Tuesday, August 14, 2012

ANJING BERSHIT NAK MERUSUH LAGI.


Selama lebih dua minggu para pemimpin parti pembangkang yang melabelkan diri mereka sebagai Pakatan Rakyat (PR) telah beriya-iya mengecam dan menyerang slogan "Janji Ditepati" yang dijadikan tema untuk Sambutan Kemerdekaan Ke 55, konon kata mereka tema tersebut berbau politik dan tidak patriotik.

Serentak dengan kecaman tersebut, mereka melancarkan pula tema dan logo sendiri sekaligus tercatat dalam sejarah tanahair inilah pertama kalinya sambutan kemerdekaan memiliki dua tema berasingan dari dua kem yang berbeza.

Malangnya, dalam pada pihak pembangkang bersungguh melancarkan kempen boikot terhadap tema Janji Ditepati atas alasan kemerdekaan negara dicemari unsur politik, kini tidak semena-mena timbul pula gabungan 20 NGO pro pembangkang yang mahu membuat himpunan 'Janji BERSIH' di Dataran Merdeka pada malam 31 Ogos 2012.

Kesemua muka-muka individu yang mengaku mewakili 20 NGO itu merupakan muka sama yang mendukung perjuangan PR malah terlibat secara langsung menganjurkan himpunan Bersih 3.0 yang berakhir dengan huru-hara dan keganasan pesertanya tempohari.

Pengerusi Bersama Bersih 2.0 yang mengetuai kesemua NGO tersebut juga secara sinis menyindir tema "Janji Ditepati" sebagai janji-janji kosong oleh kerajaan, di masa yang sama turut menyeru rakyat Malaysia memakai pakaian kuning sempena sambutan kemerdekaan kali ini.

Tanpa segan atau malu, mereka masih juga mengusung 8 tuntutan berkaitan pilihanraya yang diperjuangkan oleh Bersih 2.0 dan Bersih 3.0 sekalipun tahu ia tidak kena pada masa dan tempatnya.

Bak kata pepatah, kata dulang paku serpih, sibuk mengata pada kerajaan rupanya PR yang lebih.

Dalam pada itu, perhimpunan 'Janji BERSIH' yang mereka rancang itu berkemungkinan besar langsung tidak akan menepati tema yang mereka suarakan.

Rekod sebelum ini menunjukkan sebaik selesai sahaja perhimpunan anjuran puak-puak ini, sampah sarap dan kotoran yang beratnya bertan-tan pasti kelihatan di merata-rata tempat mereka berhimpun.

Situasi sama yang bersepah-sepah dengan sampah sarap, kondom dan kotoran lain pastinya akan berulang jika dilihat pada muka-muka sama yang terlibat langsung menganjurkan perhimpunan kali ini.

Selain itu, jika kita masih ingat semasa perhimpunan Bersih 3.0 pada 28 April lepas, sekalipun pada awalnya pemimpin PR dan NGO proksi mereka menjanjikan perhimpunan yang aman damai serta tenteram, hakikatnya banyak kerosakan harta benda awam, kemusnahan kenderaan polis dan kecederaan berlaku disebabkan perilaku ganas peserta mereka.

Pendek kata janji manis mereka untuk bersurai secara aman selepas dibenarkan berhimpun tanpa halangan bukan sahaja gagal ditepati malah dicabuli pula dengan aksi ganas dan tidak bertamadun.

Patutlah begitu sekali meroyannya pemimpin PR dan NGO proksinya apabila "Janji Ditepati" diangkat sebagai tema Kemerdekaan yang Ke-55.

Berdasarkan apa yang telah berlaku sebelum ini, tidak salah untuk kita andaikan kemungkinan perhimpunan malam merdeka anjuran NGO proksi PR ini juga akan berakhir dengan aksi ganas dan perlakuan luar tabie yang lain. Betul tak?

41 comments:

Anonymous said...

Sudah-sudahlah nak berpolitik, siang malam, pagi petang, sepanjang masa berpolitik, bila masa nak membangunkan negara? Jangan bermuka-muka dengan alasan hak asasi manusia untuk berhimpun dan membuat kacau di sana sini, mula-mula memanglah katanya aman, lepas tu macam penyamun, menjarah di sana sini, akhirnya negara mendapat malu yang teruk.

Kepada Menteri Amaran dan Ketua Polis Negara, kalau korang nak benarkan juga perhimpunan sia-sia tu, korang jagalah ketenteramanya, jangan disusahkan lagi pegawai dan anggota polis, RELA dan lain-lain petugas keamanan dan kecemasan, kerana korang sendiri yang tak tahu menilai, semua lulus, lulus, Akta Perhimpunan Aman benarkan konon, lepas ni biarkan semua orang berdemontrasi dan melingkupkan keamanan, pihak berkuasa dah tak boleh kacau sebab Akta Perhimpunan Aman benarkan, bangang punya akta, kalau ISA dulu dituduh kejam, sedangkan ISA tidak kejam pun, tak ada pun orang yang ditangkap tanpa ada alasan yang munasabah, kerana tak pernah lagi pun orang yang sedang makan nasik tak tentu pasal ditangkap dan dipenjarakan di bawah ISA, yang kena tangkap adalah golongan penghasut, pengikut komunis dan gologan pengganas. Sekarang Akta Perhimpuan Aman, berhimpunlah setiap hari, lingkupkanlah negara ini dengan berbagai perhimpunan supaya puas hati Menteri Amaran dan Ketua Polis Negara.

