Thursday, September 6, 2012

HISHAMUDIN RAIS ALAMI KRISIS EJAKULASI PRA MATANG ??



AIDCNews – 05/09/12 – Hishamuddin Rais berusaha menawan media alternatif, selain menjadi kolumnis di portal Malaysiakini, dia juga merekrut peminatnya yang tersendiri melalui blog tukar tiub dan radio bangsar utama.
Dua orang anak didiknya, Rahmat Haron dan Amin Iskandar juga menjadi kolumnis portal yang sering dikaitkan dengan tajaan dana asing itu.
Amin Iskandar atau lebih dikenali sebagai ‘Black’ melangkah setapak lagi dengan dipilih menjadi Penolong Pengarang Berita portal The Malaysian Insider.
Radio Bangsar Utama Saduran Radiq Radio
Sonia Randhawa
Projek radio alternatif diperkenalkan oleh seorang ‘agen asing’ bernama Sonia Randhawa yang bertugas di Monash University (Malaysia) dan New College Era.
Sonia Randhawa diperkenalkan melalui satu kertas kerja INDERFOR (The Institute For Democracy And Reform) yang ditemui di pejabat PKR sebagai Pengarah CIJ (Centre for Independent Journalism) yang bertanggungjawab melatih kebebasan maklumat dan kebebasan menyuarakan pendapat kepada kumpulan tertentu di Malaysia.
“Sonia pernah menjadi editor Radiq Radio, sebuah stesen radio bebas yang diwujudkan pada tahun 2001-2004,” lapor kertas kerja itu.
Selain Sonia, kertas kerja itu juga turut memperkenalkan tiga watak lain iaitu, Cynthia Gabriel (Pengarah Eksekutif SUARAM), Ibrahim Suffian (Merdeka Center) dan Azizuddin Ahmad (ABIM).
Dalam tulisan tangan di muka hadapan kertas kerja ditulis NED, yang merujuk kepada sebuah yayasan dana yang berpangkalan di Amerika Syarikat (AS), ‘National Endowment For Democracy‘.
NED menurut penggubal undang-undangnya, Allen Weinstein diasas pada tahun 1983 sebagai topeng CIA beroperasi ‘menawan’ dunia yang berselindung di sebalik bantuan dana untuk projek ‘demokrasi’.
Menurut rekod ‘2007 annual report grants/malaysia‘ , CIJ yang dipimpin Sonia pernah menerima dana sebanyak $15,000 pada tahun 2007.
Rahmat pernah dilaporkan Malaysiakini bekerja di Radiqradio itu.
Selain Rahmat, Shanon Shah aktivis pro LGBT yang juga PPengarah Eksekutif, Amnesty International Malaysia (AIM) juga turut terlibat.
Warna kuning yang menjadi tema laman Radio Bangsar Utama hampir sama dengan tema lamanamnesty.org.
Tema kuning juga menjadi tema BERSIH dan Janji BERSIH yang juga turut diterajui Hishamuddin Rais.
Laman Radio Bangsar Utama

Laman amnesty.org

Maria, Samad dan Isham tulang belakang BERSIH
Menurut Tony Cartalucci, wartawan penyiasatan dari Land Destroyer Report dalam artikelnya bertajuk “A foreign-funded movement for a foreign-serving agenda“, Amnesty International dan Human Rights Watch (HRW) adalah dua badan hak asasi antarabangsa yang ditaja oleh George Soros melalui yayasannya, Open Society Institute (OSI).
Manakala dalam artikelnya bertajuk “Amnesty International is US State Department Propaganda“, wartawan Barat itu menghuraikan khusus perkaitan Amnesty dengan Jabatan Negara Amerika Syarikat (AS).
Hubungan Rapat Maria Chin & Hishamuddin Rais
Dalam buku tulisan Kamarazaman Yacob bertajuk “Bersama Anwar Ke Penjara”, penulis yang juga bekas Presiden PMUM (Persatuan Mahasiswa Universiti Malaya) menceritakan Hishamuddin Rais pernah berlindung di rumah Allahyarham Usman Awang sebelum melarikan diri ke luar negara pada tahun 1974.
Turut melarikan diri menurut Kamarazaman adalah seorang lagi aktivis PMUM bernama Yunus Lebai Ali.
“Yunus Ali. Melarikan diri dari tanahair. Seorang aktivis PMUM. Pernah menyertai PLO semasa di luar negara,” kata Kamarazaman.
Gambaran yang diberikan Kamarazaman yang juga abang kepada Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob (Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan) seolah-olah Yunus Ali mengabdikan diri di bumi Palestin sehingga ke akhir hayat.
Namun berlainan dengan gambaran yang diberikan oleh isterinya sendiri, Maria Chin Abdulah dalam satu rakaman mengingati kematian Allayarham Yunus Ali yang didedikasikan oleh Malaysiakini.

Selain Maria, portal itu mewawancara tiga lagi individu yang rapat dengan arwah Yunus, iaitu Hishamuddin Rais, Amin Iskandar dan Dr Rohana Ariffin yang ketiga-tiga dilabel contoh aliran sosialis.
Maria Chin menceritakan pertemuannya dengan Yunus Ali bermula di London pada tahun 1979.
Katanya, setelah suaminya menjadi pelarian di luar negara, akhirnya dia bersama suaminya pulang ke Malaysia ketika zaman Tun Dr Mahathir menjadi Perdana Menteri.
Di Malaysia, suaminya menubuhkan NGO bernama NIEI (National Institute for Electoral Integrity) untuk merekrut golongan muda dalam usaha menukar sistem politik.
Selain NIEI, Maria Chin juga terlibat dalam NGO-NGO hak asasi manusia dan feminisme termasuklah EMPOWER dan SUARAM yang menjadi tulang belakang BERSIH.
Menurut laman gndem.org NIEI pula merupakan cabang kepada ANFREL (Asian Network for Free Elections), organisasi yang berpangkalan di Bangkok dan NAMFREL (The National Citizens’ Movement for Free Elections), organisasi berpangkalan di Filipina.
Laman itu juga turut memasukkan BERSIH juga sebahagian daripada badan naungan ANFREL dan NAMFREL.
Menurut bekas pegawai perisikan CIA, Philip Agee, pembiayaan NAMREL merupakan tajaan CIA.

“Teknik lama CIA, (dengan) menubuhkan (sesuatu) organisasi (NGO) yang kuat (di kawasan) Pasifik yang akan terlibat dalam memantau pilihan raya atau sesuatu sepertinya.
“Yang pertama yang saya tahu adalah NAMFREL di Filipina, yang ditubuhkan sekitar tahun 1950-1951, sebagai salah satu usaha negara tersebut untuk menentang pemberontakan.
“Dan kami melaksanakannya melalui organisasi ini, NAMFREL..NAMFREL mengilhamkan (moto perjuangan) Kuasa Rakyat (People Power),” katanya.

231 comments:

1 – 200 of 231   Newer›   Newest»
nabi ajees said...

alaaaa.... hisham jengloat seorang nih pun UMNO tak dapat nak urus.... pondan betul!

Anonymous said...

3:31 - bukan hisham tak boleh urus, cuma sesekali tengok keadaan yg tak terurus mcm org gila, sekali tengok macam pondan tua, sekali tengok pulak mcm pengurus rumah pelacur wargatua. kesian jugak...kalau layan pun bukan ada pekdah.

tapi kann...mcm tu ponn PKR/PR nak buat pemimpin.

mcm tu punya org/muka, kat lorong hj taib 5 bersepah2, baik drpd itu ponn ada.

Servant of God said...

Hishamudin Rais ni perasan pandai.

Ini laa susahnya bila perasan pandai.

