kita...itu pun kalau ngkau kenal tuhan yang bernama ALLAH

Bomo Siam said...

Nak 'balun' UMNU ni bukan susah, kacang je...!

Dlm UMNU ketuanya tak mampu jadik imam solat...makmumnya? Berteraboq lintang pukang!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

Salam,

Bomoh siam hang tau tak apa yang hang ucapkan.... hang pernah tengok ka depa tu solat? Kalau solat tu perlu ada penonton ka atau perlu maklum kat hang yang sipolan tu sedang mengimamkan solat fardu?

Dalam soal hukum-hakam biarlah ahli sahaja yang keluarkan kenyataan...
Hang jgn lagak pandai macam ular dalam semak, asyik nak main selamat je dan semuanya halal

Anonymous said...

aku tanya ngkau ni macam lembu(pada pandangan aku) mampu ke imamkan solat ngan keluarga ngkau....cuba jawap..

Bomo Siam said...

11:13,

Takde niat pun nak bongkak or takbur...jauh sekali!

Apa yg aku cakap itu adalah kebenaran...telan je le!!!

Anonymous said...

woii lembu aku tanya ngkau mampu ke imamkan solat ngan keluarga ngkau

Bomo Siam said...

11:16 PM

Bila Najib tawaf kaabah je...3 minggu gambaqnya tersiar....

Mana gambaq dia sebagai imam solat? Nak sorok buat apa?

Camni la... guna phototindih pun tak pa...!

Kuah kuaah kuaaah!

Anonymous said...

aku tanya ngkau tak jawap....aku katakan pada ngkau sekali lagi pada pandangan aku ngkau tak pakai sifat manusia tapi sifat haiwan....ngkau ken telan je la...

Anonymous said...

Bomoh siam hang ni "macam" syiah je, kalau darah seagama tu halal ja, buktinya dah ada kat iran, bagaimana pengikut sunni dibunuh disebabkan berlainan fahaman...... fikirkanlah, membimbing ke jalan yang benar itu satu ibadah, jangan putus asa......

Bomo Siam said...

11:18 PM

Bukankah aku ni member of Al Ehya Al Sharif, Semanggoi...!

Takkan tak paham kot...!!!

Anonymous said...

lembu...tak yah buat posting lagi la kat sini

Bomo Siam said...

11:16 PM

Ya! Rakyat perlu dipertontonkan & tahu sebagai makmum...siapakah imam kita kali ini...

Najib kah or Nik Aziz kah?

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

ape ke bende tu

Bomo Siam said...

11:26 PM

Apasal...panaih telinga ka? Or terkedu...???

Anonymous said...

itu tak bererti kau bolih imamkan solat

Bomo Siam said...

Bila dah terbukti pemimpin sendiri yg ngaku Islam tapi tak reti nak jadik IMAM solat....

Depa lantik jugak jadik ketua...

Apa punya JAHIL...!!!

...lebih teruk dari DAP!!!

Anonymous said...

memang aku tak paham...macamana lembu mcm kau ni bolih imamkan solat. kalau bolih...tak macam ni tingkah laku kau

matt said...

Bomo 11:24

Masalah pas ni sbenarnya ialah parti ni kurang matang atau kebudakan..

Bila org kata 'pas tak betul..'

Pas bukan boleh bg hujah yg menyakinkan tapi hanya mampu kata 'mu pun tk betul juga..'

Selepas chedet tkde lg pemimpin islam yg berwibawa kt msia ni, kena buli dgn kapal sink je..

Bomo Siam said...

11:30 PM

Warga Al Ehya Al Sharif....umoq 13 tahun pun dah mampu IMAMKAN solat...!

Tak caye...sila le ke Semanggoi...carik Ostat Dol KK !!!

Bomo Siam said...

11:34 PM

Apakah bila aku kata, pemimpin agung hangpa tu tak pandai IMAMkan solat...sesuatu yg tak betul???

Anonymous said...

bukan panas atau terkedu ngan politik ngkau.tapi aku kesian sebab kau tak kesian kan diri ngkau senang2 di lembukan

Bomo Siam said...

11:33 PM

Bila masa Mahathir jadi IMAM dlm solat yg dimakmumkan olih rakyat?

Bila...??? (maybe aku melayu yg mudah lupa)

Klu benar2 dia pemimpin Islam...!!!

Anonymous said...

Bomoh Siam, Waima Najib atau TGNA imamnya jgn dipersoal yang penting jemaahnya yang bersatu, jika imamnya terlupa ucapkanlah "Subhanallah", jika bacaan salah perbetulkanlah, kalau imam solat tanpa makmum adakah berjemaah namanya, marilah kita berjuang menegakkan agama Islam yang suci, kekuatan Islam itu ada pada kita umatnya, rapatkan saf semoga kita diberkati Allah swt

Melayu Ultra said...

BOMO SUNDAL ni bukan ada modal pun nak komen.. asal tak berpihak pada DAP je dia pun hentam la UMNO.. konon2 nak cover line tulis UMNU.. elok mampus je BOMO SUNDAL ni!

BOMO SIAM / BOMO SUAM (mcm Milosuam) adalah penjilat bontot Lim Kit Siang.. kalo sehari tak dpt komen kat sini boleh buat dia meroyan mcm tak dpt candu.. hehehehe!

Anonymous said...

gi tanya dol kk masa angkat takbir apa yg dia pandang

Bomo Siam said...

11:38 PM

Siapa yg sebenarnya diLEMBUkan nie...?

Dah jelas dia tu takleh pimpin solat...hangpa junjung jugak dia sebagai pemimpin.

Camna nak pimpin...jika jadik IMAM pun tak mampu???

Jawab la...!!!

....sekular barangkali?

Melayu Ultra said...

BOMO SUNDAL ni kerja dia hari2 cari modal nak spin pastu buat muka x malu komen byk2 kat sini.. bukan ada isi pun.. kosong!!

BOMO SIAM / BOMO SUAM SUNDAL adalah pemecah belah Umat ISLAM No. 1 kat ruangan komen GAP!!

FUCK YOU BOMO SUAM!!

Bomo Siam said...

MU 11:42 PM

Aku bukan nak sibuk pasal DAP or PAS...tapi olih sebab hangpa kondem sesetengah pemimpin...

Tugas aku utk 'kondemkan' pemimpin hangpa...bior ada sikit prokontranya!!!

Najib tu...SAH tak mampu jadik imam solat!

Apa hg nak kata...???

Anonymous said...

Bomo Siam, Habih hang nak angkat Uncle Lim hang tu jadi pemimpin hang dan tentu dia tau sembahyang je tapi tak pernah solat

Melayu Ultra said...

11:38 PM

Siapa yg sebenarnya diLEMBUkan nie...?

Dah jelas dia tu takleh pimpin solat...hangpa junjung jugak dia sebagai pemimpin.

Camna nak pimpin...jika jadik IMAM pun tak mampu???

Jawab la...!!!

....sekular barangkali?

--------------------------

Contoh PERSEPSI yang akhirnya menimbulkan kebencian, perpecahan sesama MELAYU ISLAM!!

SYABAS BOMO SUNDAL!! Usaha lagi...!!

Muahahahahahahaha!!

Anonymous said...

bumu masa kau imamkan solat...siapa imam kat depan ngkau...ce jawap

Melayu Ultra said...

BOMO,

So, Lim Kit Siang boleh la jadi IMAM solat hang??

Opss aku lupa, hang ni tak bertuhankan ALLAH.. nama tuhan hang lain...

Kalau hang BODOH pun jangan la tunjuk kat orang!!

Muahahahahaha!!!