Sangat memalukan, kerajaan telah dimalukan dengan akta bodoh seperti Akta Perhimpunan Aman ini, lepas ni kerajaan dah tak boleh ambik tindakan, berhimpunlah sesuka hati, kalau dulu nak berhimpun lebih dari 5 orang kena dapat permit polis sekarang tak payah, bagitau saja dan berhimpunlah sesuka hati, bila jadi rusuhan, menyusahkan pegawai dan anggota polis serta petugas keamanan dan petugas kecemasan yang lain, Menteri Amaran dan Ketua Polis Negara berehat di pejabat saja.

Rakyat makin bosan dan meluat dengan keadaan ini, sampai bila rakyat nak terainaya dengan perkara sebegini, kami semua pencinta keamanan, tak mau rusuhan sana sini, nak beli belah payah, nak berniaga payah, nak berurusan harian pun payah, mana dia hak asasi kami rakyat Malaysia yang cintakan keamanan? Apakah Menteri Amaran dan Ketua Polis Negara lebih pentingkan golongan perosak berbanding rakyat ramai yang menjadi mangsa kekejaman ini?

Blah la, pergi jahanamlah, Menteri Amaran dan Ketua Polis Negara boleh ambik semua undang-udang dalam negara ini pi buang dalam lubang tandas, nak bakar pun tak apa kerana di negara ini undang-undang sudah tidak berguna kecuali Akta Perhimpunan Aman dan Akta Keharmonian Nasional yang dibuat mengikut telunjuk pembangkang, berbuatlah sesuka hati, jangan sampai rakyat pula mengamuk dan membuat perhimpunan yang lebih besar hingga berlaku pertelingkahan serius dalam negara ini, kami semua manusia, ada tahap kesabaran, kalau dipermainkan sesuka hati begini, sampai bila kami boleh sabar? Peniaga kerugian, rakyat kesusahan, inikah kehendak Menteri Amaran dan Ketua Polis Negara?

Kerajaan perlu tegas, Menteri Amaran dan Ketua Polis Negara boleh pergi jahanam, korang dua tak boleh pakai, lembik dan lembab. Kerajaan perlu tegas menghalang perhimpunan sebegini, sudah-sudahlah, rakyat dah bosan dengan sandiwara bodoh dan gila sebegini, banyak benda lagi yang perlu buat untuk bangunkan negara dan rakyat, apahal dilayan sangat perkara bodoh sebegini?

Apa yang jelas adalah kembalikan ISA dan Akta Hasutan dan perkara-perkara penting yang telah dimasuhkan sebelum ini, Akta Perhimpunan Aman dan Akta Keharmoninan Nasional yang indah khabar dari rupa itu boleh dimansuhkan saja, tak berguna dan merosakkan negara dan masyarakat sajalah.

Kerajaan perlu bertindak, rakyat menilai kerajaan apakah kerajaan mampu melindungi rakyat atau kerajaan lebih suka bersekongkol dengan golongan pengacau, terpulanglah. Apa PRU 13 adalah penentunya kalau keadaan masih tidak berubah.

Sekian, terima kasih.

Anonymous said...

Anjing BERSHIT = BERUK KUNING... sinonim....

Anonymous said...


Bende mu merepek ni GAP. kena terimalah hakikat pemimpin PR semakin mendapat kepercayaan rakyat. Mungkin ini kali terakhir BN sambut merdeka sebagai pemerintah. Insyaallah PR akan ambil alio Putra Jaya demi mengembalikan maruah Malaysia akibat dari perbuatan pemimipin-pemimpin BN terutama dari UMNO.

Anonymous said...

Sekarang ini puaslah hati menteri-menteri dan perdana menteri sekalian, mansuhkan lagi ISA dan Akta Hasutan, kononnya nak toleransi, sekarang apa sudah jadi? Pihak pembangkang bukan saja dah pijak kepala kerajaan, malahan sudah kencing berak atas kepala kerajaan, itulah buat lagi Akta Perhimpunan Aman dan Akta Keharmonian Nasional, hak asasi konon, tak mampuslah mana-mana orang yang tak mengikut demotnrasi dan perhimpunan itu dan ini tu, tak pernah ada lagi dalam sejarah manusia ada orang mati kerana tidak melibatkan diri dalam perhimpunan liar ataupun perhimpunan biasa, yang terjadi adalah yang mampusnya adalah yang terlibat dengan perhimpunan liar yang penuh dengan kekacauan, mula-mula kononnya aman, lepas tu mengalahkan perompak, menjarah itu dan ini membuat kekacauan.

Kembalikan ISA dan masuhkan Akta Perhimpunan Aman, rakyat perlukan undang-undang untuk pelihara keselamatan rakyat, bukannya undang-undang yang membenarkan puak perosak membuat kekacauan.

Kerajaan perlu prihatin dalam perkara ini, rakyat sudah makin muak, dan sangat muak dengan semua kerja gila sebegini, sampai bila kami hendak berhadapan dengan perkara gila sebegini? Berhimpun di sana sini, apa faedahnya? Lainlah solat jemaah, tapi itu bukan demontrasi itu, solat, beramal ibadat, tertib, demontrasi tertib apanya, terpekik terlolong macam orang kerasukan syaitan, melompat di sana sini macam beruk termakan cili, apa jadanya itu semua?

