Monday, August 27, 2012

PAS SEMAKIN BERJAYA MEROSAKKAN ISLAM !



Walaupun sebelum ini PAS telah bersetuju untuk membuang Negara Islam, sekali gus ‘hudud’, dari perjuangan mereka demi kerjasama Pakatan Rakyat, tetapi kini PAS terpaksa berhempas-pulas untuk menunjukkan kesungguhan untuk melaksanakan hukum tersebut sekiranya mereka memerintah.

Ini kerana PAS sedar bahawa ramai dari golongan akar-umbi yang ‘sedikit cerdik’ merasa marah dan mula meragui perjuangan PAS gara-gara terlalu mengikut telunjuk DAP.   Benar, bahawa majoriti akar-umbi PAS adalah buta-tuli-dungu yang mengikut sahaja ke mana arah pemimpin mereka pergi tetapi sokongan dari golongan ini tidak dapat meredakan tekanan dari golongan yang ‘sedikit cerdik’ yang mendambakan hudud tadi.

Justeru, ‘hudud’ dan ‘Negara Islam’ perlu dikembalikan ke dalam perjuangan PAS, sekurang-kurangnya untuk digembar-gemburkan oleh media massa supaya penyokong mereka percaya yang PAS akan melaksanakan hudud di samping dijadikan ‘modal’ untuk berkempen dan menyerang UMNO.

Mungkin ramai yang telah lupa atau tidak tahu bahawa PAS pernah mencuba untuk menggubal undang-undang hudud untuk digunapakai di Terengganu ketika mereka memerintah negeri tersebut.  Tetapi ternyata hudud yang dibentangkan oleh PAS bukan berdasarkan Islam, tetapi berdasarkan nafsu pemimpin-pemimpin PAS yang mengakibatkan ianya ditolak mentah-mentah oleh Perdana Menteri ketika itu, Tun Dr. Mahathir Mohammad.

Antara perkara yang bertentangan dengan hukum Islam yang di dalam hudud Terengganu yang telah digazetkan ialah Seksyen 14 di mana menerangkan bahawa seorang suami dibolehkan untuk meliwat isterinya.  Selain itu, terdapat juga enakmen yang membenarkan orang bukan Islam dilantik bagi undang-undang hudud dan juga perkara berkaitan qazaf yang melibatkan empat saksi bagi zina iaitu sekiranya salah seorang saksi menarik diri, maka tiga lagi saksi boleh dihukum.

Ini hanya 3 contoh mengenai betapa kejam dan tidak adilnya hudud ciptaan PAS.  Mengikut Datuk Zulkifli Noordin di dalam Sidang Dewan Rakyat sekitar Oktober 2011, terdapat berbelas-belas lagi perkara di dalam hudud PAS Terengganu yang bertentangan dengan Islam dan menafikan keadilan.

Walau apapun, kita percaya yang Hukum Hudud tidak mustahil untuk dilaksana.

Yang menjadikannya mustahil ialah kesukaran untuk mencari para penggubal, hakim dan seluruh jentera penghakiman yang mempunyai keikhlasan, ketakwaan dan integriti yang tinggi dan sempurna.  Selain itu, ia juga memerlukan keikhlasan, ketakwaan dan integriti yang sama tinggi dan sempurna, di pihak yang bertanggungjawab melantik mereka-mereka ini.

Hudud Terengganu dengan sendirinya telah membuktikan betapa PAS langsung tidak layak untuk menggubal hukum hudud.

Sikap PAS yang berat sebelah sehingga sanggup menutup mata atas maksiat yang dilakukan oleh pemimpin sendiri, contohnya Mat Sabu yang ditangkap khalwat tetapi dijulang sehingga menjadi Timbalan Presiden, pula menunjukkan yang PAS bukanlah pihak yang layak untuk melantik hakim ataupun penggubal hukum hudud.

Tindakan PAS menggunakan alasan hukum hudud yang memerlukan 4 saksi untuk menolak saksi dan bukti kes liwat/zina yang diperolehi melalui teknologi seperti rakaman video dan forensic sains menjadikan orang bukan Islam semakin ‘cuak’ terhadap hudud.

PAS mempertontonkan kepada bukan Islam bahawa hudud adalah sesuatu yang akan membawa kita ke belakang ke zaman jahiliah sebelum penemuan sains dan teknologi serta cenderung menganiaya wanita dan memberi kuasa penuh kepada lelaki untuk memenuhi nafsu serakah mereka sebebas-bebasnya.

Selain itu, hujah PAS bahawa hudud akan mengekang jenayah juga tidak dapat diterima oleh bukan Islam kerana beberapa negara yang mengamalkan hudud berada di tempat tercorot di dalam indeks jenayah dunia.   Kebanyakannya juga memaparkan kekejaman yang tinggi terhadap wanita.

Antaranya, Afghanistan, Sudan, Somalia, dan Nigeria.  Manakala, Pakistan pula yang mengamalkan undang-undang Islam bersama dengan undang-undang lain juga merupakan antara negara yang mundur dan juga banyak melakukan ketidakadilan terhadap wanita.  Sedangkan umum sedia maklum bahawa Pakistan merupakan antara negara yang paling digemari oleh puak-puak PAS untuk menghantar anak-anak mereka melanjutkan pelajaran agama.  Gelaran ‘mujahidin’ dan gerakan jihad di Pakistan menjadikan mereka teruja walaupun beberapa kali terjadi kes di mana anak-anak mereka terutamanya yang perempuan menjadi trauma sejurus tiba di sana.

Secara keseluruhannya, sikap, pandangan serta kecenderungan PAS dalam memperkatakan Islam dan undang-undang Islam membawa gambaran yang mundur, tidak adil serta menakutkan.

Kerana PAS, Islam dan undang-undang Islam dilihat sebagai mempromosi ketegangan, syak-wasangka dan keganasan.  Kerana PAS, Orang Islam dilihat sebagai golongan yang sentiasa waspada, tidak ikhlas, sukar bergaul, memusuhi ketenangan, menolak keceriaan dan sebaliknya sering mencari pasal terhadap orang lain – bukan Islam dan juga sesama sendiri.

Oleh itu sebelum PAS meneruskan lakonan menyerang Karpal Singh, adalah lebih baik PAS melihat dahulu ke dalam diri sendiri.   Sedarlah bahawa di mata umum, termasuk bukan Islam, PAS itu sinonim dengan nafsu - berkahwin 2,3,4, berkhalwat dan berzina.  PAS itu sinonim dengan sifat kampungan yang suka mencarut, memaki dan menghamun.  PAS itu sinonim dengan lelaki tidak berguna yang siang malam kononnya ‘berjihad’ sedangkan isteri yang menanggung semuanya.

Dengan itu, kita ingin bertanya PAS, ‘jihad’ apa?

Jihad yang paling utama adalah jihad menentang iblis di dalam diri sendiri.  Laksanakan jihad yang utama itu dahulu sebelum berjihad melaksanakan hudud kerana selagi iblis menguasai diri, selagi itulah hudud yang ingin digubal menjadi hudud yang berdasarkan nafsu dan bukannya berdasarkan Islam.



215 comments:

1 – 200 of 215   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Monday Evening Analysis:

before this, there is only

one party who looks at religion as

an added value in garnering more support.

that advantage have been maximally utilized

to the extend of making it as a stepping stone.

now, more and more parties (dapstian especially)

realized the importance of combining religion and politic.

question is: what, where and when

the ending going to be?

Marhaenman

Anonymous said...

GAP..selain itu, jihad puak2 penTOTOK ni adalh mengajak org lain supaya jd buta tuli cam diorg..

Hari2 masuk blog ni, utk jual temberang pd perkara yg tdk ada asasnya..cam mamat putus wayar yg sorg tu..jap lg ada la tu..Hehehe.

Anonymous said...

.

Merokok merbahayakan kesihatan ... kurangkan merokok .

.

Anonymous said...

Aku bangga jd orang Islam.
Aku bangga jd orang Malaysia.
But I don't want to have anything to do with PAS or their supporters.

Anonymous said...

Dalam PAS yg ado hnyla ANJENG, TUNGGUL dan BAGHAL2 yg sedia melakukn APA SAJE yg di fatwakn oleh FATHER nicky tanpa perlu mnggunakn akal fikiran mrk...

Kenali PAS sbg TAKSUBan dan BEBALan....sikit2 mngamok, sikit2 brdemo dan sikit2 brTAKEBEER...mcm mrk saje yg ISLAM..yg tau ISLAM, yg mahir ISLAM...hah...hn yg JUMUD pemikiran saje yg sgp mnjadi PENGANOT PAS...

SAY NO TO PAS
SAY NO TO DAP
SAY NO TO PKR
SAY NO TO PAKATAN HARAMjadah

Anonymous said...

Hahaha ada sekor anjing upahan putus wayar yg akan menyalak2 dlm GAP ni. Tu JIHAT cara depa la.. cara PORK NIK dan Anuwar Israel tu.

Dulu jd musang, la jadi bomo. Makan duit haram dibela oleh puak2 dajjal. Tu 'menjadi' dan meroyan bila dilayan.

A.B.A.I.

Anonymous said...

Marilah kita sama2 pakat berdoa dan solat hajat menjelang 1 minggu sebelum hari PRU13 nanti jika benar2 kita ni cintakan Islam dan negara serta bangsa kita Melayu.

Buktikan kita boleh berkorban setidak2nya bangun solat 2 rakaat Hajat mohon dgn kuasa Allah Ta'ala supaya benamkan dan hancurkan Pakatan Rakyat dan kalahkan mereka dengan sehina2nya

Doakan semoga UMNO BN menang besar, UMNO diperbaiki dn diperelokkan kepimpinan dlm membentuk mendidik rakyat serta memajukan negara. Lindungi negara ini dr elemen jahat seperti Arab Spring yg sebenarnya adalah agenda Amerika-Zionist Israel yg mahu pecah dan hancurkan sbyk mungkin umt Islam melalui politik gila.

Semoga Allah lindungi kita dan negara ini dr puak2 PR Laknatullah dan dr pemikiran2 sekular mereka. Lindungi kita semua dr menjadi seperti percakaran di Timur Tengah. AMINN!

Anonymous said...

UMNU HINA RAJA2 MELAYU...!

"Jika Malaysia ingin menjadi sebuah negara yang mengamalkan Demokrasi Berparlimen dan Raja Berperlembagaan, kekebalan yang diberikan kepada Raja-Raja perlulah dihapuskan." [Tepuk]’ [Hansard 18 Januari, 1993, halaman 16]

"Tetapi teguran ini tidak berkesan. Pekara-perkara yang disentuh terus dilakukan juga, bahkan ditingkatkan. Apa yang tidak pernah dibuat di zaman British dan pada tahun-tahun awalan Malaysia merdeka, dilakukan dengan semakin ketara da meluas." [Hansard, 18 Januari, 1993, halaman 19]

"Sebelum ini terdapat banyak insiden dimana Raja menganiaya rakyat, Raja menyalahi undang-undang civil dan criminal, Raja menyalahgunakan wang serta harta Kerajaan dan Negara, Raja menekan dan menganiaya pegawai-pegawai" [Hansard, 18 Januari, 1993, halaman 26]

...UMNU! Depan, mulut manis! Dibelakang, kutuk habis!

Anonymous said...

Saban hari kita melihat UMNU semakin gelabah untuk diadili oleh rakyat. Pilihanraya ditangguh sehingga Najib rasa yakin. Dia akan rasa yakin apabila lapuran dari perisik kata, dia ada peluang menang. Dia akan yakin apabila semua cara penipuan sudah dikemaskan. Dia rasa dia yakin apabila rasa ada perpecahan dikalangan parti pembangkang.

Pembangkang?

Dato Seri presiden, pembangkang disatukan oleh matlamat utk buang UMNU/BN...!

Anonymous said...

Semua rakyat wajib sedar UMNU menggunakan 3R nya. Bukan `reading, `riting and `rithmetic.

3R UMNU ialah race, religion and royalty’ atau perkauman, agama dan raja Melayu digunakan untuk mengadu domba rakyat, menanam rasa benci, bermusuhan dan syak wasangka...!

Anonymous said...

hidup umno hidup umno hidup umno....dulu kini dan selamanya....bumu BERUK SARKES sedang beraksi sebagai pencacai pengangkat najis...

Anonymous said...

Anon 3.51 PM.
Aku setuju dgn komen ko. TAPI ko kena ingat mencampo-adokkan religion dgn politik akan hanya menghancurkan Agama (dlm kontek ini ialah Islam). Islam itu adalah untok akhirat sedangkan politik itu untok kepentingan satu-satu pihak. Maka banyaklah kemunkaran berlaku. Kita lihat saja perjalanan sebuah parti Islam dinegara ini. Demi politik sanggup menuduh pihak lain kafir sedangkan pihak itu Islam seperti mereka juga mengamalkan rukunnya seperti mereka juga. Sedangkan Islam tidak menyuruh berbuat begitu. Islam/kafirnya seseorang itu bukan terletak ditangan parti politik. Hanya ALLAH yang menentukannya. Kita telah lihat kerana politik ada pihak sanggup "melacurkan" perjuangannya menegakan negara Islam. Kononnya "negara Islam" tidak ada dalam Al-Quran? Mengapa mesti dikaitkan perjuangan dgn Al-Quran? Kalau sungguh nak menegakakn negara Islam laksanakan lah, mengapa mesti mendapat kebenaran dari politik pulak. Yang nyata Islam tidak boleh dicampor-adok dgn politik. Itu jelas. Islam adalah amalan kita untok akhirat demi tuhan kita yg satu. Ianya suci tapi kalau Agama di"rojak"kan dgn politik maka terhakislah kesucian Islam itu sendiri. Banyak negara2 Islam yg kita telah lihat, kerana memperalatkan Islam demi politik berdepan dgn keruntohan. Negara hancur, keselamatan dan kesejahteraan umah tidak terjamin, ekonomi merudum dan yg paling menyedihkan kita percipsi masyarakat global bahawa "Islam itu agama terorist". maka terasinglah Islam drpd mendapat bantuan dan pertolongan dari pihak lain. OLEH YANG DEMIKIAN, JANGAN CAMPOR-ADUKKAN AGAMA DENGAN POLITIK.

Anonymous said...

hidup umno hidup umno hidup.umno....dulu kini dan selamanya...bumu kerja keras nak dapat upah lebih...pencacaiiiiiii

Anonymous said...

Malaysia negara Islam teriak Mahathir.

Mana dia perlembagaan nya, mamu Madey?

TheTraitors said...

HARAP GAP BOLIH TULIS SIKIT CERITA BENAR TENTANG BANGKAI BANGKAI UMNO YANG MASUK DAPKE, PAS KE PKR KE.
MEREKA INI HENTAM UMNO DEPAN BELAKANG.
SEKARANG TIBA MASA GAP SELAK KAIN MEREKA DAN CERITAKAN YANG BENAR MENAPA MEREKA FRUST DAN BURUKKAN UMNO.
TERDAPAT JUGA BANGGKAI UMNO YNG HENTAN UMNO 25 jam !
SEKARANG TIBA MASA NYA GAP BUKA TEMBELANG MEREKA.
GAP KENAL SIAPA MEREKA KAN ?

Anonymous said...

hidup umno hidup umno hidup umno.....dulu kini dan selamanya...bumu two words for you...BERUK SARKES.

Anonymous said...

5:01 PM said: 'Islam itu adalah untok akhirat sedangkan politik itu untok kepentingan satu-satu pihak.'

Islam itu utk akhirat saja?

Anonymous said...

Bomo Sial ...

Semakin ko hentam UMNO semakin sy yakin dgn UMNO...

HIDUP UMNO SOKONG BN
HIDUP UMNO SOKONG BN
HIDUP UMNO SOKONG BN
HIDUP UMNO SOKONG BN
HIDUP UMNO SOKONG BN
HIDUP UMNO SOKONG BN
HIDUP UMNO SOKONG BN
HIDUP UMNO SOKONG BN
HIDUP UMNO SOKONG BN
HIDUP UMNO SOKONG BN
HIDUP UMNO SOKONG BN
HIDUP UMNO SOKONG BN
HIDUP UMNO SOKONG BN
HIDUP UMNO SOKONG BN

Salam pengundi muda

Anonymous said...

