Sunday, August 5, 2012

FOTO RAFIZI LEMBU DIPENJARAKAN KERANA BAFIA DIDEDAHKAN.



STRATEGI PEMBANGKANG REKA FITNAH KINI MEMAKAN DIRI

Tindakan kerajaan mendakwa Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli dan bekas kerani Public Bank di bawah Akta Institusi Perbankan dan Kewangan 1989 (BAFIA) berhubung pendedahan butiran transaksi akaun milik Pengarah National Fidlot Corporation (NFC), Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail adalah amat tepat sekali dan kena pada masanya.

Sudah sekian lama perkakas dan lain-lain pemimpin pembangkang telah diperalatkan oleh Anwar Ibrahim untuk menabur fitnah dan mereka cipta pelbagai cerita karut marut terhadap kerajaan dan institusi awam.

Tujuannya adalah satu iaitu untuk menumbangkan sebuah kerajaan yang sah dipilih rakyat melalui proses pilihan raya.

Dalam keadaan tangan bergari, kedua-dua Rafizi serta balacinya, Johari tersenyum dalam sedu apabila cuba menonjolkan imej yang menyakinkan bahawa tindakan mereka adalah 'demi rakyat'.

Sebenarnya mereka telah dipergunakan sepenuhnya oleh Anwar untuk matlamat politiknya mahu menjadi Perdana Menteri.

Menteri Besar Selangor, Abdul Khalid Ibrahim dengan bangganya mengumumkan kerajaan negeri akan menanggung segala kos guaman Rafizi dalam kes ini daripada geran Selangorku.

Sekali lagi Pakatan Rakyat mengguna wang rakyat untuk agenda politik mereka kerana umum tahu bahawa Rafizi tidak lagi menjadi kakitangan kerajaan negeri setelah meletak jawatan sebagai Ketua Eksekutif Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor.

Bagaimana pula dengan Johari, siapa pula akan menanggung kos guamannya?

Setelah dipergunakan, nampaknya Johari akan dipinggirkan begitu sahaja oleh pembangkang, seperti kata pepatah habis madu sepah dibuang.

Keseoranganlah ia dalam memikirkan sara hidup anak dan isteri setelah kehilangan pekerjaan.

Setelah NFC, Rafizi kini beralih kepada isu pemberian kontrak projek penyambungan LRT Ampang kepada Konsortium George Kent.

Dalam hal ini beliau juga dengan bangganya menunjukkan kepada umum kononnya surat sulit Syarikat Prasana Negara Berhad  mengenai penilaian para pembida proek tersebut.

Atas informasi itu sahaja Rafizi membuat tuduhan berat bahawa Perdana Menteri sendiri terbabit dalam penganugerahan kontrak tersebut.

Tindakan itu juga adalah atas arahan Anwar dengan sasarannya bukan George Kent tetapi Perdana Menteri.

Anwar mahu menanam perasaan benci rakyat kepada Datuk Seri Najib Tun Razak kerana di dakwa terlibat dalam pelbagai jenayah rasuah tetapi jika dikaji satu persatu fitnah yang dilemparkan, tidak ada satu bukti pun dikemukakan oleh pembangkang untuk menyokong dakwaan mereka.

Begitu juga dalam fitnah kes kapal selam Scorpene.

Isu yang dibawa oleh satu lagi perkakas Anwar, Suaram, ialah dakwaan rasuah dalam urusan pembelian dua kapal selam itu tetapi fokusnya adalah kepada pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Malah pembangkang tidak langsung mempunyai moral dan integriti walau sedikit pun dengan menuduh isu itu juga melibatkan penjualan rahsia ketenteraan negara.

Mereka cuba menjadi hero tetapi hakikatnya merekalah yang selama ini yang mendedahkan rahsia negara kepada pihak asing serta mencaci pemimpin dan memburuk-buruk imej negara.

Kini terserlah dengan fakta-fakta dan keterangan yang jelas dari kerajaan bahawa semua yang didakwa Suaram adalah pembohongan jelas semata-mata yang bermotifkan politik kotor.

Di sini juga tujuan pembangkang bukan untuk menegakkan keadilan dan mencari kebenaran tetapi menyerang Perdana Menteri untuk melemahkan kepimpinannya.

Begitu juga dengan dakwaan anak Anwar, Nurul Izzah  yang membuat dakwaan palsu dalam blognya berhubung projek Network Centric Operations (NCO) yang sedang dibangunkan oleh Sapura Secured Technologies Sdn Bhd untuk Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

Tindakan Nurul Izzah juga  bukan mensasarkan syarikat bumiputera tersebut tetapi matlamatnya adalah meruntuhkan kredibiliti Kementerian Pertahanan yang bertanggungjawab terhadap dasar-dasar keselamatan negara.

Senario yang sama boleh dilihat apabila Presiden PKR, Dr Wan Azizah Wan Ismail membuat dakwaan bahawa pihak polis gagal mengurangkan kadar jenayah.

Dengan memberi satu atau dua contoh, beliau membuat kesimpulan jumlah kes jenayah semakin meningkat disebabkan sebahagian besar  peruntukan Program Transformasi Kerajaan dibelanjakan untuk perhubungan awam daripada menangani permasalahan jenayah.

Walaupun kerajaan telah mengemukakan data yang sahih menunjukkan kadar jenayah telah menurun, namun pembangkang terus memberi persepsi negatif terhadap pihak polis.

Jika Pakatan Rakyat sanggup menipu, berbohong, memfitnah, mentohmah, mereka-reka cerita palsu apa agaknya senario negara jika mereka memerintah? Fikir-fikirkanlah dengan akal yang sihat.

139 comments:

Anonymous said...

LEMBU DALAM KANDANG!!!

Hahaha.......

Anonymous said...

Kandang dalam Lembu..hahahaha

Anonymous said...

Lembu dalam Kandang Lembu!!

Hahaha.......

Anonymous said...

lembu dalam kondo besi..

Otak geliga said...

Kalau Pakatan Hantu Haram yg memerintah Mas alamatnya indeks berikut akan meningkat secara mendadak:

1) Sampahku sampahmu jua
2) Duitmu duitku jua
3) Harammu Harusku jua
4) Kapirmu Islamku jua
5) Fitnahku utk mu jua
6) Omegaku ku sorok jua
7) Jom Kaunseling jam 3pagi!!
8) Kempen Air kopi/teh terus dr paip
9) Kempen minum air parit secara terus & pukal.....& yg paling best ramai pemimpin Pakatan Hantu Haram akan jawab mcm ni bila ditanya

"Tak tau...Tak tau"..hahahaha

pendek kata

MALAYSIA BAPAK AKU YG PUNYA.....hehehehe

dasat...dasat...minta dijauhkan

Otak geliga said...

utk kerani bank:

nasib badan la....tanggung la semua perbelanjaan sendiri

akibat dr akal yg pendek sgt mudah diperGUNAkan oleh pihak lain

sendiri buat sendiri tanggung, rahmat perlu dicari, azab minta dijauhi, tp hang konar terbalik, sapa suruh....haaa tanggung la kau

pakatan Hantu Haram cuma akan kata:

"Tak tau....tak tau..."....hehehehe

Anonymous said...

pengajaran kpd yg lain..jgn suka bertindak suka hati...

Anonymous said...

Kalid Gagap akan kata "NO KOMEN" Buat maksiat ok.

Hahaha....

omeGAY said...

hari tu aku tgk muka kerani tu memang gementaR gila siot...sedang rafizi dilayan oleh nurul izzah dgn penuh mesra..kerani bank tu dibiarkan mcm tu je dalam keadaan tertekan... tak tau la kot kot kerani tu ada jumpa nuar berahi malam sebelum dia ditahan tu..al maklumlah dia pun nampak jambu....

perhhh rafizi masuk penjara 3 tahun?? muka plak jambu..siap la lu bro!!!ko ingat dunia lokap sama ngan dunia mewah diluar ni ke???

Anonymous said...

Jika Selangor berjaya ditawan semula oleh BN, maka pembiayaan guaman untuk Rafizi harus ditarik balik. Daripada tolong kat Rafizi lembu, lebih baik duit tu diberi kepada fakir miskin.

Anonymous said...

Padan muka kerani tu .dah tau nak cari makan kat bank,pandai2dedahkan maklumat pengguna .bukan nya tak tau mendedahkan sebarang maklumat sulit adalah salah dari segi undang2. Skg merasa la ko masuk mahkamah

Otak geliga said...

