Saturday, September 1, 2012

ANWAR SAWAN BABI LAGI DENGAN NAJIB.





lautan manusia bersama najib di stadium bukit jalil.
perhimpunan berkualiti.
menghayati nikmat kemerdekaan negara.
inilah rakyat yang bertamadun.
tiada aksi pijak foto pembangkang.
tiada cubaan menghina bendera bertuah negara.
kredit foto minda hijrah dan bloger siemens melayumaju.

AKU BANGGA JADI ANAK MALAYSIA !

aku nak bagitau korang, dorang silap besar pasal menghina bendera malaysia. 

maklum balas yang aku terima sepanjang 24 jam ini daripada rakyat marhaen cukup cukup cukup mengkagumkan !


omputih kata extra ordinary !

janji 55 tahun merdeka aku pada korang, akan aku dan gang blogers  lanyak pakatan ni sampai lunyai !! tiba-tiba semangat aku 'di charge' !

183 comments:

Kump. Anak2 Muda Keluar UMNO said...

.

(( Take Note )) UMNO BODOH - Kenapa BN Tak Buat HUDUD Sejak 50 Thn dulu?



Tak ada apa yg perlu dijelaskan lg. Tak ada apa yg perlu diterangkan lg. Tak ada apa yg perlu diperincikan lg. Pemuda dan Puteri UMNO sememangnya BODOH.

Bila kaum Cina menolak HUDUD, pandai pulak mereka sibuk2 nak bercakap pasal HUDUD. Yg Barisan Nasional yg dah memerintah lebih 50 tahun tak pernah buat HUDUD , 'Ada ko kisah'? Kepala otak pemuda dan puteri UMNO letak kat mana?

Bodoh sangat kalau ada orang kata mengundi UMNO yg dah memerintah 50 tahun tanpa HUDUD lebih baik berbanding kaum cina yg tak faham HUDUD menolak HUDUD.

Jadi, fikirkan sy ada alasan cukup kuat kenapa menolak BN dan menerima PAKATAN RAKYAT. Sememangnya mereka tak pernah buat HUDUD sejak 50 tahun dulu. Dan pemuda dan puteri UMNO memilih utk jadi BODOH.


(Edit, copy & paste dari 'Page FB Kump. Adik2 Keluar UMNO')

PUTRA MERDEKA said...

hebat! tahniah PM! tahniah kerajaan BN! tahniah rakyat Malaysia! tahniah GAP!

Anonymous said...



Tahniah PM semoga terus berjaya memimpin negara dengan izin Allah semua selamat sejahtera. Bukan seperti sesetengah pemimpin sanggup kerjasama dengan syaitonirajim. Sabit depa boleh buat apa saja konket, liwat, sokong LGBT, bershit, aiskrim dalam jamban, kaunseling bini orang dalam otel jam 3 pagi, macam lagi perangai macam syaitonirajim

BUMU BANGLA said...

KUMP ANAK MUDA KELUAR UMNO.

KESIAN TERPAKSA MENAGIH HITS BLOG GAP YE...

ANAK MUDA X BACA LAGI BLOG KAMU YA ?

HAHAHAHAHA

Anak2 Muda Tetap Dlm UMNO said...

Tahniah Malaysia

Kump. Anak2 Muda Keluar UMNO said...

Korang je yang syok sendiri. Memang anak dah tak minat politik. Dah ramai lari dalam UMNO. Aku pun tak minat nak baca apa yang korang tulis.. Ingat aku kebuluran sgt ke nak berjuang utk UMNO ni.. Cuma aku nak pastikan hingga 0 yang berminat dengan UMNO.. Aku akan buat..

Anonymous said...

Ank muda ke ank ikan?haha
Bru betui kumpul stadium..ha..aman damai

BUMU BANGLA said...

PANAS TELINGA YA.

ANAK MUDA TOLAK BN ?

FAKTA 8 PRK TERAKHIR MEMIHAK SIAPA YA ?

Anonymous said...

Untuk kumpulan anak2 muda keluar UMNO...

1. Terjunlah kamu dengan labu-labu kamu dan hanyutlah bersama PR.

2. It takes a bigger IDIOT and a FOOL to tell someone stupid.

3. Ada otak tapi tak ada akal.

Anonymous said...

Alhamdulillah..sasaran 1juta org tweet Najib dlm masa sejam..tp tiba2 jadi 3.6juta org.. MERDEKA!!!

TAHNIAH PM!! KAMI BERSAMAMU!

Anonymous said...

umno dulu kini dan selamanya..x sabar dah nak mengundi..

Anonymous said...

Kasihan si Kump.Anak2 Muda tu.. habis semua entry dia posting maki hamun UMNU.. hakikatnya Allah izinkan hati rakyat menyokong UMNO..Insya Allah AMINN

Kami tak sngguplah memilih syaitan bertopeng agama jd pemimpin..dibelakang rupanya khianat.. HUDUD main2 kan agama utk undi!

Anonymous said...

Bersemangat aku dengan kau GAP !

Aku dah arahkan seluruh family dan rakan opis undi BN.

Teruskan berjuang.

Anonymous said...

Terharu dan meremang bulu roma lihat sambutan Kemerdekaan Tahun ini.. teras betul nikmt merdeka..
Gelombang menolak peLiwat dan Komunis begitu hebat!

Ayuh kita pastikan Pakatan Rakyat dikuburkan tanpa nesan PR13 nanti..
Aminn.ya Robb!

BUMU BANGLA said...

ALLAHUAKBAR
ALLAHUAKBAR
ALLAHUAKBAR

Anonymous said...

GAP & the gang, --- don't over excited ... more than 150, 000 govt servants are forced to joint this assembly.....

Anonymous said...

apakah ini gambaran sebenar, atau satu 'opera wayang bangsawan'... untuk menyedapkan hati para pemimpin UBN.....

BUMU BANGLA said...

DI ARAH ?
HMM MANA FAKTA.

PANAS NENGOK FOTO KAN.

LAGI KORANG MELAMPAU DALAM POLITIK, LAGI ORANG BENCI KEPADA KAMU.

EMOSI KEBENCIAN POLITIK YANG KAMU TANAM SUDAH MEMAKAN DIRI.

ADEH BENANAH TELINGA KAN ?

Media Shah Alam said...

Peristiwa Kemerdekaan Pada Kali ini harus dimengertikan utk menjamin kemakmuran negara.. Mereka2 yang kurang menghayati dan cuba menimbulkan huru hara perlu menghayati beberapa perkara ini sbg teladan masa hadapan..

1. Peristiwa 13 Mei 1969 merupakan contoh terbaik di samping pembebasan Gua Musang oleh Tentera MPAJA pada Perang Dunia Ke 2 yang menegaskan bahawa mereka baru sahaja Merdeka dari Jepun dan menganggap Malaya adalah sebahagian dari Tanah Besar China.

2. Usul Ketua Pembangkang di dalam Sidang Penggal Pertama Parlimen pada Mei 2008 yang mahu perkataan Melayu dibuang dari Perlembagaan Persekututan merupakan usaha terancang dan halus untuk memungkiri Kontrak Sosial dan secara sistematik menghapuskan dan bersifat anti Islam, Melayu & Institusi BeRaja.

3. Tuntutan-tuntutan Su Qiu, Dong Zhong, Hindraf, SUARAM, Bersih dan lain-lain NGO pro pembangkang yang ditaja oleh dana-dana zionis antarabangsa merupakan contoh yang amat jelas untuk merubah struktur sosial dan asas kenegaraan Malaysia secara terancang dan sistematik untuk menuju sebuah kerajaan republik baru di masa hadapan.

4. Sikap hipokrit dan munafik pimpinan PAS yang menyebarluaskan di dalam usrah-usarah di peringkat Institusi Pengajian Tinggi di kalangan mahasiswa bahawa Perlembagaan Malaysia adalah perlembagaan penjajah dan perlu ditentang amat bertentangan dengan Persetujuan Konvesyen Rakyat & Buku Jingga di samping kenyataan-kenyataan pimpinan mereka kepada Rakyat bahawa mereka menjunjung tinggi Perlembagaan Negara.
* Renung-renungkanlah…

5. Siri-siri Demonstrasi Bersih & Hindraf tidak menggambarkan Janji Ditepati sebagaimana yang telah termaktub di dalam 5 Prinsip Rukunegara.

6. Kebiadapan beberapa ahli Parlimen dan pimpinan pakatan pembangakang terhadap Bendera Negara, Institutsi Sultan dan Bangsa Melayu merupakan contoh yang amat biadap dan pada akhirnya dimanifestasikan di dalam Himpunan Janji Bersih Merdeka malam 30 Ogos 2012.
Dato’ Seri Ir Mohd Zin Mohamed

Anonymous said...

ALLAH BERSAMA UMNO..

BUMU BANGLA said...

PAS NGOK PUN ARAH PEMUDA NYA HADIR MANA-MANA PERHIMPUNAN.

CUBA SEMBUNYI CILITA KA ?

