Sunday, August 5, 2012

KELENTONGAN PAKATAN DAH TERKANTOI !



Penipuan Terhebat:  Selangor Tak Pernah Keluarkan Lesen Rumah Urut, Pusat Hiburan

Berdasarkan statistik di atas yang disiarkan oleh akhbar Suara Keadilan, exco kerajaan Selangor, Ronnie Liu, dengan megahnya mengumumkan bahawa TIADA lesen rumah urut yang dikeluarkan kerajaan PKR dan semua rumah urut yang ada telah mendapat lesen dari kerajaan BN.  Jumlah lesen yang dikeluarkan BN adalah 571.

Namun, Ronnie gagal menjawab kenapa isu rumah urut tidak timbul pada ketika pemerintahan BN.  Kenapa rakyat tidak merasa begitu terganggu dengan 571 pusat urut yang ada?  Tetapi rakyat hanya merasa rimas, resah dan marah sejak PKR mengambil-alih pemerintahan? 

Bukan sahaja di kalangan umat Islam yang begitu sensitif dengan perkara ini yang merasa terganggu, tetapi juga kaum Cina dan India yang lebih terbuka dengan ‘hiburan’ juga merasa tidak senang.  Contohnya, apabila NGO yang diwakili kaum Cina juga mula bersuara mengenai hal ini sejak 2010 lagi.  Dan pada 2011, mereka telah membuat aduan rasmi mengenainya namun tidak diendahkan oleh kerajaan negeri. 

Pada tahun 2009 juga, muncul satu blog yang menawarkan urutan ‘gay’ di sekitar sheramas, ampang jaya, damansara dan seluruh Selangor secara ‘on-call’.  Begitu hebat sekali industri mengurut di Selangor yang bukan sahaja berkembang biak tetapi mengalami evolusi yang hebat sekali.  

Tentu sekali tidak semua rakyat Selangor boleh menerima perkara ini sebagai satu lagi ‘hak asasi’ yang diperjuangkan PR.  Lalu keresahan di kalangan rakyat pun meningkat.

Sekali lagi ditekankan, iaitu sebelum 2008, tiada rungutan dari rakyat atau mana-mana NGO mengenai ‘percambahan’ rumah urut di sekitar negeri ini. 

Dalam senarai yellowpages, terdapat hampir 400 rumah urut yang berdaftar dan bolehlah dianggap yang semuanya wujud sejak zaman BN.  Ini bermakna yang lebih kurang 100 lebih lagi tidak berdaftar dengan yellowpages.  Tidak salah juga untuk kita menganggap yang semua yang berlesen dan berdaftar benar-benar menawarkan khidmat urutan secara jujur.

Mengikut aduan yang dibuat oleh Wakil NGO yang juga merangkap Presiden Persatuan Terapi Kecantikan Malaysia, Profesor Dr. Clara Chee pada 1 Julai 2011, di Pandan Indah sahaja terdapat lebih 80 pusat urut, 200 di Klang dan berpuluh lagi di Kuchai Lama, Damansara dan Ampang Jaya.  Ini sahaja sudah menghampiri jumlah 400 buah pusat urut.

Baiklah, Ronnie boleh menuduh semuanya wujud sejak zaman BN dan termasuk dalam senarai yang 571 yang berlesen. 

Tetapi bagaimana Ronnie boleh menjelaskan pusat-pusat urut di bangunan-bangunan yang baru ‘tumbuh’ selepas tahun 2008 seperti di Puchong, USJ, Seri Kembangan, Ara Damansara, Tropicana, Sunway Damansara, Bangi, Kajang dan beberapa tempat lain di Selangor?    Jika satu-satu kawasan ini terdapat 30 – 50 rumah urut mengikut kiraan rambang sekali pandang, maka senang-senang kita boleh mendapati lebih 500 jumlah keseluruhannya. 

Dan semua rumah urut di bangunan-bangunan baru ini tidak mungkin termasuk dalam 571 rumah urut yang mendapat lesen dari kerajaan BN, iaitu sebelum 2008. 

Justeru, dengan menafikan yang kerajaan Selangor ada mengeluarkan lesen kepada mereka, apakah Ronnie secara langsung mengesahkan bahawa mereka semuanya beroperasi tanpa lesen? 

Atau dalam ertikata lain apakah Ronnie ingin mengesahkan bahawa ‘ada sesuatu yang tidak kena’ dengan exconya atau kerajaan Selangor sendiri dalam isu rumah urut ini? 

Hakikatnya, rakyat bukan bodoh dan bukannya buta.  Jika kita berjalan di waktu malam, kita akan dapat melihat dengan lebih jelas apa yang sedia jelas iaitu deretan rumah urut di hampir semua bangunan-bangunan komersial di Selangor. 

Jika hanya 571 rumah urut yang bertebaran di sekitar Selangor sepertimana yang wujud ketika pemerintahan BN, tentunya kewujudannya tidak sebegitu ketara dan rakyat juga tidak mungkin akan menjadikannya isu besar. 

Jelas, rumah urut di sekitar Selangor adalah jauh berlipat ganda sejak PR mengambil-alih berbanding dengan jumlah lesen yang dikeluarkan BN iaitu 571.   Dan majoritinya pula bukannya jujur menawarkan urutan kesihatan. 

Ronnie Liu pastinya buta jika tidak dapat melihatnya, dan pastinya bodoh jika menganggap yang rakyat boleh diperbodohkan.  Dan apa yang pasti, Ronnie Liu pastinya bukan seorang pemimpin yang baik jika benar beliau mempunyai ‘perjanjian tertentu’ dengan tauke-tauke rumah urut sehingga membolehkan mereka beroperasi tanpa perlu mendapatkan lesen. 

Ronnie tidak boleh lari dari memperjelaskan perkara ini, jika tidak, kerajaan PKR Selangor akan kekal dipandang sebagai tidak lebih dari hanya boneka kepada kumpulan-kumpulan kongsi gelap di Selangor.  

72 comments:

Bomo Siam said...

Wakakakakaka....wakakakakaka...!

Agak2 le, apasal UMNU ni suka sgt berurut diluar....takdak bini ka?

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

Bomo Siam said...

571 lesen rumah urut Di Sngor, UMNU yg kuarkan...?

Patutlah depa sokong Karpal dlm isu hudud....!

Baru kini ku tahu rupanya...cehh!!!

Anonymous said...

hidup umnu hidup umnu hidup umnu....dulu kini dan selamanya.....bumu raja temberanggg...

Anonymous said...

hidup umnu hidup umnu hidup umnu....dulu kini dan selamanya...bumu pencacai pengangkat najis ...

Anonymous said...

.
Hari ini saya berpuasa ... jadi saya no comment .
.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Wakakakakaka....wakakakakaka...!

