Wednesday, September 5, 2012

BACAAN IKRAR RUKUNEGARA : MUKA ANWAR MACAM GAMPANG.





82 comments:

Anonymous said...

Sumenya ini urusan Allah..Allah telah menunjukkan pengkhianat sebenar negara..Pengkhianat ini tidak sedar akan kejengkelannya..Allah Maha Besar!

Anonymous said...

MUKA ANWAR BUKAN 'GAMPANG'. TAPI KEBENARANNYA ANWAR IBRAHIM KELAKUANNNYA MACAM ANAK GAMPANG.

Anonymous said...

Anuar memang anak gampang pun.

hangkedee said...

Dia ingat dia nak tongkat langgit ke!

Bomo Siam said...

Salah ka tak angkat tgn masa ikrar rukun negara?

Sapa ajaq?

PMNajib, masa ikrar angkat sumpah terima perlantikan depan Agong...ada angkat tangan...???

...lagi pun kan, angkat tangan pd sapa? Perbuatan sia-sia!!!

Kuah kuaah kuaaah!

Bomo Siam said...

"Angkat tangan' tu salah satu dpd Rukun Negara ka...?

...nak muhung pun, tengok2 la sama!

Anonymous said...

wihuwihu..lebai musang jgn jemu kasi tarbiahh...

Anonymous said...

Yalah sia-sia Khalid dan Jijah serta lain-lain angkat tangan. Almaklum yg tk angkat tu sama spesies LGE.. jenis cocky and arrogant.

Anonymous said...

SYABAS BOMO SIAM, SILA TERUSKAN DENGAN KOMEN BODOH ANDA. ANDA PUN ANAK GAMPANG.
JENG JENG JENG............A REAL MORON.

Anonymous said...

Dia terus membodohkan dirinya di sini.

Anonymous said...

PELIWAT NEGARA DAN PENZINA NEGARA AKAN DINOBAT JADI PERDANA MENTERI.

PELIWAT NEGARA DAN PENZINA NEGARA SAMPAI TAZKIRAH DI MESJID. TAZKIRAH bAB APA ? ADA TAULIAH KE .

ORANG ISLAM PAS NOBAT PELIWAT DAN PENZINA SEBAGAI AMIRUL MUKMININ.

BOMO SIAM IBARAT ORANG TAKDE OTAK.......PAKAI OTAK BABI DAP.

Bomo Siam said...

Main sokong buta je.....mana buleh!

Ada sapa buleh sekolahkan aku,

Pasai apa baca ikrar kena angkat tangan?

Utk apa? Apa kegunaannya? Apa kelebihannya & apa khasiatnya...???

"Boss, klu Usop wilca yg angkat...apa jadik?"

Bomo Siam said...

Menurut tanpa berfikir...robot namanya!!!

Anonymous said...

Tu la aku dah kata...Khalid dan Jijah pun angkat juga.

Anonymous said...

robot tu mcm ko la bomoh..vanggang betul..

Anonymous said...

Khalid dan Jijah habaq kat Bomo sat pasai apa hangpa angkat tangan?

Bomo Siam said...

Yg aku tau, SUNAT angkat tangan masa berdoa.

Takde pulak hukum angkat tgn baca ikrar ni...!!!

Hukum yg ada dlm Quran hangpa abaikan, yg takde nak dilebih-lebihkan!

Mazhab apa ni...???

True Malaysian said...

TINDAKAN TERBARU DONG ZONG UNTUK RALLY DI PARLIMEN MENJURUS KEPADA RUSUHAN KAUM.
MENTERI DAN KDN PERLU AMBIL PRE EMPTIVE ACTION.
RIGHT THINKING MALAYSIAN SHOULD CONDEMN THIS ACTION BY DONG ZONG.
WHAT ISTHE STAND OF DAP, AND THE STAND OF MALAY LEADERS OF DAP.

True Malaysian said...

TINDAKAN TERBARU DONG ZONG UNTUK RALLY DI PARLIMEN MENJURUS KEPADA RUSUHAN KAUM.
MENTERI DAN KDN PERLU AMBIL PRE EMPTIVE ACTION.
RIGHT THINKING MALAYSIAN SHOULD CONDEMN THIS ACTION BY DONG ZONG.
WHAT ISTHE STAND OF DAP, AND THE STAND OF MALAY LEADERS OF DAP.

