Wednesday, August 22, 2012

RAKYAT RUGI DAPAT AHLI PARLIMEN BEBAL MACAM KALID SAMAD.


USTAZ NASHARUDIN MAT ISA DAN PAS

sekadar pandangan...

Saya merujuk kepada tulisan seorang ahli PAS Melaka untuk ditujukan khas buat Ustaz Nasharudin Mat Isa. Beliau seorang penyokong kuat parti PAS dan merupakan pemimpin di salah satu cawangan di Melaka. Sudah 30 tahun menjadi ahli PAS. Besarnya pengorbanannya dan kesetiaannya.

Beliau menulis menyatakn keresahannya terhadap 2 perkembangan yang berlaku dalam PAS (walaupun banyak perkembangan lain yang melanda PAS). Pertamanya apabila beliau melihat nasib seorang pejuang Islam yang tulen seperti YB Dr Hassan Ali yang disingkir apabila cuba mempertahankan akidah umat Islam di Selangor. 

Keduanya merujuk kepada percakapan bohong oleh Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat, yang bergelar ustaz dan ulama (dituliskan beliau jijik dan tak sanggup beliau nak tulis namanya di sini), di hadapan jutaan umat Islam lain kononnya DAP telah bersetuju untuk melaksanakan hudud. Penulis menambah yang Ketua Pemuda Ustaz Nasaruddin Tantawi juga berbohong.

Penulis tidak akan merasa terkilan jika yang berbohong itu seorang pencuri atau yang yang kurang berpendidikan agama Islam.

Beberapa hari yang lalu dengan tersiarnya gambar Ustaz Nasha bersama Perdana Menteri Malaysia di Mekah. Ada pemimpin PAS seperti Tok Guru Nik Aziz dan Khalid Samad meroyan dan mengacau. Keluarlah kenyataan seperti `Ustaz Nasha baik keluar PAS’, `Ustaz Nasha tidak dapat jawatan’, `Ustaz Nasha akan masuk UMNO’ dan sebagainya. Begitulah `buruk sangkanya’ pimpinan PAS terhadap Ustaz Nasha.

Sekembalinya dari Mekah tadi beliau mengadakan siding akhbar dan menjelaskan kekeliruan dikalangan pimpinan PAS. Antaranya beliau menjelaskan:-

`Saya telah mengaturkan pertemuan di Mekah antara beberapa orang ulama di Mekah bersama dengan YAB Perdana Menteri bersempena dengan persidangan OIC. Saya dijemput ke Mekah dengan visa khas selepas YAB PM bersetuju untuk bertemu dengan ulama-ulama tersebut. Perbincangan telah diadakan di sebuah villa kenalan bersebelahan dengan Masjidil Haram. 


Yang dibincang antara lain adalah isu di Syria dan Rohingya. Para ulama tersebut menyebut tentang peranan yang boleh dimainkan oleh Malaysia. Perbincangan juga menyentuh beberapa kejayaan yang telah dicapai oleh Malaysia. Mereka juga telah meninggalkan beberapa pesanan kepada PM seperti memastikan Malaysia terus mengangkat pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah dalam memelihara kesucian Islam’

Ustaz Nasha juga menafikan khabar angin yang beliau akan masuk UMNO.

Jelas sekali Ustaz Nasha berusaha menyatukan umat Islam di Malaysia dan di dunia Islam antarabangsa. Biarlah Ustaz Nasha memainkan peranan di sana kerana di Malaysia dah terlalu ramai player.

Berbalik kepada penulisan ahli PAS dari Melaka tadi, beliau tidak terjawab satu soalan daripada anak beliau yang menanyakan `benarkah apa yang kita (PAS sebagai parti politik dan ahli PAS) sema ini wahai ayah?’.

Penulis berpendapat ini adalah realiti PAS dan kebanyakan ahli PAS (Ahli PAS dan penyokong PAS di Kelantan majoritinya masih setia (taksub) dengan pimpinan). Ahli PAS berada di dalam keadaan `confusion' dalam banyak isu atau perkara termasuklah fatwa oleh Tok Guru Nik Aziz yang berubah ubah dan ada yang bertentangan. 

Pemecatan Dato Hassan Ali yang cuba mempertahankan akidah Islam, penjenamaan semula negara Islam ke negara kebajikan, perlaksanaan hudud serta penetangan keras DAP, rakan PAS dalam Pakatan Rakyat dan sebagainya. Dalam banyak hal, kepimpinan PAS terpaksa tunduk pada DAP, pembohongan oleh Ketua Pemuda dan Ketua Dewan Ulamak Kelantan. 

Tok Guru Nik Aziz pula berkata Pakatan Rakyat akan laksana hudud selepas PRU13 jika dapat 2/3 majoriti. Jangan berbohong dengan ahli PAS dan penyokong PAS (dan perbezaan. Jikalau ahli PAS sudah confuse, penyokong PAS akan lebih confuse dan boleh tukar sokongan)dalam semua perkara. Pembohongan begini dilaknati Allah dan berdosa.

Penulis turut berpendapat pimpinan UMNO jangan meneguk di air yang keruh. Jangan tarik Ustaz Nasha ke dalam UMNO kerana Ustaz Nasha berpotensi dan berkeupayaan menyatupadukan umat Islam di Malaysia, jika kita semua menyokong dan mendoakan Ustaz Nasha menjadi Presiden PAS selepas Tok Guru Haji Hadi. Jika Ustaz Nasha masuk UMNO, beliau dan mungkin pengikutnya 10,000 atau 100,000 ahli dan penyokong PAS (unjuran optimis) atau 1,000 ahli dan penyokong PAS (pesifmis) akan  menjadi ahli UMNO tetapi UMNO gagal dalam penyatuan umat Islam.

ikhlas dari

nasirwise.blogspot.com

147 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah...rupe2nya masih ada yg waras didlm PAS ini.....

Semoga lbh ramai yg tampil mmprlihatkn kewarasan serta kematangan brpolitik di dlm PAS krn sy JEMU n JELAK mnyaksikn keBANGANGAN SERTA keBODOHAN MAJORITI PENGANUT PAS INI, taksub tahap SIAL thdp parti melebihi AGAMA....

Semoga doa kite rakyat yg mahukn keamanan serta kedamaian di bumi trcinta ini agar umat Islam di Malaysia brsatu xkira apa ideologi politik...kite brsatu di bawah PANJI ISLAM....DEMI ALLAH.....

Igtla saudara2ku yg beragama Islam...sesungguhnya kite adalah BERSAUDARA di dlm Islam....sy xsgp melihat n mndengar rakan2 di dlm PAS dihina sbgtu rendah maruah oleh KAFIR DAP n PKR .....bukela mata hati anda...

Salam pengundi muda

Anonymous said...

Bagaimana kalau Ust Nasha di pecat dari Pas seperti yg berlaku kepada Dr.Hassan Ali,bolehkah Pas dan Umno bersatu?.

Anonymous said...

Adakah Nik Aziz, Hadi Awang, Mat Sabu, Nasruddin Tantawi dan Khalid Samad berani mengadaka sidang media dengan memanggil semua media di negara ini dan beberapa media luar negara termasuk dari negeri Arab dan amerika untuk membuat kenyataan rasmi PAS berhubung hudud dan negara Islam di hadapan Lim anak beranak dan Karpal anak beranak serta siaran itu dipancarkan di seluruh dunia?

Mana dia Nik Aziz yang cakap pandai sangat tu, kepala sudah botak sebab garu terlebih ke? Begitu juga dengan Mat Sabu yang ceramah macam nak roboh pentas ceramah, ada berani ke dia buat pengishtiharan PAS berhubung kedudukan hudud dan negara Islam dalam PAS dan Penipu Rakyat? Malahan Mahfuz Omar yang berlagak tau serba serbi tapi tak tau apa-apa pun, apakah Mahfuz akan berani mengulas panjang lebar dan berbahas dengan Lim anak beranak dan Karpal anak beranak berkenaan hudud? Hadi Awang pula sekadar pelengkap saja sebab dia sudah sain kenyataan bersama Penipu Rakyat yang mana dia sudah bersetuju untuk tidak bersetuju memasukkan hudud dan negara Islam sebagai agenda Penipu Rakyat.

Semua pihak menantikan sidang media rasmi PAS ini, rakyat nak lihat apakah juak-juak PAS yang sebelum ini dalam media menyalak itu dan ini apakah ini selari dengan pimpinan atasan PAS, ataupun yang menyalak itu sekadar sampah sarap yang tak dipedulikan langsung oleh Nicky Aziz dan rakan-rakannya yang lebih setia menjadi anjing suruhan DAP, sama-samalah kita menantikan drama terbaru dari PAS ini, berani kerana benar, takut kerana salah, kita lihatlah PAS berada di pihak mana nanti, ada berani ke PAS sahut cabaran ini? Kalau tak sahut cabaran ini maka sudah konfirm kote PAS sudah kena kerat dengan DAP, PAS sudah tiada kote, PAS sudah jadi transgender politik, amacam pimpinan PAS, berani ke? Berani kerana benar, takut kerana salah. Takbir! Allahuakbar.

Anonymous said...

yahudi memang tak mahu org islam bersatu..

yahudi mahu org islam bergaduh, ulamak bercakaran dan org islam caci mencaci..

siapa agen yahudi di malaysia??

tentu sumua org dah tahu..

Berhati hati!!!

Ya Allah, kau hancurkanlah DAP dan PKR...

Ya Allah, kau satukan UMNO dan PAS supaya mereka boleh bekerjasama agar menjadi umat islam yg bersatu dan kuat dan yg mampu menggoncang dunia..insya allah...amin!!

Anonymous said...

Pimpinan PAS ada berani ke buat sidang media menyatakan pendirian rasmi PAS berhubung hudud dan negara Islam di hadapan Lim anak beranak dan Karpal anak beranak?

Pimpinan PAS, korang berani ke berdebat dengan Karpal dan Lim Kit Siang berhubung isu kedudukan hudud dan negara Islam dalam Penipu Rakyat?

Mana dia Nik Aziz, Mat Sabu dan Mahfuz Omar, korang berani ke berhadapan dengan DAP? Jika tiada sahutan akan cabaran ini jelas sekali PAS sudah tak ada kote sebab DAP dah kerat kote PAS, PAS sudah jadi transgender politik, sudah jadi bapuk politik dan pondan politik. Jelas PAS sudah mati dan dibonekakan oleh DAP kerana PAS hanyalah pak turut terhadap apa saja arahan DAP, jika telahan saya ini tidak benar, silalah pimpinan PAS sahut cabaran saya di atas, ada berani ke atau korang sudah terketar-ketar bila nampak bayang DAP? Berani kerana benar, takut kerana salah. Takbir! Allahuakbar.

