Friday, October 19, 2012

POK NIK TOLONG JANGAN BERUNDUR. BLOGERS UMNO PERLUKAN KHIDMAT POKNIK !



Jika anda diminta memilih antara bekalan air bersih dengan projek lebuhraya, mana satu menjadi pilihan anda? Tentu ramai yang memilih air, kerana ia sumber asas kehidupan.

Namun demikian, di Kelantan pelik dek kerana tatkala masalah air belum dapat diselesaikan walaupun sudah mendapat pinjaman RM609 juta dari Kerajaan Barisan Nasional, tapi lebuhraya juga yang dikejarnya sambil mengutip derma dari rakyat.

Ura-ura Kerajaan PAS Kelantan untuk membina sendiri Lebuhraya Rakyat yang kosnya mencecah RM1.8 bilion sudah kedengaran sejak Ogos tahun lepas lagi, namun hingga kini bayang lebuhraya tak juga kelihatan. Kebetulannya tika itu hangat dengan spekulasi pilihan akan berlangsung pada November 2011.

Hampir setahun berlalu, tiba-tiba muncul khabar mengatakan akan berlangsung majlis pecah tanah pada bulan Mei 2012.

Akhirnya pada 28 Mei 2012 majlis pecah tanah secara rasminya dilaksanakan oleh Menteri Besar Kelan tan, Nik Aziz Nik Mat.

Sekali lagi kebetulannya, majlis pecah tanah tersebut dilangsungkan tatkala waktu itu sedang hangat dengan spekulasi pembubaran parlimen dan pilihanraya umum yang dijangkakan akan berlangsung pada bulan Jun atau selewatnya bulan Julai 2012.

Selepas majlis pecah tanah hingga kini, duit derma yang diterima untuk pembinaan lebuhraya pilihanraya itu khabarnya dah mencecah angka sejuta ringgit, entah berapa tahun lagi nak tunggu jumlah derma mencecah angka RM1,800 juta tak tahulah.

Bulan Jun akhirnya berlalu tanpa sebarang pembubaran parlimen, masuk bulan Julai, tiba-tiba khalayak umum dikejutkan dengan pengakuan Husam Musa semasa Sidang DUN Kelantan bahawa projek lebuhraya yang diwar-warkan olehnya sebelum ini rupanya belum mendapat kelulusan Mesyuarat Exco.

Parah. Majlis pecah tanah dah buat, duit derma dah beratus ribu dikumpulkan dari orang ramai, alih-alih projek lebuhraya tersebut belumpun diluluskan oleh kerajaan negeri.

Barangkali untuk cover line, maka Husam mendesak Mesyuarat Exco segera meluluskan projek tersebut sambil memberi jaminan lebuhraya tersebut akan segera dilaksanakan sebaik saja diluluskan. 

Untuk tambah perisa, Husam mendakwa sudah ada 4 jentera di dalam hutan sedang buat pengukuran. Entah apa yang diukurnya sama ada ukur lilit kayu balak dan luas kawasan konsesinya atau mungkin juga ukur luas tanah untuk siapa pula nak dipindah milik tanah tersebut. Agaknyalah. 

Risau juga takut terjadi macam kes projek di Lembah Sireh, tak pasal-pasal syarikat swasta dapat tanah seluas 716.8 ekar bernilai RM318.29 juta tanpa perlu menyiapkan sepenuhnya segala projek infrastruktur yang dijanjikan.

Tanggal 4 Julai 2012 akhirnya projek lebuhraya rakyat diluluskan. Ikut pada jaminan Husam, patutnya pembinaan sudah bermula setidak-tidaknya seminggu selepas itu Malangnya semenjak tarikh tersebut, sudah terlampau jarang lagi untuk kedengaran sebarang berita berkenaannya. 

Masih sedang mengukur tanah agaknya sambil mengira berapa besar jumlah komisyen yang bakal diperolehi.

Hampir 3 bulan berlalu, semasa Sidang DUN Kelantan yang berakhir Rabu lepas pula, Husam selaku exco kanan negeri tiba-tiba sahaja memberitahu umum kononnya pembinaan lebuhraya pilihanraya itu akan bermula selepas musim tengkujuh sama ada selepas bulan November atau Disember tahun ini katanya.

