Monday, August 13, 2012

LANGAT 2 DAN KISAH 2 BADIGOL PAKATAN.


isu langat 2 ni mudah.
aku permudahkan dalam bentuk tamsilan.

mampukah 1 buah bas dengan kapasiti 40 penumpang boleh membawa seribu penumpang pada satu masa ?

jawapannya tidak.
jawapannya enggak boleh.
jawapannya vennak.
jawapannya mostahil.

begitulah ceritanya mengenai langat 2. 

permintaan dan jangkaan terhadap bekalan air di lembah klang (selangor,KL,putrajaya) akan meningkat pada tahun 2014.

kerana apa ?

pasal kawasan industri, kawasan penempatan, bandar baru semakin meningkat dan bertambah di lembah klang.

kerana permintaan air yang bakal meningkat, kerajaan pusat telah membuat kajian selama 7 tahun lalu diperakui akan bahawasanya amatlah mustahak SATU PROJEK BEKALAN AIR MENTAH/BERSIH perlu dibuat bagi memenuhi jangkaan permintaan.

maka dengan itu terbinalah cadangan dan pembinaan langat 2. yang bertujuan memenuhi permintaan bekalan air kepada seluruh penduduk lembah klang.

lepas 7 tahun kajian, paip bekalan air yang dibekalkan oleh kerajaan negeri pahang kepada selangor telah dibina.

pembinaan paip itu bermula di kawasan karak dan berhenti di langat. jauhnya tak sampai 50 km.

benda dah siap.

si 2 badigol ada ide lain.
kata 2 badigol ni, kami taknak sokong projek langat 2 nih.
kerana itulah majlis perbandaran kajang (bawah pemerintahan pakatan) tangguhkan projek penting ini sejak 2 tahun lalu.

alasannya kami taknak air dari pahang.
kami nak guna air dari lombong.
kami jugak nak amik air dari tasik kenyir .( yang jauhnya 400km).

inilah masalah bila 2 badigol pakatan yang tak paham bahasa.
tak tahu nak menilai mana kepentingan rakyat.
tak tahu nak menilai antara permainan politik dan hak rakyat.

badigol yang dimaksudkan adalah kalid gagap dan xavier kafir harbi.

kalau korang bodoh itu masalah korang, tapi tolong jangan di copy paste kan kebodohoan total kamu tu kepada rakyat.

nak tahu cite lanjut KLIK SINI.

19 comments:

Anonymous said...

Dia mcm kes org bawak lembu....

Yg mana satu nak pilih....

Nak pikul ke....
Nak tunggang....

Badigol ni pilih pikul...
Sebab alasannya senang...bawak sekali jalan....

Kalay tonggang...nak kene libas bontot lembu...
Satu kerje lagi....hati pon sakit...

Mana mau...???
Lu pikir laaa...

Servant of God said...

Sebenarnya benda ni tak patut jadi isu pun. Kita memang perlu air.

Kan kamu kata Khalid tu manager yang best. Kenapa sampai perlu dicatu air kat Balakong tuh? Kenapa projek 50km dia tolak, dia nak buat yang 400km?

Ada akal ke tak?

Anonymous said...

Rupanya aku tertipu masa mengundinya pd PRU2008,MB selangor bukan ahli koporat..ttp ahli keparat!

Bomo Siam said...

GAP...!

Sepemerhatian aku...tong ayaq yg budak tu bawak, belum ada pd zaman kecik MBKhalid!

Ini gambaq...bila tahun punya???

Nak muhung pun...carik le tempat gelap sikit!

Kuah kuaah kuaaah...!!!

Bomo Siam said...

Sog 9:13 AM...

Nak guna ayaq pun, harapkan kerajaan negeri ka?

Kuah kuaah kuaaah!!!

Bomo Siam said...

Manusia lebih HINA dari menatang jika dlm soal ayaq pun masih bergantung pd kerajaan...!

Mmuuaahahahaha...!!!

Servant of God said...

Bomo Siam said...

Sog 9:13 AM...

Nak guna ayaq pun, harapkan kerajaan negeri ka?

Kuah kuaah kuaaah!!!

August 13, 2012 9:42 AM

---------------------------

Bagus bomo, bagus! Ketawa lagi!

Sebab ketawa kamu tuh penghinaan yang cukup mengaibkan untuk orang2 yang terpaksa mengangkut air ni.

Persendakanlah mereka bomo. Tunjukkan betapa kamu dan tuan2 kamu terutama MB Khalid tak pedulikan dorang.

Anonymous said...

Bagus bumuh siye... makin banyak ko tulis komen, makin banyak undi masuk ke BN...

thank you, arigato, nandri, xièxie, salamat, kòp-kuun, mekasih pada bumuh siye....:-)

Anonymous said...

Betul, aku sebagai seorang ahli agama sangat membenci perangai bomo siam. Bukan saja penulisannya, tapi namanya juga sudah tidak Islamik. Tapi cuba berlagak Islamik, hanya merosakkan imej Islam sahaja.

Bomo Siam said...

10:13 AM,

Org macam aku bukan pedulik sgt bab2 UNDI...!

Puak macam aku kalut carik duit & carik mesjid!!!

Kuak kuaak kuaaak...!!!

...dah bercadang nak bawak anakbini ke Phuket...pd hari mengundi nih! Insyaalah.

