Monday, October 22, 2012

HARGA ROKO NAIK 20 SEN..AMACAM ?


semalam diumumkan harga rokok telah dinaikkan sebanyak 20 sen.
bagus tak ? atau tak bagus ?

aku tak boleh nak tulis panjang-panjang pasal AKU TAK PERNAH HISAP ROKOK SEPANJANG HIDUP AKU.


111 comments:

aloya said...

Kahkahkah cipet, kena isap rokok Bola la pasni

Anonymous said...

xpe jngan risau..aku dah lama hisap rokok murah canyon..

harga baru 2 rgt sekotak

Anonymous said...

nak naik ke , nak turun ke xde hal ngan aq....aq xmerokok pon....

Alhamdulillah...

Anonymous said...

sokong naik

buat mcm singapore harga marlboro 20 ringgit sekotak..steady lagi depa boleh beli..

Apa lah sangat naik 20 sen tu dengan ketagihan merokok yang susah hendak dikawal tue..

Ms Pearl said...

ala cutenya statement! tak pernah HISAP ROKOK SEPANJANG HIDUP! heheheheheheh

Anonymous said...

Asap rokok busok ...baunya macam rase nak muntah ...menyampah .

Anonymous said...

ye betul.

dari bakar duit 10 rgt sehari, baik duit to spend ke benda2 berfaedah..

seharusnya naik 10 rgt bukan 20 sen..

Anonymous said...

x yah isap okok agi larhh! isap jari!

Anonymous said...

taukey penyeludup tambah kaya, kerajaan amat prihati pada kekayaan meka..syabu yg mahal pun org hisap,

Anonymous said...

BEnda ketagih niee...taruk harga sekotak RM50 puun orang akan beli jugeee !! maklum lahhh sedap....bila isteri mare....jawap nyer ekk elehhh...org tak hisap rokok pun mati jugee! sakit jantung jugeee!! SElamat membeli!

Anonymous said...

Selagi mampu terus merokok. Bila tak mampu rajin2lah jumpa kawan mintak sebatang dua. Lama kelamaan insya'allah kawan2 pun meyampah tengok muka kita. Bila tak mampun dan takde kawan jangan putus asa. Try hisap daun ketom atau daun pokok getah. Kalau nak pendek umor try daun terop.

Anonymous said...

ya kawan aku tak isap roko, tp anak dia isap gam sebab gam lagi murah..dia kutuk org ispa rokok tak kutuk anak dia isap gam..

Anonymous said...

kalau takut dilambung harga rokok yang naik,

Janganlah rumah dipenuhi asap rokok...

Anonymous said...

patutnya masa bajet tempoh hari, PM Najib umumkan kenaikan harga rokok ni terus, kalau boleh biar naik 20 SEN SATU BATANG. Lepas naikkan harga rokok, serapkan kenaikan tadi kepada subsidi gula... baru la betul.

Gula naik, harga air kosong pun naik, harga makanan lain pun naik.... harga rokok naik, air kosong tetap boleh dapat free, harga makanan tetap stabil.... takkan la tuan penasihat PM Najib tak boleh pikir benda camni kot???

Anonymous said...

Tak bagus... patutnya naik 5 hinggit... membazir je..

Anonymous said...

Ini satu kezaliman kepada perokok perokok & mereka mereka berkenaan (yang terlibat dengan industri ni), cukai terlalui tinggi, tak adil mana Bar Council, mana Ambiga, mana Suaram ... dah buat keputusan nak undi BN PRU13 ni, nampaknya kena undi PR tu pun PR bantah diatas kenaikan ini. Dulu Khalid Samad kata dia akan bantah bagi pengundinya, Lid tolong bantah kat Parlimen.

Anonymous said...

Relax la...bro...Majlis Fatwa Kebangsaan (MFK) dah mengeluarkan fatwa, rokok adalah haram. Cuba pok nik kata, rokok itu HARAM..dah pasti puak2 tu kata.."aku akan cuba berhenti merokok"... apa bezanya MFK dan pok nik keluarkan fatwa. Kedua-duanya memberi nasihat gak.

Anonymous said...

Takkan la Khalid Gereja nak bawak isu ni ke Parlimen, mampuih kene maki dengan Pork Nick nanti, kan Pork Nick dah kata sape hisap rokok tu dah macam lembu, jadi pembela orang yang hisap rokok ni kalau ikut kata Pork Nick, orang tu boleh jadi BAPAK LEMBU la.... berani ke Khalid Gereja jadi BAPAK LEMBU...???

Kah kah kah kah kah kah

Sedutan kata-kata Pork Nick ketika dia masih waras....

Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata umat Islam yang cuba menonjolkan keislaman mereka melalui pakaian jubah dan ketayap tetapi menghisap rokok adalah lebih hina daripada lembu.

Nik Abdul Aziz yang juga Mursyidul Am Pas berkata, amalan menghisap rokok dikeji kerana diharamkan oleh agama dan doktor kerana ia memudaratkan kesihatan.

