Friday, September 14, 2012

KIT SIANG KANIBUI : TANDA PUTERA SAMA TARAFNYA DENGAN FILEM BRAVEHEART !


dikabarkan kit siang dah saman suhaimi baba pasal filem tanda putera. alasan ?

kit siang mendakwa suhaimi baba keluarkan cerita kit siang kencing kat bendera selangor masa 13 may ?

kit siang belum tonton filem tanda putera, tapi terus saman suhaimi kononnya ada aksi kencing.

suhaimi baba dah berapa kali cakap, tak disebutkan akan aksi kit siang kencing kat bendera.

yang si kanibui ni gelabah berok apa hal ?

takde lain. filem ini adalah fakta sejarah. kisah rusuhan yang akhirnya menyebabkan negara huru hara.

terpaksa dipulihkan semula oleh negarawan negara.

flow cerita ini cukup mudah.

filem ini tak menipu. ia berlandaskan kepada aturan kronologi dalam hansad parlimen.

si kanibui ni ada motif. aku berkeyakinan tinggi dia amat kepingin agar  mahkamah dapat menghalang tanda putera daripada ditayangkan di pawagam november ini.

tanda putera samalah entri nya dengan filem pensejarahan the last samurai lakonan ken watanabe dan tom cruise.

tanda putera adalah filem pensejarahan sama nilainya dengan filem box office braveheart lakonan mel gibson.

dalam filem the last samurai, pengarah meletakkan watak antagonis penguasa jepun sebagai watak yang zalim dan rakus.

tidak mengenang budi di atas sejarah kepahlawanan samurai yang mempertahankan kedaulatan maharaja selama 500 tahun.

filem ini walaupun mengkritik maharaja jepun namun ia tetap tidak diharamkan oleh kerajaan.

malah legasi maharaja jepun pun tidak mengheret pengarah the last samurai ke kandang mahkamah.

dalam filem epik benar braveheart, mel gibson meletakkan keluarga diraja england sebagai penguasa yang cukup zalim.

menghapuskan legasi bangsa scot merupakan intipati filem braveheart.

namun atas nama faktual, pengarah filem ini sama sekali tidak diheret ke mahkamah atas alasan menghina.

inilah keterbukaan demokrasi.

demokratik action party DAP selalu menyalak mengenai hak asasi dan demokrasi.

sayang bila kena batang hidung mereka yang penyek, mereka melatah. diheretnya suhaimi baba kerana dakwaan memfitnah sedangkan suhaimi baba dah beberapa kali menafikan tuduhan yang dilemparkan.

tanda putera adalah garapan dari kronologi hansad parlimen yang dilontarkan penceritaannya dalam bentuk visual dan lakon semula.

kenapa kit siang si hidung penyek melatah bagai beruk kena belacan ?
pasal dia tidak mahu generasi hari ini mengiktiraf DAP sebagai pencetus tragedi rusuhan kaum 13 may.


15 comments:

Anonymous said...

saman tu nak bagi puak2 karut pr kata dia betul..umno racist..filem namewee tu apa cerita pulak apek?

Anonymous said...

Sejarah saperti Kitab yang tak boleh di ubah.

Rakyat wajib di diberi tahu perkara yang sebenar.

Melayu Bodoh pemecah belah ummah mesti insaf dan pendatang yamg di beri Kerakyatan mesti tahu diri dan berterima Kaseh.

GAP kalau tak keberatan kupas sejarah Singapura mengenai 13 May pulak.

Anonymous said...

Aku sarankan kalau cerita ini benar dan atas dasar bukti yang kukuh Suhaimi Baba harus counter sue Cina Kominis Kafir Harbi Bangsat ni.

Sue sampai dia bangkrup sampai tak mampu beli pakaian dan tak mampu beli Babi intuk di makan.

Bangsat2 Sial Cina Kominis Keparat ni dah terlalu lama berada di "Comfort Zone" selepas Tun M bersara dan Kerajaan sekarang ni terlalu sangat " Peoples Friendly".