Agak2 le, apasal UMNU ni suka sgt berurut diluar....takdak bini ka?

Kuah kuaah kuaaah!!!

August 5, 2012 1:38 PM

----------------------------------------------------

Bomo Siam, sekarang di Selangor sudah bersepah-sepah rumah urut, malah Selangor boleh jadi Negeri Serambi Rumah Urut, jangan nak pusinglah Bomo Siam, bukan setakat rumah urut, kelab malam, pub, pusat hiburan bersepah-sepah, malahan sudah ada kiosk-kiosk arak, mungkin boleh jadi Serambi Hiburan dan Arak pula kot. Mana dia pimpinan PAS apa kerja Pesuruhjaya PAS Md. Rani, tidur ke? Exco Agama buat apa pula? MB yang dah jadi Exco Agama pun sain kelulusan pusat hiburan dan pusat arak dengan rumah urut sekali ke?

Punah ranah Selangor dikerjakan oleh Penipu Rakyat, tunggang langgang jadinya, Penipu Rakyat patut ubah slogan dari Negeri Kebajikan kepada Negeri Rumah Urut, Arak dan Pusat Hiburan, baru sesuai dengan pentadidbira tunggang langgang Penipu Rakyat sekarang ini. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Lesen baru Robie Liu tak bagi tapi samseng Ronie Liu bela beribu-ribu rmh urut haram

Anonymous said...

caya la bomo siam,,,kita kasi sula ini pengulum umno.........

Anonymous said...

Apakah PAS masih hidup di Selangor? Mengapakah pimpinan PAS diam membisu di kala pusat hibura maksiat berleluasa di Selangor?

Buktikan PAS masih hidup, jika tidak bermakan PAS telah mati, mayat PAS telah dipijak-pijak dan dilangkah-langkah berulang kali serta mayat PAS dipijak-pijak dengan penuh penghinaan oleh DAP dan mayat PAS telah diseret ke sarang DAP dan mayat PAS telah dibonekakan menjadi boneka DAP dengan leher PAS diikat dan hidung PAS telah dicucuk dan diikat untuk diseret ke sana sini untuk menjadi boneka DAP, sila buktikan, sila buktikan, kalau beranilah, berani kerana benar, takut kerana salah, kebenaran tetap kebenara walaupun kebenaran itu amat pahit. Sila jawab soalan di bawah:

Berkenaan hudud dan negara Islam, adalah PAS berani membuat perdebatan dengan DAP mengenai kedudukan hudud dan negara Islam dalam Pakatan Rakyat?

Adakah PAS berani membuat forum di mana ahli panelnya adalah Nik Aziz, Lim Kit Siang, Anwar, Karpal dan Hadi Awang dengan moderatornya terdiri daripada Lim Guan Eng, Nasruddin Tantawi dan Shamsul Iskandar Mat Akin?

Adakah PAS berani membuat sidang media dengan memanggil semua media dalam negara ini dan beberapa media antarabangsa untuk mengumumkan pendirian rasmi PAS berhubung hudud dan negara Islam di hadapan Lim Kit Siang, Karpal Singh, pimpinan DAP, PKR dan PAS, ahli-ahli DAP, PKR dan PAS serta orang ramai?

Tak siapa pun dari Penipu Rakyat termasuk PAS dan kuncu-kunucunya seperti Bomo Siam berani ulas dan memberi jawapan persoalan di atas, semua kecut perut, kerana lebih takutkan kepada DAP yang menjadi tuan besar dalam Penipu Rakyat, PAS pula sekadar boneka yang dipergunakan oleh DAP sajalah, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

sama la di alor setar. depa tak keluarkan lesen jugak.

Anonymous said...

Kalau tak keluarkan lesen rumah urut dan pusat hiburan, tapi apahal makin banyak saja rumuh urut dan pusat hiburan, itu semua tak berlesenlah ye? Bila mau buat serbuan dan tangkapan? Bila mau roboh itu rumah urut dan pusat hiburan tak berlesen tu? Ada komisyen dari pengusaha rumah urut dan pusat hiburan tak berlesen tu ke sampaikan bersepah-sepah, beribu-ribu rumah urut dan pusat hiburan haram tidak diambil tindakan?

Exco Kerajaan Tempatan dan Exco Agama tidur ke? Makan gaji buta ke sampai begitu serius kes rumah urut dan pusat hiburan tak berlesen yang ada perniagaan maksiat ini tidak diambil tindakan?

Penipu Rakyat penggalak maksiat, Penipu Rakyat pengamal rasuah, Penipu Rakyat kaki kelentong, putar belit, penindas, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Anonymous said...

sama la di alor setar. depa tak keluarkan lesen jugak.

August 5, 2012 2:26 PM

Menteri Besar, Exco Agama serta Exco PBT tidur, tak buat kerja, pemalas dan disebabkan semuanya di bawah telunjuk DAP,mana ada yang berani ingkar, DAP adalah bos besar dalam Penipu Rakyat, PKR pula sekadar pembantu, PAS pula pecacai tahap anjing suruhan, tak ada suara dan tak ada tempat langsung dalam Penipu Rakyat, malahan segala arahan DAP diterima tanpa berbelah bahagi oleh PAS, sebab itulah di Kedah pun PAS tak boleh nak tutup pusat hiburan tak berlesen, abang besar marah, PAS takut kena ketuk peliaq dengan abang besar DAP. Blah la, Penipu Rakyat Komunis!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

571 lesen rumah urut Di Sngor, UMNU yg kuarkan...?

Patutlah depa sokong Karpal dlm isu hudud....!

Baru kini ku tahu rupanya...cehh!!!

August 5, 2012 1:51 PM

----------------------------------------------

Apakah PAS masih hidup di Selangor? Mengapakah pimpinan PAS diam membisu di kala pusat hibura maksiat berleluasa di Selangor?

Buktikan PAS masih hidup, jika tidak bermakna PAS telah mati, mayat PAS telah dipijak-pijak dan dilangkah-langkah berulang kali serta mayat PAS dipijak-pijak dengan penuh penghinaan oleh DAP dan mayat PAS telah diseret ke sarang DAP dan mayat PAS telah dibonekakan menjadi boneka DAP dengan leher PAS diikat dan hidung PAS telah dicucuk dan diikat untuk diseret ke sana sini untuk menjadi boneka DAP, sila buktikan, sila buktikan, kalau beranilah, berani kerana benar, takut kerana salah, kebenaran tetap kebenara walaupun kebenaran itu amat pahit. Sila jawab soalan di bawah:

Berkenaan hudud dan negara Islam, adalah PAS berani membuat perdebatan dengan DAP mengenai kedudukan hudud dan negara Islam dalam Pakatan Rakyat?