"Contohnya, lembu yang berak di tengah jalan tidak boleh diambil tindakan undang-undang kerana tidak mempunyai otak dan fikiran. Tetapi manusia yang mempunyai otak sanggup melakukan perbuatan yang menyalahi agama dan kesihatan, apatah lagi dalam keadaan berpakaian melambangkan Islam (kopiah atau berjubah).

"Maka, mereka yang melakukan perbuatan (menghisap rokok) itu dianggap lebih hina daripada lembu," katanya ketika menyampaikan kuliah Jumaat di Dataran Ilmu di sini hari ini.

Anonymous said...




naik smpai rm100 pon...aku pedulik apa...bapak aku kaya raya....wakakakakakak...

Anonymous said...

Aku tak kira, Khalid Samad aku penduduk Shah Alam ni, tolong bantah kat Parlimen, Fatwa Kebangan ke, Nik Ajis ke, ini masalah humane right. Kau pun tau kat Mekah boleh hisap. Kalau kau bantah aku unsi PR walaupun benci. BN wa dah support tikam belakang pulak.

Anonymous said...

Merokok adalah haram di sisi Islam sebagaimana keputusan Majlis Jawatankuasa Muzakarah Fatwa Kebangsaan pada tahun 1995. Jawatankuasa berkenaan telah mengkaji dan menyelidik secara mendalam berdasarkan Al-Quran, Hadis, kitab-kitab ulama muktabar, bukannya dikutip di tepi jalan. Sedarlah wahai perokok sekalian, anda sedang melakukan dosa dengan merokok yang sebenarnya adalah perbuatan membazir dan mencemarkan alam sekitar serta memudaratkan kesihatan orang di sekeliling anda, bertaubatlah sebelum anda mati akibat diserang penyakit barah paru-paru, kerosakkan otak, kerosakkan hati dan macam-macam lagi penyakit yang berbahaya yang boleh bila-bila masa saja menyerang anda sekiranya anda masih ingkar dan degil nak merokok juga. Bertaubatlah, keputusan majlis fatwa adalah hukum Islam dalam kategori Itjmak Ulama yang sahih, maka menentang hukum agama bermakna menentang Allah dan Rasulullah, bertaubatlah, sedarlah ancaman keras kepada golongan yang sombong dan menentang hukum Allah dan ajaran Rasulullah, bertaubatlah, insaflah.

Malahan rokok adalah kebanyakkan dikeluarkan oleh pekilang Yahudi, dana hasil rokok digunanakan tunuk membeli peluru membunuh penduduk Palestin termasuk kanak-kanak, jadi jangan bersubahat dengan golognan Yahudi, kalau orang bukan Islam nak hisap rokok, itu mereka punya pasal kerana mereka tidak ada kena mengena dengan syariat kita, lantaklah mereka, tetapi kita orang Islam mesti menjauhi perbuatan merokok yang haram itu, Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu.

Anonymous said...

Anonymous said...

Aku tak kira, Khalid Samad aku penduduk Shah Alam ni, tolong bantah kat Parlimen, Fatwa Kebangan ke, Nik Ajis ke, ini masalah humane right. Kau pun tau kat Mekah boleh hisap. Kalau kau bantah aku unsi PR walaupun benci. BN wa dah support tikam belakang pulak.

October 22, 2012 2:12 PM

-------------------------------------------------------------------

Fatwa para mufti adalah hukum hakam agama berdasarkan kategori itjmak ulama, jangan jadi bangang sangat, kalau nak merokok sangat, silalah, kau tanggunglah dosa sepanjang hayat, nanti di alam barzah dan di akhirat kau jawablah dengan Allah Taala pasal apa kau menentang hukum hakam agama ini, menentang hukum hakam agama adalah sama seperti menentang Allah Taala dan menentang Rasulullah, kau dah tak siumankah hingga sanggup menentang Allah Taala dan Rasulullah? Kau rasa kau besar sangatkah hingga menentang hukum hakam agama? Jangan berlagak sangat, bertaubatlah, ini hukum hakam agama, bukannya dikutip di tepi jalan, jadi sedarlah diri, bertaubatlah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

kelly eng said...

mmg ptt naik punb sbb rokok ni membahayakan kjesihatan klu harga dia naik kureang ckit lkah org akan hisap rokok tu

kak bedah said...

harga rokok naik aku tak sakit hati pun..aku suka pttnye naik lah byk2 lg br padan muka dgn kaki rokok semua

Anonymous said...

aku takmau sokong kerajaan lagi....fuck

Syamil Ramli said...

tak bagus sbb naik sikit sgt..patut naik rm10..

Anonymous said...

Mufti tu semua sembahyang awal waktu & berjemaah ke? Ostad Kamus kata OK lu apa hal. Kalau haram sangat pasal kat Mekah tak ditangkap. Dulu yang kata makruh selama beratus tahun siapa? Anwar Ibrahim ke?

Anonymous said...

tak standard langsung naik 20sen..

mau2 naik 10rgt pasal orang malaysia kaya raya...

naik 20 sen pun x nampak kesannya, pasal masuk toilet pun sekali 20 sen..

aku x kan undi BN kalau harga rokok x dinaikkan menjadi 20 rgt sekotak...

