Monday, October 1, 2012

HAMPIR SAMA TAPI HAMPIR TAK SERUPA.


1. Anwar Ibrahim orang Pulau Pinang,  Maza juga orang Pulau Pinang..

2. Anwar Ibrahim lahir dan membesar dalam keluarga UMNO, bapanya seorang Ahli Parlimen UMNO dan ibunya, Ketua Wanita UMNO di Pulau Pinang sebelum nampak seperti Pro-PAS sewaktu di kampus dan zaman ABIM. MAZA pula adalah proksi PAS di Kolej Islam Kelang (KIK) sewaktu di asrama sekolah menengah dan juga ketika mengambil ijazah di Jordan sebelum nampak seperti Pro-UMNO  sewaktu memegang jawatan Mufti.

3. Anwar Ibrahim rapat dengan Dato' Asri Muda sewaktu Pro-PAS dan sebelum Anwar isytihar masuk UMNO sehinggakan  Asri Muda offer jawatan Presiden PAS pada Anwar. MAZA pula rapat dengan Shahidan Kassim dan UMNO Perlis sewaktu nampak Pro-UMNO sehingga dapat jawatan Mufti Perlis dan title Dato'.

4. Anwar dulu antara pengasas awal Badan Revolusi Ugama di MCKK dan ABIM, MAZA pengasas PAS di KIK dan Jordan. MAZA juga tubuh dan asaskan Ilmuwan Muda UMNO (ILMU).

5. Anwar Ibrahim cipta masalah kepada UMNO dengan demonstrasi dan kebangkitan Islam, MAZA cipta masalah kepada PAS dengan idea taat kepada pemerintah walaupun zalim sewaktu jadi Mufti sehingga digelar Bapak Setan oleh Dr Badrul Amin.

6. Anwar Ibrahim jadi hero kepada UMNO lawan idea kebangkitan Islam yang dulu dia mulakan sewaktu pimpin ABIM guna penerapan nilai-nilai Islam, MAZA jadi hero sekarang ini kepada PAS dan Pakatan Rakyat untuk lawan ulamak muda UMNO pasal idea taat pemerintah walaupun zalim, (sebelum dia jadi Mufti, ustaz mana pun tak pernah sebut benda ni, MAZA yang mula promote taat pemerintah zalim di Utusan dalam kolum Minda Mufti sekarang dia pulak konon tunjuk hero tak setuju fahaman ni).

7.  Anwar Ibrahim hantar kawan-kawannya seperti Tuan Haji Mohamad Sabu, Arwah Ust. Fadzil Noor dan Haji Hadi  dalam ABIM masuk PAS, MAZA hantar Fatul Bari dan Fazlan Osman masuk UMNO melalui ILMU.

8. Anwar Ibrahim hantar orang sahaja masuk PAS, tapi dia sendiri pun tak masuk PAS, MAZA hantar orang saja masuk UMNO tapi dia sendiri pun tak masuk UMNO.

9. Anwar Ibrahim tak rujuk ulamak ABIM untuk tidak masuk PAS dan lepas tu masuk UMNO, MAZA tak rujuk ulamak Wahabi untuk tidak masuk UMNO, dan kemungkinan besar tidak rujuk ulamak Wahabi jika mau masuk PAS.

10. Anwar Ibrahim mula-mula nampak Islamik, selepas itu nampak pro-Amerika Syaitan Besar dan pro-Barat bila dah berkuasa. MAZA mula-mula nampak  Islamik dan sekarang mula cenderung kepada Barat bila dah popular.

Inilah 10 persamaan antara Anwar Ibrahim dan MAZA. Seharusnya, pencinta ahlul bayt, pendokong UMNO dan juga penyokong PAS mesti berwaspada. Penyokong PAS boleh berasa gembira kejap, tapi mereka mesti lihat huru-hara dicetuskan oleh Anwar kepada UMNO bila Anwar tidak dapat apa yang dia nak dan mencantas siapa-siapa yang menghalang kenaikan pantasnya dalam UMNO.  Sebelum datang bahaya, perlu dicantas dulu apa yang patut. 


Ali Reza Ahmed Askari

25 comments:

Anonymous said...

Terbaekk dari GAP!!!

Anonymous said...

waspada dengan orang yang berubah2 pendiriannya....mereka ini bercakap bila ada kepentingan. agama itu sekadar medium untuk mereka mendapatkan pengaruh dan kuasa

al-zarqawi said...

Kesimpulan tokoh yg ada DNA sesumpah ni kena waspada. Walaupun rupa berbeza tetapi taktik menyusup dan menyusun langkah nampak ada kesamaan.
Malaysia tak mampu untuk menghadapai malapetaka sesumpah 2 selepas Anwar, biarlah DNA sesumpah ini mati bersama Anwar dan tidak dijangkiti mana2 tokoh Islam lain di negara ini.

Anonymous said...

Anwar hadir pada sessi perbahasan bajet 2013, tapi PM bacul, gagal hadir untuk berbahas tentang bajet 2013.

betul lah PM malaysia seorang yang penakut,,,

Anonymous said...