Dia sajalah yang betul. Kalau orang lain tak setuju, dia akan buat apa cara sekalipun, hatta bersekongkol dengan musuh kaumnya, untuk mencapai objektif.

Dia tak fikir halal haram.

Apa nak kata. Bijak sangat kan. Apalah sangat halal haram tu untuk orang bijak macam dia.

Anonymous said...

3:31 - kalau kau tak jumpa kat lorong hj taib 5, kau boleh survey kat lrg hj taib 3 atau lorong tiong nam, gerenti dpt punya.

nabi ajees said...

sial si tukar tiub nih! mcm nak bagi penyepak kat kotek dia pun ada!

Anonymous said...

.
Tazkira Maya:

kebebasan terlampau adalah bertentangan dengan mana-mana agama.

mana-mana agama tidak berkembang dalam suasana bebas terlampau

soklan:

selesakah mukmin dan parti islam duduk dalam persekitaran bebas terlampau?

Teokrasi Maya.

Anonymous said...

INI SAJALAH YANG ADA NAK DIKETENGAHKAN SEBAGAI PEMIMPIN PKR

Anonymous said...

WA JUMPA OLANG NI TENGAH BALL KAT CHOW KIT LOO

Anonymous said...

sial mcm budak yg tunjuk punggung tu jugak.

kenapa tak tunjuk punggung kat anwar? takut dapat bala? hahaha...

Anonymous said...

.
PI SELAMANYA MENANG SORAK

kalau persekitaran orang asal tidak dapat ditembusi oleh parti isle, macam mana PI nak tembusi persekitaran metropolitan yang di diami oleh minda-minda dan perlakuan-perlakuan liberal/songsang?

kepada PI, bukalah mata dan ringan-ringankanlah tulang sebagaimana anda buka mata dan ringankan tulang semasa berdepan dengan kedatangan artis dari luar selama ini. cegah sebelum parah.

FIKIR-FIKIRKAN

Anonymous said...

Pengikut Pok Nik jadi macam Pok Nik kerana makan dan tidor mace Pok Nik.

Pengikut angelopile jadi macam angelopile kerana makan dan tidor macam angelopile.

Bla, bla, bla

Anonymous said...

.
Agenda tersirat yang boleh dibaca ialah:

1. gerakan anti-teokrasi bertopengkan kebebasan bersuara

2. memancarkan suara angelopile secara lebih vokal dan meluas

Tukang Komen said...

1. Demo reformasi.
2. Kempen fitnah pemimpin.
3. Menghasut membenci Umno/BN dan
Kerajaan.
4. Tunjuk perasaan dan mengganas.

Langkah seterusnya ialah tindakan militant. Aku tau sangat cara gulungan ini. Hishamuddin Rais dari dulu lagi bergelumang dengan kumpulan marxisy sewaktu menetap di luar negara. Fahaman komunis menebal dalam jiwanya. Itu sebab dia sukan menggunakan bahasa perjuangan komunis seperti 'revolutioner' dan 'reactionary' dan sebagainya. Mereka ini percaya perjuangan bersenjata sekiranya kaedah demokrasi gagal dicapai.

'Political power comes from tha barrel of the gun' Itu kata2 Chairmana Mao dalam buku merahnya.

Langkah militan pasti menyusul.

Anonymous said...

Bosan tol...dah macam2 pendedahan kaitan mangkok2 jamban dgn aktiviti haram , songsang serta mengancam keselamatan negara tapi...xde apa2 tindakan ponnnnnnn...

Apa ..undang2 negara hny utk org yg mnyokong kjaan sj ke? kalo penyokong kjaan yg wat gitu cepat2 kene tindakan tapi kalo pihak FUCKatan yg wat onar, tindakan cume seolah2 mengalas perot kosong aje...takot rakyat marah..

Semua kes SONYAP di tolan maso ...apa skrng ni SAPA YG MEMERINTAH? ANUwar atau BN?...

Tolongla DSN...sy amat sayangkn negara sy ini...sy xnak PELIWAT cum PELAKON PORNO mnjadi pemerintah Malaysia...sy xnak ngr kite di timpa bala spt kaum Nabi LUTH...

Anonymous said...

APa YG SEBENAR NYA MAMAT TUA INI MAHU ? NEGARA YG MACM MANA ? PEMIMPIN YG MACAM MANA ?...MAMAT INI BANGSA APA ?

Anonymous said...

situa yg nak jadi gila!!!

TukarTIUBWORKS-USA said...

Sebenarnya mcm Nuar juga, Rais ini seorang bodoh, cincai tapi pandai menggunakan istilah2 Intelek untuk cari makan & popular bagi memuaskan

-KEPALA KOTENYA

NAMFREL, MERDEKA REVIEW, ANAK, seantero, EiD MUBARAK, IDUL FITRAH,

MAPAN, DAPIG, KOKTEL, PUBEK, JUBURISM,ANAK,

CERN,CEPT (kerja2 rafidah aziz, istilah asal kaitan fizik)


LGBT, dll.

semuanya sampah yang dibungkus dalam kotak yg menarik



Jasma said...

oh ya jangan lupa letak graph2
survey, perfonmance, dyno dll..

TasekUtara said...

IBLIS BAPUK NI STUDENTVFUGITIVE DULU.
MAMANG KAKI DEMO, SEMENJAK TAHUN 1974, PEROSAK KEAMANAN NEGARA.
SELAGI TIADA TINDAKAN OLIH MENTERI LEMBUT DAN KDN, SELAGI ITU LAH DIA AKAN DEMO.
DIA PRLU DI AJAR, FASAL DIA KURANG AJAR DENGAN RAKYAT ALYSIA YANG SUKA KEAMANAN.
TANGKAP JE IBLIS NI.
TAKDE SUMBANGAN BAIK DIA BERI PADA NEGARA.
TANGKAP HUMBAN, TANGKAP HUMBAN SIIBLIS GILA NI.

MAFREL- said...

Learn from This:

How to create LGE (Topekong)

http://www.apath.org/creating_religion.html

Anonymous said...

PAS. PART AJARAN SYAITAN
DAP. DIRTY ACTION PARTY
PKR. PARTI KLENTONG RAKYAT.

SEMUA TAK BOLIH DIHARAP, CAKAP TAK SELUPA BIKIN.
UNDI PAKATAN UNTUK BINASAKAN NEGARA.
ORANG GAGAP RAMAI DALAM PKR. BERHATI HATI !
CAKAP MACAM MR PERFECT, TAPI ANYAK YANG TAK PERFECT.
KUENG KUENG KUENG.👿👿👿👿👿👿👿👿

Anonymous said...

Mamat sengal ni beragama apa? Serabut betul, kepala otak berfikir secara tak fokus.

Anonymous said...

SENANG SAHAJA, HARI INI PIJAK, ESOK MINTAK MAAF.
HARI INI TUNJUKKAN KERI'S, ESOK MINTAK MAAF.
MACAM LAGU "MAAFKAN KAMI" bunyi Nya.

I AM SOLLY..........

Anonymous said...

SEKADAR INGIN TAHU SAHAJA.

APAKAH UGAMA SAUDARA HISHMUDDIN RAIS INI YEK ?a

Anonymous said...

Sebut gay tua ni teringat video ucapan isu murtadnya yg gua tengok dlm blog Aidc. Dengan selamba badak dia persoalkan kenapa orang cina dgn india boleh sukahati tukar agama kenapa orang islam tak boleh.............. WTF?!!
Sah orang tua ni dah gila.

Anonymous said...

bila umno pernah bertindak secara yg tak matang sebelum ini.... maka lahirlah generasi keciwa dan defensif yg kekal.....

akhirnya makan diri umno jugak....