Anonymous said...

betul sepatutnya harga rokok yang dinaikkan bukannya harga gula..

impact lebih besar kalau barang keperluan seharian naik harga berbanding harga rokok yang hanya di spent oleh sebahagian lelaki yang ingin menjaga keMachoAn nya

Anonymous said...

kerajaan naikkan harga rokok bagi collect semula pampasan yang diberikan kerajan jepang keatas buruh paksa sebanyak 207 billion..

terpaksa pasai orang dah mula bising,,,

Anonymous said...

Tak kira tetap fuck gomen, aku pun akan undi PR. Naik satu hal, tapi ikut suka mak bapa dia je cam zaman Pak lah. Wa tunggu siapa keluar statement dulu, kalau PR bantah dulu, my vote goes to PR. 20 sen tak kesah 200 nggit pun aku beli tapi sakit hati, klu menteri keluar minta maaf dulu, boleh consider undi BN.

Anonymous said...

Walaupun saya perokok tapi saya bersetuju harga rokok naik kalau boleh naik banyak lagi supaya amalan tidak sihat ini boleh dikurangkan.

Sebagai perokok harga yang tidak mampu saya beli ialah RM50 keatas sekotak.

Kedua jangan kata merokok ini tak ada faedah lansung. Rokok ini satu jenis stimulan jugak dan bidang kerja saya merokok itu boleh menolong juga sedikit sebanyak. Orang akan kata saya tipu tapi rasanya inilah keadaannya.

Stimulan boleh datang dari beberapa cara. Bau visual sentuhan etc. Jangan lupa berfacebook, memancing, berjudi, bersukan, seks, semuanya boleh dikira sebagai stimulan untuk aktiviti badan juga. Contohnya selepas aktiviti seks orang lebih bersemangat untuk bekerja. Atau tak dapat seks orang boleh tidak fokus dalam kerja.

Daripada saya mengambil bahan lain atau cara yang lebih mudarat baik saya ambil rokok. Ini untuk diri saya sahaja. Untuk orang lain mungkin tidak perlu contohnya menghisap rokok sambil menonton gusti WWE dengan kawan-kawan di kedai mamak. Ini tidak betullah.



Servant of God said...

Samalah kita GAP... aku tak pernah sedut rokok walaupun sekali sedut. Alhamdulillah.

Anonymous said...

Cara dia ambik 20 sen setiap kotak nak cover Brim, Trim, Icecream sial betul. Sorry walaupun aku anti-PR, sekarang undi aku kepada mereka. Penat support blog GAP & Gomo .... sekarang mungkin jadi pihak sebelah kot kalaumasih nak layan blog ni. Babi punya BN.

Servant of God said...

Aku cadangkan supaya harga rokok dinaikkan sebanyak RM5 sekotak. Ini peningkatan minimum.

Kalau ada 3 juta perokok kat Malaysia nih, setiap sorang beli setidak2nya satu kotak satu hari, dalam setahun boleh dapat RM5.475 billion.

Dah dapat tuh, kurangkan laa harga kereta... ok tak? Hehehe

Anonymous said...

apalah malaysia ni.

duit pampasan buruh2 paksa pun nak tibai...

kalau nak tibai pun naikkan lah harga arak dan rokok ni ke kadar yang tinggi,,

jadi orang yang mmang beli ni ikhlas membeli,,xde hidden cost..

kesian dengan waris2 buruh paksa,,

Anonymous said...

SoG masalah riak & bangga diri tu lagi susah nak clear, rokok tak ada hal fatwa je. Belah BN, hidup PR.

Anonymous said...

Servant of God said...
Aku cadangkan supaya harga rokok dinaikkan sebanyak RM5 sekotak. Ini peningkatan minimum.

Kalau ada 3 juta perokok kat Malaysia nih, setiap sorang beli setidak2nya satu kotak satu hari, dalam setahun boleh dapat RM5.475 billion.

Dah dapat tuh, kurangkan laa harga kereta... ok tak? Hehehe

October 22, 2012 3:02 PM

------------------------------------

Kalau camtu, PTPTN pun tak payah bayar. Nape la Al-Juburi tak terpikir cara ni?? Ni asyik2 kurangkan duit konsesi IPP..IPP..IPP... Yang bagi duit kat satu IPP RM 2 billion per tahun kepala otak dia gak yang buat. Lepas tu tuduh orang lain jaga kroni pulak... butuh bapak NUar Al-Juburi...

Anonymous said...

Anonymous said...
SoG masalah riak & bangga diri tu lagi susah nak clear, rokok tak ada hal fatwa je. Belah BN, hidup PR.

October 22, 2012 3:06 PM

-------------------------------------

Yeh.. yeh... HIDOP PELIWAT, HIDOP KOMUNIS, HIDOP NEGARA KRISTIAN... hanya kerana harga rokok. Patut la Pork Nick kata perokok ni macam lembu... no wonder...

usin said...

hahahaha....aku tak ulas rokok naik harga 2 posen. tp agak mengujakan gap tak penah isap rokok sepanjang idup. oii kawan, nk temberang pun agak2 la. kalau tak penah tonggang arak aku pecaya. baik dan kiutnya ko dari kecik sampai beso gedabak....

