IKLAN BERBAYAR

Sunday, September 30, 2012

FAKTA BAJET/JANJI NIK AJIS.


nik ajis kata bajet 2013 tak bawa manusia kepada ALLAH swt.

begitu punya usaha kerajaan BN nak jaga rakyat pun nik ajis kata tak bawa manusia kepada ALLAH swt.

apa pulak komen pok nik pasal senarai bajet-bajet-bajet yang pas laungkan kat kelantan ?

sampai sekarang belum ditunaikan.

kalau ikut pemahaman, orang yang tak tunai janji ni munafik.
janji bajet orang munafik tu boleh membawa manusia kepada ALLAH swt ke pok nik ?

isy isy isy pok nik .

61 comments:

Anonymous said...

bila dah rasa diri ahlul syorga, peduli apa pada janji...yg.penting UNDI.

So,untuk dapat undi, maka kena janji dulu le..Bagi aku,yg.salah bukan orang yg.buat janji tu, tapi orang yg.mengharap janji tu ditunai walaupun dak kena tipu 18 kali.

Gen2felsa

Anonymous said...

.

Saya mendoakan supaya semua orang-orang melayu boleh bersatu .

.

pemerhati said...

tu blom lg janji nak buat highway..dan yg plg baru buat keretapi laju

Al-Faqeh said...

Janji hny tinggal janji...jgn ambik pusing sgt pasal nik aziz nie...xdak nilai berita pun utk d baca...buang masa melayan kerenah dia yg ntah apa2..bior je lah dia

PAShit said...

SLOGAN PAS TERKINI:

MUNGKIR JANJI ADALAH MAKANAN KAMI!
UNDILAH PAS DEMI JANJI - JANJI KOSONG!

PAShit

Anonymous said...

Menunaikan tanggung jawab memakmurkn , memajukan dan mnsejahterakan negara adalah IBADAH....

Wlpon xdpt memuaskn hati kesemua rakyat adatla...dlm keluarga pon makbapak xdpt puaskn ati anak2 kesemuanya..masih ada yg brdengki mngatakn anak yg itu atau yg ini dpt lebih...

Dah 55 tahun mmrintah, Malaysia transform dari sebuah ngr mundur mnjadi ngr ISLAM membangun paling berjaya..Pngiktirafan itu di akui pemimpin2 dan ulama serata dunia..

Cume yg HATI nya ADA TOMPOK HITAM itula yg sebok menafikan....xtakut ke KUFUR NIKMAT?

Anonymous said...

1)KALU PAS AMBIK DUIT DEPA KATA SUMBANGAN BUKAN RASUAH....
2)KALU BAWA BINI ATAU ANAK DARA ORANG KAT KT HOTEL DEPA KATA KENA PERANGKAP
3)KALU TAK BERSETUJU PENDAPAT DGN PEMBANGKANG DEPA KATA UMNO BELI....
4)KALU NK PERINTAH PUTRAJAYA DEPA KATA DENGAR SUARA ALLAH........BIOR BETUI TU......
5)SEBABKAN NK JADI PM DEPA KATA MIMPI JUMPA NABI.....
6)SEBAB XDPT SEDIAKAN KEMUDAHAN AIR DEPA KATA MEKAH XDOK AIR. ..
7)SEBAB NEGERI KOTOR DEPA KATA MEKAH PUN XDOK AIR.....
8)SEBAB TERLALU MAHU KUASA DEPA SANGGUP PAKAT CINA DAP WALAUPUN KETUA PKR PENANG KATA GUAN ENG SOMBONG DAN ANGKUH
9)SEBAB GILAKAN KUASA SEMUA DALAM ALQURAN DIKAITKAN DGN POLITIK
10)SEBAB GILAKAN KUASA WALHAL SYURGA PUN DEPA JANJIKAN.....

Anonymous said...

