Wednesday, August 22, 2012

BEZA UMNO DAN PAS.


pas tetap meneruskan tradisi DASAR LAHABAU nya.
hehe.

66 comments:

Melayu Ultra said...

PAS - PARTI ASSOBIYAH SYIAH

Melayu Ultra said...

sikit demi sedikit PAS mula diresapi SYIAH.. cuma yang aku tak paham kenapa Datuk Harun Din, ISMAIL KAMUS & yang lain2 masih bersama PAS??

Majlis Agama ISLAM Malaysia jangan buat tak nampak je.. sebelum ianya melarat..

Mat SABU, HADi, Nik Aziz ada ciri2 SYIAH!!

Anonymous said...

Jangan dilayan jika Bomo Siam berkomen di sini. Buangkan masa anda sahaja.

Anonymous said...

tah...aku pon bengang gak ngan statement haron din..dia kate negara ni bukan negara islam..dia ingat nenek dato` moyang aku sembah busut ke ape dulu..bolo..

Anonymous said...

.

Merokok merbahayakan kesihatan ... kurangkan merokok .

.

Anonymous said...

tak ada bezanya...keduanya dah hilang teloq....kehkehkehkeh.

Bomo Siam said...

“Jika anda setuju untuk jadikan KRISTIAN sebagai agama rasmi persekutuan Malaysia teruskan sokongan anda kepada Pakatan Rakyat ‘God bless you my son’.

Sapa punya pesbook nie...???

Kuah kuaah kuaaah!!!

Bomo Siam said...

Ada yg membuat kesimpulan bahawa Syiah itu kafir. Mereka menegaskan bahawa memerangi Syiah itu mesti diutamakan daripada memerangi Yahudi.

Butui ka?

Padahal Yahudi tidak pernah membezakanya musuhnya sama ada Sunnah atau Syiah...!!!

Bomo Siam said...

Perkataan Syiah (mufrad) disebut sebanyak 4 kali dlm al-Qur'an dan ia memberi erti golongan atau kumpulan.

Dlm Surah as-Saffat: 83-84, firman Tuhan yang bermaksud,"Dan sesungguhnya Ibrahim benar-benar termasuk Syiahnya (golongannya), ingatlah ketika ia datang kepada Tuhannya dengan hati yang suci".

Bomo Siam said...

Ada pula yg mengatakan dengan sewenang-wenangnya bahawa syiah itu kafir kerana terkeluar dari madzhab empat ahlul sunnah tanpa membezakan antara Syiah yang diakui dan Syiah yang ghulat (menyeleweng)...!

Anonymous said...

Negara Islam macam PAS nak mana ada dalam dunia ni, PAS ni cakap tak serupa bikin, standard PAS ni hanya jadi pecacai DAP & PKR, Manusia yang banyak cakap selalunya kerja mereka tak pernah jadi, asyik semua orang lain salah, asyik maki hamun org yg tak berdosa last last apa jadi? Macam ayam jantan ekornya terpalit taik, maka jadi LAH sang KALDAI yang tak bermaruah

Anonymous said...

Arab Saudi Wahhabi -namun ada ulama nya yg maseh Islam ASWJ -Iran Syiah dan membunuh Islam ASWJ

Dalam PAS banyak Wahhabi Syiah dan Ht, ini merosakkan Islam di Malaysia

Umat Islam yg sedar kena ebrtindak -jgn undi PAS -sebab 1 undi anda utk PAS ialah undi utk DAP, Syiah dan Wahhabi

Bomo Siam said...

Tidak ada perbezaan antara Syiah Imamiyyah dan madzhab Empat/Ahlul Sunnah mengenai asas2 agama yg utama, iaitu Tauhid, Kenabian, dan Maad(hari kebangkitan)...!

Bomo Siam said...

Sekiranya ada penafsiran yg berbeza antara Syiah Imamiyyah dan Ahlul Sunnah mengenai ayat al-Qur'an, maka ia adalah perkara biasa yg juga berlaku di kalangan Ahlul Sunnah itu sendiri antara Syafie dan Hanafi dan seterusnya...!!!