Anonymous said...

Anon 2:54pm, ape benda mengarut yang ko maksudkan????? Ade kene mengena dengan ni ke???

Pampasan tidak pernah wujud -
Kira-kira 9,000 ahli Persatuan Buruh Paksa kempunan RM80,000-RM120,000


HULU TERENGGANU - Pampasan ratusan ribu ringgit yang dijanjikan kepada ahli Persatuan Bekas dan Warisan Buruh Paksa ke Burma 1942-1946 (PBP) oleh bekas presidennya, Wan Mamat Ngah sebenarnya tidak wujud langsung.

Demikian rumusan yang dibuat oleh Jawatankuasa Bertindak Menyelamatkan PBP pada mesyuarat khas di rumah rehat kerajaan di Kuala Berang di sini kelmarin.

Mesyuarat yang juga bertujuan menentukan tarikh tentatif mesyuarat agung luar biasa persatuan itu dipengerusikan oleh Ismail Mat Noh, 59.

Ketika bercakap kepada KOSMO! selepas mesyuarat itu Ismail berkata, setakat ini pihaknya tidak memperoleh sebarang dokumen adanya urusan pembayaran wang bernilai ratusan juta ringgit oleh kerajaan Jepun kepada PBP.

"Tidak ada kertas kerja menuntut pampasan, tiada baucar pembayaran, tiada surat rasmi malah kewujudan panel peguam PBP mengenai pampasan juga tidak wujud," katanya.

Ismail berkata, dengan rumusan itu, kira-kira 9,000 ahli PBP di seluruh negara perlu melupakan impian memperoleh pampasan antara RM80,000 dan RM120,000 seorang.

KOSMO! sebelum ini melaporkan Wan Mamat telah dilucutkan jawatan mengikut Seksyen 9A (10a) Akta Pertubuhan 1966 selepas beliau didapati bersalah oleh Mahkamah Majistret Kuala Berang pada 8 Januari lalu.

Dia didenda RM300 oleh Mahkamah Majistret Kuala Berang pada 8 Januari lalu mengikut Seksyen 11(a) kerana memindahkan tempat urusan rasmi persatuan itu tanpa kebenaran bertulis.

Beliau turut didenda RM300 oleh mahkamah yang sama pada tarikh itu mengikut Seksyen 50 (a)(i) kerana mengubah logo dan nama persatuan itu tanpa kebenaran rasmi.

Ekoran itu Wan Mamat dilarang memegang jawatan dalam apa-apa pertubuhan di seluruh negara.

Ismail menambah, satu lagi mesyuarat agung luar biasa untuk memilih presiden akan diadakan September depan.

Anonymous said...


maaf, lari dari tajuk, saja nak cite sekadar info.. sebenarnya kebykn tauke sykt rokok yg besar2 adalah kepunyaan Yahudi..tapi mereka ini sebenarnya kebanyakannya tidak merokok pun..Seorg profesor amerika pernah tinggal di israel dan membuat kajian di sana. Didapatiketika ibu2 Israel ini sedang mengandung, ibu2 ini amat menitikberatkan kesihatan dan kecerdikan janin mereka. Selain drpd mengamalkan cara pemakanan Rasullulah (walaupun mereka tidak mengakui kebenaran agama Islam), mereka tidak membenarkan sesiapa pun termasuk keluarga dan tetamu menghisap rokok di kawasan rumah mereka. Ibu2 ini khuatir asap rokok ini akan menjejaskan kandungan janin mereka.. jadi, fikir2kanlah.. diaorg ni tauke company rokok, org lain mati kerana ketagih hisap rokok tak pe; tapi diorg sendiri tak hisap..

Anonymous said...

Lancaulah babe, nak naik OK kasi cara rational, ini tiba tiba masa budget tak nak kasi tau, nak cover brim icecream apa ke jadah tiba tiba naik rokok, aku ingat dah banyak anon siot kat ini dibesarkan dengan duit duty rokok, cara tu babe kena respect orang lain, pegi mampus lah kominis ke? PR ke? nak memerintah biarkan, BN boleh belah. "May Allah give you the strength to apologies".

Anonymous said...

Anon 3:10 Pok Nik dengan kau sama je cam species babi. Aku nak tubuhkan persatuan perokok perokok, BN boleh belah.

eekaa said...

GAP,

Jangan naik tinggi sangat GAP. Tak benda hendak hisap kan susah pula kaum macam aku nih!!!!. Putus nanti.

Anonymous said...

Pencacai Fuckatan tak marah dan tak akan pernah marah kat Nua kerana ro-COCKnya!!! asyik-asyik naik jer.

Anonymous said...

Anonymous said...
Anon 3:10 Pok Nik dengan kau sama je cam species babi. Aku nak tubuhkan persatuan perokok perokok, BN boleh belah.

October 22, 2012 4:27 PM

-------------------------------------

Yeh.. yeh... HIDOP PELIWAT, HIDOP KOMUNIS, HIDOP NEGARA KRISTIAN, HIDOP NuarCOCK...

Anonymous said...


