Monday, August 27, 2012

PAS : BEBALISME DAN BARALISME NYA TIADA TANDINGAN.


Acapkali kita lihat dan dengar buah butir pengakuan atau perbualan
dari ahli dan penyokong PAS yang mendabik dada menjulang parti itu sebagai parti Islam, berjiwa Islam dan pejuang Islam yang tujuan serta asas juangnya adalah demi agama Islam.

Sesetengahnya yang terlebih taksub pula beriktikad dan percaya sepenuhnya yang parti PAS itu adalah Islam dan Islam itu pula adalah PAS, dua perkara yang sebenarnya berbeza tetapi dianggap sama saja.

Beza antara parti politik dengan agama langsung tak tefikir oleh akal mereka kerana terpesong fahaman bila mana menyalahtafsir kenyataan yang menyebut "politik itu sebahagian dari agama".

Tanpa fikir panjang dek kerana akal hanya sejengkal maka yang difahaminya ialah PAS itulah sebahagian dari agama ataupun sudah
dianggap PAS itu setaraf dengan agama Islam.

Bagi kita yang waras dan celik akal fikiran, kita melihat sikap taksub penyokong PAS terhadap parti yang mereka dukung itu sebagai satu kecelaruan fikiran gara-gara waktu tahun-tahun sebelumnya mereka terlampau jahil murakkab.

Bila tiba seru mahu mencari semula arah hidup tersalah langkah terus terjerumus pula dengan ajaran songsang yang meletakkan PAS sebagai sebahagian dari Islam ataupun sebagai parti yang memperjuangkan Islam.

Yang sebenar-benarnya, PAS hanyalah sebuah parti politik sama sahaja seperti organisasi lain yang membezakan PAS kelihatan Islamik secara luaran atau kulitnya ialah serban, jubah, kopiah dan penggunaan label Islam dalam partinya, itu sahaja.

Malah kewujudan PAS itu sendiri hasil restu penjajah British yang melihatnya sebagai peluang yang boleh dimanipulasi untuk merencatkan kebangkitan UMNO dikala saat itu sokongan majoriti umat Islam solid bersatu bersama UMNO dalam mendukung perjuangan menuntut kemerdekaan dari British.

Dalam keadaan British tidak mampu menolak kewujudan UMNO untuk bergerak secara sah disebabkan tekanan gelombang yang kuat dari segenap akar umbi orang Melayu Islam, bila sahaja datangnya serpihan dalaman yang mahu melawan UMNO lantas kesempatan itu dimanfaatkan oleh British maka luluslah penubuhan PAS pada 16 September 1951 dengan nombor pendaftaran 733.

Susur galur wujudnya PAS pula bermula dari fungsinya sebagai badan atau sayap di dalam UMNO yang diketuai oleh Tuan Haji Ahmad Fuad Hassan, apabila wujud kekosongan yang memerlukan pertandingan bagi memilih Yang Dipertua baru UMNO, Ahmad Fuad turut beradu nasib dan tewas di tangan Tunku Abdul Rahman.

Dendam kerana tewas dan malu air mukanya membawa kepada kata sepakat keluar dari UMNO seterusnya sejak diluluskan oleh British sebagai pencabar UMNO, bermulalah adegan dan dusta berselindung label dan kalimah agama untuk memenangi hati umat Islam yang selama ini berpaut kasih dengan UMNO.

Perjuangan UMNO bersama rakan Perikatan diperlekahkan, dasar menuntut kemerdekaan dipandang sebelah mata oleh pimpinan PAS tika itu hinggakan tergamak mereka menghina cita-cita murni itu dengan ungkapan kata-kata "jarum sebatang pun tak mampu dibuat, mana mungkin layak untuk merdeka?".

Penghinaan tersebut datangnya dari mulut pemimpin PAS yang rendah akal budinya dan cetek pemikirannya dek kerana yakin British begitu hebat di mata mereka dan jika pun perlu untuk Tanah Melayu merdeka tika itu satu-satunya cara bagi mereka ialah dengan bergabung bersama Indonesia membentuk Indonesia Raya.

Tapi mujurlah apabila pilihanraya umum pertama 1955 dilangsungkan, PAS hanya mampu menang di satu kerusi sahaja daripada keseluruhan 52 kerusi yang dipertandingkan, jika tidak sama ada sekarang kita masih dijajah oleh British ataupun mungkin sudah menjadi salah satu wilayah Indonesia.

Di awal-awal kewujudan PAS, pemimpinnya melihat Perikatan yang tika itu merupakan gabungan UMNO-MCA-MIC adalah satu kerjasama yang merugikan orang Melayu, lantaran itu beberapa tahun selepas negara merdeka PAS cukup aktif menggembar gemburkan dokrin dikalangan para ulama dan tok guru bahawasanya "jika redha dengan orang kafir yang ada dalam perikatan, maka jadi kufur dan kafirlah seseorang itu".