Bomo Siam said...

Ahlul Sunnah berpegang kepada sebuah Hadith Nabi yang merangkumi lima perkara iaitu Mengucap Dua Kalimah Syahadat, Sembahyang, Puasa, Zakat & Haji!

Sementara Syiah Imamiyyah berpegang kepada sebuah Hadith Nabi yg merangkumi lima perkara juga iaitu sembahyang, puasa, zakat, haji & jihad!

Anonymous said...

Bomo Siam ulas itu dan ini pasal Syiah Imammiyah, ko penganut Syiah Imamiyah juga ke Bomo Siam? Patutlah merapu itu dan ini merosakkan perpaduan, ko pun golongan perosak juga rupanya.

Anonymous said...

Perayaan Karbala yang disambut oleh puak Syiah ada persamaan dengan demontrasi BERSHIT yang menjadi amalan puak PAS, dua-duanya perkara sia-sia, tapi BERSHIT lebih teruk, ganas merosakkan harta benda. Kalau Perayaan Karbala penganut Syiah memukul diri sendiri, tapi dalam Perayaan BERSHIT, puak PAS akan memukul petugas keselamatan, PAS sudah teruk, golongan pelampau yang berbahaya.

Anonymous said...

PAS = Syiah Ghulat

Demontrasi BERSHIT = Perayaan Karbala

Anonymous said...

Kalau di zaman dahulu Syiah Ghulat bersekongkol dengan gerombolan kafir Monggol untuk menjahanamkan kerajaan Islam yang dipimpin oleh ahli sunnah wal jamaah, sekarang ini sekutu Syiah Ghulat iaitu PAS bersekongkol dengan puak DAPigs untuk menjahanamkan kerajaan Islam Barisan Nasional, jelas PAS banyak persamaan dengan Syiah Ghulat, PAS dan Syiah Ghulat banyak mencetuskan pergolakkan di dunia Islam, dua-dua golongan perosak.

Anonymous said...

PAS = Syiah

Tok Guru PAS = Imam-Imam Syiah

Murshitul Am PAS = Ayatollah Syiah

PAS dan Syiah banyak persamaan, taksub dan bersikap pelampau hingga merosakkan umat Islam, berselindung di sebalik jubah dan serban, tapi menjadi perosak kepada Islam itu sendiri, buat hukum hakam sesuka hati demi kepentingan politik, sama sebijik kelakuan PAS dengan puak Syiah. Blah la.

Anonymous said...

Melayu Ultra said...

sikit demi sedikit PAS mula diresapi SYIAH.. cuma yang aku tak paham kenapa Datuk Harun Din, ISMAIL KAMUS & yang lain2 masih bersama PAS??

Majlis Agama ISLAM Malaysia jangan buat tak nampak je.. sebelum ianya melarat..

Mat SABU, HADi, Nik Aziz ada ciri2 SYIAH!!

August 22, 2012 3:08 PM

--------------------------------------------------------------------

Kebanyakkan golongan agamawan kini suka berada dalam kelompok sendiri, memandang diri mereka terlebih mulia berbanding dengan orang lain, mereka mana mau join dengan orang lain sebab bagi mereka orang lain terutamanya anak-anak muda yang bersukan dan bermain muzik itu golongan mungkar dan haram sedangkan bola dan alat muzik itu bukannya dibuat dari babi pun.

Saya melihat kelibat golongan agawaman terutama di jabatan agama dan agensi agama ramai yang terpengaruh dengan PAS, terlalu berteori dan sibuk dengan puak sendiri saja dan suka memandang rendah kepada orang yang tidak satu grup dengan mereka. Ini adalah hakikat, sebab itulah dakwah di negara ini kurang lancar sebab golongan agamawan hanya berada dalam kelompok sendiri saja.

Mungkin kenyataan saya ini sangat pedas, tapi inilah hakikatnya, saya bukannya nak mereka-reka cerita, tapi lihatlah di sekeliling kita, bagaimanakan kelakuan dan golongan agamawan, indah khabar dari rupa.

