IKLAN BERBAYAR

Saturday, August 25, 2012

PROTON PERDANA BARU MANTAP BEB !



57 comments:

joecharles said...

Jaguar pun ada tapimyang penting ISI perutnya mesti terkini dan mesra semuanya termasuk RM!

Anonymous said...

Fuyo, mcm merc pun ada. Brapa agak nya OTR?

Anonymous said...

.
Nama blog ini adalah Gerakan Anti PKR . Apa kena mengena Proton Perdana dengan blog politik ini . Kalau nak cerita pasal kereta boleh hantar artikel ni kat blog perihal kereta .
.

Anonymous said...

betulke, kalau gitu kawe nak sebiji, bole bergaya masa PRU...... Tak ada dengar cerita dari Proton. mungkin puyoo aja kot.

Anonymous said...

cantik memang mcm cantik, tapi bila terpandang lambang terus hilang selera, mcm pandy kutty

Anonymous said...

Nama blog ini adalah Gerakan Anti PKR . Apa kena mengena Proton Perdana dengan blog politik ini . Kalau nak cerita pasal kereta boleh hantar artikel ni kat blog perihal kereta .
.

August 25, 2012 1:52 AM

suka hati GAP ini blog dia . huhu

Langsi said...

Isu yang penting kat sini adalah HARGA kereta kat Msia... bukannya Perdana Baru!

Kereta Msia ni... nama je baru tapi tengok prototypenye aje dah nampak ketinggalan 5 tahun.

Kalo pun baru... berape HARGAnya. Kalo masih tinggi, semata-mata utk boroikan perut kroni UMNgOk Be-eNd... takpayah cerite la!

JOM BERUBAH... kita undi PR untuk dapakan harga kereta yg lebih murah.

Kita diperbodohkan selama ini... Proton di Msia harga RM60,000 tapi di Saudi dan Eropah harganye cuma RM20,000!

JOM UNDI PR... untuk dapatkan kereta dgn harga lebih murah!
Yg lebih penting...kita turunkan UMNgOk Be-eNd utk kehidupan yg lebih selesa...

ABU-Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd

BUMU BANGLA said...

UUUIITT JANJI LAGI.

MANIFESTO PEKAT-AN SELANGOR BELUM TUNAI LAGI WEI !

AIR KELANTAN DAH 20 TAHUN KELADAK WEI.

20 TAHUN PERINTAH AIR KELADAK LAGI WEI.

BASIC NEEDS FOR THE RAKYAT MANA WEI ?

MU DOK UNDI PAKATAN TU YANG SAMPAI OTAK KELADAK MACAM AIR KAT KELANTAN.

HUHU PANAS TAK TELINGA ?

AL-ZARQAWI said...

BAGI PENCACAI PAKATAN KENAPA HARGA PROTON KAT SAUDI AJE NAK COMPARE ? HARGA PROTON SAGA KAT SINGAPORE BERHARGA SING DOLLAR 107,000 KENAPA TAK NAK SEBUT? AKU SUKA BAGI CONTOH SINGAPORE SEBAB PAP ( ABANG DAP) KERAJAAN KAT SANA.

Anonymous said...

Proton!

diwaktu org Melayu tak percaya pd diri sendiri..Tun Mahathir ilhamkan PROTON

skrg ada kat seluruh dunia

semoga Allah melindungi dan sentiasa memberkati Tun sekeluarga!

Terima kasih Tun!

skyfurnace said...
This comment has been removed by the author.
asifadio said...

ade jugak anjing pakatan rakyat kat sini.. bangang ko tak nak lak cakap visa haji org malaysia, 4000 jururawat, 4 billion USD pelaburan yang malaysia dapat kat arab saudi? bangang gler..

jgn risau, aku atas pagar ni mmg nampak ade kemungkinan besar BN menang 2/3.. menang tu mmg confirm

Anonymous said...

Biaq btoi... Itu gambar NISSAN FUGA beb!

Ali said...

MCM kete "nyundai" je, ape pun berbanggalah dgn produt warga tempatan. Geng Peladang Khinzir Rakyat dan Puak Anutan Setan jgn byk cakap kalo apa satu pun x leh buat, dok pandai komplen jgn byk cakap. PRU 13 kita pakat tendang dok 'pulau tuba' biar mampois.

