Thursday, August 2, 2012

BN TAKDE RETORIK BRO.


KLIK SINI

141 comments:

Anonymous said...

no doubt, opposition is strong

no doubt, bn is strong

the only doubt is that bn competitors may not be that strong.

Anti PAS said...

bn fight for rakyat....

pr fight for seats..........

Anonymous said...

.

Merokok merbahayakan kesihatan ... kurangkan merokok .

.

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

Anonymous said...

ada orang kata pembangkang kuat di parlimen...maka parti pemerintah tidak boleh buat sesuka hati keputusan....tapi suara sahaja kuat...tak kemana jika pemerintah hendak buat terbaik utk rakyat..pembangkang hanya tau membangkang sahaja!....contoh 'janji ditepati' mana suara pembangkang menyokong??....kan elok pembangkang juga laksana 'janji dikota' apa salahnya?.....jadi rakyat ada pilihan utk memilih!.....

Anonymous said...

klu lah khalid mb selangor gila sekejap sedang pru13 ni semakin hampir...janji manifesti yg lalu dikota...wallawey gua undi pakatanlah...ada bran ya yb mb !?....

menang sorak harta negeri tergadai...tak mau ker?
(pr menang lagi......harta negeri jatuh ditangan rakyat) dua dua pihak untung aper...hehe...

Anonymous said...

10:43 PM,


sepatutnya berhenti merokok !!!!

Bomo Siam said...

Macam kebiasaan le...Slogan je lebih! Isi haprak!

Aku bukan nak banyak!

Ce bagi satu je contoh, yg janji2 UMNU ni yg dah ditepati...

Bagi satu je...dari sejak 1957 dulu!!!

Anonymous said...

Saya ingin bertanya kepada PAS samada pimpinan atau ahli-ahli PAS, apakah PAS memperjuangkan hudud dan negara Islam atau PAS sekadar beretorik berkenaan hudud dan negara Islam dengan memperalatkan agama untuk meraih undi?

Berdasarkan keadaan semasa, PAS tidak konsisten berhubung hudud dan negara Islam, malahan sekarang ini PAS sudah membuang perjuangan hudud dan negara Islam yang sebelum ini mereka lantang sangat tuduh UMNO itu dan ini semata-mata PAS hendak menjadi anjing DAP dalam Penipu Rakyat. PAS tiada tempat dalam Penipu Rakyat, setakat penumpang sajalah, segalanya dipandu oleh DAP dengan bantuan PKR, PAS pula tukang jilat taik DAP yang berak tengah jalan, lepas tu menyalak menyalahkan UMNO atas segala kesalahan dan sikap buruk DAP, memalukan, sangat memalukan PAS sekarang ni, PAS sudah tidak bermaruah, boleh diperkotak katikan seperti sampah sarap sajalah.

PAS sudah kena kerat kote dengan DAP, kote PAS sudah kena buang dalam kandang babi, PAS sudah tak ada kote, PAS sudah jadi bapuk! PAS sudah jadi pondan! PAS hanya ada teloq yang dipicit oleh DAP supaya PAS terus jadi anjing suruhan DAP!

Blah la PAS, dasar anjing suruhan DAP!

PAS bila nak berdebat dengan DAP pasal hudud dalam Penipu Rakyat?

PAS bila nak adakan forum dengan DAP dan PKR pasal hudud dalam Penipu Rakyat?

PAS bila nak buat sidang media panggil semua media tempatan dan beberapa media antarabangsa terutama media zionist untuk menegaskan pendirian PAS berhubung hudud dan negara Islam di hadapan Lim anak beranak, karpal anak beranak, pimpinan DAP, pimpinan PAS, pimpinan PKR dan para pengikut Penipu Rakyat?

PAS tak berani buat itu semua sebab kote PAS dah kena kerat dengan DAP, PAS sudah tak ada kote, PAS sudah jadi bapuk, PAS sudah jadi pondan!

PAS Pengecut!

PAS Bacul!

PAS Penakut!

Blah la PAS, dasar anjing suruhan DAP! Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

Greeece is bankrupt, and Spain, Portugal, Italy and Britain are in economic crisis!

So...apa kelebihan Msia?

Rakyat nak kita dibandingkan dgn Spore!

Anonymous said...

Rakyat kata ....... kita merdeka!...... Sebangsa, Senegara, Sejiwa .... majoriti rakyat bersatu, merdeka dari autokratik & kapitalis ... merdeka dari 'kuasa penjajah rakyat' .. merdeka dari ubn..

bn kata .. janji ditepati? ... rasuah membarah, jenayah berleluasa, maksiat wewenang, kronisme bermaharajalela .... harta negara dirompak.......

Bomo Siam said...

BN Fights For Rakyat, For The Future...PEMUHUNG besor!!!

BN fight just for UMNU, For their cronies!!!

Anonymous said...

Sebangsa, Senegara, Sejiwa bersama chinadoll atas katil....

Bomo Siam said...

'Even those new products might not be able to compete with the old. It often happens that consumers would always try new products and they would ended up going back to the old one simply because they think that the new ones are just copies.'

Barang lama susah carik spareparts!!!

Barang antik tak sesuai dgn jiwa muda, design tak up to date!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Macam kebiasaan le...Slogan je lebih! Isi haprak!

Aku bukan nak banyak!

Ce bagi satu je contoh, yg janji2 UMNU ni yg dah ditepati...

Bagi satu je...dari sejak 1957 dulu!!!

August 2, 2012 11:33 PM


-----------------------------------------------

Mana dia perjuangan hudud dan negara Islam dalam PAS sekarang ni?

Ada berani ke PAS berdebat dengan DAP berhubung kedudukan hudud dan negara Islam dalam Penipu Rakyat?

Ada berani ke PAS membuat forum dengan ahli panel dari DAP dan PKR mengenai kedudukan hudud dalam Penipu Rakyat?

Ada berani ke PAS membuat kenyataan media berhubung pendirian PAS mengenai hudud dan negara Islam di hadapan Lim anak beranak, Karpal anak beranak, pimpinan DAP dan para pengikut PAS, PKR dan DAP dan panggil semua media dalam negara ini dan ajak sekali media antarabangsa termasuk media dari negara Arab dan juga media amerika termasuk zionist, ada berani ke?

Kepada DAP pula, kamu semua selalu bercakap pasal Malaysian Malaysia, adakah sanggup membuat sekolah satu aliran iaitu SEKOLAH KEBANGSAAN BERALIRAN BAHASA MELAYU SEBAGAI BAHASA KEBANSAAN NEGARA INI? Blahla cakap Malaysia Malaysia, tapi retorik semuanya, memalukan, belah la pembohong?

Kepada PKR, RM 3 bilion tu dah lesap ke mana? Apa sudah jadi dengan 16 September 2008? Mana dia negara kebajikan bila di Selangor bermacam-macam masalah hingga rakyat tersiksa akibat korang semua suka bermain politik?

Blah la Penipu Rakyat dasar penipu, dasar pembohong besar, dasar penindas, memperalatkan rakyat demi kepentingan peribadi, mempergunakan rakyat untuk meraih kuasa, sungguh kejam dan zalim, ramai rakyat menjadi mangsa akibat politik gila dan kotor Penipu Rakyat selama ini, korang semua wahai Penipu Rakyat jahanam, korang tak malu ke bersikap jahanam macam ni? Berperangai zalim, keji dan tidak bermaruah!

Blah la, Penipu Rakyat adalah komunis yang kejam lagi zalim dan tidak berhati perut, rakyat diainaya dengan berbagai penipuan demi kepentingan diri mereka, dasar zalim, pengkhianat, tidak berguna, tidak berhati perut, dasar manusia keji yang tidak bertamadun, blah la, penipu, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

BN Fights For Rakyat, For The Future...PEMUHUNG besor!!!

BN fight just for UMNU, For their cronies!!!

August 2, 2012 11:43 PM

------------------------------------------------------

Bomo Siam, di Selangor, bekalan air makin kritikal, Penipu Rakyat cakap boleh selesai, blah la, hutang Penipu Rakyat di Selangor terhadap SYABAS sebanyak RM 1.05 bilion bila nak bayar hingga SYABAS kerugian?

Penipu Rakyat hanya mempergunakan rakyat demi mendapatkan kuasa, sungguh jijik dan hina, dasar muka tak malu, dasar komunis yang tak berhati perut, zalim dan kejam! Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

"BN TAKDE RETORIK BRO."

Aku amik slogan Janji Ditepati pd tema Hari Merdeka.....

Tang mana yg bukan retorik jika ianya di'kembar'kan bersama slogan kempen pilihanraya UMNU...???

Tak retorik apekebende...???

Bomo Siam said...

11:59,

Klu nak buat perbandingan...buatlah dgn adil!

Federal vs Federal!

Federal vs state...?

Mana ada jalan bro...!!!

Anonymous said...

adun umno johor desak laksana hudud dijohor.....

metri ugama umno kata ok.....

mca hina keji hudud & Islam .....

55 tahun melayu takut mca tu macamana ye....

Anonymous said...

Bomo Siam said...

'Even those new products might not be able to compete with the old. It often happens that consumers would always try new products and they would ended up going back to the old one simply because they think that the new ones are just copies.'

Barang lama susah carik spareparts!!!

Barang antik tak sesuai dgn jiwa muda, design tak up to date!!!

August 2, 2012 11:47 PM

-----------------------------------------------

Nik Aziz dah tua bangka, Lim Kit Siang dah tua kerepot, Karpal Singh dah tua ganyut, sudah antik, boleh hantar pergi muzium, bila mau bersara, Tun Mahathir dah hampir 10 tahun bersara, lagi Three Stooges tu nak menongkat langit lagi ke? Sudah-sudahlah nak menghina Tun Dr. Mahathir Bomo Siam, hang tengok dulu Three Stooges yang aku sebutkan tadi apa cerita? Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

adun umno johor desak laksana hudud dijohor.....

metri ugama umno kata ok.....

mca hina keji hudud & Islam .....

55 tahun melayu takut mca tu macamana ye....

August 3, 2012 12:02 AM

-------------------------------------------------

MCA keji hudud macam mana? Boleh bagi tau ke? Nasruddin Tantawi kata Karpal sudah terima hudud, tapi Karpal mati-mati tak mau dengan hudud dan negaa Islam, apa cerita?

Saya ingin bertanya kepada PAS samada pimpinan atau ahli-ahli PAS, apakah PAS memperjuangkan hudud dan negara Islam atau PAS sekadar beretorik berkenaan hudud dan negara Islam dengan memperalatkan agama untuk meraih undi?