Anonymous said...

PAS sudah mati, PAS sudah dibonekakan oleh DAP, sangat jelas, PAS tidak berani mempertahankan kedudukan hudud dan negara Islam kerana PAS sekarang ini telah mati dibelasah oleh DAP, PAS sudah dipijak-pijak, diseret ke sarang DAP dan dibonekakan untuk menjadi boneka DAP, sangat jelas sejelasnya.

Buktinya PAS tidak berani berhadapan dengan DAP, PAS sudah begitu takut dengan DAP hinggakan kalau nampak bayang DAP pun PAS sudah terkencing dalam jubah, kalau DAP jeling terus PAS terberak dalam jubah, bila DAP tengking terus PAS pengsan dua tiga hari, begitulah betapa DAP telah menguasai PAS, PAS telah mati dan telah dibonekakan oleh DAP. Dulu Karpal Singh pernah kata kalau nak tubuhkan negara Islam dan nak buat hudud, sila langkah mayat dia dahulu, tapi sekarang ni Karpal Singh masih kukuh dengan pendirian, tapi PAS sudah dimayatkan dan bukan saja dilangkah berulang kali oleh DAP, malahan dipijak-pijak oleh DAP, PAS sudah mati, PAS sudah menjadi anjing suruhan DAP buat selama-lamanya. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

man said...

biar org dlm pas confius...kita jgn confius.tip nak elak confius senang je...tanya diri persoalan confius yg mcm2 antara pas ,pkr n dap jwb sdiri guna akal bkn emosi aka kepala lutut..akan keluar lah jwpan...silap silap keluar parti

Anonymous said...

Mana dia ahli-ahli PAS? Mana dia pimpinan PAS, parti korang sudah mati, parti korang sudah disepak terajang hingga mampus oleh DAP, korang sekadar tengok saja parti korang diperlakukan seperti sampah sarap oleh DAP, jelas PAS sudah dikuasai oleh DAP, jelas PAS sudah mati dan mayat PAS telah dilangkah dan dipijak berulang kali oleh DAP. PAS telah dibonekan oleh DAP, pimpinan PAS pengecut, ahli PAS bacul, korang terlalu takut terhadap DAP, jelas dalam Pakatan Rakyat DAP sangat berkuasa sedangkan PAS sekadar anjing suruhan yang tidak mempunyai sebarang tempat dalam gerombolan Pakatan Rakayt itu.


Bukan setakat di sepaka terajang dan dilangkah dan dipijak-pijak oleh DAP, malahan DAP juga telah kerat kote PAS dan PAS sekarang ini sudah tak ada kote, PAS sudah jadi transgender politik, PAS sudah jadi pondan, PAS sudah jadi bapuk, sebab itulah mereka tidak berani membuat sidang media rasmi oleh pimpinan atasan mereka untuk mempertahankan hudud dan negara Islam, malahan pimpinan atasan PAS pun tidak berani nak berdebat dengan pimpinan DAP terutama Karpal Singh berhubung isu hudud dan negara Islam. Sangat jelas PAS sudah mati dan dibonekan oleh DAP. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Pimpinan PAS dan ahli-ahli PAS bacul kerana membiarkan parti mereka disepak terajang seperti sampah sarap oleh DAP.

Mana maruah PAS sekarang ini? Maruah PAS telah dihumban ke kandang babi oleh DAP, pimpinan PAS dan ahli PAS pengecut kerana tidak berani pertahankan hudud dan negara Islam, malahan lagi teruk ada pimpinan PAS yang terpaksa merayu belas ihsan dari DAP, jelas PAS sudah mati, PAS sudah dibonekakan oleh DAP, jelas pimpinan PAS pengecut, jelas ahli PAS bacul, kalau berani sila adakan sidang media segera untuk nyatakan pendirian rasmi PAS di hadapan Lim anak beranak dan Karpal anak beranak serta ahli masyarakat yang lain.

Kalau korang berani, sila adakan perdebatan antara pimpinan PAS dan Karpal Singh berkenaan kedudukan hudud dan negara Islam dalam Penipu Rakyat, kalau Nik Aziz dibantu oleh Mat Sabu, Mahfuz Omar pun tak mampu untuk menewaskan Karpal, malahan walaupun Karpal berkerusi roda, dia pasti akan melanyak PAS dengan begitu teruk dalam debat tersebut kerana Presiden PAS sudah tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang telah bersetuju untuk tidak bersetuju memasukkan hudud dan negara Islam sebagai agenda Penipu Rakyat, jelas PAS sudah kalah, sekarang ini PAS adalah anjing suruhan DAP sajalah, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

PAS mana berani lawan cakap DAP, sebabnya kote PAS dah kena kerat dengan DAP, malahan sekarang ni pun, PAS hanya mengharapkan belas ihsan yang disedekah oleh DAP, jelas sekarang PAS sekarang ibarat pengemis dalam Penipu Rakyat, malahan PAS tiada tempat dalam Penipu Rakyat, peranan PAS dalam Penipu Rakyat adalah sebagai alas kaki DAP sajalah.

Mana dia pimpinan PAS?

Mana dia ahli-ahli PAS?

Korang pengecut, korang bacul, korang membiarkan PAS dihina sedemikian rupa oleh DAP hinggkan kepala PAS telah dijadikan alas kaki oleh DAP pun sekarang ini. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

hanye krn benci,dendam kpd umno pas rela hatta berkwn dgn setan utk menumbangkan umno itu la prinsip mereka...
jd terpulang la kpd kite rakyat malaysia utk menilai dan menghukum mereka dlm pilihanraya nanti...

Bomo Siam said...

Maap cakap le.....!

Hassan Ali tak pernah cuba utk selamatkan akidah umat! Beliau berjuang utk diri dia sendiri...!!!

Anonymous said...

Bagaimana kalau Ust Nasha di pecat dari Pas seperti yg berlaku kepada Dr.Hassan Ali,bolehkah Pas dan Umno bersatu?.

August 22, 2012 11:51 AM

....................................................................................................................................

harus dingat PAS itu bukan hak nik aziz ataupun hadi awang!!!PAS itu adalah sebuah parti yg juga disertai oleh pengikut2 yg lain.. bersatu atau tidak PAS ngan UMNO bukan persoalan yg besar... kiranya pengikut2 yg berada didalam PAS mula beralih arah ke UMNO maka secara automatik PAS itu akan tinggal kenangan sahaja!!!

walaupun pengaruh nik aziz tidak dapat disangkal..namun selepas 'ketiadaan' nik aziz nanti kemungkinan untuk PAS itu berpecah adalah sangat besar!!!

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

mana ahli politik yg tidak pentingkan diri sendiri???

kalau niat untuk islam maka berdakwah itu mungkin jalan yg harus dipilih!!!

Bomo Siam said...

Mana2 pimpinan PAS yg seronok utk pecat ostat Nasha....dialah yg patut dipecat!

Apakah seorang ahli PAS dilarang dpd berkata, PAS adalah lebih baik berada diluar PR?

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

PAS tidak akan memecat ustaz nasa!!!

kiranya benar PAS memecat ustaz nasa maka ini bermakna PAS sudah siap siaga dengan kain kapan!!

Bomo Siam said...

Kenapa seseorang itu sokong PAS...?

Bukan kerana parti! Tapi kerana ugama!

Sebagai seorang muslim, mereka TIADA pilihan selain PAS...!

UMNU...bukan saingan PAS dlm hal2 ugama!

...dlm hal2 Melayu, barangkali...ya!!!

Bomo Siam said...

Kontroversi ostat Nasha vs Karpal Singh laknatullah, bukan hanya masaalah PAS or UMNU....!

INI MASAALAH ISLAM lwn KAFIR!

Jihat umat diharuskan...!!!

Bomo Siam said...

Persoalan Ostat Nasha vs Karpal laknatullah ini, benar2 mencabar minda umat muslim di Msia...!

Jika benar perkara ini ke mahkamah, kemudian ostat Nasha tewas...maka, TEWAS lah Islam di Msia ini...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Kontroversi ostat Nasha vs Karpal Singh laknatullah, bukan hanya masaalah PAS or UMNU....!

INI MASAALAH ISLAM lwn KAFIR!

Jihat umat diharuskan...!!!

August 22, 2012 12:48 PM

----------------------------------------------------------------

Jihat apa lagi Bomo Siam, pimpinan atasan PAS pun tak berani nak bertentang mata pun dengan Karpal Singh, nampak bayang DAP pun pimpinan PAS terkencing dalam jubah, bila nampak DAP saja terus pimpinan PAS terberak dalam jubah, bila DAP jeling terus pengsan dua tiga hari, jelas PAS sudah teruk, PAS sudah dikuasai sepenuhnya oleh DAP hinggakan DAP boleh berkuasa mengarahkan PAS buat itu dan ini, selepas ini berkemungkinan besar PAS akan memecat Nasharuddin Mat Isa kerana PAS lebih rela jadi alas kaki DAP dalam Penipu Rakyat berbanding mempedulikan maslahat ummah, PAS adalah anjing suruhan DAP, jelas PAS penakut, PAS sudah mati, mayat PAS sudah dilangkah dan dipijak-pijak dengan penuh penghinaan oleh DAP, pimpinan PAS dan ahli-ahli PAS sekadar memerhatikan saja. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Persoalan Ostat Nasha vs Karpal laknatullah ini, benar2 mencabar minda umat muslim di Msia...!

Jika benar perkara ini ke mahkamah, kemudian ostat Nasha tewas...maka, TEWAS lah Islam di Msia ini...!!!

August 22, 2012 12:52 PM

--------------------------------------------------------------

PAS mana peduli itu semua, yang penting bagi PAS adalah kepentingan DAP diutamakan kerana PAS sekarang adalah boneka DAP, PAS telah mati, PAS telah dibonekan oleh DAP, itu jelas dan terang.

Bomo Siam said...

Tugas KapalSing ialah memecahkan persatuan umat Islam di Msia sepertimana yg dikehendaki yahudi.

Namun, tidak salah utk 'berkawan' dgn beliau secara bijaksana!!!

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

PAS bukan agama.....!!!

PAS hanyalah parti politik yg berlandaskan agama!!

namun sejak bersekongkol dlm PR!! PAS telah membuktikan kepentingan politik itu lebih dari agama!!

Anonymous said...