Pakatan Hantu Haram menJULANG agenda Assobiyah

Pas buat apa????.....tak habis2 gentel anu....pi la tegurrrrr....hahahaha

Bomo Siam said...

UMNU dah tak larat nak jawab
Panggil pulis, suruh tangkap...!!!

Anonymous said...

LAWYER2 HEBAT DALAM PAKATAN dah tak larat nak jawab
LEBIH BAIK DIAM, BIAR RAFIZI KENA tangkap...!!!

Bomo Siam said...

Cakap bohong, depa sanjung,
Cakap benar, depa pasong!

Anonymous said...

Cakap bohong, depa sanjung = ANWAR
Cakap benar, depa pasong = ESKAY

Bomo Siam said...

Mai kita pakat2 tulong Wira Rakyat!

Klu depa penjarakan dia.

KITA UNDI PR...!!!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Lebai Malang said...

Duit rakyat Selangor pulak digunakan membela budak lembu tu. Apa ke jadahnya. Bukan ke lebih afdal duit tu diberi kepada yang lebih memerlukan spt ibu tunggal dan fakir miskin. Inilah bahana kalau jilat jubor BABI haramjadah.

Anonymous said...

Mai kita pakat2 DOAKAN SI BODOH DARI PAKATAN Rakyat!

Klu depa penjarakan dia. SEMOGA DIA INSAF DAN MUHASABAH DIRI.

JANGAN PERCAYA SAMA PR...!!!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Bomo Siam said...

Kepada suma rakyat yg ingin dedahkan maklumat! Kpd suma staff bank, KDN, Kastam, Imigresen & kem2 strategik, yg ingin dedahkan penyelewengan....

Sila hubungi NOW (National Oversight and Whistleblowers Centre).

Segala maklumat anda akan dilindungi melalui Dana Perlindungan Pemberi Maklumat (Whistleblower Protection Fund) yang menanggung kos guaman, kos hilang sara diri dan lain2.

DEDAHKALAH PENYELEWENGAN!!!

tengku faiz mansor said...

terbaik lah!!!!! rafizi dah mcm lembu dah nak keluar dari kandang patut la suka sangt pada lembu..nak buat fitnah tp diri sendiri yang kena rakyat tidak mudah tertipu dengan helah jelik pembangkang bodoh!!!

Otak geliga said...

Seronok la depa SAKAU duit rakyat....hahahaha

tu Unisel sapa nak tolong tu??...x da peruntukan nak jaga pendidikan anak2 ka???

Kroni jaga sokmo...hahahah

Otak geliga said...

Baru sekoq nak kena masuk guni, riuh se Malaysia depa....awat lagu ni???

Matlamat x halalkan cara....ye dok???...amekawww..hahahaha

Bomo Siam said...

Tuan Rafizi, kami dari secretariat SELAMATKAN SABAH, sentiasa bersama anda!

DEDAHKAN KEZALIMAN UMNU!

Otak geliga said...

Polis baru je usik skit, dah kecoh....jap lagi lepas la tu....mcm x biasa pulak...hehehe

bila nak demo???

Otak geliga said...

kalau pe'el mcm Mariah Tengku Sabrikan best....

Jalan2 cari makan...ni dok

Jalan2 cari pasal....kan dah kena...hehehe

Anonymous said...

hu hu raja temberang dah mai dah....kita tengok apa temberang diannkntulis kli ni.....

bomo melayu said...

Yang peliknya kenapa Lembu dipenjara dalam kandang Beruk....muah kah kah kah.

Bomo Siam said...

'BARISAN KECERMERLANGAN UMMAH'

Bantu sdr Rafizi dgn hapuskan UMNU di Sabah!

GANYANG UMNU !!!

Anonymous said...

jual temberang lagi....bulih rebut title MAHARAJA TEMBERANG....

Otak geliga said...

rakyat menggagau cari ayaq...duit ayag tak da ka???....tak habis2 dgn assobiyah dia....hehehe

Anonymous said...

sms undi bumu untuk jdi juara MAHARAJA TEMBERANG....

Otak geliga said...

teringat lirik lagu Najwa latip yg PAKAI TUDUNG....

"Kosong...kosong"....abislah Pakatan hantu Haram....Kosong la ko masa PRU13 nnt...hahaha

Anonymous said...

hidup umnu hidup umnu hidup umnu....dulu kini dan selamanya.....ganyang rafizi lembu...bagi di duk penjara...jadi jambu jubo kena ganyang...

Otak geliga said...

kenapa Rafizi je org gelar Hero???

kerani bank yg lg HEBAT tu dah jadi HEROIN ke???....hahahahaha

Bomo Siam said...

Bafia is a legislation to control those in the banking industry from revealing personal details, not for silencing those exposing a crime...!

Yoursay...

Anonymous said...

undi bumu untuk maharaja temberangggg....bumu PEMUHUNG NO WAHID DI MALAYSIA....hidup bumu kaki temberang....

Anonymous said...

Bomo Siam SIAL selama-lamanya...

Hoi sial...kau ingat komen ko tu bernas,mantap,benar dan tak ada yg benar dari komen bodoh kau tu ker?
Ko jangan perasan komen2 ko tu boleh memajukan negara ni...pi jahanam la sialllll.......

Anonymous said...

long live bumu long live bumu long live bumu....the raja temberang...

Bomo Siam said...

Bafia is there to protect the integrity of the banking system...

It is there to ensure that money launderers like the Lembu's family do not abuse the banking system to launder their dirty monies...!

Otak geliga said...

duit rakyat utk kerani tak da ke???

mana la nak cop duit ni???..ish..ish...hehehe

Rafizi si kroni juga yg ditatang....sian kerani bank....hahaha

Bomo Siam said...

1:11 PM

Wakakakakaka...! Bile mase aku buat komen ni utk hg baca?

Otak geliga said...

Duit rakyat Selangor utk KERONI je ke???

utk KERANI pulak mcm mana???...hahaha

"wHAT SAY U?"....hahaha..tersedak ko..hahaha

Bomo Siam said...

Because the BNM has failed in its fiduciary role of ensuring that the system is not used by corrupt crooks to transfer their monies...

The whistleblower has to blow the whistle!

Otak geliga said...

utk rakyat Malaysia sekalian...ingat tu kalau ko KERONI dpt la habuan assobiyah ye...tapi kalau takat KERANI je...paham2 sudah....hahaha

Bomo Siam said...

In a democratic country run by politicians who may not be angels but are far better than those in the UMNU, then, yes, Rafizi should have gone to the MACC with the information.

But we are talking about a pseudo-democratic country run by politicians who are not only fascist and corrupt, but they also have government agencies such as the MACC serving their interest only...!

Rafizi has had no choice, but to make the information public...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

In a democratic country run by politicians who may not be angels but are far better than those in the UMNU, then, yes, Rafizi should have gone to the MACC with the information.

But we are talking about a pseudo-democratic country run by politicians who are not only fascist and corrupt, but they also have government agencies such as the MACC serving their interest only...!

Rafizi has had no choice, but to make the information public...!!!
August 5, 2012 1:21 PM

----------------------------------------------------------------

Undang-undang tetap undang-undang, ada saluran yang sepatutnya, tetapi tidak digunakan.

Lagi satu Bomo Siam, kalau kena di pihak kerajaan, bukan main lantang korang menyalak, dalam Penipu Rakyat ada ketelusan ke? Lihat isu Anwar, semua orang dia nak saman bila orang kritik dia, kalau di pihak benar, jangan guna ugutan sedemikian, buktikanlah, sekarang saman Nallakarupan apa cerita, bila mau jalan kes?

Bomo Siam, dalam kes ADUN Bukin Lanjan, apahal korang membela kegiatan tidak bermoral beliau? Kononnya itu kegiatan privasi, blah la, kalau kena dekat batang hidung korang, semuanya privasi, kalau bab nak menuduh orang lain, semuanya tak apa, blah la, dasar kaki kelentong, dasar penipu, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo siam bodoh yeye...bomo siam bodo yeye...bomo siam bodo...yeye

Anonymous said...

Bomo Siam said...

In a democratic country run by politicians who may not be angels but are far better than those in the UMNU, then, yes, Rafizi should have gone to the MACC with the information.