Tidak sedikit ulama dan tok guru pondok yang tertipu dengan mainan ayat suci Al-Quran dan hadis yang ditakwilkan bagi menghalalkan tuduhan PAS itu sehingga umat berpecah belah, kaum kerabat keluarga terdekat putus ikatan dan kariah masjid bercakaran serta kenduri kendara dipulau.

Namun berpuluh tahun kemudiannya hakikat kebenaran membuktikan gabungan perikatan yang kini dikenali Barisan Nasional (BN) akhirnya menjadi rujukan PAS untuk bersama Pakatan pembangkang yang dikenali sebagai Pakatan Rakyat (PR) selepas mereka menyedari tanpa kerjasama sedemikian jauh panggang dari api untuk PAS menikmati kuasa tampuk pemerintahan.

Tapi malangnya, tatkala dalam gabungan BN, UMNO kekal sejak dulu sebagai peneraju mengetuai barisan dalam mencorak masa depan negara secara muafakat, PAS pula di dalam PR hingga kini kekal sebagai balaci dan juak murahan yang hanya mampu mengekor dari belakang sambil angguk dan geleng mengikut arahan abang besarnya, DAP si kafir harbi.

Sudahlah jauh tertinggal di belakang dalam soal peri penting bermuafakat bersama kaum dan agama lain, bila di beri peluang memperbetulkan langkah yang songsang terjerumus pula sebagai keldai dan kuda tunggangan sepanjang zaman hinggakan dasar dan prinsip memperjuangkan negara Islam dan Hudud sebagai undang-undang pun gagal dipertahankan.

Sekarang, setelah ramai menyedari betapa baghal, bebal dan keldainya PAS sejak dulu kala hingga kini, saban hari para ulama, agamawan dan tok guru-tok guru pondok mula berubah arah berpaling dari mendengar dusta PAS sebaliknya semakin mendekat diri bersama jamaah UMNO yang bukan sahaja disokong oleh majoriti umat malah terbukti berjaya menyatu padukan rakyat.

Tidaklah menjadi kejutan sekiranya beberapa detik sebelum PRU 13 secara rasmi membuka tirainya, PAS akan tiba-tiba tampil bermuka-muka menonjolkan kembali dirinya lebih Melayu dan Islamik dari UMNO selepas bertahun-tahun sejak bersama PR, PAS lebih selesa kelihatan liberal dan terbuka atas bawah sampaikan tergadai maruah.

Bezanya antara PAS dengan UMNO, walau kedua-duanya dikuasai oleh orang Islam, PAS terlampau kemaruk mengejar kuasa hingga agama dan maruah bangsa digadai dan gagal dipertahankan tatkala bersemuka dengan kekuatan si kafir harbi DAP dalam pakatan pembangkang.

UMNO pula walau tidak mempergunakan label dan istilah Islam dalam perjuangannya, tetap utuh memanfaatkan kuasa mendaulatkan Islam secara bijaksana dan tidak pula menindas atau terikut dengan arahan si kafir zimmi yang menjadi rakan kerjasama dalam BN.

Saat tikanya UMNO sesekali tergelintir dari landasan, tidak pula pimpinan UMNO lokek untuk muhasabah diri dan memperbetulkan kembaliarah tuju perjuangan.

Jauh berbeza dengan PAS, sudahlah bebalan sepanjang zaman, tetap juga bodoh dan bangang enggan mengaku salah silap sendiri seolah-olah tujuh petala langit dan bumi mahu diarah mengikut perwatakannya yang sering khilaf dan terpesong dari arah tuju perjuangan.

Apa sahaja tingkah laku PAS sejak ia diperanakkan dari perut UMNO hinggalah derhaka menentang perjuangan UMNO diikuti hingga kini terus taksub dengan pegangan anti UMNO tapi mesra pada kafir harbi dan semakin meliberalkan Islam, segalanya itu menunjukkan PAS hanyalah sebuah parti politik sahaja yang serba tidak sempurna tapi bebal untuk mengakui kelemahan dek kerana perasan dengan label "Islam" yang ada pada nama partinya.

63 comments:

anti bohmau said...

GAP'

Bukan tandingan dap parti Isle tu nak tunjuk power...semuanya kena dapat kelulusan karpal, lim & Co. terlebih dahulu. Pas hanya boleh lepas cakap di klate tp di luar, pemimpin2 pas terikat anggota dgn persetujuan buku jinggay. Lajak cakap skit, cpt2 tarik handbreak, hingga ada ajk pas pusat suh pemimpin & cai pas perlahankan rentak psl hudud pas takut kena maki ngn karpal, lim & Co...

anti bohmau said...

GAP'

Bukan tandingan dap parti Isle tu nak tunjuk power...semuanya kena dapat kelulusan karpal, lim & Co. terlebih dahulu. Pas hanya boleh lepas cakap di klate tp di luar, pemimpin2 pas terikat anggota dgn persetujuan buku jinggay. Lajak cakap skit, cpt2 tarik handbreak, hingga ada ajk pas pusat suh pemimpin & cai pas perlahankan rentak psl hudud pas takut kena maki ngn karpal, lim & Co...

