Thursday, August 16, 2012

MANA PERGI FOTO ANWAR DEPAN KAABAH ?


sejak bebas tahun 2004, sampai ke saat ini foto anwar depan kaabah masih tidak dijumpai.

walaupun berpuluh kali anwar dalam tweeter/fb/blognya menyebut akan kehadiran beliau di mekah, namun sekelumit foto berjasadkan beliau sedang mengelilingi kaabah masih tiada kelihatan.


51 comments:

Anonymous said...

dalam twiter bukan main labaikallah .... dengan realnya ... gambar tak ambik . tapi dok dalam kereta api kat london phewwww ...stylooo ... dia mana boleh pi MEKAH .... CARI TERBAKAR ..... TARAF TYLER tu FREEMASON .... MISI nak bina SOLOMON temple kat Al Aqsa woooo .....

Anonymous said...

Mungkin boleh jumpa tahun ni kot.... jumpa dalam video sedang bertawaf dalam bilik dengan Siamdoll....

Zaeydee said...

Nak pijak tanah bumi Mekahpun tak boleh oooi...banyak sangat dosa... pecah belah umat...sekongkol dengan yahudi laknatullah...pembohong besar..peliwat...perogol...pencipta huru-hara...nantilah suatu hari nanti adalah balasan tu...cuma kita doakan selagi hayat dikandung badan... bertaubatlah...kita nak doa yang baik2 untuk musuh kita..kita taknak ikut macam nik ajis...asal doa untuk umno je biar pecah perut....dahsyat!

Anonymous said...

pergi Mekah 100 kali dengan kapal terbang percuma aku nak pergi...balik Mekah buat maksiat, gantung rantai beruk di tengkuk, Rosmah jambul sejemput kat depan. Kalau pi Mekah setakat nak makan angin jer wat per. Perabih harta rakyat jer...haji tak mabrur gak...haram jadah!!!

Anonymous said...

mungkin try dulu umrah gi thailand..indon...dan barat dulu kot!!!.....

Anonymous said...

sia sia sahajalah bersahur dan puasa esok hari...anon 5.54 berbicara sesedap mulut!!!

siapalah kita disampingNYA utk menghukum dan menfitnah dipagi subuh dan sedang azan berkumandang di segenap pelusuk negara?

jawaplah sendiri..nescaya balasan siksa tu amat pedih...hukuman pasti datang..mungkin hari ini anda hilang nyawa...ditimpa bencana atau
hilang nikmat yg diberi percuma!!!

kun fayakun!!

Anonymous said...

Cayalah anon 5:54 AM! Lu memang terbaek la bro!!! Subuh2 dah buat dosa fitnah, siap jatuhkan hukum lagi you. Ish mana ada org yg berani macam lu bro TAHNIAH!!!

Anonymous said...

Kalau ada sponsor pun intended belum tentu Anwar tu nak pergi umrah.

ambe said...

Nabi pun tak ajar cakap macam itu...pelik sangat orang macam ni

Anonymous said...

minta maaf n selamat hariraya aidilfitri...kalau bang HERO bollywood nie pi mekah, mengelinggi khabah serta berdoa di situ sehingga menitis ayaq mata di situ...bukan takat mengundi...silap2 BOLEH menang tampa bertanding jawatan PM yg dia teringin tu...siap rakyat gerenti boh kapet merah, hijau n kuning utk beliau ke putrajaya....TETAPI.....persoalannya lepas kuar jd tahanan..., tak pernah pun nampak senyumannya, tawanya, bayangnya or kelaur CNNNs, harukah, tranongkitaV007, aljazera, discovery chunnel, sinar hurian, utusun, mutiara special edition, berita hari2an, bloggers.... KALaUlah bilau pi dgn tok guru2 barisan depan pas or org2 kanan PKR dan di hartar ke airport oleh pegawai2 atasan DAP n sebagainya...lagi laa bagus... tak payah berkempenn dahh semua akan mengundi dia...TAPI persoalannya TAK Pi!!! n Why laa??... jauh sangat ka?? or duit tak cukup ka??..or tak sihat ka??tak dak org nak ajak ka? sibuk sangat ka?...

