Friday, October 12, 2012

( ISU SELANGOR ) KALID GEREJA MAKIN GILA BABI DENGAN NASA.


Sahih dan jelas sekali, para pemimpin PAS dari kalangan Anwarinas masih lagi mempunyai perasaan dendam dan curiga terhadap bekas Timbalan Presiden mereka sendiri sekalipun 9 September lalu Majlis Syura PAS telah memutuskan untuk tidak memanjangkan polemik kedudukan Nasharudin Mat Isa dalam parti.

Apabila Nasharudin masih berterusan mempertikaikan dasar songsang parti termasuklah yang terbaru mengecam sikap PAS tika ini yang terlampau mendahulukan kuasa berbanding prinsip Islam, ia bagaikan satu peluru baru bagi golongan Anwarinas untuk melancarkan semula perang menentang bekas Timbalan Presiden PAS itu.

Nasharudin dalam ucapannya di Seminar Dakwah Islamiyyah Sebagai Tunggak Kekuatan Ummah antara lainnya menyebut;

"Jika umat Islam negara ini terus berpecah belah, apakah yang bakal terjadi kepada umat untuk 5, 10 atau 15 tahun lagi? Adakah umat Islam tergelincir? Adakah agama mengajar umatnya meletakkan ajaran Islam di tempat kedua semata-mata mahu mendapatkan kuasa?".

Selanjutnya Nasharudin juga menyatakan bahawa dalam konteks politik umat Islam hari ini, masalah perpecahan umat seperti sengaja dilupakan sedangkan perkara itu merupakan masalah utama yang perlu segera mencapai penyelesaian.

Selain itu, beliau turut meluahkan kehairanannya apabila usaha dalam bentuk perbincangan dan penyatuan diantara UMNO dan PAS sering dipandang serong atau kelihatan 'taboo' bagi segelintir pihak yang tidak senang duduk dengan usaha murni tersebut.

Nasharudin mungkin beranggapan ucapannya itu tidakpun menyalahi sebarang kod etika partinya malah untuk ditafsirkan telah melanggar dasar PAS pun tentu tidak sesekali.

Malah bagi umat Islam juga tidak melihat ucapan Nasharudin itu lari dari landasan perjuangan Islam yang sedari dulu lagi amat menitik beratkan perpaduan dan membenci perpecahan.

Apatah lagi Majlis Syura dalam mesyuaratnya sebelum ini pun jelas menyebelahi Nasharudin apabila badan tertinggi PAS itu enggan menurut perintah Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat yang mahu beliau dipecat maka bolehlah dikira sebagai satu lesen untuknya terus menegur dan mengkritik parti demi kebaikan bersama.

Hakikatnya tidak sedemikian. Bagi golongan Anwarinas dalam PAS, ucapan berbentuk teguran dan kritikan terbuka oleh Nasharudin itu dikira sebagai sengaja mencabar Majlis Syura dan PAS itu sendiri.

Ini dapat dilihat dari reaksi keras Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar yang memberi amaran bahawa teguran Nasharudin itu adalah tindakan yang sengaja mempertikaikan pendirian parti serta satu cubaan yang mencabar kewibawaan Majlis Syura itu sendiri.

Jelas sekali golongan Anwarinas tidak akan duduk diam begitu sahaja membiarkan Nasharudin terlepas dari tindakan disiplin. Kesempatan ini tentunya diambil peluang oleh mereka untuk menebus kekalahan mereka sebelum ini.

Barangkali benar Nasharudin telah mencabar kewibawaan Majlis Syura PAS dimasa yang sama secara langsung mengkritik sikap PAS yang terlampau kemaruk mengejar kuasa hingga hampir tergadai maruah agama, bangsa dan negara, namun bagi umat Islam, tindakan Nasharudin itu tetap kena pada tempatnya.

Mungkin kali ini Nasharudin agak sukar untuk Nasharudin terlepas dari hukuman yang sekian lama diidam-idamkan oleh kumpulan Anwarinas dalam PAS, pun begitu sejauh mana PAS berani bertindak keras termasuk memecat Nasharudin tentunya menarik untuk dikuti perkembangannya.

38 comments:

Anonymous said...

