Saturday, October 20, 2012

MALAYSIAKINI MEMANG PORTAL ANJING KURAP !


perhatikan foto kat atas.
ianya dikeluarkan oleh malaysiakini.

foto di atas menggambarkan betapa tragiknya robohan rumah banglo yang berlaku di shah alam.

digambarkan robohan itu berlaku dalam skala katastropik.
laksana 7.2 skala ritcher.
ada foto runtuhan dari leretan bukit.
kereta terperosok.

kepelbagaian foto runtuhan diasimilasikan sebagai bahan cerita untuk menggambarkan betapa tragiknya kejadian.

HAKIKATNYA

pada foto yang sebenar, takde terjadipun runtuhan bukit hatta kereta dihempap.

semua rakyat tahu cerita dan fakta sebenar. malah kejadian itu sekiranya dibaca sekilas visual yang kedapatan pada pemikiran rakyat adalah laluan visual bumbung yang runtuh sahaja dan mengakibatkan kematian.

itu saja.

namun olahan berita gaya malaysiakini menampakkan kebobrokan stail penganjingan bagaimana cerita itu perlu 'ditakutkan'. 

jika berita semudah ini pun mahu dispinkan fakta foto nya, apatahlagi bab pemberitaan politik yang memang ternyata penuh tipu daya dan bersifat syaitan.

low class dan sungguh paria cara pemberitaan malaysiakini. sungguh kurap.

46 comments:

Anonymous said...

Mkini blaja drp pok nik cara2 putar belit...

Anonymous said...

Biasala...proksi yahudi

Anonymous said...

N Ajis dah kate ...SETAN NAK BANTU KITE PON XPE ASALKN BOLE TUMBANGKN UMNO,,,,

Jadi kerja2 SYAITAN pon di alu2kn dlm usaha pakatoon....wlpon berbohong, memfitnah dan sgl maknenek kemungkaran...

MENIPU SATU IBADAH...xcaye tanye n ajis...

MELAYUJATI said...

Prinsip mereka spinkan sesuatu isu semaksima mungkin sehingga yang salah menjadi betul dan yang betul menjadi salah. janji keuntungan politik berpihak kepada mereka walau dengan sekadar persepsi sahaja. Prinsip yang sama dengan jalan2 yahudi dan syaitan yang sesat dan menyesatkan.

han isaac said...

cincin 24juta,lembu,kapal selam,atlantuya,minum arak,ambil duit zakat...tu prbuatn pemimpin yg adil dan saksama.

konekmu said...

rating malaysiakonek dah jatuh teruk. padan muka

Anonymous said...

Gambar kereta remuk tu kes tanah runtuh kat putrajaya tahun 2009.penipu tul malaysiakini ni

Anonymous said...

han isaac, cite pemimpin main cina doll ngan bini org xnk ckp ke????r la adil n saksama...

Anonymous said...

Tak cukup belajar. Ambil bulat2 cerita.

mohd. natar said...

... Bagus GAP. Biar rakyat ramai tahu bahawa betapa jijiknya MALAYSIAKINI dan tenaga beritanya ...

mohd. natar said...

... Bagus GAP. Biar rakyat ramai tahu bahawa betapa jijiknya MALAYSIAKINI dan tenaga beritanya ...

Anonymous said...

Saya ucapkan tahniah pada Malaysiakini kerana berani siarkan berita yang tepat dan jitu tanpa spin. Rakyat jelata sudah bosan dengan Utusan Meloya dan TV perdana yang hanya jadi agen UMNO BARU=Parti setan!
Tabik sama lu Malaysiakini!

Anonymous said...

Anonymous said...
Saya ucapkan tahniah pada Malaysiakini kerana berani siarkan berita yang tepat dan jitu tanpa spin. Rakyat jelata sudah bosan dengan Utusan Meloya dan TV perdana yang hanya jadi agen UMNO BARU=Parti setan!
Tabik sama lu Malaysiakini!

October 20, 2012 9:13 AM

MANUSIA YANG MENULIS DI ATAS INI BUTA MATA BUTA HATI KOT. DAH TENTU TENTULAH GAMBAR YANG DISIARKAN TU TAK BETUL PUN DIKATAKAN BETUL. KALAU FIKIRAN DAN HATI DAH PENUH DENGAN DENDAM KESUMAT YANG TAK TAHU HUJUNG PANGKAL DENGAN HANYA PERCAYA FITNAH BEGITULAH JADINYA. SEDARLAH DAN INSAFLAH. BERFIKIR DENGAN FIKIRAN YANG WARAS DAN SIUMAN.

Anonymous said...

