Wednesday, September 5, 2012

ARTIKEL BARU TUN M. NASIHAT PENUH BERKIAS !



1. Kata Hang Tuah “Tak akan Melayu hilang di dunia.” Dapatkah kata-kata keramat ini menentu yang Melayu tak akan hilang di dunia?
2. Di Singapura kerana tidak ada lagi sekolah Melayu dan bahasa penghantar di sekolah-sekolah di Republik itu ialah Inggeris dan China; segala urusan rasmi dan tidak rasmi menggunakan Bahasa Ingggeris atau China, maka orang Melayu sudah pun tidak menggunakan Bahasa Melayu. Mereka menggunakan Bahasa Inggeris walaupun semasa bercakap dengan anak pinak, keluarga dan kawan-kawan Melayu.
3. Budaya, adat istiadat Melayu juga terhakis. Yang tinggal hanyalah agama Islam mereka.
4. KeMelayuan mereka sudah tinggal separuh. Kita boleh ramal yang hakisan keMelayuan mereka akan berterusan sehingga akan hilanglah Melayu di Singapura.
5. Di sebelah utara pula kita dapati orang keturunan Melayu yang tidak dapat bertutur kata dalam Bahasa Melayu. Mereka Islam dan bangsa rasmi mereka ialah Thai. Maka hilanglah juga Melayu disitu.
6. Tetapi di Malaysia juga kehilangan Melayu sedang berlaku. Ada anak muda Melayu yang tidak lagi ingin dikenali sebagai orang Melayu. Mereka orang Malaysia. Ada pula yang hanya akui mereka orang Islam dan tidak perlu dikaitkan diri mereka dengan kaum Melayu.
7. Tetapi yang akan menghilangkan Melayu di dunia ialah dakwaan bahawa sesiapa yang bercakap berkenaan dengan bangsa Melayu, mereka akan dituduh “racist”. Oleh itu orang Melayu sudah tidak lagi berani menyebut perkataan Melayu kerana tidak mahu dituduh “racist”.
8. Kasihan Hang Tuah. Besar kemungkinan kata-katanya tidak lagi akan menjadi kenyataan. Demikianlah apabila kita bergantung kepada kata-kata hikmat untuk nasib kita, akhirnya akan hilang hikmatnya.

198 comments:

JawaJohor said...

BETUL TU. ORANG MELAYU TAK SEDAR DIRI.
MELAYU LAWAN MELAYU.
MEREKA BANGGA LAWAN SESAMA MELAYU, ORANG ASING TEPUK TANGAN. JARUM MEREKA BERJAYA, TETAPI MELAYU TETAP TAK SEDAR, BANGANG KONONYA ANAK MALAYSIA. CINA CERDIK. SEKOAH CINA MAKIN BERTAMBAH. BIDANG SARIKAT MEREKA BORONG, SUSAH MELAYU NAK MASUK.
SAYA PERCAYA KERAJAAN MELAYU PUN AKAN HAPUS SATU HARI NANTI.
SEKARANG ADA MELAYU PANDAI MASUK DAP UNTUK HABUAN SEMENTAEA. MEREKA INI TRAITORS PADA MELAYU SENDIRI.
DULU MEREKA DAPAT JAWATAN TINGGI PUN ATAS PERJANAN UMNO. MEREKA TAMAK, LUPA MELAYU SENDIRI, DAN SEKARANG LAWAN MELAYU.
MELAYU JUGA YANG AKAN GADAI MELAYU.
MEREKA SANGGUP JADI ANJING DAP KERANA ENDAK JAWATAN.

MELAYU MEMAMANG MUDAH LUPA.
MELAYU JUGA AKAN BINASAKAN MELAYU.
ORANG ASIN BERTEPUK TANGAN.
MENANG SORAK, KAMPUNG TERGADAI.........

Anonymous said...

Benar kata Tun M, kat U(IPTA) aku tengok pensyarah cakap BI walau pun atas urusan biasa atau dalam mesyuarat, mungkin mereka malu untuk berbahasa BM, yalah sikap orang Malaysia kalau pandai BI tu dianggap pandai la,apa boleh buat kerajaan tak serius memartabatkan bahasa kebangsaan cuma cakap-cakap saja tindakannya kurang malahan boleh dikatakan tak ada, sebagai contoh arahan menggunakan BM dalam mesyuarat k'jaan ada buat audit ?....

Anonymous said...

...melayu itu lemah lembut, bahasanya penuh berkias dalam menyampaikan sesuatu mesej.adakala berseloka adakala berpantun. dalam lenggok berbahasa ada sinis dan tajam teguran demi menjaga hubungan seperti "sindir anak pukul menantu"...melayu itu mudah bertolak ansur. tapi bila amuk remuk hatinya umpama hati dalam sekam. dendamnya tak sudah bak "biar berpatah arang berkerat rotan"

...wahai bangsaku, janganlah kita berpecah belah walaupun kita berlainan pendapat. "bulat air kerana pembetung, bulat manusia kerana muafakat"

...janganlah kita berbalah2.

-nik ajis mahafiraun-

Bomo Siam said...

"Siapakah tikus yang sanggup menggantungkan loceng di leher kucing." tanya perwakilan UMNU P.Pinang.

"Jawapannya kamilah... Kami yang berada di atas pentas ini (Ahli Majlis Tertinggi Umno)." presiden UMNU 1991.

Ghazali said...

Sungguh tajam pemerhatian dan kiasan Tun ini. Saya amat terasa dan merasakan perlulah sesuatu dilakukan khususnya untuk memastikan Generasi Muda ataupun istilah sekarang Generasi Y sekarang menyedari hal ini. Penghapusan ini dilakukan amat perlahan dan hampir-hampir tidak kelihatan. Saya menyeru kepada semua generasi muda atau Y ini khususnya dari kaum Melayu supaya mula sedikit-sedikit mendekati jiwa dan hati nurani ibu bapa, datuk, nenek dsb. Janganlah hanya berjumpa mereka bila hari raya sahaja. Dalamilah hasrat dan cita-cita mereka. Dan berhati-hatilah dengan sesuatu yang nampaknya amat baik dan murni tetapi hakikatnya tidak. Fahamilah...dan sedarlah wahai generasi muda Melayu kini....

Bomo Siam said...

Jika Jebat derhaka kerana bela Hang Tuah....

Mahathir derhaka Raja2 Melayu kerana bela kroni...!!!

Anonymous said...

Sekarang Orang Melayu mesti kembali kepada 'fitrah' iaitu menjunjung keagungan Melayu dengan membanggakan keturunan Melayu, bertutur bahasa Melayu dan seterusnya menghentam orang2 yang memperkecilkan keturunan Melayu mereka. Dikalangan ahli PAS, PKR dan Melayu Liberal ini harus 'direvolusi mentalkan' otak mereka supaya menghormati bangsa dan bahasa sendiri. Kita mesti terjah mereka supaya mereka akan sedar di mana langit dijungjung dan bumi dipijak.