5:01 said: 'Yang nyata Islam tidak boleh dicampor-adok dgn politik'

??????????????

Anonymous said...

hidup mahathir hidup mahathir hidup mahathir...dulu kini dan selamanya.
..mahathir pandang ketimur....bumu pandang ke jubor nak kutip najis..
.maklumlah pencacai pengangkat najis

Anonymous said...

Anon 5.04
Agreed, blogger GAP should turn the table on them.
Let the rakyat know who these TRAITORS are. Among them......................

Anonymous said...

5:01 said: 'kalau Agama di"rojak"kan dgn politik maka terhakislah kesucian Islam itu sendiri.'

Bukankah Politik itu yg sepatutnya 'dirojakkan' demi agama!

Anonymous said...

hidup islam hidup islam hidup islam...dulu kini dan selamanya...bumu.....siBERUK SARKES dah nak mati tak dapat pisang

Anonymous said...

5:01 said: ' Mengapa mesti dikaitkan perjuangan dgn Al-Quran?'

AlQuran itu diturunkan AllahSWT utk apa?

Bukankah melalui 'perjuangan' politik, social, ekonomi junjungan Nabi SAW, AlQuran di perwasiatkan!

Anonymous said...

hidup islam hidup islam hidup islam...dulu kini dan selama nya...bumu ni akhirat nanti nak duduk tang mana....

Anonymous said...

5:01 PM

ARE YOU MUSLIM...???

Anonymous said...

Haaa kan ANJING hamPAS dah melalak......dia satu hari klu tak masuk blog ni boleh gatal badan dia tergaru2 mcm siamang....

Anonymous said...

Hoi anjing ko tak payah la nak spin cerita lain pulak...

Anonymous said...

Ko apa tahu BOMO SIAL. Yg ko tau jilat bontot nuar BABI dan minum air kencing LKS dan LGE dlm masa sama mengaku Islam tapi mengkhianati bangsa sendiri. Ko tadahlah taik Niki Najis tu.

Anonymous said...

Lagi elok guna 3R dari guna bateri 3A......bomo anjing

Anonymous said...

hidup bumu hidup bumu hidup bumu...dulu kini dan selamanya...fikiran bumu berserabut dah macam rojak memikirkan mcm mana nk spin....cari makan lah katakan....

Anonymous said...

ARE YOU!!!!?

Anonymous said...

BOMO SIAL bo layan la dgn ko

Anonymous said...

INGAT LAH ALLAH TAALA LEBIH MENGETAHUAI NIAT SESAORANG, YANG AKU TAHU NIAT DAN TEKAD PEMIMPIN PEMIMPIN PAS TIDAK IKLAS, SELALU DI UBAH UBAH, WALAU PUN MENYIMPANG JAUH DARI LANDASAN SEBENAR PERJUANGAN SEBENAR

MEREKA SANGGUP MENJUAL AGAMA, MARUAH BANGSA

INGAT LAH NEGARA JUGA AKAN TERGADAI, JIKA USAHA MEREKA MEREKA INI TERCAPAI

MARI LAH SAMA SAMA KITA MENDOAKAN AGAR PEMIMPIN YANG TIDAK IKLAS INI SEDAR DAN KEMBALI BERTAUBAT DAN RAKYAT SERTA NEGARA AMAN DIJAUHI BALA

SESUNGGUHNYA ORANG ORANG TIDAK IKLAS INI SEMUA KITA TAHU HIDUP MEREKA TIDAK AKAN SEMPURNA, SENTIASA BERCELARU, SERABUT SERABAI

SEDARLAH JIKA ADA DALAM DIRI KITA SIFAT TIDAK IKLAS, MAKA KITA AKAN ADA PERASAAN HALOBA

AKHIRNYA AKAN JADI SEPERTI " ANJING DENGAN BEBAYANGNYA"

Anonymous said...

Adakah anon 5:01 tu bidak UMNU...?

Adakah komen dia tadi, mewakili UMNU?

Barangkali tidak! Kerana nampaknya tiada sokongan dari puak2 UMNU muslim!

Anonymous said...

Apalah salahnya anon2 UMNU yg lain beri sokongan pd anon 5:01 tadi...

Bernas jugak komen dia tu.

Menyokong UMNU tuuu...!!!

Woi...! Sokong la dia!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

pening politik malaysia ni...

cam drama indon je...susah nak agak....

pakatan cakap cer bg kami peluang sekali untuk buktikan!!

BN cakap jangan nak tukar benda yg dah molek!!

kalau nak ikutkan pakatan...anwar tu pun dari BN...

nape dulu tak buktikan apa2????

nak cakap dia tak berkuasa pun TUN ada bg peluang jadi acting PM...

time tu patutnya dia dah pecahkan segala tembelang BN..tapi k je.......

dulu sebelum dapat selangor PR cakap banyak penyelewengan...

sampai la ni berapa banyak penyelewengan yg dah dibongkar???

KALAU nak dgr cakap BN plak....

dah begitu lama memerintah...

kononnya banyak korupsi...

tapi malaysia ok je....

omputih bapak berlagak ngan ekonomi diorang tapi skrg berhempas pulas ngan kegawatan!!!

malaysia ok je...

najib bg duit kat rakyat...pakatan ckp pinjam duit kat negara luar la...korek duit kwsp la.. mcm2..

tapi malaysia ok je...

rosmah beli cincin mahal???

malaysia ok je....

betullah kot najib cakap jangan dok tukar benda yg dah memang terbukti bagus!!!

yang selalu cakap tak bagus ni YANG patut periksa diri tu betul2 bagus atau tak kot.....

CucuAtok said...

AlQuran itu diturunkan AllahSWT utk apa?

Bukankah melalui 'perjuangan' politik, social, ekonomi junjungan Nabi SAW, AlQuran di perwasiatkan!

August 27, 2012 5:14 PM

-------------------------------------5:01 PM

ARE YOU MUSLIM...???



-----------------------------------

Salam saudara Bomo..... Kalu Al - Quran itu di turunkan untyuk tujuan seperti yang hang karang tu betui la... tapi apa yang hangpa dah buat setakat ni....

Saya tak kisah ler hang nak kata pa pun.. sebab dah 20 tahun satu aper pun tak jadi....
jangan lah kata plak Nabi amik masa 20 tahun lebih untuk nak bina negara ISlam....
Hangpa ni kata nak perjuang kan ISLAM..... mana yang dulu .. diri ker atau masyarakat dulu....
Habaq sat....BOMO... aku nak dengar juga pendapat hang....

CucuAtok said...

AlQuran itu diturunkan AllahSWT utk apa?

Bukankah melalui 'perjuangan' politik, social, ekonomi junjungan Nabi SAW, AlQuran di perwasiatkan!

August 27, 2012 5:14 PM

-------------------------------------5:01 PM

ARE YOU MUSLIM...???



-----------------------------------

Salam saudara Bomo..... Kalu Al - Quran itu di turunkan untyuk tujuan seperti yang hang karang tu betui la... tapi apa yang hangpa dah buat setakat ni....

Saya tak kisah ler hang nak kata pa pun.. sebab dah 20 tahun satu aper pun tak jadi....
jangan lah kata plak Nabi amik masa 20 tahun lebih untuk nak bina negara ISlam....
Hangpa ni kata nak perjuang kan ISLAM..... mana yang dulu .. diri ker atau masyarakat dulu....
Habaq sat....BOMO... aku nak dengar juga pendapat hang....

Anonymous said...

5:56 PM

Pendapatan aku?

Pd aku yg lebih senior patut jawab dulu...55 thn berkuasa vs 20 thn kuasa terhad!

Anonymous said...

anon 5:56,

Hg sokong anon 5:01 ka?

Terus terang je le...apa nak malu!

Anonymous said...

Ada sekoq AMT UMNU yg kata PAS bersandar pd agama utk kepentingan politik!

Betui...! Aku setuju!

Takkan nak bersandaq di dinding PWTC kot...!!

mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Kesian BEROK SIAM tu xdk org layan dia.
Teruskan usaha jangan layan Anjing GILA upahan Pakatan Haram. Biar perut dia dan anak bini dia penuh dgn wang haram hasil upahan buat kerja sekutu musuh Islam-Pakatan Dajjal.

Anonymous said...

Betul tu anon.
Lagi BEROK SIAM atau sesiapa yg kutuk fitnah UMNO lagi rasa kasih dan simpati pd UMNO.
Insya Allah undi kami seluruh ahli keluarga untuk UMNO. Tk brani lg perjudikan nasib utk 'test' puak haram ni perintah. Dh jelas Sesat dan Jahat.
Bila kenang balik sgt banyak jasa dan kebijaksanaan UMNO yg Tuhan izinkan. maknanya UMNO mmg diberkati dr PAS kaki kencing dan jual Hudud.

Anonymous said...

Ko dok meracau apa lagi Bomo Siam, PAS dah jelas buang hudud, buang negara Islam kerana nak jadi anjing suruhan DAP, kalau ko tak percaya ko pi tanya Hadi Awang, dia dah sain Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang mana PAS sendiri bersetuju hudud dan negara Islam dikeluarkan dan dibuang dari agenda Penipu Rakyat, PAS adalah sebahagian dari Penipu Rakyat, jika Penipu Rakyat buang hudud dan negara Islam, maka PAS sendiri dah buang hudud dan negara Islam, itu jelas, apahal korang nak menyalak menyalahkan UMNO atas perlakuan korang sendiri yang buang hudud dan negara Islam tu? Bukannya Datuk Seri Najib yang pi tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat tu, tapi Hadi Awang wakil PAS, Lim Kit Siang wakil DAP, Anwar wakil PKR yang telah tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang menolak hudud dan negara Islam, itu jelas, hang pi tengok kat dokumen Kenyataan Bersama itu ada tandatangan Hadi Awang selaku Presiden PAS.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Ada sekoq AMT UMNU yg kata PAS bersandar pd agama utk kepentingan politik!

Betui...! Aku setuju!

Takkan nak bersandaq di dinding PWTC kot...!!

mmuuaahhahahaha...!!!

August 27, 2012 6:21 PM

-------------------------------------------------------------

Salah tu, bukan PAS bersandar kepada agama untuk kepentingan politik, tapi PAS memperalatkan agama untuk kepentingan politik. Agama telah dipolitikkan oleh PAS hingga mereka sendiri keliru mana satu agama mana satu politik, tengok ceramah PAS, mula dengan doa, tapi tengah-tengahnya penuh dengan sumpah seranah, maki hamun, hasutan dan mengeji itu dan ini, siap berbohong itu dan ini juga, kemudian bertakbir pula, apa ni? Bila perlakuan buruk di sekalikan dengan unsur-unsur agama, itu bukannya nak berdakwah, tapi nak menyesatkan masyarakat, apa tidaknya, memaki hamun, menghasut, memfitnah itu dan ini tanpa usul periksa, malahan dah tau salah pun PAS dok pemuhung juga, jelas depa ni jenis tak peduli dosa pahala, tak peduli halal haram, tak peduli buruk baik, semua dibalun, semua dirembat kerana mereka sendiri sudah kepala pusing jadi bengong tak kenal dah mana dia agama dan mana dia politik kepartian PAS itu sendiri.

PAS dah jadi mereng, wayar putus, sewel tak tentu arah.

PAS anjing suruhan DAP!

Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Apalah salahnya anon2 UMNU yg lain beri sokongan pd anon 5:01 tadi...

Bernas jugak komen dia tu.

Menyokong UMNU tuuu...!!!

Woi...! Sokong la dia!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

August 27, 2012 5:35 PM

-------------------------------------------------------------

UMNO berusaha keras untuk memajukan orang bumiputera, tapi PAS pula berusaha keras jadi anjing suruhan DAP menghasut orang bumiputera berpecah belah demi kepentingan DAP.

Lihatlah usaha UMNO melalui Barisan Nasional seperti Kedai Rakyat 1Malaysia, Kedai Ikan Rakyat 1Malaysia, Kedai Kain Rakyat 1Malaysia, Klinik 1Malaysia, bantuan kepada pemandu teksi, bantuan kepada pelajar peringkat rendah, menengah dan tinggi, bantuan kepada orang susah tanpa mengira bangsa dan agama, bantuan kepada petani, bantuan kepada nelayan, bantuan kepada penternak, bantuan kepada golongan belia, bantuan keusahawanan, pembinaan jalan raya yang baik, sistem pendidikan yang diperkasakan, dan macam-macam lagi demi kesejahteraan rakyat demi agama, bangsa dan tanah air.

PAS pula sibuk menghasut orang ramai menjadi buruk perangai melalui ceramah maki hamun mereka, berbagai fitnah, umpat caci yang bohong-bohong mereka dok pembohong orang ramai, malahan mereka mengajarkan orang ramai jadi kurang ajar dengan menghasut orang ramai membenci kerajaan dan membenci kepada penyokong kerajaan. Tak puas lagi dengan itu mereka berdemontrasi liar hingga negara mendapat imej buruk, ekonomi terjejas, perpaduan terjejas, para peniaga, pemandu teksi kerugian, orang ramai mendapat kesusahan, kerosakkan harta benda awam dan persendirian, kecederaan terhadap petugas keselamatan dan macam-macam lagi, malahan PAS sanggup menghasut orang ramai untuk menyertai demontrasi liar itu dengan memutar belitkan agama, membuat hukum hakam mengelirukan untuk menghasut orang ramai terlibat dengan kegiatan mungkar tersebut, PAS sungguh teruk, bukan saja Iblis dan Syaitan saja yang menggalakkan kemungkaran PAS pun satu grup dengan puak iblis dan syaitan menggalakkan kemungkaran.

Bertaubatlah, insaflah selagi pintu taubat masih terbuka.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PAS anjing suruhan DAP!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
5:01 said: ' Mengapa mesti dikaitkan perjuangan dgn Al-Quran?'

AlQuran itu diturunkan AllahSWT utk apa?

Bukankah melalui 'perjuangan' politik, social, ekonomi junjungan Nabi SAW, AlQuran di perwasiatkan!

August 27, 2012 5:14 PM

-------------------------------------------------------

Adakah Al-Quran mengajarkan perbuatan ceramah maki hamun, hasutan dan demontrasi liar? Jangan nak berlagak kononnya PAS berjuang berlandaskan Al-Quran kerana PAS sendiri melanggar larangan yang ditetapkan oleh Al-Quran iaitu PAS memaki hamun dalam ceramah, PAS berdemontrasi liar menyusahkan orang ramai, PAS menghasut orang ramai hingga berpecah belah.

Blah la, PAS hanya menggunakan istilah agama untuk kepentingan politik kedengkian mereka terhadap UMNO, kedengkian PAS terhadap UMNO adalah sangat kronik hinggakan PAS sanggup jadi anjing suruhan DAP untuk melawan UMNO, PAS tak peduli kepentingan ummah dan bangsa bila menjadi anjing suruhan DAP menghancurkan perpaduan orang Islam/bumiputera dengan hasutan dan pembohongan itu dan ini untuk memburukkan kerajaan, jenis tak peduli dosa pahala macam PAS ni memang jenis muka mangkuk jamban, perosak masyarakat, perosak negara.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

6:56 PM

Hg tak boring ka, bagi quote yg sama every hari...?

Anonymous said...

Berdemontrasi menentang UMNU!

Adakah ianya satu ancaman pd Negara...?

Anonymous said...

Adakah mendedahkan penyelewengan UMNU itu satu pengkhianatan?

Anonymous said...

Bomo Siam said...
6:56 PM

Hg tak boring ka, bagi quote yg sama every hari...?
August 27, 2012 7:03 PM

-----------------------------------------------

Hang peduli apa, ikut suka akulah, memang PAS anjing suruhan DAP, memang Penipu Rakyat komunis, malahan hang tu Bomo Siam adalah manusia jahiliyah.