Berdasarkan keadaan semasa, PAS tidak konsisten berhubung hudud dan negara Islam, malahan sekarang ini PAS sudah membuang perjuangan hudud dan negara Islam yang sebelum ini mereka lantang sangat tuduh UMNO itu dan ini semata-mata PAS hendak menjadi anjing DAP dalam Penipu Rakyat. PAS tiada tempat dalam Penipu Rakyat, setakat penumpang sajalah, segalanya dipandu oleh DAP dengan bantuan PKR, PAS pula tukang jilat taik DAP yang berak tengah jalan, lepas tu menyalak menyalahkan UMNO atas segala kesalahan dan sikap buruk DAP, memalukan, sangat memalukan PAS sekarang ni, PAS sudah tidak bermaruah, boleh diperkotak katikan seperti sampah sarap sajalah.

PAS sudah kena kerat kote dengan DAP, kote PAS sudah kena buang dalam kandang babi, PAS sudah tak ada kote, PAS sudah jadi bapuk! PAS sudah jadi pondan! PAS hanya ada teloq yang dipicit oleh DAP supaya PAS terus jadi anjing suruhan DAP!

Blah la PAS, dasar anjing suruhan DAP!

PAS bila nak berdebat dengan DAP pasal hudud dalam Penipu Rakyat?

PAS bila nak adakan forum dengan DAP dan PKR pasal hudud dalam Penipu Rakyat?

PAS bila nak buat sidang media panggil semua media tempatan dan beberapa media antarabangsa terutama media zionist untuk menegaskan pendirian PAS berhubung hudud dan negara Islam di hadapan Lim anak beranak, karpal anak beranak, pimpinan DAP, pimpinan PAS, pimpinan PKR dan para pengikut Penipu Rakyat?

PAS tak berani buat itu semua sebab kote PAS dah kena kerat dengan DAP, PAS sudah tak ada kote, PAS sudah jadi bapuk, PAS sudah jadi pondan!

PAS Pengecut!

PAS Bacul!

PAS Penakut!

Blah la PAS, dasar anjing suruhan DAP! Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

12:02,,

Yg aku maksudkan tu berdasarkan article pd MNN tu......

Ia berkenaan 'barang or benda', bukannya manusia!!!

Bomo Siam said...

Slogan 'JANJI DITEPATI' ni.....

'RACUN'...!!!

Berhati-hatilah!!!

Anonymous said...

bab agama ni.. umno banyak retorik...
buat masjid tapi larang orang ceramah, halang orang imarahkan...
buat musabaqah alquran tapi tolak hukum hakan alquran....
buat mahkamah syariah.. tapi tolak pengadilan qazaf, qisas, had, takzir....
buat bank islam, tapi bank riba' jadi pilihan urusan kerajaan
buat tabung haji..visanya terhad... tapi kouta pakej swasta yg mahal senang dapat visa.....b sebab ada saham dlm syarikat pakej

umno memerintah Islam... ada statistik pd 2011 lebih 50,000 anak luar nikah dilahirkan.... juga berlaku pd tahun ini.....

jenayah ganas juga meningkat..

inilah akibatnya 55 tahun Islam diperintah oleh umno... bukan Islam memerintah umno... sebab tu setengah pentaksub asobiayah umno lebih utmakan dasar umno dari dasar Islam...........

Bomo Siam said...

Kerajaan Sngor patut antor delegasi ke Spore.....

Belajor camna depa 'lembukan' Johore pasai isu air!

"LEMBUKAN PAHANG!"

Anonymous said...

Bomo Siam said...

11:59,

Klu nak buat perbandingan...buatlah dgn adil!

Federal vs Federal!

Federal vs state...?

Mana ada jalan bro...!!!

August 3, 2012 12:02 AM
---------------------------------------------------

Pasal hutang Penipu Rakyat di Selangor dengan SYABAS salah kerajaan pusat juga ke?

Kalau PAS takut nak berdebat dengan DAP pasal kedudukan hudud dan negara Islam dalam Penipu Rakyat salah kerajaan pusat juga ke?

Kalau PAS takut nak buat forum dengan ahli panelnya dari Nik Aziz, Hadi Awang, Anwar, Lim Kit Siang dan Karpal Singh dengan moderatornya adalah Nasruddin Tantawi, Lim Guan Eng dan Shamsul Iskandar Mat Akin salah kerajaan pusat juga ke?

Kalau PAS takut nak buat sidang media panggil semua media dalam negara ini dan beberapa media antarabangsa untuk buat pendirian PAS dalam sidang media tersebut berhubung isu hudud dan negara Islam di depan Lim anak beranak, Karpal anak beranak, pimpinan DAP dan PKR serta pengikut Penipu Rakyat dari PAS, PKR dan DAP serta orang ramai, adalah ketakutan PAS itu salah kerajaan pusat juga?

Sudahlah, PAS tak ada kote, kote PAS sudah kena kerat dengan DAP, kote PAS sudah dibuang dalam longkang oleh DAP, PAS sudah jadi bapuk, PAS sudah jadi pondan, blah la, PAS anjing suruhan DAP?

Pasal isu air pula, tak payah nak pembohonglah PKR, korang berjanji itu dan ini, cakap besar saja, tapi tak reti nak buat kerja, pembohong, penipu, penindas rakyat, blah la, Penipu Rakyat komunis!

DAP pula asyik berak tengah jalan, tapi PAS pula bodo piang jadi anjing suruhan DAP, jilat habis semua taik DAP dan PAS menyalak menyalahkan UMNO atas segala kesalahan DAP, blah la Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

11:59,

Klu nak buat perbandingan...buatlah dgn adil!

Federal vs Federal!

Federal vs state...?

Mana ada jalan bro...!!!

August 3, 2012 12:02 AM
---------------------------------------------------

Pasal hutang Penipu Rakyat di Selangor dengan SYABAS salah kerajaan pusat juga ke?

Kalau PAS takut nak berdebat dengan DAP pasal kedudukan hudud dan negara Islam dalam Penipu Rakyat salah kerajaan pusat juga ke?

Kalau PAS takut nak buat forum dengan ahli panelnya dari Nik Aziz, Hadi Awang, Anwar, Lim Kit Siang dan Karpal Singh dengan moderatornya adalah Nasruddin Tantawi, Lim Guan Eng dan Shamsul Iskandar Mat Akin salah kerajaan pusat juga ke?

Kalau PAS takut nak buat sidang media panggil semua media dalam negara ini dan beberapa media antarabangsa untuk buat pendirian PAS dalam sidang media tersebut berhubung isu hudud dan negara Islam di depan Lim anak beranak, Karpal anak beranak, pimpinan DAP dan PKR serta pengikut Penipu Rakyat dari PAS, PKR dan DAP serta orang ramai, adalah ketakutan PAS itu salah kerajaan pusat juga?

Sudahlah, PAS tak ada kote, kote PAS sudah kena kerat dengan DAP, kote PAS sudah dibuang dalam longkang oleh DAP, PAS sudah jadi bapuk, PAS sudah jadi pondan, blah la, PAS anjing suruhan DAP?

Pasal isu air pula, tak payah nak pembohonglah PKR, korang berjanji itu dan ini, cakap besar saja, tapi tak reti nak buat kerja, pembohong, penipu, penindas rakyat, blah la, Penipu Rakyat komunis!

DAP pula asyik berak tengah jalan, tapi PAS pula bodo piang jadi anjing suruhan DAP, jilat habis semua taik DAP dan PAS menyalak menyalahkan UMNO atas segala kesalahan DAP, blah la Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

porah umno... jahanam bn .... kembalikan harta benda negara yg dirompak tuuu dulu ....

pemimpin2 ubn kayaraya ... keluarga ketua2 ubn bermewahan.... rakyat dibebani dengan kos hidup tinggi.... pelbagai bil, cukai, tol,.... membelit sara hidup para marhein

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Kerajaan Sngor patut antor delegasi ke Spore.....

Belajor camna depa 'lembukan' Johore pasai isu air!

"LEMBUKAN PAHANG!"

August 3, 2012 12:19 AM

-------------------------------------------------

Bomo Siam dah naik pangkat, jadi anjing suruhan PAP pulak dah, blah la Bomo Siam, makin lama hang makin tak ada maruah, habis hang jual kat DAP dan la ni kat PAP pula, hang dah lebih teruk dari taraf mangkuk jamban!

Pasal isu air, mana dia Punah Ranah Ekonomi Selangor yang bergaji RM 1.00? Tak boleh setel ke isu ini ke? Sesuai sangatlah jadi Punah Ranah Ekonomi Selangor, habis punah ranah Selangor dikerjakan oleh Punah Ranah ni, harta PKNS sudah berapa banyak dijual, sebelum PRU 13, mungkin lagi teruk diorang mentedarah harta PKNS, sebab PRU 13 diorang akan terguling di Selangor. Blah la Bomo Siam, tak tau nak pusing hang jadi gila babi macam ni pula, hang tu bodo piang, buta kayu, buta perut, ada otak tapi bodo nak mampus, anjing kurap tepi tong sampah pun lagi pandai kalau nak dibandingkan dengan Bomo Siam yang bodo piang ni, blah la Bomo Siam bodo piang, dasar anjing DAP, blah la, bodo, bodo, muka mangkuk jamban di pejabat DAP. Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

bertengkor dgn bomo siam ... he he he . sampai besok tak selesai. Tok guru aku kata ... semuanya penyamun, jadi kita kena cari penyamun yang terbaik antara penyamun. he he he . Jangan marah...aaa.

Bomo Siam said...

Negara yg dah nak bankrupt dengan rakyat yang hidup terkejar-kejar, boleh dikatakan negara maju..!

Rakyat tidak mudah ditipu!

Mana dia BR1M yg kedua?

Ramai yg nak nak tukaq tipon!!!

Bomo Siam said...

12:22,

Hutang warisan.....tak perlu didahulukan!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Bomo Siam said...

12:28 AM

Kesetian kpd negara dgn setia pd UMNU adalah dua perkara yg berbeza...!

Anonymous said...

hidup umnu hidup umnu hidup umnu .....dulu kini dan selamanya

Bomo Siam said...

12:29,

Butui tu...! Hg PAS ka, DAP ka, PKR ka...suma tu penyamun belaka!

Penyamun minda rakyat!

Bapak penyamun....macam biasa, UMNU!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Servant of God said...

August 3, 2012 12:16 AM,

Visa haji kerajaan Malaysia ke yang keluarkan?