Anonymous said...

majoriti mereka yg datang di stadium bukit jalil pd malam 31/8/2012 bukan dari rakyat marhaen tetapi kerahan paksa kakitangan awam ( kehadiran dicatit) untuk pamer hebat "sokongan" rakyat kononnya...

Anonymous said...

Anak2 dan anak2 saudara aku semua berikrar akan terus menyokong UMNO kecuali seorang yang tak jadi orang. Malas belajar dan malas bekerja tapi salahkan kerajaan.

Itulah hakikatnya pengikut2 pembangkang. Bila tak berjaya dalam hidup ... salahkan kerajaan. Tapi dia tetap anak saudara aku ... kena jaga juga.

nizbzam said...

buatlah,ko ingat penyokong umno mcm penyokong pas jenis taksub membabi buta?umno buat terbaik kami sokong 100%...ada peminpin buat taik kami gantikan dgn pemimpin bagus,,pakatan ado?junjunglah pengkhianat bangsa/agama tu sampai mampus......kesian korang kan.psssssst...kluar umno jgn jd gay tau...abg-abg kluar umno tunggu nk bedal bumper korang..sedey.

Anonymous said...

pegawai2 tinggi kerajaan dan propagandis umno dok bodek & tipu ketua2 tuan besar umno/bn..... melalui taktik lama... seperti program SEMARAK diera Madey dulu.. don't be fooled by the umno puppet shows.

lekalah ahli n ketua umno menyanyi girang menuju kuburan...... kkakakaka

pemerhati said...

kau jgn mimpi lah "Kump. Anak2 Muda Keluar UMNO"

Aku sebagai anak muda mmg tak kan sesekali undi pakatan laknat kau tu!

Anonymous said...

Tweet NAjib adalah fake...kehadiran ini adalah dipaksa dan disogok..umno dh nazak..najib dah hampir koma...

Anonymous said...

untuk penuhi stadium cuba kira berapa banyak bas/ transports dari pelbagai jabatan yg diseleweng/ salahguna .....

kira juga dari glc & syarikat2 kroni untuk 'support' kerajaan ubn...

sama seperti 'hebat'nya program 1 juta belia diputrajaya tempoh hari.....

BUMU BANGLA said...

WOOO ADA ORANG SUDAH PANAS WOOO !

REALITI SAKIT UNTUK DITELAN.

PEDIH KAN ?

Anonymous said...

senyum lebar najib n bininya..... 'konon' rakyat masih tetap bersamanya walaupun skandal altantuya, kapal selam scorpe, engin F5E, cincin rosma, konspirasi liwat II, nfc, pkfz, lrt ampang, royalti minyak, tuntutan bersih, dll membelit diri & kerajaannya....

Kumpulan Pemuda Pakatan Sengal said...

Anak bini aku teruja menonton di Rumah, terbaik !

Untuk anak muda keluar UMNO, lu memang sengal, ada otak pakai. sebelum lu tanya UMNO, cuba tanya Tuan Guru Haji Hadi kenapa tak tepati janji nak buat hudud di Terengganu Sebelum ayam berkokok ?

Apa alasan yg dia bagi ? Hudud hanya 0.0001 % dlm Islam ?

Jangan nak jadi munafik laaa !




Anonymous said...

Bodoh. Tak cukup belajar.

Anonymous said...

umno telah hilang wibawa kerana ketua2 n ahli2 terlampau makan rasuah atau manipulasi hak rakyat untuk kepentingan diri sendiri.....

ribuan juta duit rakyat disakau oleh penyamun2 umno/bn.... kerugian & hutang negara ditanggung oleh rakyat.... ketua2 umno/bn hidup MEWAH bergaya tanpa rasa bersalah......

Anonymous said...

Kesiannnnn.

Anonymous said...

keboongkakan umno/bn kerana sistem perundangan & jentera perkhidmatan awam yg penuh dengan korupsi... untuk subahat dengan ketua2 penyamun umno/bn.......

j3bat said...

Kenapa puak2 pakatan meroyan malam ni ?

BUMU BANGLA said...

GAP ..BERHENTILAH MENYAKAT BUDAK PAKATAN NIH !

SIAN GILA NANTI SAPE SUSAH.

TENSION PUNYA PASAL KANG DEPA SUMBANG MAHRAM TAU .

ADEH PANEH TELINGA EK ?

Anonymous said...

hari ini usaha2 pembangunan dan 'bantuan' kerajaan ubn ... dilihat sebagai membina 'istana pasir' saja yg rapuh hilang berkecai bila disapu ombak....

Nij Arjis said...

Ribuan Ulamak arab kata Mahathir/Najib Islam..

beberapa Ulamak kelantan yg belajar di india kata mahathir munafik/kafir..

kerana tak tahu laksanakan hudud..rukun Islam ada 5 aje..mungkin tak sempurna Islam tanpa hudud..tapi bukanlah jatuh kafir..

melainkan malaun2 bn tu tak puasa..sembah tokong..dah sah kafir..

takkan tak boleh menilai..ulamak2 Arab tu bodoh mcm Mat Syabu ke??

Kalau Mahathir paham Hudud dia pasti laksanakan..
Mahathir bukan celik 100%..

Mcm Karpal..kalau dia tak cacat pasti Karpal kafir akan mengucap..& melaksanakan hudud..

Anonymous said...

Ada macam rasuah di indonesia atau filipina sampai rakyat lari cari kerja le malaysia? Bodohke? Ikut sangat fitnah anwar.

Anonymous said...

budaya hipokrit & opportunis ahli2 umno/bn terhadap RAKYAT yang menjurus kpd peringkat nazak... UMNOBN MENIPU DIRINYA SENDIRI!

Anonymous said...

Ahli2 UMNO/BN sendiri pun tau yg mereka TIPU rakyat mentah2... terutama rtm, tv33, utusng msia, bhrian, nst, sb-pdrm, spr, sprm, jpn, kemas, dlllllll....

Anonymous said...

budaya hipokrit & opportunis ahli2 umno/bn/Fuckatan terhadap RAKYAT yang menjurus kpd peringkat nazak... UMNOBN/Nuar MENIPU DIRINYA SENDIRI!

Nuar Buntuti pembohong No 1..mengalahkan semua pembohongan BN

Anonymous said...

BAGI PIHAK BERKUASA/PENGUASA/RAJA

maksud hadis; "tak akan bau sorga pemimpin/ ketua yg tipu (korupsi/seleweng) rakyatnya" --- kalu bau pun Allah tak izinkan bagaimana dengan masuk sorga jauh sekalilah.

berapa ramai pemimpin/ketua/pegawai dlm kerajaan UBN yg tidak tipu rakyat/ salahguna hak rakyat........

tambah2 ketua2 lanun UMNO/BN.... dlm tempoh 55 thun sudah berpuluh skandal besar berlaku! --- tapi masih berlagak TUAN BESAR lagi...

Anonymous said...

bye2 umno/bn... selmt mlm...

mat kelate said...

AKU ANAK MUDA YANG KUAR PAS MASUK UMNO ...

~ MAT KELATE ~

Anonymous said...

Kasihan pencacai Pakatan Haram terpaksa 'pujuk diri' dengan mengatakan yg hadir berpuluh ribu itu patung2 BN.. haha

Anonymous said...

Government servant forced to attend? weii macai busuk.. i'm also gov.servant.. who said that? PASpiss man or DAPig man? i'm not being asked or forced to be there.. was at home that moment enjoy the tv..so are you jelous? slender by looser of puckatan haram..

Anonymous said...

pencacai aka anjing2 PASPISPUS kecewa krn aksi pijak gmbr xbrjaya tarik anjing2. Full support to UMNO BN!!

AMIN

paritjawa said...

DAH TAU DAH NAK PANGKAH YG MANA


ABU -ALLAH BERSAMA UMNO

Anonymous said...

ALHAMDULILLAH.. Semoga diberkati kepimpinan UMNO BN terus memerintah Malaysia. MERDEKA! Support DS Najib!

Anonymous said...

bye2 PAS.. bye2 Pakatan Rakyat. janji Ditepati Itulah sifat amanah pemimpin.
Pemimpin penipu pembohong wajib ditentang!

Allahu Akbar!!

Anonymous said...

Polis/Askar/Pegawai kerajaan (yg baik)tidak lagi menyokong Fuckatan:

sebab pas/Dapigs/pkr selalu hina gomen..

& ugut buang kerja..padahal gaji keje gomen (bukan pegawai) yg ciput tu la yg menjana pekedai2 cina di pekan2 kecik..

bayangkan semua orang boikot & pecahkan aje kedai2 tu..

Anonymous said...

Tahniah PM & Malaysia...Hidup bersama BN...pupuskan badigol2 & sampah masyarakat pakatan...mmg semua dalam pakatan itu adalah SAMDOL2 YANG JADIK LEMBU3 DICUCUK HIDONG..OTAK2 PR YG SEMUANYA ADA KAT TAPAK KAKI...BN...MMMMUAH...

Anonymous said...

inilah akibat rasuah yg menjadi rukun umno harbi.dari pemilihan ketua bahagian sehingga pemilihan presiden semua kena rasuah.kemudian lahirlah menteri spt hisham yg lembut gemalai spt penari makyong...ahli umni harbi yg pilih mangkuk ni..ahli umno mmg bodoh dan harbi..