Saya sungguh beryakinan bahawa Prinsip Khalid Samad @ Khalid Gereja adalah sama dengan prinsip:-

Murshidul Am Parti Ajaran Sesat (PAS) Datok N.Ajis dan

MurSHIT DOLL Parti Kelentong Rakyat (PKR) Datok Bapak Anwar Bin Ibrahim (Datok B.A.B.I.)

Ketiga tiga mereka adalah penipu nombor wahid yang menghalalkan cara untuk mengejar matalamat (KUASA).

Mereka lupa bahawa ALLAH LEBIH MAHA BERKUASA.

Semuga Allah membukakan minda dan memberikan hidayah kepada rakyat Malaysia yang masih keliru dengan tipu helah Anwar Ibrahim dan Nik Aziz.

Dalam hati mereka hanya penuh dengan kebencian terhadap kebenaran.

Anonymous said...

Saya cadangkan Ustaz Nasharudin akan mencalonkan dirinya dan dicalonkan sebagai Presiden PAS menggantikan Ustaz Hj Hadi yang semakin lama macam lembu dicucuk hidung.

Kesian PAS dah jadi ternakan pengembala LEMBU bernama DAP.

Anonymous said...

.

Saya mendoakan supaya orang-orang melayu bersatu .

.

Anonymous said...

Amin. Semuga seluruh orang orang Melayu dan Bumiputra Malaysia, juga orang orang Cina dan India sedar dan bersatu menyokong dan mengundi kerajaan Barisan Nasional untuk terus memerintah Malaysia..

Unknown said...

Tak ingin rasanya pas gabung dgn umno pelingkup melayu

Anonymous said...

Suka ayat ni.

"Kalau kita tu dah kemetot...tak boleh nak membantu utk mengangkat sebuah rumah utk dipindahkan....Jgn pulak kita bergayut atau duduk dilantainya..."

Anonymous said...

nasha minta umat bersatu jgn pecah belah..... setuju!

ayat ni dah lama diucapkan oleh semua orang sejak dulu kala lg, tiada yg baru.

tapi dia tak bilang punca mengapa umat berpecah belah?

AGAMA?
AKHLAK?
HARTA?
KUASA?
WANITA?
IDEOLOGI?
PARTI?
PERKAUMAN/RACIST?
'
'
.
KEZALIMAN?
penipuan?
penyelewengan?
rasuah?
pembaziran?
kemungkaran?


bermula dari PAS atau UMNO?





Servant of God said...

Sesungguhnya kata2 si Khalid Samad ini sudah lama membuatkan aku sangsi akan akidahnya.

Anonymous said...

Anonymous Anonymous said...

Saya cadangkan Ustaz Nasharudin akan mencalonkan dirinya dan dicalonkan sebagai Presiden PAS menggantikan Ustaz Hj Hadi yang semakin lama macam lembu dicucuk hidung.

Kesian PAS dah jadi ternakan pengembala LEMBU bernama DAP.

October 12, 2012 9:23 PM

======================================

SETUJU DGN CADANGAN KO TU...

aku pun nak cadangkan supaya Ustaz Nasharuddin Mat ISA ni.... atau Ustaz Fathul Bari bertanding lawan Presiden UMNO lawan Najib yg "kurang alim" tu....yg asyik di ugut oleh mca, Chua Soi Lek .... sekurang2 UMNO pun berpresidenkan ustaz jugak macam PAS ..lepas tu senang sikit kita bersatu... hehehehehee

cadangan ... ada patut?

Anonymous said...

MACAM MANA Islam nk bersatu.... umno diskriminasikan melayu bukan uman........ semua AJK masjid diwlayah persekutuan dilantik oleh JAWI dari kalangan UMNO saja sejak 55 tahun lalu walaupun yg tak layak ......

tengok perubahan ajk masjid/surau diselangor sekarang yg terbuka ... dipilih oleh rakyat melalui pilihanraya demokrasi oleh ahli kariah ... tak kira orang parti apa janji Islam..... baru dikatakan adil!

begitu juga setiap masa utasan msia, tv3, rtm.... kerjanya fitnah, hasut & propaganda dok melebarkan lg perpecahan rakyat....


betulkan kedajalan UMNO tu dulu lg baik dri salahkan PAS, PKR, DAP ...

kahkahkah....


JawaJohor said...