Umno BN xde jasa langsung pada rakyat.........Yg banyak jasa pada rakyat adalah institut pemikiran nik ajis dan ustaz 3 pagi kt swiss garden hotel kuantan....

Anonymous said...

BUKU JINGGA BAWA TAKWA PADA ALLAH KER??????
NYANYUK KE DIA NI.......

PAShit said...

jom geng...let's karaoke!

Apa guna berjanji
Kalau tak ditepati
Kelak meracun hati
Tuan sendiri
Mengigit jari

ehh... ada orang terasa ke? kahkahkah

PAKATAN SYAITAN - JANJI DI MUNGKIRI!

PAShit

Anonymous said...

negara islam yg kaya pun umat islamnya berberaang sesama sendiri, bebunuh sesama sendiri, d malaysia melayu kafirkan melayu bersekokol dgn parti anti islam apa ke jadahnya, Barget Najib untuk rakyat malaysia bukan untuk org islam atau melayu aja,,bab kawin 2 ke 3 kau org cekap..cari kerang bulu muda atau da tepakai..kirim salam kat mat 121 kat ustaz yg takzirah dgn bini org jam 3 pagi tu

Anonymous said...

Harap GAP boleh mengusulkan kepada BN Kelantan agar mencetak poster tersebut dan edarkan kepada rakyat Kelantan di masjid, kedai, pasar raya dan lain-lain tempat yang difikirkan sesuai.

Poster tersebut juga hendaklah dipaparkan pada banner dan board yang bersaiz besar di mana-mana bangunan atau tanah milik BN.

Anonymous said...

undi pas masuk sorga...(benda ini ada ke xde..)
kalo ade camna dgn janji tu???

Anonymous said...

mungkin dengan menyokong peliwat atau pengamal homosex itu akan membawa manusia bertakwa kepada ALLAH, ya ka...................

Anonymous said...


Ada sesiapa blh tlg jelaskan statement Nik Aziz? Bajet mcm mana membawa manusia bertakwa kpd Allah?
Saya tak fhm..

Bagi sya , bajet ni lebih kpd ingin mengurangkan kesusahan golongan miskin dan sederhana disamping meransang ekonomi.juga mengalakkan rakyat spt ibu tunggal berdikari dgn menceburi bidang keusahawanan.. bukankah islam ada menyatakan kemiskinan itu membawa kpd kekufuran..pernah berlaku di Afrika akibat kebuluran dan kemiskinan melampau , ada manusia yg sanggup membunuh hanya kerana seguni gandum..

Anonymous said...

walau apapun, \orang tua ni tetapi dihati rakyat kelantan.

Anonymous said...

Ada sesiapa blh tlg jelaskan statement Nik Aziz? Bajet mcm mana membawa manusia bertakwa kpd Allah?

Saya boleh. Bajet macam Buku Jinggay. Hehehe.

Anonymous said...

PAS. PARTI. . " PUTAR ALAM SELALU"
PAS. PARTI. PARTI ANJING SURUHAN DAP
PAS. PART AJARAN SESAT

Anonymous said...

Lu jgn main2 dgn buku jingga tu sebab dia boleh bawa kita semua kpd takwa allah dan seterusnya syurga allah seperti yg diwarwarkan oleh pas kottttt......

Anonymous said...

SENANG JE NIK AJIS KOMEN KAN !
CUBA SURUH DIA BUAT BUDGET......PANDAI TAK.

PERINTAH KELANTAN TAK PANDAI......KOMEN PNDAI
22 TAHUN HIDUP MUNGKIR JANJI.

SEMUA ORANG BODOH, DIA SAJE CERDIK......

Anonymous said...

Nik ajis pandai,zuhud, xsuka kreta mewah, anak branak dia xberniaga, bersih xde kroni, cerdik berpolitik, masih muda belia,xsakit,ahli ekonomi,byk lahir ushawan melayu terulung spt didakwa oleh langsir,byk ilmu,ditakuti,duduk umah kayu, tak melancung luar negeri dan sekelas dgn lee kuan yu di cambrigde utk bawa negara dipersada antarabangsa.......,

Anonymous said...