Bomo Siam said...

Bangan UMNU said: Di Singapura kerana tidak ada lagi sekolah Melayu dan bahasa penghantar di sekolah-sekolah di Republik itu ialah Inggeris dan China; segala urusan rasmi dan tidak rasmi menggunakan Bahasa Ingggeris atau China, maka orang Melayu sudah pun tidak menggunakan Bahasa Melayu.

Kuah kuaah kuaaah!

Dosa siapakah yg serahkan Spore pd cina?

Malek Noor ka...???

Bomo Siam said...

UMNU memang racist...!!!

Bukankah Mahathir tu Bapak Racist???

hangkedee said...

Melayu mudah lupa.Kejatuhan Melayu Melaka si kitol dan Mendaliar itu dulu.Sekarang semakin ramai antaranya Al jub and d gang.2nd rajas of Selangor.

Anonymous said...

ko bomo siam aku puji, fasal ko dah lulus belajar ilmu politik dari anwar ibrahim. ilmu putaq belit. ilmu kote bengkok ko tak belajar sekali ke?

Anonymous said...

BOMO SIAM JANGAN DILAYAN, ASYIK TERPANCUT AIR KEPALA JER. DAH NAK ANDROPOUSE. BOMO TALIBARUT 6 JAHANAM.

Bomo Siam said...

Macamana Bahasa Melayu nak dipertahankan jika pengasas bahasa itu sendiri pun...bukan melayu???

Anonymous said...

Bomoh Siam ni dah nyata memang pengkhianat kepada bangsa dan agama Islam. Dia ni memang pecacai kepada khafir harbi DAP.Elok jika dia ni dihalau keluar dari Tanah Melayu ini dan dicampakkan ke negara yang dia patut rasa kebebasan sebenar.

Anonymous said...

oii bomoh .... ko masuk as anon jelah... aku menyampahlah kat ko...

kawan aku org thai...

sorang dah menetap mesia..xpernah balik thai lagi
'
sorang lg sekali sekala. balikk. balik je meletup..sana sini...

.

selagi kita tau kita berkuaasa bersatu lah...

wahai pas..nasa ...tubuh parti baru or ngo ka joint dgn hadi ...

buat kerajaan campuran kat

kedah
selangor
dan perak

dapat 3 negeri apa...

negara x ilang

agama pun selamat

jalan anwar tidak selamat apa..
.

Bomo Siam said...

10:39 AM

Setahu aku, Jebat, Hang Tuah, Raja Mendeliar, si Kitul...ramai dlm UMNU!

Bukankah Perhimpunan Agong UMNU itu sendiri yg mengakuinya...!

Anonymous said...

Di negara Arab...manusia seperti Bomoh Siam ni dah lama dipancung kepalanya.Tapi Malaysia; bawah Najib, orang macam ni boleh bermaharajalela mengkhianati bangsa dan agama sendiri.

Bomo Siam said...

Apabila aku balun UMNU, hangpa kata aku pengkhianat.

Itu bukan jawapanya...!



Bomo Siam said...

10:39 AM

Jika nak bangunkan bangsa & ugama, jgn ikut cara Mahathir....!

Lihatlah betapa kepimpinan Melayu di hina pd hari ini.

Ini hasil kerjatangan Mahathir...!!!

Anonymous said...

DAP racist.

Lim Guan Eng raja segala racist.

Anonymous said...

Bomo

YA kami racist ..kenap kami racist sebab cina lebih racist dari kami...
Kenapa cina lebih racist dari kami ?
Sebab ada anjing yng menyalak selalu bantu mereka...!

Bomo Siam said...

Jika otak Mahathir terus digunakan utk majukan bangsa melayu....

Pasti hilang melayu didunia!

Mahathir...pengkhianat bangsa Melayu sepanjang zaman!

DIA AJAR MELAYU BERTONGKAT!

Maka...cacatlah melayu sepanjang hayat...!!!

Bomo Siam said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Jika nak bangunkan bangsa & ugama, ikut cara Mahathir....!

Lihatlah betapa kepimpinan Melayu UMNO berjaya pd hari ini.

Ini hasil kerjatangan Mahathir...!!!

Mahathir memang hebat !!!!

Cheguman Waadat said...

"Demikianlah apabila kita bergantung kepada kata-kata hikmat untuk nasib kita, akhirnya akan hilang hikmatnya."

Terbaik!

Bomo Siam said...

Bangsa yg 'cacat'....

Pasti merempat!

Jgn salahkan Ah Huat...!!!

Anonymous said...

CONFIRM! BOMO SIAM SENGAJA MENABUR FITNAH ! DIA BUKAN MELAYU ! BOMO SIAM BUKAN ORANG MELAYU !

Bomo Siam said...

10:58 AM

Jgn meniru, cikgu marah...!

Anonymous said...

ika otak Mahathir terus digunakan utk majukan bangsa melayu....

Pasti tak hilang melayu didunia!

Mahathir...pejuang bangsa Melayu sepanjang zaman!

DIA AJAR MELAYU BERKERJA KUAT!

Maka...pasti melayu akan berjaya akhirnya...!!!

Anonymous said...

Hanya Bomo dan Pisau Karat saja, mana yang lain-lain. Penyokong PR ni dulu ramai yang komen kat sini, tapi sekarang hanya tinggal dua saja. Bak kata pepatah.. sikit-sikit, lama-lama habis.. kah kah kah

Anonymous said...

Org cina n india tak bertongkat ke. Cuba tanye robert kuok, ananda krishnan n anak tokey genting.

Anonymous said...

Aku punya sukalah Bomo Sial, tak ada undang undang yang melarang meniru. Aku guna otak Mahathir, mesti meniru untuk berjaya...muahaaaaaaa

Anonymous said...

Jahat nya Tun M, tapi Allah izinkan dia jadi PM lebih 20 thn. Nak tanya kat Bomo dan Pisau ... knp agaknya DSAI masih belum diizinkan jadi PM. Punya lah hebat.. tapi Pak Lah dan Najib pulak yg dapat.

Bomo Siam said...

11:03 AM

Nak tiru cina, tirulah kemajuannya...bukan kecacatannya!

Bomo Siam said...

Mahathir bercakap bab bahasa melayu...?

Sapa yg HINA bahasa melayu klu bukan hang...?

...dah nyanyuk buat cara nyanyuk la! Dok rumah diam2, pegang tasbih...!!!

Anonymous said...

Malaysia yang hari ini banyak dihuni PATI kerana suasana dan kemakmurannya lebih baik jika nak dibandingkan dengan Indonesia, Thailand, Vietnam, Myanmar, Kemboja, Filipina, China, Uzbekistan, Kazakhstan, Pakistan, Bangladesh, India, Nepal, Sri Lanka, Nigeria, Uganda, Cameroun, Ghana dan sebagainya. Ada tak rakyat Malaysia jadi PATI di negara-negara tersebut (dengan bukti). Statistik PATI terkini ada dalam laman web Jabatan Imigresen

melatonin sapiens said...