Anonymous said...

setidak2 nya tun m tk buat benda yg di tak tau buat..tk cam bumu kata tau jdi imam tapintak tau..

Bomo Siam said...

Pemimpin yang mengaku perjuangkan Islam bukan saja mampu memimpin negara tetapi mampu memimpin solat...!!!

Ada ka pemimpin camni dlm UMNU...???

Melayu Ultra said...

BOMO SUNDAL,

aku tak tau apa yang tersirat dalam kepala hotak hang, tapi aku tau hang ni spesis orang KECEWA mcm Lajim Ukim... ada sesuatu yang hang nak dari kerajaan tapi hang x dpt.. lepas tu hang kecewa terus nekad jadi penentang kerajaan.. orang macam hang ni la sebenarnya spesis UMNU yang hang selalu dok kata tuu..

tak pernah ikhlas nak satu padukan UMMAH tapi jadi pak sanggup dan pelacur kepada DAP dan PASNGOK utk pecahbelahkan umat ISLAM!!

Usaha lagi BOMO SUNDAL!!

Muahahahaha!!

Anonymous said...

Bagus bumuh siye... makin banyak ko tulis komen, makin banyak undi masuk ke BN...

thank you, arigato, nandri, xièxie, salamat, kòp-kuun, mekasih pada bumuh siye....:-)

Melayu Ultra said...

Kalau Lim Kit Siang tu tetiba nak imamkan solat hang (sebagai contoh)walaupun dia kafir, tapi dia kata dia boleh nak imamkan solat sebab dia belajar dengan Nik Aziz,hang nak jadi makmum dia ke BOMO SUNDAL???

Anonymous said...

Hanya kerana UMNO tidak melaksanakan 1% daripada tuntutan Islam, maka UMNO harus ditolak. Bagaimana pula dengan 99% jasa2 UMNO dalam membela umat Islam sejak merdeka hingga kini? Sumbangan UMNO meliputi ekonomi, pembangunan modal insan, pendidikan dan lain2. Sedangkan pada masa yang sama kita teringin gak nak tau, apa jasa DAP kepada Islam?

Anonymous said...

"Hudud, yang tuntutannya hanya 0.0001% dalam Islam, tetapi dijadikan perkara tonggak oleh PAS kerana ketandusan isu untuk membuktikan diri mereka jauh lebih Islam dari UMNO"

Jika benar hukum hudud hanya 0.0001%, adakah layak bagi UMNO atau GAP untuk menafikan hak pelaksaannya? Selaku pihak yang yang mempunyai kuasa didalam pemerintahan, wajar pemerintah berusaha ke arah melaksanakan hukum islam. Contohnya memberi penerangan / pendidikan kepada masyarakat melalui media massa seperti surat khabar, tv and radio tentang apa itu hudud & qisas. Jika tiada persediaan, sampai bila-bila kerajaan juga akan ulang sebab yang sama seperti a) kita masyarakat majmuk ( seolah-olah zaman nabi & sahabat tidak ada berbilang kaum atau puak) b) masyarakat belum bersedia. c) Tak sesuai diamalkan di Malaysia. Sebab-sebab diatas terus diulang-ulang walaupun pihak kerjaaan tidak langsung berusaha didalam mendidik masyarakat kearah memahami hudud & qisas.

Diharap GAP selaku blog pro-kerajaan yang banyak dibaca dan dirujuk oleh masyarakat Malaysia dapat mengambil kelebihan ini juga dalam menyampaikan dakwah dan memahamkan masyarakat dengan apa itu hukum hudud & qisas. Blog ini mampu memainkan peranan yang lebih besar dengan tidak hanya mengkritik pembangkang atau memuji kerajaan, tetapi harus membawa pembaca berfikir diluar pada kebiasaan.

Anonymous said...

bukan masalah dia ....masalah nya aku tanya ngkau bumu...aku tak pedulik umnu ka pas ka.ngkau tu ...memang kau bolih jadi imam ...tapi kau faham ka jadi imam.

Bomo Siam said...

11:58 PM

Sayang...hg bukan penuntut Ehya Al Sharif rupanya...(berdasarkan hujah hg). Kesian...!!!

Anonymous said...

usah dilayan orang yg dah mengaku Islam tapi tanpa disedari terpesong akidah secara halus.

Melayu Ultra said...

Haji Hadi (fulamak PAS) konon2 boleh jadi IMAM, tapi dosa dia kerana mengkafirkan umat ISLAM yang lain (UMNO) sehingga berpecah belah sampai sekarang ni nak kira macam mana?? Sah ke solat kita kalau kita jadi makmum di belakang Hj Hadi??

Usaha lagi BOMO SUNDAL!!

Muahahahahaha!!!

Anonymous said...

PAS memang pandai kalau jadi imam ni, tapi jadi imam tak tau arah kiblat camner cerita lak tu?? Hehe, confirm bumuh SIAL akan spin cerita penganut hamPAS solat tak mengadap kiblat...

Anonymous said...

siapa ngkau bumu nak mengesahkan samada orang bolih jdi imam atau tak.....ngkau kan lembu

Bomo Siam said...

11:56 PM

Salah tu...aku makhluk yg tak pernah kenal erti...kecewa!

Aku cuma nak seimbangkan dacing blog GAP nie...agar duduknya samarata!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Melayu Ultra said...

Bomo Siam said...
11:58 PM

Sayang...hg bukan penuntut Ehya Al Sharif rupanya...(berdasarkan hujah hg). Kesian...!!!

August 15, 2012 12:01 AM
-------------------------

hang belajar dari Ustaz Google kan????

Muahahahahaha!!

Usaha lagi BOMO SUNDAL!!!

Anonymous said...

Anonymous said...
"Hudud, yang tuntutannya hanya 0.0001% dalam Islam, tetapi dijadikan perkara tonggak oleh PAS kerana ketandusan isu untuk membuktikan diri mereka jauh lebih Islam dari UMNO"

Jika benar hukum hudud hanya 0.0001%, adakah layak bagi UMNO atau GAP untuk menafikan hak pelaksaannya? Selaku pihak yang yang mempunyai kuasa didalam pemerintahan, wajar pemerintah berusaha ke arah melaksanakan hukum islam. Contohnya memberi penerangan / pendidikan kepada masyarakat melalui media massa seperti surat khabar, tv and radio tentang apa itu hudud & qisas. Jika tiada persediaan, sampai bila-bila kerajaan juga akan ulang sebab yang sama seperti a) kita masyarakat majmuk ( seolah-olah zaman nabi & sahabat tidak ada berbilang kaum atau puak) b) masyarakat belum bersedia. c) Tak sesuai diamalkan di Malaysia. Sebab-sebab diatas terus diulang-ulang walaupun pihak kerjaaan tidak langsung berusaha didalam mendidik masyarakat kearah memahami hudud & qisas.

Diharap GAP selaku blog pro-kerajaan yang banyak dibaca dan dirujuk oleh masyarakat Malaysia dapat mengambil kelebihan ini juga dalam menyampaikan dakwah dan memahamkan masyarakat dengan apa itu hukum hudud & qisas. Blog ini mampu memainkan peranan yang lebih besar dengan tidak hanya mengkritik pembangkang atau memuji kerajaan, tetapi harus membawa pembaca berfikir diluar pada kebiasaan.

August 15, 2012 12:00 AM

--------------------------------------

wow, panjangnya penerangan. Cuma satu je aku nak tanye ko yg pandai buat karangan ni.... kenapa kerajaan Kedah lepas menang PRU-12 sampai la sekarang ni tak pernah dengar pasal nak buat draf hudud pun?? Cukup berlainan sekal dengan pimpinan kerajaan Kelantan dan Terengganu dulu.....

