Sunday, August 5, 2012

DAP : CAT,DOG ATAU PIG ?



Baru-baru ini salah seorang pemimpin BN Pulau Pinang, Por Joo Tee, mencadangkan agar Kerajaan DAP di negeri itu menukar slogan “Cekap, Akauntabiliti dan Telus” (CAT) memandangkan dasar-dasar kerajaannya yang bertindak membelakangkan kepentingan rakyat.

Beliau memberikan contoh mengenai projek-projek perumahan mampu milik yang gagal diselesaikan meskipun sudah mentadbir negeri itu lebih dari empat tahun, selepas mengambil alih pentadbiran dari BN pada tahun 2008.

Saya percaya, Guan Eng tidak akan mempedulikan saranan Por Joo Tee itu memandangkan gaya pentadbirannya yang tidak menghiraukan sebarang cadangan dari mana-mana pihak, termasuk rakyat atau pemimpin BN.

Tidak dapat dinafikan bahawa kenyataan Por Joo Tee dari Bayan Baru itu ada benarnya.
Ketika berkempen pada PRU ke-12 yang lalu, Pakatan Haram di negeri itu gemar menabur janji sesuka hati mak bapak mereka sehingga ramai di kalangan rakyat yang percaya dengan segala yang terbit dari mulut mereka.

Tanpa mengira sama ada janji itu boleh ditunaikan atau tidak, Pakatan Haram menabur janji di segenap pelusuk negeri, termasuklah “sumpah” Anwar Ibrahim di atas kepada salah seorang penduduk Kampung Buah Pala yang mengharapkan masalah pemilikan geran tanah yang dipohon selama ini diselesaikan.

Namun, setelah berjaya menjajah Pulau Pinang, janji-janji itu tidak pun ditunaikan kepada rakyat.

Bagaimanapun, “Khalifah” PAS, Lim Guan Eng, tidak merasa malu dengan kegagalan menunaikan janji-janji itu malah begitu berbangga menubuhkan sebuah jawatankuasa yang membawa slogan CAT.

Guan Eng fikir dengan tertubuhnya CAT dan jawatankuasanya, maka rakyat di negeri itu akan tertipu dengan dasar CAT itu dan melihatnya seolah-olah pemimpin yang telus, berakautabiliti dan cekap.

Masalahnya, bermula dari tahun 2008 sehingga kini, Guan Eng belum lagi kering dari pelbagai kontroversi yang melanda pentadbiran dan peribadi dirinya.

Dari isu Kampung Buah Pala yang menyakitkan hati ramai pihak pada 2008, hinggalah isu terkini yang mengaitkan Guan Eng dengan skandal seorang gadis yang bernama samaran “Rainbow” yang terpaksa meletak jawatan kerana dikatakan “dicemburui seseorang di Melaka”…

Selain itu, isu-isu seperti “rampasan” tanah rezab Melayu, projek-projek “direct negotiation”, tanah untuk dirikan masjid “dirampas”, skandal tanah RM10.1 bilion dan termasuklah gerakan “menghalau” bangsa Melayu dan India dari tanah pulau secara halus…itu semua dasar Guan Eng.

Namun, dikatakan bahawa tidak ada satu pun dari skandal atau isu yang dibangkitkan itu telah disiasat oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang menerusi CAT yang ditubuhkan.

Jadi, apa fungsikan CAT di Pulau Pinang?

Saya setuju dengan pandangan beberapa rakan di Pulau Mutiara itu agar Guan Eng menukar saja CAT kepada jawatankuasa atau slogan lain yang lebih sesuai.

Misalnya, Guan Eng boleh menukar CAT kepada DOG atau PIG.

Pada padangan saya, DOG boleh melambangkan kepada “Disgrace & Obsession Government” yang menunjukkan dasar-dasar Kerajaan DAP Pulau Pinang yang memalukan kerana terlalu obses dengan ego diri sendiri tanpa memikirkan kepentingan rakyat.

Atau PIG yang membawa maksud “Progressive Insane Government” yang memperlihatkan wajah sebenar Kerajaan DAP pimpinan Guan Eng yang seolah-olah gila kuasa dengan mengenepikan segala kebajikan rakyat demi “kocek” sendiri.

Mungkin Guan Eng dan Kerajaan DAP Pulau Pinang akan tersinggung dengan slogan DOG dan PIG ini. Namun saya yakin bahawa ramai dan majoriti rakyat Pulau Pinang setuju dengan slogan baru yang saya cadangkan itu…

67 comments:

Anonymous said...

Memang setuju 10000% tukar dari CAT pada DAPig atau DOG.....atau pun binatang yg paling hina dimuka bumi ni BOMO SIAM....

Anonymous said...

nepotisme selamanya tidak pedulikan rakyat. usah mudah termakan umpan nepotisme kerana ia selamanya menghuru-harakan.

Anonymous said...

berikan "pigeon hole" dan sedikit peruntukan untuk institusi tertentu makanya happilah sebahagian melaise

bila melaise happi, CAT boleh berubah jadi DOG tanpa melaise tahu apa yang DOG buat di malam hari

Anonymous said...