Anonymous said...

GAP,

Ingat tak masa mula2 NTV7 disiarkan ke udara, kalau tak silap samada tahun 1997, 1998 atau 1999..ada satu program wawancara di NTV7.. Dia ni lah pihak NTV7 jemput dia utk dibual bicara.. mamat ni punyalah pelik GAP sbb tidak pernah aku tgk di tv apa2 program bual bicara akan ada seorg Islam pegang tasbih ( kononnya berzikir).. aku tak kisah kalau dia berzikir di rumah, di masjid .. tapi ni ketika siaran ke udara.. sedangkan Ustaz2 lain yg selalu msk tv mana ada buat mcm tu... tak ke pelik ... aku rasa betullah mamat tu sbb mamat tu baru dibenarkan pulang ke Malaysia selepas bertahun2 tinggal di London..

Anonymous said...

Anak2 muda yg mengkibarkan sang saka malaya pd malam 30 ogos 2012 dahulu
bukan dangkal sejarah.

Anak muda ini bukan buta sejarah.
Anak muda ini bukan jahil sejarah.

Mereka anak2 warisan sejarah...!

Syabas Hishamudin & the geng!!!

Anonymous said...

Bomo,,, warisan komunis. Wakakaka

mai said...

Hishamuddin Rais atau Tukar Tiub ni juga masterming kempen tukar bendera Sang Saka yang dikibarkan pada malam merdeka lalu....Mamat ni memang kaki bodek Anuar dan kuat temberang ,perasan dia saja pandai orang lain semua salah.

Anonymous said...

20012

Pemberita: Kenapa kamu kibar bendara 3 rasa (roket, lunar dan illuminati)? Kenapa tak kibar bendera Msia Republik 20012.

Anak Muda: Kami ikut sejarah, sejarah republik bermula pada 2012. Pada masa itu 3 kumpulan inilah yang memulakan gerakan bawak Msia jadi negara republik.

Pemberita: hmmm, kes bapa borek anak rintik...

Anonymous said...

Bomo,

Aku setuju. Mereka waris sejarah KALUT MARUT. Wah kah kah kah.

Anonymous said...

Banyak gol intelektual, berjanggut dan bermisai macam Hisapudin, tidak berasama pas sekarang ini. Soalannya: kenapa?

Bomoh Burma said...

mari jampi ramai2 100x

bomoh Sial bodoh
bomoh Sial bodoh
bomoh Sial bodoh
bomoh Sial bodoh
bomoh Sial bodoh
bomoh Sial bodoh
bomoh Sial bodoh
bomoh Sial bodoh
bomoh Sial bodoh
bomoh Sial bodoh
bomoh Sial bodoh
bomoh Sial bodoh

Tukang Komen said...

Mamat sang saka ni memang suka ambil contoh pimpinan dan fahaman luar negara khususnya negara sosialis dan komunis. Dia pulang ke Malaysia selepas peliwat negara menjadi TPM. Dia rasa diri dia hebat sangat. Sebenarnya dia hanya boleh putar kepala anak2 muda yg bodoh je. Tiada contoh baik yg ada pada dia. Dia nak negara merdeka ikut cara dia iaitu bebas dari demokrasi.

Anonymous said...

.
satu saja pertanyaan saya:

kenapa melayu anglophile nampak lebih keBaratan berbanding warga Barat?

tobeng said...

Gerakan liberalisasi dan demokrasi total memang sentiasa mendapat sokongan dari barat melalui proksi2 yang berselindung di sebalik ngo.

Hisham jenglot salah sekor dari pejuang liberalis yang tegar dengan anutannya.

Tuntutan para liberalis ini tak lain supaya negara kita mengikut 100% demokrasi barat/yahudi seperti penghalalan lgbt,kebebasan murtad,kebebasan bersuara tanpa batasan dll.

Tidak mungkin seorang yg mengaku Islam mendokong perjuangan seperti ini.

KIta tengok nanti anjing belaan kafir mana yg menyalak dulu.

Anonymous said...

The malayan leftwing organisation, AMCJA and PUTERA here decided on a design of a national flag for Malaya.

The flag will be an on long 10 feet by seven feet. The upper half will be red with 12 yellow stars and the lower half white.

The red colour will represent struggel, and the white will represent purity. The 12 yellow stars will represent the 12 states of Malaya.

The decision to make and fly the flag was made at Kuala Lumpur at a meeting early this month of member of PUTERA, AWAS, The Malay Joint Action, The Malayan Indian Congress, MPAJA, The Malayan Federation of Trade Union and The New Democratic Youth Leage.

(Sumber: Utusan Melayu & The Straits Times 11 Nov 1947.)

tobeng said...

Bongok siam,itu diorang cipta bendera komunislah tu macha.Klau kau nak tahu pengganas komunis dulu pun pakai bintang tiga.Yang kau stim sangat dengan komunis ni apahal macha?

Anonymous said...

Malaysians never had a chance to study the independence movement prior to 1946 at school.

Lets learn and study our history...!

Anonymous said...

Aku sayang Jalur Gemilang.

tobeng said...

Janganlah bongok sangat siam.Kau yang tak faham sejarah.Perjuangan puak berhaluan kiri dipengaruhi sosialis dan komunis sebab itu saja pilihan paling efektif pada masa itu untuk menentang kuasa penjajah barat.Kalau komunis dan sosialis menang siapa perintah Malaysia?Siapa jadi PM/presiden?Cubalah jawab kalau kau ada telor.

Anonymous said...

Let Sang Saka Malaya flag become the symbol of Rakyat's struggle against tyranny of UMNU...!!!

Anonymous said...

Kita dah lama merdeka budak Hishamuddin baru nak berjuang pasal bendera. Wah kah kah kah. Ramai juga orang bodoh dalam malaya ye! Wah kah kah kah.

usin said...

gap, aku nk ingatkan kamu satu perkara. saat ini gap adalah antara blog politik yg berada dlm rangking terbaik. oleh itu pesaing terutama blog propakatan cuba menjatuhkan ranking blog kamu. antara usaha tersebut ialah dengan mengupah pencacai untuk post seberapa banyak komen2 anti-artikel yg dikeluarkan. ini bertujuan untuk 'membosankan' pembaca dan akhirnya akan menjauhi blog ini. dengan kurangnya pengunjung bermakna ranking blog gap akan beransur-ansur turun. sebagai 'pemain ' blog yg berpengalaman seharusnya gap telah sedar corak permainan pihak lawan. cumanya kekadang kita alpa dengan keseronokan melayan komen2 berapi berbentuk pro dan kontra. aku malas nk beri contoh pengkomen2 yg diupah sebagai pencacai tersebut, mcm najis pulak rasanya. tp aku pasti kamu dah tahu siapa empunya nama. so gap, berhati-hatilah dengan jerangkap samar tersebut sebab ranking kamu dicemburui serta dibenci dan akan ada yg berguling-guling ketawa jika ranking kamu jatuh...

tobeng said...

Tak berani jawabkan bongok siam?

Anonymous said...

Symbol lf rakyat's struggle? Wah kah kah kah. Nak tergelak dibuatnya. Rakyat dah buat keputusan BN menang Pilihanraya. Pakatun struggle for LGBT. Wah kah kah kah.

tobeng said...

usin,mamat macam bongok siam ni memang dibayar,kalau tak takkan siang malam dia menghambakan diri mengadap blog gap ni.Janji masyuk

Anonymous said...

Apabila rakyat sudah sangsi akan UMNU....

Segala data sejarah yg keluar dari mulut UMNU, WAJIB disangsikan...!

Anonymous said...