PAS adalah anjing suruhan kepada DAP, walaupun PAS tak ada peranan dalam Penipu Rakyat dan sekadar alas kaki kepada DAP dalam Penipu Rakyat, PAS tak peduli itu semua, yang penting UMNO hendaklah dimusnahkan, itulah cita-cita utama PAS, sebijik macam DAP, jelas PAS dan DAP adalah satu entiti yang sama, mereka ingin menjahanamkan orang Melayu/bumiputera/Islam.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Tugas KapalSing ialah memecahkan persatuan umat Islam di Msia sepertimana yg dikehendaki yahudi.

Namun, tidak salah utk 'berkawan' dgn beliau secara bijaksana!!!

August 22, 2012 12:55 PM

-------------------------------------------------------

Berkawan dengan bijaksana ke menjadi pecacai suruhan demi secebis kuasa yang disedekah oleh DAP, jadi alas kaki DAP pun tak apa, janji dapat rosakkan UMNO, matlamat PAS adalah sama dengan DAP, tapi yang untungnya adalah DAP yang memperanjingkan PAS menjadi anjing suruhan untuk berlawan dengan UMNO sedangkan DAP duduk di kerusi empuk sambil bertepuk tangan, bila UMNO dah hancur, maka PAS akan dipulas hingga mampus dan DAP akan ketawa girang meraikan kemenangan mereka, jelas PAS bodoh dan bangang.

Bomo Siam said...

Semua perlu sedar....

PAS 'berkawan' dgn KapalSing bukan bermakna PAS tak punya keinginan utk 'membunuh'...!

Mana mungkin PAS lupa akan kata2..."Over My Dead Body"...!!!

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

UMNO bukanlah sempurna!!

namun sepanjang pemerintahan umno belum ada sesiapa atau mana2 pertubuhan pun berani mempersoalkan islam!!!!

lihat sahaja selepas pru12!!

berapa ramai dan banyak pertubuhan yg berani untuk mempersendakan islam!!!!

Anonymous said...

Jika Nasharuddin Mat Isa bertarung dengan Karpal Singh di mahkamah, apakah Penipu Rakyat di Selangor akan membiayai kos guaman beliau? Jelas PAS sudah jadi boneka DAP, PAS telah diperanjingkan oleh DAP untuk berlawan dengan UMNO, bila kekuatan politik bumiputera / Islam telah lemah, maka DAP akan menyerang dari belakang untuk menghancurkan UMNO dan PAS, inilah yang berlaku di Sepanyol pada tahun 1492 di mana pemerintah Islam di serang oleh pemberontak dikalangan umat Islam sendiri, kemudian kerajaan Kristian Castillan dengan mudahnya meranapkan dan melanyak umat Islam di Sepanyol atau lebih tepat di Grananda pada waktu itu, jelas PAS tidak mengambil iktibar akan peristiwa ini, mereka sibuk dengan mengejar jawatan hingga menghancurkan kepentingan agama, bangsa dan tanah air.

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

Semua perlu sedar....

PAS 'berkawan' dgn KapalSing bukan bermakna PAS tak punya keinginan utk 'membunuh'...!

Mana mungkin PAS lupa akan kata2..."Over My Dead Body"...!!!

August 22, 2012 1:00
......................................................................................................................

bukankah itu ungkapan kapal sink hok 20 tahun lepas!!! kapal sink sekarang sudah boleh dok berbincang ngan kita...

bukan aku yg cakap!!! ustaz PAS yg cakap!!!

Bomo Siam said...

Selagi DAP tak tukar nama parti & dasarnya menjadi Democratic Islamic Party (DIP).....

Selagi itulah mereka menjadi musuh nombor satu PAS dlm soal2 akidah hingga kiamat!

UMNU...hanya sekedar musuh politik!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Semua perlu sedar....

PAS 'berkawan' dgn KapalSing bukan bermakna PAS tak punya keinginan utk 'membunuh'...!

Mana mungkin PAS lupa akan kata2..."Over My Dead Body"...!!!

August 22, 2012 1:00 PM

---------------------------------------------------------------

PAS sudah jadi boneka DAP, sekarang DAP sudah kerat kote PAS kasi anjing peliharaan DAP makan, PAS sendiri pun sudah jadi anjing suruhan DAP. PAS sekadar alas kaki kepada DAP saja dalam Penipu Rakyat, DAP bebas untuk menyepak kepala PAS, kencing atas kepala PAS, berak dalam mulut PAS, sebabnya PAS adalah boneka bertaraf anjing suruhan kepada DAP, PAS tak akan berani angkat muka untuk bertentang mata dengan DAP, malahan nampak bayang DAP saja pun PAS sudah kencing dalam jubah, bila nampak DAP saja pun, PAS sudah terberak dalam jubah, bila DAP jeling PAS terus pengsan dua tiga hari sambil mengigau dan meracau-racau selama dua tigga minggu selepas itu. Jelas PAS sudah diperanjingkan oleh DAP, buktinya Presiden PAS sendiri sudah tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakayt yang mana telah bersetuju untuk tidak bersetuju memasukkan hudud sebagai agenda Penipu Rakyat, jelas PAS sudah mati, kalau benar-benar PAS tidak lupa akan kenyataan 'Over My Dead Body' dari Karpal Singh, mana mungkin Presiden PAS akan tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat tersebut, apa sudah jadi Bomo Siam? Jelas PAS sudah mati, PAS sudah jadi boneka DAP sekarang ini.

Bomo Siam said...

1:03 PM

Kerana UMNU itu sendiri telah dilihat, begitu jauh dari Islam!

Bukankah UMNU itu melayu? Ingat tak betapa gempitanya negara bila Lee Kim Sai hina Melayu?

Namun bila MCA & Kapal caci Islam...mana suara UMNU???

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

jika benar ustaz nasa diheret ke mahkamah oleh sikafir harbi kapal sink!!

maka adalah menjadi tanggungjawab UMNO untuk membantu beliau..kiranya PAS lepas tangan!!

faedah politik atau tidak belakang kira!!!yg penting bukan hanya ustaz nasa sahaja yg dibela..TETAPI islam itu sendiri!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Selagi DAP tak tukar nama parti & dasarnya menjadi Democratic Islamic Party (DIP).....

Selagi itulah mereka menjadi musuh nombor satu PAS dlm soal2 akidah hingga kiamat!

UMNU...hanya sekedar musuh politik!!!

August 22, 2012 1:06 PM

----------------------------------------------------------------

DAP tak payah tukar apa-apa, hanya PAS yang sanggup menggadaikan hudud dan negara Islam kerana mengemis ihsan dari DAP bila Presiden PAS sendiri menandatangani Kenyataan Bersama Penipu Rakyat di mana dalam Kenyataan Bersama Penipu Rakyat tersebut jelas Presiden PAS bersetuju untuk tidak bersetuju menjadikan hudud dan negara Islam sebagai agenda Penipu Rakyat, sudah jelas. Bukan DAP yang kena tukar nama, tapi PAS, PAS perlu tukar kepada PASKeD iaitu Parti Anjing Suruhan Kepada DAP, baru tepat dengan peranan PAS sebagai anjing suruhan DAP dalam Penipu Rakyat sekarang ini.

Bomo Siam said...

PAS dah bersuara lantang menentang Karpal laknatullah melalui ostat Nasha & Tantawi....!

Mana suara2 hebat UMNU bila ugama Islam dihina sebegitu...? Selain Khairy yg kalut buat report kerana TAKUT kpd puak2 kristian...!!!

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

Kerana UMNU itu sendiri telah dilihat, begitu jauh dari Islam!

Bukankah UMNU itu melayu? Ingat tak betapa gempitanya negara bila Lee Kim Sai hina Melayu?

Namun bila MCA & Kapal caci Islam...mana suara UMNU???

August 22, 2012 1:11 PM

..........................................................................................................................

ini bukan 100% salah UMNO!!

ini adalah salah satu perjuangan hak kebebasan bersuara yg dipohon oleh PR!!! yg ditunjangi oleh PAS juga!!

kiranya umno bersalah maka seharusnya pas patut lebih dipersalahkan!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

1:03 PM

Kerana UMNU itu sendiri telah dilihat, begitu jauh dari Islam!

Bukankah UMNU itu melayu? Ingat tak betapa gempitanya negara bila Lee Kim Sai hina Melayu?

Namun bila MCA & Kapal caci Islam...mana suara UMNU???

August 22, 2012 1:11 PM

--------------------------------------------------------------------

Jangan nak menyalahkan orang lain atas kegagalan PAS melindungi hudud dan negara Islam, sekarang ini soalnya adalah PAS sudah gagal untuk melindungi hudud dan negara Islam hinggakan Presiden PAS sendiri sudah tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang mana PAS sudah bersetuju untuk tidak bersetuju menjadikan hudud dan negara Islam sebagai agenda Penipu Rakyat, itu sudah jelas, PAS sendiri menolak hudud dan negara Islam, jadi jangan nak alihkan kegagalan PAS dengan menuduh UMNO pula.

Bomo Siam said...

Pemuda PAS Pusat begitu hebat menyerang Karpal laknatullah...

Pemuda UMNU 'kecut teloq' apabila dikatakan menghina kristian...!!!

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

adakah benar pemuda dan PAS lantang bersuara??

apakah kesannya pada DAP??

ataupun adakah ianya sekadar anjing menyalak bukit???

ready for solat!!!!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

PAS dah bersuara lantang menentang Karpal laknatullah melalui ostat Nasha & Tantawi....!

Mana suara2 hebat UMNU bila ugama Islam dihina sebegitu...? Selain Khairy yg kalut buat report kerana TAKUT kpd puak2 kristian...!!!

August 22, 2012 1:14 PM

----------------------------------------------------------

Isu facebook Pemuda UMNO pula adalah kerana ia telah difitnah oleh pihak yang tidak bertanggungjawab, malahan Islam sendiri tidak menggalakkan permusuhan antara kaum dan agama, jadi janganlah kerana PAS sudah gagal mempertahan hudud dan negara Islam, maka UMNO hendak dipersalahkan pula.

Buktikan pendirian PAS dengan Nik Aziz dan Hadi Awang mengadakan sidang media menyatakan pendirian PAS berhubung isu hudud dan negara Islam ini, itu pun kalau benar-benar PAS ikhlaslah, kalau sekadar menyalak ke hulu ke hilir tak tentu arah sedangkan Nik Aziz dan Hadi Awang pun tak berani pertahankan hudud dan negara Islam apa guna? Berani kerana benar, takut kerana salah, jangan sibuk nak salahkan orang lain atas kegagalan PAS sendiri, jangan jadi orang yang berpenyakit sidrom penafian, berani ke Nik Aziz dan Hadi Awang adakan sidang media berhubung kedudukan hudud dan negara Islam dalam Penipu Rakyat? Berani kerana benar, takut kerana salah.