But we are talking about a pseudo-democratic country run by politicians who are not only fascist and corrupt, but they also have government agencies such as the MACC serving their interest only...!

Rafizi has had no choice, but to make the information public...!!!
August 5, 2012 1:21 PM

-------------------------------------------------------------

Bomo Siam, isu bail-out Talam dengan kos RM 400 juta dan penjanjian jadah apa entah melibatkan Penipu Rakyat dengan harga RM 1 bilion serta isu pembelian tanah 80% di bawah air bila korang mau dedahkan? Suruh Rafizi dedahkan semuanya, itu pun kalau jenis berintegritilah.

Tapi integriti apanya, kos guaman Rafizi ditanggung oleh kerajaan negeri sedangkan Rafizi bukannya kakitangan kerajaan negeri pun, ini adalah satu penyelewengan, ko tak nak ulas ke? Sudahlah tu, kos guaman sampai RM 500 ribu dibayar kepada sekutu Penipu Rakyat juga, conflict of interest, apa sudah jadi, Bomo Siam cakap Barisan Nasional korup, sekarang siapa yang korup, Penipu Rakyat bukan setakat korup, tapi sudah berkurap, terlalu teruk, penyeleweng dana kerajaan, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

1:37 PM

Kes Adun Bkt Lanjan memang sah privacy matter, berbeza dgn hal2 Bafia or kes lembu yg libatkan duit rakyat!

Kes Anwar! Jika hg rasa dia salah, heret dia ke mahkamah!!!

Bomo Siam said...

1:42 PM

Kena ingat...Rafizi macam aku gak, sama2 bencikan UMNU. Jadik jika ada yg tak kena dgn kes Talam...itu tugas hg!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

In a democratic country run by politicians who may not be angels but are far better than those in the UMNU, then, yes, Rafizi should have gone to the MACC with the information.

But we are talking about a pseudo-democratic country run by politicians who are not only fascist and corrupt, but they also have government agencies such as the MACC serving their interest only...!

Rafizi has had no choice, but to make the information public...!!!
August 5, 2012 1:21 PM

-----------------------------------------------------------

Bomo Siam, isu penyelewengan projek kerajaan di DUN Seri Kembangan bila mau dedah? Lihatlah SPRM ditekan oleh Penipu Rakyat menggunakan isu kematian Teoh Beng Hock yang tidak ada bukti pun beliau dibunuh oleh pihak SPRM semata-mata kerana Penipu Rakyat hendak mengalihkan perhatian orang ramai dari isu sebenar kes itu iaitu rasuah projek kerajaan negeri di DUN Seri Kembangan, apa cerita Bomo Siam, mana demokrasi yang ko canang-canangkan, apahal SPRM ditekan sedemikian rupa? Korang takut siasatan itu selesai dengan terbuktinya penyelewengan, jadi korang buat isu yang bukan-bukan untuk kelirukan masyarakat, sudahlah Bomo Siam, korang dasar pembohong, kaki pembelit, kaki rasuah, tapi korang sibuk tuduh orang lain, isu NFC, duit itu bukan duit rasuah, duit pinjaman yang perlu dibayar balik, sedangkan di DUN Seri Kembangan, adalah isu rasuah melibatkan projek kerajaan negeri Selangor, itu pula Rafizi tak mau korek ke? Kasi korek, kasi bongkar, ada berani ke? Sudah bersepah-sepah penyelewengan Penipu Rakyat, diorang sibuk buat taik, lepas tu tuduh Barisan Nasional pula, kalau hero sangat, kalau demokrasi sangat, sila dedahkan kes penyelewengan di DUN Seri Kembangan dan kes Talam Corporation, sekadar dua sajalah, sedangkan berlambak lagi, ada berani ke?

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Segala Raja2 IBLIS dan SYAITAN-SYAITAN dan berkampung di dalam jiwa dan raga Bomo Siam Sial ni...

Anonymous said...

Bomo Siam said...

1:42 PM

Kena ingat...Rafizi macam aku gak, sama2 bencikan UMNU. Jadik jika ada yg tak kena dgn kes Talam...itu tugas hg!!!

August 5, 2012 1:47 PM

---------------------------------------------------

Jangan pusinglah Bomo Siam, kalau benar-benar hendak menegakkan kebenaran, tak kiralah siapa pun, kena bongkarkan salah laku itu, apahal isu Talam Rafizi buat tak tahu dan isu penyelewengan di DUN Seri Kembangan Rafizi buat tak tahu juga? Kerana melibatkan Penipu Rakyat, akan ditutup sehabis yang boleh, itulah saya dah cakap, Penipu Rakyat ni cakap saja lebih, tapi diorang sendiri moyang segala rasuah, macam Bomo Siam, cakap bukan main besar, demokrasi lah, itulah inilah, tapi bila kena bab penyelewengan oleh Penipu Rakyat dia dah buat konar baring 360 darjah, pusing sana pusing sini, blah la Bomo Siam, ko tidak berintergriti, cakap saja lebih, tapi ko pun pensubahat dan penyokong kemungkaran, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

1:37 PM

Kes Adun Bkt Lanjan memang sah privacy matter, berbeza dgn hal2 Bafia or kes lembu yg libatkan duit rakyat!

Kes Anwar! Jika hg rasa dia salah, heret dia ke mahkamah!!!

August 5, 2012 1:44 PM

------------------------------------------------------

Kes Bukit Lanjan, privacy matter? Wakil Rakyat berperangai tak senonoh privacy matter? Di manakah pimpinan parti yang berkenaan? Semuanya dah buta ke? Semua dah bisu ke? Lihat kes Altantuya, tak ada bukti pun korang boleh tuduh Perdana Menteri dengan berbagai tuduhan, kononnya skandal itu inilah, tapi bukti tak ada, sedangkan isu Bukit Lanjan ada bukti, apa kes sekarang ni, sudahlah Bomo Siam, lu cakap saja lebih, tapi tin kosong, intergiriti konon, blah la.

Kes Anwar pula, apahal Penipu Rakyat sibuk dalam ceramah mereka memburuk-burukkan kerajaan, kononnya kerajaan nak ainaya Anwar sedangkan ada berbagai bukti, bukan sekadar bukti dari segi orang, malahan dari segi DNA, CCTV, video pun ada, kemudian Penipu Rakyat membuat kacau bilau di luar mahkamah bila hakim nak buat penghakiman, itu apa cerita? Di manakah integriti korang? Korang cakap saja lebih, intergriti konon, tapi korang sendiri mencabuli integriti itu sendiri, blah la, cakap banyak tak guna, yang jelas, Penipu Rakyat kaki kelentong, kaki pembelit, jika melibaktan diri mereka, semunya betul, semua halal, tapi kalau di pihak Barisan Nasional semunya salah, itulah dasar pembelit seperti Penipu Rakyat ni mana ada integriti, diorang ni kaki pembeli, kaki kelentong, kaki rasuah, kaki pembohong. Ini sangat jelas kerana dalam isu Bukit Lanjan, isu Anwar, isu Talam, isu seleweng projek DUN Seri Kembangan, mana mereka dapat jawab kerana kalau jawab maka tembelang terdedah, semua kecut perut, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Apasal hanya Rafizi saja yang mendapat 'bantuan' guaman dengan kos RM 500 ribu sedangkan mamat public bank yang bersubahat dengan Rafizi tak dapat bantuan yang sama? Rafizi bukannya kakitangan kerajaan negeri Selangor pun, jadi apahal dia boleh dapat pembiayaan guaman dengan kos RM 500 ribu, sudahlah tu, peguamnya pun dari kalangan Penipu Rakya sendiri, conflic of interest, ini pun penyelewengan juga, sila bongkarkan itu semua Rafizi, sila bongkarkan macam mana kamu yang bukan kakitangan kerajan Selangor boleh mendapat pembiayaan guaman dengan kos RM 500 ribu dengan peguam dari Penipu Rakyat sendiri, ada berani ke nak bongkar? Integriti ada lagi ke atau sudah tak ada kerana nak selamatkan diri sendiri?

Apa cerita pula dengan mamat public bank tu, apahal dia tak dapat 'bantuan' yang sama sedangkan Rafizi boleh dapat? Bomo Siam tak mau bongkarkan ke kes ni?