Apa naik 20 sen je.. terus nak RM 1 je.. orang isap rokok terus membeli aje..

Anonymous said...


Apa naik 20 sen je.. terus nak RM 1 je.. orang isap rokok terus membeli aje..

Anonymous said...

hah naik 20 sen jer?

Takebeeerrrrr!
Takebeeerrrrr!
Takebeeerrrrr!

Anonymous said...



Terlalu banyak rokok seludup masuk malaysia yg tiada cop merokok membahayakan kesihatan dan gambar kesan merokok yg mengerikan..

MANA PI KASTAM, MANA PI POLIS, MANA Pi UNIT PENCEGAH PENYELUDUPAN, MANA PERGI HISHAMUDIN, mana pi maritim Malaysia, MANA PI PENGUAT KUASA.. sEMUANYA banyak main aja.. kerja sikit nak kemudahan macam2..





Anonymous said...

alaaa ..peduli apa kerajaan naik harga rokok ! biarlah harga rokok rm 100 sekotak , biar kurang perokok di Malaysia , aman dunia ...rakyat sihat walafiat , bini pun tak bising suruh laki stop merokok , rumah tak busuk , baju tak bau asap ,

sebenarnya ramai perokok ni nak berhenti !! apa salah kita tolong mereka berhenti ?? kan ...

Anonymous said...

Kalau dah lanun tu sampai bila pun lanun, ambik lah 2 posen tu, undi aku tarak. BN boleh belah.

Anonymous said...

Harap semua perokok jangan undi BN, sehingga dia orang minta maaf. BN boleh belah, nak naik cara teluslah, perompak.

Anonymous said...

Marlboro tak naik harga kan?

Anonymous said...

Anonymous said...
Harap semua perokok jangan undi BN, sehingga dia orang minta maaf. BN boleh belah, nak naik cara teluslah, perompak.

October 22, 2012 5:24 PM

-----------------------------------

Ade aku kisah wahai Presiden Perokok-perokok Lembu.....

Anonymous said...

Nak naik naik lah ni cam mencuri je, walaupun rokok duit aku bukan bapak korang punya, dasar penyamun.

Anonymous said...

Aku pun tak kesah, undi aku kat PR je, boleh belah BN, tak habis habis menyanum.

Anonymous said...

Anon 6:03, Bapa hang keje gomen ke? Berapa banyak duit tembakau dalam darah daging kau? Respectlah orang lain.

Anonymous said...

Rokok daun kan ade... ape nak susah-susah sangat. Dulu boleh je, sekarang lak nak bising2... kih kih kih

Anonymous said...

Anon 6:11 PM... kurang-kurang bapak aku tak jadi lembu macam ko wahai Presiden Persatuan Perokok-perokok Lembu... panas hati ke??? Kih kih kih

Anonymous said...

macam la undi PR, rege rokok akan diturunkan serta merta... kih kih kih... tarak pun dalam buku jinggay, ye tak penganut PR...

Anonymous said...

Anon 6:11 mak kau pelacur ke? main dengan lembu.

Anonymous said...

Protes bodoh, kalau 100 sebatang pun aku boleh beli tapi cara nak ambil duit tu nak cover brim & apa haramjadah tu yang siot, tak kesah undi aku punya, undi PR lah, BN boleh belah penyamun. Kalau Mat Sabu kominis jadi PM pun tak apa, bodo je kurang sikit menyamun.

Anonymous said...

Perokok bukan lembu, Nik Ajis je yang gelar lembu sebab dia species binatang cam anon siot mak dia pelacur suka main dengan lembu tu, asyik cakap lemabu je anon siot tu hindu ke atau teman sekatil Rafizi.

Anonymous said...

MENURUT PAKAR PSIKOLOGI, ORANG2 YANG HISAP ROKOKNI TAK PUAS HISAP PUTING MAKDIA SEMASA KECIL SEBAB ITULAH DIAORANG MENCARI BENDA LAIN UNTUK DIHISAP,WALAUPUN BILA DAH KAHWIN DIAORANG BOLEH HISAP PUTING BINI DIAORANG TAPI KETAGIHAN DIAORANG TAK BOLEH DIBUANG KECUALILAH BINI DIAORANG SANGGUP HISAP KOTE DIAORANG,MACAM CINA DOLL HISAP BUTUH ANWAR IBRAHIM

Anonymous said...

Anon 6:53 contoh anak haram BN, penyanum & perompak rakyat, pukimak kau bernanah ke masih lahirkan kau.

Anonymous said...

Nik Ajis memang benci kepada perokok,yang aku heran kebenciannya itu tak menyebabkan pengikut totok PAS yang kaki rokok meninggalkannya, bak kata orang kalau dah sayang kentut pun bau wangi,

Anonymous said...

Ye la, aku pun nak undi Pakatan Rakyat nanti... tapi itupun kalau ade lambang Pakatan Rakyat la kat dalam kertas undi tu. Kalau setakat bubuh nama PAS, PKR, DAP kat sebelah kotak kosong, nanti aku pangkah betul-betul atas lambang PAS, PKR atau DAP. OK puas hati Presiden Perokok-perokok Lembu???

