Tuesday, October 16, 2012

AMBIGA DIMALUKAN DI NEGARA KANGGAROO.


Semakin hampir kepada Pilihanraya Umum, semakin kalutlah rangkaian talibarut Yahudi termasuk Pakatan Rakyat, SUARAM dan juga BERSIH.  Walaupun setelah habis segala penipuan dan fitnah ditabur terhadap BN, masih belum membawa apa-apa kesan yang signifikan kepada perjuangan mereka, malah sebaliknya asyik terkantoi, terperangkap dan terbabas di sana sini.

Beberapa siri demonstrasi yang disusun juga menunjukkan kemerosotan dari segi sambutan dan bukannya peningkatan seperti yang dijangka.   Walaupun tema demonstrasi dipelbagaikan dari isu sistem pilihanraya kepada isu alam sekitar sehinggalah ke tema umum seperti demokrasi atau kebangkitan rakyat, namun keadaan masih tidak kelihatan begitu meyakinkan di pihak mereka.

Malah, rakyat semakin meluat, menyampah, ragu-ragu hatta takut melihat gelagat mereka yang sanggup berbuat apa saja untuk mengambil alih negara.

Perkembangan ini memaksa rangkaian pengkhianat ini untuk mencari alternatif lain bagi menyemarakkan kembali semangat untuk memusnahkan negara sendiri di kalangan penyokong mereka.

Untuk ini, mereka bergantung kepada ‘jiwa hamba’ yang menyelubungi penyokong mereka iaitu dengan menghantar Ambiga Sreenavesan, Pengerusi BERSIH untuk mengadap menyembah bangsa penjajah, iaitu Nick Xenophon, seorang Senator Bebas dalam Parlimen Australia.  Ambiga ditugaskan secara rasmi untuk mengulangi sejarah dengan meminta bangsa penjajah membantu Pakatan Rakyat mengambil-alih kuasa dari kerajaan yang sah, yang dipilih oleh rakyat.

Caranya ialah dengan meminta kerajaan Australia  mencampuri proses pilihanraya Malaysia atas alasan ianya tidak dijalankan dengan bersih.

Pastinya, untuk bantuan seperti itu, Malaysia akan perlu membayar sama ada dengan menggadaikan sebahagian, atau keseluruhan kek ekonomi kepada asing, atau menggadaikan agama, bangsa atau kesemuanya sekali.

Namun, ternyata Nick Xenophone telah gagal meyakinkan parlimen Australia untuk menyempurnakan hajat Ambiga.  Melalui transkrip debat antara Nick dengan Menteri Luar Australia, Bob Carr, jelas hujah Nick amat lemah apabila mengusulkan kenyataan Ambiga dan Andrew Khoo, iaitu ahli jawatankuasa BERSIH bahawa Pilihanraya Umum Malaysia yang akan datang tidak akan adil dan bersih.  

Hujah ini diasaskan kepada sistem pendaftaran undi, proses pengiraan undi,  keraguan mengenai undi pos serta larangan terhadap demonstrasi jalanan.  Beliau juga membangkitkankan isu semburan gas pemedih mata terhadap peserta demonstrasi sebagai faktor untuk meragui sistem pilihanraya negara ini.   Dengan itu, Nick meminta agar Australia memantau pilihanraya Malaysia.

Bob Carr kemudian menyangkal usul Nick dengan hujah yang berdasarkan fakta jelas iaitu kerajaan Malaysia pastinya telah melalui pilihanraya yang adil di mana parti memerintah telah kehilangan majoriti 2/3 dalam PRU yang lalu.  Lebih-lebih lagi apabila keputusan ini dicapai dengan kekalahan di lima negeri yang membawa kepada perletakan jawatan Perdana Menteri, Tun Abdullah Badawi.   Beliau juga menyatakan bahawa mengikut makluman, Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia sendiri juga dalam pertimbangan serius untuk menjemput pemerhati luar untuk pemantauan proses pilihanraya.  