Adakah PAS berani membuat forum di mana ahli panelnya adalah Nik Aziz, Lim Kit Siang, Anwar, Karpal dan Hadi Awang dengan moderatornya terdiri daripada Lim Guan Eng, Nasruddin Tantawi dan Shamsul Iskandar Mat Akin?

Adakah PAS berani membuat sidang media dengan memanggil semua media dalam negara ini dan beberapa media antarabangsa untuk mengumumkan pendirian rasmi PAS berhubung hudud dan negara Islam di hadapan Lim Kit Siang, Karpal Singh, pimpinan DAP, PKR dan PAS, ahli-ahli DAP, PKR dan PAS serta orang ramai?

Tak siapa pun dari Penipu Rakyat termasuk PAS dan kuncu-kunucunya seperti Bomo Siam berani ulas dan memberi jawapan persoalan di atas, semua kecut perut, kerana lebih takutkan kepada DAP yang menjadi tuan besar dalam Penipu Rakyat, PAS pula sekadar boneka yang dipergunakan oleh DAP sajalah, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Wak JawaBernam said...

jemput datang Sekinchan...
aku bawak tempat best...
ada 10 tempat urut komersial...
ayam muda ada....

Anonymous said...

Anonymous said...

caya la bomo siam,,,kita kasi sula ini pengulum umno.........

August 5, 2012 2:22 PM

-------------------------------------------------

Boleh blah la tukang jilat taik DAP yang berak tengah jalan, ada berani ke jawab persoalan di bawah? Kalau tak jawab, maka sahlah saudara/i adalah penjilat taik DAP yang berak ditengah jalan, sila jawab persoalan di bawah ini untuk membuktikkannya:

Apakah PAS masih hidup atau PAS telah MATI dan tadah dibonekakan menjadi BONEKA kepada DAP?

Buktikan PAS masih hidup, jika tidak bermakna PAS telah mati, mayat PAS telah dipijak-pijak dan dilangkah-langkah berulang kali serta mayat PAS dipijak-pijak dengan penuh penghinaan oleh DAP dan mayat PAS telah diseret ke sarang DAP dan mayat PAS telah dibonekakan menjadi boneka DAP dengan leher PAS diikat dan hidung PAS telah dicucuk dan diikat untuk diseret ke sana sini untuk menjadi boneka DAP, sila buktikan, sila buktikan, kalau beranilah, berani kerana benar, takut kerana salah, kebenaran tetap kebenara walaupun kebenaran itu amat pahit. Sila jawab soalan di bawah:

Berkenaan hudud dan negara Islam, adalah PAS berani membuat perdebatan dengan DAP mengenai kedudukan hudud dan negara Islam dalam Pakatan Rakyat?

Adakah PAS berani membuat forum di mana ahli panelnya adalah Nik Aziz, Lim Kit Siang, Anwar, Karpal dan Hadi Awang dengan moderatornya terdiri daripada Lim Guan Eng, Nasruddin Tantawi dan Shamsul Iskandar Mat Akin?

Adakah PAS berani membuat sidang media dengan memanggil semua media dalam negara ini dan beberapa media antarabangsa untuk mengumumkan pendirian rasmi PAS berhubung hudud dan negara Islam di hadapan Lim Kit Siang, Karpal Singh, pimpinan DAP, PKR dan PAS, ahli-ahli DAP, PKR dan PAS serta orang ramai?

Tak siapa pun dari Penipu Rakyat termasuk PAS dan kuncu-kunucunya seperti Bomo Siam berani ulas dan memberi jawapan persoalan di atas, semua kecut perut, kerana lebih takutkan kepada DAP yang menjadi tuan besar dalam Penipu Rakyat, PAS pula sekadar boneka yang dipergunakan oleh DAP sajalah, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Wak JawaBernam said...

jemput datang Sekinchan...
aku bawak tempat best...
ada 10 tempat urut komersial...
ayam muda ada....

August 5, 2012 2:34 PM

---------------------------------------------------

Bawak Bomo Siam, dia dah gatal mengenyam nak kena urut ala raba dari 'ayam-ayam' muda, tak gitu Bomo Siam? Ajak zat sekali. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Mana dia Bomo Siam dah pergi? Sudah lari ke? Persoalan yang melibatkan PAS dah mati tu dan jadi boneka DAP dan isu pendirian PAS berkaitan hudud dan negara Islam bila ko nak jawab? Tak berani ke? Ko takut DAP sangat ke? Ko kecut perut ke? Kote ko dah kena kerat dengan DAP ke? Apa masalahnya Bomo Siam, kalau berani, silalah jawab, itu pun kalau masih ada kote lagi la, kalau dah kena kerat dengan DAP, gerenti ko tak berani jawab, ko dah jadi bapuk, pondan dan ko sudah jadi pengecut, bacul dan penakut, ada berani ke Bomo Siam? Kote dah tak ada ke? Berani kerana benar, takut kerana salah, blah la, Penipu Rakyat komunis!

zat said...

Anon 2:17pm

jgn kelentong la...bende2 ni mmg bersepah sejak dari dulu lagi...

jgn cuba guna isu ini utk memburuk kan musush anda...takut taik tu nanti terpelantun ke muka sendiri nanti...

Anonymous said...

zat said...

Anon 2:17pm

jgn kelentong la...bende2 ni mmg bersepah sejak dari dulu lagi...

jgn cuba guna isu ini utk memburuk kan musush anda...takut taik tu nanti terpelantun ke muka sendiri nanti...

August 5, 2012 2:41 PM

---------------------------------------------------------

Kalau macam tu, Penipu Rakyat di Selangor tak buat kerjalah ye? Apahal tak ambil tindakan walaupun sudah 4 tahun berkuasa secara kuku besi di Selangor, Kedah, dan Penang?

Siapa yang suka memburukkan siapa, korang sendiri yang dah sedia buruk, tak payah nak diburukkan lagi, kerana korang sememangnya sudah buruk, sangat buruk.

Ko jangan nak pusing sana sinilah, melantun apanya, sekarang ini korang yang bodo melantun-lantu, korang tak buat kerja, korang biarkan pusat hiburan dan pusat maksiat tak berlesen berleluasa, takkan itu adalah salah orang lain? Apakah kegagalan Penipu Rakyat di Selangor menguruskan pusat hiburan dan pusat maksiat tak berlesen disalahkan kepada kerajaan Barisan Nasional Perak atau Kerajaan Barisan Nasional Terengganu? Korang sendiri yang bersalah, korang sendiri yang tidak bertanggungjawab, jangan nak pusing lagilah, korang dah sememangnya buruk, tak payah nak diburuk-burukkan pun, kerana sememangnya korang dah buruk.

