Saturday, October 13, 2012

CONTOH DUNGUISME DAN BEBALISME POLITIK BARU.



Kelakar: Kes Kapal Selam Dibicara Tanpa Ada Kes

Hari ini, SUARAM ‘ditampar’ lagi dengan berita penolakan mahkamah Perancis terhadap permohonan mereka untuk menjadi plaintif bagi dakwaan rasuah dalam pembelian kapal selam scorpene.  

Seperti yang diketahui, SUARAM, iaitu pertubuhan yang diterajui pemimpin-pemimpin pembangkang serta didalangi oleh Yahudi dan penyangak matawang telah membuat aduan kepada mahkamah Perancis bahawa terdapat unsur-unsur rasuah yang jelas dalam pembelian kapal selam scorpene.  

Dan mengikut undang-undang negara tersebut, semua aduan perlu diterima dan disiasat sewajarnya oleh hakim penyiasat.  Sekiranya aduan tersebut didapati berasas, maka kes tersebut mungkin dibawa ke mahkamah.  

Dan hari ini, terdedah sudah bahawa mahkamah Perancis telah menolak permohonan SUARAM sejak dari awal lagi iaitu pada 13 Mac 2012.  Ini bermakna, setelah membuat pertimbangan atas permohonan SUARAM, mahkamah mendapati bahawa aduan tersebut adalah tidak berasas dan tidak wajar untuk dilayan.  

SUARAM bagaimanapun, memfailkan semula aduan yang sama di mana jawapannya masih belum diterima sehingga kini.  Dalam ertikata lain, aduan ditolak dan tiada kes yang difailkan.  

Justeru, dari mana datangnya kisah mengenai perbicaraan?  Sepina?  Saksi dan dokumen bukti?  Dari imaginasi Anwar?  Atau dari imaginasi Soros? 

Malah, akhbar Suara Keadilan 9 Oktober 2012 masih lagi memomokkan rakyat dengan menyiarkan senarai tujuh saksi, termasuk Perdana Menteri dan kononnya sepina telah diterima oleh salah seorang saksi.  

Kadangkala kita hairan, sejauh manakah lagi SUARAM ingin memperbodohkan rakyat?   Bukankah tindakan mereka meneruskan penipuan yang telah terdedah berkali-kali, menunjukkan bahawa merekalah sebenarnya yang bodoh?

Jelas sekali di sini bahawa pihak Yahudi yang menjadi dalang di belakang SUARAM benar-benar memandang rendah terhadap intelektualiti rakyat Malaysia.  Sangka mereka, kita semua boleh ditipu hidup-hidup hanya kerana ada segelintir yang berjaya diperdaya mereka.  

Atas perancangan Yahudi, SUARAM telah melakukan penipuan secara besar-besaran yang mana ia bukan sahaja membabitkan mahkamah dan juga kerajaan kepada dua buah negara tetapi juga wang yang bukan sedikit.  Bayangkan, berapakah upah peguam-peguam tersohor luar negara yang mana salah seorangnya adalah juga peguam kepada George Soros sendiri.  Mereka ini semuanya meletakkan bayaran mengikut jam dan bukannya mengikut kes.    

Ini belum termasuk kos sampingan seperti penginapan, pengangkutan bagi peguam-peguam terbabit dan juga pegawai-pegawai SUARAM untuk berulang-alik antara Perancis-Malaysia dan juga Thailand dan kini Singapura dan entah ke mana lagi yang dipilih oleh SUARAM untuk membuat sidang media atau kenyataan mengenai kes yang tiada kes ini.  

Kita sedia maklum bahawa SUARAM menerima dana secara langsung dua dari rangkaian operasi pertukaran rejim di bawah pihak yang pada hakikatnya sedang menguasai dunia.   Oleh itu, kos yang tinggi bagi mencipta dan meneruskan satu penipuan bukanlah sesuatu yang mustahil untuk dilaksanakan oleh SUARAM dengan pihak ini sebagai dalang.  Atau, secara dasarnya, bolehlah dikatakan bahawa SUARAM mempunyai dana yang tiada hadnya.  

Dan ini membawa kepada satu lagi persoalan iaitu dengan dana yang sebegitu banyak, kenapakah SUARAM perlu menganjurkan program-program untuk mengumpul dana dari rakyat Malaysia untuk menampung penipuan mereka?  Perkara ini boleh dirujuk sendiri di laman rasmi pertubuhan itu, di mana mereka telah beberapa kali menganjurkan makan malam mengumpul dana kononnya untuk digunakan bagi ‘mendapatkan keadilan dalam kes scorpene’.  

Memandangkan kes scorpene sebenarnya tidak wujud, maka ke manakah semua dana tersebut dibelanjakan?  Atau ke poket siapakah ianya disimpan?   