Bomo.. 1947 tu sejarah komunis la. Satu2 bendera yg boleh diterima sbg bendera asal hanyalah bendera Persekutuan Tanah Melayu! Itupun hanya utk 4 negeri. Perak Selangor N.Sembilan Pahang. Yang lain semua berlainan.

tobeng said...

Cepat bongok siam aku nak tahu jawapan kau.

Anonymous said...

HARAP GAP BOLIH BUAT CERITA LIPUTAN KAMARUDDIN JAAFAR, PAS TUMPAT.
DENGAR DIA NI ORANG KUAT ANWAR DALAM PAS, DAN MENJADI KAYA ATAS PERTOLONGAN ANWAR DULU.
SELAK KAIN DIA SUPAYA KIA PEGUNDI TAHU SIAPA DIA SEBENARNYA.
KIT SIANG DAH
HISMUDIN RAIS DAH, SKRG GILORAN KAM AAFAR

tobeng said...

Sah bongok siam ni tulis ikut skrip.Bos suruh tulis asal bukan umno,dia pun tulis.Tak kisahlah sokong komunis ka,yahudi zionis ka,serbia ka,jesuit ka, asal bukan umno.Itu guideline yang bos suruh ikut.Lari skrip kena potong gaji kahkahkah

Anonymous said...

10:25 PM

Siapa yg memberi gelaran 'kiri' kpd pertubuhan2 pejuang kemerdekaan yg tulin ini...?

Siapa pulak yg letakkan Umno di kanan???

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

10:32 PM

Abis..., ko ingat posting2 GAP ini datangnya dari mana?

Kuah kuaah kuaaah...!!!

tobeng said...

Bongok siam,apa kisah kiri atau kanan.Soalan aku mudah kalau umno kalah dan komunis/sosialis menang siapa perintah Malaysia?Siapa pm/presiden?Chin peng?

tobeng said...

Pengganas komunis pejuang kemerdekaan tulen ka macha?

Anonymous said...

Flag or no flag, malaysia is not well, all these are raised to sway our attention from the actual cause of the rot to our country. The rot is with the current govt. and look who has raised issue with flag flying...!

tobeng said...

Bongok siam sokong komunis perintah Malaysia,asal bukan umno.Aku tak fikir sisiam ni Islam.

Anonymous said...

10:37 PM

Perkataan 'kalau' mahkamah tak terima sebagai bukti kes...!!!

tobeng said...

Tak bleh jawab ka macha?Janganlah tunjuk sangat kebodohan sendiri kat sini.Hahaha

tobeng said...

Apa benda mau pusing lagi macha.Ini bukan mahkamah lah dey

Anonymous said...

Parti Komunis Malaya (PKM) bukan 'komunis' seperti yg ada dlm kamus tafsiran UMNU...!!!

tobeng said...

Rakyat mahu dengar pilihan yang lebih baik,sekarang lu mau kasi pilihan yang lebih hancur.Lu mau komunis perintah ini negara,asal bukan umno.Halo tara otak ka macha

Anonymous said...

Biar aje Bomoh sial ni meracau ditepi longkang..


melalak la Kau Bomoh sial..nobody cares..

cukup umoq 60 ko mampos ditelan bumi..

tobeng said...

Lawak apakah ini.Parti Komunis Malaya bukan komunis?Abis tu taliban?Kahkahkahkahkahkah

Anonymous said...

10:43 PM

Audience yg baca ramai. Bila aku jawab, hg sepatutnya faham!

Itulah jawapan aku pd soklan hg...!!!

tobeng said...

Huk aloh mau main ayat sama aku ka dey?Sah lu lulus sebagai anak didik anuwar.Lain ditanya lain dijawab huhuhu

Anonymous said...

10:47 PM

Adakah kenyataan aku itu...LAWAK?

Aku bertanggungjawab sepenuhnya atas segala yg aku katakan.

Jika kurang puas hati, sila bawak ke mahkamah...!!!

tobeng said...

Soalan yang sesimple itu pun lu tak boleh jawab macamana lu nak pengaruhi pihak lawan?

tobeng said...

Dey macha,jangan pusing2 macam pariahlah,jawab ajelah soalan mudah aku.

Anonymous said...

PKM bukan Komunis..
(ia binatang yg membunoh orang kampong)

itulah aku cakap jangan layan Si ahbengong Bomo siam ni..

Kalau nak mintak 4D, pedajal, santau boleh..(untuk yg khurafat aje)

Biarkan dia meracau..atok dia YDP Agong kat Sri Lanka Kerala..





Anonymous said...

Ooo baru aku tau kelemahan bomo ni.. Sekali subjek sejarah dia fail daaaa. Takpun dia lahir kat negara China hua hua hua!!!!

tobeng said...

Provoke provoke juga BS tapi biarlah berfakta.Kau merewang2 lagilah nampak tak cerdik permainan kau.

Psiko kau dah tak lakulah.

Anonymous said...

Umumnya rakyat Malaysia hilang 'nafsu' utk meraikan kemerdekaan sejak mula lagi apabila tema yg dipilih adalah slogan kempen parti pemerintah...

Ghairah rakyat terus susut diteruskan dgn pemilihan logo ala tadika & lagu tema yg dipertikaikan keasliannya.

Kesannya jalur gemilang berkibar lesu...Sang Saka Malaya pulak yg dipuja !!!

Anonymous said...

Aku murid bomoh siam dulu:

menurutnya

"taik manusia berwarna hijau"

"taik komunis warna coklat"

Sampai sekarang tak ada sapa pun percaya..(kecuali puak2dia)

Lalu aku biarkan dia meracau2 tepi longkang,

dia kata "umoq 200 tahun lagi baru aku tak mati lagi"..

aku anggok aje..kesian

Melayu Perak said...

baru tau ko....

bomo siam...KANTOIIIIIII.......

tobeng said...

Aku rasa sama aje BS.Sifir dia mudah aje,ABU(asal bukan umno).

Kalau najib letak tema senegara,sebangsa,sejiwa pun korang hentam juga.Asal bukan umnolah macha hahaha

Melayu Perak said...

bomo siam....

aku nak tengok macam mana ko bila ada dalam ICU nanti....

baru ko nak leleh air mata...?????

Anonymous said...

Cilakak kau bomo.. Masyuk ko harini dari siang sampai ke mlm tuu.. Perrrghh takpe aku tau fund PRU13 dah masuk. 3bulan ni dari bulan ni sampai november kaya la ko. Boleh tuka keta baru wa cakap luuuuuu.

Anonymous said...

Mr Hishamudin....

Tun Dr Mahathir Mohamad warned Malaysians today that the country may never see a Barisan Nasional (BN) government again if Pakatan Rakyat (PR) is voted into Putrajaya, saying the federal opposition would do “everything possible” to stay in power forever...!

Jgn bimbang Tun, kerajaan baru akan pastikan ianya tercatit dlm buku teks...!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

MP 11:04 PM

Idup lagi hg nooo...!

KANTOI...??? For what...?

Anonymous said...

JANJI DEMOKRASI ke JANJI DEMONSTRASI.

tobeng said...

Bongok siam kerja tak cukup jam lagi.Kalau keluar awal nanti kantoi dengan bos,gaji kena potong hahaha

tobeng said...

Komunis pun komunislah asal bukan umnu-bongok siam

hahaha

tobeng said...

Ada ka orang Islam mahu negara diperintah kafir komunis?Kalau ada tentu orang itu bukan Islam.

Tapi itulah kempen bongok siam yang mengaku Islam tapi mahu chin peng jadi pm Malaysia.

Hahaha

Anonymous said...

Sang Saka Malaya asas republik...?