.
TERLALU PANDANG KE BARAT, LEHER JADI TELENG

Barat ibarat serigala yakni buas. Untuk tutup kebuasan Barat, menyamar jadi haiwan yang lebih comel dan mesra kemanusiaan agar mereka nampak seperti haiwan tanpa taring (jinak) sedangkan realitinya Barat adalah haiwan bertaring panjang (ganas).

Begitu juga, Barat berlagak prihatin terhadap hak asasi makhluk bumi dengan menubuhkan badan hak asasi itu dan ini, tetapi hakikatnya Barat sebenarnya tidak peduli hak asasi warga timur dan keujudan NGO itu dan ini adalah seumpama kosmetik yang mampu meningkatkan kecantikan kulit walhal asalnya tak berapa cantik.

ATAS PAGAR

Bomo Siam said...

Suma olang tau itu Dog adalah lebih baik, berguna & kuat dpd Cat (milayu punya pet)....

Gua pilih....DOG!!!

For better future!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Bomo Siam said...

Sapa terhegeh-hegeh dgn lumah mampu milik...bilik kencing manyak kecik! Kulang selesa! Talak soundproof! Jiran kentutpun...ada bunyi mali...!!!

Tak mampu beli.....lulok utan la!!!

Bomo Siam said...

Inilah hasil UMNU setelah 55 taun berkuasa......!

Melayu mau beli lumah pun....manyak mising!!!

Tiam2 beli la...Bolo!!!

Anonymous said...

ada perangkap yang sengaja di pasang bagi mengaburi mata wal hal dalam perangkap TOMCAT itulah, Jerry menari-nari

bayangkan sejak 2008, meskipun ada banyak kucing penangkap tikus di Pulau Mutiara tetapi tikus bertambah mewah dan makmur.

apakah perangkap kaki tidur atau tikus semudah itu berikan habuan dan CAT dengan itu tutup sebelah mata.

PEMERHATI SOSIAL

Anonymous said...

wuf wuf wuf...anjing suruhan sudah mariiii

Bomo Siam said...

Dpd ramai pimpinan UMNU, LGE memang layak jadik 'khalifah!

Seorang perwira yg sanggup dipenjara kerana membela maruah seorg anak gadis Melayu yg di ro... olih taiko UMNU di Melaka dulu.....

Adakah masih kau ingat....???

UMNU rosakkan maruah gadis Melayu, DAP yg membela...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Suma olang tau itu Dog adalah lebih baik, berguna & kuat dpd Cat (milayu punya pet)....

Gua pilih....DOG!!!

For better future!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

August 5, 2012 6:10 PM

-------------------------------------------------

Lu pilih PIG le Bomo - PIG Person Insane and Goblok, padan muk ko bomo, blah la.

Anonymous said...

lu pun bangsat la bumu tunggu itu luma mulah jugakkk balu moleh mili ma.talak lu pu luluk utan punya olang.niama cibai punya olang.

Anonymous said...

hidup umnu hidup umnu hidup umnu....dulu kini dan selamanya....bumu basuh berak cina...

Bomo Siam said...

Olang cina lebih sinonim dgn DOG! Olang Melayu selalu 'layu' macam Cat!

Jgn sesesiapa yg cuba menafikannya...!!!

Sikali DOG aukk! Meow lari dlm utan!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

APA YANG ADA DI pULAU mUTIARA ADALAH tidak ubah sebuah jajahan anarki:

1. apa yang kapitalis buat, lantaklah

2. apa yang pemaju nak tarah, lantaklah

3. apa yang premis penggalak maksiat nak buat, lantaklah.

4. bla, bla

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Dpd ramai pimpinan UMNU, LGE memang layak jadik 'khalifah!

Seorang perwira yg sanggup dipenjara kerana membela maruah seorg anak gadis Melayu yg di ro... olih taiko UMNU di Melaka dulu.....

Adakah masih kau ingat....???

UMNU rosakkan maruah gadis Melayu, DAP yg membela...!!!

August 5, 2012 6:26 PM

----------------------------------------------------------

Hang pi jilatlah segala taik DAP di tengah jalan tu sampai habis Bomo Siam, di Selangor, ada seorang Melayu mati kena langgar dengan puak DAP ada ke PAS pergi bela? Tak ada, PAS adalah boneka DAP!

Bila DAP paksa arak yang dirampas di Shah Alam dalam tahun 2009 dulu dipulangkan balik ke premis tersebut di manakah PAS? Dr. Hasan Ali bersuara lantang membela kepentingan Islam pun dipecat oleh PAS, PAS dan DAP ni pembela Melayu ke?

Bila DAP pertikaikan tulisan jawi pada tanda arah jalan, itu membela Melayu ke?

Bila DAP arahkan boneka, PAS untuk mengarahkan ahli-ahli PAS membuat kekacauan dan bergaduh dengan petugas keselamatan yang berbangsa Melayu, itu membela Melayu ke?

