IKLAN BERBAYAR

Friday, September 28, 2012

PAS SENYAP BILA DONG ZHONG MAKIN BIADAP !


Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) mencabar Pas agar menegur Persekutuan Persatuan-Persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina Malaysia (Dong Zong) jika benar parti itu bercita-cita mahu menggantikan UMNO dalam membela kepentingan orang Melayu.

Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali berkata, ini kerana tuntutan Dong Zong tidak terhad kepada soal kekurangan guru semata-mata tetapi turut mendesak kerajaan supaya membenarkan mata pelajaran Sejarah berasaskan sejarah China diajar di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC).

Beliau menyelar sikap berdiam diri Pas dalam soal itu kerana dipercayai bimbang kaum Cina tidak mengundi parti tersebut pada pilihan raya umum akan datang berkata, Pas tidak akan mampu menggantikan UMNO jika tidak berani menegur Dong Zong.

"Mana suara Pas dalam soal ini? Mereka mendakwa mahu menggantikan UMNO tetapi hendak menegur Dong Zong pun tidak berani tetapi jika kerajaan menurut kehendak Dong Zong, saya percaya Pas akan menjadi pihak pertama menuduh UMNO jual bangsa Melayu.

"Atas sebab itu, Perkasa mahu kerajaan bertegas. Mana-mana tuntutan Dong Zong yang bertentangan dengan Fasal 151, 152 dan 153 Perlembagaan Persekutuan serta Dasar Pelajaran Kebangsaan perlu ditolak dengan tegas," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Beliau mengulas tindakan Dong Zong mengemukakan lapan tuntutan baru, selepas kumpulan 500 ahli persekutuan itu berhimpun di Padang Merbok sebelum berarak ke Parlimen dan menyerahkan memorandum kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz.

Dalam pada itu, Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas menyelar tindakan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyambut Dong Zong di Parlimen semalam dengan menyifatkan, ia tidak ubah seperti pengkhianatan kepada kepentingan orang Melayu.

Katanya, beliau kesal dengan sikap Anwar yang tidak sensitif dengan tuntutan melampau Dong Zong hanya kerana ingin memenangi hati kaum Cina demi mencapai cita-cita bergelar Perdana Menteri walaupun ia mengguris perasaan orang Melayu.

Ibrahim sehubungan itu menggesa orang Melayu agar bangkit bersatu bagi memastikan hak yang sedia terjamin dalam Perlembagaan Persekutuan terpelihara serta Akta Pendidikan 1996 dan Dasar Pelajaran Kebangsaan tidak dicabuli sesuka hati oleh pihak tidak bertanggungjawab.

"Kita tiada masalah jika tuntutan tersebut berkisar mengenai masalah kekurangan guru tetapi hakikatnya Dong Zong mahu lebih daripada itu. Harus diingat Dong Zong ini memboikot sebarang penyertaan dalam sebarang seminar mahu pun sidang meja bulat anjuran kerajaan.

"Kalau mereka begitu berani mengapa kita terus menikus bila hak melayu semakin hilang, bolehkah kita berhimpun seramai mungkin bagi menuntut setiap pelajar Melayu yang layak ke universiti diberi biasiswa penuh termasuk sara diri kerana itu hak yang dijamin dalam Fasal 153," katanya.

41 comments:

Anonymous said...

.....kalau ada pukimak2 cina lahanat ni bagai cacing naik ke mata lepas PRU kelak, bersedialah kita umat melayu menghadapi PENGKHIANATAN PALING BESAR oleh manusia haramjadah bernama AL-JUBURI.

-nik ajis mahafiraun-

Anonymous said...

PAS nak tegur??.. huhuhu.. PAS pun parti Dong Ngong....

Anonymous said...


Mat Sabun + Aljuburi = Kencing

warisan tmk said...

Selagi DAP dibenarkan bergerak sebagai sebuah pertubuhan politik yang sah dan dibenarkan bertanding di dalam Pilihanraya Umum, selagi itulah badan-badan seperti Dong Zhong akan NAIK LEMAK.