Ianya tidak pernah terbukti. Yg jelas terbukti ialah tindakan Mahathir yg cuba untuk merombak negara ini menjadi sebuah 'republik' apabila beliau membentangkan pindaan perlembagaan persekutuan bagi menghapuskan kuasa dan hak keistimewaaan raja-raja melayu.

Mujur 3/4 dpdnya tak tercapai...!!!

tobeng said...

PKM pejuang kemerdekaan kata bongok siam.PKM berjuang membunuh rakyat Malaysia sehingga tahun 1989.

Kalau pengganas komunis PKM ini menang melawan ATM barulah Malaysia merdeka kata BS.

Anonymous said...

Kalau kau org tanya org kampung dia siapa mak bapak dia, mesti kau org boleh tahu kenapa dia jadi mcm sekarang ni

tobeng said...

Abih tu kau ingat komunis berjuang bermatian bunuh-membunuh,kemudian menang,kemudian serahkan pada raja2 Melayu negara ni? begitu?

Dey macha komunis tu kejam aje tapi bukan bodoh(macam kau)hehehe.

Anonymous said...

Sabah, S'wak & P Pinang mahukan 'KEMERDEKAAN'...?

Perlu dinyatakan bahawa perpisahan sentiasa bermain di minda rakyat Sabah dan Sarawak sejak hari pertama mereka menyertai Persekutuan Tanah Melayu dan Singapura pada 16 September, 1963 atau yg dikenali lebih sebagai Hari Malaysia.

Di bawah Perjanjian Malaysia yg ditandatangani di antara Great Britain dan Persekutuan Tanah Melayu, British menggubal Akta untuk melepaskan Singapura, Sarawak dan Borneo Utara (Sabah). Ini adalah satu perjanjian yg ditandatangani di London pada 9 Julai, 1963.

Apakah butir2 perjanjian ini...?

UMNU memang carik pasai...!!!

tobeng said...

Ada juga orang terlebih cerdik ingat perjuangan bersenjata komunis adalah bertujuan untuk mendaulatkan raja2 Melayu

Sekolah jenis kebangsaan komunis manalah kau belajar ni hahahaha

tobeng said...

Macha mahu hasut rakyat sabah sarawak pula ka dey?Lu lupa ka referendum yang dianjurkan oleh UN pada masa itu memuktamadkan yang rakyat kedua negeri mahu berada di dalam Malaysia.

Kemasukan SS ke dalam Malaysia atas pilihan mereka sendiri bukan paksaan apatah lagi jajahan.Lu jangan buat ajaran sesat kat sini pula komunis.

Melayu Perak said...

BOMO SIAM....

AKU TAU KO NIH KETURUNAN BANJAR....

JANGAN LAH KO NAK LAGAK DENGAN ORANG ANAK MELAYU TULEN DI MALAYSIA NIH...

KALU KO NAK BALIK INDON PI LAH...

KEDATANGAN KO TAK KAMI JEMPUT

PEMERGIAN KO TAK KAMI TANGISI

Anonymous said...

Tobeng 11:30 PM

Mendaulatkan raja2 Melayu..?

Nak terkencin aku bila dengor ayat ni dari mulut UMNU...!!!

Melayu Perak said...

BINGAI ORANG BANJAR NIH....

DULU-DULU DIA ORANG LAH SOKONG KOMUNIS....

PERGI ROMPAK ORANG MELAYU JATI...

ROGOL ANAK MELAYU....

SEMBELIH BAPAK DAN EMAK MELAYU....

tobeng said...

Penyokong chin peng mahu pecah-belahkan Malaysia.Besar agenda lahanat ni.

tobeng said...

Kau faham ka ayat aku macha?Porah sana pigi baca baliklah dey

Anonymous said...

Mahathir bentang kat parlimen hapuskan kuasa & keistimewaan Raja!

Najib, hisap 'curut' selamba je depan Sultan...!

Macam ni punya gaya, UMNU nak sembang pasai 'daulat' Raja?

Awai sikit...!!!

tobeng said...

Pasal mahathir tu pasal ada kes dengan raja ni.Bukan menghapuskan tapi mengurangkan imuniti.Kau faham ke ni?

Apa cerita macha pasal 'daulat'?Kau tak faham bertanyalah,jangan main spin2 .Aku tak makan spin bodoh kau tu.

tobeng said...

Wah tiba2 komunis purak2 marah pasal chedet suda kasi kurang imuniti raja.Caitt sikit punya besar punya hipokrasi

Komunis mahu mendaulatkan raja2 hahaha

Anonymous said...

Jika Pulau Pinang tidak dapat "melakukan tindakan seperti Singapura," kerana persamaan kedua-dua negeri pulau ini, mereka mungkin ingin mempertimbangkan untuk memilih menjadi Wilayah Autonomi Khas seperti Hong Kong di mana China telah merumuskan pemerintahan "satu negara dua sistem".

Hakikat bahawa Pulau Pinang mempunyai populasi Cina tertinggi di kalangan penduduk dan hujah mereka bahawa mereka boleh pergi lebih jauh tanpa perlu terikat pada bagasi tidak perlu yg dikenakan oleh Putrajaya menjadi prospek yg sangat cerah bagi mereka untuk mempertimbangkan berpisah dari tanah besar dalam masa terdekat.

Walau bagaimanapun, banyak perkara akan bergantung kepada keputusan PRU ke-13 yg akan datang. Jika kerajaan negeri yg diterajui oleh Pakatan Rakyat Pulau Pinang mampu untuk mendapatkan lebih banyak undi dari orang Cina, tetapi kerajaan persekutuan kekal di tangan ekstrimis ketuanan Melayu seperti UMNU, kemungkinan besar penduduk Pulau Pinang menuntut hak2 mereka secara aktif dan membawa haluan mereka sendiri mungkin tidak dapat dielakkan lagi...!!!

Anonymous said...

Tobeng 11:46 PM

Sapa jawab soklan sapa nih...?

Kuah kuaah kuaaah...!!!

Melayu Perak said...

BOMO SIAM....

JANGAN LAH KELENTONG.....

PULAU PINANG MELAYU YANG TERAMAI.....

tobeng said...

Tadi Sabah Sarawak,sekarang Pulau Pinang.

Jadi ini perjuangan komunis ni..

Anonymous said...

Mr Hishamudin, berkat perjuangan hg....

Wakil penyokong kerajaan di Dewan Undangan Negeri (Dun) Perlis mengakui bahawa kecenderungan sokongan golongan muda kepada parti pemerintah kini semakin menurun.

Berucap pada Sidang DUN pagi tadi, Khairi Hassan (BN-Mata Ayer) berkata, kerajaan perlu memberi penumpuan kepada masa depan orang-orang muda.

"Orang muda ni nak kena jaga mereka, kena cari peluang-peluang pekerjaan kepada golongan ini. Mereka sekarang ini dilihat sudah tidak menyokong kita," katanya ketika berucap membahaskan Usul Menjunjung Kasih Ke atas Titah Ucapan Tuanku Raja Perlis yang merasmikan Penggal Persidangan Kelima Dewan Undangan Negeri Perlis Ke-12 semalam.

"Boss, Kat Bukit Jalil itu hari, ramai anak2 muda"

Tu budak sekolah! Tak daftar undi laie...!!!

tobeng said...

Bila aku tengok bongok siam ni aku teringat kisah orientalis2 yang menyamar jadi muslim bercampur dengan orang tempatan dengan tujuan untuk menghancurkan Islam/negara umat Islam.

tobeng said...

Budak2 sekolah sekarang,tapi 5 tahun lagi dah boleh mengundi.