Anonymous said...

Anon 5.54:untungla awak dalam, golongan orang2 dijamin masuk syurga. Siap boleh tahu, haji orang mabrur ke tidak.

Sudir said...

Jangan silap bro.. Foto dia kat Mekah semua dah di'angkat' ke langit.. Kan ker dia anugerah tuhan..

Anonymous said...

Nak tanya pada 5:54 am tu..... betul ke Al-Juburi dah 2 kali pergi haji?? Tolong telek, haji dia tu mabrur ke atau haji takbur??

Anonymous said...

Anon 5.54 tu, dah banyak mkn nasi kangkang juburi tu pasal melantun. Hahaha

Anonymous said...

...tiket kapai terbang abiss? tiket cruise abis? malas nak Q panjang beli tiket? tiket online server down? ulat tiket kena tangkap? tak tau macammana nak beli tiket? pasport dah nak expired? visa tak appoved lg? kawan2 tak ajak pi pong? nak tunggu uncle sick.eeers ajak?...??? apa lg eekks..

Koru said...

sbnrny mmg x prlu ditnjukkan gmbr Pm kita buat umrah ttpi jika kita x tnjuk gmbar ni, prcayalh plbagai fitnah yg akan dbuat oleh pmbgkg sbgmn yg prnh dialami oleh Tun dulu.antarany Tun dikatakn mrangkak semasa tawaf dn sbgny.pd hakikatny x pun mlah Tun djemput msuk kdlm kaabah. jdny isu utk mnunjuk x timbulpun tp prcayalah jika Nuar Brahim gi buat umrah, pasti akan ada gmbar besar yg akn digantung di seluruh ngeri pmbgkg

Anonymous said...

kalau masa berkempen pus lepaih nie boleh buat tabung derma seiklas jiwa utk beli tiket buat beliau...
dan syarikat swasta yg mengelolakan umrah n haji yg boleh lah buat cabutan bertuah utk tiket business class bagi kat beliau...
kalau boleh...buat special pakej 10 ari 9 mlm, penginapan hotel 7 stars, siap dapat pi desert safari, melawat ladang unta, makan mandi lamb, balik singgah shopping camera n pinggan corel kat dubai n dll...

Anonymous said...

halo mamat August 16, 2012 5:54 AM..
kun fayakun....

nti ALLAH balas balik apa lu kata kt org lain dlm bulan mulia nia.
Bersedia la menunggu.....

Kun Fayakun!!!

Anonymous said...

GAMBAR ANUwar DEPAN KAABAH MEMANG LA TAK DE.
DIA DUDUK DALAM KAABAH LA.
INI SEMUA SALAH KAMERA. TU PASAL KAMERA TU BESI, TAK LEH CAYA

Anonymous said...

anon 5.54am.... letih hang posa hari ni...satu pahala pun habok tarak....mulut mcm bangkai....

standard mulut pengikut totok PAS....

Aliffnajmi said...

Sejuk mata tgk Datin Seri tutup aurat.
Ya Allah, aku mohon di pagi hari mulia ni agar Kau bukakanlah hati Datin Seri Hajjah Rosmah utk menutup aurat sepertimana dia boleh bertudung dengan comel di tanah haram. Kau peliharalah pemimpin kami dan keluarganya dari fitnah. Aminn.

Anonymous said...

pergi Mekah 100 kali dengan kapal terbang percuma aku nak pergi...balik Mekah buat maksiat, gantung rantai beruk di tengkuk, Rosmah jambul sejemput kat depan. Kalau pi Mekah setakat nak makan angin jer wat per. Perabih harta rakyat jer...haji tak mabrur gak...haram jadah!!!
___________________________________
ape ko ingat pergi mekah macam nk pegi bali ke, us ke...kalo duit berjuta pn tp Allah xseru kite ke sane...xdapat nye kite nk ke mekah sane oi...ingat2 la sikit kuasa Allah...

Servant of God said...

Aliffnajmi said...