Anonymous said...

pasal ketapon nk gaduh...pelik tol la...ikut kemampuan la, ada gak org mampu dia bli gak keta buatan msia...ikut suka la...itu pon nak bagitau...x perlu nak berpolemik

usin said...

pakatam raqyat...tahunya komplen komplen komplen. lain APAPUN TAK BOLEH!!!!!

Sudir said...

Memang ada iras Nissan Fuga.. http://www.arenakereta.com/03/01/2011/kerjasama-proton-nissan-nissan-fuga-bakal-menggantikan-perdana-v6/

Anonymous said...

biasa laa..
PAS = Parti Ajaran Sesat
PAS = Parti Ajaran Syiah..

Pak anggok pada DAP sial..!!

Anonymous said...

Aku nak tgk formula celah mane PR leh janjikan diorang memerintah kete malaysia ni jd murah. Ckp mmg la sedap selagi bleh berckp. Inilah sikap org kite yg tau nak senangkan diri sendiri.

Anonymous said...

Akhirnya ada betulnya kenapa GAP postkn pasal keter ni..aku bangga RGB proton, ilham PM Tun Presiden UMNO/BN pd ms tu..kalu la nik ajis yg jd PM ms tu, silap aribulan keter lembu yg dilancarkannya!

Anonymous said...

AKU TETAP JUGAK NAK BELI KRETA LEMBU RAFIZI RAMLI!!

Muahahahaha....

Anonymous said...

Langsi
janji...janji...janji...
aku nak muntah lee....

Anonymous said...

bagi free pun tak hingin..

Anonymous said...

Keto ni mengingatkan aku design keto Ford Cortina circa 1974. Masa tu aku dibangku sekolah lagi.

Correct, it is Nisan Fugo. To be honest this car looks ugly and outdated just like other Nissan.

Anonymous said...

langsi...ur!


Aku setuju klu harga kete di turunkan tp cara ko ulas penuh dgn dendam kesumat dan benci pd kerajaan.

Samalah dulu projek kete nasional korang sabotaj kata membazir sekarang tempat kerja aku 99% yng bongok menyokong PR pakai jenama tempatan terutama proton, muka kulit babi betul korang patut ar jadi anjing DAP.
Dulu korang kata jambqtan p.pinang projek yng membazir sekarang meroyan nak jambatan lagi satu,betul2 muka kulit babi korang nie!

Yng nie paling kelakar, suma orang masih ingat korang terlompat mcm beruk bila slogan untuk jual Putrajaya di besar2kn korang punya ketua.Katanya putrajaya projek yng membazir dari kerajaan.

Hari nie dngn muka selamba babi korang terlompat2 lagi, kali nie lompatan korang lebih tinggi dari beruk.Tujuanya bukan untuk jual Putrajaya ttp menawanya dan tinggal di Putrajaya.Pulakkkkk!

Itulah serba sedikit kisah si haramjadah parti pembangkang dan penyokongnya.Lansi ko cermin muka nampak tak sebelah kiri ko punya menyerupai apa?

Sokong Pembangkang bermakna menyokong kesesatan.Sokong pembangkang sama seperti menyokong aktiviti meliwat muka tak malu.

Untuk masa depan anakcucu kita KATAKAN TIDAK PADA PAKATAN RAKYAT!
KATAKAN...TIDAK PADA PAS
KATAKAN..TIDAK PADA DAP
KATAKAN..TIDAK PADA PKR

UNDILAH BARISAN NASIONAL!

Anonymous said...

9:37

elehhhhhh...

Dulu benci Putrajaya sekarang gilababi nak duduk di Putrajaya..

Klu bagi FREE ko tak mau lak..hehe patutlah orng kata penyokong pakatan bodoh!

Anonymous said...

10:03am

Citarasa terhadap sesuatu barang berbeza 2.Dari bentuk,interior,prestasi dan populariti.

Jngan kata Rosmah tak cantik sebab Najib nampak sangat cantik!muahahahahaha.

Sebab itu walaupun kita melihat sesuatu barang itu tidak cantik ttp masih ada orng memakainya krn mereka melihat kecantikan dari sudt yng berbeza.

Hello 10:03 am ko pernah lihat nissan GT-R 2012 skyline?price rm600k

Anonymous said...

ekekeke....PKR nak turunkan harga keta....ekekeke

nak terkentutt aku dengo..... boddo mcm anwar jugakk....

coba suruh anwar umumkan cokai keta ikut kjaan pkr.... ada brani??

sembang kosong lepas balon cipap amoi bleh aaa....ekekekek

otai

Anonymous said...