Isu samada PAS dah mati dan telah dibonekakan oleh DAP serta isu pendirian PAS berkenaan hudud yang dicabar kepada PAS termasuk anda dan Bomo Siam bila nak jawab? Takut ke? Korang kecut perut dengan DAP ke? Korang dah tak ada kote sebab DAP dah kerat kote korang ke? Jawablah kalau berani, itu pun kalau masih ada kote lagilah, kalau dah kena kerat dengan DAP, maka gerenti korang tak akan jawab, tak gitu? Berani kerana benar, takut nak jawab isu ini kerana kote dah dikerat oleh DAP, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Mana dia zat dah pi, takut ke? tengah belajar dengan ostat google ke? Bomo Siam ada sekali ke? Blah la, korang memang:

PENGECUT!

BACUL!

PENAKUT!

Buktinya korang tak berani menjawab persoalan yang diutarakan berhubung kegagalan Penipu Rakyat menguruskan pusat hiburan tak berlesen dan pusat maksiat, malahan korang juga tak berani jawab persoalan samada PAS masih hidup atau dah mati dan dibonekan oleh DAP, begitu juga korang tak berani jawab isu pendirian PAS berhubung hudud dan negara Islam, sebabnya korang takut dengan DAP, korang kecut perut dengan DAP, sebabnya sekarang leher korang dah kena ikat dengan DAP, malahan hidung korang pun dah kena cucuk dan diikat oleh DAP, sekarang ini DAP yang berkuasa ke atas diri korang, korang hanyalah pak turut yang mengikut ke mana arah tujuan DAP menyeret anda, itulah anda sekadar pecacai suruhan tahap anjing suruhan kepada DAP sajalah, korang hanya akan menyalak ke hulu ke hilir atas arahan dan perintah DAP, blah la, korang memang PENGECUT! BACUL! PENAKUT!, blah la, korang hanyalah sekadar anjing DAP sajalah, blah la, Penipu Rakyat komunis!

zat said...

Anon 2:41pm

kau ingat kjaan dh bagi lesen senang2 boleh tarik ke...parti yg pegang kjaan yg dulu tu la yg bodoh...

just bcoz kau org bengang kalah kat sgor p/raya lepas jgn lah menyalahkan org plak..semua keburukan di sgor bermula dari kau org...bagi kau org perintah sgor 50 tahun mcm ni lah jadi nya...so jgn nak expect orang cuci taik kau org senang2..

dulu2 apasal kau tak menyalak mcm ni?

zat said...

Anon 2:29 not 2:41

zat said...

eh...silap lagi
Anon 2:49 not 2:29 (sori puasa)

zat said...

Anon 2:56

hal ehwal sgor jgn cuba nak spin aku lah...pleeezzz

Anonymous said...

zat said...

Anon 2:41pm

kau ingat kjaan dh bagi lesen senang2 boleh tarik ke...parti yg pegang kjaan yg dulu tu la yg bodoh...

just bcoz kau org bengang kalah kat sgor p/raya lepas jgn lah menyalahkan org plak..semua keburukan di sgor bermula dari kau org...bagi kau org perintah sgor 50 tahun mcm ni lah jadi nya...so jgn nak expect orang cuci taik kau org senang2..

dulu2 apasal kau tak menyalak mcm ni?

August 5, 2012 2:56 PM

-------------------------------------------------------

Sekarang ni bukannya pasal isu pusat hiburan yang berlesen, tapi pusat hiburan tak berlesen, ko ni bodo tak reti baca ke apa yang aku tulis?

Malahan pasal lesen pusat hiburan, lesen itu bila melanggar peraturan tak boleh dikenakan tindakan ke? Otak korang ada kat mana? Tertinggal di tong sampah ke?

Sekarang ni korang yang berkuasa di Selangor, Kedah dan Penang dan memerintah secara kuku besi, koran tak boleh ke mengambil tindakan pembetulan kalau benar-benar kerajan Barisan Nasional dulu buat salah? Ada ke dalam lesen pusat hiburan tu tulis " Lesen ini adalah untuk selama-lamanya dan kalau buat perkara maksiat dan melanggar undan-undang pun tak boleh diambik tindakan", ada tulis macam tu ke dalam lesen pusat hiburan tu? Malahan pusat hiburan tak berlesen, bila masa pula kerajaan Barisan Nasional bagi lesen sedangkan dah nama pun pusat hiburan tak berlesen? Ko pikiaq guna akal ke atau ko guna nafsu serakah? Ko ada otak ke? Blah la, cakap besar nak menyalahkan Barisan Nasional, korang tu yang makan gaji buta, bodo tak reti buat kerja, sekarang ini masalah besarnya bukan pusat hiburan berlesen, tapi pusat hiburan yang tak berlesen yang berkali ganda lebih banyak dari pusat hiburan berlesen, termasuk pusat maksiat yang dibuat semasa korang menjadi kerajaan kuku besi di negeri tabiran korang, sudah 4 tahun, bukannya 4 minit korang berkuasa secara kuku besi di negeri tadbiran korang, apa korang buat, makan dan tidur saja ke? Blah la, dasar penipu, kaki rasuah, blah la, sekarang ni bukan sekadar taik yang ko nak baling kat aku terpelanting kena muka ko balik, malahan ko sendiri pun terkencing hingga terpercik ke muka sendiri, itulah, jangan hentam keromo saja, kami penyokong kerajaan ada bukti baru nak ulas, bukannya macam ko, bodo piang, tak tau apa tapi nak menyalak lebih-lebih pulak, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Ikuti perbualan antara ketua kongsi gelap, Dragon dengan A (bukan nama sebenar)

A : Tulunglah taiko, wa mau mintak tolong sama taiko. Nanti PRU wa mau pakai manyak wang. Nanti bila wa sulah menang, kita boley kawtim maa.

Dragon: Wokeh, gua boleh tolong kasi sama lu. Tapi lu misti janji sama gua. Lepas menang dalam PRU nanti. Lu misti ingat baik2. Ini tempat gua punya. Lu jangan kasi sapa2 kaco wa punya bisnes. Lu jangan lisau, kalau u setuju, gua boleh kasi komisen sama lu. Kita sama2 untung maa.

A: Okeh, wa setuju. Ini hali jugak kita boleh sign itu agreement. Wa janji lu punya bisnes boleh jalan macam biasa. Wa manyak2 tenkiu sama taiko sebab setuju tolong gua.

zat said...

Kejayaan Kjaan UMNU di Sgor:

Mat Taib bawa cash ke Australia, jual tanah ke Talam tapi tak kutip bayaran, Khor Toyo buat lawatan ke Disneyland...Khir Toyo bina resort peribadi, bekalan air selalu tergendala, Mat Taib scandal dgn Puteri Sultan...

perghh...!! byk lagi kalu nk tulis tp udah ler tu dulu...

Anonymous said...

kenapa isu rumah urut tidak timbul pada ketika pemerintahan BN.

ni soalan paling bodoh.. kan ke BN pegang media utama kat mesia?