Anonymous said...

.

Merokok merbahayakan kesihatan ... kurangkan merokok .

.

Bomo Siam said...

UMNU membawa fahaman bahawa politik takleh bercampur dgn agama. Kerana apa? Kerana tafsiran UMNU akan maksud agama adalah mengikut tafsiran barat!

Agama menurut sudut pandangan Islam sangat berbeza dgn persepsi Barat, agama dlm Islam adalah cara hidup, cara berfikir, berideologi, dan bertindak. Agama meliputi sistem2 politik, ekonomi, sosial, undang2 dan ketata-negaraan.

Jelas halacara politik UMNU jauh terpesong dari Islam...!

Bomo Siam said...

GAP said: 'Beza antara parti politik dengan agama langsung tak tefikir oleh akal mereka kerana terpesong fahaman bila mana menyalahtafsir kenyataan yang menyebut "politik itu sebahagian dari agama".'

Ini contoh kenyataan UMNU yg menidakkan peranan agama dlm politik!

Memisahkan politik dari agama umpama membuang agama dari kehidupan...!

Anonymous said...

hidup umno hidup umno hidup umno...dulu kini dan selamanya....janji ditepati ....

Anonymous said...

hidup umno hidup umno hidup umno...dulu kini dan selamanya

Anonymous said...

Malaysia dah ada Proton

dah ada angkasawan sendiri

menara Petronas antara tertinggi di dunia

PAS?

jarum pun blom boleh buat

tolong beritau cikgu Nik Aziz (bekas guru KEMAS)...udah2 ler sesatkan ummah

Anonymous said...

Satu contoh JELAS macai TOTOK PASik adalh Si Bomo Siam..Betul kata GAP, TOTOK2 bebal PASik ni tetap akan pertahankan fahaman SESAT diorg tu sampai MAMPOS, eh mati..hehehe.

Hamba yakin, UMNO masih dlm landasan yg BENAR wlupun dituduh oleh PASik @ PASesat UMNO ni terpesong dr Islam..

Bukan PASik yg menilai siapa itu UMNO..Yakinlah, ALLAH maha mengetahui segalanya..

P/S: Bomo Siam, dabik la dada ko setinggi yg boleh setakat yg ko mampu..!!

Anonymous said...

apa nak di heran kan bumu tu kan ke makan upah je....pencacai la katakan...

Anonymous said...

Berjuta umat Islam di Malaysia yakin UMNO tdk terpesong dlm perjuangannya dari dulu hingga kini dan selamanya..Insya ALLAH.!!!

Malah, umat Islam di negara luar termasuk Arab Saudi juga mengiktiraf kerajaan Malaysia yg yg diterajui oleh BN adalah model negara Islam terbaik utk dicontohi oleh negara Islam yg lain...

Bomo Siam & penTOTOK2 PASik selamanya ketinggalan keretapi..org dh naik ke bulan, puak2 ni dok dlm gebar (selimut) atas katil lagi..hehehe...

Anonymous said...

Kemampuan kerajaan membangunkan negara terus mendapat pengiktirafan tertinggi pemimpin Islam sehingga Presiden Mesir yang baru, Mohammed Morsi menyifatkan jika ada negara Islam yang boleh dijadikan model adalah tidak lain Malaysia.
Menurut Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, berikutan itu Morsi telah menyatakan minat yang mendalam kepadanya untuk melawat negara ini.
"Apabila saya hadir Sidang Khas Pertubuhan Kerjasama Islam (OIC) di Mekah pada minggu terakhir Ramadan lalu, saya dapati imej Malaysia di kalangan negara Islam begitu tinggi sekali.
"Kita diberi penghormatan oleh negara Islam dan ini menunjukkan apa yang kita perjuangkan di bawah kerajaan hari ini dapat sanjungan tinggi dari kalangan negara Islam.
"Malah Presiden Mesir yang baru, Morsi begitu berminat sekali melawat Malaysia dan beliau mengatakan jika ada satu-satu negara yang boleh dijadikan contoh dan model, tidak lain dan tidak bukan ialah negara Malaysia," katanya.


Bomo Siam said...

3:01 PM

Kah kah kah! Siapa yg teringgal gerabak ni...?

BILA MASA YG MANUSIA DAH SAMPAI KE BULAN...???

Kuah kuaah kuaaah...!!!

Bomo Siam said...

UMNU pisahkan agama dgn politik...!

Kuah kuaah kuaaah...!

Apa dia? Laaa...awat hangpa tak habaq UMNU tu SEKULAR!!

...UMNU makan mee kuah asing2! Hari ni makan mee, esok makan kuah!

Kuah kuaah kuaaah...!!!

Anonymous said...