Mentang-mentang timbul spekulasi pilihanraya umum akan berlangsung pada bulan Januari 2013, terus saja Husam akan muncul memberi jaminan baru.

Memandangkan projek lebuhraya pilihanraya ini banyak sangat flip-flopnya yang bermotifkan politik untuk menarik perhatian ramai, kita sarankan pada Husam untuk manfaatkan saja duit derma yang dah dikumpul itu untuk tambah baik khidmat bekalan air bersih di Kelantan.

Kalau dibiarkan lama begitu sahaja duit derma tersebut, bimbang pula kalau-kalau nanti jadi macam duit pelaburan Kohilal yang lesap entah ke mana.

Lagipun antara bekalan air dan lebuhraya, walau kedua-duanya penting, namun khalayak umum tahu diantara kedua-duanya ada yang jauh lebih penting.

Hatta kambing jamnapari sekalipun akan mati kehausan sekiranya menghadapi masalah mendapatkan bekalan air, tambah-tambah pula setiap hari empat lima kali terpaksa pula membuang keluar air dari badannya.

60 comments:

Anonymous said...

bayang lebuhraya belum nampak, Husam kata nak buat pulak keretapi laju KL ke Kota Bharu senang anak-anak perantauan Kelantan yang berhijrah ke luar sebab tak ada kerja di Kelantan nak balik. Aku pasti tak lama lagi dia akan cakap nak buat lapangan terbang untuk syarikat jet dan kapal terbang milik Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) jika menang PRU13.

Janji Dimungkiri, Rakyat Dibodohkan, Pencapaian Tak Tercapai, Duit Rakyat Ditagih, Pok Nik nak perintah lagi...

Anonymous said...

Banyakkan lagi ceramah. Nanti boleh kaut lagi banyak derma dari rakyat.

MMI said...

Puak2 pencacai Pas dan pemimpin mereka hari ini sebenarnya sudah hilang arah dan integriti..wujud dua kumpulan dalam pas hari ini yang hanya menunggu hari sahaja utk meletup..Apa pun para perwakilan pas memang dungu sebab tolak ust nasha dan pilih si Mat Sabu..kata pejuang islam !! Salam perjuangan mohon dilinkkan blog MMI mahamissa.blogspot.com terimakasih.

Anonymous said...

Sebenar yang tidak ada integriti itu pengikut UMNO BARU. tak habis skandal lembu, skandal Altantuya, skandal istana Zakariya/Khir Toyo dan banyak lagi. Tak tahu duit itu haram!!!

Anonymous said...

lebuhraya? ketapi? siapkan stadium dulu laa!!!

Anonymous said...

...mengapa Husam suka sangat berjanji macam3 benda dan projek yg giler7....sebab dia fikir rakyat Kelantan juga berfikiran giler7 dan tolol tidak boleh diajar, cerdik tidak boleh diikut...sampai 22 tahun menderita bekalan air pun masih setia dan syooook dengar ceramah politik...mereka boleh hidup walau pun dapat dengar ceramah politik Nik Aziz je...

Pak Kadok

Anonymous said...

Isu pasal hudud pun bila nak selesai??? Mesyuarat teknikal yang tergendala setahun yang lepas bila nak diketahui keputusannya??? Mungkin tunggu lepas PM umum pembubaran Parlimen kot, masa tu boleh la Pork Nick buat lagu hudud demi tagih undi penganut hamPAS di Kelate yang bodoh-bodoh tu eh....

Anonymous said...

Jabatan Kerja Raya (JKR) membina Jambatan Batang Strap di Sri Aman Sarawak bernilai RM20.43 tetapi melupakan jalan jalan di seberang sungai yang menghubungkannya, menurut Laporan Ketua Audit Negara 2011.

Hasilnya, jambatan konkrit sepanjang 182.4 meter itu hanya menghubungkan pekan berdekatan di Pantu dengan belukar di seberangnya.