Wujudkan mata pelajaran Kenegaraan di peringkat awal persekolahan lagi. Subjek sejarah masa kini gagal memupuk pengetahuan anak2 generasi baru tentang erti patriotism. Semuanya terlalu bergantung pada minat pelajar dan agak lewat! Rangkumkan pengetahuan sejarah, adab, budaya, geografi atau apa shj tentang Malaysia. Program PLKN memang sangat baik tetapi agak terlambat untuk memupuk semangat ke'Malaysia'an. Kajian tahap umur sesuai dan subjek dlm sejarah dan kenegaraan juga perlu dibuat utk mengelakan kekeliruan pelajar.

Anonymous said...

Bomo

Nak membangun cara Islam jangn ikut PAS.Lihatlah bertahun2 tidak dapat menyalurkan air mutlak utk rakyatnya
mengambil wuduk.

Lhatlah bagaimana islam di hina kerana kegagalan PAS memajukan ekonomi.Yng dia tahu ..ceramah..caramah..ceramah...kemudian buat patung besar2.

Anonymous said...

Nyanyuk tak nyanyuk begitu banyak penghormatan yg beliau dapat dari banyak negara dunia. Moral tinggi dan tak pernah dikaitkan masalah kerendahan moral seperti DSAI.

Anonymous said...

Tiru cara kerja orang Jepun untuk berjaya, bukan kah itu otak Mahathir...Mahathir memang hebat...Otak lembu seperti Mat Sabu baik dikurung dalam bilek 121 bersama Nik Ajesss....muahaaaa

Anonymous said...

Jika nak bangunkan bangsa & ugama, jgn ikut cara Mahathir....!

================================================

nak ikut cara sapa? cara anwar? habis anak muda melayu diliwatnya?

cara mat sabu? habis bini orang disondol mukanya dicelah kelangkang.

cara nik aziz? habis orang melayu berkawan dgn ayaitan.

cara khalid? habis org melyu murtad.

cara sapa?

Bomo Siam said...

Alooo..Mahathir!

Penghormatan yg hang terima masa hg berkuasa dulu, adalah PALSU!

Sapa2 yg tak hormat...hg bedal setengah mampuss!

Masa ada kuasa...!

La ni...hg umpama sampah dijalanan!!!

Anonymous said...

nak maju melayu ikut cara nizar lambai? elok bersidang dlm dewan di ajaknya bersidang bawah pokok.

Anonymous said...

Cuba Bomo dan Pisau Karat terangkan maksud PAKATAN RAKYAT TELAH BERSETUJU UNTUK TIDAK BERSETUJU HUDUD DIJADIKAN AGENDA UTAMA DALAM PRU13 NANTI. Lama jawapan dinanti tapi lain pula yg diberi. Rasanya depa pun pening nak huraikan apa menda bersetuju untuk tidak bersetuju ni. Lantak la, apa perlu difikir.. betul ke tak yg penting ikut saja apa Presiden dan Mursyid cakap sebab apa yg depa cakap semua betul dan boleh jadi Fatwa Pujangga.. kah kah kah

Anonymous said...

Bomo skrg tak sentuh pun pasal isu Lynas dan Scorpene. Bomo tertipu oleh pemfitnah-pemfitnah Lynas dan Scorpene. Maka ada lebih baik Bomo Siam jadi Bomo Tipah.. auww tipah tertipu

Anonymous said...

aauuuwwww.. abg bomo ni... marah nyer dia... ni mesti sebab upah yg u dapat dah kurang kan... jadi cara menyalak pon jadi meroyan la kan... jgn la macam tu bang.... i tau la u ni belaan si pakatan haram...

Bomo Siam said...

Sebagai Melayu Islam, aku berdoa pd AllahSWT....

Panjangkan umoq hamba tua mu itu, agar sempat baginya 'merasai' kepipinan Anwar...!!! Amin.

Anonymous said...

Mahathir bercakap bab bahasa melayu...?

Sapa yg HINA bahasa melayu klu bukan hang...?

...dah nyanyuk buat cara nyanyuk la! Dok rumah diam2, pegang tasbih...!!!

----

Otak Mahathir tak pernah nyanyuk, berkerja sampai mati...itu otak mahathir. Kalau ikut otak Nik Ajesss yang dah nyanyuk, dia lah yang patut duduk rumah diam diam pegang tasbih. Tapi Nik Ajesss nyanyok kira 1-10 pun tak mampu tak layak pegang tasbih....muahaaaa

Anonymous said...

Mudahnya org macam Bomo dan Pisau ditipu. Itulah akibatnya walaupun dijadikan dgn berotak, tapi amat sedikit keupayaan otaknya untuk menimbangkan samada sesuatu itu berasas atau tidak. Terang-terang wajah DSAI sontot pelacur China Doll dalam video yang disahkan tulin oleh pakar antarabangsa dari US(negara pengeluar Ipad dan maju dalan industri filem dgn Hollywoodnya) serta Korea (negara pengeluar Galaxy Tab dan baik mutu Kpop video clipnya) pun masih tak mahu akuinya. Yang anehnya alasan sangat teruk.. video dan cctv hanya besi tak ada mata dan tak ada telinga. Tak kan nak balun China Doll di tempat yang boleh 4 saksi skodeng.

Bomo Siam said...

Se derhaka2nya Nizar, tak le sampai DYM Sultan hilang daulat...

Mahathir?

Dgn segala cerca hina, dia hilanglan 'kekebalan' raja2 melayu...!

ini kah cara UMNU bela raja???

Anonymous said...

cctv tak ada dalam Quran begitu juga DNA. Yang ada ialah 4 saksi yg mana mesti dikemukakan sebab hanya 4 saksi saja yg ada dalam Quran. kalau macam tu.. ipad, hp, labtop, kereta dan sebagainya yg tak ada dalam Quran tak yah pakai la.

Bomo Siam said...

11:21 AM

Keputusan mahkamah je yg perlembagaan & rakyat negara ini terima...!

Video china doll tu ori...?

Kuah kuaah kuaaah!

...budak2 buleh la hangpa muhung!

Anonymous said...

Sebagai Melayu Islam , aku berdoa pd AllahSWT....

Panjangkan umoq hamba tua mu itu, agar sempat baginya melihat Anwar menangis tak berlagu dek kecewa tak jadi PM...!!! Amin.

Anonymous said...

abg bomo jgn marah sayang... auuuwwww... yg I ni hasil drpd sokongan abg nuar pd LGBT tu sapa yg nak tanggungjawab... kalo camtu dia la satu satunya bakal PM tersohor yg mengangkat taraf LGBT... tima kasih abg nuar... I love you... muuuaaahhhhh

Anonymous said...