Sejuk mata tgk Datin Seri tutup aurat.
Ya Allah, aku mohon di pagi hari mulia ni agar Kau bukakanlah hati Datin Seri Hajjah Rosmah utk menutup aurat sepertimana dia boleh bertudung dengan comel di tanah haram. Kau peliharalah pemimpin kami dan keluarganya dari fitnah. Aminn.

August 16, 2012 9:29 AM

---------------------------

Aminnn

Servant of God said...

Jom kita buat tabung Jom Hantar Anwar Naik Haji (Jontawarji) untuk membolehkan dia pi haji!

Aku derma 50 sen!

Anonymous said...

Aliffnajmi said...
amin...

Anonymous said...

Gambar org tua kutuk penyapu kontot mana sukabergambar di depan kabah, dia tentu suka ber'gambar" d belakang..belakang belakang..Nk jadi PM pun iku jalan belakang..Demokrasi apa taik tu...majlis peguam, suhakam, suarah , mahasewel mana sunyi aja...mana hak kebebasan bersuara, mengundi danaebagianya jia semua ikut lobang belakang..

Anti PR said...

Kau ni Nik Aziz yg ajar ka? Manusia spesis hati busuk mmg mcm ni. Dia pulak kata haji org mabrur atau tidak. Nik Aziz belum tentu mabrur sebab Tuhan yg tentukan. Kalau org mcm pergi haji baru betul mkn angin sbb hati busuk. Perangai hasad dengki mcm ini yg mybbkan tak jumpa kaabah nanti. Beruk ni busuk hati. Mmh betul pun biasanya Anwar akan tunjik gambar kemana dia pergi. Aku pun menunggunya..

Anti PR said...

He..he...jadi PM kerajaan langit..

Anonymous said...

Sejarah Abu Lahab lagi banyak menggunjungi Kaabah..apa nak Diherankan..

Anonymous said...

Sejarah Abu Lahab lagi banyak menggunjungi Kaabah..apa nak Diherankan..
___________________________________
dh lari topik la bdk nie..

usin said...

pergi Mekah 100 kali dengan kapal terbang percuma aku nak pergi...balik Mekah buat maksiat, gantung rantai beruk di tengkuk, Rosmah jambul sejemput kat depan. Kalau pi Mekah setakat nak makan angin jer wat per. Perabih harta rakyat jer...haji tak mabrur gak...haram jadah!!!

August 16, 2012 5:54 AM
++++++++++++++++++++++++++++++++
anon kt atas ni memang dh kenyang telan kencing dajal. mantap dlm otak dia najib ni seburuk2 umat, jahat dan takde sekelumit kebaikan yg boleh diberi kredit. itulah ajaran tok guru yg menggalakkan membenci pemerintah. pasal rosmah tak pakai tudung, mcm2 hinaan yg dilemparkan, bukan doa semoga terbuka hati dan berhijrah kepada yg lebih baik. wahai anon di atas, tak pakai tudung tu satu keburukan yg kamu nampak ada pd rosmah. tapi sedarkah kamu bahawa ada bnyk jugak kebaikan yg kamu tak nampak ada pada rosmah. contoh perumpamaan isteri kamu, kalau kamu begitu kagum dgn kebaikan isteri kamu atau mak kamu, adakah dia langsung tiada sifat cacat cela? yg mana kamu akan highlight? kebaikan isteri kamu atau keburukannya? oklah, kalau kamu masih susah nk faham, antara anwar, najib, nik aziz, hj hadi, lks, lge, siapakah yg paling bnyk jasa kepada rakyat malaysia? kita bagi kredit ikut jasa masing2. kalau kerjanya asyik pecah belah keharmonian rakyat, kita beri demerit. susah mcm tu? rasanya lebih adil....

Anonymous said...

Memanglah foto Anwar tak ada sebab dia bukan siapapun untuk pengawal keselamatan ambil gambar. dia dah pergi umrah tiap-tiap bulan. aku nampak dia tawaf dengan bodyguard sendiri.

Anonymous said...