Bomo Siam said...

1:16 PM

PAS masih gagal utk laksanakan hudud kerana ianya ditentang olih UMNU, DAP & MCA...!

Kenapa hajat PAS dihalang...???

Jika draf PAS itu cacat...buatlah yg sempurna!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Pemuda PAS Pusat begitu hebat menyerang Karpal laknatullah...

Pemuda UMNU 'kecut teloq' apabila dikatakan menghina kristian...!!!

August 22, 2012 1:18 PM

-----------------------------------------------------------------

Pemuda PAS menyerang hebat Karpal? Buat lawaklah, sedangkan Nik Aziz dan Hadi Awang pun sudah kecut perut dengan DAP, Pemuda PAS sekadar menyalak nak menyedapkan hati sajalah, pasal isu penghinaan Kristian itu, adalah tidak digalakkan oleh Islam menghina agama orang lain, ko tak belajar agama ke? Ke Islam versi PAS membolehkan segalanya demi kepentingan diri tanpa mempedulikan dosa pahala? Macam Syiah apa saja kepentingan mereka semua boleh, dosa pahala dan halal haram boleh lempar ke belakang.

Bomo Siam said...

1:20 PM

Fitnah or not...Pemuda UMNU buleh didakwa dibawah 114A Evidence Act 2012!

Bomo Siam said...

1:23 PM

Siapa ini ostat Nasha & Tantawi?

Ini dua org...ahli UMNU ka?

Mmuuaahhahahaha...!

Anonymous said...

Blogger Bomo Siam said...

1:16 PM

PAS masih gagal utk laksanakan hudud kerana ianya ditentang olih UMNU, DAP & MCA...!

Kenapa hajat PAS dihalang...???

Jika draf PAS itu cacat...buatlah yg sempurna!!!

August 22, 2012 1:21 PM

------------------------------------------------------------

Sekarang ini PAS sendiri menentang hudud, Presiden PAS sendiri sudah tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat bersama dengan Anwar dan Lim Kit Siang di mana Presiden PAS sendiri sudah bersetuju untuk tidak bersetuju menjadikan hudud dan negara Islam sebagai agenda Penipu Rakyat, sudahlah Bomo Siam, jangan sibuk nak menyalahkan UMNO dan orang lain akibat kegagalan PAS, korang sendiri jelas gagal, korang sangat gagal, korang sudah teruk, korang tidak mampu untuk pertahankan hudud, malahan Presiden PAS sendiri sudah menentang hudud bila tandatangan Kenyataan Bersaam Penipu Rakyat itu, jelas PAS sudah gagal dan PAS sangat gagal. Blah la, PAS pengecut, PAS bacul, PAS anjing suruhan DAP, PAS Penakut, PAS adalah alas kaki DAP dalam Penipu Rakyat sajalah, blah la.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

1:20 PM

Fitnah or not...Pemuda UMNU buleh didakwa dibawah 114A Evidence Act 2012!

August 22, 2012 1:23 PM

------------------------------------------------------

Pemuda Umno sudah menyahut cabaran itu, PAS bila lagi nak sahut cabaran nak adakan sidang media untuk menerangkan pendirian PAS berhubung hudud dan negara Islam? Mana dia Nik Aziz dan Hadi Awang menyorok dalam tong beras ke? Jelas PAS pengecut, PAS bacul, PAS anjing suruhan kepada DAP, PAS tak ada kote kerana telah dikerat oleh DAP, bla la, PAS transgender politik, PAS tidak boleh diharap, blah la.

Bomo Siam said...

Rata2 muslim yg aku temui sempena cuti Raya baru2 ni mengatakan....

Kenyataan Karpal patut dibalas dgn 'senyuman'!

Mmuuaahhahahaha...!!!

...jelas pimpinan tertinggi PAS begitu bijaksana!

Allahuakbar!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

1:23 PM

Siapa ini ostat Nasha & Tantawi?

Ini dua org...ahli UMNU ka?

Mmuuaahhahahaha...!

August 22, 2012 1:25 PM

----------------------------------------------------------

Apasalah Ustaz Nasha dibalun oleh puak PAS sendiri, apa sudah jadi dengan PAS? Sudah gila ke? Mana dia Unit Amal PAS? Korang boleh julang puak DAP yang meraikan kemenangan mereka memperkudakan ahli-ahli PAS membuat kezaliman terhadap petugas keselematan yang seagama dan sebangsa, tapi dalam isu Ustaz Nasha tak ada pun Unit Amal PAS tampil, sudah kecut perut, Unit Amal PAS patut ditukarkan kepada Unit Anjing Suruhan DAP, baru tepat, tak gitu Bomo Siam, jelas PAS sudah gagal dan sangat gagal. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

1:28 PM

PAS melalui ostat Nasha dah kasik signal yg jelas...

"Karpal, see you in court!"

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Sidang media? Apa class? Pegi court terus...!!!

Bomo Siam said...

....solat jap!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Rata2 muslim yg aku temui sempena cuti Raya baru2 ni mengatakan....

Kenyataan Karpal patut dibalas dgn 'senyuman'!

Mmuuaahhahahaha...!!!

...jelas pimpinan tertinggi PAS begitu bijaksana!

Allahuakbar!!!

August 22, 2012 1:31 PM

-------------------------------------------------------------

Ketegasan Karpal menentang hudud dan negara Islam dan pimpinan PAS pula terkulat-kulat macam orang bodo piang sebab memang bodo piang pun berhadapan dengan perkara ini membuktikan Karpal Singh telah menang dalam pertarungan dengan PAS berhubung isu hudud dan negara Islam, Bomo Siam mengatakan pimpinan PAS bersikap bijaksana hanya untuk menyedapkan hati dia sendiri, biasalah golongan sindrom penafian macam Bomo Siam tidak dapat terima hakikat, jelas PAS sudah tewas kepada Karpal Singh dan PAS sangat gagal, terlalu gagal, blah la PAS pengecut, bacul dan tak boleh diharap.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

1:28 PM

PAS melalui ostat Nasha dah kasik signal yg jelas...

"Karpal, see you in court!"

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Sidang media? Apa class? Pegi court terus...!!!

August 22, 2012 1:33 PM

------------------------------------------------------

Ko bagitau sajalah yang Nik Aziz dan Hadi Awang tak berani bertentang mata dengan Karpal Singh, sebab tu PAS tak berani buat sidang media di hadapan Lim anak beranak dan Karpal anak beranak serta di khalayak ramai, PAS sudah gagal, terlalu gagal. Kalau Nasharuddin Mat Isa bertarung dengan Karpal Singh di mahkamah berhubung isu hudud ini, apakah Nik Aziz dan Hadi Awang akan menjadi saksi pembelaan untuk membela Nasharuddin Mat Isa? Nik Aziz akan duduk rumah sambil menggaru kepala hingga botak pening kepala dengan perkara ini sajalah, Hadi Awang pula akan menyorok dalam tong beras takut nak berhadapan dengan kenyataaan sebab dia sendiri dah sain Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang telah bersetuju untuk tidak bersetuju menjadikan hudud dan negara Islam sebagai agenda Penipu Rakyat, jelas Hadi Awang sendiri menentang hudud dan negara Islam, jelas PAS telah gagal, Karpal walaupun hanya seorang diri dan berkerusi roda mampu menumbangkan ramai taiko-taiko PAS yang sudah jadi cikaro-cikaro murahan. Blah la.

Anonymous said...

"laksana hudud.. eh, mana ada.. kita kena tengok dulu keadaan, kalo semua dah ok, keadaan mengizinkan, semua rakyat dah sedia... lagipon hudud cuma 0.0001% je dalam isle.."

Kenyataan akbar Ostad Bomo Siam

Kuahkuahkuah

Anonymous said...

nasrudin tantawi syor keluar pakatan jika pas tak dominan.

http://ustaznasrudin-tantawi.blogspot.com/2008/08/cadangan-jika-islam-tidak-dominan-pas.html

Bomo Siam said...

1:56 PM

Dominan punya hal ni...kerja sejati UMNU...!

Kerana dominan ni la, MCA/MIC lingkup!!!

Bomo Siam said...

1:39 PM

TG Hadi & TGNA hanya perlu 'senyum' dgn Karpal...!

Jgn ikut jarum UMNU!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

1:39 PM

TG Hadi & TGNA hanya perlu 'senyum' dgn Karpal...!

Jgn ikut jarum UMNU!

Mmuuaahhahahaha...!!!
August 22, 2012 2:11 PM

----------------------------------------------------------------------

PAS sudah keliru dengan dirinya sendiri, Bomo Siam pun sudah pening, terpaksa menipu diri sendiri, tak kisahlah Hadi dengan Nik Aziz nak senyum dengan Karpal pun, kerana kalau DAP kencing atas muka PAS pun, PAS akan senyum, taktik bijaksana hingga dihina seperti anjing kurap, malahan anjing kurap pun tak akan biarkan dirinya dihina sedemikian rupa, jelas PAS jauh lebih hina dari anjing kurap.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

1:56 PM

Dominan punya hal ni...kerja sejati UMNU...!

Kerana dominan ni la, MCA/MIC lingkup!!!

August 22, 2012 2:09 PM

------------------------------------------------------------

UMNO memimpin Barisan Nasional hinggakan kedudukan Islam terjamin dan dijaga dengan sebaik mungkin, bukannya macam PAS jadi anjing suruhan DAP menyalak ke hulu ke hilir untuk kepentingan DAP, sudahlah, PAS bodo piang, anjing suruhan DAP sajalah, blah la.

Bomo Siam said...

2:17 PM

Apa bukti kedudukan Islam terjamin bila Karpal & MCA lantang hina peraturan Islam...?

Mana suara kerajaan UMNU...???

Anonymous said...

Bomo Siam said...

1:56 PM

Dominan punya hal ni...kerja sejati UMNU...!

Kerana dominan ni la, MCA/MIC lingkup!!!

August 22, 2012 2:09 PM

----------------------------------------------------

Dalam Barisan Nasional UMNO memimpin hinggakan parti komponen bukan Islam pun bertindak rasional, misalnya isu kalimah Allah, UMNO jelas menentang penggunakan kalimah Allah oleh penganut agama lain kerana ia jelas mensyirikkan sifat Allah, dalam Islam Allah adalah esa, tapi jika digunakan oleh penganut agama lain dah jadi lain, siap ada bentu itu ini lagi, tapi PAS menjadi pembela tegar agar kalimah Allah digunakan oleh penganut agama lain selain Islam, jelas PAS adalah anjing suruhan DAP dalam Penipu Rakyat sajalah.