Mana-mana rakyat yang terpedaya menyumbang wang kepada SUARAM untuk menampung kos kes yang tiada kes ini, wajar tampil ke hadapan untuk menuntut kembali wang mereka.  Cukup-cukuplah minda anda terpedaya dengan penipuan SUARAM tetapi janganlah sampai terpaksa membayar pula untuk menampung kos penipuan itu.  Kalaupun begitu benci dengan kerajaan, janganlah sampai memperbodohkan diri sendiri.  

77 comments:

Anonymous said...

tak dpt aku bayangkan apa perasaan pencacai2 PR yang begitu galak memfitnah pasal perbicaraan di perancis tempoh hari..ke depa takde rasa apa? maklumlah, fitnha dah jadi darah daging depa..

Anonymous said...

Pencacai2 PR mana ada PERASAAN..yang mereka ada hanya SELALU DI TIMPA PERASAN ha..ha..ha..

Hidup mereka penuh dengan angan2 untuk menjadikan ANWAR the Prime Minister of Malaysia....that will never happen.Segala adu dumba fitnah dan rekacipta makan diri mereka sendiri. The truth will always prevail.Yang BENAR tetap akan BERJAYA.

Othaman Ahmad said...

Ketika era Tun Dr Mahatir, DAP tercungap-cungap bak ikan lemas di atas daratan. Kini si biaDAP nie dah naik tocang dek suntikan nyawa yang dihulurkan oleh Anwar, Nik Aziz & Hadi Awang.

Sikit demi sedikit Allah menunjukkan perbuatan keji/hina pemimpin Melayu yang khianat pada Agama dan tanah air. Mereka lebih rela akrab dengan musuh Islam PAP/DAP daripada berganding bahu dengan UMNO.

Memang berat dosa Nik Aziz dan Hadi Awang memecah belahkan kesatuan, keluarga dan tali persaudaraan sesama ummah. Mentelah lagi "MENGKAFIRKAN" kami(orang UMNO) yang masih percaya pada Rukun Islam & Rukun Iman. Ternya kini mereka pula yang bekerjasama dengan si kafir laknat, DAP. Bukankah itu kerja ulamak munafik? Alhamdulillah... Allah nak tunjukkan siapa yang benar!

Othaman Ahmad said...

Dengarlah tuan satu cerita.
Kisah betul dan lagi nyata.
Kisah seorang yang mabuk kuasa.
Penuh janji semuanya auta.

Kisah bermula di Pulau Pinang.
Sekor Melayu dah jadi petualang.
Hentam depan hentam belakang.
Akhirnya jadi ketua pembangkang.

Punya pengikut yang cukup bengap.
Bila bercakap tergagap gagap.
Sekor lagi bodoh nak mampus.
Ada bini tapi dayus.

BN berkapal dia naik tongkang.
PAS/DAP dah tunggang langgang.
Pegangan Agama dah menyongsang.
Itulah dia Anwar Temberang.

Anonymous said...

Bodoh punye pork nik. Ptuihhhh atas serban pork nik. Dasar najis babi pork nik ajis

Anonymous said...

GAP, tlg besarkan sket serban tua kutuk pork nik najis...blh?

Anonymous said...

Kalo dah xde perbicaraan kat Perancis sanun tuh...maknanyer DERMA yg penganot2 pakatoon bagi g ke MANA R?
derma k ke MANA r?
derma k ke MANA r?
derma k ke MANA r?
derma k ke MANA r?
derma k ke MANA r?

hu hu hu hu hu hu....

Jijan Mali said...

Aku dah habak banyak kali dah,PAS-Pis-Pus ni parti Keldaian tunggangan PKR dan DAPpigs. Apabila depa lantik Mat Sabu 121 dan Mahfoz Bean jadi naib presiden depa, keKELDAIAN PAS-Pis-Pus makin lagilah teserlah. Segala apa yang LGE dan Kit Siang cakap depa terus ambik jadi azimat....bangang dah tahap gaban ni.....Jadi dalam PR13 ni janganlah bagi undi berharga kita pada parti Keldai cap tok guru ni....RUGI!!!!!

Anonymous said...

Dengaq lagu ni laghi baguih noh...
Sudah cukup cukup sudah...
Cukup sampai di sini saja....
Kita ditipu semua....
Oleh pakatan durjana....

Anonymous said...

Selain dunguisme dan bebalisme ada lagi isme isme yg lain iaitu...bodohisme, penipuisme, pembohongisme, penjuboisme, nyanyukisme, babiisme dan keldaiisme...kehkehkeh.

Anonymous said...

JASA agen pembela penipuan & kezaliman asobiah UMNO -1


Projek memburuk-burukkan pembangkang dengan jutawan George Soros -- seperti yang dilaporkan meluas oleh media sekarang -- telah dirancang oleh sebuah jabatan khas Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan sejak pertengahan tahun ini.

