Wednesday, September 5, 2012

ANAK YATIM : ROSMAH MANSOR WAJAR BEKERJASAMA DENGAN ZAINAL SAKOM.


rosmah buat hal lagi. kali ni dia tolong anak yatim.
tolong dalam ertikata memberi harapan dan jaminan kepada anak yatim.

projek YHKM dibuat dan ianya merangkumi ide memberi pelan takaful untuk anak yatim dalam bidang pendidikan dan masa depan.

syukur alhamdulillah. 4 buah pusat anak yatim dah terpilih sebagai perintis projek takaful ni.

YANG MENARIK SANGAT DAN BUAT AKU TERHARU SIKIT..

bilamana rumah titian kasih, yang ada dalam senarai (blog gap) mendapat peluang lantas menjadi perintis dalam projek takaful ni.

dah 3 tahun aku linkkan BLOG RUMAH TITIAN KASIH ( di sebelah kanan blog gap).

mak pah yang bertugas sebagai pengurus rumah titian kasih mesti gembira, syukurlah mak pah.

pihak kerajaan,pihak swasta dan rakyat (yang beragama islam) mesti satu hati dalam membantu rumah anak yatim ni.

ada rumah anak yatim penghuninya bukan sahaja anak yatim , malah ibu tunggal ,orang tua dan OKU pun ada dihuni sepertimana yang rumah titian kasih lakukan.

CADANGAN AKU.

satu pelan komprehensif perlu dilaksanakan dalam menjamin kebajikan golongan ini. contohnya satu rangka jangka masa pendek dan panjang perlu diusahakan supaya pendidikan dan kebajikan mereka terus terbela.

yayasan basmi kemiskinan (YBK) di bawah kelolaan dato zainal sakom merupakan satu contoh terbaik perlaksanaan penjagaan anak yatim bermula dari umur kecil hingga tamat belajar.

3 tahun lepas bloger pernah dijemput untuk menghadiri taklimat YBK. taklimat mengenai sejarah penubuhan,perjalanan urusan,tatacara mencari dan menjaga anak yatim dll.

YBK punya stail menjaga anak yatim aku salut antara yang terbaik.

beb yang lepas belajar SPM pun YBK cuba selitkan mereka masuk ke dalam institusi pelajaran tinggi dan teknikal.

di malaysia banyak rumah anak yatim.
kerajaan wajar memandang serius akan perkara ini.
rosmah mansor perlu lebih keras dalam menjayakan projek ni.
YBK boleh dijadikan contoh terbaik dalam proses kita menjaga anak yatim.

teruskan...teruskan...!

28 comments:

Anonymous said...

First!

Cincin - Dah dijelaskan secara terperinci! Bukti pun sekadar sekeping gambar yg ada nama dia.. Tak tulis pun kat situ apa tujuan cincin tu di bawak masuk.. Sekeping gambar semua orang kata confirm.. tp bila banyak2 gambar dan video Anwar + Azmin boleh plak kata fitnah.. Hairan..

Altantuya - Dah kantoi tipu terang2 Rosmah kat Majlis Anak Yatim! Imej satelite la konon.. adusss.. kalau ada bukti yang nyata aku nak gak tengok.. ini bawak prasangka jer..

Farid Ismith - Dah dibuat kenyataan nafi oleh Farid! Lagipun mana ada bukti jelas.. Prasangka n buah mulut jer..

Taknak Salam Anak Yatim - Diorang x tahu apa sumbangan Rosmah kat rumah anak yatim yg dia lawat tuh.. Pergi sendiri dengar cerita dari penghuni dan staff sana.. baru tahu mana betul mana salah..

Post Hari ni - Diorang xkan berani ulas punya..

Rosmah pegi haji - Ada Anwar dan Azizah berani jejak tanah suci mekah sekarang?? Kalau berani post gambar diorang.. meh nak tengok sikit.. Berani kerana benar.. takut kerana salah..

P/S: Semua orang tahu dia berdosa sebab dia x bertudung..

Tapi takkan kerana dia bini PM yang lawan utama kepada Pembangkang korang puak2 pembangkang nak tuduh dia TANPA bukti macam2..

Katakan satu hari Rosmah pakai tudung (dia dah pakai pun masa gi Mekah).. aku rasa diorang akan cari modal lain plak.. :-)

ANAK JATI MALAYA said...

mohon link kn blog sy dlm bloglist saudara
http://anakjatimalaya93.blogspot.com/
insyallah lepas ni saya link kn blog saudara...terima kasih

Anonymous said...