Sama macam pakartun juga brainwash budak2 mentah sejak 10-15 tahun lepas,nah sekarang inilah hasilnya(pru 2008).

zat said...

"Bendera Sang Saka merah putih adalah bendera yang mewakili kesultanan Melayu."

“Kita boleh saksikan ini pada kurun ke 13 dan 14."

“Ini adalah fakta sejarah ” kata pengerusi eksekutif Persatuan Sejarah Malaysia MHS Tan Sri Omar Hashim hari ini..

tobeng said...

Hahaha zat..zat.Negeri Melayu mana yg pakai bendera sang saka tu?Cer citer cer citer?hahaha

tobeng said...

Jangan jadi burung kakak tua tapi tak tahu apa2.Google lah google hahaha

Anonymous said...

Sapa2 yg lepas ni, pijak gambaq Israel, bakaq bendera Amerika....

Pulis pasti akan 'buru' hangpa...!

Kuah kuaah kuaaah!!!

'Pijak gambar adalah satu kesalahan'

zat said...

Melayu Perak said...
BOMO SIAM....

JANGAN LAH KELENTONG.....

PULAU PINANG MELAYU YANG TERAMAI...

=====================================

are u sure?

Anonymous said...

Undang2 rimba UMNU...!!!

UMNU buat takpa....org lain takleh!!!

zat said...

minta tolong cek balik statistik jenayah negara...kadar jenayah lps ni akan naik mendadak krna jenayah2 spt memijak gambar...

Anonymous said...

zat 12:19 AM,

Sejak zaman tok nadoq laie...cina yg perintah Penang....

Klu melayu ramai, awat jadi lagu tu...???

tobeng said...

Cepatlah jawab zat aku tunggu ni..hahaha

zat said...

Tobeng

kalu kau tk mau pecaya statement Persatuan Sejarah kau pegi tanya Rais Yatim kot..kau pakai sejarah dia

zat said...

Tobeng

Kjaan Melayu tu luas bro..

Anonymous said...

Apalah maksum dan mulia sangat gambar Najib dan Rosmah ni?

Jika ia suatu kesalahan undang2, caj sahaja pesalah nya dalam mahkamah. Tapi jangan lupa caj juga mereka yg mengencing gambar Nik Aziz, Anwar Ibrahim, Lim Guan Eng, Haji Hadi...!!!

Otak geliga said...

BS 12.23AM

mmg Melayu lebih ramai dr Cina, tapi ramai tak pi mengundi...tu yg bagi kat Cina....sbb tu PP boleh jatuh ke tangan Cina GERAKAN yg pada masa tu bersekongkol dgn Cina biaDAPigs....haaa lagu tu la...hehehe

Otak geliga said...

kak Zat 12.26AM

jd kerajaan Melayu mana yg pakai Sang Saka Malaya tu....kalau dah dikeluarkan kenyataan tu, mesti la ada mana2 kerajaan yg guna....takkan ikut suka je kot??

Otak geliga said...

BS 12.27AM

tak maksumpun....hang ja yg nak kaitkan dgn perkataan MAKSUM....hahaha

kak zat tahu pendirian aku ttg isu gambar ni...kan kak zat??...hehehe

Otak geliga said...

Bomo....LGE & LKS sendiri akan kena caj kalau gitu...maka meroyanlah, bergelimpangan & berguling2lah pencacai pakatan Hantu Haram di tgh jalan raya melihat "ketidakADILan" itu....hahaha

Anonymous said...

'Adakah orang Melayu sudah menerima istilah leadership dalam konteks demokrasi Barat yg boleh menarik manusia seperti menarik kerbau seperti contohnya Hitler, Mussolini dan Stalin?'

Manusia pegang kata,
Kerbau pegang kelikir...!

Petikan ini m/s 154-155 daripada Tun Ghazali, dari buku,'Tamadun Melayu -Menyongsong Abad Kedua Puluh Satu' oleh Ismail Hussein, Wan Hashim Wan Teh dan Ghazali Shafie, UKM Malaysia (1997).

zat said...

Otak geliga said...
BS 12.23AM

mmg Melayu lebih ramai dr Cina, tapi ramai tak pi mengundi...tu yg bagi kat Cina....sbb tu PP boleh jatuh ke tangan Cina GERAKAN yg pada masa tu bersekongkol dgn Cina biaDAPigs....haaa lagu tu la...hehehe
===================================

tak abis2 buat statementlawak..

tobeng said...

Zat,aku bagi jawapan teruslah.Yang pakai bendera merah putih sang saka tu cumalah kerajaan majapahit.Majapahit tu Melayu ke?

Nak aku cerita panjang lebar ke?

Otak geliga said...

kak Zat 12.22AM

hahaha...percaya ke dgn statistik yg dikeluarkan "ANJING" UMNO???....hahaha

Otak geliga said...

kak Zat 12.34AM

akak ketawa ke baca statement LAWAK saya tu????....tu betul2 la kak....bukan COBAAN....kalau tgk kat pulau mmg la ramai cina, tapi kat tanah besar yg berlonggoknya Melayu....tapi PRU-13 ni mmg habislah biaDAPigs.....Melayu Penang BANGKIT lawan KOMUNIS!!...yeahhh...hahaha

Anonymous said...

og 12:31 AM

Mengenai kerajaan mana yg kibaq, aku sure taktau.

Yg aku tau & pasti, sang saka malaya ni pernah berkibar di Gunung Semanggol...!

...megahnye aku!!!

Kuah kuaah kuaaah...!

Matt said...

ada sorang lagi anak didik hisham rais, namanya bomosiam a.k.a. musangka..

kerjanya mengapi2kan perkelahian antara org Islam umno dan pas..

kejayaannya sehingga hari ialah menyebabkan org islam umno yg membaca blog GAP menyampah 10 kali ganda kpd pas..

bomosian telah berjaya melambatkan lg usaha nk menyatukan umat islam berbangsa melayu di Malaysia.

dikatakan bomosiam juga adalah talibarut tegar george soros, sama seperti idolanya anuwar 'tak relevan' ibraahim..

mengaku tak bomosiam?

zat said...

OG

setahu aku penduduk cina lebih ramai dr melayu...kalu tolak mamak mmg kecil la jumlah melayu di PP..hakikatnya seblum PR ambil-alih pun Parti Cina yg kontrol PP...so apasal yg hang kalut sgt..?

Otak geliga said...

Bomo....ok la bangga la dgn bendera tu...cuma kita HARGAI bendera Jalur Gemilang kita lebih dr Sang Saka Malaya tu....boleh gitu??

zat said...

OG 12:37

melayu ke mamak yg nk bangkit?

Otak geliga said...

kak Zat 12.40AM

sebenarnya mmg Melayu lg ramai dr Cina kak....cuma mereka tak keluar mengundi...pasai apa...haaaa tu kena kaji....sbb tu UMNO terpaksa lepaskan pada GERAKAN...bukan suka-suka

mana da kalut cuma TAK SUKA biaDAPigs.....tu Komunis tu kak...ideologi tak hilang lg tu.....bahaya tuuu

tgk la apa di buat pada org Melayu kita...sian depa

zat said...

Matt

tak sokong UMNU = melayu berpecah...

gitu ke?

tak pyh mcm tu la Matt...kita bole bersatu di mesjid..tapi jgn pegi mesjid nk baling selipar...

Otak geliga said...

kak Zat 12.42AM

Mamak ka Melayu ka...yang penting ISLAM kak.....haaa lagu tu la....baru cantik....la ni kita pakat2...UMNO/PAS kita gerakkan org masing supaya majoriti org Melayu/Islam keluar mengundi...kita tgk lagu mana nnt....pasti ramai terkejut...tak percaya cuba....hehehe

Anonymous said...