"PAS pula di dalam PR hingga kini kekal sebagai balaci dan juak murahan yang hanya mampu mengekor dari belakang sambil angguk dan geleng mengikut arahan abang besarnya, DAP si kafir harbi."

Hahah aku suka sgt ayat ni.. lembu2 PAS mana sedar mereka dicucuk hidung dan dikudakan.. mereka syok cari pasal dgn UMNO pg petang siang malam tp lupa anak bini kt rumah sedang dirogol..itulah tamsilannya.

Bomo Siam said...

3:02 PM

Nak tanya sikit nih!

Presiden Morsi tu buleh mengundi ka di Malaysia ni...?

Penghormatan & penghargaan luar tak benilai jika hormat dari pengundi tak ada...!!!

usin said...

bomo siam, hrp jgn ubah pendirian & kekalkan dgn kebebalan awk yg tak sudah2 tu. awk nk jadi lembu ke, keldai ke apa ke, ikut awklah. dh besar...

Anonymous said...

Sapa layan bomo sie memang malang..anda akan dibebalkan seperti mana dia dibebalkan oleh para pengkhianat yang sedia maklum.

Bomo Siam said...

UMNU kata manusia dah sampai ke bulan!

Terlalu nak tergelaklah akan daku ini...!

UMNU ni...klu dia kena tipu, dia akan ajak suma org utk kena tipu sama!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam dh MEROYAN..hehehe..
..BILA MASA YG MANUSIA DAH SAMPAI KE BULAN...???

Sah..Confirm..Bomo dh MEROYAN tahap MAKSIMUM.!!!

Anonymous said...

gelak laa selagi termampu..ko gelak kt saper..kat JIN lemau ko ke.?!

hehehe..tumpang sengih jer kt ko...

Anonymous said...

Bomo, JIN x bagi torchlight ke.?
Lerrr..patut la lemau..

Hehehe..gua sengih jer..

Anonymous said...

Jangan layan langsung BOMO SIAM tu. Mmg modus operandi dia ialah utk tunggu penyokong UMNO layan dan bantai dia. Org yg sakit otak@gila mcm tu mmg terbalik dr fitrah manusia biasa yg sihat. Bila dikutuk dilayan lagi menjadi akal jahatnya menulis.

Oleh itu jangan sama sekali quote atau melayan BOMO SIAM, biar di post 100 posting serentak pun, abaikan dan anggap lah itu ujian Allah melalui org2 Munafik yg cuba mengganggu agama dan iman kita.

Dan juga BOMO SIAM sgt pengecut krn dia terpaksa create byk nick utk provokasi seolah2 'ramai' lah syaitan PR yg sedang posting. Padahal itu sekor dua shj, yg diupah sbg perang saraf habis2an utk menjilat DAP dan Anwar cpt2 jd PM.

Waliyyazubillah dr DAP PAS PKR memerintah bumi tercinta Malaysia ini.AMINN!

Anonymous said...

AMIN.!!! anon 3.23pm.

Anonymous said...

Kenyataan Tuan Haji Ahmad Fuad keluar dari Umno kerana dendam tewas dan malu air muka perlu disokong dengan bukti. Mungkin benar mungkin tidak kerana mengikut versi PAS keluarnya beliau dari UMNO kerana kengganan UMNO kepada idea penubuhan negara Islam di Tanah Melayu. Tuan penulis kena berlaku adik kepada beliau, takut nanti membuat tuduhan sungguhpun kesan tindakan beliau perepecahan politik orang melayu

Bomo Siam said...

3:23 PM

Setahu aku, maksud 'jangan layan' ialah...jgn sebut langsung nama si polan tu.

Tapi...yg dok nampak, tiap2 quote ada nama si polan tu!

Kuah kuaah kuaaah!

"Boss! Hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong!"

Anonymous said...

Update :
Menurut Mursi, sesebuah negara amat penting untuk menuju negara maju dengan mengekalkan kestabilan dari semua segi termasuk kestabilan politik. Menurutnya lagi ekonomi sesebuah negara akan mantap bila keamanan dapat dikekalkan dan Malaysia adalah antara negara Islam yang boleh dijadikan contoh..

...MEROYAN lagi laa puak penTOTOK PR...

Tukang Komen said...

Umno dah banyak mencipta kejayaan untuk negara. Pas sekadar angan2 dgn cita2 yg tak kesampaian. Umno tak perlu berkokok soal agama. Umno membangunkan negara bersama kemajuan syiar islam. Lihat saja UIA,Tabung Haji, Bank Islam dan lain. Kerajaan yg dudukung Umno menyusun dana islam melalui pelbagai institusi kewangan seperti kutipan zakat dll.

Pas menggunakan helah ceramah semata2 nak kutip derma untuk penceramah. Ustaz2 mereka banyak tak bekerja tetap dan mengharapkan derma ahli, sampai nak buat jalan pun harap sumbangan rakyat. Pas acapkali terpaksa telan balik muntah sendiri bilamana fitnah memakan diri. Pas seakan sebuah fahaman mazhab yg menyesatkan.