Namawee said...

bodoh lah lu GAP!

Braveheart adalah filem yang tidak mempunyai kepentingan politik! Ia lebih mengisahkan kezaliman RAJA England.

Tanda Putra ialah filem yg diterbitkan untuk membodek Najib punya bapak supaya wang banyak masuk! Kalu nak samakan dgn filem Braveheart, kita pun kena lawan RAJA yg zalim... btul tak?

Jgn lah jadi KAKI BODEK tahap UMNU dan PR!, semua pemimpin 2 Malaysia kini mcm haprak jer...

Anonymous said...

mana kebebasan media ?
mana kebebasan bersuara ?
mana kebebasan bekarya ?

mana mana mana ?

yang ada cuma pas beruk



YB Raz said...

sebab kit siang sama jahat dengan yahudi..

Anonymous said...

Saudara,

3 entiti saja tak boleh di hina iaitu tuhan, agama dan nabi.

soalnya apakah penyaman tergolong dari salah satu kategori atau merasakan yg dirinya berada dalam salah satu kategori?

*kalau anak adalah "tokong" dan kalau ikut konsep trinoti, bapa adalah "bapa tokong"?

PEMERHATI

Anonymous said...

Dalam filem Robin Hood, raja digambarkan sbg zalim dan menindas rakyat. Ada kita dengar pihak istana membantah penayangan filem Robin Hood?

Anonymous said...

Mangkok tuh dgn keturunan dia mmg SIAL...

Dulu masa brperanan sbg PENCETUS 13 May...xabis2 mnyusahkn dan mnghuruharakn negara.

Skrg sbg PENYEMARAK api perkauman dan pendorong huruhara...negara kite yg dulu aman shingga dicemburui oleh ngr len kini mula trdpt bibit2 pergolakan...

Mangkok JAMBAN yg xde sekelumit jasa pada negara ini wat pe la kjaan biarkan dia mnghirup udara keamanan di negara kite?

Singkirkan saja krn trnyata sehingga skrg dia dan keturunan dia sering mncari jalan utk mngkucar kacir kemakmuran negara...

Anonymous said...

...selagi bangsa hamjadah ni ada, selagi tu sikap kiasu mereka xkan hilang.

...masalahnya ada melayu2 yang suka menjilat kulup mereka yang x sunat tu selahap-lahapnya.siapa mereka itu?

golongan al-juburi & al-khalwati PASpispus!

-nik ajis mahafiraun-

Anonymous said...

Hei... Lim, wa cakap lu, lu buat jerlah filem2 berikut untuk mencabar kewibawaan Suhaimi.

1. Anugerah tuhan : Lim (Kong) Kek Siang Malam.

2. Dilema anak ku dibaling "ashtray & gelas".

3. Anak cucuku giler "nenen".

Cibai punya olang.

Anonymous said...

Hati2..

PR = Pemerintahan Republik!!! hehe

Anonymous said...

Ahhh jgn di layan sgt. dgn si kafir harbi ni...bila dah banyak sgt. bagi muka...tu yg naik tocang tu..ni la... silap org. kita jugak...ikut sgt. bxxxxt depar...

Anonymous said...

HOI NAMAWEE
GUA TAK SANGKA LU PUN BASTARD.

MACAM DAP BASTARD.
LIM KIT SIANG LAGILAH PUNYA BASTARD.
LIM GUAN ENG TERANG TERANG BASTARD. BAPAK BOREK ANAK RINTIK.

AKU HARAP KERAJAAN AKAN IKUT BENNY MURDANI TUBUHKAN SKUAD PENEMBAK.

KASI MAMPOS SEMUA CENCOROT PENGKHIANAT EGARA DAN BANGSA MALAYSIA.

Anonymous said...

la tak jadi ke 13 sep..

ingat nak pegi tgk

buleh ajar LKS pergi sekali...

ulang tayang cina kasi letup panggung wayang bunuh mana2 melayu..dalam ..

org2 cina salamat plak...

aku ingat kena buat gimik letupan la sempena pembukaan filem tsb