PAS memang perosak masyarakat bersama kuncu-kuncu komunis mereka iaitu DAP dan PKR, korang memang jenis tak guna, dasar komunis yang sangat berbahaya kepada agama, bangsa dan tanah air.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Blah la, Bomo Siam anjing suruhan Penipu Rakyat!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Apakah melabelkan KR1M itu sebagai Kedai Mydin 1 Malaysia dikatakan menghina?

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Adakah mendedahkan penyelewengan UMNU itu satu pengkhianatan?

August 27, 2012 7:06 PM

-----------------------------------------------------------

Penyelewengan butoh pak hang sajalah Bomo Siam, hang pi siasat pasal ni dululah, lihat ini:m

1. Hasil balak, emas, bijih, dan cukai milik kerajaan PAS Kelantan pi mana hingga nak buat lebuhraya pun sampai mintak sedekah ke hulu ke hilir?

2. Kemudian apahal di Kelantan tu banyak sangat papan tanda projek itu dan ini yang nak dibuat oleh PAS sedangkan hanya ada papan tanda saja, projek pun tak nampak langsung, apa cerita?

3. Pasal apa di Kedah, PAS yan kononnya nak buat pendidikan percuma menaikkan yuran KUIN yang dimiliki oleh kerajaan PAS Kedah? Malahan apahal korang zalim sangat rembat gaji kakitangan dan pensyarah KUIN untuk biaya operasi KUIN, pasal apa tak ambik saja semua gaji Azizan Razak dan Exco Penipu Rakyat di Kedah untuk biaya KUIN? Pasal apa kakitangan dan pensyarah KUIN dijadikan mangsa atas kegagalan PAS yang bangang tak reti mentadbir negeri?

4. Pasal apa di Selangor yang kononnya tak keluarkan lesen pusat hiburan baru sedangkan beribu-ribu pusat hiburan tak berlesen dan pusat maksiat berleluasa di sana? Apahal pusat hiburan tak berlesen tu dibiarkan berleluasa pula?

5. Di Penang, apahal pusat hiburan tak berlesen dan pusat maksiat dibiarkan berleluasa bergentayangan membuat perniagaan maksiat mereka sedangkan kedai-kedai milik peniaga bumiputera dan India dirobohkan kononnya tak ada lesen, tapi pusat hiburan tak berlesen dan pusat maksiat boleh pula dibiarkan berbuat sesuka hati?

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Berdemontrasi menentang UMNU!

Adakah ianya satu ancaman pd Negara...?

August 27, 2012 7:05 PM

----------------------------------------------------------------------

Korang berdemontrasi macam kerasukkan syaitan, korang berdemontrasi macam yakjuj makjuj terlepas dari lubang benteng zulkarnain, demontrasi liar yang penuh dengan keganasan, kejahiliyahan, kerosakkan, kemusnahan, kejahatan sebegitu rupa ajaran Islam ke? Korang kononnya parti Islam, tapi kelakuan macam pengikut iblis dan syaitan, tak malu ke berkelakuan macam tu, jenis jahiliyah, bersikap macam orang tak berakal, macam orang tak ada otak, dalam kepala korang penuh dengan taik kot sebab itulah bodo piang macam tu sekali.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Apakah melabelkan KR1M itu sebagai Kedai Mydin 1 Malaysia dikatakan menghina?

August 27, 2012 7:08 PM

-----------------------------------------------------

Melabelkan PAS sebagai anjing suruhan DAP tidak salah pun, kerana PAS itu pun boleh jadi akronik kepada Parti Anjing Suruhan, kerana PAS jadi pecacai setia DAP, maka PAS adalah anjing suruhan DAP sajalah.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Para anjing suruhan Penipu Rakyat dah kering dah penipuan dan pembohongan kerana pembohongan dan penipuan mereka telah dibidas dan dihentam balik kepada mereka sampai mereka sendiri tak dapat nak jawab balik, lepas tu meracau macam orang gila sajalah. Macam manusia jahiliyah seperti Bomo Siam ni, dah terkangkang jatuh kerusi berapa kali bila penipuannya telah dibidas dan dihentam kembali kepada dia dan Penipu Rakyat sampai dia sendiri dah jadi sasau tak tau nak jawab.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP1

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Anonymous said...
Para anjing suruhan Penipu Rakyat dah kering dah penipuan dan pembohongan kerana pembohongan dan penipuan mereka telah dibidas dan dihentam balik kepada mereka sampai mereka sendiri tak dapat nak jawab balik, lepas tu meracau macam orang gila sajalah. Macam manusia jahiliyah seperti Bomo Siam ni, dah terkangkang jatuh kerusi berapa kali bila penipuannya telah dibidas dan dihentam kembali kepada dia dan Penipu Rakyat sampai dia sendiri dah jadi sasau tak tau nak jawab.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

August 27, 2012 7:23 PM

Tukang Komen said...

Politik Pas tak sampai kemana. Sejak ikut telunjuk DAP dan Peliwat Kebangsaan populariti Pas hancus. Terhegeh hegeh mcm hamba tak laku. Asyik kena lanyak di Karpal dan Kit Siang. Islam makmur sejak Umno memerintah. Pas banyak bercakapo tentang hukum hakam ciptaan sndiri.
Pas dah macam bolak kena tendang sana sini oleh DAP,PKR dan Ngo.

Memang wajarlah digelar keldai. Bodoh nak mampuuus. Lepas PRU 13 nanti Pas NYESAL TAK SUDAH!

Anonymous said...

.
Khutbah dapster lebih berkesan?

kalau dulu paster rajin beri kuliah agama, kini dapster jauh lebih rajin beri sermon.

kalau dulu paster jadikan rumah ibadat untuk berpolitik....kini dapster jauh lebih rajin.

kalau itulah halnya, macam mana paster hendak jadi lebih dominan dari dapster?

PEMERHATI

Anonymous said...

Orang dah tak ada modal,macam inilah gamaknya.Ha!

Anonymous said...

Jangan layan bomo sie...dengan kamu semua dibebalkan..jangan2

Dot said...

GAP,

penyokong dap/pgayr/pas/pr tu kata berdemonstrasi menentang umno bukan ancaman kpd negara? bodo piang sungguh!
bukankah umno pendukung utama pemerintahan negara? umno ialah tunjang dlm BN jd tak mungkin pembangkang terutamanya juak2 pas yg mendakwa menjadi ahli parti isle yg baik boleh membelakangkan hukum bahawa sesiapapun tidak boleh menentang pmerintah yg mengucap syahadah & mendirikan solat. selagi kerajaan memerintah dgn baik,TDAK MEMERANGI PIHAK YG LEMAH SECARA KEJAM YAKNI MEMBUNUH MEREKA, bahkan mendapat sokongan MAJORITI rakyat, melakukan penentangan/pederhakaan adalah salah di sisi Islam.
فضل الجهاد كلمة حق عند سلطان جائر
“Selebih-lebih jihad ialah berkata benar di hadapan pemerintah yang zalim.”

Jihad merupakan kewajipan yang tidak boleh diremehkan dalam Islam. Ia merupakan kemuncak amalan dalam Islam sebagaimana hadis Nabi yang menyebutkan :

رأس الأمر الاسلام و عموده الصلاة و ذروة سنامه الجهاد في سبيل الله
Yang maksudnya: “…Kepala amalan adalah Islam, dan tiangnya adalah solat, dan kemuncaknya adalah Jihad di jalan Allah.”

Jihad dalam tulisan ini ingin difokuskan kepada jihad terhadap pemerintah Islam yang zalim. Jihad terhadap mereka BUKAN BERMAKNA MENGAGKAT PEDANG DAN SENJATA LAIN UTNUTK MENGGULINGKAN KRAJAAN.. Bukan juga bermakna rampasan kuasa dengan kekerasan. Itu BUGHAH namanya. Jihad yang dimaksudkan ialah menegur dan menasihati pemerintah sekiranya mereka melakukan kezaliman dan maksiat. Nabi s.a.w. pernah bersabda,

الدين النصيحة:قلنا لمن يا رسول الله؟قال: لله و لكتابه ولرسوله و لأءمة المسلمين وعامتهم
Yang maksudnya: “ Agama itu nasihat. Kami (sahabat)bertanya; untuk siapa wahai Rasulullah? Jawab Nabi s.a.w; bagi Allah, bagi kitabNya, bagi rasulNya, bagi pemimpin orang Islam dan rakyatnya.”
http://ibnuabbas.wordpress.com/2010/07/06/fiqhul-jihad-menentang-pemerintah-islam-yang-zalim/
rasanya zalim lagi membiarkan rakyat hidup dlm kemiskinan & kekurangan air bersih!!!

Anonymous said...

Biak pilah PAS dah lama senget,lepas ni la tak da pas lagi,masuk lipatan sejarah.

Anonymous said...

Kita menentang UMNU, bukan kerana namanya UMNU,
Kita menentang Barisan Nasional, bukan kerana namanya Barisan Nasional,
Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan Perlembagaan Penjajah,
Mengekalkan undang-undang kafir,
Mengekalkan peraturan jahiliyyah,
Oleh kerana itulah kita menentang mereka,
Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka,
Oleh itu, kita berlawan dengan mereka!

Percayalah Saudara2 Sekalian,

Perjuangan kita adalah jihad,
Ucapan kita adalah jihad,
Derma kita adalah jihad,
Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi)
puak-puak ini...!

Takbir...! Allahuakbar!

Anonymous said...

Biasala bomo siam. Nama samaran pun bomo siam. Bomo siam kan banyak ilmu tapi ilmu yg merosakan akidah. Seko ni pun sama juga la ni. Tak sedo diri. Tak baca sejarah. hanpeh. pas kn parti ajaran sesat.

Anonymous said...

PAS mmg dah rosak. Ramai org benci nik aziz sampai tergamak gelar beliau pork n.ajis@najis babi. Mmg hina setaraf najis babi nik aziz skg. Teruk pork nik skg.

Anonymous said...

Bomo siam ni katak bawah tempurung . Yg nak hancur ni PR. Jgn asik baca harakah je. Surat khabar penipu tu.

Anonymous said...

Bomo. Org luar negara pun puji kepimpinan Najib. GTP ETP berjaya tingkatkan ekonomi Malaysia. Kesian Bomo meroyan dn syok sendiri. Taubat la bomo. PHD tu tinggi sangat. Sebeno nya siapa mengelabah?

Unknown said...

Saya lebih minat kalau PAS jadi parti berkecuali lebih pada kumpulan pendesak pihak kerajaan dan pembangkang. Mereka boleh bekerjasama dengan kedua dua pihak KECUALI pihak yg menentang ajaran islam.

Kita tak perlu bimbang dgn UMNO parti islam moderate kerana jelas walau apapun mereka masih menjunjung islam berpandukan "ahlul sunnah wal jamaah" malah kita antara negara paling berani letakkan islam sbg agama rasmi.

Tetapi kita perlu banteras parti yg mempopularkan "islam baru" iaitu PKR! Pelik, gay pun boleh di angkat jadi imam solat. Ini bukan soal liberal atau hak asasi manusia tetapi soal akhlak dan akidah! Layakkah seorang yg rosak akidahnya jadi pemimpin?

Soal percaya Anwar difitnah adalah soal lain, tak percaya takpa. Tetapi kajilah pandangan2 Anwar dlm forum2 terdahulu. Banyak fakta dan pandangan yg menyimpang dari akidah yg boleh kita perolehi. Marilah kita sama2 TOLAK islam baru ciptaan Anwar ini.

Ingat takda salahnya kita jadi moderate asalkan kita masih menjaga agama kita dan mengerjakan fardhu. Jangan peningkan kepala dgn "islam baru ala Anwar" ataupun ajaran2 yg tak ada kesahihannya yg disebar ahli politik.

Anonymous said...

Bomo siam ni penganut agama ape? ?????

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Kita menentang UMNU, bukan kerana namanya UMNU,
Kita menentang Barisan Nasional, bukan kerana namanya Barisan Nasional,
Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan Perlembagaan Penjajah,
Mengekalkan undang-undang kafir,
Mengekalkan peraturan jahiliyyah,
Oleh kerana itulah kita menentang mereka,
Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka,
Oleh itu, kita berlawan dengan mereka!

Percayalah Saudara2 Sekalian,

Perjuangan kita adalah jihad,
Ucapan kita adalah jihad,
Derma kita adalah jihad,
Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi)
puak-puak ini...!

Takbir...! Allahuakbar!

August 27, 2012 8:19 PM

--------------------------------------------------------

Tapi PAS dah BUANG hudud dan negara Islam, Presiden PAS sendiri, Hadi Awang telah mewakili PAS menandatangai Kenyataan Bersama Penipu Rakyat untuk membuang hudud dan negara Islam dari Penipu Rakyat yang juga dianggotai oleh PAS, apa cerita ni?

Malahan kalau kata Perlembagaan Malaysia sebagai perlembagaan kafir, macam mana pula dengan PAS yang ditubuhkan mengikut undang-undang kafir British? Malahan yang meluluskan penubuhan PAS adalah golongan penjajah kafir British, apa cerita ni semua Bomo Siam manusia jahiliyah?

Malahan apahal Dr. Hasan Ali dipecat dari jawatan Pesuruhjaya PAS Selangor dan kemudiannya dipecat dari PAS kerana beliau konsisten mempertahankan maruah dan akidah umat Islam? Apakah beliau pernah ditangkap berkhalwa dengan perempuan bukan mahram dalam bilik hotel nombor 121? Apakah beliau pernah terpapar dalam video tak senonoh sedang membalun Chinadoll? Adakah dia pernah didakwah di mahkamah serta ada bukti CCTV dan DNA hinggakan sanggup buat kerja merapu nak gagalkan kes hingga buat penangguhan kes lebih dari 60 kali?

Sedangkan Dr. Hasan Ali yang pertahankan Islam dipecat dari PAS, tetapi Timbalan Presiden PAS sekarang ini yang pernah ada kes kelakuan tak senonoh hingga didakwa di mahkamah, bebas pun sebab teknikal sebab dia memang ditangkap berdua-dua dengan perempuan bukan mahram tu, malahan kini diangkat jadi Timbalan Presiden PAS pula.

PAS sudah teruk, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Betul juga kata bomo si jom tolak PAS sbb PAS yg mencampur adukkn agama dn politik. Bomo dah sedar. Dah taubat. Doa utk bomo :.........

Anonymous said...

TERBARU KOMEN HUDUD DARI PAS
SHAH ALAM - Pimpinan Pas bersetuju dengan kenyataan Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad bahawa pelaksanaan hudud tidak dapat dilakukan dalam masa terdekat kerana pelbagai halangan dan suasana yang belum sesuai di negara ini.
Dr Dzulkefly yang juga Ahli Jawatankuasa Pas Pusat menjelaskan hudud tidak boleh dilaksanakan selagi rakyat tidak menerima dan memahami undang-undang Islam itu secara menyeluruh.

Katanya lagi, sebelum merealisasikan undang-undang tersebut, ia memerlukan perbincangan secara terbuka serta membabitkan banyak proses perundangan.
.........................
AIK BUNYI MACAM ORANG UMNO AJA,Dr Dzulkefly KETUA UMNO CAWANGAN MANAYE???

Anonymous said...

20 tahun PAS perintah Kelantan, ada pembangunan tak? Takde...!

Jalan raya ada tak? Takde...! Sampai je kat Jeli, kamu kena naik keta lembu!

Kat Ktan ada sekolah tak? Takde...! Suma org Ktan ngaji pondok!

Hospital ada tak? Takde...! Kami suma pakai BOMO...!








Anonymous said...

8:28 PM

Bior le org luar puji, asalkan org dalam...meluat!

Anonymous said...

8:33 PM

Agama itu suci. Politik jugak akan suci jika bersandar pd agama...!

Apasaja akan suci jika berpaut pd agama!

Anonymous said...

Walaupun secara zahir, nik aziz nampak nyanyuk dan sewel, x elok dihina dengan gelaran pork nik. Kita semua benci nik aziz, tp gelaran pork n.ajis@najis babi agak keterlaluan. Cukuplah gelaran wali terompah, itu pun dah cukup hina dan terkutuk buat org tua spt nik aziz

Anonymous said...