Melalui sebuah buku tebal Panduan Penjelasan Isu Semasa terbitan Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA), Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim didakwa mendapat dana spekulator mata wang dunia itu bagi menghadapi pilihan raya umum.

panduan penjelasan isu semasa book jasa soros bn 131012 icg anwarDengan menonjolkan beliau sebagai ejen Yahudi Zionis, Soros melalui Institut Masyarakat Terbuka (OSI) didakwa mendanai Kumpulan Krisis Antarabangsa (ICG) yang disertai Anwar.

"... Anwar merupakan antara ahli majlis eksekutif ICG ... sebahagian besar (pemimpin) dalam ICG adalah berbangsa Yahudi," buku setebal 322 halaman itu dipetik.

"Soros mengkritik tindakan kerajaan Malaysia dan membela Anwar semasa beliau didakwa atas (tuduhan) salah guna kuasa."

Hubungan Soros-Anwar ini dimuatkan dalam bab "Kumpulan Krisis Antarabangsa (ICG) dan hubungan Zionis", satu daripada 22 bab yang disusun bagi menjawab isu dan program yang dibangkitkan oleh Pakatan Rakyat sehingga Jun lalu.

Anonymous said...

FATWA MADEY

Baru-baru ini pula, bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad menyifatkan "undi untuk Pakatan Rakyat bermakna undi untuk Soros" dengan alasan beliau mendalangi usaha "pertukaran regim" di negara ini dalam pilihan raya umum nanti.

Anonymous said...


SOROS-HIPOKRASI UMNO


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengesahkan bahawa beliau bertemu dengan jutawan George Soros di New York dua tahun lalu.

"Ya, saya jumpa atas permintaan dia (Soros), dan selepas Tun Mahathir pun jumpa George Soros. Saya anggap itu tidak ada masalah, bagi saya nak jumpa George Soros.

"Yang penting apa yang dibincangkan. Jadi kita tak bincang nak menjatuhkan kerajaan atau mendapatkan kewangan dan sebagainya. Ia adalah kunjungan hormat yang biasa," katanya selepas diminta pemberita untuk mengesahkan pertemuan itu.

"Tidak ada salah, tidak ada niat jahat, dan tidak ada perkara yang perlu dibimbangi," katanya lagi.

Ditanya sama beliau menasihat Soros jangan membiayai kepada "kerajaan boneka", Najib berkata:

"Kami tidak bercakap mengenai perkara itu dan beliau tidak menyentuh mengenai perkara tersebut.

"Dan hakikatnya Tun Mahathir bertemu dengan beliau sebelum ini. Tak ada salah," katanya sambil menegaskan pertemuan tersebut adalah kunjungan hormat dan tidak ada masalah mengenainya.

------------

JIKA MADEY, NAJIB JUMPA ...OK,
KALAU ANWAR, SUARAM... KECOH PROPAGANDAKAN ... jadi yahudi... sifat munafik yg nyata.... pooraaaaaaah!

pru13... umno/bn downfall countdown...

Anonymous said...

Kah kah kah... NAJIB menggunakan perkataan KUNJUNGAN HORMAT.. Maknanya dipanggil Mengadap.. Berita Terkini : Najib dipanggil Mengadap Duli Yahudi Yg Maha Halia SorosAl-Yahudi ketika dalam kunjungan rasmi. PM Islam Wasatiyyah ini berpeluang Berjumpa Duli yg Maha Halia atas jasa Najib Mengupah Firma Penasihat yahudi APCO dgn Bayaran RM77juta duit Rakyat Malaysia..kah kah kah kah

Anonymous said...

molek sungguh spin pencacai pr atas ni.......yang nyata nuar jumpa minta dana atas nama kroni siap ada jawatan dlm pertubuhan yahud.....kantoi yeeherk......!!!

Anonymous said...

GAP

kalu tak tau pasal proses perundangan Perancis..i think u better shut up lah..

Anonymous said...

Anon 6:16pm

apa bende kau merapu ni...

Anonymous said...

wahai pencacai2 UMNO sekelian..lepas ni sila beri salam hormat kpd Soros sbb bos kau pun pegi buat perjumpaan HORMAT...jd ko org pun kena bagi hormat kat Soros tu..muahahah..

Anonymous said...


senyap2 pegi jumpa Soros...senyap2 duit RM40 juta diseludup masuk...ptttuih !!

Anonymous said...

MELAYU DGN MELAYU MAMANGSUKA BERDENGKI.WALHAL ISLAM LARANG INI.

Anonymous said...

Kalau kau tahu,bagitahu lah.sharing is caring right?

Anonymous said...

DSN dan Ayahanda Tun jumpa Soros bknnya dgn mngusung TIN MELO menadah DANA ......yg menadah mulut sangapkn DANA dari Soros ialah Pork Sheikh...

Masa Pork Sheikh dlm penjara ,nek jijah pon dah jumpa Soros sbb DANA gak...patotla Nik Ajis galak bebeno memuja Pork Sheikh Al Jubs wlpon dulu semasa Pork SHeikh masih brsama UMNO pernah mngutok Nik Ajis sbg ULAMA TEROMPAH..nangeh org tuo tuh...ghope2nyer duit Yahudi neh mmg bole KELABU mate wlpon dia tu org panggil ULAMAK...