Bomo Siam said...

3:31 PM

Tn Hj Ahmad Fuad keluar dari PAS kerana pendapat & cara beliau yg selari & seirama dgn Dato Onn Jaafar, tidak disenangi kepimpinan PAS waktu itu!

Nasib beliau sama dgn Dato Onn...!

Penubuhan PAS berasas-tunjangkan dpd pengharaman Hizbul Muslimin!

Anonymous said...

hidup umno hidup umno hidup umno ....dulu kini dan selamanya...janji ditepati....bumu makan upah...pencacai pengangkat najis....

Anonymous said...

bomo = mat 2-car
jaga-jaga pisau, parang, cangkul
sorokkan

Anonymous said...

UMNO/BN terbukti terrrBAIK wlu tdk sempurna sepenuhnya..

PR terbukti terrr**** wlu sememangnya tdk sempurna..

UMNO/BN - 55 tahun memerintah - cacat cela seadanya..

PR - 4 tahun memerintah - cacat cela terBUKTI x terkira banyaknya..

Peribahasa melayu :
1) Jgnlh yg dikejar X dapat, yg dikendong pun berciciran..

2) Dengar guruh di langit, habis air tempayan dicurahkan..

Aku & seluruh keluargaku pilih UMNO/BN..Anda bagaimana.?!

Anonymous said...

hidup umno hidup ummo hidup umno....dulu kini dan selamanya....janji di tepati....bumu anjing politik makan upah...pencacaiiiii....

Anonymous said...

bomo = mat-2car
tapi bomo ni lain sikit
lain topik lain pulak ceritanya
kat luar kata cite orangputih
kat dalam cita cina pulak...

Anonymous said...

sama ngan keluarga kitaaaaaa...Allah Bersama Umno

Anonymous said...

tok moh
usah le ko jual temberang
ko kat sini
komen ko orang tak baca pun...

Anonymous said...

hidup umno hidup umno hidup umno...dulu kini dan selamanya....janji ditepati...
bumu pencacai pengangkat najis...penulis makan upah...apa nak buat...cari makan maaa..

Anonymous said...

anggapla bumu siam ni macam BADUT yang menghibur dan menceriakan hari kita.

Anonymous said...

Penyokong GAP semua, untuk mengurangkan kegilaan BOMO SIAM, jangan sama sekali layan postingnya. Biarlah dia nk berguling golek dgn apa jua tulisan sakit otaknya, abaikan dan anggap dia xwujud dlm GAP ni.

Org gila mcm tu lagi dilayan wpun sepatah kata akan bg supplement utk terus GILA dan ANGKUH. Spesis yg diupah oleh Pakatan Haram.

Insya Allah teruskan doa dan usaha kita untuk kemenangan PRU13 dr kerosakan puak2 Dajjal Pakatan Haram.

Sgt jelas Allah tunjukkan pd kita PAS dh keluar dr Islam sebenar, siapa yg undi PAS seolah2 menghina Allah, menghina Nabi, hina Islam dan seluruh umatnya.

Berdoslahkita jika masih degil mahu mengundi PAS yg skrg jd hamba KAFIR HARBI dan puak MUNAFIQUN!

Wallahualam.

Anonymous said...

mana bumu aka BERUK SARKES ni...tak nak buat aksi kat sini lagi ke....boring la mcm ni...

Anonymous said...

xde effect apa BOMO SIAM tu duk keji UMNO atau fitnah pd BN. Yg penting abaikn orag GILA dan A.B.A.I., teruskan hujah menentang kezaliman PAS pd Islam, dan kejahatan DAP dan anjing suruhannya PKR negara!

Anonymous said...

biar la bumu siam beraksi kat sini dia kan BERUK SARKES...setidak tidak nya terhibur juga lah kita dgn aksi aksi nya...

Anonymous said...

Suka atau tidak suka mmg Allah tkdirkan UMNO telah berjaya tadbir negara ini dengan limpahan rezeki. Usha bohong dan ckp pasal rasuah sana sini dgn kekayaan rakyat sekarang.

Jangan tiru perangai puak Pakatan Haram yg meniru pula perangai Bani Israel yg Allah Laknat mereka, aiitu suka berdusta/menipu dgn segala nikmat Allah turunkn.

Kalau kita lihat cara macai2 PAS berhujah dan mengutuk UMNO BN, xubah perangai mcm anjing yg diasuh oleh Yahudi Bani Israel. menafikan apa segala kebaikan yg ada disekeliling pd masa yg sama angkuh sombong pd org yg berjasa.