Bomo Siam, hang boleh terus membohongi diri sendiri, bohonglah selagi termampu kerana hakikatnya PAS adalah anjing suruhan DAP dan PAS tidak akan berani berhadapan dengan DAP, PAS terlalu takut kepada DAP, tok guru PAS pun kalau dengar saja DAP terus terketar tak tentu arah, betapa hebatnya DAP yang telah menguasai PAS, sebab itulah PAS tidak akan berani membuat pendirian rasmi mengenai hudud dan negara Islam menerusi sidang media dengan semua media dalam negara ini mengambil bahagian, jelas PAS pengecut dan bacul, PAS sudah kena picit teloq dengan DAP. Blah la, PAS jelas sangat gagal dan memalukan.

Bomo Siam said...

Bagaimana sebuah kerajaan yg mengishtiharkan dirinya sebagai Negara Islam buleh buat pekak telinga bila Islam dihina...?

Anonymous said...

Oii org PAS, Tidak ada sedikit pon kebaikan pada org2 kafir kerana mereka telah melakukan kezaliman yang sangat besar & Nyata iaitu mensyirikkan ALLAH..

Abu talib, wlpn baik pd Nabi SAW, malah bantu Nabi SAW, tp tempatnya tetap dalm neraka..

Sezalim org2 UMNU islam, mereka masih sama syhadatnya dengan PAS..ada juga iman walaupun sebesar biji sawi.

Sedangkan ALLAH muliakan org yg beriman wlpn sebesar biji sawi dgn syurga sebesar 10x dunia.

Aku akan sokong PAS, jika PAS berpisah dgn DAP &PKR dan bersama2 dgn UMNU

Anonymous said...

Bomo Siam said...

2:17 PM

Apa bukti kedudukan Islam terjamin bila Karpal & MCA lantang hina peraturan Islam...?

Mana suara kerajaan UMNU...???

August 22, 2012 2:21 PM

------------------------------------------------------------------

Sekarang ni masalahnya PAS sudah menentang hudud itu sendiri, Presiden PAS sendiri telah menolak hudud dan negara Islam bila tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang jelas dan terang menolak hudud dan negara Islam, jadi jangan nak burukkan UMNO pula kerana UMNO tak menentang hudud pun, cuma UMNO perlu mengkaji dengan sedalamnya berkenaan perlaksanaan hudud untuk mengelakkan salah faham masyarakat terhadap Islam, cuba ko pergi ambik surat Tun Dr. Mahathir kepada Nik Aziz pada tahun 1994 dulu, jangan nak kelirukan masyarakatlah, jelas PAS sendiri menentang hudud dan negara Islam bila Presiden PAS menandatangani Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang bersetuju untuk tidak bersetuju memasukkan hudud dan negara Islam sebagai agenda Penipu Rakyat, jelas, PAS menolak hudud dan negara Islam, jadi jangan nak fitnah UMNO pula kerana UMNO konsisten mempertahankan Islam.

Bomo Siam said...

Apakah benar perkhabaran yg tersebar luas bahawa yg support Karpal & MCA dlm isu hina Islam ini....adalah UMNU???

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Bagaimana sebuah kerajaan yg mengishtiharkan dirinya sebagai Negara Islam buleh buat pekak telinga bila Islam dihina...?

August 22, 2012 2:24 PM

------------------------------------------------------------

Bila masa kerajaan buat pekak bila Islam di hina? Ko jangan nak fitnahlah, ko patut lihat bagaimana zalimnya PAS yang sanggup menindas Dr. Hasan Ali apabila Dr. Hasan Ali dipecat dari PAS semata-mata kerana Dr. Hasan Ali lantang mempertahankan Islam dan menentang kemungkaran DAP yang menghina Islam di Selangor, sekarang siapa yang buat pekak Bomo Siam? PAS bukan saja buat pekak, tapi buat-buat buta, kerana PAS buta perut, buta kayu, bodo piang kerana PAS adalah anjing suruhan DAP dan boneka DAP, blah la, cermi diri dulu, jangan sibuk nak tuduh orang lain pula.

Bomo Siam said...

2:25 PM

UMNU tak menentang hudud? Dah mabuk raya ka?

Sapa yg kata, "Say No To Hudud"!

Sapa yg keluarkan surat amaran pd kerajaan Kelantan?

Bomo Siam said...

2:28 PM

Mana suara kerajaan UMNU dlm isu Karpal hina Islam???

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Apakah benar perkhabaran yg tersebar luas bahawa yg support Karpal & MCA dlm isu hina Islam ini....adalah UMNU???

August 22, 2012 2:26 PM

-----------------------------------------------------------

Ko buatlah perkhabaran fitnah ko tu, kerana inilah perangai PAS dan sekutu mereka, tukang buat fitnah. Apa yang jelas PAS sendiri menolak hudud dan negara Islam bila Presiden PAS sendiri iaitu Hadi Awang telah tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang mana telah bersetuju untuk tidak bersetuju menjadikan hudud dan negara Islam sebagai agenda Penipu Rakyat, sangat jelas, PAS sendiri yang menolak hudud dan negara Islam, sebab itulah PAS tak berani buat kenyataan rasmi berhubung pendirian PAS berkenaan hudud dan negara Islam kerana PAS sudah buat kenyataan rasmi melalui Kenyataan Bersama Penipu Rakyat di mana PAS sudah menolak hudud dan negara Islam, sangat jelas sejelas-jelasnya. Jangan nak pusing lagilah, PAS jelas menolak hudud dan negara Islam, ini sangat jelas.

Bomo Siam said...

2:28,

Hassan Ali adalah parasit semasa dlm PAS. Beliau adalah kakitangan UMNU...!

Anonymous said...

1:16 PM

PAS masih gagal utk laksanakan hudud kerana ianya ditentang olih UMNU, DAP & MCA...!

Kenapa hajat PAS dihalang...???

Jika draf PAS itu cacat...buatlah yg sempurna!!!


Hakikatnya PAS sendiri tak mahu laksanakan hudud kerana takut kehilangan undi kafir....muahaaaaa Bomo penipu...

Nik Aziz berjanji semasa berdialog di Persidangan Gereja-Gereja di Malaysia di Petaling Jaya, pada Mei 2000, PAS sudah memberi jaminan kepada semua paderi kanan yang hadir dipersidangan tersebut bahawa PAS tidak akan melaksanakan negara Islam, apatah lagi hudud.

Bomo Siam said...

2:31 PM

Ini bukan fitnah lagi. Ianya satu kebenaran!

Berikan aku suara Najib or TPM dlm isu Karpal laknatullah ini...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

2:28 PM

Mana suara kerajaan UMNU dlm isu Karpal hina Islam???

August 22, 2012 2:30 PM

----------------------------------------------------------------------

Apahal pula nak dibabitkan UMNO dalam isu PAS dan DAP? Karpal ada maki hamun Islam ke? Dia cuma tak bersetuju dengan hudud dan negara Islam, sepatutnya Nik Aziz dan Hadi Awang sebagai pimpinan PAS yang juga sekutu DAP perlu menjelaskan perkara ini, apa sudah jadi? Ko sudah jadi gila ke Bomo Siam, itulah, membohong diri sendiri lagi, ko kena terima hakikat bahawa PAS sendiri yang menolak hudud dan negara Islam bila Hadi Awang sebagai Presiden PAS menandatangani Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang menolak hudud dan negara Islam sebagai agenda dalam Penipu Rakyat, kebenaran sangat jelas di depan mata, terimalah hakikat ini.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

2:31 PM

Ini bukan fitnah lagi. Ianya satu kebenaran!

Berikan aku suara Najib or TPM dlm isu Karpal laknatullah ini...!!!

August 22, 2012 2:34 PM

-----------------------------------------------------------------

Mana dia suara Nik Aziz? Mana dia suara Hadi Awang, korang dua orang jelas gagal, korang gagal untuk mempertahankan hudud dan negara Islam hinggakan PAS sendiri sanggup menolak hudud dan negara Islam bila Hadi Awang tandatangani Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang menolak hudud. Jadi jangan nak babitkan UMNO pula, korang punya pasal jangan nak heret orang lain pula.

Bomo Siam said...

2:32 PM

Maap..! TGNA tak pernah berjanji dgn syaitan!!!

Anonymous said...

Aku tengok muka Khalid Samad ni macam muka syaitan gondol, tak ada karisma untuk menjadi pemimpin politik atau adun di tempat nya sendiri. Muka macam orang sudah hilang waras fikiran. Macam orang lelaki sakit jantina dan sakit mental. Geli aku tengok muka dia.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

2:28,

Hassan Ali adalah parasit semasa dlm PAS. Beliau adalah kakitangan UMNU...!

August 22, 2012 2:32 PM

-----------------------------------------------------------

Siapa parasit Bomo Siam? Apakah ketegasan untuk melindungi akidah umat Islam juga adalah parasit? Macam mana pula dengan tok guru yang membela penganut agama lain menggunakan kalimah Allah sesuka hati hingga boleh menggugat kedudukan Islam di negara ini? Itu dah tahap virus dah, apahal ko tak menyalak pasal hal ni, dasar asobiyah macam ko tak akan menyalak kalau melibatkan kepentingan puak ko walaupun perbuatan itu adalah kemungkaran dan kemaksiatan yang nyata, dasar penipu. Blah la.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

2:28,

Hassan Ali adalah parasit semasa dlm PAS. Beliau adalah kakitangan UMNU...!

August 22, 2012 2:32 PM

-----------------------------------------------------------

Siapa parasit Bomo Siam? Apakah ketegasan untuk melindungi akidah umat Islam juga adalah parasit? Macam mana pula dengan tok guru yang membela penganut agama lain menggunakan kalimah Allah sesuka hati hingga boleh menggugat kedudukan Islam di negara ini? Itu dah tahap virus dah, apahal ko tak menyalak pasal hal ni, dasar asobiyah macam ko tak akan menyalak kalau melibatkan kepentingan puak ko walaupun perbuatan itu adalah kemungkaran dan kemaksiatan yang nyata, dasar penipu. Blah la.

Bomo Siam said...

Hudud adalah tanggungjawab PAS jika punya kuasa pemerintahan....!

Jgn tanya pasal Ktan saja, cuba tanya kenapa Terengganu jugak kini tak laksanakannya!

Ubah kerajaan federal! Kedua-dua negeri ini pasti laksanakan hudud!!!

Anonymous said...

Jelas PAS sangat gagal dalam isu hudud dan negara Islam ini, malahan dalam isu hudud dan negara Islam ini juga PAS telah tewas di tangan Karpal Singh, walaupun berkerusi roda, tetapi Karpal telah berjaya melanyak PAS hingga terbenam ke dalam bumi.