Untuk checkmate Dong Zhong, PKR dan PAS, senang saja....batalkan saja pendaftaran DAP, kerana dasar-dasar perjuangan DAP amat bertentangan dengan Perlembagaan negara kita.

MAT13 said...

APA? CINA LAKNAT NI INGAT DIA BOLEH PERINTAH MALAYSIA KE....LANGKAH MAYAT AKU DULU.kALAU AKU TAHU CINA LAKNAT NI NAK BERARAK KEP PARLIMEN AKU TUNGGU DIA BABI-BABI NI KAT TENGAH JALAN.

Anonymous said...

"Bagi sa inci nak sekaki" "Bagi lengan nak bahu". HAK2 ORANG MELAYU pun dah mula dipersoalkan. Mohon tukar je nama negeri ini ke CINASIA!! Inilah satu kaum yang memang tidak bersyukor.

Anonymous said...

Tak hairan jika lepas ini Dong Zhong akan menuntut pula agar Mandarin manjadi bahasa Rasmi Malaysia. Pasti Anwar gembira..

Ms Pearl said...

problemnya GAP? orang melayu sendiri menghalalkan DAP .....sad!

MrLunchLaunch said...

APA YANG PAS BERANI BUAT. ?
IA KAN ANJING SURUHAN...KALAU CINA DAP SURUH MENYALAK, BARU DIA MENYALAK.
KALAU DAP SURUH BARING TENGAH JALAN, IA BARING. ITU KAN SIFAT SAEKOR ANJING.
SAMALAH DENGAN PAS, BAHAWALPUR BENDERA DAP.
BUKANKAH PAS TU PARTI ANJING SURUHAN.
OTAK PUN MACAM OTAK ANJING.
NAK GANTIKAN UMNO, MAND ADA STANDARD !
UNDI pas ADALAH UNDI dap

Anonymous said...

bodohnya pemimpin melayu yg turut berhimpun...muka2 bangsat 3 ekor melayu ni.

Anonymous said...

TAK SANGKA ADA BARUA MELAYU YANG TAK MALU.
DIA NAK PANCING UNDI CINA, UNDI MELAYU DIA TAK DAPAT.
BAHLOL PUNYA MELAYU.
BUSUK BUSUK BUSUK.

Anonymous said...

KESIAN TENGOK MUKA 3 BAHALOL TOLOL MELAYU.

TAPI DEMO PERTAHAN ISLAM TEMPOHHARI TAK NAMPAK YEKKKKK.

DAH TAHU DAH ELANG DEPA............TUNGGU

Servant of God said...

Si Anwar tak ubah bagai pengkhianat yang membuka pintu pagar untuk musuh.

Itu pun masih ada orang nak sokong dia. Kata bodoh, marah pulak.

Anonymous said...

Stupid stupid stupid
Mr bean memang stupid
Mr Jerawat BEBAL
Nyonya LYNAS GILA......

Anonymous said...

ANON 832
Hang kata TIGA ekor.
DEPA tu BINATANG KAH ?

Anonymous said...

Eiii..shapalih goram omak tengok gambar tu. Orang melayu tu jang..kalau bukan takpo. Siap la..dio datang sini buek ceramah, omak nak cilikan mulut dio..bosa celako punyo orang..

Anonymous said...

Melayu ngan melayu je ...
Dorang berani...

Anonymous said...

Hu hu hu...

Mmg layak di panggil BARUA dan BANGSAT 3 EKOR Melayu xsedor diri tuh......

ANUwar dan PAS mmg xBOLEH HARAP jaga Melayu...sbb krn KUASA dan WANG HENGGET semua itu trmasok dgn AGAMA ISLAM pon depa sanggup jual...

podaaaachitttt

tobeng said...

Yang menjatuhkan Melayu tu,Melayu jugak.Cina memang tamak macam babi,tak pernah cukup.Diorang nak sangat jadi cina tongsan,hantar aje balik ramai2 naik tongkang.