Ulamak yg kate ...SGP TERIMA BANTUAN SYAITAN asalkn dpt jatohkn org yg seagama dgn dia.. UMNO/BN...

Anonymous said...

hahaha....tapi anak2 cina dan keling mereka kata ramai intelltual yg sokong msiakini dan DAP...

tapi ropa2nya intelectual keling dan cina pemikiran mereka cuma sama tinggi paras buku lali...

malique

Anonymous said...


PAS mengesahkan Anwar is Aljuburi...

Anonymous said...

ZALIMNYA UMNO SANGGUP MENDARAT GAS KE SONGKLA NEGERI KAFIR LAKNAT DARIPADA BANGSA MELAYU , AGAMA ISLAM, PERANGAI UMNO LEBIH JAHAT DARI SIAM KAFI

Anonymous said...

Kalau bukan Penipu Rakyat, bukan PR la namanya..... mereka kata nak jumpa sesiapa pun itu hak kebebasan mutlak, tapi Tun M dan Najib jumpa soros pun mereka marah....

Kah kah kah kah kah kah.... jumpa Soros bukan mintak dana pun. Yang tukang mintak dana kat Soros tu Tian chua, yang kata tak kenal Soros tu Khalid Gagap... kah kah kah kah lawak.. lawak... satu kapal pun boleh cerita lain-lain....

Anonymous said...

Anonymous said...
ZALIMNYA UMNO SANGGUP MENDARAT GAS KE SONGKLA NEGERI KAFIR LAKNAT DARIPADA BANGSA MELAYU , AGAMA ISLAM, PERANGAI UMNO LEBIH JAHAT DARI SIAM KAFI

October 13, 2012 8:23 PM

---------------------------------

Minyak tu pun bukan mak bapak ko yang punye.... nak kata N.Ajis punye lagi jauh kote dari bontot dia....

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang juga presiden Umno patut menubuhkan RCI menyiasat kemasukan wang dari Hong Kong itu, sekali gus membersihkan nama Malaysia dan BN sendiri.

"Apa yang diabaikan sepenuhnya, RM40 juta itu bukan bersih tetapi wang kotor," dakwa Lim.

Dakwa Lim lagi, wang itu dibawa masuk secara tunai oleh ahli perniagaan Michael Chia sebelum beliau ditahan atas dakwaan penyeludupan dan pengubahan wang.

Najib dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Dewan Tertinggi BN di Kuala Lumpur malam tadi semalam enggan mendedahkan penyumbangnya atas alasan pembangkang juga tidak mendedahkannya.

Beliau juga mengaku sumbangan itu dibuat dengan cara yang betul.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz sebelum ini dilaporkan berkata, kertas siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menunjukkan wang yang diseludup itu sumbangan kepada Umno Sabah dan bukannya kepada Ketua Menteri Datuk Seri Musa Aman.

Anonymous said...

Anon 8:55PM

yg mulakan isu jumpa Soros ni kau orang...sebenarnya bukan ada apa2 pun sapa2 nak jumpa Soros...sapa Soros?

skrang bila terbongkar pemimpin kau pun ada jumpa Soros (perjumpaan HORMAT plak tu) dah lain pulak rentak lagu kau orang...tak ke hipokrat & bangang namanye tu...

Anonymous said...

itu aje ka yg tbaik yg suaram blh buat...memalukan n membazirkan duit soros aje

Anonymous said...

dgr kata dikelilingi oleh peguam trkemuka anu war...buka kes pun xlepas apa lg nak dakwa org...rupanya xhebat mana pun. auta otak penipu je lebih..setuju dg komen cuba dakwa hanya krn anu war yg berimaginasi

Anonymous said...

Anonymous said...
Anon 8:55PM

yg mulakan isu jumpa Soros ni kau orang...sebenarnya bukan ada apa2 pun sapa2 nak jumpa Soros...sapa Soros?

skrang bila terbongkar pemimpin kau pun ada jumpa Soros (perjumpaan HORMAT plak tu) dah lain pulak rentak lagu kau orang...tak ke hipokrat & bangang namanye tu...

October 13, 2012 9:33 PM

----------------------------------------

Wei mangkuk PR, orang nak jumpa, ape masalahnya??? Bukannya terhegeh pergi mintak dana dengan Soros pun.... kalau Pork Nick nak jumpa PM Najib pun, PM Najib akan pergi jumpa orang tua tak sedar diri tu... itu kunjungan hormat la mangkuk hayun woooiiii...!!!!