8:30 PM

PAS hanya sah tolak agama jika bersahabat dgn UMNU...!

Dot said...

GAP,

bukan sedikit kejahatan dan kerosakan yg telah mrk lakukan.

pertama2nya, merelakan & membiayai pula pembinaan berhala2 besar melebihi menara2 masjid!
pemimpin2 melakukan maksiat tp dilindungi oleh mursyid yg maksum,
menyertai 'candle virgil' bila berlaku kematian bukan Islam,
melakukan 'candle virgil' spt bukan Islam menuntut sesuatu yg bukan sah dari segi undang2,
ikut berdemo ganas yg tidak ada dlm ajaran Islam bahkan dianjurkan pula oleh pejuang lgbt & penentang Islam tegar,
tunduk kpd desakan kapir utk membuang perjuangan negara Islam,
tunduk kpd puak2 fasik anwarista yg membuang pejuang menentang murtad dan menghina penentang karpal,
berpuluh tahun mendakwa orang Islam lain kafir krn tidak menyokong parti mrk,
memecahbelahkan suami-isteri, anak-ibubapa, kaum keluarga- sanak saudara krn tidak menjadi ahli/menyokong parti mrk,
menghasut pelajar2 di dalam & luar negara melawan kerajaan yg sentiasa memberi bantuan pendidikan, biasiswa kpd mrk yg layak,
menyemai rasa benci dlm jiwa anak2 tika masih kecil membenci kerajaan & apa jua yg kerajaan buat walaupun perkara itu memberikan kebajikan kpd semua,
mengejek2 usaha pemimpin2, penyokong kerajaan utk kemajuan negara & ummah sejagat,
mengambil peluang mengaku usaha membangunkan negara adalah usaha mrk kununnya,
menggunakan kemudahan yg kerajaan sediakan dgn cara yg tidak berhemah,
mengambil subsidi yg kerajaan usahakan tanpa mahu bersyukur & berterimakasih sedikitpun,
menanamkan pemikiran negatif kpd pengikut2 mrk bahawa walau kerajaan manapun memerintah, negara ini tetap akan maju tp mrk lupa pemerintah yg lalai & alpa yg biarkan rakyat tiada pekerjaan, biarkan rakyat tidak mendapat air bersih, tidak dpt gunakan prasarana lebih baik sbgmn mrk dakwa kununnya bekerja cara Islam,
bahkan pemimpin2 pembangkang trutamanya n.azis, anwar, lim anak-beranak, mat sabu, mahpuz, fauziah toron dll menghasut pengikut2 mrk menjadi buruk perangai spt mrk yg tidak pernah mahu mengaku kebajikan, kesenangan, keamanan dan kekayaan yg mrk rasai selama ini...

yg penting sekali mrk sentiasa menuduh kerajaan ini zalim hanya krn mereka GAGAL mendapat undi/sokongan MAJORITI rakyat...kesian sungguh

Anonymous said...

Bomo Siam said...
20 tahun PAS perintah Kelantan, ada pembangunan tak? Takde...!

Jalan raya ada tak? Takde...! Sampai je kat Jeli, kamu kena naik keta lembu!

Kat Ktan ada sekolah tak? Takde...! Suma org Ktan ngaji pondok!

Hospital ada tak? Takde...! Kami suma pakai BOMO...!

-----------------------------------------------

Bomo Siam dah mula meracau dah, memang PAS gagal menguruskan Kelantan dengan baik, malahan sekarang ni di Kedah pun sama, dah tunggang langgang, banyak kegagalan, lihatalah apa sudah jadi dengan pasukan bola sepak Kedah, sudah menjunam ke Liga Perdana pada tahun hadapan, sedangkan semasa pentadbiran Barisan Nasional dulu Pasukah Kedah berjaya menjuarai 3 piala selama 2 tahun berturut-turut, malahan kejayaan Kedah semasa tahun 2008 adalah kerana usaha Barisan Nasional, kerana pada tahun 2009 Kedah mula menjunam, kemudian pada tahun 2010 makin menjunam, pada tahun 2011 menjunam lagi, kemudian pada tahun 2012 Kedah terjerlus ke Liga Perdana, inilah bukti kegagalan PAS yang bukan saja tak reti mentadbir pembangunan negeri, malahan sukan pun tunggang langgang, jurulatih dah berlambak dah, tapi makin teruk jadinya, sebab bukan jurulatih dan pemain yang bermasalah, tapi pengurusan yang dikuasai oleh PAS yang bangang tak reti nak urus sukan, depa urus sukan macam main masak-masak, sebab itulah punah ranah sana sini.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
8:30 PM

PAS hanya sah tolak agama jika bersahabat dgn UMNU...!

August 27, 2012 8:46 PM

---------------------------------------------------------------

PAS sanggup ketepikan hudud dan negara Islam hanya kerana nak berkawan dengan DAP disebabkan PAS iri hati dan dengki terhadap kejayaan UMNO sedangkan PAS tak sedar diri yang mereka itu parti yang gagal bukan saja dalam politik, tapi nak mengurus negeri yang dikuasai mereka pun mereka gagal, menguruskan sukan pun gagal, sebab itulah orang ramai tidak percaya dan tidak sokong PAS, sebabnya parti yang gagal macam PAS ni mana boleh diharap untuk membangunkan negara, nak melingkup lagi adalah, sebab itulah kerja PAS adalah demontrasi liar, ceramah maki hamun dan hasutan di sana sini, semuanya kerja pelingkup negara dan masyarakat sajalah. Lihatlah UMNO, rasional dan bertanggungjawab hingga negara ini dapat dimajukan sehingga rakyat mendapat banyak manfaat, itu barulah parti yang berjaya seperti UMNO, sebab itulah orang ramai percayakan dan menyokong UMNO selama ini, kerana UMNO parti yang berjaya, parti yang berwawasan dan berkualiti tinggi demi agama, bangsa dan tanah air.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

pas bodoh.. hanya org2 yg bodoh yg jadi pengikutnya!

Anonymous said...

Menyokong UMNU bererti kita menyokong rasuah, salah guna kuasa, sombong dan bongkak. Menyokong UMNU terutama kepada orang Melayu bererti merelakan diri untuk dibodohkan. Menyokong UMNU ertinya menyokong orang2 yg mengejek dan mempermainkan agama...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
8:33 PM

Agama itu suci. Politik jugak akan suci jika bersandar pd agama...!

Apasaja akan suci jika berpaut pd agama!

August 27, 2012 8:45 PM

---------------------------------------------------------

Kalau berpaut pada agama memang suci, tapi kalau mempolitikkan agama hingga diri sendiri keliru tak kenal mana satu agama dan mana satu politik macam PAS sekarang ni hanya merosakkan masyarakat sajalah. Sebab itulah PAS jadi pelik tak tentu arah berdemontrasi liar di sana sini, ceramah maki hamun di sana sini, menghasut di sana sini, mereka pergunakan agama untuk berpolitik demi menghalalkan kegiatan buruk mereka hingga mereka sendiri keliru dengan diri sendiri dan keliru tak kenal dah mana satu agama, mana satu politik, inilah akibatknya kalau mempolitikkan agama secara keterlaluan hingga diri sendiri jadi bengong macam PAS inilah.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Menyokong UMNU bererti kita menyokong rasuah, salah guna kuasa, sombong dan bongkak. Menyokong UMNU terutama kepada orang Melayu bererti merelakan diri untuk dibodohkan. Menyokong UMNU ertinya menyokong orang2 yg mengejek dan mempermainkan agama...!

August 27, 2012 8:54 PM

-----------------------------------------------------------

Blah la Bomo Siam, korang itulah kaki rasuah, kaki penyeleweng, kaki merosakkan masyarakat, sebab itulah tanah 80% bawah air pun korang beli dengan harga RM 87 juta, kemudian korang biarkan pusat maksiat dan pusat hiburan tak berlesen berleluasa, kononnya tak keluarkan lesen baru, tapi yang beroperasi tanpa lesen tu dibiarkan pula, malahan kedai-kedai bumiputera dirobohkan kononnya tak ada lesen, mintak lesen tak bagi, sedangkan kedai-kedai itu jual makanan dan jual barangan keperluan harian saja.

PAS yang mengkhianati bangsa dan ummah kerana PAS sanggup jadi anjing suruhan DAP, PAS sanggup memecat Dr. Hasan Ali yang bermatian mempertahankan akidah dan maruah Islam. Sedangkan orang yang pernah didakwa di mahkamah kerana berdua-duaan dalam bilik hotel nombor 121 diangkat jadi timbalan presiden parti, dia terlepas pun sebab masalah teknikal, tapi kebenarannya memang dia ditangkap sedang berdua-duaan dalam bilik tu, apahal? Beri kaunseling juga ke?

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

UMNU’s solution is something like the Nazi final solution. It thinks it can achieve national unity by pitting one race against one another. Today the Chinese, tomorrow the Indians and later all other non-Malay Malaysians.

Eventually, it will apply the same 'gas-chambering' treatment to the Malays who dared challenge and reject UMNU...!

Anonymous said...

Indeed UMNU has already shown its inclination to political cannibalization. The Malays who are opposed and reject UMNU are classed as either not having sufficient Malayness or apostates. The world of Malaysia is as how UMNU defines it.

The majority of us reject this fascism...!

Anonymous said...

Anonymous said...
pas bodoh.. hanya org2 yg bodoh yg jadi pengikutnya!

August 27, 2012 8:53 PM

-------------------------------------------------------------

Manusia jahiliyah macam Bomo Siam saja yang membela kemungkaran dan kejahatan PAS dan kuncu-kuncu komunis PAS iaitu DAP dan PKR, kerana golongan jahiliyah seperti Bomo Siam ini jenis puak asobiyah, lihatlah, puak jahiliyah dulu-dulu, depa bersikap asobiyah tak tentu arah hinggakan sanggup bersekongkol buat kejahatan terhadap orang lain yang bukan puak mereka, malahan kejahatan puak mereka dibela habis-habisan, macam Bomo Siam ni, jenis manusia jahiliyah yang berperangai asobiyah, dasar perosak masyarakat!

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
UMNU’s solution is something like the Nazi final solution. It thinks it can achieve national unity by pitting one race against one another. Today the Chinese, tomorrow the Indians and later all other non-Malay Malaysians.

Eventually, it will apply the same 'gas-chambering' treatment to the Malays who dared challenge and reject UMNU...!

August 27, 2012 9:01 PM

-------------------------------------------------

Tu dia, Bomo Siam nak memfitnah lagi. Bila masa UMNO nak menghancurkan bangsa lain pula? Jenis tukang fitnah seperti Bomo Siam manusia jahiliyah ini memang beginilah, bangang dan jahil, dasar jenis ikut nafsu serakah sajalah.

Kalau UMNO nak berkhianat terhadap bangsa lain, apahal UMNO bekerjasama dengan bangsa lain untuk kemajuan negara ini? UMNO sudah bekerjasama dengan bangsa lain iaitu MCA dan MIC sejak tahun 1955 lagi, sedangkan PAS baru nak terhegeh-hegeh nak berkawan dengan DAP, itu pun PAS dah jadi anjing suruhan DAP. PAS memang anjing suruhan DAP, mereka mengikut segala apa saja kehendak DAP hinggakan sanggup buang hudud dan negara Islam, buktinya Hadi Awang sendiri selaku Presiden PAS telah tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat bersama Lim Kit Siang wakil DAP dan Anwar wakil PKR untuk membuang hudud dan negara Islam dari Penipu Rakyat yang juga dianggotai oleh PAS juga.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air. Takbir! Allahuakbar.

Anonymous said...

Respect is earned, not gotten free. It is earned, not demanded as of right.

Tidak syak lagi, tindak tanduk UMNU akhir2 ini, menunjukkan bahawa parti itu dlm keadaan yg amat terdesak. Orang yg terdesak akan menggunakan pelbagai tipu helah dan taktik kotor. Org terdesak hilang pertimbangan dan harga diri...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Indeed UMNU has already shown its inclination to political cannibalization. The Malays who are opposed and reject UMNU are classed as either not having sufficient Malayness or apostates. The world of Malaysia is as how UMNU defines it.

The majority of us reject this fascism...!

August 27, 2012 9:03 PM

-----------------------------------------------------

The majority of the Malaysian will reject the idiotism of PAS, PKR and DAP that created many chaos and damages in this country.

Blah la, PAS anjingn suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

bomo siam..

tak payah layan laa..mereka yg kuat memaki hamun semua tu..mentaliti rendah..idea dan tulisan tak ada kualiti..asyik memaki jer..

tulisan bomo siam jer yg berfaedah di baca..komen2 yg lain tu hampas jer..

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Respect is earned, not gotten free. It is earned, not demanded as of right.

Tidak syak lagi, tindak tanduk UMNU akhir2 ini, menunjukkan bahawa parti itu dlm keadaan yg amat terdesak. Orang yg terdesak akan menggunakan pelbagai tipu helah dan taktik kotor. Org terdesak hilang pertimbangan dan harga diri...!

August 27, 2012 9:09 PM

-------------------------------------------------------

Siapa yang terdesak sebenarnya? PAS yang sangat kemaruk sampaikan dah buang hudud dan negara Islam kerana nak jadi anjing suruhan DAP kerana dengkikan UMNO, kemudian la ni PAS dah dibenci oleh masyarakat termasuk pengikut dan sebahagian pemimpin mereka sendiri, kemudian mereka nak ambik balik hudud, DAP tentang dan marah PAS, PAS tak berani melawan, hanya ikut arahan DAP sebab PAS anjing suruhan DAP sajalah.

Blah la, PAS memang dah MENOLAK hudud dan negara Islam, buktinya Hadi Awang sendiri yang mewakili PAS untuk tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat untuk menolak hudud dan negara Islam keluar dari Penipu Rakyat yang juga dianggotai oleh PAS, sila tanya Hadi Awang sendiri kalau tak puas hati sangatlah.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Orang Melayu bukan Hang Tuah zaman dulu, yg akan menyokong membabi buta. Kalau orang Melayu hendak maju, mereka mesti menJebatkan diri mereka...!

KUNINGKAN DATARAN MERDEKA!

Anonymous said...

Anonymous said...
bomo siam..

tak payah layan laa..mereka yg kuat memaki hamun semua tu..mentaliti rendah..idea dan tulisan tak ada kualiti..asyik memaki jer..

tulisan bomo siam jer yg berfaedah di baca..komen2 yg lain tu hampas jer..

August 27, 2012 9:13 PM

--------------------------------------------------------

Puak pecacai anjing-anjing suruhan Penipu Rakyat dah tak tau nak buat apa dah la ni, semua penipuan dan fitnah mereka telah dibalas dengan penuh berkesan oleh penyokong kerajaan, sekarang ni mereka dah jadi wayar putus meracau sesama sendirlah, malahan Bomo Siam jenis jahiliyah tu dah beberapa kali gamaknya terlentang bila tak dapat jawab segala komen-komen dari penyokong kerajaan. Inilah, perbuatan mungkar dan keji macam korang ni akan menerima pembalasannya, bertaubatlah, insaflah selagi pintu taubat masih terbuka.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

UMNU lagakan bangsa Melayu dengan bangsa Cina. UMNU menakut nakutkan orang Melayu bahawa Cina akan ambil alih negara ini.

UMNU guna kedudukan raja2 Melayu. UMNu kata kalau UMNU tewas maka tidak ada siapa yg akan menjaga Raja2 Melayu...!

Inilah cara UMNU berfikir!

Anonymous said...

The Malaysian people have already shown that they no longer accept the UMNU solution. The coming together of various races during Bersih 3.0 recently sent shivers along the spine of the UMNU leadership...!

CucuAtok said...

Pd aku yg lebih senior patut jawab dulu...55 thn berkuasa vs 20 thn kuasa terhad!
-------------------------------------

Salam.... Bomo ...hang kat yang senior dulu patut jawab....

Laa.... hang nie buta ka....buta mata ker buka hati.....