Bomo Siam said...

2:38 PM

Maap! Ianya bukan ketegasan tapi penipuan...!!!

Anonymous said...

Maap..! TGNA tak pernah berjanji dgn syaitan!!!

TGNA bukan setakat berjanji dgn syaitan tapi berkawan dgn syaitan dan mendapat bantuan syaitan...ulama syaitan muahaaaaaa

Anonymous said...

Jangan dilayan akal fikiran Bomo Siam. Dia cuma nak kelirukan semua orang pengkomen. Dia tulis berkali-kali berdolak dalik, lama-lama semua pengkomen akan jadi berang dan salah faham. Bomo Siam memang akal dari syaitan SIAL.

Bomo Siam said...

2:40 PM

Dlm isu hudud Karpal ni yg tewas adalah UMNU...bisu & pekak!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Hudud adalah tanggungjawab PAS jika punya kuasa pemerintahan....!

Jgn tanya pasal Ktan saja, cuba tanya kenapa Terengganu jugak kini tak laksanakannya!

Ubah kerajaan federal! Kedua-dua negeri ini pasti laksanakan hudud!!!

August 22, 2012 2:40 PM

--------------------------------------------------------

Jangan nak berdramalah, di Kedah, PAS nak buat peraturan untuk halang operasi pusat hiburan sepanjang bulan Ramadhan pada tahun lepas, hanya seorang saja ADUN DAP, hanya seorang saja, bila dia buka mulut menentang peraturan itu, maka 16 orang ADUN PAS termasuk Menteri Besar merangkap Pesuruhjaya PAS Kedah jadi bengong menurut segala arahan DAP, jelas PAS hanyalah anjing suruhan DAP, PAS kalau menang pun hanyalah sekadar anjing belaan DAP, macam mana PAS nak berkuasa sedangkan hanya bertanding 66 kerusi parlimen saja? Boleh beranganlah PAS, kerana korang selamanya akan jadi anjing suruhan DAP sajalah. Blah la, PAS kaki auta.

Anonymous said...

Nik Aziz berjanji semasa berdialog di Persidangan Gereja-Gereja di Malaysia di Petaling Jaya, pada Mei 2000, PAS sudah memberi jaminan kepada semua paderi kanan yang hadir dipersidangan tersebut bahawa PAS tidak akan melaksanakan negara Islam, apatah lagi hudud.

...........

Karpal sink laknatullah TGNA juga laknatullah....Bomo Siam juga laknatullah...kuing kuing sing is king...

Anonymous said...

Bomo Siam said...

2:40 PM

Dlm isu hudud Karpal ni yg tewas adalah UMNU...bisu & pekak!!!

August 22, 2012 2:43 PM

-----------------------------------------------------

Apa kena mengena UMNO Dengan isu hudud dan Karpal ni? Jelas PAS sudah gagal, sebab PAS bukan saja buta dan pekak, malahan PAS buta perut dan buta kayu, pimpinan PAS tak berani lawan cakap Karpal, walaupun berkerusi roda, Nik Aziz dan Hadi Awang pun tak berani berhadapan dengan Karpal, ini adalah hakikat, jangan nak kelentong lagilah, hakikatnya Nik Aziz dan Hadi Awang sudah kalah dalam pertarungan dengan Karpal berkenaan isu hudud dan negara Islam, malahan PAS sudah kalah kepada DAP, PAS jelas sudah gagal dan tidak boleh diharap. Blah la.

Bomo Siam said...

Perlu disedari ialah UMNU terus tegak di Msia kerana sokongan yahudi...!

Sebab itu UMNU akan tentang sebarang usaha utk adakan undang2 Islam...!

PAS sekedar berusaha & bertawakal kpd AllahSWT! Kuasa terhad!!!

Anonymous said...

PAS jelas gagal dan kalah dalam isu hudud ini. Kemenangan berpihak kepada DAP, Karpal Singh walaupun berkerusi roda telah berjaya melanyak semua pimpinan PAS hinggakan PAS tidak berani membuat kenyataan rasmi berhubung kedudukan hudud dan negara Islam, jelas PAS sudah gagal dan sudah tewas, Nik Aziz dan Hadi Awang telah ditewaskan oleh Karpal Singh yang berkerusi roda, PAS kalah dengan cara yang sangat memalukan, sungguh memalukan.

Bomo Siam said...

Lihat saja bagaimana UMNU kelentong melayu dgn perbankan Islam...!

Nama je Bank Islam...sistem asas, tetap kapitalis oriented!!!

Bomo Siam said...

2:46 PM

Sebab, dibelakang Karpal...adalah UMNU!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Perlu disedari ialah UMNU terus tegak di Msia kerana sokongan yahudi...!

Sebab itu UMNU akan tentang sebarang usaha utk adakan undang2 Islam...!

PAS sekedar berusaha & bertawakal kpd AllahSWT! Kuasa terhad!!!

August 22, 2012 2:46 PM

-------------------------------------------------------------------

Ko mengarutlah sorang-sorang Bomo Siam, UMNO jelas mempertahankan kedudukan Islam di negara ini, itu sangat jelas.

PAS pula telah ditewaskan oleh DAP, malahan Hadi Awang dan Nik Aziz telah ditumbangkan oleh Karpal Singh yang hanya berkerusi roda, jelas PAS sudah gagal, PAS sudah kalah, PAS sudah jadi anjing suruhan DAP, ini sangat jelas, tiada keraguan lagi.

Anonymous said...

Dlm isu hudud Karpal ni yg tewas adalah UMNU...bisu & pekak!!!

..............

Karpal sink VS hudud UMNO yang tewas ?

M.United VS Arsenal, Liverpool yang tewas ? kelakar juga Bomo penipu ni....muahaaaaaaaaa

Bomo Siam said...

Betui atau tidak jika dikatakan UMNU yg support Karpal...

Kenapa UMNU suruh Majlis Fatwa tutup mulut...???

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Lihat saja bagaimana UMNU kelentong melayu dgn perbankan Islam...!

Nama je Bank Islam...sistem asas, tetap kapitalis oriented!!!

August 22, 2012 2:48 PM

---------------------------------------------------

Apa pula peranan PAS untuk ekonomi ummah? PAS hanya sibuk meminta sedekah setiap kali ceramah, kemudian nak buat lebuh raya pun minta sedekah, nanti bila nak selenggara lebuh raya tu PAS nak minta sedekah lagi ke? Bila nak siap baik pulih segala kerosakkan jika nak tunggu sedekah? PAS jelas gagal dan PAS jelas telah kalah.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Betui atau tidak jika dikatakan UMNU yg support Karpal...

Kenapa UMNU suruh Majlis Fatwa tutup mulut...???

August 22, 2012 2:51 PM

--------------------------------------------------------------------

Majlis Ulama dan Majlis Syura PAS sudah jadi apa? Semua dah bisu ke atau DAP dah tekup mulut semua ahli Majlis Ulama dan Majlis Syura PAS dengan pampers anak-anak DAP? PAS jelas gagal, PAS sudah kalah dalam petarungan dengan DAP, malahan PAS kalah dengan cara yang begitu memalukan hingga PAS jadi anjing suruhan DAP, jelas PAS sudah gagal dan PAS sudah kalah.

Bomo Siam said...

PAS sekurang-kurangnya sudah respon KapalSing melalui sayap pemuda & ostat Nasha...hingga sanggup ke mahkamah!

UMNU...apa kata hangpa pd MCA ???

Jelas MCA dah sula punggung UMNU...UMNU tetap membisu!

Kuah kuaah kuaaah...!!!

Bomo Siam said...

2:52 PM

Berikan Kem Kewangan pd PAS...!

Anonymous said...

Kalau Bomo sanggup tunjuk perasaan menyokong BERSIH menuntut pilihanraya yang bersih kenapa pula tak sanggup tunjuk perasaan untuk hudud...bomo hipokrit

Bomo Siam said...

2:53 PM

Kalah...? PAS ada dua negeri. DAP ada 1 negeri...!!!

Bomo Siam said...

2:58 PM

Bulehkah UMNU kasik permit..???

Anonymous said...

Bomo Siam said...

PAS sekurang-kurangnya sudah respon KapalSing melalui sayap pemuda & ostat Nasha...hingga sanggup ke mahkamah!

UMNU...apa kata hangpa pd MCA ???

Jelas MCA dah sula punggung UMNU...UMNU tetap membisu!

Kuah kuaah kuaaah...!!!

August 22, 2012 2:56 PM

-----------------------------------------------------------------

Tapi yang jelasnya adalah Presiden PAS sendiri sudah sain Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang jelas dalam Kenyataan Bersama itu menolak hudud, sekarang ini PAS menolak hudud, jangan nak kelentong dan heret UMNO dalam kegagalan PAS ini, malahan dalam isu Chua Soi Lek hari tu, dia pun dah kena lanyak cukup-cukup pasal kenyataan celupar dia itu, sebab itulah dia diam saja sekarang ni, tapi lihatlah Karpal dengan berterusan mempertikaikan hudud, pimpinan PAS tak berani buka mulut sebab mulut PAS telah disumbat dengan taik anjing belaan DAP, jelas PAS sangat gagal, jelas PAS sudah kalah, PAS telah kalah kepada DAP, kerana PAS sendiri sekarang ini telah menolak hudud bila Presiden PAS sendiri menandatangai Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang jelas terang-terangan menidakkan hudud dan negara Islam dalam Penipu Rakyat, suatu kemenangan bersejarah terhadap DAP yang telah bejaya memijak-mijak PAS hingga terbenam ke bumi. Blah la, PAS gagal, PAS telah kalah dengan cara yang sangat memalukan.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

2:52 PM

Berikan Kem Kewangan pd PAS...!

August 22, 2012 2:57 PM

------------------------------------------------------------------

Berikan Kementerian Penerangan kepada PAS? Habis dijoli oleh PAS sajalah, ceramah sana sini sampai kering perbendaharaan negara, kemudian tak tahu cara nak cari hasil, maka PAS pun mulakan operasi minta sedekah, pembangunan akan tunggang langgang, PAS jelas gagal dan tak boleh diharap, PAS sudah kalah, ini sangat jelas.

Bomo Siam said...

3:01 PM

Klu PAS tolak hudud...bagaimana KarpalSing buleh melenting???

Anonymous said...

PAS sekurang-kurangnya sudah respon KapalSing melalui sayap pemuda & ostat Nasha...hingga sanggup ke mahkamah!

UMNU...apa kata hangpa pd MCA ???

Jelas MCA dah sula punggung UMNU...UMNU tetap membisu!

Kuah kuaah kuaaah...!!!