Makin lama
Makin banyak dosa la Pok nik..udah2 la tu..

Anonymous said...

org tua munafik.

warisan tmk said...

Dah tak tahu nak kata....
Nik Aziz faham ke apa itu Belanjawan Negara atau Budget?
Apakah dia dok ingat ucapan pembentangan budget tu satu TAZKIRAH RAMADHAN, atau ceramah agama mingguan sebagaimana dia selalu buat di Kota Bharu?
Amat memalukan bila mereka bergelar ulama ni bercakap MERAPU.
Pok Nik, bukankah di dalam Islam, DIAM tu lebih afdhal dari BERCAKAP MERAPU!!!

Anonymous said...

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mahu rakyat berwaspada dengan tiga “senjata” iaitu kutuk, hasut dan janji yang digunakan pembangkang untuk memenangi hati mereka.

==============================

semakin kalut ucapan PM altantuya ni...........

mana janji royalti minyak?
mana janji hapus rasuah?
mana janji tiada lagi contract nego?
mana janji kurangkan jenayah?
mana janji atasi pembanjiran boroh asing?
mana janji kekangan kenaikan harga barangan , eg gula, makanan, ..


banyaaaaaaaaaaaaaaaaaaak lg........................

hangkedee said...

Statemen bernas dari pok nik.Betul lah tu kerana dalam barget 2013 tidak ada peruntukan pembinaan Wat Siam di kelantan.

Anonymous said...

Belilah jet.. anda akan menuju ketakwaan ala PAS..

Anonymous said...

Janji HUDUD dgn dap mcmana?????Tu teras perjuangan parti.....jgn main2.....hehe

Anonymous said...

Nik aziz kena nasihat anwar dulu... Apa itu takwa kepada Allah swt

yb raz said...

bajet nuar buat tu bawak maanusia dekat kat Allah juga ke nik ajis? tak payahlah sibuk nak kritik orang lain kalau pentadbiran sendiri huru hara nik ajis oii..

Anonymous said...

Jadikan Anwar al Jubori senbagai ketua dan patuh kepada DAP adalah cara afdhal bagi Nik Aziz utk menjadikan maknusia lebih takwa.

Anonymous said...

Rasanya hati Nik Aziz ni terlalu gelap,banyak sangat bintik-bintik hitam.Makin tua makin gelap.

Anonymous said...

Harap2 Tok Guru cepat sedar. Janganlah hanya kerana ingin berkuasa segala yang tak masuk akal dihalalkan. Bersatulah demi Agama, Bangsa dan Negara. Sayangilah Bangsa Agama dan Negara lebih dari kepentingan diri. Keluarlah dari pengaruh yang merosakkan. Pergunakan ilmu yang ada supaya tidak sia2 ketinggian ilmu yang diperolehi. Taraf Tok Guru yang ada jangan dicemarkan. Pihak berkenaan hanya memperguna demi agenda peribadi. Kekalkanlah ideologi asal PAS walaupun tiada Jawatan sepertimana perjuang terdahulu.

Anonymous said...

pas kata duit kerajaan BN haram tp BRI1M meka belasah jugak..dasar melayu x sedar diri

Anonymous said...

Betul kt najib tuh. Cuma 3 je senjata yg pembangkang ada. Sbb cuma itu je kepakaran yg mereka ada.
1) Pakar kutuk n pakar kritik, tp bukan pakar pelaksana.
2) Pakar hasut, batu api n pakar fitnah.
3) Pakar tabur janji n pakar mungkir janji.

Anonymous said...

memang dah jadi dasar pembangkang Malaysia bila berjanji dalam manifesto tak akan dibuat kerana itu bukan perjanjian. ianya hanya kata2 kosong..dan yg bodoh dan taksub akan mempertahan kan nye pulak..

ketaqwaan ke jadah nye cam tu nik ajis oo ..jadi najis ada lah...