PAS sejak dulu sampai sekarang berlandaskan penipuna. Mengaku Islam, tapi kenapa penipuan tidak lekang dari lidah dan jari2 kamu?

Anonymous said...

hidup malaysia hidup malaysia hidup malaysia....dulu kini dan selamanya...untuk melayu islam saja

Anonymous said...

Anonymous said...

porah umno... jahanam bn .... kembalikan harta benda negara yg dirompak tuuu dulu ....

pemimpin2 ubn kayaraya ... keluarga ketua2 ubn bermewahan.... rakyat dibebani dengan kos hidup tinggi.... pelbagai bil, cukai, tol,.... membelit sara hidup para marhein

August 3, 2012 12:27 AM

----------------------------------------------------------

Anjing belaan Penipu Rakyat dah mula nak menyalak, dah tak dapat nak kelentong dah, semuanya disalahkan kepada Barisan Nasional.

Hoi bodo piang, kalau Penipu Rakyat tak menggangu urusan kerajaan nak memajukan negara ini, rakyat tidak akan mendapat susah macam sekarang ni, lihatlah Penipu Rakyat memburukkan negara sendiri di luar, kesannya eksport negara jatuh, ramai pengusaha kerugian, malahan ada yang terpaksa gulung tikar, ramai pekerja terpaksa diberhentikan kerana perusahaan makin rugi, ini semua angkara Penipu Rakyat yang menghasut negara luar kononnya Malaysia kejam dan zalim sedangkan tidak pun Malaysia kejam dan zalim, cuma Penipu Rakyat dan kuncu-kuncunya yang buta perut menjahanamkan negara sendiri, blah la, bodo piang!

Hang tengoklah, Penipu Rakyat di Selangor, mentedarah duit negeri, tanah 80% dibawah air yang memerlukan kerja tambahan tambun tanah sebanyak RM 50 juta hingga RM 100 juta dibeli dengan harga RM 87 juta, itu kerja apa tu, penyeleweng, sudahlah tu, bila Yayasan Basmi Kemiskinan tidak dapat bayar tunggakan cukai tanah sebanyak hampir RM 6 juta, kerajaan Penipu Rakyat Selangor rampas tanah Yayasan Basmi Kemiskinan, bila Yayasan Melaka nak tolong bayar, Kerajaan Penipu Rakyat Selangor tak bagi, kononnya melanggar undang-undang, rampas tanah milik yayasan untuk orang miskin tak malu ke? Tapi kerajaan Penipu Rakyat Selangor boleh pula bail-out hutang Talam Corporation yang telah ditukar kepada Trinity Corporation dengan kos hampir RM 400 juta ringgit, lihatlah betapa kejamnya Penipu Rakyat, hutang cukai tanah yayasan orang miskin sebanyak RM 6 juta pihak lain nak tolong bayar pun tak nak terima, malahan rampas milik yayasan orang miskin, tapi syarikat besar boleh pula bail-out dengan kos hampir RM 400 juta, Penipu Rakyat zalim! Penipu Rakyat kejam! Penipu Rakyat tidak berhati perut! Penipu Rakyat penindas! Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

hidup umnu hidup umnu hidup umnu....dulu kini dan selamanya...bumu lagi banyak pemuhung

Bomo Siam said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

hidup.umnu hidup umnu hidup umnu ...dulu kini dan selamanya....bumu pemuhung besor....

Anonymous said...

Bomo Siam said...

12:29,

Butui tu...! Hg PAS ka, DAP ka, PKR ka...suma tu penyamun belaka!

Penyamun minda rakyat!

Bapak penyamun....macam biasa, UMNU!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

August 3, 2012 12:36 AM

-------------------------------------------

Moyang penyamun adalah Bomo Siam, segala-galanya disamun oleh Bomo Siam, sampai jual maruah kepada DAP untuk secebis sedekah yang diberi dengan kaki dan Bomo Siam kutip guna mulut, blah la Bomo Siam bodo piang, hari-hari kepala Bomo Siam digosok dengan kaki DAP, sebab tu jadi anjing DAP yang paling setia, tak gitu Bomo Siam?

Bomo Siam, bila PAS nak buat debat dengan DAP pasal hudud dan negara Islam dalam Penipu Rakyat?

Bila PAS nak buat forum berhubung hudud dengan ahli panelnya adalah Nik Aziz, Lim Kit Siang, Anwar, Karpal, dan Hadi Awang, moderatornya adalah Nasruddin Tantawi, Lim Guan Eng dan Shamsul Iskandar Mat Akin, bila depa nak buat Bomo Siam?

Bila PAS nak buat sidang media dengan memanggil semua media dalam Malaysia dan beberapa media antarabangs berhubung pendirian PAS berkenaan hudud dan negara Islam di depan Karpal anak beranak, Lim anak beranak, pimpinan DAP, pimpinan PKR, pimpinan PAS, dan para pengikut Penipu Rakyat terdiri dari PAS, PKR dan DAP serta orang ramai, ada berani ke?

Jangan cakap banyaklah Bomo Siam, Penipu Rakyat kaki pembohong, mempergunakan rakyat untuk kepentingan peribadi, dasar komunis memang macam itu, mempergunakan rakyat untuk dimangsakan demi kepentingan politik Penipu Rakyat, dasar jahat, zalim, kejam, ganas dan tidak berhati perut, itulah Penipu Rakyat komunis, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

Lagu tema 'Janji Ditepati' yg based on Christian music from Indon?

Takde retorika tang mana???

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Anonymous said...

hidup.umnu hidup umnu hidup umnu ...dulu kini dan selamanya....bumu pemuhung besor....

August 3, 2012 12:44 AM

---------------------------------------------------------

Macam mana PAS, PKR dan DAP, ada berani ke buat forum berkenaan hudud dan negara Islam dalam Penipu Rakyat dengan dipertontonkan di seluruh Malaysia?

Blah la, Penipu Rakyat dasar penipui, perosak masyarakat, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

pemuhung pemuhung pemuhung....dulu kini dan selamanya bumunpemuhunh besor...

Anonymous said...

pemuhung pemuhung pemuhung.....dulu kini dan selamanya....bumu pemuhung besor...

Bomo Siam said...

Karpal berani sebut "Over my dead body" pasai....

UMNU melindungi beliau...!!!

"Boss! Tambah sikit....Renung2kanlah!"

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Lagu tema 'Janji Ditepati' yg based on Christian music from Indon?

Takde retorika tang mana???

Mmuuaahhahahaha...!!!

August 3, 2012 12:45 AM

-----------------------------------------------------

Satu lagi fitnah dari Bomo Siam, nak memfitnah saja kerja anjing DAP ni, cuba hang gabungkan bendera PKR dan PAS, ambik bulatan bendera PAS letak ditengah-tengah bulan sabit bendera PKR, dah jadi lambang Iluminati, satu grup dengan freemason, penyokong dajjal, blah la, nak pembohong pun, tengok dulu Penipu Rakyat tu, teruk sangat, keji dan zalim serta tak berhati perut, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

berhati hatilah....bumu pemuhung no wahid

Anonymous said...

bumu lembu bumu lembu bumu lembu...bumu dilembukan olih tuan nya....

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Karpal berani sebut "Over my dead body" pasai....

UMNU melindungi beliau...!!!

"Boss! Tambah sikit....Renung2kanlah!"

August 3, 2012 12:48 AM

---------------------------------------------

Siapa yang melindungi Karpal? Hang cuba tanya pimpinan PAS Kelantan yang bermati-matian mempertahankan Karpal kalau hendak diapa-apakan, apa pun kerajaan memang melindungi Karpal atas dasar dia rakyat Malaysia, itu saja, tak lebih dari itu, tapi pimpinan PAS Kelantan yang beria-ia nak pertahankan karpal hingga kata kalau nak apa-apakan karpal, sila langkah mayat dia dulu, siapa yang cakap macam tu kalau bukan pimpinan PAS Kelantan, hang pi cari dalam google, pasti jumpa, pi tanya ostat google hang tu! Blah la, Bomo Siam bodo piang, nak menipu tak kena gaya, bila DAP meludah hang pi nanga mulut tadah kahak DAP, padan muka hang. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

bumu bapak segala penyamunnn.....raja pemuhungggggg.....kaki jual temberanggggg....

Bomo Siam said...

12:52 AM
Siapa yang melindungi Karpal?

No doubt...UMNU!!!

Anonymous said...

tu komen pemuhung la sebab tu la kena delete....bumu jual temberangggg

Anonymous said...

Penipu Rakyat pembohong besar, janji itu dan ini, tapi janji palsu, penipu, blah la, dasar penipu, memperalatkan rakyat untuk kepentingan diri, Penipu Rakyat zalim, kejam dan tak berhati perut!

Tengok di Penang, janji dengan penduduk kampung buah pala, 2 minggu lepas menang di Penang kononnya nak kembalikan tanah penduduk kampung, tapi akhirnya penduduk kampung itu ditipu bulat-bulat, malahan penduduk kampung lain pula dirampas tanah mereka, habis kedai-kedai dan warung-warung yang menjual makanan dan keperluan harian dirampas dan dirobohkan alasan tak ada lesen, bila minta lesen tak bagi, tapi pusat maksiat, pusat judi tak berlesen, dan kelab hiburan termasuk yang songsang tak berlesen pun tak apa, dibiarkan berleluasan, betapa zalimnya Penipu Rakyat ni, dasar tidak berhati perut! Penipu Rakyat komunis!

zat said...

Anon 12:38

perniagaan jatuh sbb PR?...kau ada bukti ke yg link kan hasutan PR dgn kejatuhan ekspot?...jatuh ekspot lebih kerana kita dh tak kompetitif...

Talam...mana ada keluar duit negeri...jgn buat fitnah...check fakta dulu...ambik alih harta sbg ganti hutang ada lah...hutang tu pun kjaan BN dulu yg bagi lepas tu nak sorok pulak...

Ambil-alih tanah Yayasa utk org miskin tak sama dgn amik alih tanah org miskin...jgn spin

Anonymous said...

janji di tepati...jgn jdi mcm bumu raja segala temberangggg

Anonymous said...

hidup umnu hidup umnu hidup umnu...dulu kini dan selamanya.....bumu raja temberang

Anonymous said...

Bomo Siam said...

12:52 AM
Siapa yang melindungi Karpal?

No doubt...UMNU!!!