Anonymous said...

pencacai PAS xhabis2 guna Hadith utk halalkan fitnah pd pemimpin. Adakah Nik Aziz bebas rasuah sedangkan balak lesap tanah diselewengkan?

Fitnah tu kan kembali pd si pemfitnah!

Langsi said...

Opis aku diedar surat kerahan tenaga... kedatangan wajib dan direkodkan. Bas 10 buah disewa, kehadiran diwajibkan sebanyak 400 org... kementerian 2,000 org!

Pastu bagi topi dan bendera percuma, transport percuma dan dibayar RM30 utk ganti makan malam!

Sat kementerian 2,000 org. Kalo ade 15 kementerian... dah ade dok 30,000 org diPAKSA hadir. Itu yg UMNgOk Be-eNd bangga2kan?

Tweet 2juta dlm sejam tapi duplicate ayat dari tweeter berlainan.Asik memperBODOHkan... si TOTOK UMNgOk dok melompat gumbira percaya...

Ape tunggu lagi... bubar la PARLIMEN kalo berteloq!

Awat takde countdown merdeka dan bunga api kat Dataran Merdeka???
Sebab Dataran Merdeka dah diBERSIHkan dari penjajahan UMNgOk Be-eNd malam tadi dgn lebih 10,000 kuning.....tak perlu RASUAH duit; tak perlu transport percuma; tak perlu kerahan sume sukarela.....amacam ade berani???

Paduka said...

Orang PAS dan PKR dah jadi ANJING GILA. Melalak pun bunyi dah sumbang inikan pula bila mengigit. Bukan sakit tapi geli. Taring dah tiada yang tinggal hanyalah gusi.

Anonymous said...

tak lama lagi Umno akan buang hisham
pasal dia kecut

Anonymous said...

Hari2 hari pilihan raya..

Anonymous said...

AMINN! semoga UMNO BN terus kukuh memerintah Malaysia dgn izin Allah, wpun fitnah dan ancaman musuh2 bertali arus..

Allah berkati UMNO.. AMIN! Tolak parti sesat lg zalim menindas spt PAS!

wak dol said...

yang datang banyak kena paksa. sandiwara je kau ni BN

Anonymous said...

wow banyak nyer pencacai PRngok meroyan mlm ni.. memfitnah adalah makan minum mereka...jgn haraplah nk undi PR.
Aku dr Kem.KPT xde pulak dpt arahan begitu? igt gov servant ni bodoh mcm balaci PR ke.. kita sokong org yg janji ditepati. Alhamdulillah.

Hahaha 2000 angkut dgn bas.. 10 penipu nyerr... aduhh matematik FAILED, nk fitnah xde homework!!

Anonymous said...

hahaha kena paksa? kalu kena paksa Polis dh gari dh.. xde muka nk senyum happy nyer..
smpai bilalah nk guna politik murahan mcm tu.. 3.6juta org tweet sokong Najib tu sape pakse plak??

Anonymous said...

ooohh...sbb BN 'rasuah'lah msjid banyak kt Malaysia kecuali Kelantan? so anjing PR ckp UMNO nk rasuah Tuhan ke?
pendatang asing gadai nyawa keja sini sbb BN 'rasuah' jgk ke... hahah gune alasan ni buat kempen undi PR kompom kena talkin! hahaa.. PR LOOSER!

Anonymous said...

Insya Allah saya dan keluarga di kg bjnji sejak hari raya lagi undi kami untuk UMNO BN! AMINN.

sorrylah nk undi peliwat dn penggadai Islam.!

Anonymous said...

Sayang UMNO!
Hidup UMNO
Hidup BN
Kekalkan keamanan!
HAPUSKAN KEZALIMAN ANUWAR!

Anonymous said...

xlame lg DAP akan pecat Anuwar sgt ketua pembangang.. gagal sekat kebangkitan rakyat menolak janji tabur basi!

Anonymous said...

Wei! Ingat surga neraka mak bapak kau punya ker. pergi cermin. diri tu sikit mangkuk...

Anonymous said...

memanglah penjawat awam kena turun bukit jalil,lagipun itu event kerajaan pusat so kenalah turun,eh bukan dah dapat bonus ke itu hari? Masyuk kan? Alah kalu pegi bukit jalil tu,bukan ke korang dapat goodies and elaun. Silap2 korang menang cabutan bertuah preve proton. Siapa tau kan rezeki? Apapun kita rakyat majoriti senyap undi bn umno! Hidup melayu! Semalam di shah alam bukan program merdeka,tapi politik,ape kejadah cina dap pakai baju bershit. Shit dap shit. Kominis. Dan di bukit jalil tadi ramai Krt punya org. So what! Jadi tengoklah paper esok utk pemenang cabutan bertuah yea! Hidup BN!

Anonymous said...

Menyesal aku undi fuckatan dulu. .bodo tak boleh Di ajar cerdik tak boleh diikut. ..

biskut kopi said...

tah pembangkang ni..otak mereka semakin sempit..yang slalu gunakan hadith untuk membidas BN/UMNO.. tapi dalam ayat yang sama ..maki2 bagai...

copy paste dari apa yg didengar saja.. cuba tanya ... dari sumber pembacaan mana mereka kaji.. nak menghentam melayu.bajet diri dah taraf mufti..padahal tak sedar..dok maki2 orang..ISLAM ajar ke...

haih la sesat..gunakan agama untuk politik... sempit2...

1 day if PAS /PKR pegang pon..Malaysia x kan mcm sekarang..
55 tahun x penah memerintah negara..tetiba nak amek alih..
kalo time sambut MERDEKA pon..mereka sanngup cemarkan dataran dengan bangsa2lain..tp masa PM umum 1Malaysia..kata mcm2..padahal mereka sama ja himpunan 1M buat onar....
BENGAP..
PIKIRLAH..NEGARA LAIN AKAN PANDANG MALAYSIA NI APA?? MALAM MERDEKA BAKAR GAMBAR PM SENDIRI...SURUH TUKAR BENDERA...BODOH
TUN RAZAK SUSAH2 MENCARI KEMERDEKAAN UNTK RAKYAT BERSAMA STELAH BNYAK TEKORBAN....

biskut kopi said...

maaf salah taip..TUN ABDUL RAHMAN

Anonymous said...

Perghhh ramai. gila tadi puas tawaf. stadium naik turun Carl tempat. duduk. .semua penuh. .kat luar pun. gila sesak dengan manusia. .last sekali aku layan tengok screen besau kat luar sambil. minum minum makan kentang goreng sambil melihat telatah manusia yang bermacam. ragam. ..sampoi jer. .tak perlu nak terpekik terlolong macam anjing kuning tu...no wonder steavy wonder lah geng otak. kuning meroyan tak tentu hala serupa orang sakit jiwa hari ni..hehehe. ..semangatttt!

Anonymous said...

Puak 2 PAS ni gila label bahasa Arab. ..asal ada bunyi arab jer dah kira Islam dah. ..hakikatnya sembang jer lebih. .macam tin kosong. BN pula yang perlu sangat nak. berbunyi arab akan. tetapi teras perjuangan dia tetap bersandarkan Islam.

Anonymous said...

Anjing kuning skrg majoriti Cina. Cina bodoh dan tamak. Mereka akan menyesal nnti. Kita korbankan kekayaan dikongsi tetapi mereka tk puas mahu sepaha lagi..dan semuanya.. bangsa yg TAMAK dan RAKUS. Sedarlah wahai org2 Melayu Islam..

tukang telek said...

Lagi la kau bodoh tahap bodoh bawah bodoh keluar UMNO masuk Pakatan Rakyat. Cakap orang bodoh kau lagi bodoh macam babi sondol sini sondol sana.

Anonymous said...

Biskut Kopi: Saya sokong pandangan tuan! Sedih melihat generasi muda yg lupa pd asal usul.. nikmat merdeka yg ada skrg bukan dtg sekelip mata. 55 tahun pengalaman memeritah suatu yg sgt bernilai!

Anonymous said...

UMNO n BN pandang ke hadapan,agar malaysia terus maju,jgn jdi mcm puak2 tu hanya pandang belakang je,hidup UMNO,hidup BN.pr jgn mimpi disiang hari nak memerintah kerajaan,kmi orang muda memberi sokongan penuh kpd UMNO n BN...

Anonymous said...

berapa kos sambutan merdeka kali ni yaa??

Anonymous said...

Tak kiralah asalkan semua dapat menunjukkan taat setia. Siapa tak suka malaysia boleh blah!