"Lawatan audit pada 17 Disember 2011 ke tapak projek di Pantu, Sri Aman mendapati projek jambatan konkrit bernilai RM20.43 juta ini tidak dapat dimanfaatkan sepenuhnya bagi merangsang pertumbuhan ekonomi tempatan setelah disiapkan disebabkan jalan di seberang sungai sepanjang 10 kilometer untuk menghubung rumah panjang dan sekolah belum dibina," laporan itu dipetik.

Anonymous said...

Woi pencacai haprak PR, setakat asyik nak copy paste kat blog ni lebih baik tak payah le..... ko ikut la ape kata orang tua nyanyuk yang ade dalam parti haprak ko tu.... ape kata dia...:

"Kita PAS buat serupa dengan Al-Quran suruh, kita ikut Islam, tapi kalau rakyat lebih percaya kepada laporan audit itu daripada PAS, itu boleh rosak akidah, kerana audit tidak ikut serupa dengan Islam suruh audit, dia ikut sistem sekular, dia tolak Islam ambil kebangsaan, mana boleh Audit tu lebih betul dari PAS (Islam), ini tidak boleh".

Anonymous said...

Kah kah kah kah kah kah kah... pencacai haprak PR ni rupenye dah ROSAK AKIDAH... bukan aku kata, Pork Nick yang kata... orang tua sewel....!!!!

Anonymous said...

Astaghfirullahalazim....tak paham betullah aku dgn puak2 pr ni...mcm2 bukti nyata dh Allah tunjukkan kat mereka2 ttg kemungkaran/kejahatan/kebatilan/kerakusan pemimpin2 mereka, tapi meraka masih tak nak ambil iktibar lg....taksubnya mereka ni...ishk ishk ishk....insaf laaa korang wooii !!!!!

Servant of God said...

Anon October 19, 2012 7:11 PM,

Betul tuh! Allah dah hantar berdoyon-doyon bukti, lepas satu, satu lagi mari. Tapi itu pun masih tak nampak lagi tuh. Masih nak kata pemimpin dorang tak salah, yang salah UMNO.

Hai, orang letak bendera pas kat keldai, marah pulak.

Anonymous said...

ekekekeke.....

Anonymous said...

Kami cayunk pok nik. Jadilah MB (mulut berus) sampai mampuih ye..

Anonymous said...

Pok Nik dgn Husam Masam mmg bahlul PAS

Anonymous said...

KAN KELANTAN TU TAK HENTAM DUIT HARAM KER?????

Anonymous said...

macamana nak cepat siap lebuhraya tu wahai sedara UmNOk semua....duit yg ada banyak digunakan untuk bayar hutang2 peninggalan UmNO dikelantan .... setidak-tidaknya kalau Kerajaan persekutuan bayar wang ROYALTI, dapat gak lebuhraya tuh disiapkan......dah tu plak duit peruntukan yg kerajaan Pusat patut salurkan pd kelantan disekat termasuklah ahli2 Parliman dinafikan duit peruntukan kawasan masing2.......takyah lah nak megejek-ejek kerajaan kerajaan kelantan tu wahai sedara2 Umno....

lagi satu hal air...kenapa mesti dipersalahkan kerajaan PAS Kelantan plak bila air kotor....yg patut dipersalahkan ialah syarikat yg menguruskan air di Kelantan...bukankah pentadbiran air diKelantan telah diserahkan sepenuhnya kpd Kerajaan Pusat...

samalah gak halnya yg berlaku di Selangor.....yg malas buat keja rawat air ialah Syabas....kerajaan selangor dah bayar berjuta2 tiap2 bulan, tp masih kata air Empangan susut.....ape rasional alasan tuh??? fikir-fikirkan lah...

Anonymous said...

INILAH MENTALITI PEMBANGKANG......SEMUANYA DIPERSALAHKAN ORANG LAIN WALAUPUN PEMBANGKANG TAK PANDAI MENTADBIR NEGERI.....HEHE

Anonymous said...

Berzina dgn bini org pun menyalahkan org lain bila ditangkap......

Anonymous said...

Mung ni bodoh terlajak......

Anonymous said...