August 3, 2012 12:55 AM

-----------------------------------------------

Bomo Siam dah jadi gila, sudah hilang akal, biasalah anjing DAP macam Bomo Siam ni akan menyalak menyalahkan UMNO atas segala kesalahan DAP, kalau DAP berak tengah jalan, Bomo Siam akan jilat sampai licin, lepas tu menyalak menyalahkan UMNO, memalukan!

Hoi Bomo, Nik Aziz, Hadi Awang, Nasruddin Tantawi mana berani lawan DAP, depa dah jadi kerbau kena cucuk hidung sama Lim anak beranak dan Karpal anak beranak, itu tiada keraguan, sebabnya PAS sanggup pecat Dr. Hasan Ali kerana arahan dari DAP, siapa ketua PAS kalau bukan Nik Aziz? PAS memecat Dr. Hasan Ali kerana PAS mengikut telunjuk DAP bermakna Nik Aziz pun dah jadi pecacai DAP, PAS tiada tempat dalam Penipu Rakyat, kalau dalam rumah tu, PAS ibarat tidur dalam jamban sajalah, bila PKR nak kencing PAS tadah mulut, bila DAP nak berak PAS tadah mulut, PAS akan menghirup semua kencing PKR dan PAS akan menjilat semua taik DAP lepas tu PAS akan salahkan UMNO kerana PAS adalah anjing suruhan yang tak ada tempat dalam Penipu Rakyat, PAS sekadar anjing suruhnan sajalah, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

The logo shows:
1) a desperate BN trying to portray BN is the government and government is BN.
2) BN had fulfilled their promises; but then never elaborate on the promises fulfilled since it is a logo. And hoping that Malaysian will buy into that...

Unfortunately Malaysians are smarter than that, and they know that the promises fulfilled are more cronies' deals, more corruptions, oppressions etc...!

Anonymous said...

zat said...

Anon 12:38

perniagaan jatuh sbb PR?...kau ada bukti ke yg link kan hasutan PR dgn kejatuhan ekspot?...jatuh ekspot lebih kerana kita dh tak kompetitif...

Talam...mana ada keluar duit negeri...jgn buat fitnah...check fakta dulu...ambik alih harta sbg ganti hutang ada lah...hutang tu pun kjaan BN dulu yg bagi lepas tu nak sorok pulak...

Ambil-alih tanah Yayasa utk org miskin tak sama dgn amik alih tanah org miskin...jgn spin

August 3, 2012 12:57 AM

-----------------------------------------------------------------

Apa yang jelas Penipu Rakyat memang penindas, menindas orang ramai demi kepentingan politik mereka.

Dalam isu eksport negara, lihatlah Penipu Rakyat memburukkan batik Malaysia di Indonesia, malahan Penipu Rakyat mengapi-apikan kebudayaan etnik yang ada persamaan dengan etnik di Indonesia, lepas itu Penipu Rakyat menghasut negara-negara luar kononnya Malaysia ini teruk dan ganas, malahan Lim Guan Eng memburukkan Johor kononnya Johor tidak selamat untuk pelaburan, tidakkan itu semua pengkhianatan yang dibuat oleh Penipu Rakyat? hang nak kelentong apa lagi zat, sudah jelas Penipu Rakyat punca banyak masalah dalam negara ini, masalah ekonomi pun banyak disebabkan sabotaj dari Penipu Rakyat, lihat isu Lynas, siapa yang yang jadi dalang burukkan Lynas yang tak ada masalah pun sebenarnya itu kalau bukan Penipu Rakyat? Korang sibuk buat huru hara untuk menampakkan negara ini tidak aman, korang memang jahat dan tak berguna, tidak berhati perut, dasar komunis! Penipu Rakyat komunis, bangsat dan zalim!

matt said...

Kebaikan umno berbanding pas, salah satunya, ialah org umno tkde rasa depa lebih alim dari org lain.. Tk riak...

Sebab tu umno masih diberi 'kuasa memerintah' olehNya di msia..

Pas pulak asyik merasa geng2 dia je yg paling bagus.. Riak.. Sbb tu la walaupun beserban berjubah tetap dihina Tuhan di mata rakyat malaysia yg muslim dan yg kafir..

Betul tak bomosiam?

zat said...

alamak dari 3 point dah jadi 1 point...tu pun pasala ekspot batik...ekspot tempe & keropok lekor pun dah tergugat ka?

Anonymous said...

bumu dh abis modal ke nak jual temberang

Bomo Siam said...

1:02 AM

Dlm sesetengah hal, komunis (PKM) adalah lebih bermaruah dari UMNU!

Ini jelas & terbukti...!

Siapa yg dpt menafikannya!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

The logo shows:
1) a desperate BN trying to portray BN is the government and government is BN.
2) BN had fulfilled their promises; but then never elaborate on the promises fulfilled since it is a logo. And hoping that Malaysian will buy into that...

Unfortunately Malaysians are smarter than that, and they know that the promises fulfilled are more cronies' deals, more corruptions, oppressions etc...!

August 3, 2012 1:04 AM

------------------------------------------------

Penipu Rakyat dah terdesak, hingga suruh dua ekor anjing mereka iaitu Bomo Siam dan zat menyalak dengan alasan-alasan bodo piang untuk mengelirukan rakyat, blah la, rakyat ramai dah celik, aku dulu pun tak suka dengan Barisan Nasional, tapi sekarang aku adalah penyokong kuat Barisan Nasional walaupun aku bukan ahli mana-mana parti dalam komponen Barisan Nasional, aku menilai selama 4 tahun ini, Penipu Rakyat banyak beretorik, banyak menyusahkan rakyat, banyak menipu, banyak membuat kezaliman malahan lihatlah isu air di Selangor pun, kebajikan rakyat tidak dipedulikan oleh Penipu Rakyat yang tidak peduli kalau rakyat tidak mendapat bekalan air selama berbulan-bulan pun kerana Penipu Rakyat dengki dengan projek Langat 2 yang diusahakan oleh Barisan Nasional, Penipu Rakyat sanggup halang projek Langat 2 kerana tidak mahu Barisan Nasional membantu rakyat, mereka mahu biarkan rakyat menderita, Penipu Rakyat memang zalim dan kejam serta tidak berhati perut, Penipu Rakyat dasar komunis! Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

matt 1:06 AM.

'Riak' adalah sifat syaitan/iblis! Jika jelas ada ciri2 ini...musuhilah mereka!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

1:02 AM

Dlm sesetengah hal, komunis (PKM) adalah lebih bermaruah dari UMNU!

Ini jelas & terbukti...!

Siapa yg dpt menafikannya!!!

August 3, 2012 1:10 AM

-----------------------------------------------------------

Sebabnya Bomo Siam adalah komunis, kalau Penipu Rakyat komunis, Bomo Siam pun komunis jugalah, sebab itulah Bomo Siam beria-ia membela komunis.

Hoi, Bomo Siam, kalau nak dibandingkan Yahudi dengan hang, Yahudi pun lagi baiklah, paling kurang walaupun Yahudi itu kejam, tapi dia tidak mengkhianat bangsa sendiri, bukannya macam Bomo Siam, sanggup jadi anjing DAP walaupun merosakkan bangsa sendiri. Blah la, Bomo Siam, hang lowest class, tak ada maruah, maruah hang dah habis jual kat DAP, hang tukang jilat berak DAP di tengah jalan untuk selamanya, itulah taraf hang, dasar tak ada maruah, blah la, dasar anjing macam hang ni menyalak sampai ke mampus sajalah, tak gitu Bomo Siam? Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

long live bn long live bn long live bn....bn forever....bumu, liar liar

Bomo Siam said...

1:10 AM

Jika Spore, UMNU buleh kasik air secara hampir percuma!

Apa perlunya Langat 2 yg telan berbillion duit rakyat itu?

Apa istimewanya PAP?

Anonymous said...

Bomo Siam said...

matt 1:06 AM.

'Riak' adalah sifat syaitan/iblis! Jika jelas ada ciri2 ini...musuhilah mereka!!!

August 3, 2012 1:12 AM

------------------------------------------------------

Hang pi nasihat Nik Aziz yang bukan setakat riak, tapi dah takbur, sombong, angkuh dan seangkatan dengannya, kononnya dia murshidul am PAS, tiada siapa boleh tegur dia, kononnya dia terlebih pandai sangat, tengok bila dia hentam Hadi Awang dan Nasruddin Mat Isa dalam isu kerajaan pepaduan dulu. Malahan bila dia buat hukum hakam sesat pun dia berlagak bukan main, kononnya dia ulama, dia tok guru, habis semua orang yang nasihatkan dia dia bantai, terlebih pandai sangat sampai jadi pandir, itulah Nik Aziz, sila hang pi nasihatkan orang tua ganyut, tua bangka tak sedar diri macam Nik Aziz tu dulu ek, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

hidup umnu hidup umnu hidup umnu....dulu kini dan selama nya....bumu jual temberang nk carik sesuap nasik

Anonymous said...

bumu riak bumu riak bumu riak bila jual temberang....

Anonymous said...

aku musuh bumu....pasai bumu pakai sifat syaitan dan iblisss.....

matt said...

Bomo 1:12

Perangai ahli pas tu je yg jelik tetapi siapalah kita nk membenci dan memusuhi diri2 ahli pas yg dicipta oleh Yang Maha Pencipta tu..

Tk sempurna kalau tk sayang saudara kamu spt sayang diri sendiri..

Anonymous said...

Bomo Siam said...

1:10 AM

Jika Spore, UMNU buleh kasik air secara hampir percuma!

Apa perlunya Langat 2 yg telan berbillion duit rakyat itu?

Apa istimewanya PAP?

August 3, 2012 1:17 AM

---------------------------------------------------------

Bila masa kerajaan beri air percuma kepada Singapor? Bodo piang punya Bomo Siam, konsesi air yang tamat tahun lepas pun kerajaan dah tak sambung, harga air kepada Singapor adalah harga pada tahun 1960an, masa tu nilai dia tinggi, Bomo Siam bodo piang, mana reti pikiaq, pikiaq guna kepala butoh, tengok PAS la ni dah tak boleh pikiaq guna kepala butoh dah, sebab butoh PAS dah kena kerat dengan DAP, PAS dah tak ada butoh dah la ni, sebab itu PAS jadi anjing suruhan DAP selamanya.