Kerajaan perlu tegas, ambil tindakan segera untuk membetulkan keadaan, itu pun kalau masih mahukan undi rakyat yang cintakan keamanan inilah, kalau nak bersekongkol dengan golongan perosak, tak payahlah kami keluar mengundi kalau tak ada calon bebas nanti, kerana nak undi PR perangai macam penyamun, nak undi Barisan Nasional lembik nak mampus, tak payah undi, puas hati PM dan menteri-menteri sekalian, tolonglah kami yang terainaya ni, jangan biarkan rakyat menderita kerana nak layan golongan pengacau tu, yang jadi masalah sekarang ini adalah rakyat, puak pengacau tu nak ambik kesempatan saja. Apa pun kalau tak ada perubahan lagi, PRU 13 nanti mungkin akan menyaksikan ramai yang tidak keluar mengundi kerana protes, kalau PR menang PRU pun, kami yang tak keluar mengundi ni akan berdemontrasi hari-hari dan buat kacau di sana sini, kerana Akta Perhimpunan Aman benarkan, biarkan kacau bilau, puas hati korang semua, semunya pengkhinat, mengkhianat kepada rakyat. Tunggulah pembalasan rakyat kelak dan semestinya pembalasan dari Yang Maha Kuasa.

Melayu Ultra said...

Maruah MALAYSIA lebih "BERSIH" jika PR memerintah dan Anwar Kaki Jubor jadi PM!

Kahkahkahkahkahkah!!!

Melayu Ultra said...

Please la PM Najib.. Rakyat Malaysia majoritinya dah MUAK dengan BERSIH ni.. Tangkap je A.SAMAD SAID janggut santa klaus tu.. Tarik balik gelaran Sasterawan Negara dan bg gelaran Sawan Negara..

PKR+DAP+PAS = BERSIH kan Jubo Anwar!!

Muahahahahahahaha!!!

Melayu Ultra said...

kejap lagi BOMO SIAL aka PEMECAH BELAH UMAT ISLAM NO.1 masuk..

FUCK YOU BOMO SIAL!!

Anonymous said...

Melayu Ultra, bukan setakat tangkap saja petualang BERSHIT, malahan BERSHIT ini perlu diharamkan, senaraikan dalam kumpulan pengganas dalam senarai PDRM. Malahan Akta Perhimpunan Aman perlu dimansuhkan, kembalikan ISA, rakyat sudah meluat, benci dan benar-benar marah dengan kejadian perhimpunan liar dan ganas yang kononnya aman sebelumnya itu, sampai bila rakyat semua nak berhadapan dengan kegilaan ini semua? Kami semua sudah meluat, benci dan sangat geram, jangan sampai kesabaran rakyat yang selama ini bersabar tercabar hingga mencetuskan pertembungan antara rakyat yang selama ini besabar dengan puak perosak itu pula. Jangan sampai negara ini bergolak seperti di Syria dan bebera negara lain itu. Kerajaan perlu bertanggungjawab, mansuhkan Akta Perhimpunan Aman dan kembalikan ISA, rakyat perlukan ISA, sedangkan Akta Perhimpunan Aman amat disukai oleh puak perosak kerana mereka bebas membuat kerosakkan dengan alasan hak asasi manusia, tapi yang jadi mangsanya adalah rakyat ramai, tolonglah kasihani rakyat ini, kami rakyat yang selama ini bersabar patutnya dibela oleh pihak kerajaan, bukannya membiarkan golongan perosak itu berterusan berhimpun membuat kekacauan di sana sini. Apa yang penting kembalikan ISA, mansuhkan Akta Perhimpunan Aman dan kembalikan juga Akta Hasutan, rakyat perlukan pembelaan, bukannya golongan perosak itu yang diberikan pembelaan pula. Bertindaklah segera demi kepentingan agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Klu pr memerintah Malaysia bukan saja maruah dipijak2 tapi serupa Malaysia ni diperintah oleh pelacur murahan

Anonymous said...

Terima kasih saudara,saya menyokong penuh pandangan saudara.

Anonymous said...

Kami pun ada hak....bukan saja bershit yg ada hak kami yg benci perhimpunan haram pun nak hak kebebasan kami.

Anonymous said...

MENTERI AMARAN..........ONCE BEATEN TWICE SHY.
HARAP TAK JADI MUKA TEBAL.

PADA SAMAD, CUKUPLAH...DUDUDUK DI MASJID LEBIH BAIK, UMOR PUN DAH LANJUT.
PROVEN THAT SEMUA HIMPUNAN BERSIH JADI GANAS.

APAKAH DIBULAN BAIK KITA BUAT KERJA TAK BAIK.
INSAFLAH, SAPA KITA, DAN ASAL USUL KITA.
JAHAT SANGATKAH KERAJAAN DAN BAIK SANGATKAH PUAK PUAK KITA. NILAILAH DIRI SENDIRI.

Anonymous said...

Kuat btol berangan.....

Anonymous said...

Tujuan nya hanya SATU aja mau Aibkan POLIS dan Kerajaan ITU aja...Polis sepatutnya cegah jenayah bukan jaga himpuan sampah...keraaajn da lemah itu la sebabnya..paklah jgn buka mulut busuk kau tu..kelak aku baling batu kat tv aku..atau bung ipad 3 aku dalam parit bila tengok muka dan komen kau yg tak berisi atau berNAS

MELAYU ULTRA said...

Mmg dasar haramjadah Cina Racis DAP, Melayu Syiah PAS dgn LGBT PKR!! Puak yang sangat suka lakukan kerosakan di bumi Malaysia setaraf askar Dajjal!!

Aku benci perhimpunan haram!!
Aku benci rusuhan!!
Aku benci kekacauan!!

Nyahkan sundal2 ini dari bumi Malaysia!
1. Anwar Al Jubori
2. Pork Nicky
3. Lim Kit Sial
4. Lim Guantanamo
5. Hardy bawang
6. Kapal Sink
7. Mat Sabutoh
8. Nizar Meroyan
9. Ambabiga
10. Samad Santa

Last sekali Menteri KDN sebab lemau dan lembab!!

Mencegah itu lebih baik!!

KAMI mahu ISA semula!!