Mu sokong ambiga dan lgbt pun nk letak kesalahan pada org lain jugak kerrrr????jenis apa mu ni.....xrok cetong.....huhu

Melayu Perak said...

anon 12.02 am.....

hakikatnya bn dah lama tak perintah kelantan....dah 22 tahun lamanya....mengapa pulak nak salahkan bn.....selama 22 tahun tuh kelantan tak pernah menjana lebihan pendapatan....masaalah air tuh pun kerajaan negeri yang bertanggung jawab terhadap rakyat kelantan....jangan nak salahkan pusat...kalau syarikat air tuh hak kerajaan negeri....

Anonymous said...

Mu nk apa??? Pitih,kuasa atau pun syurga......mesti pok nik suka dgn mu ni.....

Anonymous said...

Ingat!!!! pengurusan air di Kelantan tuh bukan Kerajaan Pas yg uruskan.....tp diuruskan oleh syarikat yg dilantik oleh Kerajaan Pusat... sebab kerajaan PAS sudah meyerahkan sepenuhnya pengurusan air pd Kerajaan Pusat seperti yg diarahkan dari dulu lagi.......

jgn percaya kata2 yg ditulis Gagap nie....

Anonymous said...

jgn lah bodo sgt Melayu Perak.....

dek kerana benci kau pd NIK aziz....lain kalai jgn pakai nama melayulah...buat malu, bodoh sgt....

Anonymous said...

Ye ker????jgn tipu......byk internal story.....mu tak telus sbb sempit berfikir....

Anonymous said...

Nik aziz syg cina dap.......ambiga pun dia syg........nik sziz benci umno.....Demi kuasa semua pun bole jadi......

Anonymous said...

AKU SOKONG NIK AZIZ
AKU SOKONG AMBIGE
AKU SOKONG LGBT
AKU MAHUKAN KEBEBASAN TANPA HAD
AKU UNDI PAS PRU 14

Melayu Perak said...

pencacai pas baca sini....

Kerajaan negeri Kelantan telah mengambil keputusan untuk menswastakan pengurusan bekalan air di negeri Kelantan pada 25 Februari 1995. Kerajaan Negeri melalui Yayasan Kelantan Darul Naim (YAKIN) dengan Thames Water PLC telah menubuhkan sebuah syarikat usahasama iaitu Kelantan Water (Malaysia) Sdn. Bhd. (KWSB) dengan pemilikan saham sebanyak 70% oleh Thames Water (Malaysia) Sdn. Bhd., dan 30% lagi oleh YAKIN. KWSB mengendalikan bekalan air sedia ada, perawatan air dan sistem pembekalan termasuklah mengeluarkan bil dan mengutip hasil dan memajukannya bagi memenuhi keperluan penduduk negeri Kelantan selama 25 Tahun.

Walau bagaimanapun, perjanjian PPBA telah dimansuhkan pada 29 April 1999 berikutan langkah Thames Water (Malaysia) Sdn. Bhd. menjual keseluruhan 70% sahamnya dalam KWSB kepada Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK). Bermula pada 29 April 1999, Syarikat KWSB telah ditukar kepada Air Kelantan Sdn. Bhd. (AKSB). Pertukaran ini adalah disebabkan berlakunya pemilikan saham sepenuhnya oleh Perbadanan Menteri Besar Kelantan sebanyak 100%. Akibat pembelian saham ini AKSB merupakan sebuah syarikat swasta yang bernaung di bawah kerajaan negeri Kelantan dan dimiliki sepenuhnya oleh Perbadanan Menteri Besar Kelantan.

Anonymous said...

SETAN DLM PAS BYK TABUR FITNAH DEMI KUASA KE PUTRAJAYA......... .......

Melayu Perak said...

murshidul am wali tengkorak berkata.....

Nik Aziz sokong SPRM siasat AKSB

KOTA BHARU: Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat berkata, tindakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat Air Kelantan Sdn Bhd (AKSB) tidak akan menjejaskan imej kerajaan PAS Kelantan.

Sehubungan itu, katanya, beliau bersetuju dengan langkah SPRM memulakan siasatan terhadap AKSB selain terbuka dan membuka pintu 24 jam untuk disiasat.