Blah la Bomo Siam, hang adalah pengkhianat bangsa, manusia macam hang ni paling jijik aku pernah jumpa, kelakuan hang macam Abdullah bin Ubai, ketua munafik, berpura-pura Islam, tapi munafik menentang Islam, macam Bomo Siam jugalah, berpura-pura sokong Melayu, tapi pengkhianat orang Melayu.

Bomo Siam, lebih elok hang pi duduk serumah dengan puak DAP dan hang pi makan babi sekali dengan depa, itu sesuai sangat dengan pengkhianat macam hang ni! Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

Itu babi pun ada sikit baik dpd Cat la....!

Ridhuan Tee ciakap....dia punya daging rasa manya sedap!

Lagi aaa...itu ostat milayu ciakap, buleh makan babi ma...time darurat!!!

Ini kucing Melayu, apa ada guna? Jaga kebun ka?

Wakakakakakaka...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Olang cina lebih sinonim dgn DOG! Olang Melayu selalu 'layu' macam Cat!

Jgn sesesiapa yg cuba menafikannya...!!!

Sikali DOG aukk! Meow lari dlm utan!

Kuah kuaah kuaaah!!!

August 5, 2012 6:29 PM

-----------------------------------------------------------------

Bomo Siam, hang pula sekali DAP lempar tulang, tak kiralah tulang babi ke tulang sedara mara kau ke, ko menyalak ke hulu ke hilir merkam tulang tu, lepas tu ko pi tidur dalam kandang babi, tak gitu Bomo Siam, dasar anjing macam hang ni Bomo Siam jangan cakap besarlah, macam DOG yang kononnya kejar Cat tu, sekali kena cakar dengan Cat terus DOG lari masuk dalam kandang babi tak berani keluar, blah la, Bomo Siam anjing DAP, ko bagi tau kat anak-anak ko jika ko dah ada anak, dan cucu-cucu ko serta masyarakat sekitar ko bahawa ko, Bomo Siam adalah anjing DAP, itulah adalah hakikat sebenar, Bomo Siam anjing DAP, jelas dan terang! Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Menara Anti Teokrasi Sindir Siapa?

bukankah satu pembohongan kalau ada pihak mendabik dada mengatakan akan ujud teokrasi di sebelah Barat jambatan pulau pinang?

Usah mabuk laut, bro.

Bomo Siam said...

Ini DAP aaa...talak mase mau khianat sama Melayu!

Pasai UMNU suda mikin ini kerja sejak merdeka laiee....!!!

'UMNU KHIANAT MELAYU'

Ini slogan mau letak kat Padang Kota....ada best ka?

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Itu babi pun ada sikit baik dpd Cat la....!

Ridhuan Tee ciakap....dia punya daging rasa manya sedap!

Lagi aaa...itu ostat milayu ciakap, buleh makan babi ma...time darurat!!!

Ini kucing Melayu, apa ada guna? Jaga kebun ka?

Wakakakakakaka...!!!

August 5, 2012 6:34 PM

--------------------------------------------------------------

Bomo Siam, ko memang anjing, memang aku puasa waktu ni, tapi aku dah boleh sabar dengan anjing seperti Bomo Siam, hoi Bomo Siam babi, hang ni dasar anjing, dasar anjing yang diberi makan tapi gigit orang yang beri makan dia, hang ni, kalau ambik babi letak sebelah hang, babi pun lagi elok jika nak dibandingkan dengan hang, sejujurnya aku cakap, Bomo Siam, hang lebih teruk dari babi dan hang lebih teruk dari anjing kurap di tepi jalan, blah la anjing, dasar anjing macam hang ni sekadar menyalak lebih sajalah, kena baling dengna buah kelapa terus diam menyorok dalam tong sampah, blah la anjing, ko dasar anjing Bomo Siam, ko sememangnya anjing campur babi! Blah la, Penipu Rakyat komunis

Bomo Siam said...

Melayu sendiri yg rela diri mereka di miskinkan olih UMNU....!

Kenapa salahkan DAP???

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Ini DAP aaa...talak mase mau khianat sama Melayu!

Pasai UMNU suda mikin ini kerja sejak merdeka laiee....!!!

'UMNU KHIANAT MELAYU'

Ini slogan mau letak kat Padang Kota....ada best ka?

August 5, 2012 6:38 PM

------------------------------------------------

Bomo Siam, hang pi lekat slogan tu kat muka mak bapak hang, kalau depa dah mati hang pi lekat dekat kubur diorang, biar diorang tahu anak diorang macam hang ni adalah anjing dan babi belaan DAP! Blah la, Bomo Siam, hang ingat hang sorang saja ke nak provok orang, orang Melayu ni, kalau tak maki tak apalah, kalau keluar maki hamun, mau terkencing jadinya yang kena maki tu, blah la anjing, dasar anjing adalah Bomo Siam! Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

jangan salahkan Dapig kalau teokrasi tak menjadi, sebaliknya melaise kena salahkan diri sendiri.