Kerajaan Kedah sekarang ni UMNO pegang ke??? Cube buat karangan sikit...

Bomo Siam said...

12:03 AM

Sebelum jadik makmun, harus kita kenali, siapa IMAM kita...!

Jgn ikut membuta tuli!!!

Anonymous said...

Bagus bumuh siye... makin banyak ko tulis komen, makin banyak undi masuk ke BN...

thank you, arigato, nandri, xièxie, salamat, kòp-kuun, mekasih pada bumuh siye....:-)

Anonymous said...

sama mcm kau ...mampu jdi pemimpin pada keluarga ngkau tapi tak mampu memimpin solat terhadap mereka

Anonymous said...

Bomo Siam said...
12:03 AM

Sebelum jadik makmun, harus kita kenali, siapa IMAM kita...!

Jgn ikut membuta tuli!!!

August 15, 2012 12:06 AM

-------------------------------------

Imam solat atas jalan sambil mengadap Madagascar itulah yang WAJIB diikuti... demi Nga & Ngeh kemunih..... hehehe

Bomo Siam said...

12:03 AM

Tak payah karangan...PAS tunggu hudud Kelantan terlaksana...! Bila? Selepas Kerajaan Pusat kasi greenlight!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
12:03 AM

Sebelum jadik makmun, harus kita kenali, siapa IMAM kita...!

Jgn ikut membuta tuli!!!

August 15, 2012 12:06 AM

------------------------------------

Imam yang solat tepi longkang mengadap banner bulan mengambang itulah IMAM yang WAJIB kita ikuti... baru ade berkat. Surau dan masjid kat Malaysia ni dah takde, semua kene bom....

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Mana gambar bang nuar sedang bertawaf keliling kaabah? Kalo Najib bole keliling kaabah, Tun M lagi dasyat, siap bole masuk dalam kaabah lagi. Takkan bang nuar takde sekeping gambar pun sebagai kenang-kenangan yang membuktikan beliau pernah mengunjungi kaabah.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
12:03 AM

Tak payah karangan...PAS tunggu hudud Kelantan terlaksana...! Bila? Selepas Kerajaan Pusat kasi greenlight!!!

August 15, 2012 12:12 AM

---------------------------------

Salah tu... tunggu lepas mesyuarat yang tak pernah di buat sebab Timb. Menteri Besar Kelantan terlalu sibuk mengalahkan PM. MB Kelantan je yang tak sibuk, siap boleh pergi menyibuk di negeri orang lain bagi ceramah....

Kah kah kah kah kah... tunggu la sampai 20 tahun lagi, baru mesyuarat tu selesai bersidang....

Anonymous said...

bumuh SIAL, nape Kedah tak pernah kemukakan draf hudud mereka pulak eh??? Ostad jijan sudah kawtim sama pemimpin UMNO ke???

Kah kah kah kah kah

Bomo Siam said...

12:13 AM

Jengok dlm kaabah! Bertudung litup bak muslimah.....

Keluaq je dari Tanah Haram...kembali pd sekular!

Ini punya jenis, patut disula dgn lembing!!!

Anonymous said...

lagi sayang kat hg bumu dr hujah hg ...buat malu kat guru hang kalau hg mengaku menuntut kat sana...

Melayu Ultra said...

12:03 AM

Sebelum jadik makmun, harus kita kenali, siapa IMAM kita...!

Jgn ikut membuta tuli!!!

__________

nampak sangat bebal sbb menuntut dengan USTAT GOOGLE!!

contoh ; BOMO SUNDAL bermusafir ke Pulau Pinang, singgah solat Jumaat di Masjid.. BOMO x solat Jumaat sebab IMAM kat masjid tu dia tak kenal!!

SO Bomo pun Solat Jumaat berseorangan dan tidak secara berjemaah kerana IMAM tu dia x kenal!!!

Muahahahaha!!






Anonymous said...

"wow, panjangnya penerangan. Cuma satu je aku nak tanye ko yg pandai buat karangan ni.... kenapa kerajaan Kedah lepas menang PRU-12 sampai la sekarang ni tak pernah dengar pasal nak buat draf hudud pun?? Cukup berlainan sekal dengan pimpinan kerajaan Kelantan dan Terengganu dulu.....

Kerajaan Kedah sekarang ni UMNO pegang ke??? Cube buat karangan sikit...

August 15, 2012 12:05 AM"

Betul, kerajaan kedah pimpinan pembangkang dan saya tak pasti selama 4++ ini adakah mereka telah menyediakan draf hudud. Tapi saya juga tidak tahu adakah kerajaan pusat telah menyediakan draf hudud selepas lebih 50 tahun memerintah negara? Minta nasihat & sama -sama fikir

Anonymous said...

orang menuntut kat sana nk jdi manusia...hg..sayang, jadi lembu

Anonymous said...

Bomo Siam said...
12:13 AM

Jengok dlm kaabah! Bertudung litup bak muslimah.....

Keluaq je dari Tanah Haram...kembali pd sekular!

Ini punya jenis, patut disula dgn lembing!!!

August 15, 2012 12:17 AM

-----------------------------------

Ape maksud sekular tu??? Sekular tu tak pakai tudung...

Kah kah kah kah kah.... lawak... lawak...

Rahib pakai tudung jadi mereka tu bukan sekular, malah mereka lagi baik dari Rosmah??? Kah kah kah kah kah..... bumuh SIAL dah mampus nanti boleh suruh rahib-rahib doakan untuk bumuh SIAL ye....!!!!

Kah kah kah kah kah

Bomo Siam said...

Mengapa rakyat Sarawak miskin sedangkan ia adalah pengeksport LNG ke-2 terbesar dunia selepas Qatar?

Mintak lah jawapan dari pimpinan Islam UMNU...!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Melayu Ultra said...

HUDUD PAS = DANGDUT Pilihanraya!!

Bukan niat PAS nak buat HUDUD pun!! hanya nak buat modal politik aje!!

PENGANUT PAS yang VEVAL pun seronok je kena klentong dengan Pork Nicky!!!

Muahahahaha!!

Anonymous said...

Anonymous said...
"wow, panjangnya penerangan. Cuma satu je aku nak tanye ko yg pandai buat karangan ni.... kenapa kerajaan Kedah lepas menang PRU-12 sampai la sekarang ni tak pernah dengar pasal nak buat draf hudud pun?? Cukup berlainan sekal dengan pimpinan kerajaan Kelantan dan Terengganu dulu.....

Kerajaan Kedah sekarang ni UMNO pegang ke??? Cube buat karangan sikit...

August 15, 2012 12:05 AM"

Betul, kerajaan kedah pimpinan pembangkang dan saya tak pasti selama 4++ ini adakah mereka telah menyediakan draf hudud. Tapi saya juga tidak tahu adakah kerajaan pusat telah menyediakan draf hudud selepas lebih 50 tahun memerintah negara? Minta nasihat & sama -sama fikir

August 15, 2012 12:19 AM

--------------------------------

Yang berjanji nak buat hudud bukan UMNO tapi parti hamPAS demi nak meraih undi, lebih-lebih menjelang PRU tahun 1990 dulu. Ketika hamPAS dalam BN tak pernah pun kata nak buat hudud.... nak menghasut banyak la....!!!!

Kah kah kah kah... sila fikir dengan rasional ye sedara. Orang lain yang berjanji, orang lain pulak yang kene tunaikan.... manusia jenis ape pemimpin hamPAS ni sebenarnya?????

Lagi satu, karangan anda tak menyakinkan langsung... aku bagi D- je la eh...

Kah kah kah kah kah

Bomo Siam said...