Dengan hujah Bob Carr yang bernas dan tidak dapat disangkal lagi, maka parlimen Australia langsung membakul-sampahkan hajat Ambiga atau usul Nick sebagai tidak berasas.    Malah Bob Carr juga menegaskan bahawa hal ehwal dalam negeri Malaysia, adalah di bawah bidang kuasa kerajaan Malaysia dan Australia tidak perlu campurtangan.

Justeru, di manakah kedudukan Ambiga sebagai warganegara, sebagai pemimpin atau sebagai manusia dalam tindakan ini?  Tiada yang lebih keji dari seorang pengkhianat yang memburukkan negara sendiri, meminta kerajaan asing campurtangan tetapi kemudian hajatnya ditolak oleh kerajaan asing tersebut atas alasan usul yang dibawanya tidak berasas kerana tidak konsisten dengan fakta, angka dan rekod sejarah?

Jika benar Ambiga masih waras, beliau tentu merasa malu yang amat sangat.  Selepas peristiwa yang memalukan ini, wajarlah beliau belajar mengutip cebisan-cebisan maruah yang tinggal dan bersara terus dari menjadi pengkhianat negara.  

36 comments:

Anonymous said...

Memalukan.

Terang-terang anjing bernama ambiga dengan kuncu2 dia suruh kuasa asing masuk campur dalam hal pentadbiran negara.

Nasib, ada juga otak Pak menteri Negara kanggarooo ni.

usin said...

situasi ini seharusnya menyebabkan ia lebih malu berbanding telanjang di khalayak. ambiga...oh ambiga. bersepai sudah maruah kamu sebagai insan. ada lebih baik kamu minum racun dari menanggung malu spt ini.

Anonymous said...


dia ni warganegara mana? Kalau warganegara M'sia, sepatutnya kerakyatannya dilucutkan. rasanya sudah sampai masanya satu akta digubal utk melucutkan kerakyatan M'sia yg menjadi pengkhianat. Hak pelucutuan kewarganegaraan diserahkan kpd Raja2 Melayu dan Agong.

Anonymous said...

itulah ada ISA hapuskan sekarang tengok anjing dah nak gigit tuan! lain kali pikir dahulu habis2 sebelum membuat keputusan.apa yang ko nak lagi ambiga?kerakyatan ko dah dapat secara automatik sekarang ko nak buat hal pulak.dah macam2 ko mintak aku nak mintak 1 saja dari ko..boleh tak ko lepaskan kerakyatan MALAYSIA?

nplify said...

terima kasih bob carr. u r very intelligent. aku kagum dgn info ni.
kepada ambabiga, go fuck yourself

Anonymous said...

Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan hari ini menarik balik saman fitnah terhadap Datuk seri Anwar Ibrahim berkaitan laporan polis oleh ketua pembangkang itu berhubung dakwaan mereka bukti dalam perbicaraan Liwat 1.

Penarikan balik saman oleh Musa bekas direkodkan di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, Datuk Asmabi Mohamad di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Peguam Kamarul Hisham Kamaruddin dan Hasnal Rezua Merican yang mewakili Musa, memaklumkan kepada Asmabi mengenai penarikan balik saman di mahkamah yang penuh sesak dipenuhi penyokong Anwar.

Peguam N Surendran yang mewakili Anwar berkata ekoran penarikan balik saman tersebut, mereka tidak menuntut

Anonymous said...

Akhirnya agen Al-Juburi di Australia tak dapat mempengaruhi keputusan Parlimen negara Australia supaya bertindak ke atas Malaysia. Syabas Bob Carr kerana anda berfikir dan berhujah menggunakan akal, bukan macam Nick X berfikir dan berhujah menggunakan BONTOT....

Unknown said...