Naik saja Unta, Kuda atau keldai. Kalau nak perang guna saja angkatan memanah dan tentera berkuda serta minta doa saja semoga menang melawan tentera kafir yg pakai pesawat, peluru berpandu, kereta kebal dan helicopter serta kapal selam. Lawan tetap lawan dgn pedang dan tombak. Alasan kalau kalah perang... tak apa, itu semua takdir tetap ada hikmahnya. Kalah di dunia tapi nanti menang diakhirat. Kalau kita masih berfikiran begitu... dunia tak akan melihat sejarah Tamadun agung Islam suatu ketika dulu.

Anonymous said...

Bomo.. hang la budak yang telah dibohong itu. Kalau hang nak aku bagi lebih 40pemimpin PKR yg kini dah jadi xmen, dimulai dgn Chandra Muzaffar. Betullah kata member aku, PKR dan PR ni ramai yg bijak pandai dah cabut dulu.. cuma tinggal yg bangang jo.

Anonymous said...

Keputusan mahkamah je yg perlembagaan & rakyat negara ini terima...!

Video china doll tu ori...?

Kuah kuaah kuaaah!

...budak2 buleh la hangpa muhung!

-----

99% rakyat Malaysia menerima bukti Video sebagai benar kecuali Bomo Sial dan Haji Hadi Awang....kanak kanak keci yang berotak Mahathir pun terima video sebagai bukti...muahaaaaa




melatonin sapiens said...

Setuju Che Det, semangat kemelayuan generasi kini makin terhakis. Terlalu banyak golongan penghasut yg terdiri dari pengkhianat2 negara. Akhirnya wujud sikap/budaya REBEL terhadap orang melayu sendiri. Ini tidak baik utk masa depan kaum lain pasti akan ambil kesempatan atas ketidak stabilan minda orang melayu. Apabila orang melayu hilang kepercayaan jatidiri. Sudah pasti ketika itu melayu akan hilang segalanya...

Anonymous said...

Dan mahkamah dah confirm liwat telah berlaku kerana suka sama suka. Ya Allah.. DSAI peliwat rupanya.

Anonymous said...

Se derhaka2nya Nizar, tak le sampai DYM Sultan hilang daulat...

Mahathir?

Dgn segala cerca hina, dia hilanglan 'kekebalan' raja2 melayu...!

ini kah cara UMNU bela raja???

------

Otak Mahathir kata Raja adil Raja disembah Raja zalim Raja di sanggah. Tapi Nizar Goblok kata Raja Adil Raja disanggah...siapa yang tak marah kecuali Bomo Celaka..

Bomo Siam said...

11:32 AM

Mmuuaahhahaha...!

Bomo Siam said...

11:34 AM

Klu dah confirm, apasal tak letak je dlm jel...???

Ne nong, ne nong, ne nong...!

Bomo Siam said...

11:36 AM

Raja je yg zalim?

Mahathir...?

Sapa nak sanggah?

"Boss le...!"

Kuah kuaah kuaaah!

Bomo Siam said...

Undang2 apa yg UMNU guna ni...

Depa kata Anwar sah & confirm bersalah by court...

Apasal dibebaskan?

"Boss! La ni kan...rogol pun, u free to go!"

Ye ke...???

Anonymous said...

Apa yg kau melalut & meroyan ni Bomoh Siam?? Kurangkn ckp bykkn membaca sejarah tanah melayu baru ko berilmu, kalu x duduk diam2 la...kesian ko ye...mcm anjing menyalak bukit aje...hish,hish,hish...

Anonymous said...

kita bela raja

raja ada daulat'
'
even sultan mahmod mangkat dijulang

Anonymous said...

bomo

Walupun Tun bukan dari keturunan melayu jati,ttp Tun jauh 1000x lebih baik dari kamu yng mejadi anjing DAP di blog ini.

Apakah harapan kamu di blog GAP?

Tun M di kenang dan dikenali dari timur hingga barat dari utara hingga selatan!

Bomo hanyalah anjing hodoh yng menyalak di sebuah blog yng kecil.Jngn perasan selagi kamu membodohkn diri di sini.

Aku ada seorng kawan mendarat lapangan terbangdi karachi sedang menuggu diruang legar seorng pegawai imegresen menyapa dari mana.Kwn aku terkejut sebaik memberitahu dari Malaysia,dgn suara yng gembira pegawai imegresen menghulrkn tangan dan berkata..
Mahathir is Lion for islam.Perghhhh punyalah bangga waktu itu kwn aku memberitahu.

LOVE TUN MAHATHIR FOREVER!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Jika otak Mahathir terus digunakan utk majukan bangsa melayu....

Pasti hilang melayu didunia!

Mahathir...pengkhianat bangsa Melayu sepanjang zaman!

DIA AJAR MELAYU BERTONGKAT!

Maka...cacatlah melayu sepanjang hayat...!!!

September 5, 2012 10:55 AM
---------------------

ABIS NAK MEMBANGUNKAN MELAYU CARA NIZAR PAS DGN MENGGADAIKN TANAH PADA CINA 999 TAHUN DEMI MENGEKALKN JAWATAN MB TANPA KUASA...BUDUSSSS..

SAMA MCM KHALID FLINSTONE..MB SELANGOR YG SGL TINDAKAN DR REMOTE CONTROL....

AATAU MCM FATHER NICKY MMRINTAH KELANTAN..BILA XDPT MELAKSANAKN SGL JANJI SALAHKN UMNO...

muahahahhahahahahh

Anonymous said...

Bomo Celaka lagi bodoh.

Mahathir bukan Raja buat apa nak sanggah.... Dulu kalau nak sanggah Mahathir Parlimen lah tempatnya tapi Nik Ajess, Hadi Awang dan Mat Sapu Bini Orang makan gaji buta, duduk dlm parlimen hanya untuk memanaskan kerusi.

Anonymous said...

Aku yakin nuar kaki jubo...

bomo...ko ada masaalah dgn kenyataan aku...?
klu ko ada masalah dgn kenyataan aku. ...
itu ko punya pasal!

Bomo Siam said...

Pantun melayu utk mahathir....

Satu dua tiga empat
Lima enam tujuh lapan
Sembilan sepuluh sebelas duabelas
Tigabelas empatbelas limabelas!

Maknanye dlm perumpamaan inggeris ialah,

One two three four
Five sixth seven eight
..........kuah kuaah kuaaah!

Anonymous said...

Bomoh Siam, nk ckp biar berilmu jgn sombrono aje, nti jdi mcm org2 melayu Pulau Pinag & Selangor, marahkan nyamuk kelambu di bakar akhirnya org melayu gak yg kena DINGGI....ko ni mcm org x sihat aje la,,kesian aku tgk...ilmu dh xde ckp pulak merapu aje...hish,hish,hish,hish..