12:18 AM

Hg lain la...org berebut-rebut nak dok belakang IMAM, sehampir yg bule, supaya kenal siapa itu imam, hg solat belakang tiang!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Mengapa rakyat Sarawak miskin sedangkan ia adalah pengeksport LNG ke-2 terbesar dunia selepas Qatar?

Mintak lah jawapan dari pimpinan Islam UMNU...!

Mmuuaahhahahaha...!!!

August 15, 2012 12:21 AM

-----------------------------------

Dah mula nak tukar topik.... tipikal bumuh SIAl... kesian beb...

Kah kah kah kah kah kah

Melayu Ultra said...

Usaha lagi BOMO Sundal!!

Anonymous said...

sebelum kenal makmum harus kenali siapa imam kita dan imam kepada imam kita.....kena paham tu bumu

Bomo Siam said...

12:20 AM

Antara ciri2 SEKULAR, bukan tak pakai tudung! Tapi tak tutup orat!!!

Bila bertadarus...dedahkan rambut depan Quran!!!

Melayu Ultra said...

Bomo Siam said...
12:18 AM

Hg lain la...org berebut-rebut nak dok belakang IMAM, sehampir yg bule, supaya kenal siapa itu imam, hg solat belakang tiang!!!

August 15, 2012 12:23 AM

---------

kekekekeke!! dah x bleh jawab,, spinn... BOMO SUAM jawapan ada kat GOOGLE laa.. cuba hang GOOGLE, mana tau ada hadis yang hang bleh tepek kat sini utk sokong hujah SESAT hang tu..!!

Muahahahaha!!

Bomo Siam said...

12:24 AM

Aku bukan nak lari topik...cuma amik contoh, geng UMNU...Taib Mahmud!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
12:20 AM

Antara ciri2 SEKULAR, bukan tak pakai tudung! Tapi tak tutup orat!!!

Bila bertadarus...dedahkan rambut depan Quran!!!

August 15, 2012 12:26 AM

---------------------------------

Ooo, camtu eh... dari mane ko belajar??? Dari Al Ehya Al Sharif ke???

kah kah kah kah... cube la ko tengok muslimah dari Iran, mereka juga tak menutup rambut dengan sepenuhnya... apakah mereka juga sekular??? marah Mat Sabun pencinta Syiah nanti....

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Engko jangan nak menghina Tun M. Jasa2 beliau kepada dunia Islam terlalu banyak. Bukan setakat berjasa kepada Malaysia je, tetapi juga kepada negara2 Islam di seluruh dunia. Setakat ini di Malaysia belum ada pemimpin sehebat beliau.

Melayu Ultra said...

BOMO SUAM,

Dalam satu hari, berapa kali hang jenguk blog GAP??

aku tengok hang ni macam orang gila talak pun ada!!

Kesiann....

Bomo Siam said...

MU 12:28 AM

Spin apenye...ini cerita masa kita kat mesjid di Penang tu...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
12:24 AM

Aku bukan nak lari topik...cuma amik contoh, geng UMNU...Taib Mahmud!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

August 15, 2012 12:29 AM

--------------------------

dari hudud pergi ke hal eksport LNG... dah xtau nak spin lagi nanti pergi ke hal Najib pecah perut pulak... ala biase la hang ni, macam aku kenal perangai SIAL hang tu.....!!!!

Kah kah kah kah kah kah

Bomo Siam said...

12:29 AM

Kebanyakannya...syiah!!!

Anonymous said...

Melayu Ultra said...
BOMO SUAM,

Dalam satu hari, berapa kali hang jenguk blog GAP??

aku tengok hang ni macam orang gila talak pun ada!!

Kesiann....

August 15, 2012 12:31 AM

----------------------------------

Bukan gila talak, tapi GILA MEROYAN sebab Nijar berok tak dapat jadi MB dia lagi..... bznes tak masuk. dengan Ostad Jijan punye projek nak roboh madrasah pun tak tau bile boleh sambung balik....

Kah kah kah kah... tak gitu bumuh SIAL..???

Melayu Ultra said...

BOMO ni dulu Orang UMNU yang kecewa.. kekekekeke!! Joint UMNO sbb nak kaya cepat! tapi kecewa bila x dpt apa2.. last2 jadi UMNU!!

Tak gitu BOMO??

Anonymous said...

Bomo Siam said...
12:29 AM

Kebanyakannya...syiah!!!

August 15, 2012 12:32 AM

---------------------------------

Syiah tu sekular????

Kah kah kah kah kah kah..... Mat Sabun, ape punye teruk ko punye murid ni???...

Bomo Siam said...

MU 12:31 AM

Aku ditugaskan khas utk seimbangkankan dacing blog ni...!!!

Melayu Ultra said...

BOMOSUAM = GOBLOK!

Spesis kecewa...

Muahahahaha!!

Bomo Siam said...

12:35 AM

Ada sikit lebih teruk dari muslim sekular ala Turkey!!!

Anonymous said...

aurat ni kat mana letaknya ni bumu...ce jawap kata ngaji kat semanggoi.klu tak tau ce tanya kt ostat dol kk...

ambe said...

Tak payah sombong la bomo..belum tentu amalan kau diterima Allah..Kau jagalah aib kau sendiri ngan orang lain,nescaya Allah jage aib kau..senang kan bomo?

Melayu Ultra said...

BOMO ni ngaji dari USTAT GOOGLE!! aka BOB Lokman..

Bomo Siam said...

MU 12:37 AM

Dpd hg sebut GOBLOK! Ada lebih baik hg campakkan saja 'tengkolok' kuno hg tu...! Melayu dah hilang dari peta dunia...!!!

Mmuuahhahahaha...!!!

mohd. natar said...

... TAHNIAH dan syabas GAP kerana cakaran dan coretan anda yang bernas dan jujur terhadap realiti sebenar berkenaan PAS dan DAP untuk tatapan semua. Itulah hakikatnya keadaan PAS sekarang. Nak mengaku malu. Tak mengaku lagi malu ...

ambe said...

Pas ada ke buat macam itu?setahu aku,pas nyalak macam anjing,kutuk,makian,cacian jadi makanan kegemaran.pas buat apa ja selama ni?

Jawab lim guang eng.Aku nak tahu jawapannya.

Bomo Siam said...

12:38 AM

Terima tak terima, itu Hak Dia! Kita hanya wajib patuh akan segala hukumNya tanpa manyak soal!!!

Melayu Ultra said...

Sajak - BABI-BABI BERSIH di Hari Kemerdekaan

Baju kuning itu,
berbau taik,
Janggut putih itu,
berlumur taik,

Mata-mata pedih,
di lumur gas pemedih,
aku sedih,

Bangsaku kini hanyalah melukut,
berpecah menjadi Pak Turut,
Membusuk hingga ke perut,

BABI-BABI kuning berlarian,
di kejar angan2 Penjuboran,
BERSIH hanya dipinggiran,

Bila Pak Syeikh berkuasa,
LGBT naik takhta,
sama jantan, sama rasa,

Kini BABI-BABI kuning berlari lagi,
di tipu Al-Juburi,
Tapi masa depanmu tiada lagi...

Melayu Ultra

Bomo Siam said...

12:38 AM

UMNU perjuang Islam? Lambang KERIS pun dah jelas...bengkang bengkok!!!

Bomo Siam said...

Jgn dok kata kat PAS! Depa tu belum tentu jadik pemerintah Msia!

Sembang pasai yg dok perintah la ni...UMNU!

ISLAM KA...???

Bini sendiri pun tak terajaq! Nak perintah rakyat kunun...ceh!!!

Bomo Siam said...

UMNU tu Islam ka?

Junjung pusat judi lebih tinggi dari mesjid...!!!

Anonymous said...