Lagi satu mangkuk PR, sape yang kene sepina dari mahkamah Perancis tu??? cer crite sikit...!!! Sepina untuk PM Najib bila nak sampai haa??? Dari bulan 6 yang lalu cerita beruk-beruk makyeh dari PGayR dan hamPAS kata PM Najib dapat sepina.... sepina kepala bapak Nuar peliwat ke????

Anonymous said...

10:04PM

itu point aku..sapa2 nak pegi jumpa pasal la..kau yg mula2 heboh pasal jumpa Soros ni...skrang dah ok plak jumpa Soros...hari tu kuar citer sampai nak gulingkan kjaan lah...woi kita dpt duit nak menang p/raya...jgn nak spin...

jgn off topic bro...nanti aku off topic tak terjawab kau orang nanti...Contoh: mana dpt duit RM40 juta? besar sumbangan tu...betul ke sumbangan?

Anonymous said...

THE CLOWNS DANCING TO WINNING PRU 13.

HABISLAH MALAYUUUUUUUU.

Anonymous said...

Anonymous said...
10:04PM

itu point aku..sapa2 nak pegi jumpa pasal la..kau yg mula2 heboh pasal jumpa Soros ni...skrang dah ok plak jumpa Soros...hari tu kuar citer sampai nak gulingkan kjaan lah...woi kita dpt duit nak menang p/raya...jgn nak spin...

jgn off topic bro...nanti aku off topic tak terjawab kau orang nanti...Contoh: mana dpt duit RM40 juta? besar sumbangan tu...betul ke sumbangan?


October 13, 2012 10:10 PM
-----------------------------------

Sape ko aku nak ikut ape dakwaan ko pulak??? Ko tuan punye blog ni ke??? Kalau dah pernah jumpa Soros mengaku je la... be gentleman macam PM Najib, bukan macam pencacai kat dalam Penipu Rakyat, dah ade gambar terang-terangan pernah dan terhegeh-hegeh jumpa Sorros, boleh pulak ade mangkuk haram jadah lain dalam PR yang nafikan....!!!!

Sudah la nafikan tak kenal Soros, siap tak mengaku tak pernah mintak duit walau sesen dari Yahudi tu... dah banyak dokumen yang dikeluarkan membuktikan dakwaan PGayR, Malaysiakini dapat dana dari Soros, tapi macam biasa la... mane berani nak dedahkan... bila PM Najib bagitau dapat sumbangan RM 40 juta untuk BN Sabah, bising GILA BABI..... kata PR tu parti yang telus dan takkan berahsia.... tapi rupe-rupenya parti pundek... cakap je lebih...

Nak menang pilihanraya mintak dana Yahudi, masuk kampung dan bandar mintak lagi pada rakyat.... yang kenyang pemimpin haram jadah dalam Fuckatan pokemak kau la...!!!!

mohd. natar said...

... dana ke bas yang baru tu kot? ...

Anonymous said...

10:18PM

dari gaya tulisan kamu nyata kamu masih muda & masih byk perlu belajar lg...utk pengetahuan kamu bila org kata 'Sapa Soros?' itu bukan penafian..tapi hanya utk menunjukkan isu jumpa Soros ni tak penting..aduh lemahnye...

Anonymous said...

Woooiiii bahalul 10:10pm, duit sumbangan rakyat tak cukup lagi ke??? Tiap-tiap hari kutip derma... bagi makan anak bini pemimpin Penipu Rakyat ke atau BAGI MAKAN KEPALA BUTUH ANWAR KAT CHINADOLL????

Anonymous said...

Anonymous said...
10:18PM

dari gaya tulisan kamu nyata kamu masih muda & masih byk perlu belajar lg...utk pengetahuan kamu bila org kata 'Sapa Soros?' itu bukan penafian..tapi hanya utk menunjukkan isu jumpa Soros ni tak penting..aduh lemahnye...


October 13, 2012 10:27 PM

---------------------------------

Kenapa salah ke gaya tulisan aku tu??? Aku rasa tak salah pun.... yang ko ni rasa bagus sangat tu kenapa??? Berapa sen / komen pemimpin haprak korang tu bayar pada ko ha??? Jumpa Soros dan NAFIKAN... atau jumpa Soros dan mengaku... mana satu lagi gentlemen wahai mangkuk hayun PR????

Sepina bila nak sampai kat PM Najib bahalul PR woooiiii????

Anonymous said...

Woooiiii BABI TONGOK 10:27pm.... baca artikel kat bawah ni banyak kali dan fahamkan

Pakatan: Kami tidak kenal George Soros


MP Pakatan Rakyat hari ini menolak dakwaan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa undi untuk pembangkang adalah umpama undi untuk jutawan George Soros.

MP Petaling Jaya Utara Tony Pua juga berkata, Pakatan tidak mempunyai apa-apa hubungan dengan Soros.

"Kami tidak ada hubungan apa-apa dengan George Soros. Kami tidak kenal George Soros," katanya.

Tambahnya, Pakatan tidak mempunyai agenda Yahudi dan turut menyokong perjuangan masyarakat Palestin ke atas penindasan rejim Israel di negara tersebut, katanya.