A close UMNU friend asked me this question. If PR takes over, wouldn’t it lead to DAP dominance over PR? Wouldn’t the Chinese be in control?

Apparently this is the propaganda being sold by UMNU leaders all over the country. It’s simply called scare mongering. It indicates that UMNU is scared. Its other component party members which are essentially stooges of UMNU are now irrelevant. It has also shown that UMNU now realizes it can lose power.

First of all, DAP will probably contest 52-53 parliamentary seats. Even if it wins all, the number is not sufficient to allow DAP to form a government on its own. It will become a formidable force. And that is not because the members are Chinese. It becomes formidable because it has so many high quality MPs.

Non DAP will still dominate the numbers. So, forming a government with DAP dominating is out of the question. Why should any Malay fear DAP dominance?

Only mediocre UMNU leaders do...!

Anonymous said...

matt 12:39 AM

TAK...!!!

zat said...

OG

haaa...?? apa depa buat kat melayu kita? ya la tak baik depa tu...ada ka tak bagi UMNU projek...ish ish ish...

tentang ramai org melayu soalan aku sama mcm tadi...are u sure?

Otak geliga said...

kak Zat 12.45AM

tu la kak...sayapun terkilan dgn org baling selipar....kalau luar masjid tak pe la juga

tak sokong UMNO=Melayu berpecah.....tak de la gitu....cuma kuasa POLITIK Melayu lemah....bila lemah senang la org lain nak pecah2kan...ehhhh...ermmm...hehehe

Anonymous said...

og 12:41 AM

Menghormati Jalur Gemilang, kewajipan suma rakyat.

Sang Saka Malaya...utk lawan UMNU !!!

Otak geliga said...

Bomo 12.47AM

tak perlu biaDAPigs nak pegang byk2 kerusi.....cukup sekadar yg ada...& apabila ditambah wakil bukan Melayu (sebut Cina/India) dr PKR & PAS, maka berkuasalah mereka untuk menetukan hala tuju negara Malaysia ini

zat said...

OG

amboi part nk undi hang ajak keluar sama2...kalu part royalti ka part peruntukan dana pembangunan ka hang tak mau sama2...peerrahh

tobeng said...

Zat,

Yang sebenarnya ramai yg memilih umno atas dasar memilih yang kurang mudarat dari mudarat yg lebih besar.Dah tentu umno tak perfect tapi jauh lebih baik dari alternatif2 lain yang ada.

Otak geliga said...

kak Zat 12.49AM

laaa...akak ni mcm tak tau je apa yg berlaku pada Melayu/India PP.....mcm tak membaca pulak...saje je nak uji sayakan???....hahahaha

bab tak bg projek tupun satu hal..sye2 la skit...org lainpun nak makan juga....ni asyik bagi kroni PAPigs je....tak adil....hehehe

Anonymous said...

Oleh kerana Sambutan Hari Kemerdekaan tahun ini UMNU dah 'milikpartikan',

maka...Sang Saka Malaya terpaksa dikibarkan !

tobeng said...

Kalau alternatif yang ada terang2 meruntuhkan kuasa Melayu,mengapa masih nak terjun 'gaung'?

tobeng said...

Kesian,tak abis lagi ke dengan bendera sang saka mojopahit indon tu?hahaha

Anonymous said...

bomo

Ko patut baca komen2 lucu oleh penduduk indonesia ttng sang saka Malaya bendera yng amat ko dan ygn sewaktu denganya banggakn ini..


Mahu jatuhkn umno, tp bendera negara mahu di korbankan. ..gilakkkk ini Anwar.

Otak geliga said...

Bomo 12.51AM

ada ke nak lawan UMNO guna bendera....tak cukup bendera parti masing2 tu???.....tu la org suruh buat bendera Pakatan Hantu Haram, tak mau.....akhirnya amik bendera Singapura & Indonesia mewaikili diri.....hahahaha

Anonymous said...

Sapa2 yg lepas ni, pijak gambaq Israel, bakaq bendera Amerika....

Pulis pasti akan 'buru' hangpa...!

Kuah kuaah kuaaah!!!

'Pijak gambar adalah satu kesalahan'

tobeng said...

Dahlah penyokong tegar komunis,siap nak jadi penciplak bendera indon lagi huhuhu

Matt said...

zat 12:45

maksud aku ialah tk kira ko parti apa kalau ko beragama islam ko tetap bersaudara..

org Islam pas dan umno bersaudara..

umno ada kelemahan, pas pun sempurna..

aku tk menyampah org pas tapi menyampah perangai segelintir org pas yg berserban bejanggut tapi dia punya eksyen dan kepala batu mengalahkan org hutan..





zat said...

OG 12:49

org melayu tak lemah...steady ja..kalu UMNU yg lemah tak tau la...

Otak geliga said...

kak Zat 12.51AM

hahaha....sapa kata tak da peruntukan/royalti utk negeri2 pembangkang yg layak menerima.....kalau tak da dah kecoh satu Malaya la kak.....NA siap puji lagi UMNO/BN bawa pembangunan di negeri Kelantan nun....hahaha

pasai royalti....UMNO/BN nak bg tapi bukan terus kepada kerajaan negeri & ada nama lain sikit (wang ehsan) tapi kerajaan Kelantan tok sir..kata dia.....ada ke dia urus sendiri duit tu...alamat hilang mcm tabung memali le....hehehe

lagipun jarak penggalian JAUHHHHH tu dr perairan Kelantan....tu sebab kalau masuk mahkamahpun sure KALAH....PAS tau tu...hahaha

Anonymous said...

Klu aku pijak & kencin gambaq Chin Peng....

Pulis carik aku tak...???

tobeng said...

BS,pijak gambar PM memanglah satu kesalahan,kalau pijak gambar kau sapa pun tak kisah kot haha

Tapi kalau ada rezeki kau(nauzubillah)jadi PM siapa pijak gambar kau dikira satu kesalahan jugak.Boleh faham?

Anonymous said...

Bendera indon yng di ubah semasa menyambut hari kemerdekaan, lebih sesuai di panggil sang puaka Malaya.

Ingat ya....sang Puaka Malaya bendera bomo siam.

Otak geliga said...

Bomo 12.56AM

uishhh kalau nak ikut salah....mmg salah.....tapi buat masa ni rakyat ok pe sbb mereka menindas/membunuh rakyat2 negara Islam

persoalannya...adakah DSN & Malaysia membunuh & menindas rakyat Islam???....jawapannya NO....cuma yg berfikiran sempiran akan kata YA....hehehe

tobeng said...

BS,kalau chin peng menang dan jadi presiden itu hari dah tentulah kena tembak siapa pijak gambar dia hahaha komunis ni tak faham lagi

Anonymous said...

bomo 12:59

kalau hang pijak gambar cinpeng.. kit siang dehem sekali.. pas buang parti la hang..

kalau hang bukan org pas, org pas tempat hang tk panggil hang makan kenduri la..

Otak geliga said...

kak Zat 12.58AM

org Melayu dlm keadaan LEMAH sekarang sbb berPECAH....kalau tak berPECAH baru layak dikatakan sebagai KUAT

kalau UMNO lemah, Melayu yg kuat akan cuba menguatkan kembali UMNO....haaa baru molek....bukan dibiarkan LAYU....ye tak??...hehehe

tobeng said...

Zat,

Kalau pakartun menang,kuasa Melayu tak merudum ke?Nak aku ajar matemaik pulak ke?

Anonymous said...

Klu aku cium gambaq Najib? Aku sokong LGBT ka...?

Otak geliga said...