Style bomoh siam ni serupa dlm mana2 blog pro-kerajaan yakni mangkuk2 ini hanya perlu tatap blog2 tersebut dan bagi komen merapu tanpa segan silu bertukar2 topik/isu/kes2 untuk melencongkan pembaca lain daripada tajuk dan isi sebenarnya..
Ini mmg cara DAP, mereka amat pakar men'taici' topik perbincangan akhirnya topik berkenaan menjadi celaru..
Nasihat aku, kita hanya perlu abaikan komen beliau, semakin kita layan semakin merapu dan meraban..

2sen den..

Melayu Ultra said...

BOMO, bukan hang ni pun spesis UMNU jugak ka??

kerajaan skrg UMNO bukan UMNU!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
12:35 AM

Ada sikit lebih teruk dari muslim sekular ala Turkey!!!

August 15, 2012 12:37 AM

----------------------------------

Alahai, nape la Mat Sabun nak pilih jadi Syiah ni, marah si bumuh SIAL nanti.... Mat Sabun pegang jawatan no. 2 dalam hamPAS tu. Bila Hadi Awe dah kiok, mamat pencinta syiah ni yang "sikit lebih teruk dari muslim sekular ala Turkey" akan jadi Presiden penentu dasar hamPAS.....

Tapi alamatnye hamPAS akan jadi "sikit lebih teruk dari muslim sekular ala Turkey" la.... Kah kah kah kah

bumuh SIAL masa tu apa kisah sangat pun, janji boleh hentam UMNO, hamPAS dah anut syiah pun syiah la...

Kah kah kah kah kah

Bomo Siam said...

UMNU tu Islam ka?

Benar & agungkan website porno...!

Woi Rais! Kuboq dah bunyi tu...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Jgn dok kata kat PAS! Depa tu belum tentu jadik pemerintah Msia!

Sembang pasai yg dok perintah la ni...UMNU!

ISLAM KA...???

Bini sendiri pun tak terajaq! Nak perintah rakyat kunun...ceh!!!

August 15, 2012 12:48 AM

----------------------------------

hamPAS nak perintah Malaysia??? Kah kah kah kah...

Tanye pak syeikh Al-Juburi dulu, jawatan ape nak bagi pada hamPAS..... tukang cuci taik Nuar Al-Juburi layak la mereka-mereka tu...

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Assalamualaikum ..saudara2 muslim sekalian ....meh2 kita sama2 kejar keberkatan lailatulqadar .... tak molek akhir2 ramadhan ni kita bersengketa benda2 yang habuannya tidak berkekalan .... meh2 kita cari habuan kita untuk bekalan di akhirat. salam permuafakatan ... salam ramadhan dan salam aidilfitri

Bomo Siam said...

MU 12:51 AM

UMNO dah MAMPUSS pd 24 tahun yg lalu...!

Awat? Nak ajak aku buat tahlil ka?

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

nuar jubo pejuang islam? kote dia pun dah jelas ....bengkang bengkok...he he he...

Anonymous said...

Bomo Siam said...
UMNU tu Islam ka?

Benar & agungkan website porno...!

Woi Rais! Kuboq dah bunyi tu...!!!

August 15, 2012 12:53 AM

----------------------------------

UMNO hanyalah parti bukan agama....!!!!

Website UMNO mane le yang agungkan porno ni??? Ce cube bagi link sikit....

Kalau setakat bagi link blogger lebih baik tak payah, bagi le link website rasmi UMNO, nak tengok juga porno macam bumuh SIAL cakapkan....

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Bomo Siam said...
MU 12:51 AM

UMNO dah MAMPUSS pd 24 tahun yg lalu...!

Awat? Nak ajak aku buat tahlil ka?

Mmuuaahhahahaha...!!!

August 15, 2012 12:56 AM

--------------------------------

Kah kah kah kah... iye ke??? Kat mane BATU NISANnya??? jangan jadi mayat hidup macam hamPAS udah le...

Ape DAPig dan PGayR cakap main angguk je.... Karpal tak pernah setuju dengan negara Isle tajaan hamPAS pun berani tipu penganut mereka kata Karpal sanggup terima... Karpal belum jadi mayat, hamPAS dah jadi mayat hidup...

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

PIS tu islam ka?
junjung nuar kote bengkok lebih tinggi dari mesjid...

Melayu Ultra said...

BOMO = Spesis UMNU kecewa!!

Muahahahaha!!

Anonymous said...

bumu tu islam ka? agungkan politik....woi bumu kubog hg pun dah bunyi jugak tu.....

Melayu Ultra said...

anak sepuluh@Musangka @ BOMO SIAM pun dah MAMPUS dulu!! =Spesis UMNU kecewa!!

Muahhahahahaha!!

Anonymous said...

Soalan yang bumuh SIAL takkan bernai nak jawab buat selama-lamanya...

"NAPE KERAJAAN KEDAH TAK PERNAH KEMUKAKAN DRAF HUDUD SELEPAS MENANG PILIHANRAYA PRU-12 YANG LALU HINGGA KE HARI INI??? APAKAH KERAJAAN KEDAH TU DIPIMPIN OLEH UMNO???"

Bomo Siam said...

1:00 AM

Ini lagi satu sebab kenapa UMNU terajang Pak Lah...

Kerana Pak Lah HINA batu nisan UMNU...Tugu Negara (dibina siap2 sejak 1966)

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

"Yang berjanji nak buat hudud bukan UMNO tapi parti hamPAS demi nak meraih undi, lebih-lebih menjelang PRU tahun 1990 dulu. Ketika hamPAS dalam BN tak pernah pun kata nak buat hudud.... nak menghasut banyak la....!!!!

Kah kah kah kah... sila fikir dengan rasional ye sedara. Orang lain yang berjanji, orang lain pulak yang kene tunaikan.... manusia jenis ape pemimpin hamPAS ni sebenarnya?????

Lagi satu, karangan anda tak menyakinkan langsung... aku bagi D- je la eh...

Kah kah kah kah kah"

Saya sangat setuju dengan pendapat saudara.. Kerajaan tak pernah berniat atau berjanji hendak melaksanakan hudud walaupun hudud itu wajib. Pembangkang ada niat nak laksana hudud walaupun diluar kemampuan pada masa ini. Jadi mana yang lebih baik? Ada niat untuk melaksanakan atau tak pernah berniat langsung untuk melaksanakan. Tidak perlu dipertikaikan keperluan dalam melaksanakan hudud, sesungguhnya perkara ini telah dijelaskan dalam pelbagai medium.

Teringat pakar motivasi kata "Jika hendak berjaya, kita perlu merancang kearah itu.. Dan jika anda gagal merancang, anda sedang merancang untuk GAGAL". Sesungguhnya hudud & qisas tidak dilakukan secara serta merta atau mengejut tetapi dengan penuh teratur untuk mengelakkan ada pihak yang tertindas.
* Terima kasih bagi saya gred D, walaupun tidak meminta untuk dinilai.

Bomo Siam said...

1:04 AM

Hg yg takut nak baca! Aku dah jawab...(August 15, 2012 12:12 AM)

Anonymous said...

Bomo Siam said...
1:00 AM

Ini lagi satu sebab kenapa UMNU terajang Pak Lah...

Kerana Pak Lah HINA batu nisan UMNU...Tugu Negara (dibina siap2 sejak 1966)

Kuah kuaah kuaaah!!!

August 15, 2012 1:05 AM

-------------------------------

Batu nisan UMNO tu tugu negara eh???

Kah kah kah kah kah kah...

2012 tolak 1966 bersamaan 24 tahun???!!!!....

Kah kah kah kah kah.... teruk betul ko belajar ilmu hisab kat pondok Ehya Al Sharif tu.....