THE REAL ULAMAK ISLAM DALAM PAS ARE SLOW THINKERS.
THEY SHOULD KNOW THEIR ENEMIES FROM WITHIN.
BE CAREFUL WITH THE ANWARINAS.
THEY MAY NOT BE "MAIN BELAKANG", BUT DEFINITELY WILL "TIKAM BELAKANG""
JANGAN JADIKAN PERJUANGAN MULIA ITU SIA SIA SAHAJA.
YOU WILL BE BETRAYED BY THE ANWARINAS.

Anonymous said...

Kamu ni mesti dajjal yg bersekongkol dgn dap ker????

Anonymous said...

KHALID GEREJA JUMPA LIM KIT SIANG DAN KARPAL SINGH KAT MANA, TAKAN KAT SYURGA. MANA ADA ORANG KAFIR DALAM SYURGA. INI TENTU DALAM NERAKA.

Anonymous said...

KHALID GEREJA JUMPA LIM KIT SIANG DAN KARPAL SINGH KAT MANA, TAKAN KAT SYURGA. MANA ADA ORANG KAFIR DALAM SYURGA. INI TENTU DALAM NERAKA.

Anonymous said...

5 atau 10 tahun lagi ummat di negara ini bukan saja tergelincir tapi akan jatuh mcm nangka busuk.

Thanks tu PAS hampas!!!! dan Anwar Bangsat!!!

Anonymous said...

Siapakah kita utk menentukan kealiman seseorang.Pikir2kan.......

Anonymous said...

LanChau Kelingchy said...

Tak ingin rasanya pas gabung dgn umno pelingkup melayu

October 12, 2012 9:58 PM

---------------------------------------------------------------

Betol ko cakap Bendol!!!

PAS memang tak layak bergabung dgn UMNO sbb PAS pelingkup BANGSA DAN AGAMA!!

PAS cuma layak Berabung dgn Karpala mutoh Singh, Lim Kit Besar punya Sial dan Anwar Perembat dubur!!

Anonymous said...

Orang memang ramai pat syurga, Syurga rekaan PAS PIS PUS MAMPUS!! jaminan NABI N.AJIS!!

Anonymous said...

I mean org kafir..

Anonymous said...

prinsip dan pernagai pemimpin & penganut pas ada lah lebih teruk dari perangai umno. kalau umno di katakan kafir kerana bergabung dengan mic, mca, gerakan & lain-lain, pas lebih kafir kerana menjadi lembu kepada dap yang terang2 menentang Islam. kalau di katakan umno korup, pas pun telah mengambil kesempatan "sapu & songlap" (sama lah dengan korup. banyak lagi lah. pepatah melayu...kuali mengata belanga hitam. dalam suasana sekarang pas lebih teruk dari umno. yang berbeza nya ahli pas yang bodoh lagi tolol dok taksup dengan kelentong dan putar belit pemimpin pas, tanpa sedar yang pemimpin mereka yang memimpin mereka ke NERAKA....

Anonymous said...

Oiii macai2 umo .
.. ,Betulkan amalan kaum UMNO tu dulu. .... tak yah la menyalak pd orang lain lak!

Hapuskan n sucikan UMNO najis politik tu....... dulu...


Kakakaaaaaaaaaaa


Anonymous said...

$$$$&&&&&$9&$9°$$$$$$$$$$$$$$. fulusb@@&)7
I

Anonymous said...

puak barua DAP serta (disyaki tersgt2) apek2 pro LKY..

GELISAH GILA DGN 'HASSAN NO.2'' Ni

amik....lepas ni Dr Harun Din plak


masuk akai jugak..ckp Shanon shit...patut2 pas memimpin PR..

ni da terbalik da.. DAP plak control... ini da mcm queen control

sapa suami... sapa isteri ni..

Anonymous said...

Orang PKR cerita pasal amalan? Amalan apa? Meliwat ke kaunseling bini orang? Hahaha mabuk brandi la tu...... Macai PAS yg sokong PKR pun 2x5 je tu semue geng2 liberal. Sudahla bro, perjuangan simpati Anwar dulu boleh la dimaafkan. Tapi perjuangan politik Anwar kita wajib ditolak.

Kita kerap bersilat bermain silang kata utk cuba kaitkan UMNO dgn korupsi atau isu sensitif spt yahudi. Jelas ia tak membuktikan apa2 dan terus kekal sbg andaian. Kecuali kita reka bukti hehe.