Servant of God said...

Alaa, senang cakap laa bomo nizar.

Kau hanya fikir tembolok kau saja. Kau tak peduli halal haram, kau tak peduli yang kau mengelirukan orang dengan ajaran songsang kau, i.e., isu nama Allah, tanggungjawab siapa untuk menyediakan bekalan air untuk rakyat.

Kamu bomo nizar memang sebijik nizar tokak yang tak henti2 melambai2 tuh. Kamu bercakap sekadar nak menang cakap pada saat itu saja.

Lain kali kau bercakap dengan orang yang sama pendirian kau sudah bertukar 180 darjah. Dari mengadap kanan kau terus berpaling ke kiri.

Mengaku jelah yang kamu akan menipu tentang apa sekali pun sebab kau bukannya kira halal atau haram.

Anonymous said...

kekek... kalo dah kapitalis tetap kapitalis... kalo main paip tutup.. mana nak ada air... pembohong punya SYABAS..

Bomo Siam said...

Sog 10:50 AM

JALAN YG BERLIKU KEMESJID adalah lebih bayak rahmat solatnya...!!!

Servant of God said...

Anonymous said...

kekek... kalo dah kapitalis tetap kapitalis... kalo main paip tutup.. mana nak ada air... pembohong punya SYABAS..

August 13, 2012 11:23 AM

----------------------------

Habis tu ronie liu pi buat lawatan kenapa tak on jek air tuh?

Kalau dah bengap tuh memang bengaplah kamu. Nauzubillah anak2 aku jadi macam kamu.

Servant of God said...

Bomo Siam said...

Sog 10:50 AM

JALAN YG BERLIKU KEMESJID adalah lebih bayak rahmat solatnya...!!!

August 13, 2012 11:23 AM

----------------------------

Kau menuju ke masjid ke bomo nizar?

Kenapa kamu tuju masjid? Kan kamu kata Tuhan itu takde nama, dan sekarang Allah pun ada di gereja, kenapa kamu tak pegi sembahyang di gereja saja, wahai bomo nizar?

Anonymous said...

sudahlah... baik kerjaan pusxat bg je kerajaan negeri urus... buat apa nak pening.. kalo tarif air naik.. biar rakyat marah kerajaan negeri. pelik politik kat Malaysia.. kata demokrasi... tapi bila tak sokong semua benda kena tarik.. baik takyah cakap demokrasi.. cakap kuku besi

Servant of God said...

Anonymous said...

sudahlah... baik kerjaan pusxat bg je kerajaan negeri urus... buat apa nak pening.. kalo tarif air naik.. biar rakyat marah kerajaan negeri. pelik politik kat Malaysia.. kata demokrasi... tapi bila tak sokong semua benda kena tarik.. baik takyah cakap demokrasi.. cakap kuku besi

August 13, 2012 12:30 PM

----------------------------

Laaa.. sekarang ni orang tengah marah kerajaan negeri laa nih. Apa nak tunggu semua pili takde air baru nak mengamuk ke?

Nak tunggu sampai tak boleh nak cebok lepas berak baru nak cari MB ke?

tobeng said...

Penganut2 pakatan punyalah dungu sampai diorang mati2 ingat kerajaan pusat yang reka2 cerita air nak abis ni.Tengok apa reaksi sorang anon kat atas ni dah tahu.Syabas tutup airlah,kalau bina langat 2,tarif air naiklah.Kat luar pun inilah jawapannya.Jawapan by default yang kalau orang sergah sikit ternganga2 nak balas.

Semua cerita macam orang tak pergi sekolah punya mentaliti.Apa tuan dia cakap dia iyakan aje.Badigol macam mamat siam pula suruh cari air sendiri.Lagi bodoh dan mementingkan diri.Dia mungkin tinggal di kampung atau luar lembah kelang.Dia tak tahu kl,selangor banyak flat,kondo,bangunan2 tinggi.Kalau dok rumah teres pun takkan nak gali perigi macam di kelantan tu.

Diorang ingat saluran paip yang dah siap dibina dari pahang ke selangor tu saja2 aje dibuat oleh kerajaan dulu.Pakar2 yang kata air sampai 2014 itu pula dituduh agen kerajaan ,semua dah kena beli.

Kita boleh aje biarkan kerajaan pakatan selangor terus memperbodoh2kan rakyat(pakatan) dan dirinya sendiri,tapi masalahnya kalau air habis nanti kita semua yang dok lembah kelang ni akan mati kering sama tak kira sama ada kita sokong pakatan atau tidak.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
10:13 AM,

Org macam aku bukan pedulik sgt bab2 UNDI...!

Puak macam aku kalut carik duit & carik mesjid!!!

Kuak kuaak kuaaak...!!!

...dah bercadang nak bawak anakbini ke Phuket...pd hari mengundi nih! Insyaalah.

August 13, 2012 10:33 AM

----------------------------------

Kah kah kah kah kah... orang macam aku takkan lupe ko punye ayat keramat masa hang jadi musang ungka dulu. Kalau BN memang lagi, ko bernazar nak berjalan bogel dari tepeng tu sampai ke sungkai... TAK KISAH PASAL UNDI KONON...

PIRAHHH MABUKKK BUMUH SIAL...!!!!!