Bomo Siam di sini ada tiga kes penyelewengan, pertama mengapakah Rafizi yang bukan kakitangan kerajaan negeri Selangor dibiayai oleh kerajaan Penipu Rakyat Selangor dengan menggunakan wang negeri akan kos guaman itu?

Kedua apakah justifikasi RM 500 ribu untuk kos guaman Rafizi? Malahan mengapakah kes itu diberikan kepada pihak yang mempunyai kaitan dengan kerajaan Penipu Rakyat Selangor iaitu seoran ahli parti Penipu Rakyat? Di sini timbul conflict of interest, apakah Bomo Siam sanggup membongkarkannya?

Ketiga, mengapakah mamat public bank itu tidak mendapat keistimewaan yang sama seperti Rafizi iaitu pembiayaan kos guaman menggunakan dana negeri sedangkan mereka berdua berhadapan dengan kes yang sama?

Boleh tolong jawab Bomo Siam? Itu pun kalau masih ada kote lagilah? Kalau sudah kena kerat sama DAP, gerenti ko tak akan berani jawab, ko akan melalut macam orang gila sajalah, berani kerana benar, takut kerana salah, tegakkan kebenaran, blah la, Penipu Rakyat Komunis!

Anonymous said...

Mana dia Bomo Siam, sudah lari ke? Mana dia integriti ko Bomo Siam? Intgriti sudah jadi interrasuah ke? Blah la Bomo Siam, ko cakap saja lebih, cakap saja besar, tapi ko sendiri pun bodo piang, tak tau apa, sekadar menyalak kerana arahan DAP sajalah, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

bomoh siam at 1.47 n 1.42

My answer is KEPALA BAPAK KO lah ..
so guys .. the more u entertain this fool .. the more dia naik kunyit ..
dia memang cari tapak n publisiti untuk dilayan..
so dont waste ur bloody time entertaining this bloody fool ..

Bomo Siam said...

Report to MACC...?

That's the last thing in the world, you should do...!

Bomo Siam said...

Both Najib and MACC are having credibility issues. The public do not have enough trust in them to carry out their responsibilities without fear and favour.

We have seen too many cases of selective prosecution. This is another good example...!

zat said...

Bongkar salah-laku ditangkap...yang menyeleweng masih terlepas...

guna la otak nak sokong belah mana...jgn pasal politik kau tak nampak kezaliman yg sedang berlaku..

zat said...

lain kali kalu kejar pencuri dgn moto jaga2...jgn pecut melebihi had laju...nanti polis saman...pencuri lepas lari tak pe..

Anonymous said...

DUIT RAKYAT SELANGOR UNTUK RAFIZI SI KRONI...YEAHHH.. TAHNIAH RAKYAT SELANGOOOOOOO..

Anonymous said...

Bongkar salah-laku ditangkap...yang menyeleweng masih terlepas...

guna la otak nak sokong belah mana...jgn pasal politik kau tak nampak kezaliman yg sedang berlaku..

BONGKAR KES ZINA DIAGUNG2KAN..YANG DEDAH, MALAH SIAP SUMPAH DIKUTUK DICACI MAKI..

GUNALA OTAK NAK SOKONG BELAH MANA..JANGAN PASAL POLITIK KAU TAK NAMPAK MAKSIAT YANG SEDANG BERLAKU..

LAGIPUN KAN..KES NFC TU KAN URUSAN MAHKAMAH..DOK BUAT PC MEMANJANG APEHAL?

zat said...

Anon 2:36

kalu rasa ada kes zina bawa lah ke mahkamah...takde sapa yg marah...tapi kalu bukti kau tak boleh pakai bawa ke kangaroo court je lah..

anyway kes NFC ni bila nk mula... lepas p/raya kot...duit rakyat RM250 juta hilang oi...ada juga cai2 yg marah kat pendedah....itu pun duit kau orang la woi...awat bodoh sangat...!!

Anonymous said...

hilang? hutang dgn hilang pun tak reti ke? kalau hilang...tu macam 3billion tu..ko tak marah ke? awat bodoh sgt ooooi!!!

Anonymous said...

BUKTI DAH JADI BESI DAAAA..SIKIT PUNYA BINGAI DAAAAA...

Anonymous said...

ZAT,

TAKDENYA NAK SOKONG MEMBABI BUTA.KALAU NFC DAN SUAMI SAHRIZAT SALAH, HUKUM. DAH JADI KES MAHKAMAH PUN.MASING2 ADA HUJAH DAN BUKTI. BIARLAH MAHKAMAH URUSKAN.TAPI ISU ITU JUGAK YANG TERUS2AN DIHEBOHKAN OLEH RAFIZI DAN PENCACAI2 MACAM KO.NANTI KARPAL MARAH SEBAB TAK HORMAT MAHKAMAH TAU TAK?

PADA MASA YANG SAMA, TERANG2 JUGA RAFIZI LANGGAR UNDANG2..TUP TUP BOLEH PULAK KORANG BACKING DIA? APEKEHAL BEB? LAWYER2 TERBILANG DALAM PEMBANGKANG PUN TAKDE KOMEN APA2. KORANG JE YANG LEBIH..

TERANG2 JUGA ZINA BERLAKU DI KALANGAN PEMIMPIN KORANG, BACKING MACAM NAK RAK JUGA..APEKEJADAH BEB?

SOKONG BIARLAH BERTEMPAT..AKU PEDULI APA KERAJAAN KE PEMBANGKANG KE..SALAH TETAP SALAH..FAHAM?

Anonymous said...

MR. RAFIZI WHAT HAPPEN TO YOU?...AT LEAST....COW GET CONDO YOU GOTTA...KANDANG LEMBU HE..HE....

HOW ABOUT YOU ASKING THE BANK TO RELEASE INFO ON MR.ANWAR'S ACCOUNT, IF YOU THINK IT AINT WRONG TO DO SO AS WHISTLEBLOWER...ADA BERANI?

Anonymous said...

kira datuk T bleh apply la kan. kan diaorg dedah moral anwar ibrahim.

Anonymous said...

betul tuh..sape2 whistleblower yang boleh dedah akaun2 para pemimpin esp yang takdak kerja tapi dok ke oversea memanjang..kaya betui..dari mana sumber tu haaa?

zat said...

Anon 3:04pm

kes ini utk kepentingan rakyat...rakyat berhak nak tau mcm mana nak recover balik RM250 juta tu...MACC ni kita tau la alat sapa? kalu tak tolak tak jalan la...

eh..kau ni anon yg suka rumah urut tu erk? asyik ckp pasal kes zina jer..ada kes buktikan lah...bicara lah...kalu tak itu makna u ni just another sex maniac...eh bukan..sex pervert...kah kah kah !!

zat said...

sapa2 ada info didedahkan...takde masaalah...tapi bila dah jadi mcm ni org akan pikir dua kali laa...

zat said...

Anon 2:51pm

nak cerita biar ada bukti...3 bil ka 10 bil ka mesti ada supporting... setakat air liur je tak payah la..

Anonymous said...

kami pula dr gerakan selamatkn selangor akan dedahkn penyelewangan , penipuan dan kelemahan kerajaan pr di selangor.

Anonymous said...

VIDEO DAH JADI BUKTI DAAAAH...YANG KO BACKING SANGAT APEKEJADAH? NAMPAK SANGAT KO PEMBELA MAKSIAT DAN LGBT.. PERGGGH TYPICAL PENCACAI PR...PEMBELA MAKSIAT DAN LGBT TEGAR..PHUIIIH!!! MMMMUAAHAHAHAHAHA

Anonymous said...

MANALAH ADA 3 BIL OR 10 BIL PENDAPATAN SEBAGAI PUNAISEHAT EKONOMI SELANGOR PUN 1 HENGGET SAJA.JANGAN FITNAH.DIA PERGI OVERSEA SELALU FOC KOT .FOOD FOR THOUGHT.BUKTI TENTU MR.CHAMPION RAFIZI BOLEH DAPAT DARI ANOTHER JOHARI....OR KERANI BANK KENA BAFIA LAGI MR. KHALID MB BOLEH BAIL OUT.

zat said...

Anon 3:22pm

go ahead..saya alu2 kan..tapi jgn fitnah..at the end of the day kita rakyat nak jaga interest kita..sapa yg memerintah sekalipun mesti pentingkan rakyat...

zat said...

Anon 3:27pm

kalu kau pasti video tu boleh jadi backing tunggu apa lagi? bawa la kes ni...eh dah lapok la isu video ni...dok heboh2 tapi takde kes pun...

zat said...