Walaupun begitu, tidak semua yang berkelakuan sedemikian, tapi majoritinya begitulah, indah khabar dari rupa. Jarang nak jumpa golongan agamawan seperti pendakwah zaman silam yang bergaul dengan masyarakat kebanyakkan dan melibatkan diri dengan aktiviti kemasyarakat dengan aktif. Berapa ramai golongan agamawan yang sanggup bergaul dengan golongan ahli muzik, pemain futsal, pemain bola, anak-anak muda yang gemarkan aktiviti lasak, boleh bilang dengan jari, kebanyakkan lebih suka dengan puak sendiri sajalah, asyik ceramah, ceramah, ceramah saja, itu pun di dalam tempat berhawa dingin atas kerusi empuk, berbeza benar dengan pendakwah agama lain yang sanggup meredah hutan, paya dan tinggal dengan masyarakat di pedalaman. Berubahlah, tidak guna dalam kelompok sendiri saja, masuk dalam masyarakat dan selami keadaan masyarakat, baru boleh berdakwah dengan tersusun.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Ahlul Sunnah berpegang kepada sebuah Hadith Nabi yang merangkumi lima perkara iaitu Mengucap Dua Kalimah Syahadat, Sembahyang, Puasa, Zakat & Haji!

Sementara Syiah Imamiyyah berpegang kepada sebuah Hadith Nabi yg merangkumi lima perkara juga iaitu sembahyang, puasa, zakat, haji & jihad!

August 22, 2012 4:25 PM
________________________________

Bumu Sial ko ikot Ahlul Sontot yg berpegang pada Nabi Anwar Aljubs jer da lah.

Ataupon ko ikot Ahlul Bahlul yang berpegang pada Islam PAS pasti cepat kaya sakau duit tabong.

Anonymous said...

Bomo2 ko provoke laa orang xde siapa mau peduli, entry2 ko byk fitnah dan pembohongan je.sama mcm anwar freemason!

Anonymous said...

Bumu Sial ni sebenar nya Problem Child sbb tu dia suka cari perhatian

headbomb said...

bomoh siam dia kena attack gap.. sbb nnti komisyen tak dop hahaha.. ptuih.. balaci dap..

Bomo Siam said...

Isnin aku posa, Selasa aku raya! Hari ni aku posa, esok aku raya! Lusa aku aku posa, tulat aku raya....cadang tu, 6 hari posa 6 hari raya....!

Amacam? Ahlul sunnah ka...Syiah ka???

Mmuuaahhahahaha...!!!

Bomo Siam said...

Jika mereka bertanya tentang madzhabku,

Aku berdiam diri...lebih selamat!

Anonymous said...

PAS itu syiah......

PAS itu sesat.....

PAS itu assobiyah....

Bomo Siam said...

Ahlul Sunnah & Syiah Imamiyyah berpendapat bahawa Nabi Muhammad SAW adalah lebih mulia dari semua makhluk Allah, termasuk malaikat.

Ahlul Sunnah juga bersetuju bahawa Ahlul Bayt Nabi SAW adalah lebih mulia dari orang lain, sebagaimana firman Tuhan dalam Surah al-Ahzab: 33,"Sesungguhnya Allah bermaksud hendak menghilangkan dosa dari kamu hai Ahlul Bayt dan menyucikan kamu sebersih-bersihnya".

Bomo Siam said...

Mengikut Muslim dalam Sahihnya, dan al-Wahidi dlm Asbab an-Nuzulnya, apa yg dimaksudkan dengan Ahlul Bayt ialah Fatimah, Hasan, Husayn dan Ali.

Berdasarkan kepada ayat diatas tadi, Syiah Imamiyyah percaya bahawa para Imam 12 adalah maksum. Pengertian maksum, mengikut mereka ialah suatu kekuatan yg menegah seseorang dpd melakukan kesalahan/dosa. Dan ia tidak boleh menyalahi nas...!