Bomo 12.59AM

of kos tak....dah ko pijak gambar org yg dibuang negara yg mengkhianati negara ni & menjadi kepala membunuh ramai umat Islam & penjaga keamanan di Malaysia

zat said...

Matt

ok bro kau mmg sedara dgn aku (aku anggap la..)..yg penting aku hormat kau & kau hormat aku...kalu kita semua melayu mcm tu takde problem..tak kan parti kena bersatu baru kita boleh maju...?

Otak geliga said...

Bomo 1.04AM

hehehehe....hang nak cium gambaq DSN buat apa??....tak de la sampai jatuh LGBT cuma ada dua kemungkinan:

1) Hang SAAAAYAAANG sgt dgn pemimpin negara hang

2) Hang suka cium gambaq....kahkahkah

tobeng said...

BS,kalau kau cium gambar bang nuar barulah sesuai penyokong lgbt awww

zat said...

Tobeng 1:04

jawapan nye TIDAK...!!

Anonymous said...

Tobeng 1:01 AM

Mana hg tau?

Otak geliga said...

kak Zat 1.05AM

haaaa...mcm tu kan bagus...mengaku bersaudara....tak perlu bersatu dlm parti yg sama...cukup kita mempertahankan agenda agama, bangsa & negara secara bersama.....barulah Melayu kuat & digeruni & Islam dipandang MULIA

Matt said...

zat 1:05

mestila bersatu baru boleh maju..

kan ada dalil yang mengatakan keberkatan akan diangkat apabila org islam berpecah belah..

ada dalil atau sejarah yg menunjukkan sesuatu negara atau bangsa atau umat yg tak bersatu tapi menjadi maju?

zat said...

OG 1:09

itu mmg pendirian aku...malah bukan melayu saja kena bersatu...semua bangsa kena bersatu...dan semua bangsa kena hormati antara satu sama lain...

Otak geliga said...

kak Zat 1.08AM

jawapannya YES la kak...matematik politik ni bukan mcm matematik biasa....dia ada ciluk2 skit...haaa...tu yg seninya politik....hehehe

Anonymous said...

og 1:07 AM

Klu aku cium Rosmah...! Batai ayaq semayang tak ?

Anonymous said...

Bomo, Aku kesian tengok kau. Berhempas pulas dan menggelekak memutar belit. Maklumlah kau dibayar upah mengikut merit. Semangat cari makan kau begitu jitu dan kental macam dodol. Aku konfiden kau adalah Hishamuddin Rais in the making.

tobeng said...

Kau tak baca ke sejarah tiananmen berapa ribu pendokong demokrasi kena tembak oleh tentera presiden mao hanya disebakan berdemo

Ke kau nak kata chin peng akan laksana hudud kalau perintah malaya?hahaha

Otak geliga said...

kak Zat 1.12AM

BETUL TU....statement ni saya setuju sangat....sooo true..hehehe

Otak geliga said...

Boo 1.12AM

BATAL kalau hang ada ayaq sembahyang....kalau tak da tak batal....hehehe

psttttt tanya sikit, hang naak cium tang mulut ka..dahi, pipi, tangan???....heheheh (tp semua batal berdasarkan sebab di atas)

Anonymous said...

Bomo.

Kalau dah kehabisan modal buat2lah rihat. Pi kena teh tarik dan roti canai. Pastu pi tidoq. Kesian orang rumah kau tak berteman.

Anonymous said...

Tobeng,

tiananmen tu dekat Tanjong Malim tu ka...?

Otak geliga said...

Bomo...ermmmm...hmmmmm...hang betui2 habis modal ka???...aku serius ni

Melayu Perak said...

zat baca nih.....

Mengikut statistik Jabatan Perangkaan Malaysia, untuk tahun 2010, jumlah penduduk Pulau Pinang 1,609,000 orang. Mengikut pecahan etnik, orang Melayu sudah mengatasi jumlah orang Cina di negeri ini sebanyak 676, 900 (42.06 peratus) dan Cina 658, 700 (40.93 peratus) dan selebihnya 155,600 India dan 118,700 etnik lain-lain.

Matt said...

sesiapa mempertahankan parti sia2 la kerja dia sebab parti mana ada yg sempurna..

sesiapa yg mempertahankan islam memang bijak sebab islam tu sempurna..

sesiapa yg mengambil nama islam sebagai nama parti tetapi akhlak mcm akhlak kera maka mungkin dia berdosa besar kerana merosakkan nama islam..

harap aku tk berperangai spt kera..

zat said...

OG 1:12

tak pyh matematik lah...kalu dlm parlimen melayu ramai...kalu penduduk majoriti melayu..ada institusi raja2..tak kan hilang melayu di Putrajaya...

tobeng said...

BS,komunis CP kalau perintah Tanah Melayu tiba2 boleh jadi khalifah umar abd aziz ka macha?

Janganlah buat lawak malam2 buta ni.Ke ko nak kata chin peng laiiin

Anonymous said...

1:16 AM

Modal? Yg berbayar ka yg tak berbayar?

Dlm berniaga, waktu awal2 tu kita pulun kutip modai....dah hujung2, buleh merapu dahhh...!

Kuah kuaah kuaah...!

tobeng said...

Zat,sah kau tak pas matematik.Kalau pakatun menang,Melayu memang ramai tapi cuma jadi pembangkang.

Parti pemerintah(PR) pula sah2 bukan Melayu yg ramai.Dalam konteks demokrasi majoriti adalah segala2nya.Masih lagi nak kata kuasa Melayu tak merudum?

tobeng said...

Biasalah bila dah tak boleh jawab buatlah cerita merapu2,janji masyuk.Jam kerja tak cukup lagi,nanti bos bising

zat said...

MP

aku tak nak dispute data kau..tapi aku dpt data dari satu laporan rasmi USM yg menunjukan Cina 45.1% Melayu 40.9% dll..

ini lah statistik di msia...so jgn marah kalu org pertikai kadar jenayah dari data polis...

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
pok ngah nik ajis said...

Begini bomo. . 50 tahun umnu perintah. . 50 kes ko nukilkan. . .

Masaalahnya PR perintah baru 4 tahun pun ada 50 kes . . So kalau diequalkan. . Kompom PR lebih teruk dari UMNUUUU. .!!!!!!

Anonymous said...

PKM..nama je dah komunis...bomo siam bukan ahli PKM pon.camne nak defend PKM...nenek moyang dia mungkin la ahli PKM yang bunuh orang melayu Islam dan huru-harakan Malaysia...

tobeng said...

Dan2 ada kapalterbang terhempas atas rumah dia,patutlah kau ikut pakartun

Zat pun tak nak blah ke,ada ufo ke apa kat luar tu

Melayu Perak said...

zat....

siapa yang kita nak percaya USM or Jabatan Perangkaan.....

Jabatan Statistik nih ada banci bukan POLLING....

tau beza tak kak...?????

zat said...

Tobeng

DUN Perak p/raya lepas senang je UMNU handle...tu main kira matematik gak kan...

halo kita ada UMNU, PAS,PKR, PBS dll...takut apa...

yg penting kalu PR memerintah bukan hanya melayu/Islam je yg dijaga...malah semua kaum akan diberi perhatian...





Melayu Perak said...

senang ajelah ko cakap zat....

memang Perak bagi can pada PR memerintah selama 3 tahun 11 bulan....

apa yang dapat tanah melayu hilang untuk 999 tahun ....kemudian perkembangan ekonomi penambahan rumah rakyat zero....

Melayu Perak said...

maaf 1 tahun 11 bulan

Melayu Perak said...

zat.....

jangan jadi macam Hishammudin Rais....ejakulasi pra-matang

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 231   Newer› Newest»