Parti pembangkang Malaysia adalah parti pembangkang yang paling bangang di dunia..

Anonymous said...

kerna dek xtremist racist umno, pru13... dah confirm aku undi PR..............

Anonymous said...

Inilah hasil politik kebencian yg ditanamkan sekian lama sehingga sanggup bersekongkol dgn tokong guan eng dan ngeh perak yg menghancurkan sensitivi org islam.Syabas kpd kamu yg ahli syorga kotttt... ...

Anonymous said...

Bro, ko tgk berita x bro? Aku rasa semua tu dah dibuat. Jgn dok baca sgt haramkah ko tu, sempit otak ko nanti. Pm altatuya pun berani sumpah tau..pm anu bengkok bila nak sumpah

Anonymous said...

Aku x nampak apa2 benda baik pr buat selama ni. Confirm aku undi umno...hehee. Masuklah kamu dlm golongan minoriti yg bersorak bagaikan semua org ikut korang

Anonymous said...

Utk makluman kawan2 generasi muda kerajaan Perikatan/BN telah membiarkan aktiviti pondan di belakang bengkel KTM Tanjung Bendahara Alor Setar, Lorong Gaharu dan di sebelah Restoren Hamid Penang Road, Pulau Pinang sejak awal tahun 60'an lagi.. Malah sampai sekarang ini aktiviti2 pondan/gay dibiarkan masih aktif dan berlaku secara terangan-terangan terutama di hadapan Hotel Continental & Hotel Malaysia Penang Road.. kalau x percaya pergilah saksikan sendiri pada setiap malam... Jadi Datuk Puad Zakarshi atau mana2 pemimpin UMNOPORNO tak usahlah dok berlakon brcakap macam org x berapa cerdik.. hampa semua ada kuasa sejak lebih 50 tahun.. apa hampa buat utk benteras aktiviti gay/pondan ni !!!!!.. x payah dok tunjuk jari kpd org lain (DSAI) sbb 4 jari lagi dok hala kat hampa balik !!!!! ... Aku telah melakukan kesilapan kerana menyokong hampa dulu.. semoga Allah ampunkan dosa2ku terdahulu....

Anonymous said...

Ini mcm upahan je......bercakap asyik tuduh dan fitnah org jer....

Anonymous said...

Rakyat klantan...
Air pon takde ...nak solat pon susah..nak bertakwa mcamana..???
Diri selalu tak berwuduk...air kotor ...camne...???

Anonymous said...

Pondan pondan tahun 60'an tu...banyak yg dah mati pon....
Dah tua.....tinggal generasi muda....

Apa kene mengene pondan tu...????
Mcam lah kes lorong haji taib tu...
Kenapa..tak berubah ???

Jawab laa....
Bagi idea....
Bukan nak balun...komlen sana sini...

usin said...

kesian nik aziz, kena bedal siang malam. tp nk buat macamana, dia tak kesian kt diri sendiri....

Anonymous said...

nak salahkan pondan 60 an...yang cakap tu pondan-pondan muda ke.....kesian aku pun tak tau ada pondan kat situ walau lama duduk kedah....awat hang suka pondan ka??...bahaya tu..tu la dok lagi sanjung pemimpin hangtu....hak asasi sangat la...buat pelingkup negeri

Anonymous said...

Betul2 setuju dgn statement ni......Aku rasa pencacai pembangkang td kaki pondan tp berselindung atas nama islam....

Anonymous said...

Kesian Nik Aziz. Elok letak jawatan. Dah tak releven. Kalau hari ini Mahathir letak jawatan, esok saya letak jawatan. Kelantan pun banyak masalah. Adakah Anwar bertakwa? Elok Nik Aziz tazkirah Anwar dan Karpal Singh.