THE AMERICAN WAY...THE YAHUDI WAY...THE CHINESE WAY

Anonymous said...

portal puaka malaysiakini beprlu dihapuskan segera

Anonymous said...

Bro,

Cuba tengok orang (paramedik) yang cuba membantu mangsa, yang pakai vest merah. Cuba tengok gambar bulan sabit di vest nya... bulan itu sengaja DITERBALIKKAN atau memang anak anak haram DAP ni memang anjing sial, haram jadah dan harus dinyahkan di bumi MALAYsia ini.

sial lah dia orang ni. Inilah akibatnya dibelai oleh anwar anak gampang, dan kepala butoh nik ajis, dia orang naik kepala. Anjing!!!

Anonymous said...

Balun bini orang,setuju kalimah Allah digunapakai oleh kafir,jet peribadi,balun pelacur murahan,jam omega,lebuhraya rakyat,keretapi laju,duit sumbangan hasil judi,air kotor,DERHAKA KEPADA IBU SENDIRI,redha bini dinyontot orang lain,senyapkan perbuatan terkutuk suami sendiri walau hakikatnye dah tahu kebenarannya ,duit memali lesap,demi cina rakan dikhianati,ketawa bila bangsa sendiri dimaki orang cina.apa cita?

Anonymous said...

Anwar akan buat apa saja demi kemenangan Tektik dan strategi kempen amat dahsyat tanpa mengira perpaduan rakyat berbagai kaum di malaysia....

Anonymous said...

N Ajis dan ANUwar mmg punca sgl keDAJJALan, keJALANGan dan kebiaDAPan BABI2 itu semua.....

SAY NO TO ANUwar DAN N Ajis Alahissalam...

SAY NO TO PAS + PKR = DAP KOMUNIS ZIONIST

Anonymous said...

Dah nama pun darah pencacai,susur galur dari keluarge nuar berahi,salah dikata betul,betul dikata salah..kan nampak kebebalannya?

Anonymous said...

Isu inipun nak spin! Agak2 la.. Ini soal kesilapan kontraktor takda kena mengena dengan tanah.. Mungkin ada maksud tersirat dlm laporan Mkini. Adakah mereka memang berniat nak jatuhkan harga rumah seluruh kawasn tersebut..?

Malaysiakini = Yahudikini.

Anonymous said...

biasa la bro dah mata ngan hati nampak jub##r ngan pant##t jer mna nk tau benar ker x..

Anonymous said...

Reporters & Chief Editor at Mkini Tabloid compring morons whom are idiots & bastards. The quality of news & photos reported are of shit quality.

Anonymous said...

Reporters & Chief Editor at Mkini Tabloid compring morons whom are idiots & bastards. The quality of news & photos reported are of shit quality.

Anonymous said...

Apa yang terpaksa diterima oleh rejim Zionis atau rejim UMNO,dewasa ini adalah bahawa portal seperti Malaysiakini yang sudah diiktiraf kerana berani untuk mengutarakan isiu-isiu semasa yang mungkin tidak digemari oleh rejim UMNO. Tetapi apa yang jelas kepada setiap rakyat Malaysia yang WARAS adalah keikhlasan Malaysiakini dalam menyempurnakan tugas mereka!

Anonymous said...

Tetapi apa yang jelas kepada setiap rakyat Malaysia yang WARAS adalah keikhlasan Malaysiakini dalam menyempurnakan tugas mereka!

October 20, 2012 11:45 AM
------------------------
Keikhlasan pale bapok mung....kalo xmuhong bknla malaysiaPUkini...mmg LIDAH YAHUDI ...

Kalo ikhlas nape nak di tokoktambah gambar yg xrelated' dgn kejadian..baik tarok gambar keadaan lps tsunami lagi dasat...

Anonymous said...

MBSA DI BAWAH PENTADBIRAN MANA? TGK APA KENYATAAN DATUK BANDAR SHAH ALAM SEMALAM? "PEMILIK BANGLO AKAN DI DAKWA KERANA MENJALANKAN KERJA UBAHAN & TAMBAHAN TANPA KELULUSAN MBSA". KENAPA SEMASA KERJA-KERJA BINAAN DILAKUKAN TIDAK ADA TINDAKAN PENGUATKUASAAN KE ATAS PEMILIK BERKENAAN DAN KENAPA HARUS TUNGGU SETELAH MUSIBAH BERLAKU BARU NAK BUAT KENYATAAN LOW CLASS!!??

anti bohmau said...