“Tak apa... saya setuju, kalau boleh siasat belaka, bukan saja di Kelantan tetapi di mana-mana pun, barulah pencegah rasuah ini bekerja kerana Allah, tidak kerana duniawi.
“Kita membuka pintu 24 jam... Insya-Allah, kalau orang PAS ini faham mengenai apa itu PAS, ia (imej) tidak akan terjejas, malah berterima kasih kepada SPRM ini tolong (untuk menyiasat) sekiranya ada pegawai melakukan kerja tidak betul,” katanya selepas Majlis Pelancaran Tabung Pembinaan Masjid Al-Ihsan dan Majlis Kesyukuran Peningkatan Prestasi 2011 di Maahad Pengajian Islam, di sini, semalam.

Semalam, akhbar melaporkan pegawai SPRM hadir di pejabat AKSB beberapa hari lalu bagi memulakan siasatan mengenai dakwaan rasuah berlaku dalam syarikat pengurusan air berkenaan.

Ditanya sama ada perkembangan itu menunjukkan ada sesuatu yang tidak kena dalam pentadbiran negeri, Nik Aziz berkata, siasatan dibuat disebabkan adanya laporan kepada SPRM.

“Itu hanya Allah yang tahu... itu dia punya pasal, pencegah rasuah menunaikan tanggungjawab dia selepas menerima laporan dan aduan.
“Boleh jadi ada orang buat laporan, sama ada laporan itu benar atau tidak itu dia punya pasal,” katanya.

Mengenai perancangan AKSB untuk memperbaiki perkhidmatannya, Nik Aziz berkata, kerajaan negeri bercadang untuk meminjam RM20 juta daripada bank kerana peruntukan kerajaan Pusat tidak mencukupi.

“Duit yang kerajaan Pusat bagi itu tak cukup, kita berhutang ada RM2 juta tak salah saya... dan kita masih dalam rancangan untuk berhutang RM20 juta daripada bank kerana duit yang diberi tidak cukup,” katanya.

Melayu Perak said...

dah bagi rm 600 juta pun tak cukup.....apa punya sial wali tengkorak murshitdul am pas.....

Anonymous said...

ORANG PAS AMBIL DUIT DEPA KATA SUMBANGAN.....
ORANG UMNO AMBIK DUIT DEPA KATA RASUAH......
ORANG DAP AMBIK DUIT DEPA KATA KOMISEN.....
APA BEZA SUMBANGAN, RASUAH DAN KOMISEN???....

Anonymous said...

ANON 12.22
Perbadanan Menteri Besar Kelantan TU KERAJAAN PUSAT PUNYA KE? INI MESTI DAPAT SUMBER YG SALAH.KESIAN!!!!!!!!!!!!

Melayu Perak said...

pencacai pas nih kalau tak tipu tak sah......

orang umno berterus terang tak selindung.....

Anonymous said...

Last2 org melayu yg bodoh berbalah sama sendiri......nanti jadi mcm nasib red indian kt amerika baru padan muka.

Anonymous said...

Kalu nk jadi mcm nasib melayu singapor bole jugak dibawah Kuan yew Pap.....Tp zuraidah bole lari malaysia jd Mp........Nanti kita nk lari mana?????,??

Anonymous said...

Pok nik ajar anon 12.22 buat fitnah dan menipu utk mendapat kuasa putrajaya kotttt......

Anonymous said...

Ini salah satu pencacai yang telah di perbodohkan dan menjadi bengong.

Anonymous said...

Ahlul PAS mmg bahlul PAS, bg fakta pun nak bohong...isle apa ni??

Anonymous said...

PAS mane ada menipu sbb dlm PAS..

MENIPU ADALAH IBADAH
RASUAH ADALAH HALAL
MAKSIAT DAN KEMUNGKARAN YG BERLAKU ADALAH SALAH UMNO..

ekeekekekekekekekek

han isaac said...

kepada penyokong bn..syabas sbb mu ni buto politik..jgn harap la kou nk mene kt klate pru 13 ne..bia kita miskin harta..tp kaya iman..kpd penyong bn..bnyk2 la blajar agama..jge ingt dunia jew..