Anonymous said...

Khalid dan Jijah habaq kat Bomo sat pasai apa hangpa angkat tangan?

Anonymous said...

befikir tanpa mengikut?!!!!..apa....

Anonymous said...

Bomo...knp kita org islam kalau solat kena menadah tangan semasa berdoa. Knp ketika tahiyat kena luruskn jari telunjuk...bkn jari hantu...

Anonymous said...

Kesian si bomo bodo ni...semakin banyak dia berhujah....semakin menyerlah kebodohannya...allah maha besar....seharusnya bomo ini...yalahhh tuhgan nak tunjukkan betapa hinanya si bomo ni.....alahamdulilahhh...bomo berjaya menunjukkan betapa dirinya bodo dan hina....idiots just another idiot from PKR...

Anonymous said...

PAS BUKAN LAGI PARTI ISLAM.
PAS SEKARANG ADALAH SERPIHAN PARTI PKR.
KEPIMPINAN PAS SEKARANG ADALH PENYOKONG TEGAR ANWARVALJUB.
SEBAB ITU SATU PERSATU PEMIMPINISLAM DISINGKIR.
SIAPA TAHU DAN KENAL SAPA KAMARUDDIN JAAFAR ?
BOMO SIAM BOLEH TENGOK CRYSTAL BALL DIA. TUGAS BOMO YANG KURAFAT DAN SYIRIK.

Anonymous said...

kalau RAMD tak mampu..serahkan aje pada renjer...dhodonggg tu perlu di ajar...kdn dayus serah je pada renjer...tau lah dia orang nak urus...bagi kami yang cintakan negara......perbuatan pertualang tu jika diteruskan adalah satu usaha rampasan kuasa.....




Anonymous said...

renjer pun dah lama buat war dance.... tak nak aplikasikan tarian kemenangan tu dengan sejarah baru.....aku sayang atm...kerana kami berlindung dibawahnya mu...agi idup agi ngelaban....

Anonymous said...

HAHAHA tak habis2 lagi trauma bersumpah. Apa lagi bersumpah sambil junjung Al Quran. Tapi angkat sumpah masa jadi TPM boleh pulak! Mungkin sebab sumpah tu jugak dia dapat balasan spt sekarang. Wallahualam.

Anonymous said...

IDIOT !

Anonymous said...

Bodo siam aku tanya knp tahiyat kena lurus jari telunjuk...knp tak jwb...tgh google ke tu?

Anonymous said...

apa la bro2..memang tak salah pun tak angkat tangan,dah memang tak salah taksalah la..nak wat camne..

nak buat hudud ALLAH pegi tanya karpal singh yg ni baru salah..

umno bagaimana pula?
...2x5 je bro.

Bomo Siam said...

Walaubagaimana pun....

Dlm hal sebegini, Anwar aku lihat ada sikit alpa la!

Maybe dia terperasan sebentar...dia tu....SULTAN! (lambang negara barangkali)

Kuah kuaah kuaaah!!!

pok ngah nik ajis said...

Adey. .siam bomo mangkuk. . Masa semayang tak kiam tangan. . batal ke semayang. .!!!??? Kan tak molek. . Ko sorang je tak buat. .Orang lain buat. . .Duduk reban ayam berkokok , duduk reban kambing. .Embeeek. . Duduk kandang babi. . Balun je. .

Anonymous said...

AKU SOKONG ANWAR. SELAIN DARI PELIWAT TERSOHOR DIA WAJAR DI ANUGERH BEST ACTOR IN THE WHOLE WORLD.
PELAKON SERBA BOLIH...........BLUE PUN BOLIH.
THE NEXT PRIME MINISTER

Anonymous said...

Ada ke dlm Al Quran @ hadis kata angkat tgn semasa ikrar itu hukumnya haram? Bomo tolong jawab

Anonymous said...

Masa pi ziarah mendiang Teoh Beng Hock tunduk sakan 6 kali bg penghormatan bersama Kit Siang. Aku tgk Karpal tak tunduk pun.

Anonymous said...

Soalan simple aku knp tahiyat luruskn jari telunjuk smp skrg ko tak jwb bomo...nmpk mcm pandai sgt...semua hal tahu...knp jari telunjuk. Bkn jari hantu atau lima jari diluruskn...simple je tu

Anonymous said...