Dah berterang lagi nak bersuluh.....
Aku tak paham la hang nie..... dalam 55 tahun berapa ramai yang berpelajaran tinggi hasil dari kesungguhan manusia yang di katakan zalim ini......

Yang 20 tahun tu apa yang dia buat? Hanya menanamkan benih benih yang tak tahu bersyukur tentang apa yang Allah kurniakan....

Hang ikut mana punya aliran ni.....

Sokong pada sapa saya tak peduli.. yang pentingnya dapat menegakkan syiar ISLAM, dan generasi yang akan datang.....

Baguslah Bomo kerana saya rasa pegangan saya bertasmbah kuat untuk mempertahankan agama ISLAM yang saya cintai....

TQ.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Orang Melayu bukan Hang Tuah zaman dulu, yg akan menyokong membabi buta. Kalau orang Melayu hendak maju, mereka mesti menJebatkan diri mereka...!

KUNINGKAN DATARAN MERDEKA!

August 27, 2012 9:16 PM

----------------------------------------------------

Siapa yang jenis babi buta, koranglah puak PAS, PKR yang babi buta, DAP pula jenis babi celik, depa jadi ketua duduk kat belakang tepuk tangan tengok puak babi buta PAS dan Melayu PKR menyondol buat kemungkaran, keganasan, kekacauan di sana sini.

Puak PAS dan Melayu PKR bukannya si Jebat, tapi mereka ini adalah si Kitol dan Raja Mendaliar, golongan pengkhianat bangsa untuk kepentingan diri, memang PAS dan Melayu PKR pelingkup bangsa sendiri, kerana ketamakan dan iri hati terhadap kejayaan UMNO mereka rela diperanjingkan dan diperbabikan oleh DAP untuk kepuasan nafsu serakah mereka.

Jangan terlibat dengan perhimpunan tak bermoral, kepada anak-anak, abang-abang, kakak-kakak, adik-adik , tuan-tuan, puan-puan dan semua rakyat Malaysia sekalian, berhati-hatilah dengan golongan komunis jahanam seperti Penipu Rakyat ini, mereka sudah gila kuasa, mereka sanggup perjudikan nyawa rakyat demi untuk kepentingan mereka, sedarlah betapa perhimpunan haram BERSHIT 3.0 sudah menampakkan betapa kejinya sikap Penipu Rakyat yang jahanam ini. Jauhi para komunis dan pengganas seperti Penipu Rakyat ini untuk kesejahteraan kita semua.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Unknown said...

Bomo Siam ni antara golongan Anwarista dlm PAS. Sebab tu nampak sangat dia backing Anwar. Sedih PAS kini sudah tercemar, tugas sbg pengimbang org islam kini sudah jatuh ke pihak NGO.. pecahan PAS dan PKR. Ini menunjukkan PAS bukan lagi tempat orang melayu bergantung harap dlm isu islam.

Nik Aziz nampak tak pernah puas dan bersyukur apa yg dinikmati, dia mahu lebih berkuasa, dia yakin dia blum sampai ke kemuncak sebab itu dia sanggup bersekutu dgn Anwar. Haji Hadi pula lain dia seakan menunggu "keuntungan" dari politik. Bayangkan jika ditakdirkan Anwar jadi PM tiba2 meninggal dunia, siapakah dari kalangan pemimpin senior PR yg dijangka akan mewarisi? Hahaha

Saya malas komen DOSA Nik Aziz dan konco2 nya pada rakyat, terlalu banyak. Allah mencarut dlm Al Quran, Rasulullah saw orang kampung biasa yg dipilih secara rambang, sanggup bersahabat dgn iblis, pangkah PAS masuk syurga dan lain2. Itu semua matlamat menghalalkan cara PAS. Kalau ada orang yg percaya dan taksub juga, terimalah azab akhirat esok.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
The Malaysian people have already shown that they no longer accept the UMNU solution. The coming together of various races during Bersih 3.0 recently sent shivers along the spine of the UMNU leadership...!

August 27, 2012 9:23 PM

-------------------------------------------------------

Puak komunis dan puak pengganas seperti Bomo Siam dan Penipu Rakyat dah mula menyalak nak menghasut orang ramai jadi mangsa mereka pulak dah. Teruk betul puak komunis dan pengganas ni, bukan saja peralatkan agama untuk berpolitik secara kotor, malahan sanggup memperalatkan rakyat untuk berpolitik secara jijik.

Penipu Rakyat memang jijik dan sangat menghinakan.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

CucuAtok said...

UMNU lagakan bangsa Melayu dengan bangsa Cina. UMNU menakut nakutkan orang Melayu bahawa Cina akan ambil alih negara ini.

UMNU guna kedudukan raja2 Melayu. UMNu kata kalau UMNU tewas maka tidak ada siapa yg akan menjaga Raja2 Melayu...!

Inilah cara UMNU berfikir!

-----------------------------------

Ye ke......

Abih tu apa solution yang hang boleh berikan.... setakat nak copy cat tanpa ada improvement baik tak payah.......

Cuba ko tengok Libya....Iraq....dan Mesir....
Itulah yang di namakan demokrasi?
Cuba ko tengok apa yang telah Muamar Ghadafi kata masa kongress Arab berlaku....

Pikioler...

-----------------------------------

The Malaysian people have already shown that they no longer accept the UMNU solution. The coming together of various races during Bersih 3.0 recently sent shivers along the spine of the UMNU leadership...!

August 27, 2012 9:23 PM

-----------------------------------

Oklah.... diorang tak nak solution UMNU tapi apa solutiuon yang korang leh bagi.....

Ko tegok sendiri ler apa yang berlaku pada Selangor, Penang dan Kelantan.....

Macam maner solution yang korang bleh bagi.... cuba habaq mai sat......

Anonymous said...

melatonin sapiens 9:27 PM,

Tima kasih kerna layan aku...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
UMNU lagakan bangsa Melayu dengan bangsa Cina. UMNU menakut nakutkan orang Melayu bahawa Cina akan ambil alih negara ini.

UMNU guna kedudukan raja2 Melayu. UMNu kata kalau UMNU tewas maka tidak ada siapa yg akan menjaga Raja2 Melayu...!

Inilah cara UMNU berfikir!

August 27, 2012 9:21 PM

-------------------------------------------------------

Bomo Siam jahiliyah anjing suruhan Penipu Rakyat tak tau nak kelentong dah, kemudian dia mainkan sentimen perkauman pula, biasalah, kalau agama pun sanggup dipolitikkan untuk politik keji mereka, apatakah lagi sentimen perkauman, ini adalah cara politik keji dan kotor Penipu Rakyat yang kemaruk sangat nak berkuasa hingga sanggup fitnah sana sini dan buat kekacauan ala komunis untuk merebut kuasa. Puak komunis haram jadah macam Penipu Rakyat ini tidak boleh dipercayai, marilah kita beramai-ramai melanyak puak komunis haram jadah seperti Penipu Rakyat ini habis-habisan, golongan perosak seperti Penipu Rakyat ini memang tak guna dan sangat buruk serta keji.

UMNO kalau anti bukan bumiputera, apahal pula UMNO bekerjasama dengan orang bukan bumiputera melalui parti-parti bukan bumiputera dalam Barisan Nasional? UMNO tidak bersikap perkauman kerana UMNO membantu bukan saja orang Melayu dan bumiputera, tetapi orang Cina dan India juga dibantu untuk berjaya dalam kehidupan, jelas puak buta perut dan jenis jahiliyah macam Bomo Siam anjing suruhan DAP ini sajalah yang tak reti bahasa dan menjadi perosak masyarakat dan perosak keamanan.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

9:31 PM

Bukankah aku ni Messi...! Tugas aku ialah menyerang. Terpulang bagaimana korang menahannya!

Ingat, ramai yg memerhati, ia ada harga yg perlu dibayar!

Mmuuaahhahahaha...!!!



Anonymous said...

UMNU menuntut supaya melayu percaya pdnya...!

Kesetiaan kepada UMNU bukan diberi PERCUMA dan membabi buta. Kepercayaan mesti DIUSAHAKAN bukan dituntut...!!!

CucuAtok said...

tidak mengapa..... saudara, saya tidak kisah selagi Allah memberi petunjuk untuk bersyukur akan pemberiannya....

Biar orang lain kata apa depa punya suka yang pentingnya Allah tahu akan apa yang saya pertahankan....

Anonymous said...

Bomo Siam said...
9:31 PM

Bukankah aku ni Messi...! Tugas aku ialah menyerang. Terpulang bagaimana korang menahannya!

Ingat, ramai yg memerhati, ia ada harga yg perlu dibayar!

Mmuuaahhahahaha...!!!




August 27, 2012 9:38 PM

--------------------------------------------------------

Bomo Siam jahiliyah, hang tu bukan Messi, tapi hang tu si Kitol dasar pengkhianat yang merosakkan negara sendiri demi kepentingan nafsu serakah ko sajalah.

Ko menyerang macam orang gila, habis ko punah ranahkan kepentingan agama, bangsa dan negara demi kepentingan jahiliyah ko tu, jelas ko ni manusia jahanam dasar jahiliyah yang jenis tak guna, dasar pelingkup, perangai lebih buruk dari Yahudi, memang terlebih celaka ko ni, sebab tu ko jadi jahiliyah macam ni.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
UMNU menuntut supaya melayu percaya pdnya...!

Kesetiaan kepada UMNU bukan diberi PERCUMA dan membabi buta. Kepercayaan mesti DIUSAHAKAN bukan dituntut...!!!

August 27, 2012 9:42 PM

------------------------------------------------------------------

PAS pula sibuk memperalatkan agama dan membuat hukum hakam sesuka hati dengan penuh tak sedar diri untuk kepentingan diri walaupun bercanggah dengan agama, kelakuan ini buruk bebenor, tak malu ke meniru sikap Yahudi dan Nasrani yang sanggup menyelewengkan kitab mereka hingga jadi sesat sebegitu rupa, walaupun PAS tidak ubah kandungna Al-Quran, tapi PAS membuat kenyataan yang mengelirukan malahan ada yang menyesatkan masyarakat, itu adalah kelakuan Yahudi dan Nasrani, PAS memang tak malu, memang jenis perosak masyarakat.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

CucuAtok said...

heheehhehehe..... terima kasih kerana saudara sendiri yang mengakui akan usaha yang dilakukan....
Cuma saudara buta hati saja.... macam maner nie....
tak perlu saya pertahankan... hanya Allah saja yang tunjuk jalan yang benar

Anonymous said...

You think the right thinking Malay is unmoved to see UMNU abuse the Malay definition? The ordinary Malay finds it reprehensible when UMNU exploits the Malay name to enrich the elite and selected few among the Malays.

UMNU commits the fatal mistake of thinking it can justify about almost everything by using the Malay name..!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
9:31 PM

Bukankah aku ni Messi...! Tugas aku ialah menyerang. Terpulang bagaimana korang menahannya!

Ingat, ramai yg memerhati, ia ada harga yg perlu dibayar!

Mmuuaahhahahaha...!!!




August 27, 2012 9:38 PM

------------------------------------------------------

Bomo Siam, ramai yang memerhati itu dapat sedar akan betapa ko ni jenis manusia jahiliyah, dan PAS itu anjing suruhan DAP serta Penipu Rakyat memang komunis perosak masyarakat.

Biarkan masyarakat sedar bahawa PAS adalah anjing suruhan DAP, biarkan masyarakat tahu bahawa Penipu Rakyat adalah komunis, biar masyarakat tahu bahawa PAS sudah MENOLAK hudud dan negara Islam apabila Presiden PAS iaitu Hadi Awang telah mewakili PAS menandatangani Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang menolak hudud dan negara Islam keluar dari agenda Penipu Rakyat yang juga dianggotai oleh PAS. Biar rakyat sedar dari permainan kotor dan keji PAS ini, biar rakyat sedar akan betapa hina dan buruknya Penipu Rakyat komunis ini.

Itulah harga yang patut dibayar kerana kegilaan ko membuat komen macam orang jahiliyah hinggakan segala kemungkaran PAS, PKR dan DAP terbongkar untuk tetapan rakyat.

Aku jelas tidak menjadi ahlip-ahli mana-mana parti dalam Barisan Nasional, tetapi aku konsisten menyokong Barisan Nasional selama ini walaupun sekali sekala cenderung juga kepada PAS,tapi sekarang ini aku sudah betul-betul meluat dengan PAS yang hanyalah anjing kurap suruhan DAP sajalah untuk menjahanamkan bumiputera dan Islam di negara ini dengan berbagai perpecahan dan perbuatan hasutan yang merosakkan hingga hukum hakam sesat dan tidak mengikut syariat Islam pun korang sanggup buat demi kedengkian korang terhadap UMNO, jelas korang terlalu dengki terhadap UMNO hingga sanggup menjahanamkan kepentingan bangsa dan ummah, korang memang jenis pengkhianat, jenis perosak masyarakat dan pemusnah negara.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Blah la, Penipu Rakyat perosak masyarakat!

Blah la, Penipu Rakyat perosak keamanan negara!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

hidup mydin hidup mydin hidup mydin....dulu kini dan selamanya.....at least mydin ni mamak muslim.....bumu!!!? marga apa?....entahla

CucuAtok said...

You think the right thinking Malay is unmoved to see UMNU abuse the Malay definition? The ordinary Malay finds it reprehensible when UMNU exploits the Malay name to enrich the elite and selected few among the Malays.

UMNU commits the fatal mistake of thinking it can justify about almost everything by using the Malay name..!

-----------------------------------

Well.... If you think in some point of view and neglect the most important thing that need to be take upon.....

How about the progressing of Malay despite of you dictate only few of them?

Why don't you look overall?

If the micro you take it seriously, it means that You only like to pick unnecessary issues that can bring the country whole....

Anonymous said...

Org Melayu mesti sedar bahawa kepentingan bangsa Melayu bukanlah hanya boleh diperjuangkan oleh UMNU.

Selagi kita ada undang2 dan selagi bangsa Melayu boleh bersuara, kepentingan bangsa Melayu boleh dijaga.

Bukan nya UMNU yg memberi kita makan...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
You think the right thinking Malay is unmoved to see UMNU abuse the Malay definition? The ordinary Malay finds it reprehensible when UMNU exploits the Malay name to enrich the elite and selected few among the Malays.

UMNU commits the fatal mistake of thinking it can justify about almost everything by using the Malay name..!

August 27, 2012 9:51 PM

--------------------------------------------------------------

Blah la, golongan komunis dan golongan pengganas seperti Penipu Rakyat tidak boleh dipercayai, korang sanggup berbuat apa saja untuk berkuasa hatta menjahanamkan rakyat dan negara, sebab itulah korang dengan tak tahu malu tidak peduli akan pembangunan negara, tapi korang lebih sibuk dengan demontrasi liar, hasutan dan ceramah maki hamun yang hanya mendatangkan masalah dan merosakkan negara ini sajalah. Jelas sama sekali bahawa Penipu Rakyat memang dasar komunis yang sangat berbahaya dan sangat tidak bertanggung jawab, korang memang jahat dan tidak berhati perut, korang jenis manusia keji yang hanya mementingkan diri tanpa peduli ancaman terhadap negara, semuanya korang sanggup buat untuk kepentingan diri korang hatta menjahanamkan negara dan rakyat sekali pun korang tidak akan peduli kerana korang lebih mementingkan diri dan rakyat hanya sekadar untuk dipergunakan saja oleh korang yang tak guna ini.

Rakyat Malaysia sekalian, berhati-hatilah dengan golongan komunis dan golongan pengganas seperti Penipu Rakyat yang sangat berbahaya ini, jauhilah puak perosak ini demi keselamatan negara kita, demi keselamatan diri kita semua. Berhati-hatilah hasutan keji yang mereka akan gunakan untuk peralatkan rakyat menjadi mangsa mereka demi kepentingan diri mereka, mereka sanggup biarkan rakyat mati cedera parah dalam rusuhan, mereka sanggup biarkan rakyat mati tak dapat bekalan air, mereka sanggup biarkan rakyat mati tak dapat bekalan air bersih, mereka sanggup biarkan rakyat kesussahan tak ada peluang kerja hingg terpaksa keluar dari negeri sendiri ke negara lain, kerana kepentingan Penipu Rakyat adalah kuasa, rakyat adalah alat yang akan mereka pergunakan sesuka hati dengan berbagai hasutan demi kepentingan diri sendiri yang dasar muka jamban tak tahu malu itu sajalah.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

hidup umno hidup umno hidup umno....dulu kini dan selamanya...lebih baik melayu di perbodohkan olih umno daripada merelakan di perbodohkan olih PR....seperti bumu rela di perbodohkan olih puak2 PR hanjing

Anonymous said...