Anonymous said...

jika perhimpunan Janji Bersih dilangsungkan.....Ini adalah cubaan rampasan kuasa yang terancang... Mohon pihak berkuasa isthiarkan darurat....mohon serahkan kuasa negara pada pohak ATM. Kepada sesiapa yang ingkar dan bersubahat dengan rampasan kuasa ini.... harap bertanggungawab di atas apa yang berlaku. Mari kita cipta sejarah baru bagi menggantik 135...kepada 30.8....hapuskan pertualang negra...semuanya komunis... tiba masanya kita pertahankan malaysia walau sampai ke titisan darah terakhir....

Tobpinai said...

Sokong anon August 14, 2012 6:55 PM dan Melayu Ultra.

Daripada menyibuk dgn 1 M'sia dan entah apa2 1 lagi, baik tumpukan kpd isu yg lebih penting contohnya isu keselamatan negara. Apalah erti 1 M'sia "janji ditepati" kalu negara kucar-kacir? apalah konon janji yg ditepati tu?

PM Najib, budak sekolah tadika pun tahu erti keamanan, jadi jgn bersifat lebih rendah daripada itu. Bershit 1 dan Bershit 2 sudah menjadi contoh, tapi masih tak faham2 kah? Nak tunjuk baik lah konon tu....

Tolonglah minum tongkat ali lebih sikit yer Najib, Hisham, Nazri ...

Anonymous said...

aik tk cukup2 ke tiga himpunan bersih jdi pengajaran?? klu diluluskan jgak himpunan nie menteri dan ketua polis mesti bertanggungjawab!!

Melayu Ultra said...

Kenapa Zaman Tun M jd PM Malaysia mudah MAJU??

1. Tun M tegas dan proaktif pada setiap masalah. Preventive! Prventive! Preventive!
2. Dasar Kerajaan Zaman Tun M sentiasa mengutamakan Melayu dan BUMIPUTERA yang merupakan penduduk MAJORITI!
3. Setiap keputusan Tun M selalunya TEPAT, TEGAS dan BERKESAN!
4. AKTA ISA, HASUTAN adalah senjata utama PREVENTIVE!!
5. Tidak melayan segala mcm tuntutan mengarut yang melanggar KONTRAK SOSIAL (Dong Zhong Sial dll)
6. Cina RACIS DAP tidak berani buka mulut kerana majoriti MELAYU bersatu bawah UMNO
7. Kalau zaman Tun M aku rasa Ketua Parti Anutan Syaitan & Syiah PAS aka Pork Nicky (yang makin sesat dan menyesatkan juga pemecah belah ummat ISLAM No.1 di Malaysia skrg ni) dah lama kena ISA
8. Melayu tak mungkin berpecah belah (UMNO,PERKASA,JATI,PAS,PKR) dan mcm2 lagi.
9. MELAYU akan lemah jika PEMIMPIN MELAYU kita LEMAH. UMNO kena tegas!
10. PENGIKUT penjubor yang tolol pun makin ramai dan akibat terminum air jubor ini MELAYU makin berpecah belah.

MELAYU itu beragama ISLAM

Jika Melayu itu MURTAD dari ISLAM dia bukan lagi MELAYU...

Anonymous said...

Aku harap Najib akan ikut jejak bapaknya Arwah Tun Razak. Declare Darurat dan tubuhkan mageran. Tangkap semua pemimpin pakatan rakyat. Tak pun tubuhkan skuad pembunuh seperti Indonesia tubuhkan dizaman Suharto dan Benny Murdani dulu. Aku nak tengok termasok tak buah Karpal, Anwar dan Lim Kiat Sial.

Anonymous said...

Kami, 'the silent majority' dah muak dengan Bersih, tangkap saja dan kalau masih buat kurang ajar pukul saja kalau mereka merosak harta awam. Prevention is better than negotiation

Anonymous said...

Benda mu merepek ni kalau umno dan barisan nasional kalah nanti.ni kali terakhir demo berforum lepas ni demo cuci najis dap lah nampaknya guna otak tuan bila berbicara. ..sebab barisan nasional kita masih bermaruah. .kalau barisan nasional di kapan maka demo akan jadi bangsat di bumi malaysia sendiri..belum kena menyalak dan kena pun menyalak. .

mat din said...

salam semua,untuk pengtahuan semua.sesuatu undang2yg sudah dimansuhkan tidak bolih di ujudkan balik.ianya bukan setaraf perintah am.PDRM lemah bertindak kerana ianya kena ikut cakap PTD.Ini yang dimahukan olih Kerajaan Malaysia,untuk mentadbir "kerajaan".Justeru itulah bila jenderal 3 bintang PDRM yg bersara dan terus masuk PAS itu apa nak diherankan sangat.

Anonymous said...

Dari pandangan aku najib ada strategik politik..tuan yang silent majority please undi barisan nasional kerana umno dan melayu perlu power lagi lepas tu tahu apa najib akan buat. .walaupun najib berlembut mesti ada sebab..tapi bila sampai masa nya pasti najib bertindak plzz undi umno dan barisan nasional..

Melayu Ultra said...

PM NAJIB,

Kami bersyukur dgn segala macam TRANSFORMASI bwh PM NAJIB..

Tapi tak perlulah TRANSFORM sekali KONTRAK SOSIAL, TRANSFORM ISA & AKTA HASUTAN hanya kerana tuntutan segelintir individu yang ada kepentingan!

Kami tahu PM NAJIB penuh dengan kejutan.. Kami tak perlukan kejutan seperti rusuhan BERSIH ni..

Singapork pun pakai lagi ISA tuu..

PM Najib,

Tolong buang parasit2 dalam UMNO...

Anonymous said...