Anonymous said...

to budak2 keluar UMNO:

kamu rasa dgn keluar umno dan join parti pas yg mcm lalang, join pkr yg menipu tak habis2, join dap yg dah sah x blh sangkal tolak hudud dan tolak negara islam... kamu rasa kamu hebat sgt ke nk laksanakan hudud nanti? hassan ali yg asalnya puak kamu skrg ni menegakkan soal murtad pun puak yg korang sanjung tak berdaya nk pertahan apa peratusan yg korang ni blh bela islam...

tlnglah jd cerdik sikit... hudud tu merangkumi semua bkn takat soal hukuman semata. fham baik2 dulu. pi perhalusi baik2 dulu. tanya alim ulama muktabar dulu bknnya ali, ulama pas pis pus tu saja. buka minda yg Allah bg tu, gunakan. kenapa umno tak buat sbnya hudud tu tidak boleh terlaksana secara adil bg semua dlm keadaan negara kita ini yg masih byk kekurangannya... perlu perincian, perlu penelitian bukan takat draf enakmen hari ni esok dah blh laksana. jgn nak bg komen yg menampakkan kebodohan kamu tu sgtlah. cuba tgk sesetengah negara yg cuba laksanakan hudud adakah berjaya? ada yg gagal dan menambahkan kesulitan. gagal bukan kerana hudud itu gagal, gagal kerana keadaan negara tersebut sendiri yg masih blm cukup sempurna secara amnya utk menjadikan hudud itu sbg enakmen jenayah.

pergi baca byk sikit, jgn malas membaca. kalau malas membaca inilah jadinya. jgn baca satu buku saja pulak, jgn baca tulisan dr puak kamu saja. nak dpt kebenaran tak salah kalau baca juga tulisan puak lawan yg kamu tak suka. even nk negara maju pun kita perlu belajar sbhgn teknologi ilmu dr org kafir jugak. so jgn nak melalut sgt dgn stupid comment tu

Anonymous said...

Anonymous said...

memanglah penjawat awam kena turun bukit jalil,lagipun itu event kerajaan pusat so kenalah turun,eh bukan dah dapat bonus ke itu hari? Masyuk kan? Alah kalu pegi bukit jalil tu,bukan ke korang dapat goodies and elaun. Silap2 korang menang cabutan bertuah preve proton. Siapa tau kan rezeki? Apapun kita rakyat majoriti senyap undi bn umno! Hidup melayu! Semalam di shah alam bukan program merdeka,tapi politik,ape kejadah cina dap pakai baju bershit. Shit dap shit. Kominis. Dan di bukit jalil tadi ramai Krt punya org. So what! Jadi tengoklah paper esok utk pemenang cabutan bertuah yea! Hidup BN!

September 1, 2012 2:40 AM

----------------------------------

ini lagi seko komen manusia frust. aku pun bkn penjawat awam... malah berduyun pun bukannya penjawat awam yg datang tak perlu bayar duit pun. kwn2 aku pun ramai jugak penjawat awam tp takde la pulak yg pergi ckp kena paksa or sb nk dpt hadiah. puak korang ni kalau bab fitnah org bukan main lg. dah rasa hebat sgt kut... tu ko fitnah yg berpuluh ribu tu dtg sb rasuah... bila ko nk minta maaf? nk minta maaf mcm mana kalau ko x kenal? menanggung la sampai mati. oh lupa nik aziz blh bersihkan dosa... ulama selain dr parti pas yg kami kenal dan sanjung xde mukjizat bersih dosa mcm nik aziz. bkn saya kata... nik aziz sendiri yg mengaku.

Tukang Komen said...

GAP
Kul 4 pagi aku masih takleh nak tido bila lihat sambutan di stadium. Kumpulan budak2 kecik yg keluar Umno menangis mengongoi meraung dan las sekali meroyan sawan. Kah kah kah. Baru depa tau betapa power UMNU. keh keh keh. Umnu ke Umno ke yg penting sokongan padu rakyat. Aku nasihat kt pencacai jangan tukar bendera pi pindah jauh2 tukar negara. Pi jadi pendatang kt Indon ke kt Bangla ke. Kt sana takde jalur gemilang,takde Negara Ku takde Najibm\. Yan ada masalah!!! Kah kah kah.

Tukang Komen said...

Buat kata pepatah GAP- Nyesal Tak Sudah! Itu yg dirasa oleh Bebudak Keluar Umno. Nak masok balik malu. Dah tertelan buah belolok apa lagi terjun masok lobok le! Jangan kata keluar Umno kalau korang keluar donia pun ADA KITAORANG KISAH? Kah kah kah. Best betol kt stdium.

Marah marah jangan tak marah!

Anonymous said...

PRU13 entah bila..tapi aku ni dah kira mengundi

sebab kali ni aku TIDAK AKAN tersalah pangkah lagi

dulu masa PRU12 aku undi protes

seperkara lagi..

aku pun tak nak anak2 aku terdedah kpd budaya gay homoseks pondan dan sex bebas

55 Janji DiTepati!!!

Aku Anak Malaysia!

Anonymous said...

Terima kasih Pakatan Rakyat kerana memainkan isu bendera. Terbukti silence majority iaitu rakyat kini mula bangkit dan bersatu. Jangan pertikai semangat kebangsaan kami kerana kami faham Jalur Gemilang ertinya lambang perpaduan negeri melayu yg bersatu dibawah Malaysia..

Anonymous said...

Tahniah Malaysia! Tahniah BN! Tahniah PM!!!!

Siapa dpt menidakkan sokongan rakyat pd PM. Jumlah pengikutnya di facebook dan twitter jauh meninggalkan pemimpin pembangkang. Saya turut tweet mlm tadi.

Pengundi Segambut

Anonymous said...

Tahun ni aku bersemangat betul...siap beli bendera gantung kat rumah......sekali ada hamlau nak berdera lain...pergh berapi...kalau ada depan mata mau kena lepuk kepala.....bodoh punya orang.....

he..he..kali ni....satu keluarga dari johor ke kelantan aku dah suh undi BN....

rakab said...

Perhimpunan janji bersih Pakatan jauh lebih besar daripada ni,...bila dihitung sekali setan-setan dan jin kafir yang merasuk puak bangsat tu !!

Anonymous said...

sokongan terus kepada pemimpin yang korop dan lagho. he,he,he.

Jo said...

Sokong DS NAJIB...ALLH HU AKBAR...ABU...Allah Bersama UMNO...ABU...Allah Berkati Umno...
Semoga allah hapuskan Anjing-anjing Anwar Ibrahim dan Nik Ajis...

Anonymous said...

apa macam mat 2-car?
tok sah le 2car-2car
kita sama-sama undi BN

Anonymous said...

Bomo mana?
tengah cari modal
untuk meroyan le tu..
udah le...
meh sokong najib..

Anonymous said...

Dah mula dah..

Anonymous said...

Fikiran orang kampung..pas ea?

Anonymous said...

Duit memali mana bang?seleweng duit rakyat 3 juta dahulu kala sapa buat bang?

Anonymous said...

Monyet2 bebal pakatan panas!
Jelajah rakyat kamu pula macam mana?
benda yang tiada kaitan pun diselutkan juga.
Nampak ya mereka semakin terdesak untuk menjadi hero di kampung yang berfikiran kuno tahapharamjadah

Ali said...

X pernah aku saksikan semeriah itu sambutan yg dihadiahkan kpd PM.(gegak gempita) tanda rakyat meluat dgn GELAGAT pembangkang.Aku perhatikan yg x boleh masuk stadium masyaAllah. Nasihat aku kpd pemimpin pembangkang yg telah lanjut usia "jgn hampiri media arus perdana" aku bimbang takut hampa kekal berehat dlm hospital.

Anonymous said...

Memang happening. Rata2 yg hadir ramai belia. Mereka inilah pengguna atau penyokong media sosial di Malaysia tak perlu kecoh2 hantar surat pekeliling pada kakitangan awam. Just tweet atau update status facebook semua boleh tahu selain hebahan di media massa atau alternative. Adik saya antara ribuan yg hadir dan saya antara yg wish pm di twitter yeayyyy!!! Jangan marre eh eh eh

Anonymous said...

haiyohh...penat scroll down sbb ramai sgt sokong najib.Allah taala menberkati perjuanganmu dan bapamu.

Anonymous said...

Kump. Anak2 Muda Keluar UMNO said...

.

(( Take Note )) UMNO BODOH - Kenapa BN Tak Buat HUDUD Sejak 50 Thn dulu?

-------------------------------------
kesian aku tengok anak anak muda ni....korang seme da sunat ke belom??? dah abis ngaji ke belom???
x payah la cerita pasal politik kalau kulop tu belum kena potong lagi..bulu kat kulop tu baru selai dua...ngaji muqadam pun tak abis lagi....pi balik..duduk kat rumah..jgn main jauh jauh....nanti mak marah....aduyai...kesiannya bebudak ni....

Pengundi Atas Pokok said...

Kump. Anak2 Muda Keluar UMNO September 1, 2012 12:58 AM said...
Korang je yang syok sendiri. Memang anak dah tak minat politik. Dah ramai lari dalam UMNO. Aku pun tak minat nak baca apa yang korang tulis.. Ingat aku kebuluran sgt ke nak berjuang utk UMNO ni.. Cuma aku nak pastikan hingga 0 yang berminat dengan UMNO.. Aku akan buat..

--------------------

Hipokrit (cakap tak serupa bikin) 1:
Kalau dah tak minat dgn apa yg blog pro-UMNO/BN tulis, mengapa menyibuk datang dan BAGI KOMEN kat sini? Buat macam aku, boleh dikatakan aku tak pernah pergi keblog-blog pro-PR kerana takde apa yg hendak dibaca melainkan penulisannya berpaksikan idea HAMPAS, FITNAH, TOHMAHAN dan majoritinya menggalakkan rakyat jadi PENGKHIANAT utk menghuruhara dan memusnahkan negara.

Hipokrit (cakap tak serupa bikin) 2:
TAKDE SIAPA boleh membuat sesuatu parti itu kehilangan ahli 100% dan dibubarkan melainkan parti itu diharamkan penubuhannya atas perintah mahkamah. Inilah angan2 anak muda yg sudah hilang arah tujuan hidup dan DUNGU dlm mengerti erti kehidupan dan kemerdekaan, disamping sudah pastinya BUTA SEJARAH tanahairnya sendiri.

Aku pasti anak2 muda dungu ini TIDAK PERNAH menjadi ahli UMNO pun, entah2 mengundi pun entah layak entah belum ...

Anonymous said...

Tengah relax2 bfast sambil baca liputan bloggers sambutan mlm td den terserempak dgn satu laporan surat arahan utk hadir ke sambutan kemerdekaan anjuran PR Selangor. Mang ai patutla sedap tekak mak bapak dia tuduh Umno bawak penyokong! Dialah yg buat sebenarnya... bangkai..

link
http://matkilaupenang.blogspot.com/2012/08/bocor-surat-kerahan-kerajaan-selangor.html?m=1

Anonymous said...

Isu tukar bendera...bagus. Isu tak jemput Sultan selangor...baagus. Buat khilaf banyak-banyak lagi. Biaq banyak orang tak suka. Haa. haa. haa.Buat khilaf banyak-banyak lagi....

Anonymous said...

Wowwww ni kump. Anak2 ikan anwar keluar umno kan.......

Anonymous said...

1. ABU -Allah Bersama Umno
2.ABU-Asal Bukan Umno.

Yang mana lebih manis konotasinya....1 atau 2?

like > tekan 1
dislike < tekan 2

Anonymous said...

31/8--4ptg--11mlm: budak sekolah pun diarah hadir juga........


apapun buat, tak pa .... asal PM Najib & balaci umno/bbn lebih 'galak' lagi dengan sokongan 'buih sabun' .....

Anonymous said...

Anon:8.46am. Takkan tak boleh... nak ajak sambut merdeka. Bukan suruh pi perang atau kutip derma.

Anonymous said...

Tambah lagi satu... bukan ajak pi BersHit. Yg tadika, umur 2tahun pun diheret sama.

Anonymous said...

Salam Merdeka55 kepada para sahabat dan penyokong kerajaan BN..Kepada Penyokong PR dan yang amat BENCI Kerajaan Malaysia dibawah pimpinan Perdana Menteri YAB DS Najib JIKA dah tak suka jadi rakyat Malaysia atau undang - undang kerajaan Malaysia tak sesuai dengan KAMU dipersilakan berambus keluar negara atau cari mana-mana PULAU tanpa Manusia dan tinggal disana angkut semua suku sakat kesana dan jadikan Anwar bontot Presiden kamu. ( Biar kamu semua jadi Gondeknya )Jangan ganggu negara Malaysia, rakyat Malaysia sebenar bukan macam perangai Penyokong PR... aku kalau lah mati sekalipun tidak akan sesekali menyokong PR, Biar BN kalah aku tetap bersama BN. Oleh ahli UMNO sehingga akhir Hayat.

Anonymous said...

Anon 8:44 ...

1. ABU -Allah Bersama Umno
2.ABU-Asal Bukan Umno.

Yang mana lebih manis konotasinya....1 atau 2?

like > tekan 1
dislike < tekan 2
==========================================

terperasan juga parti sekular asobiah yang mengisytiharkan bahawa "ABU -Allah Bersama Umno" -- yg sepanjang masa anti-Islamic practices..... track records "Islam" umno..:

dulu kes mahkamah - pakai purdah dibuang kerja, digantung universiti, tak naik pangkat,....

para pendakwah/ mualim/ ustaz yg citer Islam syumul --- semua gam dit tv, masjid, universiti, sekolah, atau pejabat2 kerajaan,...

para mahasiswa yg pro-Islamist disekat, dibuang asrama, digantung biasiswa, digantung pengajian,...

para aktivis Islam & ummah dilabelkan "pengganas", "pelampau", diburu, di ISA, diugut, didera, didiskriminasikan... kerana umno 'tunduk' dgn kehendak barat, amerika (USA)& yahudi ,...

para pengundi PAS/pembangkang pernah disekat subsidi baja, bantuan buku teks, perolehan kontrak kerajaan dibawah umno, permit, dll ....

Apakah Allah bersama para PENZALIM & AHLI MAKSIAT? Kerajaan & ahli2 umno suburkan sekularisme, kesyirikan, asobiyah, rasuah & maksiat....

TERPERASAN SEBAGAI 'HOLY MAN' KAH UMNO YG BERGELUMAN DGN KHURAFAT, ZALIM & MAKSIAT ....

Usah munafikkan diri sendiri... Allah maha mengetahui...apa yang kamu ucapkan dan apa yang kamu lakukan.......

Anonymous said...

hari pengadilan semakin hampir buat umno yg lupa daratan setelah Allah kurniakan nikmat yg sedikit tapi sombong dgn Allah taala ....... tolak/pinggirkan peranan alim-ulamak & kepimpinan Islamis.....

Juhari said...

Ahli keluarga aku yang boleh mengundi kira2 50 orang. Hanya 6 orang sahaja yang menyokong pembangkang. Selebihnya menyokong kerajaan BN. Sebabnya mereka tahu bersyukur dan berterima kasih.

Anonymous said...

kesian anon 846 muda2 lg dh gila. aku mintak jasa baik nuar berahem jangan liwat minda die lg. kami dah penat nk lyn kaki royan sekor ni.

Anonymous said...

UMNO itu MUNAFIK MODEN?

ramai ustaz/ alim2 agama dlm umno hanya tukang baca doa, tukang ampu, tukang adjust cover kefasikan ketua2 penyamun mereka.....

mufti/ profesor/ pakar2 Islam bersuara jika ada kepentingan umno tergugat ...

barisan kepimpinan tertinggi dikuasai oleh fanatik sekular, asobiayah, ahli fasik ... kedudukan alim ulamak hanya hanya penyeri majlis...... atau bila nak sekat dakwah/ kemaraan PAS saja......

kuasa penentu dasar tiada penyertaan alim ulamak....

UMNO hari ni cuba pamer dirinya "Islamic" dgn tunjuk bilangan masjid, atau pegawai agama... sedangakan peranan mereka amat terbatas dan dikongkong dgn dasar sekular totok.....

Anonymous said...

petanda PR akan berkubur diPRU13 nanti.

Anonymous said...

Yang pasti BN mengajak rakyat sama-sama menyambut kemerdekaan dan mengibarkan Jalur Gemilang dengan penuh rasa hormat. Bukan membuat sesuatu yang memalukan negara seperti memijak bendera, membuka seluar dan menunjuk buntut pada gambar yang tak tau apa-apa. Tidak sesekali memijak gambar pemimpin pembangkang. Weee...tunjuk buntut kat gambag.Bodo.Satu dunia tengok.

Anonymous said...

Buat pengundi2 selain dari umno, jomlah kita undi umno. Kita dah tak de masa. Selepas umur aku masuk 40 tahun, baru aku betul betul sedar. Tiada parti lain yg setanding dengan bn. Aku ingat masa aku sekola cina kat melaka dulu, aku tingkatan 3. Cikgu bahasa cina aku tiap tiap hari tiup semanat dap dalam kelas. Pastu kaw kaw hina umno bn. Disbbkan aku ni sorang je anak melayu, aku tak bolah nak kata apa. Duduk je la diam diam.

Aku akan pastikan anak dan keluarga aku undi bn. Jgan haraplah parti parti lain.

Anonymous said...

Hukum hudud ciptaan manusia dan hukum hudud Allah adalah berbeza.
hudud mannusia adalah utk meraih undi.
hudud Allah adalah utk keadilan bg manusia yg setimpal dgn perbuatanya.

Anonymous said...

mencipta kebencian pd org lain amatlah ditegah.jgn lah menjadi sahabat syaitan dgn menghasut org lain membenci org lain.

Anonymous said...

bini aku kementerian kesihatan. pakcik aku kementerian belia.

takde pon surat kena kerah nak pi stadium?

mak aku PTD nak dekat 40 tahun sampai dia pencen tak pernah pun dia mengadu kena kerah pi sambutan merdeka? yang aku ingat tiap2 31 ogos dia kat rumah.

toksah kencinglah pakatan meroyan.

Anonymous said...

bodoh la sapa kata tak wajib hadir.. bukan semua orang kerajaan yang wajib hadir la bodoh.. sesetengah orang saja yang terpaksa wakil hadir.. tengok sendiri surat reseminye itu hahahhahahah

Anonymous said...

http://2.bp.blogspot.com/-KCBd_NE73Mk/UDwWyHYQ7tI/AAAAAAAAADE/ZQ2L-yVYAgM/s640/scan093+%281%29.jpg

Anonymous said...

9:07

Faham tak soalan tu lain x jangan follow tok guru yng bagi nasihat boleh terima pertolongan syaitan...bukan aku yng cakap tapi tuan guru setaraf nabi korng yng cakap.

Bagi faham sikit makna konotasi,konotasi adalah makna kultural atau emosional yg bersifat subjektif dan melekat pada satu kata atau frasa.Jadi soalan aku no 1 dan no 2 yng mana konotasinya lebih emosional?itu shj.

9:07

Klu nak cerita bab lain ko cermin diri ar,pernahkah didlm sirah nabi saw appoint khusus sesiapa yng akan masuk syurga seperti PAS kecuali PAS.

Ada ker didlm hadis atau nas yng boleh di rujuk boleh menerime pertolongan syaitan?

Adakah keluarga kamu di larang bertudung dan mengamalkan sebagaimana yng di tuntut di dlm agama islam di Malaysia.

Banyak lagi soalan dan persoalan sebenarnya.
Tapi solan ini paling senang yng ko boleh jawab!
Pernahkah ko minum air berwarna lumpur dan rasa lumpur di kelantan.?

Adakah sah solat {tiang agama] sekiranya tidak menggunakan air mutlak?

Anonymous said...

Hoi puak Bodoh PR,

Aku kaitangan kerajaan, aku diarah datang ke perhimpunan . Aku denga sukarela bawak 10 orang ahli keluarga aku datang perhimpunan..so ko nak komen apa BODOH!!

Anonymous said...

Puak Bodoh PR dah takde isu, pasal kakitangan kerajaan kena arah dtg perhimpunan pun jadi isu, yg nak dtg lagi ramai tp ruang takde, jalan pun jammed..kalau tak lagi ramai kakitangn kerajaan dtg tanpa jemputan dan paksaaan...cukup2lah dgn kbodohan korang, Tun cakap Inggeris pun korang tak faham, ini pulak nak merintah negara ni..aku tak rela org Bodo merinta negara ni!!

Anonymous said...

MEMANG BABI BANGSAT PUAK BAHLUL PAKATAN, SIAL BETUL!!

Anonymous said...

HIDUP UMNO..!
HIDUP BN KEPADA SIAPA YANG TA'AT KEPADA BN.
JANTI DITEPATI, SATU MALAYSIA.RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN.

TAHNIAH KEPADA SEMUA INSAN YANG MERAIKAN MERDEKA SEMALAM.

MAMPOS KAU ANWAR..!
PEMIMPIN BERDOSA AGUNG KERANA KEKURANGAN MORAL YANG MEMENTINGKAN HOMOSEKSUAL DAN LGBT.
PAKAR PEROSAK EKONOMI MALAYSIA.
MAMPOS KAU SEMUA PENIPU RAKYAT, NGO YANG ANTI KERAJAAN.
PENIPU RAKYAT YANG ANTI MELAYU, ANTI RAJA-RAJA MELAYU DAN ANTI ISLAM.
BUKU JINGGA KAMU MEMBAWA SIAL AKAN DATANG.

TERMASUK ONG KIAN MING DARI DAP BARU, LIM GUAN ENG, KARPAL SINGH,JAMES CHIN, LIM KIT SIAL.

Anonymous said...

Salam Anon 9;07 AM.

Inilah akibat terlalu berfikir dirinya lebih islam dari org lain. Sampai fakta dibelit walhal pemimpin yg berada diseberang pun terlibat.

Sejak bila ada halangan purdah?
Di sekolah, ustazah saya dulupun berpurdah walaupun dibuka bahagian wajah ketika mengajar. Budaya purdah ni wujud ketika era Al Arqam yg akhirnya difatwakan haram oleh kjaan Malaysia termasuk Pas. Apapun hijab mmg digalakkan atau wajib di sesetengah jabatan atau pusat pendidikan kjaan.

Tiada halangan ulama tulin kcuali dia ulama songsang, yg ajarannya boleh dipertikai spt Al Arqam dulu, (contoh amalan mutaah) Begitu juga ajaran lain spt ayah Pin dll.

Tuduhan aktivis islam pelampau biasanya terjadi pd golongan penghasut rakyat supaya menentang kerajaan spt di Memali dan Sauk.

Persepsi ahli Pas disekat bantuan dari kerajaan ini dari golongan jumud atau bawahan Pas. Walhal banyak usahawan berkebolehan dilahirkan kjaan tanpa mengira fahaman politik.
Mungkin juga pemimpin sendiri yg menolak. Contoh negeri bawah Pas biasanya menolak bantuan pusat terus pd rakyat kecuali melalui negeri. Juga berlaku dlm Al Arqam hingga segala perniagaan dan sekolah khas dibina.

Saya percaya Allah juga akan bersama orang yg sentiasa memajukan rakyat. Pembangunan juga dituntut, islam bukan hanya fardhu. Tanpa kemajuan islam takkan berkembang ke serata dunia. Itu juga yg dituntut dlm Al Arqam sehingga banyak kemajuan dicapai lebih baik dari Pas itu sendiri.

Kalau Umno munafik Pas juga munafik, berpakaian konon islamik tapi berkerjasama dgn musuh islam dan mencetuskan perselisihan ummah. Fatwa juga dipolitikkan sewenang wenangnya. Contohilah Al Arqam yg satu ketika dulu mampu survive tanpa bantuan luar.

properpaduan.

Anonymous said...

Laknat kpd kakitangan kerajaan hipokrit yg menyemai kebencian kpd kerajaan ttp dlm masa yang sama tak malu ambik gaji tiap bulan!

Anonymous said...

umno semakin ghairah meniup dan hasut rakyat supaya tebalkan semangat perkauman ikut keturunan.... sepatutnya kita pupuk semangat patriotik nasional dan perpaduan rakyat.... supaya kita bersatu, aman & makmur....

Anonymous said...

umno api2kan perpecahan kaum.... ungkit sejarah gelap malaysia...

Anonymous said...

umno amalkan 'divide & rule' policy... dasar penjajah dulu & sekarang...

Anonymous said...

Salam Anon 9;20 AM
Apakah hasil dari Pas yg boleh membuktikan Pas itu islam dari orang lain? Ibadah? Umno juga melaksanakan ibadah. Bagaimana pula pembangunan insan? Tiada... Kemajuan? Tiada.... Undang2? Tiada.... Pengetahuan? Tiada.... Apa sumbangan Pas pada rakyat? Jelaskan pada semua.

Saya bukan totok Umno. Tapi cucu bekas ahli Al Arqam. Mereka jauh kedepan berbanding Pas. Mereka lebih merfikirkan soal survival dari politik murahan. Islam perlu berkembang.

Properpaduan

Anonymous said...

Aku sampai Stadium pukul 2030 sebab LRT padat sentiasa. Luar Stadium banyak lagi orang sebab ada banyak pentas dan gerai. Banyak lagi yang nak masok tapi banyak pintu yang tersekat oleh orang-orang yang malas nak jalan keatas panjat tangga, Dipintu juga ada lampu-lampu spot light, jadi orang susah nak masok dalam. Tapi kalau campur orang yang datang Bukit Jalil senang saja jumlahnya melebihi satu juta orang. Seronok tak terkira!!!!!!!!!!

Anonymous said...

umno ketandusan modal politik.... tak suka rakyat bersama, bersatu dlm parti2 multi-racial dan demokratik...

Anonymous said...

rakyat dah sedar atas tipu muslihat politik kotor umno, umno/bn semakin tersepit,... umno semakin desperate,... mencari segala dahan untuk talian hayat.......

Anonymous said...

PRU13... hanyutkanlah kedurjanaan umno/bn ..... rakyat yg akan menang!.. Negara akan lebih perkasa!

Anonymous said...

Anon 10.59, 11.01, 11.02 am

Ko ni betul2 org BODO tak berakal, bangsa kunta kente yg tak bermaruah, aku rasa ko ni bukan org Melayu tp ko bangsa parya yg tak pernah bersyukur. Ko adalah syaitan dari kalangan manusia, SIAL ko!!

Anonymous said...

elleh. kencing tak tus lagi nak lagak pandai

Anonymous said...

Barisan Nasional untuk semua.

Pakatan Rakyat untuk
1. Ultra melayu yang perasan lebih islam.
2. Golongan yang gemar amalkan cara hidup bebas
3. Kaum lain yang inginkan kuasa memerintah.

Anonymous said...

Hoi orang pas, nak sangat hudud pegi Kelantanlah, dah hudud ke kat situ? Yang nyatanya orang Kelantan kena cari makan tempat lain sebab tak boleh hidup di Kelantan sendiri, ni nak buat Malaysia hudud dan salahkan UMNO pulak dan pas sanggup pulak kerjasama dengan setan setan sebab sebenarnya dia dah SESAT jauh. Allah maha mengetahui, makin ramai yang telah sedar sikap bodoh dan hipokrat pas.

Anonymous said...

Anon 11.04, 11.06, 11.08 am

Oi mabuk ka?? UMNO menyeru perpaduan sesama ISLAM, puak ko menyeru perpecahan sesama ISLAM. Ko meyeru supaya semua sama dalam Malaysia ni tak kira Lesbian, Homo, Islam/Bukan Islam..ko adalah ejen murtad/kafir yg ingin menghancurkan perpaduan ISLAM/Melayu di negara ini..Oii sedar2lah selagi ada manusia yg insaf di Malaysia ini, manusia spt ko akan diserang habis-habisan..

Anonymous said...

garment servant mane? indon?

Anonymous said...

untuk anon September 1, 2012 1:13,
memang le kakitangan kerajaan nama dorang naik name aku pun naik...tp x kena paksa pun sbb ak x g bodoh....bayangkan kalo sume yg pergi 2 pakat-pakat pijak gambar lGE ngan Bapak die kan best cam Cina Dapig pijak gambar org melayu, x suke mcm mane pun xkan sampi pijak gambar....agaknye kalo pijak gambo nik ajis mau perang kelantan

Anonymous said...

Puak PR yg tak sedo diri,

PRU13 ni aku akan pastikan semua ahli keluarga mengundi UMNO/BN. Aku doakan puak munafik PR terbenam ke dalam bumi sedalam2nya!!

Anonymous said...

Kesian cyber trooper pencacai DAP. Terpaksa kerja keras hari sabtu semata mata tertekan akibatkan kegagalan merosakkan mlm merdeka dan kejayaan sambutan malam tadi. Dah la majlis sambutan PR di Selangor dah hantar suratpun hanya ada 2000 org je. Itupun puas cari shot terbaik tu pun nampak lg area padang kosong. Tak payah tipu rakyat Malaysia, orang luarpun tahu liputan ni. Brani ckp BN dlm posisi terbaik dah ada 2/3. Ini tanda positif menjelang PRU13. Selamat berjuang Anwar ini talian hayat terakhir anda.

Anonymous said...

Bukan apa 'Kumpulan anak muda' dah sedap rasa batang BABI.

Anonymous said...

oi bongok..ni la trademark u al!!! klu kuning tak bt kt situ mgkin lagi ramai yang dtg tuk cntdown. sama gak buat ceramah kat pasar malam.,,, fikir2 la ngok

Anonymous said...

Salam gang,
Apa kecoh ni. Relaxlah bro surat pekeliling tu jemputan bukan arahan nak tak nak datang tu hak peribadi. Inikan program kerajaan mestilah ada wakil turut setia. Ini bukan isu besar tak perlu gaduh gaduh. Soalnya berjaya atau tidak? Apapun media utama dan alternatif juga main peranan mempromosi kepada seluruh penduduk Lembah Klang dan mereka telah buat keputusan majoriti berhimpun di Bukit Jalil.

sekian terima kasih

Sedar Kena Tipu said...

YA JUGA! MANA PERGI DUIT TABUNG MEMALI. KESIAN PADA MANGSA MEMALI. DERMA BERJUTA RINGGIT LESAP ENTAH KE MANA.

MANGSA MENDERITA. TAK TERIMA DUIT TABUNG.

MAT SABU SELAKU TIMB PRESIDEN PAS TOLONGLAH JAWAB SUPAYA AHLI AHLI PAS BERASA LEGA. KALAU TAK DIBERI JAWAPAN MUNGKIN RAMAI LAGI AHLI PAS AKAN MENINGGALKAN PARTI KERANA TAK MAHU TERUS TERTIPU DAN MENANGGUNG DOSA KERANA SHUBAHAT.

Shaari said...

tahniah PM...umno dulu kini selamanyer...

Anonymous said...

9:07, hang ni Allah ka? Smpi blh tau Allah akan bersama2 sapa. Kalau hang ada perasan mcm tu kira hang paling hebat sekali la, tok guru hang hnya mngaku staraf nabi,tapi hang mengaku tau apa yang Allah buat, hebat hang..

Anonymous said...

ek ele...ckit pun tak heran..ramai2 dtg coz ada cabutan brtuah jer..hehe

anti bohmau said...

GAP,

AMBO INGIN MENYAMPAIKAN KESYUKURAN YG AMAT2 KPD ALLAH SWT SGT KERANA ALLAH TA'ALA MENGURNIAKAN KITA PEMIMPIN2 YG TAHU BGMN MEMAJUKAN NEGARA DARI MULA MERDEKA HINGGA KINI, SEHINGGA RAKYAT HIDUP SENANG.

ALHAMDULILLAH, KITA TIDAK SPT UMAT2 ISLAM SPT DI PALESTIN, DI MYANMAR, DI THAILAND, DI KEMBOJA ATAU DI LAIN2 BAHAGIAN DUNIA YG HIDUP DLM KETAKUTAN KRN DITINDAS...

AMBO BERSYUKUR DGN NIKMAT KETENANGAN HINGGA KITA BOLEH BEROLAT 5 WAKTU TANPA DISEKAT, BOLEH BERPUASA & BERBUKA DGN BERBAGAI MAKANAN YG LAZAT (HINGGA ADA ORANG MEMBAZIR MAKANAN SEMASA BERBUKA & DI HARI RAYA, DAPAT MELAKUKAN APA SJ TERUTAMANYA BELAJAR, BEKERJA, BERSIAR2 TANPA RASA TAKUT2 KPD PEMERINTAH SELARAS DGN UNDANG2 YG ADA...

kalu ada yg kata dia susah, salah sendiri sbb MALAS BERUSAHA & HANYA NAK TUNGGU ADA PIHAK YG DTG MENYUAP DIA SHJ...

MUHASABAHLA DIRI WAHAI PENGIKUT2 PR YG KUFUR NIKMAT!!!

Anonymous said...

Dapat cabutan bertuah tu lebih baik dari KENA BAGI DERMA. WTF?

Anonymous said...

sheikh anwar aljubori sawan babi, penjilat dan pemakan taik aljubori terkena sawan taik babi...merapu dan mencarut tak tentu pasal akibat kepanasan.

anti bohmau said...

anon 9.07!!

nama lagi KAKITANGAN KERAJAAN!! tentula kena hadir majlis2 rasmi kerajaan!! kalu depa takmo hadirpun, buleh bg surat tunjuk sebab... anak sakitka, sendiri sakitka...yg penting, tidak ada siapapun yg TERPAKSA pergi kecuali jika dia ketua yg perlu memantau anakbuahnya & biasanya ketua ni ilah org yg taat kpd majikannya!!

anon 9.07,

lu apa hal nak larang org pergi bkt jalil? lu pergila sorang kalu nak janji ditaburi, janji bersihkotor & ke crmah anwar aljuuri yg tak ada org nak sambut setara mana tuh!!! sendiri cipta masalah nak salahkan org lain...dasar kaki klentong!!!

anti bohmau said...

kump. teratas bodo!!

yg janji nak buat hudud nik azis! kenapa tak tuntut dari tok guru? tok guru asyik kona bila org tanya na k buat hudud @ tidak, dgn menyalahkan kerajaan. dah lama tok guru berdolak-dalih. tanyala dia seikhlas2nya MENGAPA?

umno TIDAK PERNAH BERJAJI tp melaksanakan undang2 yg disebut dlm AlQuran spt qisas, diyat & ta'azir sama spt yg dibuat di kelantan!!!

fahamilah undang2 syari'ah sedia ada yg sedikitpun tidak bertentangan dgn apa yg ada dlm AlQuran:
Hukuman hudud, qisas, diyat dan ta`zir diperuntukkan dalam qanun jinayah syar`iyyah adalah bertujuan untuk menjaga prinsip perundangan Islam yang tertakluk di bawah

Menjaga agama, iaitu menjaga aqidah orang-orang Islam supaya tidak terpesong dari aqidah yang sebenar dan tidak menjadi murtad. Orang yang murtad akan disuruh bertaubat terlebih dahulu dan sekiranya dia enggan bertaubat maka hukuman bunuh akan dikenakan ke atas mereka. Sabda Rasulullah s.a.w. yang bermaksud:

"Sesiapa yang menukar agamanya (murtad), maka bunuhlah dia."
(Riwayat Bukhari)

Menjaga nyawa, iaitu menjaga jiwa seseorang dari dibunuh termasuklah menjaga anggota tubuh badan seseorang dari dicederakan atau dirosakkan. Sesiapa yang membunuh manusia atau mencederakan anggota tubuh badan mereka itu dengan sengaja wajib dijatuhkan hukuman qisas atau diyat sebagaimana firman Allah s.w.t. yang bermaksud:

"Dan di dalam hukum qisas itu ada jaminan hidup bagi kamu, wahai orang-orang yang berakal fikiran supaya kamu bertaqwa."
(Surah Al-Baqarah, 2:179)
(pengertian dari ayat ini ada dlm AlQuran yakni jika pembunuh diampunkan oleh keluarga mangsa, pesalah bolehlah membayar sekian2 denda kpd keluarga mangsa & dgn itu pesalah bebas dari hukuman bunuh. maka hak utk hidup masih ada walaupun pesalah telah melakukan pembunuhan. apakah had-ha ini akan kamu anon 9.07 praktikkan iaitu memaafkan pesalah jika dia telah membunuh ahli keluarga kamu?) ambo tidak rasa anon 9.07 akan memaafkan pesalah rn lebih suka hukuman keras dijalankan!!

Firman Allah s.w.t. lagi yang bermaksud:

"Sesungguhnya balasan orang-orang yang memerangi Allah dan RasulNya serta melakukan bencana kerosakan di muka bumi (melakukan keganasan merampas dan membunuh orang di jalan ) ialah dengan balasan bunuh (kalau mereka membunuh sahaja dengan tidak merampas), atau dipalang (kalau mereka membunuh dan merampas), atau dipotong tangan dan kaki mereka dengan berselang (kalau mereka merampas sahaja, atau dibuang negeri (kalau mereka hanya mengganggu ketenteraman awam). Hukuman yang demikian itu adalah suatu kehinaan di dunia bagi mereka, dan di akhirat kelak mereka beroleh azab siksa yang amat besar."
(Surah Al-Ma'idah: 33)

jelas dlm ayat ini Allah SWT melarang orang yg suka & sengaja melakukan kerosakan hingga mengancam nyawa & keselamatan orang lain...bersihjijik hari itu kan banyak melakukan kerosakan???????

jgn ulang kebodohan melaung2kan nakkan hudud sedangkan puak2 kamu yg tidak mematuhi ajaran Islam yg syummul!!!

Kump. Anak2 Muda Keluar UMNO said...

Tahi MU

Anonymous said...

Tahi mu...juga bodoh punya budak berapa umur kau lahir lahir dah senang siapa mak bapak kau tak berterima kasih pada nenek moyang. Bagi aku orang mcam tak perlu ada di malaysia kau boleh poei duduk negara yang kau suka

Anonymous said...

xde bunga api kat dataran pada 30/8/2012 tu bukan sebab org2 kuning dah tawan dataran tp sebab menghomati malam jumaat...malam jumaat org bace Yaasin...bukan buat huru hara...

Anonymous said...

Gelabah..aku pun anak muda..tpi tkde bodo mcm ko..nak dpat hit kat page ko lahtu..merata ko post..sdeh,nak cari hit pon trpakse mencacai kat smua blog krajaan..

Anonymous said...

Baru sehari aku tak komen geng2 pencacai pr dah bising!korang silap besar ler soh tukar bendera malaysia!korang silap besar kata pekerja gomen kena paksa dtg!korang ingat pekerja gomen budak kecil ke!korang silap besar tuduh pekerja gomen rasuah!korang silap besar tuduh agensi penguatkuasa mcm2 penyelewangan!korang silap besar kata yg datang bukit jalil kena paksa!korang betul2 silap besar tuduh rakyat kena beli, kaorang ingat rakyat bodoh!selamat tinggal pr!bn lebih elok dari pr!

Anonymous said...

Alhamdulillah aku tgk posting bersemangat kearaha membebaskan rakyat dr cengkaman Al-Juburi dan PAS Laknatullah serta DAP Harbi.

Anon 9.07, hang yg angkuh sombong dgn Allah, Munafiqun.. Ularmak dlm PAS hanyalah mnuafiqun dan syaitan2 BISU yg hanya menipu pencacai PAS. mengamalkan assobiyyah jahiliyyah yg tebal dlm PAS sehingga tiada sesiapa boleh melawan Pok Nik Laknatullah itu menghina Allah menghina Nabi dan menghina Islam dlm brmacam2 bentuk.

Hanya Allah layak menentukan syurga atau neraka.. bukan anjing2 dlm PAS. So jgn cuba tambahkan ayat 2Munafiq dgn kaitkan dan fitnah kerajaan. Islam berkembang pesat dibawah Kerajaan UMNO BN tetapi rakyat yg jahil yg tidak mahu memakmurkan masjid2 Allah itulah yg bodoh dan bebal. PAS tidak suka pd masjid dan hanya pentingkan KUIL2 HIJAU mereka shj.. itulah sesesat2 manusia yg mengaku konon beragama..

PAS Laknatullah

A-B-U = Allah Bersama UMNO-AMINN!!

Anonymous said...

Sambutan kemerdekaan kali ni sgt terasa di hati dan sangat berbeza bg aku yg sudah berumur 30-an. Bukan aku pernah bersalam dgn DS Najib tp aku mula beri perhatian pdnya. Aku rasa dia seorang yg mulia dan ikhlas wpun masa awl2 dlu aku banyak prasangka pdnya. Aku minta maaf pdnya!

Tk semena2 air mata aku menitis ketika laungan merdeka dlm TV. Aku sedih aku tk berjasa apa2 pd negera tp alu pernh join reformati PELIWAT 1998. Aku pilu bila sedutan filem Bukit Kepung di TV, diam2 mohon ampun pd Allah aku byk dosa pd pemimpin2 krjn semasa aku menyertai Reformasi Syaitan 1998.

Dan pd tahun ini juga, aku tidak tahu gerak hati aku pd mlm merdeka seperti dlm filem pula.. Allah detikkan hati akan memandu dan cari kedai yg jual bendera Malaysia. Aku beli 4 batang dgn tapak sekali.. aku pasang di depan rumah aku.

Pagi esok aku bangun subuh..aku rasa seperti 'hari merdeka' yg cukup bermakna dan aku bersyukur pd Allah Ta'ala dilahirkan di bumi berkat Malaysia ini.

Insya Allah aku pasti mengundi JANJI DITEPATI dan mak ayah aku dh pesan pd aku supaya undi UMNO. Aku wajib taat pd ibu dn ayah aku selepas Allah dan Nabi.

Tiada syak lagi bg aku.. Insya Allah inilah yg terbaik Hargailah nikmat ini semua sebelum ianya pergi.

MERDEKA!
MERDEKA!
MERDEKA!
Alhamdulillah!

Anonymous said...

anon 11.34

Terbaik bro!! Undi BN!

Anonymous said...

kump anakmuda tak layak mengundi pun!!

anti bohmau said...

kump. anak muda yg tericir dari kalangan mrk yg tahu menghargai erti sebuah kemerdekaan!

Anonymous said...

kump. anak muda yg sebenarnya 'menghumbankan' nenek moyang mrk yg menyokong umno sebelum & selepas merdeka dlm neraka krn mrk anggap mrk shj layak ke syurga!

Anonymous said...

BARUA DAN PEMBODEK2 PAKATAN RUBBISH MENGGIGIL TENGOK GAMBAR2 INI.

BUMU " NIZAR" SIAL "LAMBAI" TAK LENA TIDUR SAMPAI MAMPOS!!

TAHNIAH DS NAJIB!!

TAHNIAH UMNO/BN!!

Anonymous said...

"KUMPULAN ANAK2 MUDA KELUAR UMNO" MASOK PARTI PENIPU RAKYAT DAN KENA MANTAT OLEH PELIWAT DAN PENZINAH TEGAR!!

Wahkahkahkahkah................

Anonymous said...

aku selalu dengar pembangkang cakap kerajaan tak ada duit, dihamburkan sana sini. organisasi tu zero, pertubuhan ni zero. tapi depa jugak yang nak kerajaan ini. bermakna depa memang ada duit nak tubuh kerajaan. duit yang pernah di bawa lari keluar.

Anonymous said...

pakatan sanggup berbuat apa saja demi kuasa termasuk memperalat budak melayu yg buta sejarah.....

Anonymous said...

Jika bersyukurla....

Anonymous said...

Sesungguhnya Allah menerima TAUBAT hambanya yg insaf..amin

Anonymous said...

ANWAR DAH TUKAR JADI BABI DAH. ADA MESEJ JELAS KEPADA PAKATAN RAKYAT..TUNGGU PRU13!

Anonymous said...

Iran kata pas syiah.

Anonymous said...

hudud syiah!!!

tayar baru said...

InsyaAllah, satu dua undi lagi dari aku dan isteri..sebelum ni isteri pangkah PKR...aku dh trang abes2..baru faham..skang kuat menyokong BN..yeahhh...ANAK KLUAR UMNO..pergilah!!!!!lebih baik...InsyaAllah Allah kekalkan negara Malaysia aman damai selamat brsama BN..PR pasti END..kih2

Anonymous said...

Aku tetap bersama BN!!!

sugeh said...

Saya yang menurut perintah..
Bukan Saya yang memerintah

Itulah moto kepada semua kakitangan sebelum menandatangani sesuatu surat...

Nama pun saya yang menurut perintah .. so apa ada hal kalau ya pun kena suruh pergi ke stadium ? Ada masalah?

Bayangkanlah kalau perangai tentera kita serupa dengan perangai segelintir kakitangan kerajaan yang tak suka diperintah?

Huru hara negara dibuatnya akibat tentera yang tak berdisiplin..

Kepada kakitangan kerajaan yang merasa mereka dipaksa .. lebih baik hantar surat letak jawatan sajalah .. jangan jadi anjing ..