Pasal isu loji Langat 2, kerajaan pusat hendak bantu rakyat, yang menjadi batu penghalang kepada usaha murni Barisan Nasional itu adalah Penipu Rakyat yang dengki dan iri hati dengan sikap baik dan peri kemanusiaan Barisan Nasional, Penipu Rakyat lebih rela pendudud lembah klang menderita daripada Barisan Nasional membantu penduduk itu, betapa dengkinya Penipu Rakyat terhadap Barisan Nasional hingga rakyat pun sanggup dizalimi dan diainaya oleh Penipu Rakyat kerana politik, sungguh tidak berhati perut Penipu Rakyat ni, keji dan zalim, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

bukan umnu yg kasik mangkuk tapi kerajaan yang memerintah.....

Bomo Siam said...

Kenapa UMNU Federal kalut sgt pasai Langat 2 ni?

Jika benar nak tunaikan janji, sila serah projek tu pd Kerajaan Sngor! Biar depa yg tentukan kosnya & camna gaya nak laksanakannya!

Biar rakyat jadi hakim tentang kos & kesesuaiannya!

Federal jgn campoq tgn!

Buleh ka...???

Bomo Siam said...

1:22 AM
kerajaan beri air percuma kepada Singapor?

INI BUKAN KENYATAAN AKU...??? Jgn buat fitnah bersuluh!

Bomo Siam said...

UMNU....susukan PAP diseberang! Anak sendiri....kehausan!!!

Anonymous said...

Teruskan usaha murni membantu rakyat wahai pimpinan Barisan Nasional, rakyat berdiri teguh mempertahankan kerajaan Barisan Nasional kerana selama ini kerajaan Barisan Nasional konsisten mempertahankan rakyat, bukannya macam Penipu Rakyat, sibuk beretorik di sana sini, berceramah maki hamun di sana sini, membuat huru hara di sana sini, apa ingat dengan hasutan, ceramah maki hamun dan demontrasi liar boleh beri makan minum kepada rakyat ke? Rakyat menjadi makin susah bila Penipu Rakyat membuat ceramah maki hamun, hasutan dan demontrasi liar, perkara keji itu menyebabkan negara jadi tidak aman, rakyat menjadi masalah dengan hukum hakam sesat yang dimainkan oleh Penipu Rakyat, malahan ekonomi negara pun tunggang langgang disebakan kekacauan dan perbuatan memburukkan negara oleh Penipu Rakyat, rakyat sudah sedar, Penipu Rakyat memang tidak berhati perut, kejam dan zalim, mereka menipu rakyat, mereka mempergunakan rakyat demi kepentingan mereka saja, sedangkan rakyat dibiarkan menderita.

Marilah kita semua bersama-sama mempertahankan kerajaan Barisan Nasional yang konsisten mempertahankan rakyat, jangan terpedaya lagi dengan pembohongan dna penipuan oleh Penipu Rakyat, mereka memang keji dan zalim serta tidak berhati perut, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
matt 1:06 AM.

'Riak' adalah sifat syaitan/iblis! Jika jelas ada ciri2 ini...musuhilah mereka!!!

-----------------------------------

Perangai Syaitan Yang Kita Perlu Tahu.

Syaitan dan manusia pada dasarnya 2 makhluk yang berbeza dan saling bermusuhan. Manusia pada umumnya pasti benci kepada syaitan kerana sifat jahatnya. Namun, pada sifat-sifat jahat ini ternyata ada beberapa sifat syaitan yang patut kita tahu, yang mana kita boleh jadikan sebagai pengajaran untuk manusia seperti kita ini.

1. Pantang menyerah
Syaitan tidak akan pernah menyerah selama keinginannya untuk menggoda manusia belum tercapai. Sedangkan manusia banyak yang mudah menyerah dan malah sering mengeluh dalam menggapai sesuatu ataupun dalam menghadapi ujian dari ALLAH SWT.

2. Kreatif
Syaitan akan mencari cara dan bagaimana untuk menggoda manusia agar tujuannya tercapai, selalu kreatif dan penuh idea. Sedangkan manusia ingin seronok saja, banyak yang malas. Sebahagian besar daripada manusia selalu ingin mendapatkan sesuatu dengan cara yang segera, padahal cara segera tersebut boleh merugikan orang lain. Yang Haram dianggap menjadi hal yang wajar (Halal).

3. Konsisten
Syaitan dari mulai diciptakan tetap konsisten pada pekerjaannya, tak pernah mengeluh dan berputus asa. Sedangkan manusia ramai yang mengeluh perihal pekerjaannya, padahal banyak manusia lain yang masih menganggur dan memerlukan pekerjaan.

4. Bekerjasama
Sesama syaitan tidak pernah saling menyakiti, bahkan selalu bekerjasama untuk menggoda manusia. Sedangkan manusia, jangankan peduli terhadap sesama, kebanyakan malah saling bermusuhan, membunuh dan menyakiti.

5. Genius
Syaitan paling pintar otaknya dalam mencari cara agar manusia tergoda. Sedangkan manusia ramai yang tidak kreatif, bahkan banyak yang jadi peniru dan plagiat, tidak mahu mencipta idea-idea baru.

6. Tanpa Merintih
Syaitan itu bekerja 24 Jam tanpa mengharapkan ganjaran apa-apa. Sedangkan manusia tidak akan melakukan sesuatu kerja tanpa bayaran. Seharusnya bukanlah hal yang terpenting dalam hidup ini! Harusnya kita saling membantu kepada sesama umat manusia.

7. Suka berteman
Syaitan adalah makhluk yang selalu ingin berteman, berteman agar banyak temannya di neraka kelak. Sedangkan manusia banyak yang lebih memilih mementingkan diri-sendiri dan egois. Manusia dalam mengerjakan sesuatu cenderung ingin menonjolkan kemampuannya sendiri berbanding bekerjasama dengan orang lain.

...Huh!..jaga2!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
matt 1:06 AM.

'Riak' adalah sifat syaitan/iblis! Jika jelas ada ciri2 ini...musuhilah mereka!!!

-----------------------------------

Perangai Syaitan Yang Kita Perlu Tahu.

Syaitan dan manusia pada dasarnya 2 makhluk yang berbeza dan saling bermusuhan. Manusia pada umumnya pasti benci kepada syaitan kerana sifat jahatnya. Namun, pada sifat-sifat jahat ini ternyata ada beberapa sifat syaitan yang patut kita tahu, yang mana kita boleh jadikan sebagai pengajaran untuk manusia seperti kita ini.

1. Pantang menyerah
Syaitan tidak akan pernah menyerah selama keinginannya untuk menggoda manusia belum tercapai. Sedangkan manusia banyak yang mudah menyerah dan malah sering mengeluh dalam menggapai sesuatu ataupun dalam menghadapi ujian dari ALLAH SWT.

2. Kreatif
Syaitan akan mencari cara dan bagaimana untuk menggoda manusia agar tujuannya tercapai, selalu kreatif dan penuh idea. Sedangkan manusia ingin seronok saja, banyak yang malas. Sebahagian besar daripada manusia selalu ingin mendapatkan sesuatu dengan cara yang segera, padahal cara segera tersebut boleh merugikan orang lain. Yang Haram dianggap menjadi hal yang wajar (Halal).

3. Konsisten
Syaitan dari mulai diciptakan tetap konsisten pada pekerjaannya, tak pernah mengeluh dan berputus asa. Sedangkan manusia ramai yang mengeluh perihal pekerjaannya, padahal banyak manusia lain yang masih menganggur dan memerlukan pekerjaan.

4. Bekerjasama
Sesama syaitan tidak pernah saling menyakiti, bahkan selalu bekerjasama untuk menggoda manusia. Sedangkan manusia, jangankan peduli terhadap sesama, kebanyakan malah saling bermusuhan, membunuh dan menyakiti.

5. Genius
Syaitan paling pintar otaknya dalam mencari cara agar manusia tergoda. Sedangkan manusia ramai yang tidak kreatif, bahkan banyak yang jadi peniru dan plagiat, tidak mahu mencipta idea-idea baru.

6. Tanpa Merintih
Syaitan itu bekerja 24 Jam tanpa mengharapkan ganjaran apa-apa. Sedangkan manusia tidak akan melakukan sesuatu kerja tanpa bayaran. Seharusnya bukanlah hal yang terpenting dalam hidup ini! Harusnya kita saling membantu kepada sesama umat manusia.

7. Suka berteman
Syaitan adalah makhluk yang selalu ingin berteman, berteman agar banyak temannya di neraka kelak. Sedangkan manusia banyak yang lebih memilih mementingkan diri-sendiri dan egois. Manusia dalam mengerjakan sesuatu cenderung ingin menonjolkan kemampuannya sendiri berbanding bekerjasama dengan orang lain.

...Huh!..jaga2!

yogibear's season said...

Syaitan mengilai...

Mmuuaahhahahaha....!

Bomo Siam said...

Spore tu umpama anak yg derhaka....!

Tapi...UMNU tetap:

'PAP DIUTAMAKAN, SPORE DIDAHULUKAN!!!'

Sngor...di anaktirikan!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

UMNU....susukan PAP diseberang! Anak sendiri....kehausan!!!

August 3, 2012 1:27 AM

----------------------------------------------------------------

Bomo Siam sudah jadi gila, bukan setakat bodo piang, sekarang sudah jadi gila babi.

Hoi Bomo, bila masa pula kerajaan memberi muka kepada Singapore? Bila masa pula kerajaan menyusukan Singapore? Hang tak sedar lagi ke berbagai subsidi yang kerajaan berikan kepada rakyat negara ini, itu menzalimi rakyat ke bangang? Bodo piang punya Bomo Siam, hang dah tak ada otak, otak hang dah berkulat, sebab tu hang jadi bodo macam ni, menuduh tanpa asas.

Penipu Rakyat sudah mengerahkan pecacai dan anjing mereka seperti Bomo Siam dan zat untuk membuat komen yang bukan-bukan untuk mengelirukan rakyat sampaikan alasan bodo pun digunakan, blah la, Penipu Rakyat dah nak mampus, sudah nazak, tak lama lagi mampuslah Penipu Rakyat, dasar komunis. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

Sejak dari zaman Tunku, perangai UMNU tak berubah pasal Spore...!

"Takpa la...depa pun nak idup jugak...!"

Last2...anak kencin kepala Pak!

Berapa nilai duit kita dgn Spore Dollar?

Susu...terus dibekalkan!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Bomo Siam said...

UMNU bela PAP.....

Spore disuapnya susu, Sngor depa bagi botoi kicap!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Spore tu umpama anak yg derhaka....!

Tapi...UMNU tetap:

'PAP DIUTAMAKAN, SPORE DIDAHULUKAN!!!'