Betul al zarqawi. Setuju dgn tuan. Saya amat kecewa baca twitter beliau. Semakin emosi dan senang2 melabel geng2 ustaz fathul bari mcm2. Takkan kita nak tunggu sampai dr maza meliwat org baru kita nak sedar?

Anonymous said...

Bloggers Umno mcm kurang nmpak kepentingan knp perlu attack Dr MAZA. maza siang mlm telah attack defence Umno dlm isu ugama ie Ilmu. dahulu maza yg bw gagasan taat kpd pemerintah ni sehingga tension puak2 Pas. sekarang org2 Pas dpt injection baru krn org yg pelopori idea ni khianat dgn idea dia sendiri.

Klu blogger Umno tak pukul Maza ni skrg, maza akan declare masuk Pas.

Pesan aku, hgpa takkan nk tunggu asri ni balun juboq masa tu baru hgpa nk lwn dia? masa tu.. its too late baby!!!

Anonymous said...

I like!!! Bloggers please take note!

Anonymous said...

Anon 3.06 ko ni x bce topik yg kt atas ke bro..

Anonymous said...

Hidup MAZA..

Anonymous said...


Kita tengok dan lihat apa kesudahannya episod kehidupan mereka berdua ni....

Anonymous said...

Jeng...jeng...jeng...

Kita Serupaa..!!!

Kita Serupa..!!!

Hadirku untuk membalut luka ...woooo...

Anonymous said...

hubaya2 dgn sosok yg kontroversi,
batu loncatan dari kontroversi,
mencari sokongan dan dokongan,
objektif terlindung tak mampu dikesan,
ada projek yg lebih besar ingin dicapai,
malaysia sudah jadi tempat utk penyamar2 berstrategi,
alangkah malang bagi yg naif,
alangkah tolol bagi yang jahil,
alangkah untung bagi yg ekstrem,
fitnah dan fitnah berulang ganti,
penentang dan penyokong sama2 terperangkap,
benarlah sabda junjungan rasul,
hadis najd jadi pedoman....

Anonymous said...

Awas syaitan dikalangan manusia

Anonymous said...

maza
test market ke tu..

Anonymous said...

Jadi le kamu bagaikan mentari yang terang sinarnya
jauhile menjadi awan mendung yang belum tahu hujan atau panas

al zarqawi said...

A simple massage to MAZA " theatrics and deception are powerful tools to the uninitiated but some Muslims are initiated in your ways and tactics"

Anonymous said...

Al zarqawi.... Asyik dok hukum orang tu liwat, orang ni zina.... Ko pakai undang2 mana?

Undang2 nafsu ko atau undang2 Syariah Allah ?

Fitnah tu... Ikut hukum qazaf... Ko nak ke?
Apa jenis keturunan ko ni..............

Anonymous said...

Thanks al-zarqawi!

Anonymous said...

Tapi maza lebih hensem drp mat sabu.........

warisan tmk said...

Persamaan ketara antara Anwar Ibrahim dgn Dr MAZA ialah kedua-duanya PERASAN yang mereka ada kelebihan tertentu yang tidak ada pada pada orang lain, oleh itu mereka menaruh cita-cita tinggi untuk dijulang sebagai pemimpin besar.

Di dalam mencapai cita-cita oeribadi yang sukar disembunyikan, mereka TERGAMAK menggunakan Islam sebagai wadah menonjolkan diri mereka. Anwar menonjolkan 'kehebatannya' melalui ABIM, dan Dr MAZA melalui jawatannya sebagai Mufti Perlis.

KEGELOJOHAN MEREKA untuk naik cepat merupakan faktor utama kejatuhan mereka.

Anonymous said...

Tambah satu lagi. Anwar barua amerika. Maza barua Queen Elizabeth and Prince Williams. Her Royal Majisties Loyal Dog.

Anonymous said...

Setakat bahas,atok kau pun boleh menyalak.Kau ingat pm itu tak ada kerja lain,tugas dia membentangkan,bahas tak bahas itu ahli lain bahaskan.dia pun banyak lagi kerja nak buat,daripada layan beruk tak tahu bersyukur dalam parlimen.sampah!

ambe said...

Anon 3.06,susah bebeno le yeop cakap dengan rakyat malaysia yang tersangat prihatin ni..dia punya suka la nak bahas ke tak.pembangkang tugas wat apa?bahas bajet,spin situ sana sini,ceramah katanya pm bacul,last2 balun br1m.
Benar bang?
Bang,pm tu banyak lagi tugas penting menanti dia.tak guna gaduh dengan pembangkang yang tak reti bersyukur,fitnah sana sini.sedarlah wahai abang.....

Anonymous said...

Baru ni MAZA fitnah ILMU konon ILMU kata aqidah Zakir Naik sesat. Habis Shah Kirit, Lim Joon Sooi, dan ABIM Outreach maki UFB dan Ilmuwan muda UMNO.

Jadi, apa tindakan selanjutnya kepada mamat nama Asri ni?

Anonymous said...


Naik lah jet anda selamatkan duit rakyat..