Anon 3:28pm

kau yg kata dia ada RM3 bil...so mana bukti ?...kalu ada jom kita jatuh kan dia...berani dia amik duit rakyat..!!

Anonymous said...

EH? SEPATUTNYA YANG DIFITNAH SEGERA BAWA KE MAHKAMAH. MARUAH BEB..MARUAH..YANG SI PELAKU TU DOK SENYAP JE APEHAL? SELAGI DIA BERDIAM DIRI..CAMNE NAK BAWA KE MAHKAMAH? PAK AJI PULAK CAKAP VIDEO TU BESI...KAH KAH KAH..LAWAK BEB...

Anonymous said...

ZAT....ANON 3.28 TU PERLI...READ BETWEEN THE LINES..

Anonymous said...

zat taik ni alat siapa ni.beria ia sangat atau ada kepentingan jugak ke.....masyuukkkkkk

Anonymous said...

then nk report kt sapa.....kat zat taikkkk kot

Anonymous said...

YANG DI FITNAH TAK BERANI BAWA KEMAHKAMAH SEBAB EXIBIT YANG PALING PENTING...MISSING...ITU JAM OMEGA DI MANA EK? JIKA BOLEH TUNJUK JAM OMEGA SEMUA SETTLED SURE AFTER PRU13 PUTRAJAYA DALAM TANGAN.MANA JAM TU KAK WAN ..TAK MAIN LAH MACAM MASA PC...KATA ADA ITS THERE! ITS THERE BUT WHERE.NOWHERE IN SIGHT.

zat said...

Anon 3:27pm

kau nak tuduh aku zina kau la yg kena bawa kes ke mahkamah...setakat tunjuk dlm utusex & TV 3/4 tak pakai beb...

apa hal plak kau tuduh aku tapi aku yg kena pegi mahkamah utk bukti aku tak bersalah..bende2 mcm ni pun kau tak boleh pikir..

Anonymous said...

SAMA KES MACAM RAFIZI LAH JAWABNYA...DIA TAK BAWA KE MAHMAMAH PUN..SETAKAT PC JE. KAH KAH KAH..BINGAI PUNYA ZAT.

Anonymous said...

MESTILAH KAU KENA BAWAK KE MAHKAMAH UNTUK BERSIHKAN NAMA DAN HUKUM SI PENUDUH...MARUAH BEB...MARUAH...SEBAB NIAT SI PENUDUH HANYA UNTUK MEMBUKTIKAN KEPADA RAKYAT PERIHAL SIKAP MUNAFIK SI PELAKU. BUKANNYA DIA NAK BAWAK SI PENZINA KE MAHKAMAH PUN. SO SEKARANG THE BALL IS IN SI PENZINA'S HAND..WHY KEEP MUM? AND WHERE IS MR OMEGA? NO BALLS TO ACT AAAAA? HAIYA? GOT BALLS TO CHINADOLL BUT NO BALLS TO GO AGAINST ESKAY MEH? CI NA BENG!!!

Anonymous said...

kalau kau tak berzina, confirm kau segera bawa ke pihak berkuasa demi menjaga maruah dan membuktikan dirimu dianiaya. kalau kau diam je. bersumpah pun tak mahu. poligraf pun menolak. jadi jangan salahkan orang ramai. hanya si penyokong maksiat dan LGBT sahaja akan sokong kau.

zat said...

Anon 3:53 & 3:55

tak kira lah aku berzina ke tak..tapi kau nak buktikan aku berzina pergi ke mahkamah...bawa bukti sahih..

ingat kita hidup di bawah sistem innocent till proven guilty...the burden of proof is on you not me..!! tak paham pi tanya lawyer..

kalau takde ni semua...apa yg kau kata adalah tuduhan kosong...talk is cheap brader..!!

Anonymous said...

OOOOO...ingat kita hidup di bawah sistem innocent till proven guilty...the burden of proof is on you not me..!! tak paham pi tanya lawyer..


KALAU CAMTU..SAME GOES TO NFC LA KAN?? YANG KO DAN PENCACAI2 DOK HEBOH MEMANJANG APEHAL? KAN AKU DAH KATA..BIAR MAHKAMAH URUSKAN..SUKA SANGAT SPIN..LAST2 TEMBAK DIRI SENDIRI LA KO ZAT OOOOI...KAH KAH KAH..BUKTI APA LAGI KO NAK ZAT OOOOI...SATU DUNIA DAH NAMPAK DAH...99.9% GENUINE AND NOT DOCTORED TAU!!! KAH KAH KAH

zat said...

Anon 4:09

haa..mmg lah kes dah masuk mahkamah...sapa tak tau? tapi yg kau bising2 zina tu kes mahkamah ke..?

Anonymous said...

aku harap lepas siapa sahaja yang halang melayu untuk maju, harus didakwa, tak abis2 dengki je pkr ni. Rasuah sikit2 tu biasa la.

Anonymous said...

SO TAK RETI2 HORMAT MAHKAMAH?

LAGIPUN ISU SKRG NI PASAL RAFIZI DITANGKAP SEBAB MENYALAHI AKTA BAFIA. YANG KORANG CILOK SAMPAI WHISTLEBLOWER LA..PENDEDAH NFC DIHUKUM LA..SELECTIVE PROSECUTION LA APEKEJADAH BEB? SEBAB TU JANGAN SPIN.

BILA ORANG LAIN SPIN KO PULANG HANGIN!!! KAH KAH KAH

Anonymous said...

SO TAK RETI2 HORMAT MAHKAMAH?

LAGIPUN ISU SKRG NI PASAL RAFIZI DITANGKAP SEBAB MENYALAHI AKTA BAFIA. YANG KORANG CILOK SAMPAI WHISTLEBLOWER LA..PENDEDAH NFC DIHUKUM LA..SELECTIVE PROSECUTION LA APEKEJADAH BEB? SEBAB TU JANGAN SPIN.

BILA ORANG LAIN SPIN KO PULAK HANGIN!!! KAH KAH KAH

Anonymous said...

SEBAB BUKAN KES MAHKAMAH LA AKU CAKAP PASAL VIDEO TUH..KAH KAH KAH

zat said...

Anon 4:14

kes tu tak kan ke mahkamah kalu bukan desakan2 dari Rafizi & gang..

that's why bila dpt peluang kantoi dia MACC tangkap...nak tutup mulut...lepas satu satu dedahan dibuat...Rafizi pun ngaku dia tak baca akta BAFIA sebelum ni...

anyway apa yg rakyat nk tgk ialag perkembangan kes NFC ni..tapi so far apa yg kita dpt adalah tuduhan atas consultant NFC hari tu & skrang Rafizi..

justice delayed is justice denied..

Anonymous said...

Rasuah sikit-sikit tu biasa la.



Ahli Umno

zat said...

Anon 4:15

ish..kau tgk video yg tak sahih pas tu tuduh org zina..itu fitnah namanye...lantak kau lah

zat said...

Anon 4:13pm

maju ke bende...bagi RM250 juta pegi beli condo lah...outlet kat spore lah..

Anonymous said...

JUSTICE DELAYED JUSTICE DENIED....WITH 60 POSTPONEMENT AND INTIMIDATION ON JUDGEMENT DAY!

Anonymous said...

PKR=PARTI DENGKI RAKYAT

Asal orang melayu nak maju sikit dalam bisnes mesti nak dengki, dulu semua ok je, Rasuah sikit2 tu biasa la politik wang je tu.

zat said...

Anon 4:26

yeah...that's bcoz he was not guilty as what the judge said...clear & simple

Anonymous said...

VIDEO TAK SAHIH? KAH KAH KAH

INI 99.9% GENUINE AND NOT DOCTORED KO KATA TAK SAHIH? INI BUKAN 0.001% MACAM HUDUD TU..

PAKAI OTAK LA DOL...TAKKAN KERANA POLITIK KO JADI BIOL? KAH KAH KAH

Anonymous said...

hahaha..penetration has taken place? the only prob is technicality.. not guilty? very typical of a LGBT supporter u are..

Anonymous said...

KE NAK GAG ORDER PULAK MACAM PUAK2 DAP BUAT? KONONNYA INTEGRITY LA, TELUS LA..BILA KENA BATANG HIDUNG..GAG ORDER..TIU NIA SENG!!!