Sngor...di anaktirikan!!!

August 3, 2012 1:30 AM

---------------------------------------------------------------

Siapa yang mengutamakan Singapore? Nik Aziz puji Lee Kwan Yew melambung-lambung, apahal pula nak disalahkan kepada Barisan Nasional? Blah la, dasar bodo piang macam hang ni jenis berotak kerbau, kerbau pun lebih pandai dari hang Bomo Siam, hang di bodo piang tahap super, bodo!

Pasal menganak tirikan Selangor, bila masa kerajaan nak anak tirikan Selangor? Siapa yang anak tirikan rakyat Selangor? Semua ini keraja Penipu Rakyat yang menghalang projek Langat 2 untuk membekalkan air kepada penduduk Lembah Klang, hang pi tanya Khalid Ibrahim yang pusing sana pusing sini kononnya air cukup, memang air cukup, tapi air longkang, air lombong, kerajaan Barisan Nasional bagitau air terawat yang tak cukup, kena buat loji baru, loji Langat 2, dasar Penipu Rakyat ni memang keji, bukan saja penipu, malahan tidak berhati perut, rakyat sendiri pun sanggup diainaya, bodo piang punya Penipu Rakyat, blah la, Penipu Rakyat komunis! Memang Penipu Rakyat ni komunis, tengok cara komunis, mereka sanggup biarkan rakyat mati kelaparan dan kehausan kerana mereka nak pertahankan kuasa, Penipu Rakyat memang komunis kerana sanggup mengainaya rakyat hingga rakyat terputus bekalan air, Penipu Rakyat lebih mengutamakan kuasa berbanding dengan kepentingan rakyat, kepentingan rakyat telah dihumban ke longkang oleh Penipu Rakyat, kuasa lebih diutamakan oleh Penipu Rakyat, jelas, Penipu Rakyat adalah komunis bangsat!

Bomo Siam said...

Loji ayaq kat Johore yg bekalkan ayor kat menantu UMNU tu....

Sapa jaga?

Askar Spore...!!!

UMNU juai kedaulatan negara!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Bomo Siam said...

Pembangkang dirayu UMNU supaya sokong tema 'Janji Di Tepati'.....

AKAI ADA KA?

Ada butui ka Pak Rais???

Anonymous said...

Bomo Siam said...

UMNU bela PAP.....

Spore disuapnya susu, Sngor depa bagi botoi kicap!

Kuah kuaah kuaaah!!!

August 3, 2012 1:36 AM

----------------------------------------------------

Penipu Rakyat pula menyuapkan racun kepada penduduk di negeri tadbiran mereka, kerajaan Barisan Nasional bagi kicap ok lagilah, tai Penipu Rakyat suapkan racun kepada rakyat di negeri tadbiran mereka, di Kelantan 22 tahun masalah air tak selesai, kemudian merebak ke Kedah, lepas itu ke Selangor, jelas Penipu Rakyat memang tidak peduli kepada nasib rakyat, mereka banyak beretori, banyak membuat kerja-kerja keji tanpa mempedulikan masyarakat, Penipu Rakyat tidak berhati perut, zalim dan tidak berperikemanusiaan, dasa komunis!

Bomo Siam pula tukang jilat berak DAP, DAP berak tengah jalan, Bomo Siam pi jilat sampai licin, lepas tu salahkan UMNO dan Barisan Nasional, memalukan betul sikap Bomo Siam ni, Yahudi pun lagi baiklah kalau nak dibandingkan Bomo Siam ni, kerana Yahudi tidak merosakkan negara dia sendiri, Bomo Siam pula sanggup menjahanamkan negara sendiri, kerana sedakah yang diberikan oleh DAP menggunakan kaki dan Bomo Siam kutip guna mulut, betapa hina dan jijiknya Bomo Siam ni, sebab itulah dia bodo piang. Blah la, Bomo Siam tak ada maruah, Bomo Siam lagi keji berbanding Yahudi, Bomo Siam lagi bodo kalau nak dibandingkan dengan kerbau di sawah, Bomo Siam dasar muka mangkuk jamban di pejabat DAP! Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Pembangkang dirayu UMNU supaya sokong tema 'Janji Di Tepati'.....

AKAI ADA KA?

Ada butui ka Pak Rais???

August 3, 2012 1:42 AM

--------------------------------------------------

Tak payah merayu, sebab Penipu Rakyat dasar tak berakal, bodo piang, dasar tidak berguna dan dasar tidak berhati perut, zalim dan kejam.

Penipu Rakyat ni lagi keji berbanding dengan Yahudi kerana Yahudi pun tidak memporak perandakan negara sendiri, seburuk-buruk Yahudi, buruk lagi Penipu Rakyat, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

Spore halau satu pengkalan/base askar kita di Woodland!

UMNU takut nak hambat 20 askar Spore di Johore!

Susu cap apa nie...???

Bomo Siam said...

Kununnya UMNU nak tunjuk hebat dgn Spore....!

Buat jambatan pun...BENGKOK!!!

Satu dunia gelak bergulin...!!!

Anonymous said...

memang selayaknya selangor depa bagi botoi kicap pasai mb depa kaki pemuhung..

Anonymous said...

Bomo Siam muka tak malu, perangai lagi teruk dari Yahudi, dasar bodo piang macam Bomo Siam ni, pi mampus lagi baiklah, hang pi terjun dalam lubang taik di pejabat DAP sajalah, menyemak saja.

Blah la, Bomo Siam perangai lebih teruk dari Yahudi, Bomo Siam pengkhianat! Bomo Siam bodo piang! Bomo Siam anjing DAP!

Mana maruah hang Bomo Siam? Habis hang gadai kat DAP, hang dah tak ada maruah, sebab itulah hang jadi anjing DAP, sebab itulah hang lebih buruk perangai berbanding Yahudi!

Bomo Siam, hang jangan ingat hang boleh suka-suka hati nak burukkan kerajaan, aku penyokong kerajaan, ramai lagi penyokong kerajaan yang akan melunyaikan hang.

Bomo Siam, dasar pengkhianat macam hang ni macam mana boleh hidup macam ni hah, hang tak tau malu ka? Sudahlah pengkhianat, jadi anjing DAP, perangai pula lagi buruk berbanding Yahudi, tak malu ke? Bomo Siam, hang ni taraf lebih hina dari anjing kurap, hang tak bermaruah, anjing kurap pun lebih bermaruah berbanding hang, blah la, dasar perosak masyarkat, dasar perosak negara adalah Bomo Siam. Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

Punya la bersungguh-sungguh UMNU tulong majukan Spore.....!

Hasil tempatan yg grade A...antor utk rakyat Spore!

Rakyat tempatan...makan tulang!!!

Ce tanya kastam Johore...!!!

Bomo Siam said...

Ce bagi satu je janji2 UMNU yg dah ditunaikan pd rakyat...sejak merdeka!

Aku nak, satu je!

Anonymous said...

bomo nih pantang menyerah!..

cuba kengkawan ambik time-out setengah jam!

biar dia ngan perangai dia tu ...

kite pakat tengok..

Bomo Siam said...

Janji agong UMNU pd rakyat....

WAWASAN 2020!

Agak2....tertunai tak?

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Kununnya UMNU nak tunjuk hebat dgn Spore....!

Buat jambatan pun...BENGKOK!!!

Satu dunia gelak bergulin...!!!

August 3, 2012 1:48 AM

---------------------------------------------------

Selangor apa ada selama Penipu Rakyat berkuasa? Penipu Rakyat sibuk mendetarah duit negeri sajalah, PKNS sudah banyak kena lelong hartanya oleh Penipu Rakyat, blah la, dasar perosak.

Di Kelantan pula, Menteri Besar dan Exco makan gaji buta, isu perlombongan emas secara tidak berlesen pun dah bertahun tahu tapi tak ambik tindakan, ini ke pentadbiran yang boleh diharap? tak boleh harap langsung!

Di Penang, sibuk menindas rakyat yang miskin, warung dan kedai milik peniaga kecil dirampas dan dirobohkan, pusat hiburan berleluasa, pusat maksiat berleluasa, dasar penindas!

Di Kedah pula, MB apa pun tak tau, semua dia tak tau, KUIN sudah hampir bankrap sampai gaji kakitangan dan pensyarah pun dipotong untuk membiayai operasi KUIN, dulu kata nak bagi pendidikan percuma, lepas tu naikkan yuran pula, apa cerita, cakap jenis belit-belit, kaki penipu! Projek SULIHH apa dah dah jadi, tinggal papan tanda sajalah, samalah macam di Selangor dan Kelantan dan Penang, hanya papan tanda projek itu dan ini dari kerajaan negeri, tapi sekadar papan tanda, buat menyemak sajalah. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

Janji UMNU pada rakyat....

30% equity for Melayu?

Mana dia? ( Yg adapun milik GLC/crony)

Janji DiTepati? Porrraaahhh...!!!

Anonymous said...

Bomo.. Tak kenal ke negara jiran kite tue? Hey PAP tu bapak pada DAP tau nyah. Sebab tue lah Penang pun terikut gaya Spore gitew. Nak tau lebih jangan tanyew Rafizi bapok belaan Anwar, bulan puasa nie die tau cerita pasal anu PM jer mungkin die nak sangat kot, dah jemu anu Anwar la tue hik hik...

Bomo Siam said...

1:57,

Buat perbandingan dgn adil...! Federal vs federal!

State vs state!!!

Bomo Siam said...

2:02 AM

Salah tu...! PAP dgn DAP terlalu berbeza kini!

PAP...menantu UMNU???

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Janji agong UMNU pd rakyat....

WAWASAN 2020!

Agak2....tertunai tak?

Kuah kuaah kuaaah!!!

August 3, 2012 1:57 AM

----------------------------------------------

Kalau tiada gangguan dari para penyamun seperti Penipu Rakyat, semuanya tiada masalah, kerajaan sudah berusaha sedaya upaya untuk menjayakan wawasan 2020, tapi pelingkupnya adalah Penipu Rakyat!

Bomo Siam, macam mana dengan hudud dan negara Islam yang PAS canang-canangkan tu, ada berani buat ke?

Berani ke PAS buat debat dengan DAP berhubung hudud dan negara Islam dalam Penipu Rakyat?

Berani ke PAS buat forum berkenaan hudud dan negara Islam dalam Penipu Rakyat dengan ahli panel adalah Nik Aziz, Karpal, Lim Kit Siang, Hadi Awang dan Anwar di depan pimpinan DAP dan PKR serta PAS dan orang ramai?