Kah kah kah kah kah

Bomo Siam said...

1:07 AM

KENAPA kerajaan UMNU tak pernah berniat atau berjanji hendak melaksanakan hudud walaupun hudud itu WAJIB...???

Bomo Siam said...

1:10 AM

Baca yg dlm kurungan tu sama...!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Klu bukan batu nisan, apakah benda itu?

PATUNG BERHALA???

Anonymous said...

Saya sangat setuju dengan pendapat saudara.. Kerajaan tak pernah berniat atau berjanji hendak melaksanakan hudud walaupun hudud itu wajib. Pembangkang ada niat nak laksana hudud walaupun diluar kemampuan pada masa ini. Jadi mana yang lebih baik? Ada niat untuk melaksanakan atau tak pernah berniat langsung untuk melaksanakan. Tidak perlu dipertikaikan keperluan dalam melaksanakan hudud, sesungguhnya perkara ini telah dijelaskan dalam pelbagai medium.

Teringat pakar motivasi kata "Jika hendak berjaya, kita perlu merancang kearah itu.. Dan jika anda gagal merancang, anda sedang merancang untuk GAGAL". Sesungguhnya hudud & qisas tidak dilakukan secara serta merta atau mengejut tetapi dengan penuh teratur untuk mengelakkan ada pihak yang tertindas.
* Terima kasih bagi saya gred D, walaupun tidak meminta untuk dinilai.

August 15, 2012 1:07 AM

-------------------------------------

Soalan aku mudah je tadi kan??? kenapa kerajaan Kedah pimpinan hamPAS tak pernah kemukakan draf hudud walaupun sudah 4++ tahun pegang Kedah. Kalau ia wajib seperti kata ko, sepatutnya kerajaan Kedah pimpinan PAS Isle mesti segerakan perkara wajib tu.... apakah pimpinan Kedah tak tahu pasal agama langsung??? Wajib, Sunat, Harus, Makruh, Haram pun tak tahu langsung...???

Aku permudahkan soalan aku balik... "Ape alasan Kedah dalam hal hudud ni, jika perkara tu wajib nape langsung tiada tindakan buat draf seperti PAS Kelantan dan Terengganu dulu????"

Masih tak tangkap lagi maksud soalan tu???

Anonymous said...

Bomo Siam said...
1:04 AM

Hg yg takut nak baca! Aku dah jawab...(August 15, 2012 12:12 AM)

August 15, 2012 1:09 AM

---------------------------------

Komen yang mane satu?? Komen bodoh ko terlalu banyak, takkan ko nak aku baca satu persatu komen-komen bodoh ko sebelum ni kot????

Kah kah kah kah kah kah

Bomo Siam said...

1:10 AM

Baghalnya hg! Yg 24 tahun tu (sejak 1988)...tarikh pengkebumian UMNO!

Batu nisa itu dibuat siap2 pd 1966!!!

Sebab...org2 terdahulu dah tahu yg UMNO akan mampuss jugak akhirnya...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
1:07 AM

KENAPA kerajaan UMNU tak pernah berniat atau berjanji hendak melaksanakan hudud walaupun hudud itu WAJIB...???


August 15, 2012 1:12 AM

--------------------------------------

Soalan tu ko tanya pada ostad Jijan....!!!!

Bomo Siam said...

1:16 AM

Aku dah jawab...(August 15, 2012 12:12 AM)

Anonymous said...

Bomo Siam said...
1:10 AM

Baghalnya hg! Yg 24 tahun tu (sejak 1988)...tarikh pengkebumian UMNO!

Batu nisa itu dibuat siap2 pd 1966!!!

Sebab...org2 terdahulu dah tahu yg UMNO akan mampuss jugak akhirnya...!!!

August 15, 2012 1:19 AM

---------------------------------------

UMNO dah dikebumikan??? Kah kah kah kah..... habistu UMNO sekarang ni datang dari mane??? Sudah 66 tahun la wooiii bumuh SIAL yang BAHALOL...!!!!

Ulang tahun UMNO ke-66 pun diraikan Mei lepas. Tak pernah ade pun "keraian" untuk tarikh kematian UMNO.... ko bute ke atau tengah sakit otak???

Bomo Siam said...

1:18 AM

...(August 15, 2012 12:12 AM)

Anonymous said...

Bomo Siam said...
1:16 AM

Aku dah jawab...(August 15, 2012 12:12 AM)

August 15, 2012 1:20 AM

----------------------------------------

Sila copy & paste semula, malas nak baca komen-komen bodoh ko yang berlambak tu...!!!!

Bomo Siam said...

1:22 AM

Mana ada UMNO laie...UMNU adalah utk teruskan dasar TIPU melayu!!!

Bomo Siam said...

1:23 AM

Sorry..carik sendiri! August 15, 2012 12:12 AM...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
1:22 AM

Mana ada UMNO laie...UMNU adalah utk teruskan dasar TIPU melayu!!!

August 15, 2012 1:23 AM

----------------------------------

Kah kah kah kah kah.... UMNU ko tu yang tipu Melayu, UMNO yang aku kenal tolong Melayu.....

Kah kah kah kah kah.....

Camtu boleh tak aku cakap begini.... PAS mana ada laie...PIS adalah utk teruskan dasar TIPU ISLAM DAN MELAYU!!!

Wah.. wah... sesuatu yang baru aku belajar hari ini.... tq bumuh SIAL...!!!!

Kah kah kah kah kah kah

Bomo Siam said...

1:23 AM

Klu malas...jadilah bodo selama-lamanya!

Anonymous said...

Bomo sial ni dia tak kan jawap punya....dia sendiri pun tak reti sembahyang ni nak imam kan keluarga dia.....sembah sami siam boleh la dia.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
1:23 AM

Sorry..carik sendiri! August 15, 2012 12:12 AM...!


August 15, 2012 1:26 AM

-----------------------------------

kah kah kah kah... confirm takde la tu... hudud untuk raih undi ada la kot....

Kah kah kah kah kah....

Anonymous said...

PAS mana ada laie...PIS adalah utk teruskan dasar TIPU ISLAM DAN MELAYU!!!

Kah kah kah kah kah kah... terbaek...

Bomo Siam said...
This comment has been removed by the author.
Bomo Siam said...

1:29 AM

Pd tahun bilakah PAS diHARAMKAN olih mahkamah...?

Sila jawab dgn betul & cermat!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
1:27 AM

Pd tahun bilakah PAS diHARAMKAN olih mahkamah...?

Sila jawab dgn betul & cermat!

Kuah kuaah kuaaah!!!

August 15, 2012 1:30 AM

----------------------------------

PAS bukannya diharamkan oleh mahkamah, tapi dah mati lepas bergabung dengan DAPig dan PGayR, sekarang ni digantikan dengan PIS... Parti Ikut Setan...!!!!

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Berita yang tiada dalam Keldai-an daily dan Haprak-daily esok....

MEKAH 14 Ogos - Beberapa tokoh ulama dari Arab Saudi hari ini menyifatkan Malaysia sebagai sebuah negara yang berjaya meletakkan Islam sebagai teras kepada kemajuan.

Tokoh ulama terkenal di Arab Saudi iaitu Sheikh Dr Abdullah Hamad Jalaly, Mufti Masjidil Haram Makkah Sheikh Dr Sulaiman Al Salumi dan Ketua Hakim Mahkamah Makkah Dr Saleh Darwish menyatakan pandangan mereka itu dalam satu perjumpaan dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini.