Bomo Siam said...

11:55 AM

Takde mende...!!!

Bomo Siam said...

11:55 AM

Aku org Perak. Asal Kuala Pilah...!

Ada apa2 pertanyaan?

Bomo Siam said...

11:55 AM

UMNU sekoq ni out of date rupanya...

Org la ni tak guna kelambu, depa guna vaporizer...!

Mmuuaahaahaha...!!!

Bomo Siam said...

Lalat hurung semut
Semut hurung lalat
Bila melayu takut
Mahathir jadi kuat!

Kuah kuaah kuaaah!

...den nak dongar Mahathir punya 'perumpamaan' inggerisnya!

Anonymous said...

Itu lah kehebatan Mahathir.. Sampai BOMOH pun cemburu pada kehebatannya.

---------ANUAR ALJUB------

Anonymous said...

oit pekong siam sampai mampos la kau kempunan nak ber PMkn aljubori...kah kah kah

Anonymous said...

bomoh siam, bagi la jin yg power sikit tolong si juburi tu jadi pm... asyik kantoi je

ko ni bomoh siam ke bomoh temberang kah kah kah

Anonymous said...

Ish bomo spin lagi.. Backing Anuar sampai terlupa dia iktiraf mahkamah. HAHAHA jadi konfemlah ini bukan mahkamah milik DSN atau Tun M kan kan? EH EH EH..

Anonymous said...

Org la ni tak guna kelambu, depa guna vaporizer...!

=============================================

bukan vaporizer lah bangang...

kitaorang dah guna KY Jelly bodoh.

Anonymous said...

Yahudi pun ketat lutut dgn Mahathir!!! hebatnya..

Anonymous said...

memang mahathir 'lions of islam' zaman moden...seorang pejuang, pemimpin...sepanjang zaman...keturunan melayu...

majikan anwar said...

bomoh siam apasal ko biarkan hantu raya sijuburi yg ko supply tu balun amoi cina dengan belalai bengkok...kantoi sudah

Anonymous said...

tuah cakap takkan hilang melayu di dunia. bapak aku cakap hang tuah pun tetiba hilang.

kalau sibuk pasal keturunan pun tak habis laa. belah mak aku je pun keturunan ada cina pancung kepala dari China, bagi kat org melayu, kawin dgn org melayu. blah bapak aku indonesia rawa.

tapi yg aku tahu keturunan bomo ni confirm2 datang dari keturunan tak sedar dek untung, busuk hati, hati hitam dan tak blh tgk kesenangan org lain. kesiannnnn.

org cakap, perangai seseorang itu datang dari keturunan, tapi iman seseorang tu takkan turun dari keturunannya.

maka dgn itu bomo siam, kalau ko Islam rajin2 laa baca alquran, masa depan akhirat ko lagi penting. takut nanti kat dunia bg ko tun paling byk dosa tapi bila hitung masyaAllah tun laa antara org awal yg masuk syurga. tapi ko? nauzubillaminzalimm la ko masok neraka. aku doa sgt2 moga ko terkeluar dari org2 yg dilaknat Allah. aminnnn.

Bomo Siam said...

12:16 PM

oooo...ropa2nye, kerje korang ye?

Baru rakyat paham!

Anonymous said...

KY Jelly utk halau nyamuk, sbb tu china doll tergaru2 sbb msa tu nuar jubaq lupa bwak KY Jelly.

Bomo Siam said...

12:18 PM

Or lions of san miguel...?

Anonymous said...




Aku ada seorng visitor dari England pernah datang Malaysia pd thn 70an,80a dan akhir sekali aku bertemunya pd thn 2000.

Yng terharunya walaupun dia tidak suka T.M diatas keceluparanya membantai Barat ttp memberitahu aku tidak akn ada lagi PM Malaysia sehebat T.M utk 100 thn akn datng!

Alasanya..apa yng dia lihat,baca dan menganalisa
Malaysia dari thn 70an hingga thn2000!



Bomo Siam said...

12:17 PM

yahudi ketaq lutut dlm utusang je...!

Anonymous said...

bomoh hang pi tanya nalakurupan..dia yg supply

Anonymous said...

Org la ni tak guna kelambu, depa guna vaporizer...!

=============================================

bukan vaporizer lah bangang...

kitaorang dah guna KY Jelly bodoh.

.................

Rupanya KY Jelly itu boleh dibuat vaporizer...marah Aljuburi....muahaaaaaaaaaaaaaaa

Anonymous said...

Tun Mahathir 'lions of islam' zaman moden...

ANUwar PORNSTAR TERSOHOR di alam politik donia...

1 DONIA BOTGK ANU DIA

muahahhahahahh

Bomo Siam said...

12:19 PM

Demi kelangsungan melayu Islamlah aku balun UMNU...!

Tak butui ka?

Bomo Siam said...

12:24 PM

Mahkamah tak cakap punn...!

Anonymous said...

12:23, rakyat m'sia sedang menunggu PM yg lebih hebat dari Mahathit yg kehebatannya ialah...

1. meliwat anak teruna
2. meliwat laki orang
3. kongkek bini orang
4. bantai anak dara orang

firaun pun tak pernah buat. memang hebat mamat nih...

Anonymous said...

Harini bomo masyuk tuu. banyak komen siot.. klau satu komen lima posen sebulan dah boleh kluar Toyota Alphard....

Bomo Siam said...

12:27 PM

Rakyat hanya percaya cerita mahkamah!

Anonymous said...

bomo 12:18

Anjing hodoh DAP akan cakap macam tu...hehe
Ko hanya memuji apabila n.ajis yng sanggup menerima bantuan syaitan dapat pujian dari kami.

Anonymous said...

blog PKR/Pas tak laku, otak low class, video tak leh jd bukti. sidang DUN bawah pokok, sesuai utk makhluk atas pokok.

Anonymous said...

ketua kau kata mahkamah m'sia adalah mahkamah kangaroo msa dlm perbicaraan, bila daah lepas, senyap macam bapak beruk naik stim kena liwat.

Bomo Siam said...

Mahathir kata : "kita dapati jadi satu tabiat dalam Umno kalau tak suka dengan calon, akan tutup bilik gerakan, akan cuba sabotaj, cantas."

Yg ni, aku terpaksa bersetuju dgn hg!

Anonymous said...

Rakyat hanya percaya cerita mahkamah!

-------------------------------------------------

Bomo kantoi sudaa ingat kes liwat 1? Ingat kenyataan hakim liwat 2, bhw liwat itu berlaku?

Bomo Siam said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

umno tutup bilik gerakan, tapi tak tutup sekolah tadika mcm pas, tmpat budak berhingus belajar.

Anonymous said...

yg kau layan bomo siam ni kenapa,
dia ni dah tertelan mani si kote bengkok.