Bomo Siam said...

Lihatlah bagaimana DAP mengikut gaya PAP begitu berjaya memacu org2 cina hingga dpt beli rumah/tanah/banglo/keta yg harganya berjuta ringgit!

UMNU pacu Melayu utk apa...???

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Melayu sendiri yg rela diri mereka di miskinkan olih UMNU....!

Kenapa salahkan DAP???

August 5, 2012 6:40 PM

--------------------------------------------------------

Hoi Bomo Siam bodo anjing DAP, Kerajaan Barisan Nasional sudah banyak bantu bukan saja orang Melayu tapi kaum-kaum lain untuk membasmi kemiskinan, malahan FELDA, bukan saja untuk orang Melayu, malahan Cina dan India yang miskin pun dapat masuk FELDA, itulah Bomo Siam bodo piang, dasar tak ada otak kerana dalam kepala Bomo Siam penuh dengan taik, sebab itu bodo piang! Blah la Bomo dasar anjing! Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

setelah dimiskinkan oleh umnu kini Dapiglah yang bakal mengkayakan melasie, betul ke? kok, kik mace boleh percaya juge.

Anonymous said...

sepatutnya melaise meminta pertolongan dari tuhan tetapi bukan dari dapig. khurafat tu, bro..

usin said...

ada tambahan sebagai pilihan. VAVI @ Very Aggressive & Very Intelligent. LGE memang cerdik hahahaha

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Lihatlah bagaimana DAP mengikut gaya PAP begitu berjaya memacu org2 cina hingga dpt beli rumah/tanah/banglo/keta yg harganya berjuta ringgit!

UMNU pacu Melayu utk apa...???

August 5, 2012 6:42 PM

-------------------------------------------------------------

Melayu gagal kerana ada anjing macam Bomo Siam ini yang asyik menyalak untuk merosakkan orang Melayu, kalau anjing seperti Bomo Siam ini tak ada, orang Melayu sudah lama berjaya, inilah parasit yang disebutkan oleh Dr. Hasan Ali, parasit itu adalah para anjing seperti Bomo Siam inilah, menyalak lebih, tapi tak tau apa, bodo, kepala otak penuh dengan taik sebab itu bodo, anak siapalah Bomo Siam ni, bodo nak mampus, mak bapak hang tak pernah hantar sekolah ke? Bomo Siam bodo, tak ada otak, kepala penuh taik! Bomo Siam bodo piang! Dasar anjing DAP! Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

Itu falsampah melayu ada menyebut....

BAGAI ANJING DGN KUCING!

Bila ini dua ekoq jumpa.....sapa hambat sapa???

Mmuuaahhhahaha...!!

Sedar le diri sendiri...!!!

Anonymous said...

kalau betullah dapig ikhlas tolong melaise sejak azali masakan hanya 2008 melaise berpeluk sakan dengan Dapig?

soalnya apa yang berubah pada 2008 yang membuatkan melaise tiba-tiba berpelukan dengan Dapig? Kuasa? Iklas?

Anonymous said...

apa yang malaise perlukan sudah ada sebelum 2008:

kerjaya

perumahan murah

masjid dan surau

kemudahan asas

peluang perniagaan

Pasca 2008, apakah yang telah Dapig berikan pada malaise?

Bomo Siam said...

Sikap menyalahkan orang lain atas kelemahan diri sendiri, adalah warisan UMNU yg patut disingkirkan!

JGN MENYALAK DITEPI BANGLO CINA...nanti dihambat DOG!!!

Anonymous said...

kaji secara objektif apa jasa CAT dari segi penambahbaikan integriti dan ketelusan? apakah cukup sekadar slogan saja?

Anonymous said...

melaise ingat mereka berpelukan dengan CAT tetapi tanpa sedar yang dipeluk adalah DOG dan Pig? bior bebeno, kome...

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Lihatlah bagaimana DAP mengikut gaya PAP begitu berjaya memacu org2 cina hingga dpt beli rumah/tanah/banglo/keta yg harganya berjuta ringgit!

UMNU pacu Melayu utk apa...???

August 5, 2012 6:42 PM

---------------------------------------------------------

Hoi Bomo Siam, hang ni jenis tak ada otak, jenis kepala hang penuh dengan taik, tak reti fikir, tak pernah pergi sekolah, tak tau apa-apa, bodo piang!

Berlambak usaha-usaha kerajaan untuk memajukan bukan orang Melayu, tapi juga kaum-kaum lain selaras dengan konsep Barisan Nasiona pembela semua kaum di negara ini. Berbagai-bagai latihan samada kemahiran pertukangan, masakan, jahitan, pertanian, malahan juga diberikan bantuan modal perniagaan untuk menjayakan usaha rakyat, dan bermacam-macam lagi bantuan oleh kerajaan untuk memajukan rakyat.