Yang najib pun satu, pergi bagi peruntukan,bagi kebenaran bina sekolah cina banyak2 pasal apa?Pemimpin2 Melayu ni satu pun tak boleh harap.Pembangang lagilah haram

Anonymous said...

Mereka yang semata mata gilakan kuasa, sanggup buat apa sahaja bro, biarpun jual maruah bangsa sendiri.

Anonymous said...

takpe..

simpan je baik2 artikel dan gambar2 melayu pengkhianat semua tu..

boleh digunakan kemudian hari sbg bukti dan sbg cerita kepada cucu cicit untuk mengenali wajah2 pengkhianat melayu..

Anonymous said...

HARAMJADAH PUNA OLANG DAN BINATANG.

Anonymous said...

Cina nak jd rakyat malaysia tp berkiblatkan negara China/Singapura..

Lihat sejarah,nak jd rakyat tanah melayu/malaysia..Masa perang jd komunis dan nak jajah melayu..

Bila menang pilihanraya 1969,nak negara sendiri..Ingat SINGAPURA..

Pastu nak sapu melayu penduduk asal keluar dari negara..Padan muka,kena balik la..

Sekarang nak sekolah sendiri,tak nak bergaul dgn bangsa lain..

Pastu nak belanjawan tinggi utk sekolah mereka,nak belajar sejarah China..Apa lg pasni?Nak raja dari etnik cina,negara tukar jd negara cina..

MELAYUPN DIAMJE KENAPA??Merusuh la sekali lg..

Anonymous said...

Mohon agar kerajaan tidak melayan mereka ini...kerana sikap mereka sejak lama seperti 'Belanda dapat Tanah'

Anonymous said...

Tukar je syarat pilihanraya melayu dan bumiputra je bole mengundi yang lain tak bole dah kasi kewarganegaraan tu kira bagus la tu apa maca org melayu setuju tak

Anonymous said...

Melayu yang bodoh, cina pijak kepala la!

Anonymous said...

Pas matlamat menghalalkan cara.....pas dan lari trek keteapi...huhuhu

mohd. natar said...

...Tataplah gambar yang tertera dihalaman ini dan lihatlah puas puas muka muka Melayu yang turut sama didalam kumpulan itu.

Siapa siapakah mereka dan kenalpasti akan asal usul mereka ini.

Mengapakah mereka sanggup bersekongkol dengan kumpulan itu?.

Apakah mak bapak mereka dulu pun berperangai seperti mereka ini?.

Tidakkah mereka ini rasa malu kepada bangsanya sendiri kerana menyokong kumpulan itu?.

Tidakkah ada sedikit pun rasa bersalah dihati mereka kerana berada dikalangan kumpulan itu?.

Sedarlah saudara saudaraku semua bahawa sesalan anda semua dikemudian hari kelak tidak akan bermakna lagi seandainya bangsa kita Melayu ini telah terpinggir dibumi sendiri ...

Anonymous said...

PAS PARTI AGAMA HARAM JADAH YANG MESTI DI KUBURKAN!!!

-Anti Munafik-

Anonymous said...

ANON 832
Hang kata TIGA ekor.
DEPA tu BINATANG KAH ?

September 28, 2012 8:52 AM
_____________________________________________

Ya kompom 3 ekor binatang jenis anjing anak haram!!

-Anti Hipokrasi-

Anonymous said...

ANON 832
Hang kata TIGA ekor.
DEPA tu BINATANG KAH ?

September 28, 2012 8:52 AM
_____________________________________________

Ya kompom 3 ekor binatang jenis anjing anak haram!!

-Anti Hipokrasi-

Anonymous said...

di mana PERKASA ????
puak puak ni kena di beri barang sebiji dua telo di dahi....MELAMPAU dah ni!!!!!!
menyirap darah aku!!!!