Anonymous said...

hidup zat taik hidup zat taik hidup zat taik....dulu kini dan selamanya...
zat main taik...

Anonymous said...

hidup zat taik hidup zat taik hidup zat taik...dulu kini dan selamanya....
zat cuci taik...

Anonymous said...

rumah urut zaman BN semata-mata bg tujuan mengurut. kesihatan.sbb tu la lesen lepas..xde maksiat. kalo ada pun terkawal dan kes terpencil. lepas kena serbu berbulan2 pulak baru ada kes..pemantauan pun cekap..zaman pr skg ni rumah urut dh tukar jadi sarang maksiat.. tambah pulak yang tak berlesen..persoalannya, kenapa rumah urut tak berlesen dan yang offer maksiat tumbuh tak berkesudahan di selangor? tiap2 minggu kena serbu masih ada lagi dan makin byk pulak..org bukan persoal ttg rumah urut yg diberi lesen oleh BN. rakyat persoal rumah urut tanpa lesen yang membiakkan maksiat..seolah2 ada "tangan ghaib" yang melindunginya..dh terkawal sangat dh skg ni..

Anonymous said...

zat said...

Anon 2:56

hal ehwal sgor jgn cuba nak spin aku lah...pleeezzz

August 5, 2012 2:58 PM

-----------------------------------------------------------

Siapa yang spin siapa zat? Hang berlagak, cakap besar, kononnya pandai sangat, tapi bodo piang sampaikan isu pusat hiburan berlesen dengan tak berlesen pun tak reti nak beza, bodo piang macam kerajaan Penipu Rakyat Selangor juga sampaikan air mentah dengan air terawat pun tak reti nak beza, blah la cakap saja besar, tapi bangang!

Hoi zat, korang kalau nak burukkan Kerajaan Barisan Nasional di Selangor sebelum ini, tak payah nak buat cerita palsu lagilah, kalau benar Kerajaan Barisan Nasional di Selangor sebelum ini buat salah, apahal korang yang sudah berkuasa selama 4 tahun tidak membuat sebarang pembetulan? Malahan korang memburukkan lagi dengan membiarkan pusat hiburan tak berlesen dan pusat maksiat tumbuh bak cendawan selepas hujan, tak malu ke? Jangan nak kelentonglah, sudah 4 tahun zat Penipu Rakyat jadi kerajaan kuku besi di Selangor, sudah 4 tahun, bukannya 4 minit, jadi jangan kelentonglah, blah la, korang dah buruk jangan tuduh orang nak memburukkan korang pula kerana tak ada masanya aku nak burukkan korang kerana korang telah sedia buruk seburuk-buruknya. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

zat said...

Anon 3:04pm

terima je lah hakikat...taik ni semua bermula dari kau orang...yg kau sebut2 kaki rasuah tu semuanya bekas2 MB dari UMNU...bila mereka dah bina budaya & network maksiat mmg susah nak dirobohkan...bukan tak boleh tapi susah...

rumah urut tak berlesen membuktikan kjaan PKR mmmg tak keluarkan lesen baru...sbb tu gangster2 ni mula beroperasi secara haram...itu masaalah yg harus ditangani dgn cara lain..tapi dlm persoalan memberi lesen maksiat mmg dari parti UMNU lah yg mmg terkenal dgn parti maksiat...sebab tu kau sokong kot...sebab kau pun kaki maksiat kot...kah kah kah !!

Anonymous said...

hidup mat taib hidup khir toyo hidup mat taib hidup khir toyo....dulu kini dan selamanya.....zat taik main taik

Anonymous said...

aku betol lah anon tu kaki maksiat...sbb asik nak citer pasal umah urut jer...kah kah kah..!!

zat said...

mmg sah anon tu kaki maksiat...siap tau area2 rumah urut...haha!!

Anonymous said...

Anonymous said...

kenapa isu rumah urut tidak timbul pada ketika pemerintahan BN.

ni soalan paling bodoh.. kan ke BN pegang media utama kat mesia?

August 5, 2012 3:05 PM

---------------------------------------------------------

Apahal waktu kerajaan Barisan Nasional saja media nak kena gembar gemburkan semua berita buruk-buruk? Tak ada yang baik ke? Malahan takkanlah disebabkan Penipu Rakyat berkuasa di Selangor, semua keburukkan Penipu Rakyat nak disembunyikan? Blah la, intergriti konon, korang penipu dan penyeleweng. Sekarang ini masalahnya di Selangor sudah terlalu bahaya, kalau lampu isyarat tu dah warna merah, apahal kerajaan Penipu Rakyat Selangor tak ambik tindakan, apahal buat bodo saja, atau korang memangnya bodo tak reti buat kerja? Masa kerajaan Barisan Nasional di Selangor dulu pun ada berita pasal pusat hiburan tak berlesen, tapi beritanya adalah tindakan penguatkuasan pihak berkuasa menentang pusat hiburan tak berlesen dan pusat maksiat, bukannya macam Penipu Rakyat sekarang ini, membela pusat hiburan tak berlesen dan pusat maksiat, blah la, Penipu Rakyat komunis.

Anonymous said...

hidup bekas mb hidup umnu hidup bekas mb hidup umnu...dulu kini dan selamanya... zat taik cuci taik..

Anonymous said...

hidup kaki maksiat hidup kaki maksiat hidup kaki maksiat...dulu kini dan selamanya....zat taik pun kaki maksiat ke?

Anonymous said...

zat said...

mmg sah anon tu kaki maksiat...siap tau area2 rumah urut...haha!!

August 5, 2012 3:13 PM

----------------------------------------------------

Tak semestinya orang yang tau pasal lokasi maksiat itu kaki maksiat, dia mungkin buat siasatan, macam pihak polis yang mahir dengan jenis-jenis dadah, takkan dia pun penagih dadah juga sedangkan dia menangkap pengedar dadah dan penagih dadah?

Itulah zat, hang jangan nak kelentong lagilah, hang dah pusing sana pusing sini nak lepaskan diri,tapi tak terlepas pun.

Bermakna sekarang ini Penipu Rakyat tidak buat kerja, hinggakan orang biasa pun lebih tahu pusat maksiat berbanding Penipu Rakyat, sebab itulah berlambak-lambak pusat maksiat di Selangor, rupa-rupanya Penipu Rakyat tidak pernah ambik peduli benda ni, memalukan, sungguh memalukan, makan gaji buta, makan dan tidur sajalah korang ni. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

bini aku mengajar kat kuala selangor dr thn 2009. start dgn xder paper, skang nie dah besepah!!! tgk kat area tesco & one kuala selangor. reflekslogi la konon!!! memalam aku tgk bersidai segala jenih ayam. ayam muda, tua, pencen. ko nak jwb aper ronie liu??? smpai kat paya jaras area subang permai tue pun dh start ader. ko nak jwb apa ronie liu???