GAP,

benda2 mcm ni la yg pencacai pr jd hilang akal! mrk percaya sungguh2 yg negara kita ni sentiasa porak poranda, negara ni akan bengkrap, negara ni tk selamat, negara ni tidak ada kestabilan ekonomi, sosial & sebagainya sbb yg membawa berita fitnah no1 mkini makin melampau2!!!

jika kita manusia beriman & berakal, selidikla terlebih dahulu berita2 yg di bawa oleh proksi yahudi ni...niat mkini hanya satu...utk menghuru-harakan negara supaya pembangkang kesayangan yahudi boleh ambil alih... itu sj

usin said...

tukang olah gambar dlm malaysiakonar tu ada gen binatang sondol tanah dalam otaknya.

Anonymous said...

Usin 1:06 PM

Binatang kesukaan Matt Sabuuuuu...lebih rela makan babi dgn LGuaNO Egg dari makan ayam dgn Najib...

muaahahhaahhaahhaahah

Tukang Komen said...

Malaysiakini memang BANGSAT! Takde kredibiliti. Bila nak kena saman pandai mohon maaf. BEST OF BANGSAT!

Servant of God said...

Biar pun begitu jelas penipuan yang dilakukan Mkini, masih ada jugak baghal yang begitu bangga dengan puak keparat tuh.

Antaranya si beruk October 20, 2012 9:13 AM.

Anonymous said...

Puak pr ni korg terangkn smpai seratus kali pun takkan faham punya...kalu dah kalah mula nak spin cite n jawapan stendet 'ini semua konspirasi umno'...puiii

Anonymous said...

keikhlasan?nampk sngt nipu...kukuku

Anonymous said...

INI BARU CERITA YANG BETUL
.................
Kufur jika sokong bukan Islam guna kalimah ALLAH -Haron Din
Sinar Harian : 5.1.2010

Pemimpin bukan Islam Termasuk DAP tetap boleh guna kalimah ALLAH-Nik Aziz
Bernama: 15 Mei 2010 :9.23 pm

PAS dah lari dari perjuangan asal....
Prof Shahnon Ahmad mantan ahli parlimen PAS!
Mingguan Malaysia: 14.10.2012
WARTAWAN SINAR HARIAN

Anonymous said...

Sebenarnya MALAYSIAKINI
adalah MISIKONEK.

Tak tahu Konek siapa yang mereka perjuangankan

Servant of God said...

Anonymous said...

Sebenarnya MALAYSIAKINI
adalah MISIKONEK.

Tak tahu Konek siapa yang mereka perjuangankan

October 20, 2012 6:00 PM

----------------------------

Masalahnya kat belah sana ramai benar yang tongkat tak terkawal.

Anonymous said...

ada lg bro...bg cina sial gelaran khalifah..sokong komunis..kutip derma sesuka hati dr pencacai2..dll..

Anonymous said...

nk tabik tngok tempat lh bongok..jgn lh kerana gmbr skeping pun kita blh dbodohkn..

Anonymous said...

nk tabik tu tengok tempat lh bongok..dgn gambar pun korg pencacai boleh dbongokkan..kesian

Anonymous said...

Kan mereka keturunan babi,apa nak di herankan.....

Nur Ezqy said...

Salam pada semua...
Kami pembekal strip ujian kehamilan dan ovulasi dengan harga yang murah tetapi berkualiti.

Kami menjual secara runcit pukal dan dropship.

Harga serendah RM1.00/pcs.

Lebih banyak anda beli, lebih DISKAUN kami beri

Untuk keterangan lanjut lawati blog shop kami:
http://kit-ujian-kehamilan-murah.blogspot.com/

terima kasih admin

Anonymous said...

berita anjing bro....

yg baca m.kini pon anjingg....

Anonymous said...

SHAH ALAM TU LETAKNYA DALAM NEGERI SELANGOR, SELANGOR DIPERINTAR PR JADI MALAYSIA KINIkonek tu ngutuk DIRI SENDIRILAH, PADAN MUKA DIAORANG

Anonymous said...

aku tak hairan sikit pun tentang pembohongan MKini !!

sebab apa ? sebab aku tahu dengan sebenar2nya bahawa MalaysiaKini itu kerjanya membohong dan membohong ...putar belit , penipu , pendusta !

cuba cerita perkara apa yang MalaysiaKini pernah cakap benar ??? tak ada !!

dan itulah kiblat sumber berita pembangkang !!

Anonymous said...

Anonymous said...
Saya ucapkan tahniah pada Malaysiakini kerana berani siarkan berita yang tepat dan jitu tanpa spin. Rakyat jelata sudah bosan dengan Utusan Meloya dan TV perdana yang hanya jadi agen UMNO BARU=Parti setan!
Tabik sama lu Malaysiakini!

October 20, 2012 9:13 AM

KO NI ADALAH SETAN..