Lihat pula puak Penipu Rakyat, apa diorang buat? Diorang lebih sibuk menghasut masyarakat, membuat demontrasi liar, membuat kekacauan, itu semua membangunkan rakyat dan negara ke? Itu semua pelingkup negara, perosak masyarakat. Tengoklah di Kelantan nak buat lebuh raya pun minta sedekah dengan orang ramai, kerajaan PAS Kelantan buat apa selama ini, makan tidur saja ke? Apahal nak dibebankan rakyat dengan tanggungjawab kerajaan PAS Kelantan itu? Lihatlh, pimpinan Barisan Nasional bila bejumpa rakyat bila beri ucapan, maka rakyat akan diberikan berbagai bantuan, balai raya, jalan raya, bantuan itu dan ini, tapi lihatlah Penipu Rakyat bila ceramah sibuk dok mintak sedekah dari orang ramai, yang bangangnya pula adalah puak Penipu Rakyat tu pun satu bodo, bagi juga, kononnya jihad, jihad apanya, kalau wang dibelanjakan entah apa-apa, jihad ke kalau macam tu?

Bomo Siam, aku adalah anak orang miskin, keluarga aku miskin, aku belajar di sekolah bantuan kerajaan dari sekolah rendah sampai sekolah menengah, masa aku sekolah banyak bantuan yang kerajaan bagi untuk anak-anak sekolah, malahan masa sekolah menengah, aku menerima bantuan biasiswa dari kerajaan untuk membeli peralatan sekolah, aku berjimat, beli sekadar yang perlu seperti buku rujukan dan bayar yuran sekolah kerana keluarga ku bukannya orang kaya, malahan bila aku dapat belajar di universiti aku dapat subsidi kerajaan bila yuran pengajian pun disubsidikan, penginapan disediakan, makan minum disediakan, bil air dan bil elektrik ditanggung oleh pihak kerajaan, malahan di universiti awam, kebanyakkan disubsidikan oleh kerajaan. Aku selalu mengikuti perkembangan politik negara dan pekembangan pembangunan negara, kita perlu mempunyai pemikiran yang jelas, dari kecil, alhamdulillah, aku walaupun keluarga ku ada penduduk kampung biasa, tapi kerana aku suka mengikuti perkembangan semasa melalui surat khabar dan televisyen, maka aku dapat menilai apa usaha-usaha kerajaan yang dibuat unntuk kepentingan rakyat, terlalu berbeza di masa aku bersekolah dahulu dengan sekarang ini, walaupun aku bersekolah dahulu telah ada bantuan dari kerajaan, sekarang ini bantuannya makin banyak, jadi pihak kerajaan selama ini banyak membantu rakyat, cuma pihak kerajaan bukanlah seperti Penipu Rakyat yang sibuk mencanangkan itu dan ini, pihak kerajaan tak canangkan segala bantuan dan usaha yang dibuat kerana kerajaan berkhidmat untuk rakyat. Sekarang aku telah mendapat kerja yang elok hasil bantuan kerajaan selama ini.

Bomo Siam, ko jangan nak menafikan segala sumbangan kerajaan selama ini dalam pembangunan negara dan masyarakat, banyak sumbangan yang ditaburkan oleh kerajaan untuk negara dan masyarakat. Penipu Rakyat pula adalah golongan perosak yang suka mencetuskan huru hara untuk kepentingan diri, aku memangya tidak percaya dengan Penipu Rakyat kerana mereka tiada kualiti seperti Kerajaan Barisan Nasional, menyokong Penipu Rakyat adalah sama menyokong komunis kerana komunis suka retorik tapi tak tahu buat kerja, sama macam Penipu Rakyat, Penipu Rakyat dan komunis adalah sama, keran Penipu Rakyat itu sendiri adalah komunis berdasarkan gerak kerja mereka.

PRU 13, undilah Barisan Nasional, demi agama, bangsa dan tanah air.

Bomo Siam said...

Yg sebenarnya.....

Melayu sukar nak terima 'Cekap, Akauntabiliti dan Telus' (CAT).

Kerana, ini bukan budaya mereka!

Melayu tetap teguh dgn...'Sombong! Dengki & Lupa diri'

Malang bagi Melayu!!!

Anonymous said...

apakah CAT tak nak siasat bilangan penerbangan ke negara jiran yang dilakukan oleh CM Dapig yang telah masuk rekod giness?

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Sikap menyalahkan orang lain atas kelemahan diri sendiri, adalah warisan UMNU yg patut disingkirkan!

JGN MENYALAK DITEPI BANGLO CINA...nanti dihambat DOG!!!

August 5, 2012 6:57 PM

-----------------------------------------------------------------

Sikap menyalahkan orang lain perbuatan UMNO? Jangan nak temberanglah, itu sikap Penipu Rakyat, suka menyalahkan orang lain, suka membuat kekacauan, suka mencetuskan masalah, suka menghasut orang ramai membenci kerajaan. Hoi Bomo Siam, UMNO melalui Barisan Nasional telah banyak menabur jasa kepada rakyat dengan berbagai program pembangunan rakyat dan negera, Penipu Rakyat pula adalah golonga pelingkup dengan hasutan dan demontrasi liar, blah la, korang tu yang dasar tak sedar diri, suka menyalahkan orang lain atas kelemahan korang sendiri, korag dasar mencermin diri menggunakan arang dan bontot belanga, sampai ke mampus pun korang tak akan akan sedar diri.