Anonymous said...

Sudah 4 tahun beb, sudah 4 tahun Penipu Rakyat berkuasa, ada ke patut Barisan Nasional disalahkan terhadap kegagalan Penipu Rakyat membasmi pusat maksiat dan pusat hiburan tak berlesen? Sudah 4 tahun, bukannya 4 bulan, bukannya 4 minggu, bukannya 4 hari, bukannya 4 jam, bukannya 4 minit, bukannya 4 saat, tapi sudah 4 tahun, tetapi Penipu Rakyat sibuk nak menyalahkan kerajaan Barisan Nasional sebelum ini, nampak sangat Penipu Rakyat tak buat kerja, makan gaji buta, tak pun bersekongkol dengan pengusaha pusat maksiat dan pusat hiburan tak berlesen tu, komisyen beb, komisyen, cakap pasal intergriti, intergriti apanya yang ada pada Penipu Rakyat ni, sudahlah tak tau buat kerja, membiarkan segala macam masalah, lepas tu sibuk dok salahkan orang atas keselahan diri sendiri, dasar tak malu, blah la, Penipu Rakyat komunis!

zat said...

Anon 3:17

HAHAHAHAHA...!! adik abang bukan budak2 dik...

Anonymous said...

zat said...

Anon 3:04pm

terima je lah hakikat...taik ni semua bermula dari kau orang...yg kau sebut2 kaki rasuah tu semuanya bekas2 MB dari UMNU...bila mereka dah bina budaya & network maksiat mmg susah nak dirobohkan...bukan tak boleh tapi susah...

rumah urut tak berlesen membuktikan kjaan PKR mmmg tak keluarkan lesen baru...sbb tu gangster2 ni mula beroperasi secara haram...itu masaalah yg harus ditangani dgn cara lain..tapi dlm persoalan memberi lesen maksiat mmg dari parti UMNU lah yg mmg terkenal dgn parti maksiat...sebab tu kau sokong kot...sebab kau pun kaki maksiat kot...kah kah kah !!

August 5, 2012 3:10 PM

--------------------------------------------------

Hakikat apanya pula? Hang ni dah gila ke? Ke bodo piang? Pasal lesen pusat hiburan tu, ada dikeluarkan untuk selama-lamanya dengan terma dan syarat seperti berikut:

" Lesen ini dikeluarkan selama-lamanya dan boleh membuat segala perniagaan termasuk maksiat dan pengedaran dadah"

Ada ke terma lesen pusat hiburan di Selangor sebegitu rupa zat? Kalau dah buat kerja melanggar undang-undang, maka jadi tanggunjawab kerajaan negeri untuk ambik tindakan, bukannya membiarkannya saja, itulah, lain kali guna otak, ko guna taik untuk berfikir, tentu ko jadi bangang dan bodo piang!

Bila Penipu Rakyat tidak mengeluarkan lesen pusat hiburan baru dan kemudian ada pusat hiburan yang tak berlesen yang tumbuh bak cendawan selepas hujan, takkan korang nak biarkan saja? Di manakah tanggungjawab korang sebagai pemimpin? Makan suap ke? kaki rasuah ke? tali barut pengusaha pusat hiburan haram dan pusat maksiat ke?

Sudah 4 tahun zat, bukannya 4 bulan, bukannya 4 minggu, bukannya 4 hari, bukannya 4 jam, bukannya 4 minit, bukannya 4 saat, tapi sudah 4 tahun, pusat hiburan tak berlesen makin berleluasa, pusat maksiat makin menjadi-jadi, tapi Penipu Rakyat tidak mengambil tindakan, jelas di sini bahawa Penipu Rakyat ini berkemungkinan besar ada syer dalam pusat hiburan tak berlesen dan pusat maksiat itu, kalau tidak, masakan mereka tak ambik tindakan? Penipu Rakyat penyeleweng, Penipu Rakyat kaki rasuah, Penipu Rakyat pembela maksiat, Penipu Rakyat bersekongkol dengan maksiat, Penipu Rakyat dasar komunis, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

hidup zat taik hidup zat taik hidup zat taik.....dulu kini dan selamanya main taikkk

Anonymous said...

zat said...

Anon 3:17

HAHAHAHAHA...!! adik abang bukan budak2 dik...

August 5, 2012 3:22 PM

---------------------------------------------------------

Walaupun ko bukan budak-budak, tapi ko bodo piang, budak tadika pun lebih pandai fikir berbanding ko ni.

Blah la, hakikatnya Penipu Rakyat memang pembela maksiat, Penipu Rakyat kaki rasuah, Penipu Rakyat bersekongkol dengan pengusaha pusat hiburan tak berlesen dan pusat maksiat. Apa lagi ko nak kelentong zat, sudah 4 tahun lebih, apa Penipu Rakyat buat?Makan tidur sajalah, entah-entah korang ada syer dalam pusat hiburan tak berlesen dan pusat maksiat tu, patutlah tak ambik tindakan, blah la, korang jelas tidak bertanggungjawab, korang pengkhianat negeri dan korang mengkhianati rakyat, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

zat said...

Anon 3:17

HAHAHAHAHA...!! adik abang bukan budak2 dik...

August 5, 2012 3:22 PM

---------------------------------------------------------------

Mana dia zat ni, berlagak sangat tadi, hoi zat dah naik darah ke sampai tak bagi komen? Ke dah kena serangan darah tinggi atau dah kerasukan mengamuk kat rumah?

Hakikatnya sekarang ini zat adalah Penipu Rakyat makan gaji buat, tak buat kerja, makan dan tidur saja kerjanya. Malahan mungkin juga Penipu Rakyat ada syer dalam pusat-pusat hiburan itu, sebab itulah mereka membiarkan pusat hiburan itu berleluasa, untung beb, untung, bulan-bulan masyuk saja, kembung kocek.

Sudah 4 tahun dan bukannya 4 hari atau 4 minit atau 4 saat Penipu Rakyat berkuasa dan memerintah secara kuku besi di Selangor, sudah 4 tahun, tapi mengapakah mereka membiarkan pusat hiburan tak berlesen dan pusat maksiat berleluasa tanpa diambil tindakan? Ada komisyen ke? Kalau tidak apahal dibiarkan segala salah laku pusat hiburan dan pusat maksiat tu?

Blah la, jelas Penipu Rakyat tidak bertanggungjawab, Penipu Rakyat bersekongkol dengan maksiat, Penipu Rakyat pengkhianat! Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

zat dah kurang zat dah.tengah mintak nasihat drpd punaisehat yg tk brape nk sehat tu...

zat said...

aku paling benci kalau korang cakap pasal rumah urut

kalau nak tutup rumah urut kat selangor ni..mana aku nak gi berurut haa??

rumah urut tu untuk org mcm aku..kalau korang alim sgt jangan pergilah..aku tak kisah walaupun masuk neraka..yg penting kat dunia ni nak rasa semua!!!

hidup pakatan rakyat selamanya!!

zat said...