Anonymous said...

Kaye ngan iman ape kalau stiap hari mengutuk, membuat fitnah pada orang lain. Adehhhh.

han isaac said...

kita kato hak sungguh..sapo make lado,pedas la raso...

Anonymous said...

Aku sokong mu
Aku sokong lgbt
Aku sayang ambiga saing dgn pok nik
Aku pangkoh pas
Aku ahli syurga bersama han isaac
Kelate kito jange lepas spi kiamat....

Anonymous said...

WAKIL RAKYAT PAS DI KELANTAN TU MANA ADA YG MISKIN HARTA!!!!!!!!!!!!!!!MU NI JANGAN ASYIK NK MENIPU RAKYAT DGN IMEJ ISLAM.............JAUH BERJALAN LUAS PENGALAMAN

Anonymous said...

Biar miskin harta, tapi penceramah hamPAS lebih2 si artis gemuk gedempul tu lepas gila sakan jadi penceramah terus beli ALPHARD, tu miskin harta ke??? Wooii, pencacai PR, cuba terangkan sikit miskin harta tu macam mana, mungkin kalau harta dah sampai boleh beli Ferrari baru kategori kaya harta ke???? Bodoh nak mampuih....!!!

Anonymous said...

Daripada dulu lagi pencacai PAS memang bodoh, sekarang tak kurang bodohnya, PRU13 nanti lagi bodoh. Lepas PRU semua jadi sasau.

Anonymous said...

Ambo sokong BN

Anonymous said...

Setuju...

Anonymous said...

x per kt kubur ponada jawatan mursidol am

Anonymous said...

mmeeyy..rakyat klate ramai miskin tp yb nya kayo2 belako x cayo tanyo husam almusang

Anonymous said...

Ambo sokong N Ajis kekalkn gelaran MB sampai mampos...idop MB N Ajis ..MB = MULUT BERUS...

muahahhahahahhahah

anti bohmau said...

GAP,

adanya org seperti hans isaac ni la pok nik akan terus jd mb sampai mati w/pun tdk boleh berkhidmat dgn baik. pok nik ingat Allah SWT tak tanya apa dia buat sbg ketua kerajaan negeri? tanggungjawabnya terhadap rakyat miskin?, yg tak ada rumah? pendidikan?? yg minum air kotor? yg melakukan segalas bentuk jenayah krn tidak ada pekerjaan?

hans isaac & pencacai2 pas hanya mahu syurga tp mrk lupa DUNIA INI IALAH JAMBATAN KE SYURGA...jika kebaikan, kekayaan, keuntungan dunia & isinya diketepikan semata2 krn pok nik kata "dunia bukan milik kito, org2 pas" & org2 pas akur, bagaimana nak cari pahala? Allah Ta'ala memberikan kita kesempatan hidup di dunia utk mencari kekayaan supaya boleh beribadat dlm keadaan selesa, boleh keluarkan zakat, bersedekah, beramal jariah menolong org2 miskin. tp pok nik ambil pendekatan mudah, bukan membantu org2 pas yg miskin tp minta sedekah dari org2 dia sokmo supaya dia terus selesa naik merc, jelajah sana sini berceramah, makan minum tdor dgn selesa sedangkan anak negeri masih ramai yg susah...

rasanya dlm hal ini kerajaan pusat yg pas sendiri akui kaya, banyak duit sentiasa membantu, agensi2 kerajaan yg kaya-raya sentiasa mengeluarkan zakat, menolong rakyat yg miskin, bahkan ramai dah keluar dari kepompong kemiskinan dgn amanah ikhtiar, BR1M, PTPTN, biasiswa itu ini. bahkan peluang2 pekerjaan sentiasa dirancang supaya rakyat dpt mencari rezeki..yg ini yg pas GAGAL laksanakan & ahli2 pas GAGAL lihat sbb dah buta asyik nampak bulan!