Anonymous said...

Nik ajis kata dia mahu jd MB spi mati sbb pas kelantan akan porak peranda jika dia letak jawatan.Puak husang akan gaduh dgn puak nik amar......Bekas ketua pemuda kelantan pun xsebulu dgn nik abduh........

Anonymous said...

Teringat kata2 hikmah dari seorang mursamdul terkemuka dunia "jika mahathir letak jawatan hari ini, esok saya juga akan letak jawatan"
*hakk tuiii!

Anonymous said...

pas tetap akan membohongi rakyat kelantan yg hairan rakyat kelantan masih mahu pas merintah dah tahu pas memang penipu besar mereka semua mahukan kuasa dan harta apabila mati nanti pemimpin pas nak bawa masuk kubur.

Mat13 said...

Aku sokong 100% kenyataan Tuan Guru Hidup PAS..bawalah kesesatan bersama muuuuu....... hheheheheheh

Anonymous said...

Kalau camtu suh Pok Nik jual le Mercedes dia tu, pakai unta gantung plat DV XXXX. Baru ada ketakwaan kepada Allah.

Anonymous said...

Wahai AHLI SYORGA PAS.. Bila nok naik jet pi Sabah ke Sarawak pulok.. kasi makan angin la sikit ahli sorga demo..syorga dunia pun kena raso sebelum demo merempat selepas pru 13 nanti..

Anonymous said...

Anon 2:39...ahli sorga pas tak pakai jet, mereka mengunakan tikar terbang zam ala kazam dan batang penyapu terbang kepunyaan pok nik.

sap said...

haii...nasib korang la penyokong PAS......20 thun msih x sedar2 lg.....Poknik jgn jd 'tokong' serupe mansur sudah ler...!!! huhu

Anonymous said...

alhamdulillah tak lah aku tertipu dengan pujukan umno "pembawa rezeki" kpd penganut2nya....

cukuplah Allah yg beri rezeki, beri air, beri udara, beri cahaya matahari, dan sihat yg tidak terhingga.... makhluk tak memberi kesan jika tanpa izin Allah!

aku yakin dengan Allah & syariatNya yg selamtkan seluruh manusia....

tolak kesyirikan UMNO lebih afdal!

Anonymous said...

dgn naikan gula 0.20/kilo pm bolih byr org muda rm250.00 dan rm 500 utk org tua.belum lg duit saman lampu merah dan had laju.igt rakyat bodoh ke hj najib.apa2 pun duit2 ini kita mesti ambik sbb duit2 ini dtg dari pembayar cukai bukan duit najib /rosmah kompul dari kecik2 dulu.duit yg rosmah kopol kecik2 dah belikan beg tangan jam dan cincin kt luar negeri.

Anonymous said...

dgn naikan gula 0.20/kilo pm bolih byr org muda rm250.00 dan rm 500 utk org tua.belum lg duit saman lampu merah dan had laju.igt rakyat bodoh ke hj najib.apa2 pun duit2 ini kita mesti ambik sbb duit2 ini dtg dari pembayar cukai bukan duit najib /rosmah kompul dari kecik2 dulu.duit yg rosmah kopol kecik2 dah belikan beg tangan jam dan cincin kt luar negeri.

Anonymous said...

Anon October 1, 2012 11:34 PM

Ko duduk la kat Rwanda Somalia baru padan muka kot..

Memang tuhan beri rezeki. Tapi tak usaha pun tak guna juga.

Kalau kerajaan hancus pun tak guna juga..

Kalau ko duduk kat negara2 yang aku cakap tu, baru padan muka.

Buat la riot ke apa ke...
Masa tu bersorak "duit rakyat mana?" pun tak guna ... buat bazir air liur..

sap said...

tolak SYIRIK & KEMUNAFIKAN PAS bkn lg afdal,tp dh jatuh WAJIB ponn!!!