Anonymous said...


FATWA NIK AJIS : MEROKOK ADALAH HARAM..merokok seumpama makan babi katanye..

Woi pencacai PR.. apa yg ko nak undi PR.. .. ko menyokong orang yg kata ko makan babi ke....

baik BN.. tak kata cam tu pun..


Anonymous said...

Solat Magrib dulu, tuhan kau siapa Nik Ajis ke? Aku apa ada hal dgn NiK Ajis, undi protes.

Anonymous said...

Anonymous said...
Solat Magrib dulu, tuhan kau siapa Nik Ajis ke? Aku apa ada hal dgn NiK Ajis, undi protes.

October 22, 2012 7:08 PM

--------------------------------------

Sebelum nak solat tu, kumur mulut bersih-bersih, takut jemaah sebelah tu muntah terbau nafas rokok ko tu pulak... undilah PR... kalau ade dalam kertas undi... keh keh keh

Anonymous said...

Terima kasih nasihat yang baik, aku tetap undi PR.

Anonymous said...

Fatwa ke Fuckwa si Niki tu, Eli kangkang dia kata OK, bal peribadi.

Anonymous said...

Aku berhenti merokok tahun 1990 Dan selepas 22 berhenti kini aku dapat membeli banglo Dan mempunyai kereta Mercedes kalau tak merokok dari awak mungkin Lebih kay a lagi kot

Anonymous said...

Harga rokok bagi naik tinggi sikit hisap rokok tidak berfaedah

Anonymous said...

Naik tu OK, tapi cara naik tu menunjukkan bayangan BN lama dah kembali, macam ikut suka mak bapa dia je, intro lah dulu, kasi reasoning ke? Nanti benda lain klu naik ko rang mesti bisingkan?

Servant of God said...

Anonymous said...

SoG masalah riak & bangga diri tu lagi susah nak clear, rokok tak ada hal fatwa je. Belah BN, hidup PR.

October 22, 2012 3:06 PM

----------------------------

Laaa.. itu pun riak kaa? Aku bermegah kaa? Ko tak nampak aku bersyukur kaa?

Tapi apa nak heran. Kata2 nasihat alim ulama tak peduli, yang korang nak dengar ialah kata2 dari orang yang mempertikaikan firman Allah, dan juga penyekutu Allah SWT.

So kalau dah nyata ko tuh anjeng, so aku nak kesah kau kata apa pasal aku?

Anonymous said...

Kepada penghisap rokok...
Tips utk berhenti...

Aku hisap rokok dari umur 15thn higga umur 45thn.Bermakna aku hisap rokok sehari 3kotak, 60btg x 366hari x30tahun sama dngn ratus2 ribu batang rokok aku dah hisap!

Korang boleh guna method aku.
Mulai pagi esok korang guna psikologi merokok bukan suatu yng menyeronokan.Ianya habit yng perlu di ubah sebab membodohkan diri.Dan yng paling penting korang kena lawan keinginan bodoh tu,klau keinginan merokok pun korang tak boleh lawan apalagi perkara lain yng melibatkan ketakwaan dan keimana yng perlu ada keikhlasan yng tinggi.

Aku melawan keinginan bodoh dgn bertanya apakah aku tidak malu atau bodoh sekiranya di tewaskan keinginan bodoh aku!

Aku tidalah sebodoh yng aku sangkakn hanya kerana sekotak tembakau.Sejak hari itu aku buangkan rokok dari sisi hidup aku kerana aku melihat sebenarnya aku terlalu bijak utk di tewaskan sekotak tembakau!

Alhamdullillah sudah 5 tahun aku berhenti merokok tanpa bantuan mana2 Dr.
Kesemuanya terpulang pd korang samaada mahu jadi pandai atau bangang selama2nya.

Anonymous said...

Hanya kerana 2 kupang sanggup jadi penganut Fuckatan, alahai murahnya harga diri mamat perokok tu. Bagus la, sokong Fuckatan mungkin dapat turunkan harga rokok kepada 5 sen sebatang. Itupun kalau Malaysia tak muflis lepas mereka perintah.

Anonymous said...

Ni fakta aku dapat, majoriti tembakau tempatan dari Siam. Aku pernah pergi sana. Petani tembakau kat sana guna racun serangga power, kelas 1a (bawah sikit gas sarin @ sianida). Namanya lannate keluaran Du Pont (sykt yahudi amerika). Utk satu pam racun 10 liter, guna hanya sebesar 2 biji kacang soya. Bila dah disembur, lannate ni mudah meresap dlm daun. Ulat tergigit daun je terus pengsan. Akhir sekali, daun2 ni lah diekport ke Msia dan sampai kat kita - racun nih

ingat2 la..

Anonymous said...

Ala anon 11:58 PM, itu fakta je. Mereka yang nak mampuih cepat peduli ape tentang fakta tu, gambar ngeri kat kotak rokok pun mereka buat dek je, inikan pulak nak bentang fakta... undi aku tetap pada PR, itupun kalau ade lambang dalam kertas undi la... second choice baru BN... keh keh keh

Anonymous said...