Mohon pautkan blog saya . Saya telah pautkan blog tuan. Tq
http://budakbenteng.blogspot.com/

Anonymous said...

satu akta ber tajuk Patriotic Act perlu Najib buat lepas PRU ni (kalau menang 2/3 majoriti ler) utk mengajar cucu cicit DAJAL ni....
ingat!!!! The real Dajal blum keluar lagi, tapi cucu cicit nya dah keluar dan bersepah sepah kat Mlesia ni....

Unknown said...

rakyat semakin meluat, menyampah, ragu-ragu dan takut melihat gelagat mereka yang sanggup berbuat apa saja untuk mengambil alih negara.

jelas dan nyata rakyat pon sudah bosan dngn anak haram ambiga nie sungguh memalukan kelakuan si anak haram nie, sanggup menggunakan kuasa asing dalam hal pentabiran negara.....

Anonymous said...

Ambiga n the geng ni bodoh nak jual negara sendiri ka..otak xpnh guna ka.. skang da malu sendiri.. buang negeri je puak2 ambiga 2. bersih cam na diorang nak xtau la.. da duk dlm malaysia yg aman nie ckup la nak apa lg. xkan nak gdai maruah negara sendiri. bla djajah balik ngara asing baru nak gna otak 2. Xpayah nak ikut kehendak orang lain n nfsu sendri semata2 kuasa. pe yg diorang wat skng pon rakyat da bosan n menambah lg skt at,marah n meluat. pe yg digembar gmbur skang pon geng diorang je nak bg tkut rakyat. Tp rakyat skang da pandai nak pilih cara hidup aman bkn mcm Ambiga n the geng, takut dengan bayangan sendiri. Jadi kita semua sbgai rakyat malaysia hanya mahukan kehidupan yg aman harmoni baru berkat hidup. Pesanan untuk pihak pembangkang sudah2 la nak wat keja xelok jgn berlakon nak bantu rakyat n negara padahal pentingkan kuasa nafsu untuk kepentingan puak2 anda sahaja. INGAT KAMI RAKYAT MALAYSIA MAHUKAN 1MALAYSIA.

Anonymous said...

Sekarangni kita tak sepatutnya dalam kedudukan bertahan tetapi sepatutnya MENYERANG pencacai PR, Jangan terlalu berlembut dengan diaorang, diaorang jenis orang yang tak makan saman,Suruh mereka semua ulas dibawahni""""""
Kufur jika sokong bukan Islam guna kalimah ALLAH -Haron Din
Sinar Harian : 5.1.2010

Pemimpin bukan Islam Termasuk DAP tetap boleh guna kalimah ALLAH-Nik Aziz
Bernama: 15 Mei 2010 :9.23 pm

PAS dah lari dari perjuangan asal....
Prof Shahnon Ahmad mantan ahli parlimen PAS!
Mingguan Malaysia: 14.10.2012

Anonymous said...

Memang padan muka kau Ambabiga Dildo dan Andrew Khoovavi. Kau orang ingat kau banyak hebat dan pandai. Mampus kau Ambabiga, baiklah kau minum hydrochloric acid dan bakar dirikau didalam rumah kau sendiri. Kalau engkau tak malu, telanjanglah engkau di dalam rumah Aljuburi dan duduk bersembang dengan Wan Azizah serta Nurul Ijajijik sampai separuh malam. Mungkin Aljuburi pun akan naik syok dengan jubur dan pantat kau yang boyak itu.

Anonymous said...

AL BAHLOL AND AL TOLOL

Anonymous said...

Setuju. Umno perlu sediakan banner untuk maklumkan penduduk kelantan khasnya dengan banyak untuk dibaca. Buat dengan jelas dan besar untuk dipasang metata tempat.

Anonymous said...

Ambiga pergi balik India! Tak layak duduk di Malaysia.

Anonymous said...