Mereka (puak Pakatan haram)bila diberi amanah atau kuasa seincipun xmampu buat kebaikan melainkan ZALIM dan PENIPUAN pd rakyat melalui sihir kata2 (ceramah)

Sehingga rakyat yg Jahil terus menerus tidak dpt berfikir dan angkut telan apa jua fitnah dan bohong PR pd mereka sbg betul. Kutuk siang malam UMNO tp lupakah dgn nikmat boleh kutuk tnpa ditembak oleh snipers atau revolver, boleh lagi melepak dikedai kopi..itu nikmat aman dan bebas..hasil dr pemerintan siapa?

Manusia2 dr PR yg jahil dan bodoh ini hanya akan jd tentera2 syaitan

Anonymous said...

Tadi saya baru shj mencabut satu stiker ABU - Asal Bukan UMNO di depan sebuah bank kawasan Cina Totok Komunis.

Cina kawasan itu sanggup PRINT out sticker boleh lekat entah berapa ribu keping semata2 untuk jatuhkan UMNO.

Sebab apa Cina hendak sgt jatuhkan UMNO sedangkan mereka sudah cukup kaya dan senang? Sebab mahukan tampuk tetringgi. iaitu pemerintahan negara!

tp amat malang, Cina Kafir melalui lidah2 kuffar Lim Kit Sial dan anaknya, melalui DAP boleh mudah tipu helahkan lembu2 PAS dn PKR utk rampas semua ini dgn satu perkataan aiitu RASUAH.

Sedangkan merekalah pemberi dan penggalak rasuah terbesar dlm negara. Mereka hanya tipu bangkai2 PAS dgn perkataan 'rasuah' supaya sama2 boleh tumbangkan UMNO yg tidak rasuah. Kalau UMNO rasuah kita skrg merempat kebulur wpun ada ijazah atau PHD!

Jgnlah kita termakan tipu helah syaitan melalui topeng2 manusia ini. UMNO sgt banyak jasanya cuma UMNO xpndai nk ungkit.

Jangan kita tunggu sehingga Allah datangkan pemerintah yg zalim, yg memiskinkan kita dan menghalang kita pd Islam diwaktu itu baru kita nk kenang dan hargai apa yg ada sekarang.

Sekularism dlm Pakatan haram sgt kuat sehingga terpisah segala yg berkaitan dgn agama..awaslah kita dgn tipu helah ank didik dajjal Anuwar dan Lim anak beranak dan Pok Nik Ajis.

Anonymous said...

BEROK SIAM tu contoh munafik2 akhir zaman. dibayar duit londeh semua maruah. bini dgn anak betina dia pun boleh dijual buy one free one asalkan dibayar.

itu lah gambaran maruah bangsa Pakatan Haram!

CucuAtok said...

UMNU membawa fahaman bahawa politik takleh bercampur dgn agama. Kerana apa? Kerana tafsiran UMNU akan maksud agama adalah mengikut tafsiran barat!

Agama menurut sudut pandangan Islam sangat berbeza dgn persepsi Barat, agama dlm Islam adalah cara hidup, cara berfikir, berideologi, dan bertindak. Agama meliputi sistem2 politik, ekonomi, sosial, undang2 dan ketata-negaraan.

Jelas halacara politik UMNU jauh terpesong dari Islam...!

August 27, 2012 2:27 PM
Blogger Bomo Siam said...

GAP said: 'Beza antara parti politik dengan agama langsung tak tefikir oleh akal mereka kerana terpesong fahaman bila mana menyalahtafsir kenyataan yang menyebut "politik itu sebahagian dari agama".'

Ini contoh kenyataan UMNU yg menidakkan peranan agama dlm politik!

Memisahkan politik dari agama umpama membuang agama dari kehidupan...!

-----------------------------------

Salam saudara Bomo.... perlukah agama itu di politikkan.... cuba bagi saya dalil aqli iaitu dalil yang nyata terhadap agama itu boleh di politikkan....

Takkan sampai macam tu kot? Dalam kitab kitab Imam sahih pun tada kata macam tu.... Sedangkan Imam Ghazali pun kata Agama itu seumpama panduan untuk menyucikan diri dan dunia ini seumpama bangkai?.....
Awat hang kat jauh sangat Bomo oi.... saya ingat kalu nak kritik tu berpada lah sebab Tuhan pun kata kalu kamu jaga aib saudara kamu nescaya Allah akan menjaga aib kamu...

Nah.... Kita tengok contoh..... Mahathir yang di katakan Mahafiraun... Najib Altantunya lah dan juga Shahrizat NFC....
Boleh di katakan mereka ini pemimpin yang di hemtam bagai nak rak....tetapi adakah Allah memberi cash dengan aper perbuatan mereka? Yang paling best tu Sumpah Muhabalah lagi....Allo saudara.... Bukan boleh main sumpah sumpah ni bro coz Allah pasti bagi cash........Siap ada solat hajat kasi pecah perut.....Hahahaha....

Allo saudara ko ingat Tuhan tu bodo kut... Ingat Allah itu Maha segala segala nya... tak payah pi jauh jauh sebab saya ni pun bukannya belajar tinggi...
Kalau memang dah sukar.... tetap mereka kena cash dengan Allah... tapi ada apa apa ngan depa....