Dia bukan alpa. Dia saja... Khalid yg sepatutnya jadi no. 2 di Selangor selepas Sultan Selangor dah jadi pemimpin no 3. Kesian Khaliddd. Penasihat ekonomi hg tu RM1 saja. Awat dia buat kat hang lagu tu? Eh.. awat hg buat lagu tu kat hg?

Anonymous said...

wahai bomo siam yang paling sial gampang anak haram jadah! jgn la tunjuk ko punye kebodohan tahap babi kt sini...ko punye hujah kt sini sesuai utk bahlol2 pasngok dan seangkatan dgnnya!!!

Anonymous said...

Dia bukan alpa. Dia cocky and arrogant.

Anonymous said...

Aku ingat bomo siam ni cerdik...intelligent. Rupanya....bodo siam....baik ko jd bomo diam!!!

Otak geliga said...

sorang tak angkat tangan, sorang lagi asyik geleng kepala.....hahahaha...apsat??...sakit ka??...hehehe

Anonymous said...

Takpa lah bomo...
Ko tulis aje laaa yg ko suka...
Cakap aje laaa apa ko suka....

Dalam dunia ni takde yg pree...

Ingat ...
sedkitt perbuatan atau secebis perkataan sekali pon ....
Tiada yg percuma di sisi Allah...

Tulisan tulisan d sini ...adalah yg lahir dr hati..
Jiwa...pikiran ...kemulut ...dari lidah....dihujung jari....

Bile ditafsirkan ........
Sipenutur.....
Sipenulis.....

Bole disiratkan ....bagaimana peribadinya....

Otak geliga said...

masa ikrar angkat tangan sbb kita nak "SEMANGAT"!!!!...masa ni la kita semua tunjukkan semangat kesungguhan terhadap ucapan ikrar kita

apa??...DOSA ke tak angkat tangan....org lain rileks je....tgn lenguh ek??....hehehe

Anonymous said...

biar je BOMO SIAM tu nak cakap apa...diakan anak BULUH BETUNG tak ada didikan mak bapak....kuahkuahkuah....

Otak geliga said...

berSULTAN diMATA, beRAJA dihati....ermmmm mungkin ada kebenarannya....gelojoh sungguh pemimpin Pakatan Hantu Haram ni....ish..ish..ish

Anonymous said...

Yang ngko sokong..si nikaziz....ngan nuarberahim tu....???

Bute jugak ngko rupenyeeer...

Otak geliga said...

mak cik sebelah yg geleng kepala tu pasti kesal dgn tindakan Anugerah Tuhan....heheheh

Otak geliga said...

sepatutnya Anugerah Tuhan Angkat Kaki masa ikrar dibacakan....maklumlah...PANASSSS....PANASSsssss.....hehehe

Anonymous said...

Hukum dalam quran pon menyuruh kita berbudi bahasa dan berbaik kata semasa berbicara bro...

musingketang said...

adegan angkat tangan yg takde kene mengena langsung dgn syariat islam...

1) ketika membaca ikrar rukun negara

2) sumpah saksi sebelum memberi keterangan dlm mahkamah

3) berjabat tangan ketike ijab dan qabul dlm upacara nikah

4) berjabat tangan amil ketika membayar zakat

...klu kristian adalah kot??
tp pasai angkat jari ketika tahyat ada hadis bro.

...satu lagi nie .. apa hal yg dok lilit songkok dgn riben putih bila raja mati...tanda bergabung konon2nya..

sapa ajar???

musingketang said...

Dari Ibnu Umar r.a., katanya: “Adalah Rasulullah s.a.w. apabila duduk dalam sembahyang, baginda meletakkan kedua-dua tangannya di atas lutut dan mengangkat anak jarinya yang mengiringi ibu jari (jari telunjuk), lalu beliau berdoa dengannya, sedang tangannya yang kiri diletakkan di atas lutu kiri dengan menghamparkannya.” (HR Ahmad, al-Nasa’I dan Abu Daud)

Anonymous said...

musingketang 9:41 PM

Ya itu semua adat dan peraturan bukan perintah Al Quran. Persoalannya berdosa ke kalau buat? Ini adalah ISYARAT/signal badan. Sama ketika menunggang basikal atau motosikal jika kita ingin membelok biasanya kita akan gunakan tangan sbg isyarat supaya pemandu lain tahu. Ini basic tentang isyarat pergerakan. Weh cuba beri penerangan yg berilmiah sikit jgn jumud.