Bukan maslah 2 kupang, cara nak cover brim dan apa kejadah, gomen perangkap perokok, naik bila suka cam zaman Pak lah je, kata dah berubah.

Anonymous said...

SoG lu dgn N Ajis cam satu jenis aje, orang nampak riak & bangga diri lu hanya lu je nak perasan. Kepala butoh lu babi panggil orang anjeng, hipokrit betul lah lu kat STL cam malaikat kasi komen, puki mak lu bernanah sial punya orang, kuching sundal.

Anonymous said...

Terima kasih pada perokok sekalian, duit anda digunakan untuk BRIM, TRIM, KRIM.... tahun depan kerajaan kasi up lagi harga rokok, kerajaan boleh bagi lagi BRIM 3.0... wah.. wah.. bestnye... undi tetap pada PR, itupun kalau ade le nama PR dalam kertas undi.... second choice baru BN... keh keh keh keh

Anonymous said...

Servant of God kepala butoh, hipokrit punya orang. Babi berHIV Anwar pun tak nak lu punya bontot, cari pasal panggil orang anjeng, pukimak lu bernanah penyakit HIV, sial. Lu cari pasal, salah orang lah sial.

Anonymous said...

Kerajaan memang tak patut la, naikkan rokok 20 seng tapi tak up kan nilai BRIM tu... patut kasi RM1000 satu keluarga, orang bujang kasi RM500, baru la undi melekat sampai ke anak cucu... ape pun undilah PR, hehe... kalau ade jumpa nama PR dalam kertas undi la. Kalau tidak pangkah atas lambang PAS, PKR, DAP pun jadi la... keh keh keh

Anonymous said...

Tak kesah janji undi PR, sial betul BN ni boleh belah, dah lahir penyamun sampai mati pun penyamun. Benci nya aku kat Anwar, LGE lagi lah tapi takpa undi PR 2 posen punya hal, puas hati. Boleh belah BN and Son of Gorilla.

Anonymous said...

Puas hati dah tak ya nak bertekak defend BN dah, memang zuriat penyanum sampai mati, BN boleh belah undi PR.

Anonymous said...

Letih aku selama ni jumpa orang kecik besar, nampak macho tak macho, saudara atau kawan dok defend BN, nak selamatkan Islam & Bangsa, sekarang bebas puas hati tak payah defend BN, Mat Sabo ke Mamfus bean ke Cina Kominis ke nak memang biarkan, undi aku bukan untuk BN untuk PR. Babi punya Son Of Goat.

Anonymous said...

Kalau dah anjeng sampai bila pun anjeng, duit perokok pun nak sapu ke? Peminpin ke pecacai ke semua asal usul penyamun. Undi PR, tak undi pun tak apa asal jangan undi BN. Perompak, ingatkan dah berubah.

Anonymous said...

Anjing kurap Servant of God, dah tidur ke? Babi punya orang maki member gua anjeng. Lu anjing kurap ada HIV.

Anonymous said...

Anak jalang betul Servant of God ni, dok maki orang anjeng. Hipokrit kat STL berlagak cam Elities, komen cam anak haram omputih. Babi punya, babi x 40 supaya kau bangun tidur muka bertukar jadi babi.

Anonymous said...

GAP,

ROKOK PUNYA PASAL MELAYU DALAM BLOG DAH PERANG DUNIA. AKU MENIAGA ROKOK BRO. KORANG NAK PERANG2LAH TAPI TOLONG JANGAN BERHENTI BELI ROKOK YE. MENIAGA ROKOK LEBIH UNTUNG DARI MENIAGA UNTA! WOW!!!

Anti rokok said...

Naiklah RM100.00 pun aku tak kisah sbb aku tak merokok. Hi! hi! Perokok2 cubalah tinggalkan tabiat yang tak baik tu. Nafas pun tak bau busuk. Kesihatan terpelihara. Duit tak terbakar.

Anonymous said...

Ada hanjeng jadi jadian gila menyalak tak puas hati dgn servant of god....!

hehehehehe... jangan lah menyalak siang2 ni jing ya. .nanti kena tukar jadi hanjing kurap!

Anonymous said...

Gelaran Servant of God cam bagus, symbol pussy, apa gay ke lu? semua species Melayu anjing cam Anon 8:21pukimak kau ada HIV, sial punya Melayu BN, undi PR.

Anonymous said...

Bukan masalah rokok, anjing anjing BN ni memang IQ lemah, masalah sakau duit, tak ubah ubah keterunan penyanum Melayu BN ni. Pukimak punya pussy sog.

Anonymous said...

.



Merokok membahayakan kesihatan dan fikiran anda

Servant of God said...

Hahahaha

Marah korang yer?

Suka hati korang lah, takde kurang kat aku walau sekelumit pun.

Aku hipokrit? Sedar laa sikit, sini tempat mainan bummu siyel dan konco2nya macam engkau, memang laa kena ngan aku.

Aku cakap ngan Encik Mohamad, Nasionalis Melayu, ok jek? Walhal aku cakap dengan si zat dulu pun boleh je aku keluar fakta. Bila dia spin baru laa aku maki dia.