Anon 5.54, awak tak pernah jejak kaki ke tanah haram ya? sebab tu awak tak tau situasi di sana, kalau kita pergi dengan dosa yang banyak tanpa bertaubat nasuha, kita tak akan tau apa rintangan akan wujud atau balasan dari Allah, sebab Anwar belum memijak kaki di sana. Kesimpulannya PM dan isterinya bukanlah tergolong dari orang-orang yang jahil, sesat dan jahat seperti yang selalu digambarkan oleh pemimpin-pemimpin pakatan.

Anonymous said...


Dah bosan lah dengar org asyik mengata pasal DS Rosmah..mcm lah lansung tiada kebaikan yg dilakukannya.. bandingkan dirinya dgn wan azizah , apa kebaikan yg dilakukan oleh wan azizah... bersubahat lagi besar dosanya..bersubahat dlm menjatuhkan sebuah negara islam supaya blh diperintah secara puppet oleh zionis, dosa bersubahat berzina ..bukanlah lagi besar dosanya

Apa yg patut dilakukan kalau seseorg itu belum mentup aurat ialah berdakwah dan menegur dgn baik ; bukannya mengeji , mengumpat dan memaki ..ikut cara Rasulullah , Rasulullah tak pernah marah atau mengeji seseorg. ..mcmlah org yg mengata dan mengeji Rosmah lansung tak de dosa...

Anonymous said...

Firman Kun fayakun adalah milik mutlak Allah SWT dan juga senjataNya dan hanya Dia saja yg Maha Berhak memiliki senjata ampuh tersebut, bukan hak mahkluk dan manusia ciptaanNya. Tapi kat sini ada segolongan manusia yg berlagak mcm Tuhan sewenang2nya mengunakan firman tersebut utk menakut2 dan menentukan kecelakaan org lain, sedangkan hanya Allah SWT sajalah yg memiliki sifat yg Maha Menentukan. Jangan nanti kecelakaan terbalik atau kebalikan kpd simulut celupar yg memandai mengunakan firman tersebut, baru sedar langit tu tinggi rendah, baru nak menyesal, padan muka,muka terkutuk. Suka main api neraka dengan Allah SWT yg akhirnya akan membakar diri sendiri walaupun wujud zahir api tersebut tidak nampak. Siapa yg makan cili api neraka dialah yg akan merasa pedasnya dikerongkong, siapa yg main api dialah yg akan merasa kepanasan sampai kekepala otak dan isi hati, jangan nanti sakaratulmaut dan malaikatmaut berada dimata,ditelinga dan dikerongkong baru nak menyesal yg akhirnya makan tak lalu tidor tak lena.

Anonymous said...

Amin.

Anonymous said...

Aminnn.

Anonymous said...

tapi masih tak terjawab...naper HERO bollywood tak pi mekah... Pada sesiapa yang ada gambar dia naik unta pun jadilahhh... sbb semua yang dia tuduh buat fitnah pd dia, semuanya dah pi haji n umrah.... TAPI dia tetap pi pebaik tulang belakang jer???!!!... harap2 lepaih raya nie dia pi laa...

Anonymous said...

Muka Anwar depan pu_i Chinadoll!!

Anonymous said...

gua harap blogger2 semua dapat ketengahkan isu nie... isu ini nampak kecil TAPI boleh meruntuhkan keEGOan beliau..., bila soh bersumpah dia kata dia tak salah nak buat apa bersumpahh...TAPI... kita buat macam kuih agaq-agaq...walaupun lembut tapi sedap di makan......sama macam oboq-oboq di laut walaupun lembik tapi berbisa..., takkan nak suruh pi mekah pun dia nak marah marah kat wartawan n kata BN pitnah dia pulak lagi, pihak mercy umno yang dok tolong selamatkan mangsa larian budak mesia kat lambok boleh lahh buat amal jariah pi pegang n pimpin tangan dia n bawak dia ke mekah...mana la tau dia tak pi sebab tak laratttt...bawak sekali bang AZ..mana laa tau kot kot dia teringin nak pi gak...dia pun dok kata rakyat mesia dok pitnah dia...kesian gak...kalau dia betul genti dia tak jadi batu macam si tanggang kat sana....sbb kat sana CASH on delivery... cuba try test tenggok... kalau nak laris paper macam goreng pisang panaz maka boleh lahh paper mesia bukak isu nie kat muka depan semua surat khabaq soh dia pi secara baik, ikhlas jiwa raga, semanis kurma, minta tok2 guru n timbalan kanan tok guru pujok dia n gua gerenti hajat si kapal layar yg suroh dia patut bertobat akan termakbul, kalau terpejam mata pun mungkin dia boleh senyummm aman kot kot... gua harap tiket kapai terbang nak ke sana tak abis lagi!!!!???...bukan apa risau pakar penerangan merangkap adik anagkat dia akan kata tiket nak ke sana abis sebab raya mai...or dia akan kata doktor peribadi tak bagi pi sebab tak boleh kena panaz melebihi 24 darjah celsiuss... dll.