zaman la ni, kita dah tak dapat lihat ada rakyat kebulor 3,4 hari tak makan, kalu ada pun hanya yg malas shj jd miskin melarat!
org pas kata tak kisah kalu miskin asalkan beriman. tp mrk lupa, miskin membawa kpd kekufuran!! kalu dah miskin melarat mcm mana nak beribadat dgn selesa? airpun kotor mcm mana nak makan minum dgn selamat? jika ada rakyat yg asyik mengeluh & mengutuk2 nasib jd miskin, susah, tak senang2 hidup dlm pentadbiran pok nik, maka gugurlah iman mrk...
...yg tetap kenyang & mewah dlm pas ialah pemimpin2 mrk yg licik... pok nik & org2 keliling pening dia mcm husam, dr. hatta, mat sabu, mahpuh and da geng! jgn kata zuhud la pemimpin2 pas, semua dah jd buncit & kaya-raya dgn duit sedekah ahli!! ada lagik pemimpin2 pas bawa keta buruk? kalu ada pun hanya lakonan sbb rata2 mrk semua dah ada banyak keta mewah, rumah besar2, anak2 belajar luar negara, harta, tanah tidak terhitung...hanya ahli totok pas masih percaya pemimpin2 mrk kununnya ZUHUD!!

Servant of God said...

han isaac said...

kepada penyokong bn..syabas sbb mu ni buto politik..jgn harap la kou nk mene kt klate pru 13 ne..bia kita miskin harta..tp kaya iman..kpd penyong bn..bnyk2 la blajar agama..jge ingt dunia jew..

October 20, 2012 6:16 AM

----------------------------

Oooo.. bawak alphard, bawak merc, bawak ferrari tuh, miskin harta ek?

Pertikai firman Allah, jual kalimah Allah, menyokong orang yang terang2 pemurtad dan penyekutu Allah SWT, itu kuat iman yer?

Kamu punya kesundalan ni memang tahap anjeng gampang laa.

Anonymous said...

Kufur jika sokong bukan Islam guna kalimah ALLAH -Haron Din
Sinar Harian : 5.1.2010

Pemimpin bukan Islam Termasuk DAP tetap boleh guna kalimah ALLAH-Nik Aziz
Bernama: 15 Mei 2010 :9.23 pm

PAS dah lari dari perjuangan asal....
Prof Shahnon Ahmad mantan ahli parlimen PAS!
Mingguan Malaysia: 14.10.2012

Anonymous said...

anti bohmau said...
...yg tetap kenyang & mewah dlm pas ialah pemimpin2 mrk yg licik... pok nik & org2 keliling pening dia mcm husam, dr. hatta, mat sabu, mahpuh and da geng! jgn kata zuhud la pemimpin2 pas, semua dah jd buncit & kaya-raya dgn duit sedekah ahli!! ada lagik pemimpin2 pas bawa keta buruk? kalu ada pun hanya lakonan sbb rata2 mrk semua dah ada banyak keta mewah, rumah besar2, anak2 belajar luar negara, harta, tanah tidak terhitung...hanya ahli totok pas masih percaya pemimpin2 mrk kununnya ZUHUD!!
;;;;;;;;;;;;;
AKU SUKA KOMEN HANG, MINTA KOMENKAU NAK BUAT ANAK PANAH TIBAI CACAI PR OK

Nur Ezqy said...

Salam pada semua...
Kami pembekal strip ujian kehamilan dan ovulasi dengan harga yang murah tetapi berkualiti.

Kami menjual secara runcit pukal dan dropship.

Harga serendah RM1.00/pcs.

Lebih banyak anda beli, lebih DISKAUN kami beri

Untuk keterangan lanjut lawati blog shop kami:
http://kit-ujian-kehamilan-murah.blogspot.com/

terima kasih admin

Anonymous said...



pas.. GUNAKANLAH DUIT DAN SEGALA PERUNTUKKAN YANG ADA TU UNTUK BUAT DANA PILIHANRAYA JE.. NANTI KALAH MENYESAL LAK.. BUKAN TAK BIASA BUAT CAM TU KAN..

ko kelintong camana pun pasti rakyat kelantan percaya punya..

Anonymous said...

kutip duit utk pilihn raya ke utk lebuhraya.. pencacai pas kna tipu lg dgn poknik nyanyuk