Ketiga-tiga tokoh agama bersama dua lagi pemimpin Islam terkenal iaitu Penasihat Wasir TV Channel Sheikh Dr Abdul Rahim Mulazadah dan Pengerusi Al Maijd TV Dr Hammad Mohamad Al Ghammas mengunjungi Perdana Menteri yang mengetuai delegasi Malaysia pada Sidang Kemuncak Luar Biasa Pertubuhan Kerjasama Islam (OIC) yang berlangsung di kota suci Makkah mulai hari ini.

Najib memberitahu wartawan Malaysia di sini, ketiga-tiga ulama Arab Saudi itu memuji kerajaan Malaysia kerana berjaya mengukuhkan kedaulatan Islamiah apabila meletakkan Islam sebagai agama persekutuan walaupun rakyatnya berbilang kaum dan agama.

Katanya para ulama Arab Saudi juga kagum dengan kepimpinan kerajaan Malaysia yang memupuk hubungan baik antara ulama dan umarak dan mahukan negara Islam lain menjadikan Malaysia sebagai model negara Islam yang maju.

"Kita juga memaklumkan mengenai konsep Wasatiyah yang kita pegang dari dulu dan di peringkat negeri pula kita mempunyai enakmen yang menyebut pegangan kita ialah Ahli Sunnah Wal Jamaah bagi mengelakkan berlaku sebarang konflik dan kerosakan akidah dan sebagainya," kata beliau.

Ulama itu berpendapat pendekatan kerajaan terhadap kepimpinan yang berteraskan Islam itu telah mengelakkan Malaysia daripada menghadapi sebarang konflik seperti negara majmuk yang lain. - BERNAMA

Anonymous said...

Dia nak pemimpin mcm n.ajis tu laaa kononnya sembahyang bawah pokok pun nak menunjuk....atau imam lain tgh mengimamkan sembahyang yg n.ajis buat satu lagi shaf untuk dia jadi imam untuk tunjuk riak dia konon hanya dia saja yg layak jadi imam.....BODOH PUNYA N.AJIS..

Bomo Siam said...

1:28 AM

Ada pd...August 15, 2012 12:12 AM...!

...tak sekolah ye...???

Bomo Siam said...

1:32 AM

Perlu diputuskan olih mahkamah, seperti yg terjadi pd UMNO dulu...!!!

Bila tarikh tu...???

Anonymous said...

Riak dan takbur adalah sifat munafik....ada bukti ke ko ahlinya....aku pun boleh mengaku aku ahlinya...

Bomo Siam said...

1:33 AM

Adakah Khir Baharom sebagai pengiring, ada bagi tau ulama2 Saudi tu yg PM kita 'tak reti' jadik IMAM SOLAT?

Ada ka...???

Jadik...pujian ulama saudi tu...tak berapa lengkap syaratnya!!!

Anonymous said...

Kalau ya dia tak leh menjadi imam tapi dia sudi mendengar pendapat ulamak....bukan takbur dan riak yg boleh jadi imam tapi tak boleh dengar pendapat org lain..

Bomo Siam said...

1:33 AM

Klu la ulama2 saudi tu tahu akan kedudukan 'kejahilan' PM kita tu....silap aribulan, kena halau!!!

Anonymous said...

KORANG TAK FAHAM KE UMNO TU KAFIR PAS TU ISLAM KORANG NAK TAU RASULULLAH N SAHABAT SEMUA ADA KAD KEAHLIAN PAS BARULAH ISLAM KORANG NI BODOH KE APA TAK PAHAM... BETUL TAK BOMO SIAM ... DIA ORG NI TAK PAHAM LAHKAN!

Bomo Siam said...
This comment has been removed by the author.
Bomo Siam said...

1:42 AM

Bila masa yg Najib tu, pakai pendapat ulama?

Ulama kata, dedah orat tu HARAM! Berdosa!

Apasal dia tak ikut...???

Anonymous said...

Dia tak kata pun Tun.M jadi imam....tapi dia dihormati seluruh umat Islam kecuali penganut hamPAS aje laaa.....sehinggakan Tun.M diberi keistimewaan untuk masuk ke dalam kaabah......ko punya n.ajis tu pernah ke atau ada ke umat islam hormat dia kecuali la pengikut hamPAS aje yg gila bayangkan dia.

Anonymous said...

Ko pulak junjung pemimpin yg takbur dan riak serta munafik.

Anonymous said...

BETOL TU BOMO SIAM BIARKAN ORG UMNO SEMUA NI KAPIR LAHANAT KITA ORG PAS PASTI MASUK SORGA PASTI! KITA ORG PAS ILMU AGAMA TINGGI TAK PYH NAK NAK DAKWAH2 N NASIHAT ORG UMNO YG PASTI MASUK NERAKA!

Bomo Siam said...

1:52 AM

Tun M dihormati secara sinis! Jika King of Saudi pun mampu pimpin solat, apa 'kehormatan' yg ada pd pimpinan UMNU?

Pemanis mulut je kot...!!!

Bomo Siam said...

1:55 AM

Siapakah pemimpin itu...???

Bomo Siam said...

1:56 AM

Aku tak pandai nak berbahas mengenai syurga or neraka! Itu Hak AllahSWT!

Kita hanya wajib ikut segala perintahNya!

Yg aku persoalkan ialah, bagaimana seorang yg tak mampu pimpin solat, tiba2 nak pimpin negara plak???

Anonymous said...

KITA ORG PAS DAH PERFECT AGAMA SEBELAH MATA KAMI TGK ORG UMNO NI, KORANG KALAU NAK MASOK SORGA WAJIB SOKONG PAS! KALAU X SOKONG MASUK NERAKA JAHANAM LAGI SATU JGN PERSOAL TGNA N TGHA ITU PEMIMPIN KAMI YG SUCI Yg bOLEH BG KAMI SYAFAAT DUNIA AKHIRAT!

Bomo Siam said...

Ok geng! Viewer pun tinggai 39 org je! Aku cau lu...!!! Assalamualaikum!

Anonymous said...

memfitnah itu berdosa lebih-lebih lagi dalam bulan poser.

kalau pihak yang memfitnah itu adalah para bloger pembankang masih boleh difahami kenapa ianya terjadi

tetapi kalau pihak yang memfitnah sebuah pondok yang menyediakan pendidikan agama di Tumpat adalah sang yb, macam mana tuh?

tenung-tenungkan

Anonymous said...

sesama agama itu bersaudara.

soalannya siapakah saudara anda?

apakah Dapigs atau Umnu?

kalau saudara anda adalah Umnu,

kenapa pulak Ustaz Nasha macam tak mendapat restu

ya kenapa apabila Ustaz Nasha cuba tingkatkan silaturrahim dengan Umnu di Mekah, terus mendapat reaksi negatif dari para mukmeen pembangkang?

PELIK TAPI BENAR

Anonymous said...

AKU DAN BOMO SIAM ORG PAS PASTI BETUL N JALAN LURUS KORG SEMUA JAHIL N KAPIR KORANG NAK TAU KITAORG PASTI MASUK SORGA KORANG PASTI MASUK NERAKA DAN KITAORG ADA HAK NAK TENTUKAN DOSA PAHALA SEMUA DALAM TANGAN KAMI, KAMI NI BELAJAR DGN USTAZ DOL KK ILMU PENUH DIDADA KALAU NAK BERTOBAT MASUKLAH PAS INSYLLH DOSA DIHAPUS DAN HIDAYAH DIBERI MCM USTAZAH ABBY YG TELAH KAMI SUCIKAN SESUCI KAIN PUTEH, KORG JAHIL JER TAK FAHAM!

Anonymous said...

