Friday, September 14, 2012

APA MASALAH KO NI SPRM ?

17 comments:

Anonymous said...

memang dah lama.. pelik bin ajaib..

jika belah kerajaan bukan kemain pantas, tegas, amanah dan berwibawa menjalankan tugas tapi kalau pembangkang dah berbagai2 kes dan laporan dibuat tapi habuk pun tarak, senyap dan sunyi mcm ada sesuatu yg tak kena je.. cuba cek balik pasai apa..

Anonymous said...

Asal buat aduan jer panggil press buat pc dedahkan apa bentuk kesalahan yg disyaki dilakukan...adakah mereka ni sedar perbuatan tersebut sebenarnya memberi signal atau peluang kpd saspek berbuat sesuatu sbg langkah mempertahankan diri serta menyediakan alabi dan juga menghapuskan bukti sebelum pihak berkuasa dtg menyiasat... Boleh dipertikaikan bahawa tujuan sipengadu membuat aduan sebenarnya ikhlas atau sekadar nak memaklumkan kpd public bahawa mereka itu wujud di negara ini. Kira mcm publisiti murahan la... Oleh itu sebelum membuat kenyataan melulu dan tak berasas maka muhasabah diri terlebih dahulu agar tidak teserlah kerendahan tahap kecerdikan dalam diri.sekian

Anonymous said...

separuh kakitangan di SPRM penyokong peliwat....

Anonymous said...

PENGARAH SPRM..SILA BAGI KOMEN DAN JIKA ADA PEGAWAI SPRM KAT SINI SILA BAGI KOMEN.
ADA HABUAN LAJU JER SIASAT. ADA BETUL KER???

Anonymous said...

siapa ada wang dia berkuasa boleh beli sapa sapa lu pecaya kaaa.. intigeriti konon perihhh.. siasat penyelewengan di Kem Pengajian tinggi politeknik2 hancurrr dik rasuah.. jangan pilih bulu lihat bos perempuan cun lemah shawat.. brooo..

Anonymous said...

Bukan itu sahaja yang polis tak buat kerja.

Seumpama nya Mat Sabu mendakwa di langgar kenderaan Polis dan terbukti di sebalik nya kenapa tak di ambil tindakkan??

Banyak lagi kes2 fitnah dan hasuran palsu oleh pembangkang yg tidak di ambil tindakkan.

Aku rasa sudah tiba masa nya satu tindakkan oleh rakyat Malaysia yg cintakan keamana bertindak dan mendesak supaya Kementerian yang berwajib yang tidak berfungsi sewajarnya meletakkan jawatan.

Anonymous said...

Kepada SPRM, rakyat udah nampak kelemahan yang nyata. Jadi adalah lebih baik SPRM tingkatkan ketulusan dan cekap. Jangan memalukan suruhanjaya dan jangan sekali2 tugas dipengaruhi oleh politik.

Anonymous said...

tak payah hairan atau ajaib dengan orang kerajaan. kalau sejak universiti lagi dah dok bangkang, masuk kerja pun macam tu juga. tak tau bersyukur. ada yang dapat datuk pun, pangkah belum tentu. korang cek tengok twitter penjawat awam, najib silap sikit, kutuk bagai nak rak. tapi dengan rasa tak malu, papar gambar dengan uniform kerja kerajaan dia. korang nak tau pekerja bawahan lebih ramai yang sokong kerajaan dari pegawai besar yang tak sedar diri ni.

Anonymous said...

dah lama perasan...sprm simpan bawah kapet je kes2 melibatkan pembangkang...ramai yg diatas tu penyokong tegaq

malysiaku yg malang

Anonymous said...

Apa je yang bersangkut paut gan kerajaan seperti polis,sprm, peguam negara dan lain2 semua nya lembab belaka?

Anonymous said...

dah sampai masanya rakyat pulak nak siasat sprm.. kakitangan sprm ni sama gak dgn orang laen, makan nasi sambal belacan, guna duit beli beras tanggung anak bini..

harap kerajaan tukarkan cikgu sekolah orang kelantan balik mengajar ke kelantan. bukan apa supaya dorang dapat menikmati syurga pembangunan yang dibuat oleh nik aziz..
dorang hidup senang lenang dgn kemudahan di negeri kerajaan BN tapi jadi pembangkang dari longkang...

Anonymous said...

Kadang kadang bila aku baca Dan dengar , kesian aku dengan SPRM ni. Kena faham Dan belajar le undang undang .SPRM kerjanya melaksanakan penyaisatan untuk kumpul bukti dan keterangan sahaja. Saya percaya semua kes dah disiasat sebagaimana laporan dan itu adalah tugas hakikinya. Selepas siasat serah kepada Pejabat Peguam Negara .Maka dengan itu selesai luah tugas SPRM. jadi apa yang ditagih lagi.Nak tahu kemajuan kes tanyalah peguam negara.Silap silap SPRM tertanya tanya apa keputusan Peguam Negara. Tuduh ke tak tuduh ke. Rasanya yang publisiti murahan ialah oarag bukan SPRM tapi...

Anonymous said...

Jangan politikkan isu rasuah.

Anonymous said...

Dlm SPRM ada org anuar...pasal tu lah liat sangat nak siasat . Kakitangan kerajaan mcm ni yang najib simpan...bukanya membantu kerajaan ...menjahanamkan lg ada lah
Najib patut siasat kepala SPRM tu condong parti mana.aku pelik dgn mysia ni klau negara luar.kerajaan akan mengunakan kuasa yang ada untuk mengambil tindakan mana2 penjawat awam yang menyokong pembangkang..tp dmysia kerajaan terlalu berlembut hingga di pijak kepala.

Anonymous said...

Nampaknye mereka efektif masa ayahnda tun jd pm ja...start je zaman dollah semua hancus..jenuh PM nak betulkan balik penyangak2 nih...

Anonymous said...

Sperma ke sprm..

Anonymous said...

sprm kena cerita apa yg mereka sedang buat..sedang siasat..
begitu gak pejabat peguam negara..

kenapa zaman tun m dulu perkara-perkara ini dibuat..

buat publisiti biar rakyat majoriti paham dan tahu mereka sedang buat keja..

macam ada satu perasaan ketakutan lah pada sprm dan peguam negara ni..MCM SEMUANYA DH HILANG TELOQ.... .