In response to the general vilification on Malaysian Chinese who are now more readily associated with DAP, we ask who is the closest Malaysian Chinese to the PM these days?

It’s a Malaysian Chinese who just secured a RM 1 billion contract to do the Ampang LRT extension works. In that sense, the UMNU president is selling out the Malays...!

Anonymous said...

Woi..bomo siam.. Demo bershit 3 tu hanya memaparkan perpecahan dlm pr.. Tkde apa yg nak di bangga pun.. Yg melayu je lebih2 yang cina nak duduk berimpun je katanya..penzina tu pulak ambik kesempatan balas dendam kat polis guna penyokong nya yg bodoh tu... Apa cerita..

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Org Melayu mesti sedar bahawa kepentingan bangsa Melayu bukanlah hanya boleh diperjuangkan oleh UMNU.

Selagi kita ada undang2 dan selagi bangsa Melayu boleh bersuara, kepentingan bangsa Melayu boleh dijaga.

Bukan nya UMNU yg memberi kita makan...!

August 27, 2012 10:00 PM

--------------------------------------------------------------

Orang bumiputera telah sedar bahawa PAS memang tak berguna kerana sekadar anjing suruhan DAP dalam Penipu Rakyat sajalah, malahan PAS telah dikuasai oleh DAP yang boleh mengarahkan PAS memecat orang itu dan ini mengikut kehendak DAP, lihatlah Dr. Hasan Ali yang menjadi mangsa kezaliman PAS, Dr. Hasan Ali dipecat kerana beliau mempertahankan maruah dan akidah Islam, sebabnya DAP tak suka Dr. Hasan Ali, maka PAS diarahkan pecat Dr. Hasan Ali, PAS selaku anjing suruhan PAS hanya mengikut arahan buruk dari DAP sajalah. Sedangkan seorang pemimpin PAS yang diangkat jadi Timbalan Presiden PAS pula pernah ada kes kelakuan tak senonoh pun PAS boleh julang tinggi-tinggi sedangkan pejuang Islam seperti Dr. Hasan Ali dibuang tanpa belas kasihan.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

CucuAtok said...

Org Melayu mesti sedar bahawa kepentingan bangsa Melayu bukanlah hanya boleh diperjuangkan oleh UMNU.

Selagi kita ada undang2 dan selagi bangsa Melayu boleh bersuara, kepentingan bangsa Melayu boleh dijaga.

Bukan nya UMNU yg memberi kita makan...!

-----------------------------------

Abis tu siapa yang boleh beri makan..... Pas?PKR? Dap?

Ko tengok sendiri ler Kohilal Aper jadi....

PKR? dengan tahu hentam dan gondol pasir sesuka hati?....

DAP? terang terang nak hapuskan negara Islam?

Aper citer?

Anonymous said...

Bomo Siam said...
In response to the general vilification on Malaysian Chinese who are now more readily associated with DAP, we ask who is the closest Malaysian Chinese to the PM these days?

It’s a Malaysian Chinese who just secured a RM 1 billion contract to do the Ampang LRT extension works. In that sense, the UMNU president is selling out the Malays...!

August 27, 2012 10:04 PM

---------------------------------------------------

PAS pula jadi pengkhianat bangsa hinggakan PAS sanggup jadi anjing suruhan DAP. PAS memecah belahkan masyarakat dengan hukum hakam sesat tanpa rasa malu, dasar jahanam seperti PAS ni memang memalukan, tapi mereka pula jenis tak tahu malu, jenis tak sedar diri yang tak berguna.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

so apa masalah nya....bukan PIS yang memberi kita makan jugak. jadi tak ada masalah pada siapa2 yang nak bersama perjuangan umno

Anonymous said...

Apa kena mengenanya kejatuhan UMNU dengan kelansungan system kerajaan?

Janganlah org Melayu terpedaya dengan dakwaan kononya, hanya kerajaan UMNU/BN sahaja yg tahu mentadbir dan mengurus negara...!

Anonymous said...

Tidak ada sebab langsung jika UMNU tiada, negara ini tidak dapat terus dimajukan. Dan tidak ada sebab juga jika UMNU tiada, maka orang Melayu akan musnah.

Apa sebabnya orang Melayu mesti bergantung kepada UMNU...?

CucuAtok said...

In response to the general vilification on Malaysian Chinese who are now more readily associated with DAP, we ask who is the closest Malaysian Chinese to the PM these days?

It’s a Malaysian Chinese who just secured a RM 1 billion contract to do the Ampang LRT extension works. In that sense, the UMNU president is selling out the Malays...!

-----------------------------------

Yup it's true but under who's authority? and how many malays can have jobs application despite of the main contractor?

Who sell who rather than penang yang terang terang bagi kat cina sngapore? Belum citer yang kena halau lagi tu.......

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Apa kena mengenanya kejatuhan UMNU dengan kelansungan system kerajaan?

Janganlah org Melayu terpedaya dengan dakwaan kononya, hanya kerajaan UMNU/BN sahaja yg tahu mentadbir dan mengurus negara...!

August 27, 2012 10:08 PM

----------------------------------------------------------

Pasai apa pulak PAS sanggup BUANG DAN MENOLAK hudud dan negara Islam bila Hadi Awang sendiri selaku Presiden PAS mewakili PAS untuk bersama Lim Kit Siang yang wakil DAP dan Anwar yang wakil PKR menandatangani Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang membuang hudud keluar dari agenda Penipu Rakyat yang turut dianggotai oleh PAS?

Sila suruh Hadi Awang jawab, sebab dia yang tandatangan dokumen tu, ada berani ke?

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasiona demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

...alamak..surau blackout la. Break jap.....

CucuAtok said...

Apa kena mengenanya kejatuhan UMNU dengan kelansungan system kerajaan?

Janganlah org Melayu terpedaya dengan dakwaan kononya, hanya kerajaan UMNU/BN sahaja yg tahu mentadbir dan mengurus negara...!

-------------------------------------
Cuba bagi tau sapa yang boleh jika UMNU tiada... cuba habaq mai sat.....

Saya dah bagi contoh....

Please convinve me......For the survival of Malays?

Anonymous said...

jika ada PIS negara ini akan maju? belum tentu laie.mungkin negara akan jadi hancur. so not worth taking the risk...itu sebabnya melayu masih perlu bergantung pada parti yang bernama UMNO.hidup umno hidup umno hidup umno....daulu kini dan selamanya

CucuAtok said...

ye ke....

Saya baru nak kaji lebih tahu fakta saudara bagi.... terima kasih sebab bagi saya lebih berfikir...

Anonymous said...

ada aku kisah....

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Tidak ada sebab langsung jika UMNU tiada, negara ini tidak dapat terus dimajukan. Dan tidak ada sebab juga jika UMNU tiada, maka orang Melayu akan musnah.

Apa sebabnya orang Melayu mesti bergantung kepada UMNU...?

August 27, 2012 10:09 PM

-----------------------------------------------------------

Sebab UMNO melalui Barissan Nasional berjaya menjayakan negara ini menjadi negara maju, ada KLIA, ada KLCC, ada lebuh raya berpuluh-puluh lebuh raya yang memudahkan perjalanan rakyat, membangunkan masyarakat berbilang bangsa melalui berbagai bantuan seperti bantuan kepada belia untuk meperkasakan persatuan belia, bantuan kepada petani untuk membaiki hasil pertanian, bantuan kepada para pelajar untuk lebih berjaya, bantuan kepada orang susah untuk keluar dari ambang kemiskinan dan menuju kejayaan seperti projek 1AZAM, dan bermacam-macam usaha untuk kepentingan rakyat tanpa mengira bangsa. Malahan kepentingan Islam pun dijaga dengan penuh prihatin, sebab itulah sistem persekolah Islam diperkukuhkan, pengajian Al-Quran diperkasakan dengan memajukan kelas KAFA, ekonomi orang Islam dibantu dengan prihatin melalui Tabung Haji dan agensi kewangan Islam serta agensi pembangunan Islam yang lain, macam-macam kejayaan yang dinikmati oleh negara ini dan rakyat negara ini hasil usaha gigih UMNO melalui Barisan Nasional yang turut dibantu oleh rakan-rakan komponen dalam Barisan Nasional.

Nak harapkan PAS pula tak boleh diharap, sibuk berpolitik siang dan malam hinggakan bekalan air bersih pun tak dapat diuruskan walaupun kerajaan Barisan Nasiona beri bantuan RM 600 juga, entah ke mana lesapnya duit itu sedangkan bekalan paip makin buruk. Ada lebih melucukan bila PAS nak buat lebuhraya pun mintak sedekah ke hulu ke hilir, ini tak pasal-pasal menyusahkan rakyat kerana PAS sendiri tak bertanggungjawab, tapi sibuk menindas rakyat dengan menggunakan agama untuk kepentingan diri mereka, kononnya wakaf, tapi di manakah tanggungjawab Penipu Rakyat sebagai kerajaan kalau rakyat disusahkan sebegitu rupa? Jelas PAS memang tak bertanggungjawab.

PKR pula sibuk berpolitik siang dan malam juga, melingkupkan ekonomi dengan berbagai siri demontrasi liar dan menguruskan negeri dengan buruk hinggakan krisis air pun dibiarkan berlarutan dan menghalang usaha Barisan Nasional nak tolong rakyat kerana Penipu Rakyat lebih rela rakyat terseksa daripada rakyat ditolong oleh Barisan Nasional kerana Penipu Rakyat dengki dengan Barisan Nasional.

DAP pula sibuk merobohkan kedai-kedai peniaga kecil milik bumiputera dan India yang jual makanan dan keperluan harian sedangkan pusat maksiat dan pusat hiburan tak berlesen dibiarkan berleluasa.

Memang Barisan Nasional dan UMNO sangat prihatin kepada rakyat dan banyak membangunkan negara demi kesejahteraan rakyat. Tetapi Penipu Rakyat yang terdiri dari PAS, PKR dan DAP adalah golongan perosak yang tak reti mentadbir hingga membuat keganasan dan membiarkan rakyat jadi mangsa kezaliman rejim kuku besi Penipu Rakyat komunis jahanam itulah.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Tidak ada sebab langsung jika UMNU tiada, negara ini tidak dapat terus dimajukan. Dan tidak ada sebab juga jika UMNU tiada, maka orang Melayu akan musnah.

Apa sebabnya orang Melayu mesti bergantung kepada UMNU...?

August 27, 2012 10:09 PM

--------------------------------------------------------

Pecacai anjing suruhan jenis jahiliyah seperti Bomo Siam ni dah tak tau nak kelentong lagi, dia buat-buatlah kononnya black-out lah pulak, kalau black out apasal boleh beri komen lagi?

Inilah jenis penipu, kalau pimpinan mereka jenis penipu, tak hairanlah para pecacai mereka pun jenis kelentong juga.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

The Malaysian Insider melaporkan hari ini bahawa Joshua Trevino (kolumis konservatif US) dipecat sebagai korresponden Amerika The Guardian London kerana mempunyai hubungan dengan sebuah kempen yg dibiayai kerajaan Malaysia untuk menyerang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pemimpin pembangkang.

Nak tau tak sapa Trevino ni? Dia ni la yg sokong askar Israel yg serang flotila Gaza tempohari...!

...sila rujuk website Malaysians Matters!

Inilah tanda sokongan luar buat UMNU...rupa2nye!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
The Malaysian Insider melaporkan hari ini bahawa Joshua Trevino (kolumis konservatif US) dipecat sebagai korresponden Amerika The Guardian London kerana mempunyai hubungan dengan sebuah kempen yg dibiayai kerajaan Malaysia untuk menyerang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pemimpin pembangkang.

Nak tau tak sapa Trevino ni? Dia ni la yg sokong askar Israel yg serang flotila Gaza tempohari...!

...sila rujuk website Malaysians Matters!

Inilah tanda sokongan luar buat UMNU...rupa2nye!!!

August 27, 2012 10:27 PM

--------------------------------------------

Drama terbaru Penipu Rakyat, tapi yang sahihnya PAS telah menolak hudud dan negara Islam buktinya Presiden PAS iaitu Hadi Awang telah mewakili PAS menandatangani Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang menolak hudud dan negara Islam keluar dari agenda Penipu Rakyat yang juga dianggotai oleh PAS. Ini memang sahih, tak percaya sila pi tanyak Hadi Awang sendiri.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Hoi Bomo Siam, cepat hang sampai rumah, tadi tu kat surau ke kat meja judi? Blah la, berlagak saja lebih, tapi jenis perosak masyarakat!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Anonymous said...
Bomo Siam said...
Tidak ada sebab langsung jika UMNU tiada, negara ini tidak dapat terus dimajukan. Dan tidak ada sebab juga jika UMNU tiada, maka orang Melayu akan musnah.

Apa sebabnya orang Melayu mesti bergantung kepada UMNU...?

August 27, 2012 10:09 PM

-----------------------------------------------------------

Sebab UMNO melalui Barissan Nasional berjaya menjayakan negara ini menjadi negara maju, ada KLIA, ada KLCC, ada lebuh raya berpuluh-puluh lebuh raya yang memudahkan perjalanan rakyat, membangunkan masyarakat berbilang bangsa melalui berbagai bantuan seperti bantuan kepada belia untuk meperkasakan persatuan belia, bantuan kepada petani untuk membaiki hasil pertanian, bantuan kepada para pelajar untuk lebih berjaya, bantuan kepada orang susah untuk keluar dari ambang kemiskinan dan menuju kejayaan seperti projek 1AZAM, dan bermacam-macam usaha untuk kepentingan rakyat tanpa mengira bangsa. Malahan kepentingan Islam pun dijaga dengan penuh prihatin, sebab itulah sistem persekolah Islam diperkukuhkan, pengajian Al-Quran diperkasakan dengan memajukan kelas KAFA, ekonomi orang Islam dibantu dengan prihatin melalui Tabung Haji dan agensi kewangan Islam serta agensi pembangunan Islam yang lain, macam-macam kejayaan yang dinikmati oleh negara ini dan rakyat negara ini hasil usaha gigih UMNO melalui Barisan Nasional yang turut dibantu oleh rakan-rakan komponen dalam Barisan Nasional.

Nak harapkan PAS pula tak boleh diharap, sibuk berpolitik siang dan malam hinggakan bekalan air bersih pun tak dapat diuruskan walaupun kerajaan Barisan Nasiona beri bantuan RM 600 juta, entah ke mana lesapnya duit itu sedangkan bekalan paip makin buruk. Ada lebih melucukan bila PAS nak buat lebuhraya pun mintak sedekah ke hulu ke hilir, ini tak pasal-pasal menyusahkan rakyat kerana PAS sendiri tak bertanggungjawab, tapi sibuk menindas rakyat dengan menggunakan agama untuk kepentingan diri mereka, kononnya wakaf, tapi di manakah tanggungjawab Penipu Rakyat sebagai kerajaan kalau rakyat disusahkan sebegitu rupa? Jelas PAS memang tak bertanggungjawab.

PKR pula sibuk berpolitik siang dan malam juga, melingkupkan ekonomi dengan berbagai siri demontrasi liar dan menguruskan negeri dengan buruk hinggakan krisis air pun dibiarkan berlarutan dan menghalang usaha Barisan Nasional nak tolong rakyat kerana Penipu Rakyat lebih rela rakyat terseksa daripada rakyat ditolong oleh Barisan Nasional kerana Penipu Rakyat dengki dengan Barisan Nasional.