=========

Karpal VS PAS kenapa UMNO pula yang response....soalan bodoh. UMNO diam diam pertahankan Islam tapi PAS terang terangan jual Islam.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

PAS sekurang-kurangnya sudah respon KapalSing melalui sayap pemuda & ostat Nasha...hingga sanggup ke mahkamah!

UMNU...apa kata hangpa pd MCA ???

Jelas MCA dah sula punggung UMNU...UMNU tetap membisu!

Kuah kuaah kuaaah...!!!

August 22, 2012 2:56 PM

--------------------------------------------------------

Pasal isu Chua Soi Lek hari itu, itu masalah Chua Soi Lek, bukannya masalah MCA, malahan Chua Soi Lek sudah diam bila kena pulas telinga oleh pimpinan tertinggi Barisan Nasional, tapi Karpal Singh dan DAP berterusan melanyak PAS dalam isu hudud ini, PAS bukan setakat disula, malahan kote PAS dah kena kerat, sebab itu PAS tak berani melawan DAP dalam isu ini, jelas PAS sudah gagal, PAS sudah kalah dengan DAP, PAS sudah teruk dan memalukan.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

3:01 PM

Klu PAS tolak hudud...bagaimana KarpalSing buleh melenting???

August 22, 2012 3:03 PM

------------------------------------------------------------

Sebab hari itu ada seorang pimpinan PAS yang terlepas cakap, kononnya Karpal Singh terima hudud, sebab itulah Karpal melenting, macam PAS jugalah, kalau Karpal kata PAS boleh terima babi dan anjing dijadikan makan, tentu korang melentingkan, jadi jelas PAS gagal menguruskan isu hudud, PAS sudah kalah, PAS tidak boleh diharap kerana PAS adalah anjing suruhan kepada DAP sajalah. Blah la.

Bomo Siam said...

3:04 PM

Mesti la respon! Bukankah UMNU itu Kerajaan Islam Malaysia???

Anonymous said...

PAS gagal, PAS sudah kalah dalam isu hudud dan negara Islam, DAP telah berjaya melanyak PAS hingga terbenam ke dalam bumi. Kejayaan gemilang DAP dan kekalahan yang sangat memalukan oleh PAS, ini sangat jelas dan terang.

Anonymous said...

3:01 PM

Klu PAS tolak hudud...bagaimana KarpalSing buleh melenting???

.......

Kalau Karpal melenting fasal PAS tolak hudud mungkin kerana Karpal sink dah berubah pendirian pula menyokong hudud muahaaaaa....sandiwara PAS...Parti Islam dan ularmak ularmak nya juga pandai bersandiwara....ulama sandiwara

Anonymous said...

Bomo Siam said...

3:04 PM

Mesti la respon! Bukankah UMNU itu Kerajaan Islam Malaysia???

August 22, 2012 3:08 PM

------------------------------------------------------

Dalam isu percakaran PAS dan DAP berhubung isu hudud ini, DAP melalui Karpal tidak membuat tindakan yang boleh dianggap menghina agama Islam, dia menentang hudud, sebab dia bukan Islam, jadi tak ada kena mengena dengan UMNO dalam percakaran PAS dan DAP ini, jelas PAS sudah gagal, PAS sudah kalah jadi untuk menutup malu mereka akan babitkan UMNO untuk selindung kegagalan PAS itu. Sungguh memalukan, PAS jelas sudah gagal, Nik Aziz dan Hadi Awang tak berani bertentang mata dengan Karpal pasal isu hudud ini walaupun Karpal hanya sekadar berkerusi roda, jelas PAS telah gagal, jelas PAS telah kalah. Jangan nak berdrama lagilah, apa yang jelas adalah PAS sudah kalah, terang dan jelas.

Bomo Siam said...

3:05 PM

MCA tak tentang PAS! Depa tentang & akan keluar BN jika UMNU laksana hukum Allah!

Mesti la CSL terlibat, pasai dia yg cakap! MCA Selangor, Kedah & Johor pun turut menentang...apa laie?

Jadik...apa respon UMNU pd melaun2 ni...???

Bomo Siam said...

3:07 PM

Mustahil PAS akan melenting jika Karpal kata anjing & babi memang buleh makan...!!!

Bomo Siam said...

3:12 PM

Hg nak kata UMNU bukan Islam...???

Anonymous said...

Bomo Siam said...

3:05 PM

MCA tak tentang PAS! Depa tentang & akan keluar BN jika UMNU laksana hukum Allah!

Mesti la CSL terlibat, pasai dia yg cakap! MCA Selangor, Kedah & Johor pun turut menentang...apa laie?

Jadik...apa respon UMNU pd melaun2 ni...???

August 22, 2012 3:12 PM

-----------------------------------------------------------------

MCA nak keluar dari Barisan Nasional kalau hudud dilaksanakan oleh kerajaan? Buat lawak sajalah, kerana MCA pun berharap ihsan dari UMNO untuk terus hidup dalam politik, kalau keluar dari Barisan Nasional, MCA akan mampus kering di luar sana. Sekarang pun MCA dah tak cakap banyak pasal hudud sebab pimpinan atasan Barisan Nasional sudah pulas telinga Chua Soi Lek dan bebarapa golongan tak reti bahasa dalam MCA.

Pimpinan PAS seperti Nik Aziz dan Hadi Awang tak tau nak buat apa, buat bodo sebab mungkin bodo tak tau nak buat apa kot. Karpal Singh melanyak PAS dengan teruknya berkenaan isu hudud dan negara Islam ini, pimpinan PAS tak dapat bertindak apa-apa, walapun Karpal berkerusi roda, tapi Karpal telah berjaya melangkah mayat PAS yang telah dikalahkannya, PAS sudah mati, PAS sudah jadi boneka DAP sekarang ini.

Anonymous said...

Mesti la respon! Bukankah UMNU itu Kerajaan Islam Malaysia???

=======

Syukur Alhamdullilah Bomo celaka akhirnya mengakui Kerajaan Malaysia adalah Islam....kik kik kik

Bomo Siam said...

PAS telah buktikan bahawa PAS menentang kata2 Karpal laknatullah tersebut...!

UMNU pula dilihat begitu bersetuju dgn Karpal!

Nampak gayanya...hanya PAS yg perjuangkan peraturan Islam!

Betui tak Jin?

"Tak boss! PAS bersama AllahSWT..."!

Takbir...! Allahuakbar!!!

Bomo Siam said...

3:17 PM

MCA keluar BN! Parti yg sependapat dgn DAP ini...akan begitu mudah join PR!

Maka...berakhirlah riwayat UMNU!!!

...Parti org2 cina sebenar ialah DAP! MCA cuma 'bayang' cina dlm BN. Itu cara politik cina!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

3:12 PM

Hg nak kata UMNU bukan Islam...???

August 22, 2012 3:16 PM

----------------------------------------------------------------

UMNO ada menentang hudud ke? Hang jangan dengar cakap kelentong Nik Aziz tu, hang pi mintak surat Tun Dr. Mahathir kepada Nik Aziz pada tahun 1994 di mana Tun Dr. Mahathir telah menasihatkan si tua tak sedar diri Nik Aziz supaya mengkaji semua aspek, jangan sampai ke satu tahap di mana hudud dipandang buruk pula oleh orang bukan Islam. Perlaksanaan perlu kajian yang menyeluruh, bukan pakai main hentam saja. Misalnya dalam kes mencuri, seorang Islam telah merompak berkumpulan bersama dua orang bukan Islam di kedai bukan Islam, nak buat hukum macam mana? Takkan hanya seorang Islam itu saja yang perlu dipotong tangannya sedangkan rakannya dua orang lagi sekadar dipenjarakan saja? Kalau orang Islam itu tidak faham akan hukum hakam agama dan tak jelas pasal hudud ini, nak hukum macam mana pula? Lagi satu kalau seorang perempuan Islam yang telah berkahwin berzina dengan lelaki bukan Islam, maka perempuan Islam akan direjam dengan batu hingga mati, sedangkan lelaki bukan Islam itu akan lepas bebas kerana dia bukan Islam dan tak tertakluk kepada hudud, menjadi persoalan di sini adalah jika lelaki bukan Islam itu menggoda perempuan itu hingga terjadinya penzinaan itu, macam mana nak buat hukuman? Perlu ada keadilan, jadi sebab itulah Tun Mahathir nasihatkan Nik Aziz si tua supaya kaji dengan mendalam, jangan main pakai hentam saja nanti sistem perundangan jadi caca marba dan tunggang langgang dan keadaan negara jadi tidak aman akibat perasaan tidak puas hati.

Anonymous said...

Mustahil PAS akan melenting jika Karpal kata anjing & babi memang buleh makan...!!!


Memang PAS tak melenting sebab DAP dah tarbiyah PAS buang negara Islam ....

Anonymous said...

Bomo Siam, teruskan menipu diri sendiri, PAS jelas sudah gagal, PAS sudah dikalahkan oleh DAP, malahan PAS sudah mati dan mayat PAS telah dipijak-pijak dan dilangkah berulang kali oleh DAP termasuk Karpal. PAS sudah mati dan PAS telah diseret ke sarang DAP untuk dibonekakan menjadi boneka DAP, sebab itulah PAS hanya menjadi pak turut segala apa saja tindakan DAP sebabnya PAS sudah mati dan PAS telah dibonekakan menjadi boneka DAP.

Bomo Siam said...

3:25 PM

Terang & terlalu jelas! Melalui kata2 Najib..."SAY NO TO HUDUD"!

Dan surat amaran Mahathir pd Kelantan!

Jika UMNU sokong hudud, kenapa TAKUT dgn Karpal???

Bomo Siam said...

3:25 PM

UMNU akan terus halang anjing & babi dpd makan...!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

PAS telah buktikan bahawa PAS menentang kata2 Karpal laknatullah tersebut...!

UMNU pula dilihat begitu bersetuju dgn Karpal!

Nampak gayanya...hanya PAS yg perjuangkan peraturan Islam!

Betui tak Jin?

"Tak boss! PAS bersama AllahSWT..."!

Takbir...! Allahuakbar!!!

..............

Tapi Presiden PAS dan Murshitul Am PAS diam membisu bermakna mereka menyokong Karpal. Jadi kalau Presiden dan Murshitul Am menyokong Karpal bermakna PAS menentang peraturan Islam. Ust Nasha hanya orang buangan dalam PAS. Kata kata beliau umpama anjing menyalak bukit
berbanding dgn Presiden dan Murshitul Am.

Bomo Siam said...

3:27 PM

Jika PAS dah mati, mana kuburnya?

Yg pasti...UMNO dah pun arwah 24 tahun yg lalu...!