Ada berani ke PAS buat kenyataan media berhubung pendirian PAS mengenai hudud dan negara Islam di depan Lim anak beranak, Karpal anak beranak, pimpinan DAP, PKR dan PAS serta penyokong Penipu Rakyat terdiri dari DAP, PKR dan PAS serta orang ramai, ajak semua media tempatan dan beberapa media asing dari Amerika, Eropah, Arab dan Australia dan tak lupa kawan baik Penipu Rakyat NST Singapore untuk buat liputan, ada berani ke?

Kalau PAS tak berani buat semua itu, bermakna:

PAS pengecut!

PAS Bacul!

PAS Penakut!

PAS sudah tiada kote kerana kote PAS sudah kena kerat oleh DAP, malahan kote PAS sudah kena buang dalam longkang oleh DAP, teloq PAS pun dah tinggal sebelah sebab sebelah lagi DAP dah kerat juga, PAS sudah jadi bapuk, PAS sudah jadi ponda, maka selayaknya PAS jadi anjing suruhan DAP selamanya, PAS adalah anjing suruhan DAP selamanya, PAS boleh tukar motto mereka dari Membangun Bersama Islam kepada Membangun Kerana DAP, tak gitu Bomo Siam?

Ada berani ke PAS menyahut cabaran di atas? Jelas PAS tak berani, PAS dah tak ada kote, PAS teloq tinggal sebelah, PAS sudah jadi anjing suruhan DAP kerana teloq PAS yang sebelah lagi telah dipicit oleh DAP supaya PAS jadi anjing suruhan DAP selamanya. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

1:57,

Buat perbandingan dgn adil...! Federal vs federal!

State vs state!!!

August 3, 2012 2:02 AM

-----------------------------------------------------------

Jangan cuba nak pusinglah, kerana di negeri tadbiran Barisan Nasional kepentingan rakyat dijaga sebaiknya, tapi di negeri tadbiran Penipu Rakyat, rakyat diaianaya dengan kejam, dasar muka tak malu, bekalan air apahal negeri tadbiran Barisan Nasional boleh uruskan dengan elok sedangkan di Kelantan dan di Selangor dan di Kedah penuh dengan masalah? Itu urusan negerilah, kalau dah bodo tu, jangan nak berlagak cerdik bertambah bodo jadinya, dasar Bomo Siam bodo! Penipu Rakyat komunis!

Jangan haraplah hang boleh seronok dengan aman Bomo Siam, hidup hang akan penuh dengan masalah sebab hang manusia tak guna! Dasar bodo piang, dasar anjing DAP, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Hey bomo apa? Msia hantar brg gred A? Itu namanya export quality. Pengeluarnya pun apek ma.. lia punye suka ar mana mau antar. Kalau sayur aa diolang makan organik punya manyak mahai oo. Tapi cuba lu mali JB lu tengok sindri Singaporean pon shopping di Malaysia maaa. Lagi murah!

Bomo Siam said...

Mana janji UMNU pd peneroka FELDA....!

Saham FGV makin merosot! Najib antor 3 biliion, 4 jam...habis! Antor laie berbillion-bilion, cover jgn jatuh...2 hari ranap!

Berapa lama buleh tahan?

GLC dah angkat tangan....!

Arab consultant kata..."kita cau!"!

Mana janji manis mu...???

Anonymous said...

Bomo Siam, jawablah pasal pendirian PAS mengenai hudud dan negara Islam tu, tak berani ke PAS menyatakan pendiriannya kepada DAP? Jangan sekadar jawab saja, aku nak tengoklah apakah pendirian Nik Aziz, Hadi Awang dan Nasruddin Tantawi dalam isu ini, tengok PAS ada kote lagi ke dah kena kerat dengan DAP sampai PAS jadi bapuk dan pondan, amacam Bomo Siam, ada berani ke? Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Mana janji UMNU pd peneroka FELDA....!

Saham FGV makin merosot! Najib antor 3 biliion, 4 jam...habis! Antor laie berbillion-bilion, cover jgn jatuh...2 hari ranap!

Berapa lama buleh tahan?

GLC dah angkat tangan....!

Arab consultant kata..."kita cau!"!

Mana janji manis mu...???

August 3, 2012 2:12 AM

--------------------------------------------------

Hoi Bomo Siam, harga saham merosot tidak mencerminkan FGV rugi, yang pentingnya kedudukan kewangan FGV makin kukuh, malahan FGV makin mengembangkan operasi perniagaannya, bukannya macam Penipu Rakyat, nak uruskan isu air pun tak reti, cakap saja besar,apa satu pun tak tau Penipu Rakyat ni, bodo piang, blah la, Penipu Rakyat dasar komunis!

Bomo Siam said...

Seronok benor dgn FGV nie.....!

Takyah teruk gi potong sawit kat Felda! Goyang kaki kat Securities je...dapat ribu2 dlm 2 jam!

Nasib peneroka?

Mampuih pi la....! Apa kena mengena dgn aku???

Kuah kuaah kuaaah...!!!

Anonymous said...

Bomo lu sokong komunis sama DAP lagi mau celita pasai 30% ekuiti bumi? HAHAHA melayu sama sindiri pon gadoh hali hali lagi mau celita? Itu PAS sindri ciakap undi UMNO haram ma.. Macam mana melayu mau tolong melayu?

Anonymous said...

Bomo Siam, hang ulas la pasai pendirian PAS berhubung isu hudud dan negara Islam, ada berani ke PAS berhadapan dengan DAP? Jangan setakat cakap saja, buktikan, ada berani ke hang pi jumpa Nik Aziz, Hadi Awang dan Nasruddin Tantawi suruh depa buat pendirian PAS mengenai hudud dan negara Islam di hadapan Karpal anak beranak, Lim anak beranak dan pimpinan DAP, PKR dan PAS serta di depan orang ramai dengan memanggil semua media dalam negara ini dan beberapa media di luar negara?

Apahal kecut perut ke? PAS sudah tak ada kote ke sebab kena kerat dengan DAP, PAS kena picit telog dengan DAP ke? Jelas, PAS sudah tak ada kote sebab sudah kena kerat oleh DAP, malahan kote PAS sudah dibuang ke longkang ibarat sampah sarap sajalah, PAS sudah tidak bermaruah, PAS sudah jadi anjing suruhan yang menjadi tukang salak bagi pihak DAP sajalah, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

Janji UMNU pd peneroka....

Kata bomo: : Tima kasih manyak Isa Samad! Sedekah duit raya...!"

Kata peneroka: " Woi Isa! Hg lintas depan rumah aku...aku tetak kaki hg! PENIPU!!"

Kuah kuaah kuaaah!!!

....tak lama! Sikit hari lagi, dailog diatas akan benar2 terjadi. Dah ada signal pun...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Seronok benor dgn FGV nie.....!

Takyah teruk gi potong sawit kat Felda! Goyang kaki kat Securities je...dapat ribu2 dlm 2 jam!

Nasib peneroka?

Mampuih pi la....! Apa kena mengena dgn aku???

Kuah kuaah kuaaah...!!!

August 3, 2012 2:16 AM

-----------------------------------------------------------

Bomo Siam, apa dah jadi dengan SULIHH di Sungai Limau kawasan DUN MB Kedah, la ni tinggal papan tanda saja, bila nak siap? Ke tak akan siap langsung!

Bomo Siam, lebuh raya yang Nik Aziz buat kerja pecah tanah baru-baru ni apa cerita? Berapa banyak dah dapat sedekah dari rakyat? Tak pasal-pasal rakyat dibebankan dengan masalah PAS.

Bomo Siam, tanah yang 80% bawah air yang dibeli oleh Penipu Rakyat di Selangor guna wang negeri itu nak buat projek apa? Dah ada kertas kerja ke? Tanah yayasan orang miskin yang korang rampas tu nak buat projek apa, nak buat taman rumah urut ke berkelompok ke?

Bomo Siam balun FGV sedangkan FGV tak bermasalah, tapi Bomo Siam ni tak tengok pula macam-macam masalah yang berlaku di negeri tadbiran Penipu Rakyat, amacam Bomo Siam, hang mau lawan lagi tak apa, hang fitnah kerajaan dengan sikit benda, kejahatan dan sikap buta perut dan tidak berhati perut Penipu Rakyat akan dibongkar sebanyak-banyaknya, blah la, Penipu rakyat dasar komunis!

Bomo Siam said...

2:19 AM

Wakakaka...! Bukan kecut perut! Cuma tak kena forum!

Maap ye!

Bomo Siam said...

2:25,

Federal vs federal....!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Janji UMNU pd peneroka....

Kata bomo: : Tima kasih manyak Isa Samad! Sedekah duit raya...!"

Kata peneroka: " Woi Isa! Hg lintas depan rumah aku...aku tetak kaki hg! PENIPU!!"

Kuah kuaah kuaaah!!!

....tak lama! Sikit hari lagi, dailog diatas akan benar2 terjadi. Dah ada signal pun...!

August 3, 2012 2:23 AM

-------------------------------------------------------

SULIHH bila mau siap Bomo, isu kakitangan dan pensyarah KUIN bila mau selesai, tak pasal-pasal kakitangan itu semua kena potong gaji kerana PAS tak reti buat kerja.

Lebuh raya bila nak siap, Nik Aziz dah buat kerja pecah tanah, papan tanda dah ada ke? Setakat papan tanda sajalah sampai bila-bila, kah! kah! kah! Penipu Rakyat kaki kelentong, dasar komunis!

Anonymous said...

Bomo lu tala tau pasai FGV jiangan ciakap loh. Tala FGV pon kelapa sawit tetap masuk pasaran komoditi. Harga pon tak tentu sikijam turun sikijam naik.. tarak olang jiaga maa. FGV lagi cun under GLC gomen punya.

Bomo Siam said...

Ada apa2 soklan lagi pasai 'janji'?

Segerakan! Forum sampai 3.30am je! Jam 4...ada majlis bersahur!

Tima kasih!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

2:25,

Federal vs federal....!

Kuah kuaah kuaaah!!!

August 3, 2012 2:27 AM

--------------------------------------------------------

Bomo Siam bodo piang, Federal vs Federal apa lagi bodo woi, PAS vs DAP, result DAP win PAS lost, PAS will be DAP's dog forever.

kah kah kah, memalukan, blah la, cakap besar, tapi bodo piang punya Bomo Siam ni, korang nak berangan jadi federal government ke? Jangan haraplah, state government pun korang dah tunggang langgang, di Kedah, Selangor hanya menunggu PRU 13 kembali kepada Barisan Nasional, di Kelantan pun kemungkinan besar akan dikuasai oleh Barisan Nasional semula, malahan DUN Chempaka pun dah terumbang ambing la ni, ini infor terkini Bomo Siam, hang tak ada maklumat sebab hang bodo piang, kah kah kah padan muka hang, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Ada apa2 soklan lagi pasai 'janji'?