Anonymous said...

anon 8.52 am..

mereka tu memang la manusia bro...cuma perangai jer mcm BINATANG YG NAMANYA HANJING!!!!

Anonymous said...

Negara kita Malaysia amat muda sekali, hanya 55 tahun sejak berdikari. Memang sukar nak bergaul punantara kaum kaum di Malaysia. Polisi yang telah ditetapkan telah mewujudkan ketegangan antara kaum, umpamanya, syarikat kerajaan kebanyakannya melayu, dan kebanyakan syarikat cina ragu ragu untuk mengambil pekerja melayu. ini fakta! Kalau ikut sejarah, negara-negara maju seperti Amerika Syarikat, Perancis yang mempunyai sejarah beratus ratus tahun pun manghadapi isu isu perkauman sehingga ke hari ini. Rilek la. cuba pikir yang positif. Kalau kita hanya terikut kata kata orang di politik (biarpun BN ataupun PR), asyik nak bergaduh, menipu dan menindas, kita pon jadi la macam diorang. kalau i tampar u mesti u mau tampar balik. kalau i tampar u, u say it's ok. bagi pulak hadiah kat i, kita dah jadi best friend la. kan? hahahahaha. I rasa, sokong la parti mana mana, tapi sebagai individu mesti la mau jadi teladan baik kepada orang orang yg kita hidup bersama. Beraktif untuk memahami dengan lebih mendalam kaum kaum yang lain. Itu tanggungjawab kita bersama! Sebab apa? sebab kalau negara kita kena bomb, melayu ke, cina ke, india ke, iban ke, kadazan ke, dll akan stay untuk pertahankan negara ini. Orang putih akan ciao. orang bangla, indon, dan warga warga asing pon senua akan ciao. masa itu, kamu tengok la, sekumpulan orang melayu, cina, india, iban, kadazan, dan warga malaysia lain lain, pun akan ciao. Orang-orang cam ni la pengkhianat negara. betul tak?

Anonymous said...

SOALAN-SOALAN YANG MESTI DIJAWAB OLEH
SETIAP PENGUNDI YANG BAKAL MENGUNDI DALAM
PILIHANRAYA UMUM KE 13 NANTI

1. Presiden parti manakah yang telah menyerahkan Singapura kepada Lee Kuan Yew?
A. Presiden DAP
B. Presiden PAS
C. Presiden UMNO

2. Siapakah yang menyerahkan hak milik tanah Melayu di Genting Highland selama 999 tahun kepada Lim Goh Tong, dan menukar hutan hujan di situ kepada lubuk judi?
A. DAP
B. PAS
C. UMNO

3. Siapakah yang bertanggungjawab terhadap kehilangan 50 bilion saham bumiputera sejak merdeka?
A. DAP
B. PAS
C. UMNO

4. Siapakah yang menyusutkan keluasan tanah rezab Melayu yang ditinggalkan British hampir 50% sejak merdeka?
A. DAP
B. PAS
C. UMNO

5. Siapakah yang telah menyerahkan Pulau Batu Putih / Tanjung Pagar kepada Singapura baru-baru ini?
A. DAP
B. PAS
C. UMNO

6. Siapakah yang memberi arahan supaya membunuh orang-orang kampung di Memali, Kedah pada 19 Nov 1985?
A. DAP
B. PAS
C. UMNO

7. Negeri manakah peniaga / ekonomi Melayu lebih besar dari bangsa lain?
A. Negeri UMNO
B. Negeri PAS (Kelantan)

8. Siapakah yg menghilangkan RM 28 bilion setahun dgn audit negara mencatat audit yg pening kepala ?
A. UMNO/BN
B. PR

9. Siapakah yg me'lego' telaga minyak pada Berunai berjumlah 300 billion ?
A. PAS
B. DAP
C. UMNO

10. Siapakah merampas Perak ala samseng dan mafia ?
A. PAS
B. DAP
C. UMNO

11. Siapakah yg memberi arah supaya menyumbat ke dalam ISA MP dan rakyat dalam operasi lalang dahulu ?
A. Presiden PAS
B. Presiden DAP
C. Presiden UMNO