Anonymous said...

biarlah siapa A nak ikut dan lantaklah siapa B nak ikut.

parti biasanya berubah-ubah dan tidak kekal tetapi agama akan terus memberi bimbingan

perlu diingat bahawa, agama adalah milik semua manusia yang menerima kebenarannya tetapi bukan milik mana-mana parti.

selain itu janganlah agama suci dipinda-pinda ikut selera dan citarasa parti macam yahudi lakukan terhadap agama mereka.

tanpa parti/puak agama tetap akan berdiri dan tanpa parti, agama akan
terus ada hingga akhir zaman.

fikir-fikirkan

Bomo Siam said...

Rasulullah SAW bersabda...

"Aku tinggalkan kepadamu dua perkara yang berharga...Kitab Allah dan keluargaku (al-Itrah)" (Sahih Muslim, Hadith Thaqalain).

Bomo Siam said...

Ahlul Sunnah membuang perkataan "Haiya 'ala khayr al-'amal" (marilah melakukan sebaik-baik amalan) dari azan asal dan menambah perkataan "as-solatu khairun minam-naum" (solat lebih baik dari tidur) dalam azan subuh.

Kedua-dua perkataan itu dilakukan ketika pemerintahan khalifah Umar...!

Bomo Siam said...

Ahlul Sunnah tidak mensyaratkan sujud di atas tanah dlm solat. Syiah Imamiyyah menyatakan sujud di atas tanah itu lebih afdhal kerana manusia akan lebih terasa rendah dirinya kepada Tuhan.

Mereka berpegang kepada sebuah Hadith Nabi SAW yg bermaksud "dijadikan untukku tanah itu suci dan tempat sujud" (Sahih Muslim, Bab Mawdi' as-Salah).

Bomo Siam said...

Ahlul Sunnah pada keseluruhannya tidak menggalakkan jamak solat selain dari musafir.

Meskipun begitu, mereka tidak menyatakan sembahyang jamak itu tidak sah bagi orang yang bermukim...!

Syiah Imamiyyah menyatakan, solat jamak boleh dilakukan tanpa sebab musafir, sakit atau ketakutan kerana Nabi SAW bersembahyang jamak tanpa sebab dan musafir.

Diriwayatkan oleh Ibnu Abbas bahawa "Rasulullah SAW sembahyang berjamaah dengan menjamakkan Zohor dengan Asar, Maghrib dengan Isya' tanpa musafir dan tanpa sebab takut",(Sahih Muslim, Bab Jawaz Jam' as-Salah fil-Hadr)...!

Anonymous said...

bomoh siam... bila nak tukar nama yg ke empat...


brooommmm

broooommm

ada sapa dpt rekod pas menyalahgunakan bulan ramadan dgn tazkirah aka ceramah pas..

aku teringin nak dengar..

Tukang Komen said...

Ada ulamak DAP beri ceramah kt sini ye? kah kah kah.

lyana said...

Syiah macam parasit

Tukang Komen said...

Jin gua Bukit Putus tu jin islam ke? Sejahat jahat manusia adalah sebaik2 jin. Jin bukit putus sama je dengan tuan nya. kah kah kah.

Tukang Komen said...

Jin DAP ada blog tapi jadi perewang kt blog lain pulak. kah kah kah.

Bomo Siam said...

Ahlul Sunnah & Syiah Imamiyyah bersetuju bahawa solat tarawih tidak dilakukan pd masa Rasulullah dan khalifah Abu Bakar. Ia dilakukan atas arahan khalifah Umar RA kerana beliau melihat orang ramai sembahyang sunat bertaburan di masjid...maka ada yg kata, tarawih itu satu bidaah yg baik...!

Syiah Imamiyyah tidak melakukan solat terawih atas alasan itu. Saidina Ali ketika menjadi khalifah melarang orang ramai solat terawih dan menyuruh anaknya Hasan memukul dengan tongkat tetapi orang ramai berkeras terus melakukannya kerana ia sudah menjadi amalan tradisi.