Kalau ISA tidak dapat dikembalikan, ambik balik semua peruntukkan dalam ISA dan buat undang-undang guna nama baru, hanya ini akan melindungi negara ini dari keganasan dan kegiatan subversif yang merbahaya. Takkan nak lihat ada bangunan kena bom, bas kena bom, ada perkelahian di sana sini baru nak menggelabah nak cari langkah pencegahan? Amerika pun tiru ISA, memang diorang tak panggil ISA, tapi Patriot Act tu lagi ketat dan lagi keras kalau nak dibandingkan dengan ISA, jadi apasal Amerika tiru dan buat undang-undang lebih keras dari ISA kalau ISA itu tidak ada kualiti? Perdana Menteri, Hishamuddin Amaran dan Nazri Cakap Banyak silap menilai, korang sibuk nak bertoleransi hinggakan keamanan negara dan keselamatan rakyat menjadi galang gantinya bila korang mansuhkan ISA dan Akta Hasutan.

Kerajaan perlu mengambil langkah pencegahan segera, pulihkan kembali ISA, kalau tak boleh guna nama ISA pun tak apa, janji segala peruntukkan dalam ISA digunakan semula, kalau nak dibuktikan di mahkamah akan kesalahan seseorang itu, tunggu jahanam dulu negara inilah, tunggu rakyat beribu-ribu orang jadi mangsa letupan bom hingga mati dan cacat baru nak ambik tindakan, itu apa guna, negara dah porak peranda, rakyat jadi mangsa, tindakan jadah apa lagi nak dibuat?

Apa yang jelas ramai rakyat benci dengan pemansuhan ISA, yang suka adalah puak perosak dari kalangan Pakatan Rakyat, mereka suka sebab mereka boleh bersuka-suka membuat kekacauan sesuka hati dengan alasan hak asasi manusia, konon sajalah ingat diorang saja ke manusia ke? Ingat membuat demotrasi tu hak asasi manusia ke? tak buat demonterasi boleh mampus terkangkang ke? Bodo punya perangai, semua ni merosakkan negara, merosakkan masyarakat. ISA mesti dipulihkan, tak boleh guna nama ISA pun tak apa, janji semua peruntukkan ISA diguna pakai semula, itu pun tak boleh ke? Apa guna menteri dan Ketua Polis Negara? Main masak-masak dalam pejabat ke?

Rakyat sudah muka, sudah benci, sudah marah dengan siri demontrasi liar macam BERSHIT ni, berapa banyak lagi kerugian yang akan ditanggung oleh peniaga? Mana Malaysia nak letak muka jika dimalukan sebegini pada Hari Kebangsaan, Menteri Amaran dan Ketua Polis Negara tak reti nak fikir ke? Mana otak korang, tertinggal di perhentian bas ke? Berapa lama lagi rakyat perlu jadi mangsa kepada puak-puak bangang ni kerana Menteri Amaran dan Ketua Polis Negara bangang dan lembik tak bertanggungjawab?

Bersambung...................

Anonymous said...

Sambungan..................

Apakah kerajaan nak rakyat Malaysia berdemontrasi setiap hari kononnya atas alasan hak asasi manusia? Apakah kerajaan nak melayan semua karenah gila babi pihak yang suka buat kekacauan ini? Apakah semua petugas keselamatan dan petugas kecemasan tak perlu nak berehat dan menenangkan fikiran semata-mata nak layan kegilaan dan kebangangan demontrasi bodo macam ni akibat dibenarkan oleh Menteri Amaran dan Ketua Polis Negara yang lembab dan tak berguna? Saya walaupun bukan salah seorang petugas keselamatan dan petugas kecemasan, tapi saya ni manusia, saya sangat sedih dengan apa yang berlaku terhadap petugas keselamatan dan petugas kecemasan yang jadi mangsa dizalimi dengan kejam dalam setiap siri demontrasi liar puak pengacau ni, takkan itu pun Menteri Amaran dan Ketua Polis Negara tak reti nak menilai? Menteri Amaran dan Ketua Polis Negara tak berhati perut ke atau korang ni tali barut pembangkang? Kalau nak dibenarkan juga perhimpunan sia-sia yang gila babi puak pengacau tu, sila Menteri Amaran dan Ketua Polis Negara saja yang pergi jaga perhimpunan bodo itu, jangan menyusahkan petugas keselamatan dan petugas kecemasan yang lain, sebabnya Menteri Amaran dan Ketua Polis Negara lembab, bangang dan tak berguna, tak reti nak jaga keselamatan negara, hoi letak jawatan sajalah, korang pergi join perhimpunan tu sekali, biar Tan Sri Musa atau Tan Sri Rahim Noor jadi Menteri KDN dan lantik Ketua Polis Negara yang baru pergi lanyak puak pengacau tu cukup-cukup, rakyat sudah cukup bersabar, kesabaran dah sampai tahap maksimum, tapi Menteri Amaran dan Ketua Polis Negara sekarang ini jenis tak reti bahasa, tak alami kesusahan rakyat, korang boleh pergi jahanam, korang letak jawatan sajalah, sekadar menyemak, dasar tali barut pembangkang, blah la, perosak!

ambe said...

Percaye lah,majoriti yg pergi mesti orang melayu.Cina,india dalam tandas tepuk
tangan...Unit amal pas mesti tak sabar nak jadi beruk hingusan time perhimpunan!

cukuplah orang melayu diperbodohkan dap.Tak caye,tgok jela!

Betoi x jin?

ambe said...

Kjaan lmbut sangat.Yang dapat ditangkap itu,sumbat je kt penjare,bagi upacare qiqah oleh banduan berat.baru tahu langit tinggi ke rendah!

Tobpinai said...

Tak apalah kalu tuan PM ada banyak kejutan... tapi perlu diingat, kejutan hanya tinggal sejarah apabila lain yg dirancang, lain pula kejutan yang timbull...