Hang tengok Nik Ajis tu dah berapa kali masuk wad.....sebab nya kerana beribadat.... salah satu alasan yang paling boring pernah aku dengar......

tapi pernah terpikir tak yang orang lain pun kerja lagi teruk dan tada apa apa... cuma berehat dalam seminggu dua... itupun... dah gatai nak keja....

Tak pa la sedara BOMO saya pun seronok juga tengok apa yang saudara katakan... sebab boleh saya kaji lagi...

ali said...

Ceciter penghormatan mn yg pas dpt..x kira dr luar..dr dlm pun bley lah...x pun dr kltn sdri.bg hujah ko

ali said...

Tu ler pas....penubuhan pun sbb terpengaruh dgn org luar yg xda kna mngena dgn kita. Bak kata ko x bley mengundi pun kat malaysia.
Dr asas lg dah xda pendirian

Anonymous said...

Apabila politik disatukan dengan islam, akan berlaku kekeliruan. Sehingga ada penyokong yg beranggapan bhw islam itu adalah parti politik dan parti politik itu adalah islam. Akhirnya, arahan parti akan dianggap sebagai sebahagian dari tuntutan islam. Inilah bahayanya apabila islam dipolitikkan

Anonymous said...

Pas bukannya agama dan agama bukannya pas.
Keluar dari parti pas bukan bermakna keluar dari agama islam.
Buku jingga bukannya al-quran untuk dijadikan rujukan utama.
Pendapat pemimpin pas bukannya setaraf dengan sabda nabi sehingga tak boleh dikritik langsung.

Anonymous said...

Selagi dlm perlembagaan persekutuan menyebut agama islam sebagai agama persekutuan, malaysia tidak boleh digelar sebagai negara sekular. Negara yang mengamalkan sekular, tidak akan memperuntukkan sejumlah wang demi kepentingan agama. Malaysia, jelas sekali bukannya negara sekular.

anti bohmau said...

GAP,
izin laluan...,

jgn sandarkan kerjabuat pas saudarabaik dap dgn urusan Baginda Rasulullah...jauh bezanya. pertama2 skali Rasulullah sentiasa menyeru kpd perpaduan ummah tp tok guru kamu sentiasa mahu berusuh sesama Islam & mengheret sama mrk yg tidak begitu mengerti ajaran Islam yg syummul melampaui urusan Allah hingga sanggup menjanjikan syurga kpd mrk walaupun mrk diajar melawan pemerintah! jika ikut hukum hudud, mrk yg melawan pemerintah berat hukumannya!!

bukti dah jelas mengapa pas itu bukan perjuangkan Islam & Islam bukan hak pas shj. sedarlah bahawa lebih ramai lagi umat Islam diluar sana yg lebih Islamik dari org2 pas.

orang2 umno pun ramai yg lebh baik dari pencacai pas yg suka melakukan kerosakan di bumi Allah ni. bukan semua orang umno kisahkan maki2an orang2 pas kpd mrk. orang2 umno yg baik, yg mempraktikkan rukun Islam & rukun Iman terus menjalankan kehidupan harian sbgmn yg disyariatkan. jika orng2 pas anggap semua orang umno kapir, apakah tidak mungkin orang lain juga anggap semua orang pas terkeluar dari Islam krn bersekongkol dgn pencinta lgbt?
sudah2la penyokong past, kamu hanya suka mengejek2 orang lain sepanjang kamu memberi komen seolah2 kamu terlalu yakin yg kamu & ahli pas shj yg masuk syurga yg tok guru janjikan. padahal tidak siapapun tahu ke mana akhirnya krn hak Allah jua menentukan syurga & neraka tu. jika sesenang itu utk seseorang ke syurga yakni dgn hanya mengaku sokong parti tu masuk syurga, ramai lagi yg boleh berkempen begitu utk mencari kesenangan dunia. tp redho Allah?

Anonymous said...

Pasal apa kau bodo sangat bomo siam..tk faham2

Anonymous said...

Badut tu mulia sangat bro....mcm anjing kurap ada la...

matt said...

Artikel tentang kebejatan anuwar dan pas elok diulang2 selalu supaya lekat di hati rakyat malaysia..

Anuwar memang cekap tukar2 isu supaya org lupa kebejatan dia..

Umno jgn ikut rentak anuwar tapi umno kena mainrentak sendiri dan usaha sehingga anuwar kena check mate..

Anonymous said...

sebenarnya...SIFAT2 MINDA POLITIK BEBAL & BAGHAL yg diulas oleh GAP tu adalah ahli2 UMNO sendiri.....


tanah air banyak tergadai.... kerna nak kaya cepat.....

kekayaan negara diboloti oleh orang lain kerana rasuah ketua2 umno & pegawai2 kerajaan yg tamak & pentingkan diri sendiri...

bahasa melayu semakin tiada nilai ilmiah & ekonomi.....