Anonymous said...

ala kalo nuar pi mekah dh tentu tunjuk pic die kt masjidil haram...mcm azmin ade gak amik ngan bini die kt tanah suci...

Anonymous said...

Terbaek bro. lu mmg terbaek. buat fitnah. jatuh hukum.....hebat bro...ini hasil didikan nik aziz....bagi malu jah!

Anonymous said...

ramai yang berpuasa tetapi hanya mendapat lapar dan dahaga sahaja..

fikir2kan lah..berpuasa tetapi hari2 fitnah dan caci maki saudara anwar..seperti kebanyakan komen2 dlm blog ini..Masyallah..

amal ibadat bukan untuk dipertontonkan..Allah Maha Mengetahui yang menilai keikhlasan hamba2nya..

Rosman Muhamad Ali said...

Amin...

Anonymous said...

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh & Salam Kesejahteraan.

Alhamdulillah kita sedang memasuki fasa terakhir bulan puasa di mana kita akan bergembira kerana beroleh kemenangan pada Hari Raya Aidil Fitri. Pada tahun ini, saya dan keluarga ingin mengambil kesempatan memohon ampun dan maaf, dari hujung kaki ke hujung rambut, khususnya kepada YAB Dato’ Sri Mohd. Najib Tun Razak dan Datin Seri Rosmah Mansur yang saya sebenarnya sangat kenal rapat baik orangnya.

Saya sebenarnya merasa sugul dan berdosa dengan keterlampauan beberapa pihak dalam pasukan kita, di mana dalam usaha kita mengejar kedudukan dan jawatan Perdana Menteri, kita telah jauh pergi hingga memfitnah Datuk Seri Najib dan keluarganya. Saya ingin mengajak rakan-rakan saya dan jentera pakatan supaya membuat perubahan dengan menghormati institusi kePerdana Menterian yang sekian lama kita warisi. Jawatan Perdana Menteri adalah khas untuk orang Melayu dan Islam sahaja, bukannya untuk bangsa lain.

Kepada umat Islam di Malaysia, saya turut ingin memohon maaf atas keterlanjuran saya menyokong Israel tempoh hari. Sesungguhnya saya tidak mampu untuk menghalang kehadiran mereka dalam hidup saya, maka dalam keterpaksaan saya perlu mengikuti kemahuan, desakan dan asakan bertubi-tubi mereka.

Sebenarnya saya turut mendapat maklumat yang salah berkenaan kes Altantunya. Saya akui maklumat itu belum boleh disahkan. Dalam hal Bersih 3.0, saya sangat-sangat menyesal kerana melibatkan kerosakan keharmonian negara. Sebenarnya, saya tidak pernah bersetuju secara peribadi hal-hal yang sedemikian, melainkan desakan rakan-rakan bukan Islam dalam pakatan. Sebagai Ketua, saya perlu adil kepada semua dan memenuhi segala keinginan mereka walaupun ianya sebenarnya bertentangan dengan kehendak saya.