Anonymous said...

pemimpin utama PR pakat2 bertanding di kelantan & penang shj sbb takut kalah kalau bertanding kmpung/negeri sndiri.

telor ada ka...

Bomo Siam said...

"Payung terjun ni payung terjun la, kalau dia berkebolehan kita patut sokong kerana akhirnya kita nak tentukan parti menang," kata Mahathir lagi.

Mas payung tu kembang! Klu tak kembang...???

Anonymous said...

tak caya cuba korang check betul2, suara dia kan tersekat2 sebab kental woooooo. ada selekoh sblm terpancut

Anonymous said...

check lah betul2, kan..........kan........kan.......

Bomo Siam said...

12:36 PM

Ingat...! "DS Anwar, u free to go!"

That all...!

Anonymous said...

kalau ada telor...mintaklah mat sabu, salehudin, saifudin tanding kmpung sndiri...

telur sebijik kaa...

Anonymous said...

lepas di dunia tapi tidak di akhirat :)

Anonymous said...

e.... bomo siam ceritalah kat kita orang apa rasanya kena suntut. kompom mahkamah tak sangkut punya. sebab dari segi teknikalnya kau tak bersalah. wa cakap lu.........

Anonymous said...

ngat...! "DS Anwar, u free to go!"

That all...!

================================================

free to go dan bantai depan belakang, pagi petang, siang malam, betina jantan, anak orang bini orang.

Anonymous said...

Aku dulu menghina Tun M, sehina-hinanya, masa tu zaman reformasi 1998.. Darah muda remaja, bertindak tidak mengikut fakta.. hanya ikutkan hati semata2... Tapi sekarang, aku MENYESAL dengan tindakkan aku masa tu.. Sekarang baru aku tahu, betapa bertuahnya MALAYSIA ada seorang yg bernama TUN M ni.. TUN M ni lah pembela org melayu malaysia ni dari anasir2 jahat luar dan dalam.. hidup TUN M..!!!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
12:36 PM

Ingat...! "DS Anwar, u free to go!"

That all...!

September 5, 2012 12:41 PM
------------------

Bomo SIAL

Karpal kata dlm Parlimen...ada bukti tntang salahlaku seks ANUwar Ibrahim.....

Karpal kata dlm MAHKAMAH...kejadian LIWAT berlaku atas dasar SUKA SAMA SUKA...

AWAT XWAT SLOGAN UTK PAKATAN YE...suka sama suka


muahahhahahahhh

Anonymous said...

e... bomo siam kau mencarut ke. ANU war tu kan mencarut. hei....... tak senonoh betul kau ni.

Anonymous said...

e... bomo siam kau mencarut ke. ANU war tu kan mencarut. hei....... tak senonoh betul kau ni.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Mahathir kata : "kita dapati jadi satu tabiat dalam Umno kalau tak suka dengan calon, akan tutup bilik gerakan, akan cuba sabotaj, cantas."

Yg ni, aku terpaksa bersetuju dgn hg!

September 5, 2012 12:35 PM
--------------------

Tun M menegur kemungkaran dan kesalahan yg di lakukan oleh ahli UMNO...mrk terima dgn terbuka XPON KENA PECAT MACAM DLM PAS n DAP....silap tegur kene PECAT..

muhahahahahahh

Anonymous said...

bomo siam bomo siam orang bodoh pun boleh bingung
1. orang yang kata dia meliwat lepas tu jadi peguam dia.
2. mat sabun yang kata al-juburi kat kg aku sekitar tahun 90an jadi kawan dia.
hai bodohnyalah kau ni

Anonymous said...

nak tegur benda baik,sila keluar pas, kalau tak kena pecat

Anonymous said...

kali ni kompom bomo siam tertelan mani sikote bengkok. dia tengah lalok lah tu.

Bomo Siam said...

12:46 PM

DS Anwar, u free to go! This is all fitnah!!!

Mmuuaahhahahaha...!

Bomo Siam said...

Kenapa mahkamah bebaskan tertuduh?

Kerana OKT didapati tidak bersalah!

Anonymous said...

Bomo 12:41

"DS Anwar,u free to go!"

Tp malangnya rakyat majoriti masih tak free dari bayangan DS Anwar mengulit china doll dan trajedi Kampung Buah Pala...

"Dlm satu minggu. satu minggu..masaalah Kampung Buah Pala akan selesai...klu pakatan menanggggggg di PPinang. .ini Anwar Ibrahim"

"Anak cina. .anak saya..anak india anak saya.."

ekekekeke...anak cina doll bukn anak saya nati kena tuduh sumbang mahram!

Anonymous said...

kasihan melihat sdr bomoh siam... berpolitik sehinggakan buta hatinya. bencinya pada umno dan sayangnya pada anwar ibrahim mengatasi segala2 hinggakn hilang rasional dan kewarasan.

Bomo Siam said...

12:56 PM

Adakah itu jadi satu kesalahan mengikut perlembagaan...?

Bomo Siam said...

12:56 PM

Menyertai 'game' dl blog ni ko katakan aku berpolitik?

Sekolah mana ngajor ni...?

Anonymous said...

engkau ni macam kelinglah bomo siam kejap cerita hukum Allah kejap cerita mahkamah betul. engkau tau ke apa maknanya dibebaskan atas kesilapan teknikal. tak tau tu tanyalah mosidul am dap.

Anonymous said...

komen tuan menunjukkan tuan buta sejarah. jgn lh tunjukkan kejahilan sendiri tok bomoh!

Bomo Siam said...

12:50 PM

Dlm penghakiman bertulis hakim, takde pun benda2 merapu yg hg tulis tu...?

Bomo Siam said...

1:00 PM

Kesipan teknikal? Kuah kuaah kuaaah!

Kesilapan akibat pemuhungan?

Anonymous said...

tapi best juga layan kau ni bomo siam. hilang boring aku. lama2 aku macam rasa layan orang gila pulak. tapi oklah orang gila yang akalnya pendek mcm kau ni best juga untuk layan boring.

Anonymous said...

hati percaya, mulut kata NOOOO!!!!

Anonymous said...

bile bro yg mahathir derhaka dgn raja2. ke dengar kat ceramah geng pas dap pkr?

Anonymous said...

tengok2 ayat dia. kan dah mula menunjukkan siapa diri dia yang sebenarnya. oklah bomo, aku nak tanya kau sebagai manusia yg waras.Apa masalahnya dengan selogan "JANJI DITEPATI"

Bomo Siam said...

1:04 PM

Dlm perhimpunan Agong UMNU 1991...!

...jgn buta sejarah!!!

Bomo Siam said...

1:06 PM

Masaalah nya aku tak tau apa yg UMNU janjikan...!!!

Tup2 kata janji dah ditepati...!

Anonymous said...

marah gile babi hang kat tun ye bomoh. itu pandangan hang. tp patut pun hang kutuk dia hang nak anwar ibrahim yg jd pm. harap hajat hang ksampaian la.