Tapi tak apalah jugak kalu tuan PM sudah jadi lembut. Silalah hanjing2 sekelian buat demo di Negeri tercinta saya ini (Sabah), Insya-Allah, kami akan tolong sediakan garam sebagai pengubat luka....

Anonymous said...

Punah ranah! Rosak binasa! Jahanam! Tunggang Langgang! Lingkup negara ini akibat Menteri Amaran dan Ketua Polis Negara yang tidak bertanggungjawab, melayan semua karenan puak pengacau yang tak berguna tu.

Rakyat sudah sangat marah, sangat geram, sangat tidak puas hati dengan segala kekacauan, kerosakkan dan porak peranda hingga menjejaskan ekonomi hingga menjejaskan rakyat juga, merosakkan keamanan dan segala masalah akibat demontrasi liar sebegini, memanglah kata aman, mula-mula saja, lepas tu naik sheikh, melompat-lompat macam beruk termakan cili, menjerit-jerit dan terlolong macam kerasukan syaitan, merosakkan harta benda dan membuat huru hara seperti yakjuj dan makjuj, yang jadi mangsanya adalah rakyat yang tidak bersalah, di mana tanggungjawab Menteri Dalam Negeri? Di mana tanggungjawab Ketua Polis Negara? Korang memang tak bertanggungjawab, perkara gila macam ini pun korang biarkan, hak asasi konon, ada pernah sesiapa di dunia ni mampus sebab tak dapat berdemontrasi ke? Tak ada, hanya korang dua yang jenis tak reti bahasa, tak bertanggungjawab, sebab itulah korang tak sedar diri. Berhentilah, letak jawatan sajalah, sekadar menyusahkan orang apa guna, boleh pergi jahanamlah korang, tak guna, perosak negara! Sekarang ni puak pengacau tu mesti seronok tak terkata kerama mereka dah berjaya jatuhkan air muka kerajaan, kepala kerajaan telah dipijak-pijak oleh mereka akibat Menteri Dalam Negeri tak berguna Ketua Polis Negara lembab tak boleh diharap, blah la, korang perosak, tak boleh diharap!

Melayu Ultra said...

Sajak - BABI-BABI BERSIH di Hari
Kemerdekaan

Baju kuning itu,
berbau taik,
Janggut putih itu,
berlumur taik,

Mata-mata pedih,
di lumur gas pemedih,
aku sedih,

Bangsaku kini hanyalah melukut,
berpecah menjadi Pak Turut,
Membusuk hingga ke perut,

BABI-BABI kuning berlarian,
di kejar angan2 Penjuboran,
BERSIH hanya dipinggiran,

Bila Pak Syeikh berkuasa,
LGBT naik takhta,
sama jantan, sama rasa,

Kini BABI-BABI kuning berlari lagi,
di tipu Al-Jubori,
Tapi masa depanmu tiada lagi...

Melayu Ultra

Anonymous said...

Perhimpunan Hari Kebangsaan vs Perhimpuan Pengacau BERSHIT.

Memang sengaja dicari puak pengacau tu untuk buat masalah pada sambutan Hari Kebangsaan, kerana ada ramai wartawan dari luar negara, malahan pihak berkuasa pula sibuk nak berkawal untuk sambutan Hari Kebangsaan, kalau berlaku kekacauan, negara akan huru hara, maruah Malaysia akan tercemar, kerajaan akan dianggap tidak perihatin dan tidak bertanggungjawab. Perhimpunan Hari Kemerdekaan melibatkan ramai orang dan orang-orang kenamaan termasuk Yang DiPertuan Agong, kalau berlaku kekacauan, boleh ke Menteri Dalam Negeri dan Ketua Polis Negara uruskan hal ini, keselamatan kenamaan dalan negara dan luar negara yang berada di pentas utama macam mana? Korang boleh uruskan semua ni ke? Itulah, jenis tak berfikir, jenis semberono, akibatnya macam-macam masalah timbul, bukan setakat keselamatan kenamaan saja, malahan keselamatan para peserta perbarisan, kru-kru yang bertugas, orang ramai, apa akan terjadi? Punah ranah! Rosak binasa! Jahanam!

Perhimpunan BERSHIT perlu dihalang!

Menteri Dalam Negeri perlu letak jawatan, kalau masih tak tahu malu, pecat saja dia ni!

Ketua Polis Negara pun perlu letak jawatan, kalau tak tahu malu pecat juga dia ni!

Menteri Dalam Negeri dan Ketua Polis Negara, korang berdua jelas tidak bertanggungjawab kerana membenarkan perhimpunan BERSHIT ni, korang tak fikir tentang pada hari itu pasal keselamtatan orang ramai termasuk para kenamaan dalam dan luar negara, liputan dari media luar, mana Malaysia nak letak muka kalau berlaku seperti 28 April 2012? Blah la korang berdua, korang tak boleh diharap, letak jawatan sajalah, berhentilah, korang tak bertanggungjawab dan tak boleh diharap, lembik dan lembab dalam tindakan, blah la!

Anonymous said...

sejujurnya aku dah muak dgn perangai yg konon nak bersih sgt tu. ..aku dah letih, aku fade up!
nasib baiklah negara ni ada undang2 sekatan senjatapi, kalau tak alamat mereka demo tu bkn setakat terbalik kereta polis tapi mungkin dah bersusun mayat anggota PDRM atas jln ditembak anjing2 bersHit. ..
dan mungkin jika tiada akta senjatapi tu dah beratus perusuh berSHit mampus aku tembak! !!!!!

Anonymous said...