DAP pula sibuk merobohkan kedai-kedai peniaga kecil milik bumiputera dan India yang jual makanan dan keperluan harian sedangkan pusat maksiat dan pusat hiburan tak berlesen dibiarkan berleluasa.

Memang Barisan Nasional dan UMNO sangat prihatin kepada rakyat dan banyak membangunkan negara demi kesejahteraan rakyat. Tetapi Penipu Rakyat yang terdiri dari PAS, PKR dan DAP adalah golongan perosak yang tak reti mentadbir hingga membuat keganasan dan membiarkan rakyat jadi mangsa kezaliman rejim kuku besi Penipu Rakyat komunis jahanam itulah.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

FBC Media syarikat yg dikatakan dirujuk oleh The Guardian telah membuat lapan program untuk BBC mengenai Malaysia gagal untuk mengisytiharkan ia telah dibayar £17 juta RM82 6 juta oleh kerajaan Malaysia bagi “komunikasi strategik antarabangsa” termasuk liputan positif tentang kontroversi industri minyak sawit Malaysia.

...tiba2 aku teringat kat Isa Samad. Apa pasal ha...???

Anonymous said...

bomo sie..

HANG tobat lah, satu cara untuk menobat kan diri hang tu, masuk umno, daftarlah jadik ahli umno seumor hidup, kalau tak der sekupang dua nak isi borang, pergi kat kmu depa boleh tulung.

kami tau hang mencintai sangat umno, hang ni rajin sangat, eh yea macam messi, mulut cakap lain tapi hati tu membakar nak jadi AHLI umno.

ala jangan malu-malu bumu sie...

bak kata pepatah malu bertanya sesat jalan, macam jalan nak pegi ke akhirat, kalau tak menimba ilmu macam mana nak balik kejalan akhirat.

bomo sie..kitakan bersedara.

hang jangan malu-malu, silakan kalau x tau nak isi kami boleh tulung.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
FBC Media syarikat yg dikatakan dirujuk oleh The Guardian telah membuat lapan program untuk BBC mengenai Malaysia gagal untuk mengisytiharkan ia telah dibayar £17 juta RM82 6 juta oleh kerajaan Malaysia bagi “komunikasi strategik antarabangsa” termasuk liputan positif tentang kontroversi industri minyak sawit Malaysia.

...tiba2 aku teringat kat Isa Samad. Apa pasal ha...???

August 27, 2012 10:33 PM

---------------------------------------------------------

SUARAM yang buat fitnah pasal Scorpene pula siapa yang biaya? Malahan demontrasi BERSHIT yang menelan belanja jutaan ringit tu siapa yang taja? Korang mintak sedekah ke hulu ke hilir untuk biaya semua itu ke?

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

10:26 PM

Hi hi...! AllahSWT redha akan daku. Auto switch jatuh je!

Kuah kuaah kuaaah!

Anonymous said...

hidup isa samad hiduanp isa samad hidup isa samad...dulu kini dan selamanya....pendek tapi mantappp...

CucuAtok said...

The Malaysian Insider melaporkan hari ini bahawa Joshua Trevino (kolumis konservatif US) dipecat sebagai korresponden Amerika The Guardian London kerana mempunyai hubungan dengan sebuah kempen yg dibiayai kerajaan Malaysia untuk menyerang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pemimpin pembangkang.

Nak tau tak sapa Trevino ni? Dia ni la yg sokong askar Israel yg serang flotila Gaza tempohari...!

...sila rujuk website Malaysians Matters!

Inilah tanda sokongan luar buat UMNU...rupa2nye!!!

-----------------------------------
Salam saudara itu pun saudara percaya ker..... saya rasa saudara silap sebab bukan pasal tu....
Nah saya letakkan column dia pasal apa dia di pecat...

There was a second complaint on Thursday 23 August received by senior editorial staff in the US and referred to the readers' editor. This concerns another blogpost Treviño had written as a contributor to the Guardian's US site – before he was on contract – on 28 February 2011 about a Republican congressman's inquiry into Islamic radicalisation, which quoted the Malaysian prime minister Najib Razak.

Ini menunjukkan saudara silap maklumat.....
kalu tak percya check google pasal guardian dan type name yang hang kata tu....

Terima kasih kjerana memberi maklumat yang lagi tepat....Alhamdulillah.... Allah menunjuk jalan yang benar....

Anonymous said...

10:31 PM

Bila masa aku sampai kat rumah...?

Mmuuaahhahahaha...!!!

Selagi bini tak tipon...tak berganjak
aku...!

2 geng aku tgh serang Tun Faisal! Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

ehh...maaf...bukan menobat, mentobat

Anonymous said...

10:34 PM

Klu aku join UMNU...haru-biru PAS aku kerjakan!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
10:26 PM

Hi hi...! AllahSWT redha akan daku. Auto switch jatuh je!

Kuah kuaah kuaaah!

August 27, 2012 10:38 PM

--------------------------------------------------------

Ikut suka ko sajalah Bomo Siam, tapi yang jelasnya adalah PAS telah menolak hudud dan negara Islam buktinya Presiden PAS iaitu Hadi Awang telah mewakili PAS menandatangani Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang menolak hudud dan negara Islam keluar dari agenda Penipu Rakyat yang juga dianggotai oleh PAS. Ini memang sahih, tak percaya sila pi tanyak Hadi Awang sendiri.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

CucuAtok said...

FBC Media syarikat yg dikatakan dirujuk oleh The Guardian telah membuat lapan program untuk BBC mengenai Malaysia gagal untuk mengisytiharkan ia telah dibayar £17 juta RM82 6 juta oleh kerajaan Malaysia bagi “komunikasi strategik antarabangsa” termasuk liputan positif tentang kontroversi industri minyak sawit Malaysia.

-----------------------------------

Ish.... saudara tak dapat pulak saya cari sebab setahu saya program untuk industry minyak sawit adalah memberi maklumat betul tentang minyak sawit....

Tahukah saudara negara kita adalah pengeluasr terulung bagi minyak sawit yang terkenal kerana khasiatnya..... Takkan hanya Malaysia Insider sajer yang saudara tegok... takkan tada yang lain.....

Kalu macam tu tak boleh la sebab kita tak tengok pada pelbagai sudut....

Anonymous said...

Bomo Siam said...
10:34 PM

Klu aku join UMNU...haru-biru PAS aku kerjakan!

Mmuuaahhahahaha...!!!

August 27, 2012 10:43 PM

--------------------------------------------------------

Lantak ko sajalah Bomo Siam, manusia jenis ikhlas akan konsisten dengan kebenaran, tapi golongan jenis bangang dan tak guna seperti ko akan sanggup jadi anjing suruhan kepada sesiapa pun mungkin termasuk kepada Yahudi zionist untuk kepentingan diri. Apa yang jelas adalah PAS telah menolak hudud dan negara Islam buktinya Presiden PAS iaitu Hadi Awang telah mewakili PAS menandatangani Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang menolak hudud dan negara Islam keluar dari agenda Penipu Rakyat yang juga dianggotai oleh PAS. Ini memang sahih, tak percaya sila pi tanyak Hadi Awang sendiri.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

ada aku kisah....

Anonymous said...

10:39 PM

No problemator at all...hg guna nombor hg! Messi guna no 10...!!!

Anonymous said...

tolong....tolongla jangan join umno bumu....we dont need people like you.

CucuAtok said...

Klu aku join UMNU...haru-biru PAS aku kerjakan!

Mmuuaahhahahaha...!!!

-------------------------------------

Saudara bukian itu kehendak saya....say tak kisah kalu saudara nak masuk mana pun.. janji bukan dengan cara ini....

Anonymous said...

babi anak haram sekor aka bomo sial! baik ko balik rumah henjut bini ko lg baik drp menyemak kt sini! ptuuiih!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
10:39 PM

No problemator at all...hg guna nombor hg! Messi guna no 10...!!!

August 27, 2012 10:49 PM

-------------------------------------------------------

Hang nombor Messi apanya, hang guna nombor ekor sajalah, kuang kuang kuang....

Anonymous said...

10:47 PM

Nak idup kena guna akai...! Aku pun teringan gak dgn CBR1000 tuu...!

Anonymous said...

better be what you are bumu.....BERUK SARKES....at least kita orang tehibur tengok aksi ngkau....terkinja kinja kat sini.

CucuAtok said...

Nak idup kena guna akai...! Aku pun teringan gak dgn CBR1000 tuu...!

August 27, 2012 10:52 PM
-------------------------------------

Adakah ini yang saudara nak... mana perginya perjuangan yang saudara katakan?

Jadi inilah yang saudara dan kawan saudara perjuangan jadi sia sia lah saya cuba ketengahkan isu ini....

Anonymous said...

Anonymous said...
babi anak haram sekor aka bomo sial! baik ko balik rumah henjut bini ko lg baik drp menyemak kt sini! ptuuiih!

August 27, 2012 10:50 PM

----------------------------------------------------------

Tak apa saudara, keberadaan Bomo Siam merapu di sini akan mendedahkan banyak lagi keburukan dan sikap komunis serta pengganas Penipu Rakyat ini.

Malahan dengan setiap kali Bomo Siam nak memfitnah dan berbohong untuk buruk-burukkan kerajaan, lain pula jadinya bertimbung-timbun kemungkaran, kezaliman dan kejahatan puak komunis dan pengganas Penipu Rakyat terdedah.

Bomo Siam, kebenaran akan mengatasi kebatilan, kebaikan akan mengatasi kejahatan, kebaikan akan mengatasi keburukan, ini adalah fitrah kehidupan ini. Perkara buruk tidak diredhai, bertaubatlah segera selagi pintu taubat masih terbuka.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

kalu teringin nak pakai cbr 1000...kena la beraksi lebih sikit.ni BERUK SARKES apa macam ni ....malassss...

Anonymous said...

Aikkk... Bomo ! ...Selagi bini tak tipon...tak berganjak ??

Cik Bomo ooooiii...nabi tak ngaku umat oooiii... muslimah simpan bini.



Anonymous said...

Bomo Siam said...
10:47 PM

Nak idup kena guna akai...! Aku pun teringan gak dgn CBR1000 tuu...!

August 27, 2012 10:52 PM

-------------------------------------------------------

Ko guna akal ke ko ni jenis ikut nafsu serakah, manusia jahiliyah macam ko ni hanya ikut nafsu serakah, sebab itulah ko sanggup berbohong, sebab itulah ko sanggup fitnah untuk kepentingan diri, ko memang jenis manusia tak guna, jenis manusia yang gila dan tidak berotak, mungkin dalam kepala ko tu penuh dengan taik, sebab itulah pemikiran ko jenis jahiliyah sebegini.

Nak senang pun janganlah sampai tak sedar diri sebegini hingga tidak peduli halal haram dan dosa pahala sampai sanggup buat apa saja demi kepentingan diri kerana di dunia bolehlah berlagak, tapi di akhirat kelak, maka ko akan terima pembalasannya.

Hari ini ada satu artikel di Sinar Harian dari puak PAS yang mencabar Datuk Alwi Che Mat ketua ADUN Barisan Nasional di DUN Kelantan menunjukkan surat yang menyatakan surat ugutan terhadap PAS berkaitan hudud telah ditarik balik. Memang bengong puak PAS tu, sebenarnya mana ada surat ugutan pun, tak ada, surat Tun Mahathir kepada Nik Aziz si tua bangka tak sadar diri tu, bukannya surat ugutan, tapi menasihatkan Nik Aziz guna akal fikiran dan bukannya nafsu serakah hingga bertindak semberono sehingga mencetuskan bermacam masalah akibat perlaksanaan hudud yang tak ada perancangan rapi. Puak PAS yang jenis buta kayu itu patutnya pi rumah Nik Aziz dan suruh Nik Aziz bacakan surat yang dikirimkan oleh Tun Mahathir itu, baru mereka akan sedar bahawa mereka selama ini ditipu oleh PAS yang menuduh UMNO menolak hudud sedangkan UMNO tak tolak hudud pun, cuma menasihatkan PAS supaya bertindak rasional dalam tindakan, jangan semberono tak tentu arah.

Adakah Nik Aziz berani membacakan surat yang dikirimkan oleh Tun Mahathir kepadanya itu? Rakyat menantikan kebenarannya.

Begitu juga apakah Hadi Awang berani membacakan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang telah ditandatangani oleh beliau yang mewakili PAS untuk MENOLAK hudud an negara Islam keluar dari agenda Penipu Rakyat itu? Silalah bacakan di khalayak ramai, lebih elok lagi disiarkan secara siaran langsung, insyaAllah RTM akan buat liputan menyeluruh termasuk surat Tun Mahathir yang dibacakan oleh Nik Aziz itu, ada berani ke? Berani kerana benar, takut akan jadi serupa macam PAS belakang DAP menyalak macam anjing garang, depan DAP melutut merayu-rayu macam pengemis yang kebuluran.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Peneroka hanya dpt RM600 dari 800 unit sahannya.

Org yg memiliki 1,2 or 3 juta, dapat 1 hingga 3 juta Ringgit. Mereka tidak ada kena mengena dengan Felda.

Kos yg dibayar bagaimana? Segala harta dan tanah dipajak kepada FGV selama 99 tahun. 360,000 hektar tanah yg boleh menempatkan 80,000 peneroka terlepas dari Felda. Kemana perginya kepentingan peneroka yg dipegang melalui KPF?

Takde...!!!

Plan ekonomi 'perut' UMNU...!

Anonymous said...

Peneroka dapat RM 15,000( yg belum diselesaikan sepenuhnya) dan RM300 bonus hari raya.

Mungkin ia datang dari hasil penjualan saham Felda dalam FGV. Makna nya peneroka menerima wang mereka sendiri...!

Sapa tipu sapa nie...???

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Peneroka hanya dpt RM600 dari 800 unit sahannya.

Org yg memiliki 1,2 or 3 juta, dapat 1 hingga 3 juta Ringgit. Mereka tidak ada kena mengena dengan Felda.

Kos yg dibayar bagaimana? Segala harta dan tanah dipajak kepada FGV selama 99 tahun. 360,000 hektar tanah yg boleh menempatkan 80,000 peneroka terlepas dari Felda. Kemana perginya kepentingan peneroka yg dipegang melalui KPF?

Takde...!!!

Plan ekonomi 'perut' UMNU...!

August 27, 2012 11:07 PM

--------------------------------------------------------------

Paling kurang kerajaan berusaha untuk memajukan peneroka, sedangkan Penipu Rakyat pula sibuk mintak sedekah ke hulu ke hilir untuk buat lebuh raya yang sepatutnya ditanggung oleh kerajaan PAS Kelantan, itu lagi tak guna, menyusahkan masyarakat. Malahan ada lagi lebih kejam yang PAS buat adalah merampas sebahagian gaji pensyarah dan kakitangan KUIN untuk biaya operasi KUIN akibat kegagalan PAS menguruskan IPT itu. Sungguh memalukan, PAS sibuk menindas dan menyusahkan rakyat, sedangkan Barisan Nasional sibuk nak membantu dan menjayakan rakyat serta negara.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

hidup umno hidup umno hidup umno....dulu kini dan selamanya...bumu'BERUK SARKES' cemburu la tu...

CucuAtok said...

Peneroka hanya dpt RM600 dari 800 unit sahannya.

Org yg memiliki 1,2 or 3 juta, dapat 1 hingga 3 juta Ringgit. Mereka tidak ada kena mengena dengan Felda.

Kos yg dibayar bagaimana? Segala harta dan tanah dipajak kepada FGV selama 99 tahun. 360,000 hektar tanah yg boleh menempatkan 80,000 peneroka terlepas dari Felda. Kemana perginya kepentingan peneroka yg dipegang melalui KPF?

Takde...!!!

Plan ekonomi 'perut' UMNU...!

-----------------------------------

LA.... yang ni hang baca betui betui tak....
dah terang terang dalam kalam tu dia kata hanya koperasi saja bukannya tanah....

Itulah saudara hanya baca harakah saja dan tak check borang tu.....

Abih tu Kohilal aper citer.... saham yang dbeli tu buat aper....
Mana perginya wang sebanyak 40 juta( kalu tak salah)... pegi mana?