Meskipun begitu Syiah Imamiyyah sebagai contoh melakukan solat sunat 50 rakaat pada tiap2 malam Ramadhan (Nota: terdapat sembahyang sunat khusus dan umum pada setiap malam Ramadhan - sila lihat Mafatihul Jinan) secara bersendirian di samping solat sunat biasa, mereka solat 34 rakaat...!

Anti PAS said...

bomo siam???????

hang syiah ka bhai????

Bomo Siam said...

Ahlul Sunnah mengatakan semua sahabat Nabi itu adil dan amanah sehingga tidak boleh dipertikaikan peribadi mereka.

Sementara Syiah Imamiyyah berpendapat sahabat Nabi itu adalah manusia biasa, ada yg baik dan ada yg kurang baik.

Dalam akidah Islam, sahabat bukanlah maksum, dengan itu mereka terdedah kepada sebarang kesalahan/dosa seperti manusia biasa...!

Anonymous said...

Pas sebenarnya menyokong Basar Al Assad Syiah Alawi yang bersekutu dengan Iran Syiah sesat.

Anonymous said...

Appa ni bomo siam..posa pon dok kecoh satu donia..hang ni bab ibadat pon nk mnunjuk-nunjuk..x baek..takbur..

Anonymous said...

Apa ni Bomo Siam, apa yang kamu mengarut ni, kamu sudah melampau dan sangat keterlaluan. Saya tidak mahu menuduh sembarangan, tapi pendirian kamu jelas bahawa kamu adalah golongan Syiah. Malahan gelagat puak Syiah sembahyang menggunakan tanah dari Karbala itu ajaran Islam dari mana yang kamu kutip? Ada pernah ke Nabi Muhammad berbuat demikian, jangan nak mengelirukan masyarakat, jangan nak menyesatkan orang ramai, kerana itulah seburuk-buruk manusia iaitu manusia yang suka menyesatkan orang, insaflah, sedarlah.

Malahan dalam azan, tak pernah pun diterangkan oleh golongan alim ulama silam dan kini bahawa ia diubah sesuka hati oleh Khalifah Saiyidina Umar adalah sahabat Nabi, sahabat akrab Nabi, bukannya orang tepi jalan yang dikutip begitu sahaja, jadi jangan melampau sangat nak menghina para Sahabat Nabi kerana kekuatan dakwah Rasulullah adalah kerana kuatnya sokongan para Sahabat yang dihina dan dicaci oleh puak-puak Syiah sedangkan puak Syiah sendiri bila mana Saiyidina Hussin cucu Rasulullah diserang dan dibunuh di Karbala, tiada seorang pun puak Syiah keluar membantu beliau sedangkan puak Syiah berjanji macam-macam.

Malahan hadis yang kononnya" Aku tinggalkan kepadamu dua perkara yang berharga...Kitab Allah dan keluargaku (al-Itrah" kamu kutip dari mana? Sedangkan hadis Nabi S.A.W menyebutkan bahawa umat Islam telah dipusakakan dua perkara iaitu Al-Quran dan As-Sunnah untuk menjadi pegangan menjalani kehidupan sebagai mukmin sejati.

Puak Syiah makin teruk, mengadakan hadis palsu, membuat ayat-ayat palsu untuk membela kelakuan buruk mereka, kelakuan ini tidak ubah seperti perlakuan Yahudi dan Nasrani yang sanggup menyelewengkan Al-Kitab yang asli dengan ayat-ayat palsu yang diubah sesuka hati. Malahan bapa Syiah adalah Abdullah bin Saba' seorang munafik, jadi macam mana kamu boleh cakap Syiah itu ajaran yang benar wahai Bomo Siam sedangkan pengasas Syiah pun adalah bapa kepada segala munafik? Malahan ketaksuban puak Syiah yang mengangungkan secara keterlaluan Saidina Ali hingga sama seperti kelakuan Yahudi mengangungkan secara keterlaluan Uzair dan Nasrani mengangugkan secara keterlaluan Nabi Isa adalah gelagat golongan sesat yang mahu mencemarkan agama Allah yang suci. Jika Uzair dianggap seperti anak tuhan oleh puak Yahudi, Nabi Isa dianggap sebagai anak tuhan oleh puak Nasrani, puak Syiah pula menganggap Saidina Ali seolah-olah tuhan, sungguh melampau dan keji perbuatan sebegini, perbuatan sedemikian bukanlah memuliakan Saidina Ali, malah mencemarkan maruah Saidina Ali hingga mensyirikkan Allah.