Bomo Siam, hang pi lah menyalak dekat banglo cina, nanti cina bagi hang tulang babi dua tiga ketul, boleh bawak balik bagi anak bini hang makan, dasar anjing macam hang ni, itulah selanyaknya, tidak tahu apa, bodo piang, dasar anjing DAP! Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

Di kala amoi cina sibuk ke pusat tuition & balik terus parking Peugout 208 'depan bilik tidur' di 2nd floor (Tmn Tambun Jaya, Penang)....anak2 gadis Melayu, sibuk merempit & menjual tubuh di tepi jalan!

Inikah JASA UMNU...???

Anonymous said...

malise terpegun dengan slogan Obama satu ketika dulu.

kini setelah 4 tahun berlalu, slogan "change" Obama kekal sebagai slogan

perkara sama berlaku pada CAT, pada 2008 nampak macam ada taring

tetapi 2012, CAT, bukan saja tak ada taring tetapi tak ada kuku untuk cakau.

NASIB KO LER CAT OII!!!

Anonymous said...

DAH MASUK EMPAT TAHUN, BERAPA BANYAK MUSLIMAH MELAISE YANG CAT SELAMATKAN? ATAU CAT UMPAMA HARUAN MAKAN ANAK?

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Yg sebenarnya.....

Melayu sukar nak terima 'Cekap, Akauntabiliti dan Telus' (CAT).

Kerana, ini bukan budaya mereka!

Melayu tetap teguh dgn...'Sombong! Dengki & Lupa diri'

Malang bagi Melayu!!!

August 5, 2012 7:04 PM

--------------------------------------------------------------

Melayu yang tak dapat terima CAT itu adalah Melayu PAS dan PKR, lihat PAS dan PKR mana tau apa, bodo piang, di Kelantan, tengok apa Nik Aziz dan PAS buat sepanjang berkuasa 22 tahun di Kelantan? Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun dapat menghasilkan lebuh raya utara selatan, KLIA, litar sepang, MODENAS, PROTON, PERODUA, Jambatan Pulau Pinang, Menara Kuala Lumpur, Menara KLCC, di Kelantan ada apa? PAS nak buat lebuh raya pun mintak sedekah dengan orang ramai, itu baru nak buat, nanti nak selenggara macam mana pula, nak kutip duit dari mana, nak minta sedekah lagi ke? Malahan kalau di Malaysia ada Menara Berkembar Petronas atau KLCC yan tertinggi di dunia, di Kelantan ada apa, patung Budha yang tertinggi adalah, kemudian di Penang tugu arak tertinggi, di Selangor pusat maksiat terbanyak itulah bezanya Barisan Nasional yang berkualiti tinggi dengan Penipu Rakyat yang bertaraf najis dalam longkang di kandang babi, terlalu berbeza antara keduanya, Penipu Rakyat boleh pergi jahanam, syabas dan tahniah Barisan Nasional, teruskan usaha murni memajukan Malaysia, rakyat berdiri teguh mempertahankan kerajaan Barisan Nasional dalam menghadapi raksasa ganas Penipu Rakyat.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Bomo Siam said...

Di kala anak2 muda cina DAP bertarung dgn dunia, mencari sesuap nasi merantau ke US, Aussie, Japan, malah keseluruh dunia...menghambat pekerjaan....

Anak2 Melayu UMNU...masih terkial-kial isi borang SPA!

Apa punya bangsat!!!

Anonymous said...

CAT perlu proaktif tangkap tikus tetapi bukannya menungggu tikus datang serah diri.

Kalau macam itulah CAT Dapig berfungsi, ia sekadar menambahkan perbelanjaan membela CAT saja.

mungkin Penang akan nampak lebih isle dan lebih bersih tanpa CAT...kalau tak percaya cubalah!!!

Anonymous said...

Anonymous said...

DAH MASUK EMPAT TAHUN, BERAPA BANYAK MUSLIMAH MELAISE YANG CAT SELAMATKAN? ATAU CAT UMPAMA HARUAN MAKAN ANAK?

August 5, 2012 7:12 PM

----------------------------------------------------------------

Hanya pengkhianat yang akan menghina bangsa sendiri dan hanya anjing yang suka menyalak mengacau bangsa orang lain, apa pun CAT adalah haiwan kesayangan Nabi sedangkan DOG adalah najis Mughallazah.

Penipu Rakyat nak kacau Barisan Nasional, diorang hantar anjing-anjing yang tak pernah bersekolah samada dari PAS, PKR dan DAP untuk buat kacau, tapi semua anjing-anjing itu telah kena lanyak sampai jadi gila, malahan anjing dari DAP pun sudah lari menyorok dalam tong sampah sekarang ni, blah la korang semua adalah manusia yang lebih hina dari anjing kurap tepi tong sampah! Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

pasca 2008, apakah hubungan sosial melaise dan Dapig bertambah dekat?

bukankah mengikut pemerhatian mata kasar, melaise membawa diri ke utara perak dan selatan kedah...

sementara Dapig membawa diri ke kelab malam dan rumah urut...apakah ini baik atau sebaliknya?