PRU13 akan menjelang tidak berapa lama lagi, sekiranya saya tewas kali ini, saya akan kembali ke Amerika Syarikat dan kembali mengajar di universiti di sana. Kepada rakyat Malaysia, saya akui Datuk Seri Najib adalah seorang pemimpin dan pentadbir yang paling sesuai untuk rakyat Malaysia.“SEBANGSA SEJIWA SENEGARA”
Selamat Hari Raya Aidil Fitri & Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Ke-55 Tahun

Anwar Ibrahim,
Ketua Umum,
Parti Keadilan Rakyat (PKR)
17 Ogos 2012.


Anonymous said...

BorakAnwar dapat sambutan hangat, Pencacai UMNO godam Blog Anwar Ibrahim.

Tidak keruan kerana Anwar Ibrahim diberikan peluang untuk berinteraksi bersama rakyat menggunakan Google Hangout yang menjadikan beliau sebagai ahli politik pertama dari Asia Tenggara yang dipaparkan dalam acara Google tersebut, Blog Anwar Ibrahim digodam pencacai UMNO.

Sebelum ini Presiden Amerika Syarikat, Barrack Obama dan Perdana Menteri Australia, Julia Gillard turut menggunakan Google Hangout untuk berinteraksi dengan rakyat.

Acara Borak Bersama Anwar yang disiar secara langsung melalui Youtube, Google Hangout dan facebook itu, mendapat sambutan hangat dari pengguna internet di Malaysia mahupun di luar negara.

Soalan tertumpu kepada polisi Pakatan Rakyat dan perancangan selepas menawan Putrajaya, selain pandangan Ketua Pembangkang itu terhadap beberapa topik.

Semua soalan dari twitter, facebook atau dilontar secara langsung itu, dijawab Anwar secara spontan tetapi jitu.

Antaranya berkaitan keberkesanan penjawat kerajaan, kewibawaan anggota pasukan keselamatan khususnya polis, isu perumahan dan gejala rasuah serta penyelewengan Umno.

Soalan santai termasuk minat terhadap filem Hindustan dan perkembangan bola sepak turut diajukan, malah Anwar menjawab dan membidas provokasi Ketua Pemuda Gerakan Kedah, Tan Keng Liang.

Rancangan lebih sejam itu dikendalikan Pengarah Operasi Pejabat Setiausaha Agung KEADILAN, Sharifah Shahidah - Keadilandaily


Pasukan Pentadbir Blog Dato Seri Anwar Ibrahim menyedari Blogtersebut telah digodam sekitar jam 11.50 malam tadi dan sebuah posting palsu kononnya ‘perutusan khas’ oleh Dato’ Seri Anwar Ibrahim telah dimuatnaik di blog ini.


Anonymous said...

slamat h.raya 5.54...
anwar kalu pergi temple india aku caya
ada videoo pakai baju biru lg..

Anonymous said...

Bro tahniah kerana caci PM. Bertambah banyaklah pahala PM dn bro bertambahlah dosa bro. Teruskn cipta dosa banyak nanti diakhirat baru tau bro rupanya dah muflis. Taubat bro

Anwar Al-buriti said...

ada juga cacai pakatan yang rasa diri mereka sama level dengan malaikat.. mereka seolah tahu keikhlasan ds rosmah ke mekah hanya untuk makan angin.. hebat betul la korang ni.. sebab tu dr mahathir kata dalam umno tak ada org pandai .. yang pandai semua masuk pas.. mereka ini hebat menentukan amalan seseorang..

Anonymous said...

salaam..

skrg ni sesiapa yg dapat sampai ke Masjidil Haram dianggap sebagai tetamu Allah

TETAMU ALLAH!

maknanya di sini : seandainya tiada ketentuan Allah maka simpanlah duit berbillion2 pun..takkan sampai ke Masjidil Haram

karpal penah sampai Mekah?
lim guan eng? kit siang? teresa kok? xavier? tian chua? ambiga?

ANWAR IBRAHIM?

-anuar the legend-

Anonymous said...

PAKATAN RAKYAT DARI KETUA SAMPAI AHLI SEMUA NYA IBLIS KENAPA ALLAH JADIKAN MANUSIA MACAM NI LEBEH BAIK ALLAH JADIKAN MEREKA INI SEMUA BABI DAN MONYET.