Islam dipersenda / dolak dalik...

remaja melayu.... disuap dgn hiburan.. dadah... arak ... judi... zina..... lalai tidak produktif...

instititusi2 kerajaan/ agama/ istana dipolitikkan secara terang2an oleh umno/bn ....

aku bukan melayu UMNO! sebab aku sedar pembohongan UMNO sejak dulu kala!

UMNO tu tahyul melayu jumud.

Anonymous said...

LONDON: Penulis Anti-Islam dan pro-Zionis yang berbangsa Amerika, Joshua Trevino (gambar), yang mengkritik pemimpin pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan memuji Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, telah dipecat dari menjadi kolumnis oleh suratkhabar harian Britain, The Guardian.

Dalam satu kenyataan bersama mengumumkan berita tersebut, akhbar itu berkata Trevino (gambar) telah melanggar kod editorial, satu peraturan yang memerlukan penulis untuk mendedahkan apa-apa kepentingan kewangan yang berkaitan dengan subjek yang ditulis.

Februari lalu, Trevino telah menulis satu artikel bertajuk "Peter King mempunyai telinga, tetapi adakah dia mendengar?" di mana beliau sekali lagi menunjukkan pandangan sayap kanan dan anti-Islamnya yang melampau, menyerang pertubuhan-pertubuhan Islam di Amerika Syarikat sambil memuji Najib untuk kritikan beliau terhadap Ikhwanul Muslimin di Mesir yang mula memegang tampuk pemerintahan awal tahun ini.

The Guardian berkata mereka mendapati bahawa penulis yang berpusat di Texas itu adalah perunding bagi agensi yang mempunyai kepentingan perniagaan di Malaysia. Mereka juga mendapati Trevino mengusahakan sebuah laman web yang dipanggil Malaysia Matters.

Walaupun entiti itu tidak dikenal pasti, tetapi ia dipercayai sebagai FBC Media, sebuah syarikat yang terlibat dalam skandal media yang dikaitkan dengan pentadbiran Barisan Nasional (BN) tahun lepas.

"Di bawah garis panduan kami, hubungan antara Joshua dan agensi sepatutnya didedahkan sebelum artikel itu diterbitkan dalam usaha untuk memberikan penjelasan penuh kepada pembaca kami," kata Janine Gibson, ketua editor Guardian Amerika Syarikat.

Dalam artikelnya, Trevino adalah dalam elemen tipikal beliau mengkritik pertubuhan-pertubuhan Islam Amerika dan menyatakan rasa tidak puas hati bahawa Washington tidak pernah tegas dengan "radikalisasi Islam".

Tetapi penyokong kuat parti Republikan yang berkhidmat sebagai penulis ucapan untuk Presiden George Bush itu memuji Najib.

Najib dan Trevino telah berjumpa sebelum ini dan berbincang di Istanbul mengenai Islam dan demokrasi.

Dalam perjumpaan itu, Najib membayangkan bahawa Ikhwanul Muslimin di Mesir sebagai "ganas", tuduhan biasa yang dilemparkan bekas diktator Mesir Hosni Mubarak dan sekutu Barat terhadap kumpulan Islam yang pernah diharamkan itu.

"Ikhwan, kata PM," Trevino memetik kata-kata Najib, "tidak harus menjadi sebahagian daripada proses [demokrasi] selagi mereka tidak menolak keganasan dan ekstremisme.

Sesiapa yang mahu menjadi sebahagian daripada proses politik harus mengamalkan nilai-nilai yang serasi dengan demokrasi, "katanya.

"Itulah ketua negara Islam yang demokratik menegaskan beberapa prinsip asas Burkean," tambah Trevino.

Trevino, yang secara terbuka memuji tentera Israel yang membunuh peserta konvoi bantuan Flotila pada tahun 2010, telah banyak kali bercakap menentang liputan media Barat dalam tuduhan liwat terhadap Anwar, berkata tiada sebarang unsur politik mengenai pendakwaan tersebut.

Anonymous said...

YAHUDI puji najib... bersebab... minda najib serasi dengan agenda zionisme?

Anonymous said...

najib pro-zionisme ?

Anonymous said...

najib kata umno dah laksana maqasid assyariah?...............BUNUH C4, JUDI, ARAK, PELACURAN/ZINA, RASUAH, QAZAF, FITNAH, tiada dlama maqasid ko?,,,,, bila nak tutup kasino didaerah bentung tuu

Anonymous said...

kejahilan & pendustaan najib semakin menjadi2 spt lidah biawak madey jugak ke?.. cian

Anonymous said...

Apa2 pun PAS memang tak mampu mentadbir..cukup sekadar jd tukang bangkang utk monitor kerajaan.

Anonymous said...

tambah sikit lagi..."dok dlm gebar (selimut) atas katil lagi...bersama isteri orang... (contoh kejayaan parti pas)...