Tapi... Adakah kita melihat pihak yg berada disekeliling Pakatan Rakyat. Siapa SUARAM? DAP? DUMC? NED? Bersih? LGBT? IKD? Komunis? Nak tahu inilah gerakan2 bawah tanah yg berniat utk mengubah pentadbiran negara demi ideologi jahat masing2.

Kajilah siapa Anwar bukan hanya dalam negara tetapi juga ucapan Anwar diperingkat antarabangsa. Kerana di situ baru kita tahu pendirian dan pengaruh Anwar yg sebenar.

Serius beb gua rasa dia tak harap kekuatan PKR kerana dia tahu dia akan dibantu kuasa dari luar. Sebab itu dia suka hati lantik anak beranak dia dlm PKR!

Pengundi Segambut.

Anonymous said...

10.27
tak usah ungkit itu ini
islam mesti bersatu
itu seruan agama
tak usah le berburuk sangka
tak usah le berdendam
kewaajipan keta sebagai insan islam sejati diutamakan.

Anonymous said...

10.46
pas bersatu dgn umno
meh keta sama-sama bangunkan masjid/surau
meh kita sama-sama masuk tv dan surat kabar
apa macam setuju...

Anonymous said...

DLM PEMBANGKANG PUN ADA RASUAH,KRONISMA, TAK TELUS........DEPA PANDAI TIPU RAKYAT SAJE DEMI KUASA.......

Anonymous said...

Kata orang kamu yg buat kottttttt......

Anonymous said...

PAS TAKUTKAN DAP UTK MUZAKARAH DGN UMNO.....APA LU CRITE TV DAN PAPER NI.......AKU PUN DAH LAMA DLM PAS...MCM2 PERKARA DALAMAN PAS AKU TAU....JGN CUBA SOROK KELEMAHAN PARTI SENDIRI TAPI ASYIK BUKA KEBURUKAN ORANG LAIN....

Anonymous said...

Btol.. Sokong ano 11.23pm. Ni la penyakit bila rasa diri hebat n org lain tu x bagus. Ujub. Riak. Takbur..

Anonymous said...

Anon 10.27pm

Kalau nk bersatu x payah syarat2lah ungkit2la bodoh...
Nk cr salah org...
Kalo mcm tu cer jawab soklan ni...

Sapa yg pegi kedai jual babi utk dpt undi?

Anonymous said...

10.27
demi perpaduan ummah
usah le kita berdebat
mana yang dahulu
mana yang kemudian
mana salah
mana betu
siapa kuat
siapa lemah
kalau begitu
tak kan ada penghujungnya
mari le kita bersama-sama menuju kejayaan

Anonymous said...

12.40
wahai saudara ku
usah le kita berburuk sangka
bertelaga mana yang suci
mana yang kotor
dalam politik malaysia ni
menuntut kita bersatu padu sesama ummah untuk mempertahankan kuasa
jika menang tampa kuasa
tidak memberi manafaat kepada ummah

Anonymous said...

lanvin clichy

ko orang apa ye...
maksud akau ko
islam
melayu
ke bukan

Anonymous said...

pas pelingkup islam+melayu

Anonymous said...

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang juga presiden Umno patut menubuhkan RCI menyiasat kemasukan wang dari Hong Kong itu, sekali gus membersihkan nama Malaysia dan BN sendiri.

"Apa yang diabaikan sepenuhnya, RM40 juta itu bukan bersih tetapi wang kotor," dakwa Lim.

Dakwa Lim lagi, wang itu dibawa masuk secara tunai oleh ahli perniagaan Michael Chia sebelum beliau ditahan atas dakwaan penyeludupan dan pengubahan wang.

Najib dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Dewan Tertinggi BN di Kuala Lumpur malam tadi semalam enggan mendedahkan penyumbangnya atas alasan pembangkang juga tidak mendedahkannya.

Beliau juga mengaku sumbangan itu dibuat dengan cara yang betul.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz sebelum ini dilaporkan berkata, kertas siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menunjukkan wang yang diseludup itu sumbangan kepada Umno Sabah dan bukannya kepada Ketua Menteri Datuk Seri Musa Aman.

Unknown said...

Dah kalah dengan. Mat Sabu. sebab tu meroyan ni..

Unknown said...

Dah kalah dengan. Mat Sabu. sebab tu meroyan ni..