Bomo Siam said...

1:06 PM

Mana sorat perjanjian UMNU tu...?

Anonymous said...

manifesto bukan janji!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
1:00 PM

Kesipan teknikal? Kuah kuaah kuaaah!

Kesilapan akibat pemuhungan?

September 5, 2012 1:03 PM
----------------------------

Macamana AIR MONEY ANUwar bole ada dlm dubur Sepol???? ANUwar derma ke?

Muahahhahahahah


JAM OMEGA MANE?

Anonymous said...

Bomo siam mak bapak kau gagal mendidik kau jadi manusia yang bersyukur....mak bapak kau berjaya menjadikan seorang penderhaka bangsa dan terdahulu.

Anonymous said...

Bomo Siam,

Apa masalahnya yg kau bising-bising di sina? Tak ada siapa yg terpengaruh dgn putar belit kau tu,lagi menyapah pada kau dan kumpulan kau tu adalah.Tak malu ke?.

Anonymous said...

tp kalau pr menang pru dn perintah m'sia jgnkan daulat... sultan dan raja pun dimansuhkan. bomoh x percaya hang pi tanye geng2 hang dlm dap tu.

Anonymous said...

hai bomo..jgnla bingai sangat...mngaku pandai mlangit..bhasa kiasan simple pn x pham..atau sngaja mnolak knyataan...apa2la bomo....kamu mmg sggh kasihan..

Anonymous said...

Bomo...kamu dengki dgn org melayu?

Anonymous said...

Bomo...nasib baik kamu duduk kat negara kami MALAYSIA, kalau kamu duduk kat siam kamu mesti dah jadi arwah...dah kna sembelih dah...

Anonymous said...

kau tengoklah lain orang tanya lain dia jawab. korang boleh nilai tak bomo ni siapa. aku tanya apa masalahnya dengan selogan "JANJI DITEPATI". apa yang kau merapu tu bomo.

Anonymous said...

kalau korang nak tau bomo siam ni sebenarnya lim kit siang. kalau korang layan dia, aku takut korang semua boleh jadi gila macam si lim ni

Anonymous said...

marah bebenor bomo ni kat dr mahadhir
siapa nak dengan cakap ko tok moh
kecuali nik aziz dan anuar aje.....

Anonymous said...

Flip flop bomo tak jadi.. Jelas dia lebih percayakan mahkamah dari Mat Sabu dan Karpal Singh.. MUAHAHAHAH!!!!!

Siapa gelar AlJuburi? Siapa panggil Anwar peliwat? Oh abe bomo.. Sampai hati ko pertikai cakap mat syiah tu ..hisk hisk WUUUUUUUU...

Bomo Siam said...

Kenapa janji ditepati?

Kenapa tak manisfesto ditepati?

Jgn main kayu 3 la UMNU...!

‘tiada seorangpun yang akan terpinggir’....

...patut la hilang 2/3!!!

Bomo Siam said...

Manifesto Barisan Nasional 2008 telah menggariskan tiga sebab utama mengapa rakyat mesti memilih BN.

Mengapa pilih BN?
3 Sebab Utama

1. Sistem perkongsian kuasa yang terbukti.
Semua kumpulan berhak bersuara tapi kepentingan negara sentiasa menjadi matlamat utama.

2. Kerajaan yang berkesan.
Kemakmuran dan keamanan yang dikecapi selama lebih 50 tahun.
Kemerdekaan berdiri sebagai bukti keberkesanan kerajaan pimpinan BN.

3. Berani, berwawasan
Setelah memimpin negara melalui pelbagai cabaran dan rintangan, BN memahami bahawa kita perlu sentiasa pragmatik dan bertanggungjawab.

Manifesto di atas dilancarkan oleh Abdullah Badawi sebelum PRU-12.

...telah ditepati or belum or takde langsung???

Anonymous said...

PKR itu Anwar
DAP itu cina racist
PAS itu errr pencacai najis je.

Anonymous said...

Bomo, manifesto PRU12? Ya sudah ditepati... Paling penting hak kebebasan bersuara.

Anonymous said...

1:06 PM

Masaalah nya aku tak tau apa yg UMNU janjikan...!!!

Tup2 kata janji dah ditepati...!

-----

Bomo Sial asyik baca harakah dan puja PAS tak nak ambil tahu hal UMNO sebab itulah tak tahu apa yang telah dijanjikan. Kebodohan sendiri.

Anonymous said...

fuuuuhhhh seronok giler layan si bomo ni... aku pon dah naik sewel mcm dia jgk bila baca statement dia... hehe.. nyaris tak biul mcm dia... hehe

1. Fakta drpd kolam kumbahan mana yg dia kutip?
2. Dalil ajaran sesat dari kitab mana yg dia rujuk?
3. Hukum hakam komunis mana yg dia praktik kan?
4. Kebenaran daripada celah kelangkang sapa yg dia cuba tegakkan?

hehe... cayalah bomo....

Anonymous said...

Dia ni merepek ckp mcm xde hotakkkk........nampak sgt ketebalan kebencian dlm hasad diri dia ni..........

Anonymous said...

Manifesto Barisan Nasional 2008 telah menggariskan tiga sebab utama mengapa rakyat mesti memilih BN.

Mengapa pilih BN?
3 Sebab Utama

1. Sistem perkongsian kuasa yang terbukti.
Semua kumpulan berhak bersuara tapi kepentingan negara sentiasa menjadi matlamat utama.

2. Kerajaan yang berkesan.
Kemakmuran dan keamanan yang dikecapi selama lebih 50 tahun.
Kemerdekaan berdiri sebagai bukti keberkesanan kerajaan pimpinan BN.

3. Berani, berwawasan
Setelah memimpin negara melalui pelbagai cabaran dan rintangan, BN memahami bahawa kita perlu sentiasa pragmatik dan bertanggungjawab.

Manifesto di atas dilancarkan oleh Abdullah Badawi sebelum PRU-12.

...telah ditepati or belum or takde langsung???

---------

Sudah ditepati malah lebih dari yang dijanjikan tapi Bomo Sial buta mata dan buta hati asyik baca harakah sahaja sebab itu tak tahu perkembangan semasa.

Anonymous said...

Semakin gila dia ni......cakap ikut nik ajis ka????

Anonymous said...

Bomo ni bomo nuar le kalu mcm gitu....

Anonymous said...

Terima kasih Tun ... jasa dan pengorbanan mu tidak sesekali dilupai...

Anonymous said...

Upahan tu.....putar belit kuat.Hujah merapu.

Anonymous said...

"Bagi PR manifesto hanya janji kosong untuk menipu rakyat" Khalid Ibrahim MB Selangor. Khalid memang gentelmen berani berkata benar.

Anonymous said...

Mat sabun panggil dia bomo juburi.....

Anonymous said...