KALAU AMBIGA DI LUCUT KERAKYATAN MALAYSIA.. NAK DI ANTO KE MANA DIA NI.. SIAN DIA..
INDIA DAH TENTU TAK MAHUKAN PAR.A MACAM NI.. MENYUSAHKAN KERAJAAN INDIA JE....ADA BERATUS JUTA PAR.A JENIS NI DI INDIA.. KLU NAK BAGI KAT SRI LANKA.. MUKA DIA MACAM PENGGANAS TAMIL ELAM JE..DAH TENTU KENA HUKUM TEMBAK je DIA NI.. NAK ANTO KE MANA YE..
SIAN-SIAN.. TAPI TAK RETI NAK TERIMA KASIH KAT MALAYSIA YG MASIH BG KERAKYATAN KAT DIA.. SAMA LAH DGN IRENE FERNANDES TU?.. INDIA NGAN SRI LANGKA PASTI TAK MAU TERIMA BALIK PUNYA..TERIMA KASIH LAH SIKIT NGAN KERAJAAN MALAYSIA NI.. JANGAN NAK IKUT ALIRAN KIRI SPT HINDRAF TU.. DAPAT JADI PEGUAM YANG KAYA BERUMAH BANGLOW PULAK tu masih nak komplen macam2 pasal kerajaan Malaysia...
Majoriti Rakyat Malaysia Sokong dan gembira dgn Kerajaan Malaysia tapi kenapa ko yang minoriti ni pulak nak mengadu domba negara ini kepada negara luar ye.. pas Australia ke mana pulak ko nak mengadu domba lagi ye..




Anonymous said...

Kalaulah Ugama Islam Dan undamg2 Negara membolehkan. Memang Aku kasi MAMPOS Ambiga ini.

Anti PR said...

Keling Ambiga patut dihalau dpd Msia. Suruh dia balik negara datuk moyangnya. Patut bersyukur hidup di Msia. Kalau dinegara datuk moyangnya mesti dah merempat. Ini Malaysia! Asalnya Tanah Melayu! Org Melayu tidak sekali tunduk kpd bangsa pendatang! Biar putih tulang, jangan putih mata! Melayu patriotik tidak akan kesal menghapuskan petualang dpd bangsa sendiri. Hidup MELAYU!!!!

Anti PR said...

Bontot tetap bontot. Liwat tetap liwat. Undang2 dunia boleh dibohongi tetap akhirat tetap diadili.

Anonymous said...


tenang anti PR...
Jangan ikut emosi.. kita tentang mereka biarlah berhemah..

Anonymous said...

Rakyat Malaysia yang cinta dan setia pada Malaysia seharusnya memohon agar kerakyatan ambiga di lucutkan.....Mari kita mulakan kempen lucutkan kerakyatan Ambiga......tiba masanya rakyat bersuara....luucutkan hak ambiga atau kita protes dan tidak akan mengundi pada hari mengundi nanti...

Anonymous said...

Tak tau bagaimana pemikiran sebahagian rakyat negara ini. Hanya kerana kemaruk sangat nak berkuasa, sanggup menggadai maruah diri, maruah agama dan maruah bangsanya.

Apa kita nak buat kepada rakyat begini? Yang pasti mereka tidak akan sedar diri sehingga mereka berjaya by hook ; oppss tidak ada by hope!

Fikir-fikirkan...

Anonymous said...

1. Perkembangan dalaman negara TAK MEMBANTU ATAS PAGAR UTK UNDI PR


2. Sokongan TERHAD PADA PENYOKONG (ahli2 saja)

3.kalau harap undi penyokong..TAK KEMANA!

4.utk dpt momentum ahli...isu2
a)scorpeon
b)lynas
c)petrol kimia

MESTILAH SEMARAK!

5. pakatan nampaknya ubah strategi ....AIM mereka draggg pru14 ..

6. WALAU KALAH PRU13 kalah BESAR Mestilah nampak kotor..

NAMPAK TAK KAWAN2 Semua!
TAPI TUGAS KITA SANGAT BESAR

UTK DPT 2/3...