Pembangkang benci sgt rosmah ni.....semoga dia ni Allah terima.

Servant of God said...

Insya Allah nasib anak2 yatim di Malaysia akan terjaga.

Tapi, orang2 yang tak yatim, jangan lupa pulak dijaga. Yang aku maksudkan di sini ialah badan2 zakat kat Malaysia nih. Tak guna kami bayar zakat kalau korang tak keluar ofis cari orang yang perlu ditolong.

Anonymous said...

ya...zainal sakom berkerjasama merembat duit zakat anak2 yatim ni..mati nanti pasti bumi x terima jenazah sekor ni..tanam atas pokok je..

Bomo Siam said...

Alooo...Queen!

Rais anak yatim tu hg tak mau tulun ka...?

Tak mau salam2 ka?

Kuah kuaah kuaaah!

Bomo Siam said...

Mangkuk ayun ni pakai tudung hanya depan Kaabah...!

Tipu Arab namanya tu...!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Bomo Siam said...

8:57 AM said: Pembangkang benci sgt rosmah ni.....semoga dia ni Allah terima.

Begitu jugak dgn TGNA...amin!

Anonymous said...

jurucakap kerajaan bawah pokok nizar lambai dah masuk dah....bomo siam. Exco kerajaan bawah pokok tak bersidang ke pagi ni?

Anonymous said...

kerajaan sang kelembai bersidang bawah pokok. tertulis dlm sejarah dunia tahap kebodohan seorang pemimpin.

Anonymous said...

otak pemimpin kat kepala lutut, muka kat celah kelangkang. masuk dewan DUN ambik songkok utk sidang bawah pokok. Jurucakap bercakap mcm budak cacat otak.

Bomo Siam said...

Awat la malaun tu yg depa suruh jaga YBK....

Makin papa lah org2 miskin!!!

Bomo Siam said...

Depan Kaabah, amboi... tutup litup, jalan pun kepit bagai!

Kuaq je Tanah Haram...hura sana, hura sini, tudung kemana, rambut mengerbang bagai jin betina hilang anak!!!

Bomo Siam said...

Menikah lain le...Najib woi!!!

Bomo Siam said...

Perhimpunan 'derhaka' Agong UMNU tersebut kekal dlm lipatan sejarah....!

Ianya begitu megah berlangsung pd 1991 yg lalu!!!

usin said...

eloklah bini bumuh siamang ni mintak cerai sebab laki dia tak boleh membantu menambah pahala. pahala yg adapun berduyun pergi pd rosmah. sian bumuh siamang, nampak bagus sgt bila menulis, tp miskin peribadi. aku? hahaha...redha je...

Anonymous said...

Pak Bomo SIAL..

Aq lupela nama sapa MANGKOK JAMBAN yg mohon SEMBAH DERHAKA kat Sultan PERAK dulu tu ye.....

Mmg anak HARAMjadah betoi mangkok jamban tu ye...dia jadi MB Perak pon sbb undang2 tubuh PERAK xmmbolehkn bukan Islam jadi MB dah tu bila kelayakan dah ilang masih MEROYAN dok anggap diri msh MB Perak...

muahahhahahahahah

Anonymous said...

Komen bomo nampak sikapnya yg sebenarnya.....cuba teliti.....org macam ni nk ubah malaysia?????Mcm komentator dlm tranungkite jer.......

Anonymous said...

Dia ni ampu dap.....

Anwar Al-buriti said...

hahaha adoiiii kak jijah boleh kena sawan

afiq kltown said...

terbaiklah datin seri rosmah!

afiq kltown said...

wan azizah bekerja sama dengan sape?

afiq kltown said...

setelkan dulu masalah rakyat.. barulah sembang bab isu.. ni maslaah rakyat tak habis lagi dah sibuk ceramah sana sini

afiq kltown said...

apa ingat nak tadbir negara kena bnyak Ceramah ker??

afiq kltown said...

biarkan apa puak patakn nak kata apa.. sekurang2nya niat kita sentiasa bersama rakyat

afiq kltown said...

yang bnyk komen ni semua cybertrooper oakatan.. depa mmg dibayar.. so jgn risau.. kita buat keje kita.. rakyat yg menilai.. bukan cybertrooper pakatan yg menilai

Anonymous said...

BAB ANAK YATIM PUN KAU NAK BALUN JUGAK YA BOMOH SIAM.

DASAR MAK BAPAK KAU MEMANG PUKIMAK.

Anonymous said...

Setuju dgn Pak Usin, Bomo ni miskin peribadi.