ISLAM PERLU BERSATU!!! KITA WAJIB BERI SEMULA KUASA 2/3 UNTUK BN. TUN MAHATHIR SENDIRI AKUI NAJIB SEDANG BERHADAPAN ERA YG BERLAINAN. UMNO LEMAH SEJAK ERA PAK LAH. BUAT MASA INI KITA TAK ADA MAJORITI UNTUK MENAFIKAN HAK PEMBANGKANG. SAYA PINTA SEMUA RAKAN RAKAN MEMBERIKAN UNDI ANDA PADA BN PADA PRU 13.. KITA TENTANG SEGALA MUNAFIK DAN KHAWARIJ DLM PAKATAN!!!

Anonymous said...

undi bn. Bg menang besar. Baru kuat. Ini pru pertama pm najib. Mari bersama kembalikan kekuatan bn. Anda mesti keluar mengundi BARISAN NASIONAL

Anonymous said...

UNDANG UNDANG, PARA PENGAMAL UNDANG UNDANG DAN YANG ARIF TUAN HAKIM BERPERANAN MENJAGA KESEJAHTERAAN NEGARA

Penulisan oleh Rocky’s Bru In Malaysia, it's ok to rape a minor If you're a star? pada Khamis 9 Ogos dan Anger and ire over court ruling on alleged rapist adalah dirujuk dan menyatakan ketidakpuasan dengan keputusan mahkamah. Adalah diharapkan ia tidak dilihat sebagai menghina mahkamah atau Yang Arif Hakim. Rakyat Malaysia boleh memberikan teguran atau pandangan terhadap keputusan mahkamah.

Negara Malaysia sekarang ini sedang `bergolak’ dengan isu demonstrasi Bersih yang dibenarkan oleh Mahkamah walaupun ia amat merugikan Negara dan membahayakan ketenteraman awam..

Saman kes fitnah adalah popular dan paling lumayan. Penabur fitnah samada individu atau media boleh terlepas daripada hukuman atas sebab teknikal dan ini mengalakkan lagi kesuburan amalan fitnah di Malaysia. Kes saman fitnah mencecah RM100 juta sebuah kes dan jika terdapat 5 kes fitnah, jumlah tuntutan mencapai RM500 juta. Peguam boleh cari makan.

Beberapa bulan yang lepas, kes murtad dibenarkan dikalangan Islam menjadi isu yang besar. Dato Hassan Ali dan Mufti Perak menyuarakan masalah ini dengan kuat. Ambiga berjaya menggunakan isu kes bangsa India memeluk agama Islam dan beberapa ketika mahu kembali ke agama asal, sebagai ketidakadilan dan melanggar hak asasi manusia. Mahkamah bersetuju.

Kemudian Kalimah Allah menjadi rebutan penganut agama Islam dan Kristian. Mereka berkata Islam tidak boleh memonopoli nama ALLAH. Sebab penganut Kristian di Sabah dan Sarawak telah menggunakan Kalimah ini sejak berzaman. Kerajaan cuba menghalang penggunaan Kalimah Allah pada agama lain, tetapi dengan kepandaian Pakatan Rakyat, ia menggunakan Tok Guru Nik Aziz dan Awnar Ibrahim berkempen bagi pihak Kristian. Sekali lagi Pertubuhan Kristian menggunakan Pakatan Rakyat. Apabila Ulamak PAS membenarkan dan merestui, Pertubuhan Kristian `test’ atau menggunakan Mahkamah untuk `reinforce’ kebenaran menggunakan Kalimah Allah. Walaupun di dalam proses rayuan, ia memberi gambaran kelemahan umat Islam. .

Malaysia sudah menuju ke sebuah Negara yang `total’ demokrasi yang terutama di dunia mengalahkan contohnya Amerika Syarikat. Kebebasan bersuara dan hak asasi manusia diperagongkan secara membabi buta. Aktiviti LBGT atau perkahwinan sejenis hendak di benarkan di Malaysia oleh NGO dan kumpulan tertentu. Ia mendapat sambutan baik oleh pakatan rakyat termasuk PAS. PAS membisu dan membuta sahaja kerana LBGT ini ditaja (blessing) dari Ambiga, rakan kongsi pakatan rakyat di dalam `perniagaan’ Bersih 1, 2 dan 3. PAS tidak boleh marah sebab Ambiga menolong mereka di dalam Bersih 1,2 dan 3.

Perbuatan menghina dan menyindir Sultan / Raja Melayu di dalam penulisan atau ceramah menjadi kebiasaan. Yang menghairankan majoriti pengulas adalah dari penyokong Pakatan Rakyat. Nampaknya, mereka memang berhasrat menukar negara Malaysia kepada republik. Sultan / Raja hendak di tukar kepada Presiden. Ada ramai yang mengidam menjadi PM atau Presiden. Mereka giat menyemai benih benih kebencian terhadap Sultan / Raja. Pada saya dari gurauan (sindiran) Dr Maza mengenai WWW1 terhadap Sultan Ibrahim tidak patut di lakukan di dalam ceramahnya (tidak silap dalam Debat Wacana Sinar). Dr Maza yang saya hormati itu hendaklah membuang `riak’ pandai berceramah dan ramai pengikut. Undang undang khusus menghina Sultan / Raja mesti di buat. Tanyalah rakan dari Thailand yang mempunyai undang yang melindungi Sultan / Raja. Rakyat khas orang Melayu mesti mendokong undang undang ini. Orang Cina jangan di harap sangat. Saya ingin melihat undang undang menghina Raja ini dikuatkuasa dan boleh di denda contohnya RM1 juta atau penjara atau sebat. Cuba kita banding dengan kes saman fitnah Anwar Ibrahim terhadap lawannya yang mencecah RM50 juta hingga RM100juta. Pada Anwar Ibrahim, kewibawaannya tercemar (walaupun beliau melakukan perbuatan itu) berkos RM50juta hingga RM100 juta. Sepatutnya Sultan / Raja lebih tinggi nilainya.

bersambung Part 2
Wallahhualam.