2/3 bermakna tanam terus pakatan (ni yg depa xnak ...depa nak 2/3 still gagal so depa draggg sampai pru14)


TUGAS KITA APA KAWAN2
>>2/3 once and 4all

Anonymous said...

Satu rancangan untuk menubuhkan rangkaian restoran Malaysia di lokasi antarabangsa melalui projek MyFranchise berakhir apabila hampir kesemua pelaburan berkenaan mengalami kerugian, menurut laporan Ketua Audit Negara 2011.
Audit berkenaan mendapati syarikat Malaysia International Franchise Sdn Bhd (MyFranchise) yang merupakan anak syarikat Perbadanan Nasional Bhd, "tidak berpengalaman" dan ini membawa kepada penutupan kedainya di Tokyo dan London.

Rancangan untuk membuka restoran mewah di New York akhirnya dihentikan dan restoran di Tokyo pula dikendalikan oleh seorang individu yang membuat "tuntutan palsu" – yang akhirnya terpaksa ditanggung MyFranchise.

Rangkaian restoran Jom Makan itu, meliputi restoran "quick service" di London, restoran "specialty" di Tokyo dan restoran "fine dining" di New York, merupakan prototaip kepada program Malaysia Kitchen yang dilancarkan pada 2006.

Projek itu dimulakan dengan geran kerajaan berjumlah RM20 juta, namun hanya RM16.4 juta digunakan dan bakinya dikembalikan kepada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan pada 22 Februari 2012.

Audit berkenaan mendapati restoran berkenaan gagal kerana "lokasi tidak strategik, pengusaha tidak berpengalaman, menu terlalu banyak, harga tidak berpatutan, serta kualiti dan rasa makanan kurang enak".

DLSL said...

Mmg memalukan Ambiga ni.. then again dia mmg tak tahu malu :D

Btw, Bro, if you don't mind masukkan blog saya dalam bloglist. will do the same for you. Terima kasih.

Anonymous said...

Selangor catat lebihan hasil RM62 juta – Audit

(Oleh Sidiqin Omar)
KUALA LUMPUR 16 Oktober: Kutipan hasil yang diperoleh kerajaan Selangor meningkat sebanyak RM62.5 juta pada 2011 berbanding tahun sebelumnya.
Hasil sebenar yang dikutip pula melebihi anggaran hasil iaitu RM204 juta (114.3 peratus).
Ia datangnya dari kutipan tiga jenis hasil iaitu hasil cukai (RM534.32 juta), hasil bukan cukai (RM791.18 juta) dan terimaan bukan hasil (RM308.50 juta).
Hasil cukai dan hasil bukan cukai turut meningkat sebanyak RM62.50 juta.
Hasil kerajaan negeri disumbang melalui premium geran tanah, cukai tanah semasa dan pemberian jalan raya/lorong.
Peningkatan hasil membolehkan kerajaan Selangor mengakhiri tahun kewangan 2011 dengan lebihan RM180.50 juta, naik RM56.26 juta (45.3 peratus) berbanding 2010.
Untuk rekod, kerajaan negeri pada 2010 mencatat kutipan hasil RM1.571 juta dengan lebihan RM124.24 juta.
Kerajaan Selangor juga berjaya mengurangkan tunggakan hasil negeri berjumlah RM75.26 juta (15 peratus) kepada RM426.79 juta pada 2011 berbanding RM502.05 juta pada 2010.
Prestasi pembayaran hutang awam pada 2011 pula sangat baik kerana baki hutang menurun sebanyak RM25.01 juta manakala tunggakan bayaran balik pinjaman berkurangan RM604.97 juta.
Berikutan itu, kedudukan kewangan kerajaan Selangor dikategori sebagai BAIK berikutan peningkatan dari segi simpanan, hasil, pelaburan dan pengurusan kewangan.
Penyata kewangan bagi tahun berakhir 31 Disember 2011 mencatat peningkatan baki Kumpulan Wang Disatukan berjumlah RM1.944 bilion, meningkat RM357.13 juta berbanding RM1.58 bilion pada 2010.
Sekalipun melaksanakan program kebajikan rakyat seperti diskaun cukai pintu rumah kos rendah, pemberian air percuma 20 meter padu dan Jom Shopping, kerajaan Selangor masih mampu menambah simpanan.
Akaun Hasil Disatukan kerajaan Selangor pula mencatat lebihan RM180.50 juta berbanding RM124.24 juta pada 2010.
“Prestasi kewangan kerajaan Selangor pada 2011 meningkat berbanding 2010 dengan peningkatan lebihan hasil berbanding belanja mengurus dan pembangunan,” kata Ketua Audit Negara, Tan Sri Amrin Buang dalam laporannya.