Segerakan! Forum sampai 3.30am je! Jam 4...ada majlis bersahur!

Tima kasih!

August 3, 2012 2:30 AM

----------------------------------------------------

Janji Penipu Rakyat adalah janji palsu, menifesto PRU 12 pun 80% tak dibuat, dasar penipu, jenis lidah bercabang, sudahlah tu, menzalimi rakyat di negeri tadbiran mereka dengan berbagai penindasan, sungguh keji dan memalukan, rakyat sudah bangkit, rakyat sudah marah dengan Penipu Rakyat, rakyat sudah bersedia untuk bertempur menghancurkan Penipu Rakyat dalam PRU 13 kelak, hang boleh bersuka-sukalah sekarang ni Bomo Siam, menghiburkan hati hang yang penuh dengan duka lara sebab Penipu Rakyat dah nak mampus hanya menunggu PRU 13 sajalah, teruskan dengan sindrom penafian hang tu, teruskan, golongan inferiority complex macam hang ni setakat ini sajalah, setakat menjadi anjing suruhan DAP, itulah selayaknya untuk hang. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

Janji diTepati......!

Just like light makeup can help to highlight the best features of a girl's face and present a beautiful sight to behold...

But tons of heavy multi-coloured goo only turns the fading glory of an old croon into a hideous stomach-churning nightmare....!!!

Anonymous said...

Teruskan perjuangan Barisan Nasional, rakyat berdiri kukuh di pihak kerajaan demi mempertahankan kerajaan, teruskan dengan membangunkan negara ini.

Marilah kita semua mempertahankan Barisan Nasional kerana Barisan Nasional membangukan negara ini, kebenaran telah terbukti, rakyat berdiri kukuh mempertahankan Barisan Nasional dalam PRU 13 kelak dan 3 buah negeri iaitu Kedah, Kelantan dan Selangor hanya menunggu PRU 13 untuk memberikan kemenangan kepada Barisan Nasional termasuk di di DUN Chempaka, malahan di Kedah dan Selangor, Barisan Nasional akan menang besar disamping menguasai negeri-negeri dalam tadbiran Barisan Nasional sekarang ini serta mempertahankan kerajaan pusat di pihak Barisan Nasional dengan majoriti yang bergaya berkemungkinan 178 kerusi dan berkemungkinan lebih dari itu.

Kukuhkan barisan, rapatkan kerjasama, Barisan Nasional akan berjaya, insyaAllah. Takbir! Allahuakbar.

Sekian, berjumpa lagi esok hari, wabillah hitaufik wal hidayah, assalamualaikum warahmatullah hiwabarokatuh, sekian, terima kasih.

Anonymous said...

Teruskan usaha Barisan Nasional, rakyat bersamamu, sudah 4 tahun rakyat menilai, Barisan Nasional terbaik dan prihatin terhadap rakyat, PRU 13 insyaAllah Barisan Nasional akan menang bergaya, sekian, terima kasih.

first time voter

Bomo Siam said...

Alooo...UMNU! Ada apa2 soklan? Masa kian suntuk...!

Federal lwn Federal.

State lwn State!

(Harimau Team tak mampu lwn Barcelona Team...!!!)

Anonymous said...

Bomo, lu sudah gila, sudah isim, terlebih menurun, lu pigi jumpa sama itu Israel, lu pigi melutut sama dia, lu sama Pakatan Rabak sama-sama anjing zionist.

Gua sudah mau rehat, layan bomo macam layan orang gila, tak ada faedah.

melatonin sapiens said...

Gua nak layan karaoke jap...

"hati membekuu mengingatkann, kata JANNJI MANISMUUU wowoooooooooo.."

ingat semua.. "JANJI mesti..? DITEPATI... pandai nye... Tepuk tepuk tepuk!

Anonymous said...

Korang tak payahlah layan pencacai dap ni.Bomo siam tu sanggup mengadap blog2 pro kerajaan dari pagi sampai ke malam sebab dia memang dibayar untuk itu.

Mamat ni cybertrooper pembangkang yang dibayar gaji.Lagi kuat dia menyalak lagi banyak tuan dia bayar.Sebab tu dia main hembus aje walaupun point entah apa2.

Aku ingat dia ni memang bangsa siam perut hijau yang memang anti Melayu dan Islam.Siam walau yang dah Islam pun memang kuat sentimen anti Melayu dia.Tak caya cubalah bercampur dengan siam

aloya said...

Alhamdulillah la ni aku lagi percaya janji BN dari PR..

Sori Teo Ni Ching, tahun ni lu tak dpt undi gua, bini gua, mak bapak gua, adik beradik gua!

Anonymous said...

janji pas? sampai hari ni tak ditepati..

janji pkr? toksah cerita..dah jadi sejarah daaaaah..

janji dap? dah nampak daaaaah..maksiat, arak, isu2 sensitif berleluasa..

Anonymous said...

bomo siam mana ada otak...dia jer yang pandai....apa jawatan dia pegang...kutuk pembangkang sana,kutuk sini...apa dia tau...kalau semua dia tau...buat negara sendiri la atau msuk bertanding dlm PRU13...kita nk tengok apa dia bole buat...jangan pandai cakap di luar jer....jangan mcm ANJING tersepit....
menyalakkkk...

paham maksud tuan puteri?


takbirrr....

Anonymous said...

layan anjing sibomo siam menyalak uat dosa...jangan layan anjing tu...biarkan dia menyalaktak tentu psl....org tkda kerja mcm tuuu...org yang kna kad merah dri pembangkang....

nnt pandai2 lah dia mampus seendiri...


takbirrrrrr....

Anonymous said...

Aku sudah teliti semua komen. Bomo Siam, zat, yogibear's season semua ketiga-tiga ini penulis komen yang bebal.Membosankan dan membencikan. Membuangkan masa pembaca blog ini.

zot said...

Sebab puak kau tak tunaikan janji..pr anjing kepanasan!


Kah kah kah

zot said...

Umno jugak yang salah!!

Kah kah

zot said...

Ala bro,kau balun subsidi jugak..
Jangan jilat najis sendiri

Muahuamuaha!

Anonymous said...

Nasruddin Tantawi MENIPU ketika Debat PRU13 : Orang Muda Pilih Siapa...???
Tajuk Debat anjuran Sinar Harian melalui siaran Astro Awani dengan tajuk "PRU13: Orang Muda Pilih Siapa" telah mempertemukan Ustaz Fathul Bari (Ulama Muda UMNO) dengan Ustaz Nasaruddin Tantawi (Ketua Pemuda PAS Pusat). Bila terbaca NST, selaku umat Islam, kita rasa kecewa kerana ada TIGA sebab:

1. Karpal Singh (Pengerusi DAP Pusat) masih keras kepala tentang isu penubuhan negara Islam. Tapi pemimpin seperti inilah juga yang menjadi kawan PAS untuk menjatuhkan kerajaan Malaysia hari ini dipimpin oleh PMnya orang Melayu/Islam.

2. PAS masih gagal menjalankan dakwahnya mengislamisasikan pemimpin DAP dan sebahagian pemimpin PKR yang bukan beragama Islam. Masih ingatkah kita, suatu masa TGNA pernah mengatakan bahawa pemimpin DAP lebih tahu Islam daripada pemimpin UMNO.

3. Ustaz Nasaruddin Tantawi telah berbohong kepada penonton dalam dewan dan juga siaran Astro Awani bagi mematahkan hujah Ustaz Fathul Bari tentang pendirian Karpal Singh terhadap isu negara Islam

Kenyataan Nasruddin :

"Saya mintak...saya mintak jasa baik kawan saya Ust. Fathul Bari update maklumat dia berkait dgn Karpal Singh. Karpal Singh dia kata...dia kata langkah mayat saya tu hok 20 tahun dulu dan dia pun beritahu itu ucapan saya 20 tahun dulu. Skrg, dlm Konvensyen PR di Pulau Pinang baru2 ni..saya (dia?) kata, setelah saya berkawan dengan PAS, saya tengok HUDUD, masalah HUDUD ialah kita boleh bincang semula...." [di sambut dgn sorakan dr penonton fanatik]

NST telah tolong 'UPDATE' kan untuk kita semua menerusi perbualan telefon bersama Karpal Singh semalam...

Yesterday, DAP chairman Karpal Singh expressed extreme displeasure upon learning that Pas Youth chief Nasrudin Hassan Tantawi had suggested that he had been willing to consider such laws for the country during a political debate.

“I will NEVER compromise,” said Karpal in a telephone interview with the New Straits Times.

“I have always been very public and absolute on my stand to never have hudud implemented in the country... how then can he (Nasrudin) claim such a thing?” said the DAP stalwart, who is well known for his strong opposition to any attempt to introduce Islamic laws in this country.

Global Products & Services Review said...

1Malaysia semua...

Daripada anda semua blog atau ber-facebook 24jam tak dapat sesen pun, ada baiknya sambil sambil invest beli share syarikat di Europe. Bulan bulan dapat duit, stable monthly income. Lagi banyak yang di invest, lagi besar dapat tiap tiap bulan.

Dengan RM 2300 boleh mendapatkan anda RM 310 tiap-tiap bulan, Dengan RM 10,000 boleh dapat RM 2,000 - RM 3,000 sebulan. Atau share paling murah berharga USD $ 20 dengan bulanan anda akan dapat USD $ 2.2 sahaja.

Kalau berminat, sila layari :

(Versi English)
http://tinyurl.com/UinvestWorld


(Versi Melayu)
http://PelaburanHartanah.blog.com


( * versi English lebih lengkap documentasi dan maklumat mengenai investment ini)


Layari mana mana laman blog diatas, setelah membacanya. Click pada FREE REGISTRATION dan daftar account pelaburan anda, ianya percuma, walaupun anda tidak mahu lagi membuat investment. Tetapi anda boleh lihat lihat dan survey dulu di dalam account anda itu. Dan anda juga boleh chat dengan Admin dan Pihak Management investment berkenaan, secara LIVE dan kadang kadang ada webcam session bersama admin.

Belum cuba belum tahu, selamat melabur.