Adios!! Anon 3:43pm...

takde apa lagi nk aku tambah buat masa ini sbb aku tgk kau dok kitar semula ayat hakikat2 kau tu..

so gua blah dulu...

kalu lu ada point baru nk ckp kita boleh sambung lagi...

zat said...

zat 3:53pm

udah2 lah buat bende yg tak bermoral ni...org lain pun ada juga bengang dgn komen2 aku tapi lah yg buruk perangai mcm kau ni...so please aku minta kita jgn berwatak kebudak2an di sini...jgn pakai nick aku...

ZAT ORIGINAL

zat said...

anon 3.43

lain kali boleh tak tolong jangan bg point mcm ni

aku ngan bomo hanya sekadar 35% je dalam politik malaysia..dgn kadar 35% tu la kami gunakan untuk berhujah kat sini..kalau korang lanyak kitorang mcm ni nanti DAP tak nak bayar upah..

tolonglah jangan tunjukkan kebodohan dan kedayusan aku dan bomo siam kat org ramai ramai..please bro!!!

zat said...

nick aku korang jangan pakai... tapi bontot aku anytime.... ky jelly dialu alukan..

ZAT ORIGINAL DAN DIAKUI OLEH ABG NUAR..

Anonymous said...

zat said...

aku paling benci kalau korang cakap pasal rumah urut

kalau nak tutup rumah urut kat selangor ni..mana aku nak gi berurut haa??

rumah urut tu untuk org mcm aku..kalau korang alim sgt jangan pergilah..aku tak kisah walaupun masuk neraka..yg penting kat dunia ni nak rasa semua!!!

hidup pakatan rakyat selamanya!!

August 5, 2012 3:53 PM

----------------------------------------------------------------------

Patutlah membela sangat rumah urut tak berlesen dan pusat maksiat, rupa-rupanya zat ni kaki rumah urut rupanya, mungkin habis semua dia nak diurut, sampai dia sekali jadi tukang urut @ tukang raba.

Jelas sekali Penipu Rakyat pembela kemungkaran, dasar muka tak malu, pimpinan PAS apa cerita, asyik menikus macam tikus kena demam malaria tapioka saja, takut dengan abang besar DAPigs ke? Sudahlah PAS, dah tahu dah, korang dah mati dan korang telah dibonekakan oleh DAP, sebab itulah cabarang berkenaan mintak korang buktikan korang masih hidup dan cabaran pasal hudud langsung korang tak jawab, rupa-rupanya PAS sudah MATI, malahan PAS sekarang ini adalah BONEKA kepada DAPigs yang mana segala tindak tanduk PAS adalah dibawah pengawalan DAP, begitulah nasip PAS yang begitu malang selepas berada dalam Penipu Rakyat, kononnya nak berlagak jadi abang besar, tapi akhirnya kena belasah dengan DAP terus mati dan dibonekan oleh DAP, itulah pembalasannya, ahli PAS tak sedar lagi ke parti korang dah mampus? Cuba pi tanya mursyidul am korang dan suruh dia beri jawapan di tengah khalayak ramai, mampus dia tak berani. Suruh dia buat pendirian PAS berkenaan hudud dan negara Islam di khalayak ramai termasuk pimpinan DAP, ada berani ke tok guru buat semua tu? Itu pun mampus dia tak berani, kerana PAS sekarang ada BONEKA kepada DAP, itu jelas dan pasti. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

zat said...

zat 3:53pm

udah2 lah buat bende yg tak bermoral ni...org lain pun ada juga bengang dgn komen2 aku tapi lah yg buruk perangai mcm kau ni...so please aku minta kita jgn berwatak kebudak2an di sini...jgn pakai nick aku...

ZAT ORIGINAL

August 5, 2012 3:56 PM

---------------------------------------------------

zat, sama ko ni palsu ke benar ke, itu aku tak peduli, yang jelasnya Penipu Rakyat bersekongkol dengan maksiat, Penipu Rakyat tidak tahu buat kerja, Penipu Rakyat dasar pemalas, Penipu Rakyat pengkhianat negara, blah la, korang dasar komunis, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Pembetulan,

bukan ada, tapi adalah.

zat said...

aku paling benci kalau korang cakap pasal rumah urut

kalau nak tutup rumah urut kat selangor ni..mana aku nak gi berurut haa??

rumah urut tu untuk org mcm aku..kalau korang alim sgt jangan pergilah..aku tak kisah walaupun masuk neraka..yg penting kat dunia ni nak rasa semua!!!

hidup pakatan rakyat selamanya!!

August 5, 2012 3:53 PM

----------------------------------------------------------------------

Patutlah membela sangat rumah urut tak berlesen dan pusat maksiat, rupa-rupanya zat ni kaki rumah urut rupanya, mungkin habis semua dia nak diurut, sampai dia sekali jadi tukang urut @ tukang raba.

Jelas sekali Penipu Rakyat pembela kemungkaran, dasar muka tak malu, pimpinan PAS apa cerita, asyik menikus macam tikus kena demam malaria tapioka saja, takut dengan abang besar DAPigs ke? Sudahlah PAS, dah tahu dah, korang dah mati dan korang telah dibonekakan oleh DAP, sebab itulah cabarang berkenaan mintak korang buktikan korang masih hidup dan cabaran pasal hudud langsung korang tak jawab, rupa-rupanya PAS sudah MATI, malahan PAS sekarang ini adalah BONEKA kepada DAPigs yang mana segala tindak tanduk PAS adalah dibawah pengawalan DAP, begitulah nasip PAS yang begitu malang selepas berada dalam Penipu Rakyat, kononnya nak berlagak jadi abang besar, tapi akhirnya kena belasah dengan DAP terus mati dan dibonekan oleh DAP, itulah pembalasannya, ahli PAS tak sedar lagi ke parti korang dah mampus? Cuba pi tanya mursyidul am korang dan suruh dia beri jawapan di tengah khalayak ramai, mampus dia tak berani. Suruh dia buat pendirian PAS berkenaan hudud dan negara Islam di khalayak ramai termasuk pimpinan DAP, ada berani ke tok guru buat semua tu? Itu pun mampus dia tak berani, kerana PAS sekarang ada BONEKA kepada DAP, itu jelas dan pasti. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

sama dgn kedah umah urut makin banyak,xpayah p danok dok a.s pun blh urut.ni la pas dok laung selama ni undi pas dapat pahala.sebab sapa sakit urat blh p urut depa dah sedia umah urut, ni la nama kebajikan urat besar cekang pun blh p urut sebab sebab depa dah sedia untuk org2 skit urat.nama slogan pun negara kebajikan ni la kebajikan yg org pas buat untuk rakyat malaysia

Anonymous said...