Lagi satu yang tabung Memali tu duitnya pegi mana? itu lagi best tabung anak yatim tu.... Saya respek ler diorng sanggup berasap dalam kubur...

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Peneroka hanya dpt RM600 dari 800 unit sahannya.

Org yg memiliki 1,2 or 3 juta, dapat 1 hingga 3 juta Ringgit. Mereka tidak ada kena mengena dengan Felda.

Kos yg dibayar bagaimana? Segala harta dan tanah dipajak kepada FGV selama 99 tahun. 360,000 hektar tanah yg boleh menempatkan 80,000 peneroka terlepas dari Felda. Kemana perginya kepentingan peneroka yg dipegang melalui KPF?

Takde...!!!

Plan ekonomi 'perut' UMNU...!

August 27, 2012 11:07 PM

----------------------------------------------------------

Memanglah tak selesai lagi sebab peneroka saja dah beratus ribu, campur anak isteri mungkin lebih sejuta orang, ambik masa sikit untuk selesaikan pemberian bantuan itu. Sekurang-kurangnya Barisan Nasional ada usaha untuk bantu rakyat golongan peneroka ini, tapi lihata PAS apa dibuatnya, mereka sibuk mintak sedekah ke hulu ke hilir untuk buat lebuh raya yang sepatutnya ditanggung oleh kerajaan PAS Kelantan, itu lagi tak guna, menyusahkan masyarakat. Malahan ada lagi lebih kejam yang PAS buat adalah merampas sebahagian gaji pensyarah dan kakitangan KUIN untuk biaya operasi KUIN akibat kegagalan PAS menguruskan IPT itu. Sungguh memalukan, PAS sibuk menindas dan menyusahkan rakyat, sedangkan Barisan Nasional sibuk nak membantu dan menjayakan rakyat serta negara.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo...ingat yer...Lesbian tu dosa tau.
Muslimah sepatut nyer berlaki bukan simpan bini yer.

Anonymous said...

mungkin saja bumu....macam mana kau cakap siapa tipu siapa ....

Anonymous said...

UMNU tidak mahu membendung rasuah dan salah guna kuasa. Pemimpin UMNU incompetent dalam mengurus negeri.

Kesemua negeri dibawah Pakatan Rakyat diurus dgn lebih baik.

Pulau Pinang - Hutang yg dibuat oleh Koh Tsu Koon sekarang tinggal baki RM30 juta dari 800 juta ketika Guan Eng mengambil alih. Pelaburan asing? Terbaik dari semua negeri di Malaysia.

Selangor - Lebih baik dari kerajaan UMNU yg korap penyapu dahulu.

Kedah - pelaburan asing yg ke 5 tertinggi.

Kelantan - Anak negeri semakin giat balun duit UMNU!

Anonymous said...

bumu sie...

tawaran untuk menjadi ahli seumor hidup UMNO masih terbuka untuk hang.

terima aje lah.

Anonymous said...

The biggest lie is this country will descend into anarchy if a new government takes over.

Leaders of the present government must be taking us as fools or we are regarded as being born yesterday. Moreover, they must be suffering from an overblown case of inflated sense of importance.

UMNU/BN is not indispensable. Najib is not indispensable...!

Anonymous said...

Bomo....abis study nanti jgn lupa bayar balik hutang ptptn tu yer.

Anonymous said...

11:21 PM

Aku ni pakai jersi no 10....couch aku Ustaz Nasha!

Dia join UMNU...aku ikut la!

Kuah kuaah kuaaah!!!

"Boss! Berape harga perpindahan?"

CucuAtok said...

UMNU tidak mahu membendung rasuah dan salah guna kuasa. Pemimpin UMNU incompetent dalam mengurus negeri.

Kesemua negeri dibawah Pakatan Rakyat diurus dgn lebih baik.

Pulau Pinang - Hutang yg dibuat oleh Koh Tsu Koon sekarang tinggal baki RM30 juta dari 800 juta ketika Guan Eng mengambil alih. Pelaburan asing? Terbaik dari semua negeri di Malaysia.

Selangor - Lebih baik dari kerajaan UMNU yg korap penyapu dahulu.

Kedah - pelaburan asing yg ke 5 tertinggi.

Kelantan - Anak negeri semakin giat balun duit UMNU!

-----------------------------------

Itulah yang di katakan cuma ambil satu sumber saja dan terus jadi fakta.....

Abih tu rizab ader braper semasa koh su kun tu tinggalkan dan sumbert mana yang dia amik? bukan dari perseketuan ker?

Selangor? hutang air pun tak terbayar apatah lagi kolej yang dah nak bankrap tu....

Kedah... pelabur kelima terbesar.... Ish.. biar betul bro.... sapa yang tukang bawa masuk cuba habaq sat?

Anonymous said...

Ok dah kot noo...banyak dah ni..!

Assalamualaikum!

Anonymous said...

Bomo...lagi elok ko join Anwar. Muslimah ada bini sesuai benor dgn kem Anwar....kah kah kah

CucuAtok said...

The biggest lie is this country will descend into anarchy if a new government takes over.

Leaders of the present government must be taking us as fools or we are regarded as being born yesterday. Moreover, they must be suffering from an overblown case of inflated sense of importance.

UMNU/BN is not indispensable. Najib is not indispensable...!

August 27, 2012 11:23 PM
-----------------------------------

Yeke.... abih tu mana perginya yang hang cakap orang yang boleh buat... setakat amik dari artikel orang baik tak payah bro

Anonymous said...

PR yg gelabah ko kobakan UMNO yg gelabah
Ko gilo vavi la bomoh
Kasi potik cito itu, kait cito ini, kasi spin pusing-pusing.bagi oghang semuo sosek.
Inilah hasil tunjokajar niky ajis....
Poie jahanam org macam kau ni lobeh aman Malaysia.

CucuAtok said...

Waalaikum salam.... bro....

nice to talk to you

Anonymous said...

Bomo Siam said...
UMNU tidak mahu membendung rasuah dan salah guna kuasa. Pemimpin UMNU incompetent dalam mengurus negeri.

Kesemua negeri dibawah Pakatan Rakyat diurus dgn lebih baik.

Pulau Pinang - Hutang yg dibuat oleh Koh Tsu Koon sekarang tinggal baki RM30 juta dari 800 juta ketika Guan Eng mengambil alih. Pelaburan asing? Terbaik dari semua negeri di Malaysia.

Selangor - Lebih baik dari kerajaan UMNU yg korap penyapu dahulu.

Kedah - pelaburan asing yg ke 5 tertinggi.

Kelantan - Anak negeri semakin giat balun duit UMNU!

August 27, 2012 11:19 PM

----------------------------------------------------------

Siapa yang kuat balun rasuah? Kes penyelewengan projek di DUN Seri Kembangan hingga menyebabkan kematian Teoh Beng Hock tu amacam sekarang ni, ada SELCAT ambik tindakan ke? Korang lebih sibuk politikkan kematihan Teoh Beng Hock yang tak ada bukti pun beliau diainaya oleh pihak berkuasa, sedangkan penyelewengan DAP di DUN Seri Kembangan korang buat tak peduli saja, dasar Penipu Rakyat penyokong rasuah.

Malahan di Selangor pula pusat maksiat dan pusat hiburan tak belesen muncul sebanyak-banyaknya, beribu-ribu, kononnya Penipu Rakyat tak keluarkan lesen baru, tapi yang tak berlesen dan buat perniagaan maksiat dibiarkan berleluasa, inilah kerajaan perosak Penipu Rakyat.

Berkenaan kemajuan Penang, itu adalah hasil usaha kerajaan Barisan Nasional yang berusaha sebelum ini memajukan Penang, kemajuan Penang di bawah Penipu Rakyat adalah memperbanyakkan pusat hiburan tak berlesen dan pusat maksiat sedangkan perniagaan kecil milik bumiputera dan India yang menjual makanan dan keperluan harian dimusnahkan, lihatlah dalam tempoh 4 tahun ini, ramai peniaga kecil terutama dari bumiputera dan India diainaya.

Di Kedah walaupun ko kata pelaburan ke 5 tertinggi pun, itu adalah hasil dari usaha-usaha Barisan Nasional sebelum ini, nak harapkan PAS projek ZIPY yang diusahakan oleh Barisan Nasional Kedah sebelum ini pun selepas diambil alih oleh PAS terus jahanam, hingga kini hanya ada papan tanda sajalah, penuh dengan semak samun, Azizan Razak, ini projek bila mau siap? Malahan kerana terlebih bagus sangat hingga kononnya nak beri pendidikan percuma sedangkan PAS menaikkan yuran KUIN milik kerajaan negeri Kedah yang dikuasai oleh PAS, malahan PAS juga sanggup ainaya kakitangan dan pensyarah KUIN bila sebahagian gaji mereka dirampas untuk biaya operasi KUIN yang gagal diuruskan oleh PAS, sungguh keji dan memang jenis penindas!

Di Kelantan, bekalan air makin buruk, RM 600 juta bantuan dari kerajaan pusat kepada kerajaan PAS entah ke mana lesapnya sedangkan bantuan itu untuk baiki bekalan air bersih di Kelantan. Malahan nak buat lebuh raya pun mintak sedekah sana sini walaupun itu adalah tanggungjawab PAS di Kelantan sebagai kerajaan negeri, jelas PAS memang tak bertanggungjawab dan jenis perosak.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Dia ni pnganut Syiah

Anonymous said...

Bomo Siam said...
11:21 PM

Aku ni pakai jersi no 10....couch aku Ustaz Nasha!

Dia join UMNU...aku ikut la!

Kuah kuaah kuaaah!!!

"Boss! Berape harga perpindahan?"

August 27, 2012 11:26 PM

-----------------------------------------------------

Hang pakai jersi nombor ekor 4d, jurulatih hang Nik Aziz menteri besar yang gagal, main bola pakai jubah, kain pelikat dan serban, ada ke patut, bila berlari terus terguling terkangkang.

Perpindahan ko, tak laku, orang tak mau ambi, ko low class, jenis tak guna, buat apa, merosakkan sajalah.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

1:21 PM

Aku ni pakai jersi no 10....couch aku Ustaz Nasha!

Dia join UMNU...aku ikut la!

Kuah kuaah kuaaah!!!

"Boss! Berape harga perpindahan?"

August 27, 2012 11:26 PM

------------

ostat nasha tu perjuangkan agama islam ko tu perjuangkan CBR1000

ostat nasha pejuang akhirat ko tu pejuang duniawi.

sebelum beli CBR pakai kapchai la.

matt said...

Bomo siam dh tukar isu..

Tajuk artikek ni pas merosakkan islam,patutnya komen pasal tajuk ni la..

Sial tul, patutnya pas tk leh pakai nama 'parti islam' tapi tukar kepada parti adat dan sukan atau parti kebajikan..

Bila pas pakai nama islam bila pas buat benda bodoh org akan kata islam bodoh..

Anonymous said...

datang pun tak di undang....lu nak teruskan ke nak blah ke ...ada aku kisah

usin said...

setiap posting artikel gap, komen malaun bomo sial akan dominasi. sebabnya:
1. blog gap amat penting utk diambil perhatian oleh pr kerana kewibawaannya mengancam pr.
2. bomo sial memang digaji utk mengganggu (kononnya) artikel2 gap.
3. bomo sial sudah tidak minat dgn blog2 pro pr kerana artikel karut marut & hentam keromo.
4. cuba memujuk hati utk kelihatan kontra walaupun sebenarnya jauh di sudut hati bn memang terbaik berbanding pr.
5. supaya dilihat bodoh, bebal, keras hati, tak sedar diri dan khianat.
6. dan lain2 lagi...

Anonymous said...

Kalau bomo ni pejuangkan islam untung la dia dunia akhirat, kalau dia pejuangkan parti politik maka ada ke ganjaran utk dia? Bertuhankan mursyidul am parti?

Anonymous said...

apa jadi pada Singapura...??? Apa nak dijadikan di pulau pinang..?? Taksin tu berdarah apa.?? Kenapa selatan thai tu bergolak...?? Kenapa selatan Filipin bergolakk...?? Semua angkara darah orn yng suka kepada anjing dan babi yng tuhan haramkan.. Berkawan boleh tapi jngn brtuankan mereka..

Anonymous said...

umno telah tersepit di celah2 rasuah, feudalisme, assobiyyah, sekularisme,,,


umno dah expired.... basi....

Anonymous said...

umno perjuangkan ... tembolok ketua2nya .... macai2 nya masih dok spin bagi panadol....

Anonymous said...

dalam bidang ekonomi, mokmeen berada di belakang

dalam bidang sosial, tak kemana jua

dalam bidang pendidikan banyak cukup-cukup makan

yang boleh dibanga-banggakan ialah agama

namun, semua itu bakal jadi impian kosong kalau sosialisme (sasaran dapster dan paster)jadi kenyataan.

FIKIR-FIKIRKAN

Anonymous said...

Pas menyelitkan islam dicelah dap dan pkr..

Pas menghina islam..

Keluar pakatan selesai semua masalah pas..

Anonymous said...

Meluat aku nengok soalan2 bodoh Bomo.. Atur ayat berbelit2 belagak mcm profesor serba tau..tapi tong berisi taik

Anonymous said...

BOMO SIAM pendusta..hak belah UMNO pun pendusta..

kalau pas tak registerkan "agamaNYA" mana dia boleh bertanding DAPATKAN UNDI ORG RAMAI dlm pru..kenapa?sebab ini undang2 sistem demokrasi yg pas redha "agamaNYA" KENA PATUHI..kena la registerkan "agamaNYA" dulu..

ini salah 1 nya lah,malas nak sebut semua undang2 demokrasi yg sapa pun masuk memang kena patuhi..maknanya apa?maknanya pas dah bawak masuk "agamaNYA" TERTAKLUK DIBAWAH UNDANG2 MANUSIA.saya ulangi..DIBAWAH UNDANG2 MANUSIA@DEMOKRASI..dahla undang2 manusia,manusia kafir yg sembah berhala pulak tu yg cipta sistem demokrasi ni.diulagi..KAFIR YG SEMBAH BERHALA YE..

ni hok belah pas la..hok belah umno lak..

UMNO PUN DLM SISTEM YG SAME JUGA..MAKNANYA MANA ADA BEZA UMNO DAN PAS..2-2 PENDUSTA.

fakta ni bila aku cakap,sure korang konon2 akan buat2 tak paham ye..faktanya ialah..-bila meletak agama allah di bawah undang2 manusia inila perbuatan paling kurang ajar..syirik..

yg aku dah agak mesti korang nak jawab mcm ni untuk cover line..

umno-"SEKURANG2NYA" umno adalah jugak BUAT BENDA BAIK bla bla blax1oo..

"SEKURANG2"NYA pas adalah jugak BUAT BENDA BAIK bla bla blax1oo..

ini pun fakta ye..dan silala buat2 pening ye..-KALAU DAH LETAK AGAMA ALLAH TERTAKLUK BAWAH UNDANG2 MANUSIA MAKNANYA INILAH PERBUATAN PALING "KURANG YG SEKURANG2NYA"..SYIRIK..

ayuh2..ayuh2.. coverline cepat semua...kalau terpaksa..cari la ILMUAN2 yg sama duduk dlm demokrasi juga UNTUK BACKUP ANDA..cepat2..

kalau nak tau longkang busuk ke tak,jgn tanya org yg duduk dlm longkang..SALAM..

Anonymous said...

Gila ke ape budak ni...

Anonymous said...

MATEMATIK PUTRAJAYA

Paster ada anutan; Dapster ada anutan sendiri

Paster nak dakwahkan Dapster; Dapster dakwahkan Paster

Paster boleh masuk masjid; Dapster juga boleh masuk masjid

Paster kata khutbah depa hebat; tanpa Paster sedar hutbah Dapster lagi hebat

kalau itulah halnya, dalam konteks pru 13, berapa peratus peluang yang Paster ada untuk muncul jadi khalifah di putrajaya?

50-50?

PEMERHATI

Anonymous said...

BAKO

BAKO

BAKO

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 215   Newer› Newest»