Tak caye...tanya mahkamah!

Tang mana depa lempaq mayat UMNO...aku kurang tahu! Mungkin senasib dgn Osama!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Bomo Siam said...

3:35 PM

Setakat Karpal yg jahil itu...PAS hanya perlu hantar wakil je...!!!

Bomo Siam said...

3:35 PM

Salah tu...kata2 ostat Nasha menggoncang UMNU & negara! Mahkamah jadik perhitungan!

Anonymous said...

Terang & terlalu jelas! Melalui kata2 Najib..."SAY NO TO HUDUD"!

Dan surat amaran Mahathir pd Kelantan!

Jika UMNU sokong Nik Aziz berjanji hudud, kenapa TAKUT dgn Karpal???


Bomo penipu bukan kah Nik Aziz berjanji semasa berdialog di Persidangan Gereja-Gereja di Malaysia di Petaling Jaya, pada Mei 2000, PAS sudah memberi jaminan kepada semua paderi kanan yang hadir dipersidangan tersebut bahawa PAS tidak akan melaksanakan negara Islam, apatah lagi hudud...Hebat ye sandiwara PAS dan ularmak ularmak nya....

Bomo Siam said...

Ostat Nasha dah buatkan UMNU tersepit teruk....

Tak caye?

UMNU pasti akan berusaha agar kes Karpal & ostat Nasha tidak akan ke mahkamah...!!!

Tengok je nanti...or mahkamah akan kata saman Karpal...remeh!!!

Anonymous said...

Ostat Nasha dah buatkan UMNU tersepit teruk....

Tak caye?

UMNU pasti akan berusaha agar kes Karpal & ostat Nasha tidak akan ke mahkamah...!!!

Tengok je nanti...or mahkamah akan kata saman Karpal...remeh!!!

.......

Karpal saman Nasha adalah urusan peribadi mereka, tak ada kaitan dengan UMNO

Anonymous said...

Bomo2 pas tue parti politik bukan agama islam.dangkal tulisan ko seolah2 ko tue tuhan.arab saudi mana ada pas bomo?ko takde ciri2 muslim bagus pejuang spt hasan ali ko kata pentingkan diri.ko plak apa?penfitnah?pendengki?

Anonymous said...

Bumu Sial andaian Haprak!!

Anonymous said...

Kalau parti Pas HamPAS ada pat Saudi awal2 lagi Pemimpin PAS HamPAS kena tembak!!

Anonymous said...

Bomo Siam SIAL selama-lamanya....
jangan layan la kimak munafik ni...dia perasan dia bagus.Biarkan dia perasan .Harap jangan ada sorangpun bagi respon kat komen kimak ni,dasar munafik,pemecah belah umat.

Anonymous said...

Wa setuju bro!!

Pukimak mcmBumu SIal ni mmg maki hamun jer bagus biar cpt mampos kena langgar lori balak.

Anonymous said...

Aku mmg cukop benci dgn spesis melayu pukimak pemecah belah bangsa mcm Bumu Sialan !!

Anonymous said...

Pas Sial ngaku ustart ulamak tapi sekatil dgn Cina Kominis Harbi dan menfitnah mencaci sesama ummat.

Pas Lancau!!

Anonymous said...

Hahaha mu bomo perasan baguih.mu tarbiah parti ajaran sesat mu dulu sblm mu rasa mu hebat sokmo.

Anonymous said...

Gabungan mantop: pas (parti ajaran sesat) + pkr (parti freemason) + dap (parti anti islam kafir harbi) = musuh islam sunni [pemusnah agama islam]!

Siapa bersetuju angkat tangan!

Anonymous said...

Wah ANGKAT DUA TANGAN DAN DUA KAKI SKALI!!!

Anonymous said...

Anon 6.03

Lu memang genius. Persamaan matematik terbaik! Sokong 1000%,!!!!

Anonymous said...

konfius?

kalau pikir pakai bontot memang la konfius

cuba hang pikir guna akal

baca bismillah pastu pikir pakai akal..nanti Allah tunjuk hang jalan betoi

tak payah konfius lagi...ok

Anonymous said...

tantawi kata dap kini dah bulih bincang dgn kita! selang sehari muncul karpal dgn 'katanya ' .. hanya utk menyerlshkan pembohongan ulaRmak pas

jika benar ust nasha dgn karpal masuk mahkamah. ...bersediakah pakatan setan itu menanggung kos perbicaraan ust nasha sebagaimana pakatan menanggung kos bicara rafizi dhn isu BAFIA nya? jika rafizi bulih ditanggung. .ust nasha? ?

jgn lupa fiil pas. ....sedangkan hukum dia boleh ubah ikut selera usus sendiri, inikan pula fatwa tengkuk ulaRmak beruk pas

utk si bomo? ??
marilah kita bersama menadah tangan dan membaca al fatihah. ..semoga roh si bomo siam itu aman
al fatihah. ..

Pemerhati PAS said...

Ternyata semua org PAS sama mentality dgn Bomo Siam. Penipu dan pembelit berwibawa.

Kelantan & Trengganu semasa PAS memerintah janji nak buat hudud tapi bila ditanya adakah sudah bersedia dgn tatacara Hukum Hudud , PAS jawab belum bersedia. Ditanya bila ? jawab PAS tak tahu, bila majlis Fatwa bagi pandangan , PAS kata UMNO larang. Yg dikatakan UMNO adalah biarlah kita sediakan Hakim syariah dan peguam syariah yg mencukupi dgn ilmu utk menjalankan Hukum Hudud.
Kerajaan Malaysia berusaha ke tahap tersebut tapi PAS bunh semua ulama dlm PAS.
Yg musykilnya kenapa Haron Din pun dah mula berkata2 mcm org sesat.

Anonymous said...

Pas sendiri beri gambaran salah terhadap hukum hudud - Mohd. Asri
KUALA LUMPUR 22 Ogos - Pas telah memberikan gambaran yang salah mengenai hukum hudud sehingga ia ditentang keras oleh pemimpin DAP.Bekas Mufti Perlis, Prof. Madya Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin berkata, Enakmen Undang-undang Kanun Jenayah Syariah (ii) 1993 (Hukum Hudud) yang telah diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri Kelantan telah menimbulkan salah faham hingga kini.Mereka telah memberi persepsi salah mengenai hukum ini umpama dalam kes rogol, ramai bukan Islam seperti Pengerusi DAP, Karpal Singh faham bahawa perlu empat saksi bagi mengadili penjenayah, jika kawan sudah lama tidak faham bagaimana dengan rakyat biasa. Ia adalah gambaran salah yang cuba diberikan hingga menimbulkan persepsi negatif kerana tidak boleh membawa keadilan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.Beliau berkata demikian bagi mengulas pendirian Karpal yang mengulangi pendiriannya menentang keras hukum hudud dengan menyifatkan ia mustahil dipraktikkan di negara ini.Tambah Mohd. Asri, Pas perlu menyemak semula tafsiran hudud yang dicanangkan agar ia adalah yang benar dan tepat.Kita tidak mahu menimbulkan salah faham kepada orang bukan Islam. Jika mereka faham bagaimana hudud sebenar, ia tidak akan ditolak.Kritikan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mengenai enakmen hukum hudud yang dibuat Pas adalah betul, ini kerana orang tidak mempertikaikan Islam, tetapi melihat enakmen yang dibuat oleh parti itu tidak lengkap," jelasnya.Menurut Mohd. Asri, adalah sesuatu yang biasa apabila bukan Islam di seluruh dunia tidak bersetuju dengan hukum hudud disebabkan persepsi salah terhadap maksud hukum tersebut.Hukum itu yang dilaksanakan pada sesetengah negara telah disalah guna menyebabkan salah faham dan gambaran negatif kepada orang ramai,katanya.

Anonymous said...

kalau ada keling rogol perempuan melayu islam, pastu pompuan tu takdapat sediakan 4 saksi.. camtu tu yer?
lepas la keling tu? dahla tak kena rejam, teraniaya lak pompuan tu.
So, pikir-pikirkan la.. Aku bukannya nak tolak hudud, tapi nak la perlaksanaannya tidak di pertikai atau mewujudkan keraguan dalam keadilan semua pihak terutama orang Islam sendiri..

Anonymous said...

NAK MINTA DAP SETUJU HUDUD?????????????
KUALA LUMPUR 23 Ogos - Di sebalik perbalahan berterusan Pas dan DAP mengenai aspirasi pelaksanaan hudud, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sejak awal lagi menegaskan undang-undang Islam itu bukan sebahagian daripada dasar pakatan pembangkang buat masa ini.

Menurut Anwar, undang-undang syariah itu juga bukan merupakan perkara yang terkandung dalam Buku Jingga iaitu dokumen dasar serta program jangka panjang pakatan pembangkang sekiranya berjaya memerintah negara pada masa depan.

Katanya, walaupun Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) bersetuju untuk melaksanakan hudud, undang-undang Islam itu masih tidak boleh dijalankan di negara ini selagi ia tidak mendapat persetujuan DAP.

Ini kerana, katanya, keputusan mengenai pelaksanaan hudud perlu dicapai melalui konsensus ketiga-tiga parti, dasar bersama dan pindaan dalam Perlembagaan Persekutuan.

NAK MINTA PERSETUJUAN DAP DULU...HA NI DIA
Karpal nak terima hudud?
Karpal Singh seperti dilaporkan NST menyatakan kemarahan melampau apabila Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hassan Tantawi telah menyarankan bahawa beliau telah bersedia untuk mempertimbangkan undang-undang itu di negara ini dalam debata politik anjuran Sinar Harian, 19 Julai.
“Saya tidak akan bertolak ansur,” kata Karpal dalam satu temubual telefon dengan akhbar New Straits Times.
“Saya sentiasa dikenali umum dan mutlak dengan pendirian saya bahawa tidak akan bersetuju hudud dilaksanakan di negara ini … bagaimana pula boleh dia (Nasrudin) mendakwa perkara seperti ini?” katanya yang terkenal sebagai pembangkang kuat untuk sebarang percubaan memperkenalkan undang-undang Islam di negara ini. - AIDC

Anonymous said...

Sudahla bomo goblok...........sekrg dah tersepit salahkan umno tak sokong.......Cibai loe......inila org yg selalu ngaku lebih Islam Dari org lain......sifatnya sama la dgn loe......pas ngan loe sama saja........Islam untuk politik......mcmana loe nak tutop pun tak dapat.........klu Dari awal politik untuk Islam....dah ramai yg ikut.....mungkin lg bertambah......tapi sekrg......org pas sendiri pun dah pakat2 nak belah.......

-anti jubur-