Anonymous said...

Wooiii BABI HARAM JADAH 10:27pm.... kalau tak reti-reti lagi ape Tony Puaka tu cakap, mungkin si GAGAP ni boleh fahamkan kamu wahai BABI....!!!

KHALID GAGAP BIDAS TUN DR. MAHATHIR PASAL GEORGE SOROS

Setelah sedar dirinya kini dalam bahaya apabila jawatan Menteri Besar Selangor yang disandangnya sekarang ini menjadi rebutan ramai pihak, Khalid Ibrahim segera memberi reaksi ke atas kenyataan Tun Dr. Mahathir.

Tun Dr. Mahathir dalam kenyataannya berhubung tindakan SUARAM dan Malaysiakini yang menerima dana daripada George Soros, penyagak mata wang yang telah menghancurkan ekonomi Malaysia pada 1997 hingga menyebabkan ekonomi Malaysia meleset. Atas sebab itu, Tun Dr. Mahathir telah mengeluarkan kenyataan bahawa mengundi atau memberi undi kepada Pakatan Pembangkang pada PRU-13 adalah sokongan kepada spekulator mata wang George Soros dan Yahudi.

Khalid Ibrahim menyalahkan Tun Dr. Mahathir terhadap kenyataannya yang mengaitkan undi Pakatan Pembangkang dengan George Soros. Dakwaan itu sangat tidak berasas dan bertujuan berniat jahat.

Tegas Khalid Ibrahim lagi, “Saya percaya rakyat dan ahli cabang PKR tidak tertipu dan percaya tiada penduduk di sini pun MENGENALI Soros”.

Bagaimanapun, tuduhan itu ada kaitannya dengan pemimpin Pakatan Pembangkang yang secara terang terlibat dengan Malaysiakini seperti S. Sivarasa dan Tian Chua.

Anonymous said...

akhir terbongkar... lebih UMNO sememangnya bersahabat dgn Yahudi Soros, bergurukan Yahudi Apco, Lions club, .......................... UMNO anti-yahudi itu hanya wayang depan melayu kampong........

relevan lg kah umno dengan melayu kini?

Anonymous said...

Dah berkali jumpa Soros tapi bila dah KANTOI terus kata tak kenal Soros....

Antara lain maksud "TAK KENAL" tu adalah tak pernah jumpa...!!!!

BODOH SANGAT PUAK PENGENCING RAKYAT NI, KENAPA EHHH????!!!!

Anonymous said...

Anonymous said...
akhir terbongkar... lebih UMNO sememangnya bersahabat dgn Yahudi Soros, bergurukan Yahudi Apco, Lions club, .......................... UMNO anti-yahudi itu hanya wayang depan melayu kampong........

relevan lg kah umno dengan melayu kini?

October 13, 2012 10:41 PM

--------------------------------------

dah kantoi dan kalah berhujah mula la nak tukar topik.... TIPIKAL PEMBANGANG BABI HARAM JADAH DALAM PR...!!!!!

Anonymous said...

Woooiiii BABI-BABI PR, sepina dari Perancis tu bila nak sampai Malaysia??? Hantar sepina naik unta ke??? Unta pemalas....!!!!

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

10:41PM

sumpah aku tak kenal Soros..!! Tok Guru Nik Aziz pun tak kenal Soros kot...sapa yg kenal dan ada perjumpaan HORMAT lantak pi la...DSAI kenal dan pernah jumpa dia pun biaq pi la...

kesimpulan nye ko org yg dh terkantoi...nak pakai isu Soros pemimpin kau pun sama jugak..pakai isu wang dana asing parti UMNO kau pun begitu jugak...kesian aku tgk kau org ni...dari offensive terus jd defensive...

Anonymous said...

yg memulakan perjumpaan ngan Soros pun bukan org lain, bekas Presiden UmNO gak,Tun Madey...jgn lupa tuh.... nak pinjam duit kat IMF pun Tun madey gak yg mulakan....pastu nafi....
bukan tak tahu.....dah lama dah........

Anonymous said...

madey, umno akan cuba lepas tangan setiap yg GAGAL... dia akan pusing cerita dan letak kerjanya dibahu orrang lain... inilah sikap tak bertanggungjawab pemimpin yg opportunist hipokrit

soros dikambing hitamkan oleh madey semasa krisis kewangan 1997 ..... secara senyap2 madey mengadap pulak soros... madey ni pure mamak auta.....

Anonymous said...

puisi syahdu utk pencacai pr...

Anonymous said...

kesian korg pcacai pr..duit derma korg biayai tokong korg ulang alil ke luar negara. ..pencacai bg..soros bg..masyukkkk.

Anonymous said...

biar kita lemah jgn kita ungkal utk bkata yg benar..klu isu jmpa soros x penting knape takut nk mngaku bjumpa dgnnya..beraninya najib mampu berkata benar!