Anonymous said...

Mat king leather ceruk tokkun berangan nak jadi presiden kah kah kah...

Anonymous said...

Sambungan dari 10:00 PM,
Kalau basikal membelok tanpa isyarat memang accident lah jawabnya. Sama juga ikrar tanpa isyarat bermakna anda tidak menghormati ayau tidak taat pd ikrar itu. Sama juga salam ketika menunaikan zakat tujuannya utk wujudkan hubungan kepercayaan antara amil dan pembayar zakat. Itu semua asas sbg sorg manusia mesti faham bahasa isyarat.

ali said...

Alahai...bila x dpt nak jwb mulalah nak kait kan dgn agama...itu lah...ini lah..nmpk sgt jual agama utk dunia.

musingketang said...

10:00 ,

apa kecelakaan yg akan menimpa jk seseorg membaca ikrar tanpa angkat tangan?

kena langgar lori ke?

musingketang said...

10:08,

klu tak jabat tangan Wali atau Amil tak sah ke nikah atau zakat tu?

Anonymous said...

Bkn jual agama bro..pispus lg byk jual agama.isunya skrg asal usul angkat tgn semasa ikrar. Soal tahyat tu hanya suatu analogi. Knp angkat jari telunjuk sbbnya mengikut contoh sunnah saw dlm menegakkan syariah....jd dlm konteks bernegara bangsa...ikutlah norma dan tatasusila, adab dan adat yg ditetapkan oleh negara tsbt...hukum pun x kata haram. Tak gitu bro...

musingketang said...

Betul kata Harith Iskandar...

.."malaysians, we trust in the power of the hand"...

Anonymous said...

apa la bro2..memang tak salah pun tak angkat tangan,dah memang tak salah taksalah la..nak wat camne..

nak buat hudud ALLAH pegi tanya karpal singh yg ni baru salah..

umno bagaimana pula?
...2x5 je bro.

Anonymous said...

Apa dah bodo hujah musingketang ni...byk mkn ketam atau ketam musing2 smp pening...di mana2 pun adanya bangsa manusia bertamadun...mesti ada adab2 tertentu yg digubal oleh bgsa tsbt. Negara org jd kita ikut lah adab dan peraturannya. Klu x suka ikut...jgn masuk negara tu...blah la. Ada ku kesah.

Anonymous said...

aku benci anuwar!!!!!

Anonymous said...

Blogger Bomo Siam said...

Walaubagaimana pun....

Dlm hal sebegini, Anwar aku lihat ada sikit alpa la!

Maybe dia terperasan sebentar...dia tu....SULTAN! (lambang negara barangkali)

Kuah kuaah kuaaah!!!

September 5, 2012 9:11 PM


INI BUKAN ALPA TUYAN TAPI BELAGAK SOMBONG DAN MEGAH ...TAK ADA PATRIOTIK ...LANGSUNG...

Anonymous said...

Orang lain semua angkat tangan termasuk bini dia. Pelik sgt uruf mengangkat tangan mcm Bai'ah PAS utk paksa Calon mereka setia pun ada angkat tangan.

Bukti2 khianat Anu-war laknatullah semakin jelas..apa tunggu lagi macai2 bodoh mcm BOMO SIAL oii!

Anonymous said...

Adat ke masjid kita pakai kopiah, pakai pakaian yg sesuai spt kain pelikat atau baju melayu atau baju2 yg sesuai dgn masjid..

agak pelik dan huduh jika kita duduk belakang imam pakai seluar boxer wpun tutup aurat dgn singlet, ada baju bergambar2 berok ke katak ke.. boleh jatuh makruh pula.

So bg yg JAHIL BODOH mcm BOMO SIAL/MUSANG/KLON2 mereka.. usahlah jd sial dgn cuba lawan adab, manusia2 mcm ko ni adalah musuh agama dan MUNAFIQ!!

Anonymous said...

Apatah pula Abg KY Jelly tu sarat dgn kegiatan pelik2, anti perlembagaan, di majlis yg mempamerkan patriotism dan semua pimpinan lain boleh angkat tangan, mengapa beliau pilih utk LAWAN ADAB???