Kepada yang dah tanak sokong BN, yang bersyukur takyah defend BN lagi, baguslah. Kami dah nampak belang kamu sekarang. Kalau setakat rokok kamu sanggup belakangkan agama dan bangsa, memang lah kamu anjeng.

Kepada sesiapa yang tidak sokong nik aziz tapi terpalit dengan panggilan anjeng itu, aku mohon maaf. Panggilan anjeng itu aku reserve hanya untuk penyokong nik aziz dan PR yang tak mahu nampak bukti yang dah dihantar Allah SWT.

Tapi kalau kamu cybertrooper PR, paham2 lah yer...

Servant of God said...

Anonymous said...

Bukan masalah rokok, anjing anjing BN ni memang IQ lemah, masalah sakau duit, tak ubah ubah keterunan penyanum Melayu BN ni. Pukimak punya pussy sog.

October 23, 2012 9:02 AM

----------------------------

Ya! BN perompak! Sokonglah PR! Tengok saja pemimpin2 PR begitu telus! Berjuta2 ringgit dikumpul untuk Free Anwar Campaign, yang sampai pada Raja Petra RM3,000 saja!

Telusnya! Sokonglah PR!

Anonymous said...

Servant of God said...

Ya! BN perompak! Sokonglah PR! Tengok saja pemimpin2 PR begitu telus! Berjuta2 ringgit dikumpul untuk Free Anwar Campaign, yang sampai pada Raja Petra RM3,000 saja!

Telusnya! Sokonglah PR!

October 23, 2012 9:32 AM

---------------------------------------

Ya, undilah PR, itupun kalau ade nampak bayang-bayang lambang dia dalam kertas undi... second choice tetap BN. Say no to DAP, PAS and PKR....

Anonymous said...

"Ingat lagi krisis ekonomi pada 1997? Siapa Menteri Kewangan pada masa itu? Siapa yang naikkan kadar faedah sehingga 24 peratus? Siapa ambil jalan mudah nak serah negara ini kepada Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) walaupun bererti menyerah kedaulatan negara.

"Siapa pula yang selamatkan negara ini jika bukan BN di bawah pimpinan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad. Sebab itu rakyat mesti pilih kerajaan yang mempunyai pengalaman dan rekod perkhidmatan cemerlang selain telah banyak berjasa," katanya.

Anonymous said...

SoG tukar gelaran kepada PSoG = Pussy Servant of Gomen. Berlagak pandai, you make a mistake by calling me anjeng just because I pointed out your "riak & bangga diri", nothing to do with the fucking N Ajis or PR. Anak haram just watch out.

Melayu Perak said...

anon 6.12 pm....

memng ko jenis anjing.....

melalak menghentam kerajaan....

Anonymous said...

Bapak Presiden Perokok-perokok Lembu memang sudah jadi anjeng.... semenjak mengisytiharkan diri sebagai penganut PR lagi...... kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Aku tak kira sekarang mau cari SoG aka Pussy, rapatkan silatulrahim. Dia panggil aku anjeng tanpa hak cam kau juga Pukimak Melayu Perak & Anon 10:32 mak korang puki bernanah sial punya orang memang gampang, gambar je cam robot transformer, pure melayu gampang penyamun, hidup keterunan kau, tak dibunuh bintang 3, ke kau barau kominis.

Servant of God said...

Anonymous said...

SoG tukar gelaran kepada PSoG = Pussy Servant of Gomen. Berlagak pandai, you make a mistake by calling me anjeng just because I pointed out your "riak & bangga diri", nothing to do with the fucking N Ajis or PR. Anak haram just watch out.

October 23, 2012 6:12 PM

----------------------------

Yang kamu sibuk kata aku riak dan bangga diri kenapa? Aku sambung apa GAP kata, kamu faham tak? Aku bersembang dengan dia kat sini, kamu menyampuk kutuk aku dulu, kenapa? Citer sket kat aku, tolong?

Kau bijak sangat kan, kau hebat sangat kan, cuba cakap apa salah aku borak ngan GAP kat sini?

Kau tak kenal aku, kau menyampuk cakap aku, kenapa kau kutuk aku?

Haa babi? Cakap! Kenapa?

Servant of God said...

Anonymous said...

Aku tak kira sekarang mau cari SoG aka Pussy, rapatkan silatulrahim. Dia panggil aku anjeng tanpa hak cam kau juga Pukimak Melayu Perak & Anon 10:32 mak korang puki bernanah sial punya orang memang gampang, gambar je cam robot transformer, pure melayu gampang penyamun, hidup keterunan kau, tak dibunuh bintang 3, ke kau barau kominis.

October 24, 2012 12:37 AM

-----------------------------

Jadi kau ada hak panggil aku riak & bangga diri?

Apa hak kau panggil aku macam tu?

Aku sudahi ayat aku dengan kalimah "Alhamdulillah" pun kamu kata aku riak?

Jadi kau ingat aku tak panas hati kamu kata aku riak?

Pekong Pondan said...

Smokers are also human, but not for so long.

Pekong Pondan said...

Smokers are also human, but not for so long.