Anonymous said...

and rafizi lembu has to do the blowjob

Anonymous said...

Bagi fakta jgn bohong je

Anonymous said...

Kes ni utk kepentingan pkr pr je bukan rakyat.
Yg balaci tukang tambah fitnah jaja fitnah.
Pr dah lingkup tgu utk dicampak ke longkang.
Bila time tu sampai macai2 akan terkedu xterima kenyataan rakyat tolak mereka.
Penipu je keje ko ni

Anonymous said...

ZAT 434,

ARE YOU SURE?...

THERE'S A POSSIBILITY THAT THE JUDGE MADE THE DECISIONS UNDER DURESS.. A VERY SEVERE ONE!

THAT IS ... THE THOUGHT OF ANWAR'S SUPPORTERS TAKING THE STREETS CAUSING MUCH HAVOCS AND DESTRUCTIONS MAY HAVE INFLUENCED HIS DECISIONS.

SORRY TO SAY,... YOU JUST CAN'T PROSECUTE AN OPPOSITION HEAD HONCHO IN MALAYSIA... OR EVEN HIS GOONS!

...IT'LL TURNED THE COUNTRY UPSIDE DOWN!

Anonymous said...

Fitnah atantuya xberabis bila nak mintak maap zat oooi
zul kulim dah mintak maap lama dah

Anonymous said...

zat said...

Anon 4:13pm

maju ke bende...bagi RM250 juta pegi beli condo lah...outlet kat spore lah..
August 5, 2012 4:24 PM


------------------------------------------------------

Harga kondominium tu RM 250 juta ke zat? Kondominium dari intan berlian ke?

zat, nak tanyalah, tanah 80% bawah air yang Penipu Rakyat tu beli dengan harga RM 87 juta tu nak buat loji Mitigasi 2 sebagimana laporan dalam Menipukini tu ke? Takkan tanah untuk apak loji air pun sampai RM 87 juta kot?

Amende korang nak buat dengan tanah yang korang beli dengan harga RM 87 juta tu Penipu Rakyat? RM 250 juta yang diperolehi oleh NFC adalah pinjaman, bukannya bagi saja, tapi RM 87 juta yang diselewengkan oleh Penipu Rakyat beli tanah 80% bawah air tu adalah duit negeri, korang menyelewengkan wang negeri, korang sibuk nak tuduh NFC pasal RM 250 juta tu sedangkan RM 250 juta tu adalah wang pinjaman, kena bayar balik oleh NFC kepada pihak kerajaan, bukannya bagi saja, tapi korang Penipu Rakyat pula pelahap RM 87 juta untuk beli tanah 80% bawah air, entah apa projek komersil yang korang nak buat pun tak tahulah, boleh jawab ke?

Pasal isu Rafizi, ada tiga penyelewengan dan salah laku yang dibuat oleh Penipu Rakyat:

Sudah terang lagi bersuluhlah yang Rafizi mencabuli undang-undang apabila mendedahkan akaun peribadi milik pihak lain kepada umum, itu dah langgar undang-undang.

Pertama, mengapakah Penipu Rakyat boleh membiayai kos guaman Rafizi sedangkan Rafizi bukan lagi kakitangan kerajaan negeri Selangor selepas dia meletak jawatan sebelum ini dan pertuduhan kes ini adalah bersifat individu iaitu ke atas Rafizi sendiri dan bukannya ke atas kerajaan Penipu Rakyat Selangor, jadi apahal kerajaan Penipu Rakyat Selangor memandai-mandai menggunakan wang negeri untuk kepentingan Rafizi? Apakah nanti semua kos guaman melibatkan kes di Selangor walaupun melibatkan kes peribadi akan dibiayai oleh kerajaan Penipu Rakyat Selangor menggunakan wang negeri?

Kedua, berlaku conflict of interest apabila peguam yang mewakili Rafizi mempunyai kaitan dengan Penipu Rakyat dan kos guaman yang dibayar kepada peguam yang mempunyai kaitan dengaan Penipu Rakyat sebanyak RM 500 ribu menggunakan wang negeri itu dibayar kepada pihak yang berkepentingan dalam Penipu Rakyat, ini adalah conflict of interest, ini adalah suatu penyelewengan!

Ketiga, mengapakah hanya Rafizi seorang yang mendapat pembiayaan kos guaman dalam kes ini sedangkan rakan subahat Rafizi, seorang mamat bekas kerani Public Bank itu tidak mendapat keistimewaan yang sama seperti Rafizi? Kes yang serupa, dalam satu kes, seorang dapat biaya kos guaman guna duit negeri sedangkan seorang lagi tidak dan kedua-duanya bukannya kakitangan kerajaan negeri, apa sudah jadi? Apakah Penipu Rakyat akan berhempas pulas untuk membela Rafizi supaya bebas sedangkan mamat dari Public Bank itu akan dimangsakan untuk dipenjarakan supaya Penipu Rakyat boleh mendapat keuntungan politik hasil pemenjaraan mamat dari Public Bank itu? Siapakah yang akan menjaga dan menyara keluarga mamat public bank itu sekiranya dipenjarakan sedangkan apa yang berlaku ini adalah berpunca dari Penipu Rakyat?

Bersambung....

Anonymous said...

Sambungan..................

Jelas ini adalah suatu konspirasi yang sangat licik di mana seorang yang telah berjaya ditipu oleh Penipu Rakyat akan dikambing hitamkan hingga masuk penjara demi kepentingan politik Penipu Rakyat, sungguh licik cara Penipu Rakyat ini, sebijik macam cara Freemason yang penuh dengan konspirasi tu. Apakah Penipu Rakyat adalah sebuah organisasi rahsia Freemason yang berselindung di sebalik parti politik? Berkemungkinan besar ya kerana cara mereka adalah salam, malahan Penipu Rakyat juga adalah sebuah organisasi komunis kerana gerak kerja mereka adalah mirip gerak kerja komunis iaitu melingkupkan keamanan, membuat kekacauan, menghasut rakyat menentang kerajaan dan memperalatkan rakyat menentang kerajaan tanpa mempedulikan kesan buruk terhadap rakyat yang terpedaya itu, lihatlah, mamat bekas kerani Public Bank ini adalah salah seorang mangsanya.


zat dan Bomo Siam, ada berani jawab ke persoalan ini? Berani keran benar, takut kerana salah, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

ZAT,

WHERE'S THE CONSPIRACY THEORY?

....WHO, HOW, WHEN, WHERE... HAVE IT BEEN PRODUCED TO COURT???

NONE WHATSOEVER!!!

zat said...

Anon 5:34

imagine what will happen if Tun M is prosecuted or the PM or the DPM..kah kah kah

anyway since when a large crowd can intimidate a judge..get real..!!

Anonymous said...

zat said...

Anon 4:15

ish..kau tgk video yg tak sahih pas tu tuduh org zina..itu fitnah namanye...lantak kau lah

August 5, 2012 4:22 PM

----------------------------------------------------------------

Korang fitnah Perdana Menteri kononnya Perdana Menteri ada skandal dengan Altantuya tu amacam pula? Itu lagi teruk, bukti apa pun tak ada, bukti DNA tak ada, bukti CCTV pun tak ada, bukti video pun tak ada, jadi apahal korang sibuk menyalak di pentas ceramah macam nak roboh pentas ceramah tuduh Perdana Menteri sedangkan korang tak ada bukti? Itu apa, bukan fitnah ke?

Sudahlah, zat, ko nak berlagak suci, sedangkan ko kotor mengalahkan air longkang, mengalahkan air longkang di kandang babi yang diselaputi taik babi ko tau tak, kerana ko manusia yang tak sedar diri, tak tahu malu, korang perangai penyamun, ko cakap pihak kerajaan nak burukkan korang, tak payah nak kelentonglah, pihak kerajaan tak ada masa nak burukkan korang, kerana korang sudah sedia buruk, korang sememangnya buruk, jadi tak payahlah nak tuduh yang bukan-bukan kepada pihak kerajaan, terimalah hakikat yang Penipu Rakyat memangnya buruk, keji, hina, memalukan dan tak sadar diri! Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

zat said...

Anon 5:34

imagine what will happen if Tun M is prosecuted or the PM or the DPM..kah kah kah

anyway since when a large crowd can intimidate a judge..get real..!!