MENGAPA wahai BEROK SIAL? APAKAH MAKSUDNYA WAHAI MUSANGSIAL?
mengapa org mcm ko ni suka membela org2 jahat dan bermasalah???

Anonymous said...

Bikin khilaf lagi PR. Tambah lagi. Biaq banyak-banyak lagi. Lagi dan lagi.Lagi dan lagggggi. Muahahahahaha

Anonymous said...

Jadilah. Tak dapat jadi PM jadi 'SULTAN' pun cukuplah....kata anwar.

Anonymous said...

riwayat politik anwar tak lama dah.rakyat makin marah.penipu rakyat mau ke mana lagi.

Anonymous said...

Anwar kan Sultan Selangor sebab itu tak payah angkat tangan...muahaaaa

Anonymous said...

Suatu ketika dulu bekas Presiden Estrada Filipina yang kidal dikecam hebat kerana meletakkan tangan kiri di atas dada ketika menyanyikan lagu kebangsaan Filipina. Sepatutnya tangan kanan yang diletakkan di atas dada. Tetapi sebagai seorang yang bertanggung jawab, beliau telah meminta maaf di atas kesilapan tersebut. Anwar yang memang beniat menghina Sultan Selangor jangn harap minta maaf.

Anonymous said...



anuwar anak beranak memang gampang...bomo siam satu keluarga gampang....mak bapak bomo siam kaki juburr...sebab tu dia sokong anuwar...entah2 mak dia pun dai juburkan...bapak bomo siam kurang ajar...dibesarkan oleh cina..aku tau....aku duduk dekat rumah dia....nenek bomo siam bekas banduan/pelacur...psl tu dia marah sangat dengan kerajaan...

Anonymous said...

PERASAN YANG DIA KETUA NEGERI SELANGOR...DAH SEWEL

Anonymous said...

BABI ni dok prasan orang angkat tangan ikrar kt dia

AKU said...

kalau angkat tangan masa ikrar tu salah, apsal yang lain tu buat? sebab yang lain tu tongong ke? anu war sorang je yang betul?

tok perak said...

kepada musingketang.
kita kena akui le tak angkat tangan masa ikrar tak berdosa tapi nak tanya le balik angkat tangan masa ikrar berdosa ke?

Anonymous said...

bomo ni mmg sah salah seorg punjilt pungkoq anuar...manyak lazat wuo...btui ka..

Anonymous said...

Inilah bangsat pengkhianat bangsa...merosakkan negara dan bangsanya sendiri...kerakusan utk mnjadi pm..dengan nafsu serakahnya...apa lagi yg patut kita gelarkan orang seperti ini...malangnya org seperti ada pengikut2 bingai sprti BOMO SIAM...

Anonymous said...

MELAYU DLM PKR SEMUANYA ANJING!

Peneraju utama PR adalah DAPigs disamping Anwar Omega Aljuburi yg x berani bersumpah dgn alasan2 yg bodoh....saya gelar melayu dlm PKR anjing kerana mereka bakal menjadikan Malaysia spt Singapura....bangsa melayu akan terpinggir....cina babi akan lebih berkuasa...hanya melayu2 tertentu (yg mengagungkan cina) yg akan survive walaupun masih di bawah tapak kaki cina...

Anonymous said...

Dah nampak dengan jelas bahawa manusia bernama Anwar Ibrahim tidak setia pada negara. Memang bodoh mereka-mereka yang masih menyokong dia. Manusia hipokrik, pembohong dan hanya pentingkan diri.

Anonymous said...

Bomo siam punya kenyataan memang bodoh tahap balaci pecacai. Boleh pergi mampus la Bomo siam.

Anonymous said...

bumuh sial tu, apa saja yg anuar buat suma dia kata betol.... suma org trutama umno salah.... kan bumuh sial tu sangat berilmu dan berilmu agama.. cuma nak tanya, amalan orng yg mngucap kalimah syahadah atau amalan org kafir yg tdk mngeesakan Nya kah yg akan diterima d akhirat kelak? amalan/prbuatan org kafir sabaikmana pn d dunia ini tidak ada nilai d sisi Nya walau sebesar zarah!!!! jadi buat apa nak bersekongkol dgn kafirin..