12. Siapakah yg selalu menaikan harga barang ?
A. PAS
B. DAP
C. UMNO

13. Siapa yg menolak hukum HUDUD selama ini ?
A. PAS
B. DAP
C. UMNO

14.Siapakah yg memberikan subsidi insentif pada kroni IPP, RM 19 billion tetapi pada rakyat subsidi mahu di hapuskan terus ?
A. PAS
B. DAP
C. UMNO

15. Siapakah yang menghapuskan kekebalan dan kuasa Raja Raja melayu sehinggakan boleh dibicarakan Raja2 di Mahkamah?
A. PAS
B. DAP
C. UMNO

Dan soalan cepuemas
Siapakah bela lembu dalam kondo?

A. Anwar
B Nik Aziz
C Kak Ijat

anti bohmau said...

GAP,

ambo ingat, biarlah kalu dong zhong gong gong ni nak suh budak2 sjkc belajar sejarah tanah besar china nu, takpa sbb mrk akan nampak betapa kejamnya maharaja2 & pembesar2 china dlm pemerintahan mrk & betapa kuatnya penyelewengan penguasa2 daerah dlm pentadbiran mrk...banyak yg kita dah belajar dulu hingga cikgu sejarah kata org china memang kaki merasuah!! biar bdk2 cina belajar:

berapa ramai rakyat dikorbankan sebagai sida2 di istana china? kena kerat kote wooi!!!

berapa ramai anak2 gadis semuda 9, 10 tahun dihantar keistana sbg dayang2, gundik & pelayan maharaja & kena jd gitu sampai mati? berapa bini2 raja dlm satu2 tahap pemerintahannya? sampai ada maharaja yg tak tahu jumlah anak2nya sendiri!!

berapa ramai rakyat china yg menjadi korban maharaja dlm beribu2 peperangan merebut kuasa & sempadan?

berapa ramai rakyat china terkorban bila maharaja china memaksa mrk membina tembok besar china utk mengekang serangan monggol tartar & beberapa musuh lainnya?

berapa ramai pula rakyat china yg terkorban dlm perang chandu dlm sejaran moden china bila inggeris mahu menguasai kartel ni dulunya? bgmn sikap pemerintah yg penuh dgn amalan rasuah menjual rakyat mrk sbg hamba abdi demi membina kekayaan & mengekalkan kuasa?

banyak lagi kejahatan kerajaan feudal chin & komunis china jika mrk nak belajar sejarah negara china dari dulu hingga sekarang. takut nnt timbul kemarahan pelajar2 cina krn begitu banyak perkara BURUK yg mrk terpaksa telan tentang kebajatan toknenek moyang bangsa mrk di tanah besar tu nnt!!

...biarkan see lung chai dgn tanglung2nya....

Anonymous said...

Makna PAS sebenarnya...

PAS - Parti Ajaran Sesat
PAS - Parti Agama Serupa
PAS - Pengikut Amalan Setan...

Har..har..har..yg lain kao org bubuh sendiri

Anonymous said...

dua tiga ekor bangsat yang tak sedar diri...

Anonymous said...

dalam mata pelajaran sejarah negara cina itu juga akan di ajar subjek kongkekkuat utk memastikan kesinambungan umat cina yg teramai di dunia..

Anonymous said...

patut la nyonya lynas ni pro cina.. dia ni memang keturunan cina lah mata sepet.. menyamar pakai tudang ala ala melayu je..peraah..

for sure ko tk kan menang di pru 13..bye..bye

samm said...

wahh.. ini kira sudah melampau..setiap negara ada sempadan , setiap tanah ada sempadan, dia orang ni cakap macam tak ada sempadan. Malaysia dah banyak bagi kebebasan; ekonomi, politik, pelajaran, hakmilik... lagi mau pijak kepala ka?