Anonymous said...



kalau sebahagian besar duit hasil negeri tak masuk ke poket pemimpin PR maka lagi baik prestasi negeri pimpinan PR sebagaimana yang dicatitkan oleh negeri2 BN..

Anonymous said...



ini beli bas mewah, trak mewah yang membazir, sewa jet ke sana ke sini.., trip oversea, bayar cost rafizi masuk mahkamah, pakai body guard siap ada pistol..pembaziran PR yang tak sepatutnya..

YAHUDI PUN INJEK SIKIT DALAM HASIL NEGERI..MACAM MANA NAMPAK TAK BANYAK.. MENIPU MEMANG CEKAP..



Anonymous said...

@Anon 7:38 PM..
baik punya reverse psychology puak PenipuRakyat ni ye?
apa ke hal nye pulak suruh org protes lucut kerakyatan ambiga dgn ajak org jgn pegi mengundi?
klu aku nk protes supaya kerajaan lucutkan kerakyatan ambiga, bila tiba masa mengundi aku AKAN PERGI MENGUNDI BARISAN NASIONAL. supaya bila BN menang majoriti 2/3 lg senang nk ajar pengkhianat2 ni tmasuk engkau (yg sbnrnya penyokong PenipuRakyat takpun cybertrooper PenipuRakyat)

Anonymous said...



Belanjawan Kelantan dibentangkan dengan menunjukkan prestasi yang lebih baik so pas ni boleh la buat lebuhraya, keretapi laju dan stadium terbesar di kelantan. tak payah lah nak usung tin milo sana sini.. derma yg selalui akan masuk kantung sendiri kerana tak pernah di audit..

Anonymous said...

Walau apa pon aku tetap berpendirian bahawa Melayu terlalu lembab.

Sebab apa?? Sebab nya iala Melayu terlalu berjiwa sympathiser.

Kenapa?? Sebab seoatut nya Keling Pariah Sial AmBABIga sudah sepatut nya di kenakan tindakan undang2 Kerana sudah melakukan bbyk kesalahan dari segi undang2.

Kemungkinan dalam Kerajaan itu sendiri ramai Melayu Binatang tali barut pembangkang.

Anonymous said...

nenek moyang kita kan dah berpesan banyak kali, kalau jumpa ular dengan keling, kasi pukul itu keling dulu..

tak mahu dengar nasihat nenek, inilah jadi nya..

Anonymous said...


Walau apa pon aku tetap berpendirian bahawa Melayu terlalu lembab.

AYAT KO NI ADALAH AYAT BANGSAT DAN KURANG AJAR.. KALAU AKU JUMPA AMBIGA DGN KO .. AKU BUNUH KO DULU..
MEMBERI PENGHINAAN PD BANGSA MELAYU..

Anonymous said...

Anon October 16, 2012 10:17 PM,
Kau copy and paste untuk menggodam blog ini kan? Pergi jahanam kau dari sini.

Anonymous said...

ular hitam kalau mimpi malam bahaya.bunuh saja