Anonymous said...

alamak hapraaak betul pncacai ni..isu IMF ni dlu satu dunia tahu tun M yg selmatkn msia..itu fakta.

Anonymous said...

kurang cerdik punya pnyokong pr kat atas ni..

Anonymous said...

Woi bodoh ko ingat semua yg dicakap oleh pemimpin tu fatwa ke banggang.........patut la pengikut hamPAS ni semua bodoh dan banggang rupanya semua yg dibohong dan ditipu oleh pemimpin hamPAS trmasuk pemimpin DAPig tu fatwa rupanya

Anonymous said...

Dr M & Najib jumpa sekadar berjumpa tapi anuwar jumpa soros tu siap dapat dana utk menjahanamkan Malaysia ni......ko faham tak bezanya tu banggang! !!!!!!!

Anonymous said...

Dgn ini sah la puak Penipu Rakyat menganggap soros yahudi tu sebagai dia org punya DULI YG MAHA MULIA YAHUDI PR.

Anonymous said...

anon 6.23 Ko tahu ke?????? Atau ko cuma tahu makan tahu sahaja....

Anonymous said...

Elehh divert isu Najib jumpas G.Soros pulak. Korang bukan tak tahu tokoh yahudi G.Soros ini antara investor Anwar selain Jesuit dan Turki. Oleh kerana otak Najib ni pandai mungkin ada perbincangan hal Anwar dengan Soros. Mungkin kejutan bakal berlaku, mungkin dana Anwar bakal disekat. Siapa tahu hi hi hi

Ingat tak Yusuf Qardawi ulama Mesir yg pernah menyokong Anwar. Apa sudah jadi dgn Yusuf Qardawi? Apa jadi selepas Najib bertemu ulama tersebut buat kali terakhir? Dia mula SEDAR DARI PEMBOHONGAN dan terus tolak perjuangan Anwar! Malah Mesir kini mula menjalinkan hubungan lebih akrab dgn pemimpin Malaysia. Mereka juga menolak 100% pelawaan pemimpin Pas! Dunia perlu sedar siapa Anwar tidak cukup Soros. Najib mesti pergi ke Turki utk ber penjelasan kepada presiden Y.T.Endorgan.

Pemerhatian dan ramalan saya dari sudut bebas. Bukan dari UMNO atau PAS. Jangan lupa sampaikan cerita ini pada Anwar kerana dia bakal hilang satu demi satu rakan kongsinya. Keputusan mahkamah Perancis satu tamparan hebat buat pihak luar yg percaya cerita Anwar! Ini turning point Najib yg bakal menjerat Anwar. Patutlah PRU13 lewat dari jangkaan mungkin lebih banyak element yg bakal menyesakkan jantung Anwar dan pengikutnya .

Non buyers.

Anonymous said...

WOI MAMAT PR SI PENIPU RAKYAT..

KIRA OK LE TU NAJIB BERKATA BENAR. APA SALAHNYA?
BERBANDING DENGAN PEMIMPIN KORANG. DAH BERAPA KALI MENIPU? DULU KEMAIN LAGI KATA TAK KENAL SAPE SOROS. TUP TUP KELUAR GAMBAR. BUKAN SEKALI DUA MENIPU...DAH BERKALI2 DAH..

JADI SILA PILIH ANTARA PEMIMPIN PENIPU DAN PEMIMPIN BERKATA BENAR. JIKA MASIH NAK SOKONG PEMIMPIN PENIPU, MEMANG OTAK SENGET LE KORANG!

JANGAN JADI BODOH LA!

Anonymous said...

INGAT LAGI NUAR KATA YUSUF QARDAWI SOKONG DIA? LEPAS JE NAJIB BUAT KUNJUNGAN HORMAT..TERUS YUSUF QARDAWI BERPALING DARI NUAR..

JIKA NAJIB JUMPA SOROS UNTUK KUNJUNGAN HORMAT, MAKA BERSEDIALAH NUAR DAN PUAK2 PR SEKALIAN KEHABISAN DANA..TIDAK MUASTAHIL BUKAN?

HEHE

Anonymous said...

Mamat penyokong PR tu mamat mangkuk hayun. Tiap-tiap hari minum kencing NUar dengan pemimpin haram jadah dalam PR, mane tak dapat pengikut sakit otak macam dia tu. Berpusing-pusing nak tegakkan FUCKTA mangkuk dia tu. Pemimpin haram jadah dia sendiri kerap berjumpa dengan Soros tapi tak berani nak mengaku. PM Najib jumpa sekali atas permintaan Soros, siap mengaku lagi... cukup gentlemen PM kita, bukan macam peliwat dan penzina yang mereka nak angkat jadi Punai Mati nanti. Cukup pengecut dan penipu besar......

Anonymous said...