August 5, 2012 5:39 PM

---------------------------------------------------------

Itu sekadar khayalan ko sajalah zat, berkhayallah sepuas-puanya, kasi taruk syabu sekali, baru kick.

Ada hati korang nak penjarakan Tun Mahathir, PM dan TPM, konon, blah la. Atas kesalahan apa korang nak tuduhkan kepada mereka bertiga? Meliwat? Menyodok Chinadoll? Blowjob dalam tandas? Bermaksiat dengan bini orang dalam keretapi? Special counseling jam tiga pagi? Itu semua kerja Penipu Rakyat, jadi ko boleh berkhayallah kerana ko hanya sekadar berkhayal saja sedangkan yang buruk itu adalah Penipu Rakyat, apahal ko tak pergi dedahkan kebenaran yang sebenarnya iaitu kebobrokan Penipu Rakyat? Kerana ko asobiyah, orang asobiyah macam ko ni, kalau orang lain kena tindas, ko akan tumpang sekaki membuat penindas kerana yang menindas itu puak sekutu ko, sedangkan kalau puak dna sekutu ko buat jahat, ko akan selindung habis-habisa, sanggup bersubahat dengan maksiat dan jenayah, itulah keraja korang, blah la, Penipu Rakyat komunis!

zat said...

Anon 5:36pm

1.tanah yg diambik-alih supaya berdasarkan laporan jurunilai kjaan...so apa cer?

2. mana2 kjaan akan memberi bantuan kpd rakyatnye yg teramiaya

3. kos guaman RM500 ribu? kau ada dpt bil ke?

4. Takpe lah, mamat Public Bank tu kalu takde org bela biar aku bela..

dengar Tun Salleh Abbas akan memberi khidmat nasihat..ish..Tun pun terlibat dlm nak melingkupkan keamanan jugak ka?

Anonymous said...

ZAT 539,

ANWAR CREATED THE PERCEPTION....

IMAGINE WHAT WOULD HAPPENED IF HE WAS FOUND GUILTY?

...WILL THE CROWD DISPERSED PEACEFULLY?...OR ANWAR WILL LET IT BE?

zat said...

Anon 5:48

apa yg kau sebut tu kira kecik je kalu banding dgn apa Tun M dah buat kat negara...check balik posting aku dulu2...malas nak siaran ulangan

Anonymous said...

JUSTICE DELAYED JUSTICE DENIED ......AGREED 100%.NAK TANYA SEMUA BLOGGER2 SIAPA YANG SELALU DILLY DALLY.....TAK HABIS2 PHOSTPONED KES DIA DI MAHKAMAH EK....BERTAHUN2...CAKAP TAK SERUPA BIKIN.ITU KES LIWAT TANGGUH ...TANGGUH....HA..HA...

zat said...

Anon 5:57

why is it you people like to create fear..what if this & what if that?

seriously, i don't know the answer to your question and its really not relevant at all..

Anonymous said...

zat said...

Anon 5:36pm

1.tanah yg diambik-alih supaya berdasarkan laporan jurunilai kjaan...so apa cer?

2. mana2 kjaan akan memberi bantuan kpd rakyatnye yg teramiaya

3. kos guaman RM500 ribu? kau ada dpt bil ke?

4. Takpe lah, mamat Public Bank tu kalu takde org bela biar aku bela..

dengar Tun Salleh Abbas akan memberi khidmat nasihat..ish..Tun pun terlibat dlm nak melingkupkan keamanan jugak ka?
August 5, 2012 5:52 PM

------------------------------------------------------

Apa lagi yang ko nak pusing ni zat, jurunilai kerajaan tak beri ko harga setinggi tu, kerajaan Penipu Rakyat lantik jurunilai swasta yang entah dikutip dari mana, itu adalah harga jurunilai swasta yang dikutip oleh Penipu Rakyat, jadi ko jangan nak kelentong lebih-lebih lagi, ko nak kencing kat orang akhirnya kencing tu terpercik ke muka ko sendiri, siap masuk mulut lagi, uwekkks, menjijikan!

2. Bantuan kepada rakyatnya yang terainaya ye? Melanggar undang-undang tu terainaya ke? Apasal dalam kes Yayasan Basmi Kemiskinan yang tertunggak cukai hampir RM 6 juta dulu tak ada pun belas ihsan dari Penipu Rakyat dengan tidak berhati perut, dengan tidak berperi kemanusiaan dan dengan penuh kezaliman merampas harta milik yayasan orang miskin sedangkan Yayasan Melaka hendak membantuk Yayasan Basmi Kemiskinan selesaikan tunggakan cukai itu tidak dipedulikan oleh Penipu Rakyat yang lebih suka merampas tanah milik yayasan orang miskin itu? Di manakah bantuan kepada rakyat zat, sedangkan yayasan orang miskin pun diainaya, blah la, lepas ni semua kes boleh minta Penipu Rakyat di Selangor tolong bayar kes guamanlah ye, kes rumah tangga yang banyak tu, bolehlah minta dibiaya oleh Penipu Rakyat ye? Blah la, dasar pembohong, Penipu Rakyat kaki kelentong, blah la, Penipu Rakyat komunis, merampas harta yayasan orang miskin!

Pasal kos RM 500 ribu tu, ko pi tanya Khalid sendirilah, tapi tak kisahlah kalau peguam Penipu Rakyat yang ada conflict of interest dalam kes tu dah turun harga sekali pun, ianya tetap suatu penyelewengan, macam menyembah berhala, kalau haram dan syirik tu, tetap haram dan syiriklah, jangan nak bermuka-muka lagilah.

Sekarang yang menjadi isunya ialah apahal hanya Rafizi sorang saja yang mendapat pembiayaan guaman itu sedangkan kes ini melibatkan Rafizi dan mamat bekas kerani Public Bank yang tidak dipedulikan oleh Penipu Rakyat tu, ko ni ada kelayakkan ke nak bela mamat tu? Tapi isu utama ada adalah apahal hanya Rafizi yang dibiaya kos guaman kes itu sedangkan rakan subahat Rafizi iaitu si mamat bekas kerani Public Bank tu tidak dibantu, kata bantuan untuk yang terainaya, kalau Rafizi korang kata terainaya, mamat yang subahat dengan Rafizi tu tak terainayalah ye? Bodo piang, dasar fikir guna tumit kaki, memang macam hang la zat, blah la, bodo piang! Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

JUSTICE DELAYED JUSTICE DENIED ......AGREED 100%.NAK TANYA SEMUA BLOGGER2 SIAPA YANG SELALU DILLY DALLY.....TAK HABIS2 PHOSTPONED KES DIA DI MAHKAMAH EK....BERTAHUN2...CAKAP TAK SERUPA BIKIN.ITU KES LIWAT TANGGUH ...TANGGUH....HA..HA...

August 5, 2012 6:01 PM
Anonymous zat said...

Anon 5:57

why is it you people like to create fear..what if this & what if that?

seriously, i don't know the answer to your question and its really not relevant at all..

August 5, 2012 6:03 PM

----------------------------------------------

Bukan tak relevan zat, sebabnya ko ni asobiyah, kalau puak ko menindas pihak yang tak bersalah, ko pun akan tumpang sekaki membuat penindasan itu, tapi kalau puak ko buat salah, ko akan bela habis-habisan, ko jelas asobiyah, jangan nak pusing-pusing lagilah, walaupun ko tak mengaku, yang jelasnya ko adalah asobiyah! Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

WHAT TUN MAHATHIR HAS DONE FOR THE COUNTRY IS BEYOND COMPARE.UNLIKE SOME LEADER GO ABROAD AND CONDEMMNED YOUR OWN COUNTRY.TUN HAS DONE SO MUCH FOR THE COUNTRY DEMI AGAMA,BANGSA DAN NEGARA.DULU YANG NAK PINJAM IMF TU SIAPA...DURING THE FINANCIAL CRISIS TUN HAS SAVED US FROM BEING BURDENED WITH IMF. IN THE END IMF MALU ...DENGAN KEBIJAKSANAAN TUN.THE WEST HAS ACKNOWLEDGED HIS ABILITIES.KITA SAJA ADA YANG TAK SEDAR DEK UNTUNG.BELAJARLAH BERSYUKUR ATAS NIKMAT YANG KITA DAPAT.

Anonymous said...

ZAT 558,

...YOU JUST CAN'T LET MR. MACDONALD HAVE A FARM!