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Di kala anak2 muda cina DAP bertarung dgn dunia, mencari sesuap nasi merantau ke US, Aussie, Japan, malah keseluruh dunia...menghambat pekerjaan....

Anak2 Melayu UMNU...masih terkial-kial isi borang SPA!

Apa punya bangsat!!!

August 5, 2012 7:14 PM

------------------------------------------------------------------

Hoi Bomo Siam anjing, ko peduli apa anak-anak Melayu nak isi borang SPA ke apa ke? Ko ada usaha ke nak bantu anak-anak Melayu? Ko ni sekadar anjing, faham tak anjing, ko anjing DAP, pasal anak muda Cina nak ke mana pun itu mereka punya pasal, ko tengok jugalah, Cina kat Malaysia ni, berapa ramai yang betul-betul Malaysia? Cakap Bahasa Melayu pun berterabur, pendatang haram yang baru dua tiga tahun kat Malaysia ni pun lebih bagus bahasa Melayu mereka, malahan lagi teruk ada anak Cina yang langsung tak reti cakap Melayu, lepas tu DAP komplen apahal tak ambik anak Cina jadi kakitangan kerajaan, macam mana nak ambik, cakap Bahasa Melayu pun tunggang langgang, mengalahkan pendatang haram, kalau interview anak Cina tak reti cakap Bahasa Melayu tu dengan pendatang haram dari Bangladesh, Nepal dan Vietnam, anak Cina tu tak reti jawab soalan, lain tukang interview tu tanya lain dia jawab, sedankan kalau pendatang haram dari Bangladesh, Nepal dan Vietnam boleh pula jawab semua soalan temuduga, tak malu ke? Hoi DAP, hangpa pi ajaq dulu puak-puak Cina kiasu yang tak reti cakap bahasa kebangsaan ni dulu elok-elok, kalau tak reti cakap bahasa kebangsaan Malaysia, gugurkan kerakyatan sajalah, pi balik negeri nenek moyang korang sajalah, tak malu, bangladesh yang dua tiga tahun di Malaysia pun boleh fasih bahasa Melayu sedangkan Cina DAP cakap melayu terkial-kial, pendatang haram ke korang semua ni? Cermin lah diri tu, muka tak malu! Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Terkial kial anak2 cina kepelusok dunia utk mencari sesuap nasi...tup tup juampa kat Pucung dlm trak Polis...dlm beg penuh sarung menatang tuh..

...monthly earniing 15k - 20k

takyah isi borang punyer!

...cuma whisper, " want some action?"

Anonymous said...

Baguih punyer anak cina!

....yg hamprak jer bermukim di lorng gelap..

tk caye tanya Ronnie...?

Anonymous said...

Yg bodohnya Melayu yg tertinggal jam...

...dan pd ketika lain sweet talk sambil makan karipap...Ooo mak kau!

Anonymous said...

bomo siam ni tebalik punya olang. olang jalan pakai kaki dia jalan pakai tangan. dia punya kaki telawang kat udala. dali jauh nampak macam hantu. pelangai dia pun macam hantu. olang makan ikut mulut, dia makan ikut pungkuq. olang belak ikut pungkuq, dia belak ikut mulut. tiu pasat apa yang dia cakap semua busuk. ayooo...campur taik

Anonymous said...

lu pun bangsat jugak la bumu meroyan kat sini.apa punya bapak bangsat...apakah tok nenek ngan mak bapak ngkau keturunan haiwan ke maka perilaku ngkau pun macam haiwan..

Anonymous said...

apakah kemungkinan dap bawa keluar sj penang dr malaysia...chance utk musnah..ada juga..bila anwar ke dlm ...chance dap utk survive dah jd separuh....

Anonymous said...

syabas pemain single badminton negara!

semangat juang itu yang harus dicontohi

soalnya: kalau ada Misbun, mungkinkah misi memburu emas tercapai?

Anonymous said...

CAT HAIWAN KESAYANGAN NABI, DOG BINATANG KESAYANGAN BOMO SIAL

usin said...

kekadang bomo sial ni patut divavikan je. apa masalah dia ntah. susah sgt nk terima pendpt org. org ckp faktapun dilecehkan je. balik2 dap tu bagus. aku tak pasti keturunan manusia apa bomo sial ni. mungkin jugak keturunan binatang barangkali. maaf la bomo sial, aku terlebih sudah ni. apapun, ini gurauan aku je bomo sial.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Di kala amoi cina sibuk ke pusat tuition & balik terus parking Peugout 208 'depan bilik tidur' di 2nd floor (Tmn Tambun Jaya, Penang)....anak2 gadis Melayu, sibuk merempit & menjual tubuh di tepi jalan!