Anonymous said...
10:41PM

sumpah aku tak kenal Soros..!! Tok Guru Nik Aziz pun tak kenal Soros kot...sapa yg kenal dan ada perjumpaan HORMAT lantak pi la...DSAI kenal dan pernah jumpa dia pun biaq pi la...

kesimpulan nye ko org yg dh terkantoi...nak pakai isu Soros pemimpin kau pun sama jugak..pakai isu wang dana asing parti UMNO kau pun begitu jugak...kesian aku tgk kau org ni...dari offensive terus jd defensive...

October 13, 2012 10:59 PM

-----------------------------------

Ko tak kenal Soros sebab ko dah tua nak mampus... nyanyuk memanjang, tak kenal soros tapi boleh kaitkan cerita pasal krisis kewangan 1997 dengan Soros pulak. Tak ke mangkuk punye penganut PR ni... dari pemimpin mereka sampai la ke penganut totok mangkuk hayun mereka, semuanya kuat menipu dan kuat kencing...!!!!

Anonymous said...

woooiiii penganut BABI PR, bila nak jawab soalan aku pasal sepina Najib ke Perancis haaa....???? Dah lupe ke atau buat-buat lupe.... nyanyuk teruk penganut PR haram jadah ni.....!!!!!

Anonymous said...

Hahahahahaha. video ni memang bestlah. Sapa2 yang bikin patut terima anugerah best award. Yang paling real Anwar, Guan Eng dan Nik Aziz. Steady lah lu... Gua tabik!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Hahahahahaha. video ni memang bestlah. Sapa2 yang bikin patut terima anugerah best award. Yang paling real Anwar, Guan Eng dan Nik Aziz. Steady lah lu... Gua tabik!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

gelak2 lah sakan kamu semua kat dunia nie..sepuas2 nya
ingat nanti tiada gelak lagi kat padang masyar ...Allah akan balas semua penghinaan ini..Waulahualam

Anonymous said...

Anonymous said...
gelak2 lah sakan kamu semua kat dunia nie..sepuas2 nya
ingat nanti tiada gelak lagi kat padang masyar ...Allah akan balas semua penghinaan ini..Waulahualam

October 14, 2012 1:31 PM

----------------------------------------

Kalau gelak Mat Syabun kat dunia ni yang macam BERUK, tentu kat padang masyar nanti lagi teruk dari BABUN kan kan kan..... Gelak kene balas, tapi memfitnah, meliwat, berzina, pemegang kunci syurga dah kasi lesen besar --- DIBENARKAN DAN BOLEH TERUS MASUK SYURGA PORK NICK....

Anonymous said...

ITU LAH NAK MENIPU TANPA FAKTA TIADA KES PUN ORG HUTAN BOLIH LAH KAU TIPU WAHAI ANUAR BUKAN RAKYAT MALAYSIA CIPTA KES TAPI TAK BETUL ORG PERCAYA KEJAP SAJA LEPAS TU ORG TAK PERCAYA LAGI AKAN CERITA KAMU WHAI ANUAR YG BANYAK MEMBUAT ONAK DALAM MALAYSIA NI
.

Anonymous said...

Weeiii... LANCAU PENGANUT PR.. soklan aku pasal sepina bila nak jawab..???!!!! Dah mampus berkecai dalam kubor nanti baru nak jawab ke???? BODOH PUNYE PENGANUT PR....!!!!

Pekong Pondan said...

Anwar Ibrahim is homosexual and must be punished.

PAShit said...

HAHAHA KELAKAR LAH OTHAMAN AHMAD!

NUJUM PAK SHEIKH TEMBERANG MELETOP1 TAHNIAH!

Anonymous said...

GANGNAM STYLE

Anonymous said...

UMNO HANTAR KE SONGHLA PAS JUAL BALAK KEPADA SINGAPORE BOLEH PULA

Anonymous said...

UMNO HANTAR KE SONGHLA PAS JUAL BALAK KEPADA SINGAPORE BOLEH PULA

Anonymous said...


Syabas ANUAr Berahim berok atas usaha yang sedaya upaya dengan menggunakan jutaan wang ringgit untuk membawa hal scorpene ke mahkamah peranchis.. tapi apakan daya..tkde kes pulak rupanya.. tahniah di atas kebodohan hang yang tak pernah tamat dan sentiasa berusaha merencana fitnah yang tak berkesudahan. aku ingat bila hang mampos nanti muka tukar jadik hitam.. kote bengkok terpacak menunjuk ke langit..

Anonymous said...

Anonymous said...
GAP

kalu tak tau pasal proses perundangan Perancis..i think u better shut up lah..

October 13, 2012 6:23 PM
________________________________

Ko yang patut nya tarok Kotek Bengkok Anwar Aljubs dalam mulot ko!!

Anonymous said...



aku tak mau.. masuk dalam mulut ko le.. ko kan selalu kasi mulut ko sama bontot ko kat anuar aljubs tu..
aku bkn kaki tu cam ko..eeerkk,,,