HE'LL DEFINITELY GOOGLE, WOBBLE, BLOW, DOLLING...OR SHAKE IT UNTIL HE'S IN PUTRAJAYA!

Anonymous said...

SEBENARNYA KERAJAAN TIDAK PERLU MELAYAN SEMUA ISU DAN FITNAH YANG DITIMBULKAN, KERANA KITA TAHU APA NIAT MEREKA YANG SEBENARNYA. JANGAN HIRAUKAN, KALAU MEREKA BENAR-BENAR GENUINE DENGAN ISU MEREKA,MINTA MEREKA BUKTIKAN, SEKIRANYA SAH APA YANG DIBUKTIKAN SALAH, BARU KERAJAAN BERTINDAK. BE PROFESSIONAL, JANGAN RUGIKAN MASA MELAYAN BAPOK TUA YANG DAH NAK MAMPUS, DENGAN ISTERI, ANAK-ANAK SERTA KUNCU-KUNCU MEREKA YANG DESPRATE.

zat said...

Apa lagi yang ko nak pusing ni zat, jurunilai kerajaan tak beri ko harga setinggi tu, kerajaan Penipu Rakyat lantik jurunilai swasta yang entah dikutip dari mana, itu adalah harga jurunilai swasta yang dikutip oleh Penipu Rakyat, jadi ko jangan nak kelentong lebih-lebih lagi, ko nak kencing kat orang akhirnya kencing tu terpercik ke muka ko sendiri, siap masuk mulut lagi, uwekkks, menjijikan!

August 5, 2012 6:05 PM
===================================

kau ke aku yg kelentong? kalu betul dia pakai nilai swasta tunggu apa lagi...apasal MCA tak buat report...?

Anonymous said...

zat said...

Anon 5:48

apa yg kau sebut tu kira kecik je kalu banding dgn apa Tun M dah buat kat negara...check balik posting aku dulu2...malas nak siaran ulangan

August 5, 2012 5:58 PM

--------------------------------------------------------------

Tak payah ko nak fitnahlah zat hoi, kalau Tun Mahathir mempelahap duit negara sesuka hati sepanjang pentadbiran dia selama 22 tahun itu, mungkin sekarang ini Malaysia lagi teruk dari Somalia, apa satu pun tak ada, semua tinggal dalam gua, malahan ko pula merempat di negara orang lain menjadi peminta sedekah. Orang bodo macam hang sajalah suka tuduh yang bukan-bukan, macam aku sebut sebelum inilah, puak Penipu Rakyat macam hang ni asobiyah, kalau hangpa nak menindas orang, nak menuduh orang, tak payah ada bukti pun tak apa, boleh tuduh macam tu saja, itu fitnah zat hoi, hang bodo ke tak faham tentang fitnah? Hang ada bukti ke Tun Mahathir pelahap duit negara, hang ada 4 orang saksi lelaki beriman yang lihat semua itu ke? Hang ada rakaman video tentang perkara itu ke? Hang ada dokumen-dokumen yang sahih dan telah diuji ketulenannya ke? Hang ada rakaman CCTV Tun Mahathir tengah buat rasuah ke? Jangan jadi manusia pemakan daging saudaranya sendiri zat, jelas hang memfitnah Tun Mahathir, hang tak ada bukti, tapi hang cakap saja lebih. Kalau hang nak tengok integriti sangat, hang pi tengok intergriti Nik Aziz mentadbir Kelantan, apa dah jadi dengan Kelantan, pembangunan tak ada, bekalan air bersih tergendala dan air kotor, nak membuat lebuh raya pun minta derma dengan rakyat, di mana dia kerajaan negeri Kelantan kalau nak buat lebuh raya pun minta derma, mintak sedekah, apa cerita? Tun Mahathir masa buat Lebuh Raya Utara Selatan ada minta derma dari orang ramai ke? Masa Tun Mahathir buat Jambatan Pulau Pinang ada pi minta sedekah dari sesiapa ke? Itu semuad diusahakan sendiri oleh pihak kerajaan Barisan Nasional, kerajaan Barisan Nasional bertanggungjawab terhadap rakyat, bukannya macam Penipu Rakyat, tidak bertanggungjawab, nak buat lebuh raya pun minta derma, nanti nak selenggara minta sedekah pula, memalukan!

Blah la, zat hang pi semak apa Nik Aziz buat kat Kelantan sampai jadi sedemikian rupa, jangan sibuk nak tuduh yang bukan-bukan terhadap kerajaan saja, Penipu Rakyat sejuta kali lebih teruk dari apa yang hang tuduhkan kepada kerajaan. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Anonymous said...

SEBENARNYA KERAJAAN TIDAK PERLU MELAYAN SEMUA ISU DAN FITNAH YANG DITIMBULKAN, KERANA KITA TAHU APA NIAT MEREKA YANG SEBENARNYA. JANGAN HIRAUKAN, KALAU MEREKA BENAR-BENAR GENUINE DENGAN ISU MEREKA,MINTA MEREKA BUKTIKAN, SEKIRANYA SAH APA YANG DIBUKTIKAN SALAH, BARU KERAJAAN BERTINDAK. BE PROFESSIONAL, JANGAN RUGIKAN MASA MELAYAN BAPOK TUA YANG DAH NAK MAMPUS, DENGAN ISTERI, ANAK-ANAK SERTA KUNCU-KUNCU MEREKA YANG DESPRATE.

August 5, 2012 6:09 PM
Anonymous zat said...

Apa lagi yang ko nak pusing ni zat, jurunilai kerajaan tak beri ko harga setinggi tu, kerajaan Penipu Rakyat lantik jurunilai swasta yang entah dikutip dari mana, itu adalah harga jurunilai swasta yang dikutip oleh Penipu Rakyat, jadi ko jangan nak kelentong lebih-lebih lagi, ko nak kencing kat orang akhirnya kencing tu terpercik ke muka ko sendiri, siap masuk mulut lagi, uwekkks, menjijikan!

August 5, 2012 6:05 PM
===================================

kau ke aku yg kelentong? kalu betul dia pakai nilai swasta tunggu apa lagi...apasal MCA tak buat report...?

August 5, 2012 6:09 PM

--------------------------------------------------------------

Takkan nak tunggu MCA buat report, ko sebagai manusia apa tanggungjawab ko? Ko kata ko tahu serba serbi di Selangor, ko kata ko pentingkan integriti, jadi apahal ko tak ambik tindakan dulu? Blah la, ko cakap saja lebih, lepas tu sibuk salahkan orang lain, guna otak zat, guna otak, ni tidak ko guna nafsu serakah, ko fikir guna taik sebab tu ko bodo macam ni! Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Video yg 99.9% asli si zat kata tak sahih..tapi gmbr fotoshop level budak tadika buatan tian chua dijaja setiap masa..fuiyo..munafik tahap gaban la si zat tu..

Anonymous said...

Daripada bagi kos guaman RM500k pada Rafizi yang dah terag lagi bersuluh bersalah, baik gunakan duit tu untuk kutip sampah dan turap jalan-jalan berlubang di sana sini di Shah Alam ibu negeri Selangor, atau bayar hutang pada Syabas, boleh baiki pam air yang rosak. Hasilnya adalah untuk keselamatan, kesihatan dan keselesaan rakyat kebanyakkan.

aku said...

zat ni anak karpal sink kot! ha..ha..

Anonymous said...

Apsal dalam banyak-banyak pencacai PR yang dikatakan menguasai ruang maya kat Malaysia ni tapi aku tengok tak habis-habis si zat dengan bumuh sial je.... yang lain tu dah mampus kene sambar petis ke???

Anonymous said...

bomo...pooooodah..

dinizam said...

Lembu punya susu sapi dapat nama ha ha ha..

dinizam said...

Lembu punya susu sapi dapat nama ha ha...

dinizam said...

Lembu punya susu sapi dapat nama ha ha ha..

RH said...

saya cadangkan agar rumah mana2 ketua pembangkang yg suka menuduh pihak polis diblacklistkan. Sekiranya terjadi sebarang kejadian buruk, pihak polis jangan ambil peduli sebab bagi mereka polis itu anjing. Jadi untuk apa berbuat baik kepada mereka2 ini. Gomen jangan telalu baik hati. Ini zaman baru. Banyak jasa tidak dikenang malahan dicaci pula.