Pechacai pakatan yg vangang.
Nak juai janji vongok korang lagi....
Pi dok saudilah

Anonymous said...

anon 2.19 am...undi pakatan semata mata nak rega kereta murah??? alahai...janji PRU dulu pun terkial kial nak tunai....

Anonymous said...

Ramai yg mengkrtik Proton tanpa di sedari mereka meludah kemuka sendiri.Tun Mahahtir memulakan idea Proton, dan 99% perusahan PROTON ini di jalankan oleh anak Melayu,sama ada sebagai peneraju syarikat,pekerja,pengedar para vendor dan sebagainya,mejoritinya adalah Melayu.Banyak latihan dan peluang telah di beri kepada orang Melayu melalui perusahan Proton,tapi pencapaian mereka yg di beri peluang tidak seberapa.Semua kelemahan berkaitan dgn Proton dibebankan kepada Mahahtir,walahal mereka yg sudah di beri peluang tidak mencapai prestasi yg di harapkan .Bukan Mahahtir yg menjadi punca kepada kelemahan Proton,mustahil Mahahtir yg menghalang peningkatan kualiti Proton,pengurangan kos yg boleh menurunkan harga,reka bentuk yg lebih canggih dsb,tapi ianya lebih berpunca dari kelemahan orang yg telah di beri peluang dalam industri ini dan mejoritinya adalah Melayu.

Melayu yg hanya tahu mengkritik,cerminlah diri sendiri dahulu, nilailah sejauh mana pencapaian diri sendiri berbanding orang lain.Kebolehan bekerja,pencapain akedemik,kesungguhan dan ketekunan.

Saya orang Melayu,tapi saya cukup skeptikal terhadap kemampuan orang Melayu selagi mereka hanya suka mengkritik tapi tidak pernah memberi apa-apa sumbangan dan cadangan membena selain hanya meminta itu dan ini.Mentaliti ini cukup mendalam dan berleluasa di kalangan Melayu Pakatan.

Shahid Al-Hafiz said...

Nissan Fuga!

Anonymous said...

Undi bn semua kaum selamat undi pr peararrrrrr

Anonymous said...

Tak kisahlah apa pun proton tetap dihati pada barua pakatan lu tak suka lu leh boleh pakai kereta lain tapi lu jgn pakai minyak ron 95 sebab tu subsidi bn....

Anonymous said...

khas pd yg suka bangkang....proton omega xde ke?

Anonymous said...


sokong penuh anon 12.53.

Anonymous said...

Aku syorkan Petrol Pump kena minta kad ahli. Kalau kad BN harga 1.90 kalau bukan BN harga penuh takdak subsidi...2.70 tak salah.

Amacam beruk pakatan? Ada bran?!! Khaktuihh...complaint je tau...BANGANG..!!!

Anonymous said...

kereta ni amik dari model Mitsubishi Proudia

mohd. natar said...

... W O W!. Syabas Malaysia.

Anonymous said...

DENGAN KERETA PROTON JUGA JUAK-JUAK PAKATAN KE SANA KE MARI MENGHENTAM KERAJAAN..DASAR ANJING DAN BABI..DIKETUAI ALJUBURI, DAN ULAMA SESAT..

Anonymous said...

yang keja kat dalam proton tu pon bnyk penyokong PR. depa ludah pada org yang bagi makan kat depa, tak dak akai

Anonymous said...

apa la GAP, gua ingt betul proton nk kuar kan perdanan baru design mcm ni.cntik tu ingt nk sambar satu.klau betul Engneer proton boleh design mcm ni gua mmg salute.baru la sama level ngan product luar

Anonymous said...

kete lembu dapatlah kot murah dalam RM10,000.

Anonymous said...

Langsi.. Lu memang BANGANG taha[p BEBAL.

Anonymous said...

takpela sape yang mampu beli kereta luar beli la buat pela nak marah2 kat Kerajaan BN.......PR ni sekrg pandai tabur janji je buat belum tentu

Anonymous said...

Tak payah sibuk2 turunkan harga kereta, ini nak bagi percuma air di flat murah dan pangsapuri dah hampir 5 tahun pun tak menjadi. Kerja paling mudah pun gagal tergolek dog. Jangan mimpilah penyokong pakatan, kena bohong membuta tuli.

Anonymous said...

Hmm...Ruangan dlmnnya besa. Sesuai ahLIPAS naik bla pkai srban bsar cm tayar vespa tu.