Pembetulan,

bukan ada, tapi adalah.

zat said...

aku paling benci kalau korang cakap pasal rumah urut

kalau nak tutup rumah urut kat selangor ni..mana aku nak gi berurut haa??

rumah urut tu untuk org mcm aku..kalau korang alim sgt jangan pergilah..aku tak kisah walaupun masuk neraka..yg penting kat dunia ni nak rasa semua!!!

hidup pakatan rakyat selamanya!!

August 5, 2012 3:53 PM

----------------------------------------------------------------------

Patutlah membela sangat rumah urut tak berlesen dan pusat maksiat, rupa-rupanya zat ni kaki rumah urut rupanya, mungkin habis semua dia nak diurut, sampai dia sekali jadi tukang urut @ tukang raba.

Jelas sekali Penipu Rakyat pembela kemungkaran, dasar muka tak malu, pimpinan PAS apa cerita, asyik menikus macam tikus kena demam malaria tapioka saja, takut dengan abang besar DAPigs ke? Sudahlah PAS, dah tahu dah, korang dah mati dan korang telah dibonekakan oleh DAP, sebab itulah cabarang berkenaan mintak korang buktikan korang masih hidup dan cabaran pasal hudud langsung korang tak jawab, rupa-rupanya PAS sudah MATI, malahan PAS sekarang ini adalah BONEKA kepada DAPigs yang mana segala tindak tanduk PAS adalah dibawah pengawalan DAP, begitulah nasip PAS yang begitu malang selepas berada dalam Penipu Rakyat, kononnya nak berlagak jadi abang besar, tapi akhirnya kena belasah dengan DAP terus mati dan dibonekan oleh DAP, itulah pembalasannya, ahli PAS tak sedar lagi ke parti korang dah mampus? Cuba pi tanya mursyidul am korang dan suruh dia beri jawapan di tengah khalayak ramai, mampus dia tak berani. Suruh dia buat pendirian PAS berkenaan hudud dan negara Islam di khalayak ramai termasuk pimpinan DAP, ada berani ke tok guru buat semua tu? Itu pun mampus dia tak berani, kerana PAS sekarang adalah BONEKA kepada DAP, itu jelas dan pasti. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Anonymous said...

sama dgn kedah umah urut makin banyak,xpayah p danok dok a.s pun blh urut.ni la pas dok laung selama ni undi pas dapat pahala.sebab sapa sakit urat blh p urut depa dah sedia umah urut, ni la nama kebajikan urat besar cekang pun blh p urut sebab sebab depa dah sedia untuk org2 skit urat.nama slogan pun negara kebajikan ni la kebajikan yg org pas buat untuk rakyat malaysia

August 5, 2012 4:04 PM

-------------------------------------------------------------

Undi PAS masuk syurga kata tok guru PAS, memang betul, tapi bukan syurga sebenar, tapi 'syurga' golongan maksiat, rumah urut dan pusat maksiat, makin banyak bersepah di sana sini di negeri tadbiran Penipu Rakyat, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Teruskan usaha cemerlang Barisan Nasional, rakyat sentiasa berdiri teguh mempertahankan kerajaan Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Marilah sekelian rakyat jelata, kita bersatu padu berdiri teguh mempertahankan Barisan Nasional dalam usaha melawan raksasa ganas Penipu Rakyat yang berbahaya kepada rakyat, marilah bersatu padu menyokong kerajaan Barisan Nasional dan dalam PRU 13 nanti, undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Takbir! Allahuakbar.

Saya sudahi dengan wabillahitaufikwalhidayah Assalamualaikum warahmatullah hiwabarokatuh.

Sekian, terima kasih.

Anonymous said...

penipu rakyat pon diterajui kaki maksiat yg menyondol china doll, siam doll, bini orang, jantan jambu dan spesis2 yg sewaktu dgn nya...so kita semua tak usah beretorik lg..

Anonymous said...

ada aku kisah kau nk blah ke tidak.....nk pegi main taik kat lain le tu....

Anonymous said...

hidup bn hidup bn hidup bn dulu kini dan selamanya

Anonymous said...

MENJELANG EMAS OLIMPIK

jangan buat tidak nampak aktiviti 'haram' berselindung di sebalik aktiviti 'halal'.

dan jangan lupa, masa kecil mungkin boleh dianggap kawan tetapi bila dah besar mungkin jadi lawan.

akhirulkalam, membiarkan bisnes seks bertopengkan urutan komersil berkembangan ikut pasaran kononnya adalah satu kesilapan. percayalah

PELANGI SENJA

Anonymous said...

Amboi,nak sula orang..da sempurna sangatkah saudara tu?

Anonymous said...

Bomo siam... Duit upah ko comment dlm blog ni buat makan anak bini ke? Selamat la ko dunia akhirat...

Anonymous said...

zat ko nie pembohong....aku nie keje pbt...aku tau prosedur mohon lesen la...lesen expired tiap2 tahun...xkire la lesen bisnes ape pn...so awal tahun dh kene renew...jd skrg nie kalo rumah urut pn sape yg luluskan lesen kalo bkn pbt skrg..pbt ikut arahan negeri...kalo negeri on kn juga lesen urut...so pbt follow je..udah2 la membohong pd org yg xtau...ko tnye la org2 yg keje pbt..

Anonymous said...

Biasalah Pakatan Rakyat kerjanya menipu rakyat

Anonymous said...

tauke pusat urut tu semua member ronni...pakatan ni main wayang jer...lesen boleh ditarik balik atau dibatalkan kalau kerajaan negeri nak...tue kilang arak tu bila nak suruh tutup?masa berkempen bukan main lagi...

Anonymous said...

setuju ngan komen anon atas nie...dh ade kuasa wat la ape yg patut...nie tidak, bidang kuasa org len lak yg die sibuk...itulah pr...

Anonymous said...

adoi... ni satu lagi bengap nyer penyataan caicai PR, siap kuarkan fakta yg konon nye sejak amik alih kuasa dari BN x pernah kuarkan apa2 lesen,, ptuih,,,!!! ok la kita kira penyataan caicai PR betul,, yg aku heran tu,, kalau dah tau benda tu maksiat,, yg taknak aku tindakan kurangkan lesen kenapa?? nampak sket nak ubah ke arah yg baik, ni x ,, biar jer,, pastu bile tanya kenapa,, ooo itu kerja BN,, zaman diorg,, kitorg x campur,, dah tu skang kasi clear la,,,, fakta x bg lesen konon, sejak take over selangor,, ptuihh sekalu lagi,, kat s,alam je berlambak pusat2 urut muncul sejak 2009 lagi,, tu sape nye kerja tu,, BN gak??!! - org yg undi PR sebelum ni