Ikhlas dari
Nasirwise.blogspot.com

Anonymous said...

UNDANG UNDANG, PARA PENGAMAL UNDANG UNDANG DAN YANG ARIF TUAN HAKIM BERPERANAN MENJAGA KESEJAHTERAAN NEGARA
Part 2
Pandangan saya, mengapa ia berlaku `pergolakan pergolakan’ seperti di atas di Malaysia. Saya berpendapat ada 3 faktor iaitu 1. Undangpundang tidak sempurna dan `contestable’ 2. Barisan peguam lawan yang handal dengan pengalaman 3. Yang Arif Tuan Hakim

Faktor pertama
Kemungkinan undang-undang yang digubal tidak sempurna dan mudah dipatahkan oleh para peguam Brother Anwar bin Ibrahim. Kes beliau menjadi tumpuan kerana kedudukan politik beliau dan melibatkankan kos tuntutan menghampiri RM500 juta (tidak sempat buat penyelidikan). Boleh dikatakan masa dan tenaga Mahkamah kebelakangan ini `terbuang’ menguruskan kes saman liwat, saman fitnah Brother Anwar bin Ibrahim, kes Kalimah Allah, kes demonstrasi Bersih 2 dan lain lain lagi..

Walaupun saya benci Singapura kerana bersikap `irihati’terhadap Malaysia tetapi saya hormat undang undang Singapura. Prosesnya ringkas dan hukuman amat menakutkan pesalah. Gangster gangster tegar pun takut dikenakan hukuman apalagi ahli politik yang memfitnah pemerintah. Politikus tersebut akan di`disqualified’ dan dikenakan penjara dan denda besar`. Pemerintah menang 100% kes fitnah (tidak sempat buat penyelidikan). Peguam Negara dan teamnya kena belajar dengan pakar undung undang Singapura. Biarlah dipandang sebagai Kerajaan mengawal Hakim dan Mahkamah di dalam kes kes keselamatan negara itu.

Faktor kedua
Mungkin juga para pendakwaraya Kerajaan tidak cekap dalam pengendalian kes kes tersebut. Manakala barisan peguam Pakatan Rakyat lebih berpengalaman, ramai, bersungguh sungguh.

Kes liwat Anwar Ibrahim dengan Saiful baik juga untuk pengamal undang undang dan student. Saya sebagai rakyat biasa sekarang sudah tahu hak kita. Polis tidak boleh ambil sampel DNA kita, boleh minta tanggoh perbicaraan beberapa kali, boleh memohon tukar Hakim dan pendakwaraya, minta salinan polis report lawan, mohon buang perkataan, mohon tukar fakta, mohon masuk atau keluarkan exhibit kes, tidak salah menuduh Hakim silap, prosedur simpan barang kes yang betul dan banyak lagi pengajaran yang berguna.

Faktor Ketiga
Pemilihan Yang Arif Tuan Hakim yang salah atau kurang pendidikan agama. Sebagai seorang Islam yang dididik sejak kecil dan dilahirkan sebagai Islam, adalah dimaklumi bahawa murtad tidak dibenarkan dalam Islam dan hukuman amat berat. Begitu juga dalam LBGT dan Kalimah Allah dimana orang Islam termasuk Tuan Hakim perlu menolok nya atas nilai seorang Islam dan kepentingan awan selain daripada bukti-bukti pendakwaan.

Saya ulangi bahawa saya tidak berniat menghina mahkamah dan para Hakim. Akan tetapi keputusan mahkamah yang tidak betul, boleh meruntuhkan negara kerana si demonstrasi akan terus merosakkan hartabenda awam dengan alasan mahkamah benarkan seperti Nersih 2.(jangan jadi budak kecil yang Polis yang menyebabkan mereka merusoh. Salehudin dan Saifuddin selalu kata gas pemedih mata serta provokasi polis yang menyebabkan mereka merusuh). Apa kata Tuan Hakim menjatuhkan hukaman yang berat kepada penganjur yang berarak di Ddataran Merdeka kerana Kerajaan membenarkan mereka berhimpuan di Stadium Negara. Saya percaya sekali kena hukuman yang berat, mereka akan patuh dengan undang undang Negara.

Akhir sekali, Rakyat Malaysia mesti mencuba undang undang Islam kerana undang undang sedia ada nampaknya tidak baik kepada negara, bangsa dan agama.
Wallahhualam.

Ikhlas dari
Nasirwise.blogspot.com

Anonymous said...

Astaghfirullah.. Masih nak berdemonstrasi lagi ke? Ya Allah, peliharalah negara kami Malaysia dari perkara2 yang memecahbelahkan sesama saudara.. Sedih & meluat dengan pemikiran mereka yang kononnya bijak pandai tapi mengambil jalan keluar dgn berdemonstrasi..

UMNO . DULU . KINI . SELAMANYA

Anonymous said...

sekiranya ada antara mreka yang masih lagi nak berdemo pada 30 atau 31 ogos ni... fikirkanlah keamanan dan kemerdekaan yang dimiliki kini adalah hasil dari pengorbanan para pejuang terdahulu khususnya pasukan keselamatan... kami tidak rela tarikh keramat itu dinodai oleh manusia-manusia bajingan yang cuba untuk merosakkan hari kemerdekaan , apatah lagi mod syawal masih menjelma... mereka ini boleh lah diibaratkan sebagai pertualang dan penderhaka kepada negara yang tercinta ini, cari hari lain....

Anonymous said...

Memang bukan islam ni...