Anonymous said...

bodo.... skurang2nye klo copy paste pn d MOU... kl blh asia sini spare part kite d lesen supply.... bisnes minded.. br d untung... hri2 buat pntu kt proton... hri2 ke xsiden org lnggor pntu... dpt untung lbih goment cukai lebih... dpt BR1M korang kibau jgk.. kple hotak dier run... sume kete same.... ikut kuck la... nissan baru pn d prob.. tu sbab satu dunia d warantty utk kete... diorg tau mmg akan d prob... bkn kt melake d kilang honda ke... org melayu jgk yg pasang xbange..? bkn mcm china mncuri.... kl hukum hudu...?

Anonymous said...

BN akan menang lebih 2/3....PR akan bungkus...

Anonymous said...

KITA BANGGA DENGAN PROTON KERANA BUATAN MALAYSIA, TAPI HARGANYA KAMI TAK SETUJU.

Anonymous said...

masuk exora turbo dah tiga biji kereta proton aku pakai. semua ada resale value. rugi tak teruk kalu banding ngan honda atau nissan.
value for money.

Anonymous said...

balaci2 PR ni memang bodoh dan bengal..mudah kena kencing... otak dah jumud lepas tu letak dilutut sbb tu tak boleh nak fikir..

dah bermacam2 janji pemimpin2 PR dah buat.. fuhh.. kalau dapat dah senang lenang rakyat..tapi hampeh semuanya penipu..cakap kosong mcm tong taik..

tapi yg peliknya bila pemimpin2 menipu lagi, balaci2 PR tetap masih dan mudah percaya lagi..dah kena kelentong beribu kali pun tp masih tetap melopong mulut percaya tahap babi gila.. nak kata bodoh memang bodoh tp kasian pun ada...

cuba lah balaci2 PR berlapang dada dan fikir apa janji2 yg dah dibuat yg dah ditunaikan oleh pemimpin2 kauorg semua..?? skrg buat janji bulan dan bintang lagi..tp masih lg percaya.. cuba cakap pd pemimpin kauorg kami x nak janji baru tp tolong tunaikan janji2 lama..
jgn lah hidup asyik kena kencing
saja.. nanti yg dah ada berciciran yg dikejar tak dapat..negara tunggang langgang baru nak tersedar

Anonymous said...

pembankang memang padai cakap, krjn nk buat sekolah agama pun bangkang apa cerita

Anonymous said...

memang akui kreta ni bukanlah yg trebaik jika nak dibanding dgn bmw,toyota atau merc,paling tidak kita juga pengeluar kreta,tak mcm singapore tau import je,dgn bertatih mbuat kreta suatu hari nanti kita mampu membuat jet2 pejuang,tank dan lain2 alat senjata,negara barat,trmasuk jepun mcm tu juga mulanya buat kreta,tapi hari ni mrka dah kehadapan,utk maju kita tak boleh ambil masa singkat,kita kena terus belajar dan berusaha,paling bangga dah byk anak melayu yg jadi jurutera,saintis,pereka bkn kah ni dituntut dalam islam,klau asyik kutuk aje nampak sangat kita org melayu tak jati diri.malangnya org melayu

Art_vespa said...

Senang fikir begini la..kalau harga keta turun bagai yang diminta..betul ke kita akan membeli kereta tersebut..Exp: Honda civic rm 125,000..andaikan harga turun ke rm 50,000..adakah kita akan membeli honda tersebut, atau kereta yang setara dgn harga rm 125,000...Andai itu harga BMW, kita akan beli..xkan beli honda dah..silap2 suruh bmw pulak turunkan harga keta..sbb kerajaan dah xleh nak push..selagi namanya nafsu, karam tanah melayu nie pun xkan puas..tq

Anonymous said...

BODO BAGHAL...

ORANG TAYANG KETE PUN NAK GADUH...

BODO TAHAP GABAN...

Anonymous said...

Hoi LANGSI... Kalu harga proton murah di SAUDI, Kau je yang pergi beli kat sana dan bawa balik jual kat sini. Pasti ramai yang akan beli... Boleh jugak bantu kereta Proton terus berkembang. TERIMA KASIH KEPADA TUN M. Jasa dan pandangan mu amatlah jauh. Sehingga yang meludah terpaksa menjilat semula air liurnya.

SELAMAT MENYAMBUT HARI MALAYSIA. Jangan lupa esok, "ulang tahun" pemerintahan kerajaan demensi ke 4 PM Anwar Ibrahime.