Wednesday, August 8, 2012

ANWAR TERUJA DENGAN PERKAHWINAN HOMOSEKS.



Paderi Gay Kahwin: Masyarakat Kristian Malaysia Harus Tunjukkan Bantahan

Tahun lalu, seorang rakyat Malaysia keturunan Cina, Ngeo Boon Lin yang juga seorang paderi gay telah mengambil keputusan mengahwini rakan sejenisnya di sebuah gereja di Amerika.

Pasangannya seorang lelaki kulit hitam, Phineas Newborn III adalah seorang produser pementasan muzikal Broadway. Perkahwinan pelik itu dilaporkan telah didaftarkan di New York.

Semasa di awal meletusnya berita perkahwinan gay mereka berdua, pelbagai lapisan masyarakat Islam, Hindu dan Buddha telah meluahkan bantahan, kecaman dan kemarahan mereka terhadap tidakan luar tabie tersebut.

Selepas hampir setahun kisah mereka reda dari perhatian umum, tidak semena-mena timbul semula apabila kedua-duanya tampil meraikan majlis resepsi perkahwinan mereka di sebuah restoran makanan Cina di Kuala Lumpur.

Dalam satu kenyataannya kepada AP, Boon Lin mengakui isu gay cukup sensitif di Malaysia tapi peliknya seperti sengaja pula mahu mempromosikan kisah perkahwinan gay apabila turut menjemput sekumpulan wartawan ke majlis tersebut.

Jika pada tahun lalu banyak pihak tampil ke hadapan menyuarakan bantahan dan mengecam perlakuan songsang tersebut, kini bantahan yang sama juga patut diluahkan segera terhadap majlis respsi itu.

Tambahan pula sebagai rakyat Malaysia yang mempunyai adat budaya serta resamnya yang tersendiri, amat tidak bersesuaian sekali kita membiarkan sahaja kelakuan paderi dan pasangan songsangnya itu menambah biakkan lagi aktiviti sejenis sebegini.

Masyarakat Kristian di Malaysia sewajarnya bangkit menyuarakan kecaman dan bantahan mereka serta tidak sepatutnya membiarkan saja rakan-rakan agama lain sahaja yang memprotes perkahwinan dan majlis resepsi gay itu.

Setidak-tidaknya dengan bantahan tersebut dapat memberi isyarat jelas kepada Boon Lin dan pasangannya bahawa rakyat Malaysia pelbagai kaum dan agama sama sekali tidak akan merestuai amalan luar tabie tersebut.

25 comments:

Anonymous said...

.

Merokok merbahayakan kesihatan ... kurangkan merokok .

.

Anonymous said...

Meliwat menjahanamkan kesihatan.....jauhi dari perbuatan meliwat.

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

Anonymous said...

Anom August 8, 2012 1:02 PM,
You're an IDIOT BAS****!!!

Anonymous said...

Bomo Siam dan zat, you all boleh tulis panjang-panjang pasal gay kesukaan parti kamu.PKR Perkahwinan Kedi Resmi Anwar Aljuburi.

Anonymous said...

Anon yg di ats tu kalu nk jadi robot pun ckp la betul2.

kurangkan merokok = masih hisap rokok

ptuihh.. berhenti la ngok!

Anonymous said...

Masyarakat kita peduli apa dgn itu semua???

Masyarakat kristian ckp "lbh baik aku peduli psl nk kembangkan lagi agama kristian..bagaimana dan macamana..."

Masyarakat cina ckp "kita look n see saje.."

Masyarakat MELAYU ckp "lebih baik kita KELAHI SESAMA MELAYU!"

Anonymous said...

gelikk aku tgk muka nuar nihh...

Anonymous said...

Nampak nyata wajah nya adalah penjubur tegar

Anonymous said...

Anwar akan bermadu dengan Bomo Siam dan Zat. Tapi Nik Ajis Anwar tak nak sebab dah tua muahaaaaaaaa

Anonymous said...

Nampak nyata wajah nya adalah penjubur tegar

Anonymous said...

Dia ketagih pungkok.

Anonymous said...

Mereka tak panggil Nik Ajis atau Mat Syabu @121utk rasmikan majlis tu ka, Jika PAS nak dapat undi puak Gay, kalau da sokongi anuar n ambabiga maknanya somong gay la..tak gitu

Anonymous said...

Btol3...

Anonymous said...

alamak puasa masih memfitnah..

Anonymous said...

anuar mendapat pahala percuma kat akhirat

Anonymous said...

kebenaran dgn fitnah tak bolih beze ke? ptuihhhhhhhhhh... dasar pecacai Puki Nik aziz.

Anonymous said...

kesian kat agama Islam. dipermaikan begitu saja oleh setan ni. Pas buat apa? bukankah perjuangan Pas berlandaskan Islam? atau Pas lagi sekali akan kata perkahwinan ini anjuran Umno? Nik Aziz pulak tak mau sembahyang hajat pecah perut ke?

Anonymous said...

.
bomo taik babi tu dah tentu salah seorang jemputan majlis tu..

tak pecaya?? tengoklah kejap lagi dia datang dengan komen menyokong dan pujian nya.

tunggu...
.

ambe said...

Ini salah umno!hehehe

Anonymous said...

Itu pelakon video PORN Chinadoll atau Anuwar Berahi....sama ekk..

Kalo pelakon PORN , kira dah jumpa la ye kembar Anuwar yeeee.....

ekekekekekek

Anonymous said...

semangat anwar nak jadi pm...sampai terpaksa merosakkan agama bangsa dia..

sapa sanggup buat mcm tu.gila.

sekarang mmg sah pun anwar pro yahudi..

nik aziz da tau..
ketua pmuda pas da tau..
sampai ngamuk nik tu..
sampai menyaund ketua pmuda tu...(tawi ka nama dia)..

Anonymous said...

Ha..ha

Anonymous said...

Parti kotekan rakyat

Anonymous said...

itu pilihan mereka...