Bersambung...............

Anonymous said...

Sambungan..............

Umat Islam mesti berhati-hati dengan gelagat golongan penyesat seperti Syiah ini kerana mereka banyak muslihat untuk menyesatkan akidah umat Islam ahli sunnah wal jamaah, kerana ahli sunnah wal jamaah adalah mengikut ajaran yang diamalkan oleh Rasulullah sedangkan puak Syiah mengutip ajaran sesat dari ajaran syirik dan puak penyembah berhala, misalnya menggunakan tanah dari Karbala semasa solat, mana pernah dibuat oleh Rasulullah, malahan kelakuan itu mirip penyembahan berhala kerana memuliakan sesuatu yang tidak sepatutnya, menjadi persoalan, mengapa tanah dari Karbala dijadikan alas sujud, mengapakah tidak diambil tanah dari Madinah atau Mekah yang jauh lebih mulia kerana kedua-dua tanah di tempat itu adalah tanah yang mulia yang diakui oleh Allah dalam Al-Quran hinggakan kesucian kedua-dua kota itu hinggakan golongan bukan Islam tidak dibenarkan masuk ke dalamnya.

Berhati-hatilah semua, jangan terpedaya dengan ajaran sesat, carilah guru yang muktabar untuk mempelajari agama Islam, jangan sekadar tengok pakai jubah dan serban sudah dianggap tok guru dan pandai agama kerana penyamun, penzina, perogol, perompak, golongan sesat pun boleh pakai serban dan jubah, malahan lembu dan kerbau pun boleh dipakaikan serban dan jubah, berhati-hatilah, kajilah dengan mendalam, jangan terpengaruh tak tentu arah dengan ajaran yang pelik-pelik kerana dikhuatiri terjerumus ke dalam ajaran sesat yang akan menjerumuskan pengamalkan ke neraka, berhati-hatilah wahai saudaraku muslimin dan mulismat sekalian, berpeganglah kepada Al-Quran dan As-Sunnah sebagaimana hadis Rasulullah yang sahih, bukannya hadis rekaan puak penyesat seperti Syiah itu, berhati-hatilah semua.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Ahlul Sunnah mengatakan semua sahabat Nabi itu adil dan amanah sehingga tidak boleh dipertikaikan peribadi mereka.

Sementara Syiah Imamiyyah berpendapat sahabat Nabi itu adalah manusia biasa, ada yg baik dan ada yg kurang baik.

Dalam akidah Islam, sahabat bukanlah maksum, dengan itu mereka terdedah kepada sebarang kesalahan/dosa seperti manusia biasa...!

August 22, 2012 7:19 PM

--------------------------------------------------

Apa lagi yang kamu mengarut ni Bomo Siam, bila masa pula dalam ajaran Islam mengatakan bahawa para Sahabat Nabi adalah maksum dan tak berdosa langsung, itu semua adalah propaganda sesat dari golongan Syiah untuk memburukkan para Sahabat Nabi, perlu diingat, para Sahabat Nabi adalah orang yang rapat dengan Nabi, merekalah penyokong kuat Nabi, ketika wahyu diturunkan mereka bersama-sama Nabi, sedangkan para Imam Syiah tak ada pun bersama Nabi masa itu, jadi jangan nak hina para Sahabat Nabi, malahan para Sahabat Nabi sendiri tidak bongkak dan sombong hinggakan pada zaman pemerintahan Saiyidina Umar sebagai Khalifah Islam kedua, beliau telah mengingatkan kepada rakyat di bawah pentadbirannya supaya membetulkan segala kesalahan yang dibuat oleh beliau, ini menunjukkan bahawa Saiyidina Umar bukanlah seperti yang dituduhkan oleh puak-puak sesat golongan Syiah itu.