KALAU BETUL AGAMA LEBIH UTAMA, KENAPA PONDOK TIDAK SEALIRAN DENGAN PIHAK YANG ADA KUASA DI SERAMBI MEKAH TIDAK TERBELA MESKIPUN SERAMBI BERKENAAN TELAH DIKUASAI SELAMA 22 TAUN?

CUCUATOK said...

Salam.... kepada bomo siam..... saya tertarik dengan pertanyaan saudara tentang Imam...... Soalan pertama saya kalu dalam kubur, adakah soalan nya berbunyai sebegini... siapakah Imammu? for sure kamu akan cakap TGNA bukannya Al Quran? Jadi siapa yang patut kita pegang Al Quran ker atau TGNA? fikirkanlah.....
Kepada sahabat yang lain.... silah merujuk kepada Al-Quran dan Sunnah kerana Nabi Besar Junjungan kita telah meninggalkan panduan dan cara hidup yang sempurna dalam menjalani hidup sebgai orang muslim....lagipun Nabi suruh kita jangan lupa mengingati Allah dan bukannya TGNA..... faham fahamlah sendiri....
Dan satu lagi... cuba cari makssud Al khawarijmi kerana apabila saya membacanya akan sifat sifat mereka membuatkan saya takut dan amat berhati hati tentang siapa yang patut kita ikut.....termasuk dalam Al-Quran telah menceritakan tentang orang yang menggunakan agama untuk keuntungan yang sedikit...
Jadi saudara BOMO SIAM... terima kasih kerana anda telah membuka dan menguatkan lagi kepercayaan saya bahawa TGNA bukanalah seorang ulama kerna seorang ulama tidak sesekali akan mengatakan nabi itu mat biasa sahaja sebelum umur baginda 40 dan tidak akan mengatakan tuhan itu boleh mencarut kerana Allah itu Tuhan yang satu dan tiada ada duanya serta tiada silapnya untuk memilih siapapun untuk menjadi kekasihNya...
Jadi seperti mana soalan saudara BOMO Siam, bolehkah pemimpin UMNO menjadi Imam? Jawapannya tak boleh kerana mereka hanyalah pemimpin yang di beri amanah untuk memimpin rakyat dalam menjaga perpaduan serta mengikut lunas lunas ISlam....Kalau TGNA saudara kata dia boleh...kenapa rakyat masih lagi di takuk lama dan kenapa rakyat kelantan berhijrah. Bukannya berhijrah kerana agama tetapi kerna ekonomi..... Bagaimana nak memberi sedangkan nak beri pun nyawa nyawa ikan saja....
Adakah Allah meilhat kita dengan rupacara atau perwatakan? Bukankah Allah melihat dengan hanya IMAN dan TAQWA sahaja?
Jadi saudara BOMO SIAM>>mengucaplah kembali dan kembalilah kepada Al-Quran dan SUnnahNYA.....
Terima Kasih.....

Anonymous said...

Setiausaha Politik Lim Guan Eng, Zairil Khir Johari
.........................
INILAH ANAK KEPADA MANUSIA YANG MELUPUSKAN JAWI DALAM PERSEKOLAHAN DAN UMNO YANG DIPERSALAHKAN

Anonymous said...

macammana pas nk di haramkan yang ada bukan pas tapi PIS iaitu parti islam semalaysia....cuba baca dgn betul dan cermat...

Anonymous said...

ooo.. bab imam tak imam .. kena ada photo

bab kongkek china doll

bersengama dalam tandas

gambar bulu berterabur ...

ada photo ngan video pun orang pas kata edit & konspirasi umno

kah kah kah

Anonymous said...

Tok makluman, bomo siam ni dulu penah apply nk jd sami kat songkla tapi tak lepas sebab dia ada rekod ngn tnjg rambutan. Patutnya dia kena jalani rwtn lagi tapi asyik dok sibuk nk cr salah org je. Apa2 pun hrp semua jgn lyn sgt budak mental ni. Syuh syuh syuh, g masuk spital cepat takut tmbh kronik

ambe said...

Yla,kau hanya pandai bezakan orang daripada aspek imam dan makmum.kalau najib jadi imam pun,benda remeh pon kau akan politikkan..dia tak jadi imam ke,makmum ke,lantak piaq dia la..solat hadapan Allah ,kita ini hamba je.imam pun iman boleh goyang.tak gune jadi imam kalau asyik maki orang lain,menganggap dirinya maksum,kerjasama dengan kapir harbi,tamakkan kuasa dan bla bla blan.

Anonymous said...

Moga Allah ampunkan dosa atas keriakan kau tu

tOy said...

terbaik la bro GAP!!!!

Anonymous said...

berkocak sana bergolak sini....pelbagai perkara pembangkang teah timbulkan sebelum pilihanraya dan mendapatt kuasa...

akhirnya....jika ditakdirkan mendapat kuasa...apa yg ada
dan telah terlaksana ia akan diteruskan....yg berlaku
hanya penambahbaikan atau penambahburukan mengikut citarasa
pakatan masing-masing sahaja!!!!!

apa yg ketara adalah rampokkan segala macam mak nenek mereka umpama mendapat harta rampasan!!!!

Anonymous said...

Bomoh Pegi belajarlah lagi kat pondok buruk yg ko banggakan tu sibuk plak amalan orang,Tu dorang pandai2lah dia dan tuhan.kalau bole mengimamkan pun hati tak betul tak guna jgak jgn ko ingat belajar kat pondok buruk ko tu ko dah pandai ilmu agama.

Anonymous said...

Al-Kirmani berkata, “Para fuqaha’ telah bersepakat (ijma’) bahawa penguasa yang telah terpilih (sebagai pemimpin) wajib ditaati selagi dia menegakkan solat berjama’ah dan jihad melainkan jika dia melakukan kekafiran yang nyata (murtad). Sehingga tidak ada lagi ketaatan kepadanya. Bahkan wajib memeranginya bagi orang yang mampu.” (Syarah Shahih al-Bukhari, 10/ 169)

Asy-Syarqawi berkata, “Larangan (keharaman) memerangi penguasa yang zalim dan fasiq diambil daripada ijma’ para ulama daripada para tabi’in.” (Hasyiyah asy-Syarqawi, 2/398)

Anonymous said...

Bukan x mampu imamkan keluarga tp tak perlu nunjuk2, pemimpin umno bukan aje dihormati pemimpin islam lain tp juga ulamak2 mekah, mesir & azhar, tp pemimpin pas setakat jd imam sembayang je pentadbiran x de kepandaian cakap ugama pon tunganglangang hudud kejap boleh kejap kata tak boleh

Anonymous said...

Tak mampu jd imam solat dng tak mahu jd imam 2 pkra beza. tp mentaati kapir harbi tu mmg jelas apatah lg bersahabat dng iblis itu mmg jelas sejelasnya

Anonymous said...

Lu orang bangang kaaa,,,,,jadi imam pon nak menunjuk-nunjuk.,,baik lu sembah tokong yg banyak kt kelqntan tu

Anonymous said...

Negara Islam adalah negara yang menjalankan syariat islam yang sebenar.bagi saya,parti pembangkang cume menegur kerajaan supaya memerintah dengan adil mengikut perspektif islam yang sebenar.seperti:mengharamkan arak dan judi,mengharamkan konsert yang bercampul gaul bukan muhrim,melaburkan duit negara kearah kebajikan rakyat,melaksanakan hukum islam dalam undang2 negara.rancangan tv lebih kearah keagamaan.didik rakyat supaya ttp aurat.itu bru negara islam sebenar.pemimpin bertanggungjawab atas semua ni.nnt orang pertama akan dihisab adalah pemimpin.sepatutnye pm bersyukur kerana ada pembangkang yg xjemu2 menegur beliau supaya beliau selamat dari neraka kelak.jadi renung2kanla.