Inikah JASA UMNU...???
August 5, 2012 7:10 PM

--------------------------------------------------

yang menjual tubuh tu anak-anak hang Bomo Siam, hang juga balun anak sendiri, mungkin mak dan babak hang pun hang balun juga, dasar anjing macam hang ni mana kenal anak ke mak ke bapak ke semua hang rembat, dasar anjing adalah Bomo Siam, nanti anak hang pula balun hang, mengelupur Bomo kena sontot dengan anak sendiri, kalau hang tak ada anak, nanti menantu hang sontot hang, padan muka dasar hang dan keturunan hang dasar anjing!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Di kala amoi cina sibuk ke pusat tuition & balik terus parking Peugout 208 'depan bilik tidur' di 2nd floor (Tmn Tambun Jaya, Penang)....anak2 gadis Melayu, sibuk merempit & menjual tubuh di tepi jalan!

Inikah JASA UMNU...???
August 5, 2012 7:10 PM

--------------------------------------------------

yang menjual tubuh tu anak-anak hang Bomo Siam, hang juga balun anak sendiri, mungkin mak dan babak hang pun hang balun juga, dasar anjing macam hang ni mana kenal anak ke mak ke bapak ke semua hang rembat, dasar anjing adalah Bomo Siam, nanti anak hang pula balun hang, mengelupur Bomo kena sontot dengan anak sendiri, kalau hang tak ada anak lelaki, nanti menantu hang sontot hang, padan muka dasar hang dan keturunan hang dasar anjing!

Anonymous said...

Aku tengok Bomo Siam ni memang jenis manusia tak berakal, jenis kepala penuh taik, cara bercakap macam orang tak berakal, macam orang tak ada iman, inilah manusia paling keji dan paling jahat yang pernah aku jumpa, Bomo Siam ini adalah virus-virus berbahaya yang merosakkan manusia, bukan setakat di Malaysia, tapi kalau dilempar ke mana pun Bomo Siam ni hanya menjadi perosak, tak ada benda baik yang boleh dapat dari manusia durjana macam dia ni, Bomo Siam, siapa mak bapak ko, ko tak malu ke jadi manusia yang tak bermaruah macam ni? Mak bapak ko tak pernah ajar ko ke? Ko ni diajar perkara-perkara jahat oleh mak bapak ko ke?

Tidak dapat digambarkan betapa keji, hina, dan bangsatnya Bomo Siam ini kerana dia seorang pengkhianat, manusia yang sudah tiada nilai kemanusiaan dalam dirinya, yang ada dalam diri Bomo Siam adalah sifat dan perangai iblis dan syaitan, hoi Bomo Siam hang tu nak dianggap manusia pun tak layaklah, sejahat-jahat Yahudi Zionist, hang lagi jahat, perangai hang macam perangai Dajjal, perosak masyarakat, pengkhianat, dasar pengikut syaitan, blah la Bomo Siam, nak dibanding anjing dan babi dengan hang ni, anjing dan babi pun taraf lebih elok kalau nak dibandingka dengan hang, hang ni Bomo Siam, sebijik macam syaitan, iblis, dasar perosak masyarakat!

Anonymous said...

kalau kucing duduk dn tunggu anjing buat apa....bumu bumu klu tk tau jawap pi belajaq lgi...biar bodoh jgn kurang ajaq ...

Anonymous said...

Anonymous said...

kalau kucing duduk dn tunggu anjing buat apa....bumu bumu klu tk tau jawap pi belajaq lgi...biar bodoh jgn kurang ajaq ...

August 5, 2012 10:42 PM

----------------------------------------------------------

Anjing tu pi sontot Bomo Siam depan keluarga Bomo Siam, padan muka Bomo Siam, dasar pengkhianat, hoi Bomo Siam, hang ni nak dianggap manusia pun tak layaklah, sejahat-jahat Yahudi Zionist, hang lagi jahat, perangai sebijik syaitan dan iblis, mak bapak hang tak pernah ajar akhlak kat hang ka? Mak bapak hang ajar akhlak buruk kat hang ka? Bomo Siam terlalu hina, kalau ambik anjing kurap di tepi jalan dan letak di sebelah Bomo Siam, anjing itu lebih bagus dan bermaruah berbanding Bomo Siam, you are the lowest class men Bomo Siam, you are the most idiot person, you are the bastard traitor! Blah la Bomo Siam, ko ni lebih keji dari Yahudi Zionist, ko muka tak malu, dasar pengkhianat!

Anonymous said...

baru aku tau kenapa perangai bomo sial mcm tu sbb bapak dia main dgn anjing b
lpas tu keluar bomo sial sbb perangai mcm sial!

Anonymous said...

bomo tu jgn dok layan. dia sj nk sakitkan hati. biarla dia dengan babi2 dan hanjing dia tu. dia tu totok dap tu. baik tulis dap siam.

Anonymous said...

DOG TU UTK PAS..

KALAU DAP..PIG

Anonymous said...

BABI haramjadah