Bertaubatlah, insaflah, sedarlah bahawa Syiah itu diasaskan oleh Abdullah bin Saba', ketua kaum munafik, mana mungkin seorang munafik hingga ke akhir hayatnya seperti Abdullah bin Saba' itu hendak melindungi Islam, nak melingkupkan Islam lagi adalah, sedarlah, insaflah sebelum terlambat, selagi pintu taubat masih terbuka, bertaubatlah, insaflah.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Ahlul Sunnah mengatakan semua sahabat Nabi itu adil dan amanah sehingga tidak boleh dipertikaikan peribadi mereka.

Sementara Syiah Imamiyyah berpendapat sahabat Nabi itu adalah manusia biasa, ada yg baik dan ada yg kurang baik.

Dalam akidah Islam, sahabat bukanlah maksum, dengan itu mereka terdedah kepada sebarang kesalahan/dosa seperti manusia biasa...!

August 22, 2012 7:19 PM

--------------------------------------------------

Apa lagi yang kamu mengarut ni Bomo Siam, bila masa pula dalam ajaran Islam mengatakan bahawa para Sahabat Nabi adalah maksum dan tak berdosa langsung, itu semua adalah propaganda sesat dari golongan Syiah untuk memburukkan para Sahabat Nabi, perlu diingat, para Sahabat Nabi adalah orang yang rapat dengan Nabi, merekalah penyokong kuat Nabi, ketika wahyu diturunkan mereka bersama-sama Nabi, sedangkan para Imam Syiah tak ada pun bersama Nabi masa itu, jadi jangan nak hina para Sahabat Nabi, malahan para Sahabat Nabi sendiri tidak bongkak dan sombong hinggakan pada zaman pemerintahan Saiyidina Umar sebagai Khalifah Islam kedua, beliau telah mengingatkan kepada rakyat di bawah pentadbirannya supaya membetulkan segala kesalahan yang dibuat oleh beliau, ini menunjukkan bahawa Saiyidina Umar bukanlah seperti yang dituduhkan oleh puak-puak sesat golongan Syiah itu.

Bertaubatlah, insaflah, sedarlah bahawa Syiah itu diasaskan oleh Abdullah bin Saba', ketua kaum munafik, mana mungkin seorang munafik hingga ke akhir hayatnya seperti Abdullah bin Saba' itu hendak melindungi Islam, nak melingkupkan Islam lagi adalah, sedarlah, insaflah sebelum terlambat, selagi pintu taubat masih terbuka, bertaubatlah, insaflah.

Anonymous said...

Sudah 63 tahun Imam Hassan Al Banna iaitu pengasas Ikhwan Muslimin syahid..semoga akan ade pengganti beliau di kalangan generasi muda Islam...InsyaAllah..

Bomo Siam said...

...peah peaah peaaah...!!!

Klu dah pakat2 tau...takpe le!

Kuah kuaah kuaaah...!!!

Anonymous said...

LABAHAU.BAHASA LAMA DR MELAKA TU.BERMAKSUD LEBIH KURANG, TAK GUNA@HAMPAS.

Perkara Sebenar said...

SAH Bomo Siam pengikut Syiah sama dgn TG Nik Aziz dan hampir keseluruhan ahli PAS secara sedar mau pun hampir sedar.

Saidina Ali tidak pernah mengaku dia NABI akhir zaman , cuma puak Syiah yg menyatakan sedemikian. Ulama 12 Syiah adalah sesat termasuk anak cucu mereka .

Anonymous said...

Bukan jihad,walayah..benda ni pon kau nak tipu..depa syiah nak jihad kat sapa?kalau mangsanya ialah sunnah?

Anonymous said...

Sedangkan para sahabat sudah dijamin syurga.apa lagi kau nak pertikaikan kemaksuman mereka?sedangkan zaman saidina abu bakar berperang dengan golongan riddah,semata mahu tegakkan islam..itu kau yakin kesalahan abu bakar ra?umar ra mengamuk sampai hendak bunuh sesiapa yang nyatakan rasullulah wafat?salah ke?berdosa ke umar?apa pemikiran kau ni,sahabat nabi adalah peneman rasullulah ketika senang dan susah..begitu juga dengan ahlul bayt.sedangkan sahabat juga ada mengawini keluarga nabi.syiah imamayiah tu wujud ke masa sahabat nabi dan nabi muhammad ada sampaikan nak berpendapat sahabat nabi adalah biasa,terdedah kepada dosa?sedangkan syiah diwujudkan oleh yahudi abdullah saaba..yahudi yang membenci nabi2 Allah dari yaakob as sampai muhammad saw.ahlussunnahwaljamaah daripada hadis nabi saw,alquran sendiri..nsyiah imamiyah berdasarkan kitab apa pulak?

ambe said...

Setahu aku,dalam quran tak ada sebut 12 imam..terang lagi bersuluh.Hadis nabi?lagilah tak ada...kalau nak dibandingkan 12 imam ngan sahabat nabi,lagi maksum sahabat daripada dongengan 12 imam..dari paya mana entah datang 12 imam yang dikatakan maksum sedangkan depa bukan sahabat rasullulah yang selalu menemani rasullulah ketika susa dan senang...

Anonymous said...

Terima kasih atas pencerahan utk semua.
Fakta bro menjawab segala fitnah bangkai jin bukit putus ni aka bomoh sial.
Memang dasar Parti Ajaran Sesat.

Anonymous said...

Belang syiah ko dah ditelanjang bogelkan...
Peah peaah peaaah!! Kuah kuaah kuaaah...itulah perkataan yg mampu terpacul dari mulut bacol ko tu....pegi jahanam dengan pegangan ko.
Sesat lagi menyosekkan.
G carik guru kenal diri ko sblm terlambek.
Mmg ko ni jenis hanturaya

Anonymous said...

PR seorang je wakil iaitu bomo siam...sume hujah berpandukan al-quran dan sunnah..sume ada isi dan bkn merayu mcm org2 umngok yg komen ni sume..blog pemfitnah...yg komen rata2 mat rempit...mat sampah..mat hisap dadah..sume ni tolak perjuangan PAS dan PR snn mereka lah yg meminum arak..judi..pompuan..sbb tu kene sokong umngok..hahaha...

Anonymous said...

PAS itu anjing DAP. PAS itu Parti Ajaran SYIAH, SESAT dan SYAITAN ! sanggup membelot pada negara dan ISLAM demi mnjadi hamba pada org2 KAFIR HARBI

Anonymous said...

hehe skrg org2 PAS dah berani SPIN yg SYIAH yg mnyesatkan itu TAK SESAT ! haihhh org2 PAS yg masih beriman pd Allah dan sygkan Rasullullah masih butakah ? jika iya alhamdulillah. hancurkan PAS demi ISLAM !

Anonymous said...

bomo siam kaki sibuk la..mnyampah aku..pegi main jauh2..shuhhhhh2

Anonymous said...

bomo siam ke bodo siam,
ada ker perbezaan UMNO dan PAS dari segi Tauhid, kenabian dan hari kebangkitan?....

Man Azman said...

salam saudara2 umno di sana..bila masa plak PAS tu syiah..x baik fitnah,sila ckp dngn berfakta,jagn sebab kita berlainan aliran politik boleh cakap sembarangan..t kasih..

Man Azman said...

Bomoh Siam ahli PAS?sila jgn percaya dengan provokasi mana2 pihak yang nak memburukkan parti..kalau ada ahli PAS macam ni dah lama kami tendang..dah la penganut Syiah,lepas tu menyamar penyokong pembangkang..kita x tau siapa malaun ni

Anonymous said...

Bengong ke apa?mana hadith ko amik ni?2 perkara tu AlQuran dan sunnah(hadith sahih)...dasar Syiah sesat!!phuuuh