Lucah le ayat u ni bomo juburi lgbt......

Anonymous said...

Ke dia ni product wad gila......

Tukang Komen said...

Bomo marah kt Dr.M sebab sejak ada doktor banyak bomoh tersadai tak dapat cari makan. Nasib baik tukar profrsion jadi pencacai upahan di Blog Gap. Kah kah kah. DAP dah bayar gaji ke belum?

Anonymous said...

Betui ka?????ke u ni talibarut dap.Komen u mcm kelakar jer...

Anonymous said...

Game fitnah ker?????

Anonymous said...

Bomo Sial penjilat Mat Sabu LGE hanya layak minum air basuhan kaki Mahathir tapi ada hati nak hentam Negarawan Besar tersebut.

Anonymous said...

Aku product DEB.........Tp aku cari mkn xharap kerajaan.TAHNIAH TUN......BAGIKU TUN HEBAT.XDE MANUSIA YG SEMPURNA....

Anonymous said...

Terima kasih mahathir kerana berjaya mengubah negara ini dari pertanian ke negara Industri, beribu ribu mendapat pekerjaan. Dengan PR, Nik Ajees dan mat Sabu rakyat dapat bergelen gelen janji air liur busuk.

Anonymous said...

Aku dpt maklumat yg bomo juburi mmg upahan pembangkang.Sbb tu ckp berbelit belit.....

Anonymous said...

Anon 11.51am. Aku setuju dgn hang. Bomo membodohkan diri di sini.

Anonymous said...




betul kata bomo siam...
'jebat menderhaka kerana bela Hang Tuah'
bomo siam derhaka kerana kepala mak bapak aku dah pijak dan lenyek kat tahi....puki mak dia busuk...anak dia dah besar jadi pelacur...
aku kenal bomo siam ni..duduk dekat rumah aku...hehehe...sama2 minum...cuma dia tk cam aku sapa...hahahaha..jangan cakap banyak...nanti aku bukak rahsia kau...wakakakakakakaa....

Anonymous said...

Bomo lu kerja apa?gua tgk lu tak kira masa komen!guaconfirm lu dibayar.ya la mana mau dapat duit lol mau makan!hahaha.

Bomo bodo, anwar dah kena baling kasut!mansor sembah tokong kereta kena lanyak!padan muka dgn lge mau takut panggil plak tokong!

Anonymous said...

Aku tak sabar undi.orang malaysia pakat pangkah bn kasi bungkus itu pakatan haram jadah.

Anonymous said...

bodo punye gap...bangse x kn hilang yang akan hilang adalah agama

Anonymous said...

Hangpa jgn layan Bomoh dia cari makan sebagai penjilat PR, lg hangpa layan bomoh lg byk masyukkk, kalu 1 entri bomoh dpt rm100 hangpa kira brp dia dpt, hangpa dpt apa? Hangpa ignore je tulisan bomoh tu lama2 dia bla

Anonymous said...

Di universiti, pensyarah bercakap BI kerana BI adalah bahasa bussiness untuk menghasilkan graduan bertaraf global,lagipun kebanyakan ilmu teknologi dan sains memang di dalam BI, BM tetap digunakan untuk percakapan biasa dengan fasih dan berkesan.

Anonymous said...

elok kita bunuh je si bomo siam ni..kerat 28 amacam.

Anonymous said...

Cari terbaik gap remove komen2 bomo! Blog pr semua mcm tue.komen elok2 jer diaorang release.

Anonymous said...

Anon 7.16 negara german tak pulak puja bi maju jer!bi utk pelajar bandar ada kelebihan pelajar hulu pedalaman kena aniaya lol!

Anonymous said...

Anwar mau tukar malaysia jadi republik!boleh blah anwar!

Anonymous said...

Aku makin geram tengok peniaga2 kecil diperlakukan teruk kerajaan dap penang! Pasti undi buat BN.

Bomoh Sial Khurafat said...

Bomoh sial ni mungkin orang separoh melayu atau murtad atau pernah jadi melayu untuk mencari kelemahan melayu..


Sebenarnya Bomoh siam ni berjiwa babi seperti majoriti pengikut LKY yg telah disumpah bumi ini..

Anonymous said...

Dulu pernah Melayu2 Perkasa pro UMNO bertindak lebih kurang ajar dan dashat lagi terhadap pemimpin2 , tokoh2 & alim-ulamak yg tidak pro-asobiah sekular UMNO.......

Itu lah akibat UMNO amalkan diskriminasi n politik berat sebelah selama ini... Kecuali era Teramat mulia Tun Ab Razak, negarawan unggul yg abdikan diri untuk negara bukan untuk poket sendiri spt ketua2 lanun UMNO hari ini!!

Selepas era Tun Ab Razak…. UMNO bertukar wajah dari pembela bangsa menjadi penyamun2 korporat yang menggunakan “hak istimewa bumiputera” untuk kaut kekayaan peribadi! Dasar pindahmilik hak bumiputera kepada swasta, amalan ali baba & rasuah menjadi2 ………. UMNO mengadai bangsa & persenda agama…. Akhirnya DEB gagal capai janjinya.

Anonymous said...

KUASA RAKYAT adalah lebih berdaulat dari segelintir elit KUASA DIKTATOR rejim pemerintah zalim!!!!

rakyat jangan pondan dengan penjenayah!


pru13... tolak rejim penindas asobiah UMNO berkuasa!

Anonymous said...

UMNO parti pelampau perkauman dan pengganas...... tak sesuai dalam negara demokrasi yg rakyat bebas memilih pucuk pimpinan baru negara....

UMNO jadikan Malaysia ... kerajaan Dinasti Umnoputera saja...

PRU13 ...ABU

Anonymous said...

haha u are so funny,cocky & stupid....i loike!!

Anonymous said...

Anon 9.49 9.50 9.54 ko orang sama!ko nak hasut orang tak undi bn tak jalan beb!4 tahun pakatan haram jadah dah tunjuk belang!aku tak benarkan keturunan aku sokong pr!

Anonymous said...

Dia buta fakta

Anonymous said...

Baca sejarah la bomo.mungkin bapak hang yang rampas singapura.

Bahasa kasar untuk orang buta ilmu macam kau.

Anonymous said...

dulu aku sokong pkr tp aku was2 bila pkr berduet dgn dap yg terang2 racist.pkr ni kira tunggangan kuda dap lah rasanya.so bye bye pkr.seburuk2 umno pun masih menjaga kepentingan org melayu.skrg ni aku tgk ramai org melayu yg meniaga mcm2.org melayu skrg ramai yg kuat berusaha bersungguh2.tp blh ke nk bersaing dgn org asing.org melayu dh jauh ketinggalan.umno pls do something.ini sume salah penjajah.screw the brits.

Anonymous said...

bomo siam